Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pride Week 020: Gays bekogeld met eieren

Maar: Dapper koppel zwicht niet voor - excusez le pun - pester-eien.

Beste GeenStijl,

Deze week is Pride week. Helaas is dat dit jaar veel minder zichtbaar dan andere jaren. Om er toch voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen zien dat het ok is dat je bent wie je bent en samenwoont met wie je wil samenwonen, hebben mijn vriend en ik vrijdagavond een regenboogvlag aan ons balkon gehangen. Op zaterdagochtend en vanmorgen vonden we kapotte eieren op ons balkon. Twee van de drie dagen dat de vlag vol trots wappert.

We wonen samen in Amsterdam Oost, een plek die de laatste tijd helaas steeds vaker negatief in het nieuws komt. Gelukkig hebben mijn vriend en ik nog nooit negatieve reacties op straat gekregen en eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat er mensen zijn die ’s nachts de moeite nemen om met rauwe eieren naar ons te fietsen en deze gaan gooien. 

Als reactie hebben wij vandaag een tweede vlag opgehangen, onze twee vlaggen gaan deze hele week vol trots wapperen, en als het moet hangen we er nog een derde of vierde vlag bij. We zullen zien hoe groot de omelet is die we aan het eind van de week kunnen maken. 

Doe ermee wat jullie willen, mijn doel: ik hoop dat we er samen voor kunnen zorgen dat dit soort mailtjes niet meer getypt hoeven worden omdat het normaal is dat je bent wie je bent. Mochten jullie het plaatsen zou ik het fijn vinden als mijn naam er niet bij staat, dit om ervoor te zorgen dat in ieder geval de brievenbus ei-vrij blijft. 

Love wins

[NAW Bij redactie bekend]

Social

Reaguursels

Inloggen

Finse kip ?!

Kobus Kloothamer | 28-07-20 | 23:19

Hmm het kunnen ook gewoon buren zijn die vanaf een ander balkonnetje gooien, oost zit vol met moslim tuig.

ventilatiesysteem | 28-07-20 | 17:29

Ik zou ze graag de grens over kwakken, en jij Femke?

_pacman_ | 28-07-20 | 17:16

Dus Sjakie en Sjonnie staan een peukie te roken op het balkon. Ze vervelen zich. "Ik heb zin om te kloten" zegt Sjakie. "Kijk" zegt Sjonnie "een homovlag aan de overkant". "Hihi homoos." Pak eens een ei uit de koelkast Sjakie." "Jaaa die gaan we gooien, wedden dat je die vlag niet raakt?" "Hihi". "Haha! Rennen! Ze hebben ons misschien gezien!" "Hihi homoos..." Geenstijl: "DE MOSLIMS!"

CoffeeDick | 28-07-20 | 17:01 | 2

Dus Mo en Hassan zitten aan een waterpijp te lurken in de shisha-lounge. Ze vervelen zich. "Ik heb zin om te kloten" zegt Mo. "Kijk" zegt Hassan "een homovlag aan de overkant". "Hihi homoos." Pak eens een ei uit de koelkast Mo." "Jaaa die gaan we gooien, wedden dat je die vlag niet raakt?" "Hihi". "Haha! Rennen! Ze hebben ons misschien gezien!" "Hihi homoos..."CoffeeDick: "Sjakie en Sjonnie!"

Zenzeo | 28-07-20 | 18:05

Haha. Mooi. Maar je snapt het punt, toch? Ik ben helemaal voor het benoemen van problemen en waarom enzo, maar zelfs ik vind het gewoon gedram om niks dit. Van alle kanten trouwens.

CoffeeDick | 28-07-20 | 21:40

Het wordt pas zorgelijk als er op een dag een hijskraan voor de deur staat.

Pegidaan | 28-07-20 | 16:51 | 2

Dan pas? Beetje laat niet?

Bugblatter | 28-07-20 | 18:17

Dat eieren gooien is best wel een moslim/Turken/Marokkanen ding. Je weet meteen wat voor uitvreters het zijn. Jongens van Jan de Wit doen dat niet.

Hebbiehemookweer | 28-07-20 | 15:51

Bij elke vorm van kritiek op Moslims/Marokkanen krijg je als antwoord: 'Racist' en 'Islamofoob'. Met dat volk valt niet te communiceren, laat staan een discussie voeren. Vanwege hun beperkte intelligentie heb ik het idee dat ze in hun eigen wereld leven en simpelweg niet inzien wat 'goed' en 'fout' is, terwijl de opvattingen hierover toch redelijk universeel zijn.

Vind het sowieso al raar dat verstandelijk beperkten vrij rond mogen lopen in de maatschappij, terwijl men weet dat ze een gevaar kunnen vormen voor hun omgeving, Die Finse trouwstoetmepper was ook zo'n geval.

Greetjee | 28-07-20 | 15:47 | 1

De meeste moslim mennekes weten nog niet wat ze zijn, homo of hetero. Maar geven bij voorbaat af op homo’s. Wat dat zijn ze zeker niet !!! Welnu laat ik nou gehoord hebben dat die gasten niet naar de vrouwen mogen kijken en daarom als laatste redmiddel de geit hebben of een oom die ze wel even voordoet/helpt aan hun gerief te komen.
Aldus een journalist die in Marokko verbleef.

Hebbiehemookweer | 28-07-20 | 15:56

vorm van uitlokking... houdt toch eens op man met je (ullie) vorm van 'zo nu laten wij aan iedereen zien dat we gay zijn'. Zo leg je juist de nadruk erop.
Was onlangs in hoorn bij t conorahuis.. daar hebben ze ook zo'n , in sesam straat kleuren, zebrapad aangelegd. Stel jullie aub niet zo aan of hang je hele balkon vol met die bende.. maar niet zeiken naderhand en filmpiefilmpie doenie want we zijn zo zielig. Weet je nu eenmaal als je in islamsterdam gaat wonen... eigen schuld dik ei.

yesterdayandtoday | 28-07-20 | 15:43 | 3

Oh de slachtoffers zijn de dader?
Lul toch niet.

Remus McMillan | 28-07-20 | 17:02

Plus 't Corona huis in Hoorn? Dat bestaat helemaal niet.
Fantast.

Remus McMillan | 28-07-20 | 17:04

Flikker toch op man. Een vrolijk vlaggetje uithangen is uitlokking!? Jij snapt t niet helemaal.

ventilatiesysteem | 28-07-20 | 17:20

Nee joh, in die lieve stad wordt een ei als liefdesuuting gezien. Aan de reactie van dit stel te zien zitten ze trouwens in de Bregman-bubbel: links stemmen want de meeste mensen deugen. Lol

Feitenpliesie | 28-07-20 | 15:18

Robert Long bezong het al vele malen. Toen nog richting de kerk . Nu mag het richting kerk en islam.

Vrijheid van geloof houdt niet in dat je er anderen mee lastig mag vallen.

BenDeLier | 28-07-20 | 15:06

Wanneer wordt het rotte import eindelijk eens geëxporteerd?
Nederland is toch een zogenaamd exportland? Laat zien dan!

Gaat het niet dan? | 28-07-20 | 14:47

Ja joh, als blanke homo in de intersectionele hiërarchie zit je toch echt onder mensen van kleur die waarschijnlijk bovendien islamitisch zijn. Tough shit maar dit gaat niet veranderen. Zeker niet zolang D66 en GL de scepter zwaaien in Amsterdam

Gen. Maximus | 28-07-20 | 14:39

Terug gooien met Kinder Surprise chocolade eieren, dan heeft het tuig iets te knutselen ipv keer op keer te bewijzen dat ze niet in Nederland thuishoren.

BubbelWater | 28-07-20 | 14:12

"Doe jij iets als een homostel met eieren wordt bekogeld?" Een vraag stellen is ook die vraag beantwoorden, maar laat ik de vraag eerst eens beter stellen: "Doe jij iets als een joodse familie wordt weggevoerd?" De Amsterdammer is systematisch en structureel van ouds her een wegkijker. Tussen 1940 en '45 keken àlle Amsterdammers de andere kant op. Want alles en iedereen kan zijn gang gaan in Amsterdam en niemand neemt de verantwoordelijkheid om op te komen voor de anderen.

Enerzijds is dat ook de charme van Amsterdam, de vrijheid om te doen en te laten wat je wil, de misdaad tiert welig en niemand weet waar het geld vandaan komt. Anderzijds is de stad zo koud als steen en is de vrijheid die men er meent te kunnen beleven slechts een façade. Er is geen vrijheid er is slechts desinteresse, dat is iets anders. Het welbevinden van anderen interesseert de Amsterdammer geen moer. Pas als het hem zelf raakt komt hij van zijn luie stoel, de Februari-Staking was er niet omdat de joden werden weggevoerd, maar omdat er niets meer te vreten was.

"Kom op Amsterdam, wees een Amsterdammer" die slogan is kennelijk van het reclamebureau en niet van iemand die weet hoe de Amsterdammer in elkaar zit.

vanhetgoor | 28-07-20 | 14:11 | 2

“Tussen 1940 en '45 keken àlle Amsterdammers de andere kant op.”
Wat moet je anders als je in de loop van een Wehrmacht/karabijn kijkt? Terugschieten met een scherpe zakdoek ?
Als reactie is de februaristaking uitgeroepen
Zie Wiki: De Februaristaking was een staking op 25 en 26 februari 1941 die begon in Amsterdam en zich uitbreidde naar de Zaanstreek, Haarlem, Velsen, Weesp, Hilversum en de stad Utrecht. Het was de eerste grootschalige verzetsactie tegen de Duitse bezetter in Nederland. De staking was het enige massale en openlijke protest tegen de Jodenvervolging in bezet Europa.[1] Aanleiding van de staking waren de eerste razzia's in Amsterdam waarbij honderden Joodse mannen opgepakt werden.

theo-is-dood | 28-07-20 | 14:54

Beetje ingewikkeld om Amsterdammer te zijn er wonen daar 192 afkomsten door elkaar heen, haal daar maar eens een Amsterdammer uit.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-20 | 17:42

Snappen ze in Amsterdam niet dat er iets goed fout zit. 10 jaar geleden was de pride week een feest, tegenwoordig een noodkreet, maar niemand durft onderzoek te doen bang te stuiten op oorzaken die mogelijk religie-bevestigend zijn. Misschien komt er iets anders uit en is de maatschappij veel intoleranter geworden, maar toon is wat moed.

wimaa | 28-07-20 | 14:10

Mooi dat ze het durven te doen, vanuit hun in eigen huis.
Hun adres is nu bekend, zeg maar.
Zet m op, NL is een vrij land!

hotmint | 28-07-20 | 13:57

Ik hoop dat die homo's PVV/FvD stemmen en iedereen om hen heen kunnen overtuigen dat ook te doen. Anders is er voor toekomstige generaties homo's geen "we" of "samen" meer.

zwarte_weduwe | 28-07-20 | 13:48

in plaats van een vlag zou ik een camera ophangen

small_town_dude | 28-07-20 | 13:33 | 1

Zodat je kan zien dat je bekogeld wordt door iemand die een capuchon draagt? Nurtig!

Knisperende_Tissue | 28-07-20 | 13:51

Ik ben hetero, moet ik nu ook mijn geaardheid bekend maken?
Mensen hebben geen klap te maken met iemands seksuele voorkeur dus waarom moet je dit soort "voorkeuren" bekend maken?
Overigens is het bekend dat moslims een hekel hebben aan ongelovigen maar homo's echt haten.
De politiek die deze groepen massaal hier naar toe laat komen is de verantwoordelijke voor de toegenomen homo-haat.

meneer Q | 28-07-20 | 13:27 | 3

Jij snapt er geen reedt van.

Von Knarrenstein | 28-07-20 | 13:46

"Deze week is Pride week."

Hoe ben jij ooit van je Zwitsal afgekomen?

BubbelWater | 28-07-20 | 14:07

U wordt zonder die bekendmaking niet aangevallen als u met vriendin/vrouw over straat gaat.

CalamityJane | 28-07-20 | 14:36

Als ik nu een meldpunt start, krijg ik dan 500K subsidie van Halsema?

NeedIsaymore? | 28-07-20 | 13:23

Ik vind het zielig voor de kippen. Die moeten maar eieren leggen om kapot gegooid te worden.

Avin | 28-07-20 | 13:22 | 1

Hele kip mikken op een balkon is n stuk moeilijker.

BenDeLier | 28-07-20 | 15:03

Hij wil hier niet met zijn naam onder het artikel, maar bij RTL maakt dan niet uit: Regenboogvlag van Lennaert en Tommy twee keer bekogeld met eieren

Met_baard | 28-07-20 | 13:18 | 1

je zal maar lennaert en tommy heten.... blik op het naambordje naast de bel zegt dan toch genoeg? hoef je toch helemaal niet zo'n kleurstok vlag te laten wapperen?

yesterdayandtoday | 28-07-20 | 15:46

Ik stel voor dat iedereen zo'n vlag op hangt. Homo of niet.

stiefelen | 28-07-20 | 13:18 | 3

en iedereen de facebook profielfoto aanpassen met regenboogkleurtjes, en op twitter hashtag JeSuisGay. Iedereen die niet meedoet is homofoob, zoiets?

small_town_dude | 28-07-20 | 13:41

ik stel voor dat van stiefelen zijn eigen pand volhangt met die flauwekul... alleen van stiefelen... benieuwd naar z'n reactie.

yesterdayandtoday | 28-07-20 | 15:48

En ergens vraag ik me af of de reactie op deze advertenties niet zal zijn... "Dan koop ik ook eieren, wolla. Dan trek ik ook een dikke uit mijn keel, wolla."
En dat de rest het geen reet gaat roesten, want normale mensen willen niet in een gestapo-esque samenleving wonen waar iedereen elkaar continu bespioneerd. Het is vrij duidelijk uit welke gedachtestroming een advert als deze komt. Past goed bij Amsterdam...

Aetje | 28-07-20 | 13:03

Fucking Legends.

Hang er nog maar 5 bij.

Whmm | 28-07-20 | 13:01

Erg slim vind ik het allemaal niet van die gaye jongens. We leven nu eenmaal in een wereld waar een bepaald segment van de bevolking geweld tegen homoseksualiteit toelaatbaar vindt. Deze twee hebben zichzelf gekenmerkt voor verder leed in de toekomst, vrees ik.

Overmar | 28-07-20 | 12:57 | 3

"... geweld tegen iedereen toelaatbaar vindt."

Watching the Wheels | 28-07-20 | 13:08

Niet slim? Alsof het hun schuld is. Het is onze taak hen te beschermen, niet om ze de mond te snoeren.

Whmm | 28-07-20 | 13:15

@Whmm | 28-07-20 | 13:15: Onze taak hoe dan? in een samenleving zo verrot, omdat de Islam altijd en overal beschermd dient te worden. Zelfs hier op geenstijl wordt je weggejorist als het over Islam gaat

Johnroe | 28-07-20 | 16:58

Zijn toch geen rotte eieren? Nou dan... wat is het probleem? Homo's kunnen wel wat extra eiwitjes gebruiken.

Jan Gordelroos | 28-07-20 | 12:57

Hang ‘r een Israëlische vlag naast.

Ruimedenker | 28-07-20 | 12:55

Iets zegt mij dat de gemiddelde homo-hatende-"jongere" (Lees Moslim, zoals hier onder zo vaak wordt gesuggereerd) de moeite neemt en de kosten wilt dragen om eieren te kopen en dan 's nachts met die eieren op pad gaan (zonder ze vroegtijdig te breken) om ze dan naar een balkonterras te gooien...., die bakken volgens mij eerder de dichtbij zijnde steen en mikken op het raam. Dit lijkt mij het werk van laffe blanke buurtbewoners die (aan de hoogbouw er omheen te zien) niet op een balkon willen neer kijken waar 2 (naar ik vermoed) (half)naakte mannen aan het zonnen zijn...

Rottend-Fruit | 28-07-20 | 12:55 | 1

Sorry, woordje vergeten; die jongeren doen dat volgens mij NIET, ook pakken ze een steen in plaats van bakken, dat lukt niet in 1 nacht en is nog meer werk als een doosje eieren kopen...

Rottend-Fruit | 28-07-20 | 12:57

Zoals hij die vlag ophangt ... lijkt wel een homo. O wacht ... nee hoor jongens, heel goed, laat je niet intimideren door dat tuig.

Watching the Wheels | 28-07-20 | 12:42

De winkelier beneden is vast niet blij met al
dat gras en zo`n vlag pal boven de ingang.
Vlagmeneer is bezig z`n eigen glazen in te gooien.

wiener mit pommes | 28-07-20 | 12:39 | 3

Want?

Remus McMillan | 28-07-20 | 12:50

Al dat gras? Ga eens een keer de stad uit om te zien wat gras is.

Watching the Wheels | 28-07-20 | 13:04

@Remus McMillan | 28-07-20 | 12:50:
Zoek maar: "Homo`s weggepest"

wiener mit pommes | 28-07-20 | 13:16

Die homofobie onder Jan-Pieter en Annefleur is weer schrijnend

Fijn_dat_je_er_bent | 28-07-20 | 12:33

Waarom is het nodig dat gay people zo met hun seksuele geaardheid lopen te venten en te vlaggen.
Aandacht nodig of zo?
Kun je niet gewoon gay zijn zonder dat iedereen dat moet weten?

Broadsquire | 28-07-20 | 12:31 | 5

Waarom is het nodig om met grote AJAX of Fijenoord vlaggen te wapperen, met shirts en sjaals onder de tattoos van de plaatselijke club of het gezicht beschilderd..
Of een Turkse trouwstoet met vlaggen tütters en bellen?
Mensen zijn trots op waar ze voor staan.
Laat ze lekker.
Homo zijn is niet besmettelijk hoor.
Of ben je stiekem ook homo, en schaam je nog?
Hoeft niet hoor..

Remus McMillan | 28-07-20 | 12:56

@von sokkenstopfen | 28-07-20 | 12:42: Zeker nooit bij het Rotterdamse Zomercarnaval geweest. DAAR roepen ze: kijk mij eens hetero zijn.

rob007 | 28-07-20 | 12:59

@von sokkenstopfen | 28-07-20 | 12:42:
Lol... helemaal gelijk!

meneer Q | 28-07-20 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Poster: "doe jij iets als een homostel met eieren wordt bekogeld"
Ik: nee, want voor je het weet sta je zelf voor de rechter, want ja
het recht in eigen hand nemen, nee dat mag niet hoor! Werkstraf en een boete
en een schadevergoeding voor het "slachtoffer", en een strafblad!

von sokkenstopfen | 28-07-20 | 12:20 | 5

@von sokkenstopfen | 28-07-20 | 12:37: Je moet ze dan ook niet aanraken maar gewoon keihard de tyfus in schelden, grote bek geven, laten zien dat je van je af bijt en in eens hebben ze zelfs iets van respect voor je.... is cultuur dingetje maar dat kennen wij halfzachte nederlanders niet.

Rottend-Fruit | 28-07-20 | 12:43

@von sokkenstopfen | 28-07-20 | 12:37:
Of je auto wordt in hens gestoken. Dat is ook populair bij de koeltoerverrijkers.

bqbq | 28-07-20 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Analia von Solmsch | 28-07-20 | 12:15 | 1

Ik weet waar die eieren vandaan komen,
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1515862585/belgische-vrouw-54-denkt-dat-ze-kip-is-pyschologen-spreken-van-zeldzame-waan

AntonJansen | 28-07-20 | 12:13

Bizar dat sommige reaguurders het dragen van een keppeltje, mannen die hand in hand lopen, vrouwen die korte rokjes dragen, niet knielen, etc. provocerend vinden.. In welk land leven we nou?! Ga je maar lekker aanpassen aan dat tuig. Respect voor hen die dat niet doen.

Wasbakplasser | 28-07-20 | 12:12

Oh man man man, een extra vlaggetje. Chapeau!

Twisted_Faith | 28-07-20 | 12:11 | 1

Dat zal ze leren!

Watching the Wheels | 28-07-20 | 13:05

Een vlag uithangen is een politiek statement (überhaupt de reden dat je 'em uithangt), eieren gooien is dit ook. Vervelend maar vrij onschuldig.

koter | 28-07-20 | 12:10 | 3

Net zoiets als de taart van Fortuyn toch ?

ja,diedus! | 28-07-20 | 12:37

@koter | 28-07-20 | 15:11: Mwoah.... ben zelf niet zo van dit soort statements, maar een taart in het gezicht fysiek geweld noemen.
Bij verjaardagen is het toch ook de sport om iemand slagroom in het gezicht te duwen.... zou dus mishandeling zijn.

Willy_Wuiles | 28-07-20 | 17:11

Nee ik doe niets als een homostel op straat wordt bespuugd, of met eieren wordt bekogeld. Dit gebeurt namelijk door MOSLIMS. Ja, mensen, laten we het beestje maar eens bij de naam noemen, want iedereen weet dat er binnen de Islam geen tolerantie is voor homo's. Dat krijgen ze dagelijks in de moskee te horen. En aangezien Halalsema, en eigenlijk zo'n beetje de hele politiek (behalve PVV/FvD) de Islam omarmt, en daarmee middeleeuwse normen en waarden, hebben we nu dus dit soort probleem. Dus nee, ik voel mij, met deze kennis in het achterhoofd, niet verantwoordelijk om op te komen voor het homo's die belaagd worden door moslims. Ik ga geen problemen oplossen die anderen moedwillig hebben veroorzaakt. Moedwillig ja, omdat men de ogen sluit voor het gevaar van de Islam, en vervolgens middels dit soort posters mij nog een schuldgevoel proberen aan te praten ook als het weer eens zover is.

JackStick | 28-07-20 | 12:03 | 1

De politici kijken weg van de gevolgen van hun faalbeleid, en de bevolking mag de problemen oplossen.

Papa Jones | 28-07-20 | 12:06

Ik koop elke week een brood bij een boer die de satan aanbid. Kan mij het schelen. De brood is superlekker.

Omebert | 28-07-20 | 12:00 | 5

Is het brood ook lekker? Of neem je de lidwoorden van de satanaanbidders over? Zo hoorde ik gisteren een nieuwe divi verslaggever die een naam had als Abjij of zoiets (?) steeds praten op het NOS 8 uur journaal over “de huishouden”. Ik neem aan journalistiek opleiding. Ik geef hem als tip: maak alle zelfstandige naamwoorden klein (plak er -tje achter) en het lidwoord is steeds “het”. Nooit meer fouten. Dan weet u meteen waarom die mevrouwtje en meneertje altijd zo schattig praten. Het is aangeleerd.

Bullfish | 28-07-20 | 12:17

"De brood" jezus christus.

BubbelWater | 28-07-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja hoor jongens. Love wins. Hang er nog maar een vlaggetje bij.

Scepticus | 28-07-20 | 11:59

Dit staat natuurlijk niet in het anti zwart racisme rapportje over Amsterdam. Dit is de enige institutionele vorm van discriminatie in Nederland. Aangewakkerd door een ideologie vanuit een cultuur die niet bij de moderne Nederlander past.

Klootzakken.

Peerkeoud | 28-07-20 | 11:54

Jaaa, nog een vlaggetje erbij! En nóg een vlaggetje! Wel VIER vlaggetjes! Dat zal ze leren, die aanhangers van de religie van de homofobie.

Snoess | 28-07-20 | 11:53 | 2

Tot ze zich toegang tot het appartementcomplex weten te verschaffen.

UpdateAvailable | 28-07-20 | 12:07
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 28-07-20 | 11:50 | 2

Het zij mietjes, die nachtelijke eierwerpers.

McSnor | 28-07-20 | 11:50

De vraagstelling "Doe jij iets al een homostel met eieren wordt bekogeld" had beter kunnen zijn 'Je moet kiezen: racist of homofoob'.

Reebensteeltje | 28-07-20 | 11:41
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 28-07-20 | 11:37 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het eier-offerfeest is vrijdag toch pas?

Nuchternederland | 28-07-20 | 11:36

...'We wonen samen in Amsterdam Oost, een plek die de laatste tijd helaas steeds vaker negatief in het nieuws komt'...
Hahaha, die heerlijke schattige naïviteit, het blijft toch aandoenlijk: 2 november 2004, columnist en filmmaker Theo van Gogh wordt op klaarlichte dag door een moslimterrorist vermoord in de Linnaeusstraat , waarna de dader op zijn gemak het Oosterpark inwandelt...

Zenzeo | 28-07-20 | 11:35

Wanneer er homogeweld op de panelen van GS verschijnt, buitelen reaguurders over elkaar heen om op te komen voor de homoseksuele medemens en die 'woede' gebruiken om islamitische mannenbroeders linguïstisch een kopje kleiner te maken.

Dezelfde reaguurders die de homo 'vriendelijke' Poetin, Orban en Duda zo'n beetje op handen dragen.

eetvis | 28-07-20 | 11:35 | 4

Duda bezorgt mij elke twee weken een nieuwe blanke slavin.

JvanDeventer | 28-07-20 | 11:43

Orbán is altijd degene die de meeste rondjes bier haalt

zuurtjeregen | 28-07-20 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp nooit waarom homo’s zo idioot veel aandacht eisen via vlaggen en zo Pride, gay games etc waarom? Zorgt voor segregatie

VonHindenburg | 28-07-20 | 11:30

Maar wel bij de vorige verkiezingen braaf D66 of GL gestemd, lieve jongens?
Er wordt vaak gesproken over de spagaat van de linkse partijen: enerzijds alles wat vreemd en anti-westers is verwelkomen, anderzijds de rechten van minderheden centraal stellen. Zo krijg je het verschijnsel dat de ene favoriete minderheid de andere doodgeknuffelde minderheid te lijf gaat. Waar sta je dan als hard-deugend linksmensch? Ga je vol voor tolerantie en vrijheid en zet je de aanvallende partij op hun nummer? Of druk je wat posters, verschuil je je in je ambtenarenpaleis en laat je het verder aan de straat over? Juist, dat laatste.

Er is eigenlijk helemaal geen spagaat. De linkse politieke theorie gaat uit van een permanente staat van revolutie. Tradities moeten stuk, oude structuren moeten verdwijnen. Waarom? Dat weten de linkse politici zelf niet, het zit nu eenmaal in hun bloed. Het destructie-gen.
Daarom worden massaal anti-westerse elementen geïmporteerd, daarom krijgen extremistische acroniemen de vrije hand - en zelfs subsidie - om de samenleving te ontwrichten. En tot die laatste groep moet ik helaas ook de harde kern van de LHBT-drammers rekenen, die het al lang niet meer om acceptatie maar om overheersing en het stellen van nieuwe normen te doen is.

Het lijkt op het eerste gezicht vreemd dat de linkse politiek, met haar obsessie voor een sterke staat die op alle terreinen van de maatschappij ingrijpt, zich in de oorlog tussen haar twee favoriete groepen minderheden zo afzijdig houdt.
Maar als je de kern van de linkse filosofie erbij houdt (de permanente wereldrevolutie) is het niet verwonderlijk. Eerst chaos en geweld, vernietiging van de bestaande orde, dan pas het aardse paradijs. De kunst is dus om een en ander in evenwicht te houden, op het kookpunt, maar niet eroverheen.

Meer eiergooiers en homo-meppers? Dan voeren we het provocatie-niveau op de gay parade nog wat op. Net zolang totdat de westerse tradities en normen, zijnde de gemeenschappelijke vijand, in het spanningsveld vermorzeld worden.

Leipniz | 28-07-20 | 11:28 | 1

"Every generation needs a revolution" zei Thomas Jefferson al. Het huidige establishment kijkt natuurlijk scheel van jaloezie naar de Boomers met hun revolutie van '68. In '89 de val van het communisme. Dat was niet bij ons in het Westen. Shit, weer misgelopen. Nu is eindelijk ons kans. We kunnen op de racisme bandwagon springen. BLM, Islamieten. Sorry, homo's. Discriminatie jegens jullie kunnen we even nu niks mee.

BASinnic | 28-07-20 | 11:47

Eieren, ze zijn toch voor veel zaken bruikbaar. Je kunt er mee gooien als iets je niet zint, bakken met spek of ham, pasta carbonara mee maken, koken en in plakjes snijden en die op een met roomboter besmeerd broodje leggen, mayonaise mee maken, cake bakken, enzovoort. Het mooiste culinaire hoogstandje met eieren vind je in, uiteraard, China. Er is daar een streek waar men de urine van 11-jarige jongetjes verzamelt, ze krijgen dan een snoepje als tegenprestatie, die in een groot vat wordt gegooid samen met een grote hoeveelheid eieren. Na een nacht marineren wordt het geheel gekookt en de hard gekookte eieren met een zeer apart aroma vervolgens opgepeuzeld. Volgens de lokalen een exquise lekkernij.

wijsvinger | 28-07-20 | 11:27

Er is vast wel iemand aan de overkant die een camera heeft.

wiers | 28-07-20 | 11:27 | 1

Of een lege eierdoos...

Rottend-Fruit | 28-07-20 | 12:48

Twee violen en een trommel en een fluit
Want zij zijn homo en hangen de vlaggen uit.
Ei, ei, ei,
En we zijn zo blij,
Want homofobie is de realiteit
En dat vieren wij!
Ei, ei!

sander3488 | 28-07-20 | 11:25 | 1

En waar die homofobie vandaan komt dat verzwijgen wij,
want wij zijn net als Rob Jetten zo blij als een ei,
dat Nederland dankzij de open grenzen volloopt met middeleeuwse barbarij!

Zenzeo | 28-07-20 | 11:40

Heel goed. Fuck them. Maak van het hele huis een REGENBOOG. Laat zien we je bent. De eiergooiers terug naar het RIF-gebergte of een ander achterlijk woestijnland.

De Evangelist | 28-07-20 | 11:19

In deze stad komen we klaar op elkaar.
Bekt beter!

AanDeLopendeBan | 28-07-20 | 11:16

De tekst op de poster mist een vraagteken.

JackStick | 28-07-20 | 11:14

Ik denk dat ze er verstandig aan doen om zondag even langs de kerk te gaan en om aan de pastoor/dominee te vragen of er vanuit de geloofsgemeenschap positieve reacties kunnen komen en of ze de belhamels, want dat zijn ze, er op aan willen spreken. Dan de zaterdag naar de tempel voor hetzelfde en vrijdag naar de moskee voor een gesprekje met een soortgelijk verzoek. Natuurlijk dit alles in omgekeerde volgorde.

swapper | 28-07-20 | 11:14

Misschien is het gewoon een reclame stunt van de eierboer om de hoek? Hij zoekt nog een mogelijkheid om de eieren niet kapot op de balkontafel te krijgen, maar het wil maar niet lukken.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 11:14

ok nu ben ik het zat.
even eieren kopen hoor, samen met een vriend

ptrck | 28-07-20 | 11:13

Mensen willen niet in hokjes geplaatst worden en hetzelfde als iedereen behandeld worden, maar willen dan wel een "Pride week", een eigen vlag, een eigen kleurtje en een letter van het alfabet. Mensen zijn vaak bijzondere wezens.

Quib | 28-07-20 | 11:13 | 4

Zolang ze nog niet gewoon hand in hand over straat kunnen, is het nodig om er aandacht aan te geven.

wazakzegguh | 28-07-20 | 11:22

@wazakzegguh | 28-07-20 | 11:22: Hand in hand is dan ook te weinig voor anderhalve meter. Als boa's niet handhaven is het de taak van de verontruste burgerij om corrigerend op te treden.

Synecdoche | 28-07-20 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Toch zeker wel vrije uitloop- eieren?
We moeten onze ecologische voetafdruk goed bewaken!

willem n | 28-07-20 | 11:10

"I am the eggman, they are the eggmen, I am the walrus, goo goo g'joob"

Schoorsteenveger | 28-07-20 | 11:10

Wellicht dat ze later deze week een onderdeel van een lam of schaap op hun balkon aantreffen. Het offerfeest der muzelmannen is immers in aantocht. En die slachten graag op hun balkonnetje in Amsterdam Oost.

Buto Terong | 28-07-20 | 11:10

Weten we zeker dat het geen lokhomo's zijn?

Schoorsteenveger | 28-07-20 | 11:11

Doet de politie iets als een homostel met eieren wordt bekogeld?
Doet de rechter iets?
Doet Halsema iets ?

laurentius | 28-07-20 | 11:08 | 1

Halsema doet niets, ze loopt helemaal vast als ze moet kiezen tussen finnen en homos om in bescherming te nemen.

Shadowzz | 28-07-20 | 11:10

Eieren gooien? In die Lieve Stad?

BRR76 | 28-07-20 | 11:07

Islamietjes vieren wéér een onschuldig slacht-offerfeest.
Altijd maar weer een makkelijke prooi uitkiezen om te treiteren.
Smerige hyena’s. Laffe mensen.

Ruimedenker | 28-07-20 | 11:06 | 1

Wat moet je anders met al die vrije tijd. Er is niet voor iedereen een stageplaats beschikbaar in het criminele circuit.

Harrie7949 | 28-07-20 | 11:12

"... dat het ok is dat je bent wie je bent..."

Ja, wie zou je anders moeten zijn dan wie je bent? Paulus de boskabouter?

threeheadedmonkey | 28-07-20 | 11:06 | 1

Zolang je maar niet Eucalypta bent.

JanVergoor | 28-07-20 | 11:45

Hoe de tijd vliegt. Het is al bijna weer Pasen.

Schriever | 28-07-20 | 11:05 | 1

ook zin in. Ben gek op die chocolade eitjes met gekleurde wikkels erom en de kleur van de wikkel niets over de smaak zegt.

Fedde71 | 28-07-20 | 11:19

En wat zegt het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam hiervan?

Mr.Crowley | 28-07-20 | 11:04 | 1

blanke homo's dus geen racisme o.i.d.

Fedde71 | 28-07-20 | 11:19

Iedereen weet dat de potenrammers van tegenwoordig bijna zonder uitzondering Marokkanen zijn. Maar: geen massale verontwaardiging bij links hoor. Zorgvuldig word de conclusie dat moslims een hekel hebben aan homo's en dat jonge Marokkanen daar ook regelmatig naar handelen vermeden. En als men ook maar in de buurt komt van die conclusie wordt er snel bij verzonnen dat het geweld niet uit een hoek komt, maar toch vooral ook 'vaak' uit de rechts extremistische hoek.

Hommel | 28-07-20 | 11:04 | 2

Op Dumpert wordt je tegenwoordig weggejorist als je die conclusie trekt. Blijft zonde dat ze met Geenstijl gescheiden zijn. Geenstijl had Dumpert mee moeten nemen.

Shadowzz | 28-07-20 | 11:11

"In deze stad komen we op elkaar voor" is een juistere constatering gelet op de homo-dichtheid van reservaat 020.
En natuurlijk allemaal kneiterlinks wappie stemmend op de corrupte zooi Groene Khmer die heult met de Mocro vijand van iedereen die in de stad enige vrijheid en tolerantie hoopt te vinden.
Houdt het bestuur de onleefbaarheid in stand dan? Schijt een beer in het bos ? Als je niet handhaaft en continu perverse prikkels de wereld in jaagt vanuit een politiek verdwaasd eigen gelijk, dan beschik je over een rigide oogkleppen mentaliteit die uiteindelijk over lijken gaat.
Als dat gebeurt zal men tegen elke rede in volhouden dat ze gevallen zijn voor een goede zaak. Waarom krijg ik nu ineens de associatie met martelaren...?
Zoek de verschillen, kleur de plaatjes en maak het verhaal zelf maar af.....

Bakschuif | 28-07-20 | 11:02

@Harrie7949 | 28-07-20 | 11:15: helaas hebben er te weinig mensen iets van Van Kooten en De Bie geleerd. Zij waren al vroeg, wellicht onbedoeld, criticasters over de Nederlandse samenleving in wording. Denk dat zij nu geen plaats meer zouden krijgen bij de VPRO.

Fedde71 | 28-07-20 | 11:22

Waar is trouwens Oeboema gebleven van de VPRO en en(hoe heet die ook alweer) dat mannetje dat zich had laten ombouwen tot zo'n lipneger

ritter vn hüpfburg | 28-07-20 | 11:41

@ritter vn hüpfburg | 28-07-20 | 11:41: Arjan Ederveen?

small_town_dude | 28-07-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

De daders zijn vast zachtgekookte eitjes

hotbrasil | 28-07-20 | 11:00

De enige juiste reactie.
Hoewel handgranaten teruggooien wellicht een betere optie is.

Ruimedenker | 28-07-20 | 10:59 | 2

Toe maar.

Kapitein Sjaak Mus | 28-07-20 | 11:05

@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-20 | 11:05:
Niet in een vol winkelcentrum dan hè.
Goed mikken...

Ruimedenker | 28-07-20 | 11:08
-weggejorist-
HoerieHarry | 28-07-20 | 10:59 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

En zoals gewoonlijk geeft Halsema niet thuis. Als je eieren naar KOPZ activisten gooit dan heb je een probleem. Top trouwens om nog een vlag erbij te hangen.

salembot | 28-07-20 | 10:59

Trouwens, als NAW toch bij de redactie bekend is, zouden jullie ze dan geen mooie stijlloosroze vlag sturen?

pietvanvliet | 28-07-20 | 10:57

Kijken of het labbekakkende, incompetente en onbetrouwbaar hypocriete verantwoordelijk bestuur/ directie van het meest smerige safaripark van de EU - genaamd Amsterdam- hier ook voor op de bres durft te springen

litebyte | 28-07-20 | 10:56 | 1

"Kijken of het labbekakkende, incompetente en onbetrouwbaar hypocriete verantwoordelijk bestuur/ directie van het meest smerige safaripark van de EU - genaamd Amsterdam- hier ook voor op de bres durft te springen"
-Wat mij betreft de tegel van de de dag.-

PerineumPiraat | 28-07-20 | 10:59

Ik vind dit meer iets voor de Rijdende Rechter.

Schoorsteenveger | 28-07-20 | 10:56

Naast eieren gooien, gaan die salafistjes straks ook de straat op om te demonstreren tegen homo's. Dan duikt Halsema op tussen die engnekken, dit keer niet met een 1873-button, maar in een boerka.

hoogvlieger | 28-07-20 | 10:54 | 1

Hasema in een Boerka, dan is ze toch onzichtbaar, dus geen PR. Nee die komt in een T-shirt met een flatgebouw erop.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 11:19

Iedere ochtend als ik uit de inloopkast kom, vraagt mij vrouw of ik een eitje wil. Maar gooien? Zo zijn wij hier niet opgevoed.

Dubbelepunthoofd | 28-07-20 | 10:53

Ik als white, cisheterosexuele, hypergepriviligieerde, inherent racistische, non-menstruerende, vaginaloze man have been educated dat het racist is om space in te nemen in de struggle tegen intolerantie en systemic racism en deze strijd aan de leden van marginalized groups en people of color over te laten.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niets doe. Ik steun de marginalized groups mentaal vanuit de achterhoede.

En meestal doe ik dit door op het terras nog een pint te bestellen en te proosten op de diversiteit.

Want wat zou de beschaving zijn zonder diversiteit van bier?

Varende_Reaguurder | 28-07-20 | 10:52 | 3

Jeetje wat een woordenstroom. Ik krijg er een droge mond van. Proost!

Papa Jones | 28-07-20 | 10:56

Trevor Noah zei het al: Get a professional, a specialist. youtube.com/watch?v=h7iDUOG3XNE
.
Is er nog bier?

pietvanvliet | 28-07-20 | 11:04

"Want wat zou de beschaving zijn zonder diversiteit van bier?"
de Holland Heineken Hel....?

Bakschuif | 28-07-20 | 11:06

Waarom helpt een vlag bij het laten zien dat het ok is wie je bent en met wie je samenwoont?

Poesmobiel | 28-07-20 | 10:50 | 9

@Poesmobiel | 28-07-20 | 11:14 en Cepalislam500mg | 28-07-20 | 11:15 |

Tis Gay Pride op het moment.
Mogen die jongens geen feestje vieren?

Kapitein Sjaak Mus | 28-07-20 | 12:00

@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-20 | 12:00: Dan kunnen ze toch ook zo grootmoedig zijn om de eiergooiers hun verzetje te gunnen? Gedeelde vreugd is dubbele vreugd.

Synecdoche | 28-07-20 | 12:07

@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-20 | 12:00: Gunst, dat heb ik toch al geschreven? Natuurlijk wel, hartstikke leuk. Wie was de eerste jaren van de Pride altijd van de partij op de gracht en in de Halvemaansteeg? Juist: Poesmobiel, lekker mee aan het feesten, uitgenodigd door de vele homovrienden die altijd oververtegenwoordigd lijken te zijn in mijn entourage.
Maar het gaat me niet om het feest en het gaat me niet om de vlaggetjes. Elke dag hebben homo’s last van intimidatie en geweld. Mijn vrienden gaan al een jaar of 15 niet meer ‘s avonds de deur uit. Ze passen hun leven en gedrag aan. Dat is verschrikkelijk. Ik mis gedurende zoveel jaren al, de absolute verontwaardiging en ophef, de publiekelijke afkeur en zeer passende straffen als homo’s worden geïntimideerd, lastig worden gevallen, aangevallen en/of worden weggepest.
Daar helpt geen vlaggetje bij. En helaas, ook geen feest.

Poesmobiel | 28-07-20 | 12:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Waaruit blijkt dat de eiergooiers muzelmannen zijn?
Waaruit blijkt dat ze naar dit adres toe zijn gefietst? Hoe is iemand op de hoogte van het wapperen van een vlag in een heel andere straat?
Hoe weten de beide homo's zo zeker dat het niet hun buren zijn geweest? Mij lijkt dat zeer waarschijnlijk.
Ik hoop dat deze reactie wél mag blijven staan van Joris.

JvanDeventer | 28-07-20 | 10:50

En dat terwijl in antwerpen en brussel het grootste deel van de homo's, jawel, riffers en andere berbers zijn.

Krachtkoe | 28-07-20 | 10:48

Mocht er te veel overlast komen dan verwacht ik dat de vlaggen moeten worden weggehaald. Zo gaat dat natuurlijk.

Hadena | 28-07-20 | 10:47

Dat ostentatieve gay gedoe hoeft ook niet van van Oef. De religie van "alles moet maar kunnen" is volkomen doorgeschoten en decadent.

van Oeffelen | 28-07-20 | 10:45 | 9

@Lt-Kol Kilgore | 28-07-20 | 11:07:
-Plop-

elfenstein | 28-07-20 | 11:32

@Graeme Reaper3779 | 28-07-20 | 10:54:
Dus je moet jezelf verstoppen? Wat een streng christelijke fundamentalisten houding.

JanVergoor | 28-07-20 | 11:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben ook geen fan van die licht hysterische boottocht, maar die halfbezopen asc-onderleggers in de sloep van hun vaderjjjjj zijn net zo irritant. Daarnaast: zolang er carnaval is en het halve land een week dichtgaat omdat ze ooit in een bepaalde sprookjesvorm geloofden, mogen ze tijdens de pride ook hun eigen sprookje maken.
.
Vanuit de stopera zal het wel doodstil blijven, daar zijn ze alleen maar goed in activisme als er niks gedaan hoeft te worden. Dan kun je inderdaad beter een tweede vlag ophangen. Hup NAW Bij redactie bekend.

pietvanvliet | 28-07-20 | 10:45

Eggcelent!

Graftak | 28-07-20 | 10:43
-weggejorist-
Roger-Rabbit | 28-07-20 | 10:43 | 1

Gewoon helemaal vol hangen dat balkon. En het hele jaar door.

Zwizalletju | 28-07-20 | 10:43 | 3

Maar als ik nou het hele jaar bijv PVV vlaggen of Fvd vlaggen aan mijn balkon hang. Is dat ook niet een beetje vragen om reacties?

Cepalislam500mg | 28-07-20 | 10:59

Goed gedaan mannen, nicht kapitulieren.

Lt-Kol Kilgore | 28-07-20 | 10:43

Best koppel, kwajongens, rekels, belhamels die eieren stelen van hun mama om ermee te gooien, ze zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Fijn om te lezen dat jullie je gewoon veilig voelt op straat.
Even ter vergelijking. Stel nou dat ik lid was van een politieke partij. En stel mijn partij heeft deze week een of ander succes behaald, ik wil mijn trots en blijheid tonen, en ik hang de partijvlag aan mijn balkon. Of een poster voor mijn raam. Dan moet ik er rekening mee houden dat er altijd intolerante lieden zijn, die iets gaan gooien. Kan ook een steen zijn.

Cepalislam500mg | 28-07-20 | 10:42 | 2

Dat maakt het nog niet in orde. Kwajongens rekels en belhamels kregen ook gewoon een gummilat in hun nek van de hermandad.

pietvanvliet | 28-07-20 | 10:50

@pietvanvliet | 28-07-20 | 10:50: Ben ik het ook geheel mee eens, pvv. Wegrelativeren doen al genoeg mensen. Ik wil maar zeggen, veel Nederlanders hangen maar geen vlag uit voor wat ze vinden, durven vaak niet eens te zeggen dat ze pvv stemmen, gewoon uit sociale angst. Heb je die angst niet en toon je je vlag, dan lopen of scooteren er altijd wel sneue gastjes rond die daar niet tegen kunnen.

Cepalislam500mg | 28-07-20 | 10:56

Uiteindelijk verliezen ze deze wedstrijd maar moedig is het wel.

de Voorzittert | 28-07-20 | 10:42 | 1

Inderdaad, de agressie tegen hun zal alleen maar toenemen maar politie en gemeente zullen ze niet gaan steunen. Uiteindelijk zullen ze vanuit de Stopera alleen maar het dringende verzoek krijgen maar te verhuizen.

2voor12 | 28-07-20 | 10:51

Eten Moslims eieren?
Is iets wat uit de kont van een kip komt wel Halal?

HoerieHarry | 28-07-20 | 10:41 | 7

@Gulliver | 28-07-20 | 10:45: Soms zie je nog poep op eieren zitten, vaak met een klein veertje. Eieren komen uit de cloaca, een uitgang die zowel eieren als excrementen uitscheidt. Lang geleden bouwden de Etrusken in Rome de cloaca maxima, het grote riool, dat de drab van de Romeinen in de Tiber loosde waarin je dan ook niet moest gaan zwemmen.

wijsvinger | 28-07-20 | 11:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Kaakklem: "Dit is zooooo on-Amsterdams".

Phantomas | 28-07-20 | 10:41

megacity Amsterdam een vat van tegenstrijdigheden internationale expats, alleen engels sprekend horecapersoneel, advanced tax ruling postbusbedrijven , lhbtq enerzijds en anderzijds allochtonen en antifa die met geweld hun lichtend pad opdringen

HetOorAakel | 28-07-20 | 10:40 | 2

Amsterdam is feitelijk geen stad maar een duur, smerig en onbetrouwbaar safaripark. Het meest smerige safaripark van de EU

litebyte | 28-07-20 | 10:55

@litebyte | 28-07-20 | 10:55: Al een tijdje niet in Brussel, Parijs, Londen of Berlijn geweest dus? Die steden lopen een paar jaartjes voor op de puinhoop in Amsterdam.

Shadowzz | 28-07-20 | 11:17

Dat is de oude vlag, die is niet inclusief.

Schemerlamp | 28-07-20 | 10:40

Brabanders met regenboogvlaggen aan hun balkon of ethnische-diversiteits-kansenparels die daar dan weer eieren naar gooien, het zijn voor mij beide redenen om niet dood gevonden te willen worden in 020...

paulis | 28-07-20 | 10:39

Moeten er eerst dooiers vallen?

Mr_Natural | 28-07-20 | 10:37 | 6

Meer van dit. Lachen goed!

grapo | 28-07-20 | 10:43

Serieus, minstens een keer per dag laat je me lachen Mr Natural. Dank!

Poesmobiel | 28-07-20 | 10:54

Hij is goed

lingo star | 28-07-20 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Foei Diederik dit is geen leuke poets.

Fedde71 | 28-07-20 | 10:37

Love wins.
Maar alleen als we samen een vuist maken.

Ben Adam | 28-07-20 | 10:36 | 1

Fisten ? He nee !

oldandwise | 28-07-20 | 10:45

Amsterdam dus, dan zijn het struisvogel eieren.

Mark_D_NL | 28-07-20 | 10:35 | 1

Sterk!

kwark001 | 28-07-20 | 10:39
-weggejorist en opgerot-
mark1487 | 28-07-20 | 10:34

“ De toestroom van asielzoekers is in de maand juni verdubbeld. Bij immigratiedienst IND liggen nu zóveel aanvragen dat een speciale groep in het leven is geroepen om 14.000 aanvragen die al voor 1 april zijn gedaan nog dit jaar weg te werken. Nieuwe vluchtelingen moeten tot wel een jaar wachten eer hun verzoek in behandeling wordt genomen.”. Daar zitten vast een paar goeie tussen

Bill Cosby | 28-07-20 | 10:34 | 1

Kunnen ze niet beter in hun thuisland het antwoord afwachten?. Net zoals bij een sollicitatiegesprek, dan wacht je ook vaak een tijdje thuis op het antwoord (en niet op het betreffende kantoor). Mobieltjes en bereik hebben ze tegenwoordig overal.

Phantomas | 28-07-20 | 10:57

GLM. Gay lives matter. Hup iedereen op de knieen voor de heaumeau's.
Of nou nee, dat hoeft naruurlijk ook weer niet. Lol.

grapo | 28-07-20 | 10:34 | 2

Eerst een stalen onderbroek aan dan.

Dirty-Harry44 | 28-07-20 | 10:37

Mag ik dan ook een Nederlandse vlag op de mouw van mijn vest naaien? Of krijg ik dan ook 'problemen'?

Jos Tiebent | 28-07-20 | 10:33

Dat homostel mag van geluk spreken dat er gematigde moslims in hun buurt wonen. Die gooien met eieren. Fanatieke moslims gooien met stenen.

MAD1950 | 28-07-20 | 10:33 | 3

Misschien zijn het wel gewoon gezondheidswappies die wil laten zien dat je je dagelijkse portie eiwit ook uit ei kan halen ?

grapo | 28-07-20 | 10:38

En extremisten gooien met homo’s. Head first, van een flat af.

Grzl-II | 28-07-20 | 10:46

En spijkerbommen...

SterF... | 28-07-20 | 11:04

Altijd weer die fietsers. Tuig is het.

de visser | 28-07-20 | 10:30

Who do you think you are kidding Mr. Allah,
If you think we're on the run?

Dikke_Tammo | 28-07-20 | 10:30

Diversiteit: je kunt nou eenmaal geen omelet bakken zonder eerst een paar eieren te breken. Overigens is voor het met kracht gooien van een rauw ei een aardig staaltje werptechniek nodig. Chapeau.

Hetkanverkeren | 28-07-20 | 10:30 | 1

Daarom ben ik ook voorstander van de rotte-tomaten-techniek.

kwark001 | 28-07-20 | 10:32
-weggejorist-
JvanDeventer | 28-07-20 | 10:30 | 3

Ik stel de inzet van lokbetonscharen voor.

bisbisbis | 28-07-20 | 10:29 | 1

Die aanval op homo's met een betonschaar was een incident. Het schaardragende pareltje kwam net terug van een missie: het bevrijden van scooters uit de blanke slavernij. Normaal dragen ze geen scharen maar anderssoortige metalen voorwerpen. Deed ik als kind ook, dan speelde ik Old Shatterhand of Jessie James.

Nivelleermarionet | 28-07-20 | 10:57

Goed bezig heren, respect voor de rechte rug.

Schepvogel | 28-07-20 | 10:28

Keur het absoluut niet goed, al helemaal niet als het 'the usual suspects' zijn. Echter, wat me tegenwoordig mateloos irriteert is dat men het van de daken moet en zal schreeuwen als ze homo/transgender/wat-dan-ook-in-de-LHGTBWTFBBQ hoek zijn. Het boeit me werkelijk geen moer als je van mannetjes, vrouwtjes, beide of wat dan ook houdt, maar stop eens met die aandachtshoererij. Dan sta je vanzelf wat minder in de belangstelling, ook bij kwaadwillend gespuis. En ga tot overmaat van ramp ook niet in Islamsterdam wonen.

Le Roi | 28-07-20 | 10:28 | 6

Tuurlijk. Jezelf onzichtbaar maken en angstig wegkijken helpt, maar door dat juist niet te doen maak je een stinkend probleem zichtbaar.
Er is al veel vrijheid opgeofferd.

Bolhoed | 28-07-20 | 10:46

Applaus!

Graeme Reaper3779 | 28-07-20 | 11:13

@Festen | 28-07-20 | 10:46: Nederland was vanaf de jaren 80 één van de meest vrije, tolerante landen als het aankwam op homoseksualiteit. Hoezo onderdrukt? En al was het zo, rechtvaardigt dat dan maar dat ze nog net niet in je oren "ik ben homo, hallo?!" komen schreeuwen? Nogmaals, ieder het zijne. Maar hou je geaardheid, je politieke voorkeur, je favoriete voetbalclub enz. gewoon voor je en loop er niet zo tot irritatie verwekkende proporties mee te koop. Dan trek je ook geen negatieve aandacht, zoals de meneren in bovenstaand bericht.

Le Roi | 28-07-20 | 11:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Kneiterlinks gemeentebestuur en juffrouw Kaakklem worden knetterhard door onze moslimbroeders de werkelijk ingesleurd. Geen homo, jood is er nu nog veilig. wie volgt? En wanneer is er geen ontkomen meer aan voor juffrouw Kaakklemen haar linkse vazallen?

Blonde Nel | 28-07-20 | 10:28

Kijk: dat komt ons bekend voor: weet u nog dat homostel dat uit Leidse Rijn werd wég gepest, onder het bezielende régime van burgervader en wegkijker Aleid Wolfsen? Dat begon ook met eieren gooien.
-
Het homostel moest verhuizen - en Aleid 'Nevenfunctie' Wolfsen werd voor zijn wegkijkerij en opmerkelijke inactiviteit beloond met het voorzitterschap van de Autoriteit Persoonsgegevens.

bisbisbis | 28-07-20 | 10:27

Niet zo jankmuilen stadskneus. Thans is het eiereneten in uw voordeel. Ei kan prima als plantenmeststof fungeren, uw balkontuin plukt er de vruchten van. 'De geur', stribbelt u tegen. Lariekolder, dat betonnen oord meurt sowieso aan alle kanten. Lieden van vreemde persuasie met wierookluchtjes, uitlaatgassen, de befaamde poep-op-de-stoep, gatverdamme. Liefde is het dat uw buren zich bekommeren om uw verpieterde sprieten. Ratio wint.

Van Urk | 28-07-20 | 10:27 | 1

Copy/paste van je Dumpert-reaguursel, slappe hap hoor.

John McClane | 28-07-20 | 10:30

Een gevleugelde uitspraak luidt: "1 ei is geen ei."

chicago river | 28-07-20 | 10:27

Ik probeer me het worp-pad voor te stellen en snap niet hoe dat ei dan zo terecht zou kunnen komen.

Einde van de Domheid | 28-07-20 | 10:26 | 1

Dit behoeft meer aandacht. Hieronder meldde ik al dat ik geen eiresidu zie. Er is geen viezigheid zowel niet op de leuning, als tussen de planten alsop de vloertegels.

Leptob | 28-07-20 | 10:52

Twee cameraatjes verdekt neerzetten.
Mischien leuk om tijdens de pride een klopjacht te organizeren op scooterrijdend gucci tassjes dragende rifmongolen.
De LHB gemeenschap moet optreden met gespierde mannen allemaal.
DIe kunnen die gasten toch makkelijk aan.

r_leeuwenhart | 28-07-20 | 10:25 | 1

En als ze ze te pakken krijgen over de knie met het broekje naar beneden en dan...... eeeeh ik dwaal af.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 12:35

Throwing with eggs
Is asking for sex
(Oud Engels spreekwoord.)

Mr_Natural | 28-07-20 | 10:25 | 2

Woordkunst.

Madame Poitiers | 28-07-20 | 10:26

homo's plagen is om liefde vragen.

Lt-Kol Kilgore | 28-07-20 | 11:12

Rauwe eieren schijnen prima te zijn voor de zaadproductie. Ze willen jullie alleen maar helpen.

wijsvinger | 28-07-20 | 10:24

Oh boy (George).
Weten wij waar het alreedsch fout gaat?
Nee he.
Mietenliefhebbermeneer de regenboogvlagwappert (2, 3, mogelijk 4!) rept over "dat ze helemaal de moeite hebben genomen op de fiets(!) MET eieren" kwamen lopen aanpeddelen.
.
Pardon?
Fiets, welke fiets.
En waarom een fiets, niet gewoon bus, tram, metro en een stukje benenwagen vriend.
Je aannames zijn shiieet.
En iedereen weet:"Assumption is the mother of all fuck-ups."
Ga maar veel rainbowflags ophangen maat.
Hang op dan!

chicago river | 28-07-20 | 10:24

Zo'n vlag is toch een beetje het nieuwe O.Z.O. Lief land, lieve stad, lieve mensen.

Dikke_Tammo | 28-07-20 | 10:23

Stemmen jullie links? Dat zou ik graag willen weten. Gewoon weten, verder niks! Er komt gegarandeerd niets achteraan.

CalamityJane | 28-07-20 | 10:23 | 2

No way.

Madame Poitiers | 28-07-20 | 10:24

Madame. U kent de jongens?

CalamityJane | 28-07-20 | 10:45

Ik zou bladzijden uit de koran in proppen teruggooien.

kwark001 | 28-07-20 | 10:22 | 1

licht besmeurd neem ik aan.

Lt-Kol Kilgore | 28-07-20 | 11:13

Een ei hoort erbij.

Gulliver | 28-07-20 | 10:21

Eieren naar een vlag gooien.
Ik heb er even over nagedacht maar ik kom er niet uit.

Mr_Natural | 28-07-20 | 10:21 | 2

Welgelegen aan het ei
Leven zij daar vrij en blij

Gulliver | 28-07-20 | 10:24

Is een nieuwe sport, het is de bedoeling nachts met je ogen dicht de vlag te raken.

jan huppeldepup | 28-07-20 | 12:34

Mij zul je niet meer in Amsterdam tegenkomen. Dus ook geen last van de gevolgen van selectief gemeentebeleid.

First Contact | 28-07-20 | 10:21

Maar bier is niet meer verkrijgbaar binnenkort

laurentius | 28-07-20 | 10:20 | 1

WAT??

GKJP | 28-07-20 | 10:24

Ik zie wel een eierschaal aan die leuning hangen. Eiresidu zie ik nergens. Ik vermoed dat dit in scene is gezet.

Leptob | 28-07-20 | 10:19 | 1

een smolettje. Ik dacht er ook aan

horsteknots | 28-07-20 | 10:39

Breek de dag, kop een eitje!

Mark zit te Dutten | 28-07-20 | 10:19

Lage bloedsuikerspiegeleieren?

Mr_Natural | 28-07-20 | 10:19 | 1

Nice

grapo | 28-07-20 | 10:30

Dat hele gay pride zal mij ook mijn reet roesten inmiddels.
Opgedrongen onzin.

Papa Jones | 28-07-20 | 10:18 | 6

@r_leeuwenhart | 28-07-20 | 10:31:
Misschien ben ik te oud voor deze onzin. Ik ben opgegroeid met Paul de Leeuw op tv.
Die heeft veel meer betekend voor homo-acceptatie dan onze suffe gemeentes met hun deugpreken.
En nee, ik hoef het niet te lezen. Maar het gebeurt wel, en dan denk ik: waarom? Voor dat riftuig dat we importeren?

Papa Jones | 28-07-20 | 10:37

@Papa Jones | 28-07-20 | 10:37: Cartoon Network heeft ook meer geholpen. Was niets mis met dat krab-achtige manwijf ding in de Powerpuff Girls of die homofiele rode duivel uit Cow & Chicken of de kleine homo Jimmy uit Ed, Edd & Eddy.
Het was voor mijn kinderbrein normaal dat mensen zelf hun liefde mochten uiten op hun manier.
Tegenwoordig moet het er met grof geweld in geramt worden, maar deugen is belangrijk! Iemand moet toch wel zijn eigen deugmening opdringen op anderen en de tegenstanders monddood maken. Dat is het nieuwe normaal.

Shadowzz | 28-07-20 | 11:23

@Shadowzz | 28-07-20 | 11:23:
Dat idee krijg ik ook, dat meningen opgedrongen worden. Neem zo'n gaybrapad dat de overzichtelijkheid en verkeersveiligheid niet bevordert. Het staat voor mij gelijk aan onderdrukking en maling hebben aan mensen die gewoon een veilig zebrapad willen behouden.

Papa Jones | 28-07-20 | 11:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Mogen vlaggen weer? Ga meteen op zoek naar mijn Duitse vlag.

RickTheDick | 28-07-20 | 10:18 | 3

Die met veel... eh... rood erin?

SterF... | 28-07-20 | 11:06

Rauwe eieren. Heb dan tenminste nog even de hoffelijkheid om ze te koken.

filosofem | 28-07-20 | 10:17

De LHBGT gemeenschap wordt Amsterdam wel gewoon uitgeprocedeerd.

Harry Turtle | 28-07-20 | 10:17

Doe jij iets als een homostel met eieren word bekogeld?

Nou, zo makkelijk is die vraag niet anno 2020. Ik zal eerst de plaats van zowel mijzelf, de slachtoffers alswel de daders in de intersectionele slachtofferpiramide moeten bepalen, en pas dan weet ik of ik iets mag vinden en doen.

ZonderNaam | 28-07-20 | 10:17

Zullen we anders even allemaal zo'n vlag ophangen? Ik heb wel zin in een paar eieren.

hendrikjandetuinman | 28-07-20 | 10:16 | 2

Alleen als ik zelf straatklinkers terug mag gooien naar dat import vullis.

Dirty-Harry44 | 28-07-20 | 10:36

De Village People staan voor je deur.

Gulliver | 28-07-20 | 15:26

Ze vragen er ook om als ze deze verouderde regenboogvlag gebruiken.

FogerRederer | 28-07-20 | 10:16 | 1

Verdraaid. Zwart is overgeslagen.

Papa Jones | 28-07-20 | 10:30

Dat bord doet u iets?
De verantwoording leggen ze dus eigenlijk bij de Amsterdammer.
Laf

laurentius | 28-07-20 | 10:16 | 1

Precies. En mocht de Amsterdammer iemand knap en dus succesvol verdedigen waarbij die aanvallende jongens een schaafje oplopen dan weet ik het zo net niet.

CalamityJane | 28-07-20 | 10:20

Wat is dat toch dat homo's bij vieze gore extreemrechtse sites als Geenstijl uit komen als ze op willen komen voor hun positie?

Is daar niet de Joop eigenlijk al voor? Of zijn die te druk met zwarte mensen?

Knufter | 28-07-20 | 10:16 | 5

Zo goed als alle homo's die ik ken zijn rechts.
Alleen die bleke magere met groen en blauw haar niet

r_leeuwenhart | 28-07-20 | 10:33

Die mensen krijgen een BSOD in hun hoofd zodra ze moeten kiezen welke minderheid ze in bescherming moeten nemen en vallen dan terug naar de groep die ze het meeste stemmen oplevert. Want er door mensen niet op hun gestemt wordt, of niet genoeg in aantallen, dan kunnen die mensen gewoon doodvallen.
Extreemrechts GeenStijl is niet zo kieskeurig.

Shadowzz | 28-07-20 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet u welke Amsterdammer ook vond dat hij voor zijn mening uit kon komen, ookal streek deze tegen de haren in van een geliefkoosde bevolkingsgroep met een kort lontje?

jemagookniksmeer | 28-07-20 | 10:16 | 7

Jules Deelder?

Petrus Poortwachter | 28-07-20 | 10:53

Karel Appel?

wiener mit pommes | 28-07-20 | 11:14

@Petrus Poortwachter | 28-07-20 | 10:53: Die staat vannacht bij jou aan de deur, die komt persoonlijk terug uit het hiernamaals als jij em voor Amsterdammer gaat uitmaken.

TheEgg | 28-07-20 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon een vlag er bij hangen, klasse gasten! :)

Ad Hominem Tu Quoque | 28-07-20 | 10:15 | 3

Dat zal ze leren!

Mr_Natural | 28-07-20 | 10:16

Juist! Vlag ze!

Enrique C | 28-07-20 | 10:37

Hey, wil je steun?

Het wordt waar je woont niet beter.

Pas maar op, dadelijk word je nog uitlokking voor de voeten gesmeten, met je tweede vlag.

Je vraagt erom!
Volgens La Kaakklem is er geen probleem.

NumbNuts | 28-07-20 | 10:14

Iemand gister toevallig 'Nu we er toch zijn' gezien op de NPO? Nieuwe versie van dat programma met Eddy Zoey, ter gelegenheid van de aflasting van de Gay Pride. Gaan een paar van die woke presentatoren kijken hoe het met de acceptatie van LHBTI staat in Nederland. Benieuwd of ze bij deze mensen, en in Kanaleneiland en Overvecht, ook even de gastvriendelijkheid gaan testen.. Zal wel niet.

Handige Harrie | 28-07-20 | 10:14 | 3

Of juist wel, maar dan natuurlijk wel gescript.
Zoals alles bij de NPO fake is.

jemagookniksmeer | 28-07-20 | 10:17

In dit programma kreeg Enschede een gouden wimpel voor zijn homovriendelijkheid. In de tussentijd is er daar al 2x een homo in elkaar geslagen..

Handige Harrie | 28-07-20 | 10:33

@Handige Harrie | 28-07-20 | 10:33: elders hadden het er 3 kunnen zijn

Steifnek | 28-07-20 | 10:40

Geen typefout in die poster?

sjef-van-iekel | 28-07-20 | 10:13

heel pak eieren neerleggen ?

newray | 28-07-20 | 10:12 | 1

Beter een pak bacon...

Ommezwaai | 28-07-20 | 11:01

Mijn broertje en zijn vriend doen wat. Hun huis in de lievve stad gaat in de verkoop, ze verhuizen naar een nog lievver dorpje.

H. Drievuldigheid | 28-07-20 | 10:12 | 4

Aan de tongval van de filmert te horen komt deze bewoner ook oorspronkelijk uit zo'n dorpje, ergens onder de rivieren. Inderdaad: beter daar toeven, nu, als je de duurdere witte buurten van Amsterdam niet kan betalen. Een gotspe.

kapoerewiet | 28-07-20 | 10:15

Verstandig van broer en vriend. Laat Amsterdam achter je als het kan.

CalamityJane | 28-07-20 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan met zekerheid naar de afkomst/achtergrond van de 'daders'raden.

NiCeY | 28-07-20 | 10:11 | 7

Grappig feitje; Zowat alle neder-gay-porn is van/door mocros en turken...

Calastir | 28-07-20 | 11:05
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken