Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AD vestigt nieuw record experts aanhalen

Hetzelfde blik experts als gisteren - niks nieuws onder de zon - kattenbakvulling

"Onbewust lijkt het Nederlandse volk de coronaregels wat minder nauw te nemen. En dat is niet de bedoeling, waarschuwen experts." Volgens de Rotterdamse hoogleraar virologie Marion Koopmans kunnen we de touwtjes nog niet laten vieren. Viroloog Ann Vossen van het LUMC waarschuwt dat we niet naar de meubelboulevard moeten gaan om te gaan funshoppen. De Nijmeegse infectioloog Andreas Voss probeerde de kille sterftecijfers een gezicht te geven. Bert Niesters, hoogleraar medische microbiologie aan het UMCG in Groningen, zegt dat ziekenhuizen operaties in proberen te halen. Vossen houdt dagelijks de RIVM-cijfers in de gaten. Het Robert Koch Instituut meldt iets over het reproductiegetal in Duitsland. Volgens Vossen heeft Nederland op fantastische wijze Koningsdag gevierd. Volgens Koopmans ook. Einde.

(Halina Reijn kon niet. Maurice de Hond eveneens verhinderd.)

Reaguursels

Inloggen

Ach, die virologen beleven weer eens hun finest hour (na HIV). In de tussentijd gaat alle glamour naar de kankeronderzoekers

Feitenpliesie | 30-04-20 | 07:18

Doe dat nou eindelijk ook eens bij klimaat experts .

Ko Ranzig | 29-04-20 | 15:46

Halina was zeker naar de Ikea?

down | 29-04-20 | 14:14

Er zijn thuiskappers die denken dat zij gewoon door mogen werken omdat ze denken dat alle kapsalons gesloten moeten zijn en zij gelukkig geen kapsalon hebben...

CaseyForPresident | 29-04-20 | 13:52

Onbewust? Hoho, heel bewust doe ik wat ik graag doe en kan doen. Maar voorzichtig ben ik wel, niet zozeer omat ik denk dat ik corona krijg als ik over straat loop maar om te voorkomen dat ik een boete krijg. Want er is slecht 1 ding waar de Nederlandse staat met al haar experts erg goed in zijn en dat is in het uitschrijven van boetes en het incasseren ervan.

Heisessie | 29-04-20 | 13:37

Wat ik totaal mis is een frisse blik op de exit-strategie. Waarom slikken we - lees je er nergens iets over - dat onze regering kiest voor een benadering vanuit het perspectief dat we allemaal debiel zijn: stapje voor stapje, kijken wat er kan etc etc. In Italie en Spanje geven ze gewoon de timeline. Als dit gebeurt, dan dat, etc. Nu zijn het wellicht niet de beste crisismanagers, maar dat geeft wellicht voor mensen die er nu op uit trekken wel perspectief. Want waarom zou je niet nu naar de bouwmarkt, als het kan en als er geen zicht is op verandering? Waarom zitten we nu allemaal te wachten op nieuwe besluiten en versoepeling? Wat is de volgorde? Zodat je die kappers, sportschoolhouders etc ook gewoon ruim de tijd geeft en ook eerlijk voorlicht. Dit is een beetje als: hou je adem in en ik zeg wel wanneer je los mag laten.Dat is veel moeilijker dan: hou je adem een halve minuut in. En je leest er niks over. Alleen maar MSM die elkaar overschrijven en allemaal eenheidsworst genereren. Een ebetje als D666 en Groenlinks.

BBRDWR | 29-04-20 | 13:36

Leon de Winter noemt een DDR666er een faxist in de telegrof. Het allerergste is dat hij nog gelijk heeft ook. De opperdeugers zien hun kans schoon om een heilstaat op te tuigen waarbij alleen OSM bepaalt wat goed is en wat slecht is voor het kantklossend gepeupel.

We zouden in opstand moeten komen tegen onze meerderen die via noodwetten samenscholing willen verbieden en ons opsluiten in onze eigen huizen. Om winkels en toerisme te verbieden etc.

Maar als ik zo naar de peilingen kijk vinden met name het tata gedeelte van de bevolking het wel goed zo. Anderskokenden krijgen het niet zo mee die kijken programma's van hun eigen land.

Het is nu te laat. Dan maar op de boeg staan en kijken hoe de ijsberg in rap tempo ons nadert, terwijl onze medelanders benedendeks zich vergapen aan het strijkorkest. We zien dan in ieder geval onze doem aankomen...

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 13:05 | 3

Als ik een bedrijf had die volgens de RIVM gesloten moet blijven had ik op 1 mei de tent gewoon 24/7 open gegooid. Die boetes wegen niet op tegen een faillissement.

Dwarsdenker | 29-04-20 | 13:22

@Dwarsdenker | 29-04-20 | 13:22: Dat er een paar cafe's en kappers naar de kloten gaan is zo erg niet. Zondag was er eentje uit Amsterdam met 21 kroegen bij Pauw en kornuiten.
Laat de economie het maar eens een keer goed voelen wat zuinigheid betekend.
Ze hebben godver al jaren geweten dat dit eraan zou komen, maar toch dikke auto's kopen en flink feesten.

loekdeleeuw | 29-04-20 | 13:31

Aan stuurboord en bakboord zijn ook ijsbergen. En aan het achterdek ook. Dus terug is ook geen optie.

Stormageddon | 29-04-20 | 13:58

Alleen de 'experts' die het mainstreamnarratief uitdragen krijgen een podium.

Nehemia | 29-04-20 | 13:01 | 4

Exact en dat irriteert mij mateloos. Maar ach in de ziekenhuizen is dat exact hetzelfde. Ik zal een leuk voorbeeld geven hiervan. Op de IVF-kliniek waar ik gewerkt heb hadden we een spermabank en omdat we ook avonddiensten hadden hebben we op een gegeven moment een student aangenomen om ons te helpen tijdens die donoravonden. Op een gegeven moment hadden we een student die serieus slim was. Hij had stage gelopen op de afdeling oogheelkunde van het LUMC. Hij moest toen laboratoriumproeven doen en ontdekte daarbij een fout in een artikel van één van de wetenschappers. Dat artikel was al gepubliceerd dus je zou denken die wetenschapper was blij met die ontdekking maar nee die was juist heel erg boos op die student. Tja.....

Roadsurfer | 29-04-20 | 13:07

@Antiquerulant | 29-04-20 | 13:04: En onze vrijheden worden steeds verder afgepeld voor een marginale dreiging. Door die opgeklopte angstfactor (dankjewel media, overheid en instituties) lijkt iedereen bereid alles op te geven. Het gebeurt waar we bij staan.

Nehemia | 29-04-20 | 13:09

@Roadsurfer | 29-04-20 | 13:07: Precies het omgekeerde van wat je zou verwachten. Wat een arrogante zak hooi die wetenschapper.

Nehemia | 29-04-20 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Experts zijn die mensen die zeggen wat de media in het nieuws wil brengen. Je merkt steeds vaker de onwil van media om goed of poditief nieuws te brengen, omdat ze enorm verslaafd zijn aan de “crisis”.

Tarvo | 29-04-20 | 13:01

Wat mij zo tegenvalt van die experts dat ze nooit eens met kritische info komen. Alles wordt geslikt voor zoete koek. Natuurlijk hoop ook ik dat er een goed werkend vaccin komt maar dat betekent niet dat je geen kritiek kan en mag hebben. Er is in Oxford al met succes een corona-vaccin getest op apen maar ja wat zegt dat want er zijn heel veel voorbeelden van iets wat in apen werkt helemaal niets deed in mensen.
"HIV/AIDS vaccine research using NHPs represents one of the most notable failures in animal experimentation translation. Immense resources and decades of time have been devoted to creating NHP (including chimpanzee) models of HIV. Yet all of about 90 HIV vaccines that succeeded in animals failed in humans." en deze zin "In significant measure, animal models specifically, and animal experimentation generally, are inadequate bases for predicting clinical outcomes in human beings in the great bulk of biomedical science. As a result, humans can be subject to significant and avoidable harm."
Linkje naar interessant artikel over animal drugs-/vaccine-testing: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

Roadsurfer | 29-04-20 | 13:00

Wij hebben de 'experts'. In de Angelsaksische wereld is het altijd "scientists say" of iets soortgelijks. (Google: "scientists say", About 249.000.000 results (0,46 seconds)).

me,myself and IK | 29-04-20 | 12:52 | 2

Als je in een gemiddeld krantenartikel 'wetenschap' vervangt door het woordje 'kerk' en woorden als 'experts', 'onderzoekers', 'wetenschappers' vervangt door iets als 'bischippen', 'priesters', 'schriftgeleerden' dan wordt ineens duidelijk in watvoor regime we te maken hebben.

nuchterland | 29-04-20 | 13:19

Het AD is, met afstand, dé msm-angstgegner. Je kunt je afvragen waarom. Het virus is op zn retour en gaat, naar alle waarschijnlijkheid, als een nachtkaars uit. De cijfers spreken voor zich. Maar wat lees je in het AD:

‘Als we niet uitkijken, zitten we straks met een echte lockdown’

‘Terugloop coronapatiënten in Brabantse ziekenhuizen gaat te langzaam, zorgen over opstart reguliere zorg.’

‘Er sterft iedere paar dagen nog ‘een vliegtuig vol Nederlanders’: ‘Echt geen reden om de teugels te laten vieren’.

Etc. etc.

Computer_says_no | 29-04-20 | 12:43 | 12

@HAL 9000 | 29-04-20 | 13:01: Ook iemand die wereldleider is zijn/haar/het/hun vakgebied, kan (heeft meestal) een politiek en/of sociaal-maatschappelijke agenda hebben.

Arachne | 29-04-20 | 14:27

@piloot47 | 29-04-20 | 12:58: Ook de Telegraaf is volledig onder controle en daar kan een spaarzame column van Leon de Winter niks aan veranderen.

Nehemia | 29-04-20 | 14:54

Het AD is de CNN van Nederland.

Nehemia | 29-04-20 | 14:54
▼ 9 antwoorden verborgen

Mensen, mensen,

Ziet men niet dat men zoetjesaan wordt klaargestoomd voor oorlog.
Zie de economische tijdlijn maar, ong. sinds 2008

Oja, willen we voortaan gewoon NL praten ipv,
twentyfourseven/lockdown/record/apres-skihut/

ptrck | 29-04-20 | 12:40

Het is een links dingetje, om met 'experts' te smijten.
Een geduchte truuk om nepnieuws te verspreiden.
Zo van, waag het niet dit te betwijfelen, want een expert heeft dit gezegd.

joop.bnnvara.nl/nieuws/experts-nieuwe...

Papa Jones | 29-04-20 | 12:39 | 1

Iedereen die het met Van Jole eens is, is een expert op de Jeaup.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 12:49

Laten die kudtbelgen hun bezorgers eens normaal betalen. Zelfs de pdf op de iPad ligt niet op tijd in de bus.

Dubbelepunthoofd | 29-04-20 | 12:37 | 1

Zeg die krant gewoon op en laat ze lekker de tyfus krijgen.

Henk003 | 29-04-20 | 12:58

Tja, em de nieuwsmedia proberen ons wat afleiding te brengen door beelden (die al maande op internet te zien waren) van UFO's te tonen. Vermoedelijk wat armoedige buitenaardse wezens. Tenminste onderstaande wezens reizen wat luxer.
www.telegraaf.nl/video/1043570718/opt...

watazooi | 29-04-20 | 12:30

Wat is er nou weer tegen het gebruik van experts.
Als je een operatie krijgt wil je toch ook chirurg die langer dan een halve LOI cursus heeft gedaan.

kloopindeslootjijook | 29-04-20 | 12:23 | 3

Maar geen twee chirurgen, een anesthesist en twee operatieassistentes die boven je opengesneden lijf in discussie gaan over de volgende stap in de operatie, daar dan drie dagen voor uittrekken en dan een commissie instellen die met een rapport over de situatie moet komen. En vervolgens nog even een paar dagen vrij nemen om bij te komen van alle emoties.

piloot47 | 29-04-20 | 12:45

Niemand. Waar we wel tegen zijn is experts die iedereen slechts angst inboezemen. Ja we weten dat we voorzichtig moeten zijn en waakzaam. Nee we zijn geen honden die je kunt commanderen wanneer je wilt....

Zeiss | 29-04-20 | 12:47

In het Europarlement vanaf nu 1.5 jaar (!) Mondkapjes verplicht + temperatuur opnemen bij binnenkomst.

A.L.Lah | 29-04-20 | 12:20 | 3

Dat hadden ze al twintig jaar geleden moeten doen.

Dubbelepunthoofd | 29-04-20 | 12:38

voor sommige parlementsleden is wat mij betreft definitief thuiswerken of volledige gezichtsbedekking in het parlement best een goede optie ik noem geen namen maar mijn gedachten gaan uit naar de Ddd6666 fractie in het Europarlement

Troumoetblijcken | 29-04-20 | 16:43

Mij is echter tot dusver nog niets gevraagd. Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd.

Reaguurdeskundige | 29-04-20 | 12:18 | 1

Sorry je bent overgeclassificeerd. Zonde van al die kunde bij een laagwaardig product te betrekken...

Zeiss | 29-04-20 | 12:50

Ik dacht dat Baudet en Wilders de enige Corona experts waren.
Maar daar mocht je niet naar luisteren want dan speelde je die populisten in de kaart. En de overheid plus alle door hen gesubsidieerde experts zaten toen in de ontkenningsfase.

Osdorpertje | 29-04-20 | 12:18 | 2

Als het om politiek gaat is iedereen expert. Gezellig toch.

kloopindeslootjijook | 29-04-20 | 12:24

@kloopindeslootjijook | 29-04-20 | 12:24:
Daarom hebben wij ook 150 experts in de Tweede Kamer zitten die overal verstand van hebben en daarom hele belangrijke beslissingen voor het hele land mogen nemen.

Osdorpertje | 29-04-20 | 12:54

Ik klamp me vast aan de kennis van Ali B en de Andre Hazes, als zij niet meer op TV komen dan word het pas zorgelijk.

Balletje Mayo | 29-04-20 | 12:08 | 3

Andre Hazes is al een poosje dood, nu Ali B nog?

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 12:15

Ik heb geen TV, dus ik zie die Ali B nooit, en Andre Hazes is volgens mij al een tijdje onder de zoden.

Vuurwezel | 29-04-20 | 12:16

U refereert naar junior?

Nehemia | 29-04-20 | 13:17

Halina zegt net dat het “allemaal best wel heftig” is.

namensmijnhond | 29-04-20 | 12:07 | 4

Oei, dat verandert de zaak.
We dachten al die tijd dat het wel mee viel.

kloopindeslootjijook | 29-04-20 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

He kijk! Herinnert iedereen zich dat EuroMOMO nog, dat alle downplayers gebruikte om aan te geven dat er helemaal geen sterfte-overschot was?

www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#map-...

Jeetje.

omanders | 29-04-20 | 12:07 | 1

Hoezo jeetje.?
Ja er zit een korte (hoge)piek.
Nou en?
Maar toch niks spannend aan vindt ik.
Met alle respect naar de overledenen..

Jemaintiendrai | 29-04-20 | 12:38

Experts? Heb soms geen idee, wat ik kan of moet geloven. Er is in de internationale pers een overdonderende ongelijkheid qua meningen en adviezen. Dus ik kan alleen maar mijn best doen en voorzichtig zijn t.b.v. de Evocati; we bennuh met zijn twee. Ega is trouwens de heldin van de Pfaff en maakte al ras mondkapjes voor ons.
Iedereen veel leut en gezondheid toegewenst. Evocatus

Evocatus | 29-04-20 | 12:03

Mensen kijk deze "Must see" docu op youtube over de Spaanse Griep. Huiver over de overeenkomsten met de huidige crisis. Van het bachataliseren van politicy, tot overvolle ziekenhuizen tot verplichte mondkapjes. (100 jaar geleden mensen 100 jaar!!) Maar ook dezelfde fases en discussies. De technologie is veranderd en de algehele hychienische omstandighden maar de menselijke reactie maatregelen en discussie daar over geen milimeter.
Op het eind van de ducu (van enekele jaren geleden) de vraag of zo iets nog een keer kan gebeuren.

www.youtube.com/watch?v=UDY5COg2P2c

JanP999 | 29-04-20 | 12:03 | 3

Omdat we niet vooruitdenken. Alles gaat om de winst en bonus van dit jaar. En als het om de bevolking gaat; die is er alleen om geld aan te verdienen en belasting te heffen om de gevolgen van het Grote Gegraai weer te fixen.
Intussen, in China.... denken ze 30 jaar vooruit.

kloopindeslootjijook | 29-04-20 | 12:26

Oh ja... over dat 'kan zo iets nog een keer gebeuren'...
Tijdens de Mexicaanse griep heeft het RIVM voor miljoenen aan vaccins voor Nederland laten maken. Bleek achteraf helemaal niet nodig. Dit kwam het RIVM op forse kritiek vanuit de tweede kamer te staan.
Kortom... ik denk dat we nóóit voorbereid kunnen zijn en dit blijft gewoon af en toe gebeuren.

Papa Jones | 29-04-20 | 12:46

@Papa Jones | 29-04-20 | 12:46: Het is altijd varen in de mist.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 12:51

Ik vind het vooral vreemd dat onze overheid gewoon op reces gaan, het signaal is dat alles onder controle is.
De ouderen in de tehuizen zijn gewoon collateral damage met als gunstige bijkomstigheid dat ze dood minder kosten.

marrretje | 29-04-20 | 12:03 | 1

Beste marretje,

Dat "collateral damage" heet gewoon "dor hout"(dixit Zwagervrouw) tegunswoordig.
Moers taal! Evocatus

Evocatus | 29-04-20 | 12:06

Funshoppen ook vooral. Op de meubelboulevard! Mens ga koken.

grapo | 29-04-20 | 12:01 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 12:02: Ja ik weet dat die funshoppers allemaal een beetje wappie zijn. Allemaal experts ook denken ze. Experts in meubelboulevard - en Wish kwaliteit. Viroliegers. Allemaal. Zo,.. nu ff funshoppen bij de worstbazar op Hannover Centraal.

grapo | 29-04-20 | 12:11

@Montgomery Burns | 29-04-20 | 12:05:
Is-ie nou nog niet geëmigreerd?

Schoorsteenveger | 29-04-20 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Felix R. Als ik het woord expert hoor vervormt mijn brein dat direct. Expeee.... plop.... Felix R. hoor ik dan. Nanoseconde.

Lorejas | 29-04-20 | 12:00

Ik wacht even op commentaar van de beroemde viroloog Peter R. de Vries.
Helaas erg weinig op tv de laatste tijd. Zou hij al die 4000 Euro gekregen hebben wegens geen inkomen?

Guusje Nadorst | 29-04-20 | 11:58 | 6

Nu je het zegt, zou hij deaud zijn?

Balletje Mayo | 29-04-20 | 12:09

Gelukkig zit er ook een bekende viroloog in de Kamer, die luistert naar de naam Boodeeh.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 12:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kom net bij de supermarkt vandaan. Ze hebben daar een aantal winkelwagentjes staan, en als die op zijn, moet je in de rij wachten tot er weer iemand de winkel uit komt. Het wagentje wordt dan een beetje halfslachtig afgeveegd met 1 doek die men de hele dag gebruikt en een fles eigenmerk ruitenreiniger. 1 Aggressieve babyboomer vond het nodig om het personeel te bedreigen, omdat hij niet snel genoeg een wagentje kreeg. De winkel stond ook weer vol met 80+ vrouwtjes die met 1, 2 of 3 het pad blokkeerden, en dat ook bleven doen. Het lijkt wel of oude mensen een doodswens hebben ofzo. Er stond ook een groep hangouderen buiten bij de uitgang, te wachten op de droge hoest van een voorbijganger ofzo...

Vuurwezel | 29-04-20 | 11:57 | 1

Was dit tijdens het bejaardenuurtje, van 7 tot 8 's morgens?
Of hebben de oudjes daar ook al lak aan?

Papa Jones | 29-04-20 | 12:49

Experts met minimaal LTS Zwakstroom. Maar minder mag ook.

Montgomery Burns | 29-04-20 | 11:57

Er is een mooi verhaal over de duitse eenwording,
In de DDR heb je de bruinkoolwinning, vieze lucht allemaal enzo.
gingen de de oostduitse jeugd onderzoeken, die hadden een sterker immuun-systeem dan de westduitse jeugd. ondanks de vervuilende lucht.

De oostduitsers kwamen veel meer buiten, dus komen ze in de natuur ook veel meer virussen en bacterien tegen, waardoor hun immuun-systeem sterker is.
De westduitsers waren veel meer thuis en maakten veel meer schoon. dus hun immuun-systeem kwam veel minder bacterien tegen dus een slechter afweer-systeem.

Zo werkt het immuun-systeem. Het systeem moet leren zoveel mogelijk virussen en bacterien te kennen, dat kan alleen maar door er mee in contact te komen.

Kortom binnen blijven is hartstikke slecht, al helemaal voor de kinderen.

Ze zeggen wel dat Nederlanders grote viespeuken zijn, bureaus, wc, etc. maar daardoor heb je wel een sterker immuun-systeem.

Te veel schoonmaken, vaak handen wassen is ook heel slecht, want dan doodt je ook de goede bacterien, dan ben je nog verder van huis.
Wordt ook zo moe van die turken die zichzelf zo schoon vinden ten opzichte van de Nederlanders. Ik ga maar niet zeggen wat de gemiddelde ouderdom van een turk is, al helemaal in turkije.

VanderGeelen-Coppens | 29-04-20 | 11:56 | 7

@Vuurwezel | 29-04-20 | 12:02:
"Uit mijn hoofd is de gemiddelde leeftijd van een Turk iets tussen de 55 en de 65 trouwens."
Nou, dan heeft de vergrijzing daar onder de mannen wel erg doorgezet! Je bedoelt levensverwachting, neem ik aan.

Schoorsteenveger | 29-04-20 | 13:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog even, en geen stijl gaat protesteren tegen 5g, de maanlanding en een ronde aarde.
Lastig hoor, populisme om de clicks.

captainobvious | 29-04-20 | 11:56

"Halina Reijn kon niet."
Wat een enorme domper. Als je al die specifieke analyses, commentaren en raadgevingen van de specialisten hebt aangehoord, figuren die ieder voor zich spreken vanuit een wetenschappelijke discipline en mutatis mutandis vanuit een beperkte gezichtshoek, dan raak je al te snel het totaalbeeld kwijt, dan gaat het rommelen en ruisen in je hoofd als je al te zeer poogt om een eenheid te kneden van al die particuliere brokjes feiten, meningen, adviezen en andere kwinkslagen, dan heb je behoefte aan richting, perspectief, overzicht, uitzicht, iets grijpbaars waar je je angst en vrees kunt bezweren en waarop je dat kleine beetje hoop dat je nog rest kunt vestigen.
Dan heb je wijzen nodig, sterke naturen die verder en dieper kunnen kijken dan jij, die voeling hebben met de wereld, met de natuur en met het mensenras als geheel, die terug kunnen kijken in het verleden en een verre maar scherpe blik durven werpen in de toekomst. leiders die ons de weg kunnen wijzen door schier moeiteloos de overdaad aan informatie voor ons te filteren en te ordenen en te verwerken in iets dat veel groter is, een visie, een visioen. een verhaal, een groot verhaal!
En aan wie denk je dan als eerste? Juist, aan Halina Reijn, de hogepriesteres van de Nederlandse culturele sector. Zonder Halina zijn wij reddeloos verloren. Het ontkerkelijkte Nederlandse volk heeft nieuwe priesters en priesteressen nodig, en het is met recht de culturele sector die zich opwerpt als de elite van waaruit een nieuwe moraal over ons dient te worden uitgegoten. Zonder kunst en zonder cultuur vervallen wij als volk alras tot het barbarendom. Kunst en cultuur zijn vitaal, vitaler dan wij voor mogelijk houden, bij kunst en cultuur komt alles samen, door kunst en cultuur zijn en blijven wij mens.
Halina, zeg het ons, wat vertellen die deskundigen ons eigenlijk, wat is het verhaal, het grote verhaal? Wat is de zin van dit alles? Welke betekenis heeft het allemaal? Halina, red ons!

Schoorsteenveger | 29-04-20 | 11:55 | 3

"leiders die ons de weg kunnen wijzen door schier moeiteloos de overdaad aan informatie voor ons te filteren en te ordenen en te verwerken in iets dat veel groter is, een visie, een visioen. een verhaal, een groot verhaal!
En aan wie denk je dan als eerste? "
- Heleen "lik ur balls" Mees
- Rian "data hari" van Rijbroek
- Claudia "mag ik bij jou?" de Breij

Zomaar een greep van experts die ons, het arme klootjesvolk, door deze moeilijke tijden gaan leiden. Move over Mark, Hugo en Jaap!

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 11:59

voor 4000 overleden (doodzieke) bejaarden worden wij een eeuw terug gezet.

glaaf | 29-04-20 | 11:55 | 2

Hooguit 5 jaar.

captainobvious | 29-04-20 | 11:57

Die 'experts' die in horden in de steeds weer drukker wordende winkelstraten, parken en de bouwmarkten lopen en het heilige IKEA afstruinen. Die zijn wel wat erger dan de experts die de kranten aanhalen.

Maak die maar eens wat meer belachelijk, GS.

'Ja, we weten dat het een risico is. Maar dat lopen we allemaal weleens in het leven. Maar we zijn gewoon erg blij met ons nieuwe wandmeubel.'

Hersenloos, egoïstisch schoftenvolk. En niets meer.

Te dom en te Tokkie om de eigen reet af te vegen.

Realism Is All | 29-04-20 | 11:53 | 6

@Antiquerulant | 29-04-20 | 11:58: "The problem with people like this is that they are so stupid, they have no idea how stupid they are." Aldus John Cleese.

Dubbelepunthoofd | 29-04-20 | 12:33

@Antiquerulant | 29-04-20 | 11:58:
Och och.
Boodschappen doen = noodzakelijk want anders ga je dood. Een nieuw wandmeubel niet. Niet zo moeilijk te begrijpen, wel?

Graaisnaaiert | 29-04-20 | 13:14

@Dubbelepunthoofd | 29-04-20 | 12:33: De man die niet in staat bleek een duurzame relatie met een partner op te bouwen (4x) en die zelfs zijn kinderen van hem vervreemde. Een van de hoogtepunten uit zijn leven, is het vloeken en schelden bij de begrafenis van het eerst overleden lid van MP. Deze begrafenis vond plaats in een kerkgebouw en John Cleese kreeg een hoogtepunt van.

Arachne | 29-04-20 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb je hem een keer nodig om een snedig stukje over "experts" te schrijven, blijkt Godfried B. al jaren deaud te zijn.

cat22 | 29-04-20 | 11:53

Als die Chinezen nu eens een virus wisten los te laten op de wereld waar alleen experts aan dood zouden gaan dan was het aantal slachtoffers zeker een factor 10 hoger dan nu. Wisten we gelijk hoeveel experts er ook met zwaar onderliggend lijden rondlopen .

Texacoballletje | 29-04-20 | 11:52

Zolang ze zeggen:
"Dat melden experts"
Zonder benaming van de experts..... Geen waarde aan hechten.

Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 11:52 | 1

Als iemand anoniem "expert" genoemd is dan denk ik altid a) die expert bestaat niet, das de journalist of b) die expert durft zijn naam niet vrij te geven want hij weet dat hij peop praat.

harry21 | 29-04-20 | 11:55

Het zijn ook altijd de "experts" die het verwarde-man-syndroom vaststellen, en we ons dus geen zorgen hoeven te maken dat bepaald gedrag iets met de Islam te maken heeft.

JackStick | 29-04-20 | 11:51

Ze kunnen we mijn klöten kussen, die experts. Ik loop alleen mijn lul achterna.

Guillermo | 29-04-20 | 11:48

Ben zelf sekspert. Heeft iemand nog vragen?

RickTheDick | 29-04-20 | 11:46 | 3

"So you've slept with a lady? What's it like?"

threeheadedmonkey | 29-04-20 | 11:50

Hoi Geer, heb je echt geen HIV opgelopen in al die jaren heavy duty in the darkroom?

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 11:51

De kans om te overlijden is simpelweg te laag om deze maatregelen te verantwoorden. 0,02 tot 0,03%? Zeggen ze zelfs in 'the White House'...

Als het nu 15% was ofzo, ja dan is het wel te begrijpen.

MaxiCosi24 | 29-04-20 | 11:43 | 7

Er zijn heel wat ' experts' die het geweldig vinden om hun invloed te laten gelden en Nederland voorlopig in de tang willen houden...

canis lupus | 29-04-20 | 11:50

@Guillermo | 29-04-20 | 11:46: Ohh gelukkig, mensen die dood gaan aan Influenza gaan vredig dood, met harpjes en engelen en mooie klassieke muziek. Goed verhaal ja.

harry21 | 29-04-20 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zag gister weer een filosoof op tv die vertelde hoe briljant ze de strepen op de de grond vindt in supermarkten en dat iedereen zich zo keurig aan die 1.5m houdt.
Daar moet je inderdaad voor gestudeerd hebben om dat te kunnen constateren.
Weer zo'n fake titel en beroep.

HoerieHarry | 29-04-20 | 11:41 | 2

Een filosoof is nogal een nutteloze.

Guillermo | 29-04-20 | 11:47

Ik houd mij strikt aan die 1,5m, dat is knap lastig omdat half NL er schijt aan lijkt te hebben, vooral in de supermarkt "Oh, moet er even bij" - vooral vrouwen en bejaarden hebben lak aan die 1,5m.

harry21 | 29-04-20 | 11:58

Kunnen we dit jaar ook nog de nationale coronatest verwachten bij het AD.

kneuterzak | 29-04-20 | 11:39 | 3

Wie zal er een 10 krijgen?

Pluisbaard | 29-04-20 | 11:40

Met een mondkapje stinkt die haring niet zo uit je bek.

Pleegzuster B | 29-04-20 | 11:42

Bij de haring hebben ze de zaak 20 jaar corrupt kunnen flessen dus verwacht er niets van

grindbak | 29-04-20 | 11:55

Ach ja, das war einmal.

Pluisbaard | 29-04-20 | 11:38

Ach experts, ze reageren alleen maar op achterlijk volk wat bijvoorbeeld in de rij voor een Ikea gaat staan.

BozePaarseMan | 29-04-20 | 11:37 | 3

Ik luister uitsluitend naar hollands kaasmeisje Claudia de Brie.

Pleegzuster B | 29-04-20 | 11:43

Beste BozePaarseMan,

Nou, nou, u denkt weer geestelijk de broek aan te hebben met uw arrogante kwalificatie van gewone mensen, dat "achterlijke volk". Die broek is iets te groot. Dat zijn gewoon mensen, die (denken) iets nodig te hebben of gewoon voor het divertissement gaan. Mag dat gohdommuh, gewoon even, na de verplichte ophokking.

U heeft natuurlijk de lounge chair van Eames thuis staan (zit niet lekker, want niet verstelbaar) en die design tafel van Noguchi of zo? Een bakstenen afgebikte muur en een schuurschuifdeur op zichtbaar opgehangen rails. Beetje industrieel?

OK, ik ben achterlijk, want ik ga t.z.t. daar gordijnen kopen.
Nou'k zit er niet mee.
Flutsert! Evocatus

Evocatus | 29-04-20 | 11:57

@Evocatus | 29-04-20 | 11:57: achterlijk volk is iets te veel eer voor die mongolen die bij de Ikea in de rij staan. Ook voor Corona.

captainobvious | 29-04-20 | 11:58

Veel mensen onderschatten Corona niet, maar de maatregelen nemen zulke extreme vormen aan, dat steeds meer mensen beginnen te vermoeden dat het niet meer alleen om Corona gaat. Vijf bij elkaar wonende studenten bekeuren omdat ze op het balkon staan? Schei es uit. De boetes zijn inmiddels ingetrokken, maar ik zie beelden van over de hele wereld voorbij komen waarin de politie veel te ver gaat. Zeer verontrustend.

Schietmijmaarlek | 29-04-20 | 11:34 | 4

Binnenkort hebben wij Judges, zoals in Dredd. Politie en rechtbank in een.

Pluisbaard | 29-04-20 | 11:39

Maar scootertuig aanpakken, ho maar...

canis lupus | 29-04-20 | 11:51

@canis lupus | 29-04-20 | 11:51: Alleen de Finnen niet, Hollandsche boys zijn gewoon de lul.

Pluisbaard | 29-04-20 | 14:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verbaas me over het aantal experts dat er altijd ineens rondlopen.. De ene dag gaan we allemaal dood, de volgende dag alleen mensen die anders ook dood gegaan waren aan iets anders, daarna worden we erg ziek dan is het eigenlijk maar een griepje.
Ik vraag me vooral af wanneer krijgen we een zooi testkits en waar blijft het medicijn hop hop aan het werk.

Barkruk2 | 29-04-20 | 11:34

Hotels vanaf 5 mei in Polen weer open.

Mark_D_NL | 29-04-20 | 11:33 | 7

Polen doet het heel wat beter dan Nederlandje in deze "crisis"... Dat moet gezegd worden. Ze krijgen meer geld uit de eu pot, hebben minder coronalijers, verkiezingen kunnen gewoon doorgaan, hotels en restaurants gaan weer open en Polen hebben nog steeds veel mer koopkracht dan nederlandertjes.. En nog steeds een eigen munt.. Tsja.

Mark_D_NL | 29-04-20 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat die experts moeten doen is eens openheid geven. Ik wil graag weten wie de nieuwe gevallen zijn. Zijn het nog steeds mensen in verzorgings- en bejaardentehuizen? Gaat het om verplegend personeel? Hoe zit het met kassières en winkelpersoneel, worden mensen in winkels besmet? Woedt het regionaal door? Pas dan kan je een mening vormen van welk gedrag verantwoord is en welk niet. Deze overheid met zijn ambtenaren en instituties is niet zo transparant. Waarschijnlijk omdat ze niet te vertrouwen zijn.

down | 29-04-20 | 11:32 | 6

@Eagle_Eye | 29-04-20 | 11:39: in uw redenatie zijn de meeste mensen overleden door te stoppen met ademen - sommigen van hen ook met sars-cov-2. Zo ken ik er ook nog wel een paar.. Albert van hierboven is gestorven als gevolg van covid19 ziekte - onafhankelijk of hij nou wel / niet kanker had (als we full body scans gaan doen, is er met iedereen wel wat mis)

MaximusAurelius | 29-04-20 | 11:44

@Eagle_Eye | 29-04-20 | 11:39: Dat dus. Want als elke dode OOK getest wordt met een onbetrouwbare test die bijv. 25% "false positive" geeft, dan zijn er bij 100 normale doden opeens 25 COVID19 doden bij.

harry21 | 29-04-20 | 12:00

@harry21 | 29-04-20 | 12:00: Die test deugt inderdaad van geen kant, maar mensen vinden het gescheten blijkbaar.

Nehemia | 29-04-20 | 15:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij maken al die lockdowns maar 1 ding duidelijk en dat is onze huidige totaal absurde angst voor de dood. En dat zeg ik niet alleen maar bijna alle vooral oudere mensen om mij heen snappen die angst voor de dood niet in de huidige samenleving. Zoals ik er tegenaan kijk is vele 80+ers een waardige manier van sterven ontnomen door ze aan de beademing te gooien en veelal uiteindelijk eenzaam zonder familie te laten sterven. Tja...

Roadsurfer | 29-04-20 | 11:27 | 8

Dat is het gevolg van de rubbertegel samenleving helaas.

Als ik het krijg, laat mij alsjeblieft gaan. Zoveel ellende en corruptie in deze samenleving, ik ben er klaar mee.

pickalilly | 29-04-20 | 11:40

Er wordt ontzettend veel verdiend aan de oudsten. Daarom moeten zij zo lang mogelijk leven. De angst wordt in ingefluisterd om deze industrie (gezondheidszorg, verpleeghuizen, etc.) te laten groeien.

Guillermo | 29-04-20 | 11:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Al deze BN -ers zijn we straks met een vaccin weer net zo snel vergeten als dat ze opkwamen
Totaal zat als we al zijn van die anderhalve metermaatschappij

''Wetenschappers van de gerenommeerde universiteit van Oxford denken mogelijk in september al een coronavaccin klaar te hebben. Daarover schrijft The New York Times.

Een eerste test op zes resusapen was succesvol. De dieren, die relatief veel op de mens lijken, kregen het nieuwe vaccin toegediend, waarna ze werden blootgesteld aan grote hoeveelheden van het coronavirus. Na 28 dagen waren ze allemaal genezen. Het is natuurlijk altijd de vraag of een vaccin voor dieren ook op mensen werkt.
www.welingelichtekringen.nl/wetenscha...

pga | 29-04-20 | 11:26 | 5

Als de sterfte maar 0,014% is, is het dan niet een beetje onbetrouwbaar op 6 apen? Dan hebe je minstens een paar 100 tot 1000 apen nodig zou ik denken?

harry21 | 29-04-20 | 12:03

En hoeveel van de apen waren 80+ of obees?

Reaguurdeskundige | 29-04-20 | 13:00

Vreemd. Het ontwikkelen van medicijnen en dus ook vaccins duurt altijd lang, heel lang en is zeer duur. Nu kan het ineens in 6 maanden? Vaccins zijn niet onschuldig.

Arachne | 29-04-20 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik las het artikel welke @Glasgow Argus klokslag 11:10 deelde. Daar stond iets wat wel heel sneu is voor de vrijgezellen onder ons. Stel dat die anderhalvemetersamenleving (wat een vreselijk woord is dat) er komt. En die kans is heel erg groot, want dat woord wordt overal gespind. Theoretisch kun je dan geen nieuwe relatie beginnen. Want anderhalve meter afstand. 25% van Nederland gaat sowieso een crimineel worden straks.

Quib | 29-04-20 | 11:26 | 5

Vindt Mark vast niet erg. Zie hem in gedachten al stampvoetend door de kamer lopen. 'Ik kan geen partner krijgen, dan hullie ook niet! En ik noem het Het nieuwe normaal!'

Schietmijmaarlek | 29-04-20 | 11:52

@Quib | 29-04-20 | 11:28: In USA bladen (Salon, Huff post, NY Times) zijn de afgelopen jaren meerdere artikelen verschenen over een pop als vervanging voor een vrouw. Veelal positief, met name de feministen vinden het geweldig want: dan worden vrouwen niet meer uitgebuit en verkracht.

Arachne | 29-04-20 | 13:18

@Arachne | 29-04-20 | 13:18: Rare verhalen. Mannen kunnen ook leren zich te beheersen denk ik dan. Maar symptoombestrijding is gemeengoed geworden.

Quib | 29-04-20 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn anders hier op GS ook heel veel experts in de panelen die het allemaal weten. Zo zijn er veel experts die weten dat een totale lockdown moet, ook veel experts hier die vinden dat we alles los moeten laten en ook heel veel alwetende experts die vinden dat we er iets tussenin moeten doen.

2voor12 | 29-04-20 | 11:22 | 8

@Beste_Landgenoten | 29-04-20 | 12:00: Verrek, dan ben ik eigenlijk expert in het zijn van een niet-expert. Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken.

Quib | 29-04-20 | 12:10

@2voor12 | 29-04-20 | 11:29: Als je nou vast tussen 6 plankjes gaat liggen kun je die zilveren guldentjes op je ogen leggen.
Hebben wij er ook nog lol van..

goldsammy | 29-04-20 | 14:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo lang mondkapjes niet verplicht zijn komen er nog meer records

Linke Soep | 29-04-20 | 11:22

Hier in de reaguurderspanelen zitten nog wel wat experts. Deze zegt meh. Krijg lekker allemaal corona.

Hemke-Valsema | 29-04-20 | 11:22

Je ziet wel dat kranten het fijn vinden om de foto uit zo'n hoek te nemen zodat het extra druk lijkt. Eigenlijk moeten ze een foto vanaf een afstand nemen vanaf de zijkant, zodat je ziet hoeveel afstand de mensen nou precies nemen. Een simpel lesje perspectief.

koetjeka | 29-04-20 | 11:20 | 1

Ja maar dan is er niets aan de hand en dat verkoopt niet.

Graaier | 29-04-20 | 11:35

In Duitsland is het verplicht te winkelen met mondkapje ,je krijgt die zelfs uit een automaat.
Australië heeft 10 miljoen corona testkits besteld.Wij hebben Rutte en zijn experts en we hebben een beleid.
Wat is dat beleid.
Wegkijken en hopen dat het gepeupel niet lastige vragen stelt

pejoar | 29-04-20 | 11:19 | 4

Bedilzucht is het favoriete middel van de overheid.

Sitting_targets | 29-04-20 | 11:32

@Arachne | 29-04-20 | 13:13: Dit virus wordt als de kapstok voor een wereldwijde systeemreset gebruikt. Wie ore heeft die hore.

Nehemia | 29-04-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk dat we met z'n allen gezonde mensen in het park of in de rij bij IKEA aanspreken. Houdt ons lekker weg van het wanbeleid van popie jopie minister Huge de Jonge.
Hoeveel mensen raken er nu besmet in het park of de supermarkt? Welk percentage van de huidige besmettingen is te herleiden naar de zorg waar nog steeds niet genoeg beschermingsmiddelen zijn?

Duifmans | 29-04-20 | 11:18 | 1

Precies, de mensen zijn teveel buiten, trump doet gemeen en #samenlostallesopvoordezorg achtige kreetjes. Zolang we daar mee bezig zijn, hebben we het niet over het beleid.

A.L.Lah | 29-04-20 | 11:32

maurice de hond staat te popelen om zijn zegje te doen en heeft volgens mij ook vrij zinnige dingen te zeggen over corona, maar wordt (daarom?) bijna nergens op tv uitgenodigd.
youtu.be/-Ni2lBVp0XY

LiamP | 29-04-20 | 11:18 | 1

Maurice de Hond. Pleurt toch op met die aandachtshoer die geeneens verstand heeft van zijn eigen vakgebied.

captainobvious | 29-04-20 | 12:01

In de jaren zestig had je de Clicheemannetjes (Koot en Bie). Nu hebben we het Clicheekrantje: het AD.

MAD1950 | 29-04-20 | 11:18

Chart 15 en 16 van deze blogpost medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-th... leggen dit ontzettend duidelijk uit. We kunnen de schaarse ruimte tot R0=1 maar 1 keer uitgeven. Hopelijk niet aan bier zuipen aan de toog en funshoppen, maar het herbouwen van de economie en onderwijs.

Feynman | 29-04-20 | 11:17

Huh ? restaurant en bar in hotels weer open,

"Concreet zijn in de Fletcher hotels, de bar, de receptie en het restaurant zo aangepast dat gasten altijd op 1,5 meter van elkaar blijven. In de restaurants zijn afzettafels gecreëerd, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook de overige openbare ruimtes en terrassen zijn op die manier aangepast. Daarnaast zijn de ontbijtbuffetten zo ingericht dat ook deze voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften zoals die tegenwoordig gelden"

www.missethoreca.nl/restaurant/nieuws...

AntonJansen | 29-04-20 | 11:14 | 1

Ik zit/zat voor mijn werk vrij veel in hotels en de aanbiedingen via de mail stromen binnen.

Plandelaville | 29-04-20 | 11:18

Wat is trouwens wel een goede reden om dan in de rij bij Ikea te gaan staan in deze corona tijden? Die "vrijheid" werkte in Zweden ook zo geweldig totdat ze ineens aan een inhaalslag begonnen en nu ineens nog harder "running up" dan de US zijn.

zwellevertje | 29-04-20 | 11:12 | 3

Je kletst echt uit je aars met je inhaalslag. Ze zijn daar ook al lang weer op de weg terug qua doden en besmettingen en ze komen per 1000 inwoners een stuk lager uit dan al die lockdownlanden hier in West-Europa. Bovendien hoeven ze daar ook niet te vrezen voor een 'tweede golf' als de boel weer open gaat.

Antiquerulant | 29-04-20 | 11:54

Ikea, dat wil je niet missen. Je nieuwe dekbedovertrek, dat leuke dessin op de place-mats.
Daar ga je voor in de rij. Ik moet daar schamper om lachen als ik dat zie. Het heeft iets bizars over zich,

Broadsquire | 29-04-20 | 11:11 | 3

De lonen van veel mensen maken dat ze zich alleen IKEA kunnen veroorloven. Verpleegsters, schoonmakers, politie-agenten.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 11:19

@Watching the Wheels | 29-04-20 | 11:19:
Het idee dat Ikea goedkoper is dan een willekeurige andere woonwinkel is een prachtvoorbeeld hoe imago belangrijker is dan de werkelijkheid.

2voor12 | 29-04-20 | 11:27

@Watching the Wheels | 29-04-20 | 11:19: Dus die mensen staan in de rij. Daar leeft Ikea van. Nou dan heeft Ikea het wereldwijd ver geschopt.

Broadsquire | 29-04-20 | 11:31

Las het net al, en dat is dus het hele punt waar ik, sorry, al sinds de start "bang" voor ben en nu zie gebeuren. Het begint op te vallen hoe gretig gebruik wordt gemaakt van deze zogenaamde crisis. Denk zelfs dat er geen verkiezingen zullen zijn....

Mark_D_NL | 29-04-20 | 11:21

Och het is al veel en veel te laat. Onze medelanders hadden na Lubbers al anders moeten stemmen, bij wijze van. Misschien zelfs sinds Den Uyl.

Maar nu is het te laat. We were bought and paid for by the lowest bidder, long long ago. It's game over man.

Het enige wat nog helpt zijn grootschalige onlusten. Maar onze beteren zijn niet gek, zij laten de Franse revo nooit meer gebeuren. Daarnaast zijn de enigen die bereid zijn om te rellen nota bene lieden die de inboorling haten. Zij gaan misschien wel muiten - maar vormen eigen staten binnen (middel)grote steden in west, noord en centraal Europa. Staten die voor onze meerderen te handelen zijn door ze af te sluiten. En hun eigen bange aboriginal bevolking te vertellen dat als ze niet braaf zijn, ze naar deze staten worden verbannen.

Onze betters hebben de oorspronkelijke bevolking al lang bij de ballen. Zij kunnen geen kant op zonder onmiddellijke financiële en maatschappelijke gevolgen (geen geld meer, geen werk meer, geen woning meer, geen vervoer meer etc.). The aboriginal is een horige 2.0 voor hun. En horigen gaan niet uit zichzelf in opstand komen zolang ze niet zien dat hun medehorigen dat ook doen.

The jig is up, the table is rigged and the house always wins. Welcome to a brave new world... en vergeet niet in 2021 partijkartel te stemmen belastingvee!

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 11:34

Ik geloof graag dat het een goed stuk is maar/ want nu is het van de site verdwenen...

Veldmaarschalk Sorry | 29-04-20 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft Halina al een spermadonor kunnen vinden want ze wou toch zo graag een kind?

eerstneukendanpraten | 29-04-20 | 11:10 | 4

Waarom denk je dat ze niet kon?

Watching the Wheels | 29-04-20 | 11:17

Edgar Davids heeft op dat magere gratenpakhuis gelegen dus mag ik iig effe bedanken.

AntonJansen | 29-04-20 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Nog zoiet smoois dat de integriteit van de pers in een ander daglicht stelt. Vorige week kwamen resultaten van 2 onderzoeken naar Hydroxychloroquine naar buiten. Een onderzoek meldde dat het geen effect had. Dit onderzoek keek achteraf naar patienten in een ziekenhuis waar (aan reeds doodzieke patienten) het middel is gegeven. Een ander onderzoek gaf mensen al aan het begin, direct bij start symptomen, het middel. Daaruit kwam dat mensen die het middel kregen een 3x lagere kans hadden om in het ziekenhuis te belanden.
Alleen het 'negatieve' onderzoek is in de media gekomen. Headlines als "middel van Trump werkt niet".
Stel je voor dat ze het andere onderzoek hadden geplaatst. "Middel van Trump werkt ontzetten goed, maar alleen als je het meteen toedient". Tot zover de integriteit van de media.

Jeggeworist | 29-04-20 | 11:10 | 7

@Kapitein Sjaak Mus | 29-04-20 | 11:17:
Google op "empirical treatment with hydroxychloroquine and azithromycin for suspected cases of COVID-19 followed-up by telemedicine"

Jeggeworist | 29-04-20 | 12:16

@Busverhuur | 29-04-20 | 11:31: "Chrloroquine heeft tal van ongewenste effecten" , COVID19 heeft ook tal van ongewenste effecten zoals bloedstolsels door je hele lichaam. Als blijkt dat de kans op permanente longschade bij COVID 5% is en de kans op tijdelijke hartritmestoornis bij HCQ+AZT bij patienten die dit in het begin(!!) van de ziekte krijgen 0,1% dan lijkt mij de keus vrij duidelijk.

Jeggeworist | 29-04-20 | 12:21

@Jeggeworist | 29-04-20 | 12:21: Cloroquine zit in antimalaria die het USA leger kreeg toegediend. Inmiddels is gebleken dat het paranoia-achtige verschijnselen, zoals angstdromen, angstaanvallen, zweten. En dit vanaf 24 uur na toedienen. Degenen die langer in het leger dienden en iedere keer de medicatie moesten herhalen kampen met de gevolgen en vervelende bijwerkingen.

Arachne | 29-04-20 | 14:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze houden gewoon 1 Langkous afstand hoor.

Mr_Natural | 29-04-20 | 11:09 | 1

Beter dan 2 pipi's wel.

Acar_ketimun | 29-04-20 | 15:14

Lekker het hele land en iedereen vacuum trekken. Als het vacuum er weer af gaat, gaat het gewoon weer rotten. Precies zoals de bedoeling was.

Leptob | 29-04-20 | 11:09

Veel mensen willen zo graag interessant zijn. Dat is hun goed recht, maar of je nu wel of niet naar ze luistert, er verandert eigenlijk nooit iets aan je eigen situatie. Laat ze maar gewoon lekker oreren, er is blijkbaar een markt voor.

Quib | 29-04-20 | 11:09

NL-ers zijn dom en hebben geen hersens, Duitsland heeft meer IC bedden per 100.000 dan NL (7/34) Nederland heeft Jaap van Dissel en Duitsland heeft Cristian Drosten. Zoek de verschillen!

BenBack | 29-04-20 | 11:09 | 6

@Quib | 29-04-20 | 11:14: nou ja vroeger toen de vogels nog van oost naar west berlijn vlogen had het nederlands leger complete veldhospitalen en allerlei andere noodhulp materieel in opslag... maar ja dat is allemaal weg gesneden.. Nederland ano 2020 is gewoon niet klaar voor een pandemie. alles is uitverkocht om een paar knaken te kunnen besparen

Captain_Dipshit | 29-04-20 | 11:22

Duitsland heeft meer bedden omdat ze oudjes tot in lengte van dagen laten creperen in zo'n bed en we in Nederland kiezen voor humaan beleid en luisteren naar de wens van de zieke.
Schumacher ligt om die reden al jaren bewegingsloos en met verweekte hersenen in zo'n bed. Iedereen weet dat het nooit meer iets kan worden maar toch blijven we er lucht en voedsel in pompen. Dát is de reden dat Duitsland meer bedden heeft. Ze hadden ook meer ovens, ook een vooruitziende blik?

Busverhuur | 29-04-20 | 11:28

@Busverhuur | 29-04-20 | 11:28: gast schummie ligt in Zwitserland te verpieteren omdat anders zijn wijf de miljoenen van zijn persoonlijke sponsoren mist loopt dus waar heb je het over.

Captain_Dipshit | 29-04-20 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

.. de mouthanen van de gevestigde media, net als de CCP en de EU een immer betrouwbare bron waaruit wij onze levenswijsheid & eigen mening putten.

Jan Passant mk2 | 29-04-20 | 11:08 | 2

en met de dagelijkse "vertaling" naar "gewone"mensen door Kro-Plag-plaag etc. moeten we boeten voor onze zonden, een aflaat onmogelijk

grindbak | 29-04-20 | 11:11

@grindbak | 29-04-20 | 11:11:
Een aflaat van anderhalve meter is gewoon te koop hoor. Net zo als gezicht- en mond-kapjes.

aflaatverkoper | 29-04-20 | 13:00

Misschien moet de media zichzelf limiteren tot één coronabericht per dag. We weten het nu wel. Begrijp die experts ook niet. Hebben die niets beters te doen? Kennelijk zijn ze niet zo belangrijk dat ze nog tijd over hebben voor onzin.

Vula | 29-04-20 | 11:08

Ik heb op de link van het artikel geklikt, maar heb snel het tabblad weer gesloten toen ik bij de foto van Marion Koopmans aankwam.

Auwieje | 29-04-20 | 11:08

Als dat volk er niet meer is mis je er ook niets aan.
Waardeloos. Net als wat daar binnen ligt.

Normpje | 29-04-20 | 11:06 | 2

Ja, ik krijg ook steeds meer een hekel aan die shit, de kwaliteit wordt er ook niet beter op nadat men grotendeels is overgeschakeld op produktie in China.
Ook is gebleken dat bij het opstarten van een Ikea in nieuwe landen eerst de prijs laag wordt gehouden waarna een aantal jaar als er voldoende belangstelling is, de prijs met zo'n 25% omhoog gaat.

watmagjenogwel | 29-04-20 | 11:39

@watmagjenogwel | 29-04-20 | 11:39: En o ja, heb het zelf meegemaakt in dat land, als je een klacht hebt en dit meld aan het hoofdkantoor in Nederland, ze niet snel genoeg weten je terug te sturen naar dat land waar je het hebt aangeschaft.

watmagjenogwel | 29-04-20 | 11:42

Je hebt experts en experts....

zwellevertje | 29-04-20 | 11:13

Zon Smökebro in elkaar schroeven lijkt me ook niet goed voor je relatie.

Plandelaville | 29-04-20 | 11:04

Als jonge mensen niet in contact komen dan wel goed afstand houden van 60plussers en bij verschijnselen thuis blijven kunnen ze prima naar de IKEA.

TheBigKirth | 29-04-20 | 11:04

Die experts moeten eens stoppen met dat zeuren en hun gezond verstand gaan gebruiken. Niet iedereen heeft het coronavirus of sterft eraan. We gaan weer terug naar het gewone leveren of ze dat willen of niet. Aan de experts de opdracht om heel snel te zorgen voor een vaccin en te zorgen dat we goed opgevangen worden als het zover is.

bobby33 | 29-04-20 | 11:04 | 10

@Busverhuur | 29-04-20 | 11:26: Er wordt gesuggereerd dat 1 op de 10.000 mensen hartkloppingen kan krijgen. Dat is, met de huidige 40.000 bestemettingen, 4 man. Lijkt me op zich niet zo'n heel groot risico.

Eagle_Eye | 29-04-20 | 11:35

@Busverhuur | 29-04-20 | 11:24: Dat met elkaar staan zweten in een après-skihut hebben we decennia gedaan en is nooit een echt probleem geweest. Misschien is het voor nu even wat minder verstandig maar laten we zo snel mogelijk ook die zogenaamde 1.5metersamenleving afschieten. Leven is iets anders dan niet doodgaan.

5611 | 29-04-20 | 11:48

@bobby33 | 29-04-20 | 11:26: Een vaccin is bedoeld om ziekteverschijnselen te voorkomen, niet om ze te genezen. Daar moet een geneesmiddel voor komen.

pijko | 29-04-20 | 21:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik kreeg gisteren de tip om eens goed op de fotos te letten. ZOals bovenstaande foto. Door de manier van fotograferen (lens, positie) lijken er veel mensen op een kluitje. Maar zoals je in het midden al kan zien, staan de mensen in feite op een flinke afstand van elkaar. Als deze rij van de zijkant was gefotografeerd dan zou je dat duidelijk zien, dus plaatst men expres deze 'omg veel mensen dicht bij elkaar druk druk druk' optische illusie foto.

Jeggeworist | 29-04-20 | 11:03 | 2

Mickey Gouda zei gisteren al dat ze klaar was met wegkijkers of overdrijvers inzake de covid19 problematiek. Dit soort foto nazi's willen koste wat kost hun hysterische angst aan de man brengen en het liefst heel Nederland voor jaren in een harde lockdown hebben.

Wij mensen zijn kuddedieren net als gazelle's op een Afrikaanse vlakte.
We worden continu aangevallen door virussen die het gemunt hebben op de zwakste in de groep zoals leeuwen dat bij gazelle's doen. Zo blijft de soort sterk en gezond. Moeten wij die gazelles ook maar achter slot en grendel ergens in grot verstoppen zodat er nooit meer zielige pasgeboren of oude zieke dieren dood gaan?
Krankzinnig! Uit de lockdown en gewoon weer leven. (en doodgaan)

keestelpro | 29-04-20 | 11:06

Inderdaad! Ze zetten overal drones in maar bij de Ikea durven ze niet.

Peter_la_Selie | 29-04-20 | 11:08

Alweer zo'n perspectieffoto van iemand die nog meer opgesloten wil worden.
Maak dan een foto zijdelings zodat je ziet dat iedereen toch mooi 1½ meter achter elkaar staat.

keestelpro | 29-04-20 | 11:03

Als je zo nodig naar de Ikea moet verdien je gewoon een corona.

knutsel_ | 29-04-20 | 11:02 | 2

Hoi Maarten van Rossum!

Toetsenbordcomplex | 29-04-20 | 11:05

Zeker als de Ikea in Heerlen ligt, zoals die op de foto. Daar kan de dunschiller best eens overheen.

Busverhuur | 29-04-20 | 11:21

Het AD haalt elke dag een nieuw record.

Glasgow Argus | 29-04-20 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken