Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM EIST 20 JAAR EN TBS TEGEN BEKIR ERASLAN

'Moord van de buitencategorie'

Hoppa. De zelfmedelijdende meisjesmoordenaar Bekir Eraslan krijgt als het aan het OM ligt een gevangenisstraf van 20 jaar met tbs. Dat is het minste wat de Nederlandse rechtsstaat voor de nabestaanden van Humeyra kan doen na het beschamende foutenfestival waarmee de instanties de moord mogelijk maakten. In januari beweerde Bekir nog dat hij ontzettend veel spijt had van de moord, maar daar was gisteren tijdens de rechtszitting verdomd weinig van te merken. Het is vooral ontzettend spijtig dat Bekir Eraslan bestaat.
UPDATE: Persbericht OM hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het heel erg discriminerend, als je met deze beschuldigingen 20 jaar achter de tralies verdwijnt. Dan zouden die andere 30.000 bontkraagjes dat ook moeten.

Urbanus_2.0 | 16-11-19 | 08:54

Dat gaat als volgt. Over 2 jaar blijkt dat hij onhoudbaar is in de gevangenis en kan hij doorstromen naar een tbs huis. Daar wordt ook iedereen gek van hem en gaan ze hem zoethoudertjes geven in de vorm van verlofjes en winkeluitjes. Als hij daarvan niet ontsnapt of een delict pleegt, staat hij 6 jaar later buiten met dank aan de kostenbesparende cda/vvd politiek. Ergo, check het nog eens over 8 jaar. Uitgesloten dat hij er 20 gaat zitten.

eastender | 15-11-19 | 20:25

En waar blijven de politici van D66, VVD, PvdA en CDA die verantwoording nemen en opstappen?

Bogoris-le-Grincheux | 15-11-19 | 20:08

Humeyra kan bij de lange lijst waar de politie totaal gefaald heeft met het beschermen van burgers. Daar gaat die 20 jaar + TBS eis niets aan veranderen.

Vula | 15-11-19 | 18:36

Zeker center mass geschoten. Die agent gaat het nog heel zwaar krijgen bij de Rijksrecherche.

VeelTeSteil | 15-11-19 | 19:49

dit slag kan van mij gewoon de doodstraf krijgen . en hoe is het mogelijk dat er niet is ingegrepen door de overheid . wie zijn daar schuldig aan !

Baron de laclou | 15-11-19 | 17:07

die 150.000 euro schadevergoeding aan de familie gaat zijn familie toch zeker wel ophoesten.. of is dat aan de samenleving waar deze fantastische pulp al zijn hele 31 jarig bestaan door is onderhouden en de komende 40 jaar wederom op kosten mag doorademen... komt er ook nog een onderzoek naar het justitieel en politiefalen bij deze ellendeling

fikkieblijf! | 15-11-19 | 17:05

De beste eis mogelijk met de tbs om hem achter de tralies te houden.
Mijn eigen gevoel twijfelt tussen hem laten wegrotten in een grot of de maatschappij verlossen van deze idioot, maar het ene mag niet en het ander hebben we niet.

Er zijn bij jusititie mensen die enorme steken hebben laten vallen. Geweigerd toestemming voor extra maatregelen te geven.
Geweigerd mee te denken of ook maar een poging te doen dit meisje te beschermen.

Van mij mogen deze mensen met naam en toenaam in de krant en op nonactief worden gesteld.
Ik word ook aangesproken of ontslagen als ik mijn werk niet goed doe, iedereen lijkt me.

Stalkingsslachtoffers hebben wel enige wetgeving waar ze beroep op kunnen doen, maar dan moet het justitiele personeel wel genegen zijn hierover te informeren en dit ook toe te passen.
Het maakt me furieus.
Er is maar 1 dader. Maar het systeem faalt om ook maar te proberen te beschermen.

letopuwzaak | 15-11-19 | 15:22

ze zullen hem toch niet hebben vrijgelaten in afwachting van hoger beroep en detentie? Dan kan Justitie nog lang zoeken.

hansem | 15-11-19 | 14:45

Helaas wordt de eis in Nederland kennelijk meer als een soort advies gezien. In dit geval ben ik het er mee eens als minimum. (Maar dan niet bij het vonnis de helft ervan weer inslikken.

hansem | 15-11-19 | 14:38

Er is maar één passende straf, en dat is levenslang.

Ojah. En wég met het hele TBS-systeem. Zwaar-zieke geesten kun je niet 100% genezen. Detentie kost gemeenschapsgeld, maar dat heb ik dan weer wél graag over om het publieke domein/maatschappij gevrijwaard te houden van randdebiele mannetjes mannetjes die denken dat ze superman zijn en in een computerspelletje leven.

HypoPseudo | 15-11-19 | 14:30 | 2

Tbs is in deze denk ik bedoeld om hem zo lang mogelijk achter gesloten te houden.
Als we tbs zouden wegdoen, mag van mij het opstapelen van straffen (zodat iemand 50 jaar kan krijgen) hier ingevoerd worden.

letopuwzaak | 15-11-19 | 15:25

levenslang is echter niet meer levenslang in dit EU land.. da's namelijk inhumaan en tegen de rechten van deze Bekir.. hij verdient toch zeker wel een volgende kans..

fikkieblijf! | 15-11-19 | 17:07

20 jaar gevangenis kost deze meneer???
Dat is €250 per dag x 365 x 20 = € 1.825.000.
Is er geen goedkopere (Amerikaanse) oplossing?

meneer Q | 15-11-19 | 13:44 | 4

dan heb je nog niet de TBS erbij geteld.. die volgt op die gevangenis straf.. Da's nog duurder. Dan komen er behandelingen bij de kost en inwoning..

fikkieblijf! | 15-11-19 | 17:09

Maar hij zit geen 20 jaar vast. Binnen 11 jaar gaat hij richting TBS, dan nog zo'n 4 jaar en hij is weer een vrij man.
Totdat hij weer in de fout gaat, met een beetje geluk is het dan wel levenslang.

Bogoris-le-Grincheux | 15-11-19 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer dat zo'n zwakbegaafde toch langdurig de kans krijgt een kind te stalken, te bedreigen en overhoop te knallen terwijl er al eerder aan de bel was getrokken. Wat mij betreft zero tolerance tegen dit soort idioten. Hopen dat de TBS blijft staan, want dit wil je de komende 40 jaar niet meer op straat hebben.

Graaisnaaiert | 15-11-19 | 13:41

Nee, jullie zien het natuurlijk allemaal verkeerd. Deze jongen is door die meid in zijn eer aangetast. Zo noemen ze in het Turks een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Dus het ligt gewoon in zijn cultuur besloten dat hij haar om zeep hielp. Daar moet de rechter rekening mee houden en dus is een werkstraf gepast.

Hommel | 15-11-19 | 13:36 | 1

Wel veel goedkoper dan 20 jaar cel.

meneer Q | 15-11-19 | 13:45

Die vrijgesproken mede verdachte krijgt wel een strafje voor stalken en bedreigen van andere slachtoffers.. maar wist niet dat pistolenpetje het meisje wilde doodschieten???
My ass

DeviousDick³ | 15-11-19 | 13:30 | 2

Iets met bewijslast, denk ik.

Graaisnaaiert | 15-11-19 | 13:42

We wachten geduldig de wijze beslissing van de rechter af. Als burgers van dit gave land kunnen we een passende straf verwachten. Rechters wegen alles volgens de wet en maken geen fouten, je weet.

DebraCadabra | 15-11-19 | 14:12

20 jaar cel + TBS, het mag wat kosten, daar gaan weer miljoenen belastinggeld in rook op. Kan hij deze straf niet in Turkije uitzitten?

Boer Willem | 15-11-19 | 13:18 | 1

TBS flauwekul afschaffen.
Gaan al die koffieslurpende peuten en logen maar echt werken.

joppo0 | 15-11-19 | 14:12

Ook al iets bekend over de eis van die vriend/broer die met hem in de auto zat?

Makkelijkonthouden | 15-11-19 | 13:06

Gelukkig heeft de rechter het laatste woord.kan ook nog 10 jaar worden zonder tbs... na3/4 v.d vakantie loopt hij gelukkig weer vrolijk rond in NL.

Hollandse_blauwe | 15-11-19 | 12:53

Eis 20 jaar. Met geluk worden dat er 18. 2/3 uitzitten = 12 jaar. Machocultuur-strafaftrek dan nog niet eens meegenomen! TBS is ook een heel vage zaak, wie weet hoeft hij daar niet eens heen te gaan en kan ik na 3 maanden al weer buiten de deur van de TBS kliniek staan. Kan ook zomaar zijn dat ze hem daar nog eens 15 jaar behouden, ligt eraan hoeveel drugs hij gebruikt in de bajes of de TBS kliniek want dat mag dan weer wel.

Moonwarrior | 15-11-19 | 12:51 | 2

Yep. De enige passende straf hier is levenslang. Ik zou niet weten waarom dit stuk vuilnis behandeld zou moeten worden.

Tapu | 15-11-19 | 13:04

Ligt ook erg aan welke kliniek hij komt te zitten natuurlijk, over het algemeen is tbs echt niet mis, veel van de patienten zouden liever weer in de gevangenis zitten. Maarja, als hij in Den Dolder komt zijn de rapen gaar natuurlijk.

Makkelijkonthouden | 15-11-19 | 13:05

Het is nog maar een eis hè. Een Nederlandse rechter moet nog uitspraak doen dus laten we niet te vroeg juichen. Dat stuk vuilnis heeft in no time begeleid verlof, ontsnapt uiteraard aan het toezicht en zit voor justitie met de ogen kan knipperen weer in Turkenland.

Ruikbaard | 15-11-19 | 12:46
-weggejorist-
knutsel_ | 15-11-19 | 12:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Geenstijl, zouden jullie a.u.b. willen stoppen met die foto van die gast? Ik erger me echt kapot aan die kop.

elco485 | 15-11-19 | 12:23 | 1

Ik ook.

letopuwzaak | 15-11-19 | 15:29

Kan iemand even uitrekenen wanneer hij waarschijnlijk voor de eerste keer met proefverlof mag uit de kliniek?

Weetje71 | 15-11-19 | 12:22

Aangezien de opvanghuizen al decennia uitpuilen van de mishandelde en serieus met de dood bedreigde allochtone vrouwen, is deze kwestie helemaal niet van de buitencategorie. De vrouwen in deze categorie zijn hier namelijk zwaar oververtegenwoordigd. De cijfers zijn schrikbarend.

Zij zullen allemaal "ijskoud geliquideerd" worden als hun vrome mannetje de kans krijgt. Dat weet meneer de officier heel goed. Maar dat mag weer niet gezegd worden. Het MOET gezegd worden. Want er zijn nog steeds veel Humeyra's in gevaar, en politie en instanties kijken nog steeds weg. Ze moeten zich doodschamen.

Wiebenick | 15-11-19 | 12:13 | 10

@michelpen | 15-11-19 | 12:43: Klopt. Een paar jaar geleden heb ik daar eens onderzoek naar gedaan en kon toen de cijfers vrij makkelijk vinden. Er waren ook wel eens artikelen over. Nu niet meer.

Wiebenick | 15-11-19 | 13:03

Helemaal waar.
En de deugneuzen maar wegkijken, want tsja, een overduidelijk verband tussen allochtone / islam 'cultuur' en seksistische geweldpleging, dat moeten we niet hebben natuurlijk, hè...

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 13:14

@Elder of Z. | 15-11-19 | 13:00:
yep, deze! Door een vrijwilligster gerund.

michelpen | 15-11-19 | 14:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Dag zwakbegaafde toerk, veel plezier de komende 25 kerstbomen.

Wienerschnitzel mit | 15-11-19 | 12:04

Natuurlijk is het spijtig dat die Bekir bestaat. Daar komen nog de enorme kosten bovenop om hem achter de tralies te houden, hem daar van zijn natje en zijn droogje te voorzien, hem regelmatig door een psychiater te laten onderzoeken en tenslotte de TBS-behandeling die nergens toe zal leiden, behalve weer een onbegeleid verlof à la Michael Panhuys. Doodschieten of een spuitje scheelt massa's geld.

JvanDeventer | 15-11-19 | 11:59 | 3

Orgaandonor van maken als terugbetaling aan de samenleving, zonder verdoving eruit halen en in dusdanige volgorde dat ie het lang voelt.

DeBelastingbetaler | 15-11-19 | 12:15

Eens. En velen met mij. Wat zou eerder ingevoerd worden in NL in de toekomst: de doodstraf of de sharia (en daarmee ook de doodstraf)? Laat maar ik denk dat ik het al weet.

Cepalislam500mg | 15-11-19 | 13:16

Hebben KuzÖzturk al “geschokt” gereageerd?
Een eis van 20 jaar is natuurlijk puur racisme.

Ruimedenker | 15-11-19 | 11:49

En zeker een stevig foei gesprek.....

Kutje-Beff | 15-11-19 | 11:48

Is al bekend hoe beide families met elkaar omgaan ?
Zou in de toekomst voor wat opruiming kunnen zorgen.....

Als de Albanezen -wat Brussel en mn D66 zo graag wil- in ons EU afbreekverband worden betrokken, kun je helemaal je lol op!

Elder of Z. | 15-11-19 | 11:45 | 2

Zucht

Straatsoldaat | 15-11-19 | 12:04

De beste Albanezen zitten allang hier.

Cepalislam500mg | 15-11-19 | 13:18

We moeten eens met geweldRECEPt Erdogan gaan praten hoeveel het kost om hem daar in zo'n gezellig resort onder te brengen, en een dergelijk verdrag ook inzake preventie gelijk uitbreiden....

Elder of Z. | 15-11-19 | 11:40

Hoe betaalt zo'n loser eigenlijk die auto met leren stoelen en panoramadak? Ik heb collega's die jaarlijks een ton binnenharken en zich zo'n auto maar net kunnen veroorloven.

1nfidel | 15-11-19 | 11:35 | 4

Gehuurd. Hij had alvast z'n bruiloft gepland. Alleen dat ja-woord... tsja.

Cor Netto | 15-11-19 | 11:51

Genoeg manieren. Zo'n auto is trouwens helemaal niet zo duur. Rond de €8.000 heb je al zo'n bak. Financieren kan op veel manieren: door lang bij je ouders te blijven wonen. Als je alleen de zorgverzekering hoeft te betalen houdt je veel over. Zwartwerken naast je uitkering. Scheefwonen i.e. in een goedkope sociale huurwoning zitten. Als je dit doet kan je zelfs met een klein inkomen een leuke auto aanschaffen. Interessanter is te weten hoe hij zijn coke habit financierde. Dat is toch meer iets voor de Yuppen van de Zuidas.

koter | 15-11-19 | 12:12

@koter | 15-11-19 | 12:12:
Als je de samenvatting van Bekir's documenatie beluisterd, gisteren ter rechtzitting door de voorzitter, dan krijg je een aardig vermoeden van de richting waaruit zijn inkomsten kwamen....

michelpen | 15-11-19 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Vergeet zijn uitkering niet stop te zetten!

laurentius | 15-11-19 | 11:31

We mogen 20 jaar voor die gast betalen en na die 20 jaar ook nog... Persoonlijk zou ik veel attributen in z'n cel plaatsen waarmee ie er vrijwillig een einde aan kan maken.

roevka | 15-11-19 | 11:31 | 1

Vrijwillig ? dit soort ondieren heeft niet het lef daarvoor mijn waarde.
Jonge meisjes vanaf ongeveer een meter afstand als een dolle hond afmaken,dat dan weer wel.
Walgelijk heerschap .....

Pjotterdjotter | 15-11-19 | 11:59

Je zult met zo een moeten werken op de tbs afdeling. Horror.

CalamityJane | 15-11-19 | 11:28 | 1

Doe je toch een Epsteintje.

The2Amendment | 15-11-19 | 12:38

Dit soort types geeft toch wel stof to nadenken over het herinvoeren van de doodstraf. Niet dat ik denk dat er ook maar één rechter is die deze daadwerkelijk op zou leggen.

stenenvissert | 15-11-19 | 11:18 | 1

Een aparte doodstrafkamer bij het gerechtshof.

Cepalislam500mg | 15-11-19 | 13:21

We wachten op de volgende Bekir cases in 2020-2021-2022-2023 ev

hollandsevluchteling | 15-11-19 | 11:04

Is nog maar een eis, als goedmakertje tegenover alle fouten die gemaakt zijn, maar wat blijft er uiteindelijk onder de streep van over. Rechtspraak in NL is een soort van lotto, afhankelijk de waardeloze rechter tegenover je. Een tijdje geleden in een verkrachtingszaak de rechter: we rekenen het de verdachte zeer zwaar aan dat hij het huis van het slachtoffer is binnengegaan, haar daar heeft vastgebonden en op de plek waarvan zij dacht veilig te zijn heeft verkracht. Wat mij betreft direct deze dader lubben met een roestig mes ipv 6 jaar.

Kachelboer | 15-11-19 | 11:03

20 jaar dus in het echt 10 jaar daarna gaat deze man naar een vakantiekamp met drugs en gewillige bewaaksters dat ook wel TBS kliniek genoemd word - rechtspraak in Nederland is er voor de daders - niet voor de slachtoffers

lasttango2016 | 15-11-19 | 11:03 | 2

Waarom 20 jaar geven.. laat dit varkenspootje verplicht een weekend logeren bij de familie van het meisje.

Rinet97 | 15-11-19 | 11:43

20 jaar, 30 jaar, 40 jaar, wat maakt het hem het uit, hij kan toch niet tellen.

Mr_Natural | 15-11-19 | 11:03

Z'n strafblad van tot op heden 15 (!) pagina's mogen ze na de uitspraak wel van een inhoudsopgave gaan voorzien.

wapster | 15-11-19 | 11:02 | 2

En een index achterin

Papa Jones | 15-11-19 | 11:04

@Papa Jones | 15-11-19 | 11:04:
Maak er dan gelijk een luisterboek van.

Johan_Voorhaar | 15-11-19 | 11:19

Waarom niet levenslang? Dit is maar de eis, dus dat kan nog flink tegenvallen

Niedendeze | 15-11-19 | 11:01 | 1

Levenslang is zielig. Mag niet. Want mensenrechten.
Ookal heb je iemand doodvermoord. Dader=slachtoffer.

Analia von Solmsch | 15-11-19 | 11:19

Ik hoop inderdaad 20 jaar, en dat we dit monster ook daarna niet meer terugzien.

Papa Jones | 15-11-19 | 11:01

Ik schaam me voor m'n the north face sokken.

schoon-schip-maken | 15-11-19 | 11:00

Haha, TBS, alvast gecondoleerd aan de familie van het slachtoffer(s) tijdens z'n verlof.

ZureKoek | 15-11-19 | 10:56 | 4

@wilmeister00 | 15-11-19 | 10:59:
Laatst een interessant interview met Peter Panhuis die van mening is dat de 1 size fits all oplossing TBS niet werkt. Je kan niet elke geestesziekte op dezelfde manier behandelen. De mensen die geen enkel gevaar vormen voor de maatschappij worden hetzelfde behandeld als moordenaars en serie-verkrachters. Het is voor beide uiteinden van het spectrum totaal niet de oplossing.

ZureKoek | 15-11-19 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf het hoge leeftijdsverschil toch opmerkelijk vinden.
Iets zegt mij dat ik er niets van moet vinden vanwege waarschijnlijk cultuur.

Johan_Voorhaar | 15-11-19 | 10:56 | 4

@Papa Jones | 15-11-19 | 10:59:

Mogen 32 jarige autochtonen ook 16 jarige meisjes inpakken van hun cultuur?

Wiebenick | 15-11-19 | 11:41

@Papa Jones | 15-11-19 | 12:26:

Maar is het ook onze cultuur? Moslims willen hun vrouwen graag zo jong mogelijk, in navolging van de Profeet die de 8 jarige Aisha huwde. Autochtonen met deze voorkeur kunnen niet op veel bijval rekenen, en dan druk ik me nog zacht uit. Ziedaar het verschil.

Wiebenick | 15-11-19 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Nou ja, dat is dan de eis. Nog maar zien of die ook inderdaad wordt opgelegd.

In ieder geval, er zou bij dit soort uiterst zware misdaden ook standaard intrekking van het Nederlanderschap moeten worden opgelegd, zodat dit soort migratie-achtergrond criminelen na hun straf ook Nederland voorgoed uitgetrapt kan worden.

Kan nu nog niet, maar dat moet wettelijk mogelijk gemaakt worden. Advocaten zullen dan zeggen dat er een soort dubbele straf wordt opgelegd. Dan zou je bv de gevangenisstraf kunnen halveren, en de resterende straf bestaat dan uit het Nederlanderschap verliezen en uit worden gezet naar het land van de andere nationaliteit.

Zolang migratie-achtergrond figuren buitenproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, vind ik het legitiem om met buitengewone maatregelen te proberen die criminaliteit te bestrijden.

Meten met twee maten, zegt u? Ja, inderdaad, maar ik kan daar echt niet mee zitten, hoor. Voor al die niet-westerse migranten blijft wat mij betreft gelden: aanpassen of oppleuren. En misdraag je je op criminele wijze, dan helpen wij je graag met oppleuren.

Dr_Johnson | 15-11-19 | 10:56

En nu maar eens hopen dat er wat stevige familietwisten gaan plaatsvinden om de slechte genenpool nog wat te verdunnen

grindbak | 15-11-19 | 10:52

Klein genetisch defect geen bezwaar. Pleurt hem maar lekker in de bak tussen wat geharde criminelen uit voormalig Joegoslavië.

LJBrinkhorst | 15-11-19 | 10:51

Hij heeft toegegeven dat hij een relatie met haar heeft gehad. Waarom wordt ontucht/misbruik van een minderjarige niet in de eis meegenomen?

Waldpyk78 | 15-11-19 | 10:48 | 3

Het zou best kunnen dat ze binnen de relatie geen seks hebben gehad.

wijsvinger | 15-11-19 | 11:09

@wijsvinger | 15-11-19 | 11:09:
U heeft gelijk,dat zou kunnen. Het zou ook best kunnen dat hij is gestruikeld en dat daardoor het pistool 7X schoot.

Waldpyk78 | 15-11-19 | 13:04

Jah, graag de hoogste juridische boom, voor deze moorddadige stalker.
Dat het heel misschien ook een beetje afschrikwekkend kan werken
voor zijn "collega's".

hotmint | 15-11-19 | 10:47

En de uitkeringsfraude van deze "wajonger", wat doen we daarmee?

wapster | 15-11-19 | 10:45

Gewoon opknopen, dat is het goedkoopste en rechtvaardigste.

du Roi Soleil | 15-11-19 | 10:44 | 2

Ok.
Maar dan wel aan één been.

schoon-schip-maken | 15-11-19 | 10:52

TBS... Maar dan toch zeker niet in Den Dolder, hè? Dan valt er binnen de kortste keren een tweede Humeyra.

MAD1950 | 15-11-19 | 10:44

Ik mag hopen dat dit de ondergrens is, maar vrees dat het de bovengrens zal zijn.

FogerRederer | 15-11-19 | 10:41 | 1

Als je ervan uitgaat dat de beste man in een braaf Zeeuws provincie dorpje op school heeft gezeten wil ik niet eens over de mentaliteit van de stadse variant nadenken.

schoon-schip-maken | 15-11-19 | 10:44

Zijn spijtbetuigingen wisselen per dag. Net hoe het hem uitkomt. Vandaag moest hij huilen. Met een beetje geluk wordt zijn straf daardoor gehalveerd. Met nog meer geluk heeft hij een vrouwelijke rechter die zich seksueel voelt aangetrokken tot het heerschap en staat hij morgen weet op straat. Natuurlijk wat cynisch zo, maar toch echt niet ver van de werkelijkheid af.

Peter777 | 15-11-19 | 10:41 | 6

@gestoptmetroken | 15-11-19 | 11:07:
In de steentijd was dat misschien logisch, maar in een geëvolueerde maatschappij zouden de kinderen toch meer kansen hebben met een vader die een hoge sociale en financiële status heeft in plaats van een dierlijke.

wijsvinger | 15-11-19 | 11:14

@wijsvinger | 15-11-19 | 11:14: Ze trouwen ook wel met die vader met een hoge sociale en financiële status, maar neucken met de barbaar. Natuurlijk niet Berbaar, maar dat moge duidelijk zijn.

Peter777 | 15-11-19 | 11:19

@gestoptmetroken | 15-11-19 | 11:07: Ja natuurlijk. Maar wat heeft dat met mijn reactie op het artikel te maken? Of wilt u hier verduidelijken dat u zich graag vergelijkt met die Turk? Weinig iq, maar een goede rammer?

Peter777 | 15-11-19 | 11:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor Nederlandse maatstaven is dat al bijna een hoge straf. Maar nog steeds 10 keer te laag.
Ben benieuwd wat ze in zijn geliefde turkenland met zo'n stuk stront doen, vrijspraak, vierendelen door kamelen?

KarelMarks | 15-11-19 | 10:40 | 2

Daar had hij haar nooit vermoord waarschijnlijk.
Daar krijgen de slachtoffers de keus of trouwen met dat stuk vreten of de namus van de familie dragen en dan is er vaak wel een neef die de familie eer zuivert.
Volgens mij nog recent dat de Turkse wet nog steeds ruimte bied om te trouwen met je verkrachter.

Johan_Voorhaar | 15-11-19 | 10:59

Als hij in turkenland berecht zou worden door een vrome moslim zou er wel vrijspraak volgen. Het meisje heeft hem verleid en daarna zwaar beledigd door hem af te wijzen. Zijn eer was aangetast en dat moest worden gewroken.

wijsvinger | 15-11-19 | 11:04

Misschien zie ik het verkeerd maar hij had toch ook nog vervolgd moeten worden voor ontucht met een minderjarige?

Baron-barry | 15-11-19 | 10:37 | 5

@Ramses Sappie | 15-11-19 | 10:42: Daar kun honderden jaren cel krijgen. Ik vind dat goed. Het doet recht aan de ernst van de zaak.

Lewis | 15-11-19 | 11:01

@Lewis | 15-11-19 | 11:01:
Wat veel mensen niet weten is dat al die jaren cel ook in de VS zo goed als nooit worden uitgezeten (en dan niet omdat de veroordeelde al is overleden).

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 11:47

@EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 11:47: Cijfers? Want het lijkt me toch sterk dat je in de VS met een cumulatieve straf van boven de 75 jaar voor meerdere vergrijpen ooit nog weer de straat op komt...

Ramses Sappie | 15-11-19 | 14:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Fijn dat het OM hier duidelijk het woord "moord" in de mond neemt. Ik hoop dat men bereid is dit ook te doen in de zaak Larissa Dumont en bereid is open en eerlijk uit te komen voor eerder gemaakte fouten.

MickeyGouda | 15-11-19 | 10:36

Geef dan ook een straf van de buitencategorie

priwax | 15-11-19 | 10:35

Eis zegt weinig. Eind van de rit wordt het weer schoffelen.

inderdaad geen stijl | 15-11-19 | 10:35 | 2

Zeker, want dat is het eigenlijk altijd voor moorden. Toch?

John McClane | 15-11-19 | 10:53

Neuh, hier gaat de rechter echt wel in mee, hoor.

Lewis | 15-11-19 | 11:02

Bestaat er over 20 jaar nog eerwraak ?

janleuk | 15-11-19 | 10:34 | 3

Zijn er aanwijzingen dat dit niet meer zou bestaan? Noem er eens 3. Nou oke, 1 dan.

inderdaad geen stijl | 15-11-19 | 10:36

Uit het stemgedrag van de afgelopen 40 jaar valt af te leiden dat een grote meerderheid der Nederlanders er geen enkel probleem mee heeft om zichzelf, en vooral zijn nazaten, in de toekomst als ehnisch-culturele minderheid in een afro-arabisch kolonie te zien. Waarschijnlijk wel dus.

Geïrriteerde Ed | 15-11-19 | 11:07

U weet niet wat eerwraak is? Is moord gepleegd - door een familielid, vaak een vader of broer - wanneer men van mening is dat de eer van de familie geschonden is: bijvoorbeeld wanneer de dochter een relatie onderhoudt met een man waarmee ze niet getrouwd is.

koter | 15-11-19 | 11:41

Nu nog de schadevergoeding voor de familie, jááááááá..... ook niet geheel onbelangrijk.

BinAardig | 15-11-19 | 10:33 | 2

zojuist op de twitter timeline dat die ook toegewezen worden

ole guapa | 15-11-19 | 10:36

En terecht

Papa Jones | 15-11-19 | 11:03

Dan kan hij voor het einde van zijn leven nog vrijkomen. Overigens kan dat ook bij levenslang dus die TBS is wel een goede. Maak er maar 40 jaar van, oud wordt dit misbaksel toch niet.

Arkan Sonney | 15-11-19 | 10:33 | 1

Wat me eraan doet denken: volgens mij is Breivik binnen tien jaar alweer vrij. (Als dat daadwerkelijk gebeurt word ik echt gek.)

Lewis | 15-11-19 | 11:03

Niets mis met deze strafeis. Hoewel ik twijfel of het gehonoreerd gaat worden, gezien het feit dat 'met voorbedachte rade', vigerend onderdeel van de strafeis, bewezen zal moeten worden. Laten we het hopen dat dat gaat lukken.

"Toen de scholiere die relatie verbrak, stalkte en bedreigde Bekir haar maandenlang. Het meisje deed talloze aangiftes, maar mede door falen van politie, OM, reclassering, Veilig Thuis en het Veiligheidshuis mocht dit niet baten."

En dan mijn prangende vraag: gaan die clubs nog aangepakt worden?
Clubs die zonder uitzondering bestaan van ons belastinggeld, maar kennelijk niet in staat zijn om de hen toegewezen taak ook daadwerkelijk uit te voeren?

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 10:32 | 7

Taak uitvoeren? Kom nou zeg. Ze hebben het daar al druk genoeg met zorgverlof, papadagen, feestdagen, burnouts door de hoge werkdruk vanwege het inplannen van de vakantie en discussies over genderneutrale wc's, dus die taken uitvoeren zie ik somber in.

KarelMarks | 15-11-19 | 12:10

@EefjeWentelteefje
Ik vrees dat zulke instanties wel vaker overspoeld worden met aangiftes en jammerklachten die van bepaalde cultuurdragers afkomstig zijn.
Dus gaan ze daar ondertussen praktisch mee om.
Scheelt een boel werk, maar in dit geval helaas een misser.

DenBeert | 15-11-19 | 15:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat is dus ongeveer 120 jaar te weinig. Graag in een diepe put flikkeren en vergeten.

Ramses Sappie | 15-11-19 | 10:31

... en nou wil ik die lelijke inteeltsmoel nooit meer zien.

Calastir | 15-11-19 | 10:30

Wat gaat deze kanjer na 10 jaar nog voor onze samenleving betekenen? GL kan wel terminale ouderen dood willen. Maar deze kanjer kost miljoenen en wordt niets meer.

arlen | 15-11-19 | 10:30 | 1

Hij is wel ervaringsdeskundige dus misschien kan hij een soort loopbaan coach voor moeilijk opvoedbare kinderneuqerts worden.

schoon-schip-maken | 15-11-19 | 10:55

En wat krijgt de hele kliek hulpverleners, politie enz. wat het arme meisje totaal niet beschermd heeft ?

janleuk | 15-11-19 | 10:28 | 4

Goede vraag. Ik vrees dat e.e.a. richting doofpot verdwijnt.

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 10:30

De overheid kennende, een promotie.

arlen | 15-11-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Is in ieder geval geen werkstraf!

Toch blijf ik het vreemd vinden dat deze gast zichzelf als slachtoffer ziet! Overigens, wisten zijn vrienden niet wat hij ging doen! Volgens mij zijn deze even schuldig

DeutschlandUberAlles | 15-11-19 | 10:27 | 2

Isj Koltoer

R0ckhound | 15-11-19 | 10:28

Cesare Lombroso had gelijk...

wezen | 15-11-19 | 10:25 | 2

Omstreden meneer hoor met zijn schedelmetingen

pibasso | 15-11-19 | 10:32

Die gozer, naast zijn simpele uitstraling, wat trekt een vrouw nou in zoiets. Mijn god het tapijt op die knakker zijn rug zou al argument genoeg moeten zijn, ikke nie begraijp.

Aap Noot Miesje | 15-11-19 | 10:23 | 3

Het slachtoffer heeft 'm dan ook niet voor niets na een korte affaire weer gedumpt.
Helaas daarmee haar doodsvonnis tekenend.

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 11:08

Toen onze Mop een Mopje was.

Mr_Natural | 15-11-19 | 11:09

Akkoord, deze vraag was deels nav een opmerking in het andere topic. Dacht dat zo vragen makkelijker zou zijn maar ik zie wat ik hier idd vergeten ben. Thanks again.

Aap Noot Miesje | 15-11-19 | 11:13

Eerlijk is eerlijk, deze strafeis valt me alleszins mee.

Het gaat de goede kant op zo lijkt het.

Nederland80 | 15-11-19 | 10:22

Meer dan Volkert...

JWZ_JMK | 15-11-19 | 10:22 | 10

@Muxje | 15-11-19 | 10:24:
Precies zoals je zegt: het was destijds niet mogelijk om een 'first offender' tot levenslang te veroordelen en een langere tijdelijke straf bestond nog niet. Dat is niet lang daarna aangepast.

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 10:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat is 3 keer de doodstraf te weinig. Dit soort mensen moet je gewoon opruimen ,scheelt een boel kost een beetje.

compleet nutteloos | 15-11-19 | 10:22

Waarom in godsnaam weer die tbs?? Het helpt niets en kost bergen met geld. Kunnen ze dat nog eens een keer publiek maken, wat een tbs 'er per dag kost?

Ko Ranzig | 15-11-19 | 10:21 | 1

Met een beetje mazzel komt deze kindermoordenaar mede dankzij de TBS regeling nooit meer vrij.Het is een ander woord voor levenslang. Rip, arme Hümeyra.

Tishetnetnie | 15-11-19 | 10:55

Binnen het kader van de wet zou dit de best denkbare uitkomst zijn. Wel stel ik voor om meneer op een dieet van louter koolhydraten en verzadigde vetten te zetten (vogelbolletjes), zodat Moeder Natuur haar werk kan doen en het kostenplaatje binnen de perken blijft.

MickeyGouda | 15-11-19 | 10:20 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Namens alle reaguurders: Sorry Bekir!

Het is namelijk ook deels onze schuld. Wij hebben jou tot deze daad gedreven.
Uiteraard is jouw handelen ook het gevolg van een ver-schrik-kelijke jeugd. Doorspekt met racisme, geen kans op stage dan wel baan. Deze maatschappij, die jou alle kansen ontnam, waarbij we geen enkele empathie tonen naar allochtonen die na drie generaties perfect Nederlands spreken. Zij, zijn schuldig. Als we hier niet heel snel iets aan veranderen, zoals R. Jetten al aangaf, zal de integratie compleet mislukken. En de schuldige daarvoor, dat zijn wij.
Dit land is het zat. C'est ça!

Sterkte pik! Kop op!

Croxifoxio | 15-11-19 | 10:20

Dus dat zou theoretisch 16 jaar kunnen worden, waarvan hij er 10 uitzit en dan na twee jaar op proefverlof kan omdat iedereen vergeten is wat een lowlife het is.
Dus over twaalf jaar kan hij weer op jacht.

pleemobiel | 15-11-19 | 10:20 | 2

Welk deel van tbs begrijpt u niet?

Kapitein Sjaak Mus | 15-11-19 | 10:34

Maakt u zich geen zorgen, de familie van het meisje is er dan om de bloedwraak in de praktijk te brengen

pibasso | 15-11-19 | 10:35

Omdat niemand een vergelijking maakt met Pim en Volkert doe ik dat maar, proost.

28 | 15-11-19 | 10:19

Ik zal wel de enige zijn maar die foto iedere keer.. ik zou hem zo op zijn muil kunnen slaan. Echt zo'n ventje wat 't bloed onder je nagels vandaan haalt. 20 jaar... nou dat is dus de helft, waarschijnlijk komt hij de maatschappij over 7 jaar weer verblijden. Levenslang is beter, maar dan echt of terug naar Turkije komt eigenlijk op hetzelfde neer.

silletje | 15-11-19 | 10:19 | 2

Ziet er uit als een aardige knul. Dat was 'ie niet, maar met die foto is weinig mis.

Muxje | 15-11-19 | 10:23

Zal helaas nog wel minder worden. Voorarrest gaat er ook nog vanaf. Ik zeg in een grot ,dichtmetselen en er voor de zekerheid nog een stalen wand voor.De eis had gewoon levenslang moeten zijn en geen tbs. Die makker wist precies wat hij deed. Binnenkort dus weer tbs-er op verlof die weer een moord begaat. Yep nederland OM is al weer een meneer p vergeten. Ze leren niks. Al doen ze wel net alsof.

tweetybird | 15-11-19 | 10:24
-weggejorist-
Cocorico | 15-11-19 | 10:19

120 jaar was beter geweest.

The2Amendment | 15-11-19 | 10:18

20 jaar. Heel z'n kutleven voor zover die dat nog had gewoon weggespoeld. Goed gedaan. U mag niet door naar start.

HamsterDarkroom | 15-11-19 | 10:18 | 2
-weggejorist-
silletje | 15-11-19 | 10:20

@silletje | 15-11-19 | 10:20:
Kans is aanzienlijk dat hij, na zijn tijd in de bak, de rest van zijn leven in de longstay van de tbs-instelling mag vertoeven.

EefjeWentelteefje | 15-11-19 | 10:38

Kunnen we voor dit soort gevallen niet even de Sharia wetgeving invoeren. Denk dat die straf dan meer rechtvaardig was geweest en bovendien een stuk goedkoper.

Frietje_Oorlog | 15-11-19 | 10:18

Veel systeemfouten in het bestuur.
VVD doet dat niet goed, maar wie zou dat beter kunnen?

Einde van de Domheid | 15-11-19 | 10:17

En het ergste is dat er nog heel veel meer van dit soort inteelt rondloopt....

Weetikveel.. | 15-11-19 | 10:17

In de meeste moslimlanden is wat hij heeft gedaan de normaalste zaak van de wereld. Want mag van de islam.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 15-11-19 | 10:17 | 3

In Iran of SaudiArabie was hij aan de hoogste kraan opgeknoopt.
In NL loopt hij na 7 jaar weer vrollijk op straat als hij al niet eerder uit de TBS-kliniek weet te ontsnappen tijdens het therapeutisch breien voor beginners,

spoilerfreak | 15-11-19 | 10:19

@spoilerfreak | 15-11-19 | 10:19:

Niet als Humeyra was uitgehuwelijkt aan deze loser. Dan had hij eerwraak mogen nemen en was alles haar schuld. Volgens Wiki komt eerwraak o.a voor in Afghanistan, Egypte, Irak, Iran, Palestina, Jordanië, Pakistan, India, Syrië, Tsjetsjenië, Turkije, Georgië en Saoedie-Arabie.

K. Westergaard | 15-11-19 | 11:37

@K. Westergaard | 15-11-19 | 11:37:
Eerwraak komt natuurlijk niet alleen voor in deze landen.
Maar overal in de wereld. Maar met name in islamitische landen, zoals de Wiki-opsomming eigenlijk al aangeeft.
Maar ook overal waar je islamitische gemeenscahppen hebt, zie je eerwraken terug. Dus ook in Nederland.
Overigens kwalificeert deze moord in de letterlijke zin niet als eerwraak. Maar is 'slechts' en rechtstreeks gevolg van de mentaliteit die eerwraak-culturen met zich meebrengen.

michelpen | 15-11-19 | 13:44

Misschien dat iemand een toolset heeft voor dit creatuur.

ChatBot | 15-11-19 | 10:16
-weggejorist-
Zueco | 15-11-19 | 10:15

Eens kijken of het douchen in de bajes 'm net zo zal bevallen als douchen met zijn vriendin.

Troumoetblijcken | 15-11-19 | 10:14 | 1

In de bajes mag hij zijn (zwem)broek aan houden, anders is het racisme o.i.d.

kapotte_stofzuiger | 15-11-19 | 10:29

20 jaar te weinig.

Kaas de Vies | 15-11-19 | 10:11

Schuld van de rechter natuurlijk.

HA, BIER!1! | 15-11-19 | 10:10

Wat moet je in vredesnaam doen om levenslang te krijgen?

Een volwassen vent die een minderjarige heeft vermoord die niets heeft misdaan. Hoeveel erger kun je het nog maken?

Psycho Daddy | 15-11-19 | 10:10 | 2

Levenslang kun je hier nog krijgen door heel hard Boe te roepen tegen de Snotneus en/of Robocop.

biebop | 15-11-19 | 10:18

Of een waxinelichtjehouder naar de gouden koets gooien.
Of wel heel brutaal de weg blokkeren voor linkse extremisten.

spoilerfreak | 15-11-19 | 10:21

Snap er niks van. Is toch gewoon moord met voorbedachte rade. Levenslang !

pleemobiel | 15-11-19 | 10:09 | 2

Moord is altijd met voorbedachte rade. Anders is het geen moord maar doodslag.

Psycho Daddy | 15-11-19 | 10:11

Tja gevangenis is duur en de rechter zal waarschijnlijk op de kleintjes letten, ik denk dat hij zes jaar krijgt omdat hij zelf de politie heeft gebeld.

jan huppeldepup | 15-11-19 | 10:18

Ok, maar stuur dat tongetje in godsnaam wel het land uit.

RickTheDick | 15-11-19 | 10:09

Terecht

NaughtiusMaximus | 15-11-19 | 10:09

mag hij van mij in Turkije uitzitten

Fedde71 | 15-11-19 | 10:08 | 1

Hopelijk zetten ze in Turkije dan wel zijn uiteindelijke Nederlandse fopstraf om naar Turkse strafmaatstaven. Want ja, een eis van 20 jaar wordt uiteindelijk 15 of 18 jaar onvoorwaardelijk, en dan is zijn gevangenisstraf na 10 of 12 jaar afgelopen, en in Nederland kan de TBS-behandeling al in gaan in de periode dat de gevangenisstraf nog loopt. Als hij dan genezen verklaard wordt, dan staat hij in Nederland akelig snel weer op straat.

Wladimir 1928 | 15-11-19 | 11:20

Zorg dat ie nooit meer vrij komt. Ook geen weekend uitjes als ie TBS heeft.

keestelpro | 15-11-19 | 10:07 | 2

Hmmm ben ik niet van u gewend. Ik zeg keep dreaming.We praten hier wel over het nederlandse OM en het nederlandse rechts systeem.Hij zal wel snel op begeleid verlof mogen met een ongewapende dame als begeleider.Denk dat zijn advocaat al een verzoek tot weekend verlof heeft ingediend.

tweetybird | 15-11-19 | 10:29

Zeer waarschijnlijk heeft hij al recht op verlof tijdens de gevangenisstraf.

artie | 15-11-19 | 10:33

20 jaar en dan later meer? Hoe werkt dat?

Muxje | 15-11-19 | 10:07 | 4

TBS is onbeperkt verlengbaar

Het leven is zwaar | 15-11-19 | 10:08

nee eis is 20 jaar en TBS.
Later meer betekent alleen maar dat dit draadje aangevuld wordt.

Zueco | 15-11-19 | 10:12

@Zueco | 15-11-19 | 10:12: De rechters kunnen ook een nog hógere straf opleggen. Gebeurt regelmatig.
Wat een geweldig persbericht trouwens. Mooi geschreven.

De Literator | 15-11-19 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken