Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

27 julo. Sluiting kroegen dreigt, regio Rotterdam nerveus, burgemeesters zijn het zat

Een wereld in beweging!

We mogen elke dag naar jiu-jitsu om verstrengeld in elkaars zweet elkanders lichten uit te choken, maar daarna wel met een mondkapje op de trein in om vooral die 1,5 meter in acht te nemen. En dat somt het wel zo'n beetje op. De rest van de wereld lijkt zich schrap te zetten voor een tweede golf. Duitsland, Spanje, België, Israel sluit horeca opnieuw en het VK is nerveus want winter is coming. En ook Nederlandje begint zich te bedenken, het RIVM meldde gister 214 nieuwe besmettingen, en dat is de grootste toename sinds 7 juni.

"De kans dat cafés worden gesloten waar de coronaregels aan laars worden gelapt wordt steeds groter. Burgemeesters staan op scherp naar aanleiding van de groei van het aantal besmettingen van corona. Het leidde afgelopen weekend tot een golf van controles." In Doetinchem, Arnhem, Wageningen gingen de AUTORITEITEN met de lange meetlat langs de terassen voor stevige foei-gesprekken met terraszitters en "hele intensieve gesprekken met de ondernemers", aldus burgemeester van Arnhem Marcouch.

Ook regio Rotterdam heeft het op de heupen. "We zijn inmiddels aan het kijken welke mogelijkheden er zijn binnen de bestaande noodverordeningen om de verspreiding van corona een halt toe te roepen. (...) Mogelijk gaan we ook weer extra locaties afsluiten." Mooi hè, die nationale eenduidigheid.

Update: "Aboutaleb waarschuwt studenten en moslims". Zowel studenten als Marokkaanse vakantiegangers hebben de round boi.

Reaguursels

Inloggen


Dit hoor je niet bij de NOS: aanwezigheid van hart-type vetzuur bindende eiwitten correleert met ernstige covid-19

Li Yin et al. VERNIETIGEN mainstream media

26 juli 2020 door Jos Maalderink

De aanwezigheid van hart-type vetzuur bindende eiwitten (HFABP) correleert met ernstige gevallen van covid-19. Maar dat zal je niet horen bij de NOS omdat het niet in hun straatje past.

Chinese wetenschappers Li Yin et al. hebben wekenlang zelf onderzoek gedaan en kwamen tot de ONWEERLEGBARE conclusie dat patiënten met HFABP> 7 ng / mL 6.81 keer zo vaak (95% betrouwbaarheidsinterval [CI] 5.23–8.40) ernstige covid-19-symptomen registreren als patiënten zonder verhoogde HFABP-concentraties.

Bias based media zullen dit PEER-REVIEWED onderzoek natuurlijk wel negeren. Terwijl iedereen de retrospectieve analyse waarin Yin et al. klinische eigenschappen van covid-19-patiënten analyseerden en de HFABP levels afzetten tegen milde tot ernstige overgangsfuncties zelf gewoon kan googlen. Hoe dom denken ze wel niet dat we zijn?

Refererenties
Yin L, Mou H, Shao J, Zhu Y, Pang X, Yang J, et al. (2020) Correlation between Heart fatty acid binding protein and severe COVID-19: A case-control study. PLoS ONE 15(4)

Animals | 28-07-20 | 04:11 | 1

Alweer? Of nog steeds?
Opvallend genoeg is de eerste hit die van de speld... Nooit geweten dat die zich plots met serieus onderzoek bezighielden.

EEnzame SchizofrEEN | 28-07-20 | 07:45

Ik ben bang dat we ermee zullen moeten leren leven. Dan maar wat minder babyboomers. Heel vervelend, maar we kunnen moeilijk vanaf nu allemaal in een rol plastic over straat.

wapster | 27-07-20 | 21:11

Gaan de scholen weer binnen 2 weken na deze zomervakantie dicht zodat de kids weer thuislessen krijgen tot de herfstvakantie ivm Griepgolf(jaarlijkse tekort aan vervangende leerkrachten)) en Covid-19 tezamen?

steekmug | 27-07-20 | 19:17 | 1

2 weken, 14 dagen. Hoppa, de 7 die u wist dat zou komen. Ha;)

bij gelegenheid | 27-07-20 | 20:26

Kan iemand mij ook vertellen welke invloed Covid-19 op de energiebanen( de zgn lichaams meridianen) in het menselijk lichaam heeft en of daar door (Oosterse?) wetenschappers ook al na gekeken is?
Misschien is het zinvol om het ook vanuit een andere oogpunt te bekijken cq te behandelen.

steekmug | 27-07-20 | 19:01 | 4

Zonnesteekmug.

Gulliver | 27-07-20 | 20:35

En check je dan meteen even of vliegtuigen geen COVID uitstoten in hun chemtrails? Mafklapper.

Bierspier | 27-07-20 | 22:06

Gewoon even paar uurtjes Facebook research doen dan weet je het.

tiku99 | 27-07-20 | 22:50
▼ 1 antwoord verborgen

We betalen ons helemaal de pleuris aan ziektekostenverzekeringen en dan mogen we niet eens een lekker met keroona op de IC terechtkomen. Lekker hoor.

PhallusObesitas | 27-07-20 | 18:47

"Ook het grote aantal nieuwe besmettingen onder islamitische Rotterdammers baart hem zorgen. Aboutaleb roept ... op om geen bijeenkomsten rondom het offerfeest bij te wonen in verband met het coronavirus. "

De islamitische gemeenschap in 010 kennende, kan ik nu alvast voorspellen dat veel moslims en moslima's zich daar niet aan zullen houden. Deels veroorzaakt door racistische vooroordelen, zoals zo mooi werd verwoord in Yesim haar column 'Nederlanders zijn viespeuken" (geen link, zelf googlen):

"Als je bij een Turkse familie op bezoek gaat, krijg je standaard wat eau de cologne op je handen gesprenkeld om ze mee in te wrijven. Ik heb zelf ook altijd zo'n flesje thuis staan. Dankzij de hoge concentratie alcohol zijn je handen meteen ontsmet. "

Na die column heb ik met meerdere van mijn islamitische kennissen gesproken. Afkomstig uit: turkije, marokko, armenië. Ze waren het allemaal met de column eens. En, ze hadden allemaal eau de cologne in huis. Dat gebruikten ze allemaal al vanaf kleins, en papa/mama en opa/om en de hele familie ook. En, allemaal ervan overtuigd dat zij - moslims - echt geen corona zouden kunnen krijgen want
- ze gebruiken eau de cologne,
- en als je maar genoeg afstand houdt,
- en verder zijn Nederlanders ook vieze mensen, Yesim had gelijk volgens hen.

Inmiddels weten we dat afstand en hygiëne alleen maar de besmettingskans verkleint, en verder 0.0 garantie op niet besmet worden geeft. En toen kregen we de ramadan en nu weer offerfeest. Op de straten zie ik het ook, lekker gezellig met zijn allen op elkaars lip eten bij een doner of shoarma tent. En zo krijg je die verhoogde graad van besmettingen dus o.a.
Met dank aan de vooroordelen in Yesim's column, die door een flink deel in de islamitische gemeenschap in 010 worden gedeeld.
Dat krijg je er nou van, denk ik dan.

gaffelbaard | 27-07-20 | 17:48 | 2

In Antwerpen inmiddels ook veel besmettingen. En, tussen de regels door, lees ik vooral bij moslims. Moskee enzo en trouwfeesten.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 17:51

VErhoudingsgewijs qua inwoneraantal heeft Iran o.a. weinig ontsmettingsmiddelen in huis per gezin. Of men bidt daar te weinig, kan natuurlijk ook.

bij gelegenheid | 27-07-20 | 20:23

Abutalib, de burgemeester van alle Rotterdammers via Rijnmond: "Het virus is niet met vakantie. Het viert zelfs met ons het offerfeest. Vermijd alle bijeenkomsten rondom het offerfeest. Het is niet anders."

Oja, vergeet alle niet-moslims te Rotterdam maar Abu. Met je “ het geloof is een zaak van de grondwet”

bij gelegenheid | 27-07-20 | 20:19

Pfffff. Weer zo’n jankert. Nagenoeg iedereen die op de IC terecht komt, was daar òf al een keer te gast geweest, òf was daar sowieso heel snel terecht gekomen. En toevallig weet ik zeker dat ongeveer 50% van de corona patienten op de IC, komt te overlijden. En guess what.....; dit was ook al zo voordat we überhaupt van Corona gehoord hadden. Anders hoef je daar namelijk niet te liggen. Vragen? Vragen!

Happy People | 27-07-20 | 20:29
▼ 30 antwoorden verborgen

Aboutaleb: "(...) In Marokko is het offerfeestgebed verboden en in Saudi-Arabië is het beperkt tot een kleine duizend mensen op een immens terrein. Dat is het beleid in die landen, maar niet hier."
Is Aboutaleb verstandig of dekt hij zich in. Blijft lastig.

paridae | 27-07-20 | 17:26 | 7

@gaffelbaard | 27-07-20 | 17:55: Je ziet het naar mijn mening goed bij je 'samengevat'. Je laatste alinea laat ik maar voor wat het is.

paridae | 27-07-20 | 17:58

Hij weet dat er 8 uitbraken in zijn stad zijn geweest bij Marokkaanse gezinnen die goed waren voor 40 besmettingen. Dus hij wijst niet voor niks op het offerfeest.

Simon_GS | 27-07-20 | 17:58

Wanneer deze Abutalib het heeft over “ het geloof is een zaak van de grondwet(.), yuk!
Indonesië, dáár heeft men bepaald dat je een religie moet aanhangen. En dan met name de islam. Met je “ het geloof”

bij gelegenheid | 27-07-20 | 20:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Duits onderzoek: herstelde Corona-patiënten hebben vaak littekens op hun hart.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 17:03 | 20

@Animals | 27-07-20 | 19:21: En als wel dan schijnen ze een gen te missen die het immuunsysteem zou moeten activeren. Zoals onderzocht en vastgesteld is bij de twee jonge broers waarvan 1 ernstig ziek, ander overleden aan Corona.

Ben Adam | 27-07-20 | 19:35

@Animals | 27-07-20 | 19:21:
Dan krijgen ze geen Covid, dan worden ze hooguit geïnfecteerd met het virus. Da’s wat anders. De ziekte, waarbij longen worden aangetast en een ernstige allergische reactie vertonen met veel schade: dat is Covid. Als je een beetje verkouden wordt is dat een normale immunologische respons en volkomen ongevaarlijk. Je bent hooguit besmettelijk voor je omgeving, maar daarom moet je in dat geval dan ook thuisblijven en uitzieken.

Stormageddon | 27-07-20 | 19:45

En ze zijn vaak te dik. En veel van hen hebben in het verleden problemen gehad met de longen. Sommigen hebben astma. Velen hebben chemo gehad. Het merendeel is relatief oud. Veel coronA patienten genezen. We komen er niet allemaal ongestraft vanaf. Dat is wel duidelijk

Happy People | 27-07-20 | 21:51
▼ 17 antwoorden verborgen

And so it begins...

Troyan horse | 27-07-20 | 17:03

Grappig, overal waar mondkapjes de first line of defense vormen zie je Corona oplaaien. Just saying.

Feitenpliesie | 27-07-20 | 17:00 | 5

@harry21 | 27-07-20 | 17:39:
Zie jij ook niet veel mensen met een kapje lopen die dat niet om de neus hebben zitten (dat ademt makkelijker) dan werkt een medisch mondkapje ook niet.
Ook moet je een mondkapje met ontsmette handen opzetten, tijdens het dragen mag je er niet aanzitten na het verwijderen moet je je handen weer ontsmetten, na drie uur(en ook als het nat begint te worden) moet je het kapje vervangen en medische zijn niet te betalen.
Mondkapjes in het OV zijn er alleen maar dat die aerosolen van iedereen niet rondvliegen.

Animals | 27-07-20 | 17:50

De meeste mensen nemen de mondmasker af bij het filter en daar kan nou net het aangezogen virus zitten
Je zou genoodzaakt zijn om via SIRE voorlichting te geven voor het gebruikt van de maskers

steekmug | 27-07-20 | 19:08

@steekmug | 27-07-20 | 19:08:
Mensen willen niet een 1,5 meter uit elkaar blijven.
Mondkapje op drukke plaatsen tegen het rondvliegen van aerosolen is denk ik het hoogst haalbare,

Animals | 27-07-20 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Natuurlijk komt die 2e lockdown komt eraan. Ik ben al aan het hamsteren.

Omnisofos | 27-07-20 | 16:52 | 2

Anti-depressiva?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:58

Eerlijk is eerlijk, overal wereden ze regels niet meer gehandhaafd, ook in de jumo niet meer hier.
Zo werden in het begin alle karrtjes gepoetst, afgelopen zaterdag was daar helemaal niets meer van te merken, ook de mandjes werden gewoon zonder schoon te maken aan anderen overhandigd. Iedereen liep allemaal tegenelkaar op , geen limit in de winkel.
en zo gaat dat overal mensen worden laks. Aan de ander kant wordt door de nieuwsbronnen totale paniek aangepraat. Terwijl de Ic's gewoon stabiel blijven....

obzzcure | 27-07-20 | 16:47 | 3

Excuses voor de spelfouten, ik typte een beetje te snel en ja gewerkt he , tijd voor koffie.

obzzcure | 27-07-20 | 16:53

Helemaal mee eens. Men laat de boel versloffen. Niks met mondkapjes te maken.

bqbq | 27-07-20 | 17:35

Je wet toch dat ziekenhuis en IC altijd een 3 tot 4 weken later komt, hebben de verpleegkundigen mooi vakantie kunnen vieren en de inkoopafdelingen mooi de tijd gehad om PPE in te slaan. Maar stel gewoon voor om alles <40 niet op te nemen want ja die zijn volgens sommigen niet erg vatbaar en die paar die dan wel ergere klachten krijgen gewoon collateral damage, of toch maar niet.

Umberto die trotzoni | 27-07-20 | 19:07

Ik zie allemaal mensen die in complottheorieën geloven. Ze denken dat er een 2e golf komt. Ze dragen een mondkapje, lijden aan smet- en poetsvrees en wassen de hele dag hun handen.

luto333 | 27-07-20 | 16:25 | 2

Wassen ze hun handen, wat een dommerts.
Houden zeker nog afstand ook?

Animals | 27-07-20 | 17:17

Google eens: normalcy bias. Dat is echt iets voor u, luto!

Canis.bonus.es | 27-07-20 | 19:57

Men neme een hydroxychloroquine kuur tegen corona en om daarna in de kroeg of op de terrassen te duiken.
Maar ja,daar verdienen de farmaceutische bedrijven weer niks aan en is het wachten op een duur vaccin van Gates en consorten.

komtdatschot | 27-07-20 | 15:57 | 6

@Animals | 27-07-20 | 17:28: haha, ja zonder zink. Niet de slimste Duitsers. HCQ is alleen maar het mechanisme om zink op de juiste plaats te krijgen.

Pimp my Voortuin | 27-07-20 | 18:15

@Pimp my Voortuin | 27-07-20 | 18:15:
Gelukkig weet jij het beter dan een groepen wetenschappers en virologen.

Animals | 27-07-20 | 18:29

@animals zoek op c19study met een punt com erachter genoeg onderzoeken te vinden dat het gewoon werkt.

IJsbakker | 27-07-20 | 19:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach... ik hoorde Aboutaleb vanmorgen nog op de (lokale) radio, volgens hem is de nieuwe uitbraak ook te danken aan 'de enorme diversiteit in deze stad' en dan met name het gedeelte van de Rotterdammers 'wat de Nederlandse taal niet machtig is' en die dus volgens Aboutaleb geen idee hebben van wat zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld in 'hun' stad en in heel Nederland...

HAL 9000 | 27-07-20 | 15:29 | 7

@ofarim | 27-07-20 | 16:29:
Nee dat mensen die naast deze maatschappij staan omdat ze de taal niet machtig zijn, niets weten over het Nederlandse corona beleid.
Die denken er is geen lockdown dus er is hier niets aan de hand.

Animals | 27-07-20 | 17:25

Shit for brains. Laat het bevolkingsoverschot zich dan maar op die manier reguleren.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

bqbq | 27-07-20 | 17:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik pleit voor een totale lockdown nu. Ook de scholen weer dicht (na de vakantie) en dat alles tot 31 december 2020. Mensen begrijpen gewoonweg niet wat een Pandemie is en denken dat het virus wel wegwaait. Hoe dom kan je zijn. Het gevolg zal zijn dat onrendabele - dus overbodige - bedrijven verdwijnen. Dan houden we bedrijven met 'vet op de botten' over. Door de lockdown geven we minder geld uit aan nieuw aankopen en dus kunnen we geld opzij leggen. Dat is gewoon 'win-win'. Thuiswerken wordt de norm voor kantoorpersoneel, daardoor minder verkeer, minder co2-uitstoot en de nog rijdende treinen rijden op tijd.

VanToppinghe | 27-07-20 | 15:27 | 14

@Analia von Solmsch | 27-07-20 | 17:18:
Een pandemie is een epidemie op wereldwijde schaal. Het woord is afkomstig uit het Grieks: παν (pan) betekent geheel, δῆμος (dêmos) betekent volk.

Animals | 27-07-20 | 18:45

@VanToppinghe | 27-07-20 | 16:55: a
Met als gevolg dat je dus de hele bevolking in gijzeling en gevangenschap houdt, en nooit meer open kan, want komt er 1 drager van het virus binnen, dan wordt het hele zwikkie alsnog besmet. Is dus geen oplossing tenzij je van elk land een Noord-Korea wilt maken.
En overigens is het virus in Schotland helemaal niet weg. Hoe kom je erbij? Je lult maar wat.
https://g.co/kgs/Zx8UgW

Stormageddon | 27-07-20 | 19:33

U heeft geen idee. Er bestaat geen bedrijf welke onrendabel is. Of het zou de KLM moeten zijn. Dicht tot de december zou voor mij betekenen dat ik al mijn personeel ontsla. Ik hoop voor u dat u daar niet bij zit.

Happy People | 27-07-20 | 21:56
▼ 11 antwoorden verborgen

We weten gewoon allemaal dat dit een virus van niks is. Daarom gaat iedereen gewoon lekker bij mekaar zitten. Denk logisch na: als je wist dat iemand de pest had, dan bleef je daar echt, echt, echt uit jezelf wel weg. Ten tijde van de Spaanse Griep, toen was je 's ochtends gezond en 's avonds dood. Je keek wel uit voor contact met anderen. Maar van dit virus, nogmaals, in ons onderbewustzijn WETEN we gewoon dat het maar een fractie van het gevaar vertegenwoordigt dat ons wordt wijsgemaakt.

God Zelf | 27-07-20 | 15:24 | 3

Nog een keer : het gevaar is de overvolle ic's , zodat mensen met 'normale' aandoeningen niet meer terecht kunnen en overlijden. Stel jij krijgt een hartaanval, en je denkt "Gelukkig net voor het ziekenhuis " , dan is het "sorry geen plek meer " ( Ja er zitten gaten in mijn voorbeeld , gewoon om begrijpelijk punt te maken ). Dus je moet even wat verder denken.

Kim-Jung-Un | 27-07-20 | 15:41

@Kim-Jung-Un | 27-07-20 | 15:41: Nav uw tegel kan ik wel zien hoe geïndoctrineerd u bent door de overheid. Er is niets mis zelf nadenken hoor.

salembot | 27-07-20 | 15:45

@God Zelf: zeker geen coronazieken in uw omgeving? Ik wel, 6 zelfs. Er zijn er 2 weer hersteld en 1 bijna hersteld. De andere 3 hebben in coma gelegen en zijn aan het revalideren. Teee hebben een paar weken in Heliomare doorgebracht en zitten óf in de een rolstoel óf lopen ächter een rollator. Ironisch genoeg waren de 3 comapatienten jonge, gezonde mensen (56, 51 en 48), zonder onderliggende ziekten.
En dan uw vergelijking met de pest: ook de pest had een onzichtbare incubatietijd; waarom denkt u dat er zoveel doden zijn gevallen? Als ze toen hadden geweten wat incubatietijd überhaupt wás, waren ze ook weggebleven bij gezonde mensen uit andere families. Hetzelfde geldt voor de Spaanse griep. Toen was er bij medici al iets meer bekend, maar niet bij het volk. Daarom vielen er (geschat) 60-125 miljoen doden. Misschien is de reden dat het aantal doden nu waarschijnlijk onder de 1 miljoen blijft, wel dat we nu weten dat we een beetje afstand moeten houden, onze handen wat vaker wassen en hier en daar een mondkapje opzetten.

wazakzegguh | 27-07-20 | 18:45

Overheid gaat dit op deze mannier rekken tot vlak voor de verkiezingen.

zoalsikhetzeg | 27-07-20 | 15:05 | 3

Een virus trekt zich niets van verkiezingen aan wappie.

Gulliver | 27-07-20 | 15:10

Het is 27 julij ...

27 juno was 4 weken en 2 dagen geleden ..

Groenstrook | 27-07-20 | 15:05 | 1

😁

bqbq | 27-07-20 | 17:39

Men moet nu al 3 weken wachten op de uitslag. Je kan mensen niet zo lang binnen houden.

RickRD | 27-07-20 | 14:47 | 29

@Animals | 27-07-20 | 20:05:
Prove me wrong.

Ik heb geen Wordpress websites nodig. Het is gewoon openbare informatie van de fabrikanten, van huisartsen en verzekeraars (voor wat betreft de financiele kant) en medische kennis van virologie en epidemiologie uit medische handboeken die je gewoon online kan lezen.

Stormageddon | 27-07-20 | 20:54

@Animals | 27-07-20 | 20:05:
Dat heb ik helemaal niet beweerd, maar ik vind het artikel waarop het gebaseerd is wel erg interessant.
https://www.pnas.org/content/115/5/1081
Het zou zelfs een doorslaggevend argument kunnen zijn om met griepvaccinaties te stoppen, ondanks de financiële belangen. Maar ik zie het nu voor het eerst, dus daar moet ik me eerst in verdiepen.
Aan de andere kant, kan het ook weinig kwaad om influenza zo snel mogelijk door een bevolking te jagen. Als vaccins daarbij helpen... maar dan doen vaccins dus niet wat vaccins zouden moeten doen.
Dus daar ben ik nog niet helemaal uit.

Stormageddon | 27-07-20 | 21:04
▼ 26 antwoorden verborgen

Sluit die kroegen maar. Je mag er niet eens meer smoken. Dus boeie

Omebert | 27-07-20 | 14:44 | 1

Eensch. Sluit die harddrugs tenten maar. Ouwehoeren en mensen ontmoeten kan ook wel op een sportclub. Beter voor je.

mark1487 | 27-07-20 | 15:14

Als de media en de mensen zichzelf eens zouden informeren naar de tests die gebruikt worden is dit makkelijk te verklaren. Ook bij andere aan corona verwante virussen zal de test positief terugkomen. Mijn moeder werkt in het ziekenhuis en meerdere collega's waren positief getest en hadden niet meer dan een loopneus. Je kunt je dus afvragen of ze echt covid-19 hadden of een ander soort corona virus. Ook zijn medewerkers in het ziekenhuis niet zo huiverig voor overbezette IC's (dit bleek allemaal mee te vallen in vele regio's ) maar vooral voor de vele gevolgen van uitgestelde noodzakelijke zorg. Mensen beseffen maar half wat voor effecten een lockdown kan hebben op economisch gebied maar vooral op de voedselketen. Veel mensen laten zich bang maken voor covid-19 door onvolledige en ophitsende nieuwsberichten zonder maar een seconde zelf na te denken. Erg jammer maar mensen worden nou eenmaal graag voor de gek gehouden.

SchichtigeSpicht | 27-07-20 | 14:41 | 8

@animals daar heb ik verder ook geen kritiek op geuit. Ben best tevreden met de vrijheid die je in Nederland hebt in verband met corona, zeker vergeleken met andere landen. Het was meer bedoelt tegen de media en beroepstwitteraars die moord en brand schreeuwen bij extra besmettingen en gelijk voor een algehele lockdown pleiten.

SchichtigeSpicht | 27-07-20 | 16:09

@SchichtigeSpicht | 27-07-20 | 16:09:
Dat geeft zo'n verkeerd signaal af, we zouden met zijn allen moeten roepen "wij flikken het gewoon met de simpele corona basisregels Nederland veilig te houden"
I.p.v. al dat gemiep.

Animals | 27-07-20 | 16:15

@Animals | 27-07-20 | 16:06: Dit word nu al maanden gezegd. Ik kan me de berichten van Hemelvaarstdag en Pasen nog herinneren, er zou verdoemenis en dood komen, overvolle ziekenhuizen overvolle ic's mensne dood op straat etc etc. Ik weet zeker als je toen net zoveel had getest als dat we nu doen dat we een veelvoud van besmettingen hadden gevonden dan die 200 die we er nu elke dag vinden. Ik zou zeggen blijf die paniek zaaien en ga je schuilkelder in, het komst hoogstens in de winter weer terug maar ook dat betwijfel ik ivm met herd immuniteit (wat steeds meer onderzoeken uitwijzen)

IJsbakker | 27-07-20 | 20:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoop wel dat ze de parkeervakken weer terug geven aan de automobilisten. Zelfs de ilegale kapper heeft 3 vakken bevlonderd.

Tishetnetnie | 27-07-20 | 14:38

Groepsimmuniteit lijkt mij toch wel een goede weg dus ik laat mij niet gek maken. Houd die kroegen maar lekker open.

Simon_GS | 27-07-20 | 14:37 | 3

Als er groepsimmuniteit bereikt is kunnen die spuiten ook achterwege blijven.

Nehemia | 27-07-20 | 14:38

Er staat me bij dat kort na de piek van de 1e golf pas 5% van de bevolking antistoffen had, terwijl patiënten toen binnen de IC's tegen de plinten omhoog klotsten en er dermate veel personeel moest bijspringen dat andere zorg veelal niet geleverd, en uitgesteld moet worden. Als je het zo bekijkt, is het toch net even de moeite waard om te kijken naar hoe je die overige 95% immuniteit wilt bereiken...

Vage_eddie | 27-07-20 | 15:17

@Vage_eddie | 27-07-20 | 15:17: u gaat er blijkbaar vanuit dat die 5% klopt? Kinderen tussen de 0-10 krijgen geen covid-19 en hebben ook geen anti-stoffen. 80% krijgt geen of amper klachten. De groep die wél klachten krijgt is veel beter te identificieren en te beschermen ... althans als de overheid daartoe stappen zet hetgeen helaas te weinig gebeurt.

Simon_GS | 27-07-20 | 15:55

In Rotterdam is er een uitbraak van het coronavirus onder studenten. Volgens de GGD Rotterdam-Rijnmond gaat het om een groep van tien tot twintig personen, maar omdat er nog bron- en contactonderzoek wordt gedaan, verwacht de GGD dat het aantal besmettingen nog flink kan oplopen.

"De studenten die positief zijn getest op het virus geven aan nauwe contacten te hebben gehad en naar verschillende sociale bijeenkomsten te zijn geweest. We verwachten dat er zeker meer uit gaat komen", laat een woordvoerder van de GGD weten.
www.welingelichtekringen.nl/gezond/19...

pga | 27-07-20 | 14:36 | 7

@Nehemia | 27-07-20 | 14:40:
Ik durf het haast niet te vragen, maar heeft u de afgelopen 6 maanden gemist dat het over een be-smet-te-lij-ke aandoening gaat?

Vage_eddie | 27-07-20 | 15:19

@Vage_eddie | 27-07-20 | 15:19: Volgens Jaap van Dissel die in juni zei dat 98 procent van de mensen die besmet raken er weinig tot geen last van heeft. Mij maak je de pis niet lauw,

Nehemia | 27-07-20 | 15:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Lokale regels zorgen juist voor verspring, zieke ome Cor gaat dan gewoon een kroeg op zoeken waar je wel op het terras mag zitten als zijn kroegje is gesloten.

ikdenkwat | 27-07-20 | 14:23 | 1

Wat ik al helemaal een fopmaatregel vond, was bepaalde parken dichtgooien.
Daarmee drijf je al die mensen toe naar de parken die nog wèl open zijn, waarmee je dus juist massa's creëert.

Vage_eddie | 27-07-20 | 15:21

In Antwerpen zijn een 34 zaken dichtgegooid omdat ze zich niet aan de veiligheidsvoorschriften hielden. Het GS artikel wekt de indruk dat heel België alles dichtgooit vanwege de ernst vd besmettingen, dat klopt dus voor geen reet.

Blauwe Wafel | 27-07-20 | 14:19 | 2

GS is uiteindelijk ook maar een media outlet dat het van zn sensationele berichten moet hebben. Elke keer als ik bij een of ander onderwerp betrokken ben en er wordt door een of andere krant over bericht kan ik wel huilen hoeveel onzin er is opgeschreven. Dat is een goede reminder dat elk bericht in ongeveer elke media vol onwaarheden, verdraaiingen, misinterpretaties etc staat

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 14:54

Bij die 34 zaken zaten ook 5 shisha lounges bij... dat dan weer wel

HAL 9000 | 27-07-20 | 15:33

Mensen met griepverschijnselen blijven massaal niet thuis en laten zich niet testen. Tegelijkertijd moet de horeca en andere belangrijke bedrijvigheid sluiten en wordt vastgehouden aan de 1,5 meter. Tja

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 14:18

En intussen zit de Jonge op een camping op stokbrood te snabbelen, en aan zijn rosé te nippen in plaats als speciaal corona minister de regie te nemen. Loopt net zoals de eerste uitbraak opnieuw achter de feiten aan. Laat dit over aan twee CDA dikzakken die overlopen van dikdoenerij en alleen twedracht zaaien tussen de burgermeesters die zich willen ontpoppen als kleine dictators, nu het voltallige kabinet schittert van afwezigheid tot september. En het virus in deze periode reeds in ruime mate weer actief is geworden. De aangestelde dure ex (DSM) coronagezant heeft al publieke gewaarschuwd evenzo Gommers. Echter Rutte moet optreden.

Goedverdoemme | 27-07-20 | 14:15 | 2

Paturijn, das pas fijn

Het brein erachter | 27-07-20 | 14:22

Ik begreep dat een x-aantal bewindslieden 12 augustus terug moeten zijn om te debatteren over een mondkapjesplicht.

Nehemia | 27-07-20 | 14:43

Rotterdam en de rest van Zuid-Holland zijn De coronaburchten van Nederland.

van Oeffelen | 27-07-20 | 14:08 | 3

En wat wil je hier mee zeggen?

Animals | 27-07-20 | 14:15

In een burcht verwacht ik bevers en geen corona.

Nehemia | 27-07-20 | 14:43

Probleem is hoe we nu gaan spinnen dat het de schuld van de boeren is.

5611 | 27-07-20 | 17:01

Overal wat uitbraken Corona. Maar niet bij blm-protest op de Dam. Wordt dat bewust weggepoetst? Als er wel wat corona misère was kon Halsema inpakken... nu duurt t enkel nog wat langer.

BenDeLier | 27-07-20 | 14:01 | 3

Die zwervers kwamen overal vandaan en zijn dus niet of nauwelijks op te sporen. Daarnaast zal het vanwege politieke redenen ook zero prioriteit hebben gehad.

Graaisnaaiert | 27-07-20 | 14:07

In de twee weken erna waren er ongeveer 3.000 nieuwe besmettingen. Maar niemand wilde melden waar die vandaan kwamen.

van Oeffelen | 27-07-20 | 14:09

@van Oeffelen | 27-07-20 | 14:09: Typisch iets waar GS en mannen met regenjassen het verschil kunnen gaan maken!

mark1487 | 27-07-20 | 15:16

Iedereen viroloog joepie, het wordt niet echt duidelijk allemaal.

BozePaarseMan | 27-07-20 | 13:58 | 2

De titel van viroloog mag je dragen als je 10 weken een dagopleiding volgt bij het LOI. Je mag met niveau 4 hieraan beginnen.

Tuinhekje | 27-07-20 | 14:26

Even een gedachtespelletje;

Stel, het getal van Rutte klopt en zijn beleid heeft inderdaad 28 duizend levens gered. De teller van het totale kostenplaatje staat inmiddels op ruim 40 miljard wat ieder gered leven de maarschappij op zo'n anderhalf miljoen euro brengt terwijl de overledenen gemiddeld 80+ zijn en meerdere aandoeningen hebben...

Maar als ik morgen gediagnosticeerd word met een of andere zeldzame aandoening waarvan de behandeling een paar ton of meer kost, kan ik ofwel een beroep doen op crowdfunding en anders de tering krijgen omdat het te duur is...

Maar verder is het beleid echt super normaal...

Lekker logisch ook...!

Kunnen we niet afspreken dat ik gewoon die anderhalf miljoen krijg en op mag maken en als ik dan uiteindelijk onverhoopt toch corona krijg dat ze me gewoon mogen laten stikken in mijn longvocht...?!

Witte_Willem | 27-07-20 | 13:45 | 1

Leeftijd flink laten stijgen is natuurlijk niet de bedoeling.

Tuforial | 27-07-20 | 13:56

Het doel was "Flatten the curve" om de IC's niet overbelast te laten raken. Dat loopt perfect. Nu raakt iedereen in paniek omdat er door meer testen meer besmettingen geconstateerd worden, maar de IC's zijn vrijwel leeg.
Het doel is nooit geweest "0 besmettingen", dat kan ook helemaal niet.
NIEMAND kan meer normaal nadenken.

JanVergoor | 27-07-20 | 13:33 | 5

@feiten_en _cijfers | 27-07-20 | 13:35:
Als mijn psychotische reaguursels als normaal denken betiteld worden loopt het slecht af met Nederland.

JanVergoor | 27-07-20 | 13:36

Als er in 1 week 2x zoveel mensen worden getest maar het percentage geïnfecteerd 4x zo hoog is dan snap je hopelijk wel dat de stijging niet alleen door meer testen komt. Ook de rioolwaterscans registreren de verhoging.

Jeggeworist | 27-07-20 | 13:43

Een ander segment raakt nu besmet: de ongeinteresseerde lakse jongere.

van Oeffelen | 27-07-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in het ziekenhuis in Sittard zijn 36 verpleegkundigen positief getest die geen enkel ziek-zijn-patroon hebben gehad, nul !
En die mensen hebben corona-positief, zonder het zelf te weten, maandenlang doorgewerkt !

A333aan | 27-07-20 | 13:31 | 4

Ze noemen het "besmetten" maar het zijn gewoon virusdragers, zoals iedereen op aarde tientallen virussen meedraagt waar we resistent tegen zijn. Zoals griep, pokken, mazelen, tbc en noem maar op. "Besmet" is niets anders dan "drager".
Maar de term besmet jaagt mooi de angst aan van de bevolking, daarom gebruiken de overheden deze term.

Tuinhekje | 27-07-20 | 14:49

Dat is de vraag maar. Die PCR test schijnt veel valse positieven te geven. Mensen worden dus gediagnosticeerd met Corona terwijl ze het helemaal niet hebben. Zo gaat die teller hard omhoog natuurlijk.

Nehemia | 27-07-20 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral die 1,5 meter blijven benadrukken! Om vervolgens verbaasd te zijn dat de besmettingen toe blijven nemen. Ruim 100 dagen na het begin van de crisis en zo weinig geleerd. Wetenschappers en experts worden ze door de geschiedkundige en de leraar basis onderwijs genoemd!

Pr0fess0r | 27-07-20 | 13:27 | 3

Die 1,5 meter en thuiswerken enz heeft toch wel aardig goed gewerkt om het virus in NL onder controle te krijgen. En dat allemaal zonder mondkapjes. Misschien was dat beleid zo slecht nog niet?

duProgue | 27-07-20 | 13:55

@duProgue | 27-07-20 | 13:55: Natuurlijk, alle experts zeggen dat je afstand moet houden. Behalve onze Professor.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 14:21

De coronapandemie is evolutie, zoveel is duidelijk.

Een deel zal sterven door het virus zelf. De fysiek zwakkere mens.
Een nog groter deel zal sterven door het niet kunnen aanpassen aan een continu veranderende realiteit. De mentaal zwakkere mens.

Er zijn teveel mensen op aard. Teveel nutteloze mensen en teveel afwijkende genetische lijnen. De natuur lost dit defect op middels een fysiek virus en de psychologische aanpassingsstrijd genaamd pandemie.

Opvallend wel, hoeveel mensen op standje holbewoner gaan en pleiten voor een totaal asociaal anti-maatregelen standpunt. Beschaving is een dun laagje vernis op een roestende spijker genaamd moraliteit. Zo zal meer en meer blijken, edoch ook dat is onze natuur: wij zijn dieren. Het zij zo, amen.

Mensdier | 27-07-20 | 13:20 | 9

@Wasbakplasser | 27-07-20 | 13:37: Wat mij verbaast is het gegeven dat er jaarlijks 20 duizend mensen sterven door roken en het zal de overheid aan hun anus oxideren. Waarom zijn ze nu plotseling zo begaan met de Nederlandse burger?

Nehemia | 27-07-20 | 14:59

Wanneer ben je volgens jou nutteloos?

PhallusObesitas | 27-07-20 | 18:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Het hele spelletje wordt gespeeld door de media en mag geclassificeerd worden als mediaterreur. Niemand opgevallen? Het is de media die continu om het hardst roept. En het gekke is dat alle instanties erop reageren. De media denkt, hey, dat werkt. Laten we nog een paar gekke dingen roepen. En ja, er wordt weer gereageerd. Wat zal er gebeuren als we alle media links (haha dubbele betekenis) laten liggen, of beter nog verbieden Corona nieuws te verspreiden? Dan is deze hele pandemie binnen 1 dag weg.
Er is niets, maar dan ook niets aan de hand. Er wordt meer getest en er zijn daardoor meer positieve uitslagen. Geen ziekenhuis opnames, geen doden, geen IC bedden die bezet zijn (zie Dashboard RIVM). Helemaal niks! En wie laten zich testen? Zoals het op tv en radio al wordt aangegeven: Heeft u lichte klachten, hoesten, verkouden, jeuk aan de plasser? Laat u testen.

Eagle_Eye | 27-07-20 | 13:17 | 10

Lieve schattige wappies, die feitenontkennend blijven beweren dat er geen toename is het aantal Covid-19-patiënten in het ziekenhuis, graag even kijken naar de data van stichting NICE: het aantal patiënten op de IC is inderdaad al weken laag en vrij stabiel, maar deze maand is een stijging ingezet in bezette bedden buiten de IC, van minder dan 150 naar door de 200, keurig met de verwachte 1-2 weken vertraging op de stijging in de besmettingen: stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh....

Wetenschopper | 27-07-20 | 15:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is werkelijk stuitend dat dat virus zich niet houdt aan het zomerreces van onze politici!

VP732 | 27-07-20 | 13:14

Sluit de sportscholen, met name de goedkope ketens. Het werkt voor geen meter. Veel te veel mensen tegelijk binnen, niemand houdt zich aan de toegewezen slots, veel te weinig toezicht, toezicht wordt geïntimideerd door halve en hele testosteroncrimo's, er wordt niet schoongemaakt, ik krijg het toch niet want ikke sterke Ahmed en er is onvoldoende ventilatie. Eén groot aerosolenfestijn. Complete farce. Heb inmiddels vijf filialen van dezelfde keten geprobeerd - ik ga er voorlopig niet meer naar binnen.

bisbisbis | 27-07-20 | 13:08 | 4

Dat is sowieso verstandig. Een uurtje hardlopen per dag kost niks, is veel gezonder en heb je geen ook last van die vervelende testosterongranaatjes.

Graaisnaaiert | 27-07-20 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

besmettingen stijgen, opnames/doden niet of de paniek is totaal overdreven of in februari hadden we 1 miljoen besmettingen zonder we het in de gaten hadden (lees de overheid) dat is pas reden tot paniek.

Petroselinum crispum | 27-07-20 | 13:07 | 1

De risicogroep is al dood. Dus daarom nu geen extra ziekenhuisopnamen of extra overledenen.

Kattie | 27-07-20 | 23:16

www.ad.nl/binnenland/aanzienlijk-meer... Bijna iedereen heeft een diploma (gekregen ) van de CoronaCRISIS. Vraag me wel af, als er geen crisis was geweest ofze dan ook het diploma hadden gehaald .Wat denkt U ?

gebochelde | 27-07-20 | 13:06 | 5

Als je niet begrijpt dat je door de overheid bij de neus genomen wordt krijg je gelijk een diploma.

peter van dijk1186 | 27-07-20 | 13:13

Voor de Coronatoestand kreeg ook vrijwel iedereen een diploma. Het niveau is de afgelopen decennia schrikbarend gedaald door de lat steeds weer lager te leggen. Want iedereen moest "hoger" onderwijs kunnen doen. Het gevolg is dat meisjes in plaats van verpleegster te worden (waar veel behoefte aan is) met hun fop-VWO-diploma naar de universiteit gaan om vrijetijdskunde te studeren. En daarna in de uitkering.

duProgue | 27-07-20 | 14:01

@duProgue | 27-07-20 | 14:01: Op de uni zou dat dan weer "vrijetijdswetenschappen" heten, hbo= vrijetijdskunde.

Verder: eens.

Gazzerop | 27-07-20 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

blijf het toch zeggen he... het aantal tests stijgt, niet de besmettingen, die waren er al.

Dwars-Ligger | 27-07-20 | 13:05 | 6

Hulde.

IkwilJinekwel | 27-07-20 | 13:34

Klopt, het aantal tests is verdubbeld en het aantal besmettingen verviervoudigd. Doe de rekensom.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 14:03

@Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 14:03:
Verspilde moeite. Het is volgens sommigen een complot en dat moet het blijven. Alles of niets he, totale lockdown of alles vrij, zonder tussenschakeringen terwijl die tussenschakeringen nou net datgene is waar het kabinet uitindelijk op inzet ( en dat heeft ook mijn voorkeur, zoveel mogelijk schade beperken voor de economie en voor de volksgezondheid ). Kun je twisten over details maar die zijn 1 op 1 gerelateerd aan persoonlijke situaties en voorkeuren en daar kun je geen beleid op maken, zo ook heel onverstandig zijn.

Graaisnaaiert | 27-07-20 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

“Paniek Peeuw Peeuw”,wat heeft meneer Kaktus ons geleerd in het verleden. Als er paniek dreigt gaan we zeker niet “schreeuwen en Peeuwen”. Als er paniek dreigt, blijf je koelbloedig! Waar blijft die Corona-app nu we hem nodig hebben? Paniek ende Peeuw.

Hoolicool75 | 27-07-20 | 13:05 | 1

geen spelende vrouw zijn. Dat heeft hij ons geleerd

Petroselinum crispum | 27-07-20 | 13:08

Wat ik erger vind is dat die Brabantse nertsbeulen opzettelijk hun bedrijf laten besmetten zodat ze maximaal gecompenseerd worden voor die failliete handel.

Ad Hominem | 27-07-20 | 13:00 | 4

Wat moet je ermee met die rommel ?

piet7003 | 27-07-20 | 13:24

Zou kunnen, het is een bedrijfstak zonder toekomst.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

We worden geregeerd door malloten. Het aantal besmettingen stijgt. Dat zegt niets. Hoeveel worden er ziek? Hoeveel gaan er dood? Die cijfers dalen juist.

Punksmurf | 27-07-20 | 12:59 | 2

Hoe weet u dat?

swassannuf | 27-07-20 | 13:01

Vergelijk het aantal mensen met corona op IC en ziekenhuise van nu met die van 1 maand geleden. Dat is nu afgenomen. Wel duizenden testen nu en dan meet je besmettingen, niet zieken.

boerzoektscheet | 27-07-20 | 13:27

Even weg geweest, maar gaat het nu nog steeds over Corona...

Hierbij enkele kerwoorden;

-Hydrochloriquine
-Zink
-Azitromycine

Mietjes...!

Witte_Willem | 27-07-20 | 12:58 | 8

Ivermectin, Doxycycline, Bromhexine.
Goedkoper, makkelijker te krijgen en nog niet politiek gevoelig!

Jeggeworist | 27-07-20 | 13:46

@Quib; Haha... U heeft voortschrijdend inzicht...!

Witte_Willem | 27-07-20 | 13:49

Vitamine D

Solar666 | 27-07-20 | 14:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Opnieuw is de overheid niet doortastend. Terwijl in het buitenland op veel plaatsen meteen maatregelen genomen worden, is men hier weer afwachtend. Het aantal ziekenhuisopnames lijkt ook nu weer leidend te zijn. Intussen nemen café-eigenaren zelf de beslissing hun tent te sluiten, omdat hun klanten het verdommen zich aan de regels te houden. Bovendien wordt er praktisch niet gehandhaafd, want dat vinden de burgers niet zo leuk. Wat mij betreft mogen er forse boetes uitgedeeld worden. Dan wel overal in het land hetzelfde beleid volgen. Al is het alleen maar ter bescherming van de kwetsbare medebewoners en ook van de oververmoeide zorgverleners.

Mannes | 27-07-20 | 12:58 | 7

Waarom moet men maatregelen nemen tegen een griepje?

Solar666 | 27-07-20 | 14:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Kaakklem mevrouw Halsema was de eerste in dit land Die de 1,5 meter regel van de overheid aan haar linkse laars lapte. Zij maakte als eerste de eigen overheid volslagen belachelijk met haar facade op de dam. Toen had Rutte Halsema direct moeten ontslaan dan had hij geloofwaardig geweest. Dat de bevolking nu lak aan de overheid heeft hebben ze aan zichzelf te danken. Al blijft ieder verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.

Therapietje | 27-07-20 | 12:57 | 6

Yep, dis dat!

bitch67 | 27-07-20 | 15:15

Rutte kan geen burgemeesters ontslaan. Dat moet gemeenteraad doen.

Kattie | 27-07-20 | 23:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik word mal van alle complottheorieen, corona is er en iedereen die denkt dat t wel meevalt allemaal zullen de gevolgen krijgen. Al die mafklappers die denken t is maar een griepje en alleen de ouderen zijn de klos ,zullen de kous op de kop krijgen en dank zij hun ook de mensen die zich we aan de voorwaarden houden. DIt komt pas weer goed als t vaccin eris,,en dan nog durft de helft dat vaccin niet te nemen,,nou ik neem het wel.

nedita61 | 27-07-20 | 12:55 | 18

@Stormageddon | 27-07-20 | 14:06: "Maar als je immuunsysteem al naar de klote is, of niet goed werkt, dan werkt een vaccin dus ook niet." Met als logisch gevolg dat je zeer bevattelijk wordt voor de bijverschijnselen die gepaard gaan met de stoffen die je toegediend krijgt.

Nehemia | 27-07-20 | 15:48

@Mark_D_NL | 27-07-20 | 13:04: heb het niet over doden, maar over het feit dat als dit zich weer omhoog werkt de lockdown er komt of zeer aangescherpte regels. Enkel omdat er veel mensen zijn die totale maling hebben en eigen complottheorieen. En ja zo gaat heel veel stuk.

nedita61 | 27-07-20 | 16:04

Vaccin dan wordt je ingespoten met de ziekteverwekker
Er gaan veel doden vallen dan

Therrie | 27-07-20 | 19:58
▼ 15 antwoorden verborgen

Corona: het is geen ziekte, het is een stresstest voor de overheid.

Schadenfreude | 27-07-20 | 12:54 | 5

@nedita61 | 27-07-20 | 12:57: Weer die dooddoener (sic)... deed je dat in 2018 ook bij de golf aan griepdoden? Of overleden aan kanker? Of MS? Gejank...

Ad Hominem Tu Quoque | 27-07-20 | 13:06

Ja klopt. Maar de vraag is, een test waarvóór...?

Bloemschikliefhebber | 27-07-20 | 13:30

@nedita61 | 27-07-20 | 12:57: Wat loop jij een paniek te zaaien zeg. Een weekje opname zou je goed doen. Relax een beetje! En elke keer op de emotie spelen. Kom eens met feiten en data om je stellingen te onderbouwen, in plaats van steeds mijn geliefde erbij te halen. Probeer het gewoon eens. Diep adem halen.

Urotsokudoji | 27-07-20 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

De enige methode die op goedkeuring van het volk kan rekenen is gewoon de boel laten gaan tot de IC's vol liggen er een boel doden zijn. Dan begrijpt het volk dat er strengere maatregelen nodig zijn. Wel wordt onze regering daarna verweten dat ze het niet eerder aan zag komen. Maar dat is niet erg. Een liedje heeft nou eenmaal een aantal coupletten en refreinen nodig. En niet te vergeten een lekkere bridge.

Leptob | 27-07-20 | 12:54 | 7

@Waargaathetheen | 27-07-20 | 13:14:
Economie wordt toch weer opgestart, als iedereen zich gewoon aan de (echt niet moeilijke regels houd) kan bijna alles weer normaal dragen.
Door mensen zoals jij loopt dadelijk iedereen verplicht met een mondkapje en gaan er binnenkort weer van alles dicht.
Ik zie geen probleem om mij hier aan te houden:
Was vaak uw handen.
Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
Schud geen handen.
Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
Werk zoveel mogelijk thuis

Bent u ziek?
Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.
Heeft u ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijven ook huisgenoten thuis. Als u 24 uur lang geen klachten heeft, mag u weer naar buiten.

Animals | 27-07-20 | 14:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Het probleem wordt stuk minder als de overheid de jongeren verplicht in lockdown zet. Liefst ergens in een afgezet groot bos met paar speakers erbij. Paar pop up tentjes en dan tot de maanden met de R voorbij zijn. Een win win situatie.

Kellyanne | 27-07-20 | 12:52 | 1

Mijn voorkeur heeft de bejaarden en andere kwetsbaren afschermen en de jongeren hun gang laten gaan.

quazi | 27-07-20 | 13:16

China en de WHO zijn verantwoordelijk voor dit wereldwijd probleem. Openheid en eerlijkheid.
Wereldwijd pikken de burgers het niet meer, opgesloten, verlies banen en zekerheid, dus weg toekomst. Anarchie, opstanden, oorlogen, burgeroorlogen, zo gaat onze nabije toekomst eruit zien.

Hét vrije woord | 27-07-20 | 12:51 | 1

Precies volgens plan!

Solar666 | 27-07-20 | 14:20

Ik was gisteren in Amsterdam Centrum. Het viel mij op dat de horeca zich netjes aan de regels hield. Daarentegen was het een door elkaar in- en uitlopen bij J&D Sport in de Kalverstraat. En ook in het OV zie je mensen met de mondkapjes naar beneden.

Atlantis-95 | 27-07-20 | 12:50

De economie - een voltooid leven. Pia Lijkstra, kom er maar in!

HoogToontje | 27-07-20 | 12:49

Een tweede sluiting overleven zelfs gezonde horeca tenten niet. Die hele sector kijkt met argusogen naar de ontwikkelingen en ervaren grote onrust. In veel gevallen ondernemers die een grote bijdrage aan de leefbaarheid van het centrum van steden leveren. Schaal die GGZ zorg ook maar op.

De Pilsvogel | 27-07-20 | 12:49

Mooi hoor, een overheid die faalt aan alle kanten, de RIVM die het eigenlijk ook niet meer weet, en Burgemeesters die zichzelf het aller aller! belangrijkst vinden, niet gek dat de burgers en ondernemers het helemaal gehad hebben met die cliniclowns.

zoalsikhetzeg | 27-07-20 | 12:46 | 1

coronaclowns, dat zijn het. soms zelfs met clownsschoenen aan

Rest In Privacy | 27-07-20 | 12:48

Ah, krijgen we nu dan ook 'supermarkt-sluitingen' van supermarkten die massaal de regels aan hun laars lappen? hypocriet gedoe

seconda | 27-07-20 | 12:46 | 7

@EEnzame SchizofrEEN | 27-07-20 | 12:54: Ik benijd u niet om in zo'n straat te wonen.

kwark001 | 27-07-20 | 13:02
▼ 4 antwoorden verborgen

ik hou van le roi. Vive le roi! vive l'independance! mort a l'hysterie

Rest In Privacy | 27-07-20 | 12:45 | 1

Dank je.

Le Roi | 27-07-20 | 12:53

Op naar de 0 cafés.

laatjenietkisten | 27-07-20 | 12:45 | 3

Je kunt altijd nog in je auto gaan zitten met lachgas.
Lekker muziekje erbij...

HoerieHarry | 27-07-20 | 12:47
-weggejorist-
Ronald-Trump | 27-07-20 | 12:49

En de makke lammeren zullen braaf naar de overheid luisteren. Er komt een nieuwe tweedeling in de bevolking, niet meer links of rechts maar angstig of niet angstig. Probleem is dat de niet angstigen zich niet vertegenwoordigd voelen door een politieke partij. Het is bizar dat een partij als de VVD die zichzelf liberaal noemt meegaat in het beperken van vrijheden en het schenden van grondrechten. Van de liberale gedachte waarbij het volk vooral zelf beslissingen neemt en bedrijven alle ruimte hebben om te ondernemen gaan we naar een maatschappij waarin het volk beperkt wordt, er gecontroleerd kan worden tot achter de voordeur en de overheid zich gaat bemoeien met bedrijven. Het meest zorgelijke is dat een groot deel van de bevolking dit blijkbaar prima vindt. Allemaal gevoed door onredelijke angst.

Hunter S. Thompson | 27-07-20 | 12:43 | 6

Partijen hebben een kartel gevormd
Alleen PVV en Baudet worden geweerd
Stem je rechts stem je ook dat belachelijke klimaat plan van 2030
Stem je links krijg je de VVD er gratis bij

Therrie | 27-07-20 | 20:01
▼ 3 antwoorden verborgen

België heeft ons net de oorlog verklaard.

Poesman | 27-07-20 | 12:41 | 1

Waarom sluiten wij nou eens de grens niet met België. Dat deden zij toch ook met de vorige lockdown.

Kattie | 27-07-20 | 23:20

Ik vrees met grote vrezen als de herfstvakantie zijn intrede doet 😷

Raetsheer | 27-07-20 | 12:41 | 3

Geen smileys hier Zwitsal.

RickRD | 27-07-20 | 12:44
-weggejorist-
Ronald-Trump | 27-07-20 | 12:50

Hahahaha...

Raetsheer | 27-07-20 | 12:57

Fantastisch plan.
Economie op de IC en de volgende ronde de stekker eruit trekken.
Want zinloos verder behandelen. De huidige economie is immers ook al ruim de 70 gepasseerd. Tijd voor een nieuwe.

laagvliegert | 27-07-20 | 12:41
-weggejorist-
Ronald-Trump | 27-07-20 | 12:41

Ik ga dat vaccin van Bill Gates niet nemen, ik wacht wel op het iVaccin van Apple.

Mr_Natural | 27-07-20 | 12:37 | 1

Of Vaccindroit

HeleKluif | 27-07-20 | 12:46

Hoe dan ook, we zijn er nog niet echt vanaf...

Raetsheer | 27-07-20 | 12:36

Nog even over die onzinnige mondkapjes. Vlieg weer veel, en heb 3 mondmasker dingen. A. een Bandana, zwart. B. Buff, Blauw C. Mondkapje, Wit. Loop vorige week naar ingang vliegveld in NL, daar staat dan een dame die mondkapjes checkt, heb de bandana om, dame spreekt mij aan dat een bandana niet ok is, is dus laat een echt mondkapje zien, doe het niet op, maar loop gewoon door. Geen opmerking. Op het vliegveld, geen mondkapje, geen enkele opmerking, bij security Bandana weer om, security dame kijkt me aan, vraagt collega iets en laat me doorlopen, Bij vliegtuig, eerste vluchten kreeg ik nog zo'n ontsmettings doekje, nu al niet meer. Bij vliegtuig betreden, bandana, om , ik zit, lege rij want vliegtuigen zijn halfvol, en direct dat ding af, verder geen opmerkingen van het personeel. Binnenkomst land moet je dan een formulier invullen, dat lieg je natuurlijk helemaal vol, hotel boeken, dat adres neerplempen en dat hotel cancelen. Fake tel nummer e.d
--
Het is allemaal BULLSHIT. Fuck die Corona oplichting.

Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:35 | 12

@Witte_Willem | 27-07-20 | 12:54: Stel je voor wanneer ik een jaar geleden met cap, zwarte bandana en matrix zonnebril een vliegveld opliep.. Dan was ik gelijk tegen de grond gewerkt.. lol. En nu.. met bandana, cap, en zonnebril, loop je gewoon door. Amazing toch deze onzin.

Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:56

@Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:43: Grappig, ik leef ook gewoon mijn leven zoals ik wil, word dus niet opgesloten, ik doe gewoon mijn dagelijkse boodschappen, drink mijn bier in een kroeg ga waar ik wil.

Johannes Wardenier | 27-07-20 | 13:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Laatst nog mevrouw Halsema op de buis, ons allen met klem erop wijzend dat mondkapjes en 1,5 meter zéér gewenst zijn! Hypocrisie ten top...

Zetten | 27-07-20 | 12:34 | 6

Zou ze zich wel eens klemzuipen?

HeleKluif | 27-07-20 | 12:48

Heeft ze erbij gezegd dat dat niet geldt op de Dam als daar 15.000 schuimbekkend volk staat?

5611 | 27-07-20 | 13:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed plan om kroegen te sluiten. Door de combinatie van dicht op elkaar staan, veelal matige ventilatie en praten/zingen zijn het ideale virusbroeihaarden. Als we dan ook nog zo goed mogelijk afstand houden zijn verdere maatregelen zoals de gehate mondkapjes overbodig.

duProgue | 27-07-20 | 12:34 | 1

Ja, maar zes weken geleden waren mondkapjes nog onzin.

Zin en onzin lijken lukraak door elkaar te worden toegepast.

NumbNuts | 27-07-20 | 12:50

Ik zie wederom voldoende kansen voor Pia Dijkstra..

aardv@rk | 27-07-20 | 12:31

En dan die "hele intensieve gesprekken met de ondernemers"'

De ondernemer dreigt failliet te gaan, die agent probeert een niet uit te leggen regel te handhaven. Lekker gesprek. Kut geregeld.

van heinde en verre | 27-07-20 | 12:30

Kondmapjes komen naar u toe deze zomerrrrr

lavoelme-ereensan | 27-07-20 | 12:30

"Doetinchem, Arnhem, Wageningen".
Altijd weer die provincialen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-07-20 | 12:29

Het aantal coronagevallen stijgt helemaal niet. Zie het aantal doden / bezette IC bedden. Er wordt enkel meer getest.

Stijl_Loos | 27-07-20 | 12:28 | 5

Daar erger ik me inderdaad ook aan, die statistische/methodologische zwakte. Je kunt nu niet zeggen dat het aantal besmettingen stijgt, want je weet helemaal niet hoeveel mensen het in maart of april hadden. Je kunt wel zeggen dat het aantal vastgestelde besmettingen stijgt, omdat er meer wordt getest, maar dat is geen reden om harakiri te plegen op de economie.

Sjors W. | 27-07-20 | 12:56

@HetGewoneNormaal | 27-07-20 | 12:51: Britten mogen best een paar kilootjes afvallen hoor. Dat hoeft wat mij betreft zeker niet met verboden en hielklakkende ambtenaren, maar op het moment dat gesatureerd vet de helft van de schijf van vijf is kun je daar als overheid best wel een campagne tegenaan gooien.

Sjors W. | 27-07-20 | 12:59

@HetGewoneNormaal | 27-07-20 | 12:51:
Ook ver voor de entree voor corona is al gewaarschuwd voor obesitas, de risico en kosten voor de volksgezondheid, de wanpraktijken van de voedselindustrie en het vreetpatroon van de moderne mens. Mag dus best wat aandacht voor komen, Covid of niet.

Graaisnaaiert | 27-07-20 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat er een enorme 2e golf is en er zo weinig mensen besmet zijn en daarbij nog veel minder mensen ziek en totaal niemand dood betekend dat we de corona overwonnen hebben. Ik zeg Abou, open alle kroegen, festivals bijeenkomsten en prop die metro's weer vol.

Premier Trutte | 27-07-20 | 12:28 | 3

Eerst wordt iemand besmet, pas na enige tijd ziek en weer enige tijd later eventueel naar ziekenhuis (al dan niet op IC) en weer later volgt voor sommigen de dood. Het is dus voorbarig om nu op basis van aantal personen op de IC te gaan roepen dat er niets aan de hand is.

duProgue | 27-07-20 | 12:38

@duProgue | 27-07-20 | 12:38: Dat zeiden ze ook over de demonstratie op de Dam. Geen enkele stijging en geen enkel IC-bed meer.
Ga maar weer rustig slapen!

ja-ja-nee-nee | 27-07-20 | 12:58

Geen tweede golf nog steeds de eerste

Therrie | 27-07-20 | 20:03

Wat een paniekzaaierij weer
Laagste aantal ziekenhuisopnames coronapatiënten in maanden
Het aantal Covid-19-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is lager dan op enig moment in de afgelopen maanden. Dat zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg zondag.

Maar de burger moet natuurlijk wel bang blijven. Bange mensen zijn makkelijk te manipuleren.

RickRD | 27-07-20 | 12:26 | 2

Het is even afwachten. De ziekenhuisopnamen komen meestal een week na de besmettingen.

Piet Politiek | 27-07-20 | 12:31

@Piet Politiek | 27-07-20 | 12:31: Ik zou mijn adem niet zo lang inhouden.

RickRD | 27-07-20 | 12:33

Ik heb mijn familie toch maar even overtuigd dat met zijn allen eten bij een volgestampte Mac, om 18:00 langs de A1, niet het slimste is om te doen op dit moment.

Papa Jones | 27-07-20 | 12:25 | 1

Dat is het nooit.

Kapitein Sjaak Mus | 27-07-20 | 12:29
-weggejorist-
Ali Ben Ossepoot | 27-07-20 | 12:25 | 2

Wie had gedacht dat het einde der tijden zou worden aangekondigd door Nederlandse benoemde burgemeesters. In ieder geval het einde van de Horeca 'as we know it". Misschien in uiterste wanhoop te vervangen door een pilletjes restaurant en virtuele kroegen. Veel plezier generatie X, Y en Z...

batvoca2 | 27-07-20 | 12:25 | 2

Ja want zonder Horeca geen leven..

aardv@rk | 27-07-20 | 12:27

welk pilletje bedoelt u. De overheid heeft twee soorten. De eerste om je leven mee te beëindigen, en de ander om je leven drastisch te verkorten (xtc en die rommel).

ja-ja-nee-nee | 27-07-20 | 13:01
-weggejorist-
AntonJansen | 27-07-20 | 12:25 | 2

Een paar punten:
1. Er wordt meer getest dus ga je meer vinden
2. Vroeger werd je alleen getest als je al bijna half dood was nu al bij een snottebel
3. Positief getest zegt dus niets over een ziekenhuisopname want zie punt 2
4. Zie punt 1 er wordt meer getest maar het percentage pos daalt daardoor maar daar hoor je niets over.

Miezerig | 27-07-20 | 12:25 | 11

@Wiebenick | 27-07-20 | 14:00:
Prove me wrong.

Ik ben met feiten, cijfers en harde logica heel makkelijk te overtuigen.
Van jou hoor ik niets anders dan: hou je aan de regels, dan gebeurt er niks, wordt er niemand ziek, gaat niemand dood en leven allemaal eeuwig op anderhalve meter van elkaar in een hazmat pak.

Dat kan, maar ik wil zo niet leven, en zeker niet eeuwig. Dus zeg het maar: wil jij zo’n maatschappij voor de rest van je leven? En wil je die dan aan anderen dwingend opleggen via de wet?

En wat me vooral stoort aan jou en jouwen is het eisen van andere dat die gezagsgetrouw moeten zijn, met propaganda en drogredenen over ziektes en virussen, en een beroep op zieligheid en emotie: je wilt toch niet anderen besmetten? Je wilt toch niet verantwoordelijk zijn als oma doodgaat, blablabla.

Stormageddon | 27-07-20 | 14:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Aboutaleb moet niet de kroegen maar de gebedshuizen dicht gooien. Het samenscholen van grote families binnen met de gordijnen dicht is het probleem. Niet de mensen buiten in de wind op het terras

Premier Trutte | 27-07-20 | 12:24

www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...

Grafieken vanaf 27 februari zetten en kijken naar ziekenhuisopnames en doden. Die zijn er niet.

Deze tweede golf wordt volledig uit de duim gezogen om nieuwe terreurmaatregelen door te voeren. Continu worden de bakens verzet om op weer andere manieren angst en terreur te zaaien onder de bevolking. Om de volgende stap te zetten om mensen hun vrijheden te ontnemen.

Nu gaat het opeens over R-waardes. R-waardes die bij lage aantallen niks voorstellen. R-waardes waarvan de definitie is aangepast van aantal ziekenhuisopnames naar aantal besmettingen omdat er geen ziekenhuisopnames meer zijn. R-waardes die volledig het gevolg zijn van een toename van het aantal testen. R-waardes die gebaseerd zijn op testen die nooit voor dat doeleinde gebruikt hadden mogen worden. R-waardes die niks voorstellen vanwege de grote hoeveelheid false positives.

Het is een totale farce.

Antiquerulant | 27-07-20 | 12:24 | 4

De R-waarde gaat per definitie over besmettingen, en niet over ziekenhuisopnames. Dat is de reden dat men is omgeschakeld, ook omdat er nu veel breder getest wordt (als je alleen medisch personeel test krijg je een vertekend beeld). Er zit nog steeds een grote onzekerheid in die waarde, deels ook omdat we veel besmettingen pas na een bepaalde tijd ontdekken. Dit alles is ook gewoon in de grafiek van het RIVM terug te zien. Dus hou eens op met dit nepnieuws.

Muxje | 27-07-20 | 12:51

@Frau Merkel | 27-07-20 | 12:53: Die lopen een paar weken achter op de tests. Vandaar de op die moment zeer grote onzekerheid in de grafiek met de R-waarde (hij zou nu zelfs 0 kunnen zijn). Op het moment dat de zieken binnen gaan druppelen (of juist niet) neemt ook de onzekerheid over de R-waarde van een paar weken terug af. Oftewel: de R-waarde van dit moment kan slechts grof geschat worden. Onvoldoende om per direct op te sturen. En dat doen we dus ook niet, behoudens een paar paniekerige burgemeesters.

Muxje | 27-07-20 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Is het Parool nog niet afgebrand?

kwark001 | 27-07-20 | 12:26

Wel gezegd 16 mensen opgenomen in het ziekenhuis met Corona verschijnselen.
Laten we nou gewoon doorgaan met het bijhouden van ziekenhuis opnames en die "niet te vertrouwen" besmetting cijfers laten voor wat het is.
Niet met twee maten meten.

Datgingniegoed | 27-07-20 | 12:22

Ik had de tweede golf voorspeld voor oktober. Blijkbaar hebben ze alles naar voren geschoven om de nieuwe wetten erdoor te drukken. Hoe meer weerstand u biedt, hoe sneller u die bullshit maar moet accepteren.

Bloemschikliefhebber | 27-07-20 | 12:22 | 2

Komt geen tweede golf. Daarvoor is het virus te zwak.
Waar bestaat de tweede golf dan uit? Het verpleeghuis op de IC's?
Bescherm de zwakkeren en ouderen dat is veel effectiever en goedkoper! Leg ze maar in de watten voor wat we kunnen uitsparen zonder lockdown-flauwekul

ja-ja-nee-nee | 27-07-20 | 13:08

Ik begin me zorgen te maken voor maart 2021, de verkiezingen dus. Is er al over nagedacht hoe ze ons allemaal velig mogen laten stemmen en of ze uberhaupt niet op de lange baan worden geschoven ( de horror ).

Graaisnaaiert | 27-07-20 | 13:19

BzH

RickTheDick | 27-07-20 | 12:21 | 2

CiH

Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:25

Make me.

LewsTherinTelamon | 27-07-20 | 12:26
-weggejorist-
Ali Ben Ossepoot | 27-07-20 | 12:20

Pfff ga ik alweer dood?

amateurrr | 27-07-20 | 12:19
-weggejorist en opgerot-
Motleycrew | 27-07-20 | 12:19 | 19
▼ 19 antwoorden verborgen

Eng hoor allemaal.

BoerBob | 27-07-20 | 12:16 | 2

Inderdaad, zit te beven van angst.

Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:20

@Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:20: Weet je wel zeker dat het geen koorts is? Heb je gister wel je handen goed gewassen?

Premier Trutte | 27-07-20 | 12:25

In veel landen gaat de overheid zich nu nog meer bemoeien met de BMI van mensen, met een beroep op het voorkomen van covid-19. Corona wordt wereldwijd een dwangmiddel op elk door de overheid gewenst terrein. Gevaarlijk.

isitsoornot | 27-07-20 | 12:14 | 1

referendum zal ook wel snel verboten worden

Theo-Pim-Riv | 27-07-20 | 12:16

Noem het een BLM demonstratie en alles mag, want TE belangrijk. Zouden andere burgemeesters, de politiek en de media al doorhebben hoeveel Halsema met haar domme 1873 button heeft stuk gemaakt?

Niemand, maar dan ook echt niemand, nam daarna de overheidsregels over 1,5 meter nog serieus. Hoe sympathiek Irma ze ook bleef gebaren.

Een goede demonstratie mag wat kosten.

Odin | 27-07-20 | 12:11 | 3

ekmefameslaH mag ook alles, tot zolderpistolen toe

Theo-Pim-Riv | 27-07-20 | 12:15

Een waarheid als een koe. Halsema heeft de tot dan toe vrij grote discipline onder de Nederlanders hoogstpersoonlijk ondermijnd. Zoals het een echte anarchist betaamt.

Reaganmania | 27-07-20 | 12:23

En dat zelfde mens roept nu weer op om de 1.5 meter te handhaven. Je vraagt je werkelijk af hoe dat in zo'n hoofd werkt. Corona is geen sociaal experiment!

5611 | 27-07-20 | 13:33

Vanaf 1 july is alles weer gaan stijgen. Je moet dus eens naar die maatregelen kijken. Reizen en grote groepen zijn toegestaan evenals meer mensen binnen en sportscholen die open zijn. Ook is thuiswerken minder geworden. Ik denk dat dit de beste maatregelen zijn die geholpen hebben. Het een en ander pleit ook voor het aerosolen verhaal dat telkens krampachtig weer ontkend wordt.

elco485 | 27-07-20 | 12:10 | 4

@Muxje | 27-07-20 | 12:21: Het verhaal is dus geen lulkoek, want je schrijft daarna dat het wel klopt. Waar die kennis dan zou zijn is mij een raadsel, want het wijst eerder op het tegenovergestelde.

Frau Merkel | 27-07-20 | 12:51

@Frau Merkel | 27-07-20 | 12:51: Wat wijst daar op? Het verhaal van de Hond? Het enige wat ik daar uithaal is dat de Hond weinig kaas van wetenschappelijk meta-analyse heeft gegeten. Dat is namelijk meer dan een beetje googlen naar artikelen die jouw vooringenomen mening bevestigen. Misschien heeft hij gelijk, het zou kunnen. Maar niets wijst daar op; hij zou dan toevallig op de juiste conclusie uitgekomen zijn, niet door valide onderzoek en de juiste inzichten.

Muxje | 27-07-20 | 13:00

@Muxje | 27-07-20 | 13:00: En de doelgroep is: 82 plus.
Als al die ouderen in het zonnige voorjaar lekker in de tuin hadden gezeten i.p.v. binnen (letterlijk) achter tralies hadden er nog veel geleefd.
Lucht verversen, geen airco's (koude lucht), en ramen open.

ja-ja-nee-nee | 27-07-20 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht maar totdat alle mensen in hun auto's en vliegtuigen terug komen van vakantie uit de meest tropische hoeken van de wereld.
Dan gaat gij, Brutus, nog een corona-golf krijgen waar de Portugese kust jaloers op is en die golven in het niets vallen.

Het Licht | 27-07-20 | 12:10 | 3

12 Uur in een vliegend sardineblik, moet kunnen toch?

Mr_Natural | 27-07-20 | 12:13

Pas maar op. Die wet van Hugo gaat er nu komen en Ollongkreng is mij ook veel te stil de laatste tijd.

Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 12:10 | 2

Zitten allemaal in de achterkamer bij de toekomste moslimaministerpresidentKaag.

Theo-Pim-Riv | 27-07-20 | 12:14

Die D666-heks is te druk met speuren naar Russisch nepnieuws. Binnenkort komt ze met het alarmerend verhaal dat Russisch nepnieuws bijna overal is, maar dat ze het zo goed verborgen hebben dat het bijna niet te zien is. Uiteraard zonder ook maar een concreet voorbeeld te noemen.

5611 | 27-07-20 | 13:37

De 2e Golf en dan de 3e Golf, man ik zit nog steeds in de 1e Golf.
Wie bepaalt de Golven eigenlijk?

Theo-Pim-Riv | 27-07-20 | 12:10 | 2

Ik wou altijd een Golf GTI maar die slaat ik nu over.

Porta | 27-07-20 | 12:17

Man we gaan nu al een half jaar dood, duurt wel lang zo....
Wat zegt u? Bijna niemand gaat dood? Oh.

LewsTherinTelamon | 27-07-20 | 12:10 | 2

Het is idd allemaal te relativeren ...

*De laatste "oh" ... prachtig gepositioneerd en geformuleerd ...

Het Licht | 27-07-20 | 12:14

@Het Licht | 27-07-20 | 12:14:
Het kan allemaal een stuk erger. Maar een hoop mensen willen hun eigen mortaliteit niet onder ogen zien.

LewsTherinTelamon | 27-07-20 | 12:20

Wat is de leeftijdscategorie bij deze nieuwe besmettingen?

JackStick | 27-07-20 | 12:09 | 2

< 40

elco485 | 27-07-20 | 12:12

>80

Theo-Pim-Riv | 27-07-20 | 12:12

Jammer dat de hysterie zelfs hier in de normaliter vrij nuchtere panelen is toegeslagen. Man man man, wat een paniekzaaiers hier zeg.

Le Roi | 27-07-20 | 12:08 | 9

@Zwizalletju | 27-07-20 | 12:33: Ja, en? Laat ze lekker doen en laten waar ze zin in hebben. Als jij zo bang bent, en/of zelf door een andere aandoening vatbaarder bent, dan blijf JIJ maar binnen. En jij vindt het verder niet gek dat het aantal besmettingen zo hard stijgt omdat er nu meer getest wordt? 1 + 1 = 2.

Le Roi | 27-07-20 | 12:41

@Le Roi | 27-07-20 | 12:41: Ik ben niet bang, maar een beetje boos over het achterlijke gedrag van figuren die denken dat het allemaal wel mee valt , die hun shit zonder het te weten doorgeven aan anderen en die zich niet laten testen ondanks alle noodzaak hiervoor.

Zwizalletju | 27-07-20 | 13:17

@Zwizalletju | 27-07-20 | 13:17: Nu ben ik over het algemeen vrij introvert en mijd ik liever drukte en veel mensen, maar ik doe verder wel gewoon mijn eigen ding. Afgezien van dat het met de ernst van het coronavirus achteraf reuze is meegevallen en de hysterie die er nu heerst totaal buiten proporties is, kun je zo'n virus op geen enkele wijze in bedwang houden en zullen we het uiteindelijk allemaal krijgen. De één erger dan de ander.
.
Stel, puur hypothetisch, dat wij in Nederland allemaal braaf de maatregeltjes opvolgen en wekenlang binnen blijven (als de economie dat al trekt), dan hoeft er straks als we weer naar buiten mogen maar één besmette vakantieganger of buitenlander in Nederland neer te strijken en dan begint het feest weer overnieuw. Het is dweilen met de kraan open. Beter om dus maar gewoon normaal te doen en over te gaan naar de orde van de dag, dan krijgen we ook met z'n allen groepsimmuniteit zoals dat met alle andere griepvarianten werkt en dan gaat niet de hele economie naar de kloten. Dat daarbij enkele duizenden mensen het loodje zullen leggen, tja, dat gebeurt toch. Ies natoer. Een oma`tje van 90 overleeft een gebroken heup ook vaak niet meer.

Le Roi | 27-07-20 | 14:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe is het met de stijging van de ziekenhuisopnames? En de sterfte die direct aan covid is te wijten? Aantal nieuwe geregistreerde besmettingen zegt helemaal niets... En het aantal testen nog minder.

Enrique C | 27-07-20 | 12:07 | 2

Dat heeft een vertraging natuurlijk maar zeker interessant. De vraag is ook of zo'n vaccin wel het juiste idee is. Verbeteren van behandelingsmethodes lijkt mij het effectiefst.

Upendo | 27-07-20 | 12:11

Ik ga zo uit voorzorg maar even wat cash hamsteren. Bij een geld(auto)maat zonder een flacon desinfectie. Banken hebben zo hun eigen maatregelen.

Leptob | 27-07-20 | 12:07

Maar wat doet men met het offerfeest?

Deflatiemonster | 27-07-20 | 12:07 | 6

Denk dat het offerfeest TE belangrijk is om te cancelen. Helder.

Reaganmania | 27-07-20 | 12:26

In Marokko verboden familie te bezoeken.

Piet Karbiet | 27-07-20 | 12:31

Na de primitieve slacht gaan ze zichzelf massaal opofferen, vermoed ik.

Zer0-hedger | 27-07-20 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik, en bovendien mijn vrouw (werkt in het ziekenhuis, heeft tijdens de corona-pieken in maart en april in de brandhaard-ICs gewerkt), gaan niet mee in de hele hysterie rondom het coronavirus. Mensen moeten eens naar het grote totaalplaatje gaan kijken en dan valt het eigenlijk allemaal reuze mee. Het aantal doden is niet hoger dan bij andere ernstige griepvarianten, bovendien is corona voor het gros van de coronadoden het laatste duwtje in de afgrond geweest omdat ze al iets onder de leden hadden (COPD, astma, (morbide) obesitas, etc.). Het aantal besmettingen stijgt nu zo hard omdat er inmiddels veel meer getest wordt. De R-waarde ligt hoger omdat het RIVM de berekening er achter opeens heeft aangepast. Nee, ik wil het absoluut niet bagatelliseren want als je het flink te pakken krijgt is het een vreselijke ziekte, evenals al die andere enge aandoeningen en ziektes. En daar gooien we niet de hele wereld inclusief economie voor op slot. De maatregelen hebben straks grotere impact dan het virus zelf.

Le Roi | 27-07-20 | 12:06 | 20

@Le Roi | 27-07-20 | 12:16: ik stel mij mening bij, ik wist niet dat ze juist door haar werk met alle uitzonderingen en uitschieters geconfronteerd is en dat ze zich nu dingen realiseert.

kanookmorgen | 27-07-20 | 14:04

@Le Roi | 27-07-20 | 13:58: bedankt, zo komen we ergens

kanookmorgen | 27-07-20 | 14:06
▼ 17 antwoorden verborgen

Ik ben vrijdag voor het eerst weer eens in een cafe geweest en je ziet het gebeuren. Nul komma nul afstand. Deed ik zelf ook niet. Het is te moeilijk om het te doen. De overheid moet zoveel mogelijk random contacten beperken, anders loopt het straks weer uit de klauwen. En janken over je vrijheid. Kijk om je heen, het kan veel erger worden dan dit. Denk er maar over na, je bent zelf onderdeel van het probleem en de oplossing. Afstand houden, handen wassen, sociale contacten beperken, als je dat doet dan leeft je oma misschien wat langer. That's the deal. Oh en iedereen met een baan, ik geloof er niks van de dat de overheid die NOW regeling eindeloos in stand houdt of kan houden. Straks worden de percentages beperkt en dan gaan bedrijven vanzelf echt kapot. En dan zit je thuis. En het leuke is, dat jijzelf met hele kleine gedragsaanpassingen er wat aan kan doen. Je hoeft je lul er niet af te snijden ofzo, je moet gewoon geen handen geven. Moeilijk he.

BBRDWR | 27-07-20 | 12:05 | 9

@Le Roi | 27-07-20 | 12:13: Welkom bij de club van de logische nadenkers!
Gelukkig is dat bij GS de meerderheid.

ja-ja-nee-nee | 27-07-20 | 13:31

@Blauwe Wafel | 27-07-20 | 12:46: Als je zo bang bent; blijf dan thuis. Ga dan niet al klagend de drukte in.

Quib | 27-07-20 | 14:59

Blabla zeikzeik. Anderen moéten, de overheid moét... onderdeel, probleem oplossing. Handen wassen, sociale contacten beperken, afstand houden!!! Nog even wat blaten over kleine gedragsaanpassingen moéten doen want dat is het leuke...

Maar zelf natuurlijk wel naar café gaan want wat voor anderen geldt, geldt niet voor jou. Moeilijk hé?

Hypocriet.

Acar_ketimun | 27-07-20 | 16:13
▼ 6 antwoorden verborgen

we moeten kappen.

Naall | 27-07-20 | 12:05 | 2

Hier heb je een bijl.

Mark_D_NL | 27-07-20 | 12:06

Liever hakken. Dan forceer je aan je voorkant een kleine meter ademsraum

Shoarmamasutra | 27-07-20 | 12:53

Vroeger of later gaat iedereen het krijgen. Het kaf wordt dan van het koren gescheiden. Indertijd was het belangrijk dat de IC capaciteit niet werd overlopen. Is dat niet meer waar het om gaat?

El Rico Grande | 27-07-20 | 12:03

Burgemeesters zijn het zat? Goed voorbeeld doet volgen. Ik refereer naar burgemeester Halsema.

Quib | 27-07-20 | 12:03 | 3

Linkse activiste ipv. burgemeester vergeet u erbij te vermelden.

Realism Is All | 27-07-20 | 12:10

Hoe vaak ben ik (het) wel niet zat?

zuurtjeregen | 27-07-20 | 12:16

@Realism Is All | 27-07-20 | 12:10: Dat zien de meeste mensen niet. Die zien een burgemeester. En die moeten mijns inziens het goede voorbeeld geven.

Quib | 27-07-20 | 12:19

Verbied de illegale feesten.

Leptob | 27-07-20 | 12:02 | 4

Kom op zeg, we kunnen toch niet zomaar allerlei dingen gaan verbieden die illegaal zijn?

Mr_Natural | 27-07-20 | 12:04

@Mr_Natural | 27-07-20 | 12:04: nee dat mag niet. Illegalen in Nederland willen we ook maar niet strafbaar stellen. En er moet ook een vuurwerkverbod komen om het illegale vuurwerk tegen te gaan.

elco485 | 27-07-20 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Die mondkapjes in de publieke ruimte gaat er komen hoor.
Kijk uit voor 'Karin'...

Miezerig | 27-07-20 | 12:02

Maar wat is er precies aan de hand dan?

RiesjeNooitGenoeg | 27-07-20 | 12:02

3 maanden lang, verbieden ze in belgie, zo goed als alles, je mocht nog net adem halen door je neus en het grootste genot, was je winkewagentje gaan vullen in de supermarkt. Verder was er niks te koop, tenzij via internet.

de vankantie komt eraan en m de horeca en toeristische sector niet kompleet in elkaar te laten klappen zetten ze de poorten naar de hel open. Bovendien kan iedereen vrolijk naar de costa's en andere oorden des verderfs waar zich vele mensen bevinden om zichzelf lazarus te zuipen.

Wel, bedankt, nog meer mensen die gaan sterven, nog meer mensen die hun job gaan verliezen. Door vooral onverantwoordelijk gedrag en een schare politici die van mij vandaag nog allemaal op de guiliotine mogen eindigen. Alleen gaan die weer eens de dans ontspringen natuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 27-07-20 | 12:02 | 6

@BBRDWR | 27-07-20 | 12:12:
Of we gaan gewoon open en zien wel waar het schip strand. Een bevolkingsdipje kan geen kwaad. Kun je best overleven als staat.

miko | 27-07-20 | 12:47

@Roeieber | 27-07-20 | 12:11: Ja we gaan allemaal dood en als de man met de zijs je adres in zijn nota boekje heeft, ben je zwaar de lul. (al is die hel misschien wel best gezellig) Maar er is zoveel geinvesteerd in dit verhaal , met geld gesmeten (en dat doen ze nog altijd) dat ik er niet bij kan dat er dan zo een risico genomen wordt. Er was toen al duidelijk dat er nog broeihaarden in Europa waren, dat de regels niet overal hetzelfde zijn etc... Verder erger ik mij vooral dood aan de communicatie die op niks trekt en het feit dat Europa zijn kop in het zand blijft steken. Nochtans hebben ze daar agentschappen voor die gespecialiseerd zijn in crisis communicatie, experten pannels over van alles en nog wat. Dat kost klauwen vol geld en nu het nodig is, Jij al iemand gezien die met een plan van aanpak komt en een duidelijk communicatie komt. Ik zie die folder hier in het artikel staan, weeral niks over ventilatie te zien.

Lt-Kol Kilgore | 27-07-20 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het moet en zal kapot...

Trucidator86 | 27-07-20 | 12:02

Het is te gek voor woorden dat men zich blind staart op de terrassen terwijl de blinden, lammen en kreupelen aan hun lot worden overgelaten achter de deuren van de verzorgingstehuizen. De overheid krijgt dat al niet voor elkaar, laat staan eenduidige communicatie, of Europees eenduidig beleid.

Het is toch onderhand wel duidelijk dat handjes wassen, een maskertje en goede ventilatie een groot wonder kan doen. Kan men dat nu echt niet verplichten en handhaven?

Marcello Christiani | 27-07-20 | 12:01

Zou het niet zo kunnen zijn dat er meerdere corona virussen rondgaan.
De ene keer is de test negatief dan weer positief.
En de ziekenhuis opnames lopen steeds verder terug terwijl de positief getesten zorgwekkend stijgen????

likdoorn | 27-07-20 | 12:01 | 2

'Co' betekent dat is ook een Rona is, net als een co-piloot en piloot bijvoorbeeld.

Mr_Natural | 27-07-20 | 12:03

Testen zijn vaak vals negatief, dat geeft moeilijkheden om aan opsporing te doen.

Lt-Kol Kilgore | 27-07-20 | 12:04

En hoeveel opnames IC zijn er?

polletjepiekhaar | 27-07-20 | 12:01

Tuurlijk, de kroegen dicht en de feestvarkens mogen gewoon massaal naar de moskee.

Zer0-hedger | 27-07-20 | 12:01 | 1

en naar de kerk, en naar de synagoge........

Johannes Wardenier | 27-07-20 | 12:57

Het valt me op dat alleen nog maar het aantal besmettingen wordt benoemd. Eerst werd het aantal doden genoemd. Is het aantal doden niet voldoende om iedereen bang te maken?

TUKR | 27-07-20 | 12:00 | 3

Die doden heb je over een week of twee

Ardbeg | 27-07-20 | 12:15

Besmettingen zijn nog geen zieken. En bovendien: de hele meute laat zich testen, dus zitten er besmettingen tussen. Maar ja, je kunt ook moeilijk zeggen dat we die economie voor jan lul onder de bus hebben gesmeten. Je mot wat, hé? Kom maar snel als Redder des Vaderlands terug, Hugo. En Marruk moet die miljarden natuurlijk ook kunnen verantwoorden.

Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 12:00 | 4

@GraafSteno | 27-07-20 | 12:30: Wel eens gehoord van de MRSA bacterie? Word je altijd gevraagd als op de SEH komt of opgenomen wordt in het ziekenhuis. Als varkensboer, bijvoorbeeld, kom je dan direct in quarantaine. Want: zeer besmettelijk. Loop je echter als varkensboer het ziekenhuis in om een longpatiënt te bezoeken, is er geen haan die er naar kraait. Kortom; virussen en bacteriën hou je niet tegen met mondkapjes, ze zijn er gewoon en alles is schijnveiligheid en vooral bangmakerij. Misschien dat iedereen eens moet inzien dat het leven niet alleen bestaat uit lol trappen, maar dat er namelijk een groot risico is dat je gewoon ergens dood aan kunt gaan. En als je daar angstig van wordt, tja...

Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 12:38

@Normpje | 27-07-20 | 12:48: Hallo! Varkensboer en longpatiënt zijn beide voorbeelden. Eerst lezen en dan reaguren. Sommigen moeten 2x lezen, maar da's een kwestie van intelligentie.

Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon open houden. Zolang de ic's het aankunnen is er geen probleem.

Diotima | 27-07-20 | 12:00 | 1

Wel, want met veel besmettingen loopt het contactonderzoek niet meer. En als je die tool kwijt bent stijgt de reproductiefactor nog meer.

flame_me | 27-07-20 | 12:01

Wekenlang hebben de media en bestuurders al uitgekeken naar de tweede golf. En al is het een rimpeltje, we zullen de golf grijpen!

Glasgow Argus | 27-07-20 | 11:59

De enige oplossing is: de mensheid preventief ruimen. Het is een paardenmiddel, ik weet het.

Mr_Natural | 27-07-20 | 11:59 | 1

Zit in de planning, Agenda 2030.

wiener mit pommes | 27-07-20 | 13:01

"Het aantal besmettingen stijgt, daarom is het belangrijk dat we afstand houden"

Lees:

"We hebben miljarden voor vaccin deals gesloten, en de hele monetaire unie moet weer op zijn schop. Dus geloof dit als reden"

KutFilosoof | 27-07-20 | 11:59

we gaan allemaaal deaaauuuuddddddd, mrja dat is tenminste ook het enigste wat zeker is in het leven

shitblog | 27-07-20 | 11:58 | 4

@Glasgow Argus | 27-07-20 | 12:00: verschilt per persoon

shitblog | 27-07-20 | 12:01

@Glasgow Argus | 27-07-20 | 12:00:
Rozen verwelken, schepen vergaan
Maar belasting blijft altijd bestaan.

Mr_Natural | 27-07-20 | 12:01

Het enige zekere is dat een kind van de moeder is, de rest niet. misschien vinden ze morgen wel de oplossing tegen ouderdom.

miko | 27-07-20 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt er toch steeds meer op dat kroegen, en met name daar waar men zich niet aan de regels houd, het probleem zijn. Jammer dat het egoïstische 'ik ben gezond en jong het maakt mij niet uit' deel van de bevolking zo meteen weer voor een lockdown gaat zorgen.

flame_me | 27-07-20 | 11:58 | 2

Simpel. Mensen die menen dat alcoholconsumptie noodzakelijk is om een leuke tijd te hebben, staan nu eenmaal niet bekend om hun hoogbegaafdheid. Dus in kroegen vind je dom volk dat niet snapt wat "je gezond verstand gebruiken" betekent. Of ze snappen het wel maar ze menen dat ze het beter weten. Sluiten maar weer, die horeca. Koken doe je maar thuis en in de supermarkt verkopen ze ook bier.

GraafSteno | 27-07-20 | 12:28

@GraafSteno | 27-07-20 | 12:28:
En geheelonthouders zijn wel hoogbegaafd?? De meeste doen dat uit religieuze overwegingen, dan weet je genoeg.

miko | 27-07-20 | 12:42

Paniek! Je gaat toch niet druk maken om die corona onzin. 1 grote hoax.

Mark_D_NL | 27-07-20 | 11:57 | 2

Hoe komt u erbij dat ik me druk maak.

pa_niek | 27-07-20 | 12:02

Het aantal besmettingen is relatief. Mensen laten zich volop testen. En dat was in maart-mei niet het geval.
Het aantal ziekenhuisopnames en IC gevallen is historisch laag.

Fervent | 27-07-20 | 11:57 | 4

Dat bedoel ik. Hoeveel van de 214 nieuwe besemttingen zijn in het ziekenhuis opgenomen en hoeveel daarvan weer op de IC?
Die 214 zegt op zich helemaal niets. Je wordt nu getest als je waterige ogen hebt, dus dan komen er inderdaad meer positieve gevallen bij. In maart en april werd je alleen getest als je zo'n beetje niet meer zelfstandig kon ademen.
IS een verschilletje. En als die 214 nieuwe gevallen vrijwel allemaal jonge(re) mensen zijn die even wat last hebben van griepverschijnselen: Waar is dan die enorme paniekzaaierij voor nodig?
Waarom krijgen we niet alle relevante data te zien?

Eagle0511 | 27-07-20 | 12:01

@Eagle0511 | 27-07-20 | 12:01: Die data wordt wel netjes weergegeven op het coronadashboard van de overheid. Maar dat meldt de media dan weer beperkt.

Fervent | 27-07-20 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Men doet zomaar wat. En dat al vanaf het begin van deze 'crisis'.

Petrus Poortwachter | 27-07-20 | 11:57 | 1

U kunt het weten.

Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken