LIVE - "Ernstige Wanordelijkheden" te Utrecht
Verboden demonstratie tegen Corona Dictatuur Rutte
Social
Rechtstreeks naar het Stadje, waar vanmiddag de pleuris dusdanig zou uitbreken dat de plv vz van de veiligheidsregio Utrecht al een noodbevel heeft uitgevaardigd. Uit vrees voor rellen, want iemand (Rutte zelf natuurlijk, met zo'n Haags accent - red) heeft de Telegraaf gebeld dat er 1000 hoolies van verschillende clubs naar 030 komen om te rellen. Jaarbeursplein is afgezet met hekken (en nu ook met agenten), overal matrixborden met de tekst DEMONSTREREN NIET TOEGESTAAN. En er loopt iemand met een live cam door Park Oog in Al. Liveblog bij RTVUtrecht, livetweets bij de beroemdste Utrechtert Bas Paternotte en Jack de Woordkunstenaar. Later meer.
Politie: 15 aanhoudingen so far
Update: Utrecht weer rustig. 1000 hooligans NEPNIEUWS van hoax-overheid
Social
Reaguursels
InloggenIn de NL-dictatuur koloniseert de minderheid de oorspronkelijke bevolking, door middel van slavernij onder het mom van het slavernij verleden.
"hoax-overheid" nounounou, da's nogal een boude stelling.
Zijn er soms voorstellingen in het theater geweest die twijfel doen rijzen over de staatsrechtelijke grondslag van de geziene kabuki?
Nee hoor helemaal niet, maar dit is de manier waarop de overheid onder leiding van Rutte de warme staatsgreep uitvoeren.
Als iemand je anoniem belt en beweert dat er 1000 hooligans naar de demonstratie komen, kun je dat eerst onderzoeken. Je hoeft niet gelijk de overheid te bellen om ze te 'waarschuwen'. Want bij een 'rechtse demo zullen er altijd anonieme bellers zijn die zo voorzetjes geven aan OM en politie en redenen geven om een demo te verbieden. Dus ook de Telegraaf zit dus in het 'kartel-complot'
De Telegraaf zit vuistdik in de reedt van Rutte, dat is toch niks nieuws?
Zie ook de manier waarop er in die krant dagelijks corona-angst wordt aangewakkerd. Vergis je niet: bange mensen zijn eerder geneigd te stemmen op de heersende elite, want het alternatief is immers 'eng'.
Dus gaat de Telegraaf lekker door met het bonken op de angst-trom.
Als de boeren demonstreren is de hermandad ineens een stuk flexibeler.
De demonstraties zijn verboden omdat er anders teveel mensen op af komen.
Want reken maar dat een zeer groot deel van de bevolking de maatregelen die nu van kracht zijn zwaar overdreven vinden en vaak ronduit belachelijk.
De waarheid over dit virus wordt angstvallig stil gehouden door de MSM en personen zoals M de Hond of W Engel worden vakkundig uit de MSM geweerd.
We moeten luisteren naar het RIVM want dit zijn de experts op dit gebied net als bij de Stikstof 'crisis' waar men van een mug een olifant maakt.
En onze MP geeft maar al te makkelijk het roer over aan deze instantie.
Gelukkig hebben we de WHO nog met die fijne Tedros als directeur.
En dan hebben we Bill Gates nog de groot aandeelhouder van de WHO.
Hiervoor was hij de groot aandeelhouder van Microsoft, U weet wel dat besturings programma waar om de haver klap zich virussen voordeden en je weer een virus killer of firewall moest kopen.
Dat zet je toch wel aan het denken.
De groep die verantwoordelijk is voor het verstoren van de openbare orde bestaat uit ongeveer 150 personen. Ze hebben tot begin september (werk)vakantie was in het nieuws dus tot die tijd kunnen alle demo's in Jan's nieuwe stadje gewoon doorgaan. Zonder enig probleem zou ik zeggen.
Weet niet hoor, lees de ene na de andere uitbraak in andere landen. Komt door dit soort jokers. Dictatuur? Verhuis naar Venezuela/Noord-Korea/Cuba/Rusland/China (goh, allemaal linkse regimes), blijf er een jaar en zeg het dan nog eens over NL. Meest vrije land ter wereld heeft helaas ook de grootste hedonisten lijkt het soms
Als je test krijg je besmettingen te zien.
De virale belasting is met dit weer gering. Mensen kunnen dus wel het virus krijgen, maar worden er amper ziek van. Als je niet test zie je dus helemaal niets.
@Datgingniegoed | 05-07-20 | 00:43: Als je alleen mensen met ziekteverschijnselen test is het aantal doden per waargenomen besmetting ook vele malen hoger.
Door meer te testen idd meer besmettingen. PCR test geeft alleen te veel false-positives. Serologisch is betrouwbaarder. Nauwelijks meer toename dodelijke gevallen dus eigenlijk geen toename of zgn tweede piek. Trap er niet in.
@Frau Merkel | 05-07-20 | 00:49:
Het 'gevaar' van het virus wordt schromelijk overschat, weer of geen weer. Ten eerste wordt vergeten dat 'besmet' iets heel anders is dan 'ziek' (maar in de MSM wordt het voor 't gemak uiteraard op één hoop gegooid, want dan lijkt het allemaal enger), daarnaast blijkt het virus ook intrinsiek een stuk milder dan eerst gedacht; het RIVM ging in februari uit van ongeveer 20% ziekenhuisopnames onder de zieken (NB, opnieuw: dat is dus iets anders dan 'besmet'!), maar weet u hoe hoog dat percentage uiteindelijk is gebleken? Nog geen 4%!
Van die 4% kwam ongeveer een derde op de IC terecht, en daarvan is weer ongeveer een derde overleden. Kom je dus uit op een mortaliteitsrisico van om en nabij de 1%, let wel, alleen voor zeer oude en zwakke mensen.
De cijfertjes kunt u nalezen op de site van de GGD, ik heb ze niet uit mijn duim gezogen...
Het zal wel geen Black Lives Matter demonstratie zijn, want ik zie politie op de beelden.
Fietste gistermiddag nietsvermoedend het centrum in en zag serieus niet eerder zo'n overweldigende politiemacht op de been – bij geen enkel evenement dat ik tot nu toe meemaakte in deze stad! Mijn eerste gedachte (zonder te weten wat er in de planning stond): okay het kan dus wel, maar dit vertoon ban spierballen is vast niet bedoeld om de vele overlastgevende jongeren nu eens echt aan te pakken, daarvoor is altijd te weinig mankracht namelijk. En jawel hoor, een demo van onschuldige Hollanders, zogenaamd uit op confrontaties, bleek de aanleiding te vormen. I say no more.
BlokkeerFriezen ergens ? Toen waren de wouten ook zo actief.....
Ha, op dezelfde dag werd de Erasmusbrug in Rotterdam geblokkeerd. Hier was sprake van echt gevaarlijke toestanden. Hulpdiensten konden er niet langs, zoals dat bij de Blokeerfriezen wél kon. Hoeveel mensen zijn overleden doordat de ambulance er niet langs kon die dag? En Aboutaleb zei doodleuk dat demonstreren een grondrecht was. Maar daarvoor is niemand opgepakt en heeft niemand DNA hoeven af staan.
Het taalgebruik ook in de media.
Als het demonstratierecht zo een groot goed is hoe komen wij dan eigenlijk aan verboden demonstraties en illegale demonstraties.
Die zijn er formeel niet.
Die vergelijking: Bert en Ernie 'banaan in je oor' die Maurice de Hond maakte met de 1.5 m dictatuur, treffend.
Dit is een kwalijke zaak als blijkt dat er helemaal niet zoveel hooligans waren. Dan was er ook geen reden om de betoging te verbieden
Dat is natuurlijk gewoon verzonnen. Gelogen dus.
Want zo werkt dat.
@ZZP-er | 04-07-20 | 22:03: De leugen regeert maar dan ben je een alu hoedje
Een demonstratie tegen gezond verstand.
Wat is dit voor rare omgekeerde wereld:
boeren en burgers (en blanke hooligans) worden met extreem harde hand verwijderd en marokanen worden totaal niet aangepakt.
Welk krankzinnig idee zit hier achter?
1984
Het land naar de klote helpen, dat is het doel. Je eigen mensen neerknuppelen en aftuigen. Weten jullie nog met wie Rutte laatst heeft gedineerd. Waarschijnlijk tips gehad hoe te handelen. Sla je eigen volk neer en je stijgt in de peilingen. Nu even geld overmaken. Naar Frankrijk, Spanje, enz, enz,
En maar uren schrijven die agenten. Het mag een paar centen kosten om het morrende volk duidelijk te maken dat demonstreren zonder grimmige sfeer niet lukt. Leuk demonstreren met de politie op afstand mag alleen als je voor de Groene Gekte of minder blanken bent.
Dat dus. De demonstratie op 1 juni maakte duidelijk hoe het werkt. BLM krijgt alle ruimte, ben je tegen het overheidsbeleid in de vorm van de corona hysterie dan word je neergeknuppeld, al zit je in een rolstoel. Dat is de reden waarom ik zo'n hekel heb Naan Mark Rutte en zijn vieze kliek en waar mogelijk de boel saboteer. Met zijn 'we hebben afgesproken'. Het enige wat we afgesproken hebben is dat we € 1.000 van hem zouden krijgen.
Duizend hooligans, dat geloof je toch zelf niet? Het word met de dag ongeloofwaardiger.
Nee, maar het waren er dan ook precies duizend, hé. Dat is om het geloofwaardiger te maken. Ongeloofwaardigheid is het nieuwe geloofwaardig. Ga maar na:
1. De mens - voor zover daar sprake van is - is slechts een vlekje in het universum; toch heeft elk individueel mens en hebben mensen in het algemeen, enorm veel invloed op wat "het klimaat" wordt genoemd;
2. Blanke westerse mensen hebben de slavernij van blanken ten opzichte van niet-blanken afgeschaft; toch zijn alle blanke mensen schuldig aan het >>Feit<< dat het westen vandaag de dag welig tiert met institutioneel racisme;
3. Moslimorganisaties, extreem-linkse groeperingen en individuen zoals Volkert van der Graaf, Mohammed Bouyeri, Antifa, KOZP en BLM ondermijnen de gehele democratie en de gehele rechtsstaat; toch staat de zogenaamde extreem-rechtse Geert Wilders - zogenaamd HET symbool van het zogenaamde en zogenoemde extreem-rechts Nederland - terecht voor het zogenaamde feit dat zijn gebruik van het vrije woord de democratie en rechtsstaat zou ondermijnen.
Het is allemaal even ongeloofwaardig en toch is het allemaal even werkelijk, vandaag de dag.
De agenten zijn verward, donkere persoon, ojee oppassen, niets verkeerd doen en op een knie om vergiffenis vragen. Ouder persoon, waterkanon en knuppel gebruiken! Oudere donkere persoon ehhh, ehhhh,ehhh.
En straks in het donker...?
Hoeveel hooligans hebben we wel niet in Nederland? Met dit paniekvoetbal moeten het enorme aantallen zijn.
Het zijn er nog altijd minder dan marokkanen, dus zou je verwachten dat de politie tegen de veel grotere groep rifratten ook op zou treden, zeker gezien de enorme overlast die ze veroorzaken. Of is dat teveel in het belang van de burger?
U vergeet de iftar met gratis eten en drinken ( door ons betaald). Zoiets laat je als agent toch niet door de neus boren.
De hooligans worden gezien als de natuurlijke tegenstanders van de politie en de overheid; de Marokkanen in bijvoorbeeld Scheveningen - maar er zijn ook talloze andere plekken - zijn de vijanden van het gewone Nederlandse volk.
Jouw vraag is terecht, maar het antwoord wijst in een andere richting: het gaat er niet (louter) om dat het teveel is in het belang van de burgers en het volk, maar het gaat er (ook en) vooral om dat de demonstranten, dus ook de hooligans, een bedreiging zijn voor de overheid.
Conclusie: Het belang van de overheid is voor de overheid van meer belang dan het volksbelang.
@GeenHeil | 04-07-20 | 20:24: Het gewone Nederlandse volk is de vijand van de politiek en dit kabinet in het bijzonder. Marokkanen zijn ook de vijand van het gewone Nederlandse volk en zijn daarom de vrienden van de politiek.
@5611 | 04-07-20 | 21:35:
Die laatste conclusie durf ik niet te trekken. Ik durf niet te zeggen dat ze de vrienden zijn van de politiek. Het kan zijn dat ze als bondgenoten worden gezien, maar het kan ook zijn dat ze als useful idiots worden gedoogd. Als dat laatste het geval is, als de huidige leiders denken dat zij de Marokkanen en moslims gedogen, dan hebben ze het mis: vanuit de moslims en Marokkanen gezien gedogen zij de huidige leiders, tot er voldoende moslims zijn.
@GeenHeil | 04-07-20 | 21:40: Exact. Hoe dan ook een ziek zooitje bij elkaar, dat helaas wel.
Waarom mogen voetbalsupporters en hooligans niet demonstreren? Waar slaat dat op? "Ze hebben gesnoven." Bewijs dat maar. Gesnoven hebben is in Nederland overigens niet strafbaar. Het bezitten van drugs is strafbaar en gedrag kan strafbaar zijn. Pas als die doorgesnoven hooligans zich misdragen, pas dan is er een reden om in te grijpen; er is geen reden om in te grijpen, puur en alleen omdat het hooligans zijn en omdat ze - wellicht - gesnoven hebben.
Edit: ik lees overal dat er signalen waren dat die hooligans "de openbare orde wilden verstoren..." Maar de vraag is niet wat hun intentie was om daar naartoe te gaan, de vraag is hoe ze zich gedroegen. Verstoorden ze de openbare orde? Nee? Dan had je ze niet moeten sommeren om te vertrekken, maar dan had je ze moeten laten demonstreren en dan had je moeten afwachten. Je kan niet zomaar even preventief demonstraties verbieden, omdat er weleens wat zou kunnen gaan gebeuren. Dat is onliberaal en ondemocratisch.
En omdat "hooligans" blank zijn. dat lijkt met de enige juiste konklusie.
Het was toch alleen maar een kutsmoes, een lul verhaal, een verzinsel, een voorwand om een eerlijke demonstratie van mensen die het gezeik en gekonkel van dit chinese virus gelul zat zijn. Nederland staat hoog op de lijst van dode mensen door de onkunde van een paar gestoorde in Den-Haag. Hadden ze eerder hun werk gedaan waren er niet zoveel doden en was er niet zoveel schade ontstaan.
Het bekt ook zo lekker makkelijk 'Hooligans'. Van welke club als ik vragen mag? Feyenoorders acht ik uitgesloten anders had ik er wel wat van gehoord. Het zullen ongetwijfeld wel weer ajacieden geweest zijn.
@jan huppeldepup | 04-07-20 | 20:25:
Ik ga hier even uit van de "we nemen even aan dat..."-gedachte: stel dat het inderdaad om hooligans gaat waarvan het op de een of andere manier dan "bekend" is - voor zover dat mogelijk is - dat ze naar Utrecht gaan om daar stennis te schoppen. Dan is er nog steeds geen enkele aanleiding om de demonstratie bij voorbaat stuk te slaan door hem simpelweg te verbieden.
Dit land is stuk, helemaal kapot. Laat deze linkse beroeps marxisten nog een paar jaar zitten en je herkent het echt niet meer terug. Wanneer is het begint de echte revolutie?
Er komt helemaal geen revolutie. Er komt misschien een revolte en hoewel er gelijkenissen zijn tussen wat een revolutie is en wat een revolte is, zijn er ook heel veel subtiele verschillen. Of de opstand uit zal breken, dat weet ik niet, dat durf ik niet te voorspellen. Wat ik wel weet, dat is dat we momenteel een poging tot exorcisme zien, namelijk van onwelgevallige ideeën, en ik weet ook dat exorcisme-exercities zelden lang stand houden. Je kan de stinkzwammen van dood en verderf al bijna ruiken, er hangt een ijle vieze lucht omheen. We gaan wellicht het einde meemaken van een tijdperk, wie weet. En helemaal niemand weet op dit moment welke kant dat op gaat vallen. We leven in heel onzekere tijden.
@GeenHeil | 04-07-20 | 20:12:
De onderdrukking is gelijk aan die in China.
@ZZP-er | 04-07-20 | 20:26:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat denkt en ik snap waarom je het zegt, maar je moet heel goed begrijpen dat er in China in zekere zin een vrijwillige vorm van onderdrukking is. Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat we daar in Nederland ook naar op weg zijn, naar een volk dat onderdrukt wil worden en dat het prima vindt als burgers die wel vrij willen zijn ook worden onderdrukt.
@GeenHeil | 04-07-20 | 20:12: Het huidige bestel zal zichzelf binnen een paar jaar opgeheven hebben. Onze politiek zal versplinteren tussen vele cliënt-geöriënteerde splinterpartijtjes en de openbare ruimte zal toebehoren aan de agressiefste grootste bekken. Veilig over staat is er dan niet meer bij, men zal plaatselijk belasting moeten gaan afdragen aan de grootste maffia-lords. In Michigan heeft men al een voorschotje genomen.
@Sans Comique | 05-07-20 | 09:09: Een somber toekomstbeeld dat u daar schetst, maar ik vrees dat het niet ver van de realiteit is. Een Oost-Europese hoogopgeleide vriendin die ik weleens bijpraat over actuele ontwikkelingen hier, duidt de huidige stromingen als zuiver communistisch en zij put uit persoonlijke jeugdervaringen.
Al die donkerblauwe ME busjes met hooligans.. Het zogenaamde hooligan angst. Dit land is kapot. Vandaag de NOS weer dat ouderen de huizen te lang bezetten. Dan weer dat rivm de zendmasten data gaan krijgen.
Weer wat geleerd: als je een verwarde man ziet, moet je doorgeven dat er hooligans zijn. Dan komt de ME wel.
Toch ook hoolies ingehuurd.
www.gelderlander.nl/wageningen/me-hou...
Volgens personeel van Hotel de Wereld dat aan het plein ligt, was er aanvankelijk sprake van een vreedzame demonstratie. Nadat de ME was opgesteld en het plein begon te ruimen, kwam het tot schermutselingen.
Is dat trouwens niet het ultieme deugen door De Gelderlander (valt onder het AD). "voetbaldemonstranten"
Hopelijk halen ze meteen ook dat beeld van massa moordenaar Che Guevara om en flikkeren dat in de gracht
nah, de demonstrerende burgers zijn ongevaarlijk. Hun regenten niet, maar dat zijn dan weer medestanders van kameraad Che.
Dat beeld is onbedreigd. Dat wel.
Antifa heeft weer een trucje om demonstraties te verstoren? Opbellen met een hooligan verhaaltje. Wat een fascistisch kuttuig is het ook. Ga gvd geld verdienen of hou anders je bek.
Wanneer je als overheid iedereen die het niet met jou eens is een hooligan noemt, heb je een perfect excuus om je tegenstanders op te pakken en hun demonstraties uit elkaar te knuppelen.
Telegraaf geeft die anonieme tip zonder zelf verder iets te onderzoeken kritiekloos door aan de politie, dus die zitten ook in het 'complot'.
Woon in Utrecht en heb nog nooit zoiets belachelijks gezien in mijn stad!
We leven in een dictatuur, beschamend...
Ja vond het ook ontluisterend om te zien dat machtsvertoon tegenover brave burgers, waar structureel niet, of onvoldoende wordt opgetreden tegen uitschot.
.. maar goed. Kan mij niet onttrekken aan de indruk dat onze regenten zich minder zorgen maken over de "volksgezondheid". DENK dat ze zich meer zorgen maken over groeiend meningsdelict bij bezorgde burgers.
Pleinen vol tegenstanders van onze samenleving worden zowel gesteund door de burgemeester - als vermeden door de politie. Terwijl burgers die bezorgd zijn over anti-democratische tendensen het politiegeweld op hun weg treffen.
Laat die hooligans naar een BLM demonstratie gaan. Win-win.
Er waren geen hooligans!!! Alleen volkomen belachelijk machtsvertoon van de politie. Kijk dan zelf!
www.youtube.com/watch?v=2IxYW8UKA1U
@Lupuslupus | 04-07-20 | 19:18:
.. alle gewone burgers met een verboden mening zijn "hooligans" voor de schurken in Hilversum, Den Haag en Brussel.
Ik mis de tegendemonstratie van BLM. Immers, BLM toch?
Die anderhalve-meter-regel is inderdaad wel handig om demonstraties te verbieden. Als ik als overheid een impopulaire maatregel zou willen doordrukken is het nu de tijd.
Exact de reden dat die spoedwet er zeker gaat komen. We staan nog slechts aan de vooravond van alle impopulaire maatregelen die ze willen doorvoeren, dus de eerste stap is om dan alle "staatsonvriendelijke" protesten monddood te maken.
Ja-a-a-haa, nu komt de inferieure mensachtige echt uit de mouw, hè? Pinokkio's corona-dictatuur. Zou het stemvee nou echt? Nah, ijdele hoop.
Vergelijk het eens op grote lijnen met hoe het Geert verging. Ziet u het nu wel of nog steeds niet?
Geert is slechts 1 persoon. De bevolking: 17,5 miljoen.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 19:20: Interesseert Mark Rutte niets. Hij moet en zal iedereen die het niet met hem eens is, neer laten knuppelen.
Lasat het woord hooligans vallen, en voila, je hebt aanleiding om een normale demo uiteen te knippelen. Wanneer en waar worden die 'hooligans' betaald? In dat busje waar ook de stillen zitten, of netjes op het bureau? Bij de BLM en andere rellen ziin nog nooit hooligans geweest, en bij de tegenstanders altijd. Hoe kan dat? Enquete graag.
Hier een verslag van de verboden demonstratie.
www.youtube.com/watch?v=2IxYW8UKA1U
Heb de film zelf nog niet gezien dus k ga nu kijken of er inderdaad rellen waren.
Te huren via uitzendbureau Haaglanden BV. Daar bestelt de gemeente Den Haag zijn Hooligans. Misschien hebben andere gemeenten ook wel zo’n uitzendbureautje.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 18:45:
Heb het even bekeken. Wat ik niet snap: Dan ben je van de organisatie, trek je een focking zwarte hoodie aan (met een NL-vlag en een slogan), zet je een focking muts op en draag je een helm aan je broekriem. Daarnaast, een stel verrotte tanden in je bek daar zeg je u tegen en sta je daar de menigte te beschreeuwen met 'focking dit en focking dat'. Geen idee wie het is, maar mijn sympathie heeft ie voor als nog niet.
@Stormageddon | 04-07-20 | 19:03: Zou me niets verbazen, desnoods laten ze wat 'hoolifans' naar de politie bellen. Onder Mark Rutte is liegen en bedriegen een plicht.
Onze regering is lekker met vakantie, deze crisis is dus voorbij. De 2e golf in oktober/november, coronawet is er dan doorgedrukt. We gaan rare tijden meemaken. Het casino-pensioen is er ook zomaar doorheen, met dank aan de vakbonden.
De politie kan geen goed meer doen. Laatst in Den Haag had ze beter moeten anticiperen op de komst van hooligans, maar nu is er ineens sprake van een overheidscomplot waarin hooligans er met de haren bij zouden worden gesleept om demonstraties te verbieden. Ik heb niks tegen aluhoedjes, maar ik kan elke dag van huis af voor het demonstratierecht van dan weer een schoolkind met vlechtjes en twee pinkkootjes, dan weer een zwarte gesubsidieerde beroepsklager en vervolgens een geflipte dansleraar met dreadlocks die zijn noodlijdende toko in de lucht wil houden, gesteund door een rekenwonder die vermoedelijk zwaar heeft geïnvesteerd in het nieuwste model ventilatiesysteem.
De politie moet vreedzame demonstraties faciliteren. Mensen hebben het recht om in het openbaar voor hun mening uit te komen. Behalve in Nederland.
Waarom worden er geen scherpschutters ingezet vanwege 1.5 meter afstand? Nu is het onveilig voor deze agenten.
Ik snap het ook niet. Beetje vuurwapengeweld mag toch wel vandaag? Het is tenslotte Fourth of July, Amerikadag.
Hier waren ook handgrana...eh blend granaten van node, het is tenslotte geen blm demonstratie dus hak er op. Waarschijnlijk hebben de meeste agenten nooit grootouders gehad zoals ze met bejaarde omgaan.
De eerste beelden laten weer een hoog gehalte aan opgeschoren crapuul van zekere afkomst zien.
En die hebben volgens jou geen recht van spreken?
Demonstreren is toch een grondrecht, en ik vind het onderwerp dusdanig belangrijk, dat..... bla bla bla.
Meten....... met........ twee....... maten.
We zijn allemaal gelijk, maar de een is meer gelijk dan de ander....
Dat vinden de dienstkloppers momenteel ook. Dat de één meer gelijk is dan de ander. Misschien dat je nu mijn punt begrijpt.
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:36:
Politie maakt het beleid niet, maar voert het uit.
Daar worden ze voor ingehuurd.
Natuurlijk hebben ze een eigen mening.
Maar de politieman/vrouw, die niet met het beleid eens is, en het niet wil uitvoeren, wordt eruit gegooid.
Daar de gemiddelde politieman/vrouw van zijn werk houdt, ligt die keuze begrijpelijk moeilijk.
De agenten zijn verward, donkere persoon, ojee oppassen, niets verkeerd doen en op een knie om vergiffenis vragen. Ouder persoon, waterkanon en knuppel gebruiken! Oudere donkere persoon ehhh, ehhhh,ehhh.
Bizar. Vroegah moest je in groepsverband van foebulle houden om "hooligan" te worden.
Tegenwoordig is iedereen "hooligan" die gebruik wil maken van grondrechten als vrijheid van vergadering en - demonstratie. Dat trekt ook nog eens buitensporige menigtes knuppels, paarden en waterkanonnen aan.
Het is een stuk eenvoudiger te melden dat de demonstratie om "racisme" handelt, namens de racisten van BLM. Daarmee verdwijnen de zwart-gele supporters van "onze" regenten ook spoorslags uit het straatbeeld.
In dit geval ligt het wel iets anders. Er zijn behoorlijke groepen hooligans van andere clubs aanwezig. Zij komen niet voor de demonstratie.
@Peter_la_Selie | 04-07-20 | 18:28:
Dat heeft u gezien?
@Peter_la_Selie | 04-07-20 | 18:28:
Mja, kijk wel eens naar de beelden in Amerikaanse steden. Onze meest verwilderde "hooligans" zijn natte watjes vergeleken bij de racisten van BLM en de fascisten van Antifa.
Bovendien vermoed ik een laf smoesje van Rutte en CO. Kweet ook niet waarom ik zo over ze denk.
@Jan Passant mk2 | 04-07-20 | 18:31:
LOL. Hooligans slopen antifa en blm
@Roadblock | 04-07-20 | 18:31:
Nee, informatie uit bronnen die ik niet kan delen.
@Peter_la_Selie | 04-07-20 | 18:35: Onzin. Kijk het filmpje dan of is dat teveel moeite? Heb het nu al 2x geplaatst maar blijf niet aan de gang. Als u in uw zelfbedachte bubbel wilt blijven zitten: gewoon doen. 'Inormatiebronnen', roflol.
De verplichte anderhalve meter afstand geld natuurlijk niet voor dienders die je moeten neerknuppelen. Die data die de burgemeester heeft waaruit afgeleid wordt dat er hooligans de verboden (hoe dan?) demonstratie komen kapen moet openbaar worden. Blijkbaar is nu al een gerucht dat er mensen op een demonstratie komen die de bestuurders niet willen al genoeg om de te goede trouw zijnde demonstranten neer te knuppelen. Dat is nauwelijks te controleren. Zo kan je alles verbieden. Feestje? Komen misschien hooligans dus afgelasten. Centrum van de stad? Komen misschien hooligans. Dus op slot. Dit is totalitaire bullshit.
Die dienders dragen keurig handschoenen en een spatscherm, en als ze samen in een busje mogen rijden, mogen ze ook samen over straat.
Ik zeg het. Uw overheid heeft zich al een tijdje zichtbaar tegen het volk gekeerd.
Over de matrixborden... U bent het woordje 'HIER' vergeten over te nemen. Het is maar een kleine nuance.
Elke protest tegen de coronamaatregelen wordt op voorhand verboden. Bespeur ik een patroon?
Ja, burgerhaat bij ons democratie-vijandige bewind.
Deze mensen moeten gewoon kunnen demonstreren, net als BLM gekkies. Het maakt niet uit wat je van het onderwerp vindt.
Absoluut, maar het is ze niet gegund. Een slechte voorbode voor de toekomst. De burger is gelukkig ook niet gek en zal op een gegeven moment ook zien dat er duidelijk met twee maten gemeten wordt.
Demonstraties op voorhand verbieden? Dan ben je op weg naar een totalitair regime. Opzouten met die dictators die de burgers de mond snoeren.
En burgers die andere burgers de mond snoeren is dan derhalve ook niet zo aardig.
Ja Markje, wie wind zaait zal storm oogsten!
Alleen anaal eiland mag demonstreren. Snap dat nou eensch.
Waar is Rutte en greta
Rutte is met reces. En terecht. Heeft hij wel verdiend, ook.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 18:11: Rutte verdient het om aan de darmen van Hugo te worden opgehangen, a la laterne. Helaas krijgen weinigen wat ze verdienen.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 18:11: Zou Rutte ook zo in de verzorgingshuizen bezongen worden?
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 18:11:
Verdiend? Hij heeft al 6 weken reces gehad dit jaar. Zo zwaar is het leven van een doorgesnoven wannabee dictator niet.
Diversiteit in M.E. Paarden. Mooi! Zelfs Americo loopt mee!
Ah, een blank paard. Voor de diversiteit.
@suscrofa | 04-07-20 | 18:13: De feauteau werpt alvast een blik op de diversiteit van de toekomst.
@Nehemia | 04-07-20 | 18:22:
Daarom ook, zou de blanke paardenfokkerij eens nieuw elan in moeten worden geblazen. Gandalf koos als blanke tovenaar (white wizard) niet alleen vanwege het mooie plaatje voor een blank paard.
@suscrofa | 04-07-20 | 18:32: En we kunnen natuurlijk voor de Arabische volbloed gaan. Kneiterwit maar met een oriëntaalse twist.
In Seattle intussen, gebeurd eigenlijk het tegenovergestelde - De zgn. "vrije zone" ingesteld, door veelal vage, ultra linkse wappies, is door autoriteiten opgeheven.
De wappies wilden naar het huis van de Dem. Burgermoeder, 6.7 miljoen waard. En kijk dat ging nou net even te ver zoals u begrijpt.
Typisch dat je zowel rechts als links mensen hebt die een vrijheid willen, maar dan vervolgens een soort heilstaat gaan organiseren.
Het opheffen van de politie is een uitnodiging 'Welkom Warlords'.
Dat gaat helemaal mis.
Omdat een paar % van de mensheid nu eenmaal geen ene reet belangstelling heeft voor de ellende van de rest.
Er zijn 1000 hooligans zoek die op weg waren naar Utrecht. Wie heeft ze voor het laatst gezien (?), is de logische vraag die dan volgt.
Weggelakt.
Zo te zien gestrand in Wageningen. Benieuwd welke clubs allemaal present zijn. Gaat er allemaal gebroederlijk aan toe.
Waarom dragen die agenten geen mondkapje?
Omdat ze anders door bejaarde die ze net met een knuppel hebben geslagen niet goed te verstaan zijn?
Ze hebben vrijstelling en dan krijg je geen corona en kan je het ook niet doorgeven.
Of zoiets.
Omdat het nergens voor nodig is, zéker niet in de buitenlucht. En bij mensen die een coronapatient thuis verzorgden kreeg 10% van hen ook het virus, 90% niet. Virussen zijn te klein voor een - niet medisch - mondkapje dus totaal nutteloos. Het is psychische terror om ze te moeten dragen: 'pas op, ben mogelijk besmettelijk'. Als de angst er maar inblijft, nietwaar?
@Lupuslupus | 04-07-20 | 18:10:
Dat is precies ook het punt van de demonstranten 1.5 meter afstand houden slaat ook helemaal nergens op. Agenten geven het immers zelf al aan.
Zo langzaam aan begin ik te begrijpen waarom rutte de zwarte Piet zo gevaarlijk vindt. Stel je voor dat er bij de demonstratie in Den-Haag 1000 zwart geschminkte mensen waren geweest die met waterkanon en knuppel bewerkt waren. De wereld was te klein geweest en de BLM had de stad aangestoken.
https://www.sinterfun.nl/foto-rc/event/sinterklaas-madurodam-3.jpg
Het leven van een hooligan blijft lastig.
-Vechten, op zondag, tegen andere hoolies= doorgesnoven gekken.
-Op zaterdag, in de voorhoede, bij een anti-Corona-Lockdown- vrijheid demo= doorgesnoven gekken of helden.
-Hooligans die Marokkanen tot de orde roepen, waar velen van dromen,= helden.
-Hooligans die antifa-hooligans tot de orde roepen= helden.
Zegt u het zelf maar.
Helden of gekken?
Van mij krijgen ze het voordeel vd twijfel, maar het blijven gekken 8-))
Hooligans zijn gewoon tuig in groepsverband - niets meer niets minder.
Of je begrijpt de betekenis van hooligan niet, dat kan natuurlijk ook.
Bijna zoals d66. Ook tuig in groepsverband.
Hooligans zijn toch gewoon mensen die voor eigen plezier spullen slopen van anderen, en misschien ook wel wat mensen lastig vallen?
Is wel leuk om een demonstratie te framen.
Je noemt ze gewoon hooligans of gekkies, en je hoeft er niet meer inhoudelijk naar te luisteren.
Behalve als je BLM heet, dan kan je oproepen tot geweld zoveel als je wilt, en krijgt de politie van te voren instructies om zich 'gematigd' op te stellen.
Het zegt wel wat, dat een Ruimedenker dit meten met twee maten niet door heeft.
@Roadblock | 04-07-20 | 18:22:
Hoho!
Dat staat er los van.
Ik durf te beweren, dat als ze deze demo door lieten gaan, zonder machtsvertoon van de politie, die hooligans wellicht de “braafste” jongens zouden zijn.
Hun lol zit me in de confrontatie.
Nee Roadie, iedereen moet kunnen demonstreren, zelfs BLM en verder iedereen waarmee ik het oneens ben.
Maarre....
.... lives matter!
Boeren lives matter!
@jan huppeldepup | 04-07-20 | 18:04:
Heb net voor 6.50 een gegrilde kip bij de slager gehaald.
Lees net dat een boer 78 cent voor een kip krijgt.
Wat een verschil.
@HoerieHarry | 04-07-20 | 18:07: Als hij alleen zwarte kippen neemt krijgt hij soupsidie.
@HoerieHarry | 04-07-20 | 18:07: en haantjes worden afgemaakt. Geen vraag naar.
@HoerieHarry | 04-07-20 | 18:07: Als de boer zelf voor de distributie en het grillen zorgt, met apparatuur, personeel en bedrijfsruimte, kan hij dat ook berekenen.
@Synecdoche | 04-07-20 | 18:32:
Jawel snap ik wel.
Maar moet je nagaan:
Je hebt dat beest 2 maanden in je stal en moet uiteraard ook eten.
Nu weet ik niet wat 2 maanden voer voor een kip kost, maar het lijkt me sterk dat je daar op kunt verdienen.
Staat trouwens op www.boerderij.nl
Wanneer komen de gewone politieagenten tot het besef dat ze worden ingezet als politieke knokploeg?
Waarom vraag je dat niet aan de individuele agent?
Is toch ook prima, potje matten op de zaterdagmiddag. Kijken er heel wat naar uit hoor.
Alleen jij als fijnbesnaarde intellectueel ziet dat in. Nou goed?
Als ze hun eigen familie in elkaar moeten slaan.
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:00: Totdat je ze nodig hebt, he knul?
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:00: Ik durf te wedden dat jij niet eens door de keuring komt, snotaap.
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:00:
Politie is de meest ondergewaardeerde beroepsgroep die er is.
Ik geef het jou te doen.
Week in week uit voor stront uitgemaakt te worden.
Vechtende mongooltjes uit elkaar houden en dan ook nog eens op eieren lopen.
Die mensen doen hun werk.
Jammer voor je dat je af en toe een( terechte) bekeuring krijgt.
Het enige domme aan een politieagent is: dat hij/zij dit werk doet, voor een fooitje.
Ik ben niet zozeer anti- hooligan, maar sowieso proPopo.
Ieder zijn vak.
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:00:
U post zegt mij alleen wat over uw IQ.
@litebyte | 04-07-20 | 18:01:
Ik heb ze niet nodig, kan mezelf heel goed redden snotneus
Dat besef zal er ook nooit komen vrees ik. Tijdens de oorlogsjaren waren veel politieagenten voor Joden en verzetsmensen een groot gevaar.
@Ruimedenker | 04-07-20 | 18:23: Ze doen inderdaad gewoon hun werk, bevel is bevel, waar heb ik dat eerder gehoord. Je kan ook als politieagent eens na gaan denken, maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.
@Ruimedenker | 04-07-20 | 18:23:
Wie zegt dat ik niet pro-politie ben? Het probleem is dat ze niet mogen denken van hun meerdere.
En daarbij zijn er vele die hun baantje gebruiken om te doen wat ze willen. Politie goed, maar laat ze zich ook zelf aan de regels houden.
@salembot | 04-07-20 | 18:30:
Jij verwoordt het heel goed.
@salembot | 04-07-20 | 18:28:
Tijdens de oorlogsjaren waren veel gewone Nederlanders voor Joden en verzetsmensen een groot gevaar.
Er waren nog altijd 10 maal zo veel NSB leden als verzetsmensen.
En dan heb ik het nog niet eens over de 25.000 Nederlandse SS-ers.
@The_Challenger | 04-07-20 | 18:30:
U zegt dat u pro-politie bent, maar sneert over hun IQ.
Dat klinkt niet erg geloofwaardig vindt u niet?
@Blote Bertus 2000 | 04-07-20 | 18:14:
Voor de straatdienst zeker niet naaktloper.
@Roadblock | 04-07-20 | 18:34: Triest maar waar inderdaad. En veel politieagenten hielpen graag de bezetter om eisen van het systeem gemodelleerde gedragscode te bewerkstelligen, afwijkingen op te sporen en om strenge controle te kunnen uitoefenen op de gedragingen van de individuele burger.
@Roadblock | 04-07-20 | 18:39:
Ik sneer niet over hun I.Q. De betere stromen wel door. De machthebbers hebben er belang bij dat ze zelf niet denken. De straatdienst heeft zelf niet door dat ze de grondwet met voeten betreedt inzake het gelijkheidsbeginsel. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik had het beter moeten nuanceren.
@salembot | 04-07-20 | 18:45:
En dat doen sommigen nu weer.
Ik begreep wel dat agenten boos waren om het feit dat hun verstaan werd gegeven om zich in te houden bij een BLM protest. Dat is een goed teken.
Men weet de druk wel op te bouwen. Dat wordt nog wat zodra er wel een demonstratie wordt toegestaan ........................................
Morgen allemaal naar de Dokwerker om 13.00?
Er was een groepje vanuit Utrecht naar Wageningen gegaan...
begint op franse toestanden te lijken
Moehahahaha. Ga eens naar een demonstratie in Frankrijk toe - daar gaat het heel anders aan toe, zowel qua deelname alsook politieoptreden.
Die corona-anti's zijn nog sneuerder dan de gele hesjes. Wat een drammerds. Het is voor sommige mensen wel heel moeilijk om met de realiteit te dealen. Maar dat geldt wel voor meer protestanten (ik blijf ze zo noemen) de laatste tijd.
Hallo Mark Rutte. Hoe kom jij zo hier?
Over sneue personen gesproken...
Gasten hebben blijkbaar niks anders te doen dan de gemeenschap op kosten je jagen met hun onbelangrijk gedoe.
"sneuerder"..... wat een debiel......
@van Oeffelen | 04-07-20 | 17:50: Net zoals in Zwitserland dus.
Dat hangt er vanaf. Wat bedoel je met realiteit?
Als je ze zo sneu vind laat ze dan lekker gaan. Ik zie ze nog geen winkels plunderen zoals andere groepen die wel wordt toegestaan te demonstreren.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:53: van Oef heeft weleens wat charges gezien van de Stapo Fribourg en Geneve. Dat klapte er goed op.
@van Oeffelen | 04-07-20 | 18:01: Ook op bejaarden en kinderen met bloemetjes zoals op het Malieveld?
@van Oeffelen | 04-07-20 | 17:50:
Natuurlijk weet een VVD-er niet hoe gauw hij een demo tegen het regeringsbeleid moet marginaliseren en belachelijk maken.
Artikel 7.3:
Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
Is de grondwet op pleepapier geschreven? "Verboden te demonstreren", ok, laat maar zien volgens welke wet dan.
Daar lijkt het wel op aangezien VVD'66 de reet afveegt met de grondwet.
Het kan verboden worden als "de volksgezondheid in gevaar komt." Dat is niet gekwantificeerd. Aangezien er altijd wel iemand ziek kan worden, kan er dus altijd "wettelijk gegrond" een demonstratie verboden worden.
De vraag komt toch op waarom wel voor BLM gedemonstreerd mag worden, maar niet tegen de coronamaatregelen.
Het antwoord is, de oorspronkelijke bewoners moeten geruimd worden.
De overheid vecht tegen niet zichtbare vijanden. Corona, klimaat en onzichtbare demonstranten.
Ben je dan niet ietwat psychotisch bezig als overheid..
Noodverordening voor het centrum van Utrecht. Nu 15mensen opgepakt in Oog in Al.
Is Oog en Al centrum? Lijkt mij niet.
De laatste keer dat ik in het mil. hospitaal op bezoek was, 25 jaar geleden, lag het nog aan de rand van Utrecht. Wellicht is het verplaatst?
Dat lijken wel allemaal Zwarte Pieten, die ME'ers.
Gisteravond met een collega in het centrum van Emmen gegeten. Wat een gezellige boel, als vanouds. En daar geen corona polizei te zien hoor. In geen velden of wegen.
Vanmiddag op de Asser markt stonden ze er weer. Stakkers.
@Zbrodj | 04-07-20 | 17:48: Wat nou stakkers?! Gasten doen gewoon hun werk klaar. Bijdehandje
@niv01 | 04-07-20 | 18:01:
De gemiddelde kampbeul ook. Wat is je punt precies?
Wel weer een briljante vondst: we zijn bang voor ongeregeldheden en hooligans daarom wordt de demonstratie verboden. Het corona smoesje was kennelijk uitgewerkt. Vrijheid is ook heel lastig.
Verzoek aan hooligans: als je willen rellen doe dat dan ook eens bij BLM achtinge demonstraties. En laat dat ook even aan alle media weten dan kijken of de betreffende BM dan ook een demonstratieverbod afkondigd.........
@Julianalaan | 04-07-20 | 18:01: Strak plan.
@Julianalaan | 04-07-20 | 18:01: Dat is geprobeerd, maar Femke had de wissellijst niet van zolder gehaald en kon derhalve niet het juiste frame maken. Het is ook zo lastig allemaal.
We hebben demonstratierecht in Nederland, dat is deel van onze democratie.
Als er dan van die er-moet-een-piemel-in-verstoorders langskomen om de boel doelbewust te verkloten, beschadigen die daarmee de vrijheid van demonstratie en de democratie.
Niet zo mooi, eigenlijk.
En nog 1.
dan pak je die persoon op als politie en laat de demonstratie doorgaan.
De demonstratie is op voorhand verboden. Ik zie hier geen hooligans tussen staan. Grondrechten zijn geen grondrechten als een of andere omhoog gevallen piemel ze kan afschaffen.
@Vula | 04-07-20 | 17:35:
Precies! Dan zijn het tijdelijke privileges.
@Olc32 | 04-07-20 | 17:33:
Nog 1 van wat?
@Zwezerik | 04-07-20 | 17:38:
George Carlin - Rights and Privileges
www.youtube.com/watch?v=gaa9iw85tW8&a...
@Vula | 04-07-20 | 17:35:
Maar, we hebben toch de EU-grondrechten? En overrulen die niet gewoon soms die van een land?
Even zitten dagdromen:
1. In plaats van een noodbevel bij elke aangekondigde gekkie-demonstratie gaat de BM weer rechterlijke machtigingen uitgeven voor gesloten opnames. Ieder gekkie minimaal 3 maanden naar de gesloten kliniek.
2. Het geld wat nu naar overmatige inzet ME, politie en justitie gaat wordt vervolgens gestoken in de GGZ zodat gekkies weer als vanouds worden opgesloten en behandeld. De bezuinigingen hebben lang genoeg geduurd.
3. Media proberen wat ethischer om te gaan met gekkies die hun eigen gekte op de wereld willen projecteren, door zo min mogelijk aandacht te schenken aan psychoten, narcisten, hippies, hooligans en anderzijds geestelijk gemankeerden die week in, week uit lopen te janken over hoe vreselijk ongelukkig zij zijn in ons Nederland (het beste land ter wereld).
Dromen zijn bedrog, zoveel is duidelijk.
En nog meer demoniseer werk.
Wat zit hierachter?
@Olc32 | 04-07-20 | 17:33: gezond verstand.
Nee. Eerder uit de hand gelopen drugsgebruik.
@Mensdier | 04-07-20 | 17:36:
Ik dacht een bruikbare idioot.
Stel er is niet genoeg bewijs om de man die Floyd doodde schuldig te verklaren.
Dan breekt de pleuris uit, maar in de hoek van BLM.
Dus kan een jury nu onafhankelijk oordelen?
Dat wil zeggen dat de rechtsstaat wordt beïnvloed door (social) media. En degene die die media beïnvloeden.
Het lijkt erop dat Floyd omgekomen is door politiegeweld, maar niet duidelijk is of dat racistisch politiegeweld is.
Vooral omdat 2 van 4 agenten niet blank waren, 1 agent vrijwilligerswerk als docent deed voor Somalische vluchtelingen en de man met de knie een Aziatische vrouw had.
Dat is pas later in de media gekomen. Waarom eigenlijk?
Wat wil BLM nu graag horen van de rechtbank?
Wat gaat de jury doen? Worden die door BLM beïnvloed?
Wat gaat de rechter doen? Word die door BLM beïnvloed?
Kunnen die nog wel functioneren op deze manier?
@The_Challenger | 04-07-20 | 17:44: ja, dat zijn al die jankgekkies die elke week staan te roeptoeteren en dat dan 'demonstratie' noemen: kanonnenvoer voor den overheid en 'volgelingen van wat op facebook hep gestaan'.
@Mensdier | 04-07-20 | 17:51:
Een bruikbare idioot is meer iemand die zijn glorieuze leider niet durft tegen te spreken. Ik heb geen feacesboek, ben voorstander van 5G en voor de vrijheid van demonstratie. En heb een pleurishekel aan hele of halve dictaturen.
@kloopindeslootjijook | 04-07-20 | 17:44: Aziaten hebben meestal ook een gezonde pesthekel aan diverse soorten 'medelanders'. Dat iemand niet blank is of een buitenlandse vrouw heeft betekent niet dat hij dol is op mensen met een 'couleurtje' .
@Mensdier | 04-07-20 | 17:51:
Jankgekkies, roeptoeteren, opsluiten in klinieken. hm.
Heeft u hier al een account onder een andere naam?
Het komt mij allemaal zo bekend voor.
@The_Challenger | 04-07-20 | 17:58: halve dictaturen?
Kunt u een voorbeeld geven van een halve dictatuur?
@Roadblock | 04-07-20 | 18:42: Misschien een account uit Den Haag wat voor de zoveelste keer opgerot is?
Het is toch mooi voor de overheid dat die hoolies steeds naar onwelgevallige demonstraties trekken
Als ik die trapleuningen en traptredes zie, denk ik meteen waarom zetten ze daar niet wat spanning op? Is toch veul makkelijker?
En je krijgt er hele grappige filmpjes van op YouTube.
Dat dacht ik nou ook bij die BLM demonstraties.
Voor diegene die toch naar de Jaarbeurs willen. Gewoon zeggen dat je voor een musical komt. Mama Mia of zo. Dan laten ze je wel door.
En als dat niet werkt kun je altijd nog zeggen dat je een bakje nasi naar je bejaarde tante komt brengen.
"U bent al de 997ste die dat zegt. En achter u staan er nog een paar honderd in de rij met een bakje nasi in hun handen." ;)
Volgende keer doe ik ook mee. Het is genoeg geweest. Mag ik mijn toetsenbord meenemen?
Uw telefoon is een beter idee.
Kon Duterte het maar een avondje overnemen daar, is het in één keer afgelopen in heel Nederland. Al wat is afgereisd na al die waarschuwingen komt niet om te demonstreren maar om te rellen.
Ga weg joh, niksnut. Framen en demoniseren, waarom gebeurt dat toch bij iedere welbedoelde protestactie tegen de overheid? Zelfs op geenstijl... troll much?
@Olc32 | 04-07-20 | 17:32: Ja ik verbaas mij ook daarover. Zit er iets in het water?
Den Haag heeft een precedent geschept. Dit zal nu vaker te zien zijn. Je kunt het met ze oneens zijn, maar het recht op demonstratie is belangrijk. De politie zou moeten ondersteunen, foute figuren weghalen, maar de demonstratie niet belemmeren.
Inderdaad ... Met dank aan VVDoom '66.
@Nederlandop1 | 04-07-20 | 17:33: Ik hoop dat het volk een lange adem heeft. Vanmorgen 60 boeren met hun trekkers naar het gemeentehuis Zwolle om aangifte te doen tegen Schouten. De formulieren lagen klaar om in te vullen en ondertekenen: naam, adres, tel.nr. en emailadres. En dat is géén grap.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:49: Oh wat stoer, toch nog wat rebellie in het Oosten dus!
Wanneer ben je precies een doorgesnoven hooligan?
En hoe leg je dat op Sesamstraat uit.
Als je de verkeerde vlag bij je hebt, de Nederlandse bv.
Geld overigens niet voor internationale sportevenementen.
+t voor autisme
Sesamstraat is al veel eerder verboden. Te veel zwarten (havertong) en blauwen (Pino} op straat die rotzooi trapten.
En bijna dode bejaarden.
Was net in de binnenstad van Arnhem en mijn conclusie is dat alle coronA maatregelen bullshit zijn.
Ik was met mijn gezin in Düsseldorf gisteren en vandaag.
In iedere winkel zijn mondkapjes verplicht.
Ook in het hotel, benzinepomp etc.
Veel ganz böse blicken als je zonder naar binnen gaat.
Dan merk je dat Duitsers een stuk gehoorzamer zijn.
Duitsland doet het vwb de cijfers dan ook een stuk beter.
Voor ons persoonlijk voelde het heel beklemmend en we kregen de neiging lekkker rebels te zijn.
Maar hé! Wij zijn dan ook blöde Holländer.
@Ruimedenker | 04-07-20 | 17:32: Ik vind dat met die mondkapjes ook niet zo een gek idee. Hadden we dat gelijk voor de grote chines virus uitbraak verplicht gesteld, en alle bejaarde tehuizen de moeder getest, hadden we niet zo hoog op de doden lijst gestaan. 357 per miljoen. Duitsland bv 108 per miljoen. Het zullen je grootouders maar geweest zijn.
De Slag om Arnhem, Trevor Beevor, aanrader.
@jan huppeldepup | 04-07-20 | 17:53: Het RIVM beweerde dat mondkapjes niet werken. Bent u dat vergeten? Ze zijn zéér schadelijk voor de gezondheid.
www.youtube.com/watch?v=C-G8YT7xXTc&a...
Kijk maar eens naar Hong Kong. Daar hadden ze tot invoering van de Nationale Veiligheidsheid (waarbij de jurisdictie ervan wereldwijd is) het beleid van "overheid negeren, uitgaan van eigen verstand en SARS 2003 en voor de rest gewoon doordemonstreren, maar dan met mondkapjes op". 7,5 miljoen inwoners, 1260 geregistreerde besmettingen en 7 doden. Nederland 17,3 miljoen inwoners, 50432 besmettingen, 6113 doden. Dus ergens doen we iets toch ontzettend fout ten opzichte van van de Hong Kong "Hooligans".
Hier op Valencia airport geen protesten of demonstraties. Wel zwijgende silouetten met gebogen hoofden in gezichtsbedekkend textiel.
Mooie stad. Lekkere tapas. En vrouwen. Maar dat terzijde.
LIVE - Schweiz / Deutschland - Berichte aus diversen Städte
www.youtube.com/watch?v=GO1l2sPywW4
Even teruspoelen naar het begin.
Je zit dus in Almere Duin in een Valencia appartement?
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:26: 250 man in Basel aan het "demonstreren".
Deze rellen zijn simpelweg té belangrijk om te verbieden, aldus een bestuurster te Noord-Holland.
Maar dat zei ze al burgemeestster wel zonder haar eigen mening te geven. Zoals het hoort.
bij het zien van zoveel agenten, dacht ik "he een BLM demo". ze zijn fervent deelnemer heb ik begrepen !!
niks onpartijdig, de politie staat midden in de maatschappij
Demonstreren is voor bavianen.
Oh! Racismus!
Oh shit. Ik SCHAAM me!
Bij de vorige demo waren alle hooligans undercover agenten. Waarom zou het nu anders zijn?
Juist.
Lekker de boel ophitsen en dan stomverbaasd zijn dat de vlam in de pan slaat maar het vervolgens framen dat het puur bedoeld was om de raddraaiers eruit te halen. WIe denken ze dat we zijn? Gekke Henkie?
Jack de Woordkunstenaar is heel kunstig met het uitroepteken. Wat een treurigheid weer bij elkaar. Het is hier ook zo verschrikkelijk slecht in NL.
Hoe noemt men een staatsvorm waar demonstreren ten strengsten VERBOTEN is ook al weer? Oh ja, een dictatuur.
We zijn aardig op weg.
Zoek de definitie van een dictatuur nog even op. Zegt helemaal niks over demonstratierecht.
@MrLahey | 04-07-20 | 17:17:
Inderdaad, ik ben volledig abuis.
Demonstreren was hartstikke okee in Nazi-Duitsland, de DDR, de USSR en in Noord-Korea, tuurlijk.
@MrLahey | 04-07-20 | 17:17:
Dat hoef ik niet op te zoeken. Een dictatuur heeft onder andere deze kenmerken.
1. De scheiding der machten is er niet of onvolledig. - De minder minder zaak tegen Geert Wilders toont duidelijk aan dat deze in Nederland niet werkt
2. Het machtsmonopolie ligt bij 1 persoon of een kleine groep mensen. Om je een voorbeeld te geven, een politieke partij of een junta. Mark Rutte en zijn partij zijn daar een goed voorbeeld van. Wederom laat de zaak wilders zien dat de VVD met de decimerende Rutte is daar een goed voorbeeld van..
3. De Griekse filosoof Aristoteles stelde in zijn werk Politika dat een monarchie een zuivere vorm van alleenheerschappij is. Ook het doel is van belang. doet de leider van het land het uit eigenbelang of om de gemeenschap te dienen. Rutte heeft nog nooit de Nederlandse bevolking gediend en doet aan eigenbelang. Voorbeelden? De zaak Wilders wederom en de demonstraties de afgelopen weken. Demonstraties waarmee een wit voetje gehaald kan worden mogen doorgaan en gaat het tegen het regeringsbeleid in dan ist es verboten.
4. Dictaturen hebben steun onder de bevolking door middel van propaganda en populisme. De coronacrisis heeft laten zien dat Rutte aan allebei doet. De persconferenties lieten niks anders zien.
Heb nog wel een paar punten maar wil nog wel meer doen vanavond.
@EefjeWentelteefje | 04-07-20 | 17:21: Precies, demonstreren werd van rijkswege gefaciliteerd. De Reichsparteitagsgelände in Nürnberg zijn een bekend voorbeeld.
Ik hoor de laatste tijd het jaartal 2030 vaak langskomen; iemand een idee wat er met dat jaartal is?
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 17:42: Ja, Dan is Rutte 20 jaar aan de macht.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 17:42:
Misschien kan Google je een antwoord geven. Iets met een nieuwe wereldorde. En ze komen er gewoon voor uit, Er zijn filmpjes van El presidente Marcos Ruttos, Rob de wijk, John McCaine en ga zo maar door.
En hier een toespraak van Obama erover
www.youtube.com/watch?v=ZcIDkkEBYdQ
@The_Challenger | 04-07-20 | 17:51:
Wat ik Obama tot nu toe hoor zeggen over wat ze van plan zijn is geweldig; de wereld een paradijs voor iedereen op de wereld.
@Dubbelepunthoofd | 04-07-20 | 17:45:
Dat zou geweldig zijn.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 18:01:
Bedenk goed wie dat zegt......
Ik heb serieus dubbele gevoelens over.
Mooi.
Een duidelijk standpunt.
Daar houden wij van.
Ik heb geen dubbele gevoelens. Alles wordt uit de kast gehaald om demonstraties.tegen.het.regeringsbeleid te verbieden. Alleen die en ja, daar vind ik wat van.
U heeft gelijk maar ook weer niet...
Man man.........Niet eens een hokje over om iemand in te duwen.
Valt me weer tegen.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:11: Ik hou morgen een demonstratie tegen het feit dat je geen tegendemonstraties mag houden, maar daar reageer je niet op. Nog dichtbij ook. Jammer. Moet ik het weer alleen doen.
Ik ben het oprecht oneens met je en vind het serieus een grove schande!
Waarover ben ik me nog over aan het bezinnen.
@Dubbelepunthoofd | 04-07-20 | 17:14: Ik heb 1x in mijn leven gedemonstreerd, 10 jaar geleden bij de Rb Amsterdam toen Geert daar terecht moest staan. Zal het nooit meer vergeten, ook niet hoe ontzettend schofterig de politie zich gedroeg. Nu ben ik 75 en mogen anderen het doen.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:34: Zou iedereen moeten doen met z'n pensioen. Ben 61 en moet nog wel even. Maar denk er wel hetzelfde over. Het is mijn toekomst ook niet meer.
@Dubbelepunthoofd | 04-07-20 | 17:42: wat is er fout gegaan dat u op uw 61e nog een baantje moet doen ?
@van Oeffelen | 04-07-20 | 17:43: Zei ik dat? Ik had het over mijn pensioenleeftijd, Oef. Neemt niet weg dat er veel fout is gegaan, maar ja achteraf hé? Achteraf is het mooi wonen en daar weet u alles van, toch? Marruh, heb je nog iets voor mij?
@van Oeffelen | 04-07-20 | 17:43:
Waar je winnaars hebt, zijn ook verliezers.
Zo werkt de natuur zeg maar, al heel lang.
Ook in onze "beschaving"
@Dubbelepunthoofd | 04-07-20 | 17:48: 300 sigaren in de koffer...
@MogeWijEveOvergeve | 04-07-20 | 17:51: de vraag is waarom verliest iemand ? Ziekte is de grote uitzondering daar heeft van Oef respect voor, voor al het andere niet.
@van Oeffelen | 04-07-20 | 18:04:
Ook een Van Oef kan een keer pech hebben.
Onfeilbare mensen bestaan niet.
Zelfvoldane, arrogante wel.
De VVD zit er vol mee.
En, een doodshemd heeft geen zakken.
Wat vindt Jesse Klaver hiervan?
Dit zit thuis aan een klein stijfje te trekken...!
Die loopt thuis trots als een pauw rond te paraderen in zijn nieuwe Justin Trudeau pyjama.
Volgende week op Facebook een oproep plaatsen dat je een geheime demonstratie hebt op Rottumerplaat.
Kijken hoeveel ME en geelzwarten er zich daar zullen verzamelen
Ik noem die geelzwarten altijd de wespenpakjes.
In Nazi tijd noemde men de verzetsstrijders terroristen. Nu worden ze door gesnoven hooligans genoemd .De bedoeling is het zelfde.
Gingen verzetsstrijders dan doelbewust demonstraties van andere Nederlanders verzieken voor de lol? Nee toch?
In die tijd werden doorgesnoven kaalkopjes helden genoemd. Dit zijn geen strijders maar shag rokende vervelingen met een abonnement op het YouTube kanaal van Jan Roos.
@kloopindeslootjijook | 04-07-20 | 17:09: Ik heb de laatste tijd geen - door de demonstranten - verziekte demonstraties gezien, behalve dan die door de politie werden veroorzaakt. Nooit geweten maar met eigen ogen gezien dat er ME-hooligans bestaan die het vuurtje opstoken, aan het branden maken moet ik eerder zeggen. Ik heb het filmpje wel 3x teruggekeken, kon mijn ogen gewoon niet geloven dat de politie zich daartoe verlaagt.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:19:
En dan met hun mini gestapobrein niet door hebben dat mensen misschien wel eens een camera bij zich kunnen hebben.
@Lupus, deze taktiek gebruikt de ME/Politie al tientallen jaren. Nu wordt er door het plebs ook steeds meer gefilmd en vallen ze steeds vaker door de mand.
En dan in de media janken dat ze geframed worden door gemanipuleerde filmpjes. Jankvolk wordt agent tegenwoordig.
@Olc32 | 04-07-20 | 17:25: Ik wist het echt niet en had het ook niet geloofd als ik het niet zelf gezien had. Ik ben fatsoenlijk opgevoed, met respect voor de overheid: 'vrees God, eer de koning' dus dan verwacht je zoiets toch niet? Maar mijn respect is door het putje en komt ook nooit meer terug, dat kan ik u verzekeren. Verder eens met uw commentaar.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:19:
'ME-hooligans bestaan die het vuurtje opstoken'
Zijn dat dan ME in burger of zo?
@kloopindeslootjijook | 04-07-20 | 17:49: Nee, burgers in ME uniform. Wat denk je nou zelf?
@kloopindeslootjijook | 04-07-20 | 17:49: Ja. Jack, spijkerbroek en petje achterstevoren. O en een lap voor hun gezicht.
Ze waren toch niet aan het stoepkrijten?
Ik heb nog nooit ergens voor of tegen gedemonstreerd. Maar ik verveel me niet zo gauw, ik heb namelijk hobby's. Boekje lezen, filmpje kijken, de vrijmibo nog eens doorscrollen, etc. Lang leve het rustige zolderkamerbestaan! *PLOP*
U poetst uw plopkap nog eens op?
In het ergste geval duurt het vijf jaar en worden de buren opgehaald.
U zult zich toch wel wat vervelen schijnbaar, door nog een keer de vrijmibo door te pluizen. Op een gegeven moment hebt je het daar wel mee gehad!
@zuurtjeregen | 04-07-20 | 17:10: Au !
Hoe komt het dat mensen álles hebben en toch met zoveel onvrede rondlopen?
Dit is geen onvrede.
Een potje knokken met ME en kat & muis spelen, bij gebrek aan voetbal.
Die jongens vervelen zich dood, zoeken een uitlaatklep.
De één steekt auto’s in de fik, de ander zoekt de confrontatie met het gezag.
Zo raar Ruimedenker dat ze daar de politie voor uitkiezen. Kunnen ze niets anders bedenken?! Iets wat bv de mariniers ooit deden. Beetje blind wel die jongens.
@CalamityJane | 04-07-20 | 17:18: U wordt behoorlijk op het verkeerde been gezet. De nuance op dit onderwerp is hier totaal zoek.
Oj Lupus, ik begrijp niet wat je bedoelt.
???
@CalamityJane | 04-07-20 | 17:18:
Ja, politie of hooligans van andere clubs.
In dit geval trekken ze samen op, net als tijdens wedstrijden van Oranje.
Als er weer “gewoon” gevoetbald wordt, knokken ze weer tegen elkaar.
Het komt zelfs voor, dat vrienden van elkaar met elkaar knokken, omdat ze van een andere club zijn, terwijl ze doordeweeks dikke vrienden zijn.
Tja, ik snap, als je hun wereld niet kent, je het volstrekte waanzin vindt.
Is het ook.
En toch snap ik de spanning bij die gasten.
Want dat is het... spanning en adrenaline.
Kan verslavend zijn.
Lupus. Sorry U. Of ik je. Wat u wilt.
Ruimedenker. Waarom geen Afa's bv. Dat zou ik me voor kunnen stellen. Maar dit?!
Natuurlijk begrijp ik wel wat die jongens bezielt. Het is pure verveling. Waar moeten ze met hun verveling heen? Er is geen oorlog waar ze voor zouden kunnen tekenen. Las eens dat verveling daartoe leidde. De belangrijkste reden om te tekenen. Best sneu alles bij elkaar.
Misschien omdat de vrijheid in het geding is? Het grootse goed wat je kan hebben en waar geen rijkdom tegen op kan?
De framing en ongelijke behandeling even terzijde.
Fuck dit soort tokkies. Dood vermoeiend.
Een beetje vergelijkbaar met hoe er op FvD en de PVV wordt gereageerd. Het lijkt Noord Korea wel!
Wat is een blauw-wit-rood vlag eigenlijk?
Blauw-wit-rood = Nederland in nood.
@Lupuslupus | 04-07-20 | 17:04: Of verzet.
Ik hou morgen een demonstratie tegen het feit dat je geen tegendemonstraties mag houden. Iemand?
Als er blanken demonstreren gaat de knoet er vet overheen, de minderheid met zijn grote bek regeert en slaat elke discussie dood.
Vroeger hadden de autoriteiten in ieder geval nog het fatsoen om de democratie nstratie door te laten gaan, en dan zelf voor de 'eerste-stenen-gooiers' te zorgen om in te grijpen en de publieke opinie te sturen. Tegenwoordig zijn ze er, terecht, van overtuigd dat allen de suggestie dat het fout zou kunnen gaan al voldoende is de gegoede burgerij hun kant te laten kiezen. Manmanman, wat zijn we gevallen. Nog een zeteltje erbij dan maar?
Die '1e stenengooiers van de politie' waren in Den Haag bij de demonstratie aanwezig en in actie. U hebt de spijkerbroeken met petjes niet gezien die snel het ME-busje in vluchtten toen ze iemand over de straat sleurden en daarom een groep mensen achter hen aan kwam?
Let maar op, anti zwarte pieten demonstraties mogen altijd doorgaan daar speelt het nooit dat het fout zou kunnen gaan.
Politie inzet verschilt ook heel erg per demonstratie.
Nederland glijdt steeds harder af.
@Bataafje | 04-07-20 | 17:09: corona boetes per gemeente ook U weet wel het nieuwe anderhalve meter flitsen ook wel bumperkleven genoemd.
@Bataafje | 04-07-20 | 17:09: Dit noemen ze discriminatie.
Cirkelredenaties en drogredenen.
En vooral heel veel mensen die op Facebook hebben gelezen dat Covid-19 zowel niet bestaat als dat het veroorzaakt wordt door 5G.
Ja want iedereen die kritisch nadenkt, denkt ook meteen dat de aarde plat is...
Ga toch weg. Er zijn hooguit een paar mafkezen die corona en 5g aan elkaar koppelen maar die combinatie is vooral gekomen om critici van het wereldwijde beleid bij voorbaat te framen en in het aluhoedje-hoekje te zetten en daarmee de mond te snoeren...
Door van die simpele buk-laven als u hebben we nu zo'n fijne wereld...!
@Witte_Willem | 04-07-20 | 17:07:
Uhm, hij heeft ook een mening? Als je dat niet aanstaat niet gelijk iemand proberen klein te maken, daar hebben we Den Haag voor.
En dat terwijl iedereen weet dat het door chemtrails komt.
En van de DKTP vaccinatie.
Bedoel je dat je niet meer mag denken wat je zelf wil?
Ik geloof in de paashaas, het kerstverhaal en Sinterklaas.
Ik bepaal zelf waar ik in geloof en laat me door niemand voorschrijven wat ‘de waarheid is’
Waarom niet in Scheveningen demonstreren? Daar zie je nooit politie.
Precies.
In Utrecht wordt een blik agenten opengetrokken. Geen problemen.
Op het Malieveld werd een blik agenten opengetrokken. Geen problemen.
En in Scheveningen waar het al weken gierend uit de klauw loopt moeten de mensen het zelf maar uitzoeken.
Hoe.Is.Het.Mogelijk!
Tja, misschien zijn de mountainbikes op.
@BotteKop | 04-07-20 | 17:00: Blikopener kapotstuk.
@BotteKop | 04-07-20 | 17:00:
Scheveningen heeft een vrij uitgebreid politiebureau. De politie in Scheveningen heeft motoren, gewone auto`s, fietsen, scooters, SUV`s, rubberen speedboten en pick-up trucks tot haar beschikking. De politie doet er alleen helemaal niets mee, blijkbaar.
@GeenHeil | 04-07-20 | 17:19: Exact mijn punt.
@GeenHeil | 04-07-20 | 17:19: Jawel hoor. Die boten zijn voor de personeelsuitjes, pick-ups voor strandraces, fietsen door de duinen, SUV's voor sightseeing door het Westland en de scooters worden verhuurd.
@GeenHeil | 04-07-20 | 17:19:
Hier in Deventer gebruiken ze de politiebusjes met zwaailichten en sirenes in een woonwijk om de kinderen een leuke laatste schooldag te geven.
als nu eerst alle donkere mensen die tegen het Corona beleid zijn demonstreren , ben ik wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren,
Ja en als die dan met BLM ( Beëindig Lockdown Maatregelen.
) bordjes gaan lopen :)
@endofdays | 05-07-20 | 00:53: Briljant, ik zeg doen!
Ja ja, het is een groot goed, dat demonstreren. Behalve als het niet in je straatje past, dan wordt het gewoon verboden.
Was er vandaag geen optreden van de woordkunstenaar Akwasi daar in Utrecht. Ik meen dat elk optreden van deze rapper gepaard gaat met geweldsoproepen. Maar goed dat de politie en de Overheid hier hard tegen optreden..
Wat is de definitie van doorgesnoven?
1000x 0.5 gram per neus?
500 gram door iedere neus...?! Van wat?! Gemalen suiker ofzo?! Bij coke krijg je bij een grammetje van drie tot vijf een hartaanval, afhankelijk hoe je gesteldheid is...
@Witte_Willem | 04-07-20 | 16:56:
haha, ik bedoel gemiddeld 0.5 gram per neus van de 1000 hoolies.
Ah... Duidelijk... Al zou ik graag de dealer zijn van iemand die wel zoveel kan snuiven ;-)
@Reebensteeltje: alsof Witte_Willem niks van dat witte poeder afweet.
@Witte_Willem | 04-07-20 | 16:59:
Tjee Willem, we hebben het toch al eens over jouw gebruik gehad?
Daarom heet je toch "Witte"Willem?
Zeg van elke demonstratie die je als overheid niet aanstaat bij voorbaat dat er reltuig komt en je kan hem met alle gemak verbieden.
Daarom komt Antifa ook altijd opdagen als Pegida een demonstratie houd.
En zet er een paar stillen op die gaan gooien, laatst moesten ze de politie bus in rennen om niet door de "hooligans" gepakt te worden. We worden bedrogen aan alle kanten.
@Jezusaapje | 04-07-20 | 17:02: Zij zorgen voor de olie op het vuur,doortrapt en gemeen.
Wees op uw hoede.
Video removed.
Ok Wageningen.
Ver voorbij Wageningen, bij Arnhem zagen we om 15.30 een lange colonne busjes met zwaailicht richting Arnhem.
Kat en muisSpel zijn op de wagen.
Inderdaad,na het verjagen van een man of 30 stond de M.E bij mij in de straat.
@luctor.et.emergo | 04-07-20 | 17:20: heb je ze koffie aangeboden?
Er zijn de laatste tijd wel erg veel demonstraties.
Te vredelievende demo's want in de jaren 60 en 70 ging het er pas ruig aan toe.
@von sokkenstopfen | 04-07-20 | 16:55:
Dus, je kunt stellen dat de samenleving steeds beschaafder en beschaafder is geworden.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 17:30:
Nee, gewoon te lui, te druk met zichzelf, huis, hypotheek, 2 vakanties per jaar, iedere 5 jaar een nieuwe auto , dus geen tijd om te protesteren. Geeft de mensen brood en spelen en je zult heersen.
Utrecht uit is Wageningen uit geworden. Verlening is in Utrecht, maar ze staan nu nog in de file.
ME busjes patrouilleren in Oog in Al. Oog in Al mensen, extreem suf en degelijk Oog in Al.
Een groot deel wel. Er is ook een deel waar de woningen gestapeld zijn en het gemiddelde inkomen een stuk lager is.
Oog in Al en Tuindorp zijn nog de “betere” buurten van Uutje.
Suf en degelijk, ook wel kakkerswijken.
Ideaal voor hooligans.
Volgens de livestream gaan ze nu massaal lopen. Dus de actie komt duurt niet lang meer
@mrmartin666 | 04-07-20 | 16:51:
Ook voor die flatjes van ongeveer 60 vierkante meter ben je rap drie ton kwijt.
@Ruimedenker | 04-07-20 | 16:55: lekker rauzen op Volvo’s en tesla’s
Wat een zware woorden weer. Men heeft duidelijk geen idee van wat een dictatuur zou betekenen.
Precies, een dictator heeft meestal wel een plan.
De onze zit alleen maar onnozel te lachen...
We leven dan ook in een dictatuur, of wil je soms beweren dat 1x in de 4 jaar je krabbel onder hopelijk de minst schadelijke partij zetten en weer 4 jaar je bek moeten houden, democratie is?
Het begint met babystapjes.
Hier speciaal voor jou een paar feiten op een rijtje.
1. De scheiding der machten is er niet of onvolledig. - De minder minder zaak tegen Geert Wilders toont duidelijk aan dat deze in Nederland niet werkt
2. Het machtsmonopolie ligt bij 1 persoon of een kleine groep mensen. Om je een voorbeeld te geven, een politieke partij of een junta. Mark Rutte en zijn partij zijn daar een goed voorbeeld van. Wederom laat de zaak wilders zien dat de VVD met de decimerende Rutte is daar een goed voorbeeld van..
3. De Griekse filosoof Aristoteles stelde in zijn werk Politika dat een monarchie een zuivere vorm van alleenheerschappij is. Ook het doel is van belang. doet de leider van het land het uit eigenbelang of om de gemeenschap te dienen. Rutte heeft nog nooit de Nederlandse bevolking gediend en doet aan eigenbelang. Voorbeelden? De zaak Wilders wederom en de demonstraties de afgelopen weken. Demonstraties waarmee een wit voetje gehaald kan worden mogen doorgaan en gaat het tegen het regeringsbeleid in dan ist es verboten.
4. Dictaturen hebben steun onder de bevolking door middel van propaganda en populisme. De coronacrisis heeft laten zien dat Rutte aan allebei doet. De persconferenties lieten niks anders zien.
Heb nog wel een paar punten maar wil nog wel meer doen vanavond.
Ja ja... Door te beweren dat de politie van horen zeggen weet dat er hoolies onderweg zijn kan iedereen en zijn moeders demonstratie verboden worden... Makkelijk en oncontroleerbaar dus moeten we de driehoek maar op hun blauwe ogen (mag dat nog?) geloven want die liegen per slot van rekening nooit...
Mooi man, hoe democratie een paar honderd jaar nadat het is uitgevonden nog werkt...!
Voetbalsupporters hebben ook grondwettelijk recht tot demonstreren.
Je hoort me dat niet tegenspreken maar voor het 'normale godvrezende volk' klinkt het legitiem als demonstraties wegens de komst van 'rellend tuig' worden verboden of af geblazen. Overheid weet dit inmiddels en maakt daar nu een soort verdienmodel van. Ze verdienen echter niet in geld maar wel in begrip van de meerderheid en het enige dat ze daarvoor moeten doen is het alleen maar zeggen, of het nu waar is of niet...!
Demonstreren is een heilig grondrecht. Halsema heeft dat zelf nog gezegd.
Zonet de boeren hierachter, in Zwollywood, aangifte (massaal) teegn Skoutn.
Nu distributiecentrum AH plat. Geen gevulde koekn vanamend.
Probeer het morgen nog eens. Niet eerst 7 flessen wijn achterover smijten eer je gaat typen hoor.
Ik noem Zwollywood altijd DKS. Dertig Kilometer Stroomafwaarts
@Zeiss | 04-07-20 | 16:46:
Ie zol ook un cursus Sallands kun´n nemm'n
Haha, Park Oog in Al. Dat is in een buurt waar alleen maar GL/D66 stemmende witte deugmensen wonen. Maken die ook eens wat mee.
De wegafsluitingen zullen wel wat frustratie opleveren onder onze medelanders. Die komen zaterdags altijd massaal in hun stinkdieseltjes uit de kansenwijken naar de Kanaalstraat in Lombok, om daar hun boodschappen te doen.
Oog in Al is een mooie buurt inderdaad! Huizen vanaf een half miljoen denk ik?
@Diederik_Ezel | 04-07-20 | 16:43: In Utrecht koop je onder de twee ton nog geen garagebox tegenwoordig.
@Diederik_Ezel | 04-07-20 | 16:43: voor een tweekamer woning,denk ik dan?
@Binnenbaan | 04-07-20 | 16:47: Dat zal na de aanstaande crisis wel veranderen ...
@Diederik_Ezel | 04-07-20 | 16:43:
Inderdaad, onder de € 500.000 is daar niks te vinden. Maar wel flinke huizen van rond 1930, met een fatsoenlijke tuin.
Hup team politie.
Zoals Sun Tzu al beschreef, gewoon eentje even dodelijk hard aanpakken en ten voorbeeld stellen van de rest van de hooligans.
Is dit gezeur met die testosteron gasten zo ten einde.
Stel ik al vaker voor. Gewoon de methode Duterte. Maar dan bij iedereen, BLM, Antifa tuig etc etc
@Zeiss | 04-07-20 | 16:47: niet per se bij iedereen, laten we met die groepen beginnen. Daarna zien we wel.
Deden ze dat maar bij die "jongeren"......
Is dit nou wat ze bedoelen met 'institutioneel racisme'? Ik zie namelijk enkel grote politieaantallen bij en boeren- en anticoronaprotesten.
Hoeveel stillen zijn er al gesignaleerd? Let even op de oortjes!
Niks mis mee met stillen tussen de demonstranten; als het uit de hand dreigt te lopen, dan zitten de stillen er direct boven op om diegene(n) die zich misdragen in de kraag te vatten, zodat de rest van de demonstranten een prettige demonstratie kunnen houden. Kortom, ideaal dat er stillen zijn en dat ze op deze manier hun werk doen.
@kweethetooknietbeter | 04-07-20 | 17:12:
Maar volgens de aluhoedjes stoken 'stillen' de boel op, zodat de ME daarna lekker tekeer kan gaan. Die gaan dus met stenen naar hun collega's gooien en dan volgt excalatie. Zoiets.
Als Den Haag Antifa had aangepakt toen ze weer bezig waren of toen de groene Khmer stallen bezette hadden ze recht van spreken gehad. Nu niet meer.
‘Het demonstratierecht gaat verder dan gezondheidszorg’ hoorde ik Ollonkreng een paar weken geleden zeggen.
En daarna nodigde ze Edgar Davids uit voor een knuffelclubje.
@Frau Merkel | 04-07-20 | 16:38: Heeft die gozer al een tattoo van zijn grote vriend Mugabe?
@BotteKop | 04-07-20 | 17:04:
Wel de Regilio Tuur-trofee.
Ze demonstreren niet tegen de "witten", bijv. n.a.v. de dood van een gekleurde beroepscrimineel in Amerika.
Ingrijpen dus, denkt Rutte.
Kan krijgsheer Wesley Sneijder niet bemiddelen?
Dan komt de F-side woest in actie.
Even zwart spuiten en iedereen mag alles!
enige mensen die ik zie zijn mensen met een camera die aan het vastleggen zijn hoe andere mensen met een camera anderen met een camera aan het vastleggen zijn.. etc. etc.
Pic's or nie'ts happend. Zijn er al bolhamers uit gedeeld?
Wij kwamen om 15.25 voorbij Arnhem.
Een flinke optocht politiebusjes met sirenes richting Arnhem.
Misschien hebben de hoolies de boel gefopt?
Dat zou wel een bak zijn. En dan met de trein een rondje Nederland.
gewoon een BLM T-shirt aantrekken dan mag t wel
Duidelijk... midden in Nederland. Dat trekt tokkies aan.
Bij deze heftige beelden verbleekt het Malieveld van enige tijd geleden tot een aflevering van beertje Colargol.
De gevestigde orde schreeuwt het woord "hooligan" en ze kunnen elke demonstratie die ze niet bevalt verbieden.
Ik geloof er helemaal niets van!
De laatste tijd zijn er toch genoeg voorbeelden uit de hele wereld waarbij duidelijk zichtbaar is dat de demonstratie aangegrepen wordt om hele steden te plunderen. Dat zijn niet de oorspronkelijke demonstranten maar relschoppers aka hooligans. Ok zou ook iedere demonstratie verbieden. Je moet ook je plaatselijke middenstand beschermen, en natuurlijk ook je infrastructuur. Want betalen doen ze niet hoor, dat tuig.
Doorgesnoven hooligans.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-07-20 | 16:38: er zijn ook nog al wat doorgesnoven reaguurders vooral ter Rötte-Kartel zijde,vind u ook nicht? Demagogen en democratie verkrachters,kun je ook zeggen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-07-20 | 16:38: doorgesnoven agenten-provocateurs bedoel je.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-07-20 | 16:38: Wie? De gevestigde orde?
@hertogvanzottegem | 04-07-20 | 16:58: Die doorgesnoven reaguurders hebben vaak moeite met spaties.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-07-20 | 17:40: Vandaar die streepjes in je naam.
@LiniaalRectaal | 04-07-20 | 17:57:
Lol.
@MisterMr | 04-07-20 | 16:34:
U zou ELKE demonstratie verbieden.
Zo zo...
@Bijtendehond | 04-07-20 | 17:09:
En ja hoor, het eerste aluhoedje meldt zich alweer.
En dat allemaal vanwege hooligans en virus-wappies.
En dat allemaal vanwege bange leiders met een slecht geweten.
Mark Reutel houdt niet zo van demonstraties tegen het overheidsbeleid.
Zijn VVD-laafjes dus ook niet.
Ha Kuif.
REAGEER OOK