Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle eindexamens GESGRAPT

Gaan niet door

Slecht nieuws voor alle kindertjes die gehoopt hadden hun verdrietige cijferlijst wat minder droevig te maken middels de centrale eindexamens. Die gaan namelijk niet door. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws, volgens RTL Nieuws. Dat zeggen bronnen tegen de NOS, aldus de NOS. En dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf, schrijft De Telegraaf. Dat zeggen ingewijden in Den Haag tegen Trouw, zegt Trouw. En die ingewijden (maar misschien ook wel andere ingewijden) bevestigen dat weer aan het AD, zo meldt het AD. Dus dan zal het wel zo zijn hé! Minster Arie Slob maakt het besluit later vandaag officieel bekend, de uitslag van de schoolexamens is leidend. Veel sterkte aan mensen die nu alvast zijn gezakt.
UPDATE: Liveslob nú (11.30u) hierrrr
UPDATE: Slob bevestigt: centraal examen gaat NIET door. Wel is het mogelijk een volwaardig diploma te krijgen: eindlijst op basis van schoolexamens. Die kunnen eventueel worden afgenomen op afstand. Examens die in het schoolgebouw moeten worden afgenomen naar achteren verschoven. Leerlingen die zakken krijgen mogelijkheid tot beroep en herkansing. Dat wordt een moooooooie boel. "Veel sterkte en wijsheid, houd moed en blijf je inzetten." Later Slob!

Reaguursels

Inloggen

Lichting 2020 gaan we nog van alles over horen. Om te beginnen zal het slagingspercentage dit jaar aanzienlijk hoger liggen!

Feitenpliesie | 24-03-20 | 22:16

Bij mij op school waren de docenten links, dus elke mongool werd gematst met schoolonderzoeken die gemiddeld 2 punten hoger lagen dan centraal schriftelijk. Lichting 2020 wordt een hele domme

borderlijntje | 24-03-20 | 22:11

Ja maak het voor de leraren lekker complex, dus veel werk en nog steeds onduidelijk wat nu wel en niet kan.

Schemerlamp | 24-03-20 | 16:12

Deze kinderen weten nu niet waar ze aan toe zijn. Dat is een hele traumatiserende situatie, bovenop de Corona-oorlog. Eigenlijk zouden deze kinderen, die zich als kanjers hebben gedragen, zo hun diploma in handen gedrukt moeten krijgen.

Sans Comique | 24-03-20 | 15:05

Ik heb meegedaan aan de selectie geneeskunde dit jaar, maar ik doe een staatsexamen natuurkunde. Ik verwacht dat de staatsexamens wel doorgaan. Wordt dus leuke concurrentie voor mij met elke scholier geslaagd.

benerkloarmet | 24-03-20 | 13:45

Weer zo een bullshit maatregel die nergens op slaat.

afdankert | 24-03-20 | 13:39

Leuk, biedt mogelijkheden voor islamitische scholen om massaal hun leerlingen te dumpen in studies waarvoor een numerus fixus geldt.

Bolhoed | 24-03-20 | 13:33

Hebben de studenten net ALLE tijd gehad de stof

Sneerpoets | 24-03-20 | 13:28 | 1

.. door te nemen, gelasten ze de examens af..

Sneerpoets | 24-03-20 | 13:30

"En jij een zwemdiploma en jij een zwemdiploma en jij een zwemdiploma", aldus Oprah Slob.

Watching the Wheels | 24-03-20 | 13:22

Geen enkele reden om examens te stoppen. In normale examenlokalen zitten mensen al ruim anderhalve meter van elkaar af. Regel een extra examenruimte en een extra surveillant en je kunt gewoon de club in 2 splitsen en examen afnemen.

Teeweetwee | 24-03-20 | 13:19

Op veel scholen zijn de examencijfers al binnen. Maar omdat het inleveren van die cijfers nu niet meer nodig is verwacht ik ineens extra herkansingsronden. Aangezien de integriteit van de meeste docenten onder het vriespunt ligt verwacht ik een slagingspercentage van 98 procent landelijk dit jaar.

hustler01 | 24-03-20 | 12:57 | 4

@Teeweetwee | 24-03-20 | 13:16:
Zou me niets verbazen. Beter stellen ze examens gewoon uit. Niets waard dat diploma zo.

Jan, Leiden | 24-03-20 | 13:21

@teeweetwee "gekwalificeert" huhu

borderlijntje | 24-03-20 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

De deelschool-leidster van mijn dochter heeft duidelijk het vak Samenvatten niet gehaald. Man man, wat een lappen tekst in de mail. Om de dag. En nee, ik ben niet geinteresseerd in je gevoelens. "Het voelt heel vreemd om door een leeg schoolgebouw te lopen...". Arrgghh!

Piet Karbiet | 24-03-20 | 12:54

Blij dat ik al lang niet meer op school zit. Onze schoolexamens waren veel zwaarder dan de eindexamens. Heb toen iets van 6 tekorten weg gewerkt met eindexamens terwijl ik nauwelijks gestudeerd had omdat ik dacht dat het toch geen zin meer had. Uiteindelijk met 1 herexamen geslaagd.

Cyrax1301 | 24-03-20 | 12:37

Zal wel een hoog slagingspercentage worden dan. Waar kan ik ook een gratis diploma krijgen?

HertogJan24 | 24-03-20 | 12:26

Kleine correctie @Mosterd. Het is niet gesgrapt maar gsgrapt. Zo spreken pubers van Nederlandse afkomst het tenminste uit. Boven de grote rivieren dan toch. Ik hoorde eens zo'n puber opscheppen: "ak straks me scooter hep dan kenk overal naartoe". Daar dacht hij mee te scoren bij de meisjes. Die zelf ook niet altijd even goed gearticuleerd spreken. En dan maar hope dat 'ie ze scooter goed op slot zet. Anders is 'ie weg.

Nivelleermarionet | 24-03-20 | 12:23 | 3

Wat een taalblunder. tkofschip, weet je nog? Dus het moet zijn: gesgrapD.

Pleegzuster B | 24-03-20 | 12:46

@Pleegzuster B | 24-03-20 | 12:46: Zucht. O.b.v. 't kofschip of 't fokschaap moet het dus met een t en dus was gesgrapt (gsgrapt) juist en is jouw correctie ten onrechte.

ChupaChupa | 24-03-20 | 13:05

@ChupaChupa | 24-03-20 | 13:05: Neenee. CH verandert in G, dus dan wordt de uitgang D.

Is net zoiets als: Gisteren heb ik roodde kool (= verleden tijd) gegeten.

Pleegzuster B | 24-03-20 | 14:17

Mag ik ook in de sloot achter afzwemmen?

Hadena | 24-03-20 | 12:19 | 1

Alleen als je de schoolslag goed uitvoert.

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:20

Iedereen loopt altijd op het onderwijs te kankeren dat het zo slecht is etc. Nu krijgen die guppies hun diploma in hun schoot geworpen, en dan gaan weer mensen zeiken dat het zo belangrijk is dat ze het centraal examen afleggen.

Die kiddo’s komen op hun vervolgopleiding er vanzelf wel achter of het te hoog gegrepen is, of dat ze het prima aankunnen. Zo erg is het allemaal niet. Lost zich wel weer op. Toch?

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:18 | 2

Ware het niet dat - zoals ik uit ervaring weet - in die vervolgstudies - al of niet bewust het niveau "ingezonken" zal worden. En als je je daaraan wilt onttrekken krijg je zelfs al met 60% minder dan 5,5 heus wel de nodige druk van GL/PvdA/D66-collega's en leidinggevenden te merken.

WirMachenMusik | 24-03-20 | 12:29

Damn, coronababy's / coronageneratie wordt nog een begrip..

stikstofhelp | 24-03-20 | 12:16 | 1

Bah, stinkpampers vol virusshit.

Pleegzuster B | 24-03-20 | 12:48

Mijn voorspelling is dat op de islamistische scholen 100% slaagt.

Eddy67 | 24-03-20 | 12:16

Ik heb alleen maar lagere school en 4 danslessen.

pukkiepuk | 24-03-20 | 12:13 | 1

Zo.... meneer de proffesoor heeft gestudeerd!!! Sta ik mooi voor l*l met mijn drie jaar zandbak.

Franciscus Borchwerf | 24-03-20 | 12:47

Schoolexamencijfers liggen bij sommige scholen extreem boven het gemiddelde van de centrale eindexamens. Dat wordt volgend jaar extreem veel incapabele eerstejaars op de universiteiten.... Zie onderzoek Jaap Dronkers

Tr0l0l0l | 24-03-20 | 12:12 | 1

Dat gaat inderdaad op voor vooral scholen met een hoog aantal allochtonen. surprise, surprise.

ChupaChupa | 24-03-20 | 13:07

Voordeel is ook dat al die demonstraties ook niet meer plaats vinden. Of daar zal natuurlijk niet gehandhaafd worden....

LuNaTeeQ | 24-03-20 | 12:11

Beetje dom en voorbarig besluit. Slob laat zich chanteren door scholen. Iedereen weet dat scholen manipuleren met schoolexamens en alleen centrale examens eerlijke examens zijn. Kijk even naar het werk van Jaap Dronkers. De inflatie van diploma's zal nog verder toenemen.

Vula | 24-03-20 | 12:09 | 2

Triest dat dit het beste is waar ze mee kunnen komen. Examen wat later afnemen, de laatste hoofdstukken schrappen als examenstof.. Er had makkelijk een oplossing gezocht kunnen worden

Fijn_dat_je_er_bent | 24-03-20 | 12:18

@Fijn_dat_je_er_bent | 24-03-20 | 12:18: Later kan niet! Dan moeten de leraren in de zomervakantie examens nakijken en de kinderen in de zomervakantie een herexamen doen. Dat vinden zowel de leraren als de studenten een slecht idee. Hoe durf je ze aan de 12 weken vakantie te komen! Foei.

Willy_Wuiles | 24-03-20 | 17:35

De eerste vlaggen met schooltassen hangen al uit...

Quichegerechtigde | 24-03-20 | 12:08 | 5

Gelukkig wel. Waar moet ik anders even goed doorgevingerd worden?

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:26

Lekker van die coronatengels in de vaginatjes van Maan en Sterre. Rimini it is.

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer een stapel idioten erbij als ze dat vodje graties gaan krijgen en het onderwijs is al van een josti niveau.

Dirty-Harry44 | 24-03-20 | 12:07 | 2

Wat zeik je dan

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:20

onzin, SE geeft beter beeld dan CE en in tegenstelling tot wat sommige hier roepen wordt daar in de meeste provincies uitstekend mee omgegaan. Daarbij het is geen HBO, het is maar VO iedereen gaat van daaruit toch verder je hebt namelijk geen reet aan alleen VO.

ass-moral | 24-03-20 | 14:07

AH, fijn voor tijdens het recruiten. Geslaagd middelbare school 2020 - even extra goed opletten.

Leyolm | 24-03-20 | 12:06 | 2

Heel de toekomst van die generatie verpest. How dare you??

OuweOuweLekkerMauwe | 24-03-20 | 12:22

Wie interesseert het nou welke VO je hebt gedaan laat staan wanneer?

ass-moral | 24-03-20 | 14:08

Gelt dit ook met terugwerkende kragt? Dan ben ik alsnog geslaagt. Feessie….

dathoujetoch | 24-03-20 | 12:04

Nog niet zo lang geleden staakten deze zelfde leerlingen vanwege het milieu en liepen door de straten en schreeuwden: "Jullie hebben onze toekomst vermoordt".
Nu met corona zien zij hun kans schoon om een hele generatie Boomers om zeep te helpen. En Jetten en Klaver zagen dat het goed was .....

Godderwrake | 24-03-20 | 12:03 | 1

Ja, die stoute leerlingen hadden niet eens door dat het moet zijn: Vermoord

dathoujetoch | 24-03-20 | 12:06

Hoor net van buurtkinderen dat zij mondelinge examens al via de telefoon doen. Dat lijkt mij voor een aantal vakken zeker praktisch.

Piet Karbiet | 24-03-20 | 12:02 | 1

Dat moest ik ooit ook eens doen in mijn postunversitaire MBA in Leuven, met een ingeleverd essay. Leverde me in ongeveer 3 minuten 90% op. Overigens niet dat ik ik zulke scores niet gewend was ;-)

WirMachenMusik | 24-03-20 | 12:12

"Schrijven is schrappen" zei van Oef's leraar Nederlands altijd. En hij had gelijk. Minder is vaak meer en correctie is ontzettend belangrijk.

Over schrappen gesproken, steeds meer bedrijven kondigen het schrappen van dividend aan (autobouwers etc). Gelukkig heeft RD Shell vandaag wel betaald en gehint dat het dividend voorlopig niet sterk verlaagd gaat worden. Nog lange weg te gaan, maar zolang het dividend blijft komen is er niks aan de hand. Velen hebben dit vandaag geherinvesteerd, vandaar de stijging van het aandeel met 12.5%.

van Oeffelen | 24-03-20 | 11:48 | 5

@bisbisbis | 24-03-20 | 11:56: juist en onjuist. Van Oef heeft nog een behoorlijke ruzie gehad over het cijfer voor het opstel op het eindexamen. Werd slechts een 8.

van Oeffelen | 24-03-20 | 12:25

@van Oeffelen | 24-03-20 | 12:24: Wacht maar tot de dividendbelasting wordt afgeschaft. Zit je dan met je cash.

Voor de goede orde: zelf beleg ik ook alleen maar in bedrijven die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Lenen kost niks! #bubblelover

Hetkanverkeren | 24-03-20 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Er valt zeer te vrezen, dat dit niet écht heel veel verschil gaat maken, bij het huidig onderwijsniveau...

bisbisbis | 24-03-20 | 11:47

Slecht, slecht en nog eens slecht.

Diploma behaald in juli 2020 is geen cent waard met name als het gaat om de exacte vakken zoals Wiskunde B (als dat nog bestaat), natuurkunde en scheikunde.

Het is toch diep triest dat de tafeltjes niet 1,5 meter uit elkaar kan worden gezet en desnoods in het gelid het examenlokaal inlopen. Mars, 1, 2 ,3, 4. Beetje VVD mentaliteit.

ProAsfalt | 24-03-20 | 11:47

Ik las het hieronder al. Waarom niet slechts de examens wiskunde (en voor bepaalde niveaus gewoon basale rekenkunde) laten doorgaan.
Makkelijk afstand te houden dan. En zou correctoren niet slechts mentale inspanning en tijd besparen (in vergelijking met bijvoorbeeld het beoordelen van paginalange vage antwoorden op bijvoorbeeld communicatieleer-gevalstudies) maar ook nog eens bijzonder selectief op denkvermogen selecteren.

WirMachenMusik | 24-03-20 | 11:38 | 1

Dat is bijzonder lullig ten opzichte van vrouwtjesleerlingen.

Hetkanverkeren | 24-03-20 | 11:42

Een diploma cum corona.

Stijlicoon | 24-03-20 | 11:35 | 5

Coronica Vitae.

Dirty-Harry44 | 24-03-20 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Kom op Arie, het is HET rivm!

Capt. Iglo | 24-03-20 | 11:35

Allemaal transparante douchegordijntjes om, zoals bij de kassa, maar dan full body.

Imzadi | 24-03-20 | 11:29 | 1

Wel iedereen naakt plaats laten nemen om fraude te voorkomen..kuch niessss

Dirty-Harry44 | 24-03-20 | 12:12

Kunnen die schoolverlaters zich mooi aanmelden om aan de slag te gaan in de zorg, de hulpverlening, als kinderopvang. Geen eindexamenfeestjes, maar anderen gaan helpen. Al is het maar voor een paar maanden.

dathoujetoch | 24-03-20 | 11:29 | 1

Dat zouden meer nieuwe Nederlanders moeten doen...

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:30

Ze kunnen toch ook thuis examen doen?

frank4444 | 24-03-20 | 11:27 | 3

Tuurlijk joh....
Hey mattie, hey, fix me die eksamen wollah man.

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:29

Zojuist thuis geslaagd voor m'n rijexamen. Door m'n vrouw afgenomen. Waar een wil is is een weg.

A.S. Perien | 24-03-20 | 12:00

Jij bent ook geslaag(d)t Frank?

born2killn00bs | 24-03-20 | 12:25

Na die vires weer terug na sgool en ik ben zo weer geslaagt...geslaachd....geslaagdt....heb ik zo mijn diploma gehaaldt.

Kakmadam | 24-03-20 | 11:24 | 2

Grappig.

frank4444 | 24-03-20 | 11:28

welke ploma?

small_town_dude | 24-03-20 | 11:33

Ach, ik hebt ook alleen maar lagere sgool gehad, en kijk eens waar in ben terecht gekomen. Op @GS. Daar leer je tegenwoordig meer als op school.

RickRD | 24-03-20 | 11:19 | 4

Daar leer je meer DAN op school, bedoel je

de visser | 24-03-20 | 11:31

@de visser | 24-03-20 | 11:31: heeft RickRD toch gelijk dat 'ie hier meer leert...

canis lupus | 24-03-20 | 11:44

sgool schrijf je fout moet skool zijn

Moonwarrior | 24-03-20 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen de wiskunde examens afnemen. De rest boeit toch geen reedt...

Enter Yeti | 24-03-20 | 11:18 | 5

@Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:25: Welnee, die vakken heb je niks aan als je uiteindelijk natuurkunde of scheikunde gaat studeren. Je wiskundige basis is vele malen belangrijker.

Enter Yeti | 24-03-20 | 11:32

Nederlands?

highpotential | 24-03-20 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Kom je later iemand tegen bij een sollicitatie tegen met een diploma ui 2020 , weet je meteen dat dit een flutpapiertje is... makkelijk schiften zo als werkgever.

despee | 24-03-20 | 11:18 | 8

@hoevenpe | 24-03-20 | 11:26: ja, een universitaire studie afmaken is minder belangrijk dan een ms-diploma. U heeft volkomen gelijk. Mijn excuses.

dathoujetoch | 24-03-20 | 11:30

@Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:28: wel handig als je als ICT'er iets met de cloud moet doen... ;-)

hoevenpe | 24-03-20 | 11:31

Ik heb nog nooit om een schooldiploma gevraagd bij een sollicitant.

Testje om te zien of ze uberhaupt iets weten en binnen een dag zie je of het een mongool die zo eigenwijs is als de neten of iemand die wil leren wat ik wil dat hij/zij weet.

Polarisator | 24-03-20 | 11:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik voel een paar gerechtelijke procedures opkomen...

Stijlicoon | 24-03-20 | 11:18 | 2

Jammer. Noodsituatie. Kansloos.

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:27

Dat dacht ik ook. Veul.

Piet Karbiet | 24-03-20 | 11:54

Als troost moge gelden:
Voor leraar en leerling zij steeds het parool,
men leert voor het leven en niet voor de school

dathoujetoch | 24-03-20 | 11:17 | 1

Da's een mooie. Had ik dat 40 jaar geleden maar geweten.

Hetkanverkeren | 24-03-20 | 11:26

Ze behoren helemaal niet tot de risico-groep, maar heel weinig risico voor corona.
Middel is erger dan de kwaal.

VanderGeelen-Coppens | 24-03-20 | 11:17

En straks een golf van zelfmoorden want iedereen die thuis zit gaat beseffen dat hun job klote is. En psychologen/psychiaters gaan de miljoenen binnenharken met al die vrouwen die straks op hun sofa gaan liggen.

De_Veelvraat | 24-03-20 | 11:16 | 3

En dat het best k0t is om op de koters te passen.

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:22

@Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:22: Leer die verwende etters wat discipline is. Probleem opgelost.

De_Veelvraat | 24-03-20 | 11:46

@Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:22: Je past niet op de koters, je zorgt voor je kinderen.

Arachne | 25-03-20 | 00:38

Wordt het niet eens tijd dat er massaal coronagevallen aan de Turks-Griekse grens uitbreken? Hopelijk komt deze misstand van Erdogan daar ook eens in het nieuws van de Staatsomroep. Erdogan heeft al een blik Vrouwen met kinderen opgetrokken maar dat viel helaas in het niet bij de Corona!

Harrie7949 | 24-03-20 | 11:16 | 1

Gisteren gelezen in een belgische krant.
In Genk waren de meest (de helft?) gevallen van corona bij turken.
Benieuwd hoe dat in Nederland gaat. De kijken echt niet naar de nederlandse tv..

VanderGeelen-Coppens | 24-03-20 | 11:20

Kijk, ik snap best dat eindexamenkandidaten 'fucked' zijn als deze corona-ellende en scholen-lockdown nog een tijd gaat duren, en je moet ze alle voorrang geven en faciliteren zodra eea wel weer mogelijk is, maar het voorstel van Leraren in Actie (en op de Joop Han vd Horst) om kandidaten gezien de omstandigheden het diploma dan maar gewoon zonder examens 'cadeau' te geven...... tjsa, ik weet het niet, hoor.

Het schijnt in het verleden, net na WW2, al eens gebeurd te zijn, weet historicus Vd Horst te melden (wist ik niet, maar het zal ongetwijfeld), maar ik vraag me af of die omstandigheden te vergelijken zijn met de situatie nu.

Het bezwaar tegen het voorstel vind ik dat je m.i. het onderwijs nog minder serieus neemt dan dat het de afgelopen ca 20 jaar toch al genomen wordt. Een diploma moet een serieuze zaak zijn en blijven: het staat toch voor het feit dat de bezitter ervan een bepaald, voldoende niveau mbt kennis en vaardigheden heeft bereikt (en daar ook op beoordeeld is).

Ik vraag me af of de mensen die iets dergelijks voorstellen zich zouden laten opereren door een chirurg die op zeker moment zijn bul 'cadeau' heeft gekregen, of in een vliegtuig zouden stappen waar een piloot in de cockpit zit die zijn afsluitende examens nooit heeft gedaan.

Net zoals die beroepsgroepen de 'eindstreep' moeten passeren, moeten scholieren dat m.i. ook gewoon. Indien deze corona-ellende echt heel lang gaat duren, zeg een jaar, dan zou je een dergelijke maatregel kunnen overwegen (nood breekt wet), maar daar lijkt het me op dit moment nog te vroeg voor.

Dr_Johnson | 24-03-20 | 11:15 | 5

@fail | 24-03-20 | 11:37:

"laat de vervolgopleidingen toe om naar de resultaten van de tentamens te vragen..."

Divergente_Integraal | 24-03-20 | 11:41

"... om de universiteiten, wanneer die hun deuren weer openen, zelf hun toelatingsexamens te laten organiseren."

Maar dan zeggen jullie toch zelf met zoveel woorden: dat 'cadeau' gegeven diploma is een wassen neus, en 'we' pakken de bezitters van dat waardeloze papiertje wel op een andere manier terug: door ze te gaan selecteren op tentamenresultaten, en door de alsnog door 'hoepeltjes' te laten springen.

"... en vertrouw er een beetje op dat leerlingen een beetje zelfinzicht toepassen bij het kiezen in de zwaarte van hun vervolgstudie (MBO/HBO/WO)."

Hahaha! U is niet werkzaam in het onderwijs, I presume?

Dr_Johnson | 24-03-20 | 11:51

@Dr_Johnson | 24-03-20 | 11:51: Ik ben niet werkzaam in het onderwijs, maar je hebt alleen maar jezelf als je een te zware vervolgstudie kiest. Bovendien val je dan tijdens de propedeuse / het eerste jaar toch vrij gauw door de mand?

fail | 24-03-20 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen


Juf komt eindelijk aan werk toe nu alle kinderen thuiszitten

23 maart 2020 door Jop Eikelboom en Simoon Hermus

De scholen zijn nu een week dicht en dat is de 35-jarige juf Barbara uitstekend bevallen. Ze komt met al die kinderen thuis eindelijk aan haar werk toe.

“Normaal word ik de hele tijd afgeleid door kinderen die vragen hebben over van alles en nog wat”, vertelt Barbara. “Juf hoe moet ik dit woord schrijven? Juf hoe moet zo’n staartdeling ook alweer? Maar nu ze thuiszitten, heb ik rust aan m’n kop en kan ik me gewoon op mijn werk concentreren. Ideaal.”

Barbara realiseert zich nu pas hoeveel energie ze verspilde door al die kinderen de hele dag in het gareel te houden. “Ik was eigenlijk alleen maar bezig met hun welzijn, mezelf cijferde ik weg. Zelfs tijdens de pauze kwam ik er niet aan toe om een boterham te eten omdat er binnen vijf minuten een kind naast me stond met een pruillip vanwege een geschaafde knie. Niet te doen gewoon.”

Voor Barbara mogen de scholen dan ook nog wel even dicht blijven. “Dit wordt mijn productiefste maand ooit.”

Animals | 24-03-20 | 11:14 | 3

Dus Barbara is over een maand een zeekoe van 120 kilo omdat ze eindelijk eens aan vreten toekomt. Sterkte babs, daar ga je!

elfenstein | 24-03-20 | 11:31

Lol, net zoiets als de NS die de treinen veel beter op tijd zouden kunnen laten rijden, als ze maar niet steeds die lastige reizigers mee moesten nemen.

5611 | 24-03-20 | 11:37

@5611 | 24-03-20 | 11:37: In een aflevering van Yes Minister, vertelt een manager (vrouw) van een gloednieuw ziekenhuis dat het een perfect ziekenhuis is. Als de minister opmerkt dat er geen patiënten zijn, verklaard de manager er geen geld meer is voor patiënten (budget is op). De afwezigheid van patiënten maakt het juist daarom een perfect ziekenhuis is. Alles loopt op rolletjes en patiënten zouden de boel ontregelen en verstoren.

Arachne | 25-03-20 | 00:37

Examens afnemen is een ouderwetse overbodige traditie waar we maar geen afscheid van nemen. Gewoon van vier jaren alle cijfers middelen.. Schaf die kutexamens gewoon af.

Leptob | 24-03-20 | 11:12 | 3

En als het gemiddelde niet voldoende is een jaartje extra om het op te halen. Of... asperges gaan steken.

CalamityJane | 24-03-20 | 11:14

Zoiets, maar misschien alleen op basis van de laatste 2 jaar. Alle stukjes van de kennis testen leidend Tot een totaal en een totaalbeoordeling.

Tapioca pudding | 24-03-20 | 11:17

ook als je die vier jaar in dezelfde klas hebt doorgebracht?

dathoujetoch | 24-03-20 | 11:23

Degenen die in 2020 van de middelbare school komen zijn duidelijk minder waard dan degenen van 2019. Dit zal de jaargang zijn die nooit CSE heeft hoeven doen en dus geen idee heeft wat het is om onder druk te moeten presteren. Zij dienen te worden gestigmatiseerd als lieden met een half diploma.

van Oeffelen | 24-03-20 | 11:12 | 13

@elfenstein | 24-03-20 | 11:47: die dozenschuivers zonder opleiding zijn inderdaad vaak hele platte ajax supporters. Vreselijk. Dat zijn pas saaie lieden.

van Oeffelen | 24-03-20 | 12:49

@5611 | 24-03-20 | 11:42: de pistes naast de deur zijn helaas gesloten. Een van die private bankers wilde van Oef chanteren met het berekenen van Minuszins. Dat heeft ie geweten.

van Oeffelen | 24-03-20 | 12:53
▼ 10 antwoorden verborgen

Nu kunnen die kotters allemaal tegelijk massaal buiten gaan spelen.

Guillermo | 24-03-20 | 11:11

En nou is een van mijn liefste helden, Uderzo, ook nog overleden.
Wat een teringzooitje.

watergeus | 24-03-20 | 11:09 | 4

En dan te bedenken dat zijn Asterix-opvolgers in "De race door de laars" als bijfiguur de wagenmenner "Coronavirus" hadden bedacht...

Nuchternederland | 24-03-20 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen blijft zitten dit jaar.
In september begint het school- en studiejaar opnieuw.

Gulliver | 24-03-20 | 11:09

Vekansie!

RickTheDick | 24-03-20 | 11:09 | 1

Ja, precies. Krijg je dat examentuig nu op straat. Lekker gewerkt gasten.

BBRDWR | 24-03-20 | 11:11

Bizar,
de laatste keer gebeurde dat in 1945, daar had men toen een aardige reden voor,
en degelijker onderwijs de jaren naar het eindexamen toe.

'We' laten de complete maatschappij ontsporen en de wereldeconomie naar de kloten gaan door een venijnig maar niet bijster dodelijk virusje.

Nou ja, het is dat de hele wereld hier aan mee doet en er een soort van eensgezind bestaat wat dat betreft.
Maar de economische depressie die hier op gaat volgen kon wel eens buitenproportioneel totaal episch worden.
Het MKB schijt nu in 7 kleuren, gaat vooral daar een Enorm Drama worden

vander F | 24-03-20 | 11:08 | 5

@Onkel Bratwurstbude | 24-03-20 | 11:14:
De media. Alles voor de clicks.

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:21

het grote voordeel is idat het over de hele linie crisis is. De overheid kan best de reissector laten ploffen, of de -ik noem maar wat- slijterijen. Maar niet ALLE MKB, of bijvoorbeeld KLM. Ze zijn dus gedwongen om logische, brede maatregelen voor iedereen te nemen. En meer dan alleen compensatie, ze moeten ook direct doorinvesteren zodat iedereen weer snel up to speed is. Ik denk dat we gewoon qua staatsschuld en dergelijke dik de prijs gaan betalen, maar dan komt het geld vanzelf weer op gang en de economie ook.

BBRDWR | 24-03-20 | 11:21

@BBRDWR | 24-03-20 | 11:21: Hoho! Slijters vallen officieel onder essentiële beroepen namelijk voedselvoorziening. Geen grap! Menige slijterij ontvangt nóg steeds meer dan honderd klanten per dag.

Dr. Worstenbroodje | 24-03-20 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus weer een heel jaar klimaatspijbelen overdoen.

2voor12 | 24-03-20 | 11:07

De totaal krankzinnige maatregelen omwille van dit flutvirusje beginnen zich steeds verder op te stapelen. We komen niet eens in de buurt bij het aantal doden van een jaar met een flinke griepgolf, maar de ene bezopen maatschappij-ontwrichtende maatregel na de andere wordt genomen.

Dit zal ook leiden tot een enorme devaluatie van diploma's. Matige scholen hebben vaak veel hogere schoolexamencijfers dan CE-cijfers. Bij de betere scholen met intelligentere leerlingen is dit juist omgekeerd. Deze leerlingen van deze scholen worden nu keihard genaaid.

Antiquerulant | 24-03-20 | 11:07 | 3

Je weet dat dit virus bovenop de griep komt. Het is dus en en. De capaciteit van de ziekenhuizen kunnen het niet aan. Leuk als je met een open slagader als gezonde jongen naar het ziekenhuis moet en er is geen plek

dk-- | 24-03-20 | 11:13

@dk-- | 24-03-20 | 11:13:
Nee, dit virus komt dus helemaal niet boveop de griep. Waarschijnlijk zouden veel coronadoden in andere jaren als griepdoden zijn geregistreerd. Dat zie je dus ook in Italië waar alle doden met corona ook aan corona worden toegeschreven zonder dat er bewijs is dat ze daaraan zijn overleden. 0,0 bewijs dus voor jouw stelling. Kom maar door anders met die oversterftecijfers. Ik zit er al een tijdje op te wachten.

Antiquerulant | 24-03-20 | 11:28

Worden ze nu allemaal gebeld om ze te vertellen ze gezakt zijn?.
Of is dat zinloos gebeld?

frank4444 | 24-03-20 | 11:05

Maakt niet uit dat schrappen, niveau is toch om te huilen.

kwark001 | 24-03-20 | 11:05 | 2

Baseer je op?

joris12345 | 24-03-20 | 11:08

Kak! Ik moest nog een vlaggenstokhouder bevestigen.

Piet Karbiet | 24-03-20 | 11:05

Oké, dat wordt waarschijnlijk studievertraging. Het is wat het is.

je_zusje | 24-03-20 | 11:04 | 2

Werken ze daarna toch gewoon een jaartje langer?

Guillermo | 24-03-20 | 11:08

@Guillermo | 24-03-20 | 11:08:
Verwacht eigenlijk inhaalslag in de zomer. Anders stokt de doorstroming op alle niveaus.

je_zusje | 24-03-20 | 11:24

Dit jaar is stuk. Doe maar een nieuw jaar.

Wim Venijn | 24-03-20 | 11:04 | 1

2020b

Divergente_Integraal | 24-03-20 | 11:44

Kalmpies aan. Misschien mogen ze volgend jaar examen doen.

frank4444 | 24-03-20 | 11:03
-weggejorist-
Argon-iso-36 | 24-03-20 | 11:03 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Spellen van woorden als Mattie en Mes meer dan genoeg.

Lorejas | 24-03-20 | 11:03

Ik neem aan iedereen een diploma ? Is het nou echt niet te regelen dat iedereen gefaseerd binnenkomt ..? Wat een waanzin!

daytripper | 24-03-20 | 11:01 | 3

Enig idee hoe je alle voorbereidngen kan doen nu het halve land en straks het hele plat ligt. Je gaat uit van de situatie nu, we lopen 2 weken achter op Italie

litebyte | 24-03-20 | 11:09

@litebyte | 24-03-20 | 11:09: Wel nee. Italie heeft geen dagen gehad dat het aantal besmettingen terugliep, of aantal doden terugliep of constant bleef. Dus we gaan die kant niet op hoor. Mijns inziens hebben we veel te veel mededogen met die arme leraren. 3 maanden vakantie in het jaar. En nu examens organiseren, waar je toch al 1,5m uit elkaar dient te zitten in een hal kan niet? Wat een onzin. Iedereen bij binnenkomst koorts meten. Met koorts kom je er niet in -> herexamen. Zonder koortst, hupsekee, tentamen doen. Inleveren in een doos, 4 dagen virus laten afsterven. Surveillanten in hazmat. Kom op man. Waar is in godsnaam de sense of urgency om bepaalde dingen gewoon door te laten. Dit is de toekomst van de jeugd. Dit is hun belangrijkste focus van het jaar. Ga nou niet alles kapot maken.

BBRDWR | 24-03-20 | 11:16

@litebyte | 24-03-20 | 11:09: Die eeuwige Italië vergelijking slaat compleet nergens op. De grootste paniekologen houden hier zolang mogelijk aan vast. Het. is. niet. te. vergelijken.

Achenwee | 24-03-20 | 11:24

Gaat ‘r hier straks één uit zijn dakkie.
Zoonlief had er al niet veel zin in....
Hopelijk wordt ie wel aangenomen op zijn nwe opleiding.
Bizarre tijden.

Ruimedenker | 24-03-20 | 11:00 | 2

Hehe.
En als ie niet wordt aangenomen op de nieuwe opleiding?
Oh....
Sjit...

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 11:20

Tja, dan een jaar weggegooid.
Dan heeft ie te weinig gedaan tot nu toe.
Hij heeft t uiteindelijk aan zichzelf te danken.
Fuckerdefuck.... nu klink ik als mijn eigen vader. 8-))

Ruimedenker | 24-03-20 | 11:55

Dat ik niet naar Kroatië op vakantie kan gaan vind ik veel nieuwswaardiger om eerlijk te zijn. Kan mij nou die brugpiepers en salonstudenten nou interesseren.

Man-Bijt-Hond | 24-03-20 | 11:00 | 1

Haha

dk-- | 24-03-20 | 11:14

Hierna zal het geen banen regenen. Krijgen tijd genoeg die jonge mensen. Hopen dat het niet in nog erger voor ze wordt.

CalamityJane | 24-03-20 | 10:58 | 2

in 2022 ?

Guillermo | 24-03-20 | 11:09

Ze moeten nog 3 tot 4 jaar. Dit gaat om mavo havo vwo. Of hoe dat tegenwoordig ook heet. Dus allemaal aan de vervolgopleiding zou ik zeggen en over 5 jaar volle bak werken.

sjef-van-iekel | 24-03-20 | 11:13

Centrale examens gaan niet door, nu komen er lokale schoolexamens.

Apollo | 24-03-20 | 10:57 | 3

Die waren al bezig.

JanVergoor | 24-03-20 | 10:58

Okay... en daar doet dan de een school wel aan mee en de andere niet? Lijkt me verdomde lastig.

Slagen op basis van de gemaakte toetsen tot nu toe lijkt me het eerlijkst.

litebyte | 24-03-20 | 11:01

Laat ze dan allemaal slagen zeg!
Lijkt me makkelijker en leuker

laurentius | 24-03-20 | 10:57 | 3

Ja want gemakkelijk en leuk is wat we nodig hebben met z'n allen

F#ckingAwesome | 24-03-20 | 11:01

Feestjeeeee!!!

VanBukkem | 24-03-20 | 11:02

Maar dat lesgeven op afstand, via internet, volgend jaar dus maar 8 docenten totaal voor heel Nederland? 1 Docent per groep?

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 10:57

Mijn vakkenvullers (als risicogroep zit ik op een afgelegen zolderkamer in quarantaine zodat ze mij niet kunnen besmetten) doen meer aan school in 3 uurtjes thuis dan wanneer ze de hele dag op school hangen. Geen examen, 5 en 3 VWO, maar het is vooral het sociale gebeuren van de school, en sportclubs, wat gemist wordt. Een achterstand zie ik nog niet ontstaan.

de visser | 24-03-20 | 10:56 | 1

Je krijgt straks de coronalichting.... zelfs 'studenten' van het hagalyceum hebben dan nog meer respect.

litebyte | 24-03-20 | 10:59

Zuur inderdaad als je nog wat op te krikken had. Aan de andere kant, voor vele scholieren ook geen kans om je huidige nipte voldoende alsnog te vernaaien. Ik denk dat die laatste groep ook een stukje groter is gezien het feit dat schoolexamens over het algemeen ' hoger scoren' dan eind examens. Wel bizar, krijg je zomaar ineens je diploma in je schoot geworpen. Het wachten is op de eerste vlaggen met schooltassen.

Achenwee | 24-03-20 | 10:56 | 1

Zo iemand was ik ook. Tijdens de centraal examens had ik zo hard lopen prutsen, dan mijn gemiddelde flink gedaald was en ik nét geslaagd was. Uiteindelijk heeft het voor mijn vervolgopleiding niet veel uitgemaakt, want daar was ik voldoende voor klaargestoomd. Het was jammer geweest als die momentopname een jaar vertraging had veroorzaakt. Ik denk dat (sommige) scholen wel in staat zijn om in te schatten wie er klaar voor is, maar helaas willen veel scholen (lees: de besturen) ook gewoon lekker cashen op basis van slagingspercentages.

Bulloch | 24-03-20 | 11:10
-weggejorist-
GeenPaniek | 24-03-20 | 10:55 | 2

En ik meldde het aan GS. Moest nog hard aan de slag voor het SE Nask van mijn zoon vrijdag a.s. Scheelt weer netto drinktijd. Hij was al aangenomen voor de Hotelschool.

Piet Karbiet | 24-03-20 | 10:55 | 2

Zonder diploma gaat dat dan toch niet door?

Bogoris-le-Grincheux | 24-03-20 | 11:01

Haha, lekker voor ze. Ze waren toch te druk met het protesteren voor/tegen het milieu met hun overlopen hersens door het extreem linkse gelul van de leraar. De boomers zullen het wel weer gedaan hebben in hun ogen

dk-- | 24-03-20 | 10:54 | 3
-weggejorist-
litebyte | 24-03-20 | 10:57

@litebyte | 24-03-20 | 10:57:

Ge hebt het nieuws vorig jaar niet gevolgd? Spijbelen want milieu, leraren die met de kinderen de straat opgingen om te protesteren, zelfs basisscholen zijn leeg getrokken om te protesteren. Dit allemaal omdat de meeste leraren een enge ideologie aanhangen wbt milieu en ook immigratie niet te vergeten.

Zelf ken ik ook meerdere mensen die leraar zijn geworden en het is bizar hoe snel zij veranderd zijn in hun meningen wat betreft het eerder genoemde onderwerp. Ineens lezen ze joop.nl en de Volkskrant en denken ze goed te zijn als ze met de rest van de leraren mee kunnen praten

dk-- | 24-03-20 | 11:05

@dk-- | 24-03-20 | 11:05: Alles goed en wel maar kunnen we klimaatspijbelen en XR ook niet tot kritieke beroepen bestempelen.? Stel je voor dat dat helemaal niet meer doorgaat.

Overigens, nu ik erover nadenk, die global warming is natuurlijk wel gunstig voor de bestrijding van de corona. Dus...

5611 | 24-03-20 | 11:54

Dat Corona geintje duurt nog wel een jaartje. Wat is het probleem precies?

Pedronegro | 24-03-20 | 10:54 | 2

Wie heeft u toestemming gegeven om onder uw steen uit te komen?

Guillermo | 24-03-20 | 11:05

@Guillermo | 24-03-20 | 11:05: Dat was een stukje eigen initiatief. Ik hield wel 3m afstand en zat met minder dan drie onder de steen.

Pedronegro | 24-03-20 | 11:24

Ik voorzie een verdienmodelletje voor mevrouw Viking.

FustViking | 24-03-20 | 10:53

Komt er nu een lading scholiertjes van de scholen zonder CSE ? Wow.

van Oeffelen | 24-03-20 | 10:52

Gewoon een jaartje overdoen, zal ze nooit schaden.

gebochelde | 24-03-20 | 10:52

Die huidige generatie van mondsuikertjes, jochies-met-knotjes en vega-kudtjes was toch al gezakt voor het echte leven. Dus of 'geen diploma' nou nog zoveel verschil zou uitmaken...

mygfisthai | 24-03-20 | 10:50 | 8

Instemmend ja knikken doet.

kneuterzak | 24-03-20 | 10:55

Mooi, dan hebben we in ieder geval genoeg kanonnevoer strakjes als de pleuris met Erdo écht uitbreekt. Dan hebben we wel behoefte aan volk waar niet teveel tijd en geld in is geinvesteerd qua opleidingen. Zonde van de centen en voor de eerste linies maakt het niks uit of je goed kan spellen, wel is het van voordeel als je flink groot en vet bent, dan hebben de slimmerikken die erachteraan komen meer kans.

elfenstein | 24-03-20 | 11:05

Tja, moet je eens zien wat een onoverkoombare problemen ze al hebben als er gevraagd wordt een paar weken niet meer naar het strand te gaan.

zwellevertje | 24-03-20 | 11:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat is aardig klote. Wordt zo in een keer 50% van je cijfer weg gegumd. Zeker als je er op gerekend had.
Persoonlijk had ik het nooit gehaald zonder dat eindexamen.

fifi23 | 24-03-20 | 10:49 | 2

Bij mij had het 2 punten gekost voor Engels.

frank87 | 24-03-20 | 10:54

Geen vervolgopleiding!

Is dit nog nieuws? | 24-03-20 | 10:49 | 2

Nee allemaal asperge steker worden

litebyte | 24-03-20 | 10:53

Waarom niet?
Alle grote filosofen hadden uberhaupt geen diploma.

Bedrijven als google en facebook vragen tegenwoordig niet eens meer om een schooldiploma maar laten je een in-house test doen.

Polarisator | 24-03-20 | 10:56

Waanzin!

Dit zijn miljoenen mensen waarbij hun leven een jaar word uitgesteld. Een jaar later studeren, Jaar later afgestudeerd, Jaar later relatie, Jaar later kinderen, Jaar later huis kopen. Dus ook een jaar minder pensioen opbouwen, jaar minder werkervaring enz enz enz.
Daarnaast zijn honderden miljoenen mensen opgesloten! En is de wereldeconomie gecrahed.

Dit is het allemaal niet waard!!
Kijk naar Italie 99% van de doden heeft een onderliggende aandoeningen.
Dit heeft veel meer weg van een soort massa hysterie of hypnose.

KutFilosoof | 24-03-20 | 10:48 | 21

Ik heb zelfs twee jaar van mijn carrière uit moeten stellen vanwege 18 maanden dienstplicht en een half jaar wachten tot het zover was. Daar hoor je niemand over als ze het over die vreselijke babyboomers hebben.

langelat | 24-03-20 | 11:21

@Polarisator | 24-03-20 | 11:17:
Juist, dus eigenlijk moeten we al die studies maar weer van 4 jaar 64 jaar verlengen, dan blijven ze lekker lang van de arbeidsmarkt. Wat een onzin! Bij gelijke inhoud/waarde is een jaar langere duur gewoon lagere productiviteit, dus waste. Bovendien bestaat er zoiets als een arbeidsmarkt die soms schreeuwende tekorten kent (zorg anyone?), dan kan een jaar lang even geen/weinig afstuderende studenten best een issue zijn. Overigens lijkt het helemaal niet te gebeuren hier. Want iedereen mag straks gewoon door naar vervolgopleiding. Als die maar wel gewoon door blijven draaien is het prima

F#ckingAwesome | 24-03-20 | 11:43

@F#ckingAwesome | 24-03-20 | 11:43:
Je verwart landelijke productiviteit met een sector waar vermeend acute tekorten zijn. Tekorten die over een paar maanden zullen verdwijnen wegens gebrek aan vraag.

Polarisator | 24-03-20 | 12:03
▼ 18 antwoorden verborgen

en hoe gaat dat dan bij vervolgopleidingen? Daar mag iedereen dan gewoon op? Is ook niet erg redelijk voor degenen die er niet met de pet naar gegooid hebben. Lijkt me een gevalletje rechter!

jan-lul-de-behanger | 24-03-20 | 10:48 | 2

Ja doe er nog een schepje moeilijk doen op.

CalamityJane | 24-03-20 | 10:50

Nee, die vallen het eerste jaar toch wel door de mand, of denk ik nu te moeilijk? zullen iets meer strubbelingen zijn dan andere jaren in het eerste kwartaal, daarna komt langzaam iedereen wel op zijn plek terecht.

aardt | 24-03-20 | 11:49

En dat terwijl tijdens de examens juist heel streng wordt toegezien op de 1,5m afstand.

GOEM | 24-03-20 | 10:46 | 3

Krijg je later te horen dat je zoon of docher geslaagd is in dat coronajaar.

litebyte | 24-03-20 | 10:48

Kan je beter niet op je curriculum zetten.

Guillermo | 24-03-20 | 11:06

Redelijk schandalig. Er moet toch echt wel wat te regelen zijn op een of andere veilige manier?

Crossing_The_Rubicon | 24-03-20 | 10:46 | 3

Zeker....1 student per dag zoiets?

litebyte | 24-03-20 | 10:49

Over dat "redelijk schandalig": lekker belangrijk nu. En dat regelen op d'een of d'andere veilige manier: ow ja joh ? Hoe dan ?

Grijskijkert | 24-03-20 | 11:00

Allemaal geslaagD!

litebyte | 24-03-20 | 10:46 | 4

Zou wel de goede oplossing zijn ja, schijnt in de tweede wereldoorlog ook zo gegaan te zijn.

zwellevertje | 24-03-20 | 11:07

@Muxje | 24-03-20 | 10:55: inderdaad, geef ze gewoon een diploma. Dat doen ze op het HBO ook bij allochtonen. Door aanwezig te zijn hebben ze het die 4 jaar volgehouden met slechte cijfers. Beetje lullig om het dan van één diploma af te laten hangen of ze mee mogen doen met de maatschappij

dk-- | 24-03-20 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen de vraag of de laatste ronde nog doorgaat of dat het op basis van de eerste twee schoolexamens bepaald wordt

hoevenpe | 24-03-20 | 10:45

Hébben die koters een keer tijd om wél te leren, wordt het opgeschoven.
Da's mooi klote, loop je meteen een jaar achter. :(

Toekan Tinus | 24-03-20 | 10:45

Gesgrapt?

Ingridmaas | 24-03-20 | 10:45 | 3

Is een Chrap.

elfenstein | 24-03-20 | 10:46

Paniek slaat toe in 070.

Ingridmaas | 24-03-20 | 10:46

Geen examen feest
geen laatste schooldag om zo de school te slopen
geen examinering
geen school gala
volgend jaar op het HBO er achter komen dat het toch te moeilijk voor je was

Henk P | 24-03-20 | 10:43 | 6

Smeerkaas!

vic_typh | 24-03-20 | 11:03

@Kaas de Vies | 24-03-20 | 10:46: Die van mij is wel anderhalve meter dus dan mag het.

voldemort | 24-03-20 | 11:06

De tequila party gaat toch wel door?

threeheadedmonkey | 24-03-20 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoppa geslaagT

Henk P | 24-03-20 | 10:42

"Jullie hebben allemaal een onvoldoende"

RandyBiel | 24-03-20 | 10:42 | 1

kak u is mij voor!

Henk P | 24-03-20 | 11:11

Ik heb me ooit verslapen voor mijn examen geschiedenis.

Dat zal de scholieren nu bespaardt blijven...

Toetsenbordcomplex | 24-03-20 | 10:41 | 3

En tijdens Nederlands zat u te fappen op de plee?

elfenstein | 24-03-20 | 10:48

@elfenstein | 24-03-20 | 10:48:
Dat was met opzet mijn beste....
Maar ik acht de kans aanwezig dat het zo was. Ik ontken in ieder geval niets.

Toetsenbordcomplex | 24-03-20 | 10:49

Krijgen alle scholieren nu wel een schadevergoeding? Want ze staan nu al achter.

Dat Dit Kan Anno 2020.

Nederland80 | 24-03-20 | 10:41 | 5

@Crossing_The_Rubicon | 24-03-20 | 10:47: het zal weinig uitmaken middelbaar is toch van niveau nul op de gebieden rekenen talen en verder belangrijke vakken de softe kant is wel redelijk op niveau

Idiot456 | 24-03-20 | 11:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekkor!

Hemke-Valsema | 24-03-20 | 10:40

Niemand geslaagt.

Kaas de Vies | 24-03-20 | 10:40 | 2

En niemant gesakd

kapotte_stofzuiger | 24-03-20 | 10:58

Herkansing vlogt folgent jaar.

CalamityJane | 24-03-20 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken