Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bellingcat: 'In MH17-onderzoek gezochte Vladimir Ivanovitsj is Russische generaal-kolonel Burlaka'

Even over die 298 burgerdoden

Update van het Onderste Steen Front omtrent de aanslag op vlucht MH17. Het JIT vroeg zich een tijdje geleden af wie toch die Vladimir Ivanovitsj was die in verschillende telefoongesprekken opdook, en bij Bellingcat (OSINT-collectief van mensen die al vóór de lockdown nooit buiten kwamen, red.) hebben ze daar een antwoord op. Het lijkt er verdomd veel op dat het generaal-kolonel (=kneiterhoge pief) Andrej Ivanovitsj Burlaka van de Russische geheime dienst FSB is. Via lijsten gelekte telefoonnummers kwam Bellingcat bij Burlaka terecht, en door analyse van twee gesprekken (waarvan eentje gevonden via de inderdaad verdomd goeie Russische plaatjeszoekmachine Yandex) met behulp van stemherkenningssoftware durft Bellingcat de call te maken. Dat maakt Burlaka de hoogste tot nu toe geïdentificeerde 'person of interest' in het MH17-onderzoek. En zo hebben we dus weer een nieuw puzzelstukje dat duidt op nauwe betrokkenheid van de Russen bij de aanslag, al weten we nu niet precies waar dit stukje exact in de complete puzzel past. De onderste steen is nog steeds niet boven. 

Draadje 👇

Social

Reaguursels

Inloggen

Met je grote muil in de 2e kamer "onderste steen boven". Mark heeft niet eens een vriendin, of het moet zijn linkerhand zijn. En we durven toch niets tegen de Russen.

piet7003 | 29-04-20 | 00:38

Ik snap het hele gebeuren niet. Tenzij je echt denkt dat Rusland bewust een passagiersvliegtuig heeft neergehaald met 283 niet Oekraïners of Russen.

Het was een freakin oorlogsgebied, waar met regelmaat op vliegtuigen werd geschoten. Dat Rusland bij de oorlog betrokken was lijkt me niet meer dan logisch. Maar dat het gewoon een ongeluk was lijkt me ook logisch. Wat denkt men nou bij die onderste steen te vinden? Een complot van de Russen om een buitenlands passagiers vliegtuig neer te halen omdat om de Oekraïners hiervan de schuld te geven? Zoiets ofzo?

Iemand schoot daar een buk raket op een vliegtuig af. Hij dacht dat het een militair vliegtuig was. Dat was het niet. Pech gehad. Ik vind het kwalijker dat KLM daar überhaupt vloog dan wie nou de knop van de buk lanceer installatie indrukte.

Het enige wat hier verder een rol speelt is de publieke opinie van de EU onderdaan ten opzichte van de grote vijand Rusland aan te wakkeren. Dat is echt het enige doel hier in de ogen van de hele politieke meute.

peterdh | 28-04-20 | 23:05 | 2

Het was geen KLM toestel. En waarom geven de Russen hun vergissing niet gewoon toe en betalen ze de schade?

brownsugar | 29-04-20 | 09:41

@brownsugar | 29-04-20 | 09:41: andersom is niet mogelijk. Geen burgervlucht over oorlogsgebied is toch niet zo moeilijk?

faraday | 29-04-20 | 10:31

Dit is een werkelijke ongemakkelijk waarheid.
Zo'n ongemakkelijke waarheid voor alle betrokken landen, dat we de volledige waarheid wel nooit zullen horen.

Oepsie1234 | 28-04-20 | 20:12
-weggejorist-
Mich2007 | 28-04-20 | 20:07

Dat de Volkskrant Bellingcat als serieuze bron citeert, vond ik al onverteerbaar, maar GS ?....

Pierre Lebon | 28-04-20 | 19:52 | 3

Bellingcat meldde anders o.a. al 2 jaar eerder dan Rusland dat er een BUK gebruikt was.

RandyBiel | 28-04-20 | 20:00

Helemaal mee eens

Mich2007 | 28-04-20 | 20:16

@RandyBiel | 28-04-20 | 20:00:
Alleen dikke pech dat Rusland dit soort BUK's die waren afgebeeld al jaren geleden verkocht hebben onder andere aan Oekraïne......

toetssteen | 28-04-20 | 20:21

Tragische is toch wel dat er van alles wordt beweerd in dat MH17-onderste-steen-boven-dossier, maar wat weten we nu eigenlijk echt? Niet om twijfel te zaaien dit, maar ik denk dat de waarheid nooit echt boven tafel komt zolang de daders zwijgen of ooit eens het zwijgen wordt opgelegd. En dat is triest voor al die nabestaanden die recht hebben op een zekerheid van oorzaak. Ook al krijgen ze hun geliefden er uiteraard nooit mee terug, ze hadden wel recht op het eerlijke verhaal.

Jan, Leiden | 28-04-20 | 19:02 | 2

Het probleem is juridisch: men heeft geen zaak, men is rechter en partij en men vloog over oorlogsgebied en verder is de waarheid niet in het belang van welke partij ook, maar zover was je al heb ik indruk.

faraday | 28-04-20 | 19:36

Er is al een zekerheid voor de nabestaanden. Hun geliefden zaten in een vliegtuig dat boven een oorlogsgebied vloog en 1 van de partijen schoot een raket af en haalde dat vliegtuig neer. Dat is de waarheid. Je kunt gaan speculeren wie dat was, wss de Russen. Je gelooft wss ook in sinterklaas als je denkt dat het opzet was. Gaan de Russen het toegeven. Nee. Klaar. Jammer. Kut voor ze. Maar ook al komen ze met een filmpje waarop je ziet dat een Russische soldaat in opdracht van een Russische generaal de buk lanceer knop indrukt, en vervolgens een vliegtuig neer haalt waar duidelijk op staat: MH17, zelfs dan zullen de Russen blijven ontkennen. En wat doe je eraan? Niets. Nada. Nul komma nul. Zero zilch.

Tegen wie wil je dan een rechtzaak beginnen en waar? Die Russische soldaat en die generaal gaan eerder onder de zoden dat ze worden uitgeleverd. En Rusland interesseert het geen reet of ze een proces aan de broek krijgen. Die gooien gewoon 2 dollar op de gas prijs en klaar. Weg proces.

Het enige politiek doel van deze hele excersitie is de publieke opinie van de eu onderdaan tov Rusland verder het graf in te krijgen. Dat is de enige reden waarom dit hele onderzoek wordt voortgezet. Want voor de rest bereiken ze er niets mee.

peterdh | 28-04-20 | 23:16

Het wordt steeds moeilijker voor baudet om zijn russische broodheer te blijven verdedigen.

panthoseen | 28-04-20 | 18:58 | 2

Flauwekul. Reageer dan niet...

Pierre Lebon | 28-04-20 | 19:47

Zelden zo'n domme opmerking gezien, denk even na voordat je iets post.

Mich2007 | 28-04-20 | 20:17
-weggejorist en opgerot-
AlbertusV | 28-04-20 | 18:53

Had dat vliegtuig vol met 80 plussers gezeten met onderliggend lijden waren we allang van dat gezeur af geweest.

dik van alster2409 | 28-04-20 | 18:13 | 1

wel een mooie manier om te gaan;met een vakantiegevoel

Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:15

Elk MH-17 item lokt weer de overbekende Poetin-trollen uit hun hol. Zou het echt werken? Gewoon de hele tijd weer die zelfde leugens oplepelen in de hoop dat sukkels erin tuinen? Ja, dat helpt dus. De lijst blinde pro-Rusland reaguurders is lang.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 18:10 | 7

Zoek de fout, niet de schuldige. Een Nederlandse diplomaat van de Nederlandse ambassade in Kiev op 14 juli, dus drie dagen voor de ramp met vlucht MH17, werd gewezen op de gevaarlijke situatie in het luchtruim boven Oost-Oekraïne. Deze informatie is echter niet gedeeld met onze luchtvaartmaatschappijen, wel met het ministerie in Den Haag. Een kind van twaalf begrijpt wat elementair is.

faraday | 28-04-20 | 18:56

@faraday | 28-04-20 | 18:56: Ook zonder die diplomaat hadden de luchtvaartmaatschappijen dat moeten weten want het was gewoon in het nieuws. KLM heeft hier bewust mensenlevens geriskeerd om wat brandstof te besparen.

Reaguurdeskundige | 28-04-20 | 19:50

Inderdaad, opvallend hoe goed men in Sint Petersburg de Nederlandse taal machtig is. En met een toewijding waar Feyenoord fans nog wat van kunnen leren. Overigens met dezelfde fantasie, maar dat terzijde. ;)

G. Temmes | 29-04-20 | 00:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik word een beetje MH17-moe. Oh echt?Een hoge Piet getraceerd?Complimenten aan het onderzoeksteam.. en nu?

Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:02 | 1

Niets. Nou ja, ze kunnen nu een achternaam plaatsen bij de voornamen. En zeggen dat Bellingcat zegt dat het een Rus was van de FSB. Tja, interessant hoor, en nu..... Niets. Het feit dat Oekraïne in het onderzoeksteam zat, maakte medewerking van Rusland onmogelijk. En dat zo blijven, waardoor er niets uitkomt.

Graaier | 28-04-20 | 20:36

Bellingcat? Serieus? Is dat de bron?

Rest In Privacy | 28-04-20 | 17:58 | 1

Ja. Graag gedaan

lustgeenthee | 28-04-20 | 18:46

Die Russen hadden zoveel ellende kunnen voorkomen door direct te zeggen dat het een fout was door een lokale rebel (Wie heeft het nog over dat toestel dat door Iran is neergeschoten).

blacktip | 28-04-20 | 17:55

Bellingcat is geen justitieel orgaan. Ze mogen uitzoeken, maar kunnen niet zoeken.

Mijn klomp breekt | 28-04-20 | 17:48

Okay, zijn naam is Boerlaka...
Now what?

wezen | 28-04-20 | 17:35

Hoe naïef ben je als je een Buk systeem naar de Oekraïne rijdt omdat je denkt dat alle radarsystemen werken ? De Russen zijn gek op Goudse kaas en wij kunnen wel wat aardgas gebruiken. En die 'generaal' gaat er met een taakstraf vandoor wegens onnozelheid?

Rest In Privacy | 28-04-20 | 17:18 | 1

In België raken ze van hun peren niet af, gewoon vernietigen dan maar, ook een oplossing.

faraday | 28-04-20 | 17:26

Het is voor ieder weldenkend mens sinds dag 1 zonneklaar dat de Russen de oorlog in Oost-Oekraïne begonnen zijn. Ze proberen met de Hitler - Polen strategie hun invloed te vergroten. Viel alleen tegen dat de Oekraïne terug vocht. Toen de Oekraïnse gevechtsvliegtuigen grote schade aan de Russische militairen toebrachten brachten de Russen BUK raketten naar de Oekraïne. Alleen miste de helft van de radarinstallatie waardoor een dronken Rus de MH17 neerschoot. De echte vraag is waarom Putin het niet netjes afhandelt.

i-Wonder | 28-04-20 | 17:10 | 6

Trouwe NOS volger zie ik al

Roger-Rabbit | 28-04-20 | 17:26

I-wonder heeft familie in UK, of is beroepsmilitair, net zoals Beste_landgenoten. Die kunnen niet anders dan de Russen als grote boze agressor zien.

DeBelastingbetaler | 28-04-20 | 20:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Het valt wel weer op dat reaguurders die op andere plaatsen aangeven FvD aanhangers te zijn weer volop in de verdediging van Rusland gaan.
Terwijl de bewijzen zich op blijven stapelen.
En de FvD is de partij die anderen van landverraad durft te beschuldigen?

brownsugar | 28-04-20 | 17:01 | 11

Laten we niemand in een hokje plaatsen en met elkaar proberen de daders op te sporen. Verdeeldheid zoals nu hebben we niks aan, werkt ons allen alleen maar tegen.

pickalilly | 28-04-20 | 19:44

Welke bewijzen?

Pierre Lebon | 28-04-20 | 19:55
▼ 8 antwoorden verborgen

Het was gewoon botte pech dat in een oorlogsgebied op die bewuste dag alle radars toevallig uit stonden of in onderhoud waren. Gebeurt wel vaker tijdens een oorlog natuurlijk.

Stevo365 | 28-04-20 | 16:57 | 3

Gevalletje Stationsplein Amsterdam.

LiniaalRectaal | 28-04-20 | 18:28

Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Ook heel lastig voor de Oekraïnse luchtverkeersleiders en luchtgevechtsleiders. Je gaat dan ook vooral geen maatregelen nemen om er toch maar één of twee te laten werken. Stel je voor dat ze later de beelden nodig hebben.

Heiner | 28-04-20 | 18:47

Er stonden dacht ik zelfs extra radars aan want er was een oefening in een aangrenzend gebied.

Premier Trutte | 28-04-20 | 21:20

www.thedrive.com/the-war-zone/33190/r... De Spetsnaz zijn aan het oefenen boven het Noordpoolgebied. De MH17 zaak mag blij zijn dat er nog een hoge ome opgesnord wordt. Stel dat je het alleen zou moeten doen met Donbass amateurs. Op het internet zijn waslijsten van Oekraïense websites verschenen met allemaal hetzelfde BBC-Bellingcat 'journalisten' verhaal. Er heerst corona moeheid en dus wordt dit juist nu als post-Koningsdag bommetje gedropt. Rusland (Vesti.ru) bracht enkele dagen geleden berichtgeving uit over tien jaar door Amerika gefinancierd onderzoek naar coronavirussen in Wuhan, zogenaamd om een HIV vaccin te vinden....

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-04-20 | 16:56

gezien het feit dat de NL overheid cq VVD bekend is met doofpot affaires, alles onder niet WOB scharen, vertragen, onderzoek naar onderzoek, bonnetjes of rolletjes zoek. Moet de vvd rekening houden dat andere overheden deze trukentoolkit ook toepast. Dit los van het feit dat een BUK geleverd door de russen per ongeluk een Maleisisch vliegtuig heeft neergehaald ipv een Oekrains en burgerluchttoestellen daar gezien de situatie uberhaupt niet overheen hadden moeten vliegen

HetOorAakel | 28-04-20 | 16:53

Neemt de organisatie die ervoor gekozen heeft boven oorlogsgebied te vliegen ook ooit nog eens zijn verantwoordelijkheid?

Di Arroganti | 28-04-20 | 16:43 | 2

Of de organisatie die die bepaalde sector als veilig gebied bestempelde?

Heiner | 28-04-20 | 16:46

Zoals het NRC handelsblad in een artikel op 11/07/2015 het betitelde: "Boven Oekraïne vond tijdens ramp MH17 een luchtoorlog plaats." Welke randdebiel stuurt er ook een burgervlucht over oorlogsgebied?

faraday | 28-04-20 | 16:52

Het totaal onafhankelijke Bellingcat. LOL.

Nehemia | 28-04-20 | 16:36 | 2

Als tunnelblik nog niet bestond hadden Bellingcat en het JIT het wel uitgevonden.

Heiner | 28-04-20 | 16:43

Hebben ze al een gifgas aanval aan de mh17 gekoppeld?

Stevo365 | 28-04-20 | 16:46

‘Stemherkenningssoftware’, nou dan heb je 100% sluitend bewijs hoor.
*kuch*

Computer_says_no | 28-04-20 | 16:35

Oekraïne. Er is oorlog. Rusland is daar in grensprovincies een illegale oorlog begonnen en sindsdien is het daar raak. Rusland haalt, na overleg, een passagiersvliegtuig neer. 300 burgerdoden.

Er komt een internationaal onderzoek. Rutte eist openheid van Rusland, berechting van de daders, excuses en een schadevergoeding voor de slachtoffers. De onderste steen moet boven.

Irak. Er is oorlog. Amerika is er jaren geleden een illegale oorlog begonnen en sindsdien is het er raak. Nederland gooit, na overleg en een waarschuwing, toch een bom op een ISIS depot en er vallen 70 burgerdoden.

Er komt geen internationaal onderzoek. Rutte zwijgt, kijkt weg, liegt, bedriegt en doet alsof zijn neus bloedt. De onderste steen moet lekker blijven liggen.

Rutte, de vleesgeworden hypocrisie.

Varende_Reaguurder | 28-04-20 | 16:33

De schuldigen moeten dus door een Nederlandse rechter veroordeeld worden, dit soort dingen zorgen voor een lichtere straf. Ow wacht! zijn Russen dus er is maar 1 straf, de zwaarste straf!

Dit verhaal ging nergens heen, gaat nergens heen. De waarheid is ondergeschikt gemaakt aan persoonlijke belangen. Vind het heel erg voor de nabestaanden maar dit is een gebed zonder einde, tegen de tijd dat die onderste steen boven is gekomen mag hij op de berg puin gegooid worden die nodig was om hem op te graven. Kun je dan zeggen dat er iets bij is gewonnen?

BootleggersSmurf | 28-04-20 | 16:25

Ja, dus?

Rest In Privacy | 28-04-20 | 16:18

Bellingcat man man hoe worden we belazerd.. ik zou zeggen succes..

aardv@rk | 28-04-20 | 16:13

Barbie is ook weer zwanger.

HoerieHarry | 28-04-20 | 16:11 | 2

Van Andre ?

KlauwnBassie | 28-04-20 | 16:13

Door Ken?!?

Analia von Solmsch | 28-04-20 | 16:23

De nationale Omtzigtman was goed bezig de onderste steen boven te krijgen. Zelfs te goed, en toen mocht-ie niet meer van Mark Liegebeest!

Pferdefotze | 28-04-20 | 16:10

Die onderste steen zit allang en breed in Ruttes achterwerk en kan alleen nog operatief verwijderd worden.

ScumbaggusMaximus | 28-04-20 | 16:07 | 1

Wat zit er niet in zijn achterwerk, hij laat zich werkelijk door iedereen naai...

Mich2007 | 28-04-20 | 20:21

Het is / was een oorlogsgebied. Als ik door een mijnenveld ga wandelen ben ikzelf verantwoordelijk. Als een gezagvoerder hier in een oorloggebied vliegt is de luchtvaart maatschappij als eerste verantwoordelijk. Het was bekend dat daar een oorlog woede dus vlieg je daar niet overheen. Het is even absurd met een touring car door IS gebied te rijden. Schuldige is dus KLM/Maleisië Airlines. In een oorlog vallen nu eenmaal ook burgerslachtoffers dat is onvermijdelijk. Ben overigens wel benieuwt wie voor de schade opdraait ik kan mij niet voorstellen dat een verzekeraar uitbetaald als er over oorlogsgebied gevlogen wordt. Die sluiten dat uit. Zoals zij ook alle te voorziene risico's uitsluiten.

I.Q. NUL | 28-04-20 | 16:06 | 3

Nee, de diplomaat die zijn mond hield over de dreiging met betrekking tot vliegen over het gebied.

arlen | 28-04-20 | 16:11

Toch niet, MH17 vroeg om toestemming over Oekraine te vliegen maar hoefde dat niet. De veiligheid van het luchtruim wordt gegarandeerd door de staat aan welke dat luchtruim behoord. Ze hadden moeten weigeren. In je eigen analogie, men wist dat er een mijnenveld was maar verzaakte er een waarschuwingsbord neer te zetten. Niemand die besloot in een mijnenveld te gaan wandelen dus.

KlauwnBassie | 28-04-20 | 16:12

Het zou pas echt nieuws zijn als er met zware wapens vanuit de Oekraine een Nederlands vliegtuig naar beneden wordt geschoten en er (in)direct geen enkele link met "de Russen" is.

LinkeLotje | 28-04-20 | 16:05 | 4

@Frau Merkel | 28-04-20 | 16:11: en niet te vergeten Verhofstadt&Van baalen die de fascisten op het Maidan plein opriepen te vechten voor.... wat eigenlijk?

faraday | 28-04-20 | 17:03

@Frau Merkel | 28-04-20 | 16:11: En nu wil je Biden ook al in verband brengen met MH17? Is het bedenken van die idiote complottheorieën een extreemrechtse hersenafwijking ofzo? Vergeet je Bill Gates en Soros niet te noemen?

brownsugar | 28-04-20 | 17:16

@brownsugar | 28-04-20 | 17:16: Bush&Blair niet te vergeten waarbij het Westen dit pas beginnend millennium reeds zorgde voor de massaslachting in Irak, het de burgeroorlog in Syrië op gang trok en met wapens bleef steunen en Libië in vuur en vlam zette. Goed voor vele honderdduizenden doden.

faraday | 28-04-20 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Prima toch dat ze nu een - zeer waarschijnlijk - naam en rugnummer op een van de meest gezochte mensen rondom MH-17 hebben kunnen plakken? Snap de commotie niet zo. Ja, geopolitiek. Ja, EU vs Rusland. Ja, Oekraine. Ja, Verhofstad & Van Baalen. Ja, criminelen uit oost-Europa. Ja, radar. Ja Maidan. Ja, Donjetsk. Ja, geldstromen. Ja, kansloos qua uitlevering. Maar dan nog, als dit de meneer is die voor de lancering ( en dus de doden ) verantwoordelijk is is het maar wat goed dat we weten die het is. Al was het alleen maar voor de nabestaanden, om er een gezicht aan te geven.

Graaisnaaiert | 28-04-20 | 16:00

Het JIT lijkt nogal subjectief en anti Rusland.
Ik herinner me schrijven van Geenstijl waarin Oekraïne als schuldige werd aangewezen en nu volgt het vrolijk het anti USSR volk?

'Wiens brood men eet, diens woord men spreekt'

yokiamy | 28-04-20 | 15:59 | 1

pssst: Reaguurder Sores heeft een grote duit in het zakje gedaan, maar reaguurt verder nooit, zelfs z'n koepons gaan ongebruikt.

KlauwnBassie | 28-04-20 | 16:08

Fake news...jammer joh...

intelroy73 | 28-04-20 | 15:59

Lijsten gelekte telefoonnummers?Stem herkenningssoftware?Plaatjesmachine?Ik wacht nogal wel even op wat serieuzer bewijs.

van stampij | 28-04-20 | 15:50 | 2

Zij hebben al meer boven water weten te halen dan onze 'onderste steen' Mark Rutte

Pummetje | 28-04-20 | 15:55

Hebben onze eigen veiligheidsdiensten ooit zelf iets boven tafel gekregen? Als we het van de SBU en Bellingcat moeten hebben, dan kunnen de MIVD&Co. Wel opdoeken.

Dombo65 | 28-04-20 | 17:05

Het was een proxy-oorlog waaraan het Westen net zo goed schuldig was als Rusland. Het is jammer dat de Russen het niet willen toegeven, maar niet meer dan dat. Vergeet ook niet dat ipv uit te gaan van een ongeluk, onmiddelijk het woord "terreur" werd gebruikt, en werd gesproken over een tribunaal. Veelzeggend is ook dat de VS en Oekraine net zo goed als Rusland weigert satellietbeelden te releasen.

Nederland bombardeerde per ongeluk 70 Irakese burgers de dood in en... verborg het. De Amerikanen schoten eens een Iraanse airliner neer en maakten nooit excuses "want er was oorlogsdreiging". Oekraine schoot in volmaakte vredestijd per ongeluk een Russisch passagierstoestel dat mensen terugbracht uit Israel neer en ontkende dit aanvankelijk in alle toonaarden. Is daar een tribunaal voor opgericht?

drs. Levi Samsonov | 28-04-20 | 15:49 | 8

@drs. Levi Samsonov | 28-04-20 | 16:14:
"en daarbij is tot op de dag van vandaag niet echt duidelijk wie is beginnen schieten."

De honderden Berkut met Kalashnikovs hadden toch echt wel de schijn tegen. Tegen die enkele demonstrant met een Baikal-luchtbuks. Janoekovitsch liep aan het handje van Poetin en naaide zijn volk links en rechts. Men was klaar met die gast en jij ziet in dat alles niet de hand van Poetin. Voor zoveel blindheid heb ik geen enkel respect. Je zal dan ook wel een belang hebben, als trol, betaald of niet maar in ieder geval met een blinde kop.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 18:02

@Frau Merkel | 28-04-20 | 16:13:
De NAVO heeft bases in Europa. De VS daarentegen heeft bases over de hele wereld, maar dat is niet hetzelfde. Voor jou wel want ook jij bent een nuttige idioot zoals ze dat noemen. Verdiep je eens in de NAVO, of hou gewoon je mond, complotwappie.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 18:04

@Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 18:02: Er zou gschoten zijn met dragunov's, niet kalashnikov's. Bovendien extreem gelimiteerd. Het is nog steeds niet duidelijk wie er geschoten heeft, beveilger/snipers van Janukovich, of snipers van de opstandelingen die de schijn moesten wekken dat het de lui van Yaukovich waren. Iets wat we bijv. ook gezien hebben in de oorlog in Bosnië waarde moslims hun eigen markt met succes met mortieren beschoten hebben. De truc is al zo oud dat ik niet eens zou weten waar ik in de geschiedenis zou moeten zoeken om de oorsprong te achterhalen.
Anyway: De schijn tegen is geen bewijs, en mensen met kalashnikov's hebben niet eens de schijn tegen, want verkeerde soort munitie.

TheEgg | 28-04-20 | 19:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Intussen in the real zou Rusland laaang foutje, sorry hebben gezegd en zou er zand over zijn gegooid, als er niet té grote EU-belangen bij zouden zijn om een russische boeman op te knopen.
Want stel een lul in een bmw rijdt je kind aan tijdens het oversteken. Auto's rijden hard in je straat, je verzucht regelmatig was het maar een 30 km zone. Er is al eens een buurvrouw geschept. Je vind het gevaarlijk maar gvd je kind binnenhouden gaat je te ver dus waarschuw je en hup ga buiten spelen. Helaas: patsboem auw. Wie is er schuldig: je kind dat je tig keer had gewaarschuwd, jij zelf omdat je beter wist, de lul die je kind aanreed, of de stem van de tomtom die tegen de lul zei dat ie rechtsaf jouw straat in moest? Oja daarnaast wil je nu natuurlijk per se dat die 30 km zone er zsm komt.
Jouw conclusie: die tomtom stem was russisch. Mkay...

foetgoud | 28-04-20 | 15:47 | 7

@Frau Merkel | 28-04-20 | 16:14:
Die domheid!
Ik kan er niet meer tegen.
Is dat nou expres of ben je gewoon echt niet zo slim.
1. Rusland had geen passagiers aan boord,
2. Het gebeurde niet boven Rusland en
3. er was geen Russische maatschappij bij betrokken.

*Daarom* dus niet. Zat Oeganda in het onderzoek? Nee toch? Om dezelfde reden. Oeganda had ook geen passagiers aan boord, het was geen Oegandese maatschappij en er waren geen Oegandese slachtoffers. Maar ik weet het, je doet dit om te naaien, om geen enkele andere reden.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 18:07

@Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 15:50: als je niet tegen de buurman blijft roepen dat ie een aanslag pleegde op je kind, valt er misschien beter met 'm te praten.

foetgoud | 28-04-20 | 18:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wacht nog rustig op de beelden die JF Kerry gezien heeft.

Pimp my Voortuin | 28-04-20 | 15:47

Goh interessant. Er is een naam gevonden van weer een Rus. We weten nu wel dat zij de boel gefaciliteerd hebben. En dat ze dat altijd zullen ontkennen. En dat er dus niets gebeurt van enige importante in dit dossier.

Graaier | 28-04-20 | 15:46

Heeft meneer Bellingcat al een grotere zolderkamer kunnen betrekken van al die overheidsopdrachten?

Pimp my Voortuin | 28-04-20 | 15:45

Door de BUK raketten het bos niet meer zien. Rusland is direct dan wel indirect de schutter. Hopelijk niet in opdracht. Maar wat deed dat door de KLM gecharterde vliegtuig daar nog? En dat bewijs van de toenmalige VS minister van tomatenketchup? En die Oekraïense luchtverdedigingsradar die het in volle oorlogstijd niet deed? En de NAVO aanwezigheid vrij direct aan die grens? AWACS achtigen en al. Of die grondradars van Hengelo die een raket met een radiodiameter van een golfbal kunnen vinden in de stratosfeer?

Vladimir Poetin. Voor het Internationaal Strafhof in Den Haag. Maar dan als kroongetuige. Liever niet per vliegtuig: the big bopper www.youtube.com/watch?v=9nrInsANB8Q

Rest In Privacy | 28-04-20 | 15:43

Denk na: Bellingcat is opgericht 2 (!) dagen voor MH-17 neerstortte

Stinkend_zadel | 28-04-20 | 15:42 | 2

Ik denk na. Neej, lukt weer niet. 5G!

Overnijd | 28-04-20 | 15:48

Ik ken die site niet, zijn zij het die altijd de Russen de schuld geven en geen oog hebben voor die CIA piloot in die SU25 die MH17 als schild gebruikte ?

KlauwnBassie | 28-04-20 | 16:03

Crimea = Rusland.

MaximusAurelius | 28-04-20 | 15:40 | 1

Sterker nog, Oekraine is Rusland.

LiniaalRectaal | 28-04-20 | 18:12

Er is ook nog goed nieuws.
De internationale drugshandel gaat onverminderd door.

HoerieHarry | 28-04-20 | 15:40

Vraag me af hoe je generaal bij de Russische geheime dienst, de FSB, wordt.
Dit is vast geen aardige man.

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:40 | 2

Patriotten zijn hele aardige mensen. Alleen voor andere groepen.

Graaier | 28-04-20 | 15:47

@Graaier | 28-04-20 | 15:47: zijn ze dat niet. Dan zijn meedogenloos bezig met het beschermen van deceived mensen. In dit geval het beschermen van Russen tegen agressieve Oekraïners.

Graaier | 28-04-20 | 15:48

Wat een gezeur... Wat maakt het nog uit. Iedereen begrijpt dat dit een ellendige vergissing was. Zulke dingen gebeuren. De slachtoffers krijg je niet terug, en gerechtigheid? Is niet aan de orde bij deze gebeurtenissen. De grootste fout maakte Nederland door lijnvluchten toe te staan boven oorlogsgebied, maar daar moeten we het vooral niet over hebben. Hypocrisie in ultima forma!

Neighborhood_Bully | 28-04-20 | 15:39 | 4

En waarom ze wél vlogen ondanks de waarschuwingen vanuit het diplomatieke personeel + alle documentatie daaromtrent is tot Staatsgeheim verklaard door onze über-Pinokkio. Sja en dan de Russen maar de schuld geven terwijl die toch echt bij Nederland ligt: www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/14167...

Roadsurfer | 28-04-20 | 15:44

Als het een vergissing was, dan hadden ze het wel toegegeven.

BasBr | 28-04-20 | 16:00

@Overnijd | 28-04-20 | 15:44: In de tijd die het vliegtuig nodig had tussen van de radar verdwijnen en de grond raken hadden de VS en de EU al een tribunaal opgericht om Rusland te veroordelen en daadwerkelijk veroordeeld.
Ga je dan nog excuses aanbieden?

TheEgg | 28-04-20 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Aanslag? Dat impliceert voorbedachte rade. Dat geloof je toch zelf niet Ronaldo? Het was een enorme fuck up in de fog of war en ik geloof meteen dat er mensen tot op het hoogste niveau werden betrokken om dit in de doofpot te douwen. Maar aanslag? Kom op zeg.

Gen. Maximus | 28-04-20 | 15:39 | 1

Ik had er bijna overheen gelezen.
Dus Ronaldo noemt het een aanslag. Dus hij denkt dat de Russen bewust een passagiersvliegtuig naar beneden wilden schieten.

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:50

Bellingcat is een zeer gesloten organisatie en politiek gekleurd. Zoals al door anderen gezegd hier, ze weigeren vanaf het begin andere invalshoeken met Oekraine als verdachte partij te onderzoeken. Beetje cherrypicken met internetfilmpjes, foto's en fragmenten en daar een conclusie aan hangen. Onbetrouwbaar indirect bewijs kunnen we niks mee. Dat de Russen (of in ieder geval separatisten) het gedaan hebben lijkt mij wel het meest waarschijnlijke. Dat het per ongeluk is gegaan ook. Maar Bellingcat gooit roet in het eten door op deze onprofessionele manier te onderzoeken wat er gebeurd is. Begint nu het gehalte "9/11 was un insait djop" te krijgen. En dat doet geen recht voor de slachtoffers van MH17.

Old_Spice | 28-04-20 | 15:34 | 6

@Roger-Rabbit | 28-04-20 | 15:42:
Ach man, wat een geleuter. Verdiep je tcoh eens in Bellincat, de oprichter, zijn motieven, zijn vrienden en mederwerkers en je weet: daar zit geen haar complot bij. Maar voor wappies is er altijd rook en vuur, ik weet het.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 15:52

@Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 15:52: volgens mij kan je dat beter zelf doen oelewapper.
Wiki
From 2016 until early 2019, Higgins was a senior fellow in the Digital Forensic Research Lab and Future Europe Initiative; projects run by the Atlantic Council, a leading US geopolitical strategy think-tank based in Washington, D.C.[
Dat is dus gewoon een onderdeel van de NAVO.
Soepjurk

Roger-Rabbit | 28-04-20 | 16:05

@Roger-Rabbit | 28-04-20 | 16:05:
Ach ja jongen, dit lulverhaal is al zo ouid als de weg naar Rome. Vaar er vooral biind op, voor de Russen ben je net als Baudet, een nuttige idioot. Sukkels die in domme sprookjes geloven, voor het hogere doel van moedertje Rusland. You fit the bill.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Imzadi | 28-04-20 | 15:34

Allemaal bedacht door Soros - Atlantic Council - Bill Gates en Tedros van de WHO, Leugens! Fake News, het was de CIA, want we hebben nog steeds geen radarbeelden, van al die AWACS en bovendien, werd er geen vliegtuig gezien dat onder de MH-17 vloog? En weet je wie daarin zat. Poetin. Nou ik zeg toeval bestaat niet. Vraag dat maar aan Karel van Wolferen.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 15:34 | 3

Nee dit is persoonlijk besproken tussen Halbe Zijlstra en Putin. Of denk je dat dit niet klopt?

Een VVD-er die mensen moreel de maat gaat nemen. Hou nou toch eens op ;)

Overnijd | 28-04-20 | 15:40

zit dichter bij de waarheid dan dat gekunstelde bellingcat stukje.

Pimp my Voortuin | 28-04-20 | 15:45

@Pimp my Voortuin | 28-04-20 | 15:45:
Als je dat echt vindt ben je toch wel rijp voor een gesticht. Daar hoort trouwens Karel van Wolferen ook thuis.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 15:53

"298 doden, weet je wel hoeveel mensen er aan de griep overlijden?"

Binnenbaan | 28-04-20 | 15:31 | 3

Is het JIT net zoiets als het RIVM?

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:32


Luister mensen, Kees van der Staaij gaat hier werk van maken.

Ervaringsdeskundige | 28-04-20 | 15:30 | 5

Ik denk dat Van der Staaij in deze kwestie meer kijkt naar Johannes 18, vers 38 :
"Wat is waarheid?"

Heiner | 28-04-20 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn vraag is waarom gebeurde dat met MH17?
Wat was de reden?

pejoar | 28-04-20 | 15:29 | 9

Ik lees net ergens* dat de mensen al dood waren bij het opstijgen. Wat heeft Schiphol te verbergen?
* bron: ergens

Overnijd | 28-04-20 | 15:47

Zelfs de piloot was al dood bij het opstijgen. Daarom hoorde hij ook Carlos niet, de verkeersleider die hem naar de awacs van John Kerry moest leiden.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 16:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Heb de indruk dat dit een grot bluf is van het JIT
Ze weten dat ze die lui toch niet te spreken krijgen, dus roepen ze maar wat.

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:29 | 2

Het JIT zegt dit niet..

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 16:07

En wie gaat die meneer voor het gerecht brengen?

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:27

Rutte pikt dit niet hoor.

Overnijd | 28-04-20 | 15:25 | 2

Nee, daag hem niet uit

Ervaringsdeskundige | 28-04-20 | 15:33

Mooi nieuws. Prima woorden waar de lachende leugenaar blij mee is maar waar onder aan de streep helemaal niets mee gaat gebeuren.

Next.

Crossing_The_Rubicon | 28-04-20 | 15:24

Zal best kunnen dat deze hoge pief ooit het bevel heeft gegeven die BUK-zooi daar naar toe te verschepen maar dat hij daarom direct betrokken zou zijn bij het neerhalen van MH17 is toch wel een erg grote sprong.
Dan kan je Werner von Braun er ook wel met de haren bijslepen dat hij de voorlopers V1 en V2 heeft ontworpen en dus mededader is.

2voor12 | 28-04-20 | 15:24 | 3

Err, von Braun heeft niet de voorlopers ontworpen, maar de V2 zelf. Dat was dan wel weer en voorloper van de Saturnus V.

TheEgg | 28-04-20 | 15:30

@TheEgg | 28-04-20 | 15:30:
Hij is er mee weggekomen.
Anders had hij zich bij de processen van Nurnberg moeten verantwoorden.

Mr.Crowley | 28-04-20 | 15:37

@TheEgg | 28-04-20 | 15:30: Er staat toch ook niet "voorloper van"? Als grammatica zo moeilijk is zou ik toch niet de raketgeleerde uithangen...

GeenAccount | 28-04-20 | 17:42

Gaat nooit iemand bloeden voor deze massamoord. Nederland heeft de ballen niet. En misschien maar beter ook.

sander3488 | 28-04-20 | 15:22 | 2

Nederland is Calimero.
Stelt internationaal niks voor.

HoerieHarry | 28-04-20 | 15:23

Kiev en misschien ook wel onze regering zijn vrijwel zeker medeschuldig, daarom zullen we waarschijnlijk nooit de waarheid noch gerechtigheid zien in deze zaak.

De verwarde man | 28-04-20 | 16:21

En de Bukkshit continues... Is onze eigen door MSM bejubelde Belingcrap 'vrijwilliger' Daniel Romein alweer boven water nadat hij wegens iets te veel kritiek op de grote roerganger Elliot Higgins aka bewezen leugenaar Brown Moses, laaf op de payroll van NATO denktank Atlantic Council. Open source initiatif, op het gebied van bewijslast verzinnen voor slordig verlopen klsujes thats is, van zogenaamde gisgasaanvallen tot een scrapnel raket die op een onmogelijke afstand is afgeschoten en ook nog eens spray fire kogelgaten zou hebben veroorzaakt. Die rechtzaak is een grote farce de eerste de beste net afgestuurde advocaat prikt de gehele bewijsvoering in een dag op 10 plekken lek.

HdJ | 28-04-20 | 15:20 | 2

U heeft zelf ook wat teveel aan het gisgas gezeten, zo te zien...

Ad Hominem Tu Quoque | 28-04-20 | 15:21

@Ad Hominem Tu Quoque | 28-04-20 | 15:21:
Je doet je naam eer aan. Ook geen enkel tegenargument.

LiniaalRectaal | 28-04-20 | 18:08

Bellingcat is geen betrouwbare bron.

van heinde en verre | 28-04-20 | 15:20 | 3

De Oekraïne/luchtverkeersleiding onderzoeken ze liever niet, zegt alles.

grindbak | 28-04-20 | 15:24

Klopt, je moet alleen nog naar Niemöller luisteren. Die spreekt dan wel geen Russisch, kent niemand in Rusland, is nooit in Oost-Oekraïne geweest, maar heeft wél internet. Dus dan is die onderste steen zo gevonden.

Festen | 28-04-20 | 15:24

Bellingcat is idd. meer dan een gewone civiel onderzoeksbureau. Daar zitten ook diverse geheime diensten achter.

Trumme | 28-04-20 | 15:35

Burlaka is een prima naam voor de schurk uit een James Bond film.

HoerieHarry | 28-04-20 | 15:18 | 2

In films zijn schurken meestal mannen. Dit kan echt niet meer. Bedankt voor het luisteren, Harry. Op jou kun je bouwen. Niet letterlijk, want je bent geen stuk grond.

RickTheDick | 28-04-20 | 15:36

Aanslag? Hoe heet dat het bombardement in Iraq door die Nederlandse F16... ook een aanslag?

Het was hoe tragisch ook en losstaande van het gelieg niets meer dan collateral damage.

litebyte | 28-04-20 | 15:15

Er zijn nog heel veel open eindjes in het MH-17 onderzoek. Tot die tijd blijft de vraag wie er geschoten heeft open. pRutte is niet bekend vanwege zijn waarheidslievendheid.

Frau Merkel | 28-04-20 | 15:13 | 4

De Russen hebben geschoten, die verwachten een Ukrains toestel - ten tijde van het neerhalen lag de Ukrainse geheimhouding op z'n kont - met andere woorden de Russsische geheime dienst wist het eerder wanneer en waar naar toe Ukrainse vliegtuigen vlogen dan de piloten zelf. Dat was al zeker twee keer eerder gebleken toen Ukrainse toestellen op een vergelijkbare manier (mogelijk met dezelfde BUK eenheid) waren neegehaald.

De eenheid kreeg via de Russische geheime dienst de datum en vluchtgegevens en snelde zich naar een bepaalde locatie toe vandaar werd geschoten en dan snel weer terug. Omdat de vluchtgegevens bekend waren was ook beperkte inzet van de BUK eenheid maar noodzakelijk, toestel, vluchttijden, coordinaten en hoogte waren namelijk al bekend.

Echter waren de gegevens nu niet van een militair Ukrains transporttoestel (Dit kan je ook duidelijk opmaken uit de telefoongesprekken van de betrokkenen) zoals men verwachtte maar van een burgertoestel. De Ukrainse geheiem dienst wist dat geheimhouding ten tijde van het neerhalen op zn gat lag, dus er zal ook bewust een hoop valse info zijn verspreid omwille van onduidelijkheid zaaien.

litebyte | 28-04-20 | 15:31

@litebyte | 28-04-20 | 15:31: Dan is het eerder een strategische zet geweest om de Russische luchtverdediging uit het gebied te krijgen. Dat was op geen andere manier gelukt. Als neveneffect was het een poging het Westen actief in de oorlog te betrekken.

Frau Merkel | 28-04-20 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen

Holy shit, 298.
Fucking Chinezen.

RickTheDick | 28-04-20 | 15:12

Haha Belingcat een van de grootste sponsors: NAVO nou dat weet je voldoende!

Mr.Perma.King | 28-04-20 | 15:12

Natuurlijk komt die BUK bij de Russen vandaan maar is niet naar de Oekraïne verplaatst om een burgervliegtuig uit de lucht te schieten. Dat blijkt ook uit de reacties in de afgeluisterde telefoongesprekken. De dag ervoor is dat gebied vanuit vliegtuigen gebombardeerd vandaar de opgeroepen Buk. De ware schuldigen zijn degenen die niet hebben geattendeerd / beslist om over dat oorlogsgebied te vliegen. Ook opmerkelijk dat er geen Oekraïense en Amerikaanse radarbeelden zijn.

AntonJansen | 28-04-20 | 15:12 | 10

Dat zat Nuland niet. De VS betaalde geld, maar dat was geen uitzondering, dat doen ze met honderd andere landen ook, in de hoop dat met dat geld iets gebeurt in de zin van ontwikkeling van democratie en open markten, waar zij uiteindelijk van profiteren maar een staatsgreep, no way. Dan heb je 5 jaar lang niet opgelet wat er aan volksprotesten was in Oekraïne, tegen opvolgende corrupte regeringen. Men was het gewoon zat, de zoveelste corrupte klootzak als president. En geef ze ongelijk. Nu zijn ze een echte democratie, is er een komiek gekozen als president, wat je van Rusland niet kan zeggen.

Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 16:11

@Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 16:11: De democratie van de VS komt uit een geweerloop. De VS had daar niets te zoeken. Als de VS zich zo druk zou maken om corruptie had de zoon van Biden daar niet gezeten.

Frau Merkel | 28-04-20 | 16:19

@Beste_Landgenoten | 28-04-20 | 16:11: In dat telefoongesprek is Nuland zelfs al de baantjes van de nieuw te vormen regering aan het verdelen.
Dat er al 5 jaar wat aan de hand was, maakte het überhaupt mogelijk. Het was nou niet alsof de pro-Rusland uniek was in zijn corruptie, dat was die pro-EU kliek minstens net zo erg. Zo was Yanukovich in eerste instantie verkozen.

En die echte democratie en komiek, dat is wel nadat de door een staatsgreep aan de macht gekomen club eerst 5 jaar heeft uitgezeten.

TheEgg | 28-04-20 | 16:21
▼ 7 antwoorden verborgen

298?
dat is een dagje corona-doden.
waar maken we ons druk om?

MaximusAurelius | 28-04-20 | 15:12 | 1

Als je ooit nog een keer op reis gaat met het vliegtuig wens ik u veel succes als dit soort zaken "niet boeit".

Dirk III | 28-04-20 | 15:13

Ik vermoed dat deze man ook betrokken was bij het bombardement op Hawija, want een beschaafd land als Nederland zal nooit burgerslachtoffers maken en Nederlandse generaals hoeven dus niet berecht te worden. Dat bewijst dat de Russen schuldig zijn.

Reaguurdeskundige | 28-04-20 | 15:07 | 3

Roof knocking is een kunst die de Nederlandse krijgsmacht nog niet beheerst.

Earl_of_Doncaster | 28-04-20 | 15:18

En daarbij heeft Rutte dat ook geuit en die spreekt altijd de waarheid. Intussen =10 zetels in de peilingen dus Rutte is een betrouwbaar politicus!!
Hoe doet die man dat toch of zijn het nu echt imbecielen die op hem stemmen?

Harrie7949 | 28-04-20 | 15:21

@Harrie7949 | 28-04-20 | 15:21: Er zijn nog heel veel mensen die door hebben dat de media niet meer zijn als in 1980. Toen je tientallen verschillende uitgevers van kranten had die elkaar beconcurrereerden met nieuws, en een NOS journaal dat door een onafhankelijk redactie werd samengesteld (ipv de huidige eenheidsworst van 2 uitgevers, met dezelfde politieke agenda, van zo'n beetje alle kranten, en een NOS die sinds 1990 samen werkt met de VARA, met uiteraard bijbehorende politieke signatuur)

TheEgg | 28-04-20 | 15:28

Waar blijft mijn krat wodka van deze week? Ze zijn laat.
Dus ik zeg niks.

Piet Karbiet | 28-04-20 | 15:06

Zucht. Het was geen aanslag.
Het was een aanval. Helaas uitgevoerd op een burgervliegtuig, maar misschien moet je niet door een oorlogsgebied vliegen als je niet bestand bent tegen beschoten worden.

TheEgg | 28-04-20 | 15:06 | 7

@hotnot | 28-04-20 | 15:13: En alles omtrent dat ze wel gewaarschuwd waren door de Oekraïners om daar niet te vliegen is tot Staatsgeheim verklaard dan weet je genoeg. Rutte is zo schuldig als het maar kan want hij wist allang dat ze daar niet moesten vliegen maar hield zijn mond.

Roadsurfer | 28-04-20 | 15:51

@Roadsurfer | 28-04-20 | 15:51: Een neergeschoten vliegtuig kwam de EU politiek wel erg goed uit. Dat door laten vliegen was echt niet per ongeluk of een slordigheidje.

TheEgg | 28-04-20 | 15:54

@TheEgg | 28-04-20 | 15:54: Als het vliegtuig niet daar vloog, was het ook niet neergeschoten. Zo simpel is het uiteindelijk.

Heiner | 28-04-20 | 21:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Blijven verdedigen die Russen.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 15:05 | 7

Ik zie dat u Rusland schuldig acht, ik vind dat nogal subjectief, begrijpt u dat ?

yokiamy | 28-04-20 | 16:27

De waarheid is het waard om voor te strijden. Het verhaal van de BUK TELAR zonder radarsupport bediend door dronkelappen is te absurd voor woorden.

LiniaalRectaal | 28-04-20 | 18:02
▼ 4 antwoorden verborgen

geen enkel hard bewijs, vaag en vaag en hard roepen dat dit 'm is.

rechtsdwalendeautist | 28-04-20 | 15:05

Bellingcat.
Dat is toch de enige bron die het JIT gebruik in het MH17 proces?
Oh. En Google streetview.

Nou.. dan zal het wel kloppen.

Is dit nog nieuws? | 28-04-20 | 15:04 | 3

Nee, niet de enige bron. Hoe kom je daar zo bij? Onderzoeksrapport niet gelezen?

kw_nl2 | 28-04-20 | 15:07

Aan alles twijfelen maakt denken onmogelijk.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 15:07

Ik groet de Russische trollen die hier komen reageren.

Niffio | 28-04-20 | 15:04 | 6

@Mr.Perma.King | 28-04-20 | 15:25: Wat fijn dat je zo begaan bent met het lot van de Russen, Mr.Perma.King. Je wordt er helemaal emotioneel van.

Niffio | 28-04-20 | 15:42

Follow the money. De goudvoorraad van Oekraïne is verdwenen. Wie weet waar het goud is weet ook wat er met MH17 gebeurd is.

LiniaalRectaal | 28-04-20 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb die Burlaka nooit vertrouwd.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 15:03 | 1

Ik roep dat ook al sinds 2009! En Kulishov net zo min, die zit vuistdiep bij Bortnikov.
Geen zuivere koffie.

Timide_Aso | 28-04-20 | 15:08

Bellingcat is al vaak genoeg als onbetrouwbare bron ontmaskerd. Zo lang de VS, Rusland en Oekraine net doen alsof ze geen radarbeelden hebben blijft de waarheid vanzelf onder de onderste steen in de doofpot.

Glasgow Argus | 28-04-20 | 15:03 | 8

@Glasgow Argus | 28-04-20 | 15:06: Hoe kan dat nou. Obama had zelfs een Nobel prijs voor de vrede gekregen. Hoe kan die nou proxy oorlogen voeren?
Laat staan in Oekraïne, Jemen, Lybië, Somalië en Syrië.

TheEgg | 28-04-20 | 15:09

John Kerry heeft nog ergens AWACS beelden.

Harry Turtle | 28-04-20 | 16:04

Klopt. Bellingcat is nogal dik met The Atlantic Council, een Amerikaanse denktank.

Arachne | 28-04-20 | 22:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Hé Mark Rutte, is die onderste steen nou eindelijk eens boven?

pibasso | 28-04-20 | 15:02 | 2

Als je de bovenste steen omdraait dan is de steen onderste boven.

aliealaaf | 28-04-20 | 15:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl