Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Johan van Laarhoven

De Nederlandse ambassade zette Johan weg als een drugsbaron, vergat even te melden dat de verkoop van wiet hier gedoogd wordt.

Johan & Tukta

Helaas komt de berichtgeving rond de repatriëring van Johan van Laarhoven en zijn vrouw Tukta niet verder dan de misleidende brief van een liaisonofficier aan het Thaise OM. Een brief waar de ombudsman vernietigend op heeft gereageerd. In dit dossier is de Nederlandse Staat vaker smerig de fout ingegaan, gelukkig zijn er nog diverse reconstructies te vinden.

Het restant van je straf uitzitten in Nederland kan pas, als je straf elders onherroepelijk is geworden. Dat geeft een verdachte een dodelijk dilemma, vecht je vanuit de hel in Bangkok voor je onschuld, met het risico achter de tralies te creperen, of teken je bij het kruisje voor het Nederlandse staatshotel? Dit geeft dezelfde fundamentele problemen als het Amerikaanse plea-bargain systeem.

In de zaak van Johan ging dat nog een stapje verder. De Nederlandse ambassade zette Johan weg als een drugsbaron, vergat even te melden dat de verkoop van wiet hier gedoogd wordt. Gedogen is sowieso een juridische constructie die binnen andere rechtssystemen niet bestaat. Het is voor de verdediging onmogelijk gebleken die nuance te delen in Thailand.

De Officier van Justitie Lucas van Delft die deze zaak aan het rollen bracht, verzon bedreigingen in een andere strafzaak, hij werd geschorst en van de zaak tegen Van Laarhoven gehaald, maar niet gestraft. De Nationale Ombudsman werd in zijn onderzoek een jaar lang tegengewerkt door de politie en Het OM. Daarna bleek er misleidende en onjuiste informatie aan Thailand verstrekt te zijn.

De OvJ trok samen met twee rechercheurs naar Bangkok om te vertellen waar ze Johan allemaal van verdachten. Dit in een land waar op drugshandel de doodstraf staat en betrokkenen later zullen beweren dat vervolging door de Thai niet de bedoeling was. Het trio vliegt zelfs een tweede keer naar Bangkok om verhoord te worden door een Thaise politierechter.

Hun verklaringen gingen veel verder dan de verdenkingen in Nederland. De Nederlandse justitie had gelogen over de rol van zijn vrouw. Tukta was in Nederland een getuige, werd door een liaisonofficier in Thailand weggezet als verdachte. Het trio vloog een derde keer naar Thailand en tot hun “verbazing” werden Johan & Tukta de Thaise hel ingegooid.

Tijdens het jarenlange strafproces in Thailand schepte Nederland geen duidelijkheid, nuanceerde haar brief of verklaringen niet. Johan & Tukta werden in Thailand veroordeeld voor het investeren van de opbrengst uit zijn in Nederland gedoogde coffeeshops. Wiet is in Thailand illegaal, al het wietgeld per definitie dus ook.

Johan van Laarhoven opende begin jaren tachtig als eerste buiten de randstad een coffeeshop. Natuurlijk deels gericht op de Belgische toerist. Het is niet verwonderlijk dat je dan met miljoenen eindigt. Met een zaak die de meeste omzet cash afrekent en de producten noodgedwongen met bankbiljetten moet betalen, is een discussie over de boekhouding onvermijdelijk.

Het OM beweert dat Frans & Johan de inkoop van wiet te duur in de boeken hebben gezet. Op die manier zou de winst van The Grass Company kunstmatig verlaagd zijn. Deze techniek heet transferpricing en wordt door alle multinationals op de Zuid-As gebruikt. Hier is sprake van zeer selectieve vervolging. Verdediging is onmogelijk, criminele leveringen kennen geen bonnetjes.

Het is ook onzeker dat The Grass Company de gemiddelde prijs betaalde. Hun reputatie en continu hoge afzet is alleen vol te houden bij betrouwbare leveringen van een kwaliteitsproduct. Dat kan alleen als er meer dan gemiddeld betaald wordt.

Het OM baseert zich hier op de prijs die telers in ontvangst nemen. Dat is sowieso te kort door de bocht, want dan vergeet je de kosten van safehouses, smokkel, verwerking tot verkoopbare consumentenproducten, voorraden en transacties. Processen die allemaal niet gedoogd zijn en daarom hoge marges kennen, in verband met het risico van vervolging, berovingen en ripdeals.

Het OM schuift hier moeiteloos het proces tussen plantjes en achterdeur binnen de boekhouding van de coffeeshop. Zonder eerst de moeite te nemen om aan te tonen dat Frans of Johan zelf bij telers inkochten. Internationale geldstromen zijn per definitie verdacht, in plaats van normale fiscale planning die de Zuid-As bij vermogende personen gewend is: pure klassenjustitie.

Het OM kijkt hier ook niet naar de geldende jurisprudentie. De Nederlandse rechters maken gehakt van deze achterdeurproblematiek. De rechtbank is van mening dat het gedoogbeleid inconsistent is, en weigert straffen op te leggen bij de achterdeur. Johan van Laarhoven riep in 2015 vanuit de Thaise cel nog op om die achterdeur te reguleren.

Johan en Frans van Laarhoven zijn in Nederland nog niet veroordeeld. De strafzaak en civiele zaak tegen de staat lagen vanwege de detentie van Johan in de ijskast. Mocht de nieuwe vervolging in Nederland falen, mag de Nederlandse staat, (de belastingbetaler, u) gaan betalen voor ruim vijf jaar detentie in Thailand plus de tijd die daar nu in Nederland nog bijkomt.

Het verklaart ook waarom het OM zo gepassioneerd is om Johan binnen te houden, met zo min mogelijk contact en medische verzorging. De landsadvocaat heeft liever niet een effectieve verdediging vanuit een vitale verdachte. Mocht Johan in de cel overlijden, is de staat van een enorm hoofdpijndossier af. Ze kunnen dan zonder gezichtsverlies het dossier sluiten.

Een strafzaak die sowieso niet echt denderend is. De top van The Grass Company inclusief Frans van Laarhoven werd in 2016 opgepakt, Frans werd na enkele dagen alweer vrijgelaten. Hij loopt nog steeds vrij rond. Dat is niet de normale aanloop naar een enorme veroordeling. Een detentie van Johan in Thailand, staat een strafzaak tegen Frans niet in de weg.

Het is in deze affaire stuitend hoeveel ambtenaren de plank hebben misgeslagen. De OvJ, de liaisonofficier die een misleidende brief schreef, de rechercheurs die in een onbedoelde Thaise strafzaak verklaren, politie & justitie die een onderzoek van de ombudsman tegenwerken, een lakse minister, het zijn er gewoon te veel. Het geeft een wrange nasmaak.

Liever als ongeleid projectiel verder, dan je eigen fouten herstellen.

Reaguursels

Inloggen

Een tevreden roker is geen onruststoker!

Brabander | 19-01-20 | 19:32

Zometeen heet van Laarhoven ook "zelfmoord gepleegd" in zijn cel. Net als Epstein zeg maar.

Tuinhekje | 19-01-20 | 17:14

Ik kijk nog steeds op van de mensen welke uitspraken doen als : giftige plant, verslavend, dodelijk. Verdiep u eens in de materie voordat u uitspraken doet welke totaal niet op waarheid zijn gebaseerd. Ik ben blij dat u uw biertje en wijntje kunt nuttigen zonder voor of achterdeur en hier netjes belasting over betaald wordt. Ik hoop tevens niet dat u zich hierin dood drinkt, alcohol is namelijk wel een toxische stof welke dodelijk is in tegenstelling tot cannabis.

Xaffier | 19-01-20 | 16:30 | 4

Dank u voor de correctie. Zal er op letten in het vervolg.

Xaffier | 19-01-20 | 17:14

Alkohol stinkt niet.

MistaRazista | 19-01-20 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil best de mogelijkheid open houden, dat het OM hier niet zuiver op de graad speelt om flink wat poen voor de NL staat binnen te harken, maar om dan maar in team Thai-Jon te spelen gaat me echt te ver. Dit soort mega-dealers zijn geen onschuldige koorknaapjes en hun dito vrouwtjes kennen ook alleen de letters ATM.
Bovendien vind ik, dat het verkoop van wiet uitsluitend oorlogsweduwen moet worden toegestaan.

MistaRazista | 19-01-20 | 15:02 | 2

Een coffeshophouder is gewoon een legale ondernemer met een product dat gedoogd wordt.
Wat dit is, lijkt bijna op een persoonlijke rancune ( ook vanwege de reacties en handelingen en eerdere commentaren vanuit het OM) van de betreffende OvJ,

En de reden kan zijn dat v. Laarhoven een dikke middelvinger opstak tegen betreffende OvJ omdat ie hoog en droog in Thailand zat en 0 op rekest kreeg bij het rechtshulpverzoek.. nou, dan dikken we de zaak gewoon wat aan.. en nog wat. En nog wat.. tot de vraag: “wat kan hem hier veroordeeld krijgen”? Aan toe.
OF
die OvJ ruide voor iemand een concurrerende imperium uit de weg.
Onderzoekswaardig minimaal. Tot op de bodem.

Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:28

@Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:28:
De handel (het ondernemerschap) met een gedoogd product is niet legaal, maar gedoogd.
Maar het gaat niet eens om wiet, maar om witwassen, oplichting, belastingfraude en deelname aan een criminele organisatie.
En dat is beslist geen "legaal" ondernemerschap.
Bovendien word bij deze bedragen elke overheid een bulldog, die zich vastbijt.
NL en/of Thai, want er valt iets te halen.
En de Thai kunnen nog eens heel apart reageren in dergelijke gevallen en dat hoeft echt niet de schuld van het OM te zijn.
Verder zoekt hij het maar uit dat onschuldige lammetje met zijn huilie, huilie scenario.
If you can do the crime, you can do the time.

MistaRazista | 19-01-20 | 17:06

Gelukkig heet hij geen Epstein, dan liep hij snel tegen een zelfmoordenaar aan.

Beste_Landgenoten | 19-01-20 | 14:43

Johan had asiel moeten aanvragen in Nederland. Er zijn asielzoekers met minder trauma toegelaten.

Gezonde_Roker | 19-01-20 | 14:08 | 1

Als ex-IS medewerker ben je beter af in dit land. Maar dat geldt voor meer gevallen...

Tuinhekje | 19-01-20 | 17:16

Normaal geldt het adagio "do not attribute to malice what can adequately be explained by stupidity". Bij het OM en Justitie echter heb ik steeds meer moeite om te geloven dat ze alleen maar incompetent zijn.

Tapu | 19-01-20 | 13:57 | 1

@mezelf: adagio? Teveel klassiek geluisterd de laatste tijd. Adagium.

Tapu | 19-01-20 | 14:22

Er wordt alles op alles gezet om het tabaksroken tegen te gaan, maar het roken van wiet wordt kennelijk heel gewoon gevonden. Ik snap dat niet.

Alco-de-Holist | 19-01-20 | 13:46 | 2

tabaksroken wordt zelf niet tegen gegaan..
de beschikbaarheid van sigaretten en de acceptatie op werk, in openbare gelegenheden en vooral mbt minderjarigen wel.
Als jij 100 sigaretten per dag, thuis of in een daarvoor bestemde ruimte wilt gebruiken is dat gewoon mogelijk.

Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:32

Het roken wordt niet tegengegaan, want anders lag er al een dik verbod op al die chemische troep en die triggerende E-nummers die ze aan tabak toevoegen.
Het levert gewoon teveel op en een vroeg stervende roker kost per saldo minder dat een gezond levende oudere.

Tuinhekje | 19-01-20 | 17:17

Als er bij de ING wit word gewassen is er niets maar de hand; zijn er echter een paar wietplanten in het spel is de wereld te klein en word je uitgeleverd aan Thailand om jaren van je leven in een stronthok te slijten. Bah

Poitiers | 19-01-20 | 13:28

Wel apart om te zien dat de Nederlandse autoriteiten achter een drugsdealer aangaan, zeker als ik van politie te pas en te onpas te horen heb gekregen dat "IN NEDERLAND HEBBE WU GEDOOGBELEID!", oftewel: "bek dicht, stomme kudtburger".
Dan gaan mijn hersentjes malen. Wat is het motief voor deze actie? Ineens de Nederlandse wet willen handhaven? Meh. Of loopt die meneer de concurrentie voor de voeten en is men smeergeld betaald om deze gast weg te laten stoppen. Gezien de ijzersterke reputatie van de Nederlandse rechtsstaat lijkt mij dit niet zo een gekke conclusie.

Datsun_Cherry | 19-01-20 | 12:59 | 1

Het ging ook niet over wiet.. het ging over mogelijk witwassen, dus de staat die geld misliep..

Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:33

Feyman, hoeveel werd je betaald door Frenske voor dit epistel??? Zal je even verlichten: Ik ken mensen die bij Frans en Johan hebben gewerkt tot vrij recent geleden. Weliswaar ook nog bij hun legale onderneming die rokers parafenalia, e.d. verkopen. Je zou je eens moeten zoeken waar deze heren hun geld offshore hebben gestald, waarom er nooit (meer) over zijn superjacht in Thailand wordt gesproken, buiten hun villa's in Thailand en zuid Spanje, en de dure auto's. Ondernemen begrijp ik, maar dit is ondernemen met vals spelen! (op z'n minst!)

berepik | 19-01-20 | 10:41 | 4

U klinkt nogal jaloers, en zolang je geld op een legale manier stalt, zal het mij een worst wezen hoeveel het is, dan is meneer blijkbaar slim bezig geweest.

Zoon van Boer | 19-01-20 | 11:36

@Zoon van Boer | 19-01-20 | 11:36: Noem het maar legaal omdat de wet niet wordt gehandhaafd.

Datsun_Cherry | 19-01-20 | 12:32

Als hij in 1985 1 miljoen gulden slim belegd had, dan had ie in 2016 volledig legaal makkelijk 20 miljoen euro kunnen hebben...
Jaloezie is geen goede basis voor een mening

Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland gedogen of niet, handel in en bezit van Cannabis is gewoon een strafbaar feit (

Opiumwet, 1927) Daarnaast is er ook nog een internationaal "enkelvoudig verdrag inzake verdovende middelen" waar Nederland partij in is en onder art 4 lid 1 sub b gewoon verplicht is met andere landen samen te werken in de cannabisbestrijding. Hetzelfde geldt voor het witwassen. Maak van de drugsbaron geen slachtoffer en meng je niet in de interne aangelegenheden van landen die wél wetten handhaven en tegen criminaliteit optreden. Het proportionaliteitsargument van de ombudsman heeft, als het op internationale verdragen aankomt niet veel te betekenen. van Laarhoven is vrijwillig naar Thailand gegaan en is niet naar Nederland teruggekeerd toen daar een strafrechtelijk onderzoek naar hem werd ingesteld. Daarmee was voor justitie de keuze voor een uitleveringsverzoek de meest geëigende procedure. De Ombudsman zou zich geheel buiten de beoordeling van individuele strafrechtelijke zaken moeten houden nóóit zich in buitenlandse strafrechtelijke zaken moeten inmengen

AlexanderVissers | 19-01-20 | 10:24 | 3

Selectieve handhaving ..... en dat mijn vriend, is ook altijd fout.

Zoon van Boer | 19-01-20 | 11:39

Daarom wordt ook elke week een coffeshophouder veroordeeld voor handel in wiet, toch?
Je kunt daar voor of tegen zijn, maar feit is dat het gewoon gedoogd wordt en die mensen bij de rechter dus vrijuit gaan.
Het onderzoek ging ook niet naar wiethandel of bezit ervan maar naar witwassen. Een economisch vergrijp dat losstaat van de wet op verdovende middelen.

Alsof jij in Thailand wordt veroordeeld voor moord omdat je hier te hard hebt gereden en het Nederlandse OM in Thailand actief gaat pleiten voor moord omdat te hard rijden je niet naar Nederland haalt obv rechtshulp verzoek.
Staatsterreur heet dat

Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:42

@Epistulae_Morales | 19-01-20 | 15:42: Gedoogbeleid contra legem is voor geen enkele internationale rechter ooit als excuus aanvaard. Zeker niet als excuus om verdragen niet na te komen. Hij heeft het echt allemaal over zichzelf afgeroepen. Strafrecht is nu eenmaal repressief staatsoptreden.

AlexanderVissers | 19-01-20 | 18:02

Aan de voorkant een gedoogdealer aan de achterkant een grote crimineel. Begrijp de media in deze totaal niet.

Nedrland heeft een inschattings fout gemaakt maar deze crimineel dacht dat hij in thailand
Veilig zat voor vervolging zoals meerdere criminelen denken.

jaap932057795966 | 19-01-20 | 10:12

Nederland is een prachtig land. Tot je de overheid (die er voor jou zou moeten zijn) tegen je krijgt. Voorbeelden te over. Behalve deze zaak ook de negen van de villamoord, de Puttense moordzaak, de Schiedamse park moord, al die mensen die de belastingdienst tegen zich kregen en krijgen. Als je zelfs maar een schijn van vermoeden hebt, dat je de overheid tegen je krijgt, emigreer dan onmiddellijk en als je verstandig bent en niet naar Thailand.

ed48nl | 19-01-20 | 10:06

Je kunt lullen wat je wilt...... maarrrr het blijft gewoon een crimineel.................

grapjasz | 19-01-20 | 10:06 | 1

Wél een crimineel die het het gebied opereerde waarvoor de overheid het klimaat geschapen heeft.

Tuinhekje | 19-01-20 | 17:20

Ondanks de ellende die dit heerschap door toedoen van de staat is aangedaan, voel ik geen spatje mededogen. Het is een crimineel. En hij zat en zit op de goede plek. Misdaad mag niet lonen.

Zegmaaru | 19-01-20 | 09:59 | 1

Er zijn heel wat levens kapot gegaan in coffeeshops .

elevator | 19-01-20 | 12:00

Van Laarhoven heeft zijn geld verdiend met drugshandel. Punt. De rest doet er helemaal niet toe. Thai zijn nu eenmaal een stuk pragmatischer op dat gebied. Het Nederlandse OM heeft het buitengewoon onprofessioneel aangepakt, lijkt erop dat dat ze op een snelle manier van een drugshandelaar af wilden komen. Maar om een betoog te gaan schrijven alsof hij een engel is die tegen de boze Nederlandse staat moet vechten, tja.

Arkan Sonney | 19-01-20 | 09:54

Hij heeft duidelijk de verkeerde tegen de schenen geschopt, want het wordt hem gewoon niet gegund.

marrretje | 19-01-20 | 09:46

Even los van dat ik met drugshandelaren geen medelijden heb, of het gedoogd wordt of niet, maar deze zaak bewijst wel weer dan het Nederlandse rechtssysteem alleen tot actie overgaat als de belastingdienst de benadeelde partij is.

Chuck the plant | 19-01-20 | 09:40

De staat laat toe dat je illegale producten inkoopt. Producten die door zware criminelen geleverd worden. Niks niet een paar plantjes naast de geraniums.
Vervolgens werkt die zelfde staat dat keurig via BTW, ondernemerschapsbelasting etc etc allemaal af met de coffeeshop.
Gedogen? Sluiten!

Jan Lange3373 | 19-01-20 | 09:36

Deze meneer is de handel in gegaan zonder zekerheid dat hij juridisch veilig zit. Zeker wist hij wel dat hij zaken moest doen met criminelen waar ook allerlei risico’s aan vastzitten. Verder kan het bijna niet anders dan dat zijn boekhouding schimmig is en zou je er haast vergif op in kunnen nemen dat hij zijn winst gemaximaliseerd heeft vanuit de kansen die de belastingontduiking hem boden. Dat heeft hij allemaal getrotseerd om rijk te kunnen worden. Dat is een keuze, maar het kan ook fout lopen. Nu is het faliekant fout gelopen en richt de aandacht zich op de overheid. Van Laarhoven is geen Robin Hood maar gewoon iemand die rijk wilde worden en daarvoor bereid was grotere risico’s te nemen. Hij is in ieder geval niet geëindigd als loonslaaf dus die doelstelling heeft hij gehaald. Verder heeft hij misgegokt.

Tapioca pudding | 19-01-20 | 09:32 | 1

U hebt vast een net iets mooiere auto als de buurman.

marrretje | 19-01-20 | 09:40

Eerlijk gezegd had Ik liever gezien dat deze crimineel lekker verder weggerot was in zijn Thaise cel. Dat de Nederlandse overheid die troep (helaas) gedoogd en halfslachtig beleid voert om bij de verkoop de andere kant op te kijken doet daar niets aan af.

kunstliefhebber | 19-01-20 | 09:30 | 3

Of je hebt het artikel niet gelezen, of je hebt het iq van een baviaan. En niets daar tussenin.

Kleiduivenmoordenaar | 19-01-20 | 09:33

@Kleiduivenmoordenaar | 19-01-20 | 09:33: Want? Deze meneer deed zaken met zware criminelen om aan zijn weed te komen, werd erg rijk en is met zijn poen naar Thailand gevlucht. Misgegokt, jammer. Overigens is de overheid mede schuldig door belastinggeld te innen welke via criminele bronnen is gewonnen. Willens en weten doet de staat in illegale drugshandel of gedoogt dit tenminste en strijkt de belastingpenningen op. Voor mij reden om de overheid als onbetrouwbaar en hypocriet te beschouwen.

Jan Lange3373 | 19-01-20 | 09:40

@Jan Lange3373 | 19-01-20 | 09:40:
Je zegt het zelf al, belasting betalen, misschien niet helemaal eerlijk maar dat doet iedere kleine ondernemer, en toch wordt het hem niet gegund.

marrretje | 19-01-20 | 09:44

Is die kerel niet gewoon een crimineel? Een drugs handelende coffeeshop keten houder? (Gedogen of niet, drugshandel is verboden!) en een witwassende miljonair die Nederland is ontvlucht? Maar die dankzij zijn dure advocaten team (Spong én meneer en mevrouw Knoops), nu wordt neergezet als een 'zielige filmster' die 'slachtoffer' is geworden...? Wiens advocaten team het zelfs voor elkaar krijgt om een miníster naar Thailand te laten afreizen (op onze kosten) om te lobbyen voor zijn vrijlating en waarbij tijdens de persconferentie leden van politieke partijen aanwezig zijn...? En trappen wij hier op GS nu ook in?

Muskatnuss!!! | 19-01-20 | 09:17 | 1

Wij?

SlimmeBelg | 19-01-20 | 09:20

Dat het OM door roeien en ruiten gaat is bekend, sommige barbertjes moeten hangen (Wilders, Kroon) en anderen niet.

Laat onverlet dat van Laarhoven, een gewiekst zakenman, heel goed had kunnen weten dat er in Thailand (en legio andere landen, ook binnen de uniforme EU) andere wetten gelden. Bepaalde risico´s kun je beter niet nemen en achteraf zeuren heeft geen zin.

bergsbeklimmer | 19-01-20 | 07:13 | 3

Zelfs een gewiekst zakenman had niet kunnen en hoeven vermoeden dat de Nederlandse overheid zover tever zou gaan. Dit wordt alleen maar bevestigd door het inzetten van het hoogste gezag. Maar zelfs excuses maken zal er niet bij zijn, want vermoeden van het grootste misdrijf in Nederland, te weinig belasting betalen. Ik hoop in dit geval dat er koppen gaan rollen, want het is toch bekend wie er verantwoordelijk zijn voor de evt tenlasteleggingen, als bewust aansturen op doodslag. En het aansturen op opsluiten van onschuldigen, mevrouw van Laarhoven. Een forse schadevergoeding is op zijn plaats en daarna een schikking over de vermoedelijke belastingschuld. Daar sturen ze altijd op aan, de gelegaliseerde tollenaars.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 07:25

Inderdaad, maar dat is niet het punt. Je mag van de staat een normale rechtsbehandeling verwachten. In alle opzichten. Ik kan nog wel een poosje los gaan over mijn ervaringen met het OM. Dit staat niet op zichzelf.

ristretto | 19-01-20 | 09:02

Johan van Laarhoven kan een flinke schadevergoeding tegemoet zien.

Nehemia | 19-01-20 | 06:59 | 1

Denk het niet, kiezen tussen 2 kwaden, hij zit als een rat in de val.

marrretje | 19-01-20 | 09:51

Mensen afmaken puur omdat het kan. Is al jaren een nationale sport.
Menig reaguurder is er zeer bedreven in.

Go_Vegan2.0 | 19-01-20 | 06:54

Wat hier in stuitend is, is het amateurisme van de Nederlandse instanties hierin.

Mr.Crowley | 19-01-20 | 05:21 | 3

U heeft voorbeelden gezien dat de roverheid niet amateuristisch bezig is geweest. Graag delen, haalt gegarandeerd de voorpagina!

ZwarteDag | 19-01-20 | 06:30

@Mr.Crowley | 19-01-20 | 06:53: amateurs? Wraakzuchtige dienders die bewust aansturen op ernstige vermogens en letselschade van landgenoten.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 07:30

Vanmiddag moeten Haftar en Sarray op het matje komen bij Merkel, en gaan ze een staredown doen. Veel interessanter dan die zombie uit Thailand.

Oprisp | 19-01-20 | 05:16

De Nederlandse Overheid zette SHELL weg als een GASbaron, vergat even te melden dat SHELL het hele land heeft over genomen, MBV onze Nationale Kots Beatrix.....

Torquemada | 19-01-20 | 04:19

Thailand.
Voor als je eens ècht gemasseerd wilt worden en een keer wat anders dan stamppot andijvie.
Hier een kneusje op Koh Chang, https://www.youtube.com/watch?v=1A0jWOGGpsU

Oprisp | 19-01-20 | 03:33

Je zal maar voor iets worden aangeklaagd en je krijgt te horen dat Lucas van Delft de officier van Justitie is.
Dan sta je bij voorbaat met 2-0 achter.
Meer wil ik er niet over zeggen behalve dat Justitie een waarschuwing moet geven over deze leugenachtige figuur.

Jan Dribbel | 19-01-20 | 03:02

Ik neem aan dat 5 jaar gevangenis in Thailand wat schadevergoeding betreft gelijk staat met 10-15 jaar detentie hier in Nederland. En dan nog al het geld dat hij daar dat hij in Thailand is kwijt geraakt door toe doen van Nederland.

MarkyS | 19-01-20 | 02:23 | 2

En het verlies van zijn woonstee en echtgenote. De persoonlijke gevolgschade is nog het ergste, willens en wetens toegebracht door kwaadwillende ambtenaren, dus overheid.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 07:33

flikker op man, ik raak elke maand de helft kwijt. Van die helft gaat 2/3 op aan BTW, accijns, gemeentebelastingen, heffingen, milieutax weet ik wat al niet meer. Van Laarhoven heeft gehandeld in illegale door criminelen gefaciliteerde weed, is heel rijk geworden en met zijn poen naar Thailand gevlucht. Nu doet ie huilie-huilie.

Jan Lange3373 | 19-01-20 | 09:45

Nadenken is ook een onderdeel van het leven

Piet Karbiet | 19-01-20 | 01:47 | 1

Ha... Ik word ook altijd filosofisch van drank en drugs...!

Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 02:16

Van Laarhoven werd in Thailand voor het witwassen van het met de coffeeshop verdiende geld veroordeeld.
Maar hij heeft toch geen cannabis in Thailand verkocht?

kloopindeslootjijook | 19-01-20 | 01:42 | 1

De wonderen van het Globalisme...

Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 02:16

Complimenten voor het benoemen van de rotte appels in het OM, zoals Officier van Justitie Lucas van Delft.

Reaguurdeskundige | 19-01-20 | 01:34 | 1

De Gemeente Delft distantieert zich van deze rotte appel.

Jan Dribbel | 19-01-20 | 02:07

Ha leuk, een topic voor de Nachtploeg.
Ik ga dus nooit naar die Thaise hel.
Beter word ik geliquideerd voor een old skool lounge.

Piet Karbiet | 19-01-20 | 01:24 | 2

Excuses Joris, de oppas probeerde leuk te doen.
.
*ksst!*

Piet Karbiet | 19-01-20 | 01:41

Geliquideerd met 100kg karbiet?

ZwarteDag | 19-01-20 | 06:32

Lang verhaal waarvan eigenlijk de strekking is dat het linkse tuig van de jaren 70, nederland zover heeft gekregen dat er een ‘we’ is dat in het verweer komt tegen alles en iedereen dat/die ze niet bevallen. Het moraal en ordentelijkheid heeft verloren. Van hieraf down the drain...

Dr.Rotten | 19-01-20 | 00:59

Thailand schijnt een geliefd land te zijn voor mensen die het hier te heet onder de voeten geworden is. Denk dat meneer daar toch naar toe gegaan is omdat zijn handel en wandel ook voor nederlandse begrippen niet door de beugel kon. En dan ook nog eisen om gelijk opgenomen te worden in een ziekenhuis, terwijl vele mensen met ernstige gezondheidsklachten soms maanden moeten wachten om door een specialist geholpen te worden. En dan die overdreven aandacht die man op de journaals, etc gekregen heeft.

watazooi | 19-01-20 | 00:58 | 3

Met je eens,combinatie wiet/drugs/nederland/thailand...

Rest In Privacy | 19-01-20 | 01:30

Noem eens een concreet voorbeeld. Schijnt. Het schijnt ook dat er nogal wat Europese mannen die op hun thuismarkt geen kans meer maken vanwege... wel nog aan de vrouw kunnen komen en daar uiteraard mee willen samenwonen. Dat is in Thailand makkelijker dan in Nederland met zijn voor Aziaten asociale Schengen beleid, zeker als je dat vergelijkt met de ongecompliceerde gezinshereniging van Arabieren en Afrikanen die alles in de schoot geworpen krijgen. Nationaliteit, onderdak, levenslang geld. Gadver, dat is pas een gotspe. En iemand bewust de doodscel injagen is okee? Wat een bewustzijn.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:07

Dit is nl tevens het gebruikelijke publicatieblad. Gevolg, ZZP’r krijgt vergunning en door 2 bureaus berekende verminderde opbrengst zonnepanelen is 65 / 75%. Volgens de ambtenaar had men op Overheid punt nl moeten kijken. Dit is onjuist, de gemeente is verplicht de gebruikelijke publicatie te doen via het blad. Bezwaar, veel werk buren, advocaat om info vragen en hoorzitting. De ambtenaren houden gewoon vol dat hu niets fout doen. Immers alle ergernis en kosten zijn voor de burger. De buren en indien gemeente schadeloos moet stellen evengoed de burgers. Uitkomst is nog onbekend.

De fundamentele fout zit hem in het feit dat ambtenaren, bestuurders etc. hooguit overgeplaatst worden en nooit levert men salaris in. Zodra zoals in de private sfeer men achtervolgt kan worden tbv schadeloos stelling e.d. zullen veel fouten die onze overheid maakt afnemen. Tot die tijd lijkt het hier vaak meer op een bananenrepubliek. Men heeft de mond vol van Putin, Rusland maar ook hier is de burger speelbal van de overheid.

Redactie sta mij toe bij uwer gratie deze uitvoerige post te plaatsen daar dit onderwerp wat Feynman aanhaalt veel meer bevat. Dank U.

Moneytron | 19-01-20 | 00:54 | 4

Wat de meeste mensen in het Westen niet weten is dat het in realiteit best goed toeven is in Rusland. Jezelf gewoon niet met politiek bezig houden en blij zijn dat je slechts 13% belasting hoeft te betalen en dat ze niet zo gek doen als in de EU...!

Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 02:22

@Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 02:22: mede door de media indoctrinatie denkt de doorsnee Nederlander inderdaad gelukkig te zijn. Men heeft echter geen enkel referentiepunt. Zalig zijn de onwetenden.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:10

@vluchtelingallergie | 19-01-20 | 01:01: Ik herinner me nog de persconferentie over de MH17 waarbij de pers geen vragen mocht stellen. Dat zijn inderdaad Russische/Chinese/N-Koreaanse toestanden.

Tuinhekje | 19-01-20 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

2 niet direct kan betalen gaat met name de overheid boetes, deurwaarder- en incasso kosten stapelen. Resultaat, vaak blijven mensen 5, 10 jaar langer n de ellende, met er een bewindvoerder aangesteld worden die ten koste gaat van het vermogen om sneller uit de ellende te komen vanwege zijn kosten. Een deel betaald de gemeente maar vaak zijn er meer kosten die “cliënt “ zelf moet betalen. Ofwel de overheid heeft geen enkele coulance in veel situaties waardoor ze zelf de oorzaak is en dien ten gevolge de kosten slecht deels vergoed. Uiteraard zijn er mensen die meer willens ne wetens in deze miserie terecht kwamen, echter zoals de ombudsman aangeeft, de meerderheid is dat niet.

Zo zijn er nog wel 20, 30 grote voorbeelden met gemak te formuleren. Ik zal een klein maar evenzo triest vb nog geven. DE gemeente wil dat burgers vergroenen. Mijn buurman legt op zijn garage die achter in een hoek in zijn tuin staat zonnepanelen aan. Een jonge ZZP bouwondernemer koopt het huis aam de achterzijde in het dorp waar geen bedrijfsbestemming op zit. Vraagt vergunning van voor een berging, een ruimte die hij naast het huis mag bouwen. Hij levert een tekening in maar de berging is plots 9 x 5 mtr en 5,70 mtr hoog en staat ineens achter het huis aan de andere kant van de tuin, tegen de erfafscheiding. De buren weten dit niet omdat men vergeet deze aanvraag omgevingsvergunning een keer niet in het plaatselijke weekblad plaatst waar hier iedereen deze info in bijhoud.

Moneytron | 19-01-20 | 00:50

1 dahwildeniewetehjong | 18-01-20 | 23:56 u mist het hele punt waar Feynman keurig de vinger op legt.

Rutte & Co schermen vaak met allerlei lijstjes waaruit dan moet blijken wat voor een geweldig land Nederland wel niet is. Lijstjes zoals deze week op GS hoera-nederland-9-beste-land-op-aarde” Voor politici en bestuurders absoluut met hun dikke APPA pensioenregeling en alle andere emolumenten.
Echter sinds komst euro nam het spaarvermogen van vele groepen enorm af. Al decennia stijgen d kosten van levensonderhoud harder dan de inkomsten. Rutte beloofde keer op keer na het zuur het zoet. De realiteit is anders en nu blijft dit voor een 10-15 jaar nog zo wanneer men al de klimaatplannen erdoor krijgt.
Wanneer men werkelijk het mooie bruidslaken van Rutte&Co optilt en eronder kijkt dan stinkt het verschrikkelijk.
-Julia Poch verloor een groot deel van zijn leven om van zijn pensioen te genieten omdat de staat hem naaide zonder goed onderzoek.
-Herman Dubois en Wilco Viets gingen onschuldig de bajes in vanwege de paskamermoord in Putten.
-9 man, onschuldig de bajes in vanwege De Villamoord. Meerdere levens bewust door de staat verwoest.
-Duizenden moeten al jaren op een houtje bijten, verloren vaak huis en haard. Zelfs de auto om mee te gaan werken, verloren hun huwelijk of vonden in de KNEVELING door de overheid de dood. Kindertoeslag dossier.
-Duizenden lukt het met de beste wil vaak niet uit de armoe te komen. Is men goed onderweg en maakt men een keer een fout die men

Moneytron | 19-01-20 | 00:49 | 1

Blijft van Laarhoven de domste pensionado van Nederland.
Hij sukkelde door zijn eigen keuzes in deze situatie waarin dit mogelijk was.
Eigen schuld dikke bult.
Alles heeft hij in rechtbank en pers toegegeven. 'ik ben dom geweest om dit advies (de financiele constructies) op te volgen'.

dahwildeniewetehjong | 19-01-20 | 06:58

En je er dan over verwonderen dat 25% van de Nederlanders geweld tegen de overheid legitiem acht...

Re:Kniftig | 19-01-20 | 00:33 | 1
-weggejorist-
Piet Karbiet | 19-01-20 | 01:29

De Staat heeft een smerige, ranzige streek uitgehaald, maar Van Laarhoven hoeft niet heilig verklaard te worden. Hij was volwaardig en bewust deel van een crimineel circuit. Tijd om achter- én voordeur te sluiten.

Guido | 19-01-20 | 00:22 | 2

Zo ist.

Montgomery Burns | 19-01-20 | 00:31

Een ranzige streek? Iemand bewust de doodscel insturen, dat noem ik doodslag met voorbedachten rade.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:15

Zo kennen we Nederland toch?

Harry.Langezwaal | 19-01-20 | 00:18

Het is bepaald niet de eerste keer dat de staat, met name het OM, zijn eigen burgers naait. Chipsol, Bouwfraude, De zaak Spijkers en Lucia de Berk. De zaak tegen Lucia was aantoonbaar geen gerechtelijke dwaling, maar vuile opzet. Zowel de rechter als het OM hebben bewust gelogen en vuil spel gespeeld. Niet dat er ook maar een onderzoek ingesteld is, laat staan een vervolging, god betere het een veroordeling.

Frau Merkel | 19-01-20 | 00:16 | 1

Je zag toch wat voor een corrupte bende het is met de liefdesaffaire op hoogste niveau.

Trumme | 19-01-20 | 00:24

Wat ik me afvraag; hoe gaat een rechtszaak hier tegen hem verlopen? Je mag toch maar 1 keer voor dezelfde feiten veroordeeld worden zie de IS’ers die in Turkije al berecht zijn.

Trumme | 19-01-20 | 00:11 | 5

@Trumme | 19-01-20 | 00:22:
Blijft dat van Laarhoven willens en wetens zijn kapitaal buiten het zicht van de Thai heeft willen houden.
Dat geeft hij zelf toe in rechtszaal en pers.
Dus, de situatie zelf gecreeerd waarin het mogelijk werd dat de Thai hem konden aanklagen en het Nederlandse OM hem kon verraden.

Eigen schuld heet dat.

dahwildeniewetehjong | 19-01-20 | 07:00

@dahwildeniewetehjong | 19-01-20 | 07:00: de grondregel in Thailand is dat belasting betaald wordt over alles wat het koninkrijk binnenkomt. Dus, alles wat op een niet thaise bankrekening staat is nog niet belast. Pas op het moment dat dit het land binnenkomt. De enige reden dat het tot een Thaise veroordeling is gekomen, is de bron van de voormalige inkomsten. Als het OM niet meerdere malen naar Thailand was gereisd en hun hypocriete (want coffeeshops in Nederland toegestaan) verdachtmakingen hadden geuit, waardoor nu zelfs de onschuldige echtgenote in een gevangenis zit, was het niet tot een Thaise veroordeling gekomen en had van Laarhoven gewoon 30% belasting betaald over de betreffende bedragen. Eigen schuld? Wie kan nu verwachten dat de overheid zijn voormalige burgers zo bejegent. Het is gewoon bewust aansturen op letsel in elke vorm. Daarom moest Grapperhaus persoonlijk naar Thailand. Het liefst had hij het nog geheim gehouden.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 07:47

@SlimmeBelg | 19-01-20 | 07:47: Als je geld naar Thailand stuurt hoef je alleen belasting te betalen als het inkomsten van hetzelfde jaar zijn. Als je het geld eerst een jaar ergens parkeert en dan pas naar Thailand stuurt is het belastingvrij.

botte bijl | 19-01-20 | 15:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Van Laarhoven, de domste pensionado van Nederland.
-
Geld via allerlei financiele constructies, via belastingparadijzen, in verplicht, doch even vergeten, aan te melden bedragen, via zijn vrouw investeren in Thailand. Om het maar buiten het zicht te houden van de Thaise overheid.
Ondanks een wet uit 2011 die het strafbaar maakt om uit drugs verkregen kapitaal te investeren binnen de Thaise grenzen. Waarbij het niet uitmaakt of dat uit een gedoogsysteem komt of niet.

Hij heeft gegokt en verloren. 99% eigen schuld aan de 15 aanklachten die mogelijk waren door enkel en alleen zijn keuze.
1% was een klein zetje door Nederland dat niet mogelijk zou geweest zijn indien hij zich aan de Thaise financiele wetgeving gehouden had.
-
Met zijn domheid heeft hij aan zijn pensioen overgehouden, 75 jaar cel. Zijn gezondheid naar de vaantjes. Gescheiden leven van zijn vrouw en familie. Een ernstig bekorte toekomst.
En, de titel, domste pensionade van Nederland.

dahwildeniewetehjong | 18-01-20 | 23:56 | 4

Een rupsje nooitgenoeg.
Kom je vaak tegen in die kringen.

de honden blaffen... | 19-01-20 | 00:41

@Jackson | 19-01-20 | 00:17: de meerderheid van de in Thailand levende pensionados zijn gewone mensen die daar iets beter rond kunnen komen dan in het land van herkomst. Ze betalen gewoon belasting, in Nederland of in Thailand. En net als in Europa zijn er rotte appels. Veel minder dan in Europa schat ik.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:20

@Jackson | 19-01-20 | 00:17:
Hij maakte het zelf mogelijk dat dit kon.
Had hij gewoon de Thaise wet gevolgd, was dit niet mogelijk geweest.
Bewust op 14 punten de wet overtreden, de 15e was de wet uit 2011: het is verboden geld verdient met drugs te investeren.

Allemaal 100% eigen keus.

dahwildeniewetehjong | 19-01-20 | 07:02
▼ 1 antwoord verborgen

ik vind het een lang verhaal voor zo'n korte voornaam

habemuspapam | 18-01-20 | 23:54

Meneer Van Delft zuigt zo hard dat de term "laken in je bilnaad" is verworden tot een flosdraadje. Hoorde ik vanavond iemand zeggen.

F. Jacobse | 18-01-20 | 23:37 | 3

zijn daar beelden van?

Ongeblustekalk | 18-01-20 | 23:48

'Grappige' comment die op dumpert anno nu wellicht wat plusjes scoort. Gelukkig zijn die hier weggejorist.
En in Feynman of feiten kan het faak heel grappig zijn, maar het gaat natuurlijk om de feiten. Dus wie hoorde u het zeggen en bewijs graag Jacobse zonde van Es.

grapo | 19-01-20 | 00:03

Voor de duidelijkheid.
Cannabis is gewoon een plantje.

Ray69 | 18-01-20 | 23:27 | 7

Als we het nou een kruid noemen, zou dat schelen? gewoon naast de basilicum zetten.

kloopindeslootjijook | 19-01-20 | 01:45

Echter bezit de cannabis plant geen toxische stoffen, hou toch op lui. Je zuopt toch ook koffie, bier, thee, komt allemaal van planten.

Xaffier | 19-01-20 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Van Laarhoven vind ik meer een naam voor een plaatselijke schoenenwinkel.

Jan Leul | 18-01-20 | 23:26 | 2

Roken lastiger.

Rest In Privacy | 18-01-20 | 23:32

@Langshetrandje | 18-01-20 | 23:32: Vroeguh ooit een plak hash of wat het ook moest voorstellen van iemand graties gehad wat je prima als schoenzool kon gebruiken. Opa verteld.

Jan Leul | 18-01-20 | 23:51

Wanneer er zo zichtbaar en gemakkelijk wordt geblunderd doemt toch de vraag op dat je echt wel problemen kunt krijgen wanneer het OM iets tegen je heeft? Of lijkt dit nu maar zo?

Jan, Leiden | 18-01-20 | 23:24 | 5

@me; Voor het grootste gedeelte heeft u gelijk, echter trekken ze niet altijd aan het langste eind... Het vergt creativiteit maar er zijn manieren waarmee ook zij de deksel op hun kunnen krijgen, kijk maar met deze zaak. Het is David tegen Goliath en kan daarom gewonnen worden. Het begint ermee dat die ambtenaren zich oppermachtig voelen. Ze overschatten zich gemakkelijk en maken daarbij fouten die zich uiteindelijk openbaren. Het gebeurt de laaste tijd steeds vaker en dat is bijzonder schadelijk voor het algemene vertrouwen in de overheid en de rechtstaat. Maar wanneer is genoeg genoeg? Mijns inziens zijn ze daarmee inmiddels een eind op scheut...!

Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 00:01

Overigens, er is hier geen sprake van een blunder; een blunder impliceert dat er geen sprake van kwade opzet was. Ik ben er van overtuigd dat er hier wel degelijk sprake was kwade wil, alleen heeft men gedacht dat de Thaise overheid van Laarhoven het land uit zou trappen op het vliegtuig naar Nederland, de misrekening was dat Thailand het Nederlands rechtssysteem op Nederlands grondgebied niet erkend en Thais recht ging spreken over niet strafbare handelingen op Nederlands grondgebied, die echter wel strafbaar zijn in Thailand.

me163komet | 19-01-20 | 00:02

@Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 00:01:
Dat geloof ik pas als in een zaak als de toeslagenfaude, van Laarhoven , Poch of een andere zaak die naar ambtelijk misbruik stinkt de verantwoordelijke ambtenaar de bak indraait wegens ambtsmisbruik, het ernstig in gevaar brengen van een persoon, of mishandeling (dat is het namelijk als je zoals Poch of van Laarhoven jarenlang in een buitenlandse cel verdwijnt).
Maar ik kan je nu al vertellen dat dit nooit of te nimmer gaat gebeuren, en mocht het onverhoopt wel gebeuren dat wordt een ambtenaar die er niets mee van doen had geofferd.

me163komet | 19-01-20 | 00:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je... Beetje naïef geweest van van Laarhoven om zich in Thailand (of all places) te vestigen terwijl hij betrokken is bij het dagelijks runnen van een wiethandel. Hier in Nederland niet eens echt legaal, laat staan daar in Thailand. Juridisch gezien is die straf in Thailand daarom hartstikke legitiem geweest, wat voor iemand die slim genoeg was om de grootste wietketen in het zuiden op te zetten, een bijzonder domme actie is geweest. Een domme lul dus maar ook een vette mazzelpik. Hij mag in zijn handjes knijpen dat hij terug is. Voor hetzelfde geld had hij daar in die cel de rest van zijn leven weggerot. Maar waar het echt om gaat zijn die gore stasi-praktijken van het OM. Ongelooflijk eigenlijk. Dit zijn de mensen die de 'wet' vertegenwoordigen. De vraag die mij rest is hoe vaak dit eigenlijk voorkomt? Niet in identieke zin, maar in het algemeen waarbij het OM zaken onderneemt waar de honden geen brood van lusten om iemand maar achter tralies te krijgen. Linksom, rechtsom, legaal of illegaal. Gewoon omdat ze niet fair kunnen winnen. En wat zijn de criteria om tot zulke misselijke acties over te gaan? En eigenlijk nog het meest interessante; wat vinden ze hier eigenlijk zelf van? Wat voelen ze erbij als ze zo'n streek uithalen? En als het nog blijkt te werken? Genieten ze? Voelen ze trots, euforie, macht, wat? Ik bedoel, je moet toch een behoorlijk zieke geest hebben om zoiets bij een ander te kunnen doen; zorgen dat iemand die je voor slechts enkele jaren petoet moet hebben, 103 jaar gevangenisstraf krijgt opgelegd door jouw leugens en verdraaiing van de waarheid. Nog maar niet eens gesproken over die onschuldige vrouw die nu nog steeds in erbarmelijke omstandigheden vast zit. Zelfs criminelen hebben een ongeschreven regel dat je van elkaars vrouw en kinderen afblijft, althans vroeger... Het OM verlaagd zich wel tot dit niveau en zonder duidelijk motief nota bene. Waarom?! Hoe kan de haat van die officier van justitie zo groot zijn voor een vent die hij nauwelijks kent. En ongeacht wat van Laarhoven te weinig aan belasting zou hebben betaald, hij heeft nog steeds veel meer betaald dan menig reaguurder hier bij elkaar opgeteld. Hoe kan justitie zo ver gaan voor die paar rotcenten, wat is de motivatie? Laten we wel wezen, dit is regelrechte psychopatenshit! Voor de schade die die OvJ van Laarhoven heeft willen aanrichten (de dood in Thaise cel en het onnodig opsluiten van een onschuldige echtgenote voor enkele decennia) zou je in geval dat je het als burger met een mes zou doen, 15 jaar en TBS krijgen. Indirect heeft die OvJ van Laarhoven proberen te vermoorden en zijn vrouw zonder reden zwaar proberen te verwonden. Hoezo is Nederland niet zwaar verontwaardigd dat we minimaal één zo'n idioot in onze rechtstaat hebben werken, (terwijl we allemaal weten dat dit simpelweg cultuur is binnen dat compleet doorgerotte ministerie) en hoezo wordt deze complete weggooier van een ambtenaar niet keihard vervolgd voor dit geintje? We lullen altijd over het belang van het hebben van een rechtstaat... Hoe kan iemand nog vertrouwen hebben in een rechtstaat als deze op zo'n manier functioneert, ook al zou het een exces zijn (waarvan ik me dus afvraag hoe vaak ze werkelijk voorkomen)...?!

Nemo_Tenetur | 18-01-20 | 23:22 | 6

Ik vrees dat we nooit gaan weten hoe verrot het OM daadwerkelijk is. Waarschijnlijk nog verrotter dan we ooit voor mogelijk zullen houden. En naar buiten komen zal het nooit want ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

Nathan | 18-01-20 | 23:56

Top tegel!

vluchtelingallergie | 19-01-20 | 01:05

Zijn vrouw zit inderdaad nog vast? Dan stel ik voor tot uitruil over te gaan. Die van Delft tegen haar. Kan hij eens aan den lijve ondervinden wat hij heeft aangericht.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:25
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
UncleAlbert | 18-01-20 | 23:21

Dit soort onderwerpen liggen je beter dan geo-politiek, Feynman. Hou het hier maar bij.

Frans Laarmans | 18-01-20 | 23:17

Ik erger mij kapot aan al die 'top' advocaten die zich nu weer met zijn allen staan te verdringen, "want rechtstaat in gevaar; iedereen heeft recht op verdediging" en zo.
Maar waar waren zij toen de 'rechtsstaat' massaal gewone burgers als fraudeur bestempelde en die burgers als fraudeur te boek bleven staan, tenzij zij zelf het tegendeel konden (?) bewijzen?

Of geldt die rechtsstaat niet voor gewone burgers: "iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is". Of "wie eist, bewijst" (in dat geval de BD die moet bewijzen dat een burger fraudeert alvorens zij diegene als fraudeur behandelen)

Wat is dat toch, dat men de rechten van een crimineel zo belangrijk vindt?

Wering | 18-01-20 | 23:11 | 1

In feite zegt u met zoveel woorden: "Maar zij doen het ook!" U lijdt aan het syndroom van Rif, vrees ik...

Rhenium | 19-01-20 | 01:01

Miljoenen verdienen aan de ellendige en slopende verslaving van anderen. Geen medelijden hier.

2voor12 | 18-01-20 | 23:06 | 12

@botbot; Hedde gij wellus gezien hoeveul klanten er dagelijks bij hullie binnenkomt...?!

Nemo_Tenetur | 19-01-20 | 00:04

@botbot | 18-01-20 | 23:51: je kunt je aluhoedje afzetten bot. Verdiep je eens in de omzetten van 1 shop. En Johan had er 4 op toplocatie’s.

Trumme | 19-01-20 | 00:17

"Miljoenen verdienen aan de ellendige en slopende verslaving van anderen." Het jaar is weer voorbij, en hup, daar krijgt Charlène de Carvalho-Heineken weer 250 miljoen euro dividend! Ongetwijfeld heeft u met haar ook geen medelijden...

Rhenium | 19-01-20 | 01:05
▼ 9 antwoorden verborgen

Ach joh, gezinshereniging ect.. lekker hier laten komen.

photto | 18-01-20 | 23:04 | 1

Echt niet. Alleen voor Arabieren en Afrikanen. Mensen willen ze niet in Nederland.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:27

Afdeling Openlijke Misdaad? In een land van regelneukerts die willen verbieden wat al verboden is en voor de rest in ook maar alles falen. Compensatie gedrag. Ook in deze zaak. De bezem door Justitie. Gabbergrap mag blijven. Ik wil de echte lui die dat aansturen ontslagen zien worden. Nog strafrechtelijk vervolgd ook. Oh, wacht... Ambtenaren, het kliekje. En wie kan dat? Kafka Ollebollziejesbenernooit nog wat. Wen er maar aan. Les nr 1 in het buitenland wat ik geleerd heb? Vraag NOOIT om de Nederlandse ambassade. Uw doodvonnis. Tussen nen lippen door heb ik met die kennis weer een hoop nutteloze overbetaalde parasieten blootgesteld, maar ga naar bevriende landen. Als je verhaal klopt helpen zij en krijgt Rutte zijn muppets toch wel de rekening. Verklaart waarom Grapjas opeens actie nam. Druk van anderen. Reken er maar op dat deze man niet lang meer hoeft te zitten. Grapjurk moet even de schijn hooghouden. Aandacht weg nemen. Uitzitten en overleven onder Rutte, blijkt niet voor iedereen weggelegd, en op naar een luxe baan. Nederland man. Gaaf toch. Gewoon hetzelfde als een bananenrepubliek

Vageling | 18-01-20 | 23:01 | 2

We zullen maar niet zeggen waarvan hij allemaal van verdacht wordt.
We willen ook niet weten hoe hij aan zijn geld gekomen is.
Wat wij wel moeten geloven dat er geen capabele arts in Vucht te bekennen is.

botbot | 18-01-20 | 23:17

Niet voor niets is het hoogste gezag ingezet. Dat wil al zeggen dat ze vreselijk de fout in zijn gegaan. En bot: deze ondernemer heeft gewoon volgens de Nederlandse wet gehandeld. De Nederlandse fiscus vaak niet. Voorbeelden te over.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:31

Ik kan uit alle reacties 1 ding opmaken. .. en uit alle andere topics. Dat is dat drugs door jan en alleman compleet geaccepteerd zijn en wellicht ook door jan en alleman word gebruikt. Jammer dat het zover is gekomen..

schillenboer | 18-01-20 | 22:59 | 7

@Ray69 | 18-01-20 | 23:20: ok. Toch zou ik het fijn vinden als de rechter tegenover mij niet zou snuiven .. en mij zou veroordelen... hypothetisch dan. Ik vind het bizar dat schijnbaar iedereen drugs gebruikt

schillenboer | 18-01-20 | 23:28

Mij zou veroordelen terwijl de rechter normaal dat niet zou doen..

schillenboer | 18-01-20 | 23:31

@schillenboer | 18-01-20 | 23:31: Dat is een valse tegenstelling. Ook lijkt het erop dat je mening een beetje is gestoeld op vooroordelen.

Bvdb | 18-01-20 | 23:39
▼ 4 antwoorden verborgen

En voor iedereen die vindt dat Van Laarhoven wel had mogen doodgaan in de Thaise gevangenis: Hij nam zelf contact op in de jaren tachtig met de belastingdienst, om te bespreken hoe men een wietverkoper kunnen belasten. Hij begreep heel goed dat dat toch moest gebeuren, en wilde ook belasting betalen!

Rhenium | 18-01-20 | 22:54 | 1

Net zoals Brizi met.dd belastingdienst belde om een schikking te regelen om terug naar Nederland te kunnen komen. Dat maakte hem niet onschuldig. Wel gewiekst.

JanVergoor | 18-01-20 | 22:57

Dit lijkt een beetje op een heiligverklaring. Van Laarhoven verdiende dan wel geen Thaise cel, maar onschuldig was ie niet. "discussie over de boekhouding" is wel een hele aardige manier om te zeggen dat van Laarhoven zowel aan de voordeur als aan de achterdeur met de regels de hand lichtte. Zijn koffieshops hadden bijvoorbeeld in de hele stad voorraadlocaties om zo de maximaal 500 gram voorraad regel te omzeilen. Daar lagen dan kilo's wiet. In Feynmanns optiek is die voorraad natuurlijk de schuld van de overheid, dat het, meermaals, gevonden werd is de schuld van het OM en krijgt van Laarhoven nog geld.terug van de belasting omdat hij die opslaglocaties niet als bedrijfsruimte kon aftrekken.

JanVergoor | 18-01-20 | 22:54 | 1

Een conflict met de fiscus lijkt me niet direct een heiligverklaring. Dezelfde fiscus die in dit geval een poging tot doodslag op zijn geweten heeft. En zal daar terecht op afgerekend worden. Dat zou nu een rechtsstaat waardig zijn. En het ergste van alles, er zit nog een vrouw onterecht in de gevangenis.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:35

Wel weer (verscheidene) ("top"/peperdure) advocaten voor deze pipo. Geld witwassen via de op pecunia beluste advocatenmafia.

Sendis | 18-01-20 | 22:47 | 2

Nou en? Gaat zeuren bij onze volksvertegenwoordigers ofzo.
/s

bij gelegenheid | 18-01-20 | 22:54

Ja, viel mij ook meteen al op, daar zaten niet een stel net afgestudeerde Mr's in de Rechten a 150 euro p/u... en dat is nu precies waarom ik mij zo kwaad maak over deze zaak en daarin heeft v/d Heuvel gewoon een punt... Jan met de korte achternaam krijgt echt geen minister op bezoek in het land waarin hij/zij gevangen zit en was er niet een tijdje geleden zo'n zaak van een Nederlander die uiteindelijk ter dood is gebracht, was dit ook niet in Thailand?

Keyboardspeler | 18-01-20 | 23:29

Waarom vluchtte Laarhoven ? heeft toch niets verkeerd gedaan? en hoe kan iemand met zo'n winkeltje 20 miljoen overhouden, naast een jarenlange luxe levensstijl?
Is de aanklacht het witwassen van 20 mio?
Als hij behandelt wil worden als inwoner van Nederland, dan niet naar buitenland vluchten

selectief verontwaar | 18-01-20 | 22:46 | 2

Iets met vakantie en mooi weer

Harry058 | 19-01-20 | 04:21

Nederland, het land van verbod op verbod, zelfs de regels mbt wiet zijn verrot. Schami bami

Xaffier | 18-01-20 | 22:42

Feynman hulde. Duidelijk uitgelegd en het is precies zoals het zit.

Kleiduivenmoordenaar | 18-01-20 | 22:39

Deugend Gutland Nederland zou het goede voorbeeld moeten geven en elke verdachte altijd een eerlijk proces moeten geven. Maar ik begrijp het OM en Justitie wel, ze willen qua het verkrijgen van bad boy street cred natuurlijk niet onderdoen voor de Belastingdienst. Burgers als vuil en wisselgeld behandelen schijnt tegenwoordig cool shit te zijn voor onze regenten en hoge ambtenaren.

Nivelleermarionet | 18-01-20 | 22:39

Belachelijke zaak, deze man wordt genaaid

Uqbar | 18-01-20 | 22:34

Drugsbaron niet.. drugshandel wel.

schillenboer | 18-01-20 | 22:34

Eindelijk iemand die duidelijk uitlegt, waar die beschuldiging van "witwassen" nou op sloeg. Goeie column weer. Denk verder wel dat het momenteel ook een spel is. Die Frans doet met Spong net alsof ze niet snappen dat de Nederlandse overheid die Johan natuurlijk niet direct vrij kan laten of naar een ziekenhuis kan sturen zonder die Thaise regering te schofferen. Afspraak is immers dat in Nederland de gevangenisstraf voortgezet wordt volgens ons recht, dus ze moeten hem even een week rot behandelen dan zou het daarna zelfs in theorie kunnen dat hij hier ziek geworden is. Hij krijgt heus wel goede medische zorg en binnen enkele dagen kan hij heus wel naar een ziekenhuis als dat echt nodig mocht zijn. Het is voor een groot deel toneel voor de buhne.

Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:30 | 4

Let op! Van Laarhovens Thaise vrouw Tukta kan mogelijk ook worden vrijgelaten in Thailand, en hier het restant van haar straf uitzitten. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren als van Laarhoven hier na een week weer vrij zou komen.

Rhenium | 18-01-20 | 22:41

@Rhenium | 18-01-20 | 22:41:
Precies, dat speelt ook nog. Plus alle andere gedetineerden in de toekomst. @bij gelegenheid Van Laarhoven cs spelen met hun advocaten dat ze het allemaal heel erg vinden, omdat dat uiteindelijk voor hen strafverlagend werkt als er nog een zaak komt. Het zijn heus niet werkelijk van die zeikers.

Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:44

@Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:44: Uw laatste zin: klopt, en maakt tevens deze zaterdagavond tot een lach waar geen einde aan komt. ;)

bij gelegenheid | 18-01-20 | 22:51
▼ 1 antwoord verborgen

Gegokt en verloren, geen medelijden mee. Komt straks alsnog als winnaar uit de bus, ook prima. Wel jammer voor zijn vrouw die waarschijnlijk wel onschuldig is.

DeTering | 18-01-20 | 22:17 | 4

Hoe ben je een winnaar als je de taise hel hebt meegemaakt en nog veel jaar moet brommen. Voor zijn belastingontduiking begint het eerlijke verhaal pas nu in NL maar dat staat los van alles waar hij nu onterecht voor gestraft is en wordt. Walgelijk verhaal allemaal.

deugfoob | 18-01-20 | 22:31

@DezeNicknameBestaat | 18-01-20 | 22:24:
Heb daar zelf geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is die NSB-mentaliteit van het OM om daar heen te vliegen en te gaan klikken met halve feiten.

Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:33

@Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:33: bewuste poging tot doodslag. Aanpakken die gasten.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:39
▼ 1 antwoord verborgen

Van laarhoven is, ik kan het niet meer terug vinden door de 99% onzin berichten rond crimineel laarhoven, NIET veroordeeld wegens wiet. Dat kan helemaal niet, want buiten Thailand gebeurd. Maar WEL wegens witwassen van crimineel geld, verkregen door de Nederlandse staat door ala vvd de belastingdienst op te lichten. (Hardwerkende ondernemer, u weet wel) In thailand zijn ze niet erg blij met criminelen die zich vestigen en vastgoed in Thailand kopen.
Dat wist Johan, en zijn Thaise vrouw donders goed, toch hebben ze de gok genomen, wetende dat ze in NL nog een lopende rechtszaak hadden lopen...
Waarom Thailand geen inzage mocht hebben in het volledige dossier weet niemand.

Analia von Solmsch | 18-01-20 | 22:16 | 3

Eigenlijk raar en heel anders dan in Nederland. Hier is het andersom en wordt zwart geld uit het buitenland gretig binnen gelaten. Enkele voorbeelden: Belastingvrij appartementje aan dhr. A. Pechtold van zijn Canadese vriend, de miljarden van multinationals die langs de zuidas vliegen, de financiering van gebedshuizen met geld uit oliestaten enz. Het is juist goed voor een land als er al dan niet crimineel geld van buiten in stroomt.

Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:37

@Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:37:
Giften uit het buitenland zijn belastingvrij en bij wet toegestaan dus dat appartementje van Alexander P. was niet eens zwart, hoewel er dus geen belasting over betaald is. Zal voor die andere geldstromen ook gelden. Het past gewoon allemaal binnen de wet en die Thai zouden er ook niks aan gedaan hebben als het OM daar niet was komen bedelen.

Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:40

@Watching the Wheels | 18-01-20 | 22:40: precies. In Thailand zitten ze er niet echt mee als een Europeaan een huis voor zijn gezin, ouders en familie koopt. En, over al het geld dat Thailand binnenkomt dient belasting betaald te worden. Puur een zaak tussen de (thais) belastingplichtige en de belastingdienst. Heeft Nederland niets mee te maken.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 05:43

De Laarhovens waren nooit werkelijk onschuldig. Maar dan dan Kaen: Moeten we in Nederland of ze in Thailand dan vieren terwijl die vrouw gewoon van iedereen het schompus kan krijgen?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-01-20 | 22:13

Knap werk van Feynman om alle feiten op een rij te krijgen.

hoogstetijd | 18-01-20 | 22:12

Lucas van Delft faalt, liegt en wordt weggepromoveerd.
Zo gaat dat in dit land met hooggeplaatste mislukkelingen.

Jan Dribbel | 18-01-20 | 22:11 | 1

Van Delft zit op dit moment in de, in een ander onderwerp gememoreerde, banenpool van hoge ambtenaren. Let maar eens op waar die opduikt!

F. Jacobse | 18-01-20 | 23:35

De handel in softdrugs is het fundament van de handel in harddrugs die vele slachtoffers kent.
Jammer dat johannes repatrieert is.

Ongeblustekalk | 18-01-20 | 22:10 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Klaarhoven.

Poesman | 18-01-20 | 22:10

Zonder Feynman hadden we nooit geweten dat Johan Van Laarhoven eigenlijk Jezus heet, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 18-01-20 | 22:09

Moeilijk hoor, het sterke werkwoord 'scheppen'.

Thomas333 | 18-01-20 | 22:05 | 1

Welke versie heb jij het over? Die van zand, of van de kindertjes?

EEnzame SchizofrEEN | 18-01-20 | 22:32

Kunnen we de naam van de verantwoordelijke krijgen, zodat we deze de volgende keer kunnen herkennen.? Is niet raar lijkt me, en een goede stok achter de deur om het werk goed te doen.

bigstone | 18-01-20 | 22:04

Dus omdat wietverkoop hier gedoogd wordt is die man zielig ofzo?

DrumPiet | 18-01-20 | 21:51 | 4

@Zeiss | 18-01-20 | 21:54: Wiet handel en naar de wet gehandeld?
Aan de ene kant ben ik blij met het feit dat Nederland nog ergens groot in is, en Brabant na de teloorgang van Philips nog enigszins d'r eigen broek kan ophouden.
Aan de andere kant slaat het natuurlijk nergens op, en is de dubbelslachtige houding met gedogen precies de oorzaak van heel problemen die we nu hebben in ons land.

De verwarde man | 18-01-20 | 21:58

Nee, je bent zielig als je door blunders van je overheid in een cholera gevangenis in Thailand terecht komt.

beldewouten | 18-01-20 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Café als kaffee spellen, dan komt ie nog goed weg met 100 jaar.

John McClane | 18-01-20 | 21:42

Het zal allemaal wel, maar John v/d Heuvel heeft een heel ander verhaal over die v Laarhoven (Telegraaf) en wie zo ongeveer de duurste advocaten (op Bram Moskovitz na) kan inzetten en zelfs een minister zover krijgt naar Thailand af te reizen, heb ik geen medelijden mee.
Jan met de pet krijgt dat niet voor elkaar in eenzelfde situatie.

Keyboardspeler | 18-01-20 | 21:36 | 7

@DezeNicknameBestaat | 18-01-20 | 22:19: De overheid verdiend goudgeld met de verslaving van roken. Als ze de fabrieken verbieden om dat verslavende spul in die sigaretten stoppen is het zo gebeurt met de verslaving. Kan er over mee praten, heb m,n hele leven gerookt en heb nu copd(eigen schuld) maar ben nu sinds 2 maanden gestopt met gemak moet ik zeggen. Maar de regering geeft nergens om alleen maar geld binnen slurpen en voor de rest kun je doodvallen.

roodborstje1 | 19-01-20 | 11:14

@bijna_raak | 18-01-20 | 22:09: Volgens deze redenatie zou Ebru dus ook gewoon in de Turkse gevangenis thuis horen. Gelukkig is dat niet zo. Dat het in geval van Ebru belediging betrof en in dit geval gedoogde handel zou geen verschil mogen maken.

Kukooo1 | 19-01-20 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Die straf in Thailand hoort hier helemaal niet te gelden, maar net te doen alsof mocht hij naar Nederland, dus vanwege '500 kwalen', is hij over een week of twee vrij man, ha, ha !

Doe mij maar twee ! | 18-01-20 | 21:36 | 1

Voor het maximale effect zou hij een looprek op tennisballen kunnen aanschaffen.

MickeyGouda | 18-01-20 | 21:59

Ik vind Van Laarhoven een prima illustratie van alles wat er mis is in ons land.
Internationaal gezien een grote crimineel, in Nederland vervolgd wegens de fiscus die nog centen van hem wil.
In het buitenland zwaar veroordeeld, door de staat geholpen er onderuit te komen.
Ziek!

De verwarde man | 18-01-20 | 21:35

Volgens mij is het ook niet zo heel handig om je als drugshandelaar in Thailand of Singapore te vestigen.

zwellevertje | 18-01-20 | 21:33 | 1

Nou, dat is Mieremet prima bevallen. Oh nee, ook niet.

John McClane | 18-01-20 | 21:43

Jarenlang in een Thaise cel is wel genoeg.
Verzin maar wat, gezondheidsredenen is een plausibele reden/smoes.

snapal | 18-01-20 | 21:27

Nou Feyn ‘Autist’ Man... een keer een stuk waar wél doorheen te komen is. Hou de lijn vol. Wellicht dat ik ergens in de verre toekomst je zoutloze shit nog eens voor de inhoud ende vermaeck ga lezen... wie weet.. ooit...

overVecht | 18-01-20 | 21:23 | 4

Neem FTM.

Rest In Privacy | 18-01-20 | 21:39

Feynman schrijft echt verreweg de interessantste stukken alhier. Misschien een keertje proberen om het te lezen als u niet gedronken of geblowd heeft?

Doctor Honoris Causa | 18-01-20 | 22:18

@Doctor Honoris Causa | 18-01-20 | 22:18: Dan ligt de lat dus niet zo hoog.

Rest In Privacy | 19-01-20 | 00:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf gewoon zeggen dat die VanLaarhoven gewoon nooit Thailand had moeten gaan.

VanBukkem | 18-01-20 | 21:17

Wat een goed journalistiek stuk van Feynman. Hulde!

Snoess | 18-01-20 | 21:17 | 3

Slijmbal...

overVecht | 18-01-20 | 21:24

Ben ik nou de enige die dit geen jota interesseert?

Schuldenbrau | 18-01-20 | 21:16 | 5

Niet echt, maar 't zet me wel aan het denken iets leuks uit de Oost te importeren.

kookie-kookie-schoonmaakie.

En natuurlijk neuckie-neuckie.

Padjepejer | 18-01-20 | 21:36

Nee hoor van mij had hij ook rustig zijn straf in Thailand mogen uitzitten. Best een fijn vakantie land.

echtpaul | 18-01-20 | 22:16
▼ 2 antwoorden verborgen

dat wiet bier gedoogd wordt wil nog niet ,eggen dat je dus ook geen belasting meer hoeft te betalen. Jouw hele stuk komt dus niet boven niveau Maaskantje.... Ik betaal helemaal niets meer...... We hebben het hier gewoon over een kutcrimineel, en die mag van mij wegrotten in Thailand. Niets niet zieluuuug.

mono-culti | 18-01-20 | 21:16 | 8

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!

kindapaas | 19-01-20 | 03:40

@Kuifje-naar-Brussel | 18-01-20 | 21:23: bedragen, natte vingerwerk. Zit ook zo'n ambtenaar alles int kwadraat te vermenigvuldigen. En jij als belastingplichtige mag het tegendeel bewijzen. Gaaf land. Stuurt zijn minister zomaar naar Bangkok. Nee, geloof maar dat die bloed aan hun vingers hebben. Het liefst hadden ze alles nog in stilte geregeld. En dan zit er nog een onschuldige vrouw vast dankzij de doortastende lastercampagne van de fiscus. Zum kotzen.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 06:11

@Ramses Sappie | 18-01-20 | 22:05: nee tokkie, bijvoorbeeld huisuitzetting en straf na kweek, verslaving end.

mono-culti | 19-01-20 | 08:51
▼ 5 antwoorden verborgen

"Het verklaart ook waarom het OM zo gepassioneerd is om Johan binnen te houden, met zo min mogelijk contact en medische verzorging."

Waar is dit op gebaseerd? Bedoel met name de medische verzorging. Dat zou heel kwalijk zijn.

Rest In Privacy | 18-01-20 | 21:14 | 3

Hij krijgt 3 x daags een injectie.
Sperma schijnt heel helend te werken, probaat middel tegen alles en nog wat.

Gokmaar | 18-01-20 | 21:19

@Gokmaar | 18-01-20 | 21:19:
Ja maar is wel weer dat spul dat de hele wereld, op allerlei gebieden van economische tot medische vlakken, helemaal naar de kloten helpt. Doordat dat spul zo goed werkt en zorgt voor gigantische overbevolking.

peterdh | 18-01-20 | 21:22

Een rare, op niets gestoelde, aanname van de scribent. Me dunkt

bij gelegenheid | 18-01-20 | 22:22

De Nederlandse overheid is te groot geworden en daardoor te machtig en arrogant geworden, ook is het democratische gehalte van ons land bijna nul. Er valt niets te kiezen, alleen wat stemvee.

Dutch_Holland | 18-01-20 | 21:14 | 1

"DE" we hebben het hier over een onderdeel die met een enorme achterlijke constructie te maken heeft.... een gedoogconstructie die alleen kan zijn geboren uit angst en/of corruptie.

litebyte | 18-01-20 | 21:27

De Thais vonder het prima wat de Nederlandse Justitie hun vertelde over van Laarhoven en zijn Thaise vrouw. Beiden werden opgeladen, vastgezet en hun bezittingen afgenomen. Die door de Thai in beslag genomen bezittingen zijn allang verdeeld en opgemaakt onder de belanghebbende daar. Daarom konden van Laarhoven en zijn vrouw niet meer vrijkomen en een claim indienen, het in beslag genomen geld was al weg. Met een mes in je rug van het Nederlandse OM en de moraal van de Thaise politie hadden de van Laarhovens geen verdere vijanden meer nodig.

Portemonnee van de A | 18-01-20 | 21:14 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 18-01-20 | 21:19:
Natuurlijk, de Thais hebben natuurlijk een terechte zaak, alsof ze achterlijk zijn zoals links in de Tweede Kamer impliceert. Het is voor iedereen duidelijk dat het OM in opdracht van D66 de CDA-minister politiek heeft gechanteerd tot deze roekeloze buitenrechtelijke actie.

smdyasc | 18-01-20 | 21:33

@Kuifje-naar-Brussel | 18-01-20 | 21:19: nee, het geld was afkomstig uit 'drugshandel'. Anders had hij gewoon in Thailand belasting kunnen betalen. Bewust geflikt door de Nederlandse overheid. Voor mij doodslag met voorbedachten rade. Anders sturen ze echt geen minister. Dat zegt al dat ze bloed aan hun handen hebben.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 06:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe meer aandacht voor deze levensvernietigende blunders van de staat, hoe beter. Over de aandacht in de media heeft hij de afgelopen dagen niets te klagen overigens, de kranten staan er bol van.

beldewouten | 18-01-20 | 21:12 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 18-01-20 | 21:18: Naar mijn weten is er nog geen aanklacht. Alleen een onderzoek, maar gezien dat al jaren loopt... Maar kan het mis hebben, volg het niet echt. Het lijkt mij hoe dan ook geen reden om iemand jarenlang in een Thaise cel te doen belanden.

beldewouten | 18-01-20 | 21:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn vorige werkgever. Heeft nu een module aan haar werknemers uitgegeven over integriteit. Die regels zouden ook moeten gelden voor die hele typhus zooi die men 2de kamer noemt. Schorem is het. Gewoon schorem. En dat moet ons vertellen hoe het moet ? Schorem is het en niet anders.

Gokmaar | 18-01-20 | 21:10

Naïeve jokert.

Montgomery Burns | 18-01-20 | 21:09

Gezien dat dit nog een enorme juridische dikke staart kan krijgen waar het OM enorm voor op zn flikker kan krijgen met grote (financiele) en persoonlijke gevolgen voor verantwoordelijk bestuurders zou ik als dhr. John van L. maar extra voorzichtig slapen voordat je het weet wordt je doodziek.

litebyte | 18-01-20 | 21:09 | 1

Heel eigenaardig dat hij niet een uitgebreid medisch onderzoek mag ondergaan.

dagpauwoog | 18-01-20 | 21:16

Mag zijn vrouw wegrotten in een Thaise cel of komt zij ook naar Nederland?

dagpauwoog | 18-01-20 | 21:08 | 1

Ze kijkt zo lief. Laat maar komen,heb je waarschijnlijk meer aan dan vrouwen waar je het gezicht niet van kan zien.

miko | 18-01-20 | 21:48

Wat als deze gast Marokkaan was? Dan ook deze fophef?

Ignatius J Reilly | 18-01-20 | 21:08 | 4

@Ignatius J Reilly | 18-01-20 | 21:11: Zat! Zowel in Marokko als hier.

litebyte | 18-01-20 | 21:19

Waarschijnlijk niet, misschien wel, je weet het nooit he. Beetje zoals het antwoord op de vraag of die Marokkaan uit 020-gaza geen strafblad heeft

peterdh | 18-01-20 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal leuk en aardig maar als je als trouwe burger je belastingaangifte per ongeluk te laat uploadt heb je automatisch een boete die je uiteindelijk wel moet betalen. De softdrugssector echter heeft een groot grijs gebied waarin ze mogen opereren zonder al teveel controle. Van Laarhoven heeft een vermogen witgewassen en het is zonneklaar dat dit bestraft moest worden. Laat niet onverlet dat het Ministerie van J en V vooral gekenmerkt wordt door notoire PR-clusterfucks en dit is de zoveelste. De topambtenaar zal straks wel weer snel doorrouleren. Nu het nog kan.

de Voorzittert | 18-01-20 | 21:07 | 1

Lul je maar wat in de ruimte of heb je ook even nagedacht?

Als de Nederlandse staat coffeeshops toestaat maar ze niet legaliseert, dan kan een coffeeshop eigenaar niets anders doen dan witwassen. Dat is nu juist het hele punt.

DezeNicknameBestaat | 18-01-20 | 22:12

#FreeJohan

Wiet moet legaal, en met een gedoogbeleid moet dus ook iedereen op vrije voeten. Schurkenstaat Nederland moet zich schamen.

WahedPissebed | 18-01-20 | 21:07 | 1

De meeste wiet in Nederland wordt geexporteert naar het buitenland. Nederland is vooral doorvoerland (goede infrastrcutuur en relatief lage straffen) en ontwikkel- en kweekland (goed kennis en lage straffen met klein pakkans.)

litebyte | 18-01-20 | 21:18

De rode draad is wel weer een OM dat compleet de weg kwijt is.

smdyasc | 18-01-20 | 21:07

Wat zijn de standpunten in deze van de twee partijen die in de poll van dit moment hoogste scoren?

hotnot | 18-01-20 | 21:05

The Spice must flow ...

Hurdy Gurdy Man | 18-01-20 | 21:04

Vreemde dubbele moraal houdt men er op na als het om de volksgezondheid gaat aangaande de wiet. Dit bedrijf mag dan weer wel legaal opereren. Snapt u het nog?

bedrocan.com/about-us/

Finn | 18-01-20 | 21:04

Deze zaak is ontegenzeglijk onverkwikkelijk. Desondanks vind ik het moeilijk om mee te voelen met iemand die zijn geld verdient met drugs, zelfs al is het soft drugs.

MickeyGouda | 18-01-20 | 21:03 | 9

@MickeyGouda | 18-01-20 | 21:42: lol. legaal is ook maar een subjectief arbitrair begrip en absoluut niet een goede maatstaaf voor ethiek indien het als enige maatstaaf wordt toegepast...

TheBurnerMan | 19-01-20 | 09:16

@MickeyGouda | 19-01-20 | 06:34: Thaise/Aziatische dames volgzaam? hahahahaha, echt niet. Ze hebben charme, iets wat veel westerse vrouwen verleerd zijn. Verder doen ze ook gewoon waar ze zin in hebben.

vansuyle.com | 19-01-20 | 11:31

@MickeyGouda | 19-01-20 | 06:34: Die laatste opmerking was geen directe reactie op uw tegel, maar hintte op een verband tussen sommige eerdere opmerkingen over de Thaise vrouw in dit verhaal, en de onfrisse praktijken van Heineken waarnaar ik verwees; meer specifiek de zgn. 'beer girls' in bijvoorbeeld Cambodia en (later) Afrika.

OverdaanDerOnderheid | 19-01-20 | 16:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Een heel triest dossier; Johan eraan naaien in Thailand omdat de strijd tegen hem toen hij nog in NL verbleef reeds verloren was door het OM.

073Cab | 18-01-20 | 21:02 | 2

Had ie maar gewoon belasting moeten betalen.

WayneGretzky*99* | 19-01-20 | 00:30

Als je in een land woont waar de overheid een gedoogbeleid toepast op een 'industrie' waar jaarlijks vele honderden miljoenen in omgaan en waar zware criminaliteit mee verbonden is met enorme witwas praktijken van ammateur voetbalclubs tot aan grote vastgoed investeringen in het buitenland via allerlei door grote accountant bureaus opgezette constructies dan weet je dat eigenlijk in een narco staat woont met een zeer hoog percentage verantwoordelijk bestuurders wat uit angst en/of corruptie geen bips durft of wil veranderen.

litebyte | 18-01-20 | 21:01

Wel heel veel geld witgewassen, deze Van Laarhoven. Twintig miljoen, las ik. Dus een gevangenisstraf lijkt me op zijn plaats.

Rest In Privacy | 18-01-20 | 20:59 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 18-01-20 | 21:39:
Nee, tuurlijk. Geheel mee eens. En geen heilig boontje, maar wel gewoon een inwoner uit Nederland. En de Nederlandse instanties moeten elke Nederlandse burger gelijk behandelen. Of dat nou de 200 miljoen van Shell is die ontdoken wordt voor de belasting, of de 100 euro die jij "per ongeluk" verkeerd te weinig hebt ingevuld op je blauwe formulieren. En dus ook van Laarhoven. De onheilige sperzieboon met een slecht geweten.

peterdh | 18-01-20 | 21:43

In Thailand is zijn handeltje illegaal, ook al gebeurt het in een ander land. Daarom is hij volgens de vigerende wetgeving veroordeeld, geheel terecht. Niet zo snugger ook om in een land te gaan wonen waar je witgewassen drugsgeld tóch foute boel is.
En daar loopt Feynman met een wijde boog omheen: zijn straf in Thailand is volkomen terecht. Sterker nog: in Nederland is drugshandel óók strafbaar, al wordt het gedoogd. Maar dat laatste geeft niemand een vrijbrief van rechtsvervolging. En omdat Nederland het strafbaar heeft gehouden, moet hij in Nederland de rest uitzitten.
Was hij voor homoseksualiteit in een islamitisch land veroordeeld en hij was uitgeleverd aan Nederland, dan had hij hier geen straf hoeven uitzitten. Maar ja, dan word je dus ook niet uitgeleverd.
Al met al komt hij er nog goed vanaf. Zonder dat hij door het Nederlandse OM voor de bus is geduwd waren de Thai er ook wel achter gekomen.
Dus droog die krokodillentranen nu maar af, ook jij Spong, en aanvaard je straf als een vent. Als een niet zo snuggere vent, dat is.

Busverhuur | 19-01-20 | 09:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Taaise ho....

miko | 18-01-20 | 20:58 | 18

@MickeyGouda | 19-01-20 | 10:10: oh, was het zo bedoeld? Omdat u aangaf de eerste week nam ik aan dat u het met de stelling eens was. In dit geval gaat mijn ergernis aan u voorbij en treft de lytebite, neem me niet kwalijk. U bedoelt hetzelfde als ik.

SlimmeBelg | 19-01-20 | 12:58
▼ 15 antwoorden verborgen

Het kijkt wel de toeslagen-affaire. VVD regeringen zijn verrot. Een schande, moreel besef van een pinda. Kijk maar wie er voor de VVD en D66 in de Tweede Kamer zit en wie minister is.

Nichtsneues | 18-01-20 | 20:56 | 1

Het is voor lafheid door een combinatie van incompentie en angst.

litebyte | 18-01-20 | 21:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl