Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Supermarkten draaien €1 miljard extra omzet. Dus geef vullers/caissières NU €500 netto bonus

Staan ze hoor, dag in dag uit.

Jongens en meisjes, 15 jaar oud soms pas. Eelt op de handen, zweet op de wenkbrauwen. En als ze al pauze hebben, dan loopt de meter van 30 minuten zodra ze van hun zojuist verdiende geld bij de kassa een saucijzenbroodje en Bullit afrekenen. Strijders, zonder mondkapje in een gesloten ruimte blootgesteld aan honderden mensen per dag, voor onze zonden. Om die reden voert vakbond CNV nu de druk op supermarkten op voor een eenmalige Willemsorde-bonus van 500 euro netto per strijder. En die oproep steunt vakbond GeenStijl volledig. Supermarkten draaiden tot nu toe 11,4 miljard euro omzet, dat is bijna 1 miljard euro meer dan dezelfde periode vorig jaar. Daar kan dus écht wel een paar zeer welverdiende 500 euro vanaf.

Reaguursels

Inloggen

100% mee eens!

drs. P | 15-04-20 | 23:08

En pakketpostbezorgers dan? Het is momenteel drukker dan december, en niet een beetje drukker ook. Die dudes en dudettes verdienen ook een harde bonus.

Bloemschikliefhebber | 15-04-20 | 23:08

Hoezo onze zonden? China en de WHO, dat zijn de schuldigen. Maar dat mag blijkbaar niet hardop gezegd worden.

Themistocles | 15-04-20 | 20:28 | 2

Hey WHO super goed instituut en CHINA beste land ter wereld.

tragic1911 | 15-04-20 | 22:56

Zit Trump hier ook tegenwoordig?

Het brein erachter | 16-04-20 | 02:07

Mijn vrouw staat er ook, met angst in het lijf. We hebben het geld niet nodig maar ze voelt zich verantwoordelijk. Laat maar zien dat er waardering is. 500 of 1000 euro is een mooi gebaar!

funkyd | 15-04-20 | 19:32 | 2

Hey, je koopt er niks mee, weet ik, maar het is ontzettend belangrijk wat zij nu met z'n allen doen.

tragic1911 | 15-04-20 | 22:58

Als zij zoveel angst heeft, dan gaat zij toch lekker thuis werken. probleem opgelost.

loser | 16-04-20 | 01:35

Betaal lekker zelf die bonus.

heldheino | 15-04-20 | 19:09 | 1

Graag. Geen enkele moeite mee als prijzen enkele duppies omhoog gaan als het dan eens ophoud met dat jeugdminimumloongedoe waarbij ze voor 3 euro scholieren van hun studie af kunnen houden en zo laaggeschool werk kunnen wegjorissen.
Overigens geloof ik wel in heilzame effecten van bijbaantjes maar dat wordt alleen maar meer en niet minder bij iets eerlijker beloningen.

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:05

Hallo, Jumbo. Hoeveel Jumbo-doden zijn er al gevallen door lakse Dumbo's?

SIogra | 15-04-20 | 18:47

Het is niet zo verrassend dat supermarkten nu hun economische gloriedagen beleven, omdat zij de basisspullen van het bestaan leveren.
Zoals bovenin (of onderaan zo u wenst) genoemd: dat doen alle zorgmedewerkers en verder alle mensen die dit gestripte bestaan draaiende houden ook.

Vanwege de gelegenheid plemp ik m'n idee over "de economie" en paniekzaaierij. Dat laatste wil ik vooral toeschrijven aan alle figuren die scanderen dat heel de economie doodkapot wordt gemaakt om slechts een handjevol ouderen en zwakkeren te beschermen tegen Chinese Griep.

Zij betonen zich pas als paniekzaaiers, in alle krampen en furie jegens wie dan ook die oproept tot pas op de plaats. Tegen degenen die z'n zorgen uit over het welzijn en de risico's van dierbaren etc.
Ik meen dat die economische bangebroeken een belangrijke lus in hun denken overslaan. Dat zijn overigens niet zelden figuren die beweren 'het' zelf onder de leden te hebben gehad, en dat het wel even kudt was, maar 'te doen'. Coronaatje Light zeg maar.

De ontbrekende denklus is deze. Door het grillige pad der verspreiding van dit virus blijft het risico bestaan dat het ongezien en onmerkbaar hopt naar anderen, die weer anderen besmetten, die vervolgens de dierbaren van die triomfantelijke economievoorvechters treffen. In die gevallen zullen ze wel wat anders gaan piepen.
(Nee doen we niet, want "wij zijn voorzichtig ja?').

Het is deze mentaliteit juist die de cyclus van besmettingen in stand houdt. Zolang er geen beproefd en effectief toegepast vaccin is, en/of beproefd en effectieve behandeling (medicatie), zal iedere poging om het geld weer te laten rollen dmv. geldtransacties op fysieke plekken etc. de belofte in zich houden dat er op grotere schaal slachtoffers vallen - die sowieso geen bijdrage aan 'de economie' meer hebben. Op korte termijn hooguit, via de begrafenisondernemerT. Of een stukkie erfbelasting, wat een heel indirecte vorm van economie is.

Wat ik nog beter bedoel qua economie, is dat iedereen in hetzelfde schuitje zit. En dat het domino-effect van dit gestripte bestaan financieel op alles in elkaar doorwerkt. En wat staat er aan het eind van die dominoreeks?
De grootgrutters, de woningbouwbedrijven, de banken, de overheid. Etc.

Het zou volgens mij simpel moeten zijn om van al die posten te accepteren dat er minder geld in omgaat, omdat die flow in hetzelfde tempo tot stilstand (versobering) aan het leiden is.

Met dit uitgangspunt durf ik zelfs te stellen dat er helemaal geen economische crisis is, of zal zijn.
Het is een kwestie van voorlopig uitzingen, wat intussen al 2 maanden prima lukt. En ja, er zal die geldstroom weer op gang moeten komen, om 'de economie' gezond te gaan maken. Maar ook dat zal het tempo moeten aanhouden die dit virus dicteert - pas als de medische middelen (vaccins dus) voor elkaar zijn.
En dan ook pas als de meest verstandige regie op orde is om de leute (wereldwijd) daarmee te behandelen.
Tot die tijd is het zinloos om te jammeren over dé economie.

Kudtkip | 15-04-20 | 18:30

Ipv geld aan de supermarktwerkers te geven zouden ze ook de boer een betere prijs kunnen geven

sko | 15-04-20 | 18:24 | 1

Dat sowieso. Er zit teveel handel tussen boer en consument. Boer kan ook direct aan vondument verkopen natuurlijk. Maar boer is vooral boer.

sjef-van-iekel | 15-04-20 | 20:53

Rutte heeft nog wel wat over van mijn 1.000 euries.
Effe alle gekheid, ze zouden wat mij betreft best een bonus mogen krijgen en niet alleen vanwege deze crisis. Echter zitten ze net als 90% van de rest van de beroepsbevolking niet hoog genoeg in de pikorde.

Rotterdammert1965 | 15-04-20 | 17:59

Helemaal mee eens. Die kids verdienen €3,50 per uur. Komen nauwelijks aan pauze toe, maar krijgen 'm, of ze 'm nou wel of niet nemen, niet uitbetaald. Aan het eind van de dag ook nog even (onbetaald) helpen de winkel opruimen. Pas met 16 mag je achter de kassa, behalve als paps of mams toestemming geeft dat dat ook al met 15 mag. Waarna je hele dagen werk van een 16-jarige zit te doen. Tegen het uurloon van een 15-jarige.
Echt, aan alle kanten worden ze uitgeknepen.
De bikkels die dat volhouden, hebben het meer dan verdiend.

J. Jarig | 15-04-20 | 17:44 | 1

Schijnbaar zijn er genoeg jongeren die genoegen nemen met €3,50 per uur. Als ze geen mensen kunnen vinden die voor die vergoeding willen werken gaat vanzelf de honorering omhoog. Kwestie van vraag en aanbod.

koter | 15-04-20 | 19:52
-weggejorist-
VerganeGlorie | 15-04-20 | 17:39 | 2
-weggejorist-
King of the Oneliner | 15-04-20 | 17:19 | 2

Tja, zou je in moeten kunnen beleggen of zoiets

Feitenpliesie | 15-04-20 | 17:10

Flikker op met je bonus, gewoon je werk doen, ze krijgen elk uur betaald. Als je door Tokkies uitgescholden wordt flikker je er maar een paar blikken bruine bonen overheen of tegenaan.
Ze lopen veel minder risico dan artsen, verpleegkundigen en uitvaartverzorgenden.

Openbaar Mysterie | 15-04-20 | 17:07 | 15

@Shi-queen | 15-04-20 | 21:09: ik snap t en heb respect. Ga zelf al minder omdat ik moe wordt van die boomertokkies die over me hee lopen rijken en dan grote bek hebben als je alleen al kucht. Personeel heeft dat de godganse dag en moet wel vri3ndelijk blijven.

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:16

@Shi-queen | 15-04-20 | 21:09:
Tja. Klanten lastig volk altijd. Je kan ook vrijwilligerswerk doen, daar wordt je vaak 'betaald' in dankbaarheid en waardering.

Lafayette | 15-04-20 | 22:20

Beste Openbaar Mysterie,

Het is voor mij een mysterie waarom u in het openbaar soliciteert naar de vetleren medalle van lul van de week.
Die niet dom, zeg! Evocatus
.

Evocatus | 16-04-20 | 00:04
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat dacht van al die non- vitale werkers die thuis zitten, HR medewerkers, Communicatie deskundigen, etc. Gaan die knot wijven ook nog naar de supermarkt met 2 koters in de winkelwagen. Als ik dan vraag, moet dat dan, zeggen ze ik heb geen oppas. Waar is je vent dan vanavond ??

Vitale-Reaguurder | 15-04-20 | 17:07 | 1

Vent,? mama s nieuwe vriend zul je bedoelen.

joppo0 | 15-04-20 | 17:56

Eens met die €500 bonus. Netto.

Voor het eerst dat ik het volledig eens ben met een voorstel van de FNV.

Goofy Goofball | 15-04-20 | 17:05 | 2

Hear hear.

Uw Verzekeringsadvis | 15-04-20 | 17:17

Ach Rutte bood toch al duizend. Die zal toch binnenkort wel komen?

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:17

Respect, desalniettemin. Elke dag de huid volgescholden krijgen door tokkies met tattoos op de kuit omdat ze twee minuten moeten wachten. En dat voor 6 euro bruto. Maar zij mogen wel werken, zo kun je het ook zien.

JJMS | 15-04-20 | 16:59

In plaats van een wit shirtje aan te trekken kan je je beter sterk maken om al die zorgmedewerkers gewoon drie maandlonen te betalen, er is is ook plenty geld voor Brussel.

uisge baugh | 15-04-20 | 16:56

Badelog? Wat heb ik nu weer gemist?

JJMS | 15-04-20 | 16:53 | 4

Volgens de Nederlandse Voornamenbank behoorlijk uniek.

Vrouw: als eerste naam: minder dan 5 personen. In 2014 procentueel lager dan 0.0001%

BubbelWater | 15-04-20 | 17:06

Een rooie... ik smelt altijd voor roodharige vrouwen, zeker als ze er zo lief uitzien.
(en wie commentaar heeft moet met beter aankomen op zijn zolderkamer)

me163komet | 15-04-20 | 17:33
-weggejorist-
Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

Crisis of niet, gezien de reacties blijven we een stel tyfusegoïsten.

Zeiss | 15-04-20 | 16:49 | 5

@Zeiss | 15-04-20 | 17:44: Ik werk ook gewoon buiten huis. Krijg geen bonus. Dus wat is het probleem ?

loser | 16-04-20 | 01:38

@loser: het verschil is, dat uw werkgever niet door u een miljard extra omzet heeft gedraaid de afgelopen maanden. Wanneer dat zich voordoet, gun ik u ook 500 euries.

Het brein erachter | 16-04-20 | 02:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Steun volledig van deze zijde. Gevarengeld en dapperheidsbonus.

Gaat het niet dan? | 15-04-20 | 16:47 | 3

Tuurlijk, u bent uiteraard bereid om 10% of meer voor uw dagelijkse boodschappen te betalen, toch?

Bolder | 15-04-20 | 17:02

Je doet slecht betaald werk en dan ben je dapper ?
Ik dacht dat het niet gekker kon.

loser | 16-04-20 | 01:40

@loser: u bent gewoon zuur. Vervelende eigenschap.

Het brein erachter | 16-04-20 | 02:18

Hoewel ik mij eindeloos heb verkneukeld over de naam 'Badelog' is het wel een verademing dat men niet probeert multiculti uit te stralen door plichtmatig een hoofddoekmeisje er bij op te drukken. Gewoon een kaaskop en een ginger. Het kan nog gewoon in Nederland. Soms.

Captain Pervert | 15-04-20 | 16:44

Ik denk dat Frits weer een paar leuke F1 auto’s incl motor en reserve onderdelen aan zijn collectie gaat toevoegen. En die caissières en vakkenvullers moeten niet zeiken als ze boven de 20 zijn vliegen ze er toch uit.

Mark zit te Dutten | 15-04-20 | 16:40

Word er een beetje gaar van,klappen voor de zorg,klappen voor de vakkenvullers en cassieres,,maar mijn man moet ook gewoon elke dag om 6 uur op om naar zijn vaste klanten om de leesmap af te leveren en geloof me maar,elke dag is dat een lange volle dag . Mijn zoon moet elke dag ook nog gewoon zijn werk doen bij gemeente groen.. ik hoor jullie wel denken,,leesmap? Ja leesmappen is ook werk. Vooral.in deze tijd een welkome afleiding van t thuiszitten. Gemeentegroen en en de werf? Jazeker als dat niet doorgaat dan word t een zooitje in de gemeentes die al op halve kracht draaien nu. Anderhalf meter.afstand houden.. t is een uitdaging. Post en pakket bezorgers gaan ook gewoon door,en zo zijn er nog zat mensen buiten zorg en school die nog steeds hard aan t werk zijn.ik zeg applaus en een extra bonus ,voor hun allemaal!

haatsmurfin | 15-04-20 | 16:35 | 6

@JJMS | 15-04-20 | 17:00: Dat dus,en daarom zet ik bovenstaand voorbeeld ook op. Wees blij dat je door te werken je baan houden kan. Maar ook omdat ik me erger dat alleen bepaalde beroepen steeds genoemd worden in deze tijd. Iedereen die doorwerkt nu verdient een pluim. Mijn laatste 2 zinnen in bovenstaand stukje van mij is ook duidelijk een sneer.

haatsmurfin | 15-04-20 | 17:45

@Uw Verzekeringsadvis | 15-04-20 | 17:20: En hoe moeten zij dat betalen ?

loser | 16-04-20 | 01:40

De leesmap en de gemeentewerf hebben geen miljard extra omzet gedraaid, dus dan wordt er niet gauw met 500 euro gesmeten. Waardering verdienen zij uiteraard ook gewoon. Applaus wordt gegeven waar er extra hard (dubbele diensten) wordt gewerkt en mensen nog veel vaker dan gewoonlijk met dood en verderf worden geconfronteerd.

Het brein erachter | 16-04-20 | 02:23
▼ 3 antwoorden verborgen

zie meerdere posts hieronder ja

dathoujetoch | 15-04-20 | 16:32

Badelog klinkt als een beest uit Mordor. Voor de rest ze doen hun werk, hebben werk en schijt aan de 1,5 m-regel. Vervolgens staan ze de volgende dag weer tussen de klanten. Geef die mensen die noodgedwongen hun baan verloren zijn.

Blote Bertus 2000 | 15-04-20 | 16:29

Dat van het saucijzenbroodje en de Bullit, ik verbaas mij daar idd over wanneer ik dat zie. Je kunt ook gewoon thuis de bammetjes smeren en op werk opeten. Het is een keuze.

RGV42 | 15-04-20 | 16:28

EUR 500,00 netto? Hallo? Is dat niet een beetje TE? We hebben het hier niet over verpleegkundigen!

WarremeWors | 15-04-20 | 16:25 | 1

Die hebben al applaus gehad.

Het brein erachter | 16-04-20 | 02:25

Waarom? Lekker socialistisch weer. Het grote, kwade slechte bedrijf verdient veel geld en moet dat maar verdelen onder de mensen onderaan de ladder.

Le Roi | 15-04-20 | 16:23

Gisteren een telefonische klacht ingediend over zo`n AH filiaal hier in de wijk. Vakkenvullers die geen afstand houden, karretjes die niet worden gereinigd, rochelende klanten voor de deur. Ons zien ze daar voorlopig niet meer. We gaan wel naar een andere super.

RickRD | 15-04-20 | 16:21 | 10

@Zeiss | 15-04-20 | 16:47:
Nou ja, da's gewoon feedback, daar kan het hoofdkantoor wel wat mee hoor.
Ik heb ook regelmatig geklaagd over een bepaald filiaal. Was ook een duiventil wat managers betreft. En ook gelegen in een Krachtwijk...
Terwijl, als ik zie hoe het óók kan, bij AH.
Gewoon kwestie van mentaliteit.

Papa Jones | 15-04-20 | 16:52

@Papa Jones | 15-04-20 | 16:52:

Ongelooflijk hoeveel stropdassen een simpele supermarkt tegenwoordig nodig heeft.

JJMS | 15-04-20 | 17:01

RickRD | 15-04-20 | 16:21 | Wat dacht van al die non- vitale werkers die thuis zitten, HR medewerkers, Communicatie deskundigen, etc. Gaan die knot wijven ook nog naar de supermarkt met 2 koters in de winkelwagen. Als ik dan vraag, moet dat dan, zeggen ze ik heb geen oppas. Waar is je vent dan vanavond ??

Vitale-Reaguurder | 15-04-20 | 17:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Of heeft Thomas nu 2 knotjes in het haar? Tegenwoordig is niets zeker.

Arkan Sonney | 15-04-20 | 16:18

Badelog? Is dat een nieuwe serie op Netflix?

Swaffelkaffert | 15-04-20 | 16:17

Ik denk dat Badelog een norse/nordic vikingennaam is. Dus uitspraak "Bädelou".

Arkan Sonney | 15-04-20 | 16:17 | 1

Germaans ja, dus zou goed kunnen. Badelou waar ligt de pindakaas nou?

Pluisbaard | 15-04-20 | 16:25

Vakkenvullers vs Zakkenvullers. No match helaas.

ManusMann | 15-04-20 | 16:17 | 1

Supermarkten die het niet doen openbaar maken kunnen wij als klanten gaan lopen zeiken, heb ik al gedaan tegen de lokale centenpik.

Uw Verzekeringsadvis | 15-04-20 | 16:21

Badelog. Negen maanden. Veel intelligent-lockdown-baby’s gaan die naam met trots dragen.

RickTheDick | 15-04-20 | 16:12

Zou Badelog aritmisch of wiskundig zijn? (haha, snap je hem, 'logaritmisch', wiskundig, ik vond hem zelf wel leuk).

JackStick | 15-04-20 | 16:11 | 2

Bedankt! Nu zit ik straks weer een uur op Wikipedia om uit te zoeken hoe dat ook al weer zat.

Sinterbikske | 15-04-20 | 16:14

@Sinterbikske | 15-04-20 | 16:14: Het equivalent van aritmisch m.b.t muzikaal staat gelijk aan discalculie m.b.t wiskundig. En als je niet weet hoe je 'muziekaal' schrijft, dan heet dat 'adiscalculitmisch'. ThomAS lijkt me dan weer wel wiskundig (want x-as en y-as).

JackStick | 15-04-20 | 16:19

In Oostenrijk krijgen winkelmedewerkers, afhankelijk van Hofer(Aldi), Lidl of Rewe(Penny/Billa/Bipa/Merkur) tot een maand extra betaald. De regering heft daar (luister je even, Rutte!) geen, herhaal geen, belasting over.

bergsbeklimmer | 15-04-20 | 16:07 | 2

Oostenrijk gaat geen miljarden naar Zuid-Europië sturen, het moet hier betaald worden.

dathoujetoch | 15-04-20 | 16:21

Ja daar werken 30 mensen totaal, kunst. AHOLD Delhaize heeft 375.000 medewerkers x 500 euro is alleen al bijna 200 miljoen euro, dus die 500 euro gaat het niet worden. Zal wel 250 euro worden voor fulltimers en uitgekeerd in consumptiebonnen voor gratis koffie in de koffiecorner of zoiets.

Watching the Wheels | 15-04-20 | 16:23

Nomen est omen. Bade log in Engels: unusually or comparatively large in size or dimensions

BASinnic | 15-04-20 | 16:05 | 2

Of: Bad loch, zoiets als ‘wrong hole’?

Sinterbikske | 15-04-20 | 16:11

Thomas en Badelog, doe maar een kapseltje.

BubbelWater | 15-04-20 | 16:04 | 1

ook daar zijn de kappers dicht, zo te zien

dathoujetoch | 15-04-20 | 16:14

In alle realiteit, die extra omzet is niet omdat er ineens veel meer gegeten wordt. Wat ze nu extra verkopen, verkopen ze straks minder. Niet alles, maar een groot gedeelte. Dus als die bonus er komt gaat dat af van de winst van Q2, naast de mindere cijfers van Q1. Shorten die handel.

Freert Gilders | 15-04-20 | 16:03 | 5

Komt van de kleintjes af, mensen willen nu maar een winkel ingaan of laten bezorgen, Doen alleen AH, Plus en Jumbo.

bijna_raak | 15-04-20 | 16:15

Out of home is vrijwel dicht, dat scheelt wel degelijk omzet voor het retailkanaal.

5611 | 15-04-20 | 18:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom niet, allemaal 1 minuutje gratis winkelen?

Paaldanseres | 15-04-20 | 16:03 | 1

Staan we weer voor lege schappen.

Watching the Wheels | 15-04-20 | 16:25

er bestaat geen kinderarbeid, corruptie en politieke beerputten in Nederland, echt niet

HetOorAakel | 15-04-20 | 16:01

Een supermarkt heeft forse omzetten met dunne marges. Zeker op kruidenierswaren. Vlees en bederfelijk goed is wat ruimer qua marge maar daar speelt het overschrijden van de uiterste verkoop datum weer een rol. Er is veel kruissubsidie tussen producten in de supermarkt. De marge van het ene product moet de krapte van de andere (aanbieding) soms dekken. Sommige producten hebben een lage omloopsnelheid maar nemen wel dezelfde kostbare schapruimte in. De factor personeel is een een hoge kostenpost (bij ieder bedrijf), dus zoekt men jonge goedkope krachten als vakkenvullers vrijwel nooit vaste contracten en bij onze supermarkt bestaan er geen contracten van meer dan 24 uur per week, de meesten hebben minder. Tel uit je winst.
500 euro bonus, dat is wel erg ruim ingezet.

Broadsquire | 15-04-20 | 15:58 | 6

@Broadsquire | 15-04-20 | 16:26: Nee ik ben geen manager in die branche of zo. Nee dank je. Dit is gewoon terug te vinden in opleidingsmateriaal en marketing kennis.

Broadsquire | 15-04-20 | 16:30

Geleuter. Jaaromzet 2019 Ahold 66 miljard. Nettowinst onderaan de streep 1.8 miljard ofwel 2.7% van de omzet.

5611 | 15-04-20 | 18:23

@Broadsquire | 15-04-20 | 16:26: poe he het lijkt wel een commercieel bedrijf. Vergeet ook niet de volgevreten directie en aandeelhouders. Zij vullen hun zakken nog harder. De werkvloer kan de teringof beter gezegd de corona krijgen. Een viezere sector waar personeel tot het bot uitgeknepen wordt, is er niet

gelachewoar | 15-04-20 | 22:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Gutte gute wat zal dit het goed doen bij het volk. Een beetje verder nadenken is misschien ook een idee, er wordt namelijk geen piek extra verdiend. Extra omzet is leuk maar wel eens gedacht aan de extra kosten die er gemaakt worden? Veel zieke mensen dus duur uitzendpersoneel, nachtdiensten en weekend diensten, aanpassingen in alle winkels enz enz. En dat allemaal op centenhandel waar weinig marge op zit. Makkelijk scoren maar nadenken ho maar.

Hunter S. Thompson | 15-04-20 | 15:58

Ze kunnen gewoon aan het werk,verdienen dus gewoon hun geld. Geef die 500 euro aan mensen die verplicht thuis moeten zitten en nu geen inkomen hebben. Die hebben het harder nodig.

Tepstra | 15-04-20 | 15:58 | 1

Ja de mensen die helemaal niks bijdragen aan de maatschappij, die moeten we belonen

TDB | 15-04-20 | 18:15

En ze verdienen al zoveel. Echte Almeerders, die Thomas en Badelog.

RickTheDick | 15-04-20 | 15:58

Frits van Eerd verslikte zich spontaan in zijn koffie na het lezen van dit artikel.

Cookieman | 15-04-20 | 15:58 | 3

Prima kerel, die Frits, heeft iets moois neergezet in zeer korte tijd. Respect. Toch is een extraatje voor al die vakkenvullers echt wel op zijn plaats, ik heb met eigen ogen kunnen zien dat ze zich echt de pleuris hebben gewerkt.

MarkiesDeBalzaque | 15-04-20 | 16:07

Volgens mij toont Jumbo zich best maatschappelijk betrokken tijdens deze periode. Zo heeft het tijdelijk honderden mensen overgenomen van Sligro, dat de deuren grotendeels heeft moeten sluiten. Dat terwijl Jumbo en Sligro een flink onderling geschil uitvechten bij de rechtbank. Hetzelfde heeft Jumbo gedaan met personeel van andere horecagroothandels, zoals ActiFood. Ondertussen heeft Jumbo een extra bijdrage gedaan aan de voedselbanken. Daarnaast worden er in plaats van het koningsdagontbijt pakketten aan de voedselbank geleverd. En dan sla ik de kleine acties maar effe over.

The_iron_boar | 15-04-20 | 16:09

Dan moet Colette maar even opletten.

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:21

Hallo Badelog, alles goed?

Al 40 supermarktmedewerkers overleden in de VS door COVID-19.

Jaa, geef deze helden minimaal een bonus van 500 euro netto!

rachid82 | 15-04-20 | 15:57 | 3

"Al 40 supermarktmedewerkers overleden in de VS door Covid-19." Okee, maar die zijn waarschijnlijk allemaal een stuk ouder dan onze supermarktmedewerkers. Plus ze hebben waarschijnlijk allemaal hetzelfde formaat als die dikke van de Plus-reclame.
Appels met peren.

VanBukkem | 15-04-20 | 16:06

@VanBukkem | 15-04-20 | 16:06:

Heb vroeger ook in een supermarkt gewerkt. O.a. in de AH en in de Konmar, ken je dat nog? Wat een leuke tijd was dat zeg! Was 15 toen ik begon. Heb er gewerkt totdat ik naar de uni ging. Nog nooit zoveel pussy gehad als in die periode. Mag ik dat zeggen van Joris? Anyways, ik ben pro 500 euro netto bonus voor supermarktmedewerkers! Mag van mij ook 1000 euro zijn! Ze werken zich de pleuris.

rachid82 | 15-04-20 | 16:13

@rachid82 | 15-04-20 | 16:13: Konmar herinner ik me nog wel. Toen ze weggingen stonden alle huisvrouwen te huilen en de winkel vol met honderden bloemen.

gato | 15-04-20 | 16:42

Wat gelul weer.
Iedereen die betaald werkt wordt tegenwoordig een held genoemd. Maakt niet uit of het puberende zakkenvullers zijn. Vrijwilligers. Daar moet je pas waardering voor hebben. Niet mensen die gewoon een zakelijke deal (arbeidsovereenkomst) hebben. Zoek eens wat 15- of 16-jarige vrijwilligers en zet die in het zonnetje.

Lafayette | 15-04-20 | 15:57 | 6

Flikkers toch op man, ze lopen op de meest belachelijke tijden jouw pleepapier aan te vullen voor een hongerloontje.

MarkiesDeBalzaque | 15-04-20 | 16:13

@MarkiesDeBalzaque | 15-04-20 | 16:13:
Wat een onzin. Het is geen vrijwilligers werk. Als er niets betaald zou worden zouden ze niet op komen dagen. Werktijden zijn helemaal niet relevant in dit verhaal. Doe niet zo melodramatisch. Gewoon werken voor de centjes. Klaar.

Lafayette | 15-04-20 | 16:50

Wat gelul is teroepen van” dank aan onze helden” op tv en kranten , maar over de brug komen kost weer net teveel kruideniers zijn het oooo wacht

Banenenrepubliek | 15-04-20 | 18:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is tekenend voor de status van onze cultuur dat er Nederlanders zijn die bij de naam Badeloch niet meteen aan de Gijsbrecht denken.

JTKDM | 15-04-20 | 15:57 | 4

@Sinterbikske
Thomas, van Thomas de trein.

@JTKDM
Welke Gijsbert?

VanBukkem | 15-04-20 | 16:01

@VanBukkem | 15-04-20 | 16:01: ja die ja. Lol. Heb ff gegoogled, maar heb op school nooit iets geleerd over Badeloch. Heb toch nog een tijdje atheneum gedaan.

Sinterbikske | 15-04-20 | 16:05

@VanBukkem | 15-04-20 | 16:01: gijsbert? Seabert bedoel je zeker? Sorry, maar veel meer dan Marieke van Nimwegen hebben we niet gehad op de school waar ik op zat.

Sinterbikske | 15-04-20 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Een badelog klinkt als een stuk gereedschap wat je pakt als de wasbak verstopt is en de plopper en 2 liter HG ontstopper niet meer helpen.

Captain Pervert | 15-04-20 | 15:57 | 1

Of een robuuste grenenhouten waskuip, nu bij de Ikea.

De verwarde man | 15-04-20 | 16:01

Leuk ding hoor die Badelog, en die ouders zijn vast ook alto's net als ik. Top.

Pluisbaard | 15-04-20 | 15:57

Ik weet wel waar de bonussen terecht komen!

Harrie7949 | 15-04-20 | 15:53

Respect voor de helden die doorwerken in deze omstandigheden.

stipjes | 15-04-20 | 15:53

Overal wel geweest in Europa, maar alleen in Nederland doen ze nog aan kinderarbeid in de supermarkten.

Sendis | 15-04-20 | 15:51 | 2

Hebt u liever de Amerikaanse, waar bejaarden aan uw boodschappen zitten?? Of achter de kassa?

dathoujetoch | 15-04-20 | 15:56

@dathoujetoch | 15-04-20 | 15:56: Nee, dat is het andere uiterste. Franse, Duitse, Belgische supermarkten worden bestierd door volwassen, professionele krachten tegen normale, volwassen salarissen. Dát zou ik graag ook hier zien.

Sendis | 15-04-20 | 16:51

is die ketting van dat meisje om de klanten op afstand te houden?

Ingridmaas | 15-04-20 | 15:50

Ze werken er hard genoeg voor deze dagen en 1,5m lukt bij de meesten echt niet altijd.
Deze gevarentoeslag mogen ze van mij maandelijks krijgen - doorbetaald bij ziekte.

De verwarde man | 15-04-20 | 15:50 | 2

Gevarentoeslag....
Hoeveel vakkenvullers liggen er ook maar weer op de IC? Oh ja: 0.

VanBukkem | 15-04-20 | 15:55

Eens.... maar. Dan komt de roverheid weer met extra belasting op bijzondere beloningen en blijft er geen kut over voor die jongelui.

uncommonsense | 15-04-20 | 15:49 | 2

Daarom afronden op 1 rug zullen de centenpikken van de Jumbo etc. niet blij mee zijn, eens kijken of ze enig sociaal gevoel hebben, kunnen ze wel weer reclame mee maken.
Als AH zegt we doen het niet dan hebben ze toch een imago probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 15-04-20 | 15:50

Hallo, weet niet wat ze verder verdienen, maar de meesten gaat er maar 36,65% af.
Dat is best netjes.

De verwarde man | 15-04-20 | 15:51

Hier in de buurtsuper staan ze gewoon op een kluitje met elkaar te ginnegappen terwijl de vakken leeg zijn. Niets anders als normaal dus laat die bonus maar achterwege,

2voor12 | 15-04-20 | 15:48 | 2

Je hebt van die supers inderdaad...

Papa Jones | 15-04-20 | 15:50

Bij mij zijn ze juist permanent aan het bijvullen en staan hun karren midden in het gangpad, waardoor 1,5m overhouden sowieso nooit gaat lukken.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:50

Die supermarkten ervaar ik nog steeds als een soort van Russische roulette. Het mooiste zou zijn, net als vroeger bij de kruidenier/groenteboer dat je als 6 jarige je briefje afgaf en het personeel je boodschappen bij elkaar zocht. En je alleen nog af hoeft te rekenen. Vroeger, ver voor de eerste golfoorlog kon je het op laten schrijven, maar dat hoeft natuurlijk niet meer met dat contactloos betalen.

Tishetnetnie | 15-04-20 | 15:47 | 1

Probeer online boodschappen doen eens. Aanrader.

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:49

Zoveel actie voor een bonus voor zorgpersoneel dat met persoonlijk risico Corona patiënten verzorgd heeft zal men lang op moeten wachten.
Risicoloos vakjesvullen ben je al een held?

pga | 15-04-20 | 15:47 | 1

Al eens in de winkel geweest oude mensen die respect loos in je nek hijgen is heel gewoon zal me niks verbazen dat daar ook slachtoffers zullen vallen, maar dar horen we niks van

Banenenrepubliek | 15-04-20 | 18:31

Badelog?? Rare naam, maar goed ze heeft rood haar en en zo te zien mooie heupen dus dat maakt een hoop goed.

Balletje Mayo | 15-04-20 | 15:46 | 3

+1.

Pluisbaard | 15-04-20 | 15:57

Het getuigt wel van goed inschattingsvermogen van die ouders dat ze van tevoren wisten dat hun kind zou uitgroeien tot een Badelog.

jemagookniksmeer | 15-04-20 | 16:12

Ik gun ze die €500 netto bonus van harte.
Want hoewel tijdens het boodschappen vrijwel iedereen zich aan de afstand houdt, lopen er nog steeds figuren rond die niet kunnen lezen.
Vooral die vakkenvullers zijn vogelvrij.

Schietmijmaarlek | 15-04-20 | 15:46

Als ik Badelog was dan zou ik die riem een paar gaatjes losser doen. Ademt wat makkelijker.

VanBukkem | 15-04-20 | 15:46

Het is niemand opgevallen dat de prijzen al een paar weken wat omhoog geschroefd zijn?

Ome_BW | 15-04-20 | 15:46 | 5

@Uw Verzekeringsadvis | 15-04-20 | 15:51: Geldt niet voor alles, maar wel voor heel veel.

Schietmijmaarlek | 15-04-20 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Respect voor deze mensen die in de supermarkt werken .
Elke dag in contact komen met mensen van allerlei slag die misschien wel iets verspreiden wat je niet wil hebben .
Sommige die net niet vechten om bvb wc-papier of andere zaken .
Bij de hogere omzet v/d supermarkt moeten niet alleen de aandeelhouders mee delen maar ook het personeel .

likmegaties | 15-04-20 | 15:45 | 4

@Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:46: De zorg ook natuurlijk en andere beroepen die ik nog vergeten ben .

likmegaties | 15-04-20 | 15:54

Het personeel deelt ook mee: een hogere omzet = meer uren maken = meer loon.
En verder over niet afgesproken winstdelingsregelingen: als je je salaris niet genoeg vindt, word je toch lekker ondernemer.

jemagookniksmeer | 15-04-20 | 16:14

Hoe zo ? Voor deze crisis kwamen zij toch ook in contact met mensen die misschien wel iets verspreiden wat je niet wil hebben. Dus wat is het probleem ? Waarom moeten zij nu dan opeens helden zijn ?

loser | 16-04-20 | 01:47
▼ 1 antwoord verborgen

Of we stoppen met het jeugdloon en geven iedereen een volwaardig salaris.

seniruh | 15-04-20 | 15:44 | 3

Hahahaha!
Nee joh. Kinderarbeid en bij 18 eruit.

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:46

Dan maken die kids hun school niet meer af joh. Gewoon lekker werken voor die paar meiertjes, velen gingen ze voor en velen zullen nog volgen en hadden er een prima tijd.

John McClane | 15-04-20 | 15:47

@John McClane | 15-04-20 | 15:47:
Of je geeft mensen die geen opleiding een kans om aan de bak te gaan en niet van een bijstandsuitkering gebruik hoeven te maken. Die komen nu niet aan de bak omdat ze moeten concurreren met iemand die 2 tot 3 keer zo goedkoop is.

seniruh | 15-04-20 | 16:34

Wat is het percentage covid19 patiënten onder supermarkt & schoonmaak/vuilnis-ophalers?

am*dam | 15-04-20 | 15:44 | 2

183.

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:45

Waarschijnlijk niet hoger of lager dan bij de rest van de bevolking. Maar wel met dien verschil dat deze jongelui er amper wat of helemaal niks van vernemen.

VanBukkem | 15-04-20 | 15:59

Woon in Den Haag, maar ga morgen boodschappen doen bij JUMBO in Almere. Wil die Badelog wel is in het echt zien, of is ze alleen 's nachts aanwezig ??

Vitale-Reaguurder | 15-04-20 | 15:43 | 2

Neem vooral genoeg knoflook mee en een zilveren kruis om jezelf te beschermen.

Sinterbikske | 15-04-20 | 15:51

Sinds wanneer gaan we uit van omzet? Ze zullen neem ik aan extra uren maken, misschien extra collega's. Drukt normaal zwaar op de winst. Voer winstdeling in en dan voor iedereen en altijd.

NLgaatnaardeklote | 15-04-20 | 15:42 | 1

Groot voorstander van! Werkt veel beter dan bonussen en andere beloningssystemen.

LibertyCity | 15-04-20 | 15:45

Badelog. Jeetje. Wat een naam. Wel een roodharige. Verder zal ze 16 zijn, dus ik zeg niks.

BBRDWR | 15-04-20 | 15:41 | 6

@Vitale-Reaguurder | 15-04-20 | 15:47: Wanneer je dat nummer op 45rpm single hebt, adviseer ik je om eens de b-kant te draaien, is stukken mooier als de a-kant.
En dat die zangert ook al dead is, dat had niet gehoeven he.

Simon_Ketellapper | 15-04-20 | 16:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is een ‘Badelog’?

Sinterbikske | 15-04-20 | 15:40 | 2

Zie hieronder. En Vondel.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:49

Een logbestand van hoe vaak iemand in bad gaat denk ik.

Balletje Mayo | 15-04-20 | 15:51

Solidariteit. Gewoon voor alle medewerkers. Krijgt Max eenmalig 5 ton.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:37

Marge is 2, 3% van een supermarkt. Op 1 miljard maakt 20 tot 30 miljoen .Honderdduizend vakkenvullers (parttimers) maakt zo'n 65 miljoen netto tegenover 20 tot 30 miljoen. Onzin dus.

arlen | 15-04-20 | 15:35 | 7

@Papa Jones | 15-04-20 | 15:46:
Aan de andere kant vinden ze dat waarschijnlijk verraad t.o.v. hun collega's.
Het zijn gewoon helden.

Papa Jones | 15-04-20 | 15:48

@Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:38: Operationele marge of netto winst?

5611 | 15-04-20 | 18:30

@Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:38: Jumbo 6,33 miljard omzet, nettowinst 160 miljoen.

arlen | 15-04-20 | 21:12
▼ 4 antwoorden verborgen

En aan de andere kant zijn hun ouders werkeloos geworden. Die verdienen normaal het drievoudige. Ziedaar de 'intelligente' lockdown.

van heinde en verre | 15-04-20 | 15:35 | 2

welnee joh. Iedereen werkt nog. Thuis, of waar ze ook aan het werk zijn. Die bedrijven die nu geklapt zijn waren toch al geklapt. net als die oudjes met Corona. Hadden kerst toch niet gehaald...

BBRDWR | 15-04-20 | 15:39

@BBRDWR | 15-04-20 | 15:39: Nee, dat is niet zo. Horeca, toerisme, luchtvaart, events, automotive, bloemen. Uit eerste hand weet ik dat het daar mega-ramp is. 80-100% omzet daling. Dat houden weinig bedrijven, laat staan zzp-ers vol. En die ZZP'ers, denk nou niet dat ze allemaal vrijwillig voor hun 'eigen bedrijf' gekozen hebben.

van heinde en verre | 15-04-20 | 16:52

Dat is wel een aparte voornaam die je niet zo vaak hoort, Thomas.

JackStick | 15-04-20 | 15:34 | 1

Zeker in Almere. Waar jongens vaker Breijan of Djowie heten.

Poesmobiel | 15-04-20 | 15:43

Deze gastjes hebben werk.
Veel leeftijdsgenoten zitten werkloos thuis te netflixen. Met hun baantjes in de horeca.

nuchterbekeken | 15-04-20 | 15:34

Opeten misschien?

dathoujetoch | 15-04-20 | 15:40

Ach ja, waarom ook niet, we zijn toch al met miljarden aan het smijten.
Er gaat een stevige griep door het land en opeens schijnt geld geen rol meer te spelen.

VanBukkem | 15-04-20 | 15:32 | 3

Sttt.. straks komt de toorn der coronadeugers....

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:38

Tjah in deze troll grap trapt iemand meer in natuurlijk.

obzzcure | 15-04-20 | 15:41

Met jij niet gewoon aan het werk, asperge steken of zo?

zwellevertje | 15-04-20 | 16:01

Wees toch eens blij dat je werk hebt. Niemand die een doorwerkende vuilnisman, bouwvakker of boer meer wil geven omdat hij zijn werk blijft doen. Iedereen is vitaal als hij zijn handen laat wapperen. Niemand is een held als puntje bij paaltje komt, zelfs de meeste zorgverleners niet.

suscrofa | 15-04-20 | 15:32 | 3

Ze weken harder, wellicht langer en onbeschermd in gevaarlijke omstandigheden.

nemo_nemo | 15-04-20 | 15:35

@nemo_nemo | 15-04-20 | 15:35:
Dat risico geldt evengoed voor de vuilnisman, bouwvakker en boer die er zijn boodschapjes komt doen na een dag hard werken. Naarmate de infectiegraad toeneemt ben je in elke publieke ruimte waar je je begeeft "at risk". Moeten we zulke noodzakelijke levenshandelingen voor ieder van ons nu gaan belonen met "heldendom" en een financiële beloning ? Waar een ander zijn orderportefeuille heeft zien opdrogen door (tijdelijke) bedrijfssluiting en van het kastje naar de muur wordt gestuurd voor acute hulp door overheid en banken.

suscrofa | 15-04-20 | 16:06

@suscrofa | 15-04-20 | 16:06: Tja, ik geef toe dat hier ook wel weer goede argumenten te lezen zijn ... (Met groet!)

nemo_nemo | 15-04-20 | 18:43

Ik ga vanavond nog maar eens klappen.

Guillermo | 15-04-20 | 15:30 | 1

Ik doe morgen een zwart t-shirt aan.

De verwarde man | 15-04-20 | 15:55

Het is natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod maar het aanbod is eenmaal moeilijk te sturen in de agrarische sector en daar maken de supermarkten dankbaar gebruik van door de agrarische bedrijven (ook kwekers) flink uit te knijpen. Versproducten zijn de grote winstmakers voor de supermarkten.

In Europa zij dan ook veel supermarkt miljardairs.

AirborneDivision | 15-04-20 | 15:30

Mijn inzending dit jaar voor het Van Dale woord van het jaar: Badelog.

JackStick | 15-04-20 | 15:30 | 3

Haar zus heet Weblog.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:35

@Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:35:
Badedas had je ook nog. Die was de hele tijd in d'r sas.
Zal 'r nicht wel zijn.

De verwarde man | 15-04-20 | 15:57

@De verwarde man | 15-04-20 | 15:57: jeugdsentiment. Ik kan mij nog goed die reclames heugen, de pluspunten werden duidelijk weergegeven.

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:28

Geef ze een extraatje, ze zijn voor mij de helden echt. Ik laat alles thuis bezorgen, ook mijn ouders, zo hoeven ze ook geen onnodig risico te lopen. TOPPIE!!

obzzcure | 15-04-20 | 15:29 | 2

U laat uw ouders thuisbezorgen? Wel zo veilig.

dathoujetoch | 15-04-20 | 15:32

Dat is nog eens een leuke bonus voor die jonge mensen! Ik gun het ze.

Patje2011 | 15-04-20 | 15:29

Je kind Badelog noemen.. Valt dat onder niet fysieke kindermishandeling?

Superior Bastard | 15-04-20 | 15:28 | 4

Ik kwam hier om dit achter te laten o.a.. Eensch.

Pluisbaard | 15-04-20 | 15:30

Moet u wel goed overschrijven, er staat Keulen.

dathoujetoch | 15-04-20 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ja doei. Worden mijn boodschappen straks weer duurder.

Lorejas | 15-04-20 | 15:28 | 1

Die zijn al duurder sinds er gehamsterd werd.

Schietmijmaarlek | 15-04-20 | 15:41

Hebben de medewerkers in de supermarkt dan nog geen bonus gehad? Schandalig. In Frankrijk en Duitsland al wel.

Drie weken geleden: corona-patiënte in cabriolet tuft gewoon naar de AH. Zegt tegen tienermedewerkster: dit mondkapje draag ik voor jóuw veiligheid!
Je zult er maar werken in deze tijd.

Papa Jones | 15-04-20 | 15:27 | 3

Oh nee, ze had geeneens een mondkapje.
Ze had een sjaal over haar mond geknoopt.

Papa Jones | 15-04-20 | 15:30

@Papa Jones | 15-04-20 | 15:30: u heeft uw gade niet onder controle, zo lijkt het wel.

dathoujetoch | 15-04-20 | 15:38

Maak er duizend euro van. En een fairtrade prijs voor de uitgeknepen leveranciers. Dat zal ze leren.

Mart6037 | 15-04-20 | 15:27

eeehhh, de grootgrutters doen niet aan pauzes. De shifts voor vakkenvullers zijn precies zo kort dat ze geen betaalde pauze hoeven geven. race to the bottom...

wwweetikveel | 15-04-20 | 15:27

Omzet != Winst

Ad Hominem Tu Quoque | 15-04-20 | 15:26

Een paar dagen in Uden geweest (of all places). Twee keer naar de Jumbo van prins carnaval aldaar. Man-oh-man; ogenschijnlijk allerlei maatregelen maar, het volk dat er komt doet werkelijk alsof er niets aan de hand is. Niks het volgen van de pijlen voor eenrichtingsverkeer door de nauwe gangen, niks geen afstand houden en op elkaar letten en de ruimte geven. Gewoon samenscholen en Brabants ouwehoeren met elkaar. Het is nog steeds carnaval in die achterlijke provincie.

aflaatverkoper | 15-04-20 | 15:26 | 7

@zwellevertje | 15-04-20 | 15:56: de meerderheid heeft het niet altijd juist. De meerderheid van de kinderen gelooft in Sinterklaas (en Rutte trouwens). Dus….

dathoujetoch | 15-04-20 | 16:13

@dathoujetoch | 15-04-20 | 16:11: Kom je volgend jaar mee vieren? Misschien pak jij net die 0.1% kans op corona mee! Of misschien wel een dodelijke seizoensgriep of een zware verkoudheid. Het is een gokje waard, reuze gezellig!

PhallusObesitas | 15-04-20 | 16:21

@dathoujetoch | 15-04-20 | 15:28:
"hoogst belangrijk werk"
Inderdaad.
Thuisblijven is een ding, een beetje voorzichtig zijn en aan de ander denken toch wel het minste zijn zou je denken.

aflaatverkoper | 15-04-20 | 18:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Wel een prestatie hoor, een niet-inclusieve foto in de Jumbo Almere. Kudo's voor de directie, dat was hard zoeken zeker?

Graaisnaaiert | 15-04-20 | 15:25 | 2

Na 22:00 uur?

Heiner | 15-04-20 | 15:30

@Heiner | 15-04-20 | 15:30: ik ben wel een ' s avonds door Almere centrum gereden maar dat wordt dan niet.minder inclusief. Integendeel.
Misschien was t juist de 7:00 ploeg

Shoarmamasutra | 15-04-20 | 22:31

1 Miljard extra omzet, hoe dan? Is dat niet gewoon extra omzet door het hamsteren die straks weer verloren worden na het interen op de voorraad?
Of heeft de consument echt ineens voor 1 miljard extra voedingsmiddelen nodig?

BekiekUtMoar | 15-04-20 | 15:25 | 5

Er is veel voorraad ingeslagen. Die omzet zal ook een afvlakkende curve laten zien en misschien zelfs wel een dipje.

Heiner | 15-04-20 | 15:32

Tja, het iss je misschien nog niet opgevallen maar restaurants en zo zijn dicht. (Dus kunnen daar hun eten niet halen.)

nemo_nemo | 15-04-20 | 15:38

En lunchen op school en werk. Ik merk het echt wel aan mijn bestedingspatroon de laatste weken en dan hamster ik nog niet.

Remmersmaak1 | 15-04-20 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Dirk van den Broek ligt straks in een gouden mausoleum.

de euro middenweg | 15-04-20 | 15:24

Badelog. Haar broer heet Galbak?

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:23 | 4

Gavour. Broertje van Affoer.

Lorejas | 15-04-20 | 15:28

@Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:24: Ken iemand die noemde zijn dochter Filou. Bleek een Belgisch speciaalbier te zijn. Frans voor Deugniet. Wel lekker biertje.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:32

@Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:32:
Filou is afgeleid van Philou. De meisjesnaam Philou is een meisjesnaam die twee mogelijke verklaringen heeft voor de herkomst. Vermoedelijk stamt deze naam af van het Griekse woord ‘philai’. Dat betekent ‘liefhebben’ of ‘strelen’.

Het is ook mogelijk dat de naam is afgeleid van het Franse woord ‘filou’. Dat betekent ‘bedrieger’, maar kan ook worden vertaald als ‘deugniet, boef’.

Klinkt wel leuk. Maar misschien eerder als naam voor een kat.

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Even afwachten als straks de voorraden thuis aangesproken gaan worden dat zakt die omzet weer in.

Der Schnitzeljäger | 15-04-20 | 15:22 | 2

Ik kan inmiddels geen blik soep of afbakbroodje meer zien.

VanBukkem | 15-04-20 | 15:37

Leve de man van de SRV.

Nehemia | 15-04-20 | 15:18

Lekker als je vakken vult bij de HANOS, geen reedt te doen!

dugo | 15-04-20 | 15:18

Dat is grofweg 45 miljoen, uitgaande van 30.000 medewerkers bij appie en een marktaandeel van ongeveer 33%.
Hoeveel winst denk je dat de supermarkten maken? Genoeg om 5% van de omzet weg te geven? En er worden meer medewerkers ingezet, omdat je niet dezelfde productiviteit kunt draaien met inachtneming van 1.5 meter. En minimaal een extra medewerker die de karretjes desinfecteert/ingang bewaakt. Veel winkels hebben ook extra beveiligingspersoneel ingezet. 500 euro de man is volkomen uit de lucht gegrepen.

Corrigeer me maar als ik rekenfouten heb gemaakt.

lirft | 15-04-20 | 15:17 | 5

@Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:30:
Per maand?

lirft | 15-04-20 | 15:30

@lirft | 15-04-20 | 15:30: nee, in een heel kalenderjaar. Maar de vraag is om een éénmalige bonus.

Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:37

Niks geen exstra personeel wordt door dezelfde meiden gedaan in tour beurt,

Banenenrepubliek | 15-04-20 | 18:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon iedere Nederlander 1500 euro, kinderen 500. Met een druk op de knop via de belastingdienst en je bank. Kost plm 20 miljard. Peanuts. Komt voor een groot deel direct weer in de economie terug. Net zo als Trump ook doet.

ceesreis | 15-04-20 | 15:17 | 9

@Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:20:
Ja want geld printen en aan de banken geven die vervolgens de burger verder de schuld in duwen is een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet?
Dat is de neo liberale aanpak die de macht van het kapitaal verder uitbouwt en de vrijheid van het individu verder aan banden legt.
Geld wordt er toch geprint. Dan liever rechtstreeks aan de burger uitkeren. Dat werkt veel direkter op de economie dan weer miljarden de banken sector induwen.

JanVergoor | 15-04-20 | 15:37

Op zich zou een kleine beloning voor goed gedrag niet verkeerd zijn, maar of je dat in Euro's moet doen... Als je dan echt zeker wilt dat dat geld aan onze economie ten goede komt en niet aan de economie van Duitsland, België of een ander land, kan je dat beter doen in de vorm van vouchers die alleen bij bedrijven met een NL BTW nummer converteerbaar zijn. Waarom zou je met geld gaan strooien als het over de grens wordt uitgegeven. Dan is het een verliespost. Klinkt heel erg crisis of oorlogstijd, maar er gaat al teveel belastinggeld naar landen die er niet goed mee kunnen omgaan.

Heiner | 15-04-20 | 15:40

@JanVergoor | 15-04-20 | 15:37:
Je kan iedereen ook een miljoen euro geven. Maar als de belastingen daarbij stijgen hebben demense er alsnog weinig aan. Belastingverlagingen (en forse) betekent dat het proletariaat meer overhoudt... om bijv. te besteden aan Nederlandse winkels, horeca en dienstverlening. Iedereen kapot belasten voor een steeds grotere overheid (meerdere in dit gebied, gemeente, waterschap, provincie, staat en EUSSR) houdt het kantklossend klootjesvolk minder over. Ook al geef je ze een pak donnies mee. Ze gaan meerdere malen belasting daarover betalen.

Neo liberalisme staat overigens helemaal niet voor een kleine overheid of kapitalisme, maar dat terzijde.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Die baas van de XL rechts beneden op de foto zit gewoon lekker thuis.

kapoerewiet | 15-04-20 | 15:16 | 2

Die houdt 1,5km afstand. Held.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:18

500 bonus? Waarvoor? Winkels hebben in de beginweken van corona alleen maar basisproducten verkocht waar amper tot geen winst op zit. Het zijn niet de luxe producten zoals met de kerst worden verkocht.

En het is wel makkelijk om 5% in de zorg er bij te eisen, maar die van dit jaar komt bovenop de maandelijkse zorgkosten. M.a.w. ziekenhuizen maakt het niets uit omdat de rekening naar de verzekeraar wordt doorgeschoven die het weer verrekend in de premies. En dan gaan we met zijn allen einde dit jaar gezellig mekkeren over de hogere premies.

Atlantis-95 | 15-04-20 | 15:16 | 2

U moet eens weten hoeveel luxe toiletpapier ik heb aangeschaft.

Earl_of_Doncaster | 15-04-20 | 15:22

@Earl_of_Doncaster | 15-04-20 | 15:22: Je moet ook niet 100€ per rol op marktplaats kopen. Misschien de volgende keer een wat ruimere voorraad aanhouden? Het is de laatste weken weer in de aanbieding. Alsof ze weten dat iedereen op dit moment ruim voorzien is.

Atlantis-95 | 15-04-20 | 15:31

Waarom?
Ik snap m niet echt.
Ze werken toch meer uren, en over, dan krijgen ze toch automagisch meer geld?

Kaas de Vies | 15-04-20 | 15:15 | 2

Het is automatisch of allemaggies. Pfft...

Kleptop | 15-04-20 | 15:17

Vakkenvullen is gewoon vakkenvullen, simpel en licht werk, leuk zakcentje mee te verdienen, zoals ook menigeen van ons heeft gedaan, maar als we zo beginnen moeten de loonslaven bij distributie ook een bonus krijgen.
En kans op corona hebben ze op die leeftijd amper, dus nope.

En uiteindelijk weten we toch wel wie als enige een bonus kunnen verwachten zoals altijd, en da's het management.

Abject | 15-04-20 | 15:15

Vind mijn buurt-Jumbo het geweldig goed doen. Dat doen zij zonder enige hulp of initiatief van de vakbond CNV. Een "actie" van die club verdient het nodige wantrouwen.
Dat linkse gespuis zorgt goed genoeg voor zichzelf en moet daarom op afstand gehouden worden van "bonussen" uit mijn broekzak voor hun "benefiet" acties.

Jan Passant mk2 | 15-04-20 | 15:15

Dat lijkt heel leuk, maar de Belastingdienst weet je daarbij wel te vinden. Reken maar niet dat de rovers de arme zakkenvullers hun bonus laten houden. De actie van AH is heel wat praktischer. Het blijft onder de toegestane limieten en het blijft binnen het concern. De medewerkers krijgen overigens gewoon betaald, dus niet zeuren.

Frau Merkel | 15-04-20 | 15:14 | 1

Buiten dat. Vakbond CNV is rijk genoeg om cadeautjes uit eigen zak te schenken.
De boeven ruiken weer een kans een greep uit de ruif te doen en de opbrengst te "verdelen". Ondertussen zichzelf als weldoeners opstellende.
Noem het gerust "Corona-exploitatie".

Jan Passant mk2 | 15-04-20 | 15:20

Ooit toen supermarkten nog bedrijfsleiders hadden, dronken we op zaterdag en/of vrijdag, en als het 30 graden was weleens op donderdag, of op woensdag als dat de dag voor Hemelvaart was, of gewoon voor de lol op maandag of dinsdag wel eens een paar flessen bier. Moest van de bedrijfsleider. Zoiets simpels maakt de ietwat lage uurloontjes helemaal goed.
Nu heb je allemaal van die vieze managertjes, en allemaal camera's die alles registreren. Van de voordeur tot het toilet, en altijd een klokje in beeld. Ooit op vulavonden, toen winkels 's avonds nog gewoon dicht waren, ging de muziek loeihard aan en door de omroepinstallatie werden de grootste boeren gelaten. Iedereen had veel lol in het werk en er werd keihard gewerkt. Nu moet je na twee kille jaren oprotten. Geen zin aan een ander contract. Tot zover mijn nostalgische gezever over eind jaren 80/begin jaren 90.

Leptob | 15-04-20 | 15:14 | 2

Gezien wat er rondloopt aan personeel en klandizie in mijn Vogelaarwijk appie is extra en verscherpte controle best noodzakelijk.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:17

Het welbekende kratje op de vrijdagavond ja, en daarna met z'n allen de kroeg in, en 's ochtends vroeg gezamenlijk met een stevige kater weer aan de bak ja. Gewoon, zoals het hoort.

Abject | 15-04-20 | 15:17

Ik gaf mijn bezorger ook twee tientjes en vroeg of hij geen bonus kreeg nu van zijn werkgever (Albert) - nee, niks dus. Heb mail gestuurd naar Post.nl omdat ik mijn postbode een anonieme gift wil doen: twee weken geleden nu, en nog geen antwoord. Die molochen willen gewoon niet. Het boeit ze allemaal geen zier.

kapoerewiet | 15-04-20 | 15:14 | 4

@Frau Merkel | 15-04-20 | 15:20: dank je wel voor het rekenwerk... dat heb ik overwogen, maar het is een trotse man, een alleenstaande vader met een bijzondere levensgeschiedenis, ik denk niet dat hij het gaat accepteren, ik wilde namelijk wel wat meer geven.

kapoerewiet | 15-04-20 | 15:25

@kapoerewiet | 15-04-20 | 15:25: Geef het dan via hem aan zijn kinderen. Dan ga je aan zijn trots voorbij. Is dat een optie? Via zijn werk wordt het nog groter en kan hij bijna niet meer weigeren, terwijl dat in principe wel zijn goed recht is. Niet vervelend bedoeld, maar probeer speelruimte te laten en hou het klein en kort.

Frau Merkel | 15-04-20 | 17:43

@Frau Merkel | 15-04-20 | 15:20:postnl voor een 25uur contract bijna 700 hebben hoorde ik

Banenenrepubliek | 15-04-20 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Die vakkenvullers mogen blij zijn dat ze nog werk hebben, al die ZZP'ers staan te springen om hun werk over te nemen. Bij de aspergevelden kunnen ze al niet meer aan de slag :-)

Zatkniss | 15-04-20 | 15:14 | 1

Je als ZZP'er aanbieden bij maar 1 bedrijf lukt alleen bij PostNL.

BubbelWater | 15-04-20 | 15:52

Het blijft altijd leuk om op zo'n nieuwe 14-jarige vakkenvuller af te stappen:
"Zeg. Jongeman, weet jij waar de tapas bravas staan?"
Euh...?
"Of de Westmalle Tripple trapist?"
???
"De Galbani Gorgonzola cremoso dan wellicht?"
snik

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:14 | 9

"Bij het overige piswater meneer"

BubbelWater | 15-04-20 | 15:53

+1 voor de Westmalle Triple

Jos Tiebent | 15-04-20 | 16:05

@Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:46:
Dat is geen humor Piet.
Dat is treiteren, of "kijk eens hoe interessant ik ben".
Dat is passieve agressie, vaak voorkomend bij iets zielige (voornamelijk) mannen.
Zou ik er werken, en zou u mij zo aanspreken, dan mocht u mij volgen en zou ik u met de grootst mogelijke omweg naar de voordeur brengen.
En zeggen "probeert u het eens opnieuw".

Rammstein | 15-04-20 | 16:24
▼ 6 antwoorden verborgen

allemaal helden.
iedereen helden.
helden.
wat een helden.
helden die het waard zijn om applaus te ontvangen om 20u vanavond.
superhelden.
heldhaftig optreden.

MaximusAurelius | 15-04-20 | 15:13 | 3

Tweede linkje is stuk. En Badelog klinkt als een personage uit de Scandinavische folklore.

threeheadedmonkey | 15-04-20 | 15:13

Volgende maand of de maand daarop kakt de hele verkoop in.
Hamsteraars kopen dan niks...

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:12 | 3

is nu al. Hele bakken houdbaar voer "verdwijnt" na sluitingstijd naar de zielige mensen

ruudvangeelen | 15-04-20 | 15:14

Jawel dingen als fruit en vlees zijn dan verrot (tenzij ingevroren). Schijtlint daarentegen hoeven de amateur doomsday preppers de komende 3 jaren niet meer te kopen nee. Ben benieuwd hoe dat de pleepapier industrie gaat beïnvloeden.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:15

Ik verheug me nu al op de vele 35% extra korting stickertjes.

BubbelWater | 15-04-20 | 15:54

liev hoor

ruudvangeelen | 15-04-20 | 15:14

't Is ze gegund, maar woorden als "held" zijn wel wat aan inflatie onderhevig zeg. The A-team, dàt waren helden.

John McClane | 15-04-20 | 15:12 | 2

Ba Baracus, was idd een held

Zatkniss | 15-04-20 | 15:15
-weggejorist-
Osdorpertje | 15-04-20 | 15:10 | 1

Albert Heijn heeft vorige week aan alle medewerkers een cadeaukaart gegeven van 25 euro. Uiteraard alleen te besteden bij winkelketens die onder Ahold vallen.

BotteKop | 15-04-20 | 15:09 | 2

Dan kunnen ze de kaart dus ook verzilveren bij Bol.com. Toch leuk.

Nehemia | 15-04-20 | 15:12

Valt bol.com ook onder dus mochten webshops eronder vallen dan kun je er wel wat mee.

Het bedrag is dan wel weer een laffe fooi, dat dan weer wel.

Graaf_van_Hogendorp | 15-04-20 | 15:13

Sorry, alle bonussen zijn al naar de top en de aandeelhouders.

Mr_Natural | 15-04-20 | 15:09

500 euro? Hebben we niet ergens nog een paar containers met flippo's liggen?

Nehemia | 15-04-20 | 15:08

Gewoon niet zeiken maar doen.

HoerieHarry | 15-04-20 | 15:08

Ik gun het deze medewerkers van harte. Wel weer uitermate linkse vakbond om het gras voor de grootgrutters weg te maaien. Wellicht hadden ze uit eigen beweging zo'n gebaar willen maken. Of ben ik dan heel naief.

padbuffel | 15-04-20 | 15:08 | 2

AH gaf vorige week een cadeaukaart van 25 euro.

BotteKop | 15-04-20 | 15:09

Heel
Heel veel

Rammstein | 15-04-20 | 15:11

Helden?

Oké. Dus de deur uitgaan om te werken maakt iemand een held in 2020. Respect voor die vullende jongens en meisjes hoor, daar niet van. Maar dan tel ik hier in Waalwijk een heel industrieterrein vol helden. Duizenden echt. Zetten allemaal hun leven dagelijks op het spel. En dat zijn vast niet de enigen. Nee ze vullen niet de supermarkt schappen, maar wel de belastingpot waar de miljarden kwistig van worden uitgestrooid over Europa. Zodat de Italiaanse, Spaanse, Franse, Portugese en Oost-Europese helden ook allemaal geld kunnen krijgen.

Macroglossum | 15-04-20 | 15:08 | 2

leg uit. wat doen die dan? en waarom zetten ze hun leven op het spel?

myk | 15-04-20 | 15:10

@myk | 15-04-20 | 15:10: Hij bedoelt waarschijnlijk het distributiecentrum van bol, een reusachtige blauwe doos in Waalwijk.

5611 | 15-04-20 | 18:48

Doe net zoals in een ander welbekend land, geef gewoon bijna iedereen een extra economie-push bonus van 1500.

Patrick_W | 15-04-20 | 15:08 | 1

En dan? Die 1500 wordt echt niet enkel in NL uitgegeven maar naar alle waarschijnlijkheid eerder bij bijv een Amazon(.de)...

oh no | 15-04-20 | 15:14

Echt grote onzin. Compensatie voor extra uren in geld of vrije dagen is natuurlijk normaal. Maar de supermarkten gaan deze omzet echt wel weer inleveren. Afgezien van wat bederfelijke waar zullen die gedane boodschappen echt wel worden opgegeten en dalen de omzetten. Levert het personeel dan 500 euro in?

goedverstaander | 15-04-20 | 15:08 | 3

Waarom gaat de supermarkt het weer inleveren? Het buiten de deur eten is tot nihil teruggevallen. Daar gaan de klappen vallen. Helaas.

padbuffel | 15-04-20 | 15:14

@padbuffel | 15-04-20 | 15:14: Precies. En niet alleen eten, ook drinken! Denk dat er heel wat extra kratjes spa goud verkocht zijn de afgelopen weken.

Remmersmaak1 | 15-04-20 | 15:26

Geef ze anders 1000 euro. Wat is het gemiddelde uurloon van een vakkenvuller? Ik zou eerlijk gezegd niet het risico gaan lopen voor die paar rotcenten.

First Contact | 15-04-20 | 15:08 | 3

Daarom bent u ook geen held.

Rammstein | 15-04-20 | 15:10

Zo oud bent u toch niet?

Nehemia | 15-04-20 | 15:16

Ik wacht al een paar jaar op mijn 1.000 euro.

Apollo | 15-04-20 | 15:34

Waarom een bonus? Is gewoon hun werk. Geef liever een bonus aan al het zorgpersoneel (verpleegkundigen, verzorgers en die werkzaam zijn in de maatschappelijke zorg.

Waargaathetheen | 15-04-20 | 15:06 | 9

Hoezo moeten ze in de zorg een bonus dan? Is gewoon hun werk (jouw woorden). Sterker nog. Hebben ze een opleiding voor gedaan. Als ze slim waren geweest wisten ze zelfs al wat hun CAO loontje zou gaan zijn als ze klaar waren. Dat hele helden gezeik komt me m'n neus uit. Altijd zeiken over werkdruk en weet ik wat en nu blijken ze nog 2x zo hard te kunnen werken. Dus ik wil niet heel lullig doen, maar wat zeken ze nou dan?

BBRDWR | 15-04-20 | 15:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Eens, is het niet voor corona dan wel als overval gevarengeld.

Mr_Natural | 15-04-20 | 15:06

Yo AH, Dirk, SPAR, Hoogvliet etc etc, doe eens de poeplap trekken voor deze kanjers en ook de chauffeurs, met een kruideniersmentaliteit gaan we de oorlog niet winnen immers

Kladderadatsch | 15-04-20 | 15:05 | 2

Pfff kanjers. Omdat je met een wagentje blikken knakworst opstapelt... Ja. Echt. Super. Knap. Elke 2,50 per uur waard. Jezus.

BBRDWR | 15-04-20 | 15:17

@BBRDWR | 15-04-20 | 15:17: En voor 2,50 ondergekwijld worden door de plaatselijke leipo die aandacht wil. Aangesproken worden op waar de tenaladies liggen door een aandachtshoer op leeftijd, die met consumptie spreekt/sproeit. inderdaad ja tjezus. Dan die artsen die toch maar extra ploegen draaien voor de schamele 160k per jaar: zwaailichtenshow!

Kladderadatsch | 15-04-20 | 15:46

Dan gaan wij door met gerichte acties om het inkoop-algoritme van de supers te ontregelen.

Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:05 | 1

Daar gaan we zeker mee door. Een paar weken geleden waren het de toiletrollen, volgende week zoute drop van venco.

Lochos | 15-04-20 | 15:28

Van die extra omzet/marge gaat ome Frits racen met z'n Dallara.

NeedIsaymore? | 15-04-20 | 15:05

Badelog, hoeder van Moria!

swaggerton | 15-04-20 | 15:04 | 1

Daar moest ik ook aan denken...

Professor Superhirn | 15-04-20 | 15:25

Potjandorie, en dan gaat nu net Dirk van den Broek dood.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:04 | 2

Ze begraven 'm denk ik in een knalrode kist met dikke witte letters "Dirk" op het deksel.

Schoorsteenveger | 15-04-20 | 15:14

Toch nog zeer lang houdbaar geweest met 96 jaarringen.

Nehemia | 15-04-20 | 15:24

Ik gun iedereen zijn extraatje en als een bonus mogelijk is, prima!

Maar "helden" ... kom op zeg. Ze doen gewoon hun werk.

James Lastig | 15-04-20 | 15:04 | 6

@James Lastig | 15-04-20 | 15:12: de hele dag F5-en op GS. Mooi Wark noemen we dat in de Achterhoek.

Glasgow Argus | 15-04-20 | 15:14

Loop je wel mooi risico op houten reet en rsi.

Binnenbaan | 15-04-20 | 15:14

@Rammstein | 15-04-20 | 15:08: Ik begrijp het heel goed.
Iedereen is een held, de arts, de verpleger, de chauffeur, de vakkenvuller, de apotheker, de drogist, de schoonmaker, echt iedereen is een held.

En allemaal verdienen ze duizenden euro's aan bonussen. Weet je wat, laten we de overheid verplichten aan iedereen bonussen uit te keren.

Maar dan straks niet gaan zeiken als de belastingen omhoog gaan, want de overheid moet het geld ergens vandaan halen.

James Lastig | 15-04-20 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

In principe loopt de pauzeklok gewoon al vanaf het moment dat je eten gaat pakken in de winkel. Er wordt echt niet in betaalde minuten boodschapjes gedaan.

Leptob | 15-04-20 | 15:03

500 is misschien wat veel, zeker voor kleine franchise ondernemers van bijv. Spar. geef ze allemaal 100 euro netto dan is t voor iedereen leuk.

ikworstelengadouchen | 15-04-20 | 15:03 | 4

Flikker effe op! 3 maandsalarissen bruto-netto. Het zijn toch helden? Een held scheep je niet af met een meijer. Krentekakkert.

Pedronegro | 15-04-20 | 15:27

@Pedronegro | 15-04-20 | 15:27: Iedereen en z'n moeder is tegenwoordig een held? er zijn zat van die vakkenvullers die met van die mooie 1,5 meter t shirtjes gewoon dicht langs je lopen. Echte helden zijn de First responders, en zeker de verpleegkundigen en doktoren die de Corona patienten behandelen. Iedereen is in dit land tegenwoordig maar een held. Heldenerosie.

Echte Helden liggen op de Erevelden die ons land rijk is, daar liggen mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. In het bijzonder de Helden van de gealllieerde legers die voor ons zijn omgekomen! Dat zijn echte helden, of lopen die vakkenvullers net zoveel risico om niet levend thuis te komen? me dunkt. Jullie kunnen me allemaal m'n gedouchte rug op!

ikworstelengadouchen | 15-04-20 | 15:49

@ikworstelengadouchen | 15-04-20 | 15:49:
Nee, nee, nee!!!! met amerikaanse termen als first responders.
En nee, de zorg zijn geen helden. Die werken waar ze willen werken. En nu moeten ze hard werken. Niet iedere verpleegkundige werkt op de IC en kijkt de dood ieder uur in de ogen.

Arachne | 15-04-20 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom niet?

Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:02 | 2

Waarom wel?

SnartBlirdetRagnarok | 15-04-20 | 16:00
-weggejorist-
The Green*Machine | 15-04-20 | 15:02 | 2

Goed idee! Supermarktmedewerkers zijn helden!
(Het zijn naast mijn gezin sowieso de enige levende wezens die ik tegenkom in dit vreemde nieuwe universum)

keestelpro | 15-04-20 | 15:02 | 13

@oh no | 15-04-20 | 15:24: Held!

Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 17:15
▼ 10 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken