Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Supermarkten schakelen op, nemen honderden mensen extra aan voor bezorgdiensten

's Lands graanschuren in de zesde versnelling.

Die coronabonus van 500 euro voor vullers en caissières zat er dan misschien niet in, er wordt in ieder geval geïnvesteerd in de bezorgdiensten. Die lagen tijdens het begin van de quarantaine natuurlijk een beetje overprikkeld in een hoekje, maar daar komt verandering in. "Jumbo, Albert Heijn en Coop hebben elk honderden nieuwe werknemers aangenomen. Picnic heeft de afgelopen weken al vijfhonderd nieuwe werknemers in dienst genomen en gaat vanwege het versneld openen van een nieuw distributiecentrum nog eens drie- tot vijfhonderd mensen aannemen." Veel van die nieuwe mankracht komt ook nog eens uit de voormalige horeca, dus dan zijn die makkers ook weer even van de straat. De bezorgtijd is natuurlijk alsnog wel ietsjes langer, maar goed, als dat het summum van onze Hongerzomer is, dan gaan we het misschien zelfs wel overleven met z'n allen.

Reaguursels

Inloggen

Tja, sta je dan met je doctoraat pizza’s te bezorgen. Kun je in elk getde adressen beter lezen...

Feitenpliesie | 24-04-20 | 19:50

We gaan denk ik sowieso een toename zien van alle banen die nu als essentieel worden gezien
Voornamelijk omdat daar nu baangelegenheid in is
Goede zaak iig als de uitkomst is dat men die inkomsten kwijt zijn geraakt nu weer door kunnen

niemand specifiek | 24-04-20 | 14:48

Dit is de volgende crisis die in het kielzog van Corona komt. Corona is niet de oorzaak, ook de lock down niet, die brengt de nakende crisis die al broeide, slechts versneld aan de oppervlakte. Christian Westbroek van IceAgeFarmer, David Dubuyne van Apat2030 en anderen waarschuwen er al jaren voor.
Voedseltekorten. En op de sociale media wordt dat woord binnenkort verbannen.
www.iceagefarmer.com/
www.youtube.com/channel/UC-5dIHmtQzHI...

En het zal In NL wel loslopen, we produceren hier meer dan we op kunnen. De transportlijntjes zijn hier kort en we hebben nog maar dan genoeg capaciteit in de voedselindustrie. Er zouden hier wel wat meer granen verbouwd kunnen worden. Daar moeten we (te) veel van importeren.

Maar als je ziet wat er in de rest van de wereld gebeurt met voedselprijzen, oogsten, voedselindustrie die nu in de problemen komt, doordat grote institutionele afnemers niet meer afnemen - bedrijfscateraars die geen werk meer hebben omdat iedereen thuis werkt, scholen dicht, geen schoollunches meer etc., en het effect op de productieketen - als slachterijen dicht gaan kunnen de boeren hun dieren niet kwijt terwijl de volgende generatie al gefokt is. Die beesten moeten dus geruimd. Groenten en granen waar niks mee is, en waar ook best vraag naar is moeten doorgedraaid worden omdat de grote afnemers niet kunnen afnemen. Die hele supply-chain flikkert daar in elkaar.

Da’s best een probleem. Dus eh... heb je nog een hoekje tuin: verbouw zelf voedsel.
Better safe than sorry.

Stormageddon | 24-04-20 | 13:52

Het valt mij de laatste dagen steeds meer op dat er grote prijsverhogingen worden doorgevoerd in levensmiddelen. Minimaal 8% en (veel) hoger) heb ik helaas al moeten berekenen. Valt dat jullie ook op?

Palms | 24-04-20 | 12:58 | 3

Dit dus! Normaal haal ik t gros van mn boodschappen op de markt, maar die is helaas opgedoekt.

obimikkel | 24-04-20 | 13:24

Nee, nog niet gemerkt, dat levensmiddelen duurder worden.
Ik haal alles bij AH.

Papa Jones | 24-04-20 | 14:39

Doe nog steeds elke week voor 25€ boodschappen. Dus dat valt mee hoor.

abeltasman | 24-04-20 | 18:16

Ik wil de volgende uitdrukkingen even niet meer horen : hart onder de riem steken en vet op de botten. Zelfs judoka Henk Krol had het over vet op de botten. Hij is geen obesitaspatient want hij heeft spieren op de botten want als sterke beer is dat echt geen papventje.

IndoFortuyn | 24-04-20 | 12:18

Bewijst dat D66 en Groenlinks gevaarlijk bezig zijn met wegsameren van de boeren!

funkyd | 24-04-20 | 12:11

Ja, mooi he. Bezorgwagens van AH die door de wijken rijden. Prima voor de werkgelegenheid. Het zijn vaak leuke jonge dames ook, die de boodschappen bij Papa bezorgen.

Papa Jones | 24-04-20 | 11:50

Har har, die Chernobyl associatie is hier wat vergezocht.
Dit werk kun je prima veilig doen.
.
En het is ook een uitkomst voor degenen waarvan het werk nu even opgedroogd is.
Zet m op, lekker fysiek bezig zijn en en bijdragen.

hotmint | 24-04-20 | 11:48

Maar worden deze krachten ook netjes betaald of wegens het aanbod van werkkrachten uitgebuit?

XverderNix | 24-04-20 | 11:37 | 1

Pfff... Uitbuiting is een gevolg van niet naar school gaan.

Papa Jones | 24-04-20 | 11:55

Door een pandemie wordt de toevoerketen verstoord, met tijdelijke tekorten tot gevolg. Bovendien gaan veel mensen emotioneel reageren, met opnieuw enkele weken tekorten tot gevolg. Het emotioneel hamsteren snap ik perfect, want als de overheid eerst wekenlang zegt dat we niks te vrezen hebben en opeens iedereen voor onbepaalde tijd in lockdown zet, dan verdien je weinig vertrouwen.

Dus: kortstondige tekorten zijn logisch. Daarmee is het zelfs als je wel weet dat er geen langdurige tekorten zullen komen perfect rationeel om als je onraad ruikt even wat extra's mee te pakken. Een week of 2 zonder pleepapier is toch lastig.

Mijn vrouw is van Oost-Azie en begreep meteen dat COVID-19 een groot risico was, zeker toen het in Italie, het minst georganiseerde land van de EU, losbrak. Wij kochten 2 weken voordat het hamsteren losbrak (een beetje) meer houdbaar eten, ontsmettingsgel, wc-papier en keukenpapier.

Mijn vrouw maakte voor het gezin enkele mondmaskers zelf en nog voordat iemand sprak van tekorten en virologen mensen maanden vooral te carnavallen en skien in Italie kochten we een doos met 50 mondmaskers. Vooral voor als we straks alleen met het OV of in de supermarkt mogen zijn met zo'n ding op. Zoals in Taiwan, Korea etc.

Overigens is de verstoring van de voedselmarkt nog niet volledig voorbij.

In de VS wordt door ziekte en quarantaine zoveel slachtcapaciteit stilgelegd dat vleestekorten dreigen, schrijft het altijd extreem degelijke financieel persbureau Bloomberg.
www.latimes.com/business/story/2020-0...

In Duitsland zei de voorzitter van de boerenbond, Joachim Rukwied, begin april dat het aanbod groenten straks beperkt zal zijn door een tekort aan arbeidskrachten, en prijzen dus omhoog schieten net nu mensen minder kunnen betalen.
www.topagrar.com/management-und-polit...

Over die seizoensarbeiders gesproken: is toch wel opmerkelijk dat zoveel grenzen zijn gesloten, als Nederlander kom je zelfs Belgie niet meer in, terwijl dagelijks vliegtuigen en busjes propvol Polen, Bulgaren en Roemenen met een doorgangspas dwars door Europa crossen, zonder dat ze bij aankomst in West-Europa in quarantaine moeten.

drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 11:29 | 4

Zolang je de juiste papieren hebt, dan kom je prima over de grens. Ik ben gisteren voor mijn werk nog in België geweest.

Waargaathetheen | 24-04-20 | 11:37

Ik begrijp dat u blij zou zijn als die Polen thuis bleven en er niets meer van het land komt. Totale vervreemding van waar je eten vandaan komt, typerend voor foodiehipsters in Amsterdam.

5611 | 24-04-20 | 11:53

@5611 | 24-04-20 | 11:53: Ik woon in Antwerpen en ik ben niet tegen de komst van seizoensarbeiders, maar stel wel vast dat men strenge regels hanteert voor iedereen en ten alle tijden, maar nu voor seizoensarbeiders alles laat varen. Controle op COVID-19 vooraf? Nee. Quarantaine? Nee. Huisvesting met voldoende afstand? Nee. Prima hoor, maar wel opmerkelijk.

drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Geen idee waar ze opeens vandaan komen maar gisteren struikelde ik in de super over Colombiaans volk of zoiets met obesitas. De standaard statushouders (m/m) uit Ethiopie waren er ook weer. Sloffend op hun sloffen. Nul afstand, voordringen, traag als stront en alleen cash natuurlijk. Kunnen ze bij de Inburgering voortaan meekrijgen dat ze 2 handen hebben en dat ze zo de spullen uit hun mandje 2 x zo snel op de band kunt leggen? Oh, en Nederlands leren.

Piet Karbiet | 24-04-20 | 11:19 | 4

@Moonwarrior | 24-04-20 | 11:23: Dat lijkt tenminste nog op werken. Onze Oost-Afrikaanse vrienden doen geen ene klote behalve zuipen , blowen en met hun geile kroeskoppen meisjes nafluiten

despee | 24-04-20 | 11:30

Totaal nutteloos volk. Kunnen niets, woolen niets, doen niets. Ja behalve de hele dag qat kauwen en glazig voor zich uitkijken dan.

5611 | 24-04-20 | 11:56

Je zou denken dat deze artsen en apothekers met een niet Nederlandse achtergrond wel weten dat ze twee handen hebben

viroloog | 24-04-20 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Voor dat we los gaan van vreugde , wedden dat de arbeidsvoorwaarden van de nieuwe minder zijn , dan van de gene die weg zijn.

Banenenrepubliek | 24-04-20 | 11:19 | 2

Natuurlijk, allemaal nul uren contract.
En bruto 5 euro per uur.
De kruideniersmentaliteit ee.

Uranus1767 | 24-04-20 | 11:21

Degene die weg zijn... dat zijn de horeca-ondernemers, die zich niet kunnen aanpassen.
Hadden die zo'n goed loon dan?

Papa Jones | 24-04-20 | 11:52

Piepers in je tuin zetten en bewapenen reaguurders

oldskoolhollander | 24-04-20 | 11:16

De overheid had bijna ingegrepen tijdens het hamsteren. Ambtenaren waren al bezig producten in kaart aan het brengen om op rantsoen te zetten.
De overheid was dus duidelijk in paniek.

Earl_of_Doncaster | 24-04-20 | 11:12 | 1

De overheid in paniek? De hamsteraars, zul je bedoelen. Als iedereen wc-papier gaat hamsteren is het heel normaal dat je overweegt om beperkingen in te stellen.

Goldfinger | 24-04-20 | 12:01

Dit is best nog wel een beetje goed nieuws. Picnic heeft inmiddels ook een eigen en degelijke CAO. Het is op het grote geheel natuurlijk ook efficienter als boodschappen bezorgd worden ipv dat iedereen op eigen gelegenheid naar de supermarkt gaat.

van heinde en verre | 24-04-20 | 11:11

moet ik uit die foto nu afleiden dat werken in een supermarkt vergelijkbaar is met een Siberisch stafkamp?

DrumPiet | 24-04-20 | 11:09 | 3

*strafkamp

DrumPiet | 24-04-20 | 11:09

Door de leidinggevenden van de hoofdkantoren, zal dat zeker zo ervaren worden als ze een tijdje op de werkvloer zullen werken.

Leptob | 24-04-20 | 11:16

Ik leid uit die foto af, dat het werken in een supermarkt gelijk staat aan als 'vrijwilliger' radioactief puin in Tjernobyl opruimen.
Maar ik heb de film ook gezien.

Roadblock | 24-04-20 | 11:37

We moeten blij zijn met onze, door de supermarkten gegarandeerde voedselvoorziening. Misschien is het een idee dat de overheid deze branche subsidie gaat geven. Voor de zekerheid. Ze kopen van de boeren uien voor €0,10 en moeten er dan in de winkel €1,25 voor vragen. Anders kan het niet uit.

Leptob | 24-04-20 | 11:09 | 2

Ja maar dan Max Verstappen ook subsidie geven. Die werkt ook een beetje in een supermarkt.

Zeiss | 24-04-20 | 11:13

Trouwens, iedereen weet intussen wel dat die 1,5 meter ook in supermarkten een farce is. Ze doen vaak wel hun best hoor, maar ja, ik ga ook niet zitten wachten tot een bejaarde taart er eindelijk uit is welke thee ze dit keer wil kopen en duw haar dus gewoon opzij.
Nu lust ik geen thee, maar 't gaat om het idee.

Dat is het nieuwe normaal 2.0.

Ichneumonidae | 24-04-20 | 11:04 | 2

Klinkt als daadkrachtig boodschappen doen. Niks mis mee.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 11:20

U duwt haar gewoon opzij.....
Leuk als u dat met mij eens zou proberen..

Roadblock | 24-04-20 | 11:54

Mijn hamsters worden nerveus. De loopmolen moet gesmeerd worden.

Poesman | 24-04-20 | 11:01

OT:
Een blaartrekkend verhaal over Belgie waar in 2014 de strategische voorraad van 63 MILJOEN mondmaskers vernietigd werden, om plaats te maken voor asielzoekers.
https://brabosh.com/2020/04/24/pqpct-tjb/
Wat is er eigenlijk met onze 'strategische' voorraad gebeurd?

Roadblock | 24-04-20 | 10:58 | 3

oud nieuws, werd hier al weken geleden gemeld

Guillermo | 24-04-20 | 11:04

Tsja, de federaal gezondheidsminister Maggie De Block maakte in januari parlementsleden die vroegen of BE geen mondmaskers moest kopen belachelijk. "Dat ge ze zelf gaat betalen se". In een ander debar voegde ze eraan toe dat mondmaskers "nul komma nul" bescherming bieden.

Wat de strategische voorraad betreft, zei men eerst dat het maskers waren met verlopen houdbaarheid, maar later moest men toegeven dat er ook nog geldige maskers bij waren, en men eenvoudigweg de moeite niet wilde nemen het 1 van het ander te scheiden.

drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 11:33

@drs. Levi Samsonov | 24-04-20 | 11:33:
Ik zie veel overeenkomsten met onze 'deskundigen', die ook beweerden dat mondmaskers totaal niet hielpen, nee, zelfs gevaarlijk waren.
Iedereen weet inmiddels, dat er een speciale chip in mondmaskers zit, die bepaalt, of je in de zorg werkzaam bent, of niet.
Zo nee, werkt het mondmasker niet, Zo ja, wel.

Roadblock | 24-04-20 | 11:43

Mooi ik hoop niet dat ze die buitenlanders uit de horeca van Amsterdam centrum aan het werk zetten, maar gewoon onze jongens.

marrretje | 24-04-20 | 10:58 | 1

Als die willen werken.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 11:20

Ben je ondernemer en is je zaak waar je jarenlang overuren in hebt gestoken, failliet gegaan, dan kun je als bezorger aan de slag bij een supermarktketen. Komt alles toch nog goed.

Sitting_targets | 24-04-20 | 10:54 | 7

Is wel de Amerikaanse mentaliteit. Aanpakken.

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 11:21

@Sitting_targets | 24-04-20 | 10:54 Heb je in ieder geval wel enig inkomen. Beter dan in een hoekje gaan zitten huilen...

Goldfinger | 24-04-20 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Lees net in de mail van school dat ik als TOA dezelfde structurele salarisverhoging krijg als de leraren inclusief verhoging van de eindejaarsuitkering en in juni eenmalig €750,- en dat vlak na de mei-vakantiegeld-maand. Nou da's toch weer mooi meegenomen want ik heb het tenslotte een stuk makkelijker dan de leraren. Die hebben al 5 weken stress met thuis lesgeven terwijl ik doorbetaald thuis zit. TOA zijn is echt één van de betere en leukere banen op een school, tenminste als je zoals ik op een school werkt die zat poen heeft. Maar ja ik zal toch blij zijn als ik maandag 18 mei weer rustig aan kan beginnen met de eindexamenleerlingen die hun biologie- en scheikunde-onderzoeken moeten doen.

Roadsurfer | 24-04-20 | 10:54 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 11:22: Ja, bedacht ik me net al. Technisch administratief ondersteuner o.i.d. Amanuensis, prachtig woord. Op mijn atheneum waren het wel aparte mennekes.

Piet Karbiet | 24-04-20 | 11:25

@Piet Karbiet | 24-04-20 | 11:13: Voorheen een amanuensis.

H. Caulfield | 24-04-20 | 11:26

Maakt niet uit. Binnenkort kunnen we zelf geld bijdrukken thuis. Die cursus hebben we nog tegoed van Brussel.

Zeiss | 24-04-20 | 11:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Supermarkt ervaring vanmorgen:
Geen schoongemaakte karretjes meer, er stond een flesje en wat doekjes
-dus zelfwerkzaamheid.
De rest van de klanten geloofde het wel.
Op een gegeven moment kwam een echtpaar binnen (wat alleen boodschappen doen?).
Allebei hoesten en proestend in het rond.
Dat gangpad kon je voorlopig wel mijden.
Geen inpaktafels meer.
Zoek het maar uit bij de auto.
Het geretourneerde karretje toch opnieuw schoongemaakt.
Een hoofddoekje met haast rukte het uit mijn handen.

Roadblock | 24-04-20 | 10:53 | 9

@Diepstrotje | 24-04-20 | 11:13:
Ik werk gewoon, hoor en als ik daarvandaan kom wil ik niet een fles spray aanraken die de hele dag daar heeft gestaan en die iedereen heeft aangeraakt.
Maar ik neem nu voortaan een spray mee om op die spray te sprayen. Stukje service voor de supermarkt van mij.

letopuwzaak | 24-04-20 | 11:29

@letopuwzaak | 24-04-20 | 11:26:
Nou ga ik niet naar de Super zonder handschoenen EN mondmasker, en veiligheidsbril dus ik maak mij over mijzelf niet zo druk.

Roadblock | 24-04-20 | 11:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Relativeer de jubel svp, de economie staat op instorten en sowieso worden de onrendabelen nooit meer in dienst genomen etc. Iedereen die denkt dat die globale "plastic" handel/verplaatsingen wel weer op gang zal komen... forget it. De "verzorgsstaat" Nederland verdampt in hoog tempo en die 7500 oversterfte kost 10 miljoen per oudere.

grindbak | 24-04-20 | 10:53 | 8

@kapotte_stofzuiger | 24-04-20 | 11:08: in één woord: nee. Relativiteit is het woord. Voor iemand die 100 jaar leeft is een periode van 5 jaar een "dip". Voor iemand die maar 4 jaar leeft is een periode van 5 jaar de enige realiteit die hij of zij ooit zal kennen en ziet het dus niet als een dip.

Misschien begrijpen we mekaar beter als we vaststellen dat niet de vraag óf het een Dip is ertoe doet, maar de vraag "hoe snel zijn we er weer bovenop?" degene is die werkelijk interesseert?

Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:12

@Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:07:
Ik betwijfel of het tijdelijke maar liefst 25 jaar is. Dat in september 2020 niet alles weer bij het oude is, durf ik wel te zeggen. Als optimist durf ik ook te beweren dat in september 2022 we ons afvragen waar we ons druk over hebben gemaakt.

kapotte_stofzuiger | 24-04-20 | 11:12

@kapotte_stofzuiger | 24-04-20 | 11:12: Ik hoop het ook. Mijn grote vrees is niet dat we ons dan afvragen waarom we ons druk hebben gemaakt met betrekking tot het virus (want dat is tussen de regeltjes eigenlijk nu al een beetje duidelijk), maar als dan alles weer draait als vanouds zijn er ondertussen wel weer een heleboel euro's verdampt en naar de knoflooklanden overgeboekt. Een pessimist zou dan zeggen dat het feit dat ons spaarsysteem tegen een stootje kan, dat dat niet betekent dat het te pas en te onpas maar even naar believen leeggeroofd kan worden. Ik denk dat het uiteindelijk de polarisatie gaat vergroten. En dat is jammer. Want de gemiddelde Nederlander gaat dan negatief denken over de gemiddelder Italiaan of Griek en andersom, terwijl het werkelijke tuig in Brussel zit met hun blauwe vlaggetjes.

Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Hup! Naar de supermarkt, zorg dat u besmet wordt, de IC capaciteit is nu weer toereikend en volgende maand misschien niet meer!
Of wel.

Is dit nog nieuws? | 24-04-20 | 10:52 | 1

Volgens Diederik Gommers kan het allemaal wel weer wat losser nu er meer IC bedden vrij zijn. Dus inderdaad, hop hop, naar de supermarkten!
www.ad.nl/binnenland/ic-chef-gommers-...

GuusHetSchaapje | 24-04-20 | 10:59

Misschien is een supermarkt op wielen iets. Wel revolutionair natuurlijk.

Maar waarom zou ik niet direct bij Unilever en het slachthuis en de bierbrouwer kopen als ze toch gaan bezorgen en geen fysieke winkel meer nodig hebben?

sjef-van-iekel | 24-04-20 | 10:51 | 6

De laatste SRV-bus is een paar maanden geleden gestopt.

Piet Karbiet | 24-04-20 | 11:07

@GuusHetSchaapje | 24-04-20 | 10:56: Ik wordt er nostaligisch van... klinkt misschien raar, maar dat is daadwerkelijk een herinnering die ik koester, want het was net als het cassettebandje iets, dat in die vorm waarschijnlijk nooit meer gaat terugkomen.

Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:15

@Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:15: Ik word is dan wel zonder t , maar wij missen de srv-man ook.

onfray | 24-04-20 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Gun de marktkoopman ook een paar euro. Of rij even langs de boer voor een paar verse eitjes of een zak aardappelen. Die monopolisten verdienen genoeg.

[[[Mad.doC]]] | 24-04-20 | 10:51 | 5

Eieren hier aan de weg in de "febo muur": 5 euro de 30.
Bij iedere supermarkt 10 euro de 30.

Nuchternederland | 24-04-20 | 10:54

Ja, naar die ene boer voor wat eieren, naar die andere voor aardappelen, naar de derde voor sla en de vierde voor speklappen.
Lekker een hele dag kilometers maken in plaats van binnen 15 minuten klaar in de supermarkt. Maar wel 10 euro bespaard op de inkopen.

2voor12 | 24-04-20 | 11:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi, de markt doet haar werk, Covid-19 of niet.

kapotte_stofzuiger | 24-04-20 | 10:50

In Arnhem is de politie ook aan het opschalen.. bezorgdiensten krijgen een bekeuring van 60 euro als ze met een scooter of electrische fiets in de binnenstad rijden. Kapot maken die handel!

MiskendTalent | 24-04-20 | 10:48 | 6

Gelukkig gebeurt er verder niets in Arnhem waar de politie zich zorgen om hoeft te maken!

Moonwarrior | 24-04-20 | 11:26

@Moonwarrior | 24-04-20 | 11:26: Klopt sogar: het is Ramadan, dus 't tuig zit even binnen en haalt zich een goed voetje bij mama en papa, zodat die de rest van het jaar overtuigend niet kunnen begrijpen dat zoonlief "tot zoiets in staat is, hij was toch altijd zo'n lieve jongen?!". Wacht maar een paar weken, dan wordt de werkdruk in één keer weer opgevoerd.

Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:31

@Moonwarrior | 24-04-20 | 11:26: Nee, maar geen excuus om andere dingen dan maar te gedogen... (ja klinkt gek in NL) Maar inderdaad buiten wat CarBQ's gebeurt er niet gek veel

Sp1tz | 24-04-20 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind bewegen heel belangrijk. Dus ik beweeg mij zelf gewoon elke dag (in de auto) even naar een supermarkt.

Leptob | 24-04-20 | 10:47

@keestelpro Dan haal je dat toch zelf op en de rest bezorgen.

sparka | 24-04-20 | 10:45 | 1

Ik had nog wat toegevoegd aan mijn tegel. Wat wel leuk is van online winkelen zijn gadgets. Heel vaak vind ik allerlei dingen uit die uiteraard al lang zijn uitgevonden. Een zaklampen met UV licht, een slimme ei scalpeer tool etc.
encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q...

keestelpro | 24-04-20 | 10:50

Hoeveel voedsel hebben we nog in opslag? Weet iemand dat.
En het transport loopt dat al vast?

ptrck | 24-04-20 | 10:45 | 5

@Zeiss | 24-04-20 | 10:48: Gelukkig zegt A'dam niks voor de rest van Nederland... wat een kótestad is dat geworden zeg. Vroeger was A'dam een symbool. Een symbool voor tolerantie, vrijheid, zangers uit de pijp, fantastisch voetbal en dat gecombineerd met oer-hollandse waarden en geschiedenis. Vandaag de dag is het een door activisten geregeerd illegalenkwartier, waar de misdaad hoogtij viert en de oerhollandse traditie moest wijken voor vreemde, intolerante culturen. We gaan het nog meemaken dat de term "Hollandse nieuwe" betekent dat er een nieuwe lading illegalen mee bedoelt wordt ipv het perfecte anti-kater menu.

Gladiator Fap | 24-04-20 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik stem op de Jumbo.

Ichneumonidae | 24-04-20 | 10:45 | 5

@Ichneumonidae | 24-04-20 | 10:51: online is Jumbo ruk. Steeds vechten om (zeker nu) een plekje voor bezorgdienst te krijgen. Albert Heijn reserveert gewoon elke week automatisch hetzelfde bezorgmoment

Diepstrotje | 24-04-20 | 11:04

@Diepstrotje | 24-04-20 | 11:04: Winkel nooit online, kreeg altijd troep of de verkeerde jam etc.

Zo wordt er tegenwoordig wat af geleden ja.

Ichneumonidae | 24-04-20 | 11:09

Hebben ze daar ook voetbalplaatjes?

Kuifje-naar-Brussel | 24-04-20 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Online supermarkten vind ik niks. Ik wil mijn groente en vlees hoogst persoonlijk kunnen inspecteren voordat het mijn winkelwagentje in gaat.
Ook bij houdbare producten wil ik eerst de houdbaarheidsdatum kunnen checken voordat ik tot aanschaf over ga. En tot slot vind ik winkelen gewoon leuk omdat je op die manier veel meer avontuurlijke impulsieve aankopen doet.

keestelpro | 24-04-20 | 10:44 | 10

@normanius | 24-04-20 | 10:59:
Vraag me niet hoe, maar ik heb het ze zien doen (anekdotisch bewijs, ik weet het)

kapotte_stofzuiger | 24-04-20 | 11:01

Nou, ik zal je waarschijnlijk niet kunnen overtuigen. Maar probeer natuurvlees.nl eens, veel beter dan supermarkt vlees ook veel beter dan koop een koe. Prijsniveau ligt gelijk aan supermarkt, maar kwaliteit onvergelijkbaar.

Diepstrotje | 24-04-20 | 11:02

Het wordt wel altijd heel goed gekoeld. Bij de Coop het meest, daar komt je shampoo ook half bevroren aan.

letopuwzaak | 24-04-20 | 11:35
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken