20 levensgevaarlijke manieren om hout te hakken
Preppen maar peeps. Voor als het licht uitgaat
Drie keer raden waarom uw overheid als een malle bossen aan het kappen is? Ja, om subsidie te verbranden in biomassa centrales. Maar ook om een geheime houtvoorraad aan te leggen voor als straks het licht echt uitgaat in Nederland. Omdat de stroom op is en -oeps- heel het land van het gas af is. Dus beter haalt u zsm ook een boompje of twintig, dertig uit het bos, voor het geval dat, en voor ze op zijn. Probleem is alleen: hoe krijg je die bomen (ga voor berken, essen, eiken, beuken, en/of elzen, die branden het best) in handzame stukjes zodat ze goed drogen en handig in de haard passen? Ja, zagen en hakken. Maar het kan ook eenvoudiger. Hiero filmpje met allemaal knotsgekke levensgevaarlijke doe-het-zelf kloof- en zaagmachines. Maar het werkt wel. Kijk en leer.
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Of gewoon zo (helemaal aan het eind)
Reaguursels
InloggenDe meeste van die filmpjes zijn in het voormalig oostblok opgenomen. Dus niets te maken met amerikaanse preppers.
Met deze machines moet je gewoonweg goed opletten, dan is er net zo min iets aan het vingertje of aan de hand dan met de best werkende oplossing tegen de overbevolking in Afrika. Dat gaat ook prima en zonder verwondingen met 2 straatklinkers zolang je je eigen duim of vinger er nit tussen houdt
Jemig, stadse reaguurders die niet weten wat gevaarlijk is. Alles is gevaarlijk in de handen van incompetente mensen. Deze machines werken prima en zolang je je klauwen niet tussen het hout en het snijdende deel houd is er niks aan de hand. Don't put your fingers where you wouldn't put your dick!
Levensgevaarlijk...... Ben ik de enige die t filmpje af heeft gekeken om te zien of (min of meer in de hoop dat) er iets mis ging?
Koop een neukmachine, dildo eraf, bijl er op, en klieven maar.
wel even opletten als het weer op de slaapkamer gebruikt wordt
Laat dat maar aan die Southern guys over
youtu.be/-O-s8c2Qg4I
En ik maar kutten ieder jaar met m’n decoupeerzaag. Maar dit vraag ik voor een vriend, een diameter van 1,25 meter, kan 1 van die apparaten dat ook aan?
De lintzaag net niet, de vrouw met het rode jurkje doet dat met groot gemak!
Zulke diameters eerst met wiggen in kleinere zaagbare delen splitsen. In het filmpje zag je ook als gespleten delen. Bij hele dikke bomen wordt dat altijd eerst met wiggen gedaan.
Un vrouw meej un goeien bos hout veur den deur. Ok lekker werrum.
Hmmm.
Als je een tractor wat oud ijzer en een lasapparaat hebt kun je het Brandhout in de rampstad in stukjes klieven/zagen.
Verrek dat is de oplossing voor het CO2 en NOX probleem !
De Atika ASP 5 N houtklover draait weer overuren. Stik maar in je stof, linksgeķkies, ontwerp anders ff een wet tegen nstuur/bosbranden of zo. Vlammen met die houtkachel! (Is wel een ecologisch verantwoorde natuurlijk). Maar ik laat me dit na het nazi antirookverbod niet ook afpakken...
Dat het zo mag is al onbegrijpelijk. Bij het vallen van een ledemaat valt er echt niks meer mee te doen. Nou ja, op sterk water misschien?
Vroegah, jawel, was hier de vraag wie zou je doen?
Nu gaat het om de bijl, de zaag of de volledige overbodigheid.
Nou ik hoef hier in het bos(je) maar naar een boom te wijzen en de heilige Hermandad staat al achter me om me op de bon te slingeren (rare uitdrukking eigenlijk)
Hakki Pilke Easy43 PRO , in de mancave laat de winter maar komen.
Houthakken is slecht.. we moeten stoppen met bomen kappen.
Het fabeltje van hout gebruiken als brandstof.
Hout geldt als een hernieuwbare brandstof. In tegenstelling tot aardolie of steenkool raakt het nooit op, als je tenminste voor elk boom die je opstookt een nieuwe laat groeien.
Tijdens de groei neemt de boom CO2 op, als hij verbrandt stoot hij dat weer uit. Het totale effect is dat het CO2-gehalte in de lucht gelijk blijft.
Nou, eigenlijk moet je dus eerst de boom laten groeien en dan pas omkappen. Als je alle bomen eerst opstookt en tegelijk nieuwe plant duurt het weer even voordat de nieuwe bomen de co2 hebben opgenomen.
@hollandsevluchteling | 10-11-19 | 18:59: De zogeheten kortlopende CO2 kringloop. Niks mis mee.
@hollandsevluchteling | 10-11-19 | 18:59:
Je gebruikt niet de gehele boom. het fijne hout kun je gewoon onderploegen.
Kernenergie wordt het vanzelf. Prima, alleen jammer van het jarenlange geruzie en de overbodige kosten voor de burgers.
Ben er ook mee bezig. Mijn Iraans contact heeft nog wat brandstof liggen en een of andere Kim helpt me met de installatie.
Ik denk het niet. www.ad.nl/economie/duur-en-gevaarlijk...
@postzegeltje | 11-11-19 | 00:40: Eerst dat rapport maar eens bekijken en vooral wie betaald heeft voor het onderzoek. In China bouwen ze wel centrales. Het rapport is gebaseerd op de oude generaties en noemt problemen die de nieuwe niet hebben. Logisch dat geen energiebedrijf nog wat wil bouwen. De groene Khmer heeft net nieuwe installaties laten sluiten. Dat en het stikstofdrama, ik zou ook elders investeren.
Mooi toch.. hebben de schoonste energiebron, aardgas. Maar gaan gewoon weer terug naar de middeleeuwen
Even een muziekje tussendoor: www.youtube.com/watch?v=sHV5TNY2jUI ;)
Van tijd tot tijd haal ik hier vlakbij geheel gratis pallets op bij de varkensboer, die deze gebruikt heeft voor de bigbags van het voer.
Deze zaag ik in stukken en op jaarbasis is dat 4-5 dagen werk. Hiermee verwarm via een cv ketel circuit 12 ruimtes, 2 douches en een warm water circuit. Totale stookkosten op jaarbasis is 150-175 euro.
Jeetje wat een gedoe maar goedkoop is het wel.
5 dagen niet werken kost me 1200 euri.
pallets zijn geimpregneerd en daardoor niet ideaal om te stoken. ik gebruikte pallethout, vooraf ontdaan van spijkers etc. altijd om het vuur te starten. Paar krantjes, hoopje pallethout gemengd met takjes en ander klein hout, en daarna de echte houtblokken.
@ViagraFalls | 10-11-19 | 18:43: Pallets zijn niet geïmpregneerd.
Dat is dan nieuws voor mij. Dat was me ooit verteld door iemand die afraadde ze op te stoken. Daardoor heb ik ze voornamelijk als aanmaak hout gebruikt.
Wegwerp pallets zijn nooit geimpregneerd. Die Europallets worden alleen ingespoten met een soort middel tegen beestjes. Eer dat jij zo'n pallet als sloop/stook krijgt is dat allang weg. Amerikaanse pallets (te duur om terug te sturen) zijn vaak gratis af te halen. Ongeveer 30 stuks ben je nodig voor 1 kuub hout. Brandt goed en gloeit heerlijk lang na.
@Tuinhekje | 10-11-19 | 19:20:
Mwoah, de meeste pallets zijn goedkoop hout dwz vuren of populieren hout. Dat is net papier als je dat stookt.
Al die bomen moeten gekapt worden omdat 5G alleen op zichtlijnen werkt.
youtu.be/iUBxVe0j7Ow?t=76
Captain America doet ook hout hakken...
youtu.be/dNPkJ7eEVDU?t=43
"Don't take from my pile!" Lol
Noem me katholiek, maar voor een prima vuurtje ligt de Bible Belt al heel lang in mijn vizier. Met het Binnenhof voor het betere aanmaken. Schijnheiligheid brandt als de hel. En dan voor ieder biomassazieltje een boompje planten.
Huiliehuilie namens de brandende braamstruik: www.youtube.com/watch?v=h5rMfLJKwIE
Ik hak m'n hout altijd met een draaiende kettingzaag. Zal t ook eens filmen...
heb mijn 5 kuub hout voor deze winter gelukkig al klaar,,,
dus ik stook nu 5 maanden het huis warm voor 150 euro...
Da's goedkoop, ik betaal het dubbele voor 2 kuub.
Guinessdude kletst: een kuub gekloofd beuken (het beste hout) kost (gezaagd op 30/33 cm) minimaal 85 euro. Ik woon in de Eifel en hout is mijn enige verwarmingsbron. Voor een niet al te groot huis heb ik voor een heel jaar 8 kuub nodig.
Handig zo'n tiny house.
@A.S. Perien | 10-11-19 | 18:00: Een niet al te groot huis in de Eifel betekent al gauw 2 x zo groot als een gemiddelde Vinexhut in Nederland.
@Noodluik | 10-11-19 | 18:12:
Woon je aan de franse of Duitse kant?
@Ongeblustekalk | 10-11-19 | 18:34: Frankrijk heeft geen Eifel. Je bedoelt waarschijnlijk Elzas-Lotharingen. Ik woon in de Vulkaneifel, Duitsland.
@Noodluik | 10-11-19 | 18:37:
Ik was even abuis.
Woon je in de buurt van de ring?
@Ongeblustekalk | 10-11-19 | 18:41: 30 km.
@Noodluik | 10-11-19 | 18:58:
Wat grappig, ik ook. Dan woon je in de voor-Eiffel in de buurt van Koblenz. Jammer dat de regenwolken er blijven hangen, maar we hebben wel veel sneeuw in de winter.
Ik haal 't uit m'n eigen bos, ongeveer 4-5m³ per jaar is voldoende om 't huis warm te houden. Ik woon in Zweden, kook op hout in een houtfornuis uit de jaren '40, verwarm het huis met een 12KW (nominaal) kachel gekoppeld aan een 'rörslinga' (een op-en-neergaand kanaal in de 'murstock', een massief stuk steen en metselwerk in het midden van het huis waar zowel dat fornuis als de kachel tegenaanstaan). In alle jaren heb ik nog nooit een levende boom hoeven vellen voor de kachel en 't fornuis, ieder jaar valt er genoeg door storm en sneeuw dat dan na een paar jaar drogen in 't bos rijp voor 't plukken is.
Zelf hout kloven?
Op kolen stoken is veel goedkoper en beter voor de portemonnee
Geeft ook een lekker warme gloed.
Ja, en die heerlijke rooklucht in en om het huis. Brengt je weer helemaal terug naar de jaren '50, kolenkit, asla en geluk nog heel gewoon.
Deze vindt Jesse ook niet leuk: www.openhaardhoutweb.nl/briketten/bru...
@Mark de Grootte | 10-11-19 | 17:50:
Ja, daar wordt zijn witte overhemd met opgestroopte mouwen zwart van.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:51:
Denk eerder zijn eikeltjes pyjama.. ;-)
@piloot47 | 10-11-19 | 17:49:
Ja mooi toch? beter dan onder een infrarood verwarming neuken.
Belletje en dan brengen ze een paar kuub ovengedroogd haardhout in de achtertuin.
Wat een gedoe dit allemaal ;)
Ovengedroogd. Gelukkig woon ik niet naast je....
De schone schijn ophouden drie hoog achter in amsterdam.
Jij droomt van zo een huis,bij elkaar gespaard ben je al bijna 50 en dan zijn de mooie jaren voorbij, in de overgang.
Als ik jou was zou ik een drastische koerswijziging doen, nu het nog kan.
Of je laat nu een foto maken van triestheid in een opgehokte situatie.
Ook handgehakt?
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:45:
Die blijdschap is geheel wederzijds.
We hebben namelijk al hele fijne buren.
@Berbaar | 10-11-19 | 17:52:
Als die hetzelfde stoken als U, dan is er niets aan de hand.
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 18:04:
Geen idee of die ook een haard hebben eigenlijk.
Sowieso is er niets aan de hand want dingetjes lossen we hier in goed overleg op.
@Berbaar | 10-11-19 | 18:13: inderdaad, iedereen moet maar vrijstaand gaan wonen.
Scheelt een hele hoop problemen.
Ik kloof altijd met Kaas de Vries. Hij houdt het hout vast ik kloof tot er alleen tandenstokers over zijn. Verder moet je kloven nooit overbruggen.
Echt, die unban bonanza heeft de kwaliteit geen goed gedaan.
Har har har.
Hebben we 'bert' ook weer eens.
Wat een haarkloverij...
Wij kunnen al lucifers maken. Derde wereld gedoe
Uitvinders van deze machines vond je niet aan onze klimaattafels.
Te bedreigend natuurlijk!
Weet je wat ze met die tafels hebben gedaan?
@piloot47 | 10-11-19 | 17:37: Afgeschaft. Veels te moeilijk voor die kids van tegenwoordig. Ze komen niet verder dan 1+1.
Lol. De tafel van 2, 3 , 4 en van hout
Mooie inventieve machines! Gevaarlijk valt wel mee op die ene na waar een vent achter de lintzaag staat te kloven. Als je ooit zo'n lint eraf hebt zien klappen dan weet je wel waarom.
Die met die ronddraaiende trommel en die vakjes waarin ze het hout van bovenaf insteken, dat is niks voor mij. Ik was als kleuter al niet goed is het plaatsen van die vormpjes in gaten. Ik heb er een trauma aan over gehouden.
@kweethetooknietbeter | 10-11-19 | 18:18: Je vrouw zegt dat het je nog steeds niet meevalt.
Machtig ! Heb hier nog een kuub of 30 ongezaagd spul liggen. Met Stihl en Lumag kost me dat weken. Dit brengt me wel op wat ideeen.
Die vrouw in het rood, is dat de vriendin van Napoleon Sokolov
"Hout stoken is het nieuwe roken".
Ben benieuwd wanneer we dat te horen krijgen.
Dat is al.
Heeft Pritt thuis weer hout gehakt voor gratis vuurtje? Jaloers ben ik.
De enige die het juist doet is de dame op het eind, de schoenenkeuze daar gelaten.
Lekker je hout zelf kloven. Dan heb je het twee keer warm.
Hout naar je kachel sjouwen. Drie keer warm. De kachel uitruimen en as wegwerken: vier keer warm. Je hoestende buren van je afhouden: 5 keer warm.
Met een dubbelzijdige bijl die eigenlijk voor vellen en snoeien bedoeld is.
Vanaf 14:05. Geen dank.
Als ze het gas afsluiten dan worden mensen inventief.
Ja, ik lees die boeken over de hongerwinter tegenwoordig ook heel anders.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:34:
Tussen beschaving en chaos zitten 7 maaltijden. Aanschouw het socialistisch paradijs: www.breitbart.com/latin-america/2019/...
Maar ik zie allemaal van dat zachte natte hout. Duurt een eeuwigheid voor je kan stoken, en je houd een hoop as over. Geen Vachellia erioloba of Acacia cyclops, ook wel kameeldoring en rooipitje genoemd. Dat is pas lekker hout om vuur te maken.
Ja kan je kopen, maar als je zelf berk, wilg, es en populier hebt staan dan zaag en splijt je dat. Als je genoeg bos hebt dan kan je dat rustig 2 jaar laten drogen, maar goed... denk dat de meeste mensen hier het hout kant en klaar kopen. Vandaar ook een video met veel oude maar werkende machines. Sjonge jonge gevaarlijk. Raak alsjeblieft geen kettingzaag aan als je dat soort video’s al gevaarlijk vindt.
@Wilders Spamaccount | 10-11-19 | 17:36: Klopt ik vond alleen die modernere met die cirkelzagen behoorlijk link, maar ik vroeg me af wat er aan die geniale houtsplijters nou zo gevaarlijk is.
@Bret24286011 | 10-11-19 | 18:06: stop je vingers er maar eens tussen. Ik ben ooit getuigen geweest bij iemand die z'n hand tussen een hydraulische kloofmachine had gehouden. Dat is net alsof je een frikandel te lang in het vet heb laten zitten.
@Rest In Privacy | 10-11-19 | 20:35: ja, ik ken ook iemand die zijn vinger door zon ding afgedrukt is. Maar hetzelfde geldt voor cirkelzagen, bandzagen, slijptollen, kettingzagen enz. Zelf doen is gewoon gevaarlijker en oudere apparatuur heeft minder beveiliging, maar met nieuwe apparatuur kan je jezelf ook ongelukkig zagen.
Maar eigenlijk is het leven met een beetje risico leuker toch?
Heerlijk hout stoken in de woonkamer, het is echt sfeerverhogend. En dan naar de thermostaat lopen en tot de conclusie komen dat het intussen 28 graden is met slechts 7 a 8 houtblokken.
p.s. Haal uw hout bij onze zuiderburen, daar is het goedkoper.
En dus laat de thermostaat de CV afslaan zodat het in de rest van het huis stervenskoud wordt.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:22: Binnendeuren openzetten.
Tegen een rendement van nog geen 20%.
Als dat hout niet gratis is, is het goedkoper om gewoon ouderwets de CV aan te zetten.
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:25:
Haha, voor alle kamers op minstens twee verdiepingen? Zolder?
@piloot47 | 10-11-19 | 17:29: Extra deken/dekbed voor boven?
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:31:
Ach, natuurlijk. Bedankt!
@piloot47 | 10-11-19 | 17:29: in Bayern wordt er in traditionelere huishoudens idd vaak voor beneden gestookt. Na een paar schnapps en met een dikke deken werkt dat prima.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:35:
Gezien het aantal idioten dat ons parlement en regering bevolkt vrees ik met grote vreze voor jou en je dierbaren. Dit is waar we (weer) naartoe gaan. Beter maar voorbereid zijn.
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:38:
Jawel, jawel. Daarom schreef ik hier ook dat ik de boeken over de hongerwinter tegenwoordig als handboek lees.
Ik heb trouwens ook een houtkachel, voor als het zo ver is. En hout voor vele hongerwinters om me heen. Laat ik vooralsnog lekker doorgroeien.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:41:
Zelfvoorzienende houtwarmte is eigenlijk het enige stukje onafhankelijkheid en zelfredzaamheid die je in dit land nog mag hebben. Alles is kapot gereguleerd. En wat ongemak kan soms ook heel knus zijn.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:29: Warme lucht zoekt inderdaad het laagste punt op.
@Tel Aziaat | 10-11-19 | 17:29:
87% in de kachel (met restwarmteopslag in de stenen schoorsteen erachter (pijp omhoog, naar links, omlaag tot net boven de grond, naar rechts, weer omhoog) ca. 95%), ca. 70% in het fornuis met ook daarachter opslag van restwarmte. De houtoven (achter het fornuis) is wat minder efficient dus die gebruik ik vrijwel nooit.
Een open haard, ja, dat is zonde van het hout.
Hout is het nieuwe goud
Kunnen we niet overstappen op flessen gas? Butagas heet dat toch? Wel even je toestellen om laten bouwen natuurlijk.
Kijk even wat dat kost.
Er zijn nogal wat adressen in nederland die nooit op het aardgasnet zijn aangesloten, hoofdleiding te ver weg. Die hebben dan meestal zo'n gasvoorraadtank in de tuin liggen. Moet je eens gaan uitzoeken wat die mensen moeten betalen voor hun gas. Die prijzen gaan wild op en neer.
Hier in Spanje de normaalste zaak van de wereld., De gas bier komt 1 x per week de lege flessen wisselen.
Stuk voor stuk briljante machines, maar de grap is dat je dit tegenwoordig alleen thuis kunt doen op deze manier met deze machines.
Maarre, welke machine uit deze collectie had die nutty professor uit het vorige topic nou thuis staan? Ik schat zo in, die uit voorbeeld twee. Die is heel geschikt om armen netjes af te snijden.
ISIS EU is de inventiviteit dankbaar.
In combinatie met het vorige artikel vind ik dit wel een beetje ongepast.
Ik had mijn reaguursel een minuut verder graag hier geplempt.
Tis toch al gebeurd, dus so what?
Bijvangst, denk ik, bij pogingen om het artikel rond die Russische Napoleon op te leuken.
Ongelofelijk , wat een machines. Petje af voor de blanke man en zijn inventiviteit.
Het is witte man en het is wederom splijten wat hij doet.
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:16:
Een witte man vind je alleen in het vriesvak van het mortuarium.
@piloot47 | 10-11-19 | 17:19: Maar ik ben wel inclusief!
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:24:
Oh, zeker. Inclusief wat? Sambal bij?
@piloot47 | 10-11-19 | 17:19: Wat heeft iedereen toch tegen albino's tegenwoordig? Al dat negatieve gezeur over witte mensen moet eens ophouden, wat ik u brom!
@threeheadedmonkey | 10-11-19 | 17:37:
Ja, dat vind ik nou ook. Pure discriminatie. Maar gebruik dat 'wit' dan ook uitsluitend voor albino's. Ik vraag dit ook namens de internationale bond van albino's en de Nederlandse tak daarvan (nog steeds gevestigd in de Witte de Withstraat te Rotterdam, ondanks alle bedreigingen)
@Hollende_Kleurling | 10-11-19 | 17:16: Nee, jij verbindt mensen. Huilstruik.
Nice.
De allergevaarlijkste methode was toch wel deze (althans voor de geestelijke gezondheid):
www.vn.nl/alexander-pechtold-houthakk...
Gelukkig is hij afgeschaft.
Waarom gebruikt die mevrouw een bijl? Ze heeft al een bos hout voor de deur en met die gevel klief je alles. De bijl is volledig overbodig.
Juist die heeft duidelijk veel andere betere kwaliteiten.
REAGEER OOK