Heeft u woorden voor "Roodkruisnegeerders"?
Automobilist is wel klaar met de 'knopjesdrukkers' bij Rijkswaterstaat
Social
Het is druk op de weg. Dat komt omdat de grenzen wagenwijd openstaan, omdat er iedere week een asielinstroom geïmporteerd wordt, omdat de werkloosheidscijfers recordlaag zijn & omdat bejaarden en gepensioneerden niet meer achter de geraniums zitten. In de verkeerstorens van Rijkswaterstaat vinden ze het leuk om met een druk op de knop complete snelwegen dicht te gooien. Ligt er bij Hoorn een spanband op de A7 dan gaan bij Purmerend de kruizen al op rood. Dooie duif op de A4 bij Den Haag? Dan gaan bij Schiphol de kruizen al op rood. Afgewaaide boomtak op de A12 bij Arnhem? Dan gaan bij Bunnik de kruizen al op rood. De automobilist is er wel klaar mee. Vroem. Vroem.
Reaguursels
InloggenGewoon lul?
Kruisridders
Knopjesdrukker bij rijkswaterstaat, koffie soucijzebroodje en maar lachend naar het scherm kijken. Afrit Blaricum a1 vanuit amsterdam ook zoiets je mist de afslag als je het niet weet... De eikels.
De otootjesrijders: verstand op nul, voet op het gaspedaal, en... rijden als gekken maar!
Eigen rijders.
Een baan afkruisen die leeg is wordt zo weer benut.
De rode X: rijstrook alleen toegankelijk voor transgenders?
Rood kruis moet je je altijd aan houden! 9/10 keer is de reden niet per se zichtbaar, maar die is er wel!
Wat overigens wel onzin is: die borden langs de weg: "bij rood X is de rijstrook afgesloten" o.i.d.
Je zet toch ook niet langs een stoplicht: "bij rood licht stoppen, bij groen licht rijden, bij oranje licht extra gas of hard remmen, ligt er beetje aan of je poes of tijger bent"
Ik vind de X ook gek in dit verband. Bij een stoplicht schrijf je ook niet bij een groene O doorrijden. Het is een kruis, geen letter X.
Ik pleit voor grijze kruizen. Van 2 meter dik beton die uit de weg schieten als er iemand op de knop drukt. Niet te missen als je op je telefoon zit te turen.
Tevens ideale oplossing voor al die fietsers die met hun phone zitten te klooien. Keihard en genadeloos op hun bek.
Rode kruis negers
Mensen kunnen niet eens fatsoenlijk op hun eigen weghelft het verkeer in de gaten houden als er niks op de weg is.
Dus terecht dat er bij rommel op de weg een rood kruis komt te staan. Wat mij betreft zetten ze alle rode kruizen aan, wat zal mij het boeien.
Bedoel je nou: zet alle rode kruizen maar aan, boeit niet, ik rij toch wel overal waar ik wil?
@mreasyaloha | 17-01-20 | 16:27: inderdaad zo komt het wel over
De dag dat hetnetwerk van RWS plat gaat, zal de eerste dag in de Nederlandse geschiedenis worden zonder files !
Eensch. Die gasten creëren chaos.
Rode kruizen, terwijl er volgens sommigen niets aan de hand is. Echt?
Wel eens nagedacht over couveuse of orgaan transporten?
Voor zo'n transport aanvangt, wordt in samewerking met de Politie en Rijkswaterstaat, de snelst mogelijke route bekeken. Rijkswaterstaat maakt middels die rode kruizen zo snel mogelijk de te rijden rijstroken van te voren leeg. Zodat het transport, waar dus levens van afhangen, overal in 1 ruk vrije doorgang heeft samen met Politiegeleiders/blokkers. Rijkswaterstaat sluit nooit rijbanen af zonder gegronde redenen! Misschien moeten lieden die dat denken eens een dagje meekijken in de meldkamer of, beter nog, vlak achter een " botswagen" gaan staan!
Koekwauzen!
Als dat waar is, waarom staat er bij de foto dan een vaag verhaal over geen woorden hebben in plaats van een paar woorden te spenderen aan de reden voor de afsluiting? (zowel voor de doorgaande baan als voor de afrit)
Als het allemaal zo belangrijk is dan zal RWS vast reden voor elk krijs registreren dus misschien waag ik nog wel een WoB aan de gegevens van deze maand om te zien wat er nu echt aan de hand was.
@W_F | 17-01-20 | 15:00:
Doen!
Ik vrees helaas dat steeds meer mensen enkel aan hun eigen belang denken en niet aan dat van anderen. Dat zie je toch ook al bij ambulances die gehinderd worden. Want stel je eens voor, 1 minuut later aankomen op je plek van bestemming omdat je opzij moest voor een ambulance.
Nederland wordt egocentrischer en onfatsoenlijker. Enige dat helpt is keihard bestraffen en torenhoge boetes opleggen. Helaas.
Onzin GS. Gewoon een gevolg van gebrek aan fatsoen. Ja, zowel overheid als ook de burger.
Vreemde kruizen ook. Waarom zou je de rechter rijstrook én een afrit tegelijk afzetten? Als je een obstakel al voorbij bent is de afzetting niet meer nodig en als het obstakel nog komt dan heb je er op de afrit of op de doorgaande weg geen last van.
Kijk dat is top! Je snapt het niet maar je stelt jezelf in elk geval nog vragen!
Een rijdende afzetting werkt over het algemeen beter dan die signalering boven de weg, maar die zal wel wegbezuinigd zijn.
Ja, een rijdende afzetting is er ook direct met een druk op de knop ja.
Oorzaak, gaan we weer: RWS die mannetjes in gele autootjes om het minste of geringste rijstroken of hele wegen laat afzetten, waardoor er meer files ontstaan. En dan 's avonds tegen moeder de vrouw opscheppen dat hij bij de langste file van de dag heeft gestaan.
Helemaal puur om jou te zieken! Wat een wereld hè? Geen context niks maar toch gewoon een mening. Treurig volk zijn we geworden!
Rood kruis van Thierry heeft zijn wijf weer uit de fvd Jaguar geflikkerd .... boem splash opgelost
Veiligheid voor alles toch?!
Dus voortaan standaard alles op rood. Alléén groen als 100% bewezen is dat het veilig is
Ja man! Echt wel de schuld van asielzoekers!!!
Rode Kruis collectanten. Maar het enige juiste woord is ASO. Mensen die ook hun peuk uit het raam mikken vermoed ik. Maar goed, de camera's draaien en de bekeuring valt vanzelf op de mat. Deze mensen verdienen een rood kruis op hun rijbewijs.
Vriend van mij dacht ook eens bijdehand te zijn en negeerde een rood kruis. Lag een steigerpijp op de rijbaan. Ohja hij rijdt geen motor meer.
Hoe vervelend het ook is. Rode kruizen moet eerbiedigd worden. Ze kunnen die krengen moeilijk oranje gaan maken.
Ritsen Werkt en geeft de minste opstoppingen.
Als je lekker aso tot het eind gaat doorrijden dan ga je opstoppingen creeeren.
Rijkswaterstaat (met hun 'wij hebben hier geen woorden voor') maakt keer op keer de levensgrote denkfout door er vanuit te gaan dat automobilisten die rode kruisen ook actief zién. Wat je – bijvoorbeeld in het geval van dit filmpje – namelijk ziét als automobilist, zijn andere auto's die wel gewoon afslaan. En dus neem je aan dat dat oké is. Grotendeels onbewust wordt dat rode kruis dan over het hoofd gezien. Lekker makkelijk dus van Rijkswaterstaat om die schuld en verantwoordelijkheid dan maar bij die mensen in auto's te leggen, terwijl ze het zelf niet duidelijk en zichtbaar genoeg geregeld hebben. Doe daar dan wat aan, zou ik zeggen. En vertrouw niet alleen op zo'n matig zichtbaar (en bovendien door zeer logisch verklaarbare psychologische processen genegeerd) rood lampje, hoog boven het wegdek. Dus Rijkswaterstaters, kom achter die luie camera vandaan en ga gewoon de straat op om de boel af te zetten en in goeie banen te leiden. Scheelt meteen een hoop frustratie, daar in die kijk-fauteil. Gratis adviesje, geen dank.
Nou dat is zeker de grap van de dag.
U diagnose is micropsie , mogelijk neurologisch danwel optisch als je grote voorwerpen niet goed kan waarnemen.
Ik denk toch dat u, zeker gezien dit filmpje, een punt heeft. Die witte pijl zou best beter mogen knipperen en het eerste rode kruis ook. Maar dan moeten ze voor de zekerheid onder het tweede rode kruis een ketting met op ooghoogte een sloopkogel hangen.
@Datgingniegoed | 17-01-20 | 13:17: En nog ontzettend waar ook.
@I.P standing up | 17-01-20 | 13:30: Onzin.
@Tjemig | 17-01-20 | 13:36: Kijk, dan is het tenminste al duidelijker. En doet Rijkswaterstaat tenminste wat meer moeite dan alleen zo'n gratuit lichtje aanzetten vanuit hun lamme hangmat.
Heel herkenbaar al die idioten die bewust tot het einde rijden van een afslag en zich ertussen proppen, waardoor iedereen erachter weer op de rem moet gaan staan.
Veel Volvo en Audi rijders overigens van bedenkelijk allure.
Zoiets zegt alleen een Ford- of Fiat-rijder, of zoiets van bedenkelijke klasse.
ex lada 2105 rijders
@woordgrap van de dag | 17-01-20 | 13:06:
Kijk eens aan. Iemand die onbewust een groot rood kruis niet ziet vanwege psychologische druk tijdens het rijden, maar wel zijn eigen rijstijl herkent. Volvo v40?
@I.P standing up | helemaal herkenbaar wat je zegt en ik rij veel, vooral de Volvo is mijn ervaring.
Nog even en ze gaan spijkermatten uitrollen.
Als je die rode kruizen te pas en te onpas aanzet, neem je ze ook steeds minder serieus. Totdat er wel een keer noodzaak voor een rood kruis is (ongeluk, werkzaamheden) met alle gevolgen van dien... Wanbeleid.
Ik denk dat dit filmpje ook met jou verstandelijke vermogens nog wel te volgen is. rijkswaterstaatverkeersinformatie.nl/...
Precies dat. Spot on.
Nope, objectvrees. Veel bestuurders trekken hun voertuig naar links wanneer ze iets op de vluchtstrook zien staan. Kunt u nadenken over de gevolgen.
Leg mij eens uit waarom de linkerbaan van de A12 tussen Utrecht en Veenendaal vrijwel altijd dicht is ?
Heeft te maken met uitstoot achterlijke regelgeving.
Omdat Rijkswaterstaat voor miljoenen een rijbaan heeft laten aanleggen die te smal is.
Typisch, die vele 'ik rij uiteraard ook gewoon door' reacties hier. Veelal mensen die vast een baan hebben die geen enkele verantwoordelijkheid of beslissingsbevoegdheid vraagt. Dan moet je je toch ergens laten gelden, en waar beter dan achter het stuur? De linkerstrook is van jou, en die met het rode kruis erboven ook - dat beslis je toch mooi zelf maar even. In pak 'm beet de rij voor de kassa van de supermarkt durf je dat dan weer niet, overigens - want dan kun je een grote mond of een klap voor je bek krijgen.
+1
Precies dat!!
Ik snap dit wel. Die rode kruizen zijn niet inclusief. Ik stel voor er rode halve manen van te maken, moet je zien wat voor verschil dat maakt!
Als iemand met een lekke band op de vluchtstrook staat gaat er al meteen een rijstrook op rood, en dat komt omdat er overijverige mannetjes van de rubber tegel generatie achter de knoppen zitten en zich te pletter vervelen en dan bij elke scheet hun vingertje begint te jeuken en dan op de knopjes gaan drukken.
En hoe groot is de kans dat u tijdens uw werk kapot wordt gereden?
Uw reactie, en die reacties in het Twitter-linkje, zijn typerend voor de moderne automobilist: ik voor alles. Richting aangeven: nee. Afstand houden: nee. Rood kruis respecteren: nee. Want het gaat om ik, ik , ik.
Ga zelf eens op bezoek bij een verkeerscentrale zou ik zeggen, misschien leer je er nog wat van.
lijkt me dat op zijn minst één rijbaan op 50 kon worden gezet.
Door onnodig afkruisen in het verleden gaan mensen het nut ervan relativeren kennelijk
@Binnenbaan | 17-01-20 | 12:22:
Vroeger, toen alles beter was, hadden we geen matrixborden en deden we gewoon snel een lekke band verwisselen zonder eerst een geel hesje aan te trekken en de familie achter de vangrail laten bivakeren, en duurde dat niet langer dan 15 minuten. Nu word er gedaan alsof er een mega ongeluk is gebeurd en word er gewoon onnodig een file veroorzaakt van van 5km en wat de economie gewoon tonnen kost.
Daarom opzouten met dat overdreven gedoe, want je ziet nu wel dat mensen die kruisjes gewoon gaan negeren, en dat gaat een keer fout aflopen als er dan eens ECHT wat aan de hand is.
@von sokkenstopfen | 17-01-20 | 13:16:
Ach wat een held ben jij. Lekker je linkerband wisselen op de vluchtstrook. Niks aan het handje. Dat zie je bij kinderen ook. Geen angst omdat ze het niet kunnen bevatten.
Die rubberen tegel mannetjes en overige RWS huppels zijn namelijk laag opgeleiden. En zoals iedere psycholoog zal beamen; je moet geen autoriteit en bevoegdheden geven aan laag geletterden. Kijk ter illustratie maar naar het ijverige, maar totaal overbodige gedrag van BOA' , GOA's, SOA's en overige nitwits. Zal wel wederom een boel boze reacties opleveren van vele reaguurders die hier altijd Reuze tégen de overheid en haar "diensten" aanschoppen en tevens zo goed als chronisch in een deuk liggen m.b.t. de huidige Rubberen Tegel Maatschappij. Soit.
En terecht. Ook al merk je niet meteen waarom het is, jammer dan.
Voor hetzelfde geldt staat er iemand met pech op die strook en knal je er tegenaan. Of ze zijn net klaar en hebben het kruis nog aan staan, wat gaat ons dat aan.. doe toch gewoon rustig.
Kennis stond laatst met twee kindjes zo stil.. ze had veel geluk em respect dat de baan zo snel op een rood kruis werd gezet en men zich daar ook aan hield.
Geld# en te snel getikt
En daarom moeten ze dus alleen aanstaan als er ook echt wat aan de hand is op die betreffende rijstrook.
Twee keer rode kruis negeren: rijbewijs kwijt. Kijken hoeveel haast we dan nog hebben. Verkeerscentrales spelen geen boter kaas en eieren op de matrixborden he, rood kruis is altijd met reden (ook als jij als automobilist niet meteen ziet welke reden dat is).
Precies!
Nouuuuuuuu..... daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.... dat is een gat in de markt! Boter kaas en eieren op matrixborden, kan je op de camera's zien wat je doet.
Ik zie een markt!
Bullshit! 9 van de 10 keer is er dus helemaal niets aan de hand. Er bevind zich dan niets of niemand over de totale lengte van de rode kruis zone. Let er is maar is op voortaan... (Je moet niet zo'n blind vertrouwen in het gezag hebben, maar zelf je ogen vooral is open doen. De overheid maakt geen fouten dus?)
@_Roy_ | 17-01-20 | 13:00: psssssst de overheid leest mee! Nu gaan ze Roy alleen nog maar vaker bewust in de weg zitten. Hou vol Roy!
Het probleem is dat ze vaak een paar kilometer aanstaan zonder dat er ook maar ergens een reden te bekennen is en ze dan weer doodleuk uitstaan. Dat demotiveert mensen om zich er aan te houden. Zet ze alleen aan als er echt een reden voor is. Dat zou het probleem voor het grootste deel oplossen.
Dit.
Plus dat "einde rood kruis" ook altijd onduidelijk is. Net als "einde snelheids beperking". De matrixborden gaan gewoon plots uit, zonder eerst enige tijd "einde verbod" te tonen.
Dat maakt niet uit. Het is niet aan u of mij om daarover te beslissen of gedemotiveerd te raken.
Het kan ook zijn dat ze net klaar zijn.
Je speelt met levens door het te negeren, het slaat helemaal nergens op.
@frickY | 17-01-20 | 12:08: tja, het is ook allemaal erg moeilijk niet waar. Zo maar zelf afleiden dat het einde van de beperking ook daadwerkelijk het einde van de beperking is.
@letopuwzaak | 17-01-20 | 12:10: Helaas denken veel automobilisten wel dat ze slim en capabel genoeg zijn om die beslissing te nemen. Zijn ze uiteraard niet.
De redenen dat er over een groot traject de kruisen aan staan is om het verkeer de mogelijkheid te geven om te “ritsen” op een veilige en efficiente manier zonder teveel opstoppingen.
Is schuld van RWS zelf. Hebben hun eigen "Rode Kruis" geloofwaardigheid ondermijnt. Voor ieder miniscuul scheetje worden rijbanen tot en met complete tunnels afgesloten! Automobilist heeft dit eindelijk door en neemt recht in eigen hand. Zouden méér mensen op meerdere gebieden moeten doen.
Ach daar heb je weer een specialist...! Zou het mogelijk zijn dat je door beperkte mogelijkheden niet alles kan beoordelen?
@slappe darmklem | 17-01-20 | 11:49: U wilt niet weten hoeveel kilometers er gemaakt worden op de weg hier en zelden is een rood kruis gebruikt waar het voor bedoeld is. 8/10 keer is het te vroeg of te laat en staat het er voor jan doedel. Mensen hebben dit door en daarom rijden ze door, niks geks aan.
Walgelijk dit soort reacties.
Het is niet aan ons en dit zouden helemaal niet meer mensen moeten doen.
Snap dat de reden niet altijd even plausibel is, maar negeren is geen optie. Je brengt anderen in gevaar die daar kunnen staan.
Hoe kan je zo egoïstisch zijn.
Nou lekker om te weten dat zoveel mensen die kruizen negeren.
En dan ook nog geen afstand houden. Gaat lekker zo.
@RickVogelschrick | 17-01-20 | 11:43 Prima: als u voortaan een ambulance belt komt die niet. Gewoon, omdat ze wel vaker voor niets worden opgeroepen. Fijn hè, mensen die het recht in eigen hand nemen?
@Nipplechip | 17-01-20 | 11:53
Wel gek hoor. Hoe bepaal je nou of dat rode kruis er terecht hangt of niet. Het is door puur egoïsme ingegeven gedrag.
Door deze mentaliteit is het vaak zo’n puinhoop op de weg.
Ik heb een hekel aan u als chauffeur.
Mijn vrouw heeft ook wel eens een rood kruis, maar ook de rode zee moet worden bevaren.
Even oom agent bellen of die daar wil posten. Is een goudmijn. Of misschien kunnen de flitsers omgeschoold worden? Oh nee wacht, die zijn al druk met het 100km/u handhaven.
Ben al tijden donateur van het Rode Kruis. Goeie club. Ze vragen wel vaak om een extra bijdrage; altijd van die brieven met CJIB. Zou dat geen oplichting zijn?
Op zich zou het verkeer er misschien best langs kunnen, maar aangezien er heel wat bestuurders tussen zitten die met hun telefoon of weet ik wat bezig zijn, heb je als berger liever wat meer ruimte tussen de plek waar je moet werken en het langsrazende verkeer.
Schapen op wielen.
Hé Pritt, ook jouw afslag en nu een bon gekregen ofzo? Zullen we er gewoon vanuit gaan dat de mensen van de kruizen ook gewoon graag alles open houden en dit doen voor onze veiligheid en niet voor hun eigen lol/de staatskas?
Kruisontkenners.
KochCrossers.
Of toch gewoon hardwerkendeKruisridders.
Man man is toch ook wel een plek geworden voor complete zuurbakken inclusief Pritt zelf. Ze weten allemaal zelf precies wat goed is en wat niet. Dat bepalen ze zelf wel! Roodkruisnegeerders zijn zure reaguurders en daar moet je het rijbewijs vanaf pakken.
Ik heb wel eens langs de kant gestaan bij wegwerkzaamheden met mijn dochtertje van toen 5. Dan ben je heel blij met die rode kruizen. Mij hoor je er nooit meer over mopperen.
Heb jaren geleden, toen je nog zelf nog even een wiel wisselde ook eens een rood kruis aangevraagd. Werkte snel en veilig. Vraag mij trouwens af of millenials überhaupt nog een wiel los zouden kunnen krijgen.
En dan op dat Twitter bericht allemaal van die overdreven verontwaardigde berichten. Had van de week ook nog op de A12 twee rode kruizen met dikke file als gevolg. Er stond paar kilometer verderop een mevrouw met een klein kia-tje met lekke band en een boomer van Rijkswaterstaat erachter op de vluchtstrook. Mevrouw stond in een vrolijk hesje achter de vangrail, grijze Rijkswaterstaat BOA ernaast. En daar werden dan twee banen 4 kilometer lang voor afgesloten.
Ik snap het rode kruizen genegeer wel.
Ik las negers
Nu u het zegt lees ik het ook zo. Het is overigens frapant dat ik nog nooit een niet-blanke Rode Kruis vrijwilliger heb gezoen. Of is dat één van de laatste bastions van de (boze) witte man of vrouw?
@Haringkoning | 17-01-20 | 11:11: De vraag is of ze door u gezoend willen worden.
Freudian slips all over the place
Misschien alleen rijstroken rood afkruizen als er daadwerkelijk iets is?
Scheelt ook nog eens stroom. Die kruizen staan maar aan de hele dag.
En wat wou je doen wanneer er op die afslag daadwerkelijk iets is? De boel blokkeren?
@Papa Jones | 17-01-20 | 11:30: Ruitenwissers aan en gas geven .
Artikeltje 5, wellicht? Posten en innemen dat rijbewijs. Teruggave op straffe van een dikke bon, niet de standaard trieste 240 euro.
Ze zijn ook wat enthousiaster geworden met afkruizen en snelheid beperken. Waar men vroeger alleen de snelheid omlaag bracht vanwege iets op de vluchtstrook doen ze nu de rechter rijstrook dicht. Berging op de rechter rijstrook betekent 2 stroken dicht. Is goed voor de veiligheid van de bergers, maar het heeft natuurlijk wel zijn weerslag op de file erachter. Bij kleine ongelukjes is er veel meer overlast tegenwoordig... maar ze zijn vaak wel onwaarschijnlijk snel met het opruimen, dat dan weer wel. Tot zover prima.
Maar snelheidsbeperkingen... 5 baans weg, 130. Is de uitvoegstrook een beetje druk, dan zijn de rechter 2 banen opeens 70 en de rest 90. Wegwerkzaamheden hetzelfde: vaak te veel banen met een vaak onnodige snelheidsbeperking. Kan me voorstellen dat mensen dan ongeduldig worden en een beetje doorrijden. Niet verstandig uiteraard... want net zo vaak is de beperking wèl in lijn met de gevaarzetting.
Ja Audi/Volvo/Renault rijders.
Vergeet die subsidiesponsen in een Tesla niet.
Tamponisten !
Menstruatie-ontkenners
Ach, als ze via scannen vol-automatisch parkeerboetes, snelheidsovertredingen, appende bestuurders, gordelweigeraars en weet ik niet wat een boete op de mat kunnen leggen moet dat hier ook niet zo moeilijk zijn lijkt me. Spekt de Stasi-kas weer een beetje. Heeft Rutte en zijn club weer eens te ver doorgezakt tijdens een EU-borrel in Straatsburg? Zetten ze een weekje even willekeurig wat rode kruisjes op de AX en de A-huppeldepup en hoppa: borrel weer dubbel en dwars terug verdiend. Ik zeg: Mark, waar wacht je op. Techniek is er. Nederland heeft al schijt aan de rode kruizen. Kassa!1!!
Van mij mag het
Helemaal raak Pritt!!
Veiligheidsdenken is een theoretisch construct geworden. los van elke realiteit.
En de automobilist is een onnozele kleuter. (En helaas werkt die bejegening ook nog eens als self fulfilling prophecy).
Helaas merk je heel goed dat ze niet meer zelfstandig kunnen nadenken,zijn al zo murf gebeukt door al die regels en drammen dat ze in het buitenland vaak brokken maken simpel omdat ze zich niet kunnen aanpassen.
Zonder verkeerslichten snappen ze niets meer van voorrangsregels,aardig wat Nederlandse gebruiken en gedrag mag juist in het buitenland niet,zorgen vaak daarom voor files en ongeluken.
Ik las Roodkruisnegert en dacht meteen dat het inderdaad tijd wordt voor een zwarte Sinterklaas
#metoo
Sja, in Nederland hebben we wel vaker last van verbieden. Komt omdat we met z'n allen gek zijn opregeltjes en het vingertje naar elkaar en anderen op te heffen. Heb het al eens genoemd, kijk voor de aardigheid eens naar het aantal gebods- en verbodborden + stickers + strepen + aanwijzingen als je vanuit Duitsland of Belgie dit land weer binnenrijdt.
Ik lach er maar een beetje om; mensen hebben niet door dat dat het gevolg van onze klaagcultuur is waardoor we in feite onze overheden mandaat geven door weer een stukje individuele vrijheden af te pakken, sterker nog, we klagen als ze het niet doen. En dan komt er op een gegeven moment een weblog met een cartoon van een minster met overal canera's uit haar haar en daar zijn we dan met z'n allen boos om.
Goh, wie hebben er met z'n allen nou voor gezorgd dat zoiets in de eerste plaats al mogelijk was. Inkijken van bankrekeningen, trajectcontrole, ov-chipkaarten, niemand beweegt meer anoniem over de weg, je sociale media, waar zelfs je boordje frikandel op staat of die foto van jezelf in de badkamer voordat je gaat pitten.
Gek he...
Ze hebben hier om de hoek juist álle borden weggehaald bij een complexe kruising/dubbele invoeg/fietservoetgangerkriskras situatie.
Werkt perfect, vrijwel geen ongelukken meer, men past zich op een natuurlijke manier aan.
Was sowieso niet tegenop te beborden, je zag geen moer meer door al die borden waar je toch al geen tijd voor had om te lezen en op te reageren,
kon je nog beter tegelijkertijd appen en bellen.
@vander F | 17-01-20 | 10:42:
Dat is dan een unicum maar het somt mijn tegel wel aardig op. Gaat er iets mis, gaan we naar anderen wijzen en krijsen ( liefst ook de overheid want die had moeten zorgen dat... ). Nee rund, je moet zelf uitkijken, anderen doen dat niet voor je. Voorrang krijg je, voorrang neem je niet zei mijn moeder altijd en daar heb ik me altijd aan gehouden.
In dit filmpje/gifje wordt 'het verkeer' / het volk geframed. Ik zou graag een filmpje zien vanaf een halve minuut voordat de rode kruizen aan gaan. En dan nog een minuut door. Het hele snel bewegende verkeer heeft even tijd nodig zich te schikken naar een nieuwe situatie. Het is niet heel simpel zoals vanuit stilstand 'we gaan naar links, we gaan naar rechts'
Gelukkig doet Rijkswaterstaat dit alleen maar in de spits.
Het Rode Kruis is toch puur liefdadigheid?
Woord? Dat zijn toch gewoon Audi en bmw rijders GeenStijl???
Ja euh gvd moet toch op kantoor komen jong'h
Wacht , reden één die Pritt noemt voor de file is asielzoekers...
Teveel Thierry timeline gelezen Pritt?
Azielzoekers, die niet mogen werken, die niet willen werken volgens diezelfde timeline, die geen cent te makken hebben, Die rijden daar in de ochtend file met hun3 jaar oude middenklasser leasebak. sure.
Tokkie gedrag is kut, behalve als het mijn tokkie gedrag is en als maar genoeg Nederlandse 2x jan modaals meedoen, dan is het ok en socially accepted
Onzin net zo goed dat alle vrouwen hoeren zijn, ook die met een doek om het hoofd
Statushouders mogen (moeten!) gewoon aan het werk hoor. En bij de jongere loten van de gezinnen lukt dat ook steeds vaker. Dat ze zo snel mogelijk een auto willen, want koud, nat en OV, is begrijpelijk.
Als immigranten gemiddeld minder productief zijn dan de autochtone bevolking dan kosten ze de autochtone bevolking per definitie gemiddeld genomen geld (nog afgezien van andere negatieve effecten op de openbare ruimte). Dus als 50% een uitkering heeft en 50% werkt, dan is dat een nettoverlies voor de autochtoon, terwijl de 50% die werkt wel voor sterk toenemende filezwaarte zorgt.
Betalen we ook wegenbelasting over weggedeelten en rijstroken waar je niet mag rijden. Of kan je dan terugvorderen?
Rodekruisfileverergeringsellende.
Ik denk al jaren dat ze uit zuinigheid het wegdek van die spissttroken willen sparen
@vander F | 17-01-20 | 10:32: Een decennium geleden stond er bij binnenkomst in NL bij Arnhem een bord met een waarschuwing: Denk maar niet dat we je niet te pakken krijgen snelheidsduivel!! De letterlijke tekst is me ontgaan, maar was de natte droom van elke bureaucraat
ik heb eerder een fucking hekel aan die mongolen die doorrijden bij een pijl en pas bij het rode kruis met een stoicijns gezicht er tussen willen. Tja, gewoon 2000 euro boete en na drie keer je rijbewijs opnieuw gaan halen. Succes.
Je bedoelt mensen die van de complete bruikbare rijbaan gebruik maken, zodat het uiteindelijk beter doorstroomt. terwijl jij al 3 km van tevoren de rechter baan bezet omdat je bang bent dat je er niet tussen komt.
Ah, de ritsnegeerders,
typhus volk inderdaad.
Dat noem je participeren in het verkeer.
Echter is dit wel correct. Het punt is alleen dat die pleurisleijers dat altijd doen op volle snelheid.
Risingson, je bent een mooi voorbeeld, van iemand met een totaal gebrek aan verkeersinzicht en kennis van de regelgeving. Jammer.
Lul niet, de aanwijzing is gewoon van de baan afgaan maar dat doen ze niet tot het rode kruis en dan is er paniek. Zelfs als je ruimte laat vallen willen ze er niet tussen. Ja dat is participeren van mijn kant.
Dit is zo te zien bij een afslag. En het is druk. Dus is het kiezen, boete riskeren of een uur later thuis?
Duur uurtje factuurtje
Verrek das waar ook, 100km/uur max, dan kunnen alle spitsstroken ook permanent open,
of zal men blijven kruizen?
Ben al langzamer gaan rijden. Bevalt prima.
Over 25000 KM/jaar haal ik gemiddeld 60 Km/hr volgens de boordcomputer van de auto; wat helpt dan praktisch gesproken die snelheidslimiet van 100 Km/hr dan voor die Brussel/Haagse stikstof/CO2 uitstoot dan. Net zo'n IQ-oplossing als knul Remkes c.q. sub VVD opper leugenaar bedacht heeft voor het elektrisch taxiën van vliegtuigen. Nee jongens en meisjes; het gaat erom een U kaal te plukken en een VVD/D'66/PvdA/CDA/CU/GL eco-dictatuur te vestigen en alle middelen zijn daarbij geoorloofd; desnoods gaan pinguïns (D'66 rechters) demonstreren in Polen.
Kruisvaarders?
Bij Rijkswaterstaat werkt een knoppenmongool die aan lege snelwegen spitsstroken toevoegt...
Iedereen in de Wereld mag (bijna) ongezien de Nederlandse grens oversteken,maar een rood kruis boven een rijbaan is heiliger dan de staatsgrens.
Dat van de spitsstrook snap ik maar meent men nu een afrit even met een rood kruis af te kunnen sluiten?
Een prent van 24O euro krijgen voor een rood kruis dat er niet was, Dát is pas frustrerend. Verder geldt ook voor onze snelwegen: Nederland is (over)vol. Dit is er één in een lange reeks neveneffecten.
Nederland is groter dan Gouda, of de Randstad. En absoluut niet overvol.
Vergroot je leefwereldje eens.
@DrumPiet | 17-01-20 | 10:26: Er is een woningnood voor onze asieleisers van 100.000 huizen die niet gebouwd mogen worden.
dagelijks gemiddeld 300 km file, even veel als de complete lengte van ons land. Nee, inderdaad niet overvol.
Overvol? U rijdt uitsluitend in de Randstad? In het Noorden en Oosten des lands kan men ongestoord uren rondrijden op provinciale wegen en om de kilometer een boerderij zien of uitgestrekte velden natuur bewonderen. Daar passen best nog wat steden en dorpen tussen. Het probleem is niet dat het land vol is, men heeft de infrastructuur van een ketchupfles. Van 3-baans naar 2-baans fuikjes op drukke knooppunten, enkel-baans afslagen en andere zwakzinnige infra beslissingen.
Drumpiet, het hoort niet zo te zijn dat je nergens kunt lopen zonder mensen tegen te komen. Nederland is wel degelijk overvol.
@DrumPiet | 17-01-20 | 10:26: Ergens in een hoekje van Friesland op een vroege dinsdagmorgen kan het inderdaad nog wel voorkomen dat je een half uurtje niemand ziet, als je geluk hebt.
@DrumPiet | 17-01-20 | 10:26: De enige koningin die de titel waardig was sprak vele jaren geleden al de woorden: Nederland is vol ten dele overvol.
@DrumPiet | 17-01-20 | 10:26:
Delen jij en Superior Bastard dezelfde zolderkamer? "Ik heb een déjà-vu, alsof ik hier al eerder ben geweest." (Alex de leeuw in 'Madagaskar 1').
@Eagle_Eye | 17-01-20 | 10:29: Klopt dat Nederland niet op ieder punt overvol is, maar ik heb het over nederland, niet over Friesland en Groningen apart. Want Zuid-Holland is dan over-over-overvol, en in de Randstad wonen toch de meeste mensen, dus daar geldt het dan ook voor.
Uw redenering is in de trant van: in Central Park (NY) is het 's ochtends om 06.30 ook lekker rustig, ik zou daarom niet willen beweren dat New York druk is.
Mensen die door een rood kruis rijden hebben vast een slechte jeugd gehad, zijn zelf slachtoffer.
Ze sorteren ook altijd veel te laat voor om een afslag te nemen, komen dan helemaal van links, vol op de remmen zodat het achter hen weer een file ontstaat.
Maar goed, slechte jeugd, slachtofferrol, te klein geschapen, minderheidscomplex, het is ook niet makkelijk voor ze.
Doen ze in België ook hoor,
laatst voor Gent, eerst 1 kruis, ik zie in de verte ook het tweede al, alle verkeer dus richting linkerbaan geleid.
Intussen baggert brandweer en ambulance zich tussen het verkeer door richting plaats-des-doods.
En rustig maar op de bekruisde baan doorrijden hè, niet willen invoegen etc.
Ik zat intussen tussen de vrachtwagens die gestaag doordieselen terwijl de twee banen naast mij compleet vast komen te staan.
Puinzooi bij het invoegen, duwen, drukken.
Gelukkig laten die vrachtwagens zich niet wegdrukken en rij ik langzaam een best aardig ongeluk voorbij.
Een paar invoegers laten barsten, die zag ik een paar 100 meter terug nog voorbijrazen op reeds lang afgekruiste rechterbaan, fuck 'm, lekker in de zelf gecreëerde rotzooi laten staan.
Het aantal (bijna) dood ervaringen bij wegenwacht monteurs en wegwerkers is nog te hoog. Dus meer rode kruizen. En meer ingenomen rijbewijzen en meer voertuigen in beslag nemen. En als er toch een causaal verband is, meer asielinstroom.
Zo te zien is er niks aan de hand want verkeer blijft doorstromen. Was er iemand bij RWS die lag te tukken en vergeten heeft die kruisjes uit te zetten of door incompetentie gewoon op het verkeerde kruisknopje heeft gedrukt?
Luister wij zijn reaguurders. Als je een rood kruis negeert is de kans groot dat je eeuwig maagd blijft. Je moet de kans pakken als die zich voordoet.
Ich Bin Ein Reaguurder
hmm, klinkt toch minder lekker dan Berliner
99% van alle kilometers met een "rood kruis" zien er zo uit images.app.goo.gl/c4nkWv4p1y2K99RXA Een afgekruisde inhaal-strook (spitsstrook/plusstrook whatever) waar je niet op Mag. Slaat nergens op, zulke rode kruizen. Daarom is dit rode kruis zo aan deflatie onderhevig.
Mooi getal 99, net geen honderd. Dat slaat altijd hard aan.
@Broadsquire | 17-01-20 | 10:19: Nou het kan ook 98 of 97 zijn, maar niet veel minder. Ik noem de A1 vrijwel het gehele stuk Almelo>Apeldoorn de A12 vrijwel gehele stuk Arnhem/Ede>Den Haag, continue "spitsstrook" als linkerrijstrook die vaak *dicht is. Tientalle Kílometers lang. Opgeteld honderden kilometers gesloten spitsstrook. Daar vallen de écht noodzakelijke afgekruisde kilometers rijstrook bij in het niet. Vandaar dat 95-99% van de rode kruizen enkel vanwege verkeersaanbod is. Omwille van een KUL reden - volkomen logisch dat die kruizen wel eens genegeerd worden.
Dat bericht is welliswaar uit 2006 maar het is nog steeds actueel.
Ik heb vaak genoeg in een dergelijke file gestaan: die gewoon gecreëerd wordt vanuit een verkeerstoren van rijkswaterstaat. Alsof ze daar verkeerstycoon aan het spelen zijn ten kosten van het welbehagen van de verkeersdeelnemers.
Dit lijkt een telelens-opname. Perspectivische verkorting. Want vaak kun je na het rode kruis wel van de afrit gebruik maken.
Heb sinds juni een Piaggio MP3. Lach me dood elke dag. Zoef elke filerijder dagelijks voorbij. Altijd binnen 20 minuten thuis, met auto minimaal een uur. Heerlijk.
Je rijdt alleen ongelofelijk voor lul met die driewieler. Mocht je geen echte motor van je vrouw?
Als de pakkans nihil is dan krijg je dat.
Rood kruis?
Rood stoplicht negeren is ook helemaal in, en richtingaanwijzers...
who needs them?
Bestuurders zijn zo gewend altijd dezelfde route te rijden of anders de GPS te volgen dat ze gewoon niet meer anders kunnen: "Er kan wel een rood kruis staan, maar ik moet hier gewoon rechtsaf, kan niet anders.."
Ook tijdelijke snelheidsbeperkingen worden voor de meest onbenullige zaken of zonder zichtbare reden opgelegd en is het vaak onduidelijk wanneer de bepering is beeindigd. Denk dat ze bij RWS ook maar eens de hand in eigen boezem moeten steken en beseffen dat overbodig gebruik de effectieviteit van maatregelen verminderen.
wat dat betreft is t wel ok om overal 100 te rijden, zijn we van dat gejojo met snelheden af, je wordt er compleet krankjorem van
@pomodorus | 17-01-20 | 10:13: Als het ervoor zorgt dat al die idiote spits- en plusstroken verdwijnen en gewoon Normale Rijstroken worden wat ze natuurlijk altijd al hadden moeten zijn, dan is het inorde. Voor nu dan he, ik ga ervan uit dat die 100 een Tijdelijke maatregel is, een lapmiddel om snel de milieuextremisten te kalmeren. Thierry I heft deze idioot folterend lage max.snelheid 100 op "snel"wegen zsm weer op.
@Mijnbescheidenmening | 17-01-20 | 10:16: ach NL is klein, voor je t weet zit je op de A3 richting Frankfurt
@pomodorus | 17-01-20 | 10:19: 17 miljoen mensen worden binnenkort gepest met een slakkengangetje van 100 op "snel"wegen. Als je 141 rijdt ben je je rbw kwijt en mag je op verplichte cursus. Normale mensen worden gecriminaliseerd, terwijl echte criminelen ons keihard uitlachen.
@Mijnbescheidenmening | 17-01-20 | 10:27: Tja, normaal zijn is een keuze
@pomodorus | 17-01-20 | 10:37: Evenals het een keuze is om een goedgelovige, oppervlakkige volgzame lemming te zijn. OT: Als 95% van de rode kruizen nergens op slaat, moet je niet gek staan te kijken dat mensen ze negeren.
Je druk maken om vertraging is ook maar een mind set. Maak je niet sappel en volg de instructie op. Zo blijf je uit de ellende en kom je uiteindelijk gewoon thuis.
De oplossing: zodra er een rood kruis op een matrixbord verschijnt komt er onder dat bord een spijkermat uit het wegdek.
Het antwoord op de vraag uit de titel: ja, ontzettend veel. Die gaan me echter een permaban opleveren, dus laat ik hier achterwege.
Huftergedrag wordt altijd op Geenstrijd aangepakt. Zijn er bakens verzet mannen?
Pritt was vanochtend te laat op het werk.
@Superior Bastard | 17-01-20 | 10:09: Op vrijdag werkt Pritt thuis.
Verbieden dan ook handhaven. Rood kruis dan gewoon doorrijden. Dankzij GS/reaguurders file in hoofd.
Val mij ook wel eens op dat alles wel érg snel op rood gaat Vaak niks aan de hand en een dikke file als resultaat
Dat is net als appen achter het stuur. Doe het al jaren zonder ongelukken. Vaak icm jointje draaien en biertje drinken. Prima die regels maar ze moesten gewoon alleen gelden voor mensen die het nodig hebben.
Jammer dan, gaat vaak automatisch, maar zou wel je redding moeten zijn als jouw voertuig bijvoorbeeld in een bocht tot stilstand komt. Beter te vaak dan te weinig. Verschil tussen leven en dood gaat het hier om.
@schoon-schip-maken | 17-01-20 | 10:07: eens, regels zijn er voor de massa en voor mensen die t leuk vinden om regels te bedenken
Hopen dat er snel een hele vloot smart-cars ontwikkeld worden die autonoom kunnen rijden zodra ze de snelweg opdraaien en dat de automobilist dus niet meer zelf kan rijden. Dat zal een hoop fileleed schelen.
Ja want alles wat geautomatiseerd is verloopt altijd vlekkeloos.
Treinen kunnen ook automatisch rijden maar dat doen we niet. Maar alle fouten met treinen zijn menselijke fouten. Beetje raar dus.
@Je_zeulende_zusje | 17-01-20 | 10:03: Lol bijna alles wat je aanraakt is geautomatiseerd gemaakt, je computer, je telefoon, je verpakking, IKEA spullen, je auto ga zo maar door. En als we het huidige aantal verkeersongelukken als marge hebben lopen de slachtoffers van de automatisering denk ik wel los.
@Busverhuur | 17-01-20 | 10:06:
Totdat er een aanrijding is, of blaadjes op de rails (brrrr).
Het kan haast niet anders dat je dan slepen rupsen op de weg zich ziet voortbewegen. Eindeloze rijen bewegend door ons Laagland.
@CalamityJane | 17-01-20 | 10:11:
traag door oneindig laagland gaan
Top!
@CalamityJane | 17-01-20 | 10:11: Denkend aan Holland zeker, maar ook in oost Nederland.
"Rondwegen zijn uitvindingen die mensen in staat stellen keihard van punt A naar punt B te racen, terwijl andere mensen keihard racen van punt B naar punt A. Degenen die wonen in punt C, precies halverwege, vragen zich dikwijls af wat er zo bijzonder is aan punt A dat zoveel mensen uit punt B er zo graag naartoe willen en wat er zo bijzonder aan punt B is dat zoveel mensen uit punt A er zo graag naartoe willen. Hun grootste wens is dat de mensen nu eens en eens voor altijd uitmaken waar ze heen willen. (...)
De planeet zit met een probleem. De meeste bewoners zijn vrijwel continu ongelukkig. Er werden vele oplossingen voor dit probleem geopperd, maar de meest daarvan hadden vooral betrekking op het heen en weer schuiven van gekleurde briefjes met getallen erop, wat een beetje eigenaardig is, want het waren over het algemeen niet de gekleurde briefjes die zich ongelukkig voelden."
(D.A., HGftG)
Inderdaad als iedereen altijd van a naar b rijdt krijg je daar enorme files.
Ze moeten eens van g naar h rijden.
Dat whatsappen op de fiets moeten ze verbieden. Levensgevaarlijk wat die scholieren en vrouwen allemaal op hun fiets in de spits doen.
Je speelt met karbiet, Piet!
Is toch al verboden? Ik ga altijd piepend op de rem en vol in de claxon als ik er naast rijd. Meestal vallen die brugsmurfen dan van hun fiets.
@Jos Tiebent | 17-01-20 | 10:08: Het was sarconistisch bedoeld, Jos.
Niet zeuren, Pritt. Rood kruis = je mag niet op die baan zijn. Waarom kan de automobilist niet inschatten. Wie door rood licht rijdt op een kruising of een spoorwegovergang wordt prompt afgestraft. Wie een rood kruis negeert maakt de opstopping alleen maar erger.
Bij afsluiting van een rijbaan na een ongeluk oid, zie ik 9 van de 10 geen ongeluk oid maar wel regelmatig 2 of 3 mensen van Rijkswaterstaat/snelwegdienst die gemoedelijk een peukie roken zittend op de vangrail... gewoon een constatering dit.
Duhuu, die zitten te wachten op het ongeluk.
@aliealaaf | 17-01-20 | 09:59: Lol Zulke dingen moet je afdwingen!
Dat de geschetste situatie niet 'werkt' moge duidelijk zijn. Maar ga niet voorbij aan het feit dat RWS een verantwoordelijkheid (en dus aansprakelijkheid) draagt naar de weggebruiker en de hulpdiensten. Als je ervoor kiest een rood kruis te negeren, kies je voor het risico om iemand dood te rijden. Zo zal de rechter er ook naar kijken. Ja, omrijden is lastig in die drukte, maar je bent niet de enige. Waarschijnlijk is er iets aan de hand dat voor iemand anders nog veel lastiger is: een hartaanval, een autobrand, een bevalling, of misschien alleen maar een groot stuk rubber op de weg. Tel tot 10.
dat is dus: moord met voorbedachte rade, wordt levenslang
Dit mis ik ook in het stukje van Pritt. Je kunt er op zijn minst bijzetten dat mensen die een rood kruis negeren een boete van x riskeren en totale randdebielen zijn.
Eens
Vandaar dat trajecten waar we (nog) 130km/u mogen rijden, volgeplemt worden met "90km/u bij nat wegek over 250m lengte". Niemand die weet wat 'nat' is, niemand die er ooit een boete voor krijgt, maar het is "Cover your Ass" voor weginspecteurs die geconstateerd hebben dat het wegdek niet 100% aan de eisen voldoet. Whatever die eisen ook zijn. Maar mocht het ooit 'nat' zijn en jij gaat in de ankers van 130 naar 90, en je veroorzaakt een kettingbotsing, dan is RWS gedekt. Want verantwoordelijkheid..
@pomodorus | 17-01-20 | 09:57: Ga weg met je "moord met voorbedachte rade". Het is eerder "ik negeer dit kruis want ik moet deze afslag hebben". Alsof je moedwillig iemand dood wil rijden als je zo'n afgesloten rijstrook oprijdt.
@DI6 | 17-01-20 | 10:04:
U zou de opzet leer nog eens door moeten nemen.
@DI6 | 17-01-20 | 10:04: ik ga mooi niet weg as je dat soms denkt
De aansprakelijkheid van RWS is vrij beperkt. Jij bent er gewoon zelf voor verantwoordelijk dat je goed zicht hebt op waar je rijdt en dat je niet tegen objecten/mensen/auto's oprijdt. Zo'n rood kruis is daarbij een hulpmiddel, maar ook zonder dat moet je daar gewoon zelf zorg voor dragen.
Wat mij betreft mogen ze deze mensen allemaal het rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven overigens.
Bij mijn vrouw houd ik ook rekening met een rood kruis.
een echte kapitein vaart ook door de Rode Zee
@pomodorus | 17-01-20 | 09:55: die van mij is net de Sahara. Droog en stoffig.
@pomodorus | 17-01-20 | 09:55: *Een echte automobilist rijdt ook door bij een rood kruis?
@Miezerig | 17-01-20 | 09:57: vreemdgaan van de man schijnt hier een positieve invloed opte hebben
@VP732 | 17-01-20 | 09:58: nee, dit ging over het neuken van een ongestelde vrouw
@pomodorus | 17-01-20 | 10:02: Ja, ik dacht ik pas het even aan. Ook dan moeten er per slot van rekening kilometers gemaakt worden;)
Ik stel overigens voor om spikes te plaatsen om weggedeelten met een rood X van die flinke die uit het wegdek omhoog komen en tegelijk alle 4 de banden vernielen. Extra vangrail de tussen voor het overige verkeer en klaar
Gewoon een heel netwerk aan drones laten vliegen en elke auto die een kruis negeren termineren.
@Miezerig | 17-01-20 | 10:00:
Ik mis uw deel over gemist overheidsinkomen. Het kan niet zo zijn dat er wel fysiek wordt afgerekend maar er geen boete wordt verzonden! Die blijven gewoon komen.
Ziet er uit als een hoop boetes van 240 euro. Ik zou zeggen, dank aan deze mensen voor het betalen van deze extra belasting om maar niet 10 minuten om te hoeven rijden.
Op de screenshot van die camera zien ze eruit als witte kruizen, dus dat zou dan vlektyfus op die rijstroken moeten betekenen ofzo.
Sukkels
Iemand met een lekke band in de berm? Rechterbaan dicht. Iedereen 70 rijden en remmen om te kijken. GAS op die LOLLIE!
Dat doen ze op verzoek van de Wegenwacht op gevaarlijke plaatsen en ik stond een keer langs de snelweg met een lekke band op zo'n gevaarlijke plek en als je dan naast je auto op de vluchtstrook staat, is het best wel prettig als ze een baan dichtgooien en een snelheidsbeperking inzetten zodat ze je niet meteen uit je sokken rijden.
" het betrof een ongeluk met 4 auto's, waarvan een deel op rijstrook 3 (spits/vluchtstrook) stond van de #A9. Het lijkt dus misschien op het eerste oog overdreven, maar ook rijstrook 3 was dus met een goede reden dicht.,"
@Acidstain | 17-01-20 | 10:00: Laat die afslag naar de A200 dan open als daar niks aan de hand is. Op de foto zie je ook dat niemand op die dichte strook rijdt. De automobilisten zijn niet zo achterlijk als #RWS knoppendrukkers denken.
@Guusje Nadorst | 17-01-20 | 10:19: dichte A9-strook bedoel ik hierboven.
Asocialen en snelwegslapers (de bewuste en de mensen die niks zien)
Rijbewijs afpakken, stelletje amoeben.
Waar is Karel Kruizenruiker als je hem nodig hebt?
Ergens langs de A4 in de berm.
Ik ben thuis vandaag, dus je hebt geen last van mij
RWS is al sinds de ingebruikname van de eerste rijstrooksignalering kampioen file veroorzaken. Dat sommige automobilisten er wel klaar mee zijn ga ik niet goed praten, maar het is wel zeer voorspelbaar.
Misschien moeten we dat hele verkeer maar afschaffen. Alleen loopbanden door het hele land heen en gewoon je muil houden en stik blijven staan.
Vervoersverbod verboden lossen toch alles op?
Het Nederlands verkeer gaat ten onder aan obsessief micro-management. Elke 250m andere snelheden op andere tijden voor ander verkeer, en met steeds andere banen wel/niet beschikbaar. Langere files? Rijkswaterstaat veroorzaakt ze zelf!
Inderdaad, maak het gewoon simpeler voor iedereen!
Geen rodekruisjager, geen rodekruisneger.
LOL, Herman Finkers.
@Apollo | 17-01-20 | 09:50: Veel eerder Gerard Cox en Frans Halsema
@Plat-forum | 17-01-20 | 09:55: Die deden inderdaad geen ja/nee, maar Finkers deed geen jager/neger.
Roodkruisfrustratieongehoorzamheidssyndroom.
Komt helaas elke maand langs.
+a na de z
@Lt-Kol Kilgore | 17-01-20 | 09:48: wordt beter na uw vijftigste. houd moed.
Dus ongehoorzaam aan de frustratie. Best wel een vreemde afwijking.
@grapo | 17-01-20 | 09:50: Uit eigen ervaring: Fake news..
@marcoplarco | 17-01-20 | 09:53: niet fake, gewoon moeilijk te middelen. uit mijn eigen ervaring 52, however boven de 50 gegarandeert goede schatting.
@Man-Van-De-Rekening | 17-01-20 | 09:52: syndroom
Mensen raken in paniek als er een kruis staat boven de afslag. Als 1 iemand rechtsaf gaat dan doet de rest het ook. Gewoon kudde gedrag dus. Één keer meegemaakt en toen de afslag niet genomen. Rijkswaterstaat stond toen halverwege de afslag midden op de weg.
Achter elk kruis-bord een flitscamera hangen, en die tegelijk aanzetten. Klaar.
Of een spijkermat koppelen aan het rode kruis? Kruis erop, mat omhoog...
Hear hear! Over het afglijden zeker, en de rest niet veel minder. Want ja, wij kunnen in de auto gewoon die bocht om kijken en zien dat het rode kruis onzin is, toch? Totdat je er zelf staat en je van de sokken wordt gereden door zo'n eikel (m/v) die dacht dat hij het wel beter kon inschatten en dat rode kruis onzin vond.
Als je alle mensen op de wereld 1,5m2 geeft kun je ze allemaal kwijt in de provincie Utrecht, alles is subjectief
Ga toch Fappen man!
En straks naar 100km/h...
Aan uw nick te zien heb ik een vermoeden...
Rijkswaterstaat maak zich volledig ongeloofwaardig door rijbanen zonder aantoonbare reden af te kruizen. Ik verdenk de weg inspecteurs er wel eens van een wedstrijdje ' wie kruist de meeste banen af vandaag' doen. Ik kom veel in Duitsland. Daar wordt zelden wat afgekruist. Ook niet bij kleine ongelukken. Zoals gebruikelijk doen de Duitsers het net ff anders. Als je roekeloos rijdt bij een ongeval, snelheidsbeperking lid en je veroorzaakt een ongeval dan ben je de Sjaak, big time de Sjaak. Hier in NL krijg je een werkstraf je voor het doodrijden van een gezin want me was vergeten een kruisje te zetten.
Daar zit wel wat in. In Duitsland ga je met een ongeluk gewoon veilig omheen. Hier zetten ze gelijk de hele snelweg af. Maar dat kan ook te maken hebben met de Nederlandse automobilist.
En omdat jij veel in Duitsland komt denk je te weten dat de rode kruizen boven de Nederlandse snelwegen nogal eens onterecht aan staan? Dat dus.
In Duitsland sluit men meestal meteen de hele snelweg af!
Duh, de Moffen hebben bijna nergens rijstrooksignalering. Verder zijn ze gedisciplineerd genoeg om in geval van file een Rettungsgasse te creëren.
Blijkbaar komen alle Duitse horken dan naar Nederland; weigeren de rechterrijstrook te gebruiken, langzamer rijden dan de Vmax, maar wel versnellen als je wilt inhalen als ze überhaubt naar rechts zijn gegaan.
Dit soort domme reacties laten zien waarom het op de Nederlandse wegen zo rottig doorrijden is: de automobilist weet het zelf allemaal het best, vanachter z'n stuur.
In Duitsland is het een drama met om de 500m een andere snelheidslimiet en daar wordt de snelweg niet afgekruisd maar moet je vlak voor het ongeval proberen in de andere baan te wringen.
Ritsen gaat ook in 98% van de gevallen niet goed. Doorrijden tot het verdrijvingsvlak en dan in de tussenruimte invoegen is zoals het hoort. Maar Nederland zit vol met F1 coureurs die de titel moeten verdedigen en gunnen je geen plekje in de andere baan. Dat zorgt weer voor vertraging en daar zit dan weer iedereen over te kankeren.
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de wijze waarop in Nederland wordt omgegaan met de signalering en bebording. Dat in twijfel trekken stelt je gelijk aan anti-vaxxers.
@Busverhuur | 17-01-20 | 10:34: Ach, met ritsen, op de doorgaande baan, heb je geen voorrang
Roodkruisnegert
Ik heb er zeker een woord voor.... Nederlanders. De regels gelden voor iedereen behalve voor zelf.
Zoals mijn Turkse buurman altijd zegt; Nederlandse regeltjes zijn voor Nederlandse mensen.
De een noemt het een strijder voor vrijheid, de ander een terrorist. Het ligt er maar net aan wie je vraagt.
Rechter baan kruis dan automatisch de afslag ook kruis terwijl daar niets aan de hand is.
Maar ja hè automatisch hè.
En de eerst volgende afslag daar is pas in Beverwijk na de tunnel kun je weer terug.
Wat verwacht je van de mensen, echt serieus.
Kunnen ze geen oranje kruis op de rechterbaan maak op het stuk vòòr de afslag als er niks aan de hand is op de afrit. Dan weet je dat de linkerbaan problemen heeft En hoeft RWS geen hysterische tweets te plaatsen.
@Guusje Nadorst | 17-01-20 | 10:13: Tweets die je in de auto niet mag lezen als je nog rijdt. En als je stil staat... dan is het alweer te laat.
Wat een dommigheid bij de overheid.
" omdat er iedere week een asielinstroom geïmporteerd wordt,"
Man man man. Ik dacht dat ze alleen een gratis huis, een gratis Miele kregen en onbeperkt geld kregen, maar blijkbaar ook nog een auto erbij.
Van mijn belastingcenten !!1!1
Het zal je verbazen hoeveel er binnen vijf jaar een auto hebben.
Als ze een auto kunnen kopen en rijden, werken ze dus voor hun centen. Gasten, kom eens van de Alt Right paardje af.
@Spinal Fap | 17-01-20 | 09:48: Niet zo oordelen. Je weet niets van mij.
@Spinal Fap | 17-01-20 | 09:48: Dus u denkt dat dat hele circus aan begeleiders, beveiligers, advocaten, leveranciers en adviseurs allemaal met de fiets komen?
@Spinal Fap | 17-01-20 | 09:48:
Ik had er wellicht / sarcasme bij moeten zetten.
@Superior Bastard | 17-01-20 | 09:58:
Je moet tegenwoordig wel. In de tokkiebubble is dit een dagelijks nieuwsbericht.
@Erikjan79 | 17-01-20 | 10:09:
Gelukkig hebben we jou nog voor de nuance.
@Spinal Fap | 17-01-20 | 09:48: Iemand die zegt dat we alt-right zijn en dat dan ook nog eens DE alt right paardje noemt. Moet niet gekker worden hier.
Maar altrighty dan.
Auto en bling bling.
@Spinal Fap | 17-01-20 | 09:48:
Als immigranten gemiddeld minder productief zijn dan de autochtone bevolking dan kosten ze de autochtone bevolking per definitie gemiddeld genomen geld (nog afgezien van andere negatieve effecten op de openbare ruimte). Dus als 50% een uitkering heeft en 50% werkt, dan is dat een nettoverlies voor de autochtoon, terwijl de 50% die werkt wel voor sterk toenemende filezwaarte zorgt.
RWS kruist al rijstroken af voordat je kans hebt daar als bestuurder op te reageren.
Protip: 0800-8002 bellen
Geen handhaving zorgt voor verhuftering blijkt wel weer.
Ligt er een gebruikte tampon op de vluchtstrook van de A2 bij Amsterdam, staan bij Utrecht alle kruizen al op rood.
Kruis op reaud, libido deaud.
Als het geen tampon was, maar een inlegkruisje, was er nog een extra rood kruisje.
Randstedelijke problemen.
Hier betekent een rood kruis dat je er een week niet op mag.
Haha, +1.
Burgerlijke ongehoorzaamheid gaat nog eens een dingetje worden.
Hoe meer verboden, hoe pijnlijker dat aan het licht gaat komen.
Syb van der Ploeg:
We hebben woorden, zonder woorden,
Een echte zeeman bevaart ook de Rode Zee.
Zo is dat!
Waarvan akte.
Dat doen vooral zeemannen die niet zo vaak mogen varen..
@schoon-schip-maken | 17-01-20 | 09:46: Dat doen zeemannen die bijna altijd willen en kunnen varen, groot verschil.
Eensch!
Altijd de hekel aan dat gezegde gehad maar in deze context issie ge-wel-dig!
REAGEER OOK