Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dan oma maar gewoon een kaartje sturen. Dagje parkeren ziekenhuis OLVG kost 48 euro

Hallo oma nee ik kan vandaag helaas niet komen

Nee morgen kan ik ook niet komen

Overmorgen kan ik ook niet komen

Dan die morgen kan ik ook niet komen

Volgende week kan ik ook niet komen

Sorry oma, een dagje parkeren bij het ziekenhuis kost 48 euro

... oma?

Hallo?

PS. "Ziekenhuizen in de grote steden stellen dat ze hun parkeertarief niet omlaag kunnen brengen vanwege de dure grond- en onderhoudskosten. Ook zou dit ongewild toeristen aantrekken die bij het ziekenhuis goedkoop parkeren en bijvoorbeeld met het ov naar het centrum gaan om te winkelen." Bullshit. Koppel aan afspraak / gepland bezoek, klaar.

Reaguursels

Inloggen

Sowieso dom om een ziekenhuis in het centrum te plaatsen/houden. AFgezien van de belachelijke kosten. Voor aanrijden ambulances etc. is het ook praktischer als het in een rustiger gebied ligt. Waar ruimte is voor parkeerplaatsen en je dan ook niet bang voor 'toerisme' hopeft te zijn.

Durkmans | 07-11-19 | 14:45

Je kunt ook met het OV komen natuurlijk, er stopt een tram voor de ingang. Of, als je in de buurt woont, met de (snor)fiets.

Zenzeo | 07-11-19 | 10:24

OLVG verplaatsen naar Almere, en er een parkeergarage van maken.

cat22 | 07-11-19 | 10:15

Ik ga nog liever dood aan de cholera dan dat ik met mijn wagen Amsterdam inrijd

TDB | 07-11-19 | 08:09

"Nee Oma, ik ben inderdaad ook te belazerd om te parkeren in een P&R en het laatste stukje met de tram te pakken."
"Ja Oma, ik weet dat me dat in dat geval €1 per 24 uur en een tramkaartje kost"
"Ik vind dat parkeren in het ziekenhuis gratis moet zijn, al betekent dat dat dagjesmensen en buurtbewoners de parkeerplaats gaan misbruiken omdat op straat parkeren nou eenmaal €48 kost. Wat kan mij het schelen dat er daardoor geen plek meer is voor bezoekers die echt in het ziekenhuis moeten zijn"

DeSteef | 07-11-19 | 04:59 | 1

Precies.

Zenzeo | 07-11-19 | 10:26

In bijna alle gevallen mag je kiezen welk ziekenhuis je wilt. Er zijn ook ziekenhuizen buiten Amsterdam. Het OLVG is geen academisch ziekenhuis en er zijn alternatieven. Bijvoorbeeld ten noorden van Islammerdam zoals in Alkmaar, Singelgarage voor een dag 15 euro, het Dijklander Hoorn 7 euro 50 en Rode Kruis Beverwijk 7 euro. En wil je academisch? UMC Utrecht 18 euro per dag.

Jan Lange3373 | 07-11-19 | 00:59

Waarom toch iedere keer weer dat gejank van en voor oto-junks alhier?
Tip: ga eens lopen. Pak gewoon eens de fiets.
Zelfs dat ov is helemaal zo rot nog niet.

EefjeWentelteefje | 07-11-19 | 00:58 | 2

Het is maar net waar je woont en werkt, vs waar je "kin" woont of in een tehuis zit. Heeft nix met "oto-junks" te maken..

Nederlanddraaitdoor | 07-11-19 | 01:31

Ik woon hier ongeveer en oma kan inderdaad niet zomaar langskomen. Het Godvergeten schandaal van het betaald parkeren en de impact op het leven van de bewoners. En nee, ik ga niet verhuizen vanwege die kutbestuurders die dit bedacht hebben en niet eens uit Amsterdam komen en waar niet eens op gestemd is. Kan me zo kwaad maken.. en vergeet die lulkoek dat ik dan maar moet verhuizen , dat zeg ik tegen jou toch ook niet

van heinde en verre | 06-11-19 | 23:03 | 4

Ik zou best willen verhuizen, maar niet naar Amsterdam. Nooit.Niet.Nee.

Jan Lange3373 | 07-11-19 | 00:48

@hustler01 | 06-11-19 | 23:49: Verhuizen?? In welk land leef jij? Werk je? Heb je een gezin? Werkt je partner ook? Beiden zo weer een nieuwe baan? Hoezo gewoon betalen? Hoeveel vindt je dan acceptabel? Wat als ov gewoon geen optie is? Financieel of gewoon qua tijd? Beetje kort door de bocht allemaal.....

Nederlanddraaitdoor | 07-11-19 | 01:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat VVD en D66 trots zijn op dit resultaat; transformatie van geregelde zorg naar kollosale dure commerciële zorgfabrieken met piano's, kunst en peperdure parkeervakken... en natuurlijk de woekerende Nederlandse farmaceuten...

Nederlanddraaitdoor | 06-11-19 | 22:43 | 2

Je hebt helemaal gelijk!

LimbabweWillem | 06-11-19 | 23:05

Ja maar stikstof !!!

Datmagniethe | 07-11-19 | 08:33

Even voor diegenen die hier telkens het OV als alternatief voorstellen: op het platteland is door de bezuinigingen van de laatste tien jaren amper nog openbaar vervoer te vinden, laat staan dat je daarmee betaalbaar én op tijd bij het ziekenhuis zou kunnen arriveren. Nee, het OV is alleen maar weggelegd voor de bevoorrechte stedelingen...

Middenmoter | 06-11-19 | 22:14 | 3

En het is natuurlijk teveel verwacht om met je auto op een P+R te gaan staan en dan het OV te nemen. Ja het OV sucks als je eerst in een slalom 3 provincies door moet voordat je te laat op je afspraak bent.. maar god denk eens verder in mogelijkheden ipv onmogelijkheden

nobody@home | 06-11-19 | 23:00

@nobody@home, 23:00: Dat is wel érg gemakkelijk om iedere vorm van kritiek af te doen met het cliché "denken in mogelijkheden". Misschien íets te veel management- en zelfhulpboekjes gelezen?

Middenmoter | 06-11-19 | 23:21

@nobody@home | 06-11-19 | 23:00: Maar dit vergt extra planning. Het is voor de doorsnee automobilist al lastig om al te letten op files en flitspalen langs de weg. Moeten ze dan ook nog kijken hoe ze hun bestemming kunnen bereiken in een grote stad? Zo wordt plannen een stuk ingewikkelder. Dan moet je eerst de route in je navigatiesysteem of -app zetten, vervolgens buiten deze app kijken welke P+R het dichtst aan de route zit en dan vervolgens kijken hoe het OV rijdt vanaf die P+R en of je eventueel moet overstappen. Als dat allemaal geslaagd is, dan moet je dat weer in je navigatiesysteem aanpassen en moet je in apps zoals Google Maps weer gaan lopen schakelen tussen vervoerswijzen. Een andere optie (wanneer je alleen reist) is om te kijken voor een vouwfiets of (illegale) elektrische step die je achterin de auto kunt doen. Zo ben je vanaf de P+R net zo snel als met het OV, maar met regen wordt je wel weer nat. Je kunt natuurlijk de schade wat beperken door te investeren in een thermobroek à 15 euro die erop ontworpen zijn zweet makkelijk af te voeren en tegelijkertijd waterafstotend te zijn, maar dan moet je weer zien om te kleden als je daarna door moet naar een afspraak met nette kleding of zo.

Alexander des Burgus | 07-11-19 | 11:03

Parkeergarage onder OLVG Oost staat onder beheer en is eigendom van de gemeente en niet het ziekenhuis. Heeft nml te maken met het feit toen het ziekenhuis decennia geleden moest worden verbouwd, de stad wel wilde bijdragen maar d'r was een voorwaarde en dat was deze: het ziekenhuis had die centen nodig omdat het rijk niet genoeg wilde bijdragen, en werd dus vakkundig in de hoek gedrukt door de Stopera. Maw melkkoe over de rug van de patienten. Niks was de toenmalige grootste partij in de Stopera, de PVDA, te ranzig om centen binnen te harken. Thans is die rol glansrijk overgenomen door GL En maar blijven stemmen op die partijen en achteraf klagen. Zucht.

Basil Fawlty | 06-11-19 | 20:20

OV is niet altijd een optie vanwege zeer onbetrouwbaar. Zeker nu de blaadjes op het spoor dwarrelen zijn er veel vertragingen. Maar ik heb een politieke daad gesteld tegen de graaiers: ik heb op het orgaanregister aangegeven dat zijn mijn organen na mijn dood niet krijgen. Het voelde goed om eindelijk weer eens iets zelf te mogen bepalen en D66 te dwarsbomen. Sorry mensen die wachten op organen, but: I have nothing left to give away.

Toos Bevergeil | 06-11-19 | 19:42

48 euro en als t aan GL ligt straks 148 euro

DommeNeger | 06-11-19 | 19:05

Ik ga altijd per ambulance, dat is een stuk voordeliger.

KarelMarks | 06-11-19 | 18:50 | 1

Dat kost je 175,- Euro eigen risico.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:55

Hier is dochterlief met een MBO4 opleiding zorg bezig. Hopelijk komt er een goede verpleegster uit hoewel het aan het stageadres niet zal liggen: iets meer dan 1 (!!) euro per uur stagevergoeding en wel ruim 2 euro per dag parkeerkosten aftikken. Ik zeg er niet te veel over om haar niet te veel te demotiveren maar ik snap dat ze snel iets anders zoeken als het mogelijk is.
NOg één jaar meid, sterkte.

ikweethetzeker | 06-11-19 | 18:23 | 5

@Papa Jones | 06-11-19 | 19:34: Gelukkig is dit door de CAO in de zorg niet het geval.

Willy_Wuiles | 06-11-19 | 21:14

Ik noem het gratis (kinder)arbeid, onze zoon loopt ook stage zónder enige vergoeding. Op school heeft hij een rooster dat nog niet eens de helft is van een normaal rooster maar we mogen wel het volle pond betalen aan schoolkosten. Dit laatste jaar, inclusief excursie, schoolgeld, 'vrijwillige' bijdrage en boekenkosten zo'n 1800 euro. Ik vind bij een half schoolrooster dan ook halve kosten want hoewel hij van zijn stage leert kost dit de school niets en de werkgever kost het ook niets maar heeft wel een goeie hulp erbij......

Polly1 | 06-11-19 | 22:53

Heeft je dochter wel eens overwogen te gaan carpoolen?

Zenzeo | 07-11-19 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen een loser parkeert bij OLVG. Zijn vele goedkopere alternatieven. P&R + metro. Kost minder dan de helft en is sneller.

Holein1 | 06-11-19 | 18:10 | 2

Dit is waarschijnlijk de domste opmerking van de dag. Wel eens een bevallende vrouw in de tram gezet? "Nog even wachten schat, ik moet nog uitchecken".

Badr Haary | 06-11-19 | 18:24

@Badr Haary | 06-11-19 | 18:24: het gaat over mensen die bij Oma op ziekenbezoek gaan. Als jij op de Veluwe woont en je vrouw wil laten bevallen in het OLVG is het ergens anders misgegaan.

Holein1 | 07-11-19 | 08:09

'k Moest noodgedwongen met één van mijn kinderen naar één specifiek academisch ziekenhuis voor een onvermijdbare operatie en behandeling. Openbaar vervoer duurder over die afstand en niet op tijd aan te reizen vanaf de andere kant van het land. Elke keer tientallen euro's aftikken bij de parkeerautomaat van het ziekenhuis. Je hebt natuurlijk alles voor je kind over, maar ik vraag mij wel af of hoe je dat moet doen als er thuis simpelweg geen geld meer is. Reis- en parkeerkosten werden ooit vergoed vanuit de ziektekostenverzekering, maar nu al járen niet meer. Wat is de medische wereld toch een schaamteloos verdienmodel geworden met prachtig dure gebouwen en torenhoge salarissen bij de specialistenmaatschappen. Kunnen we met z'n allen alsjeblieft weer eens een beetje normaal gaan doen?!

Middenmoter | 06-11-19 | 18:03 | 1

Het is ook schandalig.

Badr Haary | 06-11-19 | 18:25

Maar 48 euro voor een dag is toch goedkoop naar Amsterdamse maatstaven?
Op de gracht ben je dat kwijt voor net geen 6,5 uur.

jasvanbus | 06-11-19 | 17:56 | 1

Het is ook niet op de gracht hè.
Buiten het ziekenhuis is het 6 euro per uur.
En een dag kaart kost 54 euro.
Parkeerboete kost 65 euro dus lekker een gok wagen en niet betalen.

M_ams | 06-11-19 | 19:35

Heb hier aantal jaar geleden ok lawaai over gemaakt. Ons kind moest en flinke tijd in het OLVG verblijven en de 1e week waren wij al ruim 500 Euro parkeergeld kwijt. Ja dat is meer dan 7 x dagtarief, want af en toe tussendoor moet er ook nog wat gedaan worden, en als je opnieuw parkeert start het tarief opnieuw.
Het ziekenhuis gaf aan niets voor ons te kunnen doen, omdat de gemeente eigenaar van de garage is.
Er overkomt je dus iets waar je niet voor kiest en de gemeente misbruikt dat om je financieel uit te melken. In ons geval ruim 2000 Euro.

flashforward | 06-11-19 | 17:52 | 7

@Vechter | 06-11-19 | 18:56:
Dit is toch wel de meest domme reactie ever. Ondanks dat, hoop ik dat jij nooit in zo'n situatie terecht komt.

flashforward | 06-11-19 | 22:53

@flashforward | 06-11-19 | 22:53: Ahhh gosie... Er is een kindje in het spel en de hele wereld moet gaan janken en iedereen moet opzij voor jouw want je hebt een kotter in het ziekenhuis. Sterkte met je kind hoor, vast kut enzo. Maar voor 500 euro zal je vast ook andere alternatieven hebben. Wat is er mis met het OV dan ?

nobody@home | 06-11-19 | 23:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog mooier is dat het personeel ook de volle mep af mag tikken.

Antitheus2 | 06-11-19 | 17:51 | 2

En de patiënt

JanAmsterdamEnzo | 06-11-19 | 18:00

En de directeur.
O wacht.

Papa Jones | 06-11-19 | 19:34

VU Amsterdam 1 euro per 17 minuten. Wie rekent er nou in 17 minuten?
De eerste ben je al kwijt voordat je geparkeerd staat.

MorgenEenAnder | 06-11-19 | 17:50

Even out of the box denken.

Veel ziekenhuizen hebben een hilicopter landing/vertrek plaats.

Dan kom je toch gewoon aan fladderen, parkeert je helicopter op de juiste plek en vertrekt weer na bezoek.

Meesteres Belgie | 06-11-19 | 17:48

Ik ben zelf al twaalf jaar kanker patiënt. Breek me de bek niet open. Je moet eens weten hoeveel kosten ik als patiënt heb buiten de boekjes om. Onder andere dit soort kutzooi

JanAmsterdamEnzo | 06-11-19 | 17:30 | 11

@JanAmsterdamEnzo | 06-11-19 | 17:53: Voor een ander zorgen kan heel liberaal zijn hoor. Ben zelf nogal rechtsig, mensen moeten voor zichzelf zorgen, alleen er zijn uitzonderingen. Dan moeten inderdaad de sterkste schouders worden ingezet. Meen me er graag voor.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:11

@Langshetrandje | 06-11-19 | 18:11: iemand schreef hier eens: de linkerhand wast de rechter. Dat ben ik nooit vergeten. Mensen moeten begrijpen dat ze mensen nodig hebben. Ondanks hun gedachtegoed.

JanAmsterdamEnzo | 06-11-19 | 18:19
▼ 8 antwoorden verborgen

Ah, je kind in het ziekenhuis kunnen opzoeken is dus ook al inkomensafhankelijk geworden.
Geef bezoekers van patiënten en mensen die voor onderzoek komen gewoon een uitrijpas. Dan kunnen er geen andere mensen komen. Klaar.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:05 | 2

ind probleem opgelost

kale tornado | 06-11-19 | 17:27

Ja hoor eens even; met oplossingen komen doen we niet aan hè. Het zou wat zijn zeg als we zo makkelijk alle problemen zouden kunnen oplossen. Voor dat je het weet zit je in een paradijs en dat is niet wat met z'n allen willen. Komt ook nog eens wat ICT bij kijken. Nou dan weet je het wel.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:30

In de meeste ziekenhuizen is er voor (langdurig) familie bezoek goedkopere regelingen beschikbaar.
Begrijp niet dat als het OV om de hoek is je alsnog in je eentje zo nodig met de auto daar naartoe moet. Wees slim regel iets, als je een dag wil blijven hangen vraag iemand om je even te brengen of halen. Het is belachelijk dat het zo duur is maar de mensheid is idd zo dat als het te goedkoop is ze het misbruiken. Daar hebben die andere redenen helemaal geen invloed op.
Elke keer weer valt er wel wat te zeiken. Lijkt wel of we mentaal allemaal op SBS6 zijn afgestemd. Zeik en jankverhaal op de mentale TV en we voelen ons weer beter want "iedereen" is het met je eens *kots*

nobody@home | 06-11-19 | 16:57 | 5

Ik moet geregeld voor controle. Wordt altijd te laat geholpen. Een uur wachten bij het lab van het AMC en 40 minuten bij de apotheek. Enig idee hoe dat aantikt? Daar os geen kortingskaartje voor. Dit is de extra straf bovenop het eigen risico voor een chronische aandoening

A la snackbar | 06-11-19 | 17:13

Wat een zwatelverhaal

Jos9595 | 06-11-19 | 17:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Tot nu toe heb ik altijd verrekt om te betalen voor parkeren. Ik parkeer daar gewoon niet. Of je dropt je partner en je rijdt naar iets anders en haalt partner weer op. In mijn woonplaats staan al meer dan de helft van de winkelpanden leeg. De gemeente verlaagde het parkeertarief toen met een dubbeltje. Dat is het niet geworden. Nu gaat de Hema zelfs sluiten. Wie niet luisteren wil naar het publiek moet het maar voelen.

Ikbeneenzelfbouwer | 06-11-19 | 16:57 | 1

Een dubbeltje! Precies dat karakteriseert de overheid. Slappe hap, nooit eens een echt besluit nemen

Jos9595 | 06-11-19 | 17:45

Zeker voor minima (zoals arbeidsongeschikten) die regelmatig het ziekenhuis bezoeken (zoals arbeidsongeschikten) is het niet zo lekker op te brengen.

Het OV pakken is ook een lekkere kort door de bocht opmerking. Regelmatig is de reden dat men naar het ziekenhuis moet ook een reden dat men niet met het OV kan, en daarnaast ben je vaak met het OV veel langer onderweg. Zoals vanaf mijn huis. OV naar dichtstbijzijnde ziekenhuis, 20 minuten met de auto, 1 uur en 23 minuten met het OV. Laat staan dat ik naar het ziekenhuis wil waar mijn moeder laatst lag. uurtje auto, rond de 3 uur met OV. Daarnaast is het OV ook belachelijk duur.

High speed duck | 06-11-19 | 16:54 | 1

Voor zover het OV voldoet. Voor gezonde mensen en woonwerk kan het misschien wel. Maar voor veel ouderen wordt het al een stuk lastiger.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:08

Waar ik woon is het parkeren bij het ziekenhuis gratis. Ze hebben pas nog de parkeerplaats twee keer zo groot gemaakt.

fredflange | 06-11-19 | 16:52 | 1

En zo hoort het!

All_Anonymous | 06-11-19 | 17:40

Tsja, als je een hellhole gaat bezoeken, dan weet je precies weer waarom dat zo genoemd wordt.

Jos9595 | 06-11-19 | 16:50 | 2

Het ziet er zwart van de mensen .....

elevator | 06-11-19 | 16:52

Begrijp je punt maar mijn partner heeft ruim twee weken in het avl gelegen en lange dagen staan kun je daar afkopen voor acht euro. Niet goedkoop maar is nog te doen. Als je eenmaal een week daar parkeert, weet je ook de alternatieven en tweede week heb ik nauwelijks betaald.

yooooh | 06-11-19 | 21:34

Dit hoort gratis te zijn, je gaat niet voor de lol op bezoek in een ziekenhuis. Al lijkt het soms een soort circus te zijn.

Predeker | 06-11-19 | 16:44

P+R-kaartje kopen voor de Amsterdam Arena, dan kun je 24 uur parkeren voor 1 euro. Je koopt er tegelijk een metro-kaartje bij voor 5,50 euro voor 2 personen. 10 minuten met de metro en je staat bij het VUMC op de stoep. Totale kosten voor de hele dag, parkeren + OV: 6,50 euro. Je kunt ook overal een probleem van maken.

Taggart | 06-11-19 | 16:40 | 3

Er zijn ook mensen die helemaal niet in Amsterdam Arena willen parkeren. Rotbuurt voor onbekenden, zeker in de avonduren.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 16:42

Er zijn mensen die niet een -kom niet aan mij uitstraling - hebben en daarom beter niet met OV kunnen gaan in Amsterdam .

elevator | 06-11-19 | 16:51

@elevator | 06-11-19 | 16:51:
Da's wel heel erg waar. Dat is een aura dingetje dat de meesten niet gegeven is.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:20

Ik betaal nooit als ik in het plaatselijke ziekenhuis moet zijn, rij gewoon achter iemand aan die wel betaald heeft.
Slagboom komt niet zo snel naar beneden dat ik die op mijn dak krijg.
En heb ook wel een vermoeden dat er sensoren in de slagboom zitten, anders zou die op je dak komen als je motor afslaat tijdens optrekken, wat vrouwen nog wel eens overkomt.

Simon_Ketellapper | 06-11-19 | 16:35 | 5

@Simon_Ketellapper | 06-11-19 | 17:31: Daar is ook een keer een bijdrage vanuit het Grote Steden Beleid naar toegegaan. Een gevaarlijk dorpje volgens mij.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:40
▼ 2 antwoorden verborgen

In goed Nederlands heet dat 'parking validation'. In de US de normaalste zaak van de wereld. Als je ergens met reden bent krijg je een kortingskaart voor je parkeerkosten. Natuurlijk kan dat in NL ook, maar als de automobilist uitgeknepen kan worden, zullen ze het niet nalaten...

Snorkle | 06-11-19 | 16:34

In Duitsland ooit de hele nacht geparkeeerd gestaan, zonder te betalen natuurlijk. Vanaf 9:00 uur 's morgens moest ik wel betalen, maar natuurlijk helemaal vergeten. Had ik me toch weer een boete aan de broek hangen van €5,00 ...... tjeeeezus..

Drunken_Pumpkins | 06-11-19 | 16:33 | 3

Da's inderdaad verbazingwekkend, want in 1942 bestond de Euro nog niet....

Iknowall | 06-11-19 | 16:38

Ach ja Duitsland. Vorige maand stop over overnachting bij Aschaffenburg op terugreis van vakantie. Duizend kilometer gereden, flinke dorst en honger. Bij een echte Italiaan (niet bij een of andere keten) gegeten op fijn terras. Twee halve liters heerlijke pils, een spaghetti bolognese, mooie insalata mista, gefrituurde inktvisringetjes en twee espresso's. Alles van de beste kwaliteit en dat voor EUR 21. In Nederland word je geslacht, altijd en overal.

Ruud Hazes56616330 | 06-11-19 | 17:05

Daarom dus. Als je wat kunt blijf je niet in Nederland. Ze zoeken het maar uit daar.

Frau Merkel | 06-11-19 | 19:48

1000 piek per jaar om een instituut te bezoeken dat met inzet en liefde levens redt. Pffff... zeikerst.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 16:27 | 7

@McMarx | 06-11-19 | 17:00: u bent geen econoom vermoed ik. Je vrij besteedbare geld ook vrij besteden is bijna tot een einde gekomen in Nederland.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:41

@Langshetrandje | 06-11-19 | 17:41:
Economie als wiggelaarei is aan mij niet besteedt. Ik kijk naar de prijs van een kroket bij Smullers en pas daar mijn uurtarief op aan. Net zoals zo'n ziekenhuis en die hele VVD-bende bij elkaar.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat is bij het Antonie van Leeuwenhoek beter geregeld gelukkig waar je je kaartje kan laten stempelen als je er geweest bent en zodoende nooit meer dan 6-8 eur hoeft te betalen. Nog steeds achterlijk omdat ik daar niet voor m'n lol kom natuurlijk maar minder infaam en abject dan 48 euro

nosrep | 06-11-19 | 16:26

Amsterdam bezoeken is behoorlijk duur
En ‘n automobiliste kijkt heel erg zuur
Als zij dertig euro mag aftikken
Ja, dat is behoorlijk schrikken
Want schoenen kopen kost altijd drie uur

Na ’t winkelen nog ‘n drankje besteld
En getuige geweest van straatgeweld
Zo tikte de klok maar door
En daar betaal je flink voor
Tussendoor ook naar het toilet gesneld

Uiteindelijk toch nog even bij oma langs geweest
‘Ik heb zo lang niemand gezien’ zei ze bedeesd
Ze verdeelt daarom nu al haar erfenis
Dat maakt ‘n bezoekje ’n hele belevenis
Alleen hoopt nu niet meer iedereen dat ze geneest

De nieuwe metro biedt ook weinig soelaas
Dus drie miljard weggegooid, ja helaas
En Annabel maar vitten…
Maar ’t bestuur blijft zitten
Op die ene na zijn ze daar allemaal dwaas

Angélica de Sancé | 06-11-19 | 16:26 | 1

Wederom geweldig, hulde!!

hoogstetijd | 06-11-19 | 17:16

Zoonlief onlangs in België voorzien van twee nieuwe heupen. Twee keer drie dagen opname. Parkeergeld EUR 2 per dag maakte een grand total van EUR 12. En gewoon Belgische bieren op de tap in het restaurant.

Ruud Hazes56616330 | 06-11-19 | 16:24

Meen me te herinneren dat in de jaren zeventig,veel parkeer garages in handen waren van de Italiaanse maffia. Nu zijn veel van hen overgestapt naar de pharma biznis, maar sommige zitten er nog steeds in. Die gaan echt hun prijzen niet verlagen.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 16:22 | 1

Het is nu ofwel de Haagsche maffia of de gemeentelijke maffia. Kat of hond.

Frau Merkel | 06-11-19 | 19:49

Ha, dat ken ik van het Dijkzicht in Rotterdam. Onverwachts op zondagavond er naar toe, 4 uur aan het bed gezeten en dan bij terugkomst 14 Euro (2013) mogen aftikken. De garage was verder leeg. Toch al niet zo'n goede bui en dan heb je veel zin om die slagboom dan maar af te breken om alsnog de garage verder netjes te verlaten. Uitmelkerij.

Mark van Leeuwen | 06-11-19 | 16:16

48 euro? Koopje! Parkeer dagdeel bij Hilton op Schiphol, mag je direct dagtarief van eur 49 aftikken. Wellicht juist vanwege feit dat dit soort kosten vaak gedeclareerd kunnen worden lijkt de rem er een beetje af...

RealBredero | 06-11-19 | 16:10

Ik zat laatst 4 dagen op een rij in het ziekenhuis. Eventjes vooruit gedacht en weekkaart gekocht en voor 3.5 Euro per dag ruim 50 Euro bespaard. Je kunt ook even vooruit denken ipv alleen maar zeiken.

Dat die parkeerplaatsten pleuris duur zijn blijft natuurlijk een feit.

wood_zor | 06-11-19 | 16:06 | 5

@Langshetrandje | 06-11-19 | 16:46: Van mij mag u, en zelfs met terugwerkende kracht. Als u tegen zelfstandig nadenken en een klein beetje vooruit zien bent, hebben we overigens weinig in het gemeen, ik verwacht van een mogelijke discussie met u dan ook verdraaid weinig.

wood_zor | 06-11-19 | 17:49

@All_Anonymous | 06-11-19 | 17:47: In dit geval hing er een mooie sticker ter grootte van een A4 op het automaat en de dame achter de balie bleek ook erg vriendelijk.

Nogmaals, parkeren bij ziekenhuizen is ongehoord duur, maar er blijkt - lezend door de tegels hierboven en -onder - vaak een mouw aan te passen.

wood_zor | 06-11-19 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat mensen die niet in het ziekenhuis daar gaan parkeren is simpel en bijna kostenloos op te lossen.
Patiënt geeft kenteken door van bezoeker, en de slagboom gaat open als kenteken aan komt rijden.
Kost geen extra investering, enkel iemand die bij de opname een paar kentekens inklopt.
Iedere patient mag maximaal X aantal kentekens per dag op bezoek.

Voor mensen die een afspraak hebben, hetzelfde systeem.
Onnodig veel Langer parkeren ?? € 75 in rekening brengen.

Het leven is zwaar | 06-11-19 | 16:04

Dag dokter, kan ik zijn laatste dagen bij mijn man blijven? Jazeker mevrouw, ik schat in dat het na een kleine vierhonderd euro parkeergeld wel zo ongeveer met hem afgelopen is.

Ridde Rogter | 06-11-19 | 16:04

De Parkeergarage onder het OLVG is niet (van/of onder beheer) van het ziekenhuis OLVG, maar van de Gem. Amsterdam. Als men er voor een MRI scan of een onderzoek moet komen is men zo 12,= a 20,= euro kwijt. Moet je ook nog oppassen dat niet alle benzine uit de benzinetank van je auto is gejat! Dan maar met het Openbaar vervoer? De voorlaatste keer werd in de Tram naar het OLVG onze tas gestolen met een flink bedrag aan geld. Wij wonen in Twente maar gaan misschien de volgende keer per fiets naar het Amsterdamse OLVG. Of beter nog, waarom komt dat OLVG niet naar Twente?

De Laureaat | 06-11-19 | 16:03

Qpark beheerd het merendeel van de parkeerplaatsen bij ziekenhuizen, niet alleen in Nederland maar ook in omliggende landen. Zelf meegemaakt in Brussel, mijn vrouw lag daar 3 maanden. Na een maand ben ik naar de directie van het ziekenhuis gestapt om te vertellen dat dit voor mij financieel niet te doen was om mijn vrouw iedere dag te bezoeken door de hoge parkeerkosten. Buitengewoon deftig van het UZ Brussel kreeg ik uitrijkaarten voor de tijd dat zij daar lag. Qpark is de oplichter maar een deftig ziekenhuis heeft de oplossing.

1geheimereaguurder | 06-11-19 | 15:59 | 1

En dan zijn de tarieven in Brussel nog steeds veel lager dan hier.

Berend_Breedreet | 06-11-19 | 18:04

Meestal mag je maar 1 uurtje per dag langskomen in het ziekenhuis. Tijdens het bezoekuur. Dus je hoeft helemaal niet een hele dag daar te parkeren. En als je met het openbaar vervoer komt kun je die €8 parkeerkosten gebruiken voor een voorgedraaide joint en kapsalon voor oma. Als je de hele dag in het OLVG moet liggen heb je daar wel zin in.

Osdorpertje | 06-11-19 | 15:56 | 3

Vergeet u niet de beroving tijdens uw reis in het OV?

2voor12 | 06-11-19 | 15:57

U heeft nog niet veel meegemaakt Osdorpertje. Gelukkig voor u.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 16:49

Ja want
1. een gratis uitrijkaart na een behandeling is
2. een gratis uitrijkaart per patiënt per nacht (voor bezoek)>

ja dat is te veel gevraagd voor die uitknijpenende zorgmanagers.

Trans_Fimmermans | 06-11-19 | 15:55

In het ziekenhuis alhier kun je een gratis uitrijkaart krijgen als een bezoek aan een arts langer dan een uur wachttijd heeft. Het is niet hetzelfde als een bezoek van meer dan een halve dag, maar het scheelt tenminste weer iets.

Klojum | 06-11-19 | 15:52

Maar ja, wie gaat er dan ook de hele dag bij oma bezoek in het ziekenhuis. Gewoon 5 euro in die parkeerautomaat flikkeren. Dan heb je ook meteen een goed excuus dat je langer kunt blijven. "Sorry oma, ik was graag langer gebleven, maar ja, de parkeerautomaat he."

VanBukkem | 06-11-19 | 15:51 | 1

als er mensen op sterven liggen wil je nog wel eens wat langer blijven

Kim-Jung-Un | 06-11-19 | 16:03

Beide oma’s zijn dood.
Moet ik hier blij om zijn?

Ruimedenker | 06-11-19 | 15:50 | 1

Jij niet, maar misschien de opa's wel?

Mr_Natural | 06-11-19 | 15:51

Dit is echt geen nieuws; is al jarenlang aan de gang die excessieve parkeergelden. is uitbuiting!! Niemand gaat voor zijn lol naar en ziekenhuis. Moet je binnen nog 1/2 uur wachten tot je aan de beurt bent (tik tik tik). Ach, gaat u nog maar even bloedprikken beneden (volle wachtkamer (tik tik tik). Laatst stond er een oudere dame voor de parkeerautomaat: "oh moet ik nu € 10,-- betalen"? Ze was op bezoek geweest bij haar zus. je moet het geld maar hebben.... Trouwens nog een beetje meer zwendel: hier is zogenaamd het eerste half uur 'gratis'. Maar als je bijvoorbeeld daarover hen gaat, en dat doet iedereen, dan VERVALT dat gratis half uur en wordt er geincasseerd voor het begin-tarief. Je reinste oplichterij dus!

Silvio488 | 06-11-19 | 15:50

Alsof iemand een hele dag naar zijn oma toegaat. Bij ons in het ziekenhuis ben je ook 2 euro per uur kwijt, das natuurlijk ook 48 euro per dag.

Pietscamera | 06-11-19 | 15:49 | 3

Helaas is het niet alleen bij bezoek. Ook bij opname en behandeling loopt de parkeermeter vrolijk door.

High speed duck | 06-11-19 | 15:51

En behandeling duurt wel wat langer dan bezoekje aan oma.

Papa Jones | 06-11-19 | 16:21

Piets, u zegt hier meer over uzelf dan over alle andere iemanden.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 16:51
-weggejorist-
laurentius | 06-11-19 | 15:49 | 1

Zeg gewoon dat je pizza komt brengen voor Dokter SnijGeil.

Ruimedenker | 06-11-19 | 15:49

En dat in een stad die al decennia bestuurd wordt door links, u weet wel de politieke richting die beweert op te komen voor de arbeider en gewone man :o))))) Daarom wordt het voor mij steeds onbegrijpelijker dat veel mensen maar niet kunnen of willen zien wat er werkelijk speelt bij die partijen. Hoe stom en/of gebrainwasht kan je zijn?

Hoeraatjes | 06-11-19 | 15:48

"Ik kom toch niet in het OLVG te liggen he!?"
"Maar mevrouw, het OLVG is een prima ziekenhuis, en gespecialiceerd in uw aandoening."
"Maar dan komt mijn kleinkind niet op bezoek."

koeberg | 06-11-19 | 15:47

Ik heb nooit begrepen dat er geld wordt gevraagd voor parkeren in het ziekenhuis bij een behandeling (of bezoek).
Geen mensen bij een behandeling gewoon een uitrijkaart.

Dirk III | 06-11-19 | 15:46

Vraag de ambulance om een stukje door te rijden naar het oosten, mocht u bezoek willen.

Wim Venijn | 06-11-19 | 15:46 | 1

Dat is helemaal waar. Buiten de randstad is parkeren bij ziekenhuizen meestal gratis. Aan de andere kant zijn ze die ziekenhuizen wegens niet winstgevend aan het opdoeken. Want er moet wel een verdienmodel aan zorg zitten tenslotte. Desnoods aan de parkeer tarieven.

Zapata10 | 06-11-19 | 15:57

Het is zo'n gelul van de ziekenhuizen dit, want dit zou allemaal heel eenvoudig anders kunnen.

Op de afdeling waar de patienten liggen kun je je kaartje ff bij de balie onder het apparaat laten doorhalen en dan mag je gratis parkeren.

Bij de ING in enschede (toen nog NMB) kreeg je bij de balie een uitrijmuntje. Daarmee kon je dan gratis uitrijden. In de jaren 80 was die oplossing er al.

Ziekenhuizen moetten niet zo miepen. Dat betaald parkeren moet zo duur zijn, omdat ze allemaal een glazen entree willen hebben van 20 meter hoog, met kustwerken aan de muur, een marmeren vloer, enzovoort. Het gemiddeld ziekenhuis is een megalomaan bouwproject waar je U tegen zegt.

TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:45 | 1

Juist. Mijn moeder werd een keer door het ziekenhuis geweigerd, ingreep was te duur, te complex. M'n moeder gaf het maar op, en wou maar leven met het idee dat het ieder moment bij teveel inspanning, ze eindigen kon als een kasplantje. Ik pushte haar voor een second opinion naar Duitsland of Belgie te gaan. En raadt eens? Daar werd ze wel geholpen, het ziekenhuis was ouderwets, geen luxe allemaal en alles werd vergoed. Nederland is gewoon kut qua zorg. Kut zorgmanagers.

HamsterDarkroom | 06-11-19 | 18:39

Tja, als je het goedkoper aanbiedt is er geen plek omdat iedere toerist zijn auto er dan neerpleurt.

beldewouten | 06-11-19 | 15:44 | 2

bullshit. Zie mijn reactie hierboven. Toeristen zijn supermakkelijk te weren. Dat heeft er dan ook helemaal geen ene fuck mee te maken.

TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:46

@TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:46: Heb je een agressieprobleem misschien? Ga eens naar een dokter zou ik zeggen.
Het zou inderdaad opgelost zijn met een soort uitrijkaart voor bezoekers of patiënten.

beldewouten | 06-11-19 | 16:00

Betalen voor parkeren bij het ziekenhuis? How dare you. Waar is Greta als je haar nodig hebt.

The2Amendment | 06-11-19 | 15:44

Ik had laatst mijn parkeerapp vergeten uit te zetten in 020 centrum. €58,- armer. fokking hell

deministerpresident | 06-11-19 | 15:44 | 4

Nog leuker word het als je app niet goed werkt en niet aan staat maar je het niet merkt. Word het nog duurder.

2voor12 | 06-11-19 | 15:51

Volgens mij werkt de Flitsmeister app zo. Daar kan je sinds kort ook mee parkeren.

josseposse | 06-11-19 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

De ziekenhuizen worden er in ieder geval beter van.

Mr_Natural | 06-11-19 | 15:43

Goh dat dat ziekenhuis nog het ‘onze lieve vrouwe gasthuis’ heet....
Je zou verwachten dat iemand daar al bezwaar tegen zou hebben gemaakt ...

laurentius | 06-11-19 | 15:41 | 1

De gierige heks zou beter zijn.

Zapata10 | 06-11-19 | 16:00

Volgens mij kan je deze kosten gewoon, deels, aftrekken bij de inkomstenbelasting als ziekenvervoer.

Super Grover | 06-11-19 | 15:41 | 4

Nee dat kan niet.
Je hebt een drempel van heb ik jou daar.

Papa Jones | 06-11-19 | 15:51

Nee want je bent bezoek en geen patient. Dan is er alleen een kilometervergoeding gecombineerd met een drempel dat je wel elke dag heel veel moet rijden om iets te krijgen.

2voor12 | 06-11-19 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik werk in een ziekenhuis en moet zelfs parkeergeld betalen.
En bij de weg, en aantal ziekenhuizen laten hun parkeer terrein beheren door q-park. En dan moet je dokken..

Mahazioth | 06-11-19 | 15:40 | 4

@Dirk III | 06-11-19 | 15:42: Yup. Dit is overigens niet zo voor ál het personeel. Dit is afhankelijk van wat je doet. Bij het Diakonessenhuis in Utrecht mag de directeur gratis parkeren voor de deur, de internest mag naar Q2, gratis. De fysiotherapeut moet naar QPark bij galgenwaard, en betalen. Rangen en standen.

TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:48

*internist

TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:48

In Enchede bij het MST moet het personeel ook betalen,

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Als je als clown gaat mag je er wellicht gratis in.

Kruisruiker | 06-11-19 | 15:39

Die PS onder het artikel slaat echt nergens op. Hoe ga je dat waterdicht organiseren zónder dat die organisatie meer geld kost dan de parkeergelden opleveren? Moet elke patiënt dan alle kentekens doorgeven van mogelijke bezoekers en mogen alleen die de garage in? Of komt er een enorme bureaucratische bezoekafsprakensite met een of ander legitimatiesysteem, waardoor de drempel om te bezoeken een stuk hoger wordt dan die paar euro per uur parkeergeld?

Diewijfvandielange | 06-11-19 | 15:36

Openbaar vervoer, lopen, fiets, taxi, familie/vrienden/buren laten rijden... 1001 en oplossingen. Maar janken is beter.

Ignatius J Reilly | 06-11-19 | 15:35 | 1

Met het OV naar je zieke familie. Succes daarmee. Het OV is echt iets waar je graag inzit, als je net gehoord hebt dat je moeder doodgaat aan kanker.

Uitrijkaarten verstrekt door het ziekenhuis, bij de betaalautomaat moeten kunnen opgeven voor welke patient in welke kamer je er was (kamernummer/achternaam).. 1001 oplossingen. Maar burgers uitmelken is beter.

TronaldTheDump | 06-11-19 | 15:51

"Ook zou dit ongewild toeristen aantrekken die bij het ziekenhuis goedkoop parkeren "

Kutsmoes, dat heb je heel simpel opgelost

menage | 06-11-19 | 15:35 | 6

@The2Amendment | 06-11-19 | 15:39: Wat denk je dat zo'n controlesysteem kost? Lijkt me logisch als dat door de parkeerders betaald wordt. En dan kom je dus alsnog op die zes euro per uur.

Diewijfvandielange | 06-11-19 | 16:01

@Diewijfvandielange | 06-11-19 | 15:37: Bij de Plus op de hoek kunne ze het prima, ga daar maar vragen. Daarnaast hebben ziekenhuizen geld zat voor digitale innovatie.

menage | 06-11-19 | 16:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn vrouw lag een maand in het OLVG-West na een flinke hersenbloeding. Tussen de middag even snel heen tussen het werken door en 's avonds ook. Dan ga je echt niet 1,5 uur in het OV zitten als het met de auto 10 minuten is.
Heeft me een godsvermogen gekost maar je moet toch wat.

2voor12 | 06-11-19 | 15:34 | 5

@* Il Principe * | 06-11-19 | 15:43:
Google dan ook even op drempel als je goed wil googlen.
En lees zelf dan ook goed, dit gaat om aftrek van patienten zelf, niet voor bezoek.

2voor12 | 06-11-19 | 15:45

Eens, zelf twee jaar geleden ook een maand op de IC gelegen en mijn vrouw kwam iedere dag. Die had naast haar werk echt geen tijd om nog eens een uur heen en een uur terug in het OV te gaan zitten. Buiten het feit om dat het OV ook stervensduur is. Niet zozeer een probleem voor ons maar wel voor mensen die wat krap bij kas zitten.

Zapata10 | 06-11-19 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij heeft het OLVG geen eigen parkeerterreinen, alles in beheer van de gemeente. Dus niet het ziekenhuis afzeiken, maar Femke en haar roedel.

Argwanus | 06-11-19 | 15:33 | 1

Parkeergarage onder het ziekenhuis. Tarief gelijk aan het tarief buiten op straat.

Ruud Hazes56616330 | 06-11-19 | 16:16

Ziekenhuizen, gemeentehuizen moet je gewoon op een industrieterrein bouwen met veel gratis parkeerplaatsen dat hoef echt niet op dure grond in het centrum.

Dutch_Holland | 06-11-19 | 15:33

Dan geef je als ziekenhuis toch parkeerkaarten cadeau aan de bezoekers (directe familieleden die vaak en langdurig aanwezig zijn) en patienten van je ziekenhuis.
Dan kunnen de toeristen de volle mep betalen en de bezoekers een gereduceerd tarief.
Maar nee, het is een melkkoe geworden.

Zueco | 06-11-19 | 15:29

Wat sneu weer om dan het dágtarief te pakken. Wie gaat er nou een dag op ziekenbezoek? Laten we zeggen dat een uur gebruikelijk is, het eerste kwartier is gratis, en daarna betaal je zes euro per uur. Als dat niet over hebt voor je oma én anders niet bereid bent om een ander vervoermiddel te pakken ben je gewoon een lul.

Diewijfvandielange | 06-11-19 | 15:29 | 7

Maar wat als het niet je oma maar je kind is die ernstig ziek is? En je het niet al te breed hebt? Dan maar niet een dagje op bezoek, maar een halfuurtje?

threeheadedmonkey | 06-11-19 | 15:45

@Diewijf
Ik heb maanden achtereen chemo gehad. Mijn vrouw bracht me naar het ziekenhuis en bleef net zoal veel andere begeleiders bij me. (ontlast trouwens ook de verpleging, ze zijn er alzo erg blij mee.
Enfin, 'morgens om 8 uur present zijn en om, als je geluk hebt, om 4 uur naar huis.
Wij namen een speciale kaart waarop ongelimiteerd geparkeerd kon worden. Goedkoop is anders, maar wel een stuk goedkoper dan 8 uur parkeren.

toetssteen | 06-11-19 | 17:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Rib uit je lijf, kun je ook betalen met een nier of zo?

Mr_Natural | 06-11-19 | 15:29 | 1

Ja maar je moet wel parkeergeld betalen als ze die uit je lijf aan het slopen zijn.

Lt-Kol Kilgore | 06-11-19 | 15:43

Als mantelzorger breng ik met tegelmaat de zorgvrager naar het Hagaziekenhuis (nee geen Haga Amsterdam). Kaartje laten zien, invalide mompelen en hup, een vrijkaartje. Het kan dus wel. In mijn woonwijk Statenkwartier Den Haag, de kikke stad van De Mos en Krikke/Remkes, kost een dag parkeren €40 en in Scheveningen €56. De gekte heerst niet alleen in A'dam. Scheveningen bruist, van de onvrede. in de Stad van Vrede en Recht. Het moge duidelijk zijn dat vrienden en familie ons overlopen.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 15:28 | 9

@Berbaar | 06-11-19 | 15:46: Als ik u daar een plezier mee kan doen moet ik toch echt eens tot daar komen.

Lt-Kol Kilgore | 06-11-19 | 15:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Ziekenhuis is wel een perfecte plek om binnen de 20 minuten gratis tijd even te schijten als je veel onderweg bent.

overVecht | 06-11-19 | 15:25 | 5

@Zapata10 | 06-11-19 | 15:29: Maar dan moet je voor die huidaandoeningen weer naar de dermatoloog in het ziekenhuis en dus betalen bij het parkeren.

The2Amendment | 06-11-19 | 15:41

De Ikea is dan toch handiger, met de familycard een gratis kopje koffie er achteraan ook.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima reden om maar een half uurtje bij oma te blijven.
Dat is bij de oma's die ik ken meestal al een kwartier te lang.

Rommelende Onderbuik | 06-11-19 | 15:25 | 2

Ik heb ze niet eens meer

overVecht | 06-11-19 | 15:26

@overVecht | 06-11-19 | 15:26: Ik ook niet meer, de oma van mijn vrouw wou altijd kussen als we op bezoek kwamen. Dan viel haar kunstgebit er uit. Slaap er nog steeds slecht van.

Zapata10 | 06-11-19 | 15:31

Ik parkeerde mijn auto laatst voor 11 minuten in Amsterdam aan de Weesperzijde en het koste me één euro, zevenendertig cent. Een avondje parkeren in een Parkbee dinges kost me daar vijftien euro, zevenenzeventig cent. Parkeren in de Arena en de metro pakken kost me 1 euro per dag (mits je je ov-kaart ook uitscant).

Hennie_Huilman | 06-11-19 | 15:23 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was afgelopen zondag in Brussel, in de buurt van het Europees parlement. Parkeren is daar gratis op zondag. Mocht je onverhoopt toch parkeren op een doordeweekse dag zonder ticket, dan betaal je 25€ boete. Illegaal parkeren in Brussel is dus 2x zo goedkoop als legaal parkeren in Amsterdam.

Berend_Breedreet | 06-11-19 | 15:23 | 5

@Rommelende Onderbuik | 06-11-19 | 15:27: haha, ja, en de polen en oostblokaniërs parkeren gratis omdat gemeenten geen uitwisselingsverdrag hebben op 't innen van fiscale naheffing i.t.t. het rijk met hun boetes...

LangeT | 06-11-19 | 15:44

2x zo goedkoop wat is dat?

boterhamtevredenheid | 06-11-19 | 15:46

Dan zit er een briefje bij : U hebt gekozen voor het halve dag tarrief. Je hebt helemaal niks gekozen maar ja ze blijven wel vriendelijk.

Lt-Kol Kilgore | 06-11-19 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ken het OLVG niet maar het lijkt mij een gekkenhuis.

Mr_Natural | 06-11-19 | 15:21

Bij het ziekenhuis in Hoorn (Dijklander heet het nu) kun je na betaling gewoon de deur uitrijden. Bij het binnenrijden wordt je kenteken gekoppeld aan je kenteken mbv een camera. Bij het uitrijden kijkt een camera of van dat kenteken het kaartje betaald is en de slagboom gaat open.

Als je bij het maken van een afspraak/bezoek een kenteken zou kunnen doorgeven, is dat probleem van toeristen die parkeren zo opgelost. Geen kenteken gekoppeld aan een afspraak of aangekondigd bezoek? Duurder parkeren...

Andiamo | 06-11-19 | 15:18 | 2

Dat van die toeristen is dan ook maar een gelegenheidsargument. Zat oplossingen die er voor kunnen zorgen dat alleen patienten of een bezoekersauto kunnen parkeren. Maar dit verdient wel lekker zo want mensen moeten toch wat.

2voor12 | 06-11-19 | 15:26

Toeristen gebruiken is een kulargument. Verder vraag ik mij af wat er gebeurt met je kentekenfoto. Handig als dit gekoppeld wordt aan je bankrekening. Leuke info voor een commerciel bedrijf.

loser | 06-11-19 | 15:53

Maar dan krijg je wel een glaasje champagne bij de entree door een zuster in jarretels.

Kruisruiker | 06-11-19 | 15:18

Het mantra blijft: geld is het kwaad van de wereld.
De eed van Hippocrates is verworden tot een verdienmodel van elitaire bestuurders, financierders en ondernemers die louter naar winst kijken en zelfs de meest zieke mensen en hun dierbaren uitknijpen tot op het bot.
En ja, dit werkt zelfs door tot op de parkeerplaatsen van ziekenhuizen.

A.U.EnLeven | 06-11-19 | 15:18 | 3

En zo is het, amen!

Uranus1767 | 06-11-19 | 15:20

Oh, de eed van Hypocritus.

wijsvinger | 06-11-19 | 15:34

Geld is het probleem niet direct, het gaat om het bezit, waar mensen niet mee kunnen omgaan.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 15:39

beetje dotcom periode 2001 achtig.... verdienmodel op het parkeren, niet de dienst zelf. Wel grappig

xtree | 06-11-19 | 15:17

Ziekenhuisopnames zijn ook zo duur vanwege de kosten van huisvesting. Kernactiviteit van een ziekenhuisgroep is dan ook niet in de gezondheidszorg, maar in de exploitatie van onroerend goed.

Glasgow Argus | 06-11-19 | 15:17

Er zijn een hoop andere manieren om bij, de uitschieter, het OLVG te komen dan met de auto.

Berbaar | 06-11-19 | 15:16 | 5

@Glasgow Argus | 06-11-19 | 15:23:
Doe ik niet aan maar als U een ziekenhuis weet waar je met een bootje met behoorlijke diepgang kan aanleggen dan hou ik me aanbevolen ;)

Berbaar | 06-11-19 | 15:28
▼ 2 antwoorden verborgen

1. Amsterdam
2. /care

Superior Bastard | 06-11-19 | 15:16

Oma skyped maar lekker. En als ze niet kan skypen of facetimen is er de pil van drion. Gratis verstrekt door de orgaanrovers van D666 olv Pia.

The2Amendment | 06-11-19 | 15:16

Geld geld geld, als je nergens meer iets om geeft, je moraal allang hebt verkocht en alleen nog maar geld wilt hebben, waar je vervolgens helemaal niets mee kan doen behalve wat spulletjes kopen, die over het algemeen na enkele jaren weer vrijwel waardeloos zijn geworden. Een vrij nihilistische ontwikkeling.

Macroglossum | 06-11-19 | 15:14 | 4

Hoogte van banksaldo is de nieuwe ver-pis-wedstrijd voor deze 'mensen'..... en geef ze eens ongelijk, want zo als je al zei; dat is alles wat ze hebben. Echte vriendschap( of liefde (geen golddiggersex) is de meeste onbekend... Arme rike donders...

Haram_Kafir_4ever | 06-11-19 | 15:22

Het zijn meestal paupers die zo praten.

Superior Bastard | 06-11-19 | 15:31

@Superior Bastard | 06-11-19 | 15:31: dát wat jij zegt vat exact samen wat ik in veel woorden heb gezegd. Die losers cultuur van hebben, hebben, en vooral: showen. En daarmee niet (meer) begrijpen. Blinded by the light.

Macroglossum | 06-11-19 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Luie flikkers. Er loopt een tramlijn voor langs. Bezoekers zijn toch niet ziek?

Synecdoche | 06-11-19 | 15:14 | 5

Nee, maar als je op 150 km afstand woont is t OV ook geen betaalbare optie. Kortzichtige idioot...

Haram_Kafir_4ever | 06-11-19 | 15:24

Je bent ziek als je met het OV gaat, zeker in Amsterdam.

loser | 06-11-19 | 15:54

@Zapata10 | 06-11-19 | 15:19:
Dat zijn geen bezoekers maar patiënten. Het probleem was dat bezoekers zo op kosten gejaagd worden.

Synecdoche | 06-11-19 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Sorry Joris, ik zal mij weer houden bij digitale kwajongensstreken.
Schande, dat parkeergeld voor oma. Foei.
www.youtube.com/watch?v=vjwf9F_v5cI

Jan Passant mk2 | 06-11-19 | 15:13

Gewoon met de ambulance gaan!

Anoniemelafaard | 06-11-19 | 15:13 | 4

En lopend terug?

Rest In Privacy | 06-11-19 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

GroenLinks & co zijn er nu eenmaal alleen voor de rijken. Kun je de parkeertarieven in de stad niet betalen, heb je dikke pech. Heb je geld zat, ben je van harte welkom. Dit is geen nivelleren kun je leren, dit is puur het recht van de rijkste. Ze moeten zich doodschamen, die linkse kliek in de Stopera. Dat ze met die 30.000 labbekakkende gemeenteambtenaren niks beters kunt verzinnen dan dit wanbeleid.

medusa324 | 06-11-19 | 15:12

Lastig, waar ga ik heen, naar het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis of naar de hoeren? De prijs is hetzelfde.

Mr_Natural | 06-11-19 | 15:12 | 3

Eerst naar de hoeren, dan naar de dokter.

Croxifoxio | 06-11-19 | 15:13
-weggejorist-
frank4444 | 06-11-19 | 15:16

Of naar een crematorium voor een opgewarmd lijk.
Mede mogelijk gemaakt door Henry Keizer.

Gajus | 06-11-19 | 15:24

Gelijk door naar de IC als je dat tarief ziet.

Schutzhund2000 | 06-11-19 | 15:11

Daar is 'tie weer! Het toeristenargument. En dat nog wel bij een "gasthuis".

threeheadedmonkey | 06-11-19 | 15:11

OF je betaalt gewoon €8 via P+R. Als je zo nodig met je auto in de binnenring van A'dam wilt parkeren, betaal je er ook maar voor.

* Il Principe * | 06-11-19 | 15:11 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 06-11-19 | 16:25

Onze Lieve Oma ziekenhuis ... Tja, de gezondheidszorg is een verdienmodel.

oldandwise | 06-11-19 | 15:09

Kan oma niet naar een ontmoetingsplaats gebracht worden buiten de stad ? Een paviljoen op de carpool parking een soort granny drive in.

Lt-Kol Kilgore | 06-11-19 | 15:09
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 06-11-19 | 15:08

Groen-Links wil ziek zijn ontmoedigen.

'past totaal niet bij deze inclusieve stad'

Croxifoxio | 06-11-19 | 15:08 | 1

Oma moet daar helemaal niet liggen. De pil van Pia Lijkstra en dan mooi organen oogsten.

5611 | 06-11-19 | 15:10

Zegeningen van Marktwerking.

hallevvezool | 06-11-19 | 15:07 | 1

Waarschijnlijk huurt het ziekenhuis de grond van de gemeente.....

Croxifoxio | 06-11-19 | 15:09

En Femke zag dat het goed was.

Wilde Slechtdoener | 06-11-19 | 15:05 | 1

Juist. Oma kan maar beter snel doodgaan; beter voor het milieu en nog wat organen (hoi D66) ook.

kapotte_stofzuiger | 06-11-19 | 15:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl