100 km per uur vooral HEEL DUUR
Klimaatgekte kost miljoenen
Weet u wat ook heel veel geld kost. Snelwegbordjes met 130 vervangen door snelwegbordjes met 100. Lijkt een eenvoudig klussie. Maar dat ziet u weer verkeerd. Het kost u (de belastingbetaler) niet 7 miljoen euro, om 4000 van die snelwegborden te vervangen. Maar 19 MILJOEN euro, in plaats van de geschatte 7 miljoen pleuro. Want er moet ook software worden aangepast, een miljoenmiljard hectometerbordjes vervangen, draaiborden bij spitsstroken (huh?) aanpassen, en allemaal nieuwe langzamere koffie-apparaten in verkeerscentrales. De door VVD66GroenLinks opgelegde communistische snelheidsbeperking wordt 16 maart van kracht. U mag nog twee weken opschieten, daarna is het gedaan.
Kost duur. Alle 130-borden al afgeplakt
Ook de hecto-bordjes
Reaguursels
InloggenHet is geen klimaatgejte, #maar een debiele dementeuse kut gekte ...
Krijgen we dan wel deze 4 miljoen terug?
www.cobouw.nl/bouwbreed/nieuws/2011/1...
Weer een mooi staaltjes van begroten van kosten ,volgens mij wordt alles goedkoper ingeschat, anders wilde niemand dit goedkeuren om tedoen.
Krokodillentranen... Ook hier gaat de "cost voor de baet". Immers, de Schatkist loopt zo dadelijk binnen van de vele miljoenen van hen die zich NIET aan de (nieuwe) snelheidslimiet weten te houden. KA$$A!...
VVD=D’66+GroenLinks
Ik heb er niet voor geleerd, maar toch zag ik al toen het ter sprake kwam dat het een dure grap zou worden.
Nieuwe bordjes, en ook nog eens op sommige plekken extra borden met avond/nacht snelheid.
Stickers voldoen niet aan de eisen.
Nu is het alsnog knap dat het zo veel kost, want hoe vaak zie je nu een snelheidslimiet bord?
Dit is toch voor niemand een verrassing, wel?
Het is niet zo dat de overheid ergens een belofte doet aan de burger over efficiëntie ofzo. Dat is wat een bedrijf kan doen, en dat is de overheid niet.
De burger bestaat voor de overheid, en niet andersom.
Misschien ben ik heel dom ofzo. Maar 1000 liter speciale witte verf en een paar duizend stickers 100 is dat ook een oplossing?
Er moet altijd economisch groei zijn. Dus nee.
Ach, schijntje wanneer het van uw en mijn geld betaald kan worden toch? Nog nooit een ambtenaar bij een ministerie zien schrikken van een pasr miljoen meer.
Lang leve flitsmeister!
Wat iedereen buiten de bubbel in Den Haag en bij RWS allang hadden zien aankomen begint nu pas door te dringen bij de bollebozen. Tjongejonge wat een achterlijkheid. Dit hele 100km/u circus moet direct een halt toegeroepen worden. Beter ten halve gekeerd dan..... enfin, het is als tegen een muur lullen.
Het is toch een gemiddelde van 100 km/uur.
Dus na de file even lekker doorrijden!
Waarom worden de borden niet overgeplakt met een sticker?
Er zijn mensen met verscholen portefuilles die hier machtig veel geld mee verdienen. Begrijp dat dan toch. Heeft niks te maken met zinnig verstand.
Ja dat zou je denken, de vorige keer dat ik dat deed stonden ze na de file gewoon te flitsen (of misschien kwam de file daardoor juist.. )
Nee, het is maximaal 100. Met trajectcontrole heb je het voordeel van een gemiddelde maar ze mogen flitsen als je net even inhaalt..
Overal giga tekorten. Nergens geld voor. Maar ondertussen lees je keer op keer op keer dat er miljoenen miljarden door het toilet worden gespoeld... Zo triest. Wat een incompetentie.
Je verwacht het niet.
Bewaren ze de borden allemaal wel zodat als de snelheid weer naar 130 kan niet weer alles gekocht moet worden?
Ze bouwen net zo makkelijk ook een provinciale weg om van 80 naar een 60 km weg eerst alle bomen kappen voor de biocentrales nieuwe aanplant zetten de berm aanpassen rotondes erin en dat op een matig bereden weg.
Er is een tijd geweest dat we iemand die zoiets verzon een dorpsgek noemden.
Tegenwoordig zijn dat geleerden in dienst van gemeenten.
Mijn auto gebruikt meer benzine bij 60 dan bij 80.
Het onzuinigst is hij in de stad bij drempels en slalomchicnes. Telkens weer optrekken is funest voor verbruiksquote
@Shoarmamasutra | 02-03-20 | 21:28: Optimum verbrandingsmotoren ligt meestal ergens tussen een 80-95 afhankelijk van type auto: model koetswerk/ motorvermogen/ gewichtratio, banden/ bandenspanning en in beperkte mate weersomstandigheden.
Dat is dan 2 euro per automobilist of zo.
100 kmh rijden ipv 130 bespaart al gauw 15% verbruik. Dat is een tientje op een volle tank. Dus als we allemaal een keer getankt hebben, staan we alweer 80 miljoen in de plus.
Je staat als automobilist nooit in de plus - niet in NL in ieder geval.
De arme pomphouders zullen minder omzet draaien, die vinden jouw argument poep.
De capaciteit van de wegen neemt wel met zo'n 20 à 25% af. Ik betwijfel of je in de file de 100 km/h haalt.
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat het de staat niet alleen 19 miljoen gaat kosten, maar dat de maatregel tot in lengte van jaren miljoenen blijft kosten door derving van accijns en btw. Het is dus nog erger dan ze nu aannemen !
Wat een geweldig nieuws ga naar Duitsland en tank daar voor 1.38 benzine terwijl ik ook nog eens in eigen land bespaar echt een win win situatie
Dus je beweert feitelijk dat het zuiniger is en dus minder getankt hoeft te worden en dus ook minder accijns en btw bij de schatkist binnenkomt. Dus het kost de schatkist feitelijk nóg meer dan 19 miljoen, want de inkomsten uit verkeer worden lager.
Je vergeet de 8% minder actieradius per tank op E10 benzine.
@likdoorn | 02-03-20 | 12:33: 1,38? is de benzine alweer 8 cent duurder geworden? Vorige week nog premium (E95) getankt voor 1.31/L
@Stormageddon | 02-03-20 | 13:37: U pleit voor hogere belastingen?
@Gaat het niet dan? | 02-03-20 | 12:15: als je ze zielig vindt, koop je toch iets vaker een broodje bal. Daar maken ze meer winst op dan de benzine.
100 rijden mag nu ook al. Dus niet echt n argument
De onrendabelen, ook wel regering genaamd kosten wat maar dan heb je ook niks.
Dit verwacht je toch niet?
Aangezien de uitstoot in China afgenomen is kunnen wij hier gewoon 130 blijven rijden.
Toch?
Zit jij nou gewoon feiten te benoemen, vervelende klimaatontkennert!
Op zich ben ik een voorstander van het idee om op elke snelweg even hard te mogen, nu is het ook een wirwar van 130/100/120/130 tussen 19:00 en 06:00 uur/90 bij nat wegdek, je wordt er helemaal gek van.
Maar 100km/uur is wel echt traag. Maak er dan overal 110 van. Haal alle km/h-borden weg (er staat bij de toerit immers al een G01 (autosnelweg). Zet overal bij de grens naar het buitenland een nieuw groot bord: Welkom in Nederland: provinciale weg 80, autoweg 100, autosnelweg 110.
Want gaan ze de borden autoweg nu ook aanpassen? Want er is nu geen verschil meer tussen een autoweg en een autosnelweg, nu je op beide 100 mag.
Te gek voor woorden dit. Echt debiel beleid.
Eens, bovendien uit te leggen.
VVD: Groen Neoliberaal en het volk vindt het geweldig!
Het mag u wat kosten...
Peanuts vergeleken bij dit!
www.telegraaf.nl/nieuws/1141255528/ju...
Dit gaat de overheid veel meer kosten, minder brandstofverbruik betekent minder taxpoet.... Ik voorspel een tegenvaller dit jaar..
Nee hoor, ik voorspel accijnsverhoging.
En ondertussen gooien we de oppervlakte can 2x Nederland aan Bomen.. euh.. Biomassa in de verbrander om "schone" energie te krijgen waar U via meerdere tarieven, opslagen en belastingen aan mee kunt betalen.. of u nu wilt of niet.
Het maakt de overheid niet uit wat dit kost. Al kost het 50 miljoen of 100 miljoen. Geen enkel probleem voor de stromannen in Den Haag. Het komt gewoon bij uw energienota op.
Misschien kunt u een deel van uw verhoogde rekening verhalen op de uitbuiters achter Greta Thunberg. De financiële boeven die een tiener met een beperking die op het Speciaal Onderwijs zit misbruiken voor hun groene verdienmodel. En anders bij Rob Jetten, die in zijn onmetelijke wijsheid meent dat stikstof een soort deken is die planten verstikt.
Ik zag op een Antilliaans tv-kanaal dat Rob Jetten ook daar uw portemonnee al heeft getrokken om eens ruimhartig uit te delen op Curaçao, want "gelijkwaardig"
Hoe zullen ze dat geld terug gaan verdienen?
Iets met verhoging aantal trajectcontroles en boetes
@Pritt Stift de 130 borden zijn niet afgeplakt, maar de nieuwe borden 100 met onderbord worden nu alvast geplaatst en afgeplakt. In het weekend van 16 Maart wordt het afplaksel van alle miljoenmiljard borden in NL verwijderd
Niks vergeleken bij de 70 miljoen die asielzoekers uitgekeerd krijgen door vertraagde procedures...
Dit land is verloren, maar dat is geen nieuws meer
Geen bordje is maximaal 100km/u.
Graag gedaan, stort de miljoenen maar op mijn rekening. Kan zo eenvoudig zijn.
Een kind kon het bedenken.
Eerst veel geld verspild met overgang naar 130 km. Hier hoeven belastingbetalers toch niet voor op te draaien? Graag betaling vanuit de partijkas van de VVD.
Rechts inhalen gaat heel groot worden.
Ook bij de komende verkiezingen.
Kan prima. Doen ze in USA ook. Keep your line. Is veel beter en rustig weg/verkeersbeleid.
Waarom plaatsen ze niet meteen verkeersborden in een LCD-variant? Dan kunnen ze de borden tijdens de eerstvolgende waan van de dag met één druk op de knop wijzigen. Wat een verspilling. Het is potverdikkie bijna de helft van het wijzigen van de naam van drie Ministeries!
Het zinloze wijzigen van de volgorde van 2 woorden in de naam van het ministerie van Justitie kostte 26,3 miljoen Euro.
@Tuinhekje | 02-03-20 | 11:08: Er zijn nog twee ministeries gewijzigd.
Verbijsterend, Kafkaesk, Bizar. Er bestaan niet genoeg adjectieven voor deze waanzin.
-
Onze overheden zijn volslagen van het padje - eeehhh, sorry: de snelweg.
-
19 miljoen Euro voor een geheel fictief 'probleem' - dit is religieus fanatisme.
Het is letterlijk klimaatreligie: getuigenispolitiek zonder nuttig doel of effect.
Slow economy...
Dat het wat geld kost als het iets zou opleveren is nog acceptabel. Maar het erge is dat het nutteloos over de balk gegooid wordt omdat het effect onmeetbaar zal blijken te zij. In de eerste plaats rijdt lang niet iedereen 130 waar het mag. Verder zijn de auto's langer onderweg en gaan dichter op elkaar rijden zodat de concentraties lokaal veel minder afnemen dan verwacht.
De drukste routes in de randstad zijn nu al vaak 100km p/u. En als je al harder mag, rijd je in de spits er evengoed stapsvoets.
En tot slot, het hele verhaal is een sprookje, want er is geen stikstof en Co2 probleem. Maar daar zijn we blijkbaar met zijn allen al overheen gestapt.
Symbolische onzinmaatregel waarmee we ons in internationaal verband ook nog eens diskwalificeren als totaal achterlijk.
Zonde van het belastinggeld.
We moeten er gewoon maar eens naar toe dat we als klein, dichtbevolkt land wat meer mogen uitstoten dan totaal verlaten regio's in de EU.
Wat als het Ruhrgebied een land was geweest? Je gaat dat toch ook niet platleggen. En nu de rest van Duitsland compenseert, is het geen probleem?
Sterker nog, dat linkse tuig dat deze regels wilt, is hetzelfde tuig dat actief bezig is om te zorgen dat we alleen maar dichtbevolkter worden.
@DerUnterMensch | 02-03-20 | 09:59: Dat is kennelijk het linkse Utopia, een Nederland met 25 miljoen mensen waarin niemand enige economische activiteit mag ontplooien want klimaat en een paar heideplantjes.
Allemaal aan de bedelstaf, maar dEUgen dat we doen!
De situatie is nog mooier. Sommige partijen willen een EU, waar elk land (staat) hetzelfde zou moeten zijn. Duitsland vult de regelgeving heel anders in. Duitsland kan inderdaad intern compenseren (waarom kan dat überhaupt EU intern niet, wanneer je zo graag EU’tje wilt spelen).
Stel, de zogenoemde grootste oorzaak boeren gaan verplaatsen naar een ander land, dan verplaats je de zogenoemde overlast toch juist? Lees, dan wordt het ergens anders weer gecompenseerd. Ik houd op, het is toch aan dovemansoren in Den Haag...
@LuNaTeeQ | 02-03-20 | 10:15: Dat is inderdaad meer dan raar. Als het gaat om financiële bijdragen, vindt met het nooit zo'n probleem solidair te denken.
En dat terwijl we ondertussen weten dat de cijfers niet kloppen.
Totaal gestoorde regel, en straks kost het dus ook weer 17miljoen om de borden weer te vervangen door 150km/h. Ja, nee we krijgen dat linkse tuig wel, straks wordt het niet alleen teruggedraaid maar gaan we ook direct naar de 150. Alleen zo pak je dat linkse tuig goed aan.
Oow, en tractoren mogen niet op de snelweg omdat het snelheidsverschil te groot is, maar tractoren mogen wel op N-wegen waar je 100 mag, dus vanaf nu is er ook geen goede reden meer waarom tractoren niet op de snelwegen mogen. Totdat we het weer hebben teruggedraaid naar 150km/h tenminste.
Tja, dat is ook waar. Als we straks allemaal elektrisch rijden en op de automatisch piloot, kun je rustig weer naar 150km per uur.
@De verwarde man | 02-03-20 | 09:55:
Prima hoor, ik heb geen probleem met electrisch rijden, zodra dat een goede optie/ alternatief is. Momenteel staat het nog in de kinderschoenen en wordt de energie waarmee ze worden opgeladen voor een groot deel alsnog op niet CO2-neutrale manieren opgewekt. Op papier wel natuurlijk, maar in werkelijkheid niet.
@DerUnterMensch | 02-03-20 | 10:03: geen probleem met electrich rijden wel met de subsidie die hiervoor gegeven word want dat betalen U en ik
@De verwarde man | 02-03-20 | 09:55: Sinds ik elektrisch rijd, rijd ik nooit harder dan 120km/uur. Bij 130 zie je de afstandsmeter omlaag gaan.
De N wegen waar je 100 mag zijn allemaal autoweg en daar is een speciaal bord voor, u weet t, zo n auto op n blauw vlak. Dat betekent niet alleen 100 tenzij anders aangegeven maar betekent ook tractors verboden.
Wat is eigenlijk de meerwaarde van al die hectometerbordjes?
In Nederland veranderen ze om de zoveel meter weer de max snelheid voor onduidelijke regels, Let je even op het verkeer dan heb je zo een bord gemist dat je nu ineens nog maar 100 mag ipv 130 (of omgedraaid). Dan zijn die hectometerbordjes met snelheid verrekte handig.
Zonder heb je niks aan flitsmeister.
Om je te waarschuwen voor struikrovers.
De meeste hebben GPS, dus zijn die niet meer nodig om je max te zien.
Dan kan je denk ik met je stopwatch in de hand heel makkelijk je snelheid berekenen, mocht die in je auto stuk zijn of mocht je routeplanner vertigo zijn gegaan. Toch, dichte mist, slecht zicht algemeen blijven spelbrekers. Ook de steeds bredere wegen maken het steeds moeilijker om je snelheid goed te meten. Ik pleit er dan ook voor om tevens om de honderd meter dwarsstrepen op het wegdek te trekken. Die moeten goed zichtbaar blijven onder alle mogelijke omstandigheden, Misschien iets met ledbuisjes die middels kinetische energie continu helder zichtbaar zijn. Meteen kan je dan verzinnen om ze groen te laten stralen, of rood om zo spookrijders te kunnen waarschuwen of te laten knipperen indien men de max snelheid overschrijdt. Bij de VVD blijken al een aantal trouwe leden met een bedrijfje deze klus te kunnen klaren.
Kan je je locatie aamgeven bij n ongeval of aangeven waar afgevallen lading lag enzo.
Hoezo langzamer? Flitsmeister aan en een middelvinger naar elke GL rijder met 100 op de linkerbaan
Wat ga jij je binnenkort ergeren! Het zullen niet maar een paar mensen zijn die met 100km/u een vrachtwagen inhalen.
Geld verslinden dat kan het kabinet Rutte als geen ander. Miljarden worden verbrand aan zogenaamde biomassa, miljarden worden weggegeven aan elektrische auto's, 19 miljoen verbrast aan verkeersregels en ga zo maar door.
En als Corona de economie naar de kelder stuurt dan is het geld opeens op.
Raar toch, hoe zou dat toch komen. En dan? Gaat u nog meer betalen en worden er nog meer dingen afgeschaft, want te duur.
Als ieder bordje €250 kost, en daar moet zelfs een ambtenaar het voor kunnen doen, dan kom ik uit op 1 mln. Dan blijft er 18 mln over. Huh..... 18 mln voor wat software aanpassen?? Hier worden weer een paar VVD vrinden stinkende rijk van.
Een 0 sticker over de 3 plakken, dat is zo gedaan, erg goedkoop en makkelijk te verwijderen, als na de verkiezingen alles teruggedraaid gaat worden.
@khebtwelgezegd | 02-03-20 | 09:52: so true... maar ook makkelijk door eenieder op elk moment af te halen (ik zal even etnisch profileren: de blanke jonge snelheidsduivels).
True terror is to wake up one morning and discover that your high school class is running the country.
(Kurt Vonnegut)
Ze hadden voor de nacht geen uitzondering moeten maken. Dus ook snachts 100. Dan hoef je geen enkel bord te zetten want iedereen dient te weten.... overal 100km. Gewoon al die borden weg. Alleen paar grote borden bij de grens in meerdere talen.
Dan kun je de borden ook gewoon weglaten zelfs. Die kun je dan weer recyclen...
Typisch Nederland. In plaats van een sticker van een 0 ergens over plakken, wordt een bord met paal en al vervangen. En reken maar dat er mensen zijn die daar goed aan gaan verdienen.
Het is ook mentaliteit, alles moet er piekfijn uitzien hier. In België of Polen denken ze daar anders over.
Waar kan de rekening naar toe van mijn elektrische auto? Zwaar geïnvesteerd en wordt nu zwaar benadeeld... over 1 kam geschoren met de "vervuilers"...
Jij vervuilt 5 dubbel aan de pomp...
Je hebt al meer dan genoeg subsidie van ons gekregen met je deugbak.
100 is prima harder gaat normaliter niet eens in het drukke Nederland.. Blijven overigens kneuzen genoeg (veel) te hard rijden. Puntensysteem invoeren, veel meer rijbewijzen innemen en strenger straffen.
goed idee, en daarna - bij ingenomen rijbewijzen- vooral veel uitbetalen aan uitkeringen voor mensen die hun baan verliezen bij verlies van het rijbewijs. gisteren was 130 nog veilig... vandaag ineens te hard. Totaal onzinnige wetgeving heet dat.
Nederland is groter dan de Randstad..
Hier rijden we op de secundaire wegen al 100,op de snelweg rijdt de politie met wagens die de 300 aantikken,.
Wat je hebt ze er tussen zitten ajjjjj
O god daar heb je weer zo’n moraalridder, als je zulke dingen zegt kom je waarschijnlijk nooit op de snelweg.
Hoe langzamer je rijdt, hoe langer je erover doet.
Hoe langer je erover doet, des te meer minuten staat je motor aan.
Iedere minuut dat je motor langer aanstaat, zal er meer uitgestoten worden.
Hoe sneller dat je gaat, des te minder minuten staat je motor aan.
Hoe hoger de maximum snelheid, hoe lager de totale uitstoot.
@Tuinhekje | 02-03-20 | 11:14:
je vergeet dat er een betere verbranding is bij een hogere snelheid, over het algemeen
@P.Aquarosa | 02-03-20 | 10:52:
Ah gut, hier heb je weer zo'n kneus die denkt dat 'ie al 130 km/u rijdend uren eerder op z'n bestemming is.
Ik zal je even wakker schudden : I S N I E T Z O !
@Tuinhekje | 02-03-20 | 11:14:
Kromme en onjuiste redenering.
Maat dat wist je eigenlijk zelf ook wel.
Dat zie ik al helemaal voor me. Ook het ondersteunen van het project Trajectcontrole (een miljardenbusiness) zal ongetwijfeld met de prachtigste SLA's aan externe partijen zijn uitbesteed. Het nu genoemde bedrag van 17.000.000 euro zal niet meer dan een fractie zijn van de totale post Onvoorzien.
Naast de vraag of stelposten wel mogen van de Comptabiliteitswet (met een slag om de arm, volgens mij niet), is het natuurlijk ook nog maar de vraag of dat herprogrammeren op tijd en feilloos gaat gebeuren. Ik durf er mijn fiets om te verwedden van niet. Met als gevolg een tsunami aan onterechte boetes (*), want hoe werkt dit door in de calibratie van de meetapparatuur etc. en de hamvraag: wie gaat dat controleren? Met een Rijkswaterstaat die om fictieve milieuproblemen al niet meer aan proactieve kustverdediging mag doen, hebben ze op zich vermoedelijk zat ambtenaren die zich vervelen: het hebben van de juiste expertise is bij de overheid inmiddels toch al irrelevant. Het gaat er alleen nog maar om om lippendienst te bewijzen aan de waan van de dag.
(*) Zoals u afgelopen weekend heeft kunnen lezen betreft een derde van de CJIB productie zeer onbenullige snelheidsovertredingen, inclusief letterlijk 1 kilometer per uur te hard rijden. Kaching!
Een schijntje. 2 dagen extra posten langs de snelweg en de overheid heeft het weer verdiend.
Heel anders dan die 70 miljoen extra die we jaarlijks aan asielzoekers betalen. Krijgen we niets voor terug. In tegendeel.
En er kan geeneens een bedankje af.
Was dat niet ook een VVD belofte?
Hoeveel jaar moeten we 100 rijden om alleen al de co2 uitstoot van de bordjes vervangen te compenseren?
De filetoename. Gas geven, remmen, stilstaan, gas geven, remmen etc. Een stikstof toename van jewelste. Het effect van de 100km/u is stikstof verhogend, precies het omgekeerde van wat de bedoeling is.
Jezus, wat lul jij dom zeg!
Ik ben binnenkort toch dood, want ik reis met het OV. Dus jullie mogen mijn co2 uitstoot wel hebben.
Een schijntje vergeleken bij de 70 a 80 miljoen per jaar die we kwijt zij. aan dwangsommen voor asieleisers en hun advocaten voor de vertraging in de procedures. Vertraging die ze zelf veroorzaken.
Met hulp van asieladvocaten en vluchtelingen hulp clubjes die ook weer door belastinggeld worden betaald. Wir schaffen das.
@Arijane | 02-03-20 | 09:35:
Dus wel belastinggeld als één woord schrijven maar vluchtelunghulpclubjrs niet?
U bent af!
Het enige goede op het journaal vanochtend vond ik die Griekse eilandbewoners tegen de illegale geldzoekers in een bootje: Ga weg. Ga weg!
We staan straks toch allemaal in de non stop file omdat niemand meer met het OV durft.
Deze kosten zijn berekend door de wiskundigen en statistici van de Mesdag-groep?
Nee door dezelfde jongens en meisjes die de kosten van het klimaatdictaat berekenden. Dat moet namelijk wel met zo'n onrealistische lage schatting.
Ja, onder muzikale begeleiding van de Jostieband.
Framing van onwelvallige cijfers zijn normaal gesproken praktijken van de communisten GL. Dat VVD daar in meegaat toont de verlinksing van die partij.
Gewoon een vergelijkbaar bordensysteem invoeren, zoals ze in het VK gebruiken. Op de snelwegen hebben ze borden niet met een getal, maar met een teken (in het VK met 1 schuine streep), welke het ingaan van de standaard snelheidslimiet aangeeft. Wanneer de algemene maximale snelheid aangepast wordt, hoeven niet alle borden vervangen te worden. Alleen waar de snelheid anders is dan standaard heb je andere borden nodig. Hier zou je evt ook een bord zonder getal kunnen gebruiken (2 strepen bijvoorbeeld).
Want gewoon weten wat de max. snelheid is in een land is te moeilijk? Dat wij hier nou om de 100 meter een bord van een ton neerzetten om iets aan tegeven wat je gwoon hoort te weten is te triest voor woorden en geeft maar weer aan hoe debiel we gehouden worden als een soort vee. Voor de volledigheid: Dat bord wat u bedoeld is het "einde alle geldende beperkingen" bord, die is rond, wit reflecterend met een paar schuine grijze strepen erdoor. Hoe hard je daarna mag ligt eraan waar je bent, binnen de bebouwde kom 50, erbuiten 80, autoweg 100 en snelweg 130 (nog wel)
@elfenstein | 02-03-20 | 09:28: Dat bord bedoel ik niet. Ik bedoel een bord waarop je geen getal zet maar een teken. In het geval de max. snelheid verandert kan het bord gewoon blijven staan.
Rekenfouten, rekenfouten, rekenfouten, die o zo fantastische overheid doet niet anders. Waarom zouden de stikstof berekeningen dan wel goed zijn? Dat krijg je als de overheid bestaat uit kansloze 6- is genoeg en om 16h ga ik naar huis, mensen
Hoelang ben jij al ambtenaar?
Die komma nekt je Henk.
Eerste ronde gaan ze alle hectometer paaltjes afplakken, en in de tweede ronde gaan ze de snelheid aanpassen... Nederland telt ruim 136.000 kilometer weg. kan dat niet efficiënter?
Dat kan. Door alleen van die paaltje langs snel- en autowegen te zetten. Respectievelijk 5012 en 7899km lengte.
nl.wikipedia.org/wiki/Wegen_in_Nederl...
Ik duidde op het twee-maal langs alle paaltjes rijden. Is de stikstof uitstoot hiervan meeberekend?
Wat die zinloze invoering van 130 gekost heeft aan bordjes hoor je de Telegraaf niet over..
Nee, Telegraaf is altijd lobbyist geweest van hard rijden. Dom standpunt.
In Oostenrijk is -na gedegen onderzoek- de maximum snelheid verhoogd naar 140km/u. Wat weten zij wat wij/de Telegraaf niet weten?
Dat is nog maar het begin. Tel daar de schade van eindeloze files, de ongelukken tussen ‘nette’ mensen en mensen die lekker door blijven rijden, en de verkeersruzies maar rustig bij op.
Burowetenschappers (Die types waar de politiek zich graag achter verschuilt) denken dat het verkeer bij 100 km/u veiliger wordt. De waarheid is, dat dit alleen gebeurt als je ook trajectcontroles invoert (nog véél duurder). Alhoewel, dan vallen echte automobilisten in slaap...
Ik voorspel een jungle van asociale linksrijders (“Je mag hier toch maar 100 en ik betaal ook wegenbelasting”) en dus bumperklevers en rechtinhalers.
Als je mensen die zich aan de regels houden als 'nette' tussen aanhalingstekens benoemt en mensen die sneller rijden met 'mensen die lekker door blijven rijden' omschrijft ga ik er vanuit dat er een kans bestaat dat jij zo'n linksrijder wordt.
Voor de bumperklevers heb ik wel het volgende nieuws: Ik rem voor wolven, herten, katten, reptielen, stekelvarkens en lieveheersbeestjes. Mijn auto was 500 euro, how about yours?
Hoe moeilijk kan het zijn een fatsoenlijke begroting te berekenen? Nu blijkt er 12 miljoen meer nodig te zijn voor dit projectje, men pist dus bijna voor 200% naast de pot. Dat is toilet hokje in, twee (2!) rondjes draaien en tegen het deurtje aan zeiken... Man man man wat een dwazen en wedden dat het uiteindelijke bedrag nog vele malen hoger zal liggen!
Kijk eens naar grote bouwprojecten. Zowel overheid als private projectontwikkelaars zitten er bijna altijd naast. Het pakt altijd duurder uit en het kost altijd meer tijd dan begroot.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-03-20 | 09:27: Dat is een tweede aanname, maar nog steeds geen verklaring van het probleem. Als de begrotingen achteraf toch nooit blijken te kloppen laat het dan achterwege... Scheelt alweer een paar centen. Maar een lage begroting is er alleen om een project goedgekeurd te krijgen, en na goedkeuring komen de daadwerkelijke kosten boven water. Vervolgens zou het project geannuleerd moeten worden maar dat gebeurd dus nooit!
Wat wonen we toch in een prachtig land, geregeerd door tuindebielen en randkabouters ... 70 miljoen hier, 19 miljoen daar... En who of them cares.
"Gewoon wat accijnzen en belastingen omhoog, vooral gefaseerd hoor jongens, anders valt het te veel op en krijgen we gedoe." ... "O wacht, de belastingdienst kan dat niet aan".
Daar verzinnen ze vast ook wel een list op.
Nu ik dit zit te reaguren wordt me ineens duidelijk hoe het komt dat ik al een tijd aan de schijterij ben... Uitermate laxerend, dat hele regeringswanbeleid. Tegen deze spuitpoep werkt zelfs geen tros bananen.
Belastingtip: hef ook accijns op schijtpapier, naast de BTW.
Er komt - en ik ben echt geen helderziende - een moment dat de grote (nu nog) zwijgende meerderheid van zich laat horen en in opstand komt.
Er komt pas een opstand als drugs en bier op zijn.
De rest kijkt man zoekt vrouw en/of is al lang murw geslagen door onze overheid.
Dit is het grootste brevet van slap onvermogen dat een land/regering zich kan laten aannaaien door wat papieren linkse milieu-terroristen die een haat koesteren tegen zichzelf en het leven.
Waarom niet gewoon een sticker op de huidige borden plakken? Iedereen weet dat deze maatregel tijdelijk is totdat we een nieuwe regering hebben. FvD gaat, misschien wel met medewerking van VVD en PVV, zeker deze maatregel terugdraaien. Stickers kosten niks.
Goed idee. Jij wordt snel weggepromoveerd, dat moeten we niet hebben bij de overheid. Goede ideeën.
Gaat niet werken. Het is namelijk tijdsgebonden. Langs de A1 staan ze al klaar, weggedraaid uit het zicht. De borden met 120 worden vervangen door 4 (VIER) borden. Bovenste 100, daaronder [ 6-19u ], dan eentje met 120 en daaronder een [ 19 - 6u ] bordje.
Weer extra klimaatkosten en maatregelen die niet écht nodig zijn. Het ergste scenario rcp 8.5 ‘business as usual’ gaat ervan uit dat er helemaal niets wordt gedaan sinds de jaren 90, terwijl de CO2 uitstoot wereldwijd tonnen achterblijft op het doemscenario. Zeke Hausfather van de Berkeley university in Californië ziet dat we op scenario 2.6 afstevenen, twee keer zo laag als het doemscenario. In 2030 zal de CO2 uitstoot uitkomen op 60 miljard ton als we nu niets doen. Dat is nog steeds lager dan het doemscenario. Tegelijk zijn er allerlei ontwikkelingen gaande die de CO2 uitstoot verder helpen reduceren.
Kortom, Nederland loopt te hard van stapel. Laat die borden staan, gebruik de 19 miljoen voor onderwijs (kritisch denken...), de zorg of belastingverlaging.
Steek in op kernenergie en gas. Zorg voor meer groen en maak je niet te druk. Enneuh, misschien moeten we ons niet laten leiden door een meisje van 17 met asperger....
Ja maar ja maar.... nu gebruik je gezond verstand.. ?!?!?
Dat kunnen de groenen niet aan hoor.
@MooseNL | 02-03-20 | 09:20:
Dan moeten ze meer vlees gaan eten en minder cannabis sativa knagen, drinken en roken. En ook de paddestoelen wat vaker laten staan. Misschien dat de paranoïde en angst dan afnemen...
U vergeet er even bij te vertellen dat die 60 miljard ton de uitstoot veroorzaakt door mensen is. De natuur stoot zelf 97% van alle CO2 uit, ofwel zo'n 1.940 miljard ton.
Denk je echt dat de aarde er iets van merkt of er 1,99 of 2,03 triljard ton de lucht in gaat?
@marcoplarco | 02-03-20 | 09:26:
Nee, dat is voor mij nieuw, dat de natuur 97% van de CO2 uitstoot. Of een verschil van 0,04 ton weinig verschil maakt weet ik niet, maar het lijkt zeer waarschijnlijk.
Dat de regels (die men let wel zélf opstelt) zo absurd streng zijn dat zelfs als heel Nederland leeg is, één groot natuurgebied is, zonder mensen, zonder landbouw of industrie, nog steeds teveel stikstof per m2 incasseert.
Volgens de door hen zelf opgestelde regels dan he. Woon je enkele kilometers verderop in Duitsland dan maakt het ineens geen fuk uit. Europa zonder grenzen jaja, tot dat het op dit soort bespottelijke mierenneukerij neer komt, dan, ineens, zijn grenzen kei- en keihard.
Maar goed. Ik ben al jaren benieuwd hoe lang een volk wil opdraaien voor de kosten van het wanbestuur van haar bestuurders. Blijkbaar gaat dat kuttige vaasje heel erg lang te water voordat het breekt. Want wat er hier de laatste paar jaar geëtaleerd word aan miljárden verslindend absoluut wanbestuur, is volgens mij ongekend in de geschiedenis van Nederland. Ik begiin me dan ook echt steeds meer zorgen om de nabije toekomst met deze kapitein(s) aan het roer. Want het lijkt werkelijk nergens meer op, het is intussen verworden tot ofwel helemaal nul leiderschap tonen, ofwel per decreet een imbeciele symbolische maatregel uitpoepen. Ongekend slecht, ik kan het niet anders zeggen.
Links heeft zichzelf een probleem opgelegd. De reden hierachter is dat boeren moesten stoppen zodat meer huizen gebouwd konden worden voor asielzoekers en immigranten (vooral oost-blok). Als er huizen bijkomen kunnen er veel meer hier komen. Rechts ziet daarin een grote markt en vond dat wel goed.
Maar nu mogen ze ook niet bouwen, daar had Links zich misrekend.
Ik ga hierin met u mee. De volslagen krankzinnigheid in het beleid van de huidige bestuurders is stuitend en weerzinwekkend. Wie gaat dit stoppen?
Ik voorspel een run op ontzettende slome kudt auto's.
cdn.carbuzz.com/gallery-images/840x56...
i.kinja-img.com/gawker-media/image/up...
drivetribe.imgix.net/UAnaeWCDRxG4VxUO...
Mooie karretjes, had ik er maar 1 in de garage staan. Je kan ook een autoped kopen, heb je nergens last van.
Op zee gelden ook maximumsnelheden, maar dat weten veel mensen niet. Straks na het ontbijt om Mallorca heen naar Ibiza en dan morgen naar Denia.
Nog nooit op Mallorca geweest. Veel oude mensen daar?
Wat je ziet is dat de dwang van internationale verdragen tot volkomen irrationele besluitvorming leidt. Baudet heeft wel een punt met zijn observatie dat de rechters het bestuur aan het overnemen zijn. Overigens zijn die 19 miljoen natuurlijk een betekenisloos bedrag op de begroting; Nee dan de migratie die hakt er pas echt in. Wat mij betreft de rekening daarvoor naar Angela.
19 miljoen afgezet tegen belastingen op mobiliteit van ca 19 miljard is 1 promille.
Werkloosheid en recessie ligt op de loer. En Nederland maar betalen voor onzinmaatregelen.
Dat is nog geen 5000 euri per te vervangen bord. Dus waar hebben we het helemaal over?
Komt Pieter van Vollenhove ze persoonlijk 1 voor 1 inzegenen of zo?
En, by the highway, die 19 Mio verdient de overheid in no time terug door een explosieve toename van snelheidsovertredingen + flitsboetes.
Een veel grotere kostenpost zal de mindere opbrengst van accijnzen zijn, iedereen gaat zuinig rijden, dat scheelt een hoop.
Precies. En daarom vrees ik dat de auto belastingen op korte termijn wel een sprong omhoog zullen gaan maken. Mag je je helemaal de tiefus betalen voor een vehikel wat niet harder mag dan een autootje uit 1935.
Nee hoor, want de files zullen toenemen. Weg zuiniger rijden. Foetsie milieuwinst.
Knettergek. De waanzin regeert.
En dan moet het topic over de 70 miljoen aan dwangsommen nog komen.
Wel leuk hoe het overal 2X(!!) zo duur wordt genoemd. Ik vind het verdomme een stukje dichter bij 3X(!!!!) liggen
kunnen we niet gewoon met een paar sharpies de 3 doorstrepen en er een nulletje achter zetten. Scheelt weer een boel knaken.
Straks hebben we een gigantische berg onbruikbare katalysatoren die niet meer werken omdat ze nooit fatsoenlijk op temperatuur komen. Ben benieuwd of de schade daarvan (zowel in geld als in milieu) is meegerekend.
Deze stikstofcompensatiemaatregel kunt U hercompenseren door, zo vaak als nodig, ritten auf der Autobah zu maken. En dan komt het met de catalysator ook weer goed.
Zet hem dan gewoon af en toe in zijn drie.
Klimaatgekte? Dit is ivm stikstof.
Oh ja, GeenStijl natuurlijk..
Het is allebei gebaseerd op sprookjes..
Hou toch op randdebiel, als je gelooft dat dit ook maar enigszins met stikstof te maken heeft. Dan ben je echt verloren. De effecten zullen op zijn positiefs minimaal zijn. Kijk je er iets realistischer naar dan zie je dat dit niet enkel veel geld kost, maar ook nog eens onveiliger en misschien zelfs slechter voor het milieu is.
De gekte zit in Den Haag. Dit gaat over het 'behoud' van 169 postzegels met plantjes die in Nederland bijzonder zijn maar verder op de planeet in overvloed staan. 169 postzegels terwijl België er 6 heeft en Frankrijk een stuk of 30. Den Haag is totaal bezopen bezig.
Gewoon terugdraaien zodra er een kamermeerderheid is. Jammer van de centjes. En als we tóch bezig zijn: Ministerie van Justitie en Veiligheid weer Veiligheid en Justitie noemen. Min. Sociale Zaken & Werkgelegenheid weer Sociale Zaken noemen (en daarna opheffen). En Min. Economische Zaken en Klimaat weer Economische Zaken noemen. Ministerie van BZ en Ontwikkelingssamenwerking omdopen in BZ en Ontwikkelingshulp. We werken niet samen we betalen alleen maar. Al die linkse drammonumenten slopen, nu !
Overal 100 km/h is waanzin. Ik voorspel vele dodelijke ongelukken binnen de bebouwde kom en vooral op woonerven.
Die woonerven waar je 130 mocht, waren ook een lachertje.
Wat denkt U van mijn oprit, dat tien meter telt tot aan de garagedeur.
Beter voor je gezondheid, beter voor files, beter voor het milieu, veiliger. Enige nadeel: je kan je minder goed Max Verstappen wanen om je micropenis te compenseren. Goed besteed geld.
Euh.. Veiliger? Beter voor het milieu? Je gezondheid? Ik zou me meer zorgen maken om de werking van je hersens, dan over de pikken van je medeweggebruikers.
Met 120 is je auto het zuinigst en heb je de beste verbranding, geldt uiteraard niet voor auto's met een 1,1 liter motor maar dat zijn stadsauto'tjes die komen al niet veel op de snelweg. De meeste borden staan er al mooi afgeplakt met plastic vuilnizakken die straks allemaal weer worden weggegooid, beter voor het klimaat.
Je moet niet alles geloven wat je leest, en zeker niet wat je wilt lezen.
Beter voor files zeker ja. Die zullen het zéker beter gaan doen. Hoe meer auto's op de weg hoe eerder de zaak vol staat. En met 100 zullen er simpel genoeg meer tegelijk op de weg zijn dan met 120. Dus ja, files. En zorgt er nu echt voor heel veel vervuiling en uitstoot? Files! Veiliger is het ook niet trouwens. En de berekende milieuwinst is minimaal tot verwaarloosbaar. Dat van die Max Verstappen en micropenis is een beetje jammer en tast de geloofwaardigheid van je verhaal ernstig aan dus daar ga ik maar niet verder op in dan deze mededeling. Succes verder met reaguren, ik ben benieuwd met wat voor mooie, inhoudelijke en onderbouwde bijdragen je de komende tijd gaat komen. Het kan alleen maar beter worden vanaf nu onthoud dat, laat je niet ontmoedigen door 1 totaal mislukt plempsel.
Ben het met je eens. Hard rijden is voor domme tokkies. Kans op ongelukken neemt ook toe als je sneller over de snelweg scheurt.
@Macroglossum | 02-03-20 | 09:26: Je vergist je, Max. Dit is niet je leesclubje. Maar lezen kan je wel helpen. Verdiep je eens in de materie, harder rijden zorgt voor meer files. Iets met minder goede doorstroming.
Even verder doortrekken: dan is overal 50 km per uur rijden nog beter voor alles.
Toch?
@Nuchternederland | 02-03-20 | 10:10: Nee, dat schijnt 93 km/u te zijn. Voor de files dan.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-03-20 | 09:30:
Een gratis Canta voor jou!
Hoe ging dat ene terugkerende GS duidingsmantra ook weer?
"Alles wordt steeds duurder, maar niet goedkoper"
(Toch?)
Vul deze zin aan het eind aan met: -"berekend".
En de zin klopt nog altijd als een continu 100 km/p/u rijdende bus met een bom aan boord op springen bij snelheidsverandering (=Nl samenleving op "Speed").
Tussen de regeltjes door weten we nu dat het stikstofprobleem daadwerkelijk een boekhoudkundig probleem is want de politie zegt al niet te gaan handhaven en hun capaciteit wel beter te kunnen gebruiken... Dus in theorie minder stikstofuitstoot door deze maatregel maar in de praktijk geeft iedereen gewoon gas.
Dit kabinet is er een van de domme maatregelen die veel geld kosten. Herinnert u zich nog het wisselen van 'Ministerie van veiligheid en justitie' naar 'Ministerie van justitie en veiligheid'?
Die naamswijziging is nou juist wel goed overdacht. Veiligheid op de tweede (laatste) plaats. Justitie is er voor justitie, niet voor de burger.
Negentien miljoenmiljard euro.
Mijn hemel.. en na 19:00 mag je gewoon alsnog 130 dus wat nou beter voor het "milieu"
Incompetente figuren.
Deze maatregel was nooit bedoeld voor het milieu. Het gaat om een klein cijfertje in de boekhouding.
Dit is gewoon een verdien model - straks mogen we weer dik finacieel bloeden voor 2-5 kilometer te hard - Ik stem NOOIT geen VVD/CDA/D66 of die hypocriete hufters van de CU meer
Welkom bij de realisten en feitenclub.
8 jaar geleden heeft de VVD er een chaos van gemaakt door elke 150 meter een andere maximumsnelheid te geven. Daarvoor was het duidelijker, 120 op de lange onbewoonde stukken, of dus meestal 100, hier in de randstand.
Sinds 2012 heeft het verhogen van de maximumsnelheid eerst tientallen miljoenen gekost, om de wegen aan te passen met extra geluidsschermen, stiller asfalt, etc.
Misschien was het gewoon niet zo'n heel goed idee.
Vvd is sowieso geen goed idee.
130 klinkt misschien hard voor een randstedeling. Maar als je op een half lege weg in de Achterhoek rijdt is 130 echt niet snel. Even verderop mag je veel harder
Hoe verkloot je draagvlak en vertrouwen onder de bevolking? Nou zo dus. Iedereen betaald steeds meer via een incompetente organisatie voor projecten die alleen goed klinken op een feestje na een boel drank.
met een t
Vooral de vvd. Veel vvd stemmers zijn autobezitters en hebben eerder mede door de belofte dat de maximumsnelheid juist omhoog zou gaan op de vvd gestemd
@Fijn_dat_je_er_bent | 02-03-20 | 08:59:
Reken maar dat de VVD in haar komende verkiezingsprogramma linksom of rechtsom gaat hinten op een verhoging van de maximum snelheid, en reken maar dat het ze ook nog stemmen gaat opleveren, want VVD stemmers. Verkiezingswinst vanwege je eigen wanbeleid uit het verleden; de VVD speelt het klaar, al jaren. Bedankt VVD stemmers.
@jemagookniksmeer | 02-03-20 | 09:12: Ik denk niet dat dat nog werkt. Veel mensen hebben to VVD gestemd omdat ze rechts wilden stemmen, Wilders te extreme vonden ten opzichte van islam, Thierry nog niet betrouwbaar vonden. Maar na opnieuw 4 jaar links kutbeleid zullen die toch wel eens echt naar rechts stappen mag ik hopen
Wat ik vooral heel raar vind, is dat ons enorme ambtenaren-apparaat schijnbaar niet in staat is om dit nauwkeurig in te schatten.
Dat is niet raar, maar verontrustend. Heb je al gelezen dat asielzoekers die procederen tegen hun uitzetting ook elk ruim 15.000 euro krijgen?
Jij denkt niet dat ze dit met opzet zo brengen? Als de ergste verontwaardiging is gaan liggen komen de echte cijfers boven drijven. Damage control dus.
Een ambtenaar is vaker een dromer dan een realist (geld komt toch wel binnen onafhankelijk of hij/zij haar werk goed doet) dan is een nulletje hier en daar te veel of te weinig helemaal niet zo erg.
Dat geld wordt binnen de kortste keren terug verdient door massale flitsacties. Daar is nooit onvoldoende politiecapaciteit voor zolang het gaat om burgers afpersen.
juuisttt! het is een vies verdienmodel - stem nog eens VVD/D66/CDA of CU !
welke vrindjes hebben hier hun zakken kunnen vullen? een behoorlijke aanbesteding was natuurlijk vanwege de urgentie geen tijd voor.....
De politie geeft al aan niet te gaan handhaven, hebben genoeg ander werk te doen. Het gaat uiteraard wachten worden op de eerste D66-er die hen daartoe gaat dwingen ten kosten van het andere werk (zorgen voor veiligheid op straat en boeven vangen) wat zij nuttiger vinden.
@mr_awesome | 02-03-20 | 09:15: Dat is precies de valstrik. Het omgekeerde gaat gebeuren.
Ik pleit voor nog veel meer verkeersborden. Naast de fietspaden met een maximumsnelheid. Levensgevaarlijk soms met al die wielrenners en electrische fietsen. Hulpdiensten mogen 40 km harder rijden dan het overige verkeer i.v.m. de gevaarzetting. Dat is t.o.v. de 100 km 40%.
Als ik met mijn vintage fiets op het fietspad al de 18 km/pu aantik, wordt ik ingehaald door die electrische fietsers en wielrenners met misschien wel 35 km/pu. En dat is een snelheidsverschil van 194%. Dus.
Of course. Nederland Legoland.
Ga het niet opzoeken, maar durf te stellen dat Nederland het meest aantal verkeers- en anderszins straatborden/bordjes/plaatjes/aanwijzers heeft p/km2, hell, eerder m2 ter wereld.
En ja, vervangen zal dan een flinke duit kosten.
Maar dan heb je ook niks.
Of eigenlijk; minder. Precies 19 milj.
Tel dat anders even op die 70 miljoen op voor "te laat" uitgeprogesjeesde asielzoekerts.
Gaaf land.
Wat een kul. Het bestaat gewoon niet dat het zoveel kost. Zijn die borden van goud? Is die software debiel?
Mankracht om al die dingen te vervangen. Het bedrag valt me eigenlijk nog mee.
@Muxje | 02-03-20 | 08:54: Vervangen? Stickeren. Ik doe het voor 1 miljoen.
Bovendien kan het meegenomen worden in het gewone onderhoud.
Ik vind 100km een goed idee. Zo. Begin daar de week maar mee.
U bent een groot dichter.
Op provinciale wegen binnen de bebouwde kom.
Ik ga zo de snelweg op, en rij dan 50 km.
Zonder probleem, op de linkerbaan.
Ook helemaal niet gevaarlijk of irritant voor andere weggebruikers.
Want met 135km/uur.
Mijn auto kan namelijk ook van 0 tot 100.
heb je je pillen weer niet op ?
@lasttango2016 | 02-03-20 | 08:57: Hahaha, maar het mag toch algemeen bekend zijn dat mensen met een Surinaamse achtergrond echt vrijwel nooit hard rijden? Serieus, zie je ons ooit hard rijden?
“Want er moet ook software worden aangepast”
for software in softwaremap; do sed -i 's/130/100/g' $software; done
Geen dank.
Waar kan de factuur heen?
Heeft u de VVD-opslag wel goed berekend? Niet vergeten!!
De formule is P = b*130% waarbij P de prijs is en b het budget.
Optimist. Sommige systemen draaien nog op DOS 2.0
Doe maar sed -i 's/\b130\b/100/g' voordat je andere getallen (zoals postcodes en afstanden) verkloot :)
@OudeNederlander | 02-03-20 | 08:53:
sed is nog veel ouder dus dat werkt altijd. Onkundige.
@JanVergoor | 02-03-20 | 08:59: Ik maak me sterk dat je in de spaghetti IT die onze overheid gebruikt met houtje-touwtje oplossingen met 1 commando, centraal, zoiets kunt oplossen. Zou de eerste keer zijn.
@unshift | 02-03-20 | 08:59: Old unix/shell programmers never die, they just change from programming language
@OudeNederlander | 02-03-20 | 08:53:
Lijkt me niet, tenzij er een ambtenaar naast zit om de floppy's de verwisselen of te vervangen.
@unshift | 02-03-20 | 08:59: Ook dat geeft natuurlijk nog geen garantie dat er onbedoeld zaken vervangen worden.
Sowieso zou je verwachten dat zoiets gedefinieerd wordt als variabele en dus maar 1 keer aangepast hoeft te worden.
Rij altijd maar een half uur, ik mag dus 2x zo snel.
Uit een GS-topic uit 2008:
Ooit heeft Neelie Smit Kroes een vriendje van haar opdracht gegeven om de gele 100 km bordjes over alle snelwegen uit te zetten. De familie is er steen en steenrijk mee geworden.
Welke milieuminister heeft nu weer een familielid opdracht gegeven voor deze geldverslindende verfstreepjes? Of moest met het oog op de zwakke dollar de beurskoers van AKZONobel gesteund worden?
De kleuren an sich staan overigens al niet bekend als milieuvriendelijke kleuren. Misschien zijn ze wel kankerverwekkend? En vraagje aan de PvdD worden onze gevleugelde medemensen hier niet teveel door afgeleid?
knight03 | 10-05-08 | 21:08
Nederland zit BORDENvol ezels.
Was dat niet May Weggen?
En bijna ALLE verkiezingsprogramma's gaan binnen een paar maanden vol staan met "Weg met de 100!".
Dat kost 2x 19 miljoen; daar kan je veel zonnepaneeltjes mee doen.
Maar dan kan de bouw wel weer bouwen. Draconische maatregelen voor mijn natura 2000 achtertuintje.
Die groene khmer brengt ons allemaal aan de bedelstaf.
Ach.. dat is een schijntje vergeleken met de Trage IND dwangsommen voor asielzoekers.. dat valt 4x zo hoog uit
Hoeveel stikstof zou je besparen als we de asielinstroom stoppen?
Goh, een overheidsproject dat meer kost dan gepland.
Fase 1 7 miljoen
Fase 2 Ohnee, toch 19 miljoen
Fase 3 Ergens onderweg nog een tegenvaller, en wat dingen niet meegerekend , 25 miljoen eindresultaat.
Da's nog netjes on budget. Heb je wel eens van IT project Speer gehoord?
1. Het werkt niet, al die borden
2. Ruim 1000 warmtepompen ex aanpassingen: peanuts!
.. echte problemen worden "opgelost" door ze te negeren, in de hoop dat zij vanzelf weggaan.
Het klimaat is wat anders. Dat is als een eeuwig dreigende oorlog waartegen de gehele bevolking in het geweer geroepen wordt. Met het voordeel dat de opgeklopte belastingschatting niet aan tastbaar wapentuig of soldij besteed moet worden.
Al het vermogen dat de burgers afgeperst wordt kan zo besteed worden aan klimaatvrienden en klimaatvriendinnen in het algemeen - en leuke dingen voor de regelaars van het wereldklimaat in het bijzonder.
Het is onFatsoenlijk deze greep naar totale macht en staatskas het nieuwe fascisme te noemen. Omdat het dat is.
Houzee kameraden, morgen weer solidair spijbelen voor het klimaat!
Iedereen straks lekker via de N wegen van A naar B. Door de dorpskernen. Veel korter ineens en goedkoper.
Kan me nie schelen. Ik kan niet wachten om in mijn Dacia straks nek aan nek races te houden met de patserbakken.
Mijn Opel Agila ziet straks eindelijk voor het eerst de linkerbaan, ook ik kan niet wachten.
100 per uur? Denk het niet.
Plak er een paar Belgische platen op. Mag je zo hard als je zelf wil.
Ik denk dat onze verkeers gestapo jou dan wel tot de orde komen roepen, want dat levert lekker op en daar hebben ze natuurlijk wel voldoende personeel voor.
En om de boetes goed hoog te kunnen maken zal je overtreding bij 105 Km/h wel onder de zware milieudelicten gaan vallen.
@tsjajaja | 02-03-20 | 08:45:
Ja. Uit naam van het klimaat en de toekomst van onze kinderen is het vanzelfsprekend draconische boetes te eisen.
De toekomst en de kinderen kan het geboefte overigens niets schelen, maar dat mag duidelijk zijn voor iedereen die oplet en ziet wat ze doen (en nalaten).
Hoi
Hoe denk je dat te doen als alle banen vol voortsukkelen met 100?
Ramingen van de overheid zijn altijd te laag. Dat is beleid. Als de werkelijke kosten vanaf het begin bekend zouden zijn, zou het zomaar kunnen dat de gemeenteraad of de Tweede Kamer het te duur vindt. De werkelijke kosten worden bij voorkeur pas bekend als het point of no return al gepasseerd is. Bijkomend voordeel is dat de volksvertegenwoordiging dan geframed kan worden als medeplichtig want die hebben er tenslotte mee ingestemd.
En 70 miljoen naar vluchtelingen omdat ze te lang moesten wachten in de opvang.
Traan laten doet.
@Langshetrandje | 02-03-20 | 08:40: Ik was in Frankrijk, in de buurt van Parijs. Wat een slecht wegdek hebben ze daar. Overal gaten.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-03-20 | 09:52:
Ah, gaan we op die tour? Dankzij de VVD kunt u genieten van een goed wegdek! En de tyfus nog hè, kutburger!
dure stickers hoor...
Dit nieuws lijkt mij het journalistieke equivalent van de band die doorspeelde op de Titanic.
Eerst eens kijken hoe die beurzen open gaan over 20 minuten.
Van jou en mij is toch geld genoeg om onnodig over de balk te smijten.
Vroeger ging het mis wanneer de PvdA in een regering zat en moesten CDA en VVD daarna de brokken oprapen. Tegenwoordig maakt de VVD die brokken zelf. #HeimweeNaarFritsBolkestein
Ik ben zelf werkvoorbereider calculator van beroep. Als ik dit soort uitglijers in mijn werk doe sta ik zeer binnenkort op straat.
19 miljoen: drollengeld op een rijksbegroting. Het kost niks, maar dan heb je ook niks. Hoe lang zal het nog duren voordat "ze" erachter komen dat dit soort gepiel helemaal niks helpt en dat het tijd wordt om de boertjes eens echt gaan af te knijpen?
Waar denk jij dat je eten vandaan komt?
Je kan dus maar één conclusie trekken hieruit, als 19 miljoen "drollengeld" is, dan is de rijksbegroting en overheid dus totaal uit de klauwen gelopen.
@MooseNL | 02-03-20 | 08:37: Mijn eten komt het meest van lokale boeren, hier uit de buurt (en dat is niet in NL). Dat NL zijn eigen leefomgeving verziekt door massaal voedsel te willen exporteren, is een beetje
dom.
@Diddykong92 | 02-03-20 | 08:39: in het perspectief van een rijksbegroting is 19 miljoen niet veel geld: iets meer dan een eur per persoon.
Heh, wat een rotmaatregel.
Zo gaat het met alle begrotingen van projecten. Te laag in zetten, want eenmaal in werking gezette projecten worden zelden teruggedraaid, want gezichtsverlies.
Knettergek zijn ze daar in de open instelling het Binnenhof.
19 + 70 á 100 miljoen voor dwangsommen asielzoekers. De incompetentie van het kartel kost een centje. Allemaal voor niets geld.
Investeer dan in een digitaal systeem, en als het kan met e-ink. Dat zijn uitgaven die dan maar één keer gedaan moeten worden.
Goed Inschatten is sowieso niet de sterkste kant van deze regering.
Ik heb 1000 euro opzij gelegd voor snelheidsovertredingen. Als die op zijn ga ik plofkraken.
Ik doe dat niet. Ik zeg wel dat ze die 1000 euro kunnen wegstrepen tegen wat ik nog tegoed heb van Mark.
Tweemaal 40 km/u te snel (correctie meegenomen) en u gaat plofkraken.
Flitsmeister op je telefoon en de pakkans is nagenoeg 0. De enige handhavingsmethode die werkt is trajectcontrole, en dat zal zo’n vaart niet lopen.
@WammesWonder | 02-03-20 | 08:40:
Er komen 20 trajectcontroles op N-wegen bij.
@WammesWonder | 02-03-20 | 08:40:
Flitsmeister wordt verboden omdat je daarmee snelheidsboetes kunt voorkomen.
@Peter_la_Selie | 02-03-20 | 08:37:
Ja, maar wel op de fiets want zijn rijbewijs is dan ingevorderd
@Peter_la_Selie | 02-03-20 | 08:43: Daar mocht je sowieso geen 130
Tsja daar had de VVD van tevoren over na moeten denken toen ze 10(!) km per uur harder wilden rijden. Dit heeft tenminste nog enige nut. Had er meteen overdag 100 en ‘s avonds 130 van gemaakt wat alleen maar voordelen heeft.
Het vervangen van die borden enzo is Europees aanbesteed niks bijzonders, dit zijn eu regels om eerlijke concurrentie te krijgen en lagere prijzen, zoals vaker met eu regels worden de projecten verdeeld en de prijzen hoger met een factor 10 ongeveer, op het budget van rijkswaterstaat kan zomaar 50%besparing geregeld worden door het weer in eigen hand te houden, maar ja
Even kort door de bocht: per paaltje kost het dus €4750.
Ja, er moet in deze kostenpost ook software etc worden mergenomen, maar dat beseft de overheid niet. Want het gaat veel meer kosten omdat onze overheid kennelijk nooit een rekentoets heeft hoeven doen (hoi Jesse).
Beetje jammer dat "Jesse" hier helemaal niets mee te maken heeft. Dit is een VVD dingetje, eerst door slechte wetgeving te maken, daarna door alle prio te leggen bij bouwend Nederland en de boeren. Ja, de burger is de lul bij VVD kabinetten, maar dat hadden we al veel langer kunnen weten.
@* Il Principe * | 02-03-20 | 08:39: het was een sneer naar het niet kunnen rekenen. Maar het drammerige beleid van Jesse cum sis, die heeft gezegd dat hij alles wat de VVD wilt zal ondertekenen, helpt ook niet.
Software aanpassen. Ergens een value veranderen van 130 if 120 naar 100. Als het een slimme programmeur is geweest. Maar ik denk dat daar net de kneep zit.
@Jos Tiebent | 02-03-20 | 08:51:
U bedoelt natuurlijk dat de snelheid op 3 miljoen plaatsen in het programma hard staat ingeprogrammeerd. Kan niet anders, want overheid. Nu moeten er ploegen programmeurs in witte jassen de weg op om alle flitspalen om te programmeren. Want overheid.
Ik denk dat Rob Jetten, Mark Rutte en Jesse Klaver zojuist over elkaar heen klaar zijn gekomen bij het zien van dit topic en hoeveel geld er is vernietigd. En die 19 miljoen is binnen twee dagen terug verdiend met wat extra flitscontroles!
Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken.
IND, 100kmu, het forum in grunn en het “klimaatplan”. Kost allemaal meer dan verwacht. Ze zouden mij moeten inhuren als rekenaar bij de overheid, dan doe ik alle berekeningen keer 3 ofzo, en zit nog altijd dichterbij dan alle experts.
19 miljoen. Hmm. Zijn toch meer dan 63000 testkits.
Gaat leuk worden, iedereen verveeld zich de tering met alle gevolgen van dien.
Gisteren met 110 naar huis gereden. Lange trip. Was eigenlijk wel relaxed. Cruise control aan. Geen gejaag. Maar dat was ook omdat de rest wel 130 reed.
Hier ook, mij maakt het weinig uit. En inderdaad zo relaxed terwijl de rest achter elkaar aanjaagt om 5 minuten eerder thuis te zijn.
Je reed dan ook voorop in de file...
110? per 1 mei bent u dan een wegpiraat!
Gisterenavond ook, weinig verkeer op de weg. CC op 130, kon ik toch lekker een kwartier eerder wachten totdat mijn partner thuis kwam.
O/T Geen corona nieuws op het NOS journaal vanochtend. Onderwijl in Italië is het aantal besmettingen in de laatste 24 uur bijna verdubbeld, volgens Euronews. Op CNN een prof in de virologie uit Hong Kong die duidelijk stelt dat ook mensen zonder verschijnselen anderen kunnen besmetten. En op de BBC de shadow health minister die een global pandemic verwacht.
Jawel.
Een opmerking vind ik bijzonder. Op de persco zondag van RVIM werd gezegd dat dame Gorinchem op IC lag voor niet gerelateerde zaken. En nu lees ik
". Zij meldde zich op vrijdagavond 21 februari op de spoedeisende hulp met luchtwegklachten en lag vervolgens een week op de IC. "
Ja mooi, doe dat maar later wanneer Spartacus/Ronaldo aantreden met de dagelijke bangmaakdraadjes
@Kaas de Vies | 02-03-20 | 08:35:
In Gorinchem zijn ze kennelijk niet zo bijdehant dat ze het verband zien. Regionaal ziekenhuis. Overvloed aan regels en protocollen. Dan wil het kritische zèlf denken er wel eens bij in schieten.
Als je in het oosten woont ben je toch op de Duitse snelwegen aangewezen. De rest bestaat hier uit karrensporen en fietspaden. Veel fietspaden.
Dom natuurlijk om al die vorige 100km bordjes weg te gooien.
Daar stond 120 op. Misschien kunnen ze de 0 overzetten.
Die waren in een ander font. En de achtergrond reflecteert niet volgens de nieuwe norm.
Nee, die liggen nog in opslag, maar voorkeurslettertype is nu anders (100 ipv IOO). Dus de oude bordjes met IOO kunnen we niet gebruiken.
Nederland is knettergek geworden. Ik ben hier per 1 mei weg. Kom alleen nog terug voor familiebezoek. Autorijden wordt hier een bloeddrukverhogende exercitie van zelfbeheersing. Nog anderhalf maand werken hier, dan de verhuizing. Dan geen belasting meer betalen in het gekkenhuis dat Nederland heet. Weg uit de drukte, betere carrieremogelijkheden, beter klimaat (tenminste weer winters (nabij)), minder asielparasieten. Dikke doei.
Ik kan u volledig begrijpen. Nederland is een open inrichting geworden van klimaat- en immigratie extremisten. De waanzin regeert. Rutte gaat steeds meer lijken op een enge freak met zijn dwangmatige grijns en TOCH blijven mensen op die nonvaleur stemmen. Wat doe je dan ? Inpakken en wegwezen.
Veel geluk. Heb die move al gemaakt en geen seconde spijt.
Hier nog een paar jaartjes helaas maar alles is al voorbereid voor een vertrek. En dan ver weg want de waanzin is in de hele EU aan de gang.
Maar waar is dat? Interesse is gewekt.
@Beefbus | 02-03-20 | 08:37: waar bent u heengegaan? (Geen zorgen, ik houd tenminste 10 huizen afstand.)
@Nuchternederland | 02-03-20 | 08:42: Noorwegen
@WammesWonder | 02-03-20 | 08:45:
Western Cape
@ballenkraker | 02-03-20 | 09:47:
U weet dat de algehele max snelheid aldaar 110 is?
@Cadaver | 02-03-20 | 16:01: In de bergen rij je meestal niet zo hard.
“Er moet ook software worden aangepast”
Ik begin er bijna in te geloven dat er op deze manier enorme bedragen naar een “black budget” worden overgeheveld om guerrilla oorlogen van de AIVD tegen rebellen in Cambodja te bekostigen en hypermoderne geheime spionage vliegtuigen Van fokker te ontwikkelen. Als dat het niet is moet het gewoon corruptie zijn en wordt er hier belastinggeld overgeheveld naar corrupte bedrijven met overheids connecties en EU vriendjes die nog steeds over hun ingestonken budget janken.
Vanaf 16 maart een dagelijkse herinnering voor mensen om nooit meer vvd te stemmen, campagnetijd is alweer begonnen!
Terwijl we die 19 miljoen ook als dwangsommen aan asieleisers kunnen uit betalen.
Hè? Dat doen we toch al?
Er is geen weg meer terug nu. Als over een half jaar de fabels fabels blijken te zijn.... wat dan?
Mark my words, de uiteindelijke gevolgen zijn desastreuzer. MEER uitstoot met 100 km/uur.
Wat maakt het uit als je deughaar maar goed zit.
Meer files, meer uitstoot want auto's zijn langer onderweg en minder productiviteit want langere reistijd en voor de slimmeriken minder nachtrust en avondrust want vroeger opstaan en later thuis. Om over het rijplezier van de autoliefhebber maar te zwijgen. Deze overheid knaagt aan ons welbehagen en dit is nog maar het begin.
Maar hierdoor kan Robje EasyJetten wel met een schoon geweten de wereld over jetten. Dat is jullie toch wel wat waard? Klein bier!
Er moet ook een snelheidsbeperking komen voor vliegtuigen.
Dat ze daardoor stallen en uit de lucht vallen moeten we op de koop toe nemen.
Alles voor een beter klimaat.
@keestelpro | 02-03-20 | 08:40:
Voortaan alleen nog maar met de SR-71 Blackbird vliegen. Die vliegt namelijk zuiniger naarmate hij sneller vliegt. Dus met Mach 3 van Schiphol naar Eindhoven spaart toch weer enkele seconden en minstens een halve liter kerosine.
En over een tijdje kost het weer 19 miljoen om e.e.a. ongedaan te maken. Maar ja, wat is geld als je je gezondheid hebt? Oh, wacht ...
en ipv 17 miljoen naar de asieleisers dus 70 miljoen... en wij maar dokken.....
En dat zijn alleen nog maar de kosten van de borden. Wat wordt er gedaan met de extra tijd die beroepslui meer onderweg zijn dan voorheen?
Hallo ik doe al jarenlang hetzelfde werk en regel de projecten voor Rijkswaterstaat.
Als iemand mij wat vraagt wat het kost dan zeg ik maar wat en blijkt later dat het meer dan 100% duurder is.
Ik heb totaal geen idee wat ik doe. In een normaal bedrijf zou een pittig gesprek volgen. Ik ga weer naar huis, want op 1 maart hebben we altijd ijsvrij. Was ik ook even vergeten.
Was getekend
Een projectmanager bij Rijkswaterstaat.
Bij de overheid werkt het net iets anders. Daar vraag je als project manager wat het gewenste bedrag is dat uit de business case moet komen, en, het is haast niet te geloven, dat komt er dan uit, tot op de laatste eurocent !
Hebben jullie vacatures open?
Hoeveel heeft het gekost om van 100 naar 130 te gaan?
Een hoop geld en een cordon sanitaire.
Waarschijnlijk maar 7 miljoen...
Niks. Er mag namelijk uitsluitend 130 worden gereden op wegen waar voorheen reeds 120 was toegestaan.
@Pierre Tombal | 02-03-20 | 13:24: niet helemaal waar. De A12 tussen Utrecht en Gouda is van 100 naar 130 gegaan en ik geloof ook de A4 bij schiphol.
@Shoarmamasutra | 02-03-20 | 21:19: Oké, en wegen dus waar achteraf aan is gesleuteld, maar dat valt buiten de stelling omdat er dan alsnog borden hadden moeten worden omgewisseld, zij het dat er dan 120 op had gestaan in plaats van 130. Beide uiteraard compleet overbodig omdat het de nationaal geldende maximum snelheid betreft en niet een plaatselijk geldende limiet.
Bumperkleven en het gebruik van een mobiele telefoon achter het stuur gaat explosief toenemen.
Wat had men dan gedacht? Dat het goedkoop zou zijn? Zelfflagellatie moet pijn doen anders is het niet cool ofzo. Ongerief lijkt een doel ipv een nare bijkomstigheid van 'klimaatbeleid'
€ 19.000.000,= voor 4000 bordjes. € 475,= per bord. Denk dat er een paar mensen heel veel geld hieraan verdienen. En dan na de volgende verkiezingen wordt mogelijk alles weer teruggedraaid en moeten de borden nogmaals vervangen worden
@Ibu | 02-03-20 | 12:09: Gezien al het handwerk en tijd te besteden bij het plaatsen is dat een realistische stukprijs.
@Ibu | 02-03-20 | 12:09: * gooit nulletje naar boven * € 4750,= per bord
Dat is niets in vergelijking met de 70 miljoen die het IND aan dwangsommen moet betalen aan procederende geldzoekers uit andere landen. Zie o.a. RTL-fakenews.
Met dank aan de mensensmokkelaars van Vluchtelingenwerk die asieleisers helpen de boel te traineren om zo aanspraak te kunnen maken op dat geld.
Mede betaald door de postcodeloterij.
Hoog tijd de wet te veranderen dat er geen geld meer gegeven hoeft te worden.
U was me voor. Krankzinnig dit. 70 miljoen. Echt niet normaal meer.
Vluchtelingenwerk, asielzoekers advocaten en ngo’s. Dit land is goed stuk
En wat zouden we voor andere dingen kunnen doen met die 19 mil die wel gelijk of snel effect hebben? Heel veel boompjes planten? Zonnepanelen uitdelen aan mensen met een huis? Valt vast wel een manier te verzinnen om die meuk beter te besteden.
Het maakt niet uit waar je die 19 mln anders aan besteedt. Het is in 100% van de gevallen beter!
Gratis yoga voor alle illegalen in Nederland!!
Het is een goede investering. Minder stikstof uitstoot. Minder brandstofverbruik. Minder CO2 productie. En het belangrijkste is dat er veel minder ongelukken zullen gebeuren. Veel minder doden en minder gewonden.
@MaarFeitelijk | 02-03-20 | 09:59: minder doden is dan weer slecht voor de co2
@MaarFeitelijk | 02-03-20 | 09:59:
Ik verwacht meer ongelukken.
Bij 100 val je veel sneller in slaap of pak je veel sneller uit verveling je telefoon met angry birds er op.
@Cadaver | 02-03-20 | 10:43: U verwacht maar een eind weg. De ervaring is er en is duidelijk.
@MaarFeitelijk | 02-03-20 | 11:47:
Als zelfs Koos Spee zegt dat overal 100km geen goed idee is...
@MaarFeitelijk | 02-03-20 | 11:47: Behoorlijk feitenvrij. De stelling dat langzamer rijden minder verkeersslachtoffers oplevert gaat over een statistische correlatie tussen groei en afname van het aantal slachtoffers en de maximumsnelheid welke in 1973 vanwege de oliecrisis werd ingevoerd. Hier is echter helemaal geen sprake van een eenduidig verband, want in 1973 werd óók de gordelplicht ingevoerd. Meer veiligheid werd in de jaren daarna gerealiseerd door de aanleg van vangrails en auto's kregen zelf ook meer passieve veiligheidssystemen als kreukelzones, airbags en ABS.
Koos Spee harkte alle successen op een hoop en schreef deze vervolgens toe aan de maximumsnelheid. Niet omdat dit de waarheid was, maar omdat het verbonden was aan beleid waarvan de naleving op grote schaal gecontroleerd kon worden. En weet je wat het resultaat was? In het jaar dat Spee met zijn heksenjacht begon was er voor het eerst sinds 1973 sprake van een gestegen aantal verkeersdoden.
1c0r0na
De waanzin ten top.
Met 430pk 100 rijden.
Oh wat ga ik straks toch VVD stemmen....
U kunt harder blijven rijden natuurlijk en gewoon VVD blijven stemmen.
Mijn auto kan niet eens zo langzaam.
@sjef-van-iekel | 02-03-20 | 08:26: klopt, ik vrees alleen dat de VVD straks gewoon vooraan staat om positief mee te stemmen als een klimaatgekkie in de politiek voorstelt om bij snelheidsovertredingen op 100km/U wegen ook een aanvullende boete voor een milieu delict toe te voegen zodat ze de 1000 miljard weer een beetje bekostigd krijgen om de wereld te redden... :(
De VVD heeft dit net ingevoerd.
@oh no | 02-03-20 | 08:39: Breng ze nou niet op een idee!
REAGEER OOK