Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oplossing tegen laadpolonaises aan de wattpomp

Beste uitvinding sinds het wiel: een oplader op wielen

Waren we bijna van de vouwwagen verlost, krijg je deze slingerslepers op de weg

Gisteren was het internet vervuld van leedvermaak over de elektrische laadpaalpolonaise op de wegen naar Lech en andere langelattenlocaties. Schouder aan de schouder stonden de Tesla's S met Nederlandse kentekens dagenlang in de rij voor een scheutje elektronenpeut. Want in dit land lopen we dankzij volkomen uit de hand gelopen staatssubsidie op EV's zo ver voorop in het elektrisch rijden dat we soms even vergeten dat de laadpalen niet overhouden in minder klimaatdrammerige contreien. Ook de vooruitgang heeft zo z'n beperkingen. Maar nu is er een oplossing: een oplaadaanhanger! Vergelijk het met de mobiele telefoon. Aan het begin van de eeuw kon je een week weg met je Nokia 3310 zonder ooit panisch naar een vrij stopcontact te zoeken in hotellobby of vliegtuiglounge. Tegenwoordig heeft iedere reizende smartphonegebruiker een loodzware powerbank in de rugzak. En die onpraktische oplossing is er nu ook voor EV-beperkten met range anxiety en lange laadpaalfiles. Noem het de pret wet van remmende voorsprong, maar zo kom je dus gewoon weer net zo snel in je skigebied als de fossiele automobilist, en kunnen we allemaal samen de kwetsbare berggebieden van Europa verder verzieken met hyperconsumptief massatoerisme! Disclaimer: het is een Frans product dus hou rekening met elektrische storingen.

Laadpaalpolonaise in Duitsland richting skigebieden

Peperdure polonaises!

Reaguursels

Inloggen

Weet je wanneer er ook van die aanhangwagens voor brandstof waren? In de laatste bezettingsjaren

batvoca2 | 26-02-20 | 09:11

Lijkt mij wel leuk om een draaiend dieselaggregaat achter de tesla te hangen. Charge while you drive. Vraag me af of ik dan het centrum van Utrecht in mag..

MentalW | 26-02-20 | 05:25 | 1

Mag gewoon

Omebert | 26-02-20 | 08:10

Ja ja een perpetuum mobile. De elektrische auto trekt een aanhanger voort en de accu’s in de aanhanger worden opgeladen doordat de aanhanger voortbeweegt. Goh dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht. Lol.

Rdock | 26-02-20 | 04:43

Ik zit met mijn Tesla in Frankfurt op weg naar Nürnberg. Keertje bijlagen in zevenaar (en kop koffie) rustig door gereden en net voor Köln eraf (file tegen 5 uur) laden en even eten. Keurig laadpunt van Tesla. Vannacht hier overnachten (en gratis parkeren omdat ik een Tesla heb). Morgen onderweg naar Nürnberg laden en ontbijten. Geen haast, geen stress alleen iets beter plannen. Rustig rijden, ik heb niet zo'n haast (en mijn auto is sneller dan al die linksplakkertjes als het moet). Kom uitgerust en ontspannen aan. Wat wil je nog meer? Auto rijdt ontspannend en goed. Het is een wat andere kijk op het leven en het bevalt me prima. Wat beter plannen, maar rust en ontspanning. Ik gun het iedereen.

Doctor | 25-02-20 | 23:17 | 2

Wat kost dat laden nou? 67 euro voor 100 KwH? En als er meer mensen een Tesla of stekkerbak nemen, zal dat gratis parkeren snel voorbij zijn.

Tuinhekje | 26-02-20 | 00:14

Leuk zo'n batterij-aanhanger, maar je mag er niet mee rijden.

Je hebt rijbewijs B, dan mag de combinatie van voertuig en aanhanger (plus inzittenden en lading) niet meer wegen dan 3500 kg. (En het voertuig moet een typegoedkeuring hebben voor het rijgewicht van de aanhanger)

Je hebt rijbewijs BE, dan mag het rijgewicht van de aanhanger niet meer wegen dan 3500 kg en het voertuig moet een typegoedkeuring hebben voor het trekgewicht.

En houd er rekening mee dat bijvoorbeeld een Tesla model S een officieel geremd trekgewicht heeft van 0 kg. (Inderdaad een Model S mag niets trekken.)
Doe je het wel, dan ben je onverzekerd onderweg.

BraadWorstLul | 25-02-20 | 21:36 | 2

Beetje auto is toch veel minder zwaar, met 1500 heb je een behoorlijke bak al. Hoe zwaar zou zo n aanhanhef nou helemaal zijn? Je vergeet overigens de regel dat met B sowieso max 750 kilo mag trekken.

Shoarmamasutra | 25-02-20 | 21:53

Die rij Tesla’s hahaha.
Gewoon echt gebeurd hè.
Lol.

de Voorzittert | 25-02-20 | 20:23

Dit is echt briljant, hopelijk kijkt Rob Jetten ook, want die geloofd echt in sprookjes.

Bolder | 25-02-20 | 19:08

Ik reed jarenlang diesel, dik tevreden, maar was ineens een aso, ondanks gedoe met adblue g6, millieu stickers en zo.. van de leasemaatschappij werd ineens gezegd, je mag alleen benzine rijden want diesel, we weten niet hoe we er vanaf moeten komen als jij je kilometers weer hebt gemaakt. .. kinderen gaan niet meer mee, ik eens rondkijken, ging kijken wat de gemiddelde benzine auto kost, een simpele 4 a 5 zitter waar 2x per jaar onze koffers in passen als we naar schiphol/eindhoven/maastricht/brussel/rotterdam gaan en incidentieel opa en oma of een koter mee, prijzen waren bizar. Ff verder kijken en wat denk je, tesla was de goedkoopste leaseoptie.. nu kunnen de koffers 3x per jaar achterin, en het rijdt nog goed ook. geenstijl f5'en gaat prima op de gehate ipad op het dashboard in de file, hij rijdt toch zelf en doet dat netjes. Bekeuringen zijn exit, hij houdt zich aan de snelheid. Boeien. Ben trouwens niet eens meer bezig met snelheid, de tesla is sneller dan 99% van de medeweggebruikers, been there done that. Zo gaap om de snelste te willen zijn, je bent het toch meestal wel als je er eens echt voor gaat zitten. Ik hang liever achterover.

Wintersport staat niet op het lijstje, ook geen wachtrijen bij de benzinepompen in Luxemburg of net over de grens want goedkoper.. en ik kom er achter dat die auto's waarin ik eerder reed volkomen kut waren tov mijn tesla. Ritje luxemburg vv op één dag gaat nu zonder pijn en zorgen. Ik moet nu alleen hier en daar een stekker er in steken na parkeren of onderweg, dat dan weer wel, maar tesla heeft echt een ontzettend goed netwerk. Het is niet alleen de auto waar ze goed in zijn, maar ook net netwerk er om heen. 5000 km per maand, thuis niet kunnen laden, op het werk wel, en nergens laadstress als je de meute maar niet volgt. Iedere sukkel die tesla hier affakkelt had exact dezelfde keuze gemaakt als ik als de gelegenheid er was. Ik heb nog niemand horen zeggen, goh, de benzine/diesel/lpg van merk x komt uit y en daar doen ze lelijke dingen met hun winsten zoals je lokale moskee financieren waardoor er ineens weer iets ontploft in je favoriete winkelcentrum. De klimaatdiscussie win je nooit want het is gewoon één brakke ellende.. En als waterstof zo goed was, dan was er vast al een slimme jongen die het wel voor elkaar had dat het overal beschikbaar was. Be nice op de weg voor elkaar, zet je auto gerust voor de tesla, die remt wel en het interesseert de bestuurder geen ene fuck.

Ouwe Semelaar | 25-02-20 | 18:39 | 3

U doet uw naam eer aan

priwax | 25-02-20 | 18:53

@priwax | 25-02-20 | 18:53: Ik zou u hetzelfde willen zeggen, maar van priwax kan ik niks maken.. Sorry, maar ben geen 18 meer..

Ouwe Semelaar | 25-02-20 | 18:57

Ik snap je helemaal. Wil alleen nog even aanvullen de rust van het plannen en vooruitkijken. Een tesla geeft ontspanning en rust.

Doctor | 25-02-20 | 23:20

Mag in november de volgende leasebak uitzoeken. Denk toch echt dat het zo’n mooie grote Audi etron gaat worden. Nog net even een hoekje subsidie mee pakken. En hartstikke goed voor het milieu. Hahahahaha.

Azijnist | 25-02-20 | 18:32 | 1

ben benieuwd of Aufi dan die bak nog maakt. ze hebben al een productiestop omdat ze schijnbaar verheten waren dat je ook batterijen moet hebben...

Epistulae_Morales | 25-02-20 | 19:52

Ik kreeg ineens een idee! Wat nou als we iets verzinnen dat de drijvende kracht achter die aanhanger (we noemen het even "de motor"), nou in het voertuig zelf proberen te plaatsen! Dat zou een uitkomst zijn zeg. Ik hoop niet dat iemand met mijn idee aan de haal gaat..

Maar Schalk | 25-02-20 | 18:23 | 1

Iedereen een houtvergasser op de auto. Hadden ze in de tweede wereldoorlog al.maar het is wel klimaatneutraal, want dat is biomassa ook volgens de politiek, en die hebben altijd gelijk.

brie-de-penis | 25-02-20 | 18:28

Vraag niet waarom het kan maar profiteer er van.

johnelec | 25-02-20 | 17:49

Teleportatie zou onze redding zijn!

priwax | 25-02-20 | 17:05

Tijd om de houtvergasser uit WOII uit de mottenballen te halen en deze heel energie neutraal en klimaatbewust te stoken met hout pellets. Door toepassing van moderne technieken zal deze niet groter zijn dan het hier getoonde aanhangertje en zoals we allemaal van de overheid horen komt daar geen greintje vieze rook uit (bij mijn buren wel, maar die doen vast iets verkeerd).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gasgenerator

Ik zie een verdienmodel. Gratis tip!

piloot47 | 25-02-20 | 16:06 | 5

@brie-de-penis | 25-02-20 | 18:33: Dat kan wel als je een stoom machien er aan koppelt, die stroom maakt, afvoergassen zijn ook heel erg heet, succes.

Gokmaar | 25-02-20 | 19:38

@Gokmaar | 25-02-20 | 19:38: Een houtvergasser gebruikt de rook van hout wat niet goed verbrand om er een brandstofmotor op te laten lopen? Dan heb je geen stoom nodig, alleen maar veel rook.

www.lowtechmagazine.be/2010/01/houtga...
Als er een auto op kan rijden, dan natuurlijk ook een aggregaat om stroom op te wekken.

brie-de-penis | 25-02-20 | 20:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Tot mijn genoegen zie ik dat een dieselaggregaat op aanhanger voor subsidieslobberende Greta-vehikels al bedacht is door diverse klimaat-ondernemers.
Idiote maatregelen vragen om praktische oplossingen.

Omzeil de klimaatheffingen en ga de klimaatschaamte voorbij

Jan Passant mk2 | 25-02-20 | 15:51

Een auto op diesel met een 80-liter tank was een veel beter alternatief dan een domme accu op wielen achter je veredelde golfbuggy uiteraard. Ssssst. Niet verder vertellen.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:34 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Het heeft drie jaar geduurd voorsat de eerste Mitsubishi Phev in Duitsland reed omdat de volledige jaarproductie in NL verkocht werd. Zelden eentje aan een laadpaal zien staan. Alleen dit model kostte de staat al een half miljard. Voor een auto die hooguit 1:12 op benzine rijdt. Lachwekkend beleid gevoed door klimaatdrammers....

Feitenpliesie | 25-02-20 | 15:25 | 1

PHEF rijd met een 130-140km/pu 1 op 7. Een echte vervuiler, die van mij rijdt makkelijk 1 op 16. Te bizar voor woorden. Ik betaal alleen maar belasting geen cent subsidie.

ikdenkwat | 25-02-20 | 15:51

Zit er op zo’n electrische auto dan niet iets zoals een dynamo die als je rijdt de accu weer op laad?

Datgingniegoed | 25-02-20 | 15:04 | 6

Perpetuum mobile is wat u bedoelt. Nee, dat werkt helaas niet zo. Er ontstaat wrijving en die wrijving kost energie.
Het lijkt hetzelfde als je fiets met die moderne dynamos, alleen de fietser genereert energie. En er is meer energie nodig om het op te wekken terwijl het voertuig rijdt. Beetje sullig uitgelegd maar hoop dat je het beeld begrijpt :-)

Rotterdammert1965 | 25-02-20 | 16:50

@Goldfinger | 25-02-20 | 16:11: Omdat het verbrandingsgedeelte van de hybride motornooit hoeft op te trekken bijvoorbeeld kan deze veel efficiënter draaien dan een conventionele verbrandingsmotor. Echt veel efficiënter. En met zijn overdaad aan energie laadt hij een accu op zodat je niet constant hoeft te stoken als je door de stad rijdt. Mooi toch?

Sans Comique | 25-02-20 | 18:34

@Rotterdammert1965 | 25-02-20 | 16:50: Wie de Wet Van Behoud Van Energie en de Tweede Wet van de Thermodynamica niet kent mag wat mij betreft worden uitgesloten van de discussie. Noem mij maar elitair, maar...

Sans Comique | 25-02-20 | 18:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Subsidies opstrijken en dan toch met een diesel of benzine aggregaat je kilometers afleggen. Gelukkig hebben de politici hier geen benul van.

G.M.I.M. Pet | 25-02-20 | 15:03

De enige reden om dit erdoor te drukken is - naast geld - inzetten op bevolkingsgroei. Dus allemaal een beetje meer inschikken en een beetje meer overlast, hogere prijzen, meer drukte, minder ruimte, minder individuele vrijheid en meer eenheidsworst accepteren, dan kunnen er nog wel een paar miljoen bij.
Hoepel toch een end op zeg...

Graaisnaaiert | 25-02-20 | 14:48

Van Oef zal nooit een electrische auto gaan nemen zolang er benzine auto's zijn. De 43AMG rijdt prima.

van Oeffelen | 25-02-20 | 14:41 | 2

Waarom geen 63AMG...?!

Witte_Willem | 25-02-20 | 14:57

@Witte_Willem | 25-02-20 | 14:57: dat is een terechte vraag, net zoals waarom geen Brabus? Van Oef had exact 20 minuten om te beslissen, zodoende, dit was de enige die ze binnen 2 uur rijklaar hadden.

van Oeffelen | 25-02-20 | 15:43

De productie van de e-tron was stil gelegd vanwege een gebrek aan accu's. Als ik het wel heb, lag de productie van de Jaguar al stil wegens een gebrek aan accu's. Met zo'n accu aanhanger kan je accu poolen. Handig.

Sierstrip | 25-02-20 | 14:16 | 1

Door de trekhaak kan je ook een diesel aggregaat aan je e-bak hangen.
Een aggregaat op zware stookolie kan natuurlijk ook.

Ing. eslapen | 25-02-20 | 15:34

Tijdens de Tweede Wereldoorlog tuften auto's ook met een gasgenerator op een karretje rond omdat er geen benzine meer was.

JJMS | 25-02-20 | 14:10 | 1

Zelfs op stoom met houtkachel.

Rotterdammert1965 | 25-02-20 | 16:53

Tja, Typisch Nederland.
Alles loopt in de soep omdat ze "achterste voren" werken.
Zeg maar een huis gaan bouwen en beginnen met het sleutelgat.
Aan alles nu al een tekort en stomweg door blijven "importeren".
Kun je na gaan hoe het over een paar jaar er aan toe gaat als zelfs de soep op is ! Een kind van 5 jaar kan het verzinnen...
WAT zit hier achter ????

A333aan | 25-02-20 | 14:09 | 1

€€, $$

Air van Boven Dorens | 25-02-20 | 14:37

Gezellig. De corporate trollen van Tesla Nederland zijn ook weer in de panelen. Met weer dezelfde sprookjes hoe ze in 13 uur naar Tirol zijn gereden enzo.

Stormageddon | 25-02-20 | 14:07 | 2

Kan prima met een Tesla naar Tirol in 13 uur. Mits je hem in Amersfoort op de autoslaaptrein zet en hem er voorbij Munchen weer afhaalt.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:36

Grappig, de tesla-hatende trollen zijn er ook weer, van die types die dagelijks naar Tirol moeten rijden :P

OmNietPresent | 25-02-20 | 16:23

Past zo'n kleine kernreactor tegenwoordig al in een karretje?

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:57 | 5

@Baron-barry | 25-02-20 | 14:54: Feitelijk is diesel ook de (tot nu toe beste oplossing). Daarom is er ook zoveel deug-tamtam nodig voor electrisch rijden: als je mensen moet wijsmaken dat ze de planeet vernietigen wanneer ze niet onmiddelijk van product wisselen, dan deugt je product niet.

Gladiator Fap | 25-02-20 | 14:58

@Gladiator Fap | 25-02-20 | 14:07:
Daar gaan regeringen nooit mee akkoord. Toverwoord: accijns.

bergsbeklimmer | 25-02-20 | 15:17

Past ook in een DeLorean...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-02-20 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Toe maar, nog een parkeerplaats extra.

CalamityJane | 25-02-20 | 13:56

Nog even en er komen bovenleidingen boven de snelwegen en krijgen die E-mobielen een stroombeugel op het dak. Voordeel is dat ook de tram de stad eens uit kan.

A.S. Perien | 25-02-20 | 13:56 | 3

wegligging van een tram buiten de rails is nog wel een dingetje denk ik.

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:58

@Nuchternederland | 25-02-20 | 13:58:
Luchtbanden eronder, zeg maar een trolleybus. Zo'n ding is wel veel goedkoper, dat kan een probleem zijn.

Ad.antiquitatem | 25-02-20 | 14:03

Dat hadden Clarkson en May 9 jaar geleden ook al bedacht.
https://www.topgear.com/videos/james-may/electric-cars-day-trip-part-22-series-17-episode-6

Stormageddon | 25-02-20 | 14:09

Wat een stemmingmakend onzinartikel weer. Tesla-haten is zooo 2015.

In de werkelijkheid ben je gewoon dom als je met je Tesla op vakantie gaat. Gewoon hier gebruiken voor je normale zaken, woon/werk, boodschappen, enz. En dan hou je zoveel geld over (geen brandstof kopen) dat je voor de vakantie gewoon een auto of zelfs luxe bus kunt huren. Win/Win.

OmNietPresent | 25-02-20 | 13:55 | 8

Nee want het zijn allemaal leaserijders en die krijgen en extra huurauto niet betaald om mee op wintersport te gaan. Volgens Nederlands gebruik ga je gewoon 48 uur wachten om te laden, als het maar gratis is.

JanP999 | 25-02-20 | 16:47

Als je de auto thuis kan opladen is het prijstechnisch nog wel te doen, maar voor 79ct per kw zijn de meesten duurder uit dan met een benzineauto of gas. Daar komt nog bij dat, als iedereen in de toekomst een elektrische auto heeft, het netwerk er niet op berekend is (warmtepomp, elektrisch koken etc) zodat er aan de randen van dorpen en steden parkeerplaatsen zullen komen waar je (tegen betaling) je auto op moet laden. En dan ben je overgeleverd aan de mensen die het grote geld ruiken, en zomaar watt kunnen vragen per KW.

brie-de-penis | 25-02-20 | 18:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Nederland ziet er straks meer dan prachtig uit. Bollenvelden, Molens, Weilanden, elke tuin of dak een housedreunende Warmtepomp en struikelende bejaarden over de 85 Oplaadpunten in elke straat. Ach, wat maakt het uit! Als we maar deugen!

Lorejas | 25-02-20 | 13:52

Ah ja... Elektrische auto's nemen een aggregaat mee onderweg... Zeer duurzaam...! Flikker toch op met elektrische kudtautootjes... Iedereen die in zo'n ding rijdt is bij voorbaat hartstikke af...!

Witte_Willem | 25-02-20 | 13:52

Ik had vandeweek een discussie met de beheerder van de fietsenstalling bij mijn lokale NS stationnetje. Daar hebben de elektrische fietsen de fijnste plekjes. Ik vroeg waarom ik mijn fiets daar niet mocht stallen. Maar dat mag niet want elektrische fietsen zijn zo milieuvriendelijk, dus die hebben die mooie plekjes met laadoptie. Hij vond het raar dat ik het daar niet mee eens was.

deministerpresident | 25-02-20 | 13:49 | 5

Was dat een groen-links beheerder?

storm op komst | 25-02-20 | 14:26

Als alternatief voor de auto is die elektrische fiets wel milieuvriendelijker. Dat jij je fiets daar niet mag stallen is dus niet om de elektrische fietseigenaar te bevoordelen tov jou maar om diegene die niet op de gewone fiets naar zijn werk kan of wil de auto uit te lokken.

Elmauro | 25-02-20 | 14:37

Ik las een paar dagen geleden een artikel dat oplaadpunten voor autos in een parkeergarage heel erg gevaarlijk zijn en dat het eigenlijk verboden moet worden ivm brandgevaar tijdens het laden. Als zo'n auto in de fik vliegt is er geen mogelijkheid het gekke ding te blussen omdat de brandweer er niet bij kan komen. Sprinkler is niet toereikend en gevaarlijk ivm elektrocutie van omstanders die in het water gaan staan. en het vuur is een stuk heter dan een normale autobrand zodat het gebouw vermoedelijk gesloopt zou moeten worden omdat de constructie te veel verzwakt wordt.

brie-de-penis | 25-02-20 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Gay

J.Luns | 25-02-20 | 13:47 | 1

*slow clap*

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 13:51

Helaas zijn veel elektro auto's zo geconstrueerd dat ze geen mogelijkheid hebben voor een trekhaak. Jammer dan.

kortebroek | 25-02-20 | 13:47 | 3

Dat was ooit zo.

Sierstrip | 25-02-20 | 14:18

@Ommezwaai | 25-02-20 | 14:38: Kijk op de site van de ANWB bijvoorbeeld. En verbaas u. Tesla en e-tron kunnen en mogen een caravan trekken.

Sierstrip | 25-02-20 | 14:55

Dit karretje symboliseert hoe absurd het hele idee is. Bouw dan gewoon een dynamo in de auto. Zo laat je als bestuurder openlijk zien dat je waarschijnlijk ook je hersenen aan de laadpaal hebt vergeten op te laden.

Gladiator Fap | 25-02-20 | 13:43 | 2

U mag nog even de fysica les over energie van Mavo 2 doorlezen.

Henk1955 | 25-02-20 | 13:49

@Henk1955 | 25-02-20 | 13:49: ik geloof dat je de ironie niet helemaal in mijn tegel gelezen hebt. Juist omdát ik natuurkundige ben, gaat dit thema me aan het hart ;-)

Gladiator Fap | 25-02-20 | 13:53

Aggregaat is dan handiger. Misschien nog handiger om die aggregaat in je auto te hebben. Misschien kan je zelfs je motor daar op laten draaien, scheelt ook weer. Even dit revolutionair concept vast laten leggen. Oh wacht... Hebben we al, een gewone auto. Simpel, makkelijk en gebruiksvriendelijk

Wim Venijn | 25-02-20 | 13:41 | 1

Dit is de aggregraat versie van het idee.

Zwizalletju | 25-02-20 | 13:49

Zo'n karretje is nergens voor nodig. Ik ben laatst nog met een Model 3 naar Oostenrijk gereden: 1050 km in 13 uur. Snelladen hoeft echt geen probleem te zijn. Vertrouw op het kapitalisme. Vraag creëert aanbod. Een paar jaar geleden lachte iedereen om de Fastned laadpalen waar niemand gebruik van maakte en nu zijn er te weinig op piekmomenten. Ook dit probleem lost de markt op. Arabieren zijn niet blij, want ze kunnen niet meer de haat moskeeën in Nederland spekken met oliegeld.

ED-209 | 25-02-20 | 13:39 | 7

Ik dacht dat die Tesla's best hard konden, maar een gemiddelde van 1050/13 = 80 km per uur over de autobahn valt me toch wat tegen.
Ik ben zelf ooit in 4,5 uur naar Basel gereden, met een gemiddelde van 146 km per uur. Was niet in een Tesla.

Nuchternederland | 25-02-20 | 14:01

Was het erg duur om je Tesla de autoslaaptrein op te rijden dan?

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat we in het flimpje zien is de ICE- Tender , die elektriciteit produceert dmv een benzine motor. eptender.com/en/ice-tender/
De accuversie bestaat nog niet .
"Battery Tender A battery version of the Tender is being developed"

Zwizalletju | 25-02-20 | 13:39

Roadkill heeft dit al lang gedaan met de Boost Caboose!

Mag als tijdelijk zwitsal geen link plaatsen, dus je zult hem zelf even moeten opzoeken...

Baski | 25-02-20 | 13:38 | 2

@Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 13:50:

Geweldig!

Baski | 25-02-20 | 13:57

Hopelijk schaft mijn zus zo'n aanhangertje aan. Voor haar stekkerauto is het te ver naar onze bejaarde moeder en daarom komt de extra zorg geheel voor mijn rekening.

Poesmobiel | 25-02-20 | 13:35 | 3

Dan moet jij zo'n wagentje voor je zus kopen. Moet ze je ook nog dankbaar zijn ;-)

Polarisator | 25-02-20 | 13:53

Daar heeft Pia een prima oplossing voor.

BoerKoekoek | 25-02-20 | 15:39

Totaal nutteloos. hahahaha
Dan zou je dus meer energie opwekken dan je verbruikt... hahahahahahaha
Wie daar in trapt is gek.
Zet ook nog 5 windmolens op het dak van je auto... hahahahahaha

Premier Trutte | 25-02-20 | 13:34

Met een karretje erachter gebruikt dat ding nog meer energie. Een deel van de extra energie uit het karretje gaat dus verloren aan de weerstand om hem mee te slepen. Lekker efficiënt weer als je bedenkt dat die laadpaal gevoed wordt door een kolencentrale.

Kopieerapparaat | 25-02-20 | 13:33 | 3

correct.

IkWilOokWatZeggen | 25-02-20 | 13:35
-weggejorist-
frank4444 | 25-02-20 | 13:36

@frank4444 | 25-02-20 | 13:36: die gedachte had ik ook al: treintje bouwen! Iemand van 16 met natuurkunde in het pakket kan dan uitrekenen hoe lang het treintje maximaal kan zijn, als de totale rolwrijving gelijk is aan de totale energie opwekking. Moet je alleen nog even met je voeten trappen, net als bij de Flintstones, maar je beweegt wel een gevaarte van, pak 'm beet, 300 (?) meter! Dát zal ze leren, die klimaatontkenners!

Gladiator Fap | 25-02-20 | 13:48

Met je stoere beaanhangerde Tesla max 90km/h in colonne op de vrachtwagenstrook. Wordt je nog ingehaald door Lada's en Fiat's Multipla.

Opajoop | 25-02-20 | 13:33

Het slepen van dat karretje kost evenveel energi als dat het opleverd. Per saldo ga je er dus niets op vooruit.

Mika6101 | 25-02-20 | 13:33

De wet van behoud van energie zit hierbij niet in de weg? Ik rijd elektrisch, actieradius 320-360 km's . Afgeknepen op 100 km/h. Kut op de snelweg, maar je komt er wel. Ik mis diesel erg. ...

horsteknots | 25-02-20 | 13:33

Is dat wagentje ook beschikbaar met een trekhaak? Ik wil mijn caravan wel mee kunnen nemen.

BubbelWater | 25-02-20 | 13:31

Wat een armoe...

number668 | 25-02-20 | 13:28 | 1

77 jaar geleden, toen het mijn grootvader door de toenmalige overheerser onmogelijk gemaakt werd met z'n benzine auto te rijden, hing hij reeds een powerbank achter de auto. Het was een houtvergasser en reed op biobrandstof. Nu is het de klimaatbezetter; en weer dezelfde ellende.

A.S. Perien | 25-02-20 | 13:38

Vroeger hadden ze auto's die gewoon 1000 kilometer op een "laadbeurt" konden rijden en opladen duurde slechts enkele minuten, even de slang erin hangen, er liep wat vloeistof in en hopla, je was weer vertrokken.
Vooruitgang mensen.

priks | 25-02-20 | 13:27 | 2

Elektische auto's zijn een transitieprodukt. Als iedereen elektrisch gaat rijden mag het hele elektriciteitsnet op de schop en mogen er tig centrales bijgebouwd worden.

Varende_Reaguurder | 25-02-20 | 13:34

Vooruitgang! Dat roep ik meerdere keren per week. Bij weer de zoveelste debiele "vernieuwing".

Piet Karbiet | 25-02-20 | 13:47

Ik snap die afkeer tegen die Tesla subsidies niet zo goed hier. Het is mijn inziens toch echt een stap in de goede richting. De IC auto bedrijven hebben jarenlang geen poot uitgestoken aan EV/waterstof en weet ik wat voor duurzamere oplossingen. Elon heeft die hele markt moeten openbreken terwijl VW bijvoorbeeld lekker aan het sjoemelen was met diesel uitstoot. Hij kan zijn broodjes alleen verkopen met die subsidie want er zitten toch ook nog echt wel wat nadelen aan een Tesla. Desondanks probeert hij het in ieder geval wel. Constructieve kritiek is natuurlijk altijd goed en zeker nodig zodat het niet uit de hand loopt.

Daarnaast, technisch gezien moet de overheid ook wel belasting korting geven op een auto zonder peut want op die vervuilende eigenschap van een IC auto was die hele belasting bedacht. Dat ze gewoon geld wilde kloppen mag natuurlijk niet blijken.

loopsbrother | 25-02-20 | 13:26 | 12

loopsbrother | 25-02-20 | 13:26,

Probleem is dat elektrische auto's niet duurzaam zijn, alleen heel duur. Dat er geen rook uit een stopcontact komt maakt stroom namelijk niet milieuvriendelijk; die stroom komt uit een centrale waar wèl rook uit komt.

Besef dat eerst.
En besef vervolgens dat zelfs de modernste en zuinigste gascentrales een rendement van hooguit 60% hebben; veel energie gaat dus verloren in de centrale. Bij kolen is het rendement zo'n 40%, en bij "biomassa" zo'n 20%.
Ook omzetting (voltage) en transport (stroomleidingen) gaat met rendementsverlies gepaard, net als het proces van opladen van een accu.

Maar we zijn er nog niet.
Accu's verslijten per oplaadbeurt, en E-auto's zullen dus in de loop der jaren een steeds kortere reikwijdte hebben. Oftewel je moet ze steeds vaker opladen, aan dat onrendabele stroomnet.
Tel daarbij op dat accu's ook "leeglopen" als het koud is, of als ze een weekje niet gebruikt worden. Een benzinetank lekt niet, als het goed is. Als de accu van mijn benzinewagen niet start kan ik hem aanduwen; daarna kan ik wegrijden zonder extra te tanken. Een E-bak met lege accu kan je niet aanduwen, en omdat de accupakketten zo zwaar zijn moet er dus ook heel veel onrendabele E-peut in.

Dandruff | 25-02-20 | 14:08

@loopsbrother | 25-02-20 | 13:58: Als een auto zo duur is dat er subsidie bij moet, kan die auto niet milieuvriendelijk zijn. Geld erbij betekent diensten en producten erbij. En die diensten en producten komen vervuilend tot stand.

Sierstrip | 25-02-20 | 14:26

@Dandruff | 25-02-20 | 14:08: u bent er ook van op de hoogte dat er hier in de provincie Grunnen een kolencentrale er zo'n 2 à 3 miljoen ton kolen per jaar doorheen stookt?

WitteGrunneger | 25-02-20 | 21:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Gewoon stiekem stroom aftappen van een andere elektrische auto. ;)

kweethetooknietbeter | 25-02-20 | 13:25 | 1

Als je dat bij mij flikt pleur ik een suikerklontje in je accu...

Dandruff | 25-02-20 | 14:10

En die dingen hebben ook weer een aparte parkeerplaats. Invalidenparkeerplaatsen, Laadpaal parkeerplaatsen, mobiele oplader parkeerplaatsen.... en waar parkeer ik mijn diesel? Op een Halsema plek a 15 Euro/uur?

Scepticus | 25-02-20 | 13:24

Dit deed ik al met mijn spijkstaal srv wagen in 1920..
daarna ben ik na 1945 op houtgas overgegaan.. ook op een aanhanger..

broervandenhollander | 25-02-20 | 13:24

Je kan toch ook gewoon wat extra accu's op de achterbank leggen. Of desnoods in de skibox.

tiku99 | 25-02-20 | 13:24 | 1

Tuurlijk, maar dan ziet niemand dat je deugt.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:28
-weggejorist-
frank4444 | 25-02-20 | 13:23 | 2

Mijn ouders hadden een Alpenkreuzer. Verder dan Limburg zijn we niet gekomen. Verder de 1e Wet van Bob den Uyl.

Piet Karbiet | 25-02-20 | 13:23 | 4

Piet Karbiet: wie Bob den Uyl kent, krijgt van De Droit 5 sterren!

De Droit | 25-02-20 | 13:42

@De Droit | 25-02-20 | 13:42: Merci.

Piet Karbiet | 25-02-20 | 13:49

@De Droit | 25-02-20 | 13:42:
Ik ken alleen zijn broer.

Deksmaat | 25-02-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon wachten op een blikseminslag en die opvangen met ijzerdraad en een haak aan je auto en je kunt weer jaren vooruit.

kweethetooknietbeter | 25-02-20 | 13:22 | 3

1.21 Gigawatts!

TmC | 25-02-20 | 13:24

Dat wil ook smerig tegenvallen. In een bliksemontlading zit, in tegenstelling tot wat je zou denken, zo weinig effectieve energie, dat een 40 watt lampje er nog geen jaar op branden wil. De kracht ervan zit hem in de korte tijd van de ontlading.

Kopieerapparaat | 25-02-20 | 13:30

Of jaren achteruit! Wel eerst 88 mijl rijden.

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:55

Met karretje achter je auto in veel EU landen niet harder dan 80 km/h. Lekker snel op je bestemming.

gjj522 | 25-02-20 | 13:22 | 1

Je kunt hem ook voor je auto plaatsen en duwen. Daarover is nog geen wetgeving.
Het is geen bumperkleven, want het kenteken is gelijk.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:26

Elektriciteit dan maar op de bon, net als in de oorlog. Linkse zure zultkoppen..

Conan de Rabarber | 25-02-20 | 13:20

Ik verzie dat die oplaadaanhangers binnen de kortste keren gejat gaan worden en en masse op Marktplaats zullen worden aangeboden.

straatsurfer | 25-02-20 | 13:19 | 4

Ik denk dat ze vooral verhuurd zullen worden aan EV rijders voor vakantie doeleinden.

GeertStijl | 25-02-20 | 13:33

@Polarisator | 25-02-20 | 13:25: Precies daar doelde ik op. Ik voorzie een enorme interesse, vooralgoedkope 2de handjes, in dit soort aanhangers. En criminelen hebben zoiets er snel door. Makkelijker dan een auto jatten of plofkraak.

straatsurfer | 25-02-20 | 13:35

@GeertStijl | 25-02-20 | 13:33: Juist dat verhuren maakt het makkelijk doelwitten. Gezellig op vakantie even de benen strekken en een hapje eten bij een Raststätte en weg is je aanhanger. Makkelijk doelwit.

straatsurfer | 25-02-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze nu eens allemaal stekkerdozen op die windmolens langs de wegen in dat filmpje aanbrengen. Moet het wel waaien natuurlijk.

RickRD | 25-02-20 | 13:19 | 1

Windmolens zijn ook makkelijk te vinden zet er een groene lamp bovenop om aan te geven dat er nog een stekkerdoos vrij is.

likdoorn | 25-02-20 | 13:37

Ik weet het! Een bovenleiding als bij de Trollies in Arnhem!!

Fontanarossa | 25-02-20 | 13:17 | 3

Of iets in het wegdek.

HoerieHarry | 25-02-20 | 13:19

En dan noemen we het trein!!

laagvliegert | 25-02-20 | 13:59

Moet zo'n karretje niet APK-gekeurd worden? En mag dat zomaar met een B-rijbewijs? Nascholen voor een E-aantekening erbij. Elk jaar kassa. Banden. Accu. Koop een Toyota Prius of een andere hybride, of hebben hybrides een hogere bijtelling? Je kan natuurlijk ook een zevendehands diesel met een Pools of Turks kenteken erop kopen, dan kan je gratis rijden. Ja, ik ken de 6 maandenregel voor bautenlandse kentekens. Maar handhaven is nog een dingetje. RDW=overheid en dus: faal.

Nivelleermarionet | 25-02-20 | 13:17 | 1

Binnenkort in Tros Radar.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:34

Ik ging even kapot als mijn Citroën Saxo om de disclaimer. Geniaal en treffend.

overVecht | 25-02-20 | 13:16

Je kan ook met je tesla naar Den Bosch rijden en daar de autoslaaptrein pakken.
Maar ja treinen rijden op kolen, dat weet iedereen.

Miezerig | 25-02-20 | 13:15 | 1

Je tesla gelukkig niet.

Glasgow Argus | 25-02-20 | 13:17

Leuk rijden met je subsdieslurper met een mobiele stroomgenerator achter je aan om ergens te kunnen komen. Feit blijft dat subsidie op een accubak een foute prikkel is.

revolte | 25-02-20 | 13:14

Waar laat je dan je caravan?

Deksmaat | 25-02-20 | 13:14 | 2

Caravan gewoon ergens anders opladen en vervolgens laten bezorgen en plaatsen. Je eigen uitstoot is dan een flink stuk lager.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:22

@Baron Clappique | 25-02-20 | 13:22: En dus deug je als een dolle!

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:53

Dat is geen oplader, maar gewoon een (verwisselbare) accu.

zetje01 | 25-02-20 | 13:12

De Nederlandse uitvinder en wetenschapper Gerard Lugtigheid is ervan overtuigd een heel belangrijke uitvinding te hebben gedaan voor het gebruik van waterstof als brandstof: waterstof in poedervorm.

*Waterstofpoeder was al bekend; Lugtigheid ontwikkelt een bijzondere techniek om de energie vrij te laten komen.
*Gebeurt met natrium-boor-verbinding (NaBH4). Lugtigheid noemt het Ultra Pure Water. Het zuur brengt de reactie op gang en dat levert elektriciteit, de krachtbron voor de auto.
*Poeder en Ultra Pure Water worden als een modderachtige substantie getankt.
*Kan gewoon via de bestaande tankstations. Geen waterstofstations nodig.
*De prijs voor een kilo H2Fuel zou ongeveer € 1,65 worden; voldoende voor 240 kilometer.
bron: diverse media

Hadiho | 25-02-20 | 13:12 | 9

@Muxje | 25-02-20 | 13:31: Leuk man, iedere dag NaBO2-smurrie uit je auto scheppen en ergens dumpen.

Mr. Happy | 25-02-20 | 14:13

@Mr. Happy | 25-02-20 | 14:13: Opgelost in water heet het boorwater, goed tegen onstekingen van de oogleden.

bdn01 | 25-02-20 | 18:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Als ze dat asfalt nou eens gewoon vervangen door zonnepanelen en dan gewoon net zoals bij een racebaan zo'n sliertje onder je auto voor de prik.

Watching the Wheels | 25-02-20 | 13:10 | 1

Hoe zonniger hoe harder je mag rijden.

Watching the Wheels | 25-02-20 | 13:12

Wordt die aanhangaccu dan door de brandstofmotor van de trekkende auto opgeladen, iets met de wet van behoud van energie ? Dan hoef je dus nooit meer te tanken of op te laden.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:10 | 5

Het is een idee: een aanhanger voor elektische auto's met daarin een generator die op Diesel draait. Wel zo leuk, want daarmee mag je auto ook de milieuzones in. Het is tenslotte niet de automotor die op diesel loopt. En dan ben je ook meteen van het laadpaalgeneuzel af.

Varende_Reaguurder | 25-02-20 | 13:19

Gratis energie bestaat helaas niet. Jezelf opladen werkt echt niet. Alleen de heer C. H. Arlatan is dat ooit gelukt. Dat was een 20e eeuwse entrepeneur.

Nivelleermarionet | 25-02-20 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Schitterend. Nu is het wachten op een aanhang generator. Eentje waar je diesel in kan tanken. (Nog altijd beter dan bruinkool).

De verwarde man | 25-02-20 | 13:10 | 4

Dfie hebben ze dus ook: de ICE Tender, de tweede variant maar dan met een motortje er in. eptender.com/en/ice-tender/

Mijnheer_Henque | 25-02-20 | 13:20

F*ck. Was ik weer net te laat.

Varende_Reaguurder | 25-02-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Oh , bestond al. Seconde te laat gereageerd.

De verwarde man | 25-02-20 | 13:20

Het draait ALLEEN om belastingen (ontwijken).

De rest is goedvoel deugmenserij.

Polarisator | 25-02-20 | 13:10

Er is een hele oude uitvinding voor dit probleem. Je kunt honderden kilometers ver reiken met een keer bijladen, bovendien is bijladen in enkele minuten gedaan en kan het overal. Een ander groot voordeel van deze uitvinding is de efficientie. Bij de elektrische auto moet eerst elektriciteit worden opgewekt in een turbine en vervolgens moet elektriciteit worden omgezet in beweging, terwijl met deze uitvinding brandstof direct wordt omgezet in beweging, veel efficienter dus. Deze uitvinding is: De benzine motor

Fijn_dat_je_er_bent | 25-02-20 | 13:09 | 5

@Baron Clappique | 25-02-20 | 13:16: Het energiebeleid van het moment is compleet krankzinnig. Electrische auto's hebben geen enkel voordeel, ze zijn zelfs niet schoner dan moderne benzine auto's, van het gas af... Aardgas is de schoonst en efficienste fossiele brandstof die er bestaat. We sluiten kolencentrales, en om toch aan de elektriciteitsvraag te kunnen blijven voldoen importeren we kolenenergie uit Duitsland. Conplete waanzin

Fijn_dat_je_er_bent | 25-02-20 | 13:27

@broervandenhollander | 25-02-20 | 13:22: 35% zoiets. Bij de opwekking van electriciteit gaat ook al meer dan de helft verloren, beetje afhankelijk van hoe het is opgewekt. Daarna moet het nog een keer worden omgezet

Fijn_dat_je_er_bent | 25-02-20 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je een netwerk hebt met statiegeld karretjes zodat je in plaats van te stoppen om te laden iedere keer alleen maar een karretje hoeft om te wisselen zie ik het wel voor me.

down | 25-02-20 | 13:09

Had er een windmolen opgezet dan blijft hij opgeladen.

van stampij | 25-02-20 | 13:07 | 1

Als je gaat rijden, gaan de wieken vanzelf draaien en heb je eeuwig stroom.
Hoe meer je rijdt, hoe meer stroom je maakt!
Het perpetuum mobile bestaat!

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:51

Gewoon waterstof, al dat geleur met accus en oplaadkarretjes schiet toch niet op

clockandhammergame | 25-02-20 | 13:07 | 5

@HoerieHarry | 25-02-20 | 13:09: Ja ze willen er niet aan want iedereen in de polletiek heeft natuurlijk zwaar aandelen zitten te kopen in die accubedrijven. Die BMW was inderdaad al heel erg vroeg erbij.

clockandhammergame | 25-02-20 | 13:15

@Glasgow Argus | 25-02-20 | 13:12:
Kernenergie is het toverwoord.
Alleen niet voor Timmermans en vrienden.

HoerieHarry | 25-02-20 | 13:16

Door obscure subsidies op deze krengen komt echte innovatie niet aan bod. De politiek maakt meer kapot dan U lief is.

revolte | 25-02-20 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Hmm, dus eigenlijk gewoon een extra battery-pack. Qua formaat zou het ook ín de auto kunnen passen. Maar goed, qua gewicht waarschijnlijk niet.

Hee, zou je mét behoud van subsidie en lage wegenbelasting ook een dieselgenerator in je elektrische auto kunnen inbouwen? Die kan klein en licht genoeg zijn om in te bouwen. Luchtinlaat en uitlaatje inbouwen en lekker opladen tijdens het rijden. Een hybride, maar dan fiscaal aantrekkelijk. Ik zie kansen!

welatenheterbijzitte | 25-02-20 | 13:07

Al onze voorouders, die in de hemel aan de beloofde oneindige bar met een oneindig groot vat bier naar beneden zitten te zitten te kijken, lachen zich alsnog dood als wij allemaal met een aanhangertje gaan rijden waar de energie in zit.

Leptob | 25-02-20 | 13:06

Briljant. Dit is net zoiets als eerst een ei uitvinden en dan pas bekijken hoe je het uit moet broeden. Konden ze dat niet in een auto bouwen ofzo? Toch vreemd dat voor het een het ander moet bedacht worden. Zo raak van je de regen in de drup. Straks vast een slimmerd die subsidie voor dat soort dingen aan gaat vragen en voor je het weet betalen wij burgers weer de hoofd prijs.

Bixby | 25-02-20 | 13:06 | 3

Jezus man, wat zijn we toch allemaal aan het zoeken naar problemen die er niet zijn. Ik heb iedere dag een volle tank (kost me minder dan 10 seconden per dag).
Hoeveel uren ben je per jaar kwijt bij het tankstation? (inclusief de rit er naar toe, wachten in de rij en bij de kassa in de frikandellenwalm)
Die 1 of 2 keer per jaar dat ik onderweg moet laden ga ik lekker lunchen of voetballen met mijn zoontje.
Kortom, sneu gezeik.

Mr. Happy | 25-02-20 | 13:46

@Mr. Happy | 25-02-20 | 13:46: Klinkt alsof je eigenlijk geen auto nodig hebt. Heb je wel eens een fiets overwogen?

Nuchternederland | 25-02-20 | 13:50

is er ook een subsidie als je altijd op je fietsje naar het werk gaat? meer milieuvriendelijker kun je jezelf niet verplaatsen..

aardt | 25-02-20 | 13:06 | 2

Je moet je wel met iets verplaatsen, waar ze later eenvoudig belasting op kunnen heffen. Fiets vinden ze niet leuk.

Watching the Wheels | 25-02-20 | 13:09

Is leuk als je het hele land door moet.

Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 13:48

Een verlengsnoer is natuurlijk ook een mooie oplossing. Je hebt in tuincentra van die haspels , speciaal voor buiten. De stekkers zijn spatwaterdicht .

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:05 | 4

@Watching the Wheels | 25-02-20 | 13:07:
Ja.

Baron Clappique | 25-02-20 | 13:11

Nee, botsauto's zijn de oplossing.
Zodra alle wegen daarop aangepast zijn, hoeft nooit meer iemand te tanken/laden.

ForumVoorOikofilie. | 25-02-20 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

En dan mag je niet harder dan 100.

HoerieHarry | 25-02-20 | 13:05 | 1

90 zelfs

Mijnheer_Henque | 25-02-20 | 13:21

Beter dan een verlengsnoer.

Poesman | 25-02-20 | 13:04

Een karretje met dieselaggregaat is wellicht nóg handiger.

Ad.antiquitatem | 25-02-20 | 13:04 | 4

Die leveren ze ook. Maar die geeft maar 22kW af dus een laadsessie duurt dan wel even. Uitgaande van een DC lader, een typische laadsessie van 20% naar 80% en een 65kWh accu: 1 uur en 3 kwartier laden. En als het een AC lader is, dan is het op veel auto’s nog veel langer.

Muxje | 25-02-20 | 13:12

@Muxje | 25-02-20 | 13:12: Gewoon tijdens het rijden de aggregaat ook laten draaien, wordt de energie ook direct door de motoren gebruikt, scheelt weer omzettingsverliezen. Ik zie een toekomst voor de diesel-electrische auto, vooral voor ministers.

guru? | 25-02-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

universele verwisselbare accu's is de toekomst. Gewoon naar het wisselstation en met 5 minuten ben je weer op weg.

WillemWordtWakker | 25-02-20 | 13:04 | 7

@Is dit nog nieuws? | 25-02-20 | 13:47: De energie die je gebruikt plus wat statiegeld. De oude bij het laadstation inleveren en een nieuwe meenemen.
Vijf minuten werk en het kan geautomatiseerd.

Aristotalloss | 25-02-20 | 14:01

@Zwizalletju | 25-02-20 | 13:23: Wisselaccu's werkt ook niet. Daarom is dat niet begonnen. De te ontvangen pakketten zijn onvoorspelbaar en van wie zijn die? Bij een pakket van Euro 25.000 moet dit wel omgeslagen worden op de kWh prijs in het pakket. Dan is het snel gedaan met het goedkope rijden.

MaarFeitelijk | 25-02-20 | 14:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik dacht aan een heel lang verlengsnoer, zoets van 1000 km lang dan haal ik Lyon

Fontanarossa | 25-02-20 | 13:04 | 4

@keestelpro | 25-02-20 | 13:06: Dat is bijStuttgart al in gebruik voor vrachtwagens. Die kunnen dan rijdend laden (en rijden). Helaas erg duur. Dat zou hier ook wel kunnen op lange stukken van de A1, A15, A12 en A4. Of A28.

MaarFeitelijk | 25-02-20 | 14:00

Hahaha... schitterend..

daytripper | 25-02-20 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

De Centurion (tank) had ook zo'n ding. Daar zat 900 liter benzine in voor een kleine 200 km extra. Daarna 'opladen' bij de BOS-pomp.

Vesta | 25-02-20 | 13:04

Best geniaal uitgevonden door die Franse Willie Wortel. Ikzelf was niet verder gekomen dan een dieselaggregaat in de kofferbak.

keestelpro | 25-02-20 | 13:01 | 7

@Harry.Langezwaal | 25-02-20 | 14:04: Tja, alleen is dat niet het plan. Wellicht is een oud model BMW i3 wat voor u? Die hebben een ingebouwde range-extender.

MaarFeitelijk | 25-02-20 | 16:47

@MaarFeitelijk | 25-02-20 | 16:47: Mijn 3.0 6 in lijn loopt op de lange afstand 1:18, en als hij 2x zo lang mee gaat als een electrische is hij per saldo 25% zuiniger (grofweg de helft van de energie zit in productie, transport, reparatie en sloop). De vorige reed met 430.000km nog, dus ik gok op winst.

Harry.Langezwaal | 25-02-20 | 17:15
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken