Haha. 25.000 kijkers voor Nieuwe Maan
Dat is wel erg tragisch
Gek genoeg deze keer niet gezien maar moslimprogramma De Nieuwe Maan, door Kijkonderzoek treffend aangeduid als Nieuwe Man, heeft zonder Fidan Ekiz maar met nieuwe presentator Ajouad El Miloudi (mijn kind mag geen homo zijn, Gay Pride is vies, allah akbar, enz.) liefst 25.000 moslims getrokken. Niet letterlijk dus want dat vindt Ajouad haram. Daar is dan al die ophef over. Een lullig programma in de kantlijn van de kantlijn. 25.000 kijkers, dat is ongeveer evenveel als de moslimpopulatie van Leerdam. Rond hetzelfde tijdstip keken er méér mensen naar belangrijke programma's als Air Crash Investigation, Tennis Australian Open Dames, Beste Vrienden Quiz, Friends, Nate and Jeremiah by Design, Jamie's Great Italian Escape, Spongebob Squarepants en een herhaling van GTST.
Reaguursels
InloggenDus eh ... Fidan moest wijken voor DIT!?!?!?.
Wie is eigenlijk dat bestuur, of redactie, van de Nieuwe Maan?
Afgaande op deze opmerkelijke wissel, vermoed ik dat die redactie vol zit met niet-moslims-hatende radicalen, fundamentalisten. Met banden naar terroristische netwerken. En een voorliefde voor nep-nieuws en propaganda.
Ah. Zo dus.
"Volgens de mensen achter de bedreigingen zou ‘De Nieuwe Maan’ besmet zijn, omdat ze een te kritische blik op de islam en integratie had." www.ditjesendatjes.nl/presentatrice-f...
Dus dacht de NTR toen: "Om ons moslim-extremisten publiek tevreden te houden, zetten we dan maar een homofobe haat-moslim op die stoel."
Dit brengt onze maatschappij niks goeds, enkel meer polarisering, haat en verdeeldheid.
“De mannen van DENK hebben geen belang bij een programma waarbij je weldenkende en geëmancipeerde allochtonen laat zien die vrij kunnen denken. Die willen iedereen klein, boos en rancuneus houden, ...
Volgens DENK herkent een groot deel van hun achterban zich niet in de problemen en onderwerpen van De Nieuwe Maan. Francissen zegt dat het goed is om kennis te nemen van wat men van het programma vindt, ..."
Hm. Dus NTR is gezwicht voor de turkse nazi's (kan ik zeggen, Kuzu en Ozturk zijn fan van Erdogan's neo-ottomane turks-nationalisme) van DENK.
Kan dat hele programma de Nieuwe Maan, nu het blijkbaar door een soort van polder-isis gekaapt is, dan niet beter maar helemaal van de buis verdwijnen?
Oeps, linkje vergeten.
wnl.tv/2019/03/02/denk-nieuwe-maan-do...
De reden voor de lage kijkcijfers is simpel. Is niet met de schotel te ontvangen en de voertaal is Nederlands
Jezus! Wat ben ik blij dat ik niet moslim ben geboren.
En wat heb ik te doen met al die goede lui die als moslim zijn geboren en vast opgesloten zitten in dat enge kut geloof. Waar ze niet uit durven.
Alhoewel, de mens die lotgenoten en hulp en steun wil vinden bij het verlaten van die sekte kan het heus wel vinden in de facebook.
Men wordt niet ALS moslim maar BIJ moslims geboren. En die laten je niet meer gaan.
Speelt idem dito bij de orthodoxe Joden. Vorige week zijn 2 Joodse meiden in Jeruzalem van een hoog gebouw gesprongen als enige uitweg om uit 'de gvangenis' van hun godsdienstwaanzinnige familie te ontsnappen.
"Waar ze niet uit durven."
Sommige durven wel, en willen wel, maar kunnen het niet.
Sociale druk uit omgeving, angst voor uitsluiting of afwijzing door familie, naasten en sociaal netwerk. En sommige NLse dubbel paspoorters komen uit een land waar bekering, of afvalligheid, zelfs strafbaar is.
Islam is net als de maffia.
Je komt daar in veel gevallen niet "zomaar" van af.
Maar ja, bij ons in de politiek maken ze zich liever druk om stikstof en war-on-drugs dan dit omvangrijke maatschappelijk probleem.
@BinAardig | 27-01-20 | 09:38:
Nee, die vergelijking gaat mank.
De islam is het enige geloof op aarde waar op afvalligheid (apostacy) een straf staat: de doodstraf.
Bij al die andere geloven word je misschien wel uitgesloten, of buitengesloten, maar je blijft wel leven, word niet gevangen gezet of ter doodveroorddeld.
Daarom gaat die "ja, maar kijk 2 zelfmoorden, zie je wel .. hunnie ook!!!!" pavlov-reflex niet op.
De som van het IQ van papa en mamma, of ,zoals u naar waarheid blieft, neef en nicht, nl 60......
Lees ook:
Ajouad El Miloudi: ‘Op mijn twaalfde was ik al rijk’ (19 januari 2015)
Ajouad El Miloudi: ‘Ik kan dikke Audi kopen’ (25 maart 2015)
Ranking the Stars-sterren klaar met Ajouad El Miloudi (15 augustus 2016)
Ajouad in Volkskrant: ‘Patty Brard is een racist’ (26 augustus 2016)
Ajouad wil niet geassocieerd worden met homoparade (29 augustus 2016)
Ajouad El Miloudi vindt homoseksueel kind ‘lastig’ (1 september 2016)
Ajouad El Miloudi blijkt verkeershufter: megaboete (19 mei 2017)
Ajouad El Miloudi reageert agressief op Filemon (26 mei 2017)
Ajouad El Miloudi ontkent bedreiging met vuurwapen (6 november 2017)
Ajouad El Miloudi ziet dronken vrouwen niet als sletten (24 januari 2018)
Ajouad El Miloudi: ‘Sandra Schuurhof lijkt op een pony’ (26 januari 2018)
Ajouad El Miloudi gedraagt zich hufterig op vliegveld (30 juli 2018)
Vliegveldkarma treft Ajouad: geweigerd op vlucht (2 augustus 2018)
dus...
Fijne gozer dus, typische verrijker van de multiculti maatschappij en allochtoon uithangbord van de NPO.
Ik kwam er laatst een tegen, hoog opgeleid, keurig in het pak, beschaafd Nederlands sprekend, geeft iedereen en z’n mening de vrije ruimte, vrouwvriendelijk enzovoorts.
Maar hij lijdt erg onder het feit dat hij het voor de hele groep verpest…..
Waarom krijģt inteelt zoveel aandacht bij NPO. EN dan ook nog van onze centen.
Het zijn er waarschijnlijk een stuk minder maar inclusiviteit en multiculti enzo hé.
De NPO is wat in 1940 de Joodse Raad was. We gaan het wel zien.....
Ten tijde van Fidan Ekiz keek ik De nieuwe maan af en toe terug als ze een interessant fragment deelden op twitter en was ik blij verrast om te zien dat immigranten ook 'rechts' kunnen denken over onderwerpen zoals IS'ers, boerkaverbod, salafsisme, integratieproblemen, etc wat op mij als autochtone rechts stemmer een verbindende werking had.
Kom ik gisteren het eerste fragment tegen met die nieuwe presentator en dan zit daar iemand van denk of nida die salafistische school te verdedigen want oh oh nederland racistisch met een veer in de reet voor de presentator want 'de vorige presentator was een kech'. Tja, dan weet ik genoeg en kun je net zo goed niet meer kijken. Helaas bevestigen ze met de nieuwe koers voor de rechts stemmers dat 'islam immigranten' ondanks de evidente problemen elkaar de hand boven het hoofd houden, want het eigen nest niet bevuilen.
Prima toch, laat die mensen maar zeggen wat ze denken.
En dan ... iemand daar tegenover zetten die ze tegenspreekt.
@kloopindeslootjijook | 26-01-20 | 20:34:
Alleen..... ze zijn daar niet zo van de tegenspraak.
Dus dat er iemand komt te zitten die ze gaat tegenspreken? Ja, zoals ze elkaar bij DENK ongetwijfeld ook wel eens tegenspreken, dus allemaal veilig binnen de marges van....
Halve Maan is gewoon zendtijd van DENK geworden, precies waar Fidan voor waarschuwde (spreekbuis van Ankara).
En af en toe zullen ze iets progressiefs laten zien, om vervolgens gewoon weer door te gaan het prediken van de islamitische, Turkse en Maokkaanse boodschap.
Ik heb een stukje gezien.
Over het Haha college.
SP vs DENK en de vreselijk drammerige presentator die heel duidelijk vooringenomen de SPer continu in de rede viel.
Tenenkrommend.
Is er dan ook een nieuwe Tony junior?
Of is dit geen glamoramastukje?
Waarom zou de NPO een moslimomroep moeten financieren? De multiculturele samenleving is mislukt en gaat nooit wat worden. Laten we daarom een programma maken voor juist die populatie die de meeste integratieproblemen veroorzaakt. Wat zou er nu helemaal verkeerd kunnen gaan.
Tenzij ze in dat programma zaadjes droppen voor andere opvattingen.
Of in ieder geval mensen aan het denken zetten.
Ze raken blijkbaar wel iets aan, want Fidan kreeg een hoop bagger over zich heen steeds vanuit de waarheid-claimers....
Ze mogen niet de teil meegooien met het afwaswater. Ze blijven de hoop houden. Tevergeefs denk ik
Moslims kijken ook geen NPO, die hebben hun schotel waarmee ze naar islamitische haatmeuk kunnen kijken.
Dit is geld over de balk smijten.
Tv is dood maar dit soort 'inclusieve' tv is morsdood. Next!
De nieuwe maan dus, een npo programma met veel gelul in de ruimte. Waarin oa beweert wordt dat de maan van baklava gemaakt is, terwijl iedereen weet dat de maan uit belegen Goudse kaas bestaat.
Er hebben dus 4 gezinnen met zo'n kijkcijferkastje ten minste twee minuten naar gekeken.
En dat terwijl de NTR nog wel zo'n moeite doet om zich in te likken bij de medelander. Die gewoon lekker via internet of de schotel naar een zender in de moedertaal kijkt, overigens.
Air crash investigation is supertof. Ik heb alle
afleveringen allemaal gezien en durf de stelling wel aan dat ik inmiddels zelf een vliegtuig kan crashen.
wie?
Programma voor en door handvol linksregressieve Joop-adepten. Voor de rest kijkt er geen hond naar. Kan beter afgeschaft worden. Nu, direct.
Is vast niet te ontvangen via de schotel.
Iek wielde aigenlijk te kijken, maar iek niet verschtja Niederlands goed.
Nieuwe maan..
Deugbagger
Het is dan ook van de gekke dat Fidan Ekiz een uitstekende presentator en een verbindende kracht voor dit programma is weggebonjourd.
Is zelf opgestapt kon niet meer tegen alle bedreigingen/verdachtmakingen/moslimchantage.
Dure mooipraterij, meer is het niet. Met Fidan Ekiz was het nog iets, daarom kreeg zij ook zoveel kritiek van Moslimgekken, maar van dit menneke hoeven we niets te verwachten en al helemaal geen kritiek op de dikke zwarte rouwranden van de Islamitische doctrine.
Wie wil er nou naar Salafisten bij de NPO kijken?
Op Youtube staan er al meer dan genoeg.
Je hebt het niet helemaal begrepen, blijkbaar.
Ik ken deze man van De Keuringsdienst van Waarde. (wat een stomme naam trouwens)
in dat programma speelt men vaak dat men een antwoord niet begrijpt en herhaald deze dan zogenaamd onnozel nog een keer. Na een paar keer/aantal seizoenen knap ergerlijk.
Ajouad El Miloudi kan dit gespeeld papegaaien als de beste. Grote niet begrijpende ogen. ''u bedoelt dus dat...'' en dan krijg je vorige zin nog een keer opgelepeld.
Nou! Dat was mij ook opgevallen. Alsof je debiel bent, als kijker. Terwijl het een broodnodig programma is dat allerlei oplichterij en besodemieterij van de levensmiddelenhandel aan de kaak stelt.
Even gekeken.
"Zometeen Beautiqueens die komen vertellen over het ideale uiterlijk met botox en fillers.""
Ze kunnen het programma beter "de halve minuut" noemen want toen was ik er al klaar mee.
Een Nederlands Moslim Propaganda Programma. Waarom zenden we dit in godsname uit? Is Nederland nog niet genoegd ondermijnd?
Het was met Fidan het meest genuanceerde praatprogramma op de npo. Logisch dat het weg moest.
Simpel, van de buis halen die onzin
Waarschijnlijk zijn die 25000 geeneens moslims maar Groenlinkerts en PvdA'ers die uit principiële overwegingen vinden dat je dit soort programma's moet steunen met kijkgedrag.
Die kastjes die dit meten houden hier rekening mee neem ik aan? Dus het profiel van de mensen waar dit kastje staat geeft moslim aan? Ik geloof er niks van dat dit allemaal zandfiguren zijn. Eerder klei-, en turffiguren met geitenwollen sokken.
Zouden het dan ook links regressieve groen linkerds geweest zijn die Fidan bedreigden? Zou eigenlijk best kunnen.
Zo duur programma dus!
Als het per kijker ons belastinggeld zo met tonnen wordt weggegood voor een islamistisch separatie- en haatkannaal.
De Volkskrant had er ook een recensie over: tamelijk kritisch.
Ekiz lag onder vuur toen ze Pegida-leider Edwin Wagensveld en opiniemaker Jan Roos had uitgenodigd. Conservatieve moslims meden het programma, redacteuren werden ‘uitgekafferd’ en partij Denk wilde ‘in gesprek met de NTR over de koers van De Nieuwe Maan’, aldus de presentatrice. Saillant is dat de Pegida-voorman eerder al bij Moussaid aan tafel zat en in 2002 interviewde Nazmiye Oral filmmaker Theo van Gogh voor de NMO.
De presentator van een multiculturele talkshow kan in het deze tijden niet meer goed doen. Toen El Miloudi het stokje overnam, werd direct verwezen naar zijn programma Kaaskop of Mocro?, waarin hij toegaf dat hij het ‘lastig’ zou vinden als zijn kind homo zou zijn. Ekiz was te rechts voor traditionele moslims, maar El Miloudi werd door rechtse kijkers weggezet als homofoob. Wellicht werd er daarom al in zijn eerste show aandacht besteed aan seksueel misbruik van lhtbi-vluchtelingen in azc’s, om die critici de mond te snoeren.
El Miloudi’s zenuwen waren vrijdag goed zichtbaar – en begrijpelijk. Er keken om 17.15 uur slechts 25 duizend mensen, maar iedereen heeft een mening over De Nieuwe Maan. Wel opvallend dat fractievoorzitter Mourad Taimounti van Denk Amsterdam alle ruimte kreeg in een discussie over het Haga Lyceum, terwijl zijn tegenhanger van de SP non-stop werd onderbroken door de presentator. Ook apart dat Taimounti wel wil praten met El Miloudi maar niet met Fidan.
Een aanzienlijk deel van de doelgroep vindt het programma niet achterlijk genoeg. Overal over willen mekkeren, maar kritiek op Moslims, imams, Jihadistische apen of andere Islamitische ongemakken is not done bij dit programma voor Moslims door een officieel neutraal orgaan als de NPO.
Wat toevallig. Dat interview van Nazmiye Oral met filmmaker Theo van Gogh had ik gisteren nog bekeken op YouTube. Veel mensen moesten niks van Theo hebben, maar ik vond het altijd wel een markant figuur met eloquent taalgebruik die van zijn hart geen moordkuil maakte. Het is spijtig dat zo een fanatieke idioot hem uit het leven heeft geknipt.
@Nehemia | 26-01-20 | 16:12: Ergens in dat interview zegt Van Gogh iets in de tred van "Wen er zelf ook eens aan" Dat is bij de doelgroep van De Nieuwe Maan nog niet helemaal aangekomen.
Marcel van Dam zei ooit: 3 % van nl is maar moslims. Intussen is dat meer dan 5% en dat is 1 milj van de nl populatie. Dus die 25k worden er toch best meer. Kwestie van reclame. Komt goed, gewoon afwachten. De autochtone nl,er wordt steeds minder en vervangen door import.
Vervangen? Moeten die autochtone Nederlanders dan weg?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 15:06: nederlanders krijgen minder kinderen en de moslims meer. Dus langzaam aan wordt de nl, het niet vervangen.
Het gaat er niet om wat het percentage moslims in Nederland is.
Het gaat om het percentage moslims in den Haag, Amsterdam, Rotterdam.
@Knufter | 26-01-20 | 15:44: Dat percentage is al veel te hoog. Je kunt dat gebied als verloren beschouwen. In de buitenwijken zullen de armere blanken wonen, die steeds meer naar de buitenwijken verdreven worden. De rijkere blanken trekken naar het oosten weg of naar het buitenland. Werken kan men er nog, maar daarna zo snel mogelijk weer weg.
De niet-kijkers : deze mensen staan achter de 'Nieuwe Maan' hoor, maar ze komen er niet voor uit. Het is hetzelfde als een executie, ze houden de benen vast, iemand anders scheidt het hoofd van het lichaam.
Ik had het best willen zien maar was veel te druk met uit het raam kijken.
Ik zou ook willen kijken maar ik had geen zin.
Meer moslims toelaten in NL, dan gaan die kijkcijfers wel omhoog.
Maar geef toe: minder kijkers dan Spongebob Squarepants is ook geen schande.
Niet gezien.
Je bent in groot gezelschap.
Ik ben blij dat het A-Team terug is.
Waar waar??
En dan ook The Dukes of Hazzard, The Knightrider en McGyver natuurlijk. En voor de kindertjes Pipo de Clown
@Winter_is_coming | 26-01-20 | 14:59: Hazard met één zzzzzz natuurlijk...
@Winter_is_coming | 26-01-20 | 14:59: 18 .31 rtl7 elke werkdag.
Ik denk juist dat de meeste Nederlandse moslims niet naar Nieuwe Maan kijken omdat het niet conservatief genoeg is; ze kijken liever naar Erdogan-TV.
Nou zou het kunnen,
Dat in die huizen waar de vrouw op het nest moet blijven want om onduidelijke niet uit te leggen reden nog steeds niet,
terwijl man werkt,
die vrouwen dit programma kunnen zien.
Dat is dan toch wel weer aardig.
Stiekem dan he.
Die hebben geen bejaarden kijkcijferkastjes.
Het is wel triest dat meer mensen reaguren over een topic over je programma, dan dat er naar kijken!
Maar goed, heeft hij nu meer of minder kijkers dan Jinek? Dat is toch waar alles om draait?
Bij Nieuwe Maan zie je natuurlijk nog niks, wacht maar tot het Volle Maan wordt.
En maar belastinggeld verbranden.
En het adagio is: who gives a fuck anyway!
We kunnen van alles roepen maar veranderen ho maar.
Ach, doen we toch een voetbalwedstrijd 2 minuten korter. Kost hetzelfde.
Gezien de 700 nieuwe personen die elke week binnen peddelen voorzie ik op termijn een stijging in de kijkcijfers voor Nieuwe Maan.
Ik kijk toch nooit. Wat kan het mij allemaal schelen.
Het zijn wel onze belastingcenten waar wij krom voor moeten liggen.
Als er dan geen hond naar kijkt kun je het geld beter in de plomp gooien.
Dan zie je tenminste nog kringetjes in het water.
Wat kost het maken van één zo'n programma en dat delen door het aantal kijkers.
De instromeriërs krijgen naast hun gratis Miele en TV waarschijnlijk (nog) niet een stemkastje. Dat kastje zal ongetwijfeld een 'white privilege' zijn. Dus een oneerlijk beeld van 'de werkelijkheid'.
De Scheetjes van de NPO, zullen we maar zeggen.
Er was ooit een Moslimomroep. Failliet verklaard want (Surinaamse) directeur pleegde fraude en gaf vrouw en kinderen snoepopdrachten. Er is 1 miljoen verduisterd, o.i.d. Daarvoor ging het mis omdat Surinaamse en Marokkaanse redacteuren elkaar in de haren vlogen.
De Nieuwe Maan kan de kijkcijfers opkrikken als ze de NMO vanaf de oprichting tot aan de ondergang eens in beeld brengen. Zien de Nederlanders waar hun belastinggeld naartoe gaat.
Dat is ook de reden waarom dit programma ooit is opgericht. Omdat alle initiatieven voor een eigen omroep steeds mislukten door onderlinge twisten over geld en over ideologisch geloel.
Hij wordt gecoacht door Jeroen Pauw. Dat gaat helemaal goed komen.
Nou die Pauw zal dan nog wat meer veren in de reet van el mihoudi moeten gaan steken...
Hij kan dus zelf niks.
@Jezus_Boeddha | 26-01-20 | 14:38: Een soort Mark van Bommel, maar dan bij de NPO.
fuck pauw !!!!!
Fuck Pauw#
Hoeveel van die stemkastjes kijkers van de 1250 waren dat?
1 a 2.
En de helft daarvan was gewoon aan het rondzappen toen net de telefoon ging.
Ooit kreeg een kandidaat ombudsman de functie niet omdat hij iets over Marokkanen had gezegd. Heel deugend NL viel over deze jarenoude opmerking heen en de goede man was exit. Ook is er al best wel lang een Marokkaanse presentator op de NPO die heaumeaux vies vindt. Deugend NL zwijgt.
Wat is er mis met homo's vies vinden? Iedereen mag van mij vinden wat hij wilt.
@ikbenerweer! | 26-01-20 | 14:26: Dat mag van mij ook, maar dat is niet mijn punt.
Ik ben er weer snapt de uitdrukking met twee maten meten niet.
Zelfs iemand van D66 vind(t) homo's vies.
Homo partij D66 zwijgt.
Ik verwacht niet dat die Geer en Goor gaat uitnodigen.
@ikbenerweer! | 26-01-20 | 14:26:
Nee je mag homo's vies vinden, mits het geen moslim homo's zijn want dan ben je racist
D66 hand in hand actie?
@Nehemia | 26-01-20 | 14:33:
Het lukt Goor ook niet serieus over iets te praten. Dan moet hij heel erg zijn best doen om een ernstig gezicht te trekken.
Hoewel, misschien als het een keer over homo-rechten gaat.
De bekendste homoduo in Nederland staan bekend als Geer & Goor. Van Pim Fortuyn is bekend dat hij schandknaapjes zo hard in de kont neukte dat de stront letterlijk aan de muur zat. Valt dus best wat voor te zeggen.
@kloopindeslootjijook | 26-01-20 | 14:54: dan kijk ik liever de reeks van Stephen Fry waar hij de discussie aangaat met een afrikaanse homohatende dominee. Minder hysterisch en je krijgt een beter beeld over homo intolerantie. Bij Gordon is het altijd circus.
Vind Ajouad bij Keuringsdienst altijd sympathiek, en de Pride vind ik ook walgelijk.
Iedereen vindt pride ranzig, maar het is een homo feestje en ze hebben er recht op. Waar menig moslim ze dood wil zien zijn wij gezegend met het idee dat iedereen recht heeft op leven in welke vorm dan ook.
Wegkijker! Homofoob!
@halfvolle glas | 26-01-20 | 14:28: Krekt!
Hij werkt niet meer bij de keuringsdienst
Ah, jij hebt dat andere stemkastje dus.
Ajouad, Dat was die lapzwans die op kosten van de belastingbetaler voor de NPO naar Italië vloog om daar een programma op te nemen over Bolognesesaus en deze daar door een chef liet bereiden.
Om daarna te weigeren om de saus te proeven omdat er ham in zat.
Bij je principes blijven ondanks druk moet je respecteren. Hoe achterlijk die principes ook moge zijn.
@frickY | 26-01-20 | 14:24: nope.
@Bulloch | 26-01-20 | 14:28: yep
@frickY | 26-01-20 | 14:24:
Als een vegetariër zichzelf aanbiedt om naar een biefstuk festival te gaan als verslaggever om vervolgens weigeren biefstuk te proeven, is respect niet het woord wat in me op zou komen.
@slappe darmklem | 26-01-20 | 14:38: bij je principes blijven is simpelweg volharden, tot het idiote toe. Hier kan werkelijk iedereen voor kiezen. Openstaan voor andere inzichten en daardoor misschien je principes wijzigen, dat vereist veel meer verstand en durf. Bovendien heb ik een schurfthekel aan het 'moeten respecteren' van iets, helemaal als het iets is dat nul moeite kost, zoals vasthouden aan principes. Maar ik begrijp dat er niet veel meer in dit soort relifanaten zit, dus ik kan er graag om lachen hoe ze die blinde principes tot iets verhevens proberen te maken.
25.000 kijkers, onze linkse NPO zal wel spreken van een groot TV succes, ik denk dat 20.000 van die kijkers linksche deugmenschen zijn en die 5.000 moslims is best veel, wetende dat de grootste groep bezig is met de voorrondes van Opsporing verzocht.
De moslimgemeenschap in Nederland bestaat niet alleen uit Marokkaanse jongens van 15 t/m 30
Ik denk dat er veel moslims via de schotel kijken, en dan niet naar de NPO......
Daar zitten heel veel 'je bent welkom' mensen tussen die regelmatig te vinden zijn bij Ekoplaza of de Groene Winkel.
Rond die tijd is Wheeler Dealers op Quest HD en daarnaast kijk ik niet naar de NPO.
Based and redpilled
Ik ben nog sceptisch geweest over het verwisselen van Ed China maar de perfecte chemie tussen Ant en Mike heeft de toch al zeer sterke show nieuw leven ingeblazen.
Dus mensen kijken toch liever naar een programma met een homo (Patrick!)...
Blijkbaar is onder Nederlanders weinig animo om naar de maan te gaan?
Schaf die publieke omroep gewoon af, er is niets publieks aan. Van hoor en wederhoor is niet of nauwelijks sprake, of de wederhoorder van het gewenste standpunt wordt vakkundig geselecteerd om zo onsympathiek mogelijk over te komen.
Als je al iets van zo'n gedrocht wilt houden, nog maar één net, of zelfs alleen maar een "gratis" Staatskrantje, met een lokaal (gemeente)krantkaterntje erbij. Met op elke pagina waar een opinie of niet puur feitelijk verhaal wordt gehouden, of waar een minderheid twijfels heeft over die feiten, men de helft van de pagina Voor en Tegen zijn verhaal mag doen. Waarbij de argumenten en feiten van Voor alleen door voorstanders en de Tegen alleen van tegenstanders van een standpunt\feit mag komen, zodat niet slechts de schijn van wederhoor wordt gewekt.
Als je per se één tv-zender, één radiozender en één webpagina "staats" wilt houden, verdeel het geld en de zendtijd gewoon onder de politieke partijen naar zetel- of ledenaantal of een gemiddelde van beiden, met minstens de helft van de zendtijd voor partijen die niet in de regering zitten. Mogen ze zelf onderling beslissen welke programma's van welke producenten ze afnemen of zelf maken en met welke partijen ze wel of niet samenwerken. Wel altijd de logo's van de partijen duidelijk in beeld of ervoor en na zichtbaar zodat je weet wiens woord met rondvliegende broodkruimels men spreekt.
Of neem een willekeurig gekozen jury van Nederlanders, die met minstens driekwart meerderheid de uitzending vooraf of als dat niet kan achteraf moet goedkeuren op voldoende objectiviteit of balans in voor en tegen programma's. Het is immers zogenaamd "onze" omroep van en voor iedereen. Al heb je dan wel het risico dat alles grijze drek wordt, om maar niemand voor het hoofd te stoten. Zou je wellicht allebei kunnen doen met twee zenders: "Nederland 1heidsworst" met die driekwart meerderheid censuur en "Nederland 2dracht" met het verdelen van de zendtijd onder de politieke partijen.
Maar simpelweg afschaffen is wellicht nog het beste. Het kost klauwen met geld om een ongeneeslijke ziekte van altijd bij de ander gediagnosticeerde domheid of onwetendheid te behandelen, terwijl het regelmatig bij de "patiënten" juist de indruk wekt die in stand te willen houden...
hear hear
Eén van de vele redenen om op het FvD te stemmen: afschaffen die NPO.
Hangt er vanaf wat ze uitzenden. 'De mannen van de radio' was vroeger onderdeel van 'De Avonden' van de VPRO. Radio Bergeijk idem.
Radio 5 had vroeger docu's, met wederhoor.
Allemaal weg.
Er zijn heus wel leuke of mooie of zinvolle dingen mee te doen. Maar misschien is drie tv-zenders overkill. Dat gaat ten koste van de kwaliteiten wordt alles Plopperderplop-niveau..
Met de huidige kijkcijfer meetmethode kunnen dat net zo goed 15000 kijkers zijn geweest. Of 1500.
Precies. De kans dat het aantal moslims een vertekent beeld geeft is op zijn zachtst gezegd, groot.
Jij kan ook beter, begin eens bij jezelf.
@ikbenerweer! | 26-01-20 | 14:05: ja, sorry.
Dus omdat die gast geen kijkers trekt, zelfs nauwelijks moslims, gaat GS 'm nog eens even extra aandacht geven?
Ik vind het een beetje een flauw artikeltje. Ben beter van GS gewend.
@Ramsesz | 26-01-20 | 14:04:
Beetje spijkers-op-laag-water zoeken inderdaad.
Overigens geniet ik zeer zeker van de Australian Open (of wat ik er nog van kan zien zo 's nachts) en is Air Crash Investigation wat je noemt mijn nr. 1 guilty pleasure.
@EefjeWentelteefje | 26-01-20 | 14:06: Moet kunnen. Zelf vond ik die survival dude altijd wel leuk op Discovery.
@Ramsesz | 26-01-20 | 14:12: Daar heeft Discovery een heel blik van, maar bedoel je Bear Grylls dan kan je je verheugen, die komt weer terug op de buis getuige de billboards en abri's op straat. The Runnaway ofzo.
Ondertussen schuiven ze Powned van de buis af. 417k subs & gemiddeld een half miljoen views.
Hebben Boeddhisten eigenlijk een eigen TV programma? Of Joden? Waarom betekent 'diversiteit' toch altijd maar weer enkel en alleen 'meer Islam'?
Het betekent vooral minder oorspronkelijke Europeanen.
Ja, hebben ze
www.kro-ncrv.nl/programmas/deboeddhis...
nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_Omroep
Boeddhisten wel, ja.
En waar zijn de atheïsten?
En waar zijn de atheïsten?
@pejoar | 26-01-20 | 14:55:
HUMAN
nl.wikipedia.org/wiki/Human_(omroep)
Maar eigenlijk overal. Veruit de meeste mensen in de tv- en entertainmentwereld zijn niet gelovig.
Er was ooit sprake van zogenaamde 2.42-omroepen, voor kerkelijke of geestelijke grondslag.
Er was ooit een BOS, maar in 2016 werd uit organisaties op geestelijke grondslag de stekker getrokken. Ze zitten nu bij KRO-NCRV.
De EO is ondanks het einde van de 2.42 er nog steeds. Die hebben de Joodse Omroep erbij genomen.
En zo is ook de HUMAN om zeep geholpen.
Het klinkt allemaal nogal kunstmatig, die scheiding. Maar ja, dan is op het papier weer in orde.
@koter | 26-01-20 | 15:07:
Niet alle humanisten zijn atheïst.
@kloopindeslootjijook | 26-01-20 | 15:17:
Klopt. En niet alle atheïsten zijn humanist. Neemt niet weg dat atheïsten - in ieder geval zij die zich verenigen - dit vaak doen onder humanistische vlag. Humanist, rationalist, vrijdenker enz. zijn in de praktijk over het algemeen synoniemen voor atheïst.
Mij lijkt die Ajouad eigenlijk wel een aardige gast.
Taquiya. Er zijn geen grotere huichelaars dan moslims. Van voren kijken ze je vriendelijk aan, net zolang tot ze je een mes in de rug kunnen steken.
@His Lordship | 26-01-20 | 14:10: Nou nou
@His Lordship | 26-01-20 | 14:10: heb je daar een Fatwa van waarin dat gesteld wordt?
Hij lijkt mij redelijk onbenullig, maar dat is natuurlijk 'uiterlijke schijn' en ik ben natuurlijk ook maar een verbitterde witte man, die ziet dat de nederlandse cultuur aan het verdwijnen is.
De halve maan. Soms keek ik daar nog wel eens naar toen Nadia Moussaid het nog presenteerde. Uiteraard wel op mute.
Nou ja, 25k (Moslims echt?) kijkers. Noem het maar lullig. Als die allemaal morgen een bomgordel omdoen en voor ze zich bij Allah voegen een Jood en een homo aan zich vastbinden heb je toch een dingetje.
Dat gezegd hebbende; VVMU FTW! Ook voor de Nieuwe Maan man
Het zijn blanke linkse malloten die hiernaar kijken. Moslims kijken vooral naar internetfilmpjes of die miserabel slechte tv via satellietschotels.
@Madame Poitiers | 26-01-20 | 14:00:
Veel slechter dan SBS6 zeker.
@Madame Poitiers | 26-01-20 | 14:00:
Inderdaad, de NPO zendt geen onthoofdingsvideo's uit dus wat moeten ze daar ?
@Madame Poitiers | 26-01-20 | 14:00: Volgens onderzoek kijken ze vooral porno!
Laten ze ook rituele besnijdenissen zien?
Want dan ga ik kijken volgende week.
Ja, van varkens.
Ik kwam laatst ook e.o.a. NPO radiozender tegen met jengelmuziek.. Nu hebben ze er wel meer van, maar deze was dan gericht op de arabische luisteraar.. Wa kost da?
Misschien vervangen door 'Ontdek Je Plekje' met een special over Leerdam..
Jutta Leerdam ?
Van Gewest tot Gewest zou in de herhaling hoger scoren.
Of Sesamstraat. Ook van de buis. Ondanks 100.000x betere kijkcijfers dan Nieuwe Maan.
@VanBukkem | 26-01-20 | 13:52: Daar gaat je favoriete programma.
@VanBukkem | 26-01-20 | 13:52: volgens mij had Sesamstraat ook 20 duizend op het eind. Keek geen hond meer naar.
Fidan liep over eieren.
Als er ook maar iets twijfelachtigs ter sprake kwam, gezien vanuit de streng gelovige zichzelf tot beschermers van de waarheid uitgeroepen hoek, kreeg ze een enorme bak scheldpartijen en verwijten over zich heen. Ook al bleef ze nog zo neutraal.
Niet er inhoudelijk op ingaan natuurlijk, geen dialoog, dat durven ze niet. Geen enkele zelfreflectie.
Het wil wel zeggen dat er iets werd aangeraakt.
Maar wat een stroeve moeizame toestand zeg.
Moslims en zelfreflectie? Die kennen alleen koranreflectie.
Ze zegt zelf dat de kritiek niet zozeer uit islamitische maar uit linkse hoek kwam.
@koter | 26-01-20 | 14:02: Dat lijkt mij ook veel plausibeler. Er is geen moslim die naar het programma kijkt en het linkse tuig ziet zichzelf als de grote beschermer van moslims.
Politiek en Media zeggen de overgrote meerderheid van de moslims levert gewoon zijn bijdrage aan de Nederlandse samenleving, die staan rond dat tijdstip gewoon in de file.
Bij de moskeet.
Ik snap de naam van dat programma niet zo. Het heet Nieuwe Maan, ik neem aan een verwijzing naar het symbool van de halve of afnemende maan binnen de islam. Maar het woord 'Nieuwe' duid op verandering. Maar zo veel nieuws en vooruitstrevend zie ik nou niet in dat programma. Het is vooral veel van het oude.
De islam blijft ook altijd hetzelfde. Er mag geen punt of komma aan veranderd worden.
Anders ben je een afvallige.
Spongebob, ja. Daar kun je ook niet tegenop. Hoe je het ook probeert, hij is er klaar voor.
Maakt niet uit want gemaakt met gratieschhhhh geld
Zo zit ik 's nachts jonge, schaars geklede meisjes T.V. te kijken.
Alleen om de kijkcijfers voor die meiden omhoog te krijgen.
U bent een goedhartig mens.
De overige zaken krijgt u zeker wel omhoog?
Maar het Groot Dictee moest van de buis. Kudt NPO.
Komt binnenkort terug in het Arabisch.
Maar ja het moet van de overheid. NTR is een wettelijke taakomroep.
Dit is dus islamisering:
tpo.nl/2020/01/23/fidan-ekiz-we-dwepe...
'Grappig' dat zelfs een Fidan er beschuldigd van wordt, er een zionistische agenda’ op na zou houden!
Hét islamitische argument bij uitstek: Het Grote Zionistische Complot.
Weet je waar daar trouwens ook altijd mee wordt gedweept? In Iran en bij JOOP!
Alsof die Turken en Marokkanen naar de Nederlandse tv kijken.
Neem voor de gein in datzelfde kijkcijferonderzoek de Turkstalige tv ook een keer mee zou ik zeggen. Ik denk dat je je dan wel rot schrikt. Over integreren gesproken.
Ik ben wel benieuwd naar de Schotel top 10. Hoewel ze tegenwoordig ook streaming ontdekt hebben.
Kan ze geen ongelijk geven. Turkse tv is kwalitatief van een beduidend hoger niveau. Het is minder politiek correct, diverser in aanbod en bovendien is het overwegend binnenlandse productie en geen Amerikaanse import. 80% van wat je op de Nederlandse tv ziet is Amerikaanse meuk dat zeker 2 jaar achter loopt. Het resterende zijn schijtlollige zeer goedkope John-de-Moll-producties zoals Chateau Meiland. Nederlandse tv is een halfdood medium.
@Schemerlamp | 26-01-20 | 13:53: Ze vervangen de schotels tegenwoordig door digitale ontvangers. Moet je ieder jaar je abonnement verlengen.
@koter | 26-01-20 | 13:57:
Ik heb van de week effe een half uurtje Turkse tv gekeken. Trt. Wat mij opviel danwel positief verraste was dat het daar op tv stik van de lekkere wijven. Nog lekkerderder dan Fidan. En allemaal zonder hoofddoek.
Meneer Erdogan zal wel niet kijken.
@koter | 26-01-20 | 13:57: Turkse tv minder politiek correct? En de invloed van Erodgan dan? Daarnaast zijn die soaps verschrikkelijk preuts en stereotiep.
Handig dingetje zo'n mediabox. Pakt alles: je kan live Fox News kijken of TV Beijing. En alles er tussenin.
@koter | 26-01-20 | 13:57:
"Turkse tv is kwalitatief van een beduidend hoger niveau. Het is minder politiek correct, diverser in aanbod ..."
Nu zie en hoor (hoewel ik het niet versta) geregeld Turkse tv; van buren, bij Turkse kapper, in Turkse winkels etc.
Maar twee dingen vallen mij altijd op (ja, ik doe ook wel eens aan belangstellende navraag):
diversiteit is ver te zoeken (want staatsgecontroleerd)
en het niveau is à la Bollywood-soaps.
(hoewel dat laatste natuurlijk een kwestie van smaak is. Laat ik het er daarom voorzichtig op houden dat onze smaken verschillen...)
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 14:06:
Preuts. Je hebt in Turkse soaps meer seks dan in Nederlandse. Er zijn inderdaad ook soaps die meer toegespitst zijn op een meer conservatief publiek.... vandaar dat ik ook zei 'divers'. Je ziet er ook structureel meer bloot. En trannies:
www.youtube.com/watch?v=T9ukIMgWndY
@michelpen | 26-01-20 | 14:14:
Je hebt er van zeer liberaal tot zeer conservatief. Het Nederlandse tv-landschap is exclusief links-liberaal. Geldt voor zowel de commerciëlen als de staatsomroep.
@koter | 26-01-20 | 14:23:
"Zeer liberaal"? In het huidige Turkije?
Laat me niet lachen. Dat is net zoiets als dat ze bij Joop beweren dat SA van staatswege een milde islam propageert. Het bewijs: omdat de ‘Moslim World League' de Holocaust-herdenking bezoekt!
@koter | 26-01-20 | 14:20:
"Structureel meer bloot"?
Je praat gewoon volledige onzin. De islam-NRC schreef zelfs "Turkse tv-censor wil ook zoenen, drank en roken op Netflix verbieden".
Bloot op de Turkse tv? Ga eens met wat Turksen praten.
@koter | 26-01-20 | 14:20: Ik heb een paar populaire soaps bekeken en er werd bijvoorbeeld niet eens in gezoend.
@michelpen | 26-01-20 | 14:33:
De meeste zenders in Turkije zijn commercieel. Ook Amerikaanse zenders zoals CNN en Fox zijn er actief.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 14:43:
live Turkse tv:
www.youtube.com/watch?v=TTFBLWA2FJc
www.youtube.com/watch?v=inOugVa_NYA
www.youtube.com/watch?v=xbfzLTDNHNo
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 14:43:
Kan. Die zijn dan voor een meer behoudender publiek gemaakt - en voor export naar Arabische landen.
www.youtube.com/watch?v=-n5D0NGip0U
youtu.be/kxwrIHYINjE?t=210
Is allemaal discriminate van foute witte mannen !
Hanneke van der Horst
Maar hoeveel kijkers trok Fidan dan?
Geen idee. Maar ze mag mij best een keer trekken.
dat programma moeten ze via de satelliet uitzenden. Turksat en zo.
In Afghanistan of Pakistan een EO op de buis zou anders ook niet misstaan .
25.000 mensen, dat zal ongeveer zijn familie zijn incl. nareizigers in het kader van de gezinshereniging plus de aangetrouwde kant (neven, nichten, (oud)ooms, (oud)tantes, opa's, oma's, plus buren, vrienden, kennissen...
Dat er dan ruim driemaal zoveel mensen naar de kerdiensten kijken op zondagochtend geeft toch wel aan dat ...... Geen idee wat dat aangeeft.
Dat Nieuwe Maan lijkt me nou echt een programma wat het uitstekend zou doen in Casablanca en Trabzon. Dus, kunnen we even moven, redactie incluis? Wel de subsidie teruggeven natuurlijk, want wij in Nedrland zijn inmiddels wel een beetje klaar met het sponsoren en pamperen van mensen die op ons pissen en schijten.
In Casablanca kijken ze heel andere programma's, Graais. Daar moeten ze niks van dit soort geleuter op tv hebben.
Mogen moslims wel T.V. kijken op vrijdag?
Ajoed oo naar Nieuwe Baan?
25.000 moslims? 25.000 D66-ers, GL-ers etc bedoelt u...
of 25.000 mensen die in slaap zijn gevallen en vergeten zijn weg te zappen
Bij nieuwe maan wordt mijn poes altijd onrustig.
Bedoel je niet nieuwe man?
Vandaar dat ze mobiel is.
Volle maan lijkt me logischer. Maar wie ben ik. Zal wel een andere cyclus zijn.
Projectie
@Synecdoche | 26-01-20 | 13:42: Een volle maan weerkaatst licht, een nieuwe maan is een en al duisternis. Heel toepasselijk.
Scoort dit programma nu slechter dan Jinek?
Spant erom..
Met Fidan was er tenminste nog één reden om te kijken. Zonder geluid, weliswaar.
Bij dit soort programma’s in de marge van de publieke omroep gaat het helemaal niet om de kijkers.
Het gaat om de subsidie die er binnen komt. Subsidie die niet stop gezet kan worden want dat zou discriminatie zijn.
Televee = kut, voeg daar moslims aan toen en tja
-n
De gemiddelde Marokkaan kijkt naar tv-Marrakesh.
De gemiddelde Turk kijkt naar tv-Istanbul
De gemiddelde Nederlander slaat deze politiek correcte multicul juichshow even over.
De waarheid slaat in als een bliksemflits.
Dat programma heeft altijd al lage kijkcijfers gehad, ongeacht wie het presenteerde. Alsof moslims ernaar kijken: de jeugd kijkt überhaupt geen tv, en de ouderen kijken naar tv uit het moederland. Kijkers zijn bejaarden Nederlanders die toch niets te doen hebben.
Of deugers die aan de buren willen laten zien dat ze deugen.
@piloot47 | 26-01-20 | 13:33: Heb jij buren?
@piloot47 | 26-01-20 | 13:33:
Het programma wordt uitgezonden om 17:15 op een doordeweekse dag. Op dat tijdstip zijn de meeste mensen niet thuis. Laat staan zittend achter de buis.
@koter | 26-01-20 | 13:38: Een groot deel van de doelgroep zit wel thuis
@Olleke | 26-01-20 | 13:46:
Wellicht moet die kijken geen - Nederlandse - tv.
@koter | 26-01-20 | 13:47:
moet = maar
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 13:36:
Ik deug van geen kant.
Dit soort programma's heeft helemaal niets te maken met onze NL identiteit. Weg met die rommel. De NPO moet echt in zijn geheel worden opgedoekt. Weg er mee!
Alleen bejaarden kijken naar de NPO. Voortaan alleen maar bingo uitzenden en klaar is kees.
Hoeveel kost dat dan per persoon?
één geit.
@piloot47 | 26-01-20 | 13:29: de geit wordt duur betaald.
U hoeft niet te kijken, hoor. Als u maar netjes uw belastingen betaalt. Dan kan Ajouad El Miloudi van uw centen ook gewoon zijn hypotheek betalen.
Ah, ik hoopte al op een moslim onderwerp vandaag. Dank GS.
Toch verrast het me iedere keer weer.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 13:28:
Dat er moslims zijn?
@piloot47 | 26-01-20 | 13:30: Ook.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 13:28: Dat er op zondag gewerkt wordt bij GS?
@EEnzame SchizofrEEN | 26-01-20 | 13:35: Dat er bij GS ook 's weekends keihard gewerkt wordt, was mij bekend.
Fidan heeft overigens verteld dat ze uit eigener beweging is opgestapt bij de Halve Maan. Dat wijkt wel een tikkeltje af van de verklaring die hier op dit prachtige weblog werd gegeven, namelijk dat ze ontslagen zou zijn.
Ze is ermee gekapt omdat mensen uit de moslimgemeenschap haar vooringenomen vonden en niet meer bij haar aan tafel wilden aanschuiven. Werd dus steeds moeilijker op die tafel vol te krijgen met relevante gasten. Ze is gevraagd om Jinek op te volgen - heeft ze afgeslagen omdat ze zichzelf nog te licht vindt.
Bedreigingen, treiteren.. etc. van binnen en buiten de organisatie. U heeft gelijk, het was een geheel vrijwillige beslissing om op te stappen.
@Scepticus | 26-01-20 | 13:36:
Iedereen die in het publieke domein opereert krijgt daar mee te maken. Als BN-er zal je echt een dikkere huid moeten hebben.... anders ga je het niet lang maken. Lijkt me trouwens sterk dat dat de werkelijk reden was. Ze heeft serieus overwogen om in te gaan op het aanbod Jinek op te volgen.... heeft ze toch afgeslagen omdat ze zichzelf nog niet goed genoeg vindt.
@koter | 26-01-20 | 13:44:
bedreigingen van gekkies hier of op twitter/fb is toch anders dan bedreigingen uit de islamitische hoek
het verschil tussen 'uit eigener beweging is opgestapt' en 'ontslagen',
is ongeveer hetzelfde als beweren dat Wilders en Rushdie zelf vrijwillig gekozen hebben voor beveiliging...
@michelpen | 26-01-20 | 14:19: Ze hoefde van NPO dus niet weg.
Sterker nog, de NTR heeft haar gevraagd te blijven en "stond altijd achter haar". Maar dat verhaal is geen topicje waard denk ik.
Clinton had in eerste instantie ook geen actieve herinnering aan de "not having sexual relations with Ms. Lewinsky". Die quote werd ook massaal als waarheid geëtaleerd om schaapjes te mennen. Inmiddels weten ook daar de hoed en rand van, hier gaat dat in de hoge circlejerks niet anders. We horen de waarheid wel over 20 jaar, zoals altijd.
En wat kost dit programma de Nederlandse belastingbetaler?
Waarschijnlijk net zo veel als podium witteman en frieslanddok.
Zijn er nog 25.000 te veel..
Je moet de schotelontvangers ook meetellen en dat is hier waarschijnlijk niet gebeurd.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-01-20 | 13:27: Alsof die op de astra naar een Nederlands moslim programma gaan kijken, terwijl ze net zo makkelijk een programma in hun 'eigen' taal (#onderdrukt kokhalzen) kunnen kijken.
@EEnzame SchizofrEEN | 26-01-20 | 13:37: Iedere kijker telt.
Mooi, dat zal hem leren.
SubsidySponge SquareDjellaba
Ik keek op dat moment naar buiten en ik denk dat er velen waren die naar buiten keken toen de nieuwe maan op tv was.
Dir is vragen om lage kijkcijfers. Immers, sinds wanneer kijken moslims naar de NPO?
Die kijken geen NPO??
Waarom dan avond aan avond hoofddoekjes, zwarte baarden en haren, amper te verstaan programma's!
O ja, de autochtoon moet integreren. . . . . .
@Tilburgse bluf | 26-01-20 | 13:28: En de autochtoon moet deugen.
Ik deug,
jij deugt,
hij deugt,
wij deugen.
En langzaamaan stort de boel om ons heen in elkaar, maar god, wat deugen we toch.
@Tilburgse bluf | 26-01-20 | 13:28: Nee, die kijken er niet naar, maar zijn er wel op te zien in de hoop dat ze wel gaan kijken zodat de NPO kan zeggen dat ze lekker inclusief bezig zijn.
@EEnzame SchizofrEEN | 26-01-20 | 13:38: Wordt: "ik heb gedeugd" over enige tijd
REAGEER OOK