Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Coronabonus €500 vullers en caissières kansloos

Sorry, te duur!

Supermarkten draaiden tijdens de hamsterweken dan misschien een miljard (duizend miljoen) euro extra omzet, maar de directeur van het Vakcentrum voor retailondernemers Patricia Hoogstraaten noemt het voorstel om vakkenvullers en caissières een bonus van 500 euro netto te geven desondanks "belachelijk" en laat namens supermarkten weten "erg teleurgesteld" te zijn over het voorstel. Ja, omzet ≠ winst, weten we heus wel, maar "Sommige winkels kunnen hierdoor zelfs failliet gaan. Tijdens de hamsterperiode werd er veel omzet gedraaid, maar de kosten stegen ook behoorlijk. Denk aan extra personeel voor de beveiliging en het schoonmaken. Ook is er sprake van meer ziekteverzuim, dat ligt nu gemiddeld drie keer zo hoog als voor de crisis. Dan is het ondoenlijk om elke medewerker zo'n bonus te geven. Dat gaat 'm niet worden." Nou jongens, dan maar vakkenvullen uit ideologische toewijding hè.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb nog geen bewakers gezien bij de supermarkten. Wel minder personeel.

Sans Comique | 17-04-20 | 21:01

Door de hamsterdrukte werd personeel vaker opgeroepen dan in hun sociale omgeving wenselijk was. Daarbij was het werk in de voedselketen een vitaal beroep, waarbij het personeel en hun familie risico's liepen. De redenen om toch door te werken waren divers: angst voor ontslag, geldnood, loyaliteit of anders. Toch stonden ze wel in de supermarkt voor Nederland klaar. Hun eindbazen liepen weinig risico, maar maakten grote winsten. Dit voelt niet goed. Betaal hun gewerkte uren maar dubbel uit. Daar hebben ze meer aan dan applaus en schouderklopjes.
www.geenstijl.nl/5152742/albert-heijn...

Jan de Vries | 17-04-20 | 18:31

Sorry maar bullshit. als de kakkers die de lokale supermarkt bezitten de helft betalen en de franchisegever de andere helft kan het makkelijk. ik zou alle supermarktmedewerkers willen omroepen zich massaal een paar dagen wegens Coronaklachten ziek te melden en het liefst allemaal tegelijk. Dit is een kwestie van Willen niet van Kunnen.

ECLP | 17-04-20 | 17:48

Meneer Amazon Bezos ook een winkelier is goed voor 170.000.000.000. logisch dat die 500 er niet af kan, toch ?

Uw Verzekeringsadvis | 17-04-20 | 17:47

Dit geintje gaan ze straks ook bij de zorg flikken....Helft van je collega's ziek, kwart overspannen door de extra diensten, maar meer dan applaus hoef je niet te verwachten, want alle miljarden zijn dan al overgemaakt naar knoflokië.

ReyNemaattori | 17-04-20 | 17:02 | 1

Je krijgt natuurlijk een mooie bedankt advertentie in de krant dat is veel goedkoper

Banenenrepubliek | 18-04-20 | 08:26

Als iedereen nou is begint met 50 cent of een euro fooi te geven aan de caissière, bijvoorbeeld een week lang dan hebben ze ook eens een extraatje!

Kattie | 17-04-20 | 16:49 | 2

Goed idee, alleen verdien ik door corona niet zo veel extra aan het winkelpersoneel. Ik denk dat die fooi van hun eindbaas moet komen. Oh ja, en die vakkenvullers die niet achter de kassa zitten, ach laat maar.

Jan de Vries | 17-04-20 | 18:51

Eigenlijk zou een winkel de klanten moeten betalen voor het feit dat ze zaken doen met die winkel.

Varende_Reaguurder | 17-04-20 | 19:46

Een beetje vvd er beloont zich altijd , of het een goede of slechte prestatie was maakt niet uit. Dat hebben we inmiddels al geleerd.

Banenenrepubliek | 17-04-20 | 15:58

KLM topman Elbers krijgt er een enorme Bonus bij. KLM al jarenlang een zwakke broeder op de markt, wordt op alle manieren gesteund.

ron9129 | 17-04-20 | 15:15

Heel logisch! Anders kunnen we de grote bedrijven niet bijspringen, zoals KLM en SHELL.

ron9129 | 17-04-20 | 15:12

Ik vind het belachelijk en beschamend dat er zo vanuit de supermarkten gereageerd wordt. De meest ondergewaardeerde, slecht betaalde groepen, zijn nu de banen die het land draaiende houden en waar men de meeste risico's loopt. Daar mag, sorry MOET, best wat tegenover staan. 500 euro is misschien iet wat hoog gegrepen, maar een leuke bonus / boodschappenpakket e.d. staat toch echt wel op zijn plaats. Het alternatief is natuurlijk een massale staking, kijken hoe men dan piept.

Ketchupbadger | 17-04-20 | 15:06

Typisch socialistische manier van denken : Iemand willen belonen zonder dat zelf te gaan betalen. Dat geeft je een goed gevoel maar het kost je niets. Iemand anders gaat wel betalen omdat je dat een geweldig idee vindt.
Ga niet wijzen naar bedrijven die zich nog kunnen redden en hun personeel niet moeten ontslaan.
Als je iemand wilt helpen, betaal dat dan zelf !

mickey99999 | 17-04-20 | 15:06 | 3

Helemaal niets met socialisme te maken. Capitalistisch zelfs. Meer risico en werkdruk betekend vaak een hogere belonging. Het is juist socialistisch om mensen hun beloning te bepalen en te beperken, desondanks de extra risico's die men moet nemen, Zou jij graag in zo'n supermarkt staan met tientallen, honderenden mensen tijdens een pandemie voor een tientje per uur (if even)?

Ketchupbadger | 17-04-20 | 15:11

Daar zit wat in !

Uw Verzekeringsadvis | 17-04-20 | 17:49

"Iemand willen belonen zonder dat zelf te gaan betalen."
Iedereen heeft al betaalt, in de vorm van extra winst voor de ondernemer. Het is dus zeker ook niet uw grote geld waar het over gaat.
Het is maar net hoe de ondernemer zijn personeel financieel waardeert. Kennelijk niet:
www.geenstijl.nl/5152742/albert-heijn...

Jan de Vries | 17-04-20 | 18:59

En zo hebben die kudT werkgevers altijd wel een kudT smoes om niks extra's te geven. Wel janken als ze zelf aan de beurt zijn.

WayneGretzky*99* | 17-04-20 | 15:05 | 1

amen.

Wienerschnitzel mit | 17-04-20 | 18:24

Toch lijkt het me beter extra geld te geven aan zij die door corona hun werk verloren hebben.

Zyprexa20mg | 17-04-20 | 14:30 | 1

Daar schieten ze erg mee op die nieuwe werklozen

Banenenrepubliek | 17-04-20 | 14:53

Binnenkort krijgt elke EU ingezetene van Verhofstadt een miljoen, komt goed.

Uw Verzekeringsadvis | 17-04-20 | 14:15 | 2

Een miljoen """vluchtelingen""" uit l'Afrique en de Levant ja.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 14:17

De ECB draait er gewoon wat extra euro's bij. De Beschaving is pas goed van start gegaan met de uitvinding van de gelddrukkunst. Die boekdrukkunst is daar slechts een leuke alternatieve toepassing van

Sans Comique | 17-04-20 | 21:08

Tja, iedereen heeft zo zijn sores in deze tijd.
Deze mensen hebben het druk maar nog wel een been.
Denk ff aan zorg mdws... Extreem lange diensten flinke kans op besmetting.
Dus niet mekkeren en:
www.youtube.com/watch?v=qsRr-FkCX0A&a...
(Oke toeftje overdreven hier, maar past bij de topic pica ;-)

hotmint | 17-04-20 | 13:57 | 1

Die kennen van die figuren die de rest opstaan te jutten en zelf niet gaan en later er nog een lintje voor krijgen ook.

Rotterdammert1965 | 17-04-20 | 14:03

Be the change you want to see in the world. Geef gewoon zelf even een met een strijkijzer gedesinfecteerd 10 euro biljet aan je vakkenvuller. Als iedereen dat doet hebben ze hun bonus wel hoor.

Blasfemie | 17-04-20 | 13:52 | 1

Een eurootje is ook al leuk toch!

Kattie | 17-04-20 | 16:51

Terecht, Er wordt steeds geroepen om verschillende beroepsgroepen een bonus te geven voor getoonde inzet in coronatijd, maar dat geld komt dan niet uit de zakken van degenen die het voorstel doen. Lekker makkelijk.

Toos Bevergeil | 17-04-20 | 13:04 | 3

Leraren, politie, brandweer, zorgmedewerkers, vrachtwagenchauffeurs, vuilnismannen, en supermarktpersoneel moeten gewoon beter betaald worden. Cruciale banen waar geen budget voor is klopt niet. Banken en directieleden moeten bijspringen/inleveren.

Itastijl | 17-04-20 | 13:45

je vergeet horeca en recreatie..

kermitsklant | 17-04-20 | 14:08

Ach. Toen ik op mijn 14e begon te werken kreeg ik Fl. 36,-- per week van 5 werkdagen. Voor de sneeuwvlokgeneratie: Fl. betekent gulden. Per maand was dat ca. 144 gulden = ca. 65 euro. Later moest ik er ook nog winkeldienst op zaterdag bijdraaien, dus vier extra werkdagen per maand gratis en voor noppes aan de baas schenken. Tegenwoordig bestaat vakkenvullen voornamelijk uit ouwehoeren en flirten met mede-vakkenvullers (m/v/x). Zo zielig zijn die vakkenvullers echt niet. Cassiere is veel zwaarder dan vakkenvullen. Die gun ik wel een bescheiden, symbolische bonus. Zeg 25 euro en een bos bloemen of zo.

Nivelleermarionet | 17-04-20 | 12:57 | 4

HAHAHAHAHA "Cassiere is veel zwaarder dan vakkenvullen" ik ga stuk

ljitsn33g | 17-04-20 | 15:06

"ouwehoeren en flirten met mede-vakkenvullers (m/v/x)" Klopt wel. Ook mijn ervaring... Zie ze zelden hard werken... Ja vorige week wel, toen moesten ze. LOL

ChupaChupa | 17-04-20 | 16:10

@ljitsn33g | 17-04-20 | 15:06: Dat is het. Vakkenvullen is niet zo geestdodend als achter een kassa zitten. De hele tijd op zo'n stoel moeten zitten is ook lichamelijk zwaar. Rugklachten, nekklachten. Vakkenvullen is eventjes zwaar als de kattebakkenkorrels bijgevuld moet worden en zelfs dan niet.

Sans Comique | 17-04-20 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Doe iedereen die nu zijn nek uitsteekt om dit land draaiende te houden die 1000,00 euro van Rutte maar.

scorpio777 | 17-04-20 | 12:50 | 3

Ik ben voor, nog geen werkdag gemist en ook extra gewerkt voor de zogenaamde corona-collega's die reebruin van de camping kwamen na meer dan een maand ziekteverlof.

onesizefitsall | 17-04-20 | 12:59

@onesizefitsall | 17-04-20 | 12:59:
Pas op, anders krijgt u last met de dierenbescherming. Zomaar insinueren dat alle reeën bruin zijn. Rassies!

Nivelleermarionet | 17-04-20 | 13:06

@Nivelleermarionet | 17-04-20 | 13:06: Je begrijpt hem verkeerd. Dat was juist niet racistisch. Hij bedoelde juist te zeggen dat reebruin een superieur rassenkenmerk is.

Sans Comique | 17-04-20 | 21:14

Mijn boodschappen zijn sinds het begin van de Coronacrisis ook te duur.
Dat noemen we hier misbruik maken van de situatie.

Schietmijmaarlek | 17-04-20 | 12:47 | 2

Oh gelukkig dat u dat ook merkt. Ik was al bang dat ik de enige was die daar last van had. Alles is plotseling gewoon duurder geworden.

Nivelleermarionet | 17-04-20 | 13:04

Alle respect voor de vakkenvullers, die hebben het in deze crisis niet altijd makkelijk. Maar het gros woont bij pa en ma en vult vakken om een scooter, i- iPhone of dure merkkleding te kunnen kopen. We hebben het niet over een beroepsgroep die direct in zijn voortbestaan bedreigd wordt. Een bonus van € 500 lijkt me dan ook misplaatst.

Spring Bruissteen | 17-04-20 | 12:46

En terecht! Waarom zouden ze 500 euro moeten krijgen om gewoon hun werk te doen? Moeten ze nu meer/harder werken? Nope, hooguit meer uren om voor zieke collega's in te vallen wat dus ook meer inkomen betekent. Ze krijgen dus al een "bonus". Alleen AH heeft al 100.000 medewerkers, dus dan zou zo maar even 50 miljoen worden overgemaakt in een tijd waarin hun kostenposten ook enorm gestegen zijn. En daarnaast vertaalt die tijdelijke boost door dat achterlijke hamstergedrag zich de komende tijd in minder omzet omdat iedereen eerst zijn voorraad blikvoer leeg moet vreten en genoeg wc papier heeft om de komende twee jaar hun reet mee af te vegen.
Een leuk presentje voor de getoonde inzet? Zeker! Maar 500 euro bonus slaat werkelijk helemaal nergens op. Goed dat Patries de rug recht houdt en niet meegaat in die melodramatische zweem.

Korporaal Banaal | 17-04-20 | 12:29 | 4

Het was 500 netto dus dat kost AH minimaal 100 miljoen, de fiscus profiteert mee.

sko | 17-04-20 | 12:46

Het punt is nu juist dat ze niet "gewoon" hun werk doen. Ze hebben geen enkel zicht op wat voor coronakuchend volk zonder mondkapjes hun supermarkt binnenwandelt en waar alles en iedereen maar een beetje thuis hangt te hangen, staan zij elke dag klaar om Jan en alleman te bedienen. Wat een kruideniersmentaliteit om die lieden niet een extraatje te gunnen. Laten we weer lekker klappen met z'n allen. Respect, als het maar niets kost. Fuck zeg, wat een benepenheid.

nietzomoeilijk | 17-04-20 | 14:37

Het is inderdaad eenvoudiger om het naar de aandeelhouders over temaken , bof u even

Banenenrepubliek | 17-04-20 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze nou eens een euro per uur meer krijgen, is dat wat?

knutsel_ | 17-04-20 | 12:27 | 3

Veel beter idee. Wordt ook niet gelijk volgens hoogtarief belast, die bonus wel.

Pontius Vulgaris | 17-04-20 | 12:46

Als ze gewoon een andere baan voor meer geld nemen zal de supermarkt ook meer moeten betalen om werknemers te werven. Etc. Etc. Marktwerking. Soms werkt t niet, soms heel goed.

BBRDWR | 17-04-20 | 12:46

@BBRDWR | 17-04-20 | 12:46: alleen is er in andere sectoren niet zoveel vraag naar vakkenvullers.

Pontius Vulgaris | 17-04-20 | 12:55

Mensen die vragen/demonstreren om meer geld zijn niet serieus te nemen. Zonder dat extra bedrag doen ze namelijk nog steeds hun werk, en dus vertelt de wet van vraag en aanbod ons dat de beloning al hoog genoeg is. Dat geldt dus ook voor de demonstrerende leerkrachten. Of ze nou wel/niet demonstreren zou geen invloed moeten hebben op het toekennen van een extra bedrag voor de beroepsgroep.

JackStick | 17-04-20 | 12:21 | 5

Leerkracht worden doen de meesten niet voor het geld, maar omdat ze het graag willen doen en het een soort van roeping is.
Als je er niet van rond kan komen houd je kansloze en minder gedreven figuren over die kinderen leren hoe het werkt in de wereld. Een vetpot hoeft het niet te zijn, maar op overhead zou in diverse sectoren best wel wat beknibbeld mogen worden.

Sjeik-Sjotum | 17-04-20 | 13:27

@Sjeik-Sjotum | 17-04-20 | 13:27: Als je van een leraren salaris niet rond kan komen ligt dat er waarschijnlijk aan dat je maar parttime werkt. Hup fulltime gaan werken dan is dat lerarentekort ook zo verdwenen.

Crash77 | 17-04-20 | 13:55

@Sjeik-Sjotum | 17-04-20 | 13:27: Leerkracht is een roeping? Daarin wil ik best met u meegaan, maar dat geldt net zo goed voor dierenarts, archeoloog, boswachter, agent, kapper, kunstenaar etc.

JackStick | 17-04-20 | 14:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Wedden dat tweede kamerleden, het koningshuis en europarlementariers wel een belastingvrij douceurtje aan zichzelf gaan toekennen wegens heldhaftig optreden tijdens de Corona crisis?

Feitenpliesie | 17-04-20 | 12:17 | 2

De volgende lintjesregen wordt een natte moesson.

A.S. Perien | 17-04-20 | 12:23

@A.S. Perien | 17-04-20 | 12:23: geil. Ik heb niet gehamsterd. *kijk naar Irma*. Krijg ik er ook één?

BBRDWR | 17-04-20 | 12:49

Mijn zoon kreeg gister een pakketje in de brievenbus van de gemeente,,Een grote rechthoekige chocolade brok met een groot rood hart erin en daarin weer de tekst : trots op jou. En een kaartje erbij dat ze hem bedanken voor zijn inzet elke dag om toch buiten aanwezig te zijn in gemeente groen. Om zijn werk te doen. Dit soort kleine attenties en waarderingen doen t net zo goed hoor. Hoeft niet meteen met 500 euro bonus. Mijn man werkt voor een klein bedrijf en moet ook doorwerken omdat t bedrijf anders naar de klote gaat.. zijn jonge baas waardeert t nergens mee,die zijn stelling is alleen ,wij moeten doorwerken want anders gaat MIJN bedrijf kapot. T is dat je t salaris nodig hebt maar anders had mijn man terplekke van mij ontslag mogen nemen. Beetje waardering mag heus wel in deze klote tijd.

haatsmurfin | 17-04-20 | 12:15 | 4

@A.S. Perien | 17-04-20 | 12:21: Nee klopt,mijn man vindt zijn werk ook fijn maar wel lastig in deze tijd. Hij heeft een baan als leesmapbezorger,,die echt niet zo simpel is als t lijkt.Elke dag om 6 uur op en de hele dag rijden en auto in en auto uit en natuurlijk die anderhalf meter aanhouden bij de klanten.. normaal had ie overal wel zijn koppie koffie pauze adressen ,,vooral in kapsalons en bejaarden en verzorgingshuizen en ook voor zijn toiletbezoekjes.. nu is t afstand houden aan de deuren en geen kapsalons en tehuizen meer in.. erg goed om jezelf denken wat de afstand betreft en handen wassen handen wassen. Godzijdank lopen die mappen nog steeds,en willen mensen nog steeds hun leesvoer.. maar t blijft een tijdbom want die kapsalons en horeca bedrijven ontvangen nu hun mappen niet. en dus geen grote verdiensten.. ja ik begrijp dat er dan doorgewerkt moet worden in t kleine bedrijfje waar mijn man werkt ,maar een beetje waardering mag wel vindt ik. Mijn man is 55 en werkt keihard ,,ook als leesmappenbezorger. Regen wind zon ,,overal doorheen..6 uur op en vaak rond 5 uur pas weer thuis. Mensen die min denken te doen over t werk wat hij doet die zullen nooit begrijpen dat t toch ook echt hard werken is. HIj had ook kunnen blijven schilderen jaren geleden,verdiende hij ook veel meer mee,,maar het zelfstandig werken elke dag vindt hij toch veel prettiger.Maar nogmaals een beetje waardering mag er wel zijn in deze periode vind ik.

haatsmurfin | 17-04-20 | 12:51

'T'? Wat is dat?

Scepticus | 17-04-20 | 16:17

@haatsmurfin | 17-04-20 | 12:51: zeik niet en doe je werk. Of neem ontslag als je beter denkt te kunnen krijgen. Iedereen werkt hard, zo bijzonder is jouw man niet.

Franciscus Borchwerf | 18-04-20 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

Nha, doe wanneer dit gedoe over is eens een personeelsuitje of een BBQ voor al het personeel om je waardering te tonen. Presentje er bij, eventueel een envelopje met inhoud, maar 500 euro? Nhe..

photto | 17-04-20 | 12:03

De millenials die nu staan te vullen kunnen later zeggen dat ze vroeger in de vuurlinie stonden toen de Coronakogels over hun hoofden vlogen. Dat is hun beloning. Een enkeling zal er wellicht PTSS aan over houden en gaan wildplassen.

A.S. Perien | 17-04-20 | 12:02 | 2

Die jongeren worden statische gezien niet ziek nog gaan ze er dood aan.
Ja door de macht van de grote getallen zijn d'r ook bij die ziek worden en zelfs overlijden net als dat er 107 jarige genezen ervan.
Ik vind het meer een taak van de overheid nu om overuren tijdens Corona tijd niet in het top tarief te belasten.

Miezerig | 17-04-20 | 12:10

Millenials vakken vullen? Zijn allemaal kinderen van 15, 16 of 17 die voor een paar knaken op moeten boksen tegen eigenwijze k#tbejaarden die het verdommen afstand te houden en stront vervelend zijn... Vraag maar aan m'n dochter. Ik heb haar een license to run gegeven als er weer zo'n trut tegen aan haar aan gaat staan spetteren..

Lompiedompie | 17-04-20 | 17:47

Oproep aan alle vrijgezellen.

Vanavond 20.00 uur graag applaus voor alle koppels.....

Ook zij hebben het moeilijk!

NLgaatnaardeklote | 17-04-20 | 12:01 | 5

@A.S. Perien | 17-04-20 | 12:15: Van de week ook gelezen, maar zegt meer over het normaliter te weinig uitlaten waarschijnlijk. Ook gelezen.

Pluisbaard | 17-04-20 | 12:17

@Pluisbaard | 17-04-20 | 12:05: Ik begrijp wat u bedoelt. Ik ben zo blij dat ik alleen woon. Mijn kinderen komen als ik ze nodig heb, soms als zij mij nodig hebben. En verder heb ik met niemand rekening te houden. Ik denk ook dat koppels en gezinnen het nu moeilijker hebben.

Cammy | 17-04-20 | 13:25

@Cammy | 17-04-20 | 13:25: Dat denk ik persoonlijk ook, ik kan mijzelf heel goed vermaken. Teveel hobbies en interesses en redelijk introvert. Maar goed zit ook met parter en zoon thuis.

Pluisbaard | 17-04-20 | 14:44
▼ 2 antwoorden verborgen

500 gaat ook nergens over.
Had 150 gedaan zodat die jongens en meisjes er netto 100 aan overgehouden hadden. Dan had je nog kans gehad.

Rohin | 17-04-20 | 12:01

Tja.... groten grutters..... Je hebt vakkenvullers en zakkenvullers.

Premier Trutte | 17-04-20 | 12:00

Waarom 500 euro? Volgens mij is 100 keiharde pegels ook een leuke geste. Pleur daar dan nog een luxe boodschappenpakket bij met het beste van het huis. Wees geen kniepstuver. Zonder al die karig betaalde puistenkoppen waren de heren grootgrutters nergens.

Wiebenick | 17-04-20 | 12:00 | 2

Dat, dus. Hoeft geen wereldbedrag te zijn, maar enige extra beloning (en waardering) is niet misplaatst.

Goldfinger | 17-04-20 | 12:01

@Goldfinger | 17-04-20 | 12:01: precies. Maar als ze nu 100 bieden lijkt het alsof ze een fooitje geven. 500 euro. Da's goddomme bijna verdubbeling van hun salaris...

BBRDWR | 17-04-20 | 12:48

Voor een derde van de werknemers in Nederland is de Corona crisis alleen een vervelende bijkomstigheid: ambtenaren en semi-ambtenaren. Die krijgen gewoon hun salaris, vakantiegeld en alles. Vaak mogen ze vanuit huis of tuin hun werk doen. Ik hoorde hier en daar dat ze het wel prima vinden zolang hun familie niet ziek wordt. Mijn werk is weggevallen en moet hopen op bijstand.

ceesreis | 17-04-20 | 11:57 | 5

@Rohin | 17-04-20 | 12:03: dat was enkel het Voortgezet onderwijs. En lararen zijn notoire klagers wat salaris betreft. Ze hebben nu minder werkdruk, precies wat ze wilden.

Sterkte trouwens met de opdrachten.

sjef-van-iekel | 17-04-20 | 12:15

Of ambtenaren op kantoor weinig doen of thuis maakt niks uit netto gezien.

Moonwarrior | 17-04-20 | 12:15

@sjef-van-iekel | 17-04-20 | 12:15: Docenten hebben een heel goede PR. De politieke partijen vallen over elkaar heen om docenten en zorgmedewerker veren in de reet te steken en dat al sinds jaren, Vooral in aanloop naar de verkiezingen. Als je alleen maar de praatjes van D'66, GL en PvdA zou horen, kreeg je de de indruk dat de NL bevolking alleen maar uit docenten, hulpverleners, agenten en zorgmedewerkers bestaat

Heiner | 17-04-20 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze worden al onderbetaald als ze op zondagen en feestdagen moeten werken.

Mr.Crowley | 17-04-20 | 11:57

Vakkenvullen .
Zakkenvullen .
Het scheelt maar een letter .

likmegaties | 17-04-20 | 11:56

Handel is handel, waarom zou je een bonus geven voor iemand die gewoon z'n uurtjes draait? Overuurtjes worden wel uitbetaald hoor.

Ik wil ook wel 50.000.000 extra, wat een geouwehoer.

Ichneumonidae | 17-04-20 | 11:56

Kan mij geen reden bedenken waarom AH dat zou moeten doen.
Vakkenvullers krijgen een matig loontje maar dat was bekend toen je het contract ondertekende.

NietRonBrandsteder | 17-04-20 | 11:54 | 4

Voorstander van uitbuiting en de winst naar de onderneming / aandeelhouders kennelijk. Bijzonder, dit idee is echt achterhaald/ pre-Corona.

duh! | 17-04-20 | 11:56

@duh! | 17-04-20 | 11:56: welkom in de grote mensen wereld, waar werkgevers winst proberen te maken.
Mijn baas zei dat ik maar in mijn eigen tijd ga thuiswerken.

NietRonBrandsteder | 17-04-20 | 12:02

En als de prijzen dan daarom gaan stijgen staat het hier ook weer vol met negatieve commentaren!

Kattie | 17-04-20 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Echt wat een uitzuigers. die 14-15-16 jarigen werken voor een uurloon was 6x niks is en dan klagen die eigenaar die echt tonnen per jaar verdienen ook nog eens. Tropenweken bij de supermarkt maar belonen: ho maar. Daar snap ik als ondernemer nou echt geen ene klote van.

Behangdelul | 17-04-20 | 11:53 | 4

zielig dat ze deze jongeren, die verhoogd risico lopen niks gunnen.

nobody62 | 17-04-20 | 12:00

@NietRonBrandsteder | 17-04-20 | 11:56: Ondernemer in Nederland? Alas het even tegenzit, met zijn allen naar de overheid hollen en zielig, ondersteuning, doorbetalen, met geen enkel eigen idee komen en maar jammeren.

dathoujetoch | 17-04-20 | 12:00

@NietRonBrandsteder | 17-04-20 | 11:56: Daarom zeg ik er ook bij dat ik zelf ook ondernemer ben. En @dathoujetoch: niet iedere ondernemer he... en ik klaag ook niet ondanks dat ik 30-40% minder draai. Gewoon extra hard lopen nu.

Behangdelul | 17-04-20 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik krijg ook geen extra centjes op het werk. De waardering is wat ze van mij extra krijgen.

Schepvogel | 17-04-20 | 11:53

Je hoeft dit werk ook niet te doen. Als de bazen jouw werk niet belangrijk vinden ga je toch wat anders doen, zoals groots en meeslepend leven ?

van Oeffelen | 17-04-20 | 11:53

Ik ben ook gewoon aan het werk en ik verwacht geen bonus van mijn werkgever. Wel verwacht ik gewoon betaald te krijgen. Is dat heel gek dan ondanks corona?

Henk003 | 17-04-20 | 11:52

En daarom geen inflatie ondanks het CTRL^P van de centrale bank. Zolang het geld niet bij de burgers komt geen inflatie.

Maar voor de politieke elite is er oneindig geld.

postmodernismisdead | 17-04-20 | 11:51

Ik heb een bonuskaart van de Albert H, die kostte niets.

Nuchternederland | 17-04-20 | 11:50 | 3

Heb ik geweigerd, als vanwege plastic. Ik wil een biologisch-dynamische en verantwoord en veganistisch.

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:51
-weggejorist-
frank4444 | 17-04-20 | 11:48 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu we het toch ideologische toewijding hebben, komt er nog een artikel over Thierry B, de nuttige idioot van Poetin? Misschien kan die nog wat roebels voor de vakkevullers lospeuteren bij zijn Russische handler.

Ad Hominem | 17-04-20 | 11:48 | 2

Ik denk dat jij niet goed ziet wie werkelijk door Russen worden beinvloedt. Dat zijn niet de xenefope T. Baudets van deze wereld.

tragic1911 | 17-04-20 | 11:50

Uw verplichte tegel van vandaag, om de bonus niet mis te lopen?

Nuchternederland | 17-04-20 | 11:51

Goh het ziekteverzuim is drie keer zo hoog. Verbaasd me niets. Ik zie nog steeds geen mondkapjes in de supermarkt bij het personeel. (Ook niet bij de klanten overigens. Want het 1,5 meter spel spelen is voldoende. #darwin) Mocht niet van het hoofdkantoor vertelde een zelfsbedieningscaissière me.

_ILT_ | 17-04-20 | 11:45 | 3

@_ILT_ | 17-04-20 | 11:45 We doen het al een paar weken zonder mondkapjes en de curve lijkt af te vlakken. Dus hoezo, #Darwin?

Goldfinger | 17-04-20 | 11:52

Zelfs op de 112-meldkamer is geen mondkapje te zien.

Crossing_The_Rubicon | 17-04-20 | 11:57

En vergeet die 3,35 euro per uur niet!

Hemke-Valsema | 17-04-20 | 11:44

Gewoon ophoesten die bonus.

Mr_Natural | 17-04-20 | 11:43

Het is alweer wat jaartjes geleden, maar ik heb ook ooit als scholier een tijdje als orderpicker in een distributiecentrum van een supermarkt gewerkt. Daar liet de magazijnbeheerder degenen die harder werkten en hun verantwoordelijkheid namen soms wat uurtjes extra schrijven. Zo kan het ook.

Ivoren Toren | 17-04-20 | 11:39 | 1

Heb precies hetzelfde meegemaakt! Kregen we soms ook nog chinees als we extra lang moesten werken. En om de zoveel tijd een pakket overgebleven spulletjes. De string-inlegkruisjes heb ik maar weggeven toen.

Hadena | 17-04-20 | 12:17

Dus de extra winsten moeten aan de vakkenvullers gegeven worden? En het inhuren van de beveiligers moeten dan waarvan betaald worden? Of is iedereen bereid een tientje entree bij de ingang te betalen?

2voor12 | 17-04-20 | 11:39 | 12

@_ILT_ | 17-04-20 | 11:46: Die mensen werken tenminste. Ga toch weg met je ambitie - of ben je selfmade miljonair?

Goldfinger | 17-04-20 | 11:55

@Goldfinger | 17-04-20 | 11:55:
Mijn baas vraagt me of ik op kerstdagen of andere feestdagen wil werken.
Inderdaad, daar staat iets tegenover.

Mr.Crowley | 17-04-20 | 12:01

@Goldfinger | 17-04-20 | 11:54: bij ons in het dorp staat er bij een supermarkt idd een beveiliger, compleet met V'tje.

Moonwarrior | 17-04-20 | 12:16
▼ 9 antwoorden verborgen

Een grootgrutter met een kruideniersmentaliteit. Allemaal boekhoudertjes met een zuinig mondje, miljarden cashen maar te bedonderd om er wat van weg te geven.

Hollandser gaat het niet worden.

Macroglossum | 17-04-20 | 11:36 | 6

@Behangdelul | 17-04-20 | 11:55: Let it be. De opmerking "marges van enkele procenten" heeft geen waarde. Ik werk al jaren in de verkoop van brandstoffen. Zijn wij als bedrijf zielig omdat we soms maar een halve of een kwart cent per liter mogen verdienen? Welnee. Niet als je miljoenen liters levert. Marge zegt niks, volume, daar draait het om. Super heeft kleine marges ja, maar draait ok enorme volumes. En veel kleine beetjes maken een enorme berg geld. I rest my case.

Macroglossum | 17-04-20 | 12:16

@Behangdelul | 17-04-20 | 11:55: Daar is hij eigenaar voor. Nogsteeds geen enkele reden om vakkenvullers die gewoon hun werk doen in een drukkere periode een bonus te geven.

Zakloper | 17-04-20 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen bonus willen betalen dat is pas de echte kruideniersmentaliteit
Advies voor alle medewerkers meld je gewoon voor 500 euro ziek kan voor een gemiddeld salaris de rest van het jaar thuis blijven

van Dam | 17-04-20 | 11:35 | 2

Is ook veiliger voor hun ouders.

Papa Jones | 17-04-20 | 11:43

Een bonus is net als respect, je krijgt het. Zo niet dan moet je gewoon je mond houden.

Super Vaagstra | 17-04-20 | 11:48

Het zijn dit soort types waardoor de zuiderlingen zo de pest aan ons hebben. Capice. Ik begrijp hun goed. Soms heb ik ook echt genoeg van die rekenaars hier met hun twee-onder-een-kap woning die vol staat met grijze meubels.

ecologiste | 17-04-20 | 11:33 | 2

Hebben is hebben en krijgen is de kunst. Ga jij maar lekker met je hand omhoog zitten wachten.

Super Vaagstra | 17-04-20 | 11:49

Toch komen diezelfde zuiderlingen wel keer op keer hun handje ophouden.

Zoiets | 17-04-20 | 11:50

De enige reden die ik zie voor een loonsverhoging van supermarktpersoneel (en dus geen eenmalige dubbelbelaste bonus), is omdat dit beroep, net als de zorg, een ENORM kruisbestuivingsrisico draagt. Maar de enige manier om dat te bekostigen is door het vreten duurder te maken. Zullen we daar de bereidheid bij de consument eens voor polsen?

ZKH EénOog | 17-04-20 | 11:33 | 2

De consument heeft helemaal niets te vertellen, nooit gehad ook. Of hebt u weleens een klant bij de slager horen zeggen: 'o slager, wat zijn de speklapjes duur, kunnen er geen varkens martelcentra komen (bio industrie)?' Als het eten duurder wordt heeft de consument zich daar gewoon bij neer te leggen (en doet dat ook).

Lupuslupus | 17-04-20 | 11:40

Je kan ook loonbelasting voor dergelijke verminderen. Zie, weer een optie gevonden.

vokfeez | 17-04-20 | 11:40

Als zakkenvuller kan ik met de stelling dat er extra winst wordt gemaakt niet akkoord gaan. De beurscijfers geven aan dat de koers van het aandeel "Ahold Delhaize Koninklijke" de laatste weken is gedaald. Iedere cent extra winst gaat eerst naar onze aandeelhouders. Als bedrijf maakten we netto minder winst.

Guillermo | 17-04-20 | 11:32 | 4

Haha dat dus, die arme aandeelhouders moeten ook hun dividend krijgen.

sprietatoom | 17-04-20 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

500 euro, wat een onzin. Jaylano doet niets anders dan twee maanden geleden, alleen nu met een geel hesje aan.

'Helden van de Supermarkt'. Hou toch op. Ze lopen alleen maar in zo'n geel hesje omdat het moet van hun chef. Ik doe m'n stinkende best om heel snel winkel in en winkel uit te gaan en zo snel mogelijk de eigen boodschappen en die voor m'n ouders in m'n verplichte wagentje te laden. Zonder uitzondering kom ik vervolgens in elke winkel waar ik geweest ben van die vakkenvullers tegen die ongeveer over elkaar heen hangen om samen de ontbijtkoek bij te vullen of gewoon in een hoek van de winkel staan te geinen met z'n zessen.

Als ze nodig die 5 meijer willen hebben werken ze maar een paar uur extra.

Knisperende_Tissue | 17-04-20 | 11:31 | 6

@Knisperende_Tissue | 17-04-20 | 11:37: dan kom jij in een andere supermarkt dan ik, bij de Appie van mij duwen de klanten de vakkenvullers nog net niet aan de kant

BansFrakker | 17-04-20 | 11:50

@Super Vaagstra | 17-04-20 | 11:52: Wees blij dat ze werken - heb je liever dat ze een uitkering trekken?

Goldfinger | 17-04-20 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er geen vakjury die hierover beslist?

Mr_Natural | 17-04-20 | 11:31 | 1

Ik weet nog niet of ik mijn stoel ga omdraaien voor die vakkenvullers.

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:34

Wow ik lees echt heel veel jaloezie van mensen hier die A (of zelf nooit gewerkt hebben), Of B een ondernemer zijn die nu even niet mogen werken. Uurloon van een ondernemer afzetten tegen dat van een vakkenvuller. De mensen die "verplicht" nu te werk worden gesteld zonder PBM's, nog belasting laten betalen? Ik betaal het omdat het rechtstreeks gaat maar als mijn veiligheid minder waard is dan die van jouw. waarom zou ik dan jouw 4000 euro premie willen betalen? Jij draagt nu niets bij en leeft van mij. En ik mag dood? Dat is geen solidariteit maar Verkapte moord.

pieterS | 17-04-20 | 11:26 | 2

Ok dramaqueen.

John McClane | 17-04-20 | 11:33

‘Verplicht’ te werk worden gesteld... Rot toch op kut millennial.

Super Vaagstra | 17-04-20 | 11:55
-weggejorist-
Dancer | 17-04-20 | 11:26 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Iedereen die nog geen bonus heeft gehad moet een bonus krijgen omdat we allemaal heel zielig zijn .

Minus Richels | 17-04-20 | 11:26

Als enig kind van de aandeelhouder sta ik geheel achter deze beslissing. Mijn Ferrari moet ook betaald worden en een beurtje kost al gauw 3000 euro.

Poesman | 17-04-20 | 11:25 | 2

Kost die Ferrari per beurtje 3000 of uzelve? Nogal prijzig hoor.

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:31

U rijdt in een onbetaalde Ferrari? Geleend of gestolen?

Nuchternederland | 17-04-20 | 11:49

Alsof je dat niet had kunnen zien aankomen. AH heeft 80.000 winkelmedewerkers, dat is een slordige 40 miljoen bonus. Met 1/3 van de markt maken we daar voor alle supermarkten in NL 120 miljoen bonus van. Op een omzet van 1 miljard is dat meer dan 10%. De winst is echt geen 10% van de omzet.

Daarbij komt dat er nu veel meer derving is, omdat mensen anders inkopen, dus minder winst. En je hebt meer medewerkers nodig om karretjes en mandjes te desinfecteren.

Die 500 euro slaat echt nergens op.

lirft | 17-04-20 | 11:24 | 4

Die kun je beter aan de aandeelhouders uitkeren, toch ? Overigens is er ook veel franchise bij AH.

sprietatoom | 17-04-20 | 11:32

Niet iedereen begrijpt de cijfers achter de schermen. Nee, geen 10%. Deze in de schoot geworpen omzet brengt ansich wel meer dan 10% winst in het laadje.

Leptob | 17-04-20 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand die alleen maar vakken kan vullen bevindt zich zeer dicht bij de grens waar onrendabelen van rendabelen worden gescheiden.

Guillermo | 17-04-20 | 11:20 | 5

Jij KAN ook vakkenvullen, mocht je zelfs dat niet kunnen (om welke reden ook), dan ben je dus nog minder dan een onrendabele.

Penus Decoratus | 17-04-20 | 11:26

Het zal allemaal wel weer. Ik ben blij met ze.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 11:28

@je_zusje | 17-04-20 | 11:28: Precies. Aan een vakkenvuller heb je nu (en trouwens niet alleen nu) meer dan aan een doorsnee manager.

Goldfinger | 17-04-20 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Supermarkten verkopen wel degelijk meer, al wat voorheen in café's en restaurants besteedt werd beland nu voor een groot deel bij de supermarkt, de drank alleen al, ik zuip me dagelijks lam met die lockdown.
En daar ben ik absoluut niet de enige in.
proost!

Abject | 17-04-20 | 11:19 | 5

@The_iron_boar | 17-04-20 | 11:23: Dat kan dan wel, het gros komt nog steeds niet verder dan de supermarkt, zie daar hogere omzet.
En nu de vakanties niet doorgaan gaat dat geld ook alweer naar de supermarkt. Dan maar in de tuin extra luxe bbq&bier. Wederom de supermarkt.

Abject | 17-04-20 | 11:26

Het is niet omdat je meer verkoopt dat je ook meer winst maakt. Wat wordt er meer vekocht, en wat is de marge daarop ? Wat is de extra kost.

Lt-Kol Kilgore | 17-04-20 | 11:27

@Lt-Kol Kilgore | 17-04-20 | 11:27: beste argument ooit om groei van Schiphol tegen te houden. Dank daarvoor. (kulargument trouwens)

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

En nog een dingetje: dit is geen EXTRA omzet, dit is VERLEGDE omzet: de omzet was zo hoog, omdat vanwege hamsteren. Deze omzet wordt dus in de nabije toekomst in mindering gedraaid, omdat hamsterplebs de komende 2 maanden geen schijtpapier en blikvoer meer hoeven te kopen.

ZKH EénOog | 17-04-20 | 11:18 | 9

En vergeet ook niet dat alleen lang houdbaar producten extra werden ingeslagen en binnenkort (of al is) weggegooid bij het vuilnis. Dus wel gedeeltelijk extra omzet..

CaseyForPresident | 17-04-20 | 11:26

@Glasgow Argus | 17-04-20 | 11:26:
Mee eens...

Hier ging het een collectief als ik mij niet vergis...

Waar men hun geld aan uit geeft, zal mij een worst zijn....

neonreclame | 17-04-20 | 11:33
▼ 6 antwoorden verborgen

"...en laat namens supermarkten weten "erg teleurgesteld" te zijn over het voorstel." Ipv dat ze het gewoon houdt bij "niet haalbaar, sorry": Dat zou respectvoller overkomen naar supermarktmedewerkers. Zo van "Puik werk, maar we zitten krap bij kas" ofzo. De opmerkingen "belachelijk" en "erg teleurgesteld" is wat beter past als je wordt aangevallen op evt goede ideëen. Of na een uiterste inspanning je 'slechts' een tweede prijs pakt. Of een Donald Trump of een Guy Verhofstadt die niet tegen zijn verlies kan.
Het zegt dus alles over het inlevingsvermogen Vakcentrum Retailondernemers directeur Patricia Hoogstraaten. Stuitend.

Rech_Tvoorzenraap | 17-04-20 | 11:17 | 5

@MooseNL | 17-04-20 | 11:24:
Zijn overigen terechte verhaal zakt als een pudding in elkaar, door naast de woorden Trump &Verhofstadt ook “inlevingsvermogen” te gebruiken.

Penus Decoratus | 17-04-20 | 11:35

@MooseNL | 17-04-20 | 11:24: Een poging mijnerzijds om een machtig, maar schuimbekkend en spampvoetend persoon aan te duiden die zich door gebrek aan goed onderbouwde of menselijke argumenten, zich snel in zijn of haar eer aangetast voelt.
Deze personen heb ik aangedragen als voorbeelden omdat genoemden bij vrijwel iedereen bekend zijn. Plus het feit dat die twee, vanwege hun omhooggevallen inborst een nogal 'cartooneske' look hebben. Vandaar.

Rech_Tvoorzenraap | 17-04-20 | 11:44

@Penus Decoratus | 17-04-20 | 11:35: Ik ben nu eenmaal niet politiek georiënteerd. Maar ik neem nog maar eens in acht dat het over het algemeen anders is. Dank!

Rech_Tvoorzenraap | 17-04-20 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoezo "vakkenvullen uit ideologische toewijding"? Ze krijgen hun (over)uren toch betaald? Beetje dwaas artikel dit; niet goed nagedacht.

paulvink | 17-04-20 | 11:17 | 4

@Superior Bastard | 17-04-20 | 11:20: Is dit een ruimhartige aanvaarding van uw eigen onkunde, of doelt u op de steller van het bovenstaande artikel op Uw favoriete weblog?

Glasgow Argus | 17-04-20 | 11:22

@Glasgow Argus | 17-04-20 | 11:22:
Het tweede, amice.

Superior Bastard | 17-04-20 | 12:29

@Superior Bastard | 17-04-20 | 12:29: Schrijver dattes, was het dan dus :-)

paulvink | 17-04-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Name and shaming: Frits van Eerd de gierigaard.

AirborneDivision | 17-04-20 | 11:16 | 4

@AirborneDivision Zijn auto-race speeltjes moeten toch ergens van betaald worden, en wat denk je van de sponsering van Max. Beste vakkenvullers doe je best Max groet u vanaf zijn balcon in Monaco.

kapt.Jerkoff | 17-04-20 | 11:22

Lijkt me geen fijne baas, iets te veel een strebertje, maar ja daarom kon hij ook de Jumbo uit de grond stampen.

sprietatoom | 17-04-20 | 11:30

@dathoujetoch | 17-04-20 | 11:17:

Toch hoor ik zo van mijn kinderen en daar weer vrienden van, dat het bij de andere supermarkten fijner is om vakken te vullen.

AirborneDivision | 17-04-20 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben ook tegen zo'n eenmalige bonus die standaard aan iedereen wordt uitgekeerd. Het zou betekenen dat iemand die hele weken 60 uur per week keihard heeft gebuffeld dezelfde extra beloning krijgt als Mo die het wel goed vond na z'n standaard 12 uurtjes aankloten aan de flessenband. Ik denk dat de bonussen veel effectiever kunnen worden ingezet als personeelsleden individueel worden beoordeeld en ze worden ingezet om hen die het echt verdienen in het zonnetje te zetten.

The_iron_boar | 17-04-20 | 11:15 | 2

En wie beoordeeld dat? Die het beste de manager pijpt krijgt het meeste, die "zijn of haar" waarheid een keer geroepen heeft krijgt niets?

NLgaatnaardeklote | 17-04-20 | 11:30

Laat de staat der nederlanden uitzonderlijk en eenmalig voor een keertje de belastingen voor die mensen vallen. Gewoon brutto is netto.

Ik denk wel dat die mensen een extra kunnen gebruiken, na al die hamsterwoede.

En laat de super supper markten er nog een extra'tje bijdoen wat extra vakantie of loon.

Lt-Kol Kilgore | 17-04-20 | 11:15 | 3

Je weet wie de staat der Nederlanden betaalt he? Dat zijn wij zelf. En supermarkten, weet je waar die hun geld vandaan halen? Juist ja, de consumenten: wij dus zelf.

John McClane | 17-04-20 | 11:20

@John McClane | 17-04-20 | 11:20: Ja dat weet je, wij betalen uiteindelijk de rekening. Maar als er iets moet gegeven worden aan mensen die hard gewerkt hebben en niet al te veel verdienen, dan vindt ik dat het fair is dat de staat daarin iets voorziet, ipv de ondernemers die de boel laten draaien en de economie aan de gang moeten houden daar voor op te laten draaien. (ik denk niet alleen aan vakkenvullers maar ook aan verpleegkundigen, politie, ) Op die manier, beloont de staat hen, en bij gevolg wij allemaal.

Niet alleen dit voor de enconomie aan te zwengelen post corona en de belastingen te stroomlijnen. Voer een flattax in.

Lt-Kol Kilgore | 17-04-20 | 11:30

Tja, je hebt vakkenvullers en zakkenvullers. Vakkenvullers doen het werk, zakkenvullers zorgen dat de waarde die daarmee gegenereerd wordt in hun de eigen zakken of die van hun dispuutgenoten stromen en niet naar degenen die het werk doen en de risico's lopen. Da's overal zo, in de zorg, politie, onderwijs, (trigger warning!) belastingdienst, UVW, defensie, verkeer- en waterstaat, KLM, de banken, Shell, AH, NPO en nog veel, veel meer. De lange mars door de instituten van de graaiende sociaal-demagogen is zeer succesvol geweest. Een oorlog reeds verloren.

Dr van | 17-04-20 | 11:14

Houdoe (De Kassameisjes)

gebruikesrnaam | 17-04-20 | 11:14 | 3

Bonuskaart of airmiles ?

sprietatoom | 17-04-20 | 11:19

Een echte schipper bevaart ook de rode zee!

P-unit | 17-04-20 | 11:37

1 miljard. De eerste 100 miljoen stroomt zo de staatskas in als btw. Hoeveel mondkapjes zijn dat?

ZKH EénOog | 17-04-20 | 11:14

Bid en vul vakken.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 11:13

Ze draaien 1 miljard OMZET, niet 1 miljard winst. Denk dat die vakkenvullers blij moeten zijn met 500 netto (dat is bijna 700 bruto in zo'n schaal).

Stelletje ondankbare medewerkers, ik zou al werkgever daar wel een rare bijsmaak van krijgen.

harry21 | 17-04-20 | 11:11

Kunnen die veelverdienende supermarkten toch zelf beslissen? Moet daar weer een maatregel voor komen?

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:11

Hou toch eens op met die onzin. Iedereen die werkt draagt bij aan de samenleving. Als ik mijn werk niet doe, kan ik geen spullen kopen in de supermarkt en heeft de vakkenvuller niets te vullen.

John McClane | 17-04-20 | 11:10 | 2

Terug naar de DDR dan maar, als het allemaal toch geen ene reet uitmaakt.

Zeiss | 17-04-20 | 11:19

Terecht.
Die miljard is vooruitgeschoven omzet. Die voorraden worden vroeg of laat opgemaakt en dat zorgt dan voor ongeveer hetzelfde omzetverlies.
De relevantie van die foto bij dit artikel ontgaat me overigens.

Superior Bastard | 17-04-20 | 11:10

Zou veel liever zien dat er grootschalige belastingverlagingen komen, dat helpt iedereen incl. de vakkenvuller. Geld printen en strooien is leuk maar daar heb je dus belastinginkomsten voor nodig.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 11:10 | 1

@Graaf_van_Hogendorp : Hmmm, niet helemaal. Geld printen is, via de bijbehorende inflatie, diefstal van spaartegoeden. Daar hoeven dus geen belastinginkomsten tegenover te staan. Belasting verlagen en de overheidsuitgaven reduceren zou inderdaad stevig de economie op gang brengen.

Dr van | 17-04-20 | 11:22

Als je ziet hoeveel reclame supermarkten maken op alle media, dan hebben ze geld zat voor een eenmalige bonus.

HoerieHarry | 17-04-20 | 11:10 | 7

Het personeel van de grote supermarkten, moet blij zijn dat hun werk, middels het mediabudget en sponsoring, zo goed in de markt wordt gelegd.

The_iron_boar | 17-04-20 | 11:21

@John McClane | 17-04-20 | 11:15:
Zucht, dat stelde HH niet voor.

Penus Decoratus | 17-04-20 | 11:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Een schop onder hun reet kunnen ze krijgen. Een holzaaier zogezegd.

Super Vaagstra | 17-04-20 | 11:09

Gelukkig kunnen we nog even poepen

lingo star | 17-04-20 | 11:09 | 2

Weet u wat een vacuum bom is?

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 11:11

Poepen kan ook zonder te vegen, maar goed heb ook nog wat stash hier.

Pluisbaard | 17-04-20 | 11:12

Volgend jaar maart de jaarrekeningen over 2020 checken. Met bijzondere aandacht voor het verplichte paragraafje bestuurdersbezoldiging. Gegeven de huidige omzetsnelheid in de branche hebben die wel een extraatje verdiend. Zou ik vinden als aandeelhouder. Waarom heet kruideniersmentaliteit ook al weer zo?

Hetkanverkeren | 17-04-20 | 11:09 | 2

Jumbo kent geen bestuursbezoldiging. De bestuurders zijn ook de enige aandeelhouders, zoals je dat vaker ziet in een familiebedrijf.

The_iron_boar | 17-04-20 | 11:10

@The_iron_boar | 17-04-20 | 11:10: Familiebedrijven zorgen in de regel beter voor hun medewerkers. Dat gezegd hebbende: of het nu een bonus of een dividenduitkering is, het onderliggende principe verandert daar niet door. De Jumbo lijkt me een structuurvennootschap met alle bijbehorende publicatievereisten.

Check: www.jumbo.com/content/organisatie/ Vooralsnog neem ik derhalve uw opmerking over bestuursbezoldiging bij Jumbo met een flinke korrel zout.

Hetkanverkeren | 17-04-20 | 11:23

Het is werken tegen uurtarief. Alles is betaald, wat is het probleem. Het is niet zo dat men meerdere weken 60 uur werkt tegen 40 uur betaling.

Laat we als maatschappij de gezondheidszorgwerkers die in de Covid zorg gewerkt hebben gewoon eens Euro 1000 geven. Netto. Dat lijkt mij veel beter.

MaarFeitelijk | 17-04-20 | 11:08 | 2

En de vuilnismannen niet? En de busbestuurders dan? En de mensen die de verkeersveiligheid in de gaten houden dan? En de stratenvegers dan? En het schoonmaakpersooneel dan? En de kantinedame dan? En de man die de koffiemachine vult dan? Oh hee ik zie een patroon... misschien houden we elkaar wel aan het werk en dragen we allemaal wat bij?

John McClane | 17-04-20 | 11:14

@John McClane | 17-04-20 | 11:14:
Dat dus.

am*dam | 17-04-20 | 11:21

500€ bonus omdat ze gewoon hun werk doen ?
Is inderdaad een beetje raar.

ikeerst | 17-04-20 | 11:08 | 1

Meer omzet van de supermarkt is meer werk , je kan zeggen het loon was was vast gesteld op het werkt wat normaal was , het is dus meer werk ,is meer loon toch. Heeft u een idee , ik hoor u denken een blik soep kan ook

Banenenrepubliek | 17-04-20 | 15:54

Dan maar gratis mondkapjes.

Einde van de Domheid | 17-04-20 | 11:08

Als je in een supermarkt werkt, snap ik dat je je collega's niet in de steek wilt laten.
Maar om nu te starten in een supermarkt, dat is niet echt snugger.

Papa Jones | 17-04-20 | 11:08

Dat ingekochte blikvoer en pleepapier wordt in de toekomst niet meer gekocht. De winst zit hem vooral in dat mensen niet meer uit eten kunnen, lijkt mij.

beldewouten | 17-04-20 | 11:07 | 2

En nu? Dat is geen winst dan?

Zeiss | 17-04-20 | 11:09

@Zeiss | 17-04-20 | 11:09: natuurlijk wel, maar het is niet die 1 miljard. Het gros daarvan zijn uitgaven die in de toekomst niet meer worden gedaan. Tot het pleepapier weer op is.

beldewouten | 17-04-20 | 12:28

Ik volg de redenering ook niet echt.
Je krijgt toch per uur betaald? Hebben ze dan harder gewerkt? Je moet sowieso hard werken.

Als ze langer en of over hebben gewerkt krijgen ze dit ook uitbetaald.

Waar komt die 500,- extra dan vandaan? Gevaren geld? Tja dan kan je dit iedereen wel geven. Deugporno dus.

Kaas de Vies | 17-04-20 | 11:07 | 6

Eens. Geen bonus voor het werken, dat is je loon.
Misschien wel iets van gevarengeld? Wat de zorg ook zou moeten krijgen nu?

Nuchternederland | 17-04-20 | 11:22

Deugporno, een waar woord. Maar wel leuk als de jeugd wat knaken krijgt om lekker te verbrassen aan drugs en wapens. Je bent toch ook jong geweest?

beldewouten | 17-04-20 | 12:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik geef die rooie wel een bonus van 500 euro.

Pluisbaard | 17-04-20 | 11:07

Misschien moeten we dan iets constructiefs doen voor deze groep, vanavond 2 minuten klappen of met een aarskaars voor het open raam gaan staan.

priks | 17-04-20 | 11:06

Nu is er een mooie piek, omdat mensen niks te doen hebben. En naar de winkel gaan is toch een mooi sociaal aanvaard uitje. Op een gegeven moment puilen de voorraadkastjes wel uit.

azijnseikerT | 17-04-20 | 11:06

Je zou ook blij kunnen zijn dat je een baan hebt in een sector waar geen onzekerheid is. In tegenstelling tot miljoenen andere mensen op dit moment.

Clay Regazzoni | 17-04-20 | 11:06

Wat heeft die Siberië afbeelding vandoen.

wiers | 17-04-20 | 11:05 | 1

Dat is, als ik me niet vergif, een scene uit de serie Chernobyl. Toen werd het voetvolk ook voor de leeuwen gegooid om te kastanjes uit het vuur te halen en een zekere dood tegemoet te gaan. Met slechts een ideologische beloning in het vooruitzicht. Ik zie de parallel wel.

R.F.Pickering | 17-04-20 | 11:10

We wil fight Corona at our vleeswaren afdeling we wil fight It at the geblikte groentes. We fight at our zuivel gangpad at kassa’s and at our lege dozen....

P-unit | 17-04-20 | 11:05 | 1

We will never surrender our bonusses.

Graaisnaaiert | 17-04-20 | 13:37

Ik krijg nog 1000 van Rutte met inflatie nog 1300 is het nu denk ik na al die jaren

oldskoolhollander | 17-04-20 | 11:05 | 2

Was toch per jaar neem ik aan?

P-unit | 17-04-20 | 11:06

@P-unit | 17-04-20 | 11:06: maakte meneer gister in de Kamer ook nog een flauwe wegloopgrap over, had hij zogenaamd al geregeld in 2016.

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:13

de omzet die ze extra maakten smeert in de loop van de tijd uit: bijvoorbeeld WC-papier zal in de nabije toekomst minder omzet leveren dan normaal want iedereen heeft voorraad. Desalniettemin is een gebaar richting de medewerkers een aardige geste zijn. Dat zit er alleen niet in. Ik maak me liever druk over de mensen in de zorg, zeker degenen die onbeschermd in verpleeghuizen werken.

langzullenweleven | 17-04-20 | 11:04 | 2

is=zou

langzullenweleven | 17-04-20 | 11:07

Daar zou gevarentoeslag op zijn plaats zijn.

Heiner | 17-04-20 | 11:10

De meeste jongeren denken dat ze onkwetsbaar zijn en ervaren dus geen extra inspanning.

aflaatverkoper | 17-04-20 | 11:04 | 3

Maar ze moeten wel extra inspanning verrichten zoals afstand houden dus de hele tijd uit de weg gaan, de winkelwagentjes desinfecteren en sorteren etc.

keestelpro | 17-04-20 | 11:09

@keestelpro | 17-04-20 | 11:09: dat wagentjes schoonmaken had al veel eerder structureel moeten gebeuren, Al die vieze snottebelkinderen met schoenen aan in de karretjes.

dathoujetoch | 17-04-20 | 11:15

Kenmerkend voor grootverdieners!

vluchtelingallergie | 17-04-20 | 11:04 | 3

Zeker, een van mijn vorige werkgevers riep ook altijd geld is niet belangrijk. Die bulkte dan ook van het geld, en gunde het personeel niets.

Pluisbaard | 17-04-20 | 11:09

Vergeet niet de vele ontslagen ZZP'ers en uitzendkrachten die met hun ontslag eventuele financiële problemen van de bedrijven hebben voorkomen.....

Sinclair | 17-04-20 | 11:04

Ik snap het argument van mw. Hoogstraten wel, de kosten zijn door al die coronamaatregelen flink toegenomen. We kunnen wel allemaal bonussen gaan beloven maar de economie duikt pijlsnel naar beneden, voorlopig is het vooral belangrijk om banen te behouden.

yeah-right474 | 17-04-20 | 11:04 | 3

Mensen die geen ondernemer zijn (geweest) denken vaak nogal te gemakkelijk. Als je bijvoorbeeld iemand neerzet om de winkelkarretjes te ontsmetten heb je al drie krachten nodig met de hedendaagse openingstijden.

goedverstaander | 17-04-20 | 11:13

Het wordt tijd dat die kinderen gewoon naar school gaan, en de supermarkt de kaartenbak van de sociale dienst eens plundert.

Minimumjeugdloon + bijstand is iets meer dan minimumloon, beter bekent als de CAO Supermarkt (Levensmiddelenbedrijf). Dat kost de samenleving niets, geeft veel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kans op een baan en geeft de jeugd een goede kans tot een volledige opleiding.

Willen we een kenniseconomie met innovatie, of liever een verzorgingsstaat met gigantische sunk opportunity cost en debiele human resource allocation?

Feynman | 17-04-20 | 11:04

Zakkenvullers zijn vaak tegen bonussen voor vakkenvullers.

RickTheDick | 17-04-20 | 11:04

Een bonus van €150 zit er best wel in. Van die 1 miljard extra omzet is 125 miljoen extra resultaat. Want vaste kosten worden al gedekt door de reguliere omzet. De formulebazen verdelen dit bloedgeld wel. Onder zichzelf. Het is verdiend geld over de rug van o.a. de horeca. Doe er iets 'goeds' mee zou ik zeggen.

Leptob | 17-04-20 | 11:04 | 2

Dus wacht, een bedrijf dat 3 uur per dag langer draait zoals de supermarkten sinds corona doen, doet dat tegen dezelfde kosten van personeel, electra, beveiliging, etc.?
Dat is nog eens voordelig...

ZKH EénOog | 17-04-20 | 11:12

@ZKH EénOog | 17-04-20 | 11:12: ik zeg de vaste kosten, dus huur, aflossing, afschrijving inventaris, grootste deel van de energiekosten e.d. worden al gedekt door de reguliere omzet.

Leptob | 17-04-20 | 11:42

Het was ook een fakking dom socialistisch proefballonetje. Op naar het volgende onzinnige corona itempje.

Biolizard | 17-04-20 | 11:03 | 2

Geld áán werkenden geven socialistisch? Weet je wat socialisme is eigenlijk?

Zeiss | 17-04-20 | 11:14

Is mensen belonen in een tijd waarin ze risico lopen ziek te worden op hun werk socialisme of toon je op die manier aan dat je een goede baas of bestuur bent die blij is dat er mensen zijn die voor een laag loon toch komen werken?

Moonwarrior | 17-04-20 | 11:25

Wat een viezerikken

24^7 | 17-04-20 | 11:02 | 3

sterk argument gooi jij in de strijd zeg

langzullenweleven | 17-04-20 | 11:06

zijn ze helemaal ......... geworden . dat is nou niet de economie steunen. geldwolfen

newray | 17-04-20 | 11:28

Geef ze dan in ieder geval mondkapjes...

First Contact | 17-04-20 | 11:02 | 1

Dit dus.

goedverstaander | 17-04-20 | 11:03

Zet voortaan een fooipotje bij de kassa's voor de dames en heren caissières.
Die jonge mensen werken vaak sowieso al voor een grijpstuiver.
Maar ook dat zal wel weer niet mogen ivm met 'onrein' contant geld wat sowieso bullsh*t blijkt te zijn.
assistentensite.nl/2020/04/13/duits-o...

keestelpro | 17-04-20 | 11:01 | 5

@Keesterpro
Mag wel, gaat in de baas zijn zak.

Flightless bird | 17-04-20 | 11:04

@Flightless bird | 17-04-20 | 11:04: en zo niet dan wil de belastingdienst ook nog wel een hapje.

JWZ_JMK | 17-04-20 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken