Au. Ome Roon PWNT Guy Verhofstadt
Als politicus was hoedmans nog wel zo'n druif
Spijker. Kop. Pats. Boem. Au. De holle retoriek uit de fietsenhokbek van de allergoorste eurocraat van allemaal, Guy Verhofstadt die er met zijn vieze dikke pens een sport van heeft gemaakt anderen de maat te nemen met zijn negatieve en belerende geëmmer, vakkundig dichtgemetseld door RONALD PLASTERK, die als bejaarde in een vat rode pillen is wedergeboren. Alles wat Ronnie zegt en daar hebben we verder ook helemaal niks meer aan toe te voegen.
Reaguursels
InloggenWas wel fijn geweest als “Roon” als minister ook zo’n rechte rug had gehad. Maar ja, PvdA-kadaverdiscipline. Dan eindig je met Sharon Dijjsma als Stas. Kansloos
Gevaarlijke man, die gekke Guy!
De zuidelijke landen zijn inmiddels vol in struikroversmodus gegaan: “Gratis poen uit het Noorden, want anders kunnen we de EU net zo goed opdoeken”.
Ik lees dat niet als dreigement, maar als hoopgevende belofte.
Toen hij minister was huilde hij met de wolven in het bos mee, nu durft ie weer, een soort Omtzigt, die wel roept, maar nooit tegen stemt. Ook al heeft hij gelijk, hij is gediskwalificeerd.
Nee hoor. Ik vind dit een fijne actie. De grootste hufter in het Europese publiekelijk, direct en op persoonlijke titel de waarheid zeggen. Meer dan uitstekend. En idd, toen hij in het kabinet zat vond ik 'm niet sterk.. Maar iedereen die Mr. Schreeuwlelijk annex Tandjes even duidelijk verteld hoe het zit altijd en overal + veel.
Plasterk heeft een pesthekel aan Timmerfrans, daarom gaat hij zo tekeer tegen de EU. Verder is het net zo’n opportunist als de rest van de pvda/kliek.
Als ze uit de actuele politiek zijn, kunnen ze wél hun mond open doen. De helden
het politieke speelveld is een wirwar van allerlei afspraakjes, intriges, chantage, vriendjes politiek, de juiste zalvende woorden... Slim afzeiken, afbranden gespeelde interesse en na het theater gezellig koffie drinken...... Nu liggen de zaken wat anders en dit corona intermezzo zou wel eens het einde kunnen betekenen van de EU al zal de roep naar meer EU om de volgende crisis beter te kunnen handelen..... De EU verpest het dus nog meer EU is de oplossing.... Zullen daar nu nog veel mensen in trappen? Ik heb mijn twijfels gezien de chaos in de landen...
Ik kan het niet geloven dat ik dit ga zeggen, en dan ook nog over een socialist, maar hier komt 'ie dan: "Je suis Ome Roon!".
Plasterk heeft laatste tijd van die scherpe momentjes. Heb nu een heel ander (positief) beeld van hem, dan toen als pvda-spreekpop. Laf zenuwachtig hondje toen der tijd. Maar het is ook heerlijk en verslavend om zo'n gutmensch af en toe de bek te snoeren.
Types als verhofstad, timmermans, van Baalen, en die vorige leider die gewoon openlijk alcoholist was, dat pikken de burgers niet meer. De oudere generatie stemde wat de dominee of pastor od ouders hen zeiden. Gelukkig is die tijd voorbij nu. Het is weggepromoveerd gajes wat in hun eigen land niet deugde
Er zijn nog iets teveel stemmende bejaarden voor difinitieve ommekeer. Maar die komt!
@Het brein erachter | 29-03-20 | 23:23: Ik denk dat dat over 6 tot 12 maanden wel over is....
Laten we met zijn alleen niet vergeten dat solidariteit meestal geëist wordt van Zuid van Noord en meestal vrijwillig wederzijds gegund wordt tussen West en Oost.
Ik las net dat de ziekenhuizen in Brabant zich opmaken om straks als de carnaval is uitgewerkt patiënten uit de randstad op te nemen.
Ik begrijp waarom het gezegd wordt, maar eerst zien dan geloven.
@De verwarde man | 29-03-20 | 21:33
"Ik begrijp waarom het gezegd wordt, maar eerst zien dan geloven."
Jij denkt dat ze die gaan weigeren? Want dan ben je echt wat de Duitsers een "volidiot" noemen.
@verwarde man: U bent echt verward.
Daily Mail over de acht 'strains' van het SARS-Cov-2 virus die over de aardbol zijn verspreid: dit virus muteert zeer langzaam (10 x zo langzaam als een 'gewoon' griepvirus). Daardoor is er hoop dat een eventueel vaccin waarschijnlijk wel tien jaar werkzaam zou kunnen zijn. www.dailymail.co.uk/news/article-8164...
Vroeger schreef Plasterk uitstekende stukjes, gebundeld in "Leven uit het Lab". Prachtig zoals hij bijvoorbeeld daarin Harry Mulisch en diens literaire pretenties fileerde en klassiek is ook zijn stukje over het "ietsisme". Nog altijd het lezen waard! Toen ging hij helaas in de politiek, en werd een onderdeel van het PvdA klapvee, het leek een geval vroegtijdige dementie. Maar nu lijkt het of weer iets van de oude Plasterk herrezen is. Nu maakt één zwaluw nog geen zomer, maar laten we hopen dat het geen eendagsvlieg was, om even wat metaforen te mixen.
En toch heb ik geen bewondering voor zulke draaikonten die de ene keer dit zeggen en de andere kant dat. Net hoe de wind waait draait hun mening mee. Ik zou dat echt niet kunnen zo'n windvaan uithangen.
Ik blijf dat iets raars vinden van die mensen die als ze middenin de politieke arena staan "zus" zeggen en zodra ze eruit zijn "zo" zeggen. Blijkbaar is de groepsdruk of kadaverdiscipline in de politiek zo groot dat men niet alleen durft te staan laat staan klokkenluider te worden. Ja en zolang je meedoet word je natuurlijk dik betaald of hebben ze na je politieke leven een andere leuk baantje voor je. Ik snap het wel maar het is zo godvergeten makkelijk om kritiek te leveren nadien en niet als je er nog middenin staat. Ik zou dat niet kunnen want ik kan gewoon mijn mond niet houden als ik allemaal van die idioten als Rutte, Jetten en noem al die gestoorden maar op om me heen zou hebben.
Partijdiscipline. In principe zitten er 138 mensen voor Jan lul in de kamer. Het is idd een nepparlement
Ha lekker gewerkt ome Roon!
Voor al diegenen die roepen " nu pas eerst PvdA" zou ik aanraden je te verdiepen in t EU grondwetRave-o-Random van 2005 waar Plasterk juist boegbeeld van NEE was.
www.nrc.nl/nieuws/2005/05/13/boegbeel...
De blauwe vlag met het gele prikkeldraad in het laatste fotootje dekt de hele lading.
Soms zegt 1 plaatje zoveel meer dan duizend woorden.
Wil ik er zelf wel aan toevoegen, wanneer GS dat niet wil doen, dat PVDA Plasterk prominent lid is van een partij die ons ook verder de EU heeft ingetrapt dan dat datzelfde volk waar hij het nu voor opneemt zelf heeft gewild. Populistisch reply-tje op een eveneens populitisch tweetje van die lelijke Belg met zijn afzichtelijke bril. Ow... Dikke Frans Timmermans, was die nu ook geen lid van dezelfde partij als Plasterk. De verkiezingen komen er aan, PVDA ruikt bloed nu zo meteen blijkt dat de bezuinigingen in de zorg toch best wel veel kapot heeft gemaakt. Ow2... Is dat ook gewoon gedaan door Rutte 2 met medewerking van de PVDA?! Stjeetje, de stront gaat steeds meer stinken. :"-)
Vergeet de mislukte kerngeleerde / activist/ politiekus Diederik Samsom niet. Eveneens partij lid van Portemonnee van de Anderen
Deze man neemt het gezegde “ follow the money” wel heel persoonlijk.
Als je mensen alles aanwrijft wat een partij deed waar ze ooit bijhoorden dan kan zou je ook Wilders alles van de VVD moeten aanwrijven. Daar was hij een prominent lid van. Dezelfde politieke familie als Verhofstadt.
Kijk even wat dieper naar de feiten, dan kan je zien dat Plassterk ook collumnist was en daar uiterst kritisch was over meer EU en juist een van de figuren was van de denk er eens over nagroep.
Hij en Timmermans waren niet zulke goede vrienden, nos.nl/artikel/2150253-timmermans-dee...
@Datgingniegoed | 29-03-20 | 20:47: Samson ons aller Walvisknuffelaar.
@Shoarmamasutra | 29-03-20 | 20:48: Wilders is niet voor niks uit de VVD gestapt, die ga ik niet kwalijk nemen wat zijn oude partijgenoten nu zoveel jaar later nog steeds uitvreten. Wat ik wilders kwalijk neem zijn de fouten die zijn partij nu maakt.
@Heiner | 29-03-20 | 20:54: Grappig! Dank voor die link! :-)
@Heiner | 29-03-20 | 20:54:
Sta ik verbaast te kijken.
Frenske heeft maar een kwaliteit en dat is mensen problemen aanpraten en van zijn vermeende probleem ons probleem maken.
Het staat in dit topic ook verkeerd vermeld “ een half jaar niets gedaan”.
Laat ik het anders vragen ; Wat voor een goede dingen heeft hij gedaan?
@Datgingniegoed | 29-03-20 | 21:25: Toen ie niets deed, deed ie ook niets verkeerds. Dat kan je met wat goede wil ook als iets positiefs zien.
@BadPatNL | 29-03-20 | 21:15: In wezen deed ie het vorig jaar weer. Hij had gedacht voorzitter o.i.d te worden. Dat werd ie niet, en op één of andere manier is ie in een nieuw gecreëerde functie terecht gekomen, na ook wekenlang niets te doen. Hij had daar niets te zoeken en parlementslid was te min voor hem. Dan dit maar, Dan heeft ie toch een goed inkomen en gruwelijk veel macht. Het zou te wensen zijn dat de lidstaten nu even wel aan zichzelf denken en weigeren af te tikken,
OT Verkiezingspolls in de VS: Joe Biden zou de zittende president Trump met gemak verslaan in de 'swing states' www.mediaite.com/news/fox-news-poll-s...
Zou wel stoer zijn de 1ste demente Amerikaanse president. Of is het de 1ste seniele Amerikaanse president? Whatever lachen man....
Leren van de geschiedenis: www.history.com/news/spanish-flu-seco... Pas de tweede golf van het 'Spaanse Griep' virus was zo dodelijk omdat het virus in gemuteerde vorm terugkeerde en huishield onder met name de qua immuniteit verzwakte soldaten van de Eerste Wereldoorlog. De naam 'Spaanse Griep' werd geplakt op degenen die als eersten berichtten over het dodelijke virus. Dat waren Spaanse journalisten uit het in de oorlog neutrale Spanje. Journalisten uit Engeland, Frankrijk en de VS (en Duitsland) mochten geen berichtgeven over iets wat mogelijkerwijs 'the war-effort' negatief zou kunnen beïnvloeden.
En toch zijn er nog steeds dingen waar ze geen ene malle moer van snappen. De totaal absurde besmettelijkheid en mortaliteit waren zo bizar dat ze dat nog steeds niet hebben kunnen ontrafelen. Moet je indenken dat zelfs tot in de diepste wouden van Alaska (zo stond het nou eenmaal in dat wetenschappelijke artikel) er doden vielen. Tijdens die tweede golf kregen veel mensen ook allemaal van die donkere vlekken op hun gezicht.
Erg goed wetenschappelijk artikel over de Spaanse Griep, geeft een beetje inzicht hoe kloten en ingewikkeld die griep was. googelen op: The Origin and Virulence of the 1918 “Spanish” Influenza Virus
Dat is waarom we doen wat we nu doen.
Beter laat dan nooit. Het valt mij op dat veel wetenschappers e.a. die met pensioen zijn zich alsnog moedig durven uitspreken.
Jan Terlouw ook al maar waarom steeds als ze dik gepensioeneerd zijn en hun (wacht)geld al binnen hebben dat ze een andere mening durven te vertolken?
Dat hele stemmen zonder last en ruggespraak moet denk ik weer terug in de grondwet... naast een Nexit natuurlijk.
Die willen nog even schoon schip maken alvorens de man met de zeis aanbelt.
@Harrie7949 | 29-03-20 | 19:58: Dat is precies wat ik net dacht toen ik je reactie las.
Als je gekocht bent door het geld dan is het moeilijk jezelf te blijven. Daarom komen er zoveel wijze woorden van mensen die bevrijd hiervan zijn.
Wow, Plasterk, in 1 tweet bij mij in aanzien stijgen, da's knap.
Plasterk heeft het licht gezien. Jammer dat ie in het aardedonker wenste te acteren toen ie nog enige invloed had. Destijds koos hij ervoor om zijn muil te houden en de eurofiel PvdA-lijn te volgen.
Ik ken er maar twee die dit gedrag niet vertonen maar die worden dan ook zonder schaamte hardnekkig tegengewerkt.
Wat n onzin, hij stond zondag na zondag iedere kwer weer op buitenhof de EU te fileren en de Neestam van t referendum te motiveren.
Zoals Farrage al zei. Brexit is een overwinning. Geen open grenzen meer, zelf gaan over je eigen wetgeving in je land. And above all:No more Guy Verhofstadt
Wacht maar tot de zomervakantie Guy. Als straks alle toeristen uit Spanje , Portugal en Italië wegblijven. Dan komt de klapper pas echt aan. Ik hoop dat NL, DE, DK, NO en wellicht nog meer noordelijke landen een eigen EU gaan oprichten, een soort EU plus. En dan na een aantal jaren allemaal de huidige EU verlaten. Kunnen onze zuiderburen overgaan naar de zeuro en die aan de lopende band devalueren. Kan niet wachten.
Denk dat alle Nederlanders in eigen land op vakantie gaan. En al die cruiseboten kunnen ze ook wel slopen.
Een hoer heeft achteraf - zeg maar later als de daad voorbij is - altijd gelijk. Fuck mister Plasterk!
Wat bedoel je nou met die hoer?
@Rdock | 29-03-20 | 19:38:
Plasterk was een ongegeneerde hoer als minister en een eigepijper die om het even welk gedachtegoed hoe dan ook in ijdelheid liet zwelgen. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? Het bewijs dat een ijdeltuit-wetenschapper niks te zoeken heeft in de politiek omdat het valse verwachtingen schept die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.
Dus, wat hij zegt klopt niet? Het spoort behoorlijk goed met de werkelijkheid. Al noem je hem een konijn, inhoudelijk hoor ik geen enkel argument van je.
Ik raad aan de gratis expo van het parlement in Brussel te bezoeken.
Daar leer je dat we werkelijk alles te danken hebben aan de EU. En zonder de EU verandert alles en iedereen in Hitler. Hitler hier Hitler daar Hitler overal. En zo niet dan op zijn minst Mussolini. Water, bijen, werkgelegenheid en zelfs de vreugde van illegale immigranten, allemaal dankzij de EU. Met mega grote ledschermen buiten die aantonen dat volgens onderzoek minstens 90% het met de EU eens is.
En niet te vergeten de giftshop met allerlei veel te dure prutsartikelen met maximaal EU logo erop geprint. En het boek van Obama.
Ik wil de zooi nog niet cadeau/voor niks
Alles goed en wel maar dit had ik niet van Plasje verwacht.
Toen Plasterk de kans had, toen had hij zijn mond open moeten doen. Achteraf schreeuwen is makkelijk. Te weinig en te laat.
Precies. Nu neigt het naar vuig populisme, hoe oprecht die krasse knar het ook bedoelt.
Dat deed hij. Hij riep NEE tegen t euroreferendum in 2005 luid en duidelijk op TV en noemde overigens Timmerfrans min of meer een lui machtspoliticus. Ook al jaren voor die bij de Eu kwam
Had altijd het gevoel bij R.Plasterk dat hij niet zichzelf kon zijn tijdens zijn ministerschap .Als columnist bij Buitenhof heb ik hem altijd wel gewaardeerd. Nu dat hij van zich laat horen op zijn eigen manier zie ik de oude Roon weer terug. Doet mij deugd.
Verhofstadt doet er goed aan om geen covid 19 te krijgen. Dat overleeft hij niet. Man, corpulent.
Bij Verhofstadt hebben virussen geen effect die man is niet echt.
Verplicht mondkapje en dat levenslang Creep .
Respect voor Plasterk: hij fileert die Verhofstadt perfect en had ook nog even Guy's corrupt-aandeelhouderschap in de Oekraïne-energiezooi kunnen noemen (net als van Baalen die zich zo stil houdt). Verder gaf Plassterk al eerder een ultieme werkelijke analyse van de Tesla-fake. Ga zo door Roon
Als, ten gevolge van de corona-crisis, de EU uit elkaar flikkert, heeft dit kudt-virus toch nog enige zin gehad.
De gouden EU-sterretjes schitteren in deze crisis door afwezigheid. Dat gaat - terecht - veel kwaad bloed zetten.
Één sterretje is op tijd ontsnapt, twee boevensterretjes willen die lege plek opvullen terwijl de wereld zucht onder corona. Met vrienden als EU heb je geen vijanden nodig
Zodra ze uitgerangeerd aan de zijlijn staan en er niets meer voor ze te halen valt komen ze met dit soort uitspraken.
youtu.be/Txqb18wfvfo
Ome Roon moet gewoon weer lekker terug in zijn hok, jaren in de politiek braaf in het gareel de zakjes vullen en nu zijn ware gezicht laten zien.
De grap is dat ze beide gelijk hebben.
Nee.
Wanneer komt Poetin de boel hier annexeren? Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Liever 1 dictator dan die hele kliek in Brussel en hun buklaafjes in Den Haag.
Poetin is een bij herhaling gekozen president. Hij kan rekenen op steun van 70% van de bevolking. Hoe democratisch wil je het hebben. Rutte zijn partij kan rekenen op 20% van de stemmen en een wisselend kartel dat zorgt voor 50% plus 1 van de stemmen. Hoezo democratischer?
@Graaier | 29-03-20 | 18:59: Ik zal absoluut niet ontkennen dat 3/4 van de Russen erg blij zijn met Putin (en dat is volkomen terecht), maar democratie is meer dan alleen de verkiezingsuitslag.
Als Nederland uit de EU wil stappen, komen Duitse en Franse tanks dit land binnenrijden.
De Duitse tanks zijn er al, die huren we omdat we zelfs niets meer hebben.
@Der Schnitzeljäger | 29-03-20 | 19:07: Nou, dat Duitse leger stelt ook niets meer voor, bijna niets doet het meer, ze kunnen nauwelijks nog een functionerend vliegtuig de lucht in sturen, dit alles mede dankzij Von der Leyen, die het belangrijker vond dat zwangere vrouwen ook in een tank konden rijden, dat er kinderdagverblijven voor het leger kwamen, en die zich graag iedere dag met haar Beatrixkapsel temidden van soldaten met tanks en vliegtuigen liet fotograferen. Nee, voor dat leger hoeven we echt niet bang te zijn.
Als dit 'allemaal' voorbij is, krijgen wij een enorme klap op de bek van de EU. Gewoon als wraak voor de ongehoorzaamheid en het (terechte) gevoel van irrelevantie dat de eurocraten de afgelopen weken hebben opgebouwd.
Hoe zou de EU dat kunnen doen? Wij zijn de EU..
Newspeak EM, u begrijpt ook wel dat de belangen van Nederland niet per definitie gelijk zijn met die van Brussel. Wij zijn de EU wordt onderschreven door d66'ers en zeker niet door een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking.
Met enig genoegen zie ik dat Italianen nu op filmpjes op 'social media' (ik kan het niet verdragen om die term NIET tussen aanhalingstekens te zetten) EU-vlaggen in de hens steken en daarbij het Italiaanse volkslied ten gehore brengen.
Bewegingen in Europese landen die ijveren voor uittreding uit de EU, krijgen continu Brusselse strontkarren en morele chantage over zich heen. Ondertussen wakkeren EU-bobo's als Verhofstadt vanuit hun gewatteerde kaasstolp door hun handel & wandel die woede & weerzin alleen maar aan.
Dat in Italië is inderdaad een zeer verheugende ontwikkeling. Laten we bidden/duimen dat dit doorzet.
Dankzij Brexit en Covid 19 zit Groot Britannië te springen om vitamines en fruit- en groente plukkers uit Oost Europa www.theguardian.com/environment/2020/...
Linkse grapjesmaker bent u, Brexit is de "kuch" reden? Zou het Chinese virus toevallig nu niet dominant zijn?
"Dankzij Brexit"??
Wij zitten nog steeds in de EU en onze fruit- en groentenkwekers hebben exact hetzelfde probleem.
@Mr_Pikibelly | 29-03-20 | 18:45: Dan moet GB maar alle gelukszoekers aan het werk zetten op het land en in de kassen. Ze kwamen toch allemaal om te 'werken' en niet om te potverteren? Laat ze maar werken voor hun benefits.
Lol
@Toos Bevergeil | 29-03-20 | 18:48: Werken . Hahaha
@Peter Emile | 29-03-20 | 18:46: ga maar eens een boer in GB vragen hoe hij zijn oogst binnen denkt te halen. De theorie is dat Britse werkelozen dat gaan doen, maar de praktijk is dat die werkelozen er uiteraard niet voor kiezen om dat werk te doen, niet daar gaan wonen, en al helemaal niet tegen een Pools hongerloontje.
Ze zijn nog niet weg hoor. Komt enkel door Covid. Aspergestekers hebben wij nu ook een tekort aan. Door covid.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 29-03-20 | 18:37
Niet alleen GB, zitten ze hier ook om te springen.
Eeuwig.. Op.. Vakantie | 29-03-20 | 18:37 | Ha Ha Ha ha ha, het ongelijk van de brexiteers "bewijzen" met een gebrek aan groenteplukkers. Man, ga asperges steken!
@marchbrown | 29-03-20 | 20:43: Ja in Duitsland dreigt nu ook binnenkort de asperge-oogst te mislukken, omdat de Oosteuropese plukkers wegblijven. De EU heeft net zoveel last van dat virus als GB, dit heeft dus niets met Brexit te maken.
@Argyronauta | 29-03-20 | 21:38: Klopt. Veel peaulen zijn met piepende bandjes naar Polen vertrokken. Zie nog wel bulgaren hier.
Als straks het hele gedoe rond covid-19 voorbij is ( laat ons hopen ) en het stof is gaan liggen kijken we aan op een hele hoop schuld die wel eens betaald moet worden .
Het worden barre tijden .
Vooral die laatste zin
Ik hou niet van Godwins, maar hier moet ik toch echt een uitzondering maken. Als ik Verhofstadt hoor schreeuwen en wild gebaren, met die goedkope ordinaire proletensmoel, dan moet ik echt aan Joseph Goebbels denken. Net zo lelijk en net zo beangstigend. Hoe lang moeten we nog behoren tot dit geldvretende parasitaire nutteloze bureaucratische GEDROCHT ? Hoe lang nog ? En nu Albanië er weer bij... Wat schiet Nederland daarmee op ? NIKS. NUL.
Nog meer economische gelukzoekers van Zuid naar Noord en nog meer geld van Noord naar Zuid. NEXIT. NEXIT. NEXIT.
Ik denk altijd aan die adolf als hij zo loopt te schreeuwen over dat de landen in de EU meer soevereiniteit moeten opofferen. Snorretje erbij en je hebt hem.
@David000000007 | 29-03-20 | 18:23:
twitter.com/bentualdepineut/status/11...
Amen , u was me voor.
Goebels was toch echter van een ander niveau. Niet alleen inhoudelijk maar vooral qua kwaliteit waar het gaat om overtuigen. Daarnaast was Goebels samen met Himmler de architect van de alleenheerschappij van de Nazi's. Dat lukt Verhofstadt ook niet. Verhofstadt is een schreeuwer en zakkenvuller, maar heeft geen impact.
Stel je niet zo aan
Bedenk gewoon dat uitkeringen uiteindelijk uit belastingen op export worden geheven. Als je kan aantonen dat je het beter zou hebben gehad zonder EU zou je een punt hebben, maar dat kan je niet en nog belangrijker, dat geldt nu eenmaal voor mensen met interesssante banen wel in meerderheid, vandaar de verkiezingsuitslagen die erbij horen.
Dus.. suck it up en zorg dat je wat betekent, komt alles goed
@Epistulae_Morales | 29-03-20 | 19:03: "Als je kan aantonen dat je het beter zou hebben gehad zonder EU zou je een punt hebben"
Flauw hoor, het trucje van de omgekeerde bewijslast. Het is helemaal niet aan mij om wat dan ook aan te tonen. De EU zou daarentegen wel moeten kunnen aantonen wat wij als Nederlanders per saldo opschieten met een lidmaatschap van Albanië en dat kan de EU niet. U weet ook wel dat Albanië ons niets gaat opleveren, maar alleen maar veel gaat kosten. Kunnen ook daar failliete banken aan het EU-geldinfuus, tegen uiteraard inlevering van macht en soevereiniteit. En wie betaalt de rekening ? U mag 3 keer raden. Net als Griekenland is Albanië een zorgenkindje, dat soort landen moet je laten voor wat ze zijn. Maar dat wij binnenkort dezelfde valuta hebben als Albanië is een gotspe, een recipe for disaster. Moet u straks eens kijken wat uw spaar- en pensioeneurootjes nog waard zijn. Wel eens gehoord van hyperinflatie ?
@Epistulae_Morales | 29-03-20 | 19:03:
U haalt twee dingen doorelkaar: economische samenwerking in Europees verband (EG) en een Europese federale staat (EU).
Het eerste is uitstekend, zal geen weldenkend mens tegen zijn. Het tweede is een absolute horror die voor de lidstaten met een normale, goed draaiende economie louter nadelen zal kennen.
@Epistulae_Morales | 29-03-20 | 19:03: Europese Gemeenschap (EEG) vanaf 1958 bracht meer welvaart en was prima. Prima, iedereen blij. Vanaf 1993 moest het zonodig EU worden. Vanaf dat moment gingen de verdragsbepalingen zich veel verder uitstrekten dan alleen op het economische gebied. En toen ging het mis. Soevereiniteit wordt gaandeweg overgeheveld, de euro hevelt vervolgens geld over van noord naar zuid en van west naar oost. Wij verliezen beetje voor beetje alles waar we vroeger gelukkig mee waren. En het komt nooit meer terug. Een grote meltdown is vrijwel onontkoombaar. Hoop die nog mee te maken. Is er tenminste daarna nog hoop op een toekomst waar we weer ons zelf kunnen zijn. En tegen die tijd is Verhofstadt hopelijk publiekrechtelijk geëxecuteerd.
@Motleycrew | 29-03-20 | 19:47: we hadden het al beter ,voor dat we er in stapte dus omgekeerde bewijs last werkt niet echt.
Dat Verhofstadt een extreme EU federalist is wordt mede ingegeven door het feit dat België grof verdient aan de EU. Wanneer de EU een doorstart zou maken in laten we zeggen Wenen, ligt veel centraler in het hart van de EU van de 27 lidstaten, is het enthousiasme van Verhofstadt voor de EU echt wel verdwenen. Daarbij lost de EU gedeeltelijk de problemen binnen België tussen de regio's op. Ook Verhofstadt laat zich leiden door Belgische belangen, vergis u niet.
Ik denk niet dat je iets begrijpt van Belgische politiek. Of Verhofstad. Desalniettemin is het een aardige gedachte om naast Brussel en Straatsburg ook nog Wenen erbij te nemen. Gewoon, omdat het kan.
Ach, welnee. Verhofstadt boeit het helemaal hoe het met deze of gene lidstaat gaat. Heb je zijn boek "De Ziekte Van Europa" gelezen? Verhofstadt wil van de EU een federale staat maken. Hij wil dat de lidstaten hun soevereiniteit opgeven en dat ze hun ego`s, dus hun eigenheid, aan de kant zetten.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:19: Verhofstadt wil eenzijdig dat de lidstaten het sociale contract met hun burgers gaan opzeggen zonder toestemming van de burger. Wanneer dergelijke ingrijpende zaken zo worden aangepakt staat de ontmanteling van de EU al in de planning. Ome Roon begrijpt dat.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:19: Maar wel containerbakken op de grens met NL zetten.
Wel eens iets vernomen wat hij werkelijk verdient met al zijn Europees gedoe ? Schrik je van. (Heeft bovendien een luxe buiten in Italië).
@Tinie | 29-03-20 | 18:56: Dat niet alleen. "Integere" Guy is ook nog eens aandeelhouder van een paar bedrijven die volop profiteren van de EU (Dat was een paar jaar geleden zo. Ik denk niet dat daar verandering in is gekomen).
Absoluut niet. Guy laat zich slechts door geld en macht leiden. Aan Belgen heeft hij een hekel. Hij zou zonder problemen Belgie opofferen voor het 1000 jarige EU rijk,
@Tinie | 29-03-20 | 18:56: laten we dan maar hopen dat hij daar vaak verblijft, maar vooral nu, vooral nu!
Ook in tijden van deze crisis laat de EU zich van haar beste kant zien: niet. Ondertussen wordt wel boevenstaat Albanië ingelijfd waar we straks weer met z'n allen voor kunnen krom liggen.
.
Juist met dit hele corona-geneuzel zou je verwachten dat een almachtige bureaucratische laag als de EU komt met continent-brede, uniforme maatregelen in plaats van dat elk land halfbakken maatregelen naar eigen interpretatie invoert. Maar het blijft gewoon muis- en muisstil. Waar betalen we al die miljarden nu eigenlijk voor?
Waarschijnlijk heeft de propaganda afdeling, die weet dat het alleen maar afgekeurde politici zijn, bevolen om er niet mee te bemoeien. Is totaal onbekend gebied, dus een groot risico op blunders, die weer slecht afstralen op de EUSSR.
Dat is geen taak van de EU, volksgezondheid is een taak van de lidstaten zelf. Of klaag je ook bij de KLM als jouw WMO-bus te laat is?
Brussel doet niks
@Diotima | 29-03-20 | 18:22: BS. Wanneer de EU roeptoeters verkondigen dat centrale aansturing de weg vooruit is, dan is deze crisis het moment om leiderschap te tonen. Ik zie niks... Jij wel?
Nexit graag... Als ik moet assimileren dan sluit ik me wel aan bij een religieuze sprookjesvereniging.
@Diotima | 29-03-20 | 18:22: Zo zou het moeten zijn. De praktijk is dat de EU op steeds meer terreinen de absolute macht usurpeert. Op de basisscholen worden folders uitgedeeld waarin staat dat dankzij de EU er een actie programma van "snoep verstandig, eet een appel" is gestart. Wie echt denkt dat de EU zich buiten nationale kwesties houdt is extreem naïef/goedgelovig.
@Diotima | 29-03-20 | 18:22: OK... dus die betuttelteksten en ontploffende longen feauteau's op tabaksartikelen zijn door de lidstaten zelf bedacht?
EU terreur. Dat is het.
@Grachus | 29-03-20 | 19:15: dat las ik in de jaren 70 al op posters op school.
Ben trouwens wel blij met de EU in deze crisis .
Als we die toch niet gehad hadden nu!
Fijn ook dat ze zo betrokken zijn!
Ja, en dat al 75 jaar, volgens Jetten. Een kroon op het werk!
Inderdaad. Zijn niet uit het nieuws weg te slaan.
De ene doortastende maatregel na de andere.
Zo zie je maar; in tijden van nood is de redder altijd nabij.
Leve de EUSSR. Viva la revolución!!
Zouden ze gewoon nog elke maand verhuizen in deze tijd van Corona? Waarschijnlijk wel.
Wist je dat we zonder de EU geen fris drinkwater zouden hebben? Ik kan me de barre jaren voor 1992 nog herinneren. In de rij voor de dorpspomp en als je pech had dan was het water op.
@RickVogelschrick | 29-03-20 | 18:12: EUSSR vind ik te lief. Het 4de rijk is passender.
@5611 | 29-03-20 | 18:32: Je woont ergens in donker Afrika?
@Watching the Wheels | 29-03-20 | 18:22: Je zou toch hopen!
Tja.. EU samenwerking op dot gebied was een no no..
Maar terugkomend op de Britten. Er zijn idd erg veel Britse politici ziek, en veel die met de EUSSR lieden hebben gesproken. Die nooit gekozen Barnier heeft een bewezen hekel aan de Britten. Zou me niets verbazen dat hij dit opzettelijk heeft gedaan. Biologische oorlogsvoering om de deadline toch verschoven te krijgen, zoals de vazallen al weer eisen.
Barnier is zelf ziek. Dan gaat hij wel heel ver.
Gezegend zijt Plasterk
profeet van het Ietsisme
Plasterk zegt dan wel rake dingen, maar 1 ding stond al jaren als een paal boven water, Verhofstad is degene die de EU wel het meest in diskrediet brengt met zijn idiote optredens. Als je die gek hoort fulmineren krijg ik visioenen van de propaganda minister Goebbels.
Het gezicht van de EU wordt bepaald door twee halve zolen, Timmerfrans en Verhofnar. Ga zo door.
Het goede nieuws is dat je deze malloten ook snel weer vergeten bent als ze uit beeld zijn. Jüncker, weet je wel? Wie? Junker?
@Harrie7949 | 29-03-20 | 18:13:
Dat was die dronkelor die last van zn benen kreeg na de 5e fles whiskey en op zn benen moest worden gehouden door Merkels schoothondje.
@Harrie7949 | 29-03-20 | 18:13: Junkers JU-87G-2? Die was in zijn tijd helemaal 'tha bomb'.
Het is de Belgische A. Hitler die schuimbekkend een 1000 jarig rijk wil stichten. Waar is die schreeuwert eigenlijk? Is die al ondergronds?
In mijn vorige functie als politeagent in België heb ik al kennis gemaakt met de arrogantie van meneer verhofstad en zijn entourage. Meneer ging dineren met allemaal hoge petten en liet zijn auto op de busbaan parkeren, direct voor het restaurant. Niet wetende van wie de auto was heb ik het kenteken aangevraagd via de centrale. En wat bleek? Auto niet toegelaten op dit kenteken. Enfin, restaurant naar binnen gegaan en netjes gevraagd die dikke bak netjes te parkeren, maar zijn assistente liet mij weten dat het hier gaat om meneer verhofstad en dat de auto in oorde is en daar blijft staan... lang verhaal kort, de wetten gelden niet voor dit soort megalomanen.
Het is een heel enge man.
Speciaal voor dat soort gelegenheden is de 'sociale media' uitgevonden. Het heeft geen effect op het gedrag van de belg, wel op de waarneming van het gepeupel. Volgende keer even filmen dus.
Wat is er met Plasterk aan de hand? Dit was ook al zo'n ijzersterke tweet:
Nederlandse bevolking maakt 3,3% uit van de EU, maar krijgt met €25 miljoen 0,06% van het Corona-noodfonds van €37 miljard, 55x minder dan gelijke verdeling, terwijl land zwaar geraakt is. Daarom dat @paultang
@EPinNL
getallen niet gaf. Bij betalen is Nl koploper. Toch scheef?
twitter.com/RPlasterk/status/12435244...
Nexit, nu!
Plasterk is al weer tijden sterk op dreef. Zit hij bij de Vrij Links beweging? Een ,niksen beweging met zinnige kijk op de samenleving. Worden vast door deug links als fascisten gezien.
Na zijn hartoperatie is hij als herboren wakker geworden met behulp van een pot rode pillen.
Pas op, want de vorige x dat ik het woord NEXIT gebruikte, weg ik de tering gejorist hier...
Omdat ze zelfs in Brussel weren, dat de NL regering af te schepen valt met een habbekrats en niet de ballen hebben om daar iets tegen te doen. Dáárom!
Waarom zouden we eerst geld naar Brussel overmaken om het daarna weer terug te krijgen? Het is georganiseerde diefstal. Niets meer en niets minder.
Wij hebben onze eigen Guy, die arrogante kabouter Fransie Timmerfrans.
Een verjaardagsfeest met Frans en Guy dat zou gezellig zijn. Gelukkig mag dat niet door Corona.
@Roeieber | 29-03-20 | 17:56:
Juist daarom moeten we het wel doen. Laat die twee kwaadaardige tuinkabouters samen voor de komende 30 jaar in quarantaine gaan. Wanneer ze weer buiten komen is de EU niet meer!
@Roeieber | 29-03-20 | 17:56: van mij wel!
Die twee die samen Greta misbruiken?
Het is wel veelzeggend, dat je pas tijdens je pensioen, je mening durft te geven. Maar die haaks staat wat je jaren in je beroep hebt staan oreren. Dan moet je toch wel van een bepaald slag zijn. Zo zitten er natuurlijk veel meer, want soort zoekt soort. Het is een augiasstal die nodig een schoonmaak nodig heeft.
Dus, het indirecte bewijs dat er wel degelijk zoiets als een baantjescarroussel en een partijkartel bestaat.
We wachten geduldig op de memoires van Rutte. 10 Delen Waarheid.
Inderdaad, iedereen vergeten waarom we 'm ook alweer "Tapsterk" noemden? Alle lof voor deze tweet, maar als politicus heeft die man genoeg doodzonden begaan.
@Le Roi | 29-03-20 | 18:15: precies, laat hem nu ook zijn muil houden.
1 EU gaat nooit werken door totaal verschillende economiën door Europa heen. De rijke landen stoppen veel geld in de pot dat verdampt richting de arme en corrupte landen. Door de verschillen in de economie zijn de prijzen door Europa heen verschillend en de mensen die bij de grens wonen weten dit maar al te graag door goedkoop over de grens te tanken. Ook zo'n flop in de "eenheid" van de EU die men voor ogen heeft, open grenzen maar niet op alles een vrij verkeer van goederen. De burger ondervind last en heeft onbegrip over dit soort zaken. Grenzen mogen niet gesloten worden voor het tegenhouden van asielzoekers maar blijkbaar wel voor een virus als ook een eenduidigheid voor de aanpak van stikstof en Corona totaal onbreekt. Het gaat de EU alleen om geld en macht, een eeinduidig beleid en economie is te lastig. Ik hoop dan ook dat Engeland een groot voorbeeld geeft hoe het zonder de EU kan.
De EU werkt al, dus vanaf daar loopt je betoog reeds spaak.
@Diotima | 29-03-20 | 18:26: Tuurlijk, zolang je geld over de balk blijft gooien houd je de boel wel in stand. Totdat dat truukje is uitgewerkt en dan pleurt de boel met een donderend geraas in elkaar. Het is ook kul dat de EU werkt. De EEG werkte. Alles wat daarna kwam dient slechts de belangen van megalomane politici en de diverse lobbygroepen. De EU heeft ervoor gezorgd dat de staatsinrichting weer helemaal is omgedraaid naar de situatie van voor 1795. Waar tussen 1795 en 1992 (verdrag van Maastricht) de staat en zijn ambtenaren de dienaren van de burgerij waren, is de burgerij thans weer de dienaar van de staat.De EU heeft werkelijk niets positiefs gebracht. Als dat wel zo is, hoor ik het graag wat dan wel.
@Diotima | 29-03-20 | 18:26: Grappig, 'de EU werkt al' Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn..
Snoeihard van ome Roon, maar hoe waar het wel niet is. Inderdaad valt niets aan toe te voegen. Des te eerder exit Verhofstadt, des te beter. China en Rusland schieten te hulp en wat doet de EU? Europa op willen kopen met bonds... pleur op zeg, Verhofstadt met je multinationalvoortrekkerij en CETA deal ten koste van ons MKB !
Als de storm voorbij is gaat de EU zich er weer tegenaan bemoeien. Dan blijkt dat alle steunpakketten om de economie te helpen niet door de knoflooklanden opgehoest kunnen worden en dat mogen NL en D dan natuurlijk weer doen. En Rutte tekent uiteindelijk weer bij het kruisje.
Het is echt van de zotten dat landen die zelfs tijdens hoogconjunctuur een begrotingstekort hebben van 5%, waar het hele land plat gaat als er maatregelen dreigen te komen als in Nederland, nu gaan lopen zeiken over solidariteit. Met zulke onbetrouwbare landen moet je geen zaken willen doen.
De EU wil met iedereen "zaken doen". Ik bedoel, als je denkt dat een zakelijke deal zoals ze geprobeerd hebben, met Erdogan gaat werken? Please stop.
Geef nu een Nexi-referendum!
Nou ja, Plasterk geeft het al een beetje weg hé. Verhofstadt leest deze reactie niet, want zendt alleen maar. Nooit eens ontvangen.
Wie is Plasterk? Toch een beetje een mislukte minister.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-03-20 | 17:52:
Eerst vraag je wie hij is, om in de tweede zin toe te geven dat je wel degelijk weet wie hij is.
Daarom is kritiek op de EU ook volslagen zinloos. Er wordt toch niet geluisterd. De aanklagers rest niets dan euforie van het eigen gelijk.
@je_zusje | 29-03-20 | 17:56:
Met je laatste drie zinnen ben ik het eens, maar Kuifje heeft wel een punt. Waarom zou wie-dan-ook luisteren naar Plasterk? Zou jij naar hem luisteren? Plasterk is een nobody.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:01:
Is een waarheid afhankelijk van de boodschapper die deze brengt?
@je_zusje | 29-03-20 | 18:05:
Ja, absoluut. Als Hitler in 1945 had gezegd dat hij een gigantische fout had gemaakt en dat hij spijt had, dan had dat helemaal niets betekend, ongeacht de waarachtigheid van het feit dat hij inderdaad gigantisch fout zat.
De inhoud staat nooit los van de concrete woorden en tonen die gebruikt zijn. Deze woorden, uit de mond van Plasterk, hebben al hun zeggingskracht verloren.
Als mijn ex morgen tegen me zegt dat ze fout zat en dat ze me terug wil, dan is zij te laat. Dat had ze eerder moeten zeggen.
Le printemps adorable a perdu son odeur - Baudelaire
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:09: Oké dan.
@je_zusje | 29-03-20 | 18:05:
Helemaal gelijk zussie.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:01: Plasterk is een prominente microbioloog. Op dit moment waarschijnlijk hard op zoek naar het Corona-geneesmiddel.
Zijn ministerschap was een jammerlijke vergissing, die hem bijna het leven heeft gekost.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:09:
Beter laat dan nooit. Laat hem maar de vinger op de zere plek leggen.
@anti-fatwa | 29-03-20 | 18:17:
Dat doe hij hiermee niet. Dit is alleen maar een aanleiding om grotere en dikkere oorkleppen op te zetten.
@piloot47 | 29-03-20 | 18:16:
Ik weet wie het is, ik heb veel van hem gelezen en gehoord. Hij is een autoriteit op de gebieden van kankeronderzoek en moleculaire biologie. Plasterk moet zich lekker daarmee bezighouden en verder heeft hij niets toe te voegen. Hij mag natuurlijk vrijelijk berichten plaatsen, maar het zegt totaal niets.
@GeenHeil | 29-03-20 | 18:24: Want gezond verstand en logica heb je niet als je buiten je vakgebied treedt?
Welke pil heeft die Plasterk geslikt?
De rode.
Wel klasse van Plasterk dat die wat tegengas geeft. Guy Verhofstadt met die bemoste grafzeken in zijn mond is als het op vrijheid aankomt de nagel aan je doodskist. Deze Brusselse Toren van Babel bouwer is levensgevaarlijk. Hij wil alle democratie de nek omdraaien.
zoveel waarheid in een tweet van een PVDA’er. Het kan verkeren.
Een glas, een Plasterk, en het bleef zoals het was.
Zou Hij ook eens tegen zijn partijgenoot Timmerszwantz moeten vertellen.
Ik haal alijd die Bert van der Veer en Guy door mekaar. Misschien moet Bert maar eens gaan doen wat Guy deed.
Oh nee, niet nog een arrogante kwal in de EU!
Had die zijn mond maar open moeten doen toen hij er toe deed. Wegwezen eikel!
Beter laat dan nooit. Sinds we in een algemene EU zwijmel zitten is elke kritische noot noodzakelijk.
Precies, achteraf een koe in zijn kont kijken.
Bij een Nexit, kunnen we dan ook onder de Urgenda afspraken uitkomen? Door een nieuwe eigen wet te maken die de uitspraak ongedaan maakt?
En kunnen we dan ook onder de miljarden kostende energie transitie van Timmermans uitkomen?
En kunnen we dan ook een rem op de immigratie zetten?
Wellicht terug naar de gulden, waarbij we de Euro als virtuele 2e munt erbij houden?
Ha, denk je dat bij een Nexit heel links en progressief Nederland verdwijnt? Ook zij blijven je miljoenen landgenoten met hun wensen en ideeën over wat de juiste politiek is.
Het hele EP zit sidderend thuis, de helden.
Waar is die von der Leyen? Heeft die een Bruno Bruinsje gedaan ofzo? We moesten toch allemaal naar Brussel kijken, en vooral moesten we luis-te-ren. Want het klootjesvolk is natuurlijk véél te dom om voor zichzelf te denken. Een virusje en hop; Brussel laat een denderende stilte horen en van de ene op de andere dag is het ieder voor zich.
Want ehhh te moeilijk voor de Brusselse technocraten die massaal in hun broekjes zitten te kakken met een mondkapje over hun grote muil. Straks, als het weer over is komen die ratten weer uit hun holen tevoorschijn en zullen, bevrijd van hun mondkapjes, weer als vanouds gaan schreeuwen tegen het gepeupel. Helden op sokken zijn het. Als ze echt iets kunnen betekenen, en dus politieke en persoonlijke risico's moeten nemen, dan zijn ze er niet. Als de lucht weer opgeklaard is en de vijand verdwenen is, dán staan ze vooraan om te vertellen wat we allemaal verkeerd hebben gedaan en hoe goed zij weten hoe het wél moet. Dat tuig zou veroordeeld moeten worden wegens lafheid in het aangezicht van de vijand. Wegens het verzaken van hun plichten. Wegens het eenzijdig consumeren van de lusten, en de lasten bij een ander door de strot te duwen onder overheidsdwang. .
Ik denk dat we op het punt gaan aankomen dat ze zeggen dat Europa te klein is om deze problemen het hoofd te bieden. Dat kan alleen op wereldschaal...
Als een PvdA'er de passie preekt, boer pas op uw kippen.
En toch zijn er op links ook lieden wiens standpunten ik vaak deel, Eddy Terstall, Rene Cuperus, Paul Scheffer en ook Ronald Plasterk. Verval niet in de valkuil van SJW/globalistisch links, niet mijn politieke kleur en dus per definitie fout.
@therealbraindump | 29-03-20 | 17:59:
Zoveel mensen zitten reeds in die valkuil van het eigen gelijk.
Plasterk, wat een held om dat nu te roepen. NOT. Met een berg boter van hier tot Tokio op je hoofd. Maar afijn, beter nu dan nooit.
Maar beter Verhofstadt bashen dan dat Farage onophoudelijk (terecht) deed gaat je niet lukken.
De dag dat NL eruit gaat vier ik feest.
De EU heeft zich in deze crisis bewezen als volledig nutteloos. Niets hebben ze gedaan om ons te helpen. Alle landen doen het zelf.
Als we die hele EU er eens uittrappen? Houden we nog een paar duizendjes paar jaar aan belasting over.
En op een normale leeftijd kunnen stoppen met werken.
Onze politici gaan het zaakje proberen te lijmen door nog meer geld zuidwaarts te sturen. Dat moeten ze van Brussel. De enigen die daar wat aan kunnen doen zijn wij zelf. Maar het ontbreekt nog steeds aan wil en organisatiegraad.
VK moet toebetalen omdat ze per saldo meer ontvangen hebben. Als NL eruit stapt zouden we terug moeten krijgen omdat we per saldo meer afgedragen dan ontvangen hebben.
win-win
@Tuinhekje | 29-03-20 | 17:43:
Die kans is net zo groot als dat jij bij een begrotingsoverschot van Rutte je teveel betaalde belastinggeld terugkrijgt.
Hoho, de Eu wilde flink helpen maar Rutte heeft geld naar Italie keihard geveteod.
Patatter | 29-03-20 | 17:34 : "Houden we nog een paar duizendjes paar jaar aan belasting over." En gij geleuft dat?
Die worden dan wel weer op een andere manier door de Roverheid gegraaid.
Guy Verlofzat kan lekker de Belgische Broekhoest krijgen.
Plaswerk eigenlijk ook.
Beetje laat ome Roontje.
Veulstelaat eigenlijk.
Toch een leuke poging. Lekker gewerkt Pik!
Niet bij Pauw vanavond, maar er is een andere clown, De Leeuw. Toch maar niet kijken, ligt aan de voorraad wc papier en paracetamol. Even checken eerst.
Volgens mij wilde het systeem toch al af van iedereen die nu dood gaat aan het Corona virus.
wijn op bier geeft plezier, een overpeinzing waard
@Meesteres Belgie | 29-03-20 | 17:28: Ja, die kende ik ook nog. Wijn op bier geeft plezier, bier op wijn venijn.
Altijd typisch dat geschreeuw van al die EU-adepten dat fakenews, Russische trollen en meer van dat soort onzin tot Brexit zouden hebben geleid. Nog afgezien van het feit dat dit idee sowieso ridicuul is, is eerder het exact omgekeerde het geval. Het hele EU-project is gebaseerd op één gigantische leugen, waarbij decennialang een krankzinnige politieke unie is verkocht met het idee dat het alleen maar om economische vrijhandel en samenwerking zou gaan. De steun voor handel en economische samenwerking is er altijd geweest in de Europese natiestaten. De steun voor een politieke unie is er nooit ergens geweest.
Helemaal met je eens.
Zeer goede post. De EU wil handelen zoals een kartel handelt: met één gezicht en onder één vlag, waarbij de macht geconsolideerd is in de vorm van een handjevol volgevreten walrussen. De wijze waarop Timmermans zich presenteert, doet me denken aan Pablo Escobar, ook een socialist die zich voordeed als Robin Hood, maar die op de achtergrond meer had van een tirannieke en psychopathische heerser dan van een altruïstische heer.
Wel gedeeltelijk mee eens. Het zou om vrijhandel moeten draaien. De rest is al gauw ballast.
@GeenHeil | 29-03-20 | 17:35: Pablo Escobar de drugsbaron bedoel je?
Ja, de EU is erg goed in rancune. Net kleuters. Wel erg dure kleuters.
De regie nemen wanneer het er echt toe doet blijkt wat moeilijker
Wat ik het meest bijzondere vind van het hele corona verhaal is dat er nu opeens dingen mogelijk zijn die eerder absoluut onmogelijk waren (grenzen sluiten e.d.). Ik weet al lang dat we bedonderd worden. Maar wel fijn dat de goegemeente het ook in de gaten begint te krijgen.
De EU had zich moeten beperken tot de EEG. Munt- en politieke unie zijn twee bruggen te ver. Stop daarmee.
En nee..... Albanië en Noord Macedonië komen er niet bij. En Servië ook niet. Ga weg en blijf weg.
Eens. Corona is de redder van de soevereiniteit van de natiestaten gebleken. EU: opheffen! Wat zullen de Britten in hun nopjes zijn.
Corona zorgt voor een heropleving van de natiestaten en is een zware klap voor de EU-plannen van Guy von Fietsenreck.
Guy von plakkerige rotsen in de branding.
Nee dit gaat juist het tegenovergestelde opleveren. De Macron’s en Merkels zullen pleiten voor méér EU.
@Trumme | 29-03-20 | 17:23:
Ik denk dat je gelijk hebt, maar nog meer mensen zullen een grafhekel gaan krijgen aan het brusselse zooitje. Juist daardoor. En dat juich ik toe.
Guy Verrotkwadrant.
@anti-fatwa | 29-03-20 | 17:25:
Daar hebben we pas wat aan als die mensen ook anders gaan stemmen. De meerderheid is helaas niet in staat om in hun eigenbelang te stemmen, ze doen wat de media zegt. In die zin is de run op WC papier het beste argument tegen democratie dat ik ooit heb gezien.
@Max Headroom | 29-03-20 | 17:34:
Ik voel dat er een kentering ontstaat. Steeds meer mensen om me heen gaan ook dr ogen open. Een hoop mensen gaan het dalijk ook slechter krijgen terwijl ze ook nooit hebben meegepriteerd van de goede tijden. Ik denk dat rutte en zn corrupte dievenkliek er bij een hoop mensen uitliggen.
Nou is ome Roon best slim. Een van de weinige beta's ook.
Dus... ofwel ome Roon was destijds een ander,
ofwel Roon was wel dezelfde maar moest z'n mond houden van hogerhand vanwege omdat belang van iets.
Wat was dat iets en zitten er nog meer PvdA-ers om die manier in de kamer?
Maar zo iemand laat zijn mond toch niet snoeren, dat kan er bij mij niet in. Dus moet wat anders zijn.
DENK nu eens na
Geldt niet alleen voor de PvdA; ers hoor. Denk maar niet dat het mogelijk is om een onafhankelijk mening bij de VVD te hebben. Dan treden er gelijk allerlei processen in werking om je 'kalt te stellen'. Heel vroeger, en nu totaal ondenkbaar, was D66 de enige partij waarbij je individueel nog wat ruimte had om een afwijkende mening voor het voetlicht te plaatsen.
@Meesteres Belgie | 29-03-20 | 17:32: ik voel veel liever dan ik denk, draagt u zwarte laklaarzen?
Ome Roon stond voor zijn politieke carrière ook aan de goede kant. Ik kreeg in die jaren de Intermediair waar hij altijd een stukkie in schreef en die stukkies waren spot-on. Hij is ook een goede wetenschapper. Ik dacht ook dat hij in de politiek daarom een goede zou zijn, maar dat viel dus vies tegen. En inderdaad nu lijkt hij weer bij zinnen te zijn, jammer dat hij geen rol van betekenis speelt.
Conclusie: het gaat niet om de feiten. Maar om iets anders.
Laten we eens beginnen bij de lobby's en de belangen daarachter.
Gemakkelijk om nu kritisch te zijn want het kost je niets alles is al veilig gesteld. Ik zie hem nog op Prinsjesdag 2010 trots naast zijn vrouw Els Plasterk lopen die een hoofddoek om haar kop had geknoopt om één met de moslims te zijn. Die actie en deze tweet zijn beide goedkoop en gemakkelijk.
Ja idd, lekker risicoloos weer van de ijdeltuit met zn mooie hoed en dat wijf van em met dr kopvod
Helaas hebben de meeste stemgerechtigden niet zo’n goed geheugen als u. Dus op naar Rutte zoveel. Helemaal nu hij het land ernstig heeft voorgelezen van een schermpje
Ach, gevonden, laat maar...
Binnen nu en een uur trekt 'ie zijn keutel in en "is zijn account gehacked".
Bij Plasterk is het altijd net niet ... aan de wal uitstekende opmerkingen maar zodra de reet op het pluche verdampt ie.... en lost op in het Kartel. Jammer . vrees dat carriere drang toch echt wat sterker is dan principes, zoals we gewend zijn van de PvdA. Tenslotte : de wetenschap is geen vetpot.
Ja Roon, nu jij je schaapjes op het droge hebt heb je praatjes. Had je naast die praatjes ook een ruggegraat gehad dan had Europa er misschien iets anders uit gezien.
Precies
When proud British citizens were influenced by lies to democratically vote to leave the European union. (proper text by the last picture: but I'm not going to discuss with people who want to claim that lies are not lies because that has been done over and over again and it is too late for that now, instead some light amusement:
www.youtube.com/watch?v=V3TT1VE8Jq0
www.youtube.com/watch?v=uPLe9qhpBF8
www.youtube.com/watch?v=v-xLmI352vE
www.youtube.com/watch?v=-j_CxQFziFU
)
Mooie filmpjes, waardeloze inhoud.
@SimpeleZiel | 29-03-20 | 17:18: inderdaad. Het gaat over niets.
Nee, liever het originele filmpje waar de still "Oh fuck put it back in" afkomstig van is. Verveel me.
Is Ronald bekeerd? Solliciteert hij naar een ministerspost van FVD in het volgende kabinet?
Dan moet FvD oppassen : hij verwelkt waar je bij staat.
Dit is het begin van het einde van de EU. De Italianen zijn er ook al helemaal klaar mee.
Laten we het hopen!
En Guy Verhofstadt, samen met onze Timmerfranz, staat symbool voor alles wat er mis is met de EU
De Italianen die over blijven dan. Trouwens als er een groep is die oververtegenwoordigd is in internationale organisaties dan zijn het de Italianen wel. Zijn heel sterk in het doorschuiven van rapporten.
youtu.be/JN31QjCgQEo
Dat komt omdat ze geen miljarden krijgen. Maar de Eurcraten grijpen deze crisis aan om aan tonen dat er meer EU moet komen. Kijk wat juf In ‘t Veld er deze week over zei;‘jullie willen niet geholpen worden door de EU’.
Je kunt toch alleen als schrijver van een tweet het twitterbericht weghalen? Ik zie het in ieder geval niet meer te staan...
Ja Guy Verhofstadt, je bent zielig en toe aan een kalmerend spuitje. Wanneer het regent op ongewenste momenten is dat vanzelfsprekend de schuld van de EU. Dat is de meest overbodige regeringslaag die oneindige miljarden opeist om het klimaat te verbeteren.
Resultaten? Ho maar.
Hou zee kameraad en doorlopen.
Als columnist van Buitenhof, had ik veel respect voor die man. Goede inhoudelijke oppositie tegen de EU waar geen woord van populistisch was. Als minister vond ik hem daarna, daarom teleurstellend.
U bent columnist van Buitenhof?
@skoftig | 29-03-20 | 17:13:
Hij is columnist én minister. Hij heeft het ver geschopt.
Haha
Hoi Sheila Sitalsing!
Hey Fred !
@skoftig | 29-03-20 | 17:13: oke, beter proef lezen, de volgende keer.
@ZoekEenVrijeNick | 29-03-20 | 17:46: Als minister van Cultuur zat hij met zijn mooie hoed vooraan bij erg veel voorstellingen. Maar toen er wat gesaneerd moest worden in allerlei subsidies, was hij nergens te vinden.
Lekker stoer doen Ronald, toen hij nog minister was verkocht hij Nederland aan de EU als pvda minister.
Weer eeb communist met achteraf spijt, maar het kwaad is al geschied.
Je kent het spreekwoord, beter ten halve gekeerd..
Ja, altijd mosterd na de maaltijd met die gasten
Kalf en put en zo.
Het mooiste wat Corona kan aanrichten is wel het imploderen van de EU. Terwijl Ursula de Plagiaatpleegster een lesje handenwassen in onschuld geeft, zingen Italianen hun volkslied vrolijk verlicht met brandende EU-vlaggen.
Het is dat onze pensioenen vrolijk belegd zijn in staatsleningen uit de periferie, maar laat de boel maar klappen. Europese landen kunnen vervolgens weer lekker met elkaar gaan samenwerken zoals ze dat ver voor het Verdrag van Maastricht en dat van Lissabon al deden.
#Italeave #Czechout #Finnish #Autstria #Portugo #Nexit
Het had zo mooi kunnen zijn: een beperkte groep gelijkgestemde en met een beetje gelijke cultuur die handelsbarrieres opheffen en samenwerking op bijv wetenschappelijk onderzoek propageerden etc. Maar nee, het was niet genoeg. En nu is corona wat voor Napoleon Moskou en voor Hitler Stalingrad was. Nederland gaat als laatste trouwens.
Hij heeft gelijk, maar komt er wel érg laat mee. Veel te laat. Als in; de realiteit laat geen Nexit meer toe. Dus dit is zoiets als wanneer het vliegtuig naar beneden aan het donderen is naar de piloot gaan wijzen. Of die schuldig is of niet is niet eens meer relevant; de ramp is al een feit. Leuk Ronald, geniet van je gelijk maar besef je dat niemand er iets aan heeft behalve jij zelf.
Ome Roon vs Guy the Nosferatu 3 : 0
Heeft u onbewust niet vleermuis 'zero' gevonden van dat desastreuze Wuhan soepje zeg maar?
Lieden hier elitair gaan doen over 'niet op twitter' zitten....
Joke's on you guys!
Man lazzerop.
@Zeebonkus | 29-03-20 | 17:28:
Hijssleuk.
Als Brussel 1 ding heeft laten zien waar ze goed in is de afgelopen periode dan is het wel schitteren in afwezigheid.
Heb je 1 kans om het volk te laten zien waarom een europa een goed idee is en dan verkloot je het zo door nog niet eens het hele europese volk toe te spreken dat we ons er wel doorheenn slaan.
Ik geloofde al niet in een een succes maar dit toont alles omvattend waarom het nooit zal gaan lukken.
Met alleen roepen kom je er niet. Geen woorden maar daden!
Waar blijven de beademings apparaten, mondkapjes, hulp voor de zorg Brussel!?
Brussem heeft zoals Guy alleen een grote bek!
Oprotten Guy, jullie verdienen een tribunaal waar jullie voor mintens 30 jaar opgesloten dien te worden.
30? Pek, veren en dumpen. Die wandelende fietsenrek, zijn tijd komt nog wel. Moeder natuur doet nu zijn dingetje.
Die kapjes en apparaten, dokters en verplegers, komen onder meer uit Ruslan Europeanen moesten de Russen háten van Guy. Nu even niet. Straks weer wel. De hele EU is een soort bipolaire vrouw lijkt het wel.
Nee hoor, ze zijn heel druk met Albanië en dat klimaat van ze.
Agnes Jongerius vond de genomen maatregelen van de EU deze week nog prima.
@Trumme | 29-03-20 | 17:26: Die muts moet aan de ketting in de keuken. Zoveel capabele vrouwen, nee zij komt boven drijven. Soort zoekt soort, maakt niet uit van welk gender.
Volgens Sophie (in 't Veld?) komt dat omdat wij geen meer EU wensten. We zeggen iedere keer nee. Daarom zijn ze nu afwezig. Hadden wij ze maar omarmd, dan waren we nu bevrijd en gered van de ondergang.
Verhofstad is een onuitstaanbaar figuur, maar hij heeft wel een punt dat de tabloids een hoop onzin verspreid hebben.
Maar, als ik morgen beweer dat van de EU alle asperges voortaan een sticker moeten hebben om boven- en onderkant aan te wijzen, dan wordt dat ook gretig gedeeld door het slag "kritische" twitteraars met emoji van een Nederlandse vlug en een tractor in de nick name.
*vlag
@Diotima | 29-03-20 | 17:09: Tijd om jezelf eens een keer te kronen, vind je niet?
Dat laatste zegt vooral dat wij de EU tot de meest onzinnige en krankzinnige dingen in staat achten.
Ik ben het helemaal met u eens, mbt de tabloits. Barnier dook samen met Verhoffstad en consorten al in de atoombunker van het EU parlementsgebouw, toen patient zero in Wuhan ziek werd. Vanuit daar regeren ze nu dapper de EU.
Die Plasterk doet het geweldig!
Ja joh, waait hard vandaag. Al dat zand in de ogen…..
Nou Plasterk nog bij de talkshow van Pauw z'n bakkes open trekken voordat ik 'm echt serieus ga nemen . Laat 'm Verhofstadt maar eens ontleden op tv.....
De Anatomische Les, denk ik zomaar opeens aan.
Dat zie ik bij de Nederlandse Propaganda Omproep niet gebeuren.
Vanavond bij Pauw?
@anti-fatwa | 29-03-20 | 17:17: hij was columnist in Buitenhof, programma van Vara, NTR en VPRO. Hij was daar bikkelhard over de EU. Toen ie naar de PvdA ginh is hij opgevokgd door.. u raadt t niet, Thierry Baudet. Dat was wel van korter duur
@Mr_Natural | 29-03-20 | 17:09: Ja mag ook !
Die Ronnie, wat doet ie toch allemaal?
Begin er bijna achterdochtig van te worden zo vaak ik hem al zinnige dingen heb horen zeggen over vaak onzinnige dingen.
Begint een beetje op van Agt en Lubbers (in hun geval de verering van Palestina) te lijken kwa 180 graden draaien na pensionering. Niettemin mooie tweet, alhoewel je natuurlijk wel een loser bent als je van Twitter gebruik maakt.
Van Agt is nooit gedraaid. Is zijn hele leven al een overtuigd antisemiet...
@Iknowall | 29-03-20 | 17:32:
Goed katholiek ook,tja dan is het traditie.
Maar heeft die Plastuit niet ook zelf veel boter op zijn hoofd. Kan me niet herinneren dat hij heel kritisch op de EU en Verhofstadt was toen hij nog baantjes nodig had.
dat zou best kunnen, maar hier kopt ie toch behoorlijk raak .nooit gedacht overigens
@bowlfabriek | 29-03-20 | 17:07: dat sowieso
Och,hij heeft indertijd Timmermans ook weg gezet als luie donder.
Toen die dikke speknek zijn buitenlandse portefeuille niet terug kreeg en een hele tijd niets uitvoerde.
Plasterk heeft echt wel vaker een kritische noot gehad en was altijd een prominent lid net zoals Terstal en Keklik Yücel.
Die kwamen best redelijk over.
Ga eens googlen wie de grootste criticaster van de Eu was tijdwns t referendum van 2005.....
Doet Ome Roon nog iets in de politiek? Met dit soort uitspraken is hij meer dan welkom wat mij betreft om ons land te gaan leiden. Jeroen Dijsselbloem heeft zich ook onsterfelijk gemaakt door de term Zuip Europeanen te introduceren. Hij mag meedoen, mits hij zich aan zijn woorden houdt.
't Is dat het nu op Twitter staat, anders zou geen hond het lezen.
Twitter - wie gebruikt dat nog (behalve wat hoernalisten)?
Zit jij niet 2 topics te hoog?
@Spoednick | 29-03-20 | 17:11: Geen idee, dondert het wat?
@Ichneumonidae | 29-03-20 | 17:13: In sneuheid niet nee
Ja, dit zei Plasterk ook altijd in zijn tv-column bij Buitenho ... oh, wacht.
Geen blauw vinkje bij Ronald.
Watte, hij heeft nog geen corona?
Verstand komt met de jaren, of niet dan, Ome Roon.
In 2021 op de lijst bij de PVV.......
Bij Guy Verhofstadt wens je altijd dat je alsnog terug in de tijd kon gaan en zijn ouders kon overtuigen om toch vooral wel een condoom te gebruiken.
Onthouding was beter geweest, om 100% zeker te zijn dat deze orthodontistische nachtmerrie het levenslicht nooit kon zien.
Hij is de levende karikatuur.
Plasterk is ijzersterk op Twitter.
Ik dacht even dat het een nep account was, maar dat is niet zo.
Als ik Guy was zou ik altijd een mondkapje dragen, 24/7.
TIP hem nu niet, doe mij een lol.
Die beste man werkt zo hard dat hij geen tijd heeft voor de tandarts of zelfs z'n haren wassen. Beetje respect.
Voordat hij minister was, was hij ook best wel een bijdehandje, net als nu, alleen jammer dat toen hij minister was en dus echt invloed had, hij heel wat minder bijdehand was.
Het onderste plaatje klopt niet. Het is de EU die de achterste positie inneemt en de dame zou haar stopwoordje in het tekstballonnetje moeten hebben.
Plasterk zegt zoals het is ???? Is ie hard op zijn hoofd gevallen of zo ?
Gepensioneerd. Hoeft niet meer mee te lullen.
@Knufter | 29-03-20 | 17:04:
Dan heeft Dries van Agt dus nu ook gelijk mbt de Palestijnen. Hij hoeft niet meer mee te praten met CDA/VS/Israel. En dan kan je "free at last" de waarheid uitroepen....
@TB2318 | 29-03-20 | 17:06:
Nee. Die is gewoon seniel.
@TB2318 | 29-03-20 | 17:06:
Niet iedereen die vrijuit lult zegt zinnige dingen.
Lees Frau Merkel maar eens met betrekking tot vaccinatie, knetter en knettergek.
@TB2318 | 29-03-20 | 17:06: Nee geen gelijk .. hij wilde "de 3 van Breda" vrij. Snap je!
Dat onderste plaatje kan echt niet. Zo'n ongetwijfeld zeer charmante jongedame vergelijken met de EU? Ik eis rectificatie, of anders kort geding GS!
Ze wordt geparafraseerd
Schijnbaar is Plasterk niet meer afhankelijk van het partijkartel voor een baantje. Hij kan zijn eigen mening uiten nu.
Kritisch worden als je uit de politieke arena bent........ waar hebben we dat eerder gezien.
Had je bek opengetrokken toen het er toe deed!
Het na-oorlogs verzet is groot.
Beste tweet van de week. Van de maand, mogelijk van het jaar (tot nu). Als minister was het niet veel (ingepakt door kabinet en ministeriële hotemetoten met een agenda) maar als commentator is Ome Roon vlijmscherp. Was hij al bij Buitenhof en nu op twitter.
Met gestrekt been in Guy’s balletjes.
Ik zou even de onderkant van uw schoenen nakijken. U bent heftig ergens ingetrapt.
@dathoujetoch | 29-03-20 | 17:09:
Het is gewoon waar: als minister was het niks. Als commentator bij Buitenhof was hij vaak scherp en nu weer. Als minister heb je gewoon niet zoveel te zeggen. Dan ben je gebonden aan regerings- en coalitieakkoord, aan beleid van voorgangers en aan wat de SG en DG’s van je ministerie willen.
Minister is eigenlijk gewoon een politiek kutbaantje.
@Stormageddon | 29-03-20 | 17:34: Dan had hij geen minister moeten worden. Er moet iets voor hem in gezeten hebben, anders doe je het niet.
Leuk, al die politici die tot inkeer zijn gekomen en zaken goed weten te verwoorden. Nog leuker was het geweest als ze hun mening eerder hadden verkondigd. Durfden ze niet uit angst voor verlies van hun goed betaalde baan.
Dat is helaas vaak wel waar.
Het wachten is op Prutte, als hij geen MP meer is.
Too little too late ...... Hoe voelt dat nou mijnheer Plasterk na al die jaren van bewuste ontkenning ..... Soort klysma ?
Als we uit deze covid-19 misère zijn gekomen, moeten we zo snel mogelijk uit de EU ellende.
Die Verhofstad belichaamt alles wat er mis is met dat ondemocratische instituut.
Hoor het nos journaal jaren geleden nog zeggen: laten we luisteren was Verhofstadt, de ex-premier van België hierover te zeggen heeft. Ze zitten m gewoon te pluggen hier.
Propaganda minister van het Vierte Reich ..... mimiek, intonatie en gebaren. Het klopt allemaal. Hij is gereincarneerd.
@Koning BongoBongo | 29-03-20 | 17:02: Dan is hij er niet beter op geworden.
@Zeebonkus | 29-03-20 | 17:32: We zijn nogal wat decennia verder ... verval is zijn deel.
Te laat, kameraad ...
Zo, zeg dat wel. Ik geloof dat Ronald Plasterk meent wat hij zegt, maar dit had hij veel eerder moeten zeggen en had hij er ook de enige juiste conclusies aan moeten verinden: Europa luistert niet naar het volk en Europa is dus een ondemocratisch instituut. Die conclusies trekt hij zelfs nu nog niet.
Zoals de meeste vertrekkende directeuren of ceo's die jarenlang met de gevestigde
orde meelullen en hun zakken daarmee vullen en dan bij hun afscheid ineens zinnige dingen gaan roepen of ineens 180 graden draaien tegen het bedrijfs/regerings beleid in...
ze weten het gvd allemaal best wel, maar eerst moeten de zakken tegen beter weten in gevuld worden, eigen/partij belang voor landsbelang!
Ziet ome Roon zijn pensioen verdampen of zo, dat hij de laatste tijd zo woke is. Hadtie jaren eerder mee moeten beginnen.
Verhofstadt: "Europa is ziek, doodziek zelfs: het is een oude demente treinmachinist die op sterven na dood is, maar die in zijn blinde waan uit alle macht voort dendert, terwijl hij alle wagonnetjes met zich meesleept in de ellende, met alle gevolgen van dien. Hoe kunnen we Europa beter maken? Door meer wagonnetjes aan het treinstel te koppelen en door er één grote trein van te maken!"
Ik zou eerder een paar sporen los schroeven zodat heel de trein het ravijn inflikkert.
@Lt-Kol Kilgore | 29-03-20 | 17:07:
Ik zou er als een rover doorheen rennen, er is immers toch geen interne controle, als ik van wagonnetje naar wagonnetje heen en weer ga. Bovendien wordt de trein ook voortdurend geënterd door allerlei figuren van buitenaf, die springen bovenop de trein en hollen hem van binnen uit.
@GeenHeil | 29-03-20 | 17:11: Kijktip: Snowpiercer
@Zeebonkus | 29-03-20 | 17:34:
Dank je! Die ga ik snel eens kijken.
Van welke film is het onderste plaatje? Asking for a friend....
Golden Globes
Riley Reid Naughty Book Worms 43
Tja, dat is zoals in VK vrouwen sex of wat daar voor door gaat moeten beleven.
@Miezerig | 29-03-20 | 17:36: *me is impressed and thankful!
De vreters uit de grootse Europese ruif ooit vinden dat ze nu moeten toeslaan om hun eigen irrelevantie te weerspreken. Wanneer je niet kunt aantonen dat je er toe doet ga je een crisis gebruiken om je gelijk te halen. We zullen straks ook Timmermans nog wel horen blaten wanneer het weer een beetje veilig is.
Timmermans is een obese bejaarde.
@426_Upgrade_Required | 29-03-20 | 17:05:
De EU zelf is een obese bejaarde. Als de EU besmet raakt met Covid-19, dan is het definitief afgelopen met de EU. Beademingsapparatuur is hooguit uitstel van executie. We hebben de noodhulp - Eurobonds - van de EU niet nodig.
@GeenHeil | 29-03-20 | 17:08: "Als de EU besmet raakt met Covid-19, dan is het definitief afgelopen met de EU." Waar kan ik m'n eurotjes inwisselen?
@watmagjenogwel | 29-03-20 | 17:14:
Die kan je inwisselen bij De Commissie. Je krijgt er schone, gebakken lucht voor terug. Ze noemen het "The Green Deal," oftewel, DE DEAL. Deal?
@GeenHeil | 29-03-20 | 17:18: Voor die Green Deal hebben we de eerste 5 jaar geen centjes. Dat moet eerst weer verdiend worden door hardwerkende burgers. En vreten valt niet onder werken.
Jammer dat Roon nu pas het licht heeft gezien. De laatste tijd vaker goede tweets. Dat inzicht had hij moeten hebben toen hij er nog toe deed en iets werkelijk kon aankaarten. Gemiste kans.
Roon is geen politicus meer dus hoeft niet meer te liegen.
Plasterk was net zo'n eng mannetje als de rest. Nu 'ie klaar is met profiteren opeens wel grote woorden...
Nee hoor ik zag hem altijd als een vriend van GeenStijl. Ik weet ook zeker dat hij nog steeds regelmatig meeleest en wellicht reaguurt.
@keestelpro | 29-03-20 | 17:26: Niet alles verklappen hè.
@keestelpro | 29-03-20 | 17:26:
Het is DKS.
Salaris volgens CAO voor geleverd werk is profiteren? Bel de vakbond.
Jammer dat hij dat soort dingen pas durft te zeggen nu ze hem niet meer kunnen chanteren met baantjes en centjes.
Fijn dat hij het ook daadwerkelijk zegt.
Eindelijk weer een stukje humor op GS.
Na alle corona zwartkijkerij.
Ik zie de lol van al de paniek rondom die zwartkijkerij ook nog wel in.
Ja ok, doe die maar weer als minister
Nee ,dan draait ie weer 180 graden ....
Ach, heeft meneer eindelijk het licht gezien? Te laat, te laat. Het geld uit de pensioenpotten richting Brussel, Albanie komt erbij, er komt een EU-leger, en dat heeft meneer P. mede bewerkstelligd. Beetje hypocriet. Of bent u van Saulus Paulus geworden (mag wel, zo'n stichtelijke verwijzing in de Vastentijd)?
En dat uit de bek van een rasechte PvdA-er. Weet LoLo dit?
Ik zou Plasterk nou niet de doorsnee rasechte PvdAer willen noemen.
Wat is loos? Heeft Roon ineens het licht gezien of komen er verkiezingen aan?
Ome Roon zag altijd al het licht.
Beetje jammer dat ze pas na hun pensioen wakker worden. Dat EU tij hadden ze begin jaren negentig al moeten keren.
Verhofstad heeft gelijk. Boris Kluns heeft systematisch handen lopen schudden. Ook met besmette mensen. Beter zouden mensen die de laatste twee weken door hem geschud zijn zich afvragen waar die hoest vandaan komt.
Inderdaad geven de poms iedereen de schuld terwijl ze overal zelf in de vergadering mee akkoord stemmen. De EU is makkelijk om de schuld te geven. Net als de kapitein op de Titanic die volle kracht laat varen en dan later de ijsberg de schuld zou geven.
@MaarFeitelijk | 29-03-20 | 19:19:
Serieus, Verhofstadt heeft gelijk? Hahahahaha. Kom dan eens met feiten pikkesteijn.
REAGEER OOK