Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: MinPres over de -92 MILJARD van Wopke

Geld. Foetsie

Wat we nu.gaan doen gaat heel veel geld kosten, zei een groot staatsman eens. En die intelligente lockdown kost nu al 92 MILJARD euro, en dat geld hebben we niet, want weggegeven aan Brussel en Italië. Nou, roept u maar, MinPres. HOE gaan we ditmaal sterker uit de crisis komen?

Reaguursels

Inloggen

Als we stoppen met de geldverdampende klimaatkolder en we doen een geldbesparende Nexit......., 1 + 1 = 2, dus houden we geld over!

Rationa | 25-04-20 | 10:34

En ja natuurlijk krijgt de regering weer de schuld van deze pandemie. Het is ook allemaal zo voorspelbaar. Kleuterisme.

Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 06:56 | 3

Ben je er weer? Zwijg liever. De regering is er niet voor zijn burgers.

GraafKaasschaaf | 25-04-20 | 07:22

Zij krijgen niet de schuld van de pandemie, maar wel van de bestrijding en daarmee gepaard gaande kosten. En in het bijzonder de faalkosten, die deels onvermijdelijk zijn en het geld dat met bakken is overgemaakt aan Brussel.

NeedIsaymore? | 25-04-20 | 08:48

Als al dat geld naar Nederlandse ondernemers, mondkapjes en IC bedden was gegaan, zou er geen kritiek maar lof zijn. De mensen flippen uit, omdat die 92 miljard voor het grootste gedeelte naar knoflooklanden gaat., terwijl de ondernemer om de hoek en oma op de IC liggen te verrekken.

Gladiator Fap | 25-04-20 | 09:10

Laat de Chinezen het maar overnemen. Die hebben het binnen een week geregeld. Is ook denk ik de bedoeling als Europa over een maand of twee geen papier meer heeft voor de geldpers

batvoca2 | 25-04-20 | 06:37

Nexit please, e muy rapido!

Feitenpliesie | 25-04-20 | 04:31

Ja bij Weltschmerz zeiden ze het vorig jaar al de Deutsche bank staat op omvallen Griekenland, Italië, en Spanje zijn Failliet en Frankrijk maakt er financieel ook een puinhoop van. Maar van de N.W.O. mag de E.U. en de Euro niet stuk. Dus geld pompen Nederland.....

Mo het varken | 25-04-20 | 00:10 | 1

Haha Café Weltschmerz. Dan weet je dat het onzin is. Ongezien.

Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 06:54

We gaan gewoon enorm veel meer belasting ophoesten. De werkenden.

de Voorzittert | 24-04-20 | 23:41 | 1

Die zijn er minder en minder maar meer en meer niet werkenden

Slough | 25-04-20 | 14:36

Tja dit zag je mijlen ver al aan komen, in europees verband altijd de ellende van een ander betalen, en als je dat maar lang genoeg doet (Eu) is er niets meer voor de eigen bevolking, en intussen kleden ze ons steeds meer uit ( wij leven in het duurste deel van europa) btw tarief, abnormale geld boetes, boodschappen, benziene,tabak, huizen, enz enz

Wij betalen voor de hobby's van een ander!!!

arzal3138 | 24-04-20 | 22:31

Ja, dat wordt weer bezuinigen.
Op de gezondheidszorg dan maar?

de honden blaffen... | 24-04-20 | 22:10 | 1

Lijkt me een goede. Of Probeer de ouderenzorg eens te versoberen en studenten te laten lenen om een lening af te mogen sluiten om te kunnen studeren.
Oh ja de WOZ... wat deden we daar ook alweer mee?
Maar Rutte doet het geweldig, gezien de peilingen.

Datmagniethe | 24-04-20 | 23:43

Haha, lachen, € 5000 per kop en dan moeten de pensioenen nog door midden en komen straks de banken ook nog eens om minimaal € 50 miljard bedelen., € 1000 miljard voor het klimaat, de green deal en daarbovenop nog een appje dat zal uitlopen op een totalitair burgervolg- en deugdiagnose systeem om de mokkende verarmde burger mee in de gaten te houden. We lopen straks qua staatsschuld en armoede lekker in de pas met de rest, hoeven we er ook niet meer over in te zitten dat die Eurobonds nadelig voor ons zullen uitpakken.

down | 24-04-20 | 20:55 | 3

down | 24-04-20 | 20:55,
Even denken, ik ben 1.87 cm, breedte weet ik niet, hoeveel is 6 voet qua cm ?!
Ben inmiddels begonnen met spitten.... u doet voor mij uw naam eer aan.

Bad - Casey | 24-04-20 | 21:05

En dan kom ik er net achter dat een pakje zware van Nelle €2,60 duurder is geworden. Staat gaat op deze manier veel inkomsten kwijt raken.
Ga het 2 kilometer verderop wel halen, België.

NLgaatnaardeklote | 24-04-20 | 21:36

@Bad - Casey | 24-04-20 | 21:05: Normaal zou je zeggen, we hebben hier in Nederland goede vissers, tuinders en boeren dus we hebben altijd te eten maar die zijn straks dankzij EU regelgeving, milieuwetgeving en stikstof regels ook allemaal weg ge-euthaniseerd.

down | 24-04-20 | 21:36

Er zou een wet moeten komen dat een overheid die tijdelijk is gekozen maar maximaal een x bedrag mag uitgeven. Als ze dat bedrag hebben bereikt dan moeten er nieuwe verkiezingen komen.

Gandalph | 24-04-20 | 20:52 | 3

Wel een goed plan ja!

Timide_Aso | 24-04-20 | 20:54

Ja, en als een overheid steeds minder overheidskosten realiseert door efficientie mag die nog een jaar door. Lijkt me ook wel een leuke uitdaging.

vlotterik | 24-04-20 | 21:03
-weggejorist-
Dancer | 24-04-20 | 22:17

Dit land en verder de gehele EU is ziek, zo ziek dat uiteindelijk alleen nog euthanasie de uitweg is.

BadPatNL | 24-04-20 | 20:47 | 1

Op een dag heffen we onszelf op, en dat is net voor het moment wanneer we al het geld dat we in nederland verdienen volledig uitgeven aan anderen.

vlotterik | 24-04-20 | 21:06

Normaliter doen berbaar, kuifje, BL cum suis wel een duit in het zakje, maar nu zijn zij koest. Bij het opmaken van de tussentijdse rekening blijkt het al dramatisch tijd zijn voor de belastingbetaler en wij zijn nog niet eens echt begonnen. LOL zou berbaar zeggen.

NeedIsaymore? | 24-04-20 | 20:45 | 3

Ja en? We gaan dit allemaal betalen inderdaad. Wat had je dan gedacht, dat een grote suikeroom zou langskomen? We zijn getroffen door een lullig virus. En straks ruimen we de boel weer op. Wie anders dan wijzelf zou hiervoor moeten opdraaien dan?

Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 06:58

Ik weet wel posten waarop we kunnen besparen; instroom economische migranten, ontwikkelingshulp, alle fondsen waar Jaag met haar grijpgrage vingertjes aanzit, alle voorstellen waar Timmermans bij betrokken is en al het geld dat van spaarzame Nederlanders naar zuid-Europa gaat. Scheelt een slok op een borrel

NeedIsaymore? | 25-04-20 | 08:54

Ik lees alleen de kop, ik durf niet eens het filmpje te bekijken.
Vraag, is dit slecht voor mijn hart ?!

Bad - Casey | 24-04-20 | 20:40

Zit daar ook die 5 miljard bij, die we mogen ophoesten omdat Rutte c.s. allemaal met hun telefoontjes zaten te spelen toen er ‘wat milieu-wetjes’ werden behandeld. Dat de hele faalbende vervolgens door een milieuclubje (Urgenda) verplicht werd om zich ook aan die wetjes te houden in dit doorgeslagen land, kan elke Postcode Loterij donateur bedenken. (En anders moet u even kijken wat al die ‘goede doelen’ zijn.) En dan heb ik nog maar even niet over de stikstofonzin van Johan Vollenbroek. I.p.v. die wetten af te schaffen, helpt Rutte/VVD ons land echter liever financieel om zeep. Volgend jaar verkiezingen. Zin an! #ikMisPimFortuyn

benjeallanggek | 24-04-20 | 20:38 | 1

Urgenda wordt door de overheid gesponsord

Mercyseat | 24-04-20 | 21:54

Nou en? Leen het maar bij. Staatsschuld is veel te laag voor EU begrippen

Gen. Maximus | 24-04-20 | 20:35

We moeten toch één Europa worden, belasting fors omlaag BTW verlagen tot 19&6%, pensioenleeftijd omlaag. Zo, met deze maatregelen voel ik me helemaal EU.

revolte | 24-04-20 | 20:28

Zolang je geld toe krijgt om te lenen is er niets aan de hand en zodra de bubble barst EISEN we gewoon dat Italië, Spanje, Portugal en Frankrijk voor ons garant staan.

revolte | 24-04-20 | 20:17

Op tijd mondkapjes bestellen zoals Baudet voorstelde was goedkoper geweest Rutte. Koekoek.

Mart6037 | 24-04-20 | 20:14 | 2

Waarom zit iedereen zo te zeiken over mondkapjes? Een mondkapje zet je op bij opereren of bij het overspuiten van je auto. Ik moet er niet aan denken om met zo'n ding over straat te moeten. Stop met kijken naar de MSP (main stream propagandisten) dat geeft rust.

revolte | 25-04-20 | 00:51

@revolte | 25-04-20 | 00:51: wen er maar aan. Duitsland is om 2 kapjes voor €5 euro en niet naar buiten zonder is de nieuwe standaard.

Maraka | 25-04-20 | 07:55

Deze crisis zal een zeer grote economische impact hebben. Werkeloosheid, pensioenen die waarschijnlijk a/h eind v/h jaar met 15% gekort gaan worden, ook het pensioen v/d werkenden wordt dan gekort en zijn al met 5% gekort, dat realiseert men zich totaal niet. Tevens zijn de pensioenen de laatste 8 jaar nooit meer geïndexeerd. Dus met die 15% korting erbij is uw pensioen in zeg 8 jaar tijd en dat geldt ook voor uw toekomstige pensioen +/- 25% minder geworden.
Het consumenten vertrouwen zal naar een dieptepunt gaan, mensen kopen niets meer en bedrijven die nog niet failliet zijn zullen ook ten onder gaan. Uitkeringen zullen mogelijk verlaagd worden en belastingen voor de mensen die nog wel werken verhoogd. Mogelijk doorwerken tot je 68-ste.

Dan zullen de mensen zich eindelijk gaan realiseren dat ze al hun geld dat ze met hard werken en veel belasting betalen opgebracht hebben door Rutte cs is weggeven aan de EU, asielindustrie en aan 3e wereldlanden waar het nooit enige verbetering heeft gebracht behalve dat de machthebbers van deze landen een bankrekening hebben kunnen openen in Zwitserland.
Boris Johnson zal gelijk krijgen met zijn Brexit en mogelijk komen de EU landen die niet de Euro hebben er ook nog redelijk vanaf bijv. Noorwegen. Men zal eindelijk door krijgen dat Zwitserland er zeer verstandig aan gedaan heeft om niet in de EU te gaan.

Daar de EU ons alleen maar armer gemaakt heeft en we nooit enig voordeel er van gehad hebben behalve dat we geen geld hoeven te wisselen zal men uit de EU willen dus gaat men stemmen in 2021 op een partij die uit EU wil bijv. PVV of FvD.

Mogelijk gaan we dan eindelijk uit de EU. Wordt het dan beter? Nee, de opgelopen schade die veroorzaakt is door ons geld weg te geven aan de EU, de schulden waarvoor we garant staan in de EU enz. en nu bijkomend de corona crisis zullen we niet meer te boven komen.

johnelec | 24-04-20 | 20:08 | 3

Mja, ik denk eigenlijk dat de gemiddelde Nederlander door de media bang gemaakt zou worden dat uitstappen uit de EU het einde van de wereld is en dan zal men toch weer trouw VVD/D66/GL/CDA/PVDA stemmen en blijft alles zoals het is.

Iedereen met capaciteiten kan beter vertrekken uit Nederland. Eventueel naar Zuid-Europa waar je wel de lusten van de Eurozone kan plukken, maar niet de lasten (mits je daar één of ander bedrijf kan starten of wellicht remote kan werken). Of anders buiten Europa. In Nederland ben je als netto belastingbetaler een veredelde slaaf.

DolfWeerwolf | 24-04-20 | 20:16

Bent u altijd zo vrolijk of brengt Covid19 het beste in u boven? Snoeien in de pensioenen doet enkel diegene pijn die ze nu hebben. De rest leert er wel mee leven en accepteren. En de mensen.... ach... geef het een paar jaar en we zitten weer op het oude niveau en gedrag met als uitzondering de pensionados die eenzaam zitten weg te kwijnen onder de overgebleven lock down. Want... als ze niets uitgeven hoeven ze het ook niet te krijgen n'est pas?

Dhr. W. Anhoop | 24-04-20 | 20:19

@johnelec: doorwerken tot 68 is nu al voor een groep geboren na een bepaalde datum, toevallig een groep met overwegend bedrijfspenisoenen waarvan dus effectief 3 jaar ontnomen worden want "u leeft tenslotte ook langer".
@Dht. W: je leert leven met de onbetrouwbare overheid, die trapsgewijs systematisch alle exploitabele groepen "bezoekt" terwijl het alle machtsmiddelen achter zich weet. Vroeg of laat komt de overheid haar aandeel Deugquota ook bij u thuis opeisen als ware het landbouwgoederen en u, de burger, de koelak.

kindapaas | 25-04-20 | 02:03

Kan Willy niet eens met Queen Elizabeth praten? Nederland als onderdeel van het Verenigd Koninkrijk. Spreekt mij veel meer aan dan het lidmaatschap van de EU.

Professor Superhirn | 24-04-20 | 20:04 | 2

En dan is het ook echt een verenigd koninkrijk.

LuNaTeeQ | 24-04-20 | 20:18

Hoezo praten? Scheep in, verenig de troon, glorious revolution part II

Gen. Maximus | 24-04-20 | 20:38

Valt het ook op ?
We gaan van quarantaine om de curve uit te vlakken, naar quarantaine totdat er een vaccin is.......

Overheden krijgen het gevoel dat ze macht hebben, en willen het niet meer kwijt.

Het is net zoiets als van "Global warming" naar "Climate change"...

M13 | 24-04-20 | 19:54 | 2

Alles om jou te naaien. Daarvoor is de overheid jongen.

Beste_Landgenoten | 25-04-20 | 07:00

@M13 Goed gezien. Kijk ook naar de glijdende definitie van 'Covid-19' slachtoffers in de statistieken: de test geeft geen virus aan maar 'griepsymptomen', het aantal doden wordt kunstmatig verhoogd door mensen die overlijden aan andere ziektes en 'verwachte Covid19 slachtoffers' bij te tellen. Ja de overheid heeft het beste met ons voor en sluit je daarom voor weken, maanden .. langer op zonder sociale en economische consequenties mee te wegen...

Cesna | 25-04-20 | 08:13

En toch nog 5 miljard voor stikstof aanpak vrij weten te maken...

Super Grover | 24-04-20 | 19:36 | 1

Juist ja, De prioriteiten zijn zoals gewoon weer zoek.

Datgingniegoed | 24-04-20 | 20:07

Kunnen we misschien nog wat privatiseren? Zorg, OV en nutsbedrijven zijn al verpatst in ruil voor uitkeringen. Misschien kunnen we de overheid nog privatiseren? Zou dat nog wat opleveren?

Sneerpoets | 24-04-20 | 19:29 | 3

Gewoon weer slaven gaan verkopen, kan niet anders.

Watching the Wheels | 24-04-20 | 19:30

Is al jaren zo...... kost miljarden

2CVOcean | 24-04-20 | 19:37

@Watching the Wheels | 24-04-20 | 19:30: Goed idee. We zijn ze nu aan het importeren uit Afrika e.o. Verkopen we ze dadelijk door.

echtpaul | 24-04-20 | 21:45

Is dat inclusief of exclusief de extra miljarden voor Brussel?

einz | 24-04-20 | 19:27

Altijd weer die Finnen...

Holein1 | 24-04-20 | 20:06

Dit begint verdacht veel gelijkenis te vertonen met de (Schotse situatie destijds ) van de Act of Union van 1 mei 1707. De geschiedenis komt tot leven in het heden.

ja,diedus! | 24-04-20 | 19:17 | 1

They may take away our lives, but they'll never take our freedom!

Schemerlamp | 24-04-20 | 19:23

Onderpand willen we! Vliegvelden, havens.. Die Italianen denken dat we gekke Henkie zijn met hun 'solidariteit'. Zijn zeker ook dat goedkope Nederlandse gas vergeten.

Rest In Privacy | 24-04-20 | 19:11 | 7

@de directeur | 24-04-20 | 19:32: beter geen bruggen

2CVOcean | 24-04-20 | 19:49

@de directeur | 24-04-20 | 19:32: liever nog de trevifontein dan Alitalia. Als er dan toch een luchtvaartmaatschappij failliet moet doe dan deze maar.

Holein1 | 24-04-20 | 20:08

Fyra treinen

Schemerlamp | 24-04-20 | 21:03
▼ 4 antwoorden verborgen

In kerken meneer Rutte komen voornamelijk oude mensen en in sportscholen jonge. Geen goed voorbeeld dus. Dus gooi a.u.b. alles open nu het nog kan en wacht niet langer. Maak ons resistent en luister niet naar de Mengele van de Lage Landen Ab Osterhaus c.s.; paniek zaaien maakt meer kapot dan je lief is.

van der g | 24-04-20 | 19:10 | 2

Lucht dat op, uit je bek schijten?

priwax | 24-04-20 | 20:32

Ik ben dat hele corona gebeuren zo zat. Ik ben Rutte zat met zń geouwehoer, Hugo, jaap, en die hele RIVM ook he le maal zat. De tranentrekkende verhalen in de dagbladen, op Facebook en bij hart van Nederland, helemaal zat, de lucht van desinfecterende middelen , die k.t 1.50m en het thuis zitten, helemaal zat. De ongelooflijk irriterende clipjes op tv tussen de programma's door dat we het samen moeten doen, en dat we sterk moeten zijn. doeiiii.
Ik ga me vanavond lekker bezatten , zal me goed doen, Proost!!

zoalsikhetzeg | 24-04-20 | 19:07 | 3

Hear hear! Precies mijn plan! Flesje schotse derrie en gaan

Henk P | 24-04-20 | 19:08

Helemaal mee eens, wij zijn het hier ook spuugzat.

Muuke | 24-04-20 | 19:13

Mevr.flesje en ik zijn in onze datsja al bezig te bezatten.Zo zat al dat gezeik.Maar de tv hè?Het blijft gewoon een etterende wond tot in lengte van dagen.Ons kinderen snappen mij niet.Ze zijn gewoon aan de beurt om te betalen.Arm worden ze als job.Alles gaat/wordt arm.Behalve de boven ons gestelden.En die mogen ze tegen de muur zetten.Of.heel langzaam martelen.

flesje | 24-04-20 | 19:53

Maar is er dan nog wel geld voor niet werkende zaken als warmtepompen ?

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:05 | 1

Geen zorgen , die draaien op subsidie.

ja,diedus! | 24-04-20 | 19:21

Wat is politicus zijn toch een heerlijk vak. Je lost met geld van een ander je eigen problemen op. Hoppa, miljarden naar Brussel. Geen lastige Italianen meer. Hoppa, miljarden naar KLM en stikstofhandophouders en geen lastige gasten in Den Haag. Man, man, man je zult maar geboren worden en over 30 jaar horen dat er bij je geboorte veel te doen was over een virus met dezelfde naam als je favoriete biermerk. En dat je daarom extra belasting betaalt.

Graaier | 24-04-20 | 19:02 | 2

If jou can't beat them, join them. Aandelen KLM staan lager dan ooit.

heldheino | 24-04-20 | 20:27

@heldheino | 24-04-20 | 20:27: KLM gaat sowieso failliet, deze staatssteun is enkel bedoeld om voor de laatste keer nog wat rekeningen te betalen en wat dividend en bonussen uit te keren.

Straks koopt een grote investeringsmaatschappij, waarschijnlijk een Frans-Canadese, de complete boedel op voor schrootprijzen.

Mark my words….

BadPatNL | 24-04-20 | 20:51

Maar goed...denk maar zo...
Na het zuur komt het zoet

Oepsie1234 | 24-04-20 | 19:00

Ons kost het nu dus 92 miljard euro. En we geven dan ook (NE/DE) over 500 miljard aan Italië en die willen er uiteindelijk 2000 miljard?

Terwijl ze dezelfde kosten hebben als wij? Wij staan net zo stil. Onze bedrijven staan stil, we hebben geen export, zelfstandigen gaan eraan.

Dat ze voor die crisis flink met hun creditcard hebben lopen zwaaien en 5 jaren geen belasting betaald hebben en met 50 pensioen krijgen is toch niet onze schuld? Waarom moeten wij dat nu ineens betalen?

Patatter | 24-04-20 | 19:00 | 7

@witwas | 24-04-20 | 19:44: U heeft helemaal gelijk, maar helaas is zijn de looks and the talks belangrijker dan de inhoud.

Mede daarom sneuvelen ook zo veel huwelijken en raken kinderen verwikkeld vechtscheidingen.

All about the talk, maar de daden van een paar seconden vallen erg tegen.

FLP_du_Stok | 24-04-20 | 19:56

Er blijkt toch nog een 1400 miljard euro in de potten van de pensioenfondsen te zitten, die gaat helemaal op. ;-)

BadPatNL | 24-04-20 | 20:53

@ja,diedus! | 24-04-20 | 19:08: Ho, ho, nee, nee! Wij hebben sneaky regenten aan het roer "gekozen" . U zegt slappe leiders, ik zeg berekende dieven en zelfverrijkers.

BadPatNL | 24-04-20 | 20:55
▼ 4 antwoorden verborgen

(Financieel) wanbeleid is wat deze overheid, maar ook recente overheden, kenmerkt. Toch stemt het kuddedier nog steeds hetzelfde. Kijk dan ook niet gek op als je ter plekke beroofd wordt van je geld en vrijheden.

Stonecity | 24-04-20 | 18:57

5441 euro per Nederlander incl baby's en bejaarden. 10.000 per werkende Nederlander ? Jammer dat 'we' net een mega bedrag over gemaakt hebben richting zuiden.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 18:57 | 2

Dat is nog niets, Italië wil 4 keer zoveel. Alsof hier alles zo goed gaat.

Patatter | 24-04-20 | 19:01

@Patatter | 24-04-20 | 19:01: Dat denkt de hele wereld en onze eigen Leiders. Alleen het volk wat moet betalen weet wel beter

tis_wat | 24-04-20 | 22:20

Even aan Italie vragen of ze solidair met Nederland willen zijn.

echtpaul | 24-04-20 | 18:56 | 2

We kunnen om een cursus belastingontduiking en "Hoe kan ik met pensioen als ik 50 ben" vragen?

Patatter | 24-04-20 | 19:01

@Patatter | 24-04-20 | 19:01: Uit ervaring kan ik u aanraden om 3x tactisch huizen opknappen en te verkopen in Noord Nederland. Dan komt u rond uw 40ste dicht in de buurt, gecombineerd met een simpel k*t baantje in het onderwijs en partime onderbetaalde flexwerk functies.

Aandelen worden opties, maar ook risico's. Leuke afwisseling inplaats van Europa Casino met hul speltips.

FLP_du_Stok | 24-04-20 | 19:45

De middenstand zal wel voor een groot deel verdwijnen en overgenomen worden door de grote concerns. Zoiets als, zullen we vanavond in het Amazon 1403 cafe afspreken?

pivotal | 24-04-20 | 18:54 | 2

Dat lijkt me ook de bedoeling. Waarom moet anders alle kleine ondernemers nu kapot gemaakt worden?

Patatter | 24-04-20 | 19:02

@Patatter | 24-04-20 | 19:02: Zodat we in hapklare blokken aan die overbetaalde psychopaten die wel rond hun 60e met pensioen in Bruss€l overgedragen kunnen worden.

ja,diedus! | 24-04-20 | 19:09

Iemand al enig idee hoeveel de gigantische vertraging in de reguliere zorg op gaat leveren? Moest daarstraks even in het zog zijn.. dat is leeg.. kon de couture stijf voor de hoofdingang parkeren, sterker ik had er 20 kunnen parkeren.
Wat zijn die zorgverzekeraars stil hè?

DatInternetDingetje | 24-04-20 | 18:53 | 1

Dat was.. zkh, ziekenhuis dus..

DatInternetDingetje | 24-04-20 | 18:54

Er zijn sectoren die deze pijn niet gaan voelen en alleen maar plussen nu.
Doe dan ook een technische bezuiniging en laat die sectoren extra afdragen.

Miezerig | 24-04-20 | 18:46 | 1

flexibele belasting afdracht zou ook weer fraude in de hand werken, net als een hoop ZZP-ers/BV-tjes doen.

Een hoop kosten, weinig winsten maar hoge cashflow.

FLP_du_Stok | 24-04-20 | 19:48

Dit nummer blijf hoe dan ook actueel, vergissing met een bombardement etc, jammer dat er toen nog geen grote uitgaven gedaan werden aan brussel, anders was dat ook nog wel vermeld

www.youtube.com/watch?v=_5Cmw1NHUig

brie-de-penis | 24-04-20 | 18:42 | 1

Plus veel.

Muuke | 24-04-20 | 19:22

Sowieso een interessant economisch experiment. #Team Creatieve Destructie.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 18:41

Als je financieel dit land naar de kloten laat gaan doe het dan ook met een big bang. Miljardje meer of minder niet kunnen terugbetalen maakt dan ook niks meer uit.

Schemerlamp | 24-04-20 | 18:40

Simpel. Meer gratis geld bijdrukken.

Sliptong | 24-04-20 | 18:37 | 4

Dat is gunstig als je schulden hebt want die worden dan ook minder erg. En welk land wil dat we bijdrukken? Precies!

Patatter | 24-04-20 | 19:03

Euro’s worden niet minder waard, de nominale waarde blijft gelijk. De prijzen van produkten en diensten gaan omhoog door deze inflatie, waardoor de reeële waarde omlaag gaat. RIC =NIC / PIC x 100.

Schemerlamp | 24-04-20 | 19:20

@Schemerlamp | 24-04-20 | 19:20: Precies. Daardoor wordt je schuld minder erg. Net als de waarde van geld omlaag gaat (ons geld) gaat ook de waarde van schulden (hun schulden) omlaag.

Patatter | 24-04-20 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

Zie het positief, volgend jaar flink minder afdragen aan de EU.

Sqbar | 24-04-20 | 18:34 | 2

Flink meer, want de knoflookvreters doen het relatief nog veel slechter.

Badderbeest! | 24-04-20 | 18:36

3 jaren geen belasting betalen en dan zijn we op hun huidige niveau. Ik ben daar wel voor.

Patatter | 24-04-20 | 19:03

Ik denk dat Nederland zichzelf voor alles nu eerst fundamenteel de vraag moet stellen of wij wel binnen de euro willen of kunnen blijven. Na 20 jaar gerotzooi met het het stabiliteitspact door een groot aantal landen, een enorme schuldencrisis, een voor de Nederlandse pensioenen funeste rentepolitiek ten gunste van Zuid-Europa en het door Dragi bijdrukken van miljarden euro's; de Nederlandse politiek zal een keuze moeten maken. Willen we een euroland blijven, dan moeten wij onze economie afstemmen op de Zuid-Europese economiën. Weg dan met de begrotingsdiscipline, lang leve de lol en de ECB koopt onze rotzooi maar via eurobonds op. Leven als in Rome, Madrid of een god in Frankrijk en met 60 met pensioen. Willen (of kunnen) we dat niet, dan is er geen ander alternatief dan een vertrek uit de euro en terug naar wat we vroeger hadden, dus monetaire zelfstandigheid en baas over eigen geld. Want een antwoord op de vraag hoe we sterker uit de crisis gaan komen wordt na alle eerdere bezuinigingen steeds lastiger. De verzorgingshuizen zijn gesloopt, de AOW-leeftijd is in korte tijd naar een onrealistische leeftijd verhoogd, de uitkeringen zijn al heel lang bevroren, toeslagen afgeschaft, zorgkosten enorm gestegen. De koopkracht van de gewone mensen is de laatste 15-20 jaar niet gestegen, zegt zelfs DNB of RABO. Aan de andere kant dus heilige huisjes als de asielindustrie en de EU, die steeds meer geld eist van dat "rijke" Nederland. Dat is dus de D66-zegening van mondialisering en internationalisering. We hebben ons teveel afhankelijk gemaakt van de EU, maar ook van de rest van de wereld. Zodat er nu zorgpersoneel met grote risico's voor eigen gezondheid zonder deugdelijk materiaal werkt. Hallo Rob Jetten! Rutte staat voor een lastig dilemma, zoals ook de meeste andere partijen voor dat dilemma staan: het kiezen voor de kool of voor de geit.

jochum1980 | 24-04-20 | 18:33 | 6

Mooi verhaal! Alleen één grote droom die uit elkaar spat, de regenten die vanuit Den Haag besturen zijn niet voornemens om maar één seconde na te denken over het verlaten van de Euro of de EU. Er zit nog veel meer in het vat, die gaat tot op de laatste druppel leeg. Het gaat niet ophouden, niet vanzelf.

BadPatNL | 24-04-20 | 21:01

Zoals al gemeld, goed verhaal. Wat je laatste zin betreft: ze gaan "en-en" doen: ophalen van koolquota via koolopbrengstschattingenlijstjes (een variatie op landbouwquota voor de koelakken in de vroege Soviet Unie) aangevuld met geitenkommissarissen met discretionaire bevoegdheden (lees: willekeur).

kindapaas | 25-04-20 | 02:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Net even in het singelpark in Leiden wezen hardlopen. Was lekker vol en iedereen zat gewoon bovenop elkaar soms met 5-20 mensen en niemand die 1,5 meter afstand hield ook niet in de bootjes op de singel. Dikke vinger dus weer naar het kabinet!

Roadsurfer | 24-04-20 | 18:32 | 5

De niet-risicogroepen acht ik prima in staat hun eigen afweging te maken. Als de risicogroepen dat ook doen... prima toch??

Horkiporki | 24-04-20 | 18:51

Namen opnemen en geen ziekenhuis redding meer voor deze mensen. Ze maken zelf de keuze. Klaar.

bigstone | 24-04-20 | 19:02

Asociaal. Veel plezier bij het cafe vanavond allemaal, terwijl ik wat extra uren maak tot 2.00 omdat er gigantische personeelstekorten zijn en anders de patienten door niemand worden geholpen.

letopuwzaak | 24-04-20 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Voorlopig geen bezuinigingen zegt dit betrouwbare kabinet .... even wachten tot na de verkiezingen en dan weer met z’n allen 4 jaar lang op ‘n houtje bijten.

Sardje | 24-04-20 | 18:30 | 1

4 jaar???
Wat dacht je van tot Sint Juttemis...

Oepsie1234 | 24-04-20 | 18:59

En stap uit de euro.

JP Balkenbrij | 24-04-20 | 18:21 | 1

Dat kan niet. Want dan houden we net als Noorwegen en Zwitserland teveel geld over en worden we rijk. Dat kan echt niet hoor.

Patatter | 24-04-20 | 19:05

Ze hadden Jesse Klaver de berekeningen moeten laten doen. Dan was het maar 9.2 miljard

Stevo365 | 24-04-20 | 18:20 | 1

Lol.

Muuke | 24-04-20 | 19:27
-weggejorist-
JP Balkenbrij | 24-04-20 | 18:20

Gewoon even de bankrekening van Jeff Bezos hacken en plunderen. Probleem opgelost. plus nog een dikke tien miljard bonus.

Ridde Rogter | 24-04-20 | 18:18 | 1

Bill en Jeff samen zijn al goed voor ruim 200 miljard.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 18:42

Geld. Foetsie? Was dat maar waar. Het staat ergens in de boeken dat iemand dat geld van Nederland (terug) wil.

roevka | 24-04-20 | 18:14

En daarmee is pijnlijk duidelijk geworden dat de EU een communistisch systeem nastreeft. Alles onderling verdelen en iedereen even arm.

Nehemia | 24-04-20 | 18:13 | 3

Behalve de varkens aan de top. Rijker dan ooit.

Carlos_I | 24-04-20 | 18:15

@Carlos_I | 24-04-20 | 18:15: Ze lachen ons natuurlijk keihard uit vanuit hun ivoren torens en zolang we niks doen gaan ze over tot nog meer drastische stappen. Rutte is er niet om ons te dienen, maar om hen te dienen.

Nehemia | 24-04-20 | 18:28

Inderdaad. Het ijzeren gordijn is terug maar met tegengestelde richting, waarbij wij-en-zij stiekem zijn omgewisseld.

kindapaas | 25-04-20 | 02:48

Dus nu wij ook horen bij de potverteerders van Europa kunnen wij, neem ik aan, ook een gift krijgen van 100 miljard euro? Nog altijd een fooitje vergeleken met wat de Italianen en Spanjaarden eisen. Toch?

Toos Bevergeil | 24-04-20 | 18:08 | 1
-weggejorist-
wuilnisvagen | 24-04-20 | 18:10

’Hocus pocus pilatus pas, ik wou dat het geld weg was..’ Gelukt.

BozePaarseMan | 24-04-20 | 18:05
-weggejorist en opgerot-
wuilnisvagen | 24-04-20 | 18:04 | 2

Hoe we dit oplossen? Ten eerste Jaap van Dissel voordragen voor de Nobelprijs voor de geneeskunde. Naar eigen zeggen 24.000 levens gered, dus voor een lintje is deze man al veel te groot. Kan hij zonder gezichtsverlies huisarts worden in een of andere achterstandswijk.

Vervolgens alle KLM piloten ontslaan, want die zitten nu a 3,5 ton netto /maand niet bij hun vrouw op de bank. Op onze kosten Dan alle ambtenaren via een speciaal noodwetje op straat . Dan is er in no time een veelvoud van die 93 miljard bespaard.
Dan de regering naar huis sturen en vervolgens Nexit. Referendum over voortbestaan monarchie.

Baron Clappique | 24-04-20 | 18:03 | 3
-weggejorist-
wuilnisvagen | 24-04-20 | 18:05

Jaap van Dissel, Nobelprijs vd fabelkunde 2020 check.

Xaffier | 24-04-20 | 18:13

U snapt er werkelijk helemaal niets van. Alleen de Nexit in uw plempsel snijdt hout. Maar ik houd dat op een toevalstreffer.

Badderbeest! | 24-04-20 | 18:40

Het is dweilen met de kraan open. Laat de zelfstandigen zonder portemonnee een uitkering aanvragen net als iedere hollander doet na een reorganisatie. De overgebleven bedrijven gaan dan extra omzet krijgen

stipjes | 24-04-20 | 18:03
-weggejorist-
Koonkluk Huis | 24-04-20 | 18:00 | 2
-weggejorist-
H-van-Tussenbroek | 24-04-20 | 17:54 | 3

Dit even zetten tegen de bredere achtergrond van voortgang van invoer van de NWO: a) creatie van een ‘crisis’ over virus door China/ Silicon big tech/globalisten, b) faillissement van staten en bedrijven, overname door China/ big techs als Amazone, c) bevolking in huisarrest om agenda uit te rollen (5G, digitalisering financiën, verplichte vaccinatie met x??, e) invoer vaccin-ID gelinked aan cryptogeld/social credit s systeem en f) hongersnood van ca 30 miljoen mensen door lockdown in delen van de wereld.
Laat dit niet gebeuren en vecht voor terugkeer van controle over Nederland en je eigen leven. Maak anderen wakker door info te delen en laat dit in daden zien (5 mei?).
Voor wakkere reaguurders meer achtergrond in updates:
- banned.video/watch?id=5ea21d4a3cdae60031f7b3fd
- www.youtube.com/watch?v=pWHA0dOr3S4&t=6s
- www.youtube.com/watch?v=gMTZu6_TjU8&t=131...
en zie en teken ook de petitie- even zoeken op ‘Stop de lockdown, terug naar normaal’ - want link mag niet hier.

Cesna | 24-04-20 | 17:53 | 4

@Victor_GS | 24-04-20 | 18:03: Tja, kom onder de steen vandaan dan kun je zien wat er in de echte wereld gebeurd. Maar je moet daarvoor wel studeren. Maar hoeft niet, verder slapen kan nog even...

Cesna | 24-04-20 | 18:13

Er heerst flinke onrust in de samenleving. We zitten tegen een ongekende opstand van de mensen aan. Je voelt de spanning stijgen in het land. Mensen negeren steeds vaker de regels omdat ze er klaar mee zijn.

pickalilly | 24-04-20 | 18:48

@pickalilly | 24-04-20 | 18:48: Er gebeurd anders helemaal niks, dit soort kreten hoor ik al sinds 2000. toen het me begon te interesseren en ik er op begon te letten. :'-)

BadPatNL | 24-04-20 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

Niet, we willen deugen en deugen kost veul.

BozePaarseMan | 24-04-20 | 17:52 | 1
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 24-04-20 | 18:00

Geert Wilders.
De zittende macht wil geen #CoronaCrisis-Kamerdebat volgende week. Teveel vragen, vervelende kritiek en al die controle is maar lastig. Met steun van GroenLinks, de SP en andere “oppositie”-partijen. Sukkels.

Schaf het parlement dan gewoon af.

komtdatschot | 24-04-20 | 17:42 | 7

@bozepaarseman: vandaar ook het spreekwoord: if you pay peanuts, you get monkeys.

Wim_Kut | 24-04-20 | 18:02

De Tweede Kamer is gewoon een klucht. Het enige wat ons nog uit het moeras kan trekken is het program van FvD. Als we Brussel niet verlaten gaan we met zijn allen naar Snorkelland.

Nehemia | 24-04-20 | 18:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen, maak maar vast wat extra gaatjes in uw broekriem.
Die moet aangehaald worden: de broodnodige centjes voor dit tekort moeten natuurlijk opgehoest worden door de Belastingbetaler.
Reken maar dat de premie Ziektekostenverzekering omHOOG gaan, uw Eigen Risico Ziektekosten ook omHOOG gaar, uw salaris NIET verhoogd wordt, menig winkelier de prijzen van hun producten VERHOGEN etc.

Nu hebben we de Corona crisis en krijgen als toetje, na de Corona crisis, een zure financiële crisis.

MK27 | 24-04-20 | 17:41 | 6

Gvd kan ik het weer ophoesten

DeBelastingbetaler | 24-04-20 | 18:02

Ophoesten is in tijden van corona wel mooi gevonden natuurlijk

Het brein erachter | 24-04-20 | 18:18

Nee, dat zal juist niet gebeuren. De centen worden geleend voor bijna niks en de koopkracht zal juist moeten worden ontzien om de elllende voor iedereen niet verder te vergroten.

Zwizalletju | 24-04-20 | 18:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Staatsleningen met negatieve rente uitgeven, geld bijdrukken en pensioenen verder uithollen. What's new?

van heinde en verre | 24-04-20 | 17:40 | 3

Wordt herhaling van de uitnamewet van Lubbers en Kok.

Pleegzuster B | 24-04-20 | 17:51

Afschaffing van het pensioen.

Patatter | 24-04-20 | 19:06

@Patatter | 24-04-20 | 19:06: Eerst leegjatten, dan afschaffen. Heeft niemand door dat onze inkomensoverdrachten naar de pensioenpotten dus meteen worden overgedragen aan Zuid-Europa! Dat is dus een directe verarming van ons volk. Dat is netto salaris dat we aan Zuid-Europa afstaan. Elke maand.

van heinde en verre | 24-04-20 | 20:12

Voorts verheug ik me weer op de persco van Trumpman vanav0nd. Die worden steeds geschifter.

Boris Poepnagel | 24-04-20 | 17:37 | 14

Worden steeds beter. Deze man kan het wel aan , Rutte met zijn Jaap en zijn mensen niet.

Zwizalletju | 24-04-20 | 18:21

Het stinkt me te veel op uw eigen persconferenties, strontnagel.

hertogvanzottegem | 24-04-20 | 18:48

Boris Poepnagel | 24-04-20 | 17:37
Miljarden naar Italië overmaken, dat is zeker niet geschift ?
Veeg eerst u eigen stoepje eens schoon voordat u over anderen begint.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:08
▼ 11 antwoorden verborgen

Voer gewoon de slavernij weer in.

Boris Poepnagel | 24-04-20 | 17:36 | 3

Even wachten tot 5 december.

sodapoppin | 24-04-20 | 17:42

Die slavernij is er al. Zat mensen die slaafs achter Rutte en zijn kabinet blijven aanlopen, al 10 jaar lang.

Broadsquire | 24-04-20 | 17:56

Vrouwenslavernij is nooit weggeweest…
Sorry, ik vergat de bron te vermelden: Islam.

Sw.Dwaallicht | 24-04-20 | 18:02

Een slechte economie jaagt de zorgkosten aan. Hogere zorgkosten zijn hogere premies.

Nehemia | 24-04-20 | 17:36 | 1

Goede zaak.
Meer premie is een hogere winstdeling voor... eeh... iemand.

Kapitein Sjaak Mus | 24-04-20 | 17:57

92 miljard voor een reproductie nummer onder 0. Laten we wel wezen dat nummer is alleen van belang voor de risico groep en niet voor de hele bevolking.

Donald | 24-04-20 | 17:35 | 2

Nu praat je teveel vanuit eiland Nederland. De hele wereldeconomie ligt in puin. $38 bij een vat ruwe Amerikaanse olie nooit vertoond!

Trumme | 24-04-20 | 17:37

@Trumme | 24-04-20 | 17:37: Rutte stuurt schijnbaar nu opeens vooral en alleen op het reproductie getal. Het mantra van IC bedden verschuift naar de achtergrond. Wereldwijd weet ik niet waar op gestuurd wordt maar het lijkt paniek voetbal.

Donald | 24-04-20 | 17:45

Maar we gaan uiteraard gewoon verder met het honderden miljarden kostende en *niets* opleverende klimafaatplan. Uiteraard.

peterdh | 24-04-20 | 17:35 | 1

Timmermans komt vlgd week uit de kast met z’n plannetjes.

Trumme | 24-04-20 | 17:35

Nexit!

JackStick | 24-04-20 | 17:34

Met 5 miljoen mensen minder en zonder EU had het toch wat overzichtelijker geweest. Ook half miljoen ofzo minder ambtenaren etc.....

2CVOcean | 24-04-20 | 17:31 | 2

Beetje jaren ‘80. De oude EEG en gewoon grenscontroles.

Trumme | 24-04-20 | 17:35

Een huis kopen lijkt me nu juist niet verstandig, is een bubbel

stipjes | 24-04-20 | 17:31 | 1

Juist wel geldontwaarding gaat straks extra snel. 100.000 euro is in feite straks veel minder waard.

Kattie | 24-04-20 | 17:35

De 1000 euro per werkende kan er dan nu eindelijk ook wel af Rutte. Als er toch genoeg ruimte is, die paar miljard erbij och

A.L.Lah | 24-04-20 | 17:30

Irma vertolkt het goed.. WTF....

Odin | 24-04-20 | 17:30

Mensen niks aan de hand. Laat je niet gek maken. Geef nu vooral al je spaargeld uit want dat is straks niks meer waard. En koop nog effe heel duur huis auto boot en weet ik niet wat. 100.000 euro is straks de prijs van een brood.

Kattie | 24-04-20 | 17:28 | 1

En waar koop ik dat brood van? Geen boot maar Britse ponden kopen.

bigstone | 24-04-20 | 19:09

Er ligt een plan van aanpak klaar dat ambtenaren van Economische zaken hebben gemaakt met verschillende opties en een daarvan is de volledige afschaffing vd Hypotheekrenteaftrek.

Trumme | 24-04-20 | 17:25 | 2

Als ze dan ook de BPM afschaffen gaat iedereen in een camper wonen. Containerwoningen op een aanhanger gaan nog eens heel groot worden.

Frau Merkel | 24-04-20 | 17:30

@Frau Merkel | 24-04-20 | 17:30: ik wil best in een camper wonen. Maar dan betaal je tegenwoordig ook gewoon €25 per nacht stageld. Misschien gewoon bij een boer op het erf toe gaan staan

Stevo365 | 24-04-20 | 18:18

De BTW nog maar een beetje opschroeven dan

DaZe | 24-04-20 | 17:22

tip voor de pensioenfondendsen : eubonds opkopen . hoge rente.

newray | 24-04-20 | 17:22

Stikstofbesluitpersconferentie nu. Wie kleedt Schouten? Kan toch niet, die plofschouders...

Erratio | 24-04-20 | 17:20

Opdat wij niet vergeten:
1. Polen 7435 miljoen
2. Hongarije 5603 miljoen
3. Spanje 4145 miljoen
4. Slowakije 2475 miljoen
5. Italië 2318 miljoen
6. Portugal 1813 miljoen
7. Griekenland 1776 miljoen
8. Litouwen 1487 miljoen
9. Tjechië 1163 miljoen
10. Kroatië 1158 miljoen

Nehemia | 24-04-20 | 17:20 | 8

@peterdh | 24-04-20 | 17:33: Die 25 miljoen is natuurlijk een schijntje, maar Ierland komt er met 3 miljoen nog bekaaider van af. Alleen laatstgenoemde is niet echt een pinautomaat voor Brussel zoals wij dat wel zijn.

Nehemia | 24-04-20 | 17:58
▼ 5 antwoorden verborgen

En die 40 miljard die aan de EU gedoneerd is, die komt daar nog bovenop. Een tekort van 130 miljard dus.

Reaguurdeskundige | 24-04-20 | 17:20 | 1

En dan moet Timmermans volgende week nog met z’n milieuplannetjes komen.

Trumme | 24-04-20 | 17:26

Zal ik de eerste zijn die het zegt: Valt me eerlijk gezegd nog mee. Iets meer dan 10% van het BBP. Staatsschuld dus ruwweg van 50% naar 60%. Nou, kunnen de Italianen nog een puntje aan zuigen.

Stormageddon | 24-04-20 | 17:14 | 13

@Boogschuttertje | 24-04-20 | 17:43:
Wat ik begrijp van mijn bronnen: Dat herstelfonds komt er alleen in plaats van de EU begroting met dezelfde betaling-systematiek, niet er bovenop. Dus als onderdeel van de reguliere contributie, geen verdere garanties. En de EU kan en mag zelf niet lenen. Daarvoor zou een nieuw verdrag of wijziging van Lissabon moeten komen.
Maar goed, daar wordt nog over gepraat.

Stormageddon | 24-04-20 | 18:06

@Stormageddon | 24-04-20 | 17:58: verdwijnen dan ook opeens die EU bonds bij ineenzijging van das EU ,of nemen we allemaal bij opsplitsing ons deel, de strop dus, mee... vragen vragen

hertogvanzottegem | 24-04-20 | 18:52

@hertogvanzottegem | 24-04-20 | 18:52:
Hypothetische en academische vraag. Eurobonds komen er niet. En bij mijn weten is er niks geregeld in Lissabon voor het opbreken of uiteenvallen van de unie. Dus er zal een soort BIS opgericht moeten worden, denk ik, die als een curator alle assets, kosten en verplichtingen van de EU gaat verdelen.

Interessante vraag wel.
Zou een rechtenstudent internationaal en Europees recht op kunnen gaan afstuderen, om alle juridische mogelijkheden eens op een rijtje te zetten.

Stormageddon | 24-04-20 | 19:07
▼ 10 antwoorden verborgen

Huursubsidie, zorgtoeslag enz. enz. halveren, iedereen bijdragen niet alleen de belastingbetaler, wel zo eerlijk.

Cocorico | 24-04-20 | 17:10 | 2

Laten we eerst eens beginnen om de HRA helemaal af te schaffen. Dat geld valt linea recta in handen van banken. En die hebben dat nu niet echt nodig.
oké heel misschien de Rabobank, dan kunnen ze een klantenservice opzetten, hard nodig daar.
Daarnaast zou jij je moeten beseffen dat iemand met een minimum inkomen ongeveer 1500 krijgt (verdienen doen die mensen veel meer). Trek van dat bedraag 300 euro af (huur 600 - 300 toeslag) en dan wil jij die mensen nog eens 15 procent minder inkomsten gunnen. Verder alles goed met je?

Bogoris-le-Grincheux | 24-04-20 | 17:25

Natuurlijk, hebben de winkelbeveiligers straks ook weer een goeie baan.
Zie je de plunderingen al voor je ?

joppo0 | 24-04-20 | 17:27

Mij is altijd geleerd, als je geen geld hebt, dan kan je het ook niet uitgeven. Kan iemand mij uitleggen waarom we een fonds van 540 miljard gaan sponseren als we zelf al 92 miljard tekort gaan komen?

Waargaathetheen | 24-04-20 | 17:10 | 7

@Jan, Leiden | 24-04-20 | 17:15: volgend jaar verkiezingen maar dan zijn de meeste dit alweer vergeten.

Trumme | 24-04-20 | 17:29

Dus je zal nooit een koopwoning met hypotheek financieren?

RandyBiel | 24-04-20 | 17:34

@RandyBiel | 24-04-20 | 17:34: dan heeft de bank een onderpand. Wat heeft NL te bieden? Bijna alles is al aan de markt gegeven.

Waargaathetheen | 24-04-20 | 17:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Stuur de rekening maar naar China. Of voor de lol eerst naar Italië om ze te laten schrikken.

Tapioca pudding | 24-04-20 | 17:10

kuch de pensioenpot van 1400 miljard NU opmaken anders maakt Brussel het op. daarnaast heeft Nederland nog een mooi opgespaard aardgaspotje net zoals Noorwegen en niet zomaar goedkoop weggegeven aan Italia

HetOorAakel | 24-04-20 | 17:08 | 4

@Leffe Blonde | 24-04-20 | 17:22: je kunt rekenrente verhogen wat je wilt maar dat is voor nu. De dekkinggraad blijft door toedoen van Draghi ver onder de norm.

Trumme | 24-04-20 | 17:31

@Leffe Blonde | 24-04-20 | 17:22: ik neem aan dat u in de pensioensleeftijd zit? Als jongere zou je namelijk anders praten. En verder maakt het niet zo heel veel uit dat het van de mensen is. Daar hielden ze in het verleden ook geen rekening mee toen ze er zo 35 miljard uitlepelde.

Boogschuttertje | 24-04-20 | 17:46

@Leffe Blonde | 24-04-20 | 17:22: kan en mag niet? De pot is een jaar geleden naar Brussel verhuisd om daar ingezet te worden voor iedereen die maar wil lenen. Suk stom.

bigstone | 24-04-20 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen


De stoeptegel.

De Groen Links Mensch loopt op straat en ziet een stoeptegel. Die ligt er gewoon. Altijd al. Als de stoeptegel vernieuwd moet worden omdat deze stuk is of scheef ligt, dan neemt ie contact op met de gemeente. Deze vervangt de stoeptegel dan gratis en voor niets. Waar de stoeptegel vandaan komt, hoe die gemaakt wordt en wat dat kost, hoeveel moeite het kost om de stoeptegel er recht in te leggen, dat weet de Groene Deugert niet.

stekkerinjeoor | 24-04-20 | 17:27

Ik heb nogal wat lege kratten in de garage staan.
Verder gaan we natuurlijk niet dezelfde fout maken als bij de crisis van 2008.
Niks staatsschuld aflossen!
Meer schulden maken.... hoi Lodewijk!
Lodi hep gelijk, een kale kip kenje nie plukken.
Het-is-mooi-gewees.
Griekenland, Italië, Frankrijk, Spanje...
Weet iemand nog wat het heeft gekost om Spanje en Portugal bij de EU te halen?
Het houdt nooit op.
Maar hé gvd! Ik hoor uiteindelijk liever bij de landen die ‘t kunnen betalen, dan bij de landen die altijd tekort komen.
Hoe zuur het ook is.
Ach weet je, laat ook maar.
Ik krijg de kots van die armzalige schijtlanden die naast hun schoenen lopen.
Lekker bietsen bij dat maffe kikkerlandje aan de Noordzee.
Hmm, ben best wel een beetje trots.
De “grote” jongens kennen niet zonder klein duimpie.
Joh, die luizige 100 miljard die vinden we wel.
Zin in tieten nu!

Ruimedenker | 24-04-20 | 17:05 | 2

Grote jongens kunnen niet zonder klein duimpje? Ik denk toch eerder aan die baasjes die het kleine jongetje onder dreiging zijn zakcentjes en lunchpakketje afpakken. Het kleine jongetje zegt dan als verdediging dat hij bij de groep hoort.

Als het nou Ruttes lunchpakketje was zou het me nog een rot zorg zijn, maar het is mijn lunchpakketje.

bergsbeklimmer | 24-04-20 | 17:13

Over 10 jaar loopt u het risico dat die tieten nog het enige is wat u heeft wanneer die Zuid-Europese landen ons geld blijven wegzuigen na de zoveelste crisis.

Jan, Leiden | 24-04-20 | 17:18

Leen nog maar een paar honderd miljard bij, dan komen we pas in de buurt van Frankrijk, Spanje en Italië.

Max staatsschuld is zo'n 60% van bbp en die landen zitten allemaal dik over de 100%.

omwenteling | 24-04-20 | 17:05 | 1

167% (Italië)

boerk | 24-04-20 | 17:13

Heb straks 40 jaar gewerkt hier in deze filantropische instelling, ben in die tijd 3 weken ziek thuis gebleven en heb nog nooit ene gulden of euro ontvangen in de vorm van outkiering of huur/zorg/kinderbij/toeslag. Was van plan over 5 jaar te gaan stoppen maar heb me net bedacht ik kap er maandag a.s. mee. Ik blijf niet aan de gang, ongezien de tyfus met je begrotingstekort.

Texacoballletje | 24-04-20 | 17:04 | 7

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:11: waarom niet een uitkeringstrekker, jou doelgroep.

likdoorn | 24-04-20 | 17:27
▼ 4 antwoorden verborgen

De Italiaanse financiële strategie is een doorslaand succes.

Martinus.J | 24-04-20 | 17:03 | 1

Maffia praktijken....

Acidstain | 24-04-20 | 17:13

Oké nu is de economie dus opeens een knelpunt, maar een Wilders of Baudet die het hele land in een complete lockdown gegooid zouden hebben was wel prima geweest ?

Vackman | 24-04-20 | 17:03 | 3

Hadden we geen extra IC plaatsen nodig en geen extra handen aan het bed. Dat is ook niet gratis.

boerk | 24-04-20 | 17:16

Een lockdown en vliegtuigen aan de grond houden als het virus allang door de hele EU verspreid is... nee, dat is zeker slim?.
Wekenlang heeft geen enkele regering in de EU geanticipeerd op de toestanden in China. Wilders en Baudet keken wel vooruit.

Schietmijmaarlek | 24-04-20 | 17:20

Geen onzin verkopen. Baudet zei drie weken en dan weer open onder 5 maatregelen, zoals in Azië. Zuid Korea, Singapore.

me,myself and IK | 24-04-20 | 17:28

Hoe wij dit gaan doen? Wij is hier niet aan de orde trouwens. Heel eenvoudig; Nederland afschaffen en laten opgaan in het grote EU rijk, Ruttes natte droom, en dan gaat er geen geld meer uit en er komt ook niks meer binnen omdat Nederland en die klagende Nederlander dan niet meer bestaat. En zo geschiedde.

forecastle | 24-04-20 | 17:03 | 1

Is zo. Het is een zonde.

SaintNick | 24-04-20 | 17:12

al dat geld bijdrukken is trouwens ordinair van onze kinderen jatten... immoreel ook nog dus....

surffee11 | 24-04-20 | 17:02 | 2

Ja en dan drukken we nogeens 1 biljoen om onze kindertjes een groene aarde na te laten. En dan zijn die kindertjes straks allemaal Islammietjes in een failliet land,
dat nog geen tiende graad afgekoeld is en onder water loopt. Ja ja, je moet iets doen voor en op kosten van je nageslacht.

Janas | 24-04-20 | 17:06

Mark Rutte
-
Hij stelt dat Nederland zich niet hoeft op te maken voor nieuwe bezuinigingen. ,,Nee, dat zou ik niet doen. We hebben ruimte op de financiële markten. Die nemen we ook. Dat leidt wel tot een oplopend tekort, maar veel belastinginkomsten komen ook weer terug. Ik denk dat we dat niet hoeven op te lossen door een nieuwe bezuinigingsronde.”

Tegelijk ziet hij ook dat het tekort oploopt, vooral door corona-maatregelen. ,,We zien de risico’s voor bedrijven, de hinder die gezinnen hebben, maatschappelijk ook. Maar we moeten dit enorm voorzichtig doen. Ik zou dolgraag de maatregelen willen versoepelen. Maar de versoepeling nu, kan ook enorme effecten hebben en de druk verhogen op de zorg. De effecten van wat we vandaag doen, zien we pas echt over twee of drie weken.”
-

Feitelijk zegt hij dus weer niets.

ptrck | 24-04-20 | 17:01 | 6

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:12: We hebben een enorme kostenpost waar we heel wat op kunnen bezuinigen: EU.

Frau Merkel | 24-04-20 | 17:47

@Frau Merkel | 24-04-20 | 17:47: Das stimmt mein bester Frau M. breng dat dan ook in Bruxelles beter over het voetlicht !

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:51

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:51: Dat snappen ze daar pas als Brussel op Rome ten tijde van Nero lijkt.

Frau Merkel | 24-04-20 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel het kabinet naar Brussel lokken met een promotie o.i.d. .... paspoorten onklaar maken en grenzen dicht... nooit meer erin.... :-)

surffee11 | 24-04-20 | 17:01

Ach, gewoon de geldpers laten draaien. De solidariteit in Europa is zó ontzettend groot dat de andere landen de extra rente graag voor ons mee gaan betalen. Toch?

Schoorsteenveger | 24-04-20 | 17:01

92 duizend miljoen weg. Hoeveel bejaarden en ongezonde dikzakken hebben we daarmee gered? En wat kost dat per gewonnen levensjaar?

zeeman73 | 24-04-20 | 17:01 | 3

Noem je mij nu een bejaarde dikzak?

SaintNick | 24-04-20 | 17:14

Irrelevant. Als er niks was gedaan, en we hadden 60k doden gehad in een paar maanden had het de economie óók 92 miljard gekost (zo niet meer). De hele wereldeconomie ligt namelijk op z’n gat. Of had je dat nog niet door? Per dooie had het wel minder gekost, dat is waar. Met die logica zou je makkelijk de helft van de wereld kunnen uitroeien. De prijs per leven gaat dan heel rap omlaag.

Stormageddon | 24-04-20 | 17:22

In Zweden krijgen ze nu de rekening gepresenteerd. Daar dachten ze een ander virus te krijgen.

Trumme | 24-04-20 | 17:32

Eén positief puntje is in ieder geval dat mijn woonboot achter in de sloot van de boerderij van Ivo (wereldvent) een stuk goedkoper wordt dan eerst met zo'n totaal instortende economie. Ik mag een oude woonboot die uit elkaar valt vervangen voor een goede tweedehands en dat kost me zo'n €20.000,- tot €30.000,- en daarna hoef ik alleen nog maar liggeld van €125,- per maand te betalen plus internet/tv/telefoon en elektriciteit kortom ik zit dan voor slechts €200,- per maand op een paradijselijke plek.

Roadsurfer | 24-04-20 | 17:00 | 5

Goed nieuws! Gefeliciteerd

stekkerinjeoor | 24-04-20 | 18:55

Mijn vrijstaand huis, ver weg van Amsterdam met 2000m2 grond komt al meer in de richting naar mijn mening. Maar goed, ieder zijn eigen keuze.

Andersdenkend | 24-04-20 | 19:22

@Andersdenkend | 24-04-20 | 19:22:

Met familie leuk. Als je alleenstaand bent is wellicht een appartementje van 50 m2 voldoende. Eenvoudig schoon te houden, geen gedoe met tuin, gezamenlijk betalen voor onderhoud, lage kosten OZB en energie mits redelijk geïsoleerd, etc…

DolfWeerwolf | 24-04-20 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

En weer geen antwoord op DE vraag. Of misschien blijft het te zeer bij insinuaties om een antwoord te ontlokken. Hoeveel mag dit nog kosten?

GormSuil | 24-04-20 | 17:00 | 1

Hoe veel het mág kosten is al lang de vraag niet meer. Hoeveel het gáát kosten, dat is de kwestie.

Schoorsteenveger | 24-04-20 | 17:02

Plasterk minister president maken.
Klaar.

Bolder | 24-04-20 | 16:59 | 2

... voor de hel

stekkerinjeoor | 24-04-20 | 17:36

Dan heeft hij weer verantwoordelijkheid en houdt zijn mond. Net als de vorige keer.

Frau Merkel | 24-04-20 | 17:36
-weggejorist-
Bill Cosby | 24-04-20 | 16:57

Een wereld met het huidige China is een heel nare wereld.

Nederland80 | 24-04-20 | 16:56 | 4

@Janas | 24-04-20 | 17:10: Moslims kunnen mooi geen Corona krijgen wist een Indo te vertellen die tussen 1000 v/d gekkies in een moskee stond, knettergek die gasten

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:14

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:14: dat ruimt lekker op of mag je dat niet zeggen?

Trumme | 24-04-20 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

van ommeren zei al : gewoon alles aan de chinezen verkopen. VOC..

newray | 24-04-20 | 16:55

Minder, minder, minder ambtenaren. Minder, minder, minder nutteloos klimaatbeleid. Minder, minder, minder import van allerlei volk. Never waste a good crisis!

balustrade | 24-04-20 | 16:55

We missen nog iets in het kostenplaatje. Timmerfrans met zijn onbetaalbare milieuplannen. En Sinterklaas die ons geld uitstort over nooddruftige Golfstaatjes met Coronale problemen. En de Kerstman die gratis Mieles uitstort over de Zieligen der aarde die samendrommen voor de afhaalbalie voor huizen & autkiering. Waar is Geert? Oh wacht, die is door Rutte onder de tafel gejaagd. Waar is Thierry? Gevlucht voor de woede van onze Grote Verheven Leider. Maar gelukkig werken de drukpersen nog, dus ze kunnen onbeperkt la-la-geld bijdrukken. Heeft Rutte zijn nieuwe, herziene broekriemprevelementje al ingestudeerd? Dat wordt kluun'n de komende jaren. Dat laatste uiteraard slegs vir blankes.

Nivelleermarionet | 24-04-20 | 16:54

Weinig verdienen is ook weinig belasting afdragen. Weinig produceren, weinig consumeren. Econ-terrorisme woop woop.

Neuth | 24-04-20 | 16:54

Vaak als grap gezegd, nu een serieuze optie: iedere Nederlander 50.000 euro uit de pot, gaat de staatsschuld door de 100% en kunnen we met winst aan de coronabonds meedoen.

schoneslapert | 24-04-20 | 16:53 | 1

Die grap ken ik niet. Welke pot?

SaintNick | 24-04-20 | 17:02

Ik vind Rutte's elitair en neerbuigende houding naar de vragen van de journalisten (en daarachter wij het volk) en de sarcasme waarmee hij vaak antwoordt, volledig misplaatst. Het wekt boosheid op bij mij.

SaintNick | 24-04-20 | 16:50 | 2

Rutte is misplaatst

ceriel82 | 24-04-20 | 16:52

Dat is altijd al zijn standaard-aanpak geweest bij lastige vragen. Hij bedenkt eerst een karikatuur, en gaat vervolgens de karikatuur afkraken. De vraag zelf blijft doorgaans onbeantwoord. Zo zien VVD-stemmers dat nu eenmaal graag.

Reaguurdeskundige | 24-04-20 | 17:28

Als we toch aan het strooien zijn kunnen we misschien ook heel Noord Afrika een basis loon uitbetalen, in feite zijn we al hard op weg maar zo kunnen ze daar blijven en ons niet hier neer steken . Wat boffen we toch met Rutte !

Castor12 | 24-04-20 | 16:50

Kunnen we niet, ik noem maar wat, hoor, wat havens aan de Chinezen verkopen?
Ze hebben inmiddels alle Griekse havens al.
Te denken valt bijvoorbeeld aan de havens van Rotterdam, Amsterdam, enz.
En o ja, een paar luchthavens er als bonus bij, Schiphol, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, en vooruit, Eelde er als finale cadeautje er bij.

Leeuwarder | 24-04-20 | 16:49 | 4

Extra bonus; de marokkaanse workforce, die mag er ook bij.

piet12345 | 24-04-20 | 16:53

Rotterdamse havenbedrijven zijn al van de chinezen, wel opletten.
Wij de overlast met heen en weer gerij van containers door ons landje en zij de winst, simpel als dat.

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:56

Ik dacht meer aan beslag leggen op die Griekse havens, vooruitlopend op de Chinese herstelbetalingen.

OverdaanDerOnderheid | 24-04-20 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

"Tunesië en Marokko krijgen gezamenlijk 700 miljoen euro van de EU in de strijd tegen corona. Komend weekend wordt 17 miljoen euro overgemaakt, de rest komt in de loop van de komende twee jaar.

De beslissing van Brussel stuit op veel onbegrip. Nederland krijgt slechts 25 miljoen euro aan coronahulp. Vlaanderen moet het doen met nog minder: 6 miljoen euro."
.
25 miljoen... Een fooi!

Ommezwaai | 24-04-20 | 16:45 | 9

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 17:06:
U weet het toch? Rutte en zijn vazallen interesseert de Nederlandse -hardwerkende- belastingbetaler geen ene klap. Iedereen mag de corona genieten hier in Nederland, voor de mensen die hier zwaar in de problemen raken, is er nagenoeg 0.

Ommezwaai | 24-04-20 | 17:30
▼ 6 antwoorden verborgen

"Geen feestjes op koningsdag."

Dat vind ik als rechtgeaarde republikein dan juist weer een hele reden om een feestje te bouwen.

OverdaanDerOnderheid | 24-04-20 | 16:44 | 3

Moet de vlag dan ook binnen blijven of al vast op halfstok ???

Zwizalletju | 24-04-20 | 16:46

+ veel

onfray | 24-04-20 | 17:28
-weggejorist-
hatschjoe | 24-04-20 | 16:43 | 1

Gaat het Vaticaan eigenlijk nog wat van hun nazigoud en andere door de eeuwen heen geroofde spulletjes beschikbaar stellen?

Stevo365 | 24-04-20 | 16:43

Nou Conte en Macron. Laat eens zien hoe solidair we in Europa zijn.

MarkiesDeBalzaque | 24-04-20 | 16:42

Arno Wellens is een van de weinige journalisten die altijd haarfijn de vinger op de zere plek weet te leggen. Het is een groot schandaal dat dit soort goed onderbouwde en feitelijk gestaafde boodschappen in de reguliere media geen enkele weerklank vindt. Het is oppervlakkig gelul over de waan van de dag wat de klok slaat. Waarom zit die Wellens niet aan de tafels bij de Npo? Waarom nooit eens een fundamenteel debat over deze essentiële kwestie? De vraag stellen is hem beantwoorden. Erger is nog dat ook bij 'onafhankelijke' media, zoals RTL, dit geluid geen platform krijgt. De journalistiek moet zich kapot schamen. Boe msm, hup Arno!

MarkiesDeBalzaque | 24-04-20 | 17:22
▼ 1 antwoord verborgen

Is Rutte een PVV-er geworden? Zo extreem risicomijdend, zo extreem op veiligheid gericht. Geen enkele creativiteit. Waarom kunnen mensen niet golven en niet tennissen? Waarom niet alleen de bejaarden en kwetsbaren in lockdown? Waarom niet alleen Brabant+Limburg in lockdown?

Trump had gelijk 10 creatieve gedachten gehad, waarvan er dan 1 geweldig is.

Sitting_targets | 24-04-20 | 16:40 | 17

@komtdatschot | 24-04-20 | 16:46: Er is nu al een tijdje dus wel voldoende testcapaciteit. Maar die kan niet optimaal benut worden wegens de bureaucratie. Regels zijn regels, die mentaliteit. Dat vertraagt enorm. En LUL Hugo doet er niets aan.

Sitting_targets | 24-04-20 | 17:12

@*101# | 24-04-20 | 16:50:
Oh gelukkig, ik was even kwijt dat het over CORONA.!! ging. Dank je wel voor het noemen, koekenbakker. ^_^

Ik ben ook wel een beetje klaar met de totaal paniek des doods. Eerst was het niet erger als een griepje en nu is het een apocalyptisch monster dat de hele wereldbevolking bedreigd. Wat wordt het nu?

Feit is dat gezonde mensen onder de 40 niet tot nauwelijks ziek ervan worden. Combineer dat met opbouwende immuniteit dan kan alleen de zwakkere binnenhouden een prima optie zijn.

decadent degeneraat | 24-04-20 | 17:13

@Sitting_targets | 24-04-20 | 17:10:
Er is geen complete lockdown dus u kunt gewoon de auto pakken vanuit Maastricht en naar Groningen rijden. Vice versa. Zolang u maar met z'n 3en of minder in die auto zit en eenmaal aangekomen 1,5 meter in acht neemt. Dat zijn de regels nu en dat blijft zo als in het noorden de "lockdown" wordt opgeheven. Niets meegekregen van Belgisch biertoerisme? Ga je ook krijgn over de AA, de Reest, de Hoogeveense Vaart en de Overijsselse Vecht. Of waar je die grens ook maar wil trekken.

Graaisnaaiert | 24-04-20 | 17:34
▼ 14 antwoorden verborgen

Moet ineens weer denken aan dat boek The Black Swan van Nassim Nicholas Taleb. Citaat: The black swan theory or theory of black swan events is a metaphor that describes an event that comes as a surprise, has a major effect, and is often inappropriately rationalised after the fact with the benefit of hindsight. The term is based on an ancient saying that presumed black swans did not exist – a saying that became reinterpreted to teach a different lesson after black swans were discovered in the wild.
The theory was developed by Nassim Nicholas Taleb to explain:
- The disproportionate role of high-profile, hard-to-predict, and rare events that are beyond the realm of normal expectations in history, science, finance, and technology.
- The non-computability of the probability of the consequential rare events using scientific methods (owing to the very nature of small probabilities).
- The psychological biases that blind people, both individually and collectively, to uncertainty and to a rare event's massive role in historical affairs.
Unlike the earlier and broader "black swan problem" in philosophy (i.e. the problem of induction), Taleb's "black swan theory" refers only to unexpected events of large magnitude and consequence and their dominant role in history. Such events, considered extreme outliers, collectively play vastly larger roles than regular occurrences. More technically, in the scientific monograph "Silent Risk", Taleb mathematically defines the black swan problem as "stemming from the use of degenerate metaprobability".

Roadsurfer | 24-04-20 | 16:39

Rutte, ga nou eens de grens over!

Schmalz | 24-04-20 | 16:39

Maatregelen die ons boven het hoofd hangen:
- verhoging inkomstenbelasting
- verhoging BTW hoog naar 25%, BTW laag naar 12%
- eigen risico naar €1000 + maximale premiestijging
- verhoging energiebelasting
- verhoging OZB

Mijn vakantiegeld kan rechtstreeks naar de gemeente, mijn teruggave belastingdienst gelijk door naar de energieleverancier... Sparen ben ik ondertussen ook mee opgehouden, kan niet meer.
Oh ja, ik ging een periodiek omhoog. Krijg er €20 per maand bij. Nee, dat helpt...

afikoman | 24-04-20 | 16:37 | 3

Afschaffen Zelfstandigen aftrek want 30 % van de ZZP er s heeft een paar ruggen gekregen..

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:39

Nee dit soort dingen juist niet want dan stort de boel nog verder in.!!!! Ik denk het tegenovergestelde.

Zwizalletju | 24-04-20 | 16:48

Maar reken maar dat we die 1.000 miljard voor het klimaat gewoon gaan wegpissen. Er is al weer 5 miljard verbrand voor stikstof en de asielindustrie gaat ook vol gas door. Daarbovenop mogen we Zuid-Europa op de been houden, betalen voor het Timmerfrans klimaat en oh ja dan moeten we de directe schade van corona nog inlopen.

5611 | 24-04-20 | 17:00

Die Italiaanse goudvoorraad kan best wat kleiner. Solidariteit!

drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 16:37

Rutte is geen Nederlander, hij is de slaaf van een vreemde mogendheid die zich voordoet als de premier van alle Nederlanders.

Solar666 | 24-04-20 | 16:36 | 1

Mark Rutte is een Europeaan en heeft niets met Nederland, ja behalve als ze in Europa geld nodig hebben.

5611 | 24-04-20 | 16:56

Degene die betaalt is de baas, toch? Klinkt goed: Koninkrijk der zoveel Verenigde Landen. Ohnee, wacht.

einStina | 24-04-20 | 16:36

Geef die 1800 miljard pensioen geld ook maar aan het reich te Brussel,want over een tijdje zijn er toch geen bejaarden meer over in nederland.

komtdatschot | 24-04-20 | 16:36

"HOE gaan we ditmaal sterker uit de crisis komen?"

Antwoord: STOPPEN met geld weggeven aan knoflooklanden, niet-EU landen, corrupte en frauderende Sharia- en 'ontwikkelings'-landen.


Oeps, ik zeg zeker iets heeeeuuuuul 'doms' nu. XD

gaffelbaard | 24-04-20 | 16:35 | 3

In een kapitalistisch systeem laat je onrendabele bedrijven en landen failliet gaan. In de EUSSR haal je gewoon geld op waar het nog te halen valt totdat we allemaal even arm zijn.

Solar666 | 24-04-20 | 16:38

@Solar666 | 24-04-20 | 16:38: Dat heeft de EU toch in 30 jaar voor elkaar gekregen, allemaal aan de bedelstaf, behalve Frans Timmermans en z n holmaat Guy het fietsenrek..

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:42

@Solar666 | 24-04-20 | 16:38:
Psies, staat allemaal netjes beschreven in het Communistisch Manifest, zoek maar even naar dat stukje dat over de Verelendung gaat.

Breinbrouwsels | 24-04-20 | 16:44

Misselijke vent die Rutte. Net een klein kind. Hij is het Nederlands volk aan het proveceren en sarren..... Kijken hoelang ik ze in een lockdown kan houden.
Gelukkig hebben steeds meer mensen lak aan de achterlijke anderhalve meter maatregel.

luto333 | 24-04-20 | 16:35 | 6

@Solar666 | 24-04-20 | 16:39:
Ik ken ze voldoende... Die proesten drie keer, blijven thuis en knappen gewoon weer op.

Ommezwaai | 24-04-20 | 16:42

Jajoh en Wilders en Baudet die een complete lockdown graag gezien hadden zijn helden zeker.

Vackman | 24-04-20 | 17:07

@Vackman | 24-04-20 | 17:07:
Nee. 6 weken te laat ingrijpen werkt stukken beter.

Heeft ons bejaardenverplegend personeel eigenlijk al beschermende kleding? We hebben toch wel testen genoeg nu?

Want we waren zo verschrikkelijk goed voorbereid.

anti-fatwa | 24-04-20 | 17:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog even en ze kunnen iedereen in de stront laten zakken want het geld om iedereen liefdevol te onderhouden gaat snel op, zeker als we die Zuiderlingen ook nog moeten onderhouden!

thepinkpainter | 24-04-20 | 16:35

Leuk dat die snuffelstagiaires ook weer vragen mogen stellen na afloop.

stipjes | 24-04-20 | 16:34

Meneer Rutte ik heb een vraag, al weken zegt u dat Nederland zich voorbeeldig gedraagt en wat krijgen mensen ervoor terug? Nog eens drie weken verlenging. Hoe rijmt u dat met elkaar?’

Broadsquire | 24-04-20 | 16:33 | 2

Rutte vond die vraag helemaal niet zo raar, zei hij zojuist.

threeheadedmonkey | 24-04-20 | 16:40

Ecb op knopjes drukt,geregeld

rein9576 | 24-04-20 | 16:33

Overdracht kan voorkomen worden door mondkapjes. En dat gelul dat de huidige maatregelen 23k IC opnamen hebben voorkomen.

MathiasRots | 24-04-20 | 16:32

BBP v/d EU 14.800 miljard, schatting terugval 15 % schatting Nout Wellink dat er idd minimaal 2.000.000.000.000 EXTRA nodig is om ons ( lees m.n. het zuiden ) uit de stront te trekken.
Weer 8.000 per belastingbetalende EU er boven op, beetje meer voor ons uiteraard.

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:32

Voor al de "boehh" roepers en overige negatievelingen ..
Wat denken jullie dat er gebeurd was als er geen stuiver aan hulpgeld, mondkapjes en extra zorgsalarissen uitgegeven zou worden?
Juist, dan stond de helft van jullie nu in de rij bij de voedselbank.

normanius | 24-04-20 | 16:30 | 6

De zorg wordt al jaren uitgekleed. Wat is je punt?

Tyftstraaltnouisop | 24-04-20 | 16:39

En hoe denk u als "Yess!" roeper en positieveling over de bodemloze EU-put?

NPOlitiekgekleurd | 24-04-20 | 16:40

Dat kunt u helemaal niet weten. Misschien dat u bij de voedselbank zou staan maar er zijn genoeg mensen die voldoende voedsel in huis hebben.

Solar666 | 24-04-20 | 16:40
▼ 3 antwoorden verborgen

De man die zo hamert op de IC capaciteit heeft die zelf laten afbouwen.

MathiasRots | 24-04-20 | 16:30 | 1

maar dat is de leugenachtige Rutte logica, en niemand die iets vraagt,want de pers is 'embedded'.

hertogvanzottegem | 24-04-20 | 19:04

Zolang je je zaakjes op orde hebt ben je binnen de EU een melkkoe voor het zuiden. Gewoon ophouden met belasting innen bij burgers en er net zo’n grote bende van maken als alles ten zuiden van Brussel. En dan met een grote bek je hand ophouden.

supah | 24-04-20 | 16:29 | 2

En uit de eu opzouten?

NiCeY | 24-04-20 | 16:36

Inderdaad we moeten als land meer schulden hebben dan andere EU landen, dan blijft over duitsland en Scandinavië die de rest moet betalen.

Dutch-Super-Evil | 24-04-20 | 17:33

Schokkend! en geeft aan dat er 0 geld is voor CO2 milieuhobby's voor dingen die misschien over 50 jaar zouden kunnen gebeuren terwijl geen enkel ander land na deze crisis nog mee doet. Echt onvoorstelbaar dat nu miljarden kapitaalvernietiging worden gepleegd door de schoonste kolencentrales ter wereld te sluiten. Ga de kleinkinderen straks maar uitleggen waarom het eens zo welvarende land naar de knoppen is geholpen

JanP999 | 24-04-20 | 16:29 | 1

Komt er ook nog boven op 1.000 miljard voor gekke Frans.

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:33

Geweldig nieuws!! Geen geld meer naar zogenaamde CO2 reducerende onzin, niet meer van het gas af, geen geld meer voor onzinnige projecten zoals zonnepanelen en windmolens (want gaan meer ten koste van het milieu dan dat ze goed doen), geen stikstof crisis meer, bouwprojecten gaan nu weer door (want werkgelegenheid moet opgekrikt worden, zo ook de belastinginkomsten), en nog veel meer geweldige zaken!! Ik juich dit toe! Nog meer gratis geld naar de EU en de Zuidelijke belastingzuigelingenlanden graag! Dan blijft er nog maar 1 struikelblok: Hoe af te komen van 1 miljoen ambtenaren en onzinnige ministeries zoals gezondheid, cultuur, en andere er niet toe doende zaken. Doei!

Eagle_Eye | 24-04-20 | 16:29 | 3

"Geweldig nieuws!! Geen geld meer naar zogenaamde CO2 reducerende onzin," Was het maar zo maar men heeft vandaag besloten om de meest schone kolencentrales ter wereld te sluiten. Massieven kapitaalvernietiging

JanP999 | 24-04-20 | 16:31

@JanP999 | 24-04-20 | 16:31:
"Onbehoorlijk bestuur", heet zoiets. Dus kunnen we de nodige en terecht schadeclaims van die bedrijven tegemoet zijn en raad eens wie dat met z'n allen gaan betalen? Hint: niet Klaver, niet Jette, niet Ouwehand en ook niet die Urgendahippies.

Graaisnaaiert | 24-04-20 | 17:30

Da's ongeveer 70% van het BNP in NL is dat 72% in 2013 volgens die zelfde website...

zwellevertje | 24-04-20 | 17:14

Hoeveel reaguurders hebben er dit jaar een lintje gekregen ?

van Oeffelen | 24-04-20 | 16:27 | 4

Een wat en waarvoor ?

Kim-Jung-Un | 24-04-20 | 16:32

Jan Smit had ook iets gekregen. Zeer verdiend natuurlijk.

SNAFU | 24-04-20 | 16:35

Jan Smit heeft een deuglintje gekregen.

Tietmier | 24-04-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

De bangheid regeert weer eens.

VanBukkem | 24-04-20 | 16:27

Voor de statistici onder ons: de Staatsloterij gaat nog eens heel groot worden. www.youtube.com/watch?v=-SFFRaIUisY Iedereen een zwarte lul van minstens 25 centimeter.

Maar waar laat je nou zo'n hele joekel? Zelf redelijk uitgewoond.

Hetkanverkeren | 24-04-20 | 16:24

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar deze testcase corona bewijst dat zogenaamd meeprofiteren van een opgehemeld vrije interne EU-markt neerkomt op ontwikkelingssamenwerkinkje spelen, waarbij op de achtergrond chantabel dwangmechanismes een rol spelen, waar onze 'leiders' niet tegen bestand zijn. Ik ben het zat deel uit te maken van een pedante organisatie die je enkel ziet als pinautomaat. En aan iedereen die braaf krakeelt als een gehersenspoelde, die roept hoe goed die Unie is.... Flikker toch op man!

Pedante-aap | 24-04-20 | 16:23 | 1

Deze markt werkt fantastisch, we worden heel eerlijk genivelleerd totdat we net zo arm zijn als Griekenland. Spanje Italie en Polen gaan ons gaan helpen. Bij deze operatie worden zij dan weer wat armer dan ons en zo rechtvaardigd alles weer... om dit steeds opnieuw te doen. Dit proces gaat nog een halve eeuw zo door totdat heel europa op zijn gat ligt en iedereen arm is.

Dan wordt het normaal om als economisch vluchteling naar Afrika te trekken want in de woestijn is vruchtbaarder dan Europa... maar helaas houden die wel vast aan hun eigen cultuur en wordt iedereen bij de grens doodgeschoten.

Resultaat: een leeg en uitgestorven Europa dat teruggegeven kan worden aan de natuur, precies zoals D666 Jettu en Messias het willen!

ikpislauwbier | 24-04-20 | 16:35

Het is meer. De 92 wordt nu aangehouden omdat dit het minimum is. Wordt de hele bandbreedte aangegeven, dan is Mark niet lang premier meer. Ik schat eerder rond de 250 miljard. Maar dat verkoop je niet aan het volk.

El Rico Grande | 24-04-20 | 16:26

Waar komt overheidsgeld vandaan?

ademende aarde | 24-04-20 | 16:22 | 5

@El Rico Grande | 24-04-20 | 16:25: Hoor hem toch echt zeggen: "de burger betaald niet, dat doet de overheid". pppffffff

ademende aarde | 24-04-20 | 16:41

Ik moest heel hard lachen toen Rutte vertelde dat er geen bezuinigingen of belastingverhogingen nodig zijn, want het komt grotendeels van 'overheidsgeld'. Wat een imbeciel. En dat wordt dan gekozen tot VVD-partijleider en premier...

Reaguurdeskundige | 24-04-20 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Plunder de pensioenfondsen maar. Dat gaat toch wel gebeuren.

DrumPiet | 24-04-20 | 16:21 | 2

Die plunderen zichzelf en anders heb je wel bestuurders van die fondsen die tegenwoordig wel een cursus hebben gedaan, maar waarvan je je kan afvragen hoe kundig ze werkelijk zijn.

El Rico Grande | 24-04-20 | 16:23

Die gaan zeker ook flink korten.

Peter_la_Selie | 24-04-20 | 17:01

Ik heb nog niet 1 keer naar die live-persco van Mark 'Bejaardenruimer' Rutte gekeken. Nog meer reaguurders?

Roadsurfer | 24-04-20 | 16:20 | 12

Nooit, ik lees alleen het artikel en de commentaren. Kan die smerige kop niet meer zien.

Zwizalletju | 24-04-20 | 16:51

Ik moet hem ook niet!!!

likdoorn | 24-04-20 | 17:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Nederland heeft voor een slordige 30 miljard aan goudreserves in de kluizen .. Italie voor 123 miljard. Klinkt tamelijk krankzinnig nietwaar ?

daytripper | 24-04-20 | 16:20 | 5

Niet vanuit het perspectief van de Italianen, dan klinkt het waanzinnig of geweldig ipv krankzinnig. Wij zijn randdebielen die Italië al 25 jaar laten wegkomen met begrotingstekorten.

peterdh | 24-04-20 | 16:23

@roxymusic | 24-04-20 | 16:22: Italie relatief iets meer, maar vooral als je corrigeert voor koopkracht (purchasing-power-parity) hebben de Italianen wel wat meer liggen dan wij.

drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 16:40

Italie heeft een zwartgeld economie met de omvang van de Portugese econonomie.

Dit stuk van de Italiaanse maatschappij betaald dus geen belasting. Niet aan Italie en daardoor ook niet aan de EU. Maar ondertussen wel de hand ophouden bij landen die hun belasting wel op orde hebben / een nette belasting moraal hebben.

ikpislauwbier | 24-04-20 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger in de kerk hadden we ook zo'n doem-en-hel-prekende dominee; Rutte heeft er ook zo'n handje van. Sorry, maar moest ik ineens aan denken

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 16:20 | 1

Jep kinderen zijn brandhoutjes voor de hel zoiets.

Roadsurfer | 24-04-20 | 16:21

Ach. Is toch zo simpel als wat. BTW omhoog, MRB omhoog, Eigen bijdrage omhoog, Nogmaals een "kwartje van Kok", Zorg verder uitkleden.
Voordat je het weet zitten we met een begrotingsoverschot!

RickVogelschrick | 24-04-20 | 16:20 | 5

Kwartje van Kok is niks vergeleken met de Euro van Mark let op mijn woorden

likdoorn | 24-04-20 | 16:27

@kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 16:21:
Kwartje van Kok was toen tijdelijk,
den Uijl die een greep in de pensioenfondsen deed, ook tijdelijk,
geld van Griekenland zou helemaal terug betaald worden, eg waar!!
uiteindelijk wordt je na deze crisis ook gewoon weer even hard genaaid,
en hebben menschen bij de volgende verkiezingsronde weer acuut last van Stockholmsyndroom.

TijdelijkOptimist | 24-04-20 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Andere EU-landen zijn er nog slechter aan toe. Dus gewoon lekker doorgaan met alle nuttelozen van de wereld hierheen halen en ze gratis geld geven, zodat ze zich als konijnen kunnen voortplanten. Uiteraard ook gratis geld voor hun addergebroed, dat nooit een bijdrage zal leveren aan de maatschappij.

De verhouding werkenden/nuttelozen zal toch niet meer goedkomen, tenzij we mensen het land uit gaan sturen. En dat gaat nooit gebeuren.

Als we omvallen staan andere EU-landen garant om ons te helpen. Zo denken ze er in Zuid-Europa ook over.

Erno-NL | 24-04-20 | 16:19

Tja, dit zag je natuurlijk al van mijlenver aankomen. Rutte weigerde de grenzen te sluiten want het RIVM was van mening dat Civid-19 aan Nederland voorbij zou gaan. De PVV-er die daar wat anders van vond werd in de TK letterlijk uitgelachen.

Veel te laat ging Rutte er pas wat aan doen. Er sneuvelde nog een minister. Een aardige man, zo zeiden velen. Iemand die bij het UWV een puinhoop had gemaakt, zei ik. En dat had ik beter niet kunnen doen. Het was niet netjes dat ik dat zei, hij kon zich niet verdedigen. En zo ging het maar door.

Miljarden naar iets met stikstof, een blijvende invoer van asielzoekers, wij hebben het immers zo goed. Miljarden naar een noodfonds, extra geld voor de Palestijnen, hun raketten raakten op.

In tijden van economische voorspoed werden belastingbetalers nog steeds uitgeknepen. En nu? Nu de citroen is leeggeknepen en een nog grotere crisis voor de deur staat, wat doe je dan? Je doet wat je eigenlijk nog kan doen: zeggen dat de EU de oplossing is. Dat de EU zich als een baron van Munchhausen zich bij de eigen haren vastpakt en uit het moeras trekt.

Intussen gaat Rutte, zo heb ik vernomen, gewoon door met het uitgeven van geld voor NOx, heeft Rutte bepaald dat de asielinstroom weer op het oude niveau moet komen en gaan de belastingen omhoog.

Never waste a good crisis.

El Rico Grande | 24-04-20 | 16:19

Mooi alles weer open om 6 uur vanavond, toch? Of gaat Rutte, eu dus, dit nog even gebruiken om wat niet zo heel populaire maatregelen er door heen te drukken?

Mark_D_NL | 24-04-20 | 16:18 | 2

Yep.
Zelfs gemeentes misbruiken de "crisis" om besluiten erdoorheen te jassen.

RickVogelschrick | 24-04-20 | 16:23

Wat ze mee moeten wegen is het verplichten van mondkapjes in het openbaar vervoer of bij de kappers, etc

MathiasRots | 24-04-20 | 16:18

De maatregelen van de vorige crisis zijn nog niet eens teruggedraaid maar ik kan me nu al bedenken wat de maatregelen zullen zijn voor de komende crisis....

WellusNietus | 24-04-20 | 16:17

Kunnen jullie nou zo moeilijk accepteren dat Nederland 13 december 2007 in Lissabon is weggegeven? Eigenlijk al eerder maar een kniesoor die daar op let...

Pedronegro | 24-04-20 | 16:17 | 3

Ik dacht altijd Maastricht.

El Rico Grande | 24-04-20 | 16:19

In '45 toch al?

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 16:24

Tachtig jarige oorlog iemand?

Pedronegro | 24-04-20 | 17:06

Rutte vindt vast dat ie vooral zelf sterk uit de crisis komt, omdat hij er van overtuigd is dat die daling door hem komt en hij ons land gaat redden van de ondergang.
Ruxit en Nexit graag.

Schietmijmaarlek | 24-04-20 | 16:17

Hoeveel spaghetti kan je eigenlijk kopen voor 80 miljard? Dan doen we de rest voor de Bolognese.

marcoplarco | 24-04-20 | 16:16 | 1

Als je voor 80 miljard Bolognese nodig hebt red je dat niet met 14. Prijs daalt ook als je zelf deeg maakt. Voor de overzichtelijk isnpizza een beter idee, qua kosten zal het ook weinig schelen. Pastanomics, zo u wilt...

Acar_ketimun | 24-04-20 | 17:45

In een Noodwet het spaartegoed van overleden ouderen doen toekomen aan de Staat

Troumoetblijcken | 24-04-20 | 16:16 | 2

Dat is nu al grotendeels van toepassing.

Simon_Ketellapper | 24-04-20 | 16:25

Spaargeld?

Solar666 | 24-04-20 | 16:43

Regels van de EU... laat me niet lachen... in welke EU zitten Italië en Spanje dan?

Ad Hominem Tu Quoque | 24-04-20 | 16:16

Spannend, ben benieuwd of de BTW naar 30% of 40% gaat.

Harry Turtle | 24-04-20 | 16:16

Maar wanneer gaan we nu iets doen aan die duizenden statushouders die recht hebben op een eigen huis? En een uitkering en een Miele en alle toeslagen die bestaan...

eerstneukendanpraten | 24-04-20 | 16:15

Hoeveel van die 92 miljard gaat naar Nederland? En hoeveel naar Europa?

Santtulainen | 24-04-20 | 16:15 | 3

Van de rekening gaat ongeveer 92 miljard naar Nederland en Duitsland. De verhouding is ongeveer - pin me er niet op vast - 40% 60%.

El Rico Grande | 24-04-20 | 16:20

Kost zeauveel omdat we inkomsten/opbrengsten missen of moeten vernietigen.
We geven het niet weg.
Zit je te snurken.

NiCeY | 24-04-20 | 16:29

Die 92 miljard gaat volledig naar Nederland, want dat is het tekort. Dat is schuld. DAt is wat U en ik moeten betalen. Dat is met 9 miljoen werkenden: 10.222,- EURO per werkende!

Beter is de vraag, waar gaat dat heen. Want we hebben net ons kruisje gezet bij 540 miljard aan zuidelijk europa geven. Denk dus dat het daar heen gaat.... 10K van mij naar Italie. Ik hoop dat ze daar geld automaten hebben, dan ga ik me specialiseren in Italiaanse plofkraken. Maar misschien is zakkenrollen in Rome of Milaan ook wel iets nieuws voor me....

ikpislauwbier | 24-04-20 | 16:45

Broekzak-vestzak.

Zolang er nog steeds meer ge- exporteert van ge-importeert wordt is het binnenlandse boekhouding.

Polarisator | 24-04-20 | 16:14

Duitsland staat garant voor alles en hun moeder

24^7 | 24-04-20 | 16:14

Lastige dilemma’s

lingo star | 24-04-20 | 16:14

Juiste beslissing om flink uit te gaan delen ipv op de rem te trappen. Nederland kan het hebben en haalt ook heel makkelijk en goedkoop het geld op de kapitaalmarkt op dankzij het solide financiële beleid van de afgelopen jaren.

Zwizalletju | 24-04-20 | 16:14

De vraag is: wie profiteren er het meeste van? Dat zijn niet de landen en dat zijn niet de gewone burgers.

kweethetooknietbeter | 24-04-20 | 16:14

Nou ja, zo lang de linkse hobbies maar door kunnen gaan. We moeten toch niet willen met z'n allen dat de feelgoodindustrie klappen krijgt?

Graaisnaaiert | 24-04-20 | 16:14 | 1

Die warmtepomp moet er komen inderdaad. Financieel zitten we er al niet warmpjes bij de komende tijd dus dat kan er nog wel bij.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:21

Had nou de lockdown maar eind januari gedaan. Maar ja dat kostte geld. De intelligente lockdown was een veel betere optie (proest...) Groot staatsman deze Rutte

Pummetje | 24-04-20 | 16:14 | 1

Over 'kostte geld'. Hoeveel is er op de gezondheidszorg bezuinigd te afgelopen jaren en hoeveel kost dat nu aan economische schade ? Niet dat het veel uitmaakt want een land als Duitsland dat wel de zaak op orde heeft maar ook over aan de zuidstaten.

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:20

Tekort 11,8 procent. Hoeveel zou het zonder afdracht aan de EU en de eurogroep zijn: 6% wellicht.

Sitting_targets | 24-04-20 | 16:13

De Spanjaarden roepen al, dat ze 1.5 m gelijk willen hebben en niet wachten op een overschrijving.

gato | 24-04-20 | 16:13 | 1

Ze kunnen toch gewoon naar de kapitaalmarkt.

van Oeffelen | 24-04-20 | 16:26

Jongens, ik stel geheel vrijwillig de door Rutte aan mij beloofde 1000 euro beschikbaar voor de schatkist.

Troumoetblijcken | 24-04-20 | 16:12 | 1

Plus het tientje van Lieftink en paar kwartjes van Kok en dan zijn we er.

hackxor | 24-04-20 | 16:16

Hebben we genoeg helikopters?

hertogvanzottegem | 24-04-20 | 16:12

HOE gaan we ditmaal sterker uit de crisis komen???
Dat is makkelijk... Rutte is namelijk al ff een paar jaar premier:
- verhogen belastingen voor werknemers
- verder slopen gezondheidszorg
- bezuinigen op onderwijs
Vul de rest hieronder maar aan. De burgerlul mag bloeden voor de zoveelste hulp aan bedrijven en "zzp-ers"

* Il Principe * | 24-04-20 | 16:12 | 2

uhm: pensioenen korten, verhogen belastingtarief voor werkenden, verhogen bijstandsuitkeringen want die mensen moeten ook op vakantie kunnen

Troumoetblijcken | 24-04-20 | 16:14

* Il Principe * | 24-04-20 | 16:12
Met "zzp-ers" bedoelt u vast ook al die verpleegsters die eerst ontslagen zijn om daarna als ZZP-er weer aan de bak te kunnen ? Die verpleegsters die nu aan de bedden staan ?

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:18

92 MILJARD gaan we gewoon lenen. Maar van wie eigenlijk? Wie heeft er zulke diepe zakken?

roevka | 24-04-20 | 16:12 | 11

@marcoplarco | 24-04-20 | 16:21: Dat heb ik al gedaan. Nederland kan als een v d weinige landen probleemloos en goedkoop lenen. En wie leent er dan aan de NL staat ? O.a. u zelf via de premies die u betaalt aan uw pensioenfonds en die daar rendement op moeten maken , maar idem van die van andere landen.

Zwizalletju | 24-04-20 | 16:36

@Zwizalletju | 24-04-20 | 16:36: Hoe is dat anders dan circulair lenen? Als je als belastingbetaler garant moet staan en betalen moet voor pensioenpremies die je al betaald hebt? Dat is "Dubbel genaait houdt beter".

marcoplarco | 24-04-20 | 16:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat geld hebben we wel.
Er staat iets van 600 miljard op spaartegoeden bij de banken.

Mr.Crowley | 24-04-20 | 16:12 | 2

Yes, we kunnen nog zo veel geld overmaken naar de knoflookgordel.

Sitting_targets | 24-04-20 | 16:15

"stond" het er maar, de banken hebben daar als solvabiliteit maximaal gemiddeld een procent of 10 van.... goedemorgen

grindbak | 24-04-20 | 16:17

Die reset gaat er toch komen, dan kan je net zo goed als de rest op de pof leven, anders wordt je straks dubbel gestraft.

Borrom | 24-04-20 | 16:11 | 1

Ik ben er idd bang voor. We weten de helft nog niet wat er speelt op het moment.

pickalilly | 24-04-20 | 19:34

BBP was afgelopen jaar rond de 800 miljard. Daar kunnen we voor het komende jaar wel 10% van afstrepen. Du 92/720 = 12,8%

Dat is dan dus een begrotingstekort van ongeveer 12,8%. Daarmee blijven we niet echt binnen de 3% EMU-norm....

Dt percentage komt trouwens volgens mij redelijk overeen met mijn voorspelling van 2 maanden geleden. Is er een manier waarop ik mijn posts makkelijk kan terug zoeken?

Antiquerulant | 24-04-20 | 16:11 | 2

Effe vragen aan Mosterd.

VP732 | 24-04-20 | 16:12

Google
site:geenstijl.nl "Antiquerulant"

PaRaR | 25-04-20 | 10:57

De corona hoax gaat een regelrecht economisch slachtveld worden in Nederlandje.

Mark_D_NL | 24-04-20 | 16:11 | 6

@Roadsurfer | 24-04-20 | 16:17: ach ja als je gewerkt hebt van je 15e tot je 70e je hebt AOW en een pensioentje ben je nutteloos en een opvreter beter die gelukzoekers die hier binnenkomen in de, watten leggen.
Goed bezig!!!

likdoorn | 24-04-20 | 17:09

Ben ook wel benieuwd wat er achter deze hoax zit inderdaad, het is gewoon een spel. En we vallen er allemaal voor.

Vackman | 24-04-20 | 17:11

Ga eens op de Ic's lopen , ja... "mooie hoax"...

sodapoppin | 24-04-20 | 17:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Om het even visueel te maken: 92 miljard is 1 pizza bolognese en 1 glas prosecco voor ieder mens op de wereld.
(Ex bezorgkosten)

Mr_Natural | 24-04-20 | 16:11 | 1

Als ik zoveel pizza's aflever verwacht ik wel en behoorlijke fooi! De bezorging kan dan wel gratis.

Frau Merkel | 24-04-20 | 16:17

92 Miljard om een 2000 doden (die toch al grotendeels knetteroud waren) te redden. Ok. Duizenden mensen in problemen, ok. 100'en bedrijven omgevallen. Ok.

Logisch ja.

harry21 | 24-04-20 | 16:11 | 12

@harry21 | 24-04-20 | 16:18: Dat wal keert het schip dacht ik ook aan van de week. Gaat inderdaad gebeuren dat kan gewoon niet anders.

Roadsurfer | 24-04-20 | 16:27

IJsberg was in januari al in zicht, en 'roer om' was allang geroepen. Alleen de kapitein dacht er intelligent doorheen te varen. Nou het te laat is gaat er gewezen worden en wordt er 91 miljard naar de dobberbootjes geworpen.

Jos Tiebent | 24-04-20 | 17:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Laat alsjeblieft de staatsschuld maar flink oplopen. De rente is laag en dan zijn we tenminste verlost van dat gebedel van de pauperlanden uit het zuiden.

witwas | 24-04-20 | 16:10 | 2

Die rente gaat negatief anders is dit onhoudbaar. Rijtjeswoning of groter zoeken in Drenthe (waar nog wel normaal leven is want ruimte) - glasvezeltje er bij en Teams en Citrix en wie doet je wat.

harry21 | 24-04-20 | 16:12

Ja ... dat had je gedacht . Tegen de tijd dat wij weer beetje boven Jan zijn , staan ze weer op de stoep . Net als bij gewone mensen .

daytripper | 24-04-20 | 16:22

Geld voor de handophouders en werkloze onrendabelen. Helaas.

van Oeffelen | 24-04-20 | 16:10

De enige verlichting in de corona crisis is de aangename verschijning van Irma Sluis.

oldandwise | 24-04-20 | 16:10 | 3

Afblijven he , ik zag haar eerder ...

Hurdy Gurdy Man | 24-04-20 | 16:13

Maar dat is dan toch echt het enige.

Zbrodj | 24-04-20 | 16:14

Slecht nieuws. Die is vandaag ook Foetsie.

TheOtherWhiteMeat | 24-04-20 | 16:18

Dat wordt volgend jaar flink inleveren voor de burger.

Mr.Crowley | 24-04-20 | 16:09 | 1

Goh, dat gebeurt anders nooit.

VP732 | 24-04-20 | 16:13

Er komt een noodfonds, daar gaan wij geld van krijgen en Italië verkoopt al zijn goud om dat fonds te vullen.

Zoiets?

Bon-sens | 24-04-20 | 16:08 | 4

Slimme Italianen. Echt goed gespeeld. "We" hebben verloren, maar goed ik heb geen deel genomen aan het spel dus ik moet er alleen om lachen. Kudos voor de Italianen dat ze beter zijn in Poker dan Nederland. Hah.

harry21 | 24-04-20 | 16:25

@harry21 | 24-04-20 | 16:25: Paar maanden terug nog een giga woordenwisseling met een Italiaan, spareribs mag je niet marineren volgens de zuiderlingen, worden ze pislink van.

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik, ja ik begin met ik. Ben er hrlemaal klaar mee. Het interesseert me helemaal geen reet meer wat ze beslissen. Ik stem alleen nog Baudet. Het intersseert me dus nog een beetje. Weet je wat Mark pis het allemaal maar weg fuck the EU fuck dit kut kabinet

Puntaanhakkendoet | 24-04-20 | 16:08 | 7

@Uw Verzekeringsadvis | 24-04-20 | 16:36: Met een Europese Commissie die eigenlijk verder niets te vertellen had. Mooi was die tijd.

Rest In Privacy | 24-04-20 | 16:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Opbokken met die coronabonds / eurobonds-in-ander-jasje.

Rest In Privacy | 24-04-20 | 16:08

Misschien kan Italie ons wat geven. Uit solidariteit.

de euro middenweg | 24-04-20 | 16:08 | 2

Nog meer!? Je krijgt al een mooie opgestoken middelvinger van al die Italianen!!

TijdelijkOptimist | 24-04-20 | 16:12

Ik wil een Ducati !

Der Schnitzeljäger | 24-04-20 | 19:15

Ach gewoon, net als in de tijd van Joop Den Uijl, laconiek blijven en lekker geld over de balk blijven gooien..Misschien wel een idee om te stioppen met miljarden weggooien aan klimaatidioterie en die in onze zak te houden.

Troumoetblijcken | 24-04-20 | 16:07

Ja maar we verdienen zóóóvééél geld aan de EU!

Rest In Privacy | 24-04-20 | 16:06 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 16:19: Wij exporteerden altijd al veel naar Europese landen. Dat is niet de verdienste van de EU, maar van NL handelsgeest. Of ben je bang dat na nexit EU een despoot blijkt te zijn die ons niets meer gunt? Zou kunnen.

Rest In Privacy | 24-04-20 | 16:22

@Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 16:19: grootste verdiensten zijn bloemen en groenten. Je schiet er alleen wat mee op als je de boeren en tuinders hun ding kan laten doen.

Jos Tiebent | 24-04-20 | 17:37
▼ 2 antwoorden verborgen

En daar de coronabonds bovenop, zeg maar doei tegen je geld.

g[E]ulden | 24-04-20 | 16:06 | 4

@MaarFeitelijk | 24-04-20 | 16:17:
Alleen door de inflatie van de euro is straks je pensioen niets meer waard. Iets verder kijken dan vandaag.

cheops | 24-04-20 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken