Talentloze nietsnutten belagen Eva Hoeke
Niet bedoeld om te lachen, maar je doet het toch
Social
De ongefundeerde verwijten van “racisme” vliegen weer in het rond in de annuleersfeer. Sander Philipse is een slapwit halfmeisje dat vooral bekend is van het onbekend zijn maar toch steeds als onvermijdelijk cliché opduikt in de cirkelschiettent van de social justice warriors, Anousha Nzume Anna Steijn kennen we natuurlijk als de steenrijke uit zwartzilte krokodillentranen geboetseerde high-lifer die vanuit haar peperdure (sorry, koloniaal specerij) superdure centraal-Amsterdamse pakhuispand naar het nog superduurdere New York verhuisde om vanaf daar te blijven huilklagen dat ze in Nederland niets te vertellen heeft, want racisme.
Eva Hoeke verwierf in 2011 (!) internationale faam - en niet op de gezellige manier - met het imiteren van Afrikaans-Amerikaans jargon, en destijds voospelden wij al letterlijk dat ze daarmee “de eeuwige toorn van onze gekleurde medemens over zich heeft afgeroepen” - en voilà.
Leuke Eva is sindsdien zelf in een pittoresk dorpje gaan wonen, van waar ze haar vent Marcel van Roosmalen de pastiches op de samenleving laat verwoorden op GrindpadFM, een taak die hem overigens prima is toevertrouwd. Ohja, dat is tevens de reden dat de “antiracisten“ (een eufemisme voor ‘agressief talentloze nietsnutten die posities eisen die ze op eigen merites niet waar kunnen maken’) het nu op haar gemunt hebben. Nou, wij noemen het een uitstekend haakje om Van Roosmalens topcolumn van afgelopen week nog eens voor het voetlicht te trekken. Voor ons is het immers ook zondag, laat een ander het maar eens een keer uitleggen:
En zo iemand eist dus serieus genomen te worden:
Wel maf maar niet gek:
Social
Reaguursels
InloggenGeen aandacht geven aan aandachtshoeren (m/v). Dát is toch het credo hier? Die BLM'ers en andere 'boehoeendehuiliehuilie"-figuren zullen nooit en te nimmer een ongelijk toegeven omdat het schreeuwen en drammen over racisme veel meer windeieren oplevert (zie.500k huis van Akwasi en zijn vastgoed investeringen). Zoals een gek meer kan vragen dan 1000 wetenschappers kunnen beantwoorden, zo ook dit 'anti-discriminatie' debat. Never argue with stupid people! Iemand nog iets vernomen van discriminatie en racisme jegens de smerige witmens? Neen hè...
Uit het jaarverslag van OneWorld 2018: 'Wij zijn een social enterprise die journalistiek inzet om 'global heroes' te bewegen om bij te dragen aan een rechtvaardige en duurzame wereld.'
In 2018 een innovatiesubsidie van Buitenlandse Zaken van € 331.000; in 2019 op de begroting een innovatiesubsidie van € 395.000.
Dan zijn er nog drie themaplatforms ontwikkeld: eentje over energietransitie, gefinancierd door Economische Zaken; een over migratie en een over seksuele rechten, beiden gefinancierd door Buitenlandse Zaken.
En dan nog één zinnetje: 'In 2018 heeft OneWorld haar journalistiek onverminderd ingezet voor het agenderen van maatschappelijke onderwerpen, het beïnvloeden van bestaande discussies, het aansporen van bedrijven, overheid en ngo's tot verandering en het bieden van een podium aan onvertelde perspectieven en verhalen.'
Wat is journalistiek toch een mooi vak.
De nieuwe Inquisitie.
-
Terug naar wat Moore beschreef als de "persecuting society'. De auto-da-fe is de erkenning en aanvaarding van het 'witte privilege' geworden en 'deplatforming' de brandstapel.
-
Wij zijn een hoop opgeschoten sedert de Verlichting... en ik al die tijd maar in de waan verkeren dat de menselijke soort zich uitsluitend naar voren kon ontwikkelen, met een telkens en constant voortschrijdend inzicht.
Je moet je niet zo laten afleiden door het gejengel van de 0.1%.
Na de verkiezingen staan ze weer te janken met 0 zetels.
Stukje zelfcorrectie en dank voor de memorie.
¨kleurendoof en toonblind gansje heeft al jarenlang commentaar van mensen die zich gekwetst kunnen voelen¨.
Puur omdat ik geen empathie heb zou ik geen sympathie kunnen voelen met de boze dames. Ik snap heel goed het nadragen van de stomme opmerking.
Ik blijf bij mijn draconische vertaling, bestrijd de stimatiserende wijze waarop boze vrouwen met NPC/SJW-labels worden volgehangen.
Label "zwart, Afrikaans, negroïde" geeft een niet strikt noodzakelijk stukje achtergrond, Prima om wel te vermelden.
Kreet "Anti-rassies" is een SJW strijdlabel, ieder die het opgeplakt krijgt is soldaat in de goede strijd. Ieder die het niet opgeplakt krijgt is al snel de vijand en wie het zich niet laat aankleven is openlijk rassist.
Ik zie die soldaten altijd LZVE negeren, het gaat ze helemaal niet om een juist iets.
Misdadigersrap is een sociale subversie die middels geweld en wansmaak de zwarte en witte broeders verdeelt. Or did it?
n-woord overgevoeligheid ziet eruit als een soortgelijke subversie. Het is een panische reactie op natuurlijk verschijnsel awkward.
Wanneer mensen in gesprek zijn is het geen onderwerp.
Iets in het gesprek kan veroorzaken dat het Wel een onderwerp is.
Men kan bijvoorbeeld opmerken niet een loot te zijn van een tak aan de stam van dezelfde boom in de tuin.
Nu hebben we misschien even situatie awkward.
Het NL woord neger heeft niet of minder dezelfde connotatie als het us-EN woord nigger. Ik zeg er vanzelf "niet", maar realiseer me dat dit een bewustheidsdingetje kan zijn dus "minder". Misdadigheidsverheerlijkend beladen woord niggah. was gangbaar, iedereen zei het woord tegen iedereen en z´n oma. Het leek te gaan verbroederen. Er zijn zwarte en bruine mensen in de joe-ef-es-ee die het woord niggah gebuiken om de trash-people en garbage-human_beans mee aan te duiden en Dam´ if I care they be black blue white yello purple green, or is hoppin' on one leg that shit don't matter.
Beschaafde mensen draaien geen bolus bij de buren voor de deur.
De zwartste humor is het beste, maar dat is behouden aan vrienden.
Clyde tegen Karel: yo my niggah wazzup
Karel tegen Clyde: ey cracka howsit hangin'
Bij baiten moet je er altijd intrappen en nooit negeren,
een misbgrepen hint kan nog worden rechtgezet.
Hierna is de awkward voorbij en zoniet dan was men al niet in gesprek.
Wij allemaal samen kunnen er niets over zeggen.
Veel dingen die op internet staan gaan ons niets aan.
Mensen die in gesprek zijn vormen een ad-hoc stam, met een eigen cultuur.
Woorden van het gesprek zijn de planten en bloemen in de tuin
Eva prikte d'r wortel in de verkeerde tuin.
Het is juist fijn om in een stad te wonen met veel studenten. Beetje leven in de brouwerij, enzo.
-
Als er ondanks speciaal voor de wat minder begaafde medemens zwaar naar beneden bijgestelde eindexamennormen niet genoeg kleurtjes tussen die studenten zitten - dan lijkt mij dat niet de schuld van die studenten.
-
Á propós Utrecht: je kunt toch ook niet naar die studenten kijken, maar naar al die opgeschoren scooterjongeren? Daar zij er méér, méér, méér dan genoeg van - of hadden die toevallig allemaal vrij toen u in Utrecht was?
De zwaar gepigmenteerden worden in bepaalde gevallen toch wel extreem irritant nu met hun voorschrijven wat je mag denken en tegelijkertijd de Calimero uithangen want soewart en dus achtergesteld in Nederland. Nu wachten tot de selffulfilling prophecy werkelijkheid wordt.
Ach deze mensen zien in Utrecht het allerslechtste en een zekere kwaadaardigheid omdat er studenten wonen......Wie gaat deze lieve koekjes vertellen dat er een slavernij heden is waar de telefoon waarmee je Twittert gemaakt is met grondstoffen gedolven door minderjarige kinderen in Congo....
Mensen zijn kut. Wat een racist benk toch...
Misantropie, wie is er niet groot mee geworden?
Ik heb het gevoel dat gekleurd zijn in Nederland tegenwoordig veel voordelen heeft: grotere kans op een rol in series, reclames en alle overige tv-programma's, grotere kans volksvertegenwoordiger te worden, grotere kans op banen bij de overheid, grotere kans subsidies en grotere kans je mening volledig vrij te kunnen uiten zonder dat je er op afgerekend wordt. Misschien is het alleen maar een gevoel.
U bent niet op uw kwaliteiten geselecteerd maar op uw huidskleur. U bent dus voor ons een excuus Truus.
In de reclame van de Mac zijn weer kunstmatig wat multiculturelen gepropt. Blanke opa en oma, in een alternatief uitziend autootje met allebei een dito look, brengen eten mee voor het gezin van hun dochter. Twee schattige, donker getinte kleinkinderen met krullenbol, een donkere schoonzoon die als een blok is gevallen voor hun dikke dochter (donkere mannen houden immers van curves, dus dat beeld is helemáál niet stigmatiserend, hoor!). Gelukkig was de groentenburger toch al uit het assortiment, dus ik kan de bijbehorende reclameuitingen in het restaurant makkelijk vermijden.
@MickeyGouda | 26-07-20 | 19:10:
Voor de goede orde: het gaat mij hier niet om de gekleurde medemens, maar om het geforceerde door de strot rammen van een boodschap.
@MickeyGouda | 26-07-20 | 19:19:
Waar ik woon staan op 'participatieposters'
steevast gehoofddoekte dames. Laat dat nou net zo'n beetje de enige groep zijn die je echt nooit ziet als er wat vrijwilligs of maatschappelijks ondernomen moet worden.
Beetje lachwekkend. Maar goed voorbeeld doet wellicht goed volgen.
Geen idee waarom er zoveel spaties ontstaan..
@letopuwzaak | 26-07-20 | 19:44:
Die spaties, het blijft een mysterie. 0_o Borden zoals jij beschrijft stonden er een tijd terug ook voor ons Huis van de Stad, om Gouwenaars te illustreren. Allemaal mooie, jonge allochtone dames, met hoofddoek. Niet één oorspronkelijke stadsgenoot. Ik kreeg zin om brilletjes en snorren te tekenen.
De snorren zijn er van nature al. Maar je zou ze kunnen aandrukken natuurlijk.
NPC-taal van van een willige SJW deugert en er dan met het petje niet bijkunnen?
Draconisch vertalen en uit de slof schieten.
‘Beschuldigde heeft al jaren persoonlijke klapstuk van zwarte antiracistische mevrouwen.’ Bewerende pusbuil is misandrisch en excluderend.
Iedereen weet dat alleen empathieloze melatoninedeficiënten rassisten zijn, allemaal. Negroïde mensen hebben pigment, en empathie, dus spreek het vanzelf dat ze tegen rascisme zijn. Een anti-rassist is een zwarte.
Een zwarte anti-rassist is een zelfhater van een uitverkoren volk.
"do not try and reach it with your petje,
instead önly try and realize the truth, just toss your petje at it"
Also, de onderdrukker namens EU heeft het noodwetje er dus doorheen geramd.
Tiëns tiëns, eau eau eau. *bunkerschreeuwen doet*
Kan iemand me uitleggen waarover hier het gaat.? Stagiaire weer aan de gang
Dit soort zwarten, je wordt er toch zo moe van. Altijd maar klagen, beschuldigen en subsidies slurpen.
Wie heeft ze ooit die positie gegeven?
Mijn intellect bellemert me om mij op een acceptabele manier over deze kwestie te kunnen uiten, dus ik laat het hier maar bij.
Zo, uitgeprint en opgehangen boven de deur.
Briljante uitspraak :-)
Wat is bellemeren?
Hey, kennen jullie die mop Anousha Nzume die naar New York verhuisde?
www.oneworld.nl/lezen/column/weer-die...
Ze kwam van de regen in de witte bubbel!
Waarom verhuist ze dan niet naar Zuid Afrika?
"Maar ook daar werd ze geruisloos deel van de elite."
Ook apart onderdeel worden van de elite, terwijl niemand daar ooit van haar gehoord heeft.
En nu maar kijken hoe lang zij haar kinderen op deze zwarte school laat.
Zwarte scholen hier zijn in vergelijk met Amerikaanse zwarte scholen een oase van rust.
@jacobwillem | 26-07-20 | 18:27:
Ze zal eenzelfde elitair pad bewandelen als mevrouw Halsema.
@Keutels | 26-07-20 | 17:30: dat doet ze heel feministisch via haar man ...
twietje van noorhussen doet mij denken aan die kerel die door een antiefa werd aangevallen omdat hij 'op een nazi leek' (maar wel een democraat bleek te zijn). Kennelijk is studentikoos antiblack, waarom? nou it just FEELS that way. Dit is niet de verlichting, dit zijn de middeleeuwen, laten we er ajb niet in meegaan.
De kop van de slang heeft de staart inmiddels ingehaald en in de staart zitten juist alle witte meelopers . Ook blackface Anna Steijn die zich dan nu Anousha Nzume noemt, met slaven oorringen in en een permanent in het haar komt straks aan de beurt .De Anne Fleurtjes, Tinkelbelletjes en Sunny Bergmans zullen inmiddels een ander verdienmodel moeten zoeken ook al hebben ze het vuurtje mee aangestoken . Die Anne Fleur dacht dat rechts gemeen tegen haar deed totdat ze een eigen mening verkondigde buiten de bubble en werd zo ernstig aangevallen en bedreigd dat ze bij de psychiater eindigde .
Anna is 1/4 afrikaans en zal haar uiterlijk wel van zichzelf hebben. Wel vreemd om de naam van een vader aan te nemen terwijl je de beste man nooit gezien hebt.
'antiracisten/antifascisten' zijn de nieuwe heksenjagers van deze tijd; iedereen die ook maar een beetje uit de pas loopt (wat net als indertijd erg snel kan gaan) is direct schuldig (want een verdenking staat gelijk aan een veroordeling) en kan een genadeloos volksgericht tegemoet zien. We zijn dus gewoon weer terug in de middeleeuwen en hebben weer een verlichting nodig om ons van dit gespuis te verlossen.
Antifascisten zijn in feite afschieten want ze hebben gelijk doel voor ogen. Zeg maar het hoefijzer effect
@jacobwillem | 26-07-20 | 18:29: antifascisten zijn in feite fascisten....
Ik ken geen van allen, maar ik kijk uit interesse eens op het twitter account van meneer/mevrouw (wtf is het eigenlijk???!?) Philipse, maar waar haal je de tijd vandaan om 76k tweets te produceren?
Dan ben je dagelijks toch echt nergens anders mee bezig? Ga toch werken voor de kost!
hij verbetert de wereld door op het internet fascisten te bestrijden ofzo. zoiets zal hij zelf wel 'denken'.
Sommige zouden een moestuin moeten nemen. Rust voor iedereen. Gewoon een gebrek aan zingeving.
Gaat terug naar de playstation.
Eva, een leuke vrouw en uit een heel warm nest.
Als je een vriendelijk iemand als Eva moet belagen en beschuldigen ken je geen echte problemen, wat een sneue discussie.
Ze komt sowieso uit een heel creatieve familie. Haar vader was een bekende boogie-woogie muzikant.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 17:09:
En haar broer een begenadigd en alom geprezen gitarist! Doet veel goeds voor de jeugd en muziek bovendien.
Is mn overbuurvrouw, tof mens. trieste figuren zonder leven, lekker laten gaan.
#totracistgemaakteman
Nep "Anousha", ga eens een jaartje in Afrika wonen tussen de gewone Afrikanen. Misschien leer je eindelijk wat over het leven.
Who cares. Tief toch op met dat kut twatter
En wie mogen we bedanken hiervoor:
-Gebrekkige studies als geschiedenis en sociale wetenschappen, alles in het Engels en dus alleen gefocust op info uit het hipste van de VS. Hun gebrek aan Nederlands vocabulaire wordt gecompenseerd met arrogant vakjargon.
-Gemeente Amsterdam en andere instellingen die geld beschikbaar stellen voor marginale groepjes en zo een verdienmodel financieren voor parasieten.
-Onszelf omdat we blijkbaar niet trots genoeg zijn om onze moraal hoog te houden en omdat we geen goede hoeders van ons eigen stukje wereld zijn.
Wie kent het begrip appeasement nog?
Het speelt zich vooral in Amsterdam af, de hoofdstad van Nederland, waar inmiddels geen Nederlander meer woont en waar men zich voor Nederland schaamt. Als hoofdstad functioneert het voor de Nederlander niet meer, wel voor import met een hekel aan Nederland.
Daaruit concludeer ik dat we aan een nieuwe hoofdstad toe zijn, en dan stel ik toch Den Haag voor. Dan kan openluchtinrichting Amsterdam wat mij betreft het IJ in glijden.
@De Briemusketier | 26-07-20 | 16:37: Eens over 020. Maar Den Hagistan hoofdstad? Daar gaat het niet beter van worden. Ik stel voor St. Willebrord een jaar of vier hoofdstad van NL.
@De Briemusketier | 26-07-20 | 16:37: De laatste tijd waarschijnlijk nooit in Rotterdam geweest.
@Cepalislam500mg | 26-07-20 | 16:43: Den Haag is wel een lekkere stad. Minder Marxistisch ook dan 020.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 17:10: sorry, maar al de commentaren hierboven bespreken fantoombestrijding.
Jammer dat ik Eva Hoeke niet eerder ben tegengekomen dan Marcel van R. Intelligente, aantrekkelijke en charmante vrouw. Daar zou ik de mijne wel voor inruilen. En ik zou nog kans maken ook: ze valt klaarblijkelijk op lelijke droogkloten.
Ik vind Marcel van R. niet lelijk.
Waar mensen zich al niet druk over maken. Je moet er maar de tijd voor hebben! Het kan ook zijn dat je er geld mee verdiend en dat heb er natuurlijk tijd zat voor.
Ik ben overingens een enorme gelenheidsracist; alle negers die ik ken vind ik bij gelegenheid leuker dan de rest.
BLM, Antifa en al die andere splintergroeperingen doen de meest absurdistische uitspraken over racisme puur om kritische reaguurders uit de tent te lokken. Zo van "zie je wel, altijd al gedacht dat hij/zij een rascist is". Ze weten dondersgoed dat ze onzin uitkramen, maar het is een middel om iedereen de mond te snoeren. Zolang deze maoïstische praktijken in de media worden gefaciliteerd, en er empathisch wordt meegeknikt op uitspraken dat zelfs de lucht die je inademt rascistisch is, zie ik het somber in. Deze extremisten geef je op deze manier teveel macht en dat is gevaarlijk.
Uit de serie: If you’re woke, you’re the joke.
Ach, zijn we niet allemaal circa 16u (afh. v. leeftijdscategorie) per dag woke?
Wel, ff die siësta doen hoor... in het kader van Europese eenwording is het raadzaam de leefstijl vd uitvreters, Spanjolen en Italianen enzo te kopiëren. Net zolang, verschillende generaties wsl, tot de rollen zijn om gedraaid. F kijke dan hoe solidair ze dan zijn....
Die hele fittie is nog lulliger dan 'Pannekoekengate' destijds (Amsterdams dingetje, zoek maar op.)
Ze heeft geen beef? Zouden ze bedoelen dat Eva nog nooit samen gehaktballetjes met die twee opgedroogde vagina's heeft gebraden. In ieder geval heeft Eva wel mooiere beef, dat dan weer wel: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0263/6129/8992/products/97913891_10222784560353062_747700600178737152_o_1024x.jpg?v=1589287907
Wat het hele gebeuren extra vermakelijk maakt is Het Feit dat de kundige blanke Nederlander eenvoudig weg niet te vervangen is voor kundige gekleurde import, zoveel is inmiddels wel duidelijk geworden uit de pr vanuit wappie gekleurd Amsterdam.
Zou u Rijkswaterstaat en het beheer van de dijken toevertrouwen aan woordkunstenaars en extremisten ? Natuurlijk niet, en als je de gemiddelde geïmporteerde spreekt dan ziet ie dat ook liever verzorgd worden door een kundige Nederlander, anders wastie wel thuis gebleven.
We kunnen dus met zijn allen lui achterover gaan leunen en bij wijze van volksvermaak toekijken hoe deze extreem activistische kliek uiteindelijk elkaar aan stukken scheurt. That's entertainment!
Wacht maar tot u natte voeten krijgt, dan is de lol eraf.
@jan huppeldepup | 26-07-20 | 15:50:
Inderdaad, en daarom worden belangrijke zaken in Nederland niet aan geïmporteerde beroepswappies overgelaten. Die krijgen van blanke autochtone Nederlanders subsidie om zich binnen De Ring in 020 in rijen van tien aan te stellen en vol op het racismeorgel te gaan.
En zo heeft iedereen wat te doen.
@De Briemusketier | 26-07-20 | 15:56:
De meeste hebben zelfs geen idee dat ze onder de zeespiegel leven.
Die denken dat het allemaal vanzelf gaat.
Als simpele oma van een uitdijende kudde kleinkinderen, roep ik de zooi tot de orde als er gezeik is. Ze weten inmiddels bijna allemaal dat ze gewoon moeten vertellen wat ze willen en waarom. Ook tegen elkaar. Ze moeten van mij hun einddoel leren formuleren en motiveren. Het werkt.
Kan dat ook in Nederland?
Het is bijna niet meer te doen om samen te leven met mensen die beweren dat ze het zo slecht hebben. Dat ze racistische zuurstof moeten inademen, witte mensen niet kunnen vertrouwen en dat er misschien wel dooien gaan vallen als Zwarte Piet nog ergens te zien is. Elke dag worden normale, goedwillende mensen geschoffeerd, beschuldigd en tot op het bot beledigd. Ik begrijp niet meer waarom we dat nog accepteren. Waarom wordt er niet gevraagd wat die mensen willen bereiken en of dat ook op een beschaafde manier zou kunnen?
Geen aandacht meer aan besteden en pak ze terug in het stemhok.
En zo is het!
Ik ben bang, NOT , dat die antiracistendiscussie een keer enorm escaleert. Dat hadden ze in Den Haag waarschijnlijk dan ook niet zien aankomen, zijn zullen geschokt zijn en is het de schuld van extreem rechts, Wilders, Baudet, Trump, Fascistisch links moet echt bestreden worden, anders hebben onze kinderen geen toekoms.
Je kunt heel veel zelf doen met de gereedschappen die bij een gemiddelde doe-het-zelf zaak liggen. Bijlen, stanleymessen, houtversnipperaars. Met die spullen verander je een puinhoop in no time in een villa. Maar wat meestal ontbreekt is de wil om dat ook te doen.
Dat escaleren is allang een feit. Blanke mensen worden wereldwijd mishandeld en vermoord. Puur vanwege de huidskleur.
@Varende_Reaguurder | 26-07-20 | 15:37:
In de jaren 70/80 gingen we in Utrecht nog over de barricade heen om linkse krakers en sympathisanten de Biltstraat over te meppen, mijn tijd is geweest.
En we weten allemaal hoe inflammatoire Anousha Nzume over blanke mensen denkt.
Met die verkrachte versie van 'De Toverfluit' van d'r.
Waarom woont ze eigenlijk niet in Ghana om daar de real-life trol uit te hangen?
Oh, ja.. ze shopt bij Primark. Het is allemaal maar selectief geneuzel.
De witmans moet down. Daar gaat het om.
Ja sorry hoor
Maar het ìs Annjoeskja Nzumetsrarovsjetski
Linkse Deugers willen geen debat, never nooit niet, nergens over, hoeft niet, ze hebben namelijk altijd gelijk.
Ik ben links en ga elk debat aan, die figuren die jij bedoeld spelen links maar zijn dat niet. Links is gekaapt door figuren die allen geen clou hebben wat links inhoudt.
@dejuistevraag | 26-07-20 | 15:28:
U bent vast een moedig mens, zo helemaal alleen zonder medestanders.
@dejuistevraag | 26-07-20 | 15:28: inderdaad. Voor dat soort mensen is links geen inherente idealisme maar een deug-/verdienmodel. Intens Bah/fout.
@dejuistevraag | 26-07-20 | 15:28: Deze radicale, wereldvreemde idioten hebben een podium gekregen (en nog steeds) op linkse subsidiemedia. Een deel van gematigd links is medeverantwoordelijk voor de vergiftiging en polarisering van het maatschappelijk debat.
Nu kan Martin Bosma wel weer een heel betoog houden hoe niet-objectief dat hele NPO is en dat er geluisterd moet worden naar het gevoel van BLM en helemaal niet meer naar de feiten hoeft te worden gekeken, maar voor het huidig zittende kabinet dat niet wil luisteren, dit bij voorkeur angstvallig negeert, is het paarlen voor de zwijnen gooien? Dát is nog wel het ergste.
Tja. Gillen op open riool twatter en anderen proberen te cancellen is een aardig verdienmodelletje voor sommigen. Houdt niet op totdat de westerling deze schreeuwers mute. Maar helaas doen ze dat dus niet...
Eigen schuld Graaf, dat krijg je er van als je jarenlang als geïmporteerde gemeenschap je afzet tegen de autochtone Nederlander omdat je gewend bent om elkaar in Suriname ook zodanig te discrimineren dat de vullingen uit je tanden springen. Discrimineren is een soort nationale sport in Suriname, bijna tot volkskunst verheven. En nu verbaast het je dat Nederlanders het storend vinden dat ze collectief voor racist worden uitgemaakt, en ben je bang dat dit voor jou gevolgen gaat hebben. Of we het dus maar even voor je kunnengaan regelen nu het uit de hand aan het lopen is. Kom zelf eens van je luie reedt af zou ik zeggen.
Ach, die linkse stadsmensjes in hun anti racistische bubbel. Zo'n Anousha Nzume met haar nep Afrikaanse naam, is toch te sneu om serieus te nemen. Rebels without a cause. En ze willen zich allemaal een beetje Malcolm X voelen dus hebben ze met behulp van Amerikaanse boekjes en retoriek verzonnen dat ze in een racistisch land leven. Racisme waar zij, oh grote strijders, tegen vechten. Gaap.
Ze verdienen ermee. Anders moesten ze achter de kassa bij de supermarkt of in een call center werken. Dit verdient lekkerder en kan vanaf de bank met een glaasje wit.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-20 | 15:15: Vanaf de bank dan, hè? Volgens eigen zeggen hebben ze op het terras dat recht niet.
@SIogra | 26-07-20 | 15:31: Legendarisch. Zo maak je je eigen leven gewoon zwaar, zwaar, zwaar.
En dat doet hij helemaal zelf. Wat een rund.
Irritant trouwens dat die Nzume de naam van haar biologische vader heeft aangenen die al snel na haar verwekking terug naar Afrika ging in ruil van die van haar blanke pleegvader die haar opvoeding betaalde
Is een bekend recept. Je probeert geforceerd alle 'whiteness' van je af te schrobben, want dan ben je, of kom je over als, een authentieker mens en heb je meer recht van spreken.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 15:20: Ik ben een voorstander van het elimineren van de blanke westerse beschaving en die inruilen voor de zwarte beschaving. De zwarte als in: Geen internet, geen infrastructuur, geen stromend water, geen mobiele telefoon, geen wetenschap, geen etc. Wat we dan krijgen, is de wereld zoals in de uithoeken van Afrika. De eer is aan Nourhussen en Nzume om die wereld zonder blanke beschaving als eerste te ontdekken.
@Madame Poitiers | 26-07-20 | 15:34:
Lesotho is een goede referentie. Die lui daar zijn historisch gezien niet door de slavenhandelaren aan een vals bewustzijn geholpen, en geven een goed beeld van hoe het eruit ziet als er geen sprake is geweest van 'witte' onderdrukkende invloeden.
Ik mag als nieuweling geen links posten (wat een onzin trouwens) maar ik raad iedereen aan om even te googelen op: "Funding" "Black lives mather". En wie zien we daar terug? Cocacola, Unilever, Nike, Mcdonalds en de rest van de usual suspects.
Laat u toch niet tegen elkaar opzetten door een stel multinationals uit de States.
Als men zo imbeciel is, om een black pride protest te organiseren (andere rassen doen er blijkbaar niet meer toe) met als tekst:
'De organisatie wilde zich met dit protest ook uitspreken tegen politiegeweld, institutioneel racisme en discriminatie van de Nederlandse overheid. Daarnaast werden ook de vorige generaties herdacht die onderdrukt zijn geweest.'
Dan ben je als organisatie gewoon keihard zelf racistisch bezig.
Maar wat 'goes around comes around'.
Ik merk bij mijzelf, dat dit soort dingen niet best is voor mijn kijk op dit zwarte volkje wat zich hier zo onderdrukt voelt.
https://www.at5.nl/artikelen/203452/live-black-pride-protest-op-museumplein
@Roadblock | 26-07-20 | 15:09:
Het is pure volksmennerij: aangezwengeld door multinatioonals en dankbaar aangegrepen door een stel lowlifes die zichzelf profileren op basis van hun huidskleur.
Ja, racisme bestaat. Ja hoor, dat kunnen we prima bespreken. Nee, niet op deze manier en met dit carnaval der zotheid.
Ik moet bij BLM vaak denken aan wat we eerder zagen, de vredesmissies het bracht nooit vrede niet eens iets dat er op leek, complete ellende alleen maar.
Hetzelfde met BLM predikt verandering en weet ik niet wat maar zij brengen censuur e.d, waardoor machthebbers alleen maar strakker in het zadel zitten en het laatste dat je kan verwachten verandering is of een wissel van de wacht.
Beoordeel een boom aan zijn vrucht.
En niet te vergeten multimiljardair George Soros via zijn "open society foundation" die alles wat het Westen kan ontwrichten, met grote bedragen subsidieert.
Nou hoorde ik in een interview, dat er bij die beroemde BLM demo in Amsterdam spreekkoren waren met de tekst "Schiet de witte man" waarna de vuistjes weer in de lucht gestoken werden.
De geinterviewde persoon werd overigens door de 'ordedienst' van BLM/antifa het ziekenhuis in geslagen omdat hij filmde.
https://www.youtube.com/watch?v=a7KdGQps_lU&t=370s
Duidelijk ‘n narcistische kutwijven fittie op het open titter riool. Overbevolking, gratis geld, geestelijke labiliteit, eenzijdige en beperkte educatie (media en tv), doelloosheid en een fikse scheut zelfhaat anderzijds doen dit soort dingen. Zodra ze moeten vechten voor hun voortbestaan liggen ze er binnen drie dgn. al uit.
Ik 'voelde' dat de plaats racistisch was....
Dom, dommer, deze is het domst.
Wellicht is dit door Professor Gloria Wekker wetenschappelijk onderzocht en bewezen verklaard.
@Knokloof | 26-07-20 | 14:55: Wetenschap is ook maar een gevoel.
Objectieve wetenschap is iets voor oude, witte mannen. Moeten we niet willen met z'n allen.
Dat ook mensen uit de journalistiek er last van krijgen is hoopvol Misschien gaat er dan wat gebeuren
Haha... altijd lollig als hele en halve BN-ers elkaar de maat nemen. Ik kan er wel van genieten.
Het valt vooral op hoe kinderachtig het is.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 14:55: De wereld van de sterren zit vol haat en nijd.Gelukkig is er nog Glamorama
@lingo star | 26-07-20 | 15:18: Daar moet ik ook maar eens een abonnement op nemen.
We kunnen nu wel een veer steken in de reedT van die en die maar zij zijn wel de aanstekers geweest van de brand die ze nu niet meer onder controle hebben.
De -overduidelijk neppe- en afgedwongen inclusiviteit komt me inmiddels de neus uit: de fake stockfoto's, de nutteloze discussies die alleen maar gaan over verschillen, raciale schulden en huidskleur. De "neger omdat het moet" heeft zijn comeback gemaakt bij een reclame voor Milka-chocola in de tiroler alpenwei. Iedereen weet, ruikt en voelt dat het niet klopt. Dat het nep is. Niemand doorbreekt de curve, omdat het zwaard van damocles -genaamd racisme- niets meer of minder is dan een marketing-instrument van multinationals om héél veel geld te verdienen.
Hema halal worst....
In iedere Netflix serie vind je opzichtig verplicht de inclusiviteit.
Valt ook al af. De tv staat op zwart. Netflix volgt.
Die nieuwe van McDonalds is ook zo erg.
Die oudjes die een cabrio na jaren starten (alsof de accu het nog doet...)
Gaan naar hun kinderen, samengesteld gezin, sure! vinkje achter inclu-feestje.
Overal MOETEN kleurlingen in, te gemaakt! Dat staat me tegen.
Ik ben zelf getrouwd met een Surinaamse vrouw, en die is er ook al helemaal klaar mee, net als haar familie, ze vernemen alleen maar de negatieve impact van al dat correcte gedoe.
Tis-wat. Had een zwarte tante. Ze zou over de honderd zijn geweest. Grote ouderwetse familie maar zwarte tante Marie deed mee precies zoals de twee andere tantes die ook Marie heetten. Daarom zwarte tante Marie.
Hoezo ouderwets. Ze hadden een normaal hart. Iets van racisme gemerkt als kind. Nope. Het is toch van de treurige dat ik trots zou moeten zijn op iets wat normaal is. Achterdochtige Nederlandse linkse idioten. Ze was zoooooo leuk die tante.
Met terugwerkende kracht besef ik dat Sunny in De Brug zichzelf speelde. Heerlijk dat die kontlikkers, Sunny en consorten, zelf de lul zijn. Karma. Als je BLM, GL etc. ziet dan denk je: defund de GGZ.
Hoe is die Nzume eigenlijk aan dat geld gekomen voor al die dure panden? Ik vermoed dat een uitgeversdeal en NPO contractje net niet genoeg zullen zijn. Ik vraag het voor een vriend die niet vies is van geld van blanke partners.
Pleegouders en man.
Dat wijf is zwaar hypocriet. Alleen maar praten over zwart dit, zwart dat en zwart zo. Eindstand is ze gewoon getrouwd met een witte man. Als ze zo trots is op haar eigen soort, dan zou je denken dat ze wel een geschikte zwarte man als partner zou hebben.
Schijt- en schijtziek ben ik van de racisme discussie. Het komt nog zover dat ik never nooit meer een - een door mij gewaardeerde - gekleurde medemens een baan ga aanbieden. Stelletje idiote blm’ers!
Ze hebben in ieder geval bereikt dan dat ze jou in het gewenste identiteitshokje geschopt hebben.
Breng alle subsidies wettelijk onder bij 1 departement ook de lokale. Dan schrap je vervolgens 50% bespaar je honderden miljoenen en ben je van heel veel gezeik af.
Smerige tactieken laten ze op uw los laat je niet gek maken door blm wappies
@Trumme | 26-07-20 | 14:43:
Alle subsidies voor ideologische, levensbeschouwelijke en politieke clubjes, inclusief partijen, verbieden en dan een verplichting tot het bijhouden van een openbaar register van donaties in geld en natura, en donaties aan dergelijke clubjes niet fiscaal aftrekbaar maken. Dan ben je 90% van alle beroepsactivisten en professionele malloten kwijt.
De Heren van Zichem is 100x interessanter dan deze geschifte meuk.
Dat die BLM- Apologeten een kleurtje hebben, vind ik geen probleem. Dat ze zo weinig talent hebben, en nauwelijks gevoel voor humor, reken ik ze zwaar aan.
Maar waarom horen we alleen de donker gekleurde? terwijl we 160 nationaliteiten hebben in ons land.
@Trumme | 26-07-20 | 14:44: Nu je het zo zegt... De Liechtensteinse gemeenschap in NL is erg stil de laatste tijd.
@Trumme | 26-07-20 | 14:44: Ja, vooral de Aziaten blijven stil. Mensen uit Vietnam, Japan, India et cetera,, je hoort ze nauwelijks.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 14:56:
Die hebben wel werk en hebben geen tijd om de godganse dag verongelijkt op straat te hangen en met de vinger beschuldigend naar de witmang te wijzen omdat de uitkering te laag is.
Humor vereist relativering.
@Rico Tampeloerus | 26-07-20 | 16:02: Ja, dat zal het inderdaad zijn.
"... agressief talentloze nietsnutten die posities eisen die ze op eigen merites niet waar kunnen maken".
Speaking of which........ Lees het rare, vreemde, idiote, hallucinante artikel van ene Stephano Stoffel, Beleidsadviseur Welzijn, op de Joop van 2 dagen geleden. Die pleit ervoor om POC in de Tweede Kamer te parachuteren om het parlement een ''echt representatieve volksvertegenwoordiging" te laten zijn. Hij komt met een lijstje van 24 kandidaten van kleur - waaronder veel usual suspects - die zijns inziens Tweede Kamer-abel (als dat woord toegestaan is) zijn:
"Als er politieke partijen zijn die aangeven dat ze geen zwarte of gekleurde kandidaten kunnen vinden, is het natuurlijk onzin om te zeggen dat ze niet te vinden zijn. Ze zijn er! Maar is er een wil om deze kandidaten op een hoge plaats op de lijst te zetten om volksvertegenwoordiger te kunnen worden?"
Dus de VVD, of het CDA, of de SP, of D66 moeten maar iemand van die lijst plukken en hoog op de kieslijst zetten? Maar hoeft zo'n figuur van kleur dan helemaal geen affiniteit met zo'n partij te hebben? Moet zo'n figuur van kleur zich niet achter het politieke 'programma' van een bepaalde partij scharen en het eens zijn met de programma-punten?
Je wordt toch in het algemeen op de kieslijst voor de TK door een partij gezet, als je hebt laten zien over bepaalde kwaliteiten te beschikken, een zeker talent hebt, en inderdaad dus affiniteit met de denkbeelden van een partij? Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar volgens mij word je eerst lid van een politieke partij, betoont jezelf vervolgens een 'actief' lid, komt terecht in de gemeenteraad van de plaats waar je woont, en leert daar het politieke handwerk, als gemeenteraadsleid, misschien ook als wethouder.
Maar volgens Stoffel is dat allemaal niet nodig; de VVD vraagt Mitchell Esajas, Jerry Afriyie, Aminata Cairo, of iemand anders van zijn lijstje gewoon om TK lid te worden, en dat is dan dat?!?! En op basis waarvan? Kennelijk slechts op basis van kleur, iets anders kan ik niet verzinnen.
Veel gekker moet het toch niet worden in dit land. Lees voor de curiositeit het hele artikel:
joop.bnnvara.nl/opinies/de-tweede-kam...
Ja sorry hoor, maar die lijst is niet compleet want deugvoodoo doctor Gloria Wekker staar er niet bij.
En ondertussen ligt de grote zuiveraar op ramkoers met het westen: het zwarte schip van de recessie.
Dat artikel is echt van dermate laag niveau dat je weet dat de enige reden dat het geplaatst is, is dat de auteur zwart is.
Ongefundeerd vinden dat er meer zwarten in de TK moeten en dan een vrij willekeurig lijstje van zwarten die - ongevraagd- daar dan wel voor in aanmerking zouden komen. Niveau lagere school. En zo iemand is dan ook nog beleidsadviseur. Triest eigenlijk.
@du Roi Soleil | 26-07-20 | 14:43: Ja, klopt. Er wordt niet meer gekeken of iemand een beetje kan schrijven en redeneren. Het is het kleurtje dat telt. En dan krijg je dit soort bagger.
Mooi idee, hoewel Tilburg zelfs een wethouder, vrouw- allochtoon- hoofddoekje bij haar ketting in het college heeft gesleurd. Zonder partij- kleur, zonder ervaring, maar wel lekker divers...
Die Stoffel is al helemaal gebrainwashed. Hij pleit er niet voor om 'personen van kleur' de TK in te katapulteren, nee, hij pleit ervoor om personen die de BLM-doctrine onderschrijven die Kamer in te loodsen. het lijstje dat hij heeft is een lijstje van activisten, van klagers, van rotzooitrappers. Alle andere personen van kleur komen niet in aanmerking, die zijn te 'wit'.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 15:41: Te wit van binnen. Zo ging het vroeger bij de communisten ook.
Er is er 1 president van de US of A mee geworden door zwart te zijn.
@Rotterdammert1965 | 26-07-20 | 17:08: Dat is gelul. Obama vermeedt die hele rasdiscussie als de nete. Hij moest op een gegeven moment wel omdat zijn kleur voor anderen een hot topic werdt. Hij wist dat het een wespenest was. Hij heeft nu ook niks met dit soort types
Ik denk dat er binnenkort een nieuwe rassenwet voorgesteld gaat worden door deze lui. In de jaren 30 werd het voor niet-Joden verboden om met Joden te trouwen, als voorsortering op de uitroeiing later. Nu krijgen we misschien iets dergelijks: een blanke man en vrouw mogen zich niet voorplanten, alleen gemengde nakomelingen worden getolereerd. Dan zijn we zo van dat vermaledijde witte ras af.
Heeft South Park een mooie aflevering over. De mens van de toekomst is lichtbruin.
@Timide_Aso | 26-07-20 | 14:40: volgens mij is 95% vd top 600 in A’dam al lichtbruin.
@Timide_Aso | 26-07-20 | 14:40:
They're skin color is a "yellowy light brownish whitish color..
Dat kwalificeert zich ongeveer als lichtbruin denk ik ja.
U heeft geen notie hoe er binnen de zwarte gemeenschap geoordeeld wordt over gemengde relaties/huwelijken.
Het zou u van kleur laten verschieten. (pun intended).
Zoek ook eens op wat de Surinaamse uitdrukking 'Opo yu klom'' betekend.
Zal de huidige BLM club wel erg pijn doen.
Twitter is bijna de ultieme tool van de verdeel en heers techniek die tóch wel gespeeld lijkt te worden. Het is bijna alleen nog maar onderling gezeik daar. Wel wit, geen zwart, toch paars. Links, nee rechts. En dan voeden een hoop politici dit met olie-op-het-vuur tweets waar ze uitsluitend de reacties laten peilen door algoritmes en moderators die kijken of alles volgens plan verloopt.
Wát een tieffesgat in teh webz man.
Gedoe van gestoorde types.
Talentloze nietsnutten: dat kwartje valt nou pas. Calvijn: de neger van Genève. Eigenlijk is die penisgerichte discussie volledig misplaatst. Hebben we niet allemaal schaamlippen? www.youtube.com/watch?v=r3kQlzOi27M
Gogo, not Crycry.
Uiteindelijk draait alles om pegels. Ook de media (en geenstijl ook). Dus zolang reclameinkomsten groot genoeg zijn bij dit soort onderwerpen, blijven ze komen. Zolang winkels zonder zwarte pieten meer winst maken dan met (schadeverzekeringen dus meegerekend) is het een succes. Zolang Twitter meer verdient met wappies dan zonder wappies, etcetera, etcetera. Aangezien er relatief steeds meer allochtonen (of afkomst) bij komen, zullen de reclame tactieken die kant ip schuiven.
Zoals van Rossem al zei: "Ze eten zichzelf op".
Waarom wordt er niet gesproken over discriminatie tussen de groepen onderling en naar de blanken toe?
Dat zou de discussie evenwichtiger en eerlijker maken.
Het zijn kannibalen!
Enkel blank is slecht. Typ eens bij YouTube in: "Top-hockeyer Terrance Pieters vertelt over racisme" en skip naar 3:08. Net alsof arabieren of whatever niet racistisch kunnen zijn. Gevaarlijk klimaat creëren ze.
@Tuforial | 26-07-20 | 14:32: Dank
Ik had gisteren zo’n intersectionele antiracistische kneus zover dat hij/zij/xe toegaf dat de hele postmoderne kritiese theorie van Marcuse, Derrida, Foucault et al. ook maar een theorie van witte mannen was bedoeld om niet-witten te onderdrukken.
En en-passent gaf het geval ook nog eens aan dat niet-witte mensen te dom zijn om die theorie goed toe te passen en dat de genocide in Cambodja door de Rode Khmer onder rechtstreekse invloed van die kritiese theorie van WITTE MANNEN (dus een construct voor onderdrukking van niet-witte mensen) was gebeurd. (Want de voormannen van de Khmer Rouge hadden aan de Sorbonne bij die lui gestudeerd). Dus impliciet: Aziaten zijn ook nog eens dommer dan witte neomarxistische Franse mannen, aldus de antiracist.
Ontkenning van de theorie door de theorie zelf en toegeven dat die hele theorie inherent racistisch is (zowel in de traditionele betekenis, als ook in de nieuwe intersectionele betekenis, waarbij racisme alleen maar kan door de dominante witte patriarchale machtsgroep). Ik had er een screenshot van moeten maken, want meteen daarop was het “einde discussie” en #block, waarmee het hele draadje op Facebook verdween. Mogelijk had hij/zij/xe ook door dat hij/zij/xe dat helemaal uit zichzelf opschreef (uiteraard geprovoceerd door ondergetekende), dat het muntje viel en daarom snel de boel verwijderde.
Ik heb zo hard gelachen toen ik dat las. Het hele kaartenhuis sodemieterde in elkaar.
Helaas, ik kon het niet voor de goegemeente bewaren. Dus jelui zult me maar op mijn woord moeten geloven.
Het gemak waarmee men zich meent te kunnen beroepen op mensen als Foucault vind ik al bedenkelijk. Het lijkt erop dat het postmodernisme als een soort van gratuite rechtvaardiging wordt gebruikt om letterlijk alles aan te kunnen vallen als 'geconstrueerd', en dus te vernietigen, om aldus een vorm van radicaal relativisme overeind te kunnen houden. Wat mij frappeert is het gemak waarmee alles kapotgerelativeerd wordt uit naam van een nieuwe absolutistische, enge en verstikkende ideologie. Foucault heeft, zoals hij zelf zei, slechts een gereedschapskist willen aanreiken aan activisten, en nooit zelf in hokjes willen denken, dat moeten we hem toch nageven. Wat zou de man gevonden hebben van wat zich nu voor onze ogen afspeelt? Hoe zich een discours en een praktijk ontwikkelt dat zich letterlijk tot doel stelt alle andere vormen van beschrijven en voorschrijven in de kiem te smoren, desnoods met geweld?
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:45:
Ja, maar die gereedschapskist is dus ook een construct van een witte man, bedoeld als machtsmiddel om niet-witten te onderdrukken. Daar kwam de non-binaire meneer/mevrouw met Grauwe Eeuw avatar helemaal uit zichzelf op uit.
Het gereedschap van Foucault is een zaag die zichzelf doormidden zaagt.
@Stormageddon | 26-07-20 | 15:12:
Een geconstrueerde zaag die zichzelf doormidden zaagt dan.
Wat ik nog steeds niet duidelijk heb is waar de waarheidclaims van Critical Social Justice in feite op teruggaan. Vrijelijk citeren van postmodernen kan je helpen om te beweren dat alle waarheden, inclusief die van de witte wetenschappen, 'slechts' constructen zijn, maar waar komen de eigen waarheden dan vandaan? Er wordt beweerd dat de onderdrukte een betere kijk op de werkelijkheid heeft dan de onderdrukker, dat 'lived experience' méér en beter is dan kille feiten, maar er wordt verder op geen enkele wijze verteld waarom dat zo zou zijn, waarom die ervaring van die onderdrukte niet een scheve of verwrongen kijk zou kunnen zijn. Ik zie ook een verwoede strijd binnen de sekte inzake de vraag wie er met de waarheid aan de haal mag en wie niet, en het lijkt niet méér dan een ordinair machtsspel.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 15:33:
Dat is precies het hele punt van Foucault: het hele leven gaat dáárom, macht. Want elke interpretatie van wereld, elk persoonlijke ervaring, is evenveel waard als de andere (da’s Derrida’s stokpaardje vooral) dus elke interpretatie die wordt opgelegd aan een maatschappij is een uitdrukking van macht en onderdrukking. En dan moet je dus als je die macht wilt afbreken (en dat wil je, want alle macht leidt naar fascisme) alle constructies van de macht aanvallen en afbreken. Te beginnen bij taal, logica, religie, geschiedenis etc.
Probeer dat verder intern consistent en logisch te krijgen want dan ben je bezig met machtsmisbruik en onderdrukking.
Maar noem het niet krankzinnig, want dan doe je dat ook. Want de normale lexicografische definitie van krankzinnig heeft nog geen intersectionele tegenhanger blijkbaar.
@Stormageddon | 26-07-20 | 16:01:
Ben Shapiro was de afgelopen week bij Dave Rubin te gast, die had er ook een aardige analyse van. Hele gesprek was goed:
www.youtube.com/watch?v=ziGZVUw2_sg
@Stormageddon | 26-07-20 | 16:01: Mag breinrot ook?
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:45: Mijn huisarts noemde mij laatst ook al "oordelend" toen ik mijn klachten beschreef. Ik had niet de indruk dat dit een compliment was. Komt wel erg dicht bij zo.
@Stormageddon | 26-07-20 | 16:01:
Volgens mij ziet Foucault, in navolging van Nietzsche, alle menselijk handelen als machtseffecten. Activisten strijden niet tegen dé macht, maar tegen een specifieke vorm van macht, en hun strijd is een machtsstrijd, zij oefenen zelf macht uit, zij creëren hun eigen waarheid die in beginsel onderdrukkend kan zijn, en die, als je het heel zuiver beschouwt, niet anders dan onderdrukkend kan zijn, want geen uitzondering kan zijn op de regel dat alles macht is. Elk perspectief creëert zijn eigen blinde vlek, elk discours creëert een taal die sommigen het zwijgen oplegt.
Critical Social Justice echter zegt van het eigen discours impliciet dat het een universele waarheid openbaart, en dat die waarheid aan de gehele mensheid moet worden opgelegd. De mogelijkheid dat die eigen waarheid onderdrukkend kan zijn wordt bij voorbaat ontkend.
Foucault zegt "het kán anders, kies maar", CSJ zegt, zoals de Marxist, "het móet zo en niet anders".
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 17:14:
Foucault zegt inderdaad niet: “zo moet het”, maar daar leidt het natuurlijk wel toe. Onvermijdelijk.
@Stormageddon | 26-07-20 | 17:28:
En zeker als je het mengt met Derrida, Marcuse en die Duitse mafketels van de Frankfurter Schule... dan je krijg je zo’n giftige mix dat niets anders kan uiteindelijk zichzelf vernietigen. Maar niet voordat ze al het andere al hebben vernietigd, en daar ligt het probleem.
@Stormageddon | 26-07-20 | 17:28:
Dat laatste, daar ben ik nog niet uit. Foucault heeft het over hoe een bepaalde kijk op de werkelijkheid een bepaald regime, een geldend systeem van regels, creëert. In de menswetenschappen gaat het dan om wat "goed" is voor de mens, dus om moraal, om hoe de mens zou moeten zijn. Maar dat die kijk op de werkelijkheid ook die werkelijkheid zélf (Ding an Sich) bepaalt heb ik hem niet horen zeggen. Het is steeds dezelfde werkelijkheid die zich op een andere wijze aandient, maar is daarmee niet zelf geconstrueerd. De bril waar we doorheen kijken en bepaalt wat we zien en hoe we het zien, die bril is constructie. Er is een oneindig aantal constructies mogelijk om naar hetzelfde te kijken.
Maar CJW doet het voorkomen alsof ook die werkelijkheid een constructie is, of dat die op z'n minst zelf ook méé verandert wanneer je een ander perspectief kiest en nooit weerbarstig is, dat dus élke waarheid op de werkelijkheid kan worden opgelegd en die werkelijkheid simpelweg ontkend kan worden als die zich niet wil voegen. En dat is niet wat Nietzsche zegt en niet wat Foucault zegt.
CSJ doet dat naar willekeur, als het uitkomt gewoon ontkennen dat er een relatie bestaat tussen het eigen perspectief, de eigen taal, het eigen narratief enerzijds en die weerbarstige werkelijkheid anderzijds. Daar waar het uitkomt wordt het verband onderstreept, daar waar het niet uitkomt wordt het verband simpelweg genegeerd. Bijvoorbeeld, trans activists ontkennen met het grootste gemak het biologische onderscheid tussen man en vrouw, maar als het om het verbouwen van man naar vrouw (of omgekeerd) gaat slikken ze zonder problemen de voorgeschreven hormoonpreparaten. De biologische wetenschappen worden dus tegelijkertijd veroordeeld en omarmd, al naar gelang het uitkomt.
Doen religies ook, en sektes.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 18:41:
Je probeert het weer logisch consistent te maken. En dat is het niet. En omdat je het probeert, met logica en redeneren en vaste definities van woorden, ben je een witte onderdrukker. Een racist. Zó werkt dat.
Als je dat ontkent is dat het bewijs dat je het bent (white fragility) en als je het erkent zeggen ze: “ja, dat zeiden we toch ook allang? Nu op je knieën. Maak plaats voor een niet-witte en niet-binaire mens.”
@Stormageddon | 26-07-20 | 19:30:
Ik constateer samen met jou dat CSJ zich beroept op de postmodernisten, en dat doet om "alles is geconstrueerd" te kunnen schreeuwen richting zijn vermeende vijanden.
Maar ik constateer tegelijkertijd dat CSJ de eigen waarheid niet als constructie ziet. "Alles is geconstrueerd behalve onze eigen waarheid, die is fundamenteel." Dat laatste maakt de beweging tot een vernietigingsmachine.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 20:49:
En die waarheid kan alles zijn. Behalve dat wat het nu is.
That’s it. You got it.
Steijn klonk te wit dus dan maar weer Nzume. Hoort ze toch weer bij het groepje onderdrukten.
Prima column weer van van Roosmalen en zijn vrouw is lievvv. Lucky Bastard. ;-))
Het grappige is dat deze hele beweging nu zijn eigen fans aan het opeten is. Het is niet meer voldoende dat je je uitspreekt tegen racisme of je medelevend toont, nee je moet gewoon plaats maken, opschuiven voor iemand van kleur of met kleur of weet ik wat, die op basis van "emoties" vindt dat jij gewoon weg moet. Omdat je wit bent zal je namelijk ook nooit begrijpen waarom je weg moet maar zelfs dat doet er niet meer toe. Je moet gewoon opdonderen en luisteren.
De ergsten zijn - komisch genoeg - juist zij die zich anti-racist noemen en meehuilen met de zwarte medemens, zo vindt de zwarte medemens, want eigenlijk zijn het omgekeerde Uncle Toms, binnenstebuiten gekeerde Bounty's. En dat is nog erger dan een rasechte blanke racist want dat beest kan je tenminste in de ogen kijken.
Je moet ook eens opletten hoe snel die fanatieke blanke activisten overschakelen op racistisch gescheld zodra ze een donkere persoon tegenover zich hebben met een politieke mening die haaks op de hunne staat.
Nooit gedacht dat ik dit ooit bij een tegel van Beste_Landgenoten zou schrijven, maar eh, hear hear!
@BL
"binnenstebuiten gekeerde Bounty's"
Goede typering!
@JackStick | 26-07-20 | 14:29:
Nou ja, ook ik ben anti-racist (denk ik dan maar, al kan ik het niet zeker weten immers, want blank, dus schuldig) maar dit hele gedoe gaat me veel te ver. Als je op basis van uitsluitend slachtoffergevoelens aanspraak mag maken op posities zonder verder enige geschiktheid aan de dag gelegd te hebben, zijn de rapen gaar. Dan zijn we bij het Maoisme, de Grote Sprong Voorwaarts, waar partijlidmaatschap en de juiste kretologie voldoende was om een plaatsje te krijgen aan de top en anderen te onderdrukken. We weten tot welke ellende dat heeft geleid, uiteindelijk. Dit soort van activisme, waarbij hele groepen a priori al schuldig verklaard zijn zonder vorm van proces, heeft nooit iets goeds gebracht. Maar komisch om te zien hoe men elkaar nu reeds de tent uitvecht.
Prima tegel Beste_D66_Landgenoten.
Vooral die 'binnenstebuiten gekeerde bounty's' voor Whitey helpers.
Ik ken er wel een paar die diep in hun hart liever zwart (dus slachtoffer) geweest zouden willen zijn.
Zoek in de Volkskrant even de verhalen over club De School op, dan weet je waar BLM toe leidt.
En @zondernaam: blanke activisten laten vooral zichzelf zien als er een school uitgezocht miet worden. Vaste prik witter dan wit, want hun kinderen zijn geen sociaal experiment!
Ze zijn wel achterhaald religieus theatraal; de Voorouders Zegenen en vervolgens vragen om door de Voorouders Gezegend te worden, hoe verzin je zulke kul anno 2020.
En dan die kreten erbij van ze gericht aan 'the Elders', 'Sissa' en weet ik veel wat voor gezwam, valt me nog mee dat ze geen kip levend de kop er ritueel afrukken, dat doen ze binnenkort wel met een whitey-helper vermoed ik, die mag dan als 'beef' op het vuur.
Nzume,
Ooit eens haar gehoord op Radio 1 iets na middernacht. Ze is toen stampvoetend de studio uitgerend toen de interviewer toch wel kritische vragen stelde over haar boek "Hallo witte mensen", en zijn bedenkingen daarbij plaatste.
Toen heb ik haar boek gelezen. Man man, wat een hersenrot is dat.
Zo ben ik zelf nog op zoek naar een tweedehands exemplaar van White Fragility.
Bewust tweedehands omdat ik niet wil dat er direct geld van mij naar Diangelo gaat.
@ZonderNaam | 26-07-20 | 14:23:
Even wachten tot je van je werkgever verplicht op antiracismecursus moet. Dan krijg je dit boek er als verplichte leesstof bij.
Je zal maar zwart zijn en je aansluiten bij de BLM'ers en dan gediscrimineerd worden omdat je homoseksueel bent. Wat dan?
www.nrc.nl/nieuws/2020/07/24/het-zijn...
Winti natuurlijk!
De zwarte oplossing voor alles.
Het probleem met blanke Nederlanders is dat ze ervan uitgaan dat we allemaal een gezond stel hersenen hebben. Dit is niet zo.
Wat je voornamelijk bij negers en Moslims ziet is dat ze bij letterlijk alles de racismekaart trekken, ook al zijn ze zelf fout. Het is een gebrek aan zelfreflectie en/of gebrek aan intelligentie, waardoor ze dit soort gedrag vertonen. Verder is het ook lekker makkelijk om de schuld bij anderen te leggen, zodat je zelf niet de 'confrontatie' hoeft aan te gaan met je eigen tekortkomingen.
De blanke Nederlander ziet dit echter niet in en denkt dat de schuld bij hen ligt. Dat wij slecht en racistisch zijn. De media doet hier nog lekker een schepje bovenop, door de blanke als dader neer te zetten en de neger/moslim als slachtoffer.
*blanke Nederlander ziet dit echter niet*
Ho ho, ze zijn niet allemaal blind hoor, er is een grote groep die donders goed weet hoe het zit!
Je reactie "Ies rassiesties", maar klopt wel hahaha
Negers en moslims trekken bij alles de racismekaart omdat ze daar keer op keer voor worden beloond in de vorm van erkenning, subsidie en het niet hoeven praten over de eigen tekortkomingen. Als we nu eens bij iedere racismekaart zouden vragen: "hoe zo?, leg eens uit?
Seada Nourhussen noemt zich 'mediocreMigrant' op Twitter.
'Mediocre' betekent zoveel als 'matig'. 'middelmatig'.
Dat kan ik beamen.
Ze is haar hele beroepsmatige leven al bezig met haar Afrikaans-zijn en daarmee haar huidskleur, tot politiek statement te maken. En daarmee haar middelmatigheid te verbloemen.
Hear hear.
en 'mediocre' heeft in het Engels inderdaad een negatieve betekenis maar dat heeft ze zelf met al haar ongelooflijke middelmatigheid en ongetwijfeld steenkolen Whatsapp/Twitter Engels niet eens door. Madamme vindt nml dat ze deugt.
En op z'n correct Engels: "She isn't worth my time."
Mevrouw Mediocre heeft prima carriere weten te maken binnen het subsidieslurperscircuit. Daar is ze dus alles behalve mdeiocre in.
Man, heeft de IND destijds zitten slapen, bij het binnenhengelen van dit soort kwasten?
En dan te bedenken dat je helemaal geen middelmatige migrant kunt zijn.
Politiek correcte mensen zijn enkel pc om zichzelf verheven en beter te voelen. Kijk mij eens een fantastisch persoon zijn. En het grappige is nog wel dat deze mensen extreem racistisch zijn. Als de grap van Derksen was gemaakt over blanke mensen had je een Arie Boomsma dan ook gehoord? nee. Waarom dan wel als het over donkere mensen gaat? Omdat donkere mensen zielig zijn en verdedigd moeten worden in zijn realiteit.
Zat recent een comedy show te kijken en vond een stukje over mensen met down onsmakelijk. Later ging ik hier wat dieper over nadenken. Show was 1,5 uur waarom vond ik enkel het stukje over mensen met down beledigend? Realiseerde me toen dat ik mensen met down zielig vind en dat deze mensen een soort van beschermd moeten worden. Goed bedoeld maar zeer beledigend. Over mensen mag je grappen maken dus ook over mensen met down.. Grappen maken is juist een vorm van respect ironisch genoeg. 100% zeker dat een Boomsma onbewust een negatiever beeld heeft over donkere mensen dan Derksen.
Spijker, kop, slaan. Uw tegel verwoord het prima.
Ik zie zo ontzettend veel van die linkse types die zich opsluiten in blanke wijken, clubs, kroegen en ga zo maar door. Meestal is het moment van kinderen naar school ook het moment dat er daadwerkelijk structureel een keuze voor diversiteit gemaakt moet worden en...... dat.... gebeurt dan niet! Kindertjes in de bakfiets en hup naar een school een stuk verder waar het blank genoeg is.
Vandaag las ik het prima interview in Elsevier nr 30 (EW moet je tegenwoordig zeggen) met Maarten Boudry. Een en al zinnige dingen, en ga nu zeker zijn nieuwe boek “Waarom de Wereld Niet Naar de Knoppen Gaat” lezen.
Grappen maken is een vorm van respect.. daar moet ik even een poosje op kauwen. Voor mij even een gedachte experiment. Wel een interessante. Je kon weleens helemaal gelijk hebben
Heerlijke column weer van Van Roosmalen. Hij heeft volkomen gelijk. Je moet er maar gewoon de humor van in zien, want als er één ding is waar het aan schort bij die gasten, dan is het wel humor. Het zal wel een ontbrekend gen zijn, geen idee. Vanaf het moment dat het pigment toeneemt, neemt blijkbaar de humor af. Uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel. Ooit was humor ook een beproefd middel in commercials en viel er veel te lachen in de reclame. Tegenwoordig hebben ze ook daar een afvinklijst. www.hoemannendenken.nl/2020/07/22/neg...
Als zelfs van Roosmalen zich uitspreekt tegen BLM...
Als je het begrip racisme losweekt van discriminatie, ben je aan het discrimineren.
Hiermee maak je van jezelf een übermensch.
Een buitengewoon individu dat speciale aandacht en privileges behoort te genieten.
Het grootste privilege is dan het beoordelen van een ander persoon.
Ieder individu kan hiermee zichzelf een status aparte aanmeten.
Elk mens is uniek, dus elk mens kan zich gediscrimineerd voelen op zijn uniciteit. Als hierna voelen vinden wordt, een mening dat dat dus ook echt zo ís, dan zit er eigenlijk een steekje bij je los. Want, wat je voelt hoeft niet per definitie zo te zijn.
Het blijft natuurlijk een perceptie.
Als je dus vervolgens jouw perceptie een ander gaat opleggen, en dat door het voorgaande ook voor jezelf hebt gelegitimeerd, ben je van übermensch naar fascist gegaan.
Laat dus nooit en te nimmer racisme van discriminatie losweken.
Voor je het weet komt er een mannetje met een bloksnor, vertellen, eisen, schreeuwen op een kansel dat het moet zoals hij vindt.
En wie niet hetzelfde vindt.......
Marcel van Roosmalen: met voorsprong de beste columnist van Nederland.
Ik ken nog iemand die binnenkort aan de beurt is. Hij is wit, man, de baas bij een linkse website, en heeft vrouwen lastig gevallen. Dat laatste gaat hem opbreken, want het waren blanke vrouwen aan wie hij zich opdrong, en geen vrouwen van kleur. Alsof gekleurde vrouwen minder aantrekkelijk zijn.
Zelfs zijn onderbroek is wit.
Wanneer hij ze net gekocht heeft althans.
@Papa Jones | 26-07-20 | 14:08:
Maar: Met een bruine streep, dus weer inclusief.
@Beste_Landgenoten | 26-07-20 | 14:11:
Bruine Strepen Matter.
Anna Steijn en kornuiten zin zo sektarisch bezig door iedereen die blank is uit hun clubje te gooien en om te vormen tot een Bantoestan om te vormen. En Hendrik Verwoerd zag dat het goed was.
Die gaat er zeker aan. Waar hij precies staat op de blacklist zou ik niet weten, maar dát hij aan de beurt komst staat vast.
Van Jolo!
Het vinger gifje : www.rijnlandmodel.nl/politiek/ned/bro...
@Zwizalletju | 26-07-20 | 14:24: Die kun je niet vaak genoeg laten zien...
Normaliter worden de columns van Dijksh... eh... Van Roosmalen ook op de Joop gezet. Maar deze was te wit.
Daar wordt streng gemodereerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 14:06:
Joop is de laatste tijd ook al in de ban van de witte ik-cancel-mezelf-wel-weg hype. De boetedoenders en de slavernij-bewusten doen er geregeld kond van hun witte privileges eh noe zij, ja eigenlijk kan het niet want je bent tenslotte niet zwart, zich proberen in te leven in de gekleurde medemens.
Opa van de Horst zal binnenkort wel gewipt worden. Die liet zich laatst nogal kritisch uit over Robin DiAngelo's boek 'White Privilege', en een dergelijke houding zal weldra een doodzonde zijn.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:31:
Ach, ze hebben Van der Horst ook niet gewipt toen ie Zwarte Piet bleef verdedigen. Volgens mij wordt ie ook op links gewoon als een raaskallende opa die je niet serieus hoeft te nemen gezien.
@ZonderNaam | 26-07-20 | 14:49: Maar dat verandert als er binnenkort over hem geklaagd gaat worden door vrouwen met meer 'beef' en 'agency'. Het kan snel gaan hoor.
Hier,
in de groentetuin staan Afrikaantjes,
in het dialect ook gekend als 'stinkertjes', want ze ruiken naar *censuur*.
Arabieren, proost, zijn heetgebakerd, want zo'n zandbak doet de gemoederen verhitten medunkt.
Ah zie, horizontale spleten zijn aan het zweten want men moet wegwerpmode van Primark.
Wij blanken ruiken naar melk, spiegeltjes en kraaltjes.
Ale werelddelen ontdekt en gekoloniseerd and all I got was this lousy Pornhub subscribtion.
Duitse Tiger tanks, kwaliteit, tegen kwantiteit vd roden en geallieerden.
Ik wil kledingstukken die, zoals vroeger, generaties meegaan, fuck jouw mode-impuls.
En ik wil woning, werk en wijf. Van elk 1, want veelwijverij, houd een man bezig, fuck jullie vreemdgaan en in het rondneuken.
Ik wil een Afrikaanse, Arabische en Aziatische vriendin en een blanke, want anders ben ik een racist..
Een poëet.
Iemand gisteravond Tropical Thunder gezien, met Robert Downey Jr. als Afro-Amerikaan? Wat is die man steengoed.
Hij is die film geen Afro-Amerikaan, maar een Australiër die een Afro-Amerikaan speelt.
@me,myself and IK | 26-07-20 | 14:06: Dat zeg ik toch?
@Madame Poitiers | 26-07-20 | 14:38:
Nee, dat zei je niet. Om het even helder uit te leggen, Robert Downey jr is een Amerikaans acteur. In de film Tropic Thunder speelt hij Kirk Lazarus, een Australisch acteur (en vijfvoudig Acedemy award winnaar) die een pigmentatie wijzigende operatie heeft ondergaan om de kleur van zijn huid donkerder te maken voor het spelen van de rol van het zwarte karakter Staff Sergeant Lincoln.
Iemand de bewegende camera opgevallen achter van Rosmalen? Zijn rug filmen in een fokking radiostudio, van ONS BELASTINGGELD!
ik heb een vraag. ik schaak. Maar als wit begint heeft zwart een nadeel. Dus zou zwart dan niet moeten beginnen. En met dat LHBT kun je je afvragen of koning en koningin nog wel in die rol kunnen... een koning kan ook een queen zijn tenslotte. Ik vind zo die spelregels erg ingewikkeld worden, kan dat racistische spel nog wel anno 2020.
Het schaakspel is inderdaad hokjesdenken in extremis.
@Papa Jones | 26-07-20 | 14:01: En dan heb je 64 hokjes, gebruik je toch maar twee kleuren: wit en zwart. Dat hadden ook 64 tinten grijs kunnen zijn.
Je zou eens islamitisch schaken moeten proberen. Daar staat het slaan van de witte dame centraal!
@henkvaningrid | 26-07-20 | 14:14:
En roze hokjes. En regenboog hokjes.
Die verwijtende figuren zijn toch echt van dezelfde groep wereldverbeteraars die massaal de joden aangaven in 40-45 bij de toenmalige regering. Alles lijkt weer een opmaat naar het ruimen van in dit geval oorspronkelijke bewoners.
Racisme zal altijd weer de kop opsteken, omdat het blijkbaar in de mens zit.
Het is van alle tijden en komt overal voor waar etnisch, cultureel en religieus te verschillende mensen samenleven.
En daarmee is het inmiddels een prachtig gereedschap voor machthebbers om dmv controle en macht, de burger met het toverwoord racisme te onderdrukken.
Zorg dat je rassen mengt en je roept racisme op, waardoor je dus een enorme troef hebt die je eeuwig kunt inzetten.
En dhr. G. Soros pompt nog eens 250.000.000.000 dollar in de BLM organisatie:
www.frontnieuws.com/george-soros-pomp...
Dat zijn drie nullen teveel gompie.
Maar er zit echt geen plan achter, hoor. Dat is voor de complotdenkers. Uw cultuur en traditie dient nu eenmaal vanzelf te veranderen. Kotsbeu.
Drie nullen teveel...
@Gulliver | 26-07-20 | 13:59: Dank je slimpie. En? Inhoudelijk nog iets te melden?
@Normpje | 26-07-20 | 14:00: Klopt. Blijft veel geld.
@zwartzondersuiker | 26-07-20 | 14:06:
Ja dit was twee weken geleden al bekend.
@Gulliver | 26-07-20 | 14:11: Dank u voor deze inhoudelijke bijdrage.
@zwartzondersuiker | 26-07-20 | 14:11: Geeft niks, iedereen maakt fouten. En inderdaad, elke Euro van Soros is er eentje teveel.
@Normpje | 26-07-20 | 14:20: Hangt er een beetje vanaf bij wie dat geld terecht komt :-)
Toch kan ik me prima invoelen in de struggle van de WOC's. Ben je keurig getrouwd met een MOC (nog even los van het cisgender gehalte van zo'n instituut uit de echt maar dan ook echt oerwitte kerkelijke traditie), blijkt dat niets af te doen aan het feit dat een beetje neger alleen blanke vrouwen wil beffen.
Terwijl ik uit eigen ervaring weet dat jullie je persoonlijke hygiëne uiterst serieus nemen. Soms is ergens gewoon geen eer aan te behalen.
Net nog in Utrecht na gesist en na geroepen dat ik vieze witte homo ben. Denk je, allemaal vriendjes van jerry, Silvana etc Mooi land.
Ik zie het meer als opbouwende kritiek, douche je dan ook wat vaker dan 1 keer per week!
Tsja Utrecht. Mij vind je niet meer in dat soort cultuurmagneten. In het dorp is het lekker veilig. Geen gesis.
Maar spray dan ook wat tan op die armpjes en beetjes van je, Franck.
Begint een beetje een saaie formule te worden van GS; Je citeert een nitwit die wat stoms zegt en projecteert dat op alle mensen die niet een harde plasser krijgen van Wilders of Bidet. Sneu hoor.
Van Roosmalen is toch een vrij linkse jongen. En die ene mevrouw op Twitter krijgt een boel media-aandacht. Een soort van aanvoerder van het zwarte ongenoegen.
Wat erg saai begint te worden is de neiging om elke kritiek op lieden die id zijn geworden van de kerk die Critical Social Justice heet meteen wordt weggezet als een pleidooi voor wat ene Wilders of ene Baudet voorstaat.
Het aardige is dat al die linksmensen eerst nog een "groep" vormden met gedeelde overtuigingen en een soort verhaal. Een onzinverhaal maar wel consistent. Maar het is helemaal uit elkaar aan het vallen. Ze beginnen mekaar op te vreten ipv de ander. Zakken totaal door het ijs der coherentie. Zit geen logica meer in. Geen peil op te trekken.
Mooi. Gaat prima zo.
Er zitten ook gewoon veel te veel logische tegenstrijdigheden in de leer van de sjws. En men probeert dat wel allemaal weg te wuiven met dat gevoelens belangrijker zijn dan feiten, maar al die identiteitshokjes gaan toch botsen met elkaar.
Het zal nog wel even duren.
Er zit wel degelijk een interne logica in wat Critical Social Justice voorstaat. Er is decennia lang aan gebouwd, en op elke positie die een criticus inneemt is inmiddels een passend antwoord, gelijk de antwoorden van een Salafist die door een afvallige of ongelovige wordt bevraagd.
Wat inmiddels zichtbaar wordt is de bloeddorst, de agressie, de vernietigingsdrang die de motor is van de beweging. Eenieder die anders denkt, anders voelt, anders handelt dan wat voorgeschreven is moet kapot, moet vernietigd, of moet op z'n minst geëxcommuniceerd worden, en dat betekent dat men inmiddels mekaar aan het vonnissen is, mekaar op het schavot sleept en mekaar de kop afhakt.
Dat is consistent en consequent. De leer staat niet toe dat op welke wijze dan ook afgeweken wordt van de starre, onveranderbare uitgangspunten, en die zijn zodanig dat er nooit een centrum van maximale onderdrukking lkan worden aangewezen. Het is een continuë wedstrijd, een eeuwige machtsstrijd, alles is macht, en wie vandaag kan claimen het meest onderdrukt te zijn kan die positie morgen verloren hebben aan een andere groep die met evenveel recht of met nog net iets meer recht kan vinden maximaal onderdrukt te zijn en dus meer recht van spreken te hebben. De 'lived experience' van de één wordt genadeloos verbrijzeld door die van de ander, en wat waar is verspringt steeds.
Ze vreten mekaar op, maar dat is voorlopig nog in een poging om de leer overeind te houden.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:05:
Ik ben het voor 95% met je eens, alleen niet met dat het een leer is met "onveranderbare uitgangspunten". Het is juist dat ze constant de doelpalen aan het verschuiven zijn, daarom kan iemand ook zo makkelijk van ally naar enemy gaan.
Men presenteert hun ideologie wel als onveranderlijk, maar dat is weer een gouden les die ze uit dat andere instructieboek geleerd hebben.
"We've always been at war with Eurasia"
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:05:
Het kritische in Critical Social Justice slaat dan ook letterlijk op het hebben van kritiek op anderen en het maakt niet eens uit of die kritiek terecht is, of logisch, het gaat alleen om het afkraken, en het doel van dat afkraken is vernietiging.
@ZonderNaam | 26-07-20 | 14:15:
Een onveranderlijk uitgangspunt is dat er een machtspyramide bestaat, met aan de top de super-onderdrukker en aan de basis de super-onderdrukten.
Een ander onveranderlijk uitgangspunt is dat er geen objectieve waarheid bestaat, dat alles geconstrueerd is, met name in de taal.
Een derde onveranderlijk uitgangspunt is dat de ervaring van de onderdrukte méér over de werkelijkheid zegt dan die van de onderdrukker, dat de onderdrukte dus een bredere, meer waardevolle kijk op die werkelijkheid heeft, en daarmee meer recht van spreken.
Een vierde. nooit helder uitgesproken uitgangspunt dat volgt uit het voorgaande is dat de beweging meent dat de onderdrukte te allen tijde in staat is om in de ziel van de onderdrukker te kijken, en beter te zien dan die onderdrukker zelf wat er in zijn onbewuste aan vooringenomenheden rondwaart.
@Schoorsteenveger | 26-07-20 | 14:27:
Daar ben ik het helemaal mee eens, waar ik op doel is dat de piramide zelf wel constant in beweging is. En juist omdat men taal als wapen gebruikt om een nieuwe werkelijkheid te scheppen zijn woorden en definities constant in beweging, en zij die vandaag nog als onderdrukten geclassificeerd worden kunnen morgen ineens als onderdrukker wakker worden.
@ZonderNaam | 26-07-20 | 14:35:
Daar zit dus de instabiliteit. De hele leer valt of staat met de idee dat er een lineaire machtsstructuur bestaat, en dat de waarheid enkel onderin de pikorde gevonden kan worden. Men wil een plaats onderin, zo laag mogelijk, want daar is alles zuiver en authentiek, daar wordt het inzicht gevonden, van daaruit wordt de actie bepaald, daar ook is de oorsprong van alle creativiteit, originaliteit, zuiverheid, heiligheid.
De beweging is dus van de top van de pyramide naar beneden, en de grens tussen slecht en goed verschuift mee, de lat wordt steeds lager gelegd totdat er geen ruimte meer is om te ademen.
Hetgeen, naar mijn idee, bewijst dat machtseffecten niet simpelweg horizontaal en in é´´n richting, van boven naar beneden, te definiëren zijn. Binnen de beweging is er een bizarre machtsstrijd gaande. Men probeert de ander niet naar beneden te trappen maar juist omhoog te schoppen, te veroordelen tot onderdrukker. Men oefent macht uit, men onderdrukt juist door de ander tot onderdrukker te promoveren.
Allemaal dom geleuter van vrouwen die zichzelf belangrijk en interessant proberen te maken.
Ik heb als witte man wel eens ergens gesolliciteerd, en daarna werd ik aangenomen. Terwijl mijn concurrenten - die geen kleurtje hadden - de baan aan hun neus voorbij zagen gaan. Dat zet natuurlijk kwaad bloed en daarom #Black Lives Matter.
Blanke man, Kuifje. Blank.
Als een reeds witte man zijn anus bleekt welke kleur krijgt deze dan? Ik vraag dit voor een vriend die filosoof is.
En wat je in Afrika hebt uitgespookt deugt ook niet: een beetje neushoorns met dynamiet opblazen en een massale slachting onder het overige wild aanrichten.
Bij mijn eerste werkgever werkten alléén maar blanken. Hónderden! Zowel mannen als vrouwen.
We hadden niet alleen een hbo of universitaire opleiding, we waren ook door de intelligentietest gekomen.
En ook nog eens door de persoonlijkheidstest.
@OuweOuweLekkerMauwe | 26-07-20 | 13:49: Dat mag niet meer:-)
@lekgoot | 26-07-20 | 13:53: Maar de zwarte neushoorns liet ik links liggen.
@Papa Jones | 26-07-20 | 13:53: Alleen de VOG gooide roet in het eten?
Bondscoach van Nigeria?
@Grachus | 26-07-20 | 13:59:
VOG... hahaha... die hebben IT-ers niet nodig.
Godzijdank.
@Papa Jones | 26-07-20 | 14:02: Geef anders maar een gil, ik ken iemand die ze goed kan namaken.
@Gulliver | 26-07-20 | 14:01: BOA in een grote stad.
Wit? Blank bedoel je
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 14:08:
Ik heb regelmatig naar een SOA gesolliciteerd maar ben gelukkig nooit aangenomen.
@Gulliver | 26-07-20 | 14:36: Probeer eens een Cubaanse vrouw.
Dat zeg ik.
Alleen omdat de regels steeds verschuiven kan dat wat je vandaag zegt om voordeel mee te behalen over een paar jaar juist weer je kop kosten.
Deze mensen zijn pas tevreden als alles naar de klote is. Ik zeg: geef ze hun zin. Daarna hebben ze nergens vrienden meer over en worden ze er eindelijk uitgegooid. Kunnen wij weer opnieuw beginnen.
Het is hier zoooo verschrikkelijk voor al die mensen-met-verminderde-reflectiviteit. Maar er gaat er geen 1 terug naar de rimboe of woestijn. Dus het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Ze komen juist massaal met de tjoek-tjoek uit takkie-takkieland hierheen.
Het kalifaat was het reservaat vd mohammehaatslims.
Dus BLM'ers....waar is/blijft jullie rubberen tegel reservaat? Ey, hup, ga es aant werk dan, handjes laten wapperen!
Dus als ik zeg dat Sylvana Simons met haar niet afgeronde opleiding tot kapster eigenlijk te dom is voor de politiek dan ben ik een racist want zoiets mag je niet zeggen over zwarte vrouwen?
Als Sieneke de politiek in zou gaan zou iedereen zeggen dat zij daar te dom voor is, maar bij Sieneke mag dat want die is niet zwart.
Jij bent gewoon hoe dan ook racist. Wat je ook zegt. Ook als je niets zegt. Gewoon omdat je geen neger bent.
Volgens BLM.
Mag jij ook niet zeggen, want Sieneke is een vrouw en jij niet (aanname).
Sylvana mag dan wel weer zeggen dat Sieneke te dom is, maar dat mag dan andersom weer niet.
@ZonderNaam | 26-07-20 | 13:48: De term 'vrouw' is toch ook al besmet? Het moet toch 'persoon die menstrueert' zijn? Of zit ik nu naast?
@FrankVeer | 26-07-20 | 14:02:
Nee je hebt helemaal gelijk, als ik hier niet anoniem gereageerd had was ik nu binnenkort brodeloos gemaakt voor het gebruiken van achterhaalde stigmatiserende scheldwoorden als 'man' en 'vrouw'.
@FrankVeer | 26-07-20 | 14:02:
Persoon is onzijdig dus persoon "dat" menstueert moet het zijn.
@FrankVeer | 26-07-20 | 14:02: mijn moeder voelt zich vrouw maar menstrueert niet
Ik denk dat :” bij de geboorte gezien als vrouw”, het meest veilige is. Wat er daarna allemaal is gebeurd, maakt dan niet meer uit. Misschien moet dat welin een paspoort en dan afgekort: BDGGAv/m
@Graaisnaaiert | 26-07-20 | 14:18: Nee, 'persoon' is niet onzijdig: de persoon die.
Het niet halen van een enkele zetel in de TK is voor normale mensen een duidelijk signaal. SS snapt democratie nog niet zo goed, daarom duurt het nog zeker twee verkiezingsnederlagen voordat het besef in gaat dalen dat niemand op haar gejengel zit te wachten.
Allemaal useful idiots van de marxisten bij die anti-racistenclubjes, China lacht in zijn vuistje.
Nu we toch allemaal heerlijk woke zijn, vroeg ik me af wanneer we het Prins Clausplein eindelijk gaan hernoemen. Ik begrijp dat J.P. Coen niet als een heilige heeft geleefd, maar SS-ers waren ook geen lieverdjes hoor.
Claus was geen actieve SS'er, hooguit lid van de Hitlerjugend. Prins Bernhard daar in tegen . . .
@Osdorpertje | 26-07-20 | 13:47: Er zijn ook nog een paar neushoorns die een appeltje met Bernhard te schillen hebben.
@Osdorpertje | 26-07-20 | 13:47:
Jaja. Het Totenkopf regiment had zich toegelegd op origami zeker.
Maak er dan het Idi Aminplein van. Lekker inclusief.
@Osdorpertje | 26-07-20 | 13:47:
Wil niet de taalnazi uithangen, zeker niet in deze tegel, maar het is "daarentegen"....
@Osdorpertje | 26-07-20 | 13:47: Was lid van de SD. Vele malen verontrustender. Zie IG Farben c.s.
Je bent met zijn schoonvader in de war.
Claus was een beschaafde man die met de verkeerde vrouw trouwde.
Zo denkt SJW niet. Hitler was een blanke man, dus álle mannen en álle blanken deugen niet.
Nederland is als een café met een paar klanten die zitten te zeuren over de bediening, over het slechte bier en over het vervelende publiek maar er wel elke avond tot na sluitingstijd zitten.
En de speelautomaat geeft gewoon iedere avond steevast 50 euro. Gratis en voor niets!
En alles moet op de lat
Ik ben deugbeu.
Je zal toch maar elke dag wakker worden met een huidskleur waar je van gruwelt. Ooit komt het goed. We zijn al zover dat als je gruwelt van je piemol of je tietons, dan wordt het weggehaald. Of als je ze juist wilt, dan wordt het aan je lijf gelast. Die huid zal ook nog wel een keer wat aan te doen zijn.
It's a Ponzi Scheme: www.youtube.com/watch?v=2pW8AFz-wf0
Ik kan New Yorkers echt niet uitstaan. Waar dit artikel over gaat snap ik niet, maar iedereen in New York kan ongezien eeuwige jeuk met te korte armpjes genieten.
Men weet dat ze in noord west Europa zijn, daar waar blanken vandaan komen. Dus dat het niet raar is dat er veel studenten blank zijn. Is niks anti aan. Mogelijkheid is er om in Afrika een studie op te pakken. Gegarandeerd geen blanke te bekennen. Zeker pro black.
De evolutie heeft van de Afrikanen nou eenmaal geen bollebozen gemaakt.
Inderdaad geen blanke te bekennen daar in Afrika. De racisten!
@Ommezwaai | 26-07-20 | 13:51: Niet helemaal waar :-)
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 13:59:
Correctie, bijna geen blanke,
@Gulliver | 26-07-20 | 13:45:
Het is inderdaad heel bijzonder dat men overal ter wereld kon lezen en schrijven en van alles vastgelegd werd op papier. Azië, het Midden Oosten en de Westerse wereld. Behalve Afrika.
Om nog maar te zwijgen over de architectuur: overal enorme tempelcomplexen, pagodes, kathedralen en moskeeën maar in Afrika (op de oude Egyptenaren na) slechts opgetrokken uit leem of bouwsels van hout en bladeren.
Ga nou niet logisch nadenken, P-unit, maar gun die mensen gewoon even hun dolle 5 minuten kattengejank.
TinkeBell op dezelfde lijn als Thierry & Geert? Wat heb ik gemist?!
Zij zat ook met Arno Wellens in de kamerplantentour op de Zuidas. Daarvoor akkefietje met Afghaanse oplichter. Bipolair: kritisch/achterlijk. Eigenlijk wel een aardig mens. Blijft een vrouw.
@GregorVanPallandt | 26-07-20 | 13:52: Het zou wel heel snel gebleken zijn in Kabul dat de lokale adel en patriarchy hun eeuwige macht niet zomaar opgeven. Oplichten en stammenstrijd hoort bij de dagelijkse kost. Laat het er niet bij zitten TinkeBell dat overkomt ieder mens in Afghanistan. Het maakt Nederland juist zo anders, wij vinden dat wereldvreemd.
Voor al die zwarten die hier wonen en niet anders doen dan huilen en klagen dat het hier zo institutioneel racistisch is met al die oewitte gepriviligeerde autochtonen kan ik aanraden om te verkassen naar het Afrika van Nederland. Beter bekend als Suriname.
Al zal de emigratie wel wat vertraging oplopen aangezien alle computers gestolen zijn bij de Surinaamse overheid sinds de installatie van de nieuwe president. Alles gaat weer met pen en papier.
Dat laatste zou voor nl niet verkeerd zijn.
Terug naar de papiermaatschappij!
@Knufter | 26-07-20 | 13:41:
Hoe moet dat dan met het gratis geld voor al die lieden?
Als ik werkgever was zou ik de eerste de beste die over racisme begint direct ontslaan.
#klaarmee
In je comment staan drie letters te veel: ont
Ja wordt nog wat als men straks in een I cant breath shirt komt solliciteren. Gaat het niet worden. Ze zetten zichzelf hard buiten spel. Zie uit naar het gejank hier over.
@leo de pejo | 26-07-20 | 13:41:
Ha, we leven niet meer in het VOC-tijdperk he.
@Papa Jones | 26-07-20 | 13:45:
Nee, en het WIC-tijdperk is ook al achter de rug.
@leo de pejo | 26-07-20 | 13:54:
Gelukkig hebben we de beelden nog.
Ik hoorde de column afgelopen donderdag en wist dat ik hier terug zou zien.
Er waren al meer reaguurders over die column begonnen. Overigens was Hertog Jan ook blank.
Kan iemand met een Twitter-account die @hvnlychncs tweeten "If it just FEELS racist, it's your own fucking lack of self confidence"?
Spanje, vandaag. Gaan we naar het zwembad of naar de zee? Hé achterlijk nieuws uit Nederland. Duurde niet lang gelukkig.
Als je terug bent in Nederland mag je twee weken in thuisquarantaine.
@Gulliver | 26-07-20 | 13:49: ja van Coronaproblemen heeft Nederland geen last. Kijk dit dus.
@GodfrietvanAviko | 26-07-20 | 13:52:
Spanje gaat naar code Oranje.
Toeristen uit het VK moeten bij thuiskomst al in quarantaine.
Nederland zal deze maatregel de komende dagen wel overnemen.
Leuk toch twee weken extra vakantie? Hopelijk vindt je baas het ook leuk....
@Gulliver | 26-07-20 | 14:47: niks voor Nederlanders een beetje jaloers zijn. Ga lekker een huisje huren in Zeeland voor 3 ruggen per week en .... krijg de Corona
Verwijder je Twitter
Als de deugfascisten hun belerende vinger maar diep genoeg in de keel van de samenleving blijven stoppen komt er vanzelf een moment dat ze worden uitgebraakt.
Valt me een beetje tegen dat niemand nog met brandende fakkels en hooivorken bij NOS voor de deur staat. Gisteren op het nieuws daar: "Fors meer zwartrijders in de bus vanwege coronamaatregelen".
"Fors meer zwartrijders in de bus vanwege coronamaatregelen".
__
Oei, pas maar op.
Voor je het weet wordt je, door dit te constateren, beticht van etnisch profileren.
Nu zijn het nog grapjes...
Dat van Rosmalen een verstandig en leuke vrouw heeft geeft de reaguurder dan wel weer moed.
Vandaag ook weer een interview met die homofoob Jerry Afriyie in Trouw.
Mijn ontbijt kwam spontaan omhoog zetten.
www.trouw.nl/leven/jerry-afriyie-moet...
Stuitend. On-onderbouwde beweringen, feitelijk laster - zelfs racistisch: witte mensen zijn allemaal racisten en wel omdat zij wit zijn.
" Moeten er doden vallen? "
Als kop boven een artikel waar hij het over Sinterklaas heeft.
Goed zo Trouw.
Om een medeguurder te parafraseren: het zijn altijd de dichters en rappers die over racisme zeuren. Nooit de artsen en architecten.
@Mr.Crowley | 26-07-20 | 13:42:
Bij Trouw weten ze toch hoe dat hier aankomt.
Ieder verantwoordelijkheidsgevoel ontbreekt.
@Mr.Crowley | 26-07-20 | 13:42: is gewoon dreigtaal. Aangiftewaardig.
@henkvaningrid | 26-07-20 | 13:35: Ben eigenlijk niet van het schelden,maar wat een vreselijke graftak is dat zeg. Te dom om te schijten maar zo sluw als 6 duivels
Stuitend is het juiste woord. Wat een over het paard getilde kwast.
En ja, gewoon racistisch, zoals iedereen met een ongezonde fixatie op de hoeveelheid pigment in iemands huidcellen.
Aifryer is homofoob en diep racistisch. Geef dat soort gajes geen podium.
Airfryer heeft niet door dat hij met boomerangs aan het smijten is.
Vroeg of laat krijgt hij ze allemaal terug in zijn gezicht. Dat zie je nu al met Akwakkie gebeuren die door niemand meer serieus genomen wordt.
Klopt wel, dat Utrecht racistisch aanvoelt. Als blanke voel je dat heel sterk. Op Knoaleneilaand of Overveg het een blaanke niks te zoeke en in aandere wijke breek je je nek over de kopvodde.
Een jaar of tien geleden kwam ik op kanaleneiland in het kantoor van een wegenbouwer. Het eerste wat de secretaresse aanraadde was mijn auto binnen zetten als ik nog naar huis wilde die middag De realiteit toen al
Ik ben niet racistisch, ik heb alleen een gevoelige onderbuik.
.. de fascist die het eerste "racist" roept wint - en krijgt de Deugprijs.
Zo loopt het vuile spel en zo oordelen de vieze scherprechters van de Inclusitie.
Racisme is lelijk, ook wanneer de daders zichzelf anti-racisten noemen.
Y'all ??
Da Brat - Fa All Y'All
www.youtube.com/watch?v=8lkAUMHypM0
Een van mijn weinige favoriete rap-nummers
Natuurlijke selectie is uitgeschakeld. En dat is goed te merken.
Gisteren “10 geboden” met Jerry Afriye in Trouw gelezen. Wat een figuur. Positioneert zichzelf als “dichter en activist”. Is nog bezig met een dichtbundel die hij in 2010(!) begonnen is. Geweldig land toch, waar je zwarte of witte niets hoeft te doen en heerlijk de activist uit kunt hangen terwijl de staat voor je zorgt (hallo krakers/antifa’s/BLM). Overigens verder gewelidig leesvoer die Afriye, compleet mesjoche
Hoe zou het gaan met het politieonderzoek n.a.v. de dreigbrief die hij zichzelf stuurde?
Ow, was het van gisteren. Dag dat het stuk van vandaag was.
Het eerste zinnetje in zijn dichtbundel is vast: "Sint heeft dagen lopen denken"
Verder is hij tot op heden niet gekomen.
One world,dat zijn toch die naive blanke slavinnetjes van o.a. Kaag ?
Toen ik de vorige week op een verjaardagsfeestje verkondigde dat het huidige Nederlands Elftal wat mij betreft mijn rug op kan omdat het door een zooitje dogmatische, misselijkmakende surrogaat-Mandela’s is overgenomen werd mij dit door menige deuger in het gezelschap bijzonder kwalijk geboemen. Dat laatste voelde dan weer goed.
genomen
Het zijn vooral de heel jonge mensen die willen deugen, valt me op.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 14:01:
Je kan jonge mensen niet kwalijk nemen idealistisch te zijn. De rest van ons zijn wel verwijtbaar dat we geen betere idealen voor ze hebben.
Het meest wanstaltige was nog het 'knietje' van Ronald Koeman, waarbij hij ook nog even de maat nam van Max die bij Hamilton weigerde voor zo’n stom 'knietje'.
Koeman had de eerste de beste keer dat hij als trainer in Duitsland was vooraf aan de wedstrijd, naar de middenstip moeten lopen en daar zijn excuses aan het Duitse volk, en Duitse elftal moeten aanbieden. Dan was hij een vent geweest.
Zij moeten niet voor Oranje spelen. In het elftal van de vice-wereldkampioen Kroatie spelen ook alleen maar blanken.
Twitter, echt het grootste open riool..
Het is te lang geleden, maar als ik door de grachtengordel van Utrecht liep, voelde ik ook een zeker racisme: zijn die Amsterdammers nou zo achterlijk om hun voormalige slavenpakhuizen zo te laten verpieteren, of die Utrechters zo slim om de boel wel te onderhouden?
Even wat dat achterstallige onderhoud betreft: www.unesco.nl/nl/erfgoed/zeventiende-... Het sop is daar de kool dus echt niet waard.
Hetkanverkeren
Ehm in die pakhuizen werden goederen (zoals tabak, specerijen enz. ) opgeslagen.
Nog even en die nare narcist Arnon Grunberg is ook aan de scheer en pek-met-veren-beurt.
Die kiest ook altijd te vroeg de 'goede' kant, en woont , net zoals de zwartwitte nomade van de permafrost in NY, de hele dag kankeren op 'Nederland.
Hij gelooft er niet echt in maar weet wat hij doet. In New York zit hij precies goed, LA is ook nog een optie.
Bij sommige mensen zou je toch zo graag willen dat de natuurlijke selectie op wat voor manier dan ook toeslaat. Man, man, man...
De laatste tijd moet ik ook zo lachen om verwikkelingen rondom de naaktlopende schoolkrantredacteur.
Schreef onlangs nog een stukje dat linkse cancel culture niet bestaat, schreef daarna iets over dat hij vond dat JK Rowling wel erg hard werd aangepakt en kreeg prompt de hele linkse cancel culture over hem heen. Maar omdat ie een enorme narcist is, denkt hij dat ie van ze kan winnen. Top entertainment!
Ben er van overtuigd dat je die hele woke kliek ook gewoon links moet laten liggen. Uiteindelijk vreten ze elkaar wel op.
Hebben die rabiate antiracisten nou echt niet door hoe averechts hun gejank uitpakt? Of zouden ze het bewust doen? Immers als zaken daadwerkelijk ten goede veranderen blijft er geen ruimte voor slachtofferschap over en verliezen ze hun levensdoel.
zit je dan twittergevechtjes uit te zoeken op je zondag. man man waar gaat dit heen.
Stop making “wat er op Twitter gebeurt” famous!
Begrijp ik het goed dat nu ook de grachtengordel zelf op het hakblok gaat? We gaan nu een periode van terreur in, precies als na 1789, en Rutte lacht en lacht en lacht en lacht.
MediocreMigrant ging in Utrecht studeren. Goh. Hoe is ze aan dat privilege gekomen?
Door zich met bovenmenselijke inspanning te bevrijden van haar slavenketting en een helse tocht door de swamps van Louisiana te overleven natuurlijk!
Ik ken die mensen niet, sta ik nu buiten de realiteit, niet woke genoeg of ben ik een rascist? er is zoveel oeverloos gelul van blank volk over racisme aan de gang dat het overzicht een beetje zoek is geraakt.
Sowieso een racist. Geen ontkomen aan bij deze low-lifes
Wil ik dit snappen?
Die gesproken column van Van Roosmalen maakt veel duidelijk.
Zelden zulke nare, narcistische, achterbakse en rancuneuze wijven gezien als Nourhussen, Nzume en Philipse.
Oplossing is simpel. Als men er op gebrand is om je tot racist te bestempelen, gewoon 'JA' zeggen. Klaar. Uiteindelijk zitten we met 17 miljoen racisten en een paar honderd zuigende, hufterige subsidiehorken in dit land. Einde verhaal.
Juist
Eerst even informeren welke definitie van racisme men hanteert.
Studenten houden inderdaad alleen van wit en geel. Twee vingers wit schuim op heerlijk gerstennat. Dat wegzetten als anti-zwart is gewoon debiele egocentrische zelfhaat.
Stout bier heeft een donkerbruine tot zwarte kleur. Telt dat?
@kees1386 | 26-07-20 | 13:23: Imperial stouts zijn racistisch....
@Dude heb je eten | 26-07-20 | 13:33: Maar wel lekker.
@kees1386 | 26-07-20 | 13:23: Sommige studente(n)/(s) willen geen poes of kater, maar nog studeren later.
Als je niet wilt dat een plaatst "racist" aanvoelt moet je innerlijke kompas ook niet met "y'all" beginnen. Zo zwart krijg je het in de Bijlmer niet eens.
Y'all is geen zwart, maar typisch zuidelijk/Dixie taalgebruik. Wordt o.a. veel gebezigd in country muziek plus in iedere aflevering van de The Dukes of Hazzard....
www.youtube.com/watch?v=AxadHCqNzHQ
@Terence Hill | 26-07-20 | 13:42:
Nog erger. Cultural appropriation dus. En ook dat kapsel, als een blanke vrouw zonder kroes. Deze bountymevrouw is dus echt fout.
@Terence Hill | 26-07-20 | 13:42: eh, dixie is toch verboden tegenwoordig?
Wel weer grappig dat die deugmenschen elkaar uit beginnen te roeien. Die Anna Stein doet wel goed werk op dat gebied.
Een locatie die racistisch voelt? Precies spijker en kop. Racisme is een gevoel in Nederland. En dat gevoel ontstaat vooral bij deugers, snowflakes en donkere mensen die op eigen kracht niet kunnen bereiken wat ze zouden willen bereiken. Iemand moet de schuld krijgen, want zo werkt het tegenwoordig. Ga gewoon je mond houden, spendeer je tijd niet aan Social media maar met echte mensen en presteer. Presteer beter dan je gelijken en je zult succes oogsten. Geen huidskleur die je dan nog belemmerd.
En zo is het!
Als je tijd hebt om te "voelen", dan werk je gewoon niet hard genoeg.
GET A JOB!
Deze monsters van 'mensen' die zich anti-racisten noemen worden werkelijk nooit teruggefloten en ervaren nooit de concrete consequenties van hun racisme. Dus gaan ze er mee door en gaat het steeds een stapje verder.
De fascistische minderheid krijgt alles gedaan omdat de weldenkenden bang zijn voor hun imago en baan, de politici zijn bang voor de zetels en de bedrijven zijn ook bang voor hun imago en dus omzet.
De neo-fascistische 'Only Black & Left Lives Matter' brigades zijn namelijk gestoord en bloeddorstig genoeg om al deze genoemde groepen te verwoesten. Daarbij geen strobreed in de weg gelegd door voornamelijk de al even Linkse MSM. Die zijn er namelijk haast altijd eigenlijk wel gewoon mee eens.
Geen leugenachtige Gelauff die mij van die gedachten afbrengt. Alleen de verandering van feiten kan dat.
Goed betoog!
Eensch. Fluit die idiote gasten eens terug. Met de vraag: Welke kleur hebben de mensen die uw subsidie betalen en uw kinderen lesgeven?!
Marcel is een held. Alleen had hij toen niet moeten jokken over de jus d'orange in het pannenkoekenrestaurant. Het is hem alsnog vergeven.
Deze mag je even uitleggen.
Eva Hoeke had een paar jaar geleden een column in het Parool en beschreef een tochtje met haar vriend naar het pannenkoeken restaurant in het Amsterdamse bos. Daar gleed zijn jus d' Orange van het dienblad en schonk zich een nieuw glas in. Bij de kassa wilde ze hem twee glazen laten afrekenen.
Eva boos : dat was geen service.
Later bleek dat Marcel het eerste glas zelf opgedronken had,en dat had de kassa mevrouw gezien.
@oldandwise | 26-07-20 | 13:54: Dat is dan weer een slecht verhaal: iets zelf opdrinken en dan niet willen afrekenen. Sowieso raar dat je dit soort privé ruzies in een column verwerkt. Alsof je al schrijvend alsnog je gelijk wilt halen.
Als ik huizen passeer als pedestriaan, ruik ik waar zwarten wonen, ruikt naar aangebrand vlees. Moet ik nu naar de gevangenis? Ben wel toe aan vakantie btw...
Aaaaah, nothing like prison, the best place to improve criminal skills zoals mijn gothfather always vertelde mij vroegerr.
Ah jeetje, is Tinkebell in haar eigen zwaard gevallen?
Die reactie ook van Nzume.
Als dit soort volk ruim baan krijgt, is alles verloren.
Wat kan het leven eenvoudig zijn hier op mijn verduisterde zolder. Zonder me van al die twitter shit en bitch fights iets te moeten aantrekken, maar kan meegenieten als ik dat wil. Het gaat nog sneller dan ik dacht , dat al die linkse idioten langzaam maar zeker hun boomerang terug in hun gezicht krijgen.
Geen idee waar het allemaal over gaat maar het is weer zo'n typisch ruzietje/woordenstrijd over negerdingen tussen wat mensjes die nogal drukdrukdruk zijn in de mainstream media en social media.
De rest van weldenkend of niet nadenkend Nederland zal het allemaal worst wezen.
'een persoonlijke beef'?
Wat is dat nou weer, jargon van halve zwarten zoals de halve Russin Nozema?
Die haar witte kant onderdrukt ten koste van alles, zelfs een fantasienaam heeft verzonnen alsof ze de Ethiopische vlaktes te voet oversteekt met een kan besmet water op haar kop.
Ik vermoed dat het met een aardbeving te maken heeft, beef.
Wat? Sunny uitgestoten? De revolutie eet weer eens haar eigen kinderen op.
Ja inderdaad, onbekende slapwitte halfmeisjes, dus waarom hier een heel item aan deze onbekende slapwitte halfmeisjes wordt gewijd snap ik ook niet helemaal...
tsja, flamebait, meer is het niet van anna steijn en flippie flipse. En GS hapt.
Vreemd die rancune van Anna jegens Eva, Sylvia en Elma welke toch allemaal top-journalisten zijn.
Ik vind deze wel tof, wiskunde leren van een proffesor, humor puur.. https://twitter.com/_Frummel_/status/1287005904056000514/photo/1
Zwart slachtofferschap dat zelf racistisch is.
Twitterfittie.
Ik ga naar buiten, de zon schijnt.
VIDEO: In 020 tellen bij BLM alleen zwarte homo's,
www.at5.nl/artikelen/203452/zo-zag-he...
Prima toch? hoe meer t samenklont, hoe minder last de rest ervan heeft.
Zo verblind door het eigen misplaatste slachtofferschap dat ze niet door hebben dat ze zelf verworden tot wat ze claimen te verachten.... Best triest eigenlijk.
Hahaha, wat een sukkels bij elkaar. Dit zie je trouwens al heel lang bij Joop punt nl. Medelanders met een kleurtje, die nauwelijks kunnen schrijven, krijgen er redactionele ruimte om hun onnavolgbare gebrabbel neer te pennen. Omdat ze een kleurtje hebben. Maar bij One World is het blijkbaar nog een graadje erger.
Zelfs Tinkebell moest er uit. Nou, dan weten we wel hoe laat het is...
@Kuifje-naar-Brussel | 26-07-20 | 13:11: Ja, en nu lopen miepen en janken... Jarenlang hebben deze deugers voorop gelopen om Nederland te vertellen dat wij ook moeten deugen. En er nu zelf als eerste uitgekickt worden.
Dit zag je 20, 30 en sommigen zelfs al zo'n 40 jaar geleden aankomen.
Haal genoeg mensen met een andere ideologie, een ander kleurtje je land binnen en voordat je het doorhebt ben je een minderheid in je eigen land en ben je overgeleverd aan de nieuwe blanken-haters!
Van mij mogen al die gevallen deugers de t*ring krijgen!
Stoppen met die massa-immigratie nu het nog kan!
Oh ja, die Anousha met Dipsaus. Een gesubsidierde podcast van 30 minuten per week, met 70 volgers. Voor een bedrag waar een loodgieter een jaar krom voor moet liggen. Maar er wel aan meebetaald. Wanneer stopt dit?
Ze verdient inderdaad meer dan jouw Armeense glazenwasser.
Studentikoos staat voor mij synoniem aan BLM en linkswappie.
Ken al deze mensen niet en wil dat graag zo houden. Vermoeiend Twittervolk.
Over het algemeen allemaal zwakbegaafde dorpsidioten op dat medium. Bij gebrek aan aandacht gooit men daar een paar kreten omhoog en de nog minder begaafde figuren happen direct. Aandachtshoeren pur sang.
Een stad die anti-zwart "aanvoelt". Omdat er veel blanke studenten rondlopen. Dus.
Ben je ooit in Utrecht geweest? Het ruikt er zelfs racistisch. Die geur van pizza en wijn! Alleen voor witte mensen! Vreselijk dat mensen van kleur nooit die heerlijke sensatie mogen ervaren om tussen de inheemse bevolking daarvan te genieten.
@keestelpro | 26-07-20 | 13:10: En geen gewone wijn maar witte wijn.
@keestelpro | 26-07-20 | 13:10: Blanken hebben dat privilege, inderdaad. Het is voor een kleurling stukken lastiger om op die manier van het terras gebruik te maken.
@keestelpro | 26-07-20 | 13:10: Bij al die grachten met water, en dan zijn hun beenkettingen ook niet roestvrij. Ook stoort het bij het eten als er een de zweep krijgt.
Het wordt steeds manifester dat zelfverklaarde anti-racisten zelf de ergste racisten zijn. Goed dat dat duidelijker wordt.
Het is toch een beetje alsof de universiteit van Nairobi anti wit zou zijn vanwege de hoeveelheid Afrikanen. Het voelt anti wit. Symptomatisch voor deze extreem racistische ideologische idioten, die we blijkbaar normaal moeten vinden.
@jan huppeldepup | 26-07-20 | 13:16: En dan dragen die obers ook nog katoenen kleding.
@henkvaningrid | 26-07-20 | 13:20:
Winston Churchill waarschuwde hier al 75 jaar geleden voor... In de ogen van die lapzwansen is hij ook een racist.
@P-unit | 26-07-20 | 13:24: In dezelfde redeneer trend is dat ook zo. Alleen vreemd genoeg geldt het dan niet. Nederland mag geen blank voetbal team hebben maar in Nigeria stellen ze gewoon 11 zwarten op. Diversiteit is daar geen vereiste, als het ware.
@Ommezwaai | 26-07-20 | 13:40: Churchill na afloop van WWII: "I am afraid we slaughtered the wrong beast".
Insert Koude Oorlog: Stalin en communisme hebben veel meer doden op hun geweten dan....
Benieuwd hoe de belevenis in Nairobi zal zijn. Overigens hebben ze daar een vreselijke hekel aan zwarten uit het Noorden die zich daar ineens de baas voelen. Het zijn zelf racisten die het daar overigens geen drie dagen uithouden. Terwijl blanken zich makkelijk aanpassen.
REAGEER OOK