Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

J.K. Rowling, Salman Rushdie, Sarah Haider en andere helden tekenen pleidooi voor open debat

Een brief en ondertekenaars die opzien baren!

Bovenstaande pleidooi tegen de verstikking van de ideeënmarkt is van onmiskenbaar links-liberaal signatuur, en garandeert de ondertekenaars ook dat ze absoluut aan de goede kant van de kloof staan. "The forces of illiberalism are gaining strength throughout the world and have a powerful ally in Donald Trump, who represents a real threat to democracy. (...) While we have come to expect this on the radical right (...)."

Maar goed, nu dat uit de weg is mag de hand dus in eigen boezem. "(...) censoriousness is also spreading more widely in our culture: an intolerance of opposing views, a vogue for public shaming and ostracism, and the tendency to dissolve complex policy issues in a blinding moral certainty. (...) But it is now all too common to hear calls for swift and severe retribution in response to perceived transgressions of speech and thought. More troubling still, institutional leaders, in a spirit of panicked damage control, are delivering hasty and disproportionate punishments instead of considered reforms."

Het pleidooi is getekend door o.a. Grote Namen als J.K. Rowling, Salman Rushdie, Margaret Atwood, Ian Buruma, Sarah Haider, Noam Chomsky, Steven Pinker, Jonathan Haidt, Fareed Zakaria, Deirdre McCloskey (zelf trans) en Jelle Geuzens. Maar, zoals dat gaat als mensen het eigenlijk eens zouden moet, zijn sommige mensen het er na ondertekening toch niet mee eens. Of eigenlijk wel, maar verwijderen hun handtekeningen toch omdat J.K. Rowling ook tekende. En zioniste Chloe Valdary's handtekening valt vast ook niet best.

Na de breek bijvoorbeeld twee spijtoptanten en nu is het wachten tot Claudia de Breij tekent en intrekt. De New York Times bericht ook nog over een anonieme intrekking. "Another person who signed, who spoke on the condition of anonymity in an effort to stay out of the growing storm, said she did not know who all the other signatories were when she agreed to participate, and if she had, she may not have signed".

Na de breek een VOX 'critic' die haar redacteuren een brief stuurt waarin ze zegt zich "onveilig" te voelen nadat haar collega Matthew Yglesias het pleidooi ondertekende. En Ben Shapiro die er iets van vindt.

De alliantie die we niet verdienen maar blijkbaar wel beginnen te krijgen

shots

VOX 'critic' stuurt deze brief naar redacteuren nadat collega brief ondertekent

Social

Kostelijk weer ja

Reaguursels

Inloggen

Jennifer noemt zichzelf "Critic at Large". LOLROF

batvoca2 | 09-07-20 | 11:57 | 1

Sorry. Ik bedoel Emily (familie van die goeie burgemeester van Leiden)

batvoca2 | 09-07-20 | 11:57

Gek dat ze de ideeën van de Donald uitdragen en dan zeggen dat diezelfde een bedreiging is voor de democratie. Maar ja, linkse gekkies...

ivanhoe bergs | 09-07-20 | 09:39

Dus je bent het ergens mee eens, maar dan ineens weer niet omdat iemand anders het er ook mee eens is. Wat ben je dan een debiel met een ruggengraat van speelslijm.

despee | 09-07-20 | 08:05

Ik kom er opeens achter dat ik helemaal niet weet wat "transfoob" is. Het lijkt me wel een aandoening van de laatste jaren, net zoiets als corona of dyslexie,
Ik denk niet dat ik het heb, maar je kunt ook zonder symptomen het virus bij je dragen.
Ik heb al mijn hele leven een beetje de pest aan alles wat niet hetero of blank is, dus dan zal ik toch wel veilig zijn?

JvanDeventer | 09-07-20 | 07:55

Ik mag haar niet. Ze was eerder ook een enthousiaste cancelaar, voordat ze zelf doelwit werd van deze gekheid. Maar hetgene waar ze nu voor staat is goed, dus dat cancel't elkaar weer zeker uit. Straks niet meer zeuren, trut.

naamengetal | 08-07-20 | 23:41

Er zijn T-Shirts te koop met de tekst "the worst part of censorship is ********".
Als GeenStijl toch T-shirts verkoopt, mischien is er vraag naar een Nederlandstalige versie?

petersteenkamp | 08-07-20 | 23:17

Eindelijk.
Men ontworstelt zich aan een verstikkende religie (aan het geval Rushdie te zien misschien wel twee).
Maar Trump is nog steeds de incarnatie van Lucifer.
Kom dan met een redelijk alternatief.

SIogra | 08-07-20 | 22:21

Een non-discussie tussen non-valeurs over non-topics en non-issues. Wisten de katholieken destijds wel raad mee.

Feitenpliesie | 08-07-20 | 22:05

Ik lees net op de Jeaup dat GS een rechtse website is. Is dat zo?

Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 20:40 | 5

Als de vieze onderbroek je niet rechts vindt, doe je echt iets fout.

5611 | 08-07-20 | 22:08

Rechts van wat ?

Ikbenhet6 | 08-07-20 | 22:23

bestaat die site nog?

geenspam | 08-07-20 | 22:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ayaan en JK zijn helden die we hard hard nodig hebben

naxapinu | 08-07-20 | 20:09 | 1

Say it loud, say it clear.

Peter-Rissing | 08-07-20 | 21:05

Ik mis op de lijst Tara sing Varma en Sylvana Simons.

Ko Ranzig | 08-07-20 | 19:21 | 2

Tara kon niet, vanwege een begrafenis.

Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 20:41

Moest ze niet naar het ziekenhuis voor een zwaar onderzoek?

5611 | 08-07-20 | 22:09

www.hrw.org/news/2020/07/08/burkina-f...

Kunnen ze het ook eens over echte problemen hebben.
BLM en de hele zooi in de echte problemen hebben ze geen interesse.

Nu weer dat non-probleem met de Gaper.

VanderGeelen-Coppens | 08-07-20 | 19:07 | 1

Over islamistisch geweld hebben we het liever niet.

SIogra | 08-07-20 | 23:37

Ik vind dit een heel goed signaal.
.
Politieke Correctheid, van een linkse signatuur
wordt tegenwoordig fascistisch opgedrongen.
En dat bedoel ik niet als Godwin, maar als beschrijving hoe het gaat in de praktijk;
Zij die niet met de MSM meehuilen worden verketterd en zijn "radicaal".
.
Graag weer terug naar meer VVMU en normaliteit.
Waar je een afwijkende (niet linkse) mening mag hebben
en PC-onwelgevallige *feiten* mag benoemen.

hotmint | 08-07-20 | 18:51 | 2

Het zit zo; als je het niet eens bent met de woke taliban zaai je verdeeldheid. Ik moet bekennen dat er wel een zekere logica in zit.

geenspam | 08-07-20 | 22:58

@geenspam | 08-07-20 | 22:58: we kunnen dus stellen dat "woke taliban" een borderline achtige massa-hysterie danwel psychosr is, volfens een zekere logica.
Behandeling in elk geval niet veel langer uitstellen.

CynicalBastard | 09-07-20 | 09:04

Ayaan heeft het over 'women'. Ik neem aan dat ze mensen bedoeld die menstrueren, toch?

djtdlg | 08-07-20 | 18:41 | 3

Ik vind het wel mooi om te zien hoe laf deze woke-mensen zijn. Ze waanden zich altijd lekker veilig aan de goede kant van de streep en opeens blijken ze An de verkeerde kant te staan. Vervolgens moeten er meteen allianties worden gevormd. Stel je voor dat je gewoon staat voor je mening. Ultieme groepsdieren en daarom relatief gevaarlijke lui.

BobDobalina | 08-07-20 | 18:54

Horen daar ook vrouwen die door ouderdom of medisch iets niet menstrueren ook bij? Vanaf een bepaalde leeftijd menstrueren vrouwen niet meer, en ik ken ook een paar vrouwen die nog niet op leeftijd zijn die niet menstrueren omdat er van binnen iets niet goed is. Mensen die wel/niet menstrueren zeggen is andere mensen dan weer in een hokje duwen waar ze niet willen zitten.

brie-de-penis | 08-07-20 | 18:59

@brie-de-penis | 08-07-20 | 18:59: dank je! Zo waar. Wat een lastig debat dit allemaal. Misschien kunnen we weer terug naar de echte problemen. Ik noem maar twee: honger. Geen toegang tot goed en gratis onderwijs. En dat bedoel ik dus niet ironisch (en het is verschrikkelijk dat ik de noodzaak voel dat erbij te zeggen)

anja | 08-07-20 | 23:13

Jeetje, wat mis ik mensen als Ayaan.

Tishetnetnie | 08-07-20 | 18:34 | 1

Met dat overdreven Amerikaanse gelul “she is a hero of our time” mag ze lekker daar blijven.

BobDobalina | 08-07-20 | 18:44

Rowling is woke op een goede manier. In een van haar HP boeken beschrijft ze op een beklemmende wijze hoe een samenleving langzaam in een repressieve dictatuur verandert. De processen die nu plaatsvinden spelen daar een opvallende rol in.

lekgoot | 08-07-20 | 18:26 | 1

Woke betekent dat je een halve gare bent die marxisme toepast op alles wat los en vast zit.

Joostmochtnietsweten | 08-07-20 | 19:32

Ik voel een nieuw boek aankomen met als kwade genius de linksmensch tegen de rest van weldenkend en liberaal England.

appeltjesgroeneweide | 08-07-20 | 18:17

Stalin wist het al:
Ideeën zijn gevaarlijker dan wapens.
Als de vijand geen wapens mag waarom dan wel ideeën?

Bolder | 08-07-20 | 17:53

Als POC net zo hard aan de kant geschoven werden in het bedrijfsleven en op social media als dat je nu ziet gebeuren met mensen met een afwijkende mening (over geslacht of BLM), zou ik zeggen; Ah!... Dus dát is institutioneel racisme.

nsfl | 08-07-20 | 17:48
-weggejorist-
zetje01 | 08-07-20 | 17:45 | 1

Die obligate opmerking over Trump in dat artikel laat ik maar voor wat het is maar die 2e zin is nog leuker: "The free exchange of information and ideas, the lifeblood of a liberal society, is daily becoming more constricted. While we have come to expect this on the radical right..." Oh really? China, Venezuela, Vietnam, Noord Korea, Cuba. allemaal kneiterrechts. Zucht.

Basil Fawlty | 08-07-20 | 17:31 | 4

Onze vriend Sargon wond zich daar ook al over op. Was ook een virtue signal, zo van o jee als we maar niet meteen in de MAGA hoek gezet worden snel zeggen dat Orange Man Bad is.

Graaf_van_Hogendorp | 08-07-20 | 18:16

Ja, alsof dit geen probleem op links is.

Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 20:42

Handiger zou zijn als men gewoon een keer zou stoppen met links en rechts gebruiken als termen voor zogenaamd ideologisch homogene groepen. Het werkt totaal averechts. Ik krijg er als iemand met een mix van door anderen als links en rechts betitelde standpunten helemaal de kriegel van.

Quantum Suicide | 08-07-20 | 21:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het is opvallend dat de meeste marxistische bewegingen van de afgelopen 70 jaar ontstaan vanuit universiteiten. Een universiteit is eigenlijk een soort moskee geworden.

Suncatcher | 08-07-20 | 17:25 | 3

Marxistische madrassa's

Basil Fawlty | 08-07-20 | 17:33

Gezien de massale BLM optochten zwemmen velen in de progressieve diversiteitsfuik

Nehemia | 08-07-20 | 17:49

En volkomen verwaarloosd en genegeerd door rechts. Ze vertrouwden teveel op het zelfreinigend vermogen en het gezonde verstand, maar dat bestaat niet meer in ultra-linkse kringen.

Jackson | 08-07-20 | 17:49

Wat kan mij dat Amerikaanse gezeik op Twitter schelen.
Dat gedweep met negerleed en het navelstaren van beroepsgekwetsen in hun safe spaces.

leo de pejo | 08-07-20 | 17:23 | 2

Wellicht omdat het naar hier is overgewaaid om ook verdeeldheid te zaaien, mensen tegen elkaar op te zetten, een klimaat van onverdraagzaamheid te creëren. Reden genoeg?

Otto Normal | 08-07-20 | 17:28

@Otto Normal | 08-07-20 | 17:28:
Ja, jammer dat er zo naar dat gekkenhuis wordt gekeken...

SterF... | 08-07-20 | 17:57

Eerst Amerika teruggeven aan de Natives, en alle niet oorspronkelijke bewoners, ongeacht eigen huidskleur, het land verlaten, daarna de maand Juli afschaffen vanwege grootste slavenhandelaar uit de geschiedenis Julius Caesar, de rest is klein bier.

een_mike | 08-07-20 | 17:22 | 4

Beter in reservaten stoppen? Stel je voor dat ze terugkomen naar +31..

ScumbaggusMaximus | 08-07-20 | 18:51

Wie zijn de natives van Amerika dan?

Schoorsteenveger | 08-07-20 | 19:14

@BobDobalina | 08-07-20 | 18:48: een land met parallele samenlevingen geeft altijd ellende, overal. zolang de boel zich niet mengt en weer homogeen wordt blijf je ellende houden.

geenspam | 08-07-20 | 23:02
▼ 1 antwoord verborgen

Deel 1: Geloofsbelijdenis:
"The forces of illiberalism are gaining strength throughout the world and have a powerful ally in Donald Trump, who represents a real threat to democracy. (...) While we have come to expect this on the radical right (...)."
Ohja. Trump is een bedreiging voor de democratie, maar dat is normaal voor de 'radical right'. Jaja...

Deel 2: Oh shit het komt nu wel dichtbij!!! Ik hoor bij de goeden hoor!
"(...) censoriousness is also spreading more widely in our culture: an intolerance of opposing views, a vogue for public shaming and ostracism, and the tendency to dissolve complex policy issues in a blinding moral certainty. (...) But it is now all too common to hear calls for swift and severe retribution in response to perceived transgressions of speech and thought. More troubling still, institutional leaders, in a spirit of panicked damage control, are delivering hasty and disproportionate punishments instead of considered reforms."
Dit hebben jullie zelf jarenlang gecultiveerd, maar nu jullie zelf de dupe dreigen te worden zijn jullie natuurlijk heel begaan met 'free speech'. Alsof de communisten die aan de voorhoede stonden van de Bolsjewistische revolutie in 1918 opeens hun knopen gaan tellen in de rechtbanken van Stalin in de jaren '30.

Deel 3: Ik heb allerlei principes maar niet als de verkeerde mensen ook die principes hebben!!!!
"Another person who signed, who spoke on the condition of anonymity in an effort to stay out of the growing storm, said she did not know who all the other signatories were when she agreed to participate, and if she had, she may not have signed".
De circular firing squad. Principes zijn volledig vloeibaar. Vrijheid van meningsuiting is fout als het niet de juiste mensen zijn die van die vrijheid gebruik maken met de juiste mening. Een mening is goed of fout o.b.v. wie die mening afkomstig is ongeacht de inhoud van die mening. Genocide is niet goed of fout zolang de goede mensen maar aan de knoppen zitten. Lekker in het rond knallen op andere mensen zolang er maar niet terug geschoten wordt.

Mijn god wat zijn die communisten toch een door en door laf, verderfelijk walgelijk kutvolk. Maar ik erken wel het recht op hun vrijheid van meningsuiting...

Antiquerulant | 08-07-20 | 17:21

Er zijn 2 soorten mensen. Mensen die kinderen kunnen baren, en mensen die kinderen kunnen verwekken. Sorry, meer soorten zijn er niet. En hang er daarna maar de naam aan die je wil hebben....

M13 | 08-07-20 | 17:21 | 6

@piloot47 | 08-07-20 | 17:25: joh , je hebt ook mensen die 3 meter hoog kunnen springen , met behulp van een poolstok .
Mensen die uit zeg Paul de Leeuw 's kunstbaarmoeder vandaan komen gaan uiteindelijk de mensheid resetten . Individueel wens ik eenieder het allerbeste trouwens.

Ikbenhet6 | 08-07-20 | 18:05

@Nehemia | 08-07-20 | 17:51: Brussel moet gewoon zijn bek houden. Laat landen dat soort dingen lekker zelf uitzoeken. For the record, Het homohuwelijk is ook niet in alle staten van de VS legaal. Dat heet autonomie en is een groot goed.

5611 | 08-07-20 | 22:21

@Nehemia | 08-07-20 | 17:51: ja, en? Hoe is het in duitsland? Merkel stemde tegen homohuwelijk en adoptie voor homostellen in duutsland is ook niet makkelijk, denk dat dit in Malta ook niet kan en tal van andere landen. Waarom telkens die focus op Polen/Hongarije?

Bataafje | 08-07-20 | 22:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Links heeft bij een open debat een heel ander idee. Daar is het meer een gesloten debat waar iedereen keihard gaat deugen en dan komen ze allemaal over elkaar klaar.
Was dat schrikken dat ze perongeluk voor een echt open debat hadden getekend. Dan willen ze meteen dat hun naam van de lijst gehaald wordt.

Osdorpertje | 08-07-20 | 17:19

J.K. Rowling staat voor alles waar ik van hou in Britten. Wat een topper.

MickeyGouda | 08-07-20 | 17:18 | 2

Same here !

Koning BongoBongo | 08-07-20 | 18:32

zoals toen ze iedereen die geen bootneger in z'n huis wou een racist noemde maar zelf geen bootnegers in haar villas wilde?

geenspam | 08-07-20 | 23:04

Beetje niveau lagere school: 'Hij draagt geen Nikes en dus ik ben tegen' . Dat je ondanks verschillende opvattingen tot één conclusie komt, zou juist op draagvlak en redelijkheid van jouw mening moeten wijzen. Hier juist polarisatie.
OT: Waarom krijgen particuliere autokopers 4k subsidie? Overal wordt de auto geband, wegen ingeperkt, parkeerplaatsen beperkt, accijnzen verhoogd en afspraken over deelauto's gemaakt. Leidt alleen maar tot extra geld voor de fabrikant. En die zit niet in NL. Consument betaalt het via de belastingen toch. Zeker weer het zoveelste cadeautje voor Mutti Merkel en Gilfer Macron van Rutte.

arlen | 08-07-20 | 17:15 | 1

Er komt 30 miljoen voor het stevig aanplanten van laadpalen.
Hebben ze weer wat geld om weg te vergaderen en weg te lunchen.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 17:23

Dat beginsel over Trump is een soort disclaimer die laffe mensen gebruiken. Het komt veel overeen met laffe mensen in Nederland die een niet linkse conforme mening willen uiten maar toch niet verbannen willen worden onder hun collega's of vrienden: dan beginnen standaard met "Ik ben geen PVV stemmer, maar...". Laf volk heb je niets aan.

unshift | 08-07-20 | 17:14 | 3

In politieke discussies is in de regel alles wat voor het woordje "maar" komt bullshit.

petersteenkamp | 08-07-20 | 18:53

U bedoelt vrij links. Ook zo'n beweging beweging die een beetje voor vrijheid van meningsuiting is maar meteen te hoop loopt tegen PVV en FvD.

ultraman | 08-07-20 | 18:55

@petersteenkamp | 08-07-20 | 18:53: Misschien zijn de andere persoonlijkheden in je hoofd daar mee eens, maar zo werkt dat toch niet in de realiteit.

unshift | 08-07-20 | 20:22

De verwarring op links is zeer amusant om te zien. Jammer dat er doden door vallen.
Ik snap echter de link met Trump niet. Die linksen doen het allemaal zelf hoor.

postmodernismisdead | 08-07-20 | 17:13

Het is mij een raadsel waarom er geen rem op veel mensen zit. Denken ze nu nooit eens: "Verrek zeg, nu ben ik echt wel volledig van het padje af, ik zal mijn boerenverstand weer eens wat meer gebruiken."

Quib | 08-07-20 | 17:09

Hoe blijf je eigenlijk woke ... moet toch een helluva job zijn om bij te blijven .... erg vermoeiend .

Koning BongoBongo | 08-07-20 | 17:02 | 1

Als je de media gebruikt om een ​​mist van desinformatie op te wekken en net genoeg wantrouwen te veroorzaakt om ervoor te zorgen dat het publiek zich nooit kan mobiliseren rond een coherent verhaal, dan blijf je in control.
Mensen geloven dan niets meer en je kunt ze alles wijsmaken.
Of mensen worden tribal.
Resultaat is gefabriceerd nihilisme.
Je sloopt er wel de democratie mee, maar ach, dat merken de mensen toch niet.
Of toch wel...

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 17:08

Inmiddels ben ik het spoor geheel bijster in die kakelende racisme-kippenren.
Het zal allemaal wel.
Niet alleen de BLM-beweging is knettergek, evenals alle Witte 'useful idiots' die er achteraan hobbelen en die alleen maar laten zien hoe zeer ze de weg kwijt zijn, maar zo langzamerhand slaat de chaos en de gekte ook al toe bij iedereen die zo nodig moet deelnamen aan deze 'discussie', die eigenlijk geen discussie is, maar een uitwisseling van vijandelijkheden vanuit steeds dieper gedolven loopgraven.

Zelden heb ik zóveel kippen zonder kop zien rondrennen als bij deze 'discussie'.

BLM en zijn volgers hebben geen discussie aangezwengeld, maar uitsluitend tweedracht gezaaid, morele chantage gepleegd, cultuurgoed gevandaliseerd, geschiedenis vervalst en de vrijheid van meningsuiting gesmoord.

Eigenlijk zou je moeten weigeren om die racisme-'discussie' überhaupt nog te voeren, al was het alleen maar om het verwerpelijke culturele en morele vandalisme van de aanstichters ervan, niet ook maar de schijn van legitimiteit te gunnen.

Peter Emile | 08-07-20 | 16:59 | 5

BLM kan helemaal niet de waarheid claimen of afdwingen.
Ze zijn maar een van de vele organisaties.
Ze hebben wel een slimme naam genomen. Vervang de naam maar door 'Smurf', en je kan het er makkelijker mee oneens zijn.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 17:10

Ik snap je. Als er al iemand over racisme tegen mij begint, dan onderbreek ik hem of haar direct met: "Ik ga mijn mening niet vertellen, want dan is het de bedoeling dat jij jouw mening ook gaat vertellen en het maakt mij niet uit wat jij ervan vindt." De stilte die dan volgt is precies lang genoeg om weg te kunnen lopen.

Quib | 08-07-20 | 17:13

Vandaar de brief.

Schoorsteenveger | 08-07-20 | 18:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben ik nou zo dom, word ik oud, of ben ik een gevoelloze, schuldige, witte middelbare cisgenderman?

Ik snap de hele discussie niet meer.

Nou, vooruit, als J.K. Rowling en Ayaan Hirsi Ali erbij betrokken zijn, ga ik gewoon in hun hoek staan. Gewoon, omdat ik het boeiende en intelligente vrouwen vind.

Kapitein Sjaak Mus | 08-07-20 | 16:58 | 3

Oei! People who menstruate bedoel je

Risingson | 08-07-20 | 17:37

@Risingson | 08-07-20 | 17:37: J.K. Rowling is 55 jaar. Best mogelijk dat zij niet meer menstrueert. Oei... wat nu. Ze is dan geen People who menstruate meer.
Kan ze zich toch maar beter vrouw voelen. Dat blijf je tenminste je hele leven.

Eagle0511 | 09-07-20 | 08:23

Op zich een goede brief. Goed om tegengas tegen cancel culture te geven. Dat stukje over Trump, tja. Ik zou daar denk ik niet door tekenen, terwijl ik wel denk dat Trump moedwillig de Amerikaanse democratie ondermijnt voor zijn eigen gewin. "Vijand" vind ik dan weer te zwaar en afleiden van het echte punt: stomme cancel culture.

Zo dat u dat ook weer weet.

De Eierbal | 08-07-20 | 16:57 | 5

@Koning BongoBongo | 08-07-20 | 17:04: Ik ondersteun dit.

piloot47 | 08-07-20 | 17:12

@Koning BongoBongo | 08-07-20 | 17:04:
Ik ben antiwoke en antitrump. Wat nu? Delen door 0 kan wel?

De Eierbal | 08-07-20 | 17:46

@De Eierbal | 08-07-20 | 17:46: Moeilijk geval.... wat vind je van Breaking Bad ?

Koning BongoBongo | 08-07-20 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat geeft door de mand vallen een heel nieuwe dimensie . Wat een megameeloperfaal .

Koning BongoBongo | 08-07-20 | 16:55 | 1

Am I still on the right track... oops....

Koning BongoBongo | 08-07-20 | 16:55

Medelijden met de linkse medemens, een mening kan zomaar veranderen, je kan zomaar uitgestoten worden van je groep en aangeschoten wild worden.
Nooit eens rust, altijd oppassen, ogen in je achterhoofd hebben.
Heb je nog de juiste mening? Doe je er nog toe? Wordt je verraden of kan je iemand verraden, als aangevreten rat tussen de andere aangevreten ratten...... wat een leven.

Hiram | 08-07-20 | 16:53 | 5

Groepen veranderen ook. De eerst occupy-leden kunnen zich niet meer vinden in de huidige occupy-achtigen (Joe Rogan Experience 1501 - James Lindsay). De SP vind Antifa maar niets.
Blijkbaar is er een tendens dat die organisaties misschien met een idee beginnen, maar gaandeweg bemand worden door mensen met een rode waas in hun hoofd in plaats van een idee.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 17:18

@Nehemia | 08-07-20 | 18:01: Daarom is het dan ook niet vreemd dat Lening Groot-Wassink zoveel vrienden binnen de kraakbeweging en daarmee Antifa heeft. Aanvankelijk dachten die Int. Soc. lui onderdak binnen het SP netwerk te kunnen bewerkstelligen. Maar inderdaad teveel nuchtere mensen bij de SP. Nu zie je ze vooral bij GroenLinks opduiken/flirten/beschermd worden door etc.

Grachus | 08-07-20 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De snelheid waarmee deze "beweging" implodeert is historisch gezien wel een hele prestatie.

Arijane | 08-07-20 | 16:50 | 1

Implode ren weet ik niet, ik zie wel toenemd verzet tegen de autoritaire dwingelandij van BLM. Dat biedt hoop.

5611 | 08-07-20 | 22:35

BLM en aanverwant instititioneel emotioneel afval, begin een stadstaatje ergens in the middle of nowhere en ga daar lekker janken. We zijn nu wel een beetje klaar met jullie, een hele natie.

Graeme Reaper3779 | 08-07-20 | 16:47 | 1

Liberia zou mooi zijn.

5611 | 08-07-20 | 22:35

Ik wilde hier eigenlijk een comment over vrijheid plempen, maar realiseerde me ineens dat ik daarmee eigenlijk een soort van waarde toebedeel aan de mening van reaguurders als een DrumPiet, Berbaar of Beste Landgenoten....

Ik twijfel nog of ik de redactie zal verzoeken al mijn plempsels hier te verwijderen.

Lood om oud ijzer | 08-07-20 | 16:44 | 5

@Koning Willy | 08-07-20 | 16:58:
En je kunt je kroontje ook uitzetten...

Lood om oud ijzer | 08-07-20 | 16:59

@Lood om oud ijzer | 08-07-20 | 16:59: Een koning zonder kroon?

Quib | 08-07-20 | 17:19

Ik heb er maar in berust dat sommigen pas wakker worden als de stront de ventilator raakt.

Nehemia | 08-07-20 | 18:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Stop. Hou op.

Poesman | 08-07-20 | 16:44

Mensen willen geen moraal opgedrongen krijgen in Nederland.
Je moet ze overtuigen.
Daarom heeft dat gedram van BLM helemaal geen effect.
Hoe harder je dramt, hoe meer weerstand je krijgt.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 16:41 | 4

@2voor12 | 08-07-20 | 16:44: En terecht! Sta voor je cultuur en ook je geschiedenis, al heeft die laatste donkere kanten, het is en blijft geschiedenis en daarvan hebben we heel veel geleerd en vooral afgeleerd.

Graeme Reaper3779 | 08-07-20 | 16:49

Klopt niet. Als de media gaan meedrammen loopt binnen de kortste keren heel het volk dat niet zelf kan nadenken er achter aan

Janas | 08-07-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas moet ik bij Lubach altijd aan het Ollonkreng denken.

piloot47 | 08-07-20 | 17:03

Ik ken veel van Lubach, maar deze juist niet. Dit is wel een erg goede van hem. Een van de weinige lichtpuntjes bij de Staatstelevisie.

Grachus | 08-07-20 | 19:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Noam Chomski zich terugtrekt is het pas serieus. Wie "Requiem for the American Dream" nog niet heeft gezien/gelezen, doe het snel nu het nog kan!

kindapaas | 08-07-20 | 16:39 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 16:44: interessant nietszeggende en overbodige mededeling, Waar blijft uw verstandig (haha) oordeel over de andereondertekenaars. We wachten in spanning af. Of moetu eerst bellen met het Parteibureau? Krijgen we weer een 'grapje' over oude mensen? Dan alvast: hahaha.

dathoujetoch | 08-07-20 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

In de vergaderingen waar ik wel eens moet stemmen zitten ook een paar mensen waarmee ik totaal geen enkele klik heb. Het heeft geen enkel nut om met hen te socializen want hun humor/hoe ze in het leven staan is de mijne niet en andersom is dat ook zo. Als tijdens het voor/tegen handje omhoog steken blijkt dat we zomaar incidenteel eens een keer hetzelfde vinden, moet ik daar erg om lachen. Hoe sneu als ik dan snel mijn hand omlaag zou doen. Zo bekijk ik het maar even.

Leptob | 08-07-20 | 16:38

Zo zie je maar weer. Voor radicaal links kun je niet een keertje een "controversiële" mening hebben op een onderwerp - je een meeloper of helemaal fout.

De verwarde man | 08-07-20 | 16:37

“Mmmmmmm...give yourself to me”?

NoMoreMrNiceGuy | 08-07-20 | 16:45

Niet snappen wat je ondertekend.. 350 jaar geleden was dat de reden dat je 5 dagen later op een slavenstransport naar Zuid America zat...

Epistulae_Morales | 08-07-20 | 16:35

Even googlen en veel van die ondertekenaars lieten zich laatdunkend uit over de brexit, over mensen die opzagen tegen de instroom van migranten etc. Vrijheid van mening is blijkbaar alleen belangrijk als het hun mening is.
Wel leuk dat deze woorden nu recht in hun bek kan worden teruggegooid als ze weer eens een ander de mond willen snoeien.

Incidentje-doorlopen | 08-07-20 | 16:35

Zo zie je maar, altijd als allerlaatste pas tekenen en vooral pas na enige jaren, zodat je zeker bent dat alle meningen van al die anderen gelijk zijn aan die van jou.

Lastig hoor.

Zer0-hedger | 08-07-20 | 16:34

In de tijd dat ik als teamleider werkte, ook eens een soortgelijke mail gekregen van een persoon die zich niet meer veilig voelde als transgender en eiste dat een mannelijke collega ontslagen werd, want hij had een grapje gemaakt over transgenders.

Mail verwijderd. Transgender op gesprek. Belachelijke jankverhalen met een heel eisenpakket, omdat iemand zich anders, en dus belangrijker moet voelen ofzo. Jaren geleden begon dat al een trend te worden.

Koekkeloere | 08-07-20 | 16:33 | 2

Dus ga je bij voorbaat dat soort volk niet meer aannemen. Met hun onzinnige gedram en gezeur zorgen ze er alleen voor dat geen weldenkende werkgever ze nog wil.

2voor12 | 08-07-20 | 16:41

@2voor12 | 08-07-20 | 16:41: Dat dus. Dat soort volk moet he mijden als de pest. Zijn heel goed in zeuren, zuigen en onrust stoken over niets. Kssst!

5611 | 08-07-20 | 22:40

Die totaal uit de bocht gevlogen Linkse Kerk en haar racistische ideologische quatsch is nog gekker dan een Harry Potter boek.

Tempolier | 08-07-20 | 16:31 | 1

Kerk is het juiste woord.
De anti-kwetsen clubjes zijn dogmatisch in hun doen.
Regels moeten gelden als keiharde waarheid en voor kritiek, nuance of zelf-reflectie is geen ruimte. Dan wordt je meteen als vijand bestempeld.
Deze gelijkenis verklaart ook waarom bijvoorbeeld een GroenLinks zo graag moslims een handje boven hoofd houdt, ze snappen hoe het is om een teer huidje te hebben en niet voor jezelf op te kunnen komen.

niet-creatief | 08-07-20 | 16:54

Als zelfs ex=CPN/huidig GroenLinks hoogleraar Meindert Fennema zich ernstig zorgen maakt over de cancel-culture en safe-space-vorming op Nederlandse universiteiten, dan zijn de rapen wel héél gaar.
"Op vrijwel alle universiteiten zijn ‘diversity officers’ aangesteld die er op moeten toezien dat op de literatuurlijsten geen racistische of seksistische boeken staan. Overal worden werkgroepen opgericht waarin docenten en studenten gezamenlijk ten strijde trekken om het hele curriculum te ‘dekoloniseren’." (..) Geheel in de geest van George Orwell moeten de Diversity Officers er op toezien dat alle politieke diversiteit uit de universiteiten verdwijnt. In mijn eigen afdeling Politicologie aan de UvA ging deze maand een brief rond, door bijna alle docenten getekend, waarin de ondertekenaars zichzelf schuldig verklaren aan het in stand houden van een koloniaal en racistisch onderwijsprogramma. ‘Our failure is evident in the ideas we have promoted and the community we have built. More specifically: we have not adequately focussed on issues of race and its intersectionalities in our research.’ (...)
joop.bnnvara.nl/opinies/op-de-univers...

Ik vrees echter dat deze roepende in die intellectuele woestijn genaamd de UvA weldra verbannen zal worden, bij GroenLinks zullen ze hem voorts ook op een zijpad manoeuvreren want het mag niet de bedoeling zijn dat hij in verkiezingstijd de BLM-bandwagon bekritiseerd, dat kan GL stemmen kosten.

Abject | 08-07-20 | 16:31 | 7

@Koning BongoBongo | 08-07-20 | 16:58: de 'man' is nimmer origineel, bedacht ik me laatst. Over wie zou dat toch gaan?

dathoujetoch | 08-07-20 | 17:02

Defund UvA!

5611 | 08-07-20 | 22:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zou Ayaan hier wel weer in de politiek willen hebben. Veel meegemaakt, praat vanuit een divers licht en heeft simpelweg genoeg breincellen om fatsoenlijk met discussies om te gaan. Ze zit nog in de VS neem ik aan?

Justhenk | 08-07-20 | 16:31 | 2

Is op korte termijn niet mogelijk. Ze is geen Nederlandse. Naturalisatie duurt minimaal 5 jaar. En met al die linkse bloedhonden in de politiek en op twitter kun je er vanuit gaan dat er geen minister is, die van zijn bevoegdheid gebruik maakt om tot een versnelde procedure over te gaan.

Grachus | 08-07-20 | 19:08

Allemaal lafaards die hun ondertekening weer intrekken. Willen zo graag bij de deugers horen. Neem een voorbeeld aan Geert Wilders, een man met een eigen mening die hij altijd zal blijven verkondigen en zich door niemand maar dan ook door niemand 'mond dood laat maken'. Held.

De Evangelist | 08-07-20 | 16:29

Even off topic; las in de nieuwsbrief over de bijna duizend nieuwe reaguurders! Wordt dit toch nog een dag met een gouden randje! Gefelicitaart enzo GS!

LoesjeP | 08-07-20 | 16:25 | 5

Bij de de Joop van de aanrander met de witte onderbroek en haatopa en demoniseerden van Baudet Han zonder Worst is dat ongeveer het aantal commenters in tien jaar tijd...

eerstneukendanpraten | 08-07-20 | 16:53

Het waren er 5000, maar 4000 waren niet divers genoeg.

Van Urk | 08-07-20 | 16:57

Ik lees de Off-Topics altijd het eerst. Meestal leuk en zetten je weer op een nieuw spoor (behalve als het sport-gezeik is)..

piloot47 | 08-07-20 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ayaan verdiend een lintje. Ik zou wellicht op haar stemmen, mits fvd of sterke VVD.

Schepvogel | 08-07-20 | 16:24 | 3

Ze zegt het mooi:
'To preserve the free exchange of ideas is worth saving'
Dat is wat nou net niet meer lukt bij BLM of fundamentalistische religies.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 16:28

Ze is ook 1 van mijn belangrijkste helden.

kunstliefhebber | 08-07-20 | 16:31

Ayaan verdient een perfecte grammatica.

piloot47 | 08-07-20 | 17:18

Ik heb (nog) helemaal niks ondertekend.

beldewouten | 08-07-20 | 16:23 | 5

Handelingsonbevoegd verklaard?

Grachus | 08-07-20 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik blijf het schandalig vinden dat Ayaan ons land uit gepest is door een stelletje simpele zielen. Gelukkig is ze elders goed terecht gekomen.

Ook goed om Chomsky te zien in de lijst van ondertekenaars. Ik begon te denken dat hij zijn verstand aan het verliezen was.

threeheadedmonkey | 08-07-20 | 16:22 | 1

Gelukkig hebben wel al die prachtige, intelligente en baanbrekende boeken en artikelen van Rita Verdonk nog - dat maakt het gemis van Ayaan meer dan goed.

piloot47 | 08-07-20 | 17:21

Als je van zelf nadenken en scepsis naar wantrouwen gaat
al of niet uit gemakzucht of overload aan informatie, gaat het ook mis.
Mensen kun je alles wijsmaken als ze niets meer geloven.
Ze hebben geen enkel oriëntatiepunt meer

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 16:22

Tja, daar ben je te laat. Want de geest is uit de fles, en mede door (deze figuren zelf ondersteunde) de linke kerk gaat die ook niet meer terug.

hangtiet met knoop | 08-07-20 | 16:21

De keutel-intrekkers hebben zeker nog nooit gehoord van Voltaire.
Hier geldt de variant van
"Ik ben het niet eens met wat je zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen."

Earl_of_Doncaster | 08-07-20 | 16:20 | 4

Dat heeft Voltaire nooit gezegd. Wel iemand die een biografie over hem geschreven heeft.

Zapata10 | 08-07-20 | 16:26

Filosofie is veel te ingewikkeld voor linkse deugmensen.

kunstliefhebber | 08-07-20 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Te grappig dit... je bent het dusdanig eens met een statement dat je er je handtekening onder zet. Omdat iemand die je mag dat ook doet, verander je ineens van mening? Je baseert je mening dus op wat anderen vinden en niet op wat jij zelf vindt? Wat een triest clubje kleuters :D

Trekhaas | 08-07-20 | 16:20 | 4

iemand die je niet mag, bedoel ik dus

Trekhaas | 08-07-20 | 16:26

Ik wilde een soort gelijke tegel tikken, met een soortgelijke afsluiting! U was me voor, waarvoor dank! Iedere persoon die ik ken, die links stemt, zijn 9 van de 10 keer idd kleuters. Geen gesprek mee te voeren, god-winnen, en stuk voor stuk bang voor wat anderen van hen vinden. (natuurlijk een uitzondering daargelaten). We leven helaas in een trieste wereld!

UnderCovert | 08-07-20 | 16:27

Is meer uit angst. Want als jij iets ondertekent dat ook door Rowling is ondertekent betekent dat in de woke cultuur dat ook jij gecancelled moet worden. Al is de petitie verder in orde en heb je verder een andere mening dan Rowling.
Je bent gewoon op deze manier geassocieerd met haar dus moet jij ook kapot.

2voor12 | 08-07-20 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

De essentie ervan is wel redelijk, maar als deze petitie zo voor mij lag zou ik hem niet ondertekenen voor alleen al dat moedeloze gezever over Trump en de 'radical right'.

Battery!!! | 08-07-20 | 16:19

Het verbazingwekkende is nog wel dat die lui helemaal niet in de gaten hebben hoe bekrompen ze in feite zijn. Mijn tijd zal het wel duren hoop ik, maar ik vind het toch beangstigend hoeveel invloed die nieuwe deugfascisten aan het krijgen zijn.

gekwetst | 08-07-20 | 16:19 | 2

Er wordt veel te veel aandacht aan besteed. Dat bml gezeur moet ophouden en dat kan alleen door dood te zwijgen. Zo'n pleidooi voor een open debat is koren op de molen van blm. Zó stom dat men dat niet doorheeft.

Lupuslupus | 08-07-20 | 16:27

@Lupuslupus | 08-07-20 | 16:27:
Klopt. Die clubjes willen geen open debat, verspilling van tijd. Maar toch vind ik het wel goed dat steeds meer mensen/bekendheden hier iets van zeggen.

threeheadedmonkey | 08-07-20 | 16:51

Vooruit, ik zet ook mijn handtekening.

Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 16:19 | 3

mmm, dan blijft er echt nog maar 1 over Kuif...

LonelyWanker | 08-07-20 | 16:22

Ik ga ook mijn handtekening zetten! Kan jij de jouwe weer eraf halen.

NoMoreMrNiceGuy | 08-07-20 | 16:36

Helemaal zelf besloten? Of op advies van het Huaptquartier. Uw stem zal wel wat uitmaken [mfpppftttt... wahhahaha]

dathoujetoch | 08-07-20 | 16:38

Ehm, een open debat met linksgekkies. Hoe dan?
Dit lijkt mij een utopie

pibasso | 08-07-20 | 16:19

He bah een open debat.
Met argumenten en zo.
Straks worden ze het nog eens.
Dan zit je daar met je boosheid. Wat moet je dan?

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 16:17

Jammer dat ze alleen niet inzien dat Trump geen "threat" is maar juist een ally in deze oorlog tegen de doorgeslagen deugmens en dus zo belangrijk voor free speech is. Dat hijzelf regelmatig met nieuwszenders weigert te praten, die zijn opmerkingen uit de context halen en zo dus een verkeerd beeld van zijn presidentschap schetsen, is zijn goed recht.

CocaCola | 08-07-20 | 16:15 | 6

@Glasgow Argus | 08-07-20 | 16:23: er wordt inderdaad meer getest maar dat is niet de verklaring gezien het hoge % positieve testen in bv. Texas en de volle ziekenhuizen daar. M.n. het hoge % positieve testen betekent dat ze juist te weinig testen. Maar blijf vooral Trump napraten en geloven !

Diederik_Ezel | 08-07-20 | 16:26

Ik heb altijd wel gevonden dat Coca Cola (let op de spatie) niet te pruimen is. Nu komt er opeens een CocaCola (zonder spatie) langs die hier een beetje die aartsleugenaar Trump neer zet als voorvechter van het vrije woord. Wat een gotspe.

VanToppinghe | 08-07-20 | 16:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja. Onze links-extremistische vrinden kunnen natuurlijk niet met de mensen geassocieerd worden die als 'fout' zijn aangemerkt. Voor je het weet wordt je hele familie op transport gezet.

Zo werkt dat tenslotte, bij de mentaal gehandicapte links extremisten. Genoeg voorbeelden van in behoorlijk recente historie.

TeeJee | 08-07-20 | 16:15

Tijd voor de bezitters van ruggengraten om hun poot uit te steken, rug recht en de discussie aangaan. Fucking buigers tegenwoordig, waaibomen

toerbaas | 08-07-20 | 16:13 | 1

Waarom de discussie aangaan met idioten die de rede niet verstaan? Niet eens weten wat dat is? Vergeefse moeite dus totaal nutteloos.

Lupuslupus | 08-07-20 | 16:30

Partijen als PvdA, D66, CDA, GroenLinks, VVD zijn ook altijd tegen bepaalde moties of wetsvoorstellen. De inhoud is ineens besmet als die van een PVV of FvD afkomstig is. Dat dat letterlijk mensenlevens kost kan die eerst genoemde partijen blijkbaar geen donder schelen. Jaren later dienen die partijen dan ineens moties of wetsvoorstellen in die praktisch gelijk zijn aan de eerder ingediende moties of wetsvoorstellen.

El Rico Grande | 08-07-20 | 16:13 | 1

Dat heet het: 'the enemy of my enemy is my friend principe"

Moet je ECHTE progressieven en linkse mensen in landen als Pakistan of Indonesie eens uitleggen waarom 'groen'-'links' hier zo heult met de 'vijand' (lees rechts-extremistische oer-conservatieve relifascisten of moslimextremisten)

litebyte | 08-07-20 | 17:00

Toch is het tijd voor herbezinning op de intramurale psychiatrische hulpverlening.

De meeste ondertekenaars en cancelliers van bovenstaande komen maar weinig stabiel over.

Een rustgevende instelling, rustiek gelegen in de bossen, ruimhartige medicatie en een spanlaken op zijn tijd zijn beter geschikt dan de open inrichting waarin zij nu verkeren.

Glasgow Argus | 08-07-20 | 16:12 | 2

Helemaal mee eens.

Lupuslupus | 08-07-20 | 16:31

Een beetje in de bossen trippen. Dat wil ik ook wel!

Grachus | 08-07-20 | 19:14

Ik begrijp er werkelijk niks van. Is deze gang van zaken goed of slecht?

Lochos | 08-07-20 | 16:12 | 4

@DrumPiet | 08-07-20 | 16:15:
Is prima te begrijpen als je de moeite doet. Komt er op neer dat al dat woke volk over elkaar heen buitelt om andere woke mensen op iets te kunnen betrappen dat niet woke genoeg is.
En zo word het met de dag hilarischer. Een heerlijk schouwspel van buitenaf om te zien hoe ze elkaar aan het afmaken zijn.

2voor12 | 08-07-20 | 16:17

@DrumPiet | 08-07-20 | 16:20:
Ook al op scholen, universiteiten en in bedrijven. Maar het wachten is op dat het zichzelf opblaast en we weer normaal gaan doen. Tot die tijd lees ik met genoegen hoe de aanstichters er van nu zelf ook aangepakt worden omdat ze blijkbaar weer niet ver genoeg gaan. En hun argumenten worden met de dag idioter.

2voor12 | 08-07-20 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb ook ooit eens ergens m'n handtekening ondergezet waar ik de rest van m'n leven spijt van had, ik ken het gevoel.

Mr_Natural | 08-07-20 | 16:11 | 5

Ja, je zult er maar me getrouwd zijn.

Psycho3 | 08-07-20 | 16:17

hoe lang ben je al getrouwd ?

Lt-Kol Kilgore | 08-07-20 | 16:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Angsthazen.

Lt-Kol Kilgore | 08-07-20 | 16:11

Ik wacht nog op de steunverklaring van Arie Boomsma, en het Front van activistische creolen, al dan niet van kleur.

Shortganger | 08-07-20 | 16:11

Weinig mensen van kleur die ondertekenen. Dan weet je wel hoe laat het is...

Kuifje-naar-Brussel | 08-07-20 | 16:11 | 3

Die willen geen open debat ?
Dat zou vreemd zijn inderdaad.

kloopindeslootjijook | 08-07-20 | 16:25

Sommigen zijn verkleurd van binnen, dat is veel erger.

dathoujetoch | 08-07-20 | 17:09

Morgan Freeman had er bij kunnen staan. Misschien tekent-ie nog.

Schoorsteenveger | 08-07-20 | 18:00

Handtekening intrekken omdat persoon X het ook een goed idee vindt. Snap je dat met zulke doorgetripte fanatici op geen enkele manier common ground gevonden kan worden? Kalltstellen.

Claude_Vieaul | 08-07-20 | 16:11

Je vraagt je toch wel eens af hoe die Rushdie zn verdere leven heeft geleid...en zeker als je nu bekijkt wat hij nu eigenlijk heeft geschreven in dat boek van hem. Wat een mongolen zijn die geloofsgekkies toch. Dat we daar nu nog steeds zo’n rekening mee houden...

TonyMontana010 | 08-07-20 | 16:10

Heeft Arie Boomsma al een fatwa uitgesproken over de boeken en films van Rowling?

_pacman_ | 08-07-20 | 16:10 | 2

Nee, maar de actreutels uit de films wel.

Glasgow Argus | 08-07-20 | 16:15

@Glasgow Argus | 08-07-20 | 16:15: Geen ruggengraat. Dat zijn de ergste.

Nehemia | 08-07-20 | 18:13

Transseksualiteit is een geestelijke aandoening en geen derde geslacht en ook geen geaardheid (dus het moet uit de LGB-reeks). Soms wordt het zelfs gebruikt om misbruik mogelijk te maken, doordat het entree verschaft op plekken waar je als treurige gast nooit komt. Dat feministen zich voor dat karretje laten spannen is helemaal 2020.

JohnLocke | 08-07-20 | 16:10 | 2

Ssst, dat mag je niet zeggen.

Osdorpertje | 08-07-20 | 16:41

Ik ken er inderdaad niet ‘een’ normale, maar dat komt natuurlijk omdat ik zelf abnormaal ben.

BobDobalina | 08-07-20 | 18:50

Ayaan vindt het goed, dus dan trekken alle deugers zich terug.

Guusje Nadorst | 08-07-20 | 16:08

Ik ben ook voor open debat, maar niet als [insert:random_enemy] het ook is.

ratelaar | 08-07-20 | 16:08

Pleur toch op met al dat gelazer. Krijg een leven en laat de ander met rust met je ongeïnspireerde baggerlogica.

GodfrietvanAviko | 08-07-20 | 16:07
-weggejorist-
laagvliegert | 08-07-20 | 16:07 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het was al niet makkelijk te doorgronden, maar Spartacus maakt er een volstrekt onbegrijpelijk geheel van. Wie zijn al die mensen, wat willen ze of wat willen ze juist niet en waarom is dit interessant voor Nederland?

DrumPiet | 08-07-20 | 16:07 | 2

Dit is interessant voor Nederland omdat elke hype in de USA overwaait naar hier.

sprietatoom | 08-07-20 | 16:10

Als je niet inziet waarom dit relevant is voor wat er ook hier ten lande gebeurt, dan heb je toch echt stront in de ogen. De overal snel groeiende "woke" community is bezig met een taalzuivering en een dictatoriale kijk op wat waar is en wat goed is, en probeert het debat volledig plat te gooien. Deze lui protesteren daar letterlijk tegen. Alles wat ze doen is pleiten voor een open discussie, voor ratio, voor argument, en wat er gebeurt is dat ze door de "wokies" meteen gedoodverfd worden als mensen met een verkeerde mening, aanhangers van een verkeerde waarheid, slechteriken, dat wie er op de lijst staat kennelijk belangrijker wordt geacht dan waar ze voor staan. Guilt by association.

Schoorsteenveger | 08-07-20 | 17:58

Altijd lachen met die mensen. Je mag alles zeggen. Zolang ik het er maar mee eens ben.

OscarWilde | 08-07-20 | 16:06 | 1

Ach, we hebben ook een regeringspartij die enorm voor democratie is, mits u wel het juiste vakje aankruist.
Het verderf is echt al lang dit amateuristische circulaire vuurpeloton voorbij.

TheEgg | 08-07-20 | 16:19

Precies het probleem: niet gezien willen worden met 'verkeerde' namen.

Diotima | 08-07-20 | 16:06 | 4

Precies, legt duidelijk de intolerantie van het willen deugen bloot.

Struikrover3 | 08-07-20 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

En claudia de breij?

de count | 08-07-20 | 16:06 | 2

wie?!?

Enrique C | 08-07-20 | 16:15

Die wacht af en tekent pas (of niet) als de keuze veilig is, zodat ze achteraf kan roepen dat ze op de barricades heeft gestaan.

NaughtiusMaximus | 08-07-20 | 16:18

Wat boeit die gasten toch allemaal hoe iedereen denkt? Manman ga toch leven en laat ons met rust met jullie "statements".

F1802 | 08-07-20 | 16:05

Een petitie tegen eerdere petities, dat gaat wat opleveren!
Doe gewoon je ding en trek je niets aan van de overgevoeligen van deze wereld.

zuurtjeregen | 08-07-20 | 16:04 | 2

Dat wordt lastig als ook werkgevers en wetgevers overgevoelig zijn.

obominotie | 08-07-20 | 16:12

Dat is makkelijk. Ben 'opgevoed' met .. sta er boven! De andere partij kon zijn goddelijke gang gaan en leerde hoe het niet moest.

CalamityJane | 08-07-20 | 17:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken