Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Theo van Gogh alweer 15 jaar dood

Never forget

We hadden gisteravond een feestje. Want wij bij de GeenStijl bestonden 1 jaar.  We aten roti met bier op de redaxie en dronken daarna nog meer bier in het stijlloze feestcafé. Er waren heel veel mensen. Kapitein Rob van de Tele was er, en Arthur van de Volkskrant ook. Zentgraaff was er zelfs (het gaat hem goed), en het weerzien met hunnie van Das Kapital was fijn. Cortés is onze beste vriend en Gregorius Nekschot kwam ook nog langs. Het café stond helemaal vol met allemaal toffe mensen en het was warm. Theodor, Hans en Ebru zouden ook komen. Maar die kwamen toch niet. Daar hadden we wel begrip voor. Want 1 november wordt altijd 2 november.

Reaguursels

Inloggen

Ze hebben die halve zool die Theo heeft vermoord tenminste levenslang opgeborgen. Terwijl de moordenaar van Fortuyn alweer lekker de rechtstaat loopt te jennen

borderlijntje | 03-11-19 | 22:22

Mogguh.::

Vannacht paar items bekeken op DE stadszender..

Uitgesproken persoon, kerel met lef..

Kom er maar eens in om....

neonreclame | 03-11-19 | 06:25

Gek genoeg nergens in de comments het interview met Theo door de Nederlandse Moslim Omroep, 2002, vlak na de dood van Pim.

Het kijken waard, veelzeggend, en ook wie Theo was: www.youtube.com/watch?v=MxqAEMdVQeQ (opgenomen in dit bericht was wel gewenst, maar ja, ik ben geen hoofdredacteur)

KwestieVanBalans | 03-11-19 | 00:39

Heel fijn dat GS hier Theo van Gogh herdenkt. Ik herinner me het nieuws over zijn moord als de dag van gisteren.
Stel je toch eens voor dat Theo nog geleefd had. Hoe hij verbaal gehakt had gemaakt van Jerry Airfryer en z’n anti-Zwarte Piet comité :)

theo-is-dood | 02-11-19 | 21:51

Krijg ik hier nog hulp en medestanders als ik binnenkort op de Lineausstraat op de plaats delict met witte betonverf de plaats van zijn lijk ga markeren met alleen de naam erbij? Wordt wel nachtwerk, maar wie gaat mee? Kan niet gelijktijdig schilderen en op de uitkijk staan hè?

Bakschuif | 02-11-19 | 21:34

JA! Theo wordt nog altijd gemist, in ieder geval door mij.
Wat ik altijd weer frappant vind, is hoe in artikelen die dan op 2-11 aan hem gewijd gepubliceerd worden, nog even post-mortem nogmaals een mes in zijn spreekwoordelijke pens gestoken wordt.
www.parool.nl/nederland/vijftien-jaar...
En dan doel ik hier nadrukkelijk op één persoon: Yoeri Albrecht. De kaviaar socialist en vleesgeworden hypocrisie en hoogmoed bij uitstek.

GeinPonempie | 02-11-19 | 15:56 | 1

Inderdaad, Yoeri is een gepromoveerde Salon-Socialist !

M13 | 02-11-19 | 19:26

Het aparte was dat Theo het helemaal niet slecht voorhad met Marokkaanse jongens. Hij ging echter de discussie naar de smaak van sommige idioten wat te rechtstreeks aan. Overigens vraag ik mij af of hij nu nog had geleefd met zijn kettingrokerij.

Beste_Landgenoten | 02-11-19 | 15:36 | 1

Discussie rechtstreeks aangaan, is er een andere manier, of bedoel je naar de mond praten, buigen? Dat doen martelaren niet. En idioten zijn meestal geen moordenaars. En tenslotte met terugwerkende kracht nog een slecht verpakte doodswens. Bah. De laatste der Mohikanen is vermoord. Arm land. Tu es non hebdo.

SlimmeBelg | 03-11-19 | 06:18

Over jihadistische ingezetenen gesproken. De wiki van deze dame is gek genoeg enkel nog via google cache te lezen.
Hoezo is die pagina gewist, en door wie?

webcache.googleusercontent.com/search...

Abject | 02-11-19 | 14:23 | 4

30 sep 2019 19:10 Encycloon heeft de pagina Soumaya Sahla verwijderd (Beoordelingssessie 25 september 2019)

Bolder | 02-11-19 | 15:11

Zo te lezen heeft ze zich aardig weten om te scholen tot leerling van Frits Bolkestein en werkt zij nu voor de VN. Zo zie je dat je zelfs met een twijfelachtig verleden kunt leren van je fouten.

Beste_Landgenoten | 02-11-19 | 15:32

Je weet dat Opera als browser slecht voor de privacy is? Of je moet hem enkel voor de VPN gebruiken (en alle foute standaardinstellingen aangepast hebben), dan heb ik niets gezegd.

Bogoris-le-Grincheux | 02-11-19 | 20:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het was een grote klier, maar hij kon goede films maken en hij had vaak hilarische columns.

lingo star | 02-11-19 | 14:05

Hij word nog steeds gemist, in ieder geval door mij.
Nederland heeft er niks van geleerd, Pim was de eerste vermoorde politicus maar niet de eerste politieke moord deze eeuw.
Rust zacht Theo.

BootleggersSmurf | 02-11-19 | 13:29 | 2

Wat was dan de eerste politieke moord deze eeuw? Of betrek je daar het buitenland bij? Want dat was denk ik Kabila.

Narendra | 02-11-19 | 16:11

@Narendra | 02-11-19 | 16:11: Ik haalde de data even door elkaar. Pim was wel de eerste politieke moord.
Goed punt, dank.

BootleggersSmurf | 02-11-19 | 17:28

Het belangrijkste gevolg van 9/11, de Moord op van Gogh en alle vreselijke Moslimaanslagen is dat alle Moslims -in de ogen van sommigen- verdachten zijn geworden.

ArjenZH | 02-11-19 | 13:25 | 22

U geeft de schuld aan de aanslagen. Waarom geeft u de schuld niet gewoon aan de vrome Moslims die die aanslagen uitvoerden en het Moslimtuig dat sympathie voor de Islamitische daders opbrengt, omdat ze het geloof verdedigden.

Heiner | 02-11-19 | 17:47

@Bertje Doperwtje | 02-11-19 | 14:29: Ik kan zo snel het linkje niet vinden maar het werd perfect uitgelegd door de arabist meneer Jansen (moge hij rusten in vrede) tijdens de eerste rechtzaak tegen Wilders:
Wanneer je iemand confronteerd met de wetten uit de sharia wijst hij die af, wanneer je daarop aangeeft dat dit in de koran staat is hij het er toch mee eens.
Vrije vertaling maar komt wel neer op wat hij zei destijds.

Op een persoonlijke noot, ik heb midden tussen Marokkaanse extremisten gewerkt. Stel jezelf even een rookruimte voor waar de deur word opengedaan en allah akbar naar binnen word geschreeuwd. Bijna alle aanwezigen riepen in koor (letterlijk) hetzelfde terug. Ik was de enige Nederlander en daarom zeg ik bijna allemaal.
Dat is de tijd dat ik mij ging verdiepen in de islam, voor die tijd nam ik het op voor islam want er staan ook hele goede dingen in de koran. Het is alleen zo jammer dat die allemaal teniet zijn gedaan door abrogatie.
Aangegeven voorbeeld is er 1 uit velen die ik mij nog prima voor de geest kan halen. Een van de weinige plekken waar ik gewerkt heb onder dreiging van geweld tegen mij en daaropvolgend geweld door mij... Dat is namelijk wel iets dat respect afdwong.
Maar nog steeds zeg ik: Niet alle moslims zijn terroristen. Feit is wel dat ook die groep geen islamisten zal afvallen want uiteindelijk is er maar 1 islam.

BootleggersSmurf | 02-11-19 | 17:47

@ArjenZH | 02-11-19 | 14:30: Ik wijs alles af dat geweld promoot, dat haat promoot, dat racisme promoot, dat discriminatie promoot. Boeit mij echt niet waarop dat gedrag gebaseerd is.
Begrijp mij niet verkeerd, als ik iemand in nood zie zal ik hem helpen ongeacht of ik denk dat het een moslim is. Eerst en bovenal zijn wij mensen. Ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken als ik dit niet deed.
Maar wat jij doet? Schaam je. How dare you!

BootleggersSmurf | 02-11-19 | 17:53
▼ 19 antwoorden verborgen

Wat is dat toch met dat 'Mohammed B.'? De lul heet Bouyeri en is veroordeeld. Net als Volkert van der' G' veroordeeld is en van der Graaf heet.

piloot47 | 02-11-19 | 13:21 | 1

Het is ook een Marokkaan en hij deed het voor zijn geloof en zijn profeet. Is ook belangrijk.

Heiner | 02-11-19 | 15:48

Zo deprimerend die verstikkende islam. 15 jaar geleden gaf ik les op het roc in Amsterdam west waar er werd feestgevierd. Ziekmakend en ik heb de hoop langzaamaan opgegeven dat het beter gaat worden.

Incidentje-doorlopen | 02-11-19 | 13:14 | 1

Je zit in goed gezelschap. Fatalisme is het woord.

Schout-bij-Nacht-J | 02-11-19 | 13:21

Van Gogh en Fortuyn hebben slechts één ding gemeen: gelukkig hebben ze niet meer mee mogen maken dat de teringzooi waarover ze het hadden nu veel erger is dan in hun tijd....... met een inkoppert naar Janmaat.

Elder of Z. | 02-11-19 | 13:10

Laatst zat ik nog eens die sessies tussen hem en Oltmans te bekijken, prachtige TV. Een nationaal gemis, Theo. Nog steeds.

Die B. komt toch binnen afzienbare tijd niet weer een een keer vrij? (want levenslang mag niet meer, is niet humaan enzo)

Caparzo*Inc | 02-11-19 | 13:04 | 4

OLtmans ook zo eentje, lieden met karakter, die heb je haast niet meer.

Uw Verzekeringsadvis | 02-11-19 | 13:29

@BootleggersSmurf | 02-11-19 | 13:24:

Na 25 jaar, meen ik, moet er van Europa een heroverweging oid plaatsvinden. Hij zit er nu 15, dus we hebben in ieder geval nog 10 jaren zonder dat die rat op straat loopt.

Dr_Johnson | 02-11-19 | 14:34

@BootleggersSmurf | 02-11-19 | 13:24: Bouyeri is een echte Marokkaan en Mosliom en er zijn nog steeds Marokkanen en Moslims die het goed vonden wat ie deed. Want moorden plegen is goed, terwijl kritiek op Moslims slecht zou zijn.

Heiner | 02-11-19 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft vandaag de dag voorzien. Wij ook, maar hij streed er voor. En het is nog zoveel erger dan het toen al leek

npo | 02-11-19 | 12:50 | 1

En we staan pas aan het begin van de transformatie........

Slipsnifter | 02-11-19 | 13:24

Theo. Mijn ouwe buurman.
Markante chagrijn met een enorme dosis humor en dito eenzaamheid
Zielige alcoholist en onoverwinnelijke zuiplap.
Proost Bolle.
Ik steek er nog eentje op.
RM.

Remus McMillan | 02-11-19 | 12:42 | 2

Proost, deze man was werkelijk een "one-of-a-kind" kerel. Zeer erudiet figuur.

GraafKaasschaaf | 02-11-19 | 12:55

Mooi beeld. Dank. Ik zie die dappere melancholieke onoverwinnelijke vrijheidsstrijder in gedachten voorbijschuifelen. Bless you.

Voight-Kampff | 02-11-19 | 13:30

Hij heeft altijd geweten dat kritiek op de islam levensgevaarlijk is, dat alleen al is natuurlijk van den zotte.

En maar meer van dat vergif binnenhalen. Wat missen we tegenwoordig types als van Gogh op tv, alleen nog maar laffe buigende meepraters.

sprietatoom | 02-11-19 | 12:40 | 1

De mensen hebben hun lesje geleerd. Kritiek op de islam levert op zijn minst doodsbedreigingen op. Dus als je nog een tijdje door wilt leven hou je je kaken op elkaar.

Slipsnifter | 02-11-19 | 13:33

De normalisering van de islam in Amsterdam is toen al ingezet

Eddy67 | 02-11-19 | 12:40

Op mijn werk was ik, duidelijk dat het niet om een hoax ging (Jort Kelder eerder dat jaar) door de paniek die ontstond op de Linneausstraat en omgeving, en niets was meer hetzelfde.
Uw lichaam lag daar uren in de kou, contrast naar uw charmante, zelfs warme persoonlijkheid, eerder bij de uitgeverij met aandacht voor alles vrouwelijk met de zachtheid die je niet verwachtte en altijd dat oogcontact, nooit ongemakkelijk.
De krul was uit uw haar vertelde uw moeder later en daar had ik over gedroomd.
De generaal van het vrije woord, altijd in de aanval, altijd confronterend, welbespraakt en nooit verlegen om een weerwoord. Humor, zelfspot, het mag niet meer vandaag. In het kader van "had u maar" denk ik niet aan beveiliging, maar aan de Verenigde Staten, waar u naar toe zou gaan.
Had u maar.
De laffe kniebuiging die toen ontstond doet Nederland nu de das om.
Ieder jaar een cactus, het wordt wat vol.
Gissen naar wat u zou zeggen, nu, gisteren, altijd, maar zeker dat in de toekomst deze dag de geschiedenisboeken, if any, zal ingaan als het moment van de omslag naar de overheersing, en dat , wederom, Nederland lijdzaam afwachtte, een enkele held daargelaten.
De dag welke het tijdperk inluidde van "iedereen mag zeggen wat hij wil, maar ………………".

Rammstein | 02-11-19 | 12:37

dat zullen we nooit vergeten;
Zowel koningin Beatrix als premier Balkenende gingen naar aanleiding van de moord onder meer bij Marokkaanse jongeren op bezoek.
De moeder van Theo kon ongezien de tiefus krijgen.

rechtsdwalendeautist | 02-11-19 | 12:29 | 5

@Uw Verzekeringsadvis | 02-11-19 | 13:31:
Ik neem aan dat het Koningshuis er nu niet anders over denkt. Vraag maar aan Rutte of hij de factuur van de Koning al heeft betaald voor zijn ritje naar Bilderberg.

rechtsdwalendeautist | 02-11-19 | 14:04

Ze noemt haar paard Volkert, nou dan weet je hoe ze op Nederlanders neerkijkt. Vies wijf.

Deksmaat | 02-11-19 | 14:36

@Deksmaat | 02-11-19 | 14:36: pas maar op, strak is het; klop klop opendoen ,hier is het gezag. Wij wilde even met u in gesprek en komen meteen even controleren of u van het gas af bent.

rechtsdwalendeautist | 02-11-19 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het eerste topic dat ik las op GS. Vol ongeloof. "Dit moet haast wel een grap zijn", dacht ik. Maar goed, ik was dan ook een naïef knulletje van 14.

RIP Theo.

threeheadedmonkey | 02-11-19 | 12:28

Laten we nooit vergeten :

- Theo van Gogh
- Pim Fortuyn
- en Hans Jansen, en anderen

======= strijders voor het vrije woord, de vrije geest, de vrijheid.

Cool Pete | 02-11-19 | 12:27

Theo van Gogh was een Nederlandse Socrates: altijd en overal discussiëren, doorvragen. Hij ging gewoon door wanneer de anderen al in de touwen hingen.
Alleen zocht Socrates naar de Waarheid (die hij niet vond), en beriep Theo zich op de vrijheid van meningsuiting.
Socrates is ter dood veroordeeld door een jury rechtbank, Theo vermoord door een fanatieke moslim. De aanklacht tegen Socrates bevatte o.a. de stelling dat hij nieuwe goden introduceerde, en zich niet hield aan zijn religieuze plichten. Theo is vermoord omdat hij allah zou hebben beledigd.
Overeenkomst Socrates-Theo van Gogh is opmerkelijk, en zou een boek waardig zijn.

Van Duyvenbode | 02-11-19 | 12:24 | 1

Dank voor het inzicht. Een uitstekende vergelijking en dito voorstel. Bless you.

Voight-Kampff | 02-11-19 | 13:08

Genietend van een peukje overdenk ik die dag,was destijds herstellende van een operatie toen de berichtgeving vanuit amsterdam kwam.
Een zwaar gevoel kwam er over mij dat dit het begin zou worden van meer van dit middeleeuws gedrag.
Hoe erg is het inmiddels geworden met alle incidenten!!!
RIP theo .

maasdonk | 02-11-19 | 11:59

Theo, cultfiguur... Dat kaliber is er niet meer, sommigen komen heel soms een klei beetje in de buurt, wat prima is. Real shit, kleurrijk, alles. Lieuwe proost!

Latrinalia | 02-11-19 | 11:55

Regelmatig vraag ik me af hoe het publieke debat zou verlopen als Theo van Gogh er nog aan deel zou nemen. Wat een moedige man. Afgeslacht in zijn eigen geliefde stad.

HenkvdMast | 02-11-19 | 11:54 | 2

Waarna de stad geslachtofferd werd aan de on heilige coalitie tussen de Islam en de Linkse Kerk.

Remus McMillan | 02-11-19 | 12:39

@Remus McMillan | 02-11-19 | 12:39: ze kunnen niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn..

HenkvdMast | 02-11-19 | 13:24

Een keer zag ik hem de straat oversteken richting de bioscoop waar ik net uit was gekomen. Hij was niet lang, en sjofel gekleed. Toen verbaasde ik me er meteen over dat hij zonder beveiliging ging.

Van Duyvenbode | 02-11-19 | 11:43

Ach, die lowlife van een Mohammed B. zit tenminste nog wel even opgesloten, vormt dus geen gevaar meer, althans, hij schijnt beschikking te hebben over een laptop in zijn cel, maar ik mag toch hopen dat hij daarmee niet met de buitenwereld kan communiceren, want dan kan hij zijn geloofsgenoten beïnvloeden.

Nee, Mohammed B. is in principe geen gevaar meer, het gevaar nu komt van al die Syriëgangers die allemaal weer terug willen naar Nederland en gisteren via 5 advocaten hebben geëist om "opgehaald" te worden. En alles wijst er helaas op dat dat ook gaat gebeuren. Lees het hallucinante artikel hierover in de Volkskrant van vandaag:

"De rechtbank doet 11 november uitspraak – sneller dan normaal, vanwege het spoedeisende belang."

Maar dan is het toch al een uitgemaakte zaak? Of zie ik dat verkeerd? Je doet die uitspraak sneller dan normaal, omdat je de "eiser" in het gelijk gaat stellen, en om die arme jihadbruidjes en hun kleintjes zo snel mogelijk te "repatriëren"? Of mis ik hier iets?

Verder weer die onbegrijpelijke aannames van de NCTV, die beweert dat het "beter is voor de nationale veiligheid als Nederlandse vrouwen en hun kinderen in Syrische kampen worden gerepatrieerd."

Ik ben van mening dat het beter is voor onze nationale veiligheid om die ratten nooit meer binnen te laten. Dat kan door het Nederlanderschap van ze (althans, verreweg de meesten) in te trekken. Van die twee ISers die zich in Ankara bij de Nederlandse ambassade hebben gemeld, is van die Tilburgse Fatima ook het Nederlanderschap ingetrokken, dus die hoeft niet meer onder marechaussee-begeleiding ingevlogen te worden. Daarover hoor ik geen verhalen dat men bang is dat ze straks "onder de radar" gaat terugkomen.

"Omdat de kinderen zo jong zijn, heeft volgens de NCTV nog geen indoctrinatie met het IS-gedachtegoed kunnen plaatsvinden."

Dan heeft de NCTV het over baby's. Vanaf ca 3 jaar zijn ze wel degelijk geïndoctrineerd, en zijn ze ouder dan 7, dan hebben ze waarschijnlijk al met wapens geoefend, executies bijgewoond, en wellicht zelfs uitgevoerd. Ik snap dat optimisme van de Gutmenschen niet dat als ze eenmaal hier zijn, alles goed zal komen met die kinderen.

"Als zij op latere leeftijd verbitterd raken, vormen ze een gemakkelijke prooi voor rekrutering."

Maar indien ze snel naar Nederland worden gehaald, is er geen groot risico dat ze op latere leeftijd "verbitterd raken"?!?! I wouldn't hold my breath. Ik heb veel liever dat ze later dáár, ver weg, verbitterd raken, dan hier in Nederland. Als ze gedenaturaliseerd zijn en geen Nederlands paspoort of nationaliteit meer hebben, moeten ze nog maar zien hoe ze helemaal hier komen vanuit het - voormalige - kalifaat, of een ander islamitisch land in die regio. Er zullen enkelingen zijn die dat inderdaad gaan proberen, maar als ze erin slagen Nederland te bereiken, wat dan? Dan kunnen ze echt nog niet meteen een aanslag plegen, hoor. Ja, ze kunnen eventueel met een mes om zich heen gaan steken, maar dat gebeurt nu ook al met zg asielzoekers. Dan moet je de grenzen dichtgooien voor de instroom, dat is de allerbeste remedie tegen dit soort gedrag.

"Die kinderen worden alleen maar ouder en ooit zullen ze hoe dan ook terugkeren naar Nederland."

Hoe weet de NCTV dat nou toch? Zijn ze daar helderziend? Wat ik zei: ontneem het Nederlanderschap aan die ISers en hun kinderen, en dan zullen we wel zien wat er de komende jaren eventueel hier binnen druppelt. Als je ze op gaat halen, zitten ze in ieder geval allemaal hier.

"Nu ze nog jong zijn, kun je hun terugkeer tenminste in goede banen leiden en voorkomen dat ze wrokkig worden."

Op niets gebaseerde optimistische bluf; zeker niet "evidence-based". Wat ik al eerder schreef: er wordt hier in bepaalde kringen - helaas de kringen waar de beslissingen worden genomen - veel te gemakkelijk en te laconiek gedacht dat "we" die Isers en hun kinderen wel "eventjes" zullen deradicaliseren.

Dr_Johnson | 02-11-19 | 11:40 | 9

@Dr_Johnson | 02-11-19 | 12:14|
"Ik heb ook niet alle details exact paraat, (...)."

Dat geeft helemaal niets, en niemand verwacht dat van u. Ik heb die informatie wel paraat in een folder omdat ik ik het zelf ook niet allemaal kan onthouden, maar vind dat dergelijke informatie niet in het vooronder van de Interwebs mag verdwijnen omdat deze veel te belangrijk is. Tegen wil en dank ben ik zo'n 6, bijna 7 jaar geleden de islamitische Geschriften ècht gaan bestuderen omdat ik van de informatie die er wel over werd geopenbaard niets wijzer werd. En ook omdat die info niet strookte met hetgeen ik om me heen zag in mijn "Prachtwijk". Ik ben iemand die graag dikke oude stoffige boeken leest om mijn kennis en wereldbeeld te vergroten. Ook heb ik op mijn computer een aparte HDD met alle info die ik heb omtrent de islam zodat ik die paraat heb op het moment dat ik ze nodig heb om zaken zoals in mijn tegels hier met feiten te kunnen onderbouwen. Vind ik dat leuk? Zeker niet, ik heb het gevoel dat ik een dependance van Mordor op mijn computer heb wonen. Dat stemt niet tot vrolijkheid en iedere keer dat ik een hoofdstuk uit de Sharia heb gedaan heb ik het gevoel dat ik mijn hersens op zo'n ouderwets wasbord wil schoon schrobben vanwege de rottigheid die je van de pagina's tegemoet straalt. Maar we zijn het aan o.a. van Gogh schatplichtig dat we niet vergeten wat er op het spel staat en blijven strijden voor het vrije woord, de vrije gedachte en een samenleving die gevrijwaard is van religieuze indoctrinatie en onderdrukking.

Sjefke7807 | 02-11-19 | 14:50

@Sjefke7807 | 02-11-19 | 14:50: Wow, ik dacht dat ik de enige was. Bij mij heb ik deze afdeling "Vienna" genoemd.

Mijn conclusie: Zoiets als verlichting is niet mogelijk, islam is een politiek systeem, absoluut en tegenspraak of twijfel is ongewenst. De essentie zit in het feit dat een moslim niets mag vragen aan zijn "god". Hij moet maar aanbidden, prijzen, accepteren en volgen. De weinige "goede" en "aardige" soera's worden volledig weggedrukt door de geweldadige. Voor simpele geesten is het fantastisch, je hoeft niet meer na te denken, en je hebt geen verantwoordlijkheid...

M13 | 02-11-19 | 20:01

@M13 | 02-11-19 | 20:01|
Nee hoor, u bent zeker niet de enige. Ik gebruik begrippen uit LotR omdat die voor mij heel treffend de verdorvenheid van het e.e.a. omschrijven.

Verder heeft u helemaal gelijk. De islam is een totalitair, op verovering gestoeld systeem dat alle facetten van het leven beheerst. Juridisch, militair, het gezinsleven, alles. Tot aan hoe je je piem0l afveegt na het urineren toe. Het is een politiek systeem, een cultuur en een religie tegelijk, gebaseerd op de Koran, Hadith en Sira. Er zal nooit een Verlichting in de islam komen omdat het zelfs maar opperen je op een doodsfatwa komt te staan. Die 'goede' Soera's worden geabrogeerd door de latere gewelddadige en dat is bindend. Mohammed was zowel een politicus als een krijgsheer. Het is niet de religieuze zijde waar we ons druk om moeten maken. Het is de politieke zijde, want die zal uitmaken hoe wij Kafir behandeld worden en wat ze in petto hebben voor ons op het moment dat de islam hier de meerderheid krijgt.

Sjefke7807 | 02-11-19 | 22:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Als Theo zou kunnen zien hóe hard zijn woorden de waarheid blijken te zijn geworden. Als hij zou kunnen zien dat er nu openlijk debat gevoerd wordt over het terughalen van die verschrikkelijke Nazgûl en hun addergebroed. Over hoe de gehele Deugkerk vindt dat ook zij die hun eigen menselijkheid vrijwillig(!) aflegden en anderen op barbaarse wijze zelfs de meest basale mensenrechten ontzegden, mensenrechten hebben. Over het vrijelijk in het rond strooien met labels als 'racist', '-foob' etc.. richting degenen die hier tegenin gaan omdat hun moreel kompas nog wel naar het Noorden wijst. Over het op de tenen om de grote witte olifant in de kamer heen blijven dansen lest het ondier eens een slecht humeur mocht krijgen van de terechte kritiek. De wereld is sinds het verscheiden van van Gogh in sneltreinvaart de achterlijkheid in gehold. De beste man ligt te tollen in zijn graf. Zijn offer is voor niets geweest.

Sjefke7807 | 02-11-19 | 11:40 | 5

@Sjefke7807 | 02-11-19 | 14:52:
Nee, dat wil ik niet. De speurtocht naar de bron leidt naar het partijkartel. Zij heeft de instroom van een niet-homogene cultuur gefaciliteerd. Het partijkartel is hiervoor exclusief aansprakelijk.

Voight-Kampff | 02-11-19 | 15:10

@Voight-Kampff | 02-11-19 | 15:10|
Dat klopt, maar nu zitten we wèl met de realiteit van die witte olifant in de kamer of we willen of niet. En die zullen we eerst moeten bespreken omdat die dírect gevaar oplevert voor de inheemse cultuur en bevolking. Voorbeelden te over ondertussen. Daarna kunnen we de aanstichters van het geheel onder de loep nemen. Ziet u het maar als een aangestoken brand. Ja, de pyromaan is verantwoordelijk, maar we zullen éérst moeten gaan blussen voordat we hem aanpakken. Want het huis staat nú in de fik. Om de bewoners van het huis te redden zullen we de prioriteit bij de brand moeten leggen want die bedreigt hun leven op dit moment. Daarna kunnen we de pyromaan aanhouden en opbrengen zodat hij geen nieuwe huizen in de brand kan steken. Beetje eenvoudig qua uitleg, maar de beste die ik nu even kon bedenken.

Sjefke7807 | 02-11-19 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Om Theo van Gogh te eren staat het stadsbestuur in Amsterdam toe dat de moskeeën middels electronische versterking hun gebedsoproep de lucht in sturen. Ook zo mooi in het Arabisch, zodat de kufar niet begrijpt wat er gezegd wordt.

Nederlanders verdienen het ook gewoon.

Mokum Kosher | 02-11-19 | 11:36 | 1

Nederlanders verdienen het ook gewoon. Zo met u eens.... Links heeft het toverwoord racisme als stopwoord uitgevonden.

Slough | 02-11-19 | 13:17

Mooie reminder dat we zullen moeten strijden om de ziekte islam te vernietigen. Voordat de moslimpest de vrije wereld opvreet.
De tsunami aan zogenaamde vluchtelingen moet worden gestopt.

oplichter | 02-11-19 | 11:28 | 3

Gaat niet gebeuren, zooooooo blij dat er ver van af woon

Slough | 02-11-19 | 13:18

@Slough | 02-11-19 | 13:18: Ze komen wel naar je toe. Globalisten willen deze ziekte over de hele wereld verspreiden.

A.I. van Dee | 02-11-19 | 15:46

@A.I. van Dee | 02-11-19 | 15:46: Dan ben ik er niet meer en m'n zoon heeft er geen probleem mee...., na mij de zondvloed...

Slough | 02-11-19 | 17:59

Rip Theo, de momenten dat je ter sprake komt verdwijnen steeds meer, maar vergeten zullen we je nooit.

Tishetnetnie | 02-11-19 | 11:27

Vroeger keken we altijd met veel genoegen naar "Een prettig gesprek" op AT5, toen we nog in een schotelwijk woonden in Amsterdam Nieuw-West. Nu kom ik daar alleen nog virtueel. Laatst struinde ik daar weer eens rond op google maps, op zoek naar oude herinneringen, en zag op de plaats van mijn oude school het nieuwe Calvijn college, een inktzwarte bunker die lijkt op een datacentrum van een Amerikaanse geheime dienst.

Van Duyvenbode | 02-11-19 | 11:26 | 1
-weggejorist-
Pianoman | 02-11-19 | 13:21

Beetje hetzelfde toen met de dood van Fortuyn. Zo vier je de dag van de bevrijding en een dag later is dag dat er een moordaanslag is gepleegd op een politicus.

Wasbakplasser | 02-11-19 | 11:19

Theo van Gogh, toen was TV nog te pruimen. Geen politiek correct geneuzel en een amusementswaarde waar de publieke- en commerciële zenders alleen maar van kunnen dromen (samen). Iemand die vragen stelde om een antwoord te weten te komen en niet zoals tegenwoordig de vragen aanpast zodat het gewenste antwoord wordt gegeven. Eén van de eerste slachtoffers van een geïmporteerde agressieve ideologie waarvan al lang duidelijk is geworden dat die werkelijk niets in de moderne wereld van het Westen heeft te zoeken.

Ruikbaard | 02-11-19 | 11:17

Een bloedige waarschuwing, die nog steeds doorwerkt in kringen van cabaretiers, schrijvers, journalisten en politici.
Islamkritiek is dodelijk.

de honden blaffen... | 02-11-19 | 11:10 | 2

Vergeet niet dat er ook cabaretiers, schrijvers, journalisten en politici zijn die graag het laatste zetje geven door islamcritici als minderwaardig mens te verklaren. De volgende Bouyeri denkt dan "Ah, ik heb ook nog eens steun uit die hoek"

skoftig | 02-11-19 | 11:33

@skoftig | 02-11-19 | 11:33: Zo diep zijn wij gezonken,gelukkig is er nog GS met zijn kritische reaguurders.

De Profundus | 02-11-19 | 13:18
-weggejorist-
LV-225 | 02-11-19 | 11:10

Damn, zolang geleden alweer,
volgens mij kwam ik destijds daarom bij Geenstijl terecht, niet lang daarna althans.

Leve het vrije woord!

vander F | 02-11-19 | 11:07

Ik denk dat hij nog steeds een sigaret op zou steken als hij op de buis kwam, alle boetes ten spijt. En het is erg jammer dat we dat niet meer mogen meemaken.

beldewouten | 02-11-19 | 11:00

En het AD kopt: “ Vijftien jaar na moord Theo van Gogh: zo is het nu met Mohammed B.”

JWZ_JMK | 02-11-19 | 10:52 | 2

Goede vraag, toch? Erg belangrijk om te weten. Zelf zou ik graag willen weten hoe het nu is met de waxinelichthouder-gooier. En verder zou ik graag willen weten hoe het nu is met tbs-er Ronald, die naar Parijs was gefietst.

kweethetooknietbeter | 02-11-19 | 11:13

Van alle dingen die ze kunnen schrijven...

letopuwzaak | 02-11-19 | 11:21

Over 50 jaar wordt de Linnaeusstraat in Amsterdam omgenoemd naar de Mohammed Bouyeri straat met als ondeschrift: "Hij verloste ons land van de ongelovigen".

Arme Theo, voor niets gestorven. RIP.

McMarx | 02-11-19 | 10:36

Moslims hebben voor altijd mijn verjaardag verpest dat komt nooit meer goed.

harverster | 02-11-19 | 10:33 | 2

Snap ik. Ik wil u desondanks toch feliciteren. Zet een lege stoel erbij met de foto van Theo erop en drink er een samen. Geef het een plek in uw leven en vooral: blijf ageren. Laat uw stem horen, dat deed Theo ook.

Deksmaat | 02-11-19 | 10:47

Valt me nog mee dát ze worden opgepakt...

BotteKop | 02-11-19 | 11:05

Als zelfs Jaime het niet meer bij kan houden...………..

wijsvinger | 02-11-19 | 11:28

Ik heb zo verschrikkelijk moeten lachen toen Theo op een receptie kwam, met zijn besneden vrouw. Wel een zuur lachje.

deoudererijperevrouw | 02-11-19 | 10:29

Femke zwaait de scepter in Amsterdam
En beschermt daar nu ‘n hele berberstam
Tegen aanslagen van ‘rechts’
Maar de echte beulsknechts
Vermoordden Pim en Theo als offerlam

De liefde tussen moslims en (nationaal) socialisten
Zie je terug bij de pro-Palestijnse activisten www.omroepwest.nl/nieuws/2608402/Jood...
Onze overheid knijpt een oogje toe
Moslims arresteren geeft zo’n gedoe
Camera’s staan uit bij aanslagen op joodse toeristen

Angélica de Sancé | 02-11-19 | 10:29 | 2

Monument voor Theo in het Oosterpark, net om de hoek
van waar hij vermoord werd, een lijk onder een doek
Vooral geen plaquette op de straat
want dat zaait alleen maar haat
en tussen de struiken raakt hij vanzelf wel zoek

Bakschuif | 02-11-19 | 12:37

@Bakschuif | 02-11-19 | 12:37: In en in triest zoals het in dit land gaat maar super dat u in deze vorm reageert! ! ;-)

Angélica de Sancé | 02-11-19 | 13:08

islam is vrede, het westen staat wagenwijd open voor deze vrede. gelukkig heb ik een way out als we nl opgeven.

Schepvogel | 02-11-19 | 10:26

Wat wel opmerkelijk is, is dat de moordenaar van Theo van Gogh nog steeds vast zit, en dat de moordenaar van Pim Fortuyn al weer jaren vrij rond loopt en zelfs geen meldingsplicht meer heeft.

Osdorpertje | 02-11-19 | 10:24 | 12

Lees dit net en het is al verschillende keren uitgelegd. Ik ga er dus kort en krachtig over zijn.
De moordenaar van Theo gaf aan dat hij het zo weer zou doen, dat hij zelfs een lijstje had met namen die als hij de kans kreeg zou afwerken. Daarmee gaf bouyeri zichzelf levenslang want de rechter kon niet anders.
Dan de moordenaar van Pim, die gaf aan in Fortuyn een gevaar te zien en de rechter achtte de kans dat er weer een politicus als Pim Fortuyn zou opduiken nihil. Daarmee bleef het gevaar voor recidive binnen de perken.
Niet alles is een complot en ik geloof wel degelijk dat het bepaalde mensen wel uitkwam dat deze moorden zijn gepleegd, maar het verschil in straffen is verklaarbaar.

BootleggersSmurf | 02-11-19 | 19:48
▼ 9 antwoorden verborgen

De tijd gaat snel.

BeatsandRock | 02-11-19 | 10:22

En nog steeds wordt er niets aan de 'olifant in de kamer' gedaan, vrij spel.

piet7003 | 02-11-19 | 10:20 | 1

U doelt op het politieke partijkartel, neem ik aan!?

Voight-Kampff | 02-11-19 | 11:52

Yep is alweer 15 jaar geleden.. R.I.P.
Maar mensen hebben we niet iets beters te doen dan mijmeren dat er niets veranderd is? Er zijn urgentere zaken als u het mij vraagt.

normanius | 02-11-19 | 10:16 | 5

normanlus: Onze eerste prioriteit om te erkennen dat moslims levensgevaarlijk zijn en dat we daar eerst iets aan moeten doen.
Hoop dat ik dit mag schrijven zonder straf.

roodborstje1 | 02-11-19 | 14:10

@A333aan | 02-11-19 | 13:48|
Helemaal opgegeven niet, maar ik ben wel flink minder aanwezig in de Roze Panelen. Heel soms laat mijn toetsenbord zich echter niet bedwingen bij bepaalde topics en ziet u daarom toch weer een baksel van mijn hand voorbij schuiven^^

Sjefke7807 | 02-11-19 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het land van de buiging en het gebroken geweertje naar diegenen die geen enkel probleem hebben met geweld als middel om hun doel te bereiken.

Enough is Enough !!

Ervaringsdeskundige | 02-11-19 | 10:15

Bekijk eens iemand anders langs de meetlat van de juridische positie die diegene inneemt op religieuze gronden; zo kijken moslims naar ongelovigen. Jij neemt voor alle moslims een juridische positie in, en die is voor ongelovigen ietsje minder gunstig. Je ooit afgevraagd waarom moslims vragen welk geloof je aanhangt? En vooral als het fysiek aan jou moeilijk te peilen is wat die geloofsovertuiging kan zijn. Jouw islamitische aardige buren zijn de grootste middeleeuwse engerds die zonder aangeboren geestelijk ziektebeeld rondlopen in jouw directe omgeving. In hun beleving is het vonnis al voltrokken, het genoegen dat jij straf gaat ontvangen, daar voeden zij zich geestelijk mee.

Zoltan | 02-11-19 | 10:15

'We zijn blijmoedig op weg naar de afgrond.'
Nog steeds. En Fatima Elatik heeft de politie aan de iftars gekregen. Uiteraard is ze blijven doorstuntelen terwijl de PvdA haar de hand boven het hoofd hield (kutje, kleurtje, moslim= bingo) Op de dag van je dood schreef ze nog “Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk oh zo vrolijk ben ik nog nooit geweest. Hoy hoy joepieeeee 1 weg nog twee te gaan.” Deze zelfbenoemde verbinder; doortastend, integer, empathisch en kritisch.
En op haatmadrassa’s leren moslims, van de vergelijkbare leer als jouw moordenaar, uit de boekjes van Mascha 'Asma' Claassen zich af te zonderen van de ongelovigen, ze geen prettig kerstfeest te wensen en afvalligen te doden...
En niemand in links Nederland begrijpt waar het populisme vandaan komt.
Snap jij het nog?

ratelaar | 02-11-19 | 10:10 | 5

@Pianoman | 02-11-19 | 10:35:

Er staat zelfs in de Koran dat je niet-moslims mag bedriegen om er als moslim voordeel uit te halen...

eerstneukendanpraten | 02-11-19 | 10:44

@eerstneukendanpraten | 02-11-19 | 10:44|
Het woord dat u zoekt is "Taqiyya". Het bestaat eigenlijk uit vier delen:

Taqiyya:
Opzettelijk liegen om de ware doelen van de islam te verhullen. Bijvoorbeeld; "We willen slechts vreedzaam onze religie beoefenen" terwijl er steeds meer geweld en onverdraagzaamheid zijn naar en onredelijke eisen gesteld worden aan de gastsamenleving.

Kitman:
Het liegen door weglaten ban belangrijke feiten (lying by omission). Bijvoorbeeld; de vers; (5:32 (...), wanneer degene die een mens doodt zal het zijn alsof hij de gehele mensheid doodt) die door islam apologeten heel graag wordt aangehaald is niet compleet. Want in de daaropvolgende zinnen wordt uitgelegd dat dit niet geldt voor het doden van degenen die 'corruptie' of 'afvalligheid' bedrijven. Het niet mogen doden geldt alléén voor moslim-op-moslim geweld. Het doden van de Kafir is niet alleen toegestaan, maar zelfs een heilige plicht!

Tawriya:
Opzettelijk een valse indruk wekken. Bijvoorbeeld; Jihad betekent "innerlijke strijd" en is niet bedoeld om gewelddadig te zijn. Vele Soera bestrijden dat met precies het tegenovergestelde qua eisen.

Muruna:
Het opzij zetten van islamitische gebruiken zoals het niet eten van varkensvlees, drinken van alcohol etc. om op te gaan in de massa. Dit is geheel toegestaan wanneer dit gebruikt wordt voor het bevorderen en verspreiden van de islam.

Sjefke7807 | 02-11-19 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd voor directe democratie

1977 | 02-11-19 | 10:06

Wat had ik graag de mening gehoord van Theo van Gogh over al de huidige crises.

kweethetooknietbeter | 02-11-19 | 10:05 | 4

@Madamjanet | 02-11-19 | 10:34: Katja houdt nogal van backstabben. Ze gaf in een interview eens de voorkeur voor Jan Pronk in plaats van de man die haar alles gunde, Joop van den Ende. Het is daarna nooit meer helemaal goed gekomen tussen die twee. En terecht. Voor mij heeft Katja ook afgedaan. Ik vind haar een nare, ellendige vrouw. Als ik haar zie op TV, switch ik naar een andere zender.

Pianoman | 02-11-19 | 10:45

@Madamjanet | 02-11-19 | 10:34: Is dat zo? Nou ja, de gays in A'dam hebben ook maar wat graag een arab in hun jacouzzi, uitroepteken.

BinAardig | 02-11-19 | 10:46

@BinAardig | 02-11-19 | 10:46: ja, dat is zo! Pro burka, en dan nog zwakzinnige praat over groepssex in de jacuzzi. Je wordt voor minder gestenigd oid onder middeleeuws bewind

Madamjanet | 02-11-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Over aanslagen gesproken, de zombies zijn tijdens Halloween unaniem uit hun graven gekropen en hebben democratisch "voor" impeachment-activiteiten gestemd.
Volg "onze media" niet meer, maar daar zullen de half-doden ook wel instemmen met deze democratische beslissing.

Maandag maar even meespijbelen voor het klimaat, om ze gunstig te stemmen. Ze worden eng. En enger.

Jan Passant mk2 | 02-11-19 | 10:00 | 6

Trump gaat er aan, het loopt de Republiekijnen nu al dun door de broek. Dat wordt nog lachen. Mooie tv ook.

Kuifje-in-de-EU | 02-11-19 | 10:29

@Kuifje-in-de-EU | 02-11-19 | 10:29|
U doet het erom hè?

En het is "Republikeinen".

Sjefke7807 | 02-11-19 | 11:37

@Kuifje-in-de-EU | 02-11-19 | 10:29:
Ja, die droom wordt gedeeld door alle zombies. Gelukkig is het leven niet iedere dag een nachtmerrie, dus Trump zal hopelijk nog zeker 5 jaren lang de laatste hoop voor de westerse beschaving blijven. Misschien wel het begin van nieuwe hoop.
Intussen maken hier de zombies iedere dag meer crisissen om ons bang te maken. Onnodig bang voor den houten staak & knoflook dat zij zijn, want ze hebben de staatsmacht al.
Maandag weer spijbelen? Anders gaat zelfs het globalistische half-leven dood binnen 12 jaar.

Jan Passant mk2 | 02-11-19 | 13:12
▼ 3 antwoorden verborgen

De kanarie in de kolenmijn is voor niets gestorven.

gestoptmetroken | 02-11-19 | 09:59

En onze vertegenwoordigers hebben na 15 jaar thee drinken besloten om het probleem aan te pakken door nog meer terroristen naar Nederland te halen.

W_F | 02-11-19 | 09:58

Is er wat betreft het terugdringen van het islamisme in Nederland iets verbeterd of vooruitgegaan de afgelopen 15 jaar?

Pianoman | 02-11-19 | 09:57

Dus wat is er na 15 jaar nu verbeterd aan de situatie?
- Er is meer import van islam.
- We halen nu ook gewoon bewezen terroristen op uit oorlogsgebied.
- Er is is geen sprake van integratie, sterker nog het tegenovergestelde is waar.
- We houden ons, in plaats daarvan, bezig met andere problemen. Boekhoudkundige problemen. Problemen die we zelf op papier gecreëerd hebben zoals stikstof.
- We laten onze toekomst steeds meer meeslepen in de EU stroming die de grootste boosdoener is van al het bovenstaande.

Top, ze zeggen wel eens dat de mens heel goed is van het leren van zijn eigen fouten en zelfs evolutionair zo geslaagd is doordat hij in tegenstelling tot andere diersoorten beter is in het leren van de fouten van een ander... Ik geloof daar tegenwoordig niet meer zo in.

peterdh | 02-11-19 | 09:57 | 7

@Pianoman | 02-11-19 | 10:17:
Daar heb je helemaal gelijk in, evolutionair gezien zijn wij ook heel contraproductief bezig. Het geboortecijfer in Nederland neemt af, we werken tegendraads tegen de natuur in. We denken dat de wereld maakbaar is en dat we alles naar onze hand kunnen zetten. Wat niemand durft te zien is dat de populatie mensen in de wereld exponentieel stijgt. Als de hele klimaat problematiek veroorzaakt wordt door de mens, dan ligt daar de oorzaak. Maar in plaats van daar naar te kijken zijn wij met onze paar mensen hier in Nederland bezig om dat tegen te werken door onszelf hier gigantisch op kosten te jagen. Gevolg is dat het geboortecijfer verder afneemt in Nederland en het geen fuck geeft want die postzegel die Nederland is, heeft geen enkele invloed op het wereldwijde klimaat en zolang wij dingen doen als onze gaskraan dicht draaien zonder betrouwbaar en betaalbaar alternatief, en een retourvlucht Ethiopië gelijk staat aan tussen de 6.9 en 13.8 jaar je huis op gas stoken hebben al die maatregelen op het kleine hoekje van die kleine postzegel al helemaal geen effect. Terwijl het onbetaalbaar is en we nieuwe kindjes in Nederland dus niet kunnen betalen. We schaffen onszelf geheel contra evolutionair af in Nederland, terwijl de rest van de wereld zich er geen reet van aan trekt en lekker door fokt. Maarja dan deugen we wel, en dat is blijkbaar ook wat waard.

peterdh | 02-11-19 | 10:30

Je bent nog een punt vergeten, de middeleeuwers worden tegenwoordig ingevlogen.

Madamjanet | 02-11-19 | 10:38

@Pianoman | 02-11-19 | 10:17: Darwin is altijd verkeerd begrepen. Lees zijn werken en dan zul je zien dat hij niet bedoelt dat de “fittest” overleeft als in “de sterkste” maar degene die zich het best aan de veranderende omstandigheden heeft aangepast overleeft. Dat is ook waarom de mens zo succesvol is geweest en zich overal op deze aarde heeft kunnen vestigen. Dat betekent ook dat je met geweld niet noodzakelijkerwijs zult winnen (voorbeelden te over in de geschiedenis) en dat is is nu net waar het om draait. Dit realiseren de boven ons gestelden zich ook en dat is de reden dat zij niet willen dat wij gaan anticiperen op de veranderende omstandigheden. Want dan zouden wel eens een richting kunnen uitgaan die niet binnen hun plannen past. Vandaar de druk op de door hen gekozen klimaatoplossingeb om maar een voorbeeld te noemen. Hun grootste angst? Dat wij onze eigen oplossingen gaan zoeken..

kunnenzedanniks | 02-11-19 | 10:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Sinds de laffe moord op Theo van Gogh is de vrije meningsuiting afgeschaft. Grappenmakers als Youp van het Hek wagen het echt niet om de islam te verketteren, terwijl dat hard nodig is. Als je een echte held bent doe je dat wel als cabaretier, maar het gros is uitermate laf en kiest slachtoffers waar je niet bang voor hoeft te zijn.

donkeyman | 02-11-19 | 09:54 | 2

Cabaretier zijn is ook maar een verdienmodel.

McMarx | 02-11-19 | 10:12

Wel overleden, maar nog lang niet vergeten.

ole guapa | 02-11-19 | 09:51 | 1

Nouja, totdat de problemen die zijn dood veroorzaakt hebben eens worden aangepakt, of althans daar een begin mee wordt gemaakt, fuck it: totdat daar alleen al eens over wordt nagedacht en over wordt gesproken, durf ik het tegenovergestelde te beweren. Is is dood, begraven en vergeten bij de stemhokje-massa.

peterdh | 02-11-19 | 10:00

Nooit zal ik hem vergeten, de held Theo, die het lef had om te zeggen wat er mis was ( en nog steeds is ) en in duidelijke bewoordingen de gevaren van de islam besprak, eerlijk en open .
Helaas neemt het gevaar alleen maar toe, mede door bewindslieden, die minder moed en lef hebben in hun hele lichaam, dan Theo had in zijn pink .

laurentius | 02-11-19 | 09:49 | 5

@Repetitive Beats | 02-11-19 | 10:03:
Dat je er voorbeelden bij moet halen van jaren geleden zegt al genoeg lijkt me. Had je er niet 3 kunnen noemen uit vorige maand?

Erikjan79 | 02-11-19 | 10:30

@Erikjan79 | 02-11-19 | 10:30: Je hebt gelijk. Deze maand afgezien van een aantal schiet en steek incidentjes geen aanslagen in Nederland. Er is dan ook niets aan de hand. Ik voel me direct veiliger.

Repetitive Beats | 02-11-19 | 10:43

@Erikjan79 | 02-11-19 | 09:53:
U bent, jammerlijk, bewust of onbewust blind voor de groeiende haat van een groeiende islamitische gemeenschap, in Nederland , in Europa, in de hele wereld.

laurentius | 02-11-19 | 12:35
▼ 2 antwoorden verborgen

06 vond ik zijn beste film.

Kuifje-in-de-EU | 02-11-19 | 09:46

Ook een direct slachtoffer van naïeve onnozele vibrerende mondhoeken op Het Binnenhof. Velen volgden... R.I.P!

BinAardig | 02-11-19 | 09:41

Pas als de policor politici vermoord gaan worden gaat er misschien wat gebeuren. Pim en Theo riepen het over zichzelf af volgende de linkse kerk. Zelfs na de recente aanslag op de rechterlijke macht gaat het gewoon door.

Frau Merkel | 02-11-19 | 09:41 | 3

Dan wordt het goed gepraat door lieden die nog meer policor zijn..

BozePaarseMan | 02-11-19 | 09:52

Ik neem aan dat u refereert naar de aanslag op advocaat Derk Wiersum (rust zacht)!? Indien dat het geval is wil ik er graag op wijzen dat een advocaat werkzaam is in de private sector en geen onderdeel uitmaakt van de rechterlijke macht (publieke sector).

Voight-Kampff | 02-11-19 | 11:47

@Voight-Kampff | 02-11-19 | 11:47: Dat is een terecht punt, echter schuren die beroepsgroepen dicht tegen elkaar aan. Rechters worden nu ook al met enige regelmaat bedreigd, al komt het niet in het nieuws. Het is een kwestie van tijd voordat ze aan de beurt zijn.

Frau Merkel | 02-11-19 | 12:29

De rare dood van Europa. The point of no return komt exponentieel steeds dichterbij.

Deksmaat | 02-11-19 | 09:51

De langst zittende gevangene van de EBI, en dat dat gvd zo mag blijven

wijnvlek | 02-11-19 | 09:37 | 2

En dat er nog velen bij mogen komen.

Cor Netto | 02-11-19 | 09:53

Luxehotel. Hij schijnt een laptop te hebben waarmee hij boeken schrijft zodat hij nog meer gif kan verspreiden.

Pianoman | 02-11-19 | 10:54

en toch is er nog steeds een groenlinksdoos in Amsterdam die ervan gruwt dat terreur geassocieerd wordt met islam en dat ontkent. Mijn God, hoe is het mogelijk!

langzullenweleven | 02-11-19 | 09:36 | 1

Iemand die het wél durft te beamen, benoemen, is zijn leven, en dat van zijn geliefden hierna niet meer zeker. Van dat soort hebben / hadden we er niet zo veel van...

BinAardig | 02-11-19 | 10:01

Ik neem er nog een op Theo, de dominee van het vrije woord!
Het is er allemaal niet beter op geworden sinds die tijd.

DatInternetDingetje | 02-11-19 | 09:34

Trieste herinnering. Het komt helaas nooit meer goed.. Bedankt hoor heel mijn dag naar de tering

rampelaar | 02-11-19 | 09:33

Islam is murder.

van stampij | 02-11-19 | 09:33 | 1

Juist!

ole guapa | 02-11-19 | 09:52

Ik lees en word er weer verdrietig van.

Deksmaat | 02-11-19 | 09:31

Ook het AD laat dit niet ongemerkt voorbij gaan. Door een stuk over de islamitische moordenaar te plaatsen(!) Getiteld: het vergeten leven (!!!) www.ad.nl/binnenland/vijftien-jaar-na... De dader wordt door de linkse media weer als een soort slachtoffer neergezet. Zijn familie die links en rechts van hem in de moskee zat 'probeert zonder hem verder te leven'. Wtf! Er staat nog net een foto van Theo bij het stuk. Want tsja die had ook wel iets met het incident te maken ofzo.

Repetitive Beats | 02-11-19 | 09:27 | 10

'Sinds die ene dag slijt hij in stilte zijn dagen, deels achter een laptop.'
Wat moet die lul met een laptop? De hele dag p0rnhubben?

gestoptmetroken | 02-11-19 | 10:07

Prima stuk van het AD, toevallig net gelezen. Staat niet iets nieuws in, maar een mooi verzameling van alles wat in de loop der jaren door de muren van de EBI naar buiten is gesijpeld. Ik word een beetje misselijk van mensen die vinden dat je sommige verhalen niet mag vertellen.

beldewouten | 02-11-19 | 10:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je toen een aanslag pleegde dan was je geen verwarde man of iemand met suikerziekte. Je was gewoon een islamitische terrorist. Ik rook er eentje op Theo en ga mijn ogen dicht doen. Jammer genoeg gaan die van hem in tegenstelling van die van mij niet meer open. Welterusten.

Patje2011 | 02-11-19 | 09:25

Oh ja, Theo was na Pim Fortuyn een van onze eerste slachtoffers van den strijd tegen de vrije meningsuiting.
Globalisten, EU, VN, socialisten en de islam zijn gebroederlijk van mening dat de vrije meningsuiting van het gepeupel nooit ten koste mag gaan van hun gevoelige doctrines, idealen & baarlijke nonsense.

Ga liever solidair mee-spijbelen voor het klimaat wanneer je zo nodig iets controversieels wilt doen!

Jan Passant mk2 | 02-11-19 | 09:24

Het is allemaal de schuld van de milieuvervuiling.

Peniskokertje | 02-11-19 | 09:23

De grootste misdaad tegen onze volkssoevereiniteit is dat onder geen beding geweld mag worden gebruikt, aangemoedigd of goedgekeurd. Sommige problemen zijn echter alleen met geweld op te lossen. En zij die het geweldsmonopolie hebben, staan aan de verkeerde kant.

Stijlicoon | 02-11-19 | 09:22

Pagina niet gevonden

Rest In Privacy | 02-11-19 | 10:09

RIP Theo.

Datgingniegoed | 02-11-19 | 09:22

Best een trieste aangelegenheid ... dit bescheten en laffe landje met z'n laffe autochtoontjes en zijn inhalige corrupte maar vooral laffe politici, triest, heel triest.

swebe | 02-11-19 | 09:19

Gelukkig hebben we ervan geleerd en laten we sindsdien alleen nog maar gematigde, dan wel verwarde strijders van de islam toe in ons polderlandschapje.
Goed bezig en een sticker voor onszelf!

Rest In Privacy | 02-11-19 | 09:18

Theo denk aan je

RenedieLange | 02-11-19 | 09:18

Hoe kunnen er nog linkse partijen bestaan?

overVecht | 02-11-19 | 09:17

Hier schrik ik van. Wat jammer dat sommigen de islam erbij halen als het om de dood van Theo van Gogh gaat. Dat wou ik even met sarcastische toon gezegd hebben.

keestelpro | 02-11-19 | 09:17

Zou dit land er iets van hebben geleerd? Ik ben bang van niet. Zelfs al kon je Halalsema dwingen om een groot portret van Theo aan de muur te hangen en daar elke ochtend een kleine buiging voor te maken, dan nog zou ze moslims blijven knuffelen.

JvanDeventer | 02-11-19 | 09:17

Protesteren op goede manier is mogelijk mits men uit de luie zetel wil komen. Niet per tractor, niet per auto maar lopend! Als maar 2 miljoen Nederlanders rondom, den haag insluiten , kan men voelen in het Binnenhof wat de Nederlandse bevolking voelt. Tenminste, zo ervaar ik het wel. Benauwd gevoel.

Mispel | 02-11-19 | 09:16 | 2

De Nederlandse bevolking voelt dit helaas grotendeels helemaal niet zo. Want suf geluld en vakkundig getransformeerd tot domme stem-lemming, of bang voor de Islam, of zelf Islammer.

Realism Is All | 02-11-19 | 09:20

Waarom gaan boeren protesteren?
Omdat ze in hun bestaansrecht bedreigd worden.
Waarom gaan bouwvakkers protesteren?
Omdat ze in hun bestaansrecht bedreigd worden.
Waarom gaat de gewone ontevreden burger niet protesteren?
Omdat er geen algemeen belang en nog teveel te verliezen is.

normanius | 02-11-19 | 09:46

Oei sorry ik heb m’n reactie per ongeluk drie keer geplaatst.

6zes6 | 02-11-19 | 09:16 | 1

De kracht zit 'm in de herhaling. ;-)

MickeyGouda | 02-11-19 | 09:18

Vermoord worden is erg. Dat sommigen vervolgens weigeren jouw dood in de juiste context te zien maakt het dubbel zo erg. Dat zij vervolgens meer van datzelfde faciliteren dat tot jouw dood heeft geleid maakt alles onvoorstelbaar.

MickeyGouda | 02-11-19 | 09:15

De stinkende vruchten van de islam.

Fijnstoffer | 02-11-19 | 09:14

Vraag aan een jongetje van 7 in een vluchtelingen kamp in Syrië: Wat wil je later worden? Antwoord: Zelfmoordenaar door ongelovigen op te blazen. Maar ook jij bent welkom in ons land.

eerstneukendanpraten | 02-11-19 | 09:12

Als Geenstijl beter als verwacht draait kan men de mensen achter Das Kapital overnemen en opnieuw leven inblazen in DasKapital?
Macht (Geenstijl)draait om centjes(DasKapital).

steekmug | 02-11-19 | 09:11

Tussen toen en nu, zijn in Nederland al honderden slachtoffers gevallen,
Dood of gewond beroofd verkracht en maar het klimaat wat prima in orde is ,
lijkt veeeeeeeel belangrijker dan al de mensen die op het altaar van de islam
LIJDEN en sterven.

hetoog | 02-11-19 | 09:10

Beste Theo, we missen je nog elke dag. Helaas ben je voor niets gestorven want jouw moordenaars lopen nog steeds rond.
De dader is weliswaar gepakt maar zijn gedachtegoed is nog springlevend. Sterker nog, zijn gedachtengoed is steeds sterker geworden en wordt door onze maatschappij met angst en fluwelen handschoenen aangepakt.

Rust zacht Theo.

6zes6 | 02-11-19 | 09:09 | 5

Oei sorry, ik heb m’n reactie per ongeluk drie keer geplaatst.

6zes6 | 02-11-19 | 09:17

@6zes6 | 02-11-19 | 09:17:
De boodschap in jouw post zou honderdduizend keer geplaatst moeten worden. Altijd en overal. Misschien dat de onnozelaars uiteindelijk het licht gaan zien.

Ruud Hazes56616330 | 02-11-19 | 09:47

Bless you.

Voight-Kampff | 02-11-19 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanaf die dag nam ik alle belachelijke uitspraken van moslims uit het verleden met terugwerkende kracht serieus. Van; 'ik neuk je de moeder', tot 'later nemen wij alles over'.

Zoltan | 02-11-19 | 09:08 | 3

‘ over 20 jaar zijn wij de baas in Nederland ‘ je hoort dat regelmatig op scholen roepen en ze menen het uit de grond van hun hart.

laurentius | 02-11-19 | 09:38

Nou ja, dat overnemen gaat niet zo lukken hoor. Dat moet volgens het zelfde system en zo niet dan stort alles in elkaar

Mark van Leeuwen | 02-11-19 | 10:03

@laurentius | 02-11-19 | 09:38: Dat hoorde ik 25 jaar geleden al in amsterdam, en door knulletjes van ongeveer 10 jaar.

roodborstje1 | 02-11-19 | 14:39

Kan me hiervan het volgende nog herinneren: het NOS-journaal en de berichtgeving over de Jalaba van de dader, wat toen een relatief onbekend woord was. Op een gegeven moment moest ik meen NOS-presentatrice Aldith Hunkar, je weet wel die uit Pirates of the Caribbean, vanuit politievoorlichtings-hoek doorgeven dat de dader mogelijk een blanke man als moslim verkleed in een jalaba was. Sedertdien de NOS nooit meer serieus genomen.

Nanker Phelge | 02-11-19 | 09:07
-weggejorist-
6zes6 | 02-11-19 | 09:07

Beste Theo, we missen je nog elke dag. Helaas ben je voor niets gestorven want jouw moordenaars lopen nog steeds rond.
De dader is weliswaar gepakt maar zijn gedachtegoed is nog springlevend. Sterker nog, zijn gedachtengoed is steeds sterker geworden en wordt door onze maatschappij met angst en fluwelen handschoenen aangepakt.

Rust zacht Theo.

6zes6 | 02-11-19 | 09:07 | 2

fok die "eerstneukendanpraten", die kan het beter alleen bij neuken houden.

swebe | 02-11-19 | 09:16

Vanochtend op het nieuws: het COA heeft meer plaatsen nodig want het aantal economische vluchtelingen neemt weer toe, en dan met name uit Noord Afrikaanse landen. Het is werkelijk om gek van te worden.

Barend Braakbal | 02-11-19 | 09:07 | 1

En wij mogen ze niet terugbrengen. Dus stopt het nooit door deze evidente aanzuigende werking.

pibasso | 02-11-19 | 11:37

En drie dagen geleden werpt de fractievoorzitter van de grootste partij in Amsterdam de suggestie dat er een link is tussen Islam en terrorisme 'verre van zich'.

Eerdaags galmt de Azaan door de straten.

Dr_Prepper | 02-11-19 | 09:06 | 2

En als het hek in A'dam eenmaal van de dam is gaan die kolerelijjers met hun kolereroeptoeters 'hun recht' in heel het land opeisen.
Nu. Stoppen!
Anders koop ik ook zo'n roeptoeter en eis ik ook dat ik mijn levensbeschouwing met de nodige decibellen mag rondbazuinen.
En dat wil je niet meemaken!!!

Aristotalloss | 02-11-19 | 10:20

Azaan is in goed Nederlands een oorlogsverklaring.

Graaisnaaiert | 02-11-19 | 13:22

Ollongren was er ook, vermomd als bitterbalrondbrengjuf. DDR stijl.

HaatbaardKnipper | 02-11-19 | 09:05 | 1

Vandaar die verzinsels dat ze ziek is, ze is undercover.

J-van-de-Bontekoe | 02-11-19 | 09:44

Roti met bier? Dat is respectloos naar de medemens van kleur. How dare you?!

Merkwaardeloos | 02-11-19 | 09:05 | 1

Cultural apropriation van het zuiverste water. Bel Bij1. Hier moet tegen worden opgetreden. Femke waar ben je?

The2Amendment | 02-11-19 | 09:10

Leve het vrije woord en de thyphus aan iedereen die het heeft vermoord.

ristretto | 02-11-19 | 09:03

En het is allemaal nog erger geworden!

Fijn.

Kaas de Vies | 02-11-19 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken