Islam-critica Zineb El Rhazoui onderweg naar Balie, NL weigert wapenvergunning Franse agent
Charlie Hebdo-overlever @Zineb el-Rhazoui, bekend van o.a. de NCTV die weigerde haar te beveiligen tijdens haar vorige bezoek, komt niet omdat Nederland haar Franse politiebeveiliging het nu verbiedt haar te beveiligen.
Ja, toch wel weer ziek. Al-Nusra-commandanten geen probleem, maar berg je als een Marokkaans-Franse dame eens wil vertellen dat het ook heus wel anders kan allemaal. Dan durft zélfs Frans Timmermans ineens niet meer in debat. Diep droevig allemaal weer, en dat ook nog eens terwijl het hele land vandaag juist de democratie viert. Nou, onderstaand dan maar gewoon even haar vorige Balie-praatje, en na de breek een epische rant uit 2016, over waar al dat terrorisme toch steeds vandaan komt. Voor twee andere gasten voor het Celebrating Dissent-festival moet de Balie van de overheid trouwens voor het onmogelijke bedrag van 100.000 euro garant staan, dus ook hen wordt het dissenten ook niet bepaald makkelijker.
Voor die andere Marokkaan is het natuurlijk weer geen probleem
Reaguursels
InloggenZe wilden haar niet hier hebben en dat was de smoes. Voor degenen die het maar niet willen weten: de Nederlandse regering steunt de Jihad. Men volgt hier gewoon de lijn Obama-EU, vandaar al dat geld naar Hamas, vandaar die heimelijke steun voor Al Qaeda, vandaar ook de steun voor Iran en de haat jegens Trump.
Veiligheid en J euh oh nee Justitie en V.... nee joh ook niet, oh.... en nu?
Is de overweging om geen toestemming te geven ook beschikbaar of kan die beschikbaar worden gemaakt?
Ik heb een ongelofelijke deja vu: persoon wordt uitgenodigd als spreker in de balie, mag persoonlijke bewaker niet meenemen. Komt niet. (Omdat nu eenmaal dezelfde regels gelden voor iedereen dus ook voor zielige huilstruiken, ook indien vrouw.)
Oplossing is een Nederlandse beveiliger in te huren voor een avondje, maar ik denk niet als een vrouw.
Ik kon het volgen tot "Omdat nu eenmaal dezelfde regels gelden voor iedereen".
Kan u mij de rest eens uitleggen"?
A: Is iemand die de enige overlevende is van Charlie Hebdo iedereen?
B. Aan welk voorbeeld refereert u?
C. Op welk moment is iemand, die terecht beveiligd wordt om het Charlie Hebdo verhaal, EN haar Islam-kritische uitspraken plotseling verandert in "een zielige huilstruik"?
D. Heeft u al eens geprobeerd een bewapende Nederlandse beveiliger in te huren? Dat kan namelijk niet.
Censuur is tot de balie gekomen. Welke pikomhoog heeft nu weer dienstbevel opgevolgd?
'Zielige huilstruiken': Als jij zoveel minachting hebt voor de dappere Zineb el-Rhazoui dat je zoiets een gepaste term vindt dan ben je geen knip voor je neus waard.
VvM is is dit land al lang gestorven samen met echte democratie. Steek je "andere" mening maar eens boven het maaiveld uit en in je nabije omgeving merk je al de nare gevolgen. We moeten er zelf echter nog aan wennen aan het idee dat er geen echte vrijheid meer is daarom doen we met z'n allen steeds alsof we "verontrust zijn". Er zijn maar weinig mensen die publiekelijk roepen " de keizer is naakt!". Waarschijnlijk moet je daarvoor een kind zijn of laag opgeleid want de rest lijkt wel gehypnotiseerd en/ of onder invloed van het 'universitair waandenken' van bepaalde opleidingen.
De linkse kerk organiseert wel een democratie-festival om het gevoel te creëren dat er nog democratie is. Een soort Woodstock zullen we maar zeggen!
Ik ben benieuwd hoe het met de wapenvergunning zat van de medewerkers van die Turkse minister die destijds een dingetje had om het Rdamse consulaat in te komen.
Ik meen me te herinneren dat er in die dikke Merceridessen toch een rijke keuze aan (vuur)wapentuig aanwezig was.
Just asking...
Ies grote vriend van onze regering dus mag het
Vergunning? Half Marokko loopt al rond met een wapen.
Zineb zou het intersectioneel diversiteitsfeestje verpesten door haar kritiek op de islam. Kritiek op de islam is verboden in GroenLinksParadijs Amsterdam.
Het lijkt er soms wel op, inderdaad.
@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 17:48:
Het lijkt er niet op. Het IS zo omdat er doelbewust voor wordt gekozen onder druk van resolutie 1743 van de EU: gerard1945.wordpress.com/2017/11/16/r...
@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 17:48: Schoorvoetend, maar toch @Kuif, je bent op de goede weg.
democratiefestival, zonder hoofdletters (op verzoek van Joris) met uitroepteken
Volgens de overheid heeft Zineb el-Rhazoui genoeg kansen gehad om haar leven te beteren. It's out of our hands now....
Mademoiselle knabbelt aan de diversiteit.. en dat motte ze niet in 020. (ik weiger de stad nog bij naam te noemen)
Laf besluit wat te verwachten was en heel verstandig om niet te komen.
De veiligheid is absoluut niet gegarandeerd gezien het gemak waarmee de maffia aan zware wapens en granaten komt en de al dan niet aangestuurde onmacht van de politie en veiligheidsdiensten.
Kijk naar Theo van Gogh, blijkt achteraf zelfs voorkennis bij de AIVD te zijn geweest.
En dan hebben we het nog niet over de ultieme truc van Amsterdam, het spoorloos laten verdwijnen van alle cameraopnames.
Verziekt zooitje hier. Zum kotzen.
Ook de bewakers van wijlen Alfred Heineken mochten op Nederlands grondgebied niet bewapend zijn. Heb ik van horen zeggen
@theo-is-dood | 30-08-19 | 16:46: Was een andere tijd. Ik geloof dat de vrijheid van meningsuiting van Heineken niet in het geding was.
Ik ben het er mee eens dat we zeer terughoudend moeten zijn in gewapende beveiliging. Maar in dit geval lijkt het mij evident dat dit nodig is.
@Not_again | 30-08-19 | 16:47: daar is toch de KBKD of iets voor
@Rotterdammert1965 | 30-08-19 | 17:08: DKDB of DBB tegenwoordig
@Not_again | 30-08-19 | 16:47: In het buitenland waren de particuliere bewakers van Heineken wel bewapend. In de meeste landen wordt geaccepteerd dat sommige mensen een meer dan gemiddeld risico lopen om ontvoerd te worden, en mogen die mensen adequate maatregelen treffen. Het geweldsmonopolie van onze overheid is een krachteloze fictie, specifiek in die situaties waarin 112 bellen te laat is.
Overigens waren naar verluid die bewakers van Heineken meest ex-politiemensen. Zoals deze quote aantoont: ''De Jong is directeur van beveiligingsbedrijf Interseco. Gedurende zijn loopbaan was hij commandant van het Amsterdamse arrestatieteam, stafofficier van de dienst Beveiliging Koninklijk Huis en hoofd van de beveiliging van biermagnaat Freddy Heineken.'' (bron Volkskrant)
@theo-is-dood | 30-08-19 | 20:15: Ik geef je helemaal gelijk.
"my voice won,t be heard in amsterdam"
dat is dan zeer waarschijnlijk precies de bedoeling van nederland en amsterdam
De VvMU die in onze ‘democratie ‘alleen geld als je volgens een bepaalde ‘ linkse’ denkwijze handeld en spreekt, Anders wordt je bedreigt en/ of vermoord.
Met als klap op de vuurpijl “ lees rochel in het gezicht” het Orwellongren festival waar het woord Democratie wordt verkracht door 4e rijk aanhangers.
Dit is echt te ziek voor woorden. Die beveiliger is notabene een franse politie agent. Dit is gewoon censuur. Niet meer niet minder. Ons land is naar de klote en Amsterdam is een kut stad met een vreselijk bestuur.
Moet dan elke agent uit elk (Europees) land maar gewoon zijn vuurwapen mee kunnen nemen wanneer hij wiet komt kopen?
@frickY | 30-08-19 | 16:27: Het gaat toch niet om elke agent uit elk land? En hij komt toch niet voor een drugsdeal? Heb je geblowd?
Wat een enorm gezeik van de heer Albrecht over die garantstelling. Dat is gewoon de gebruikelijke procedure bij aanvraag van een visum, en die heb ik ook wel eens moeten volgen om een buitenlandse gast hier uit te nodigen. Zie het formulier "Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking" ind.nl/Formulieren/1310.pdf
"Ik (ondergetekende) verklaar hierbij garant te staan voor de betaling van de kosten van het verblijf, de medische verzorging en de repatriëring die worden veroorzaakt door onder 4. genoemde persoon en dit gedurende een periode van 5 jaar of zoveel korter als het verblijf van de vreemdeling duurt, te rekenen vanaf de binnenkomst van die persoon op het Schengengrondgebied, tot een maximum van € 10.000 per jaar, voor zover deze kosten anders ten laste zouden komen van de Staat en/of openbare lichamen. De garantstelling eindigt als op afdoende wijze kan worden aangetoond dat de onder 4. genoemde persoon de Schengenruimte heeft verlaten (te denken aan een uitreisstempel aangebracht door een Schengenstaat of inreisstempel aangebracht door een met de grenscontrole belaste overheid in het land van herkomst)."
En hoezo "onmogelijk"? Ik durf te wedden dat verkoop van de hele boedel van De Balie gemakkelijk een ton oplevert. Wat voor een gewone burger kan, kan zeker voor een organisatie die bakken met subsidie vangt. En anders ga je er maar lekker aan failliet hoor. Pech dan.
Als ze Nederland binnen wil dan moet ze een jurk, sandalen en een mal hoedje dragen. Oh ja, en ze moet haar baard laten staan.
Triest. Echt heel erg triest.
Ik schaam me kapot. Maar écht.
Wat een hemeltergende lafheid.
Je zou bijna denken dat ze dit doelbewust doen. Ondertussen worden de problemen alleen maar groter... We zijn een laf land, maar dat is tegenwoordig een synoniem voor ‘gaaf’...
@Desmoulins | 30-08-19 | 15:55: Inderdaad, het Gaat van Rutte is eerder laf. Het mee participeren van Rutte is uiteindelijk mee parasiteren geworden. Rotte Rutte!
@Harrie7949 | 30-08-19 | 18:44: Gaaf van Rutte.......
@Desmoulins | 30-08-19 | 15:55: Daar ben ik van overtuigd.
Dat voor 1 miljoen goed bewaakte democratiefestival waar je niet in komt zonder ID en vooraanmelding dat zou haar nu een podium moeten bieden.
Je mag vooraf naam, geboorteplaats en geboortedatum doorgeven. Dat wordt gebruikt om te kijken of het bezoek wel een afwisseling was van de maatschappij. Gevalletje etnisch profileren. De vraag is of dit vooraf gemeld is en of het wettelijk wel allemaal dichtgetimmerd is.
Maar o wee, als The Donald zoiets zou flikken, dan zouden de rapen gaar zijn bij die leden van de Groene Khmer.
Ik doe regelmatig aan zelfkastijding door tijdens mijn autoritten Radio1 aan te horen. Tijdens dit interview met dhr Albrecht, heb ik mezelf bijna van een brug gereden. Dat zelfmedelijden over het feit dat zij (en niet de rest van Nederland?), als initiatiefnemer van dit debat, garant moeten staan voor de terugreis van hun gasten, is niet om aan te horen.
www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag/ond...
Nou, dan blijft ons dat gehakkel van haar in ieder geval bespaard...
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Vorm boven de inhoud, dus?
Een nogal veel voorkomende obsessie onder conformisten en andere wegbereiders van de islamisering. Je zou toch denken dat na het lezen van het zoveelste voorbeeld van selectieve verontwaardiging en het meten met twee maten, het nogal bizar is om deze ervaringsdeskundige direct te diskwalificeren omdat ze weleens wat hakkelend over kan komen. Voelt u zich vooral niet aangesproken...
@Desmoulins | 30-08-19 | 15:52:
Er zullen altijd wegkijkers en onnozele halzen zijn.Reageer maar niet meer op die flapdrollen.
@pejoar | 30-08-19 | 15:55:
Inderdaad, het is als water naar de zee dragen...
open grenzen voor iedereen. behalve voor politieagenten?
Gossie wie is hier eigenlijk de baas? Tijd dat we iets gaan ondernemen en de watjes bij "government" en de hele linksegeitenbrigade er uit gaan jassen. Het wordt echt te gek nu.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht...
Gelukkig is Zineb El Rhazoui verstandig. Als het niet veilig kan, dan niet. Dit eenvoudige principe, heeft mij al veel problemen bespaard. Behalve dan die keer dat ik hem niet toepaste, en even onder 230V stroom stond.
Bijna iedereen weet dat als je potentieel onwelgevallige feiten en meningen over de islam vertelt, er een risico bestaat op aanslagen. Dus zijn er beveiligingsmaatregelen nodig.
Behalve dan de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Die weet zoiets niet. Die wil best wel wat risico nemen. Zij zijn nog niet op de hoogte van bovenstaand principe. "De NCT&V acht bescherming door de Nederlandse politie niet nodig. Franse beveiligers van Zineb El Rhazoui mogen Nederland niet gewapend in."
Ik schaam mij voor de domheid en onnozelheid van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Ik schaam mij voor mijn eigen land. Dit land is de weg kwijt.
Ze hebben die weg nooit gehad...
Ze zouden nog via internet met haar kunnen praten,als ze dat belangrijk vonden bij de NPO. Maar liever laten ze leugenaars,huichelaars en andere hypocriete randdebielen praten over die islam.
Je hing aan 230v spanning, de stroom die door je heen liep hing af van je weerstand.
Tja, ik heb liever ook niet dat hier buitenlanders gewapend rondlopen. Ik snap dat je voor een bezoekend staatshoofd of hoogwaardigheidsbekleder een uitzondering maakt, maar je moet ergens de grens trekken. En wat mij betreft ligt die grens bij particulieren.
Ze kan toch wel gewoon in Nederland beveiliging regelen? Waar het mij om gaat is dat je niet zomaar gewapende buitenlanders moet toelaten. Ze mag hier uiteraard wel gewoon komen spreken.
Als ie een dubbel paspoort en een bontkraag had gehad was er waarschijnlijk een stuk minder groot probleem geweest...
Denk je nu echt dat er hier serieus aan beveiliging wordt gedaan?
Niet bij islam critici,EU critici of klimaatcritici.Dat moet toch onderhand bekend zijn.En wat betreft gewapende buitenlanders.Die lopen er al meer dan genoeg rond in de grote steden!!!
"Zelfs een kookboek kan gewelddadig uitpakken als het naar de regels wordt opgedrongen. Als je geen twee lepels suiker toevoegt zoals het boek beveelt, dan dood ik je"
Da's mooi gezegd.
Slechte vergelijking. Inde koran wordt letterlijk opgeroepen tot moord. Heeft geen flikker met interpretatie te maken.
@hustler01 | 30-08-19 | 15:03: bron?
@Cobarde | 30-08-19 | 15:09: kunt u zelf niet googlen? O u blijft liever onwetend?
@Cobarde | 30-08-19 | 15:09:
De bron is Zineb el-Rhazoui in het filmpje van dit topic.
Precies. Waarom zou een heilig boek. Welke de aller belangrijkste boodschap voor zijn aanhangers bevat op meerdere manieren te interpreteren zijn?
@Cobarde | 30-08-19 | 15:09: stand 2 maanden geleden ook een mooi stukje in de Volkskrant dat IS door de koran te volgen en soenas soeras en fatwas en weet ik veel wat voor onzin allemaal gewoon moord op vrouwen en kinderen kon legitimeren.
Nederland gidsland,
in het monddood maken van onwegevallig meningen.
Nederland op zijn smalst, dit weer.
Eén lousy beveiliger, gewoon een Franse politieman, een collega dus van onze wouten, kun je die nou niet even voor dat ene bezoekje, een vergunning verstrekken om een vuurwapen te mogen dragen?
Ik weet nog wel hoe, toen ca 5 jaar geleden president Obama hier in Den Haag was voor een soort grote veiligheidsconferentie, de hele weg langs Madurodam - de Prof. Teldersweg - was afgezet met hekken en camera's. Ik moest, op de fiets, mind you, omrijden om naar mijn werk te komen. En ik durf er gif op in te nemen dat de begeleiders van Obama - leden van de Secrte Service - gewoon hun blaffers bij zich hadden.
Nou is een president van de VS natuurlijk wel van een andere orde van grootte dan deze Charlie Hebdo mevrouw, maar ik vermoed dat de kans op een aanslag op haar zelfs groter is dan op een Obama. Ze zal wel hevig gehaat worden door haar - ja hoe moet je ze noemen? - landgenoten? geloofsgenoten? Maar deze mevrouw lijkt me eerder een afvallige.
In ieder geval, Nederland op zijn smalst.
Klopt. En grote kans dat naast de Amerikaanse beveiliging er ook heel wat NL personeel rondliep, vloog of "ingegraven" was. Zie dat zo snel nog niet gebeuren voor deze dame... Gewoon toestaan. Notabene kennelijk een agent van een speciale beveiligingseenheid...
Nederlandse politie gaat ook wel eens de grens over met een achtervolging. Of laten ze dan de wapens in NL? Ik vermoed dat politie Amsterdam erg gekleurd is en dat de belangen van een bepaalde groep worden behartigd en de anderen worden dwarsgezeten.
Had Theo van Gogh maar een beveiliger met een vuurwapen.
Als, dan liever Pim...
Bedoel je niet alletwee. En dan noet met zo'n kappertjes pistool maar een Dessert Eagle en een trench broom.
gehad.
Feynman | 30-08-19 | 14:50 Was helemaal niet nodig geweest als de achtergehouden tapverslagen gewoon in de risico-analyse waren gebruikt, waren die soepjurken op tijd gestopt.
@Musashi | 30-08-19 | 15:38: wat komt er uit de loop van een Dessert Eagle?
Vla?
Toen Kanariefant nog voor Hunter-Douglas werkte kwam de grote baas (Sonnenberg) naar Nederland en zijn lijfwachten droegen met goedkeuring van de Nederlandse staat vuurwapens.
Maarja, deze dame is lastig en praat over lastige dingen dus mag nota bene een politiefunctionaris geen wapen dragen. Opgelost, ze komt niet praten.
De lijfwachten van die Turkse minister een paar jaar terug mochten wel vuurwapens dragen.
Wat een willekeur, wat een arrogantie.
Wat is dit toch een kudtland geworden.
Jaren geleden een project gedaan voor HD. Een digitaal pet-project van zoonlief. Snel werd duidelijk dat zoonlief niet het ondernemerstalent had geerfd van pa. Maar ja, pet project moest blijven draaien natuurlijk. (Ik vermoed mede om zoonlief buiten het echte bedrijf te houden)
Waarschijnlijk vroeg dat Turkse team ook niet of het mocht, maar hebben ze het simpelweg mee gedeeld... Zo rollen ze daar...
Ik begrijp het wel. Je hebt kans dat door haar aanwezigheid hier die tering haatbaarden worden getriggerd om zichzelf op te blazen. Risico zo veel mogelijk beperken.
Dat heet appeasement, of dhimmitude.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:49:
Inderdaad, preventief jezelf en anderen beperkingen opleggen want er zouden mensen wel eens aanstoot aan kunnen nemen. Is op de lange termijn nog nooit een goed idee geweest.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:49:
Israelis werken ook zo. Ga maar naar Ben Gurion airport. Kans op aanslagen minimaliseren opdat wij hier in dit prachtige land een rustig en vreedzaam leven kunnen leiden zonder het gevoel te hebben ieder moment opgeblazen te kunnen worden door zo'n Salafi haatbaard.
@rachid82 | 30-08-19 | 15:07:
Oh? Geef mij eens wat voorbeelden van personen die de Israelisch weigerden/tegenwerkten, omdat zij de woede van de 'Haatbaarden' (In dit geval Hamas of de PO zouden triggeren?)
De Israelisch nemen veiligheidsmaatregelen- maar zij beperken niet de vrijheid van meningsuiting van de moslims-critici.
Zo rolt de Nederlandse overheid - zelf willen ze niemand vermoorden of achter slot en grendel zetten (bij voorkeur). Maar zodra je een bedreiging vormt voor de linkse politieke status quo weigeren ze te erkennen dat er gevaar dreigt voor je. Ze demoniseren je openlijk en zullen de meest vuige dissidenten tegen je opruien, in de hoop dat die je omleggen.
Theo van Gogh - verketterd door de linkse politiek en vermoord door Moslim
Pim Fortuyn - verketterd door de linkse politiek en vermoord door linkse activist
Geert Wilders - verketterd door de linkse politiek en eeuwig beveiligd daardoor
Ayaan Hirsi Ali - verketterd door de linkse politiek, eeuwig beveiligd daardoor en zelfs Nederland ontvlucht
Ieder ander die zich uitspreekt over de mentale kronkels die de Islam veroorzaakt wordt gewoon vogelvrij verklaart. Zo ga je vanzelf je mond houden en de overheid kan schone handen claimen.
Niks aan toe te voegen.
Hear hear.
u vergeet Jan Maat.
@minder_anoniem | 30-08-19 | 15:36:
Ik neem aan dat u bedoelt Hans Janmaat?
(ja, zo heette hij)
En wat gaat die marokkaanse dame vertellen in Nederland hetgeen wat bekend is over Islam en Marokko?
Bekend dat vrouwenrechten slecht is in marokko
Bekend dat marokko is slecht voor vrouwen
Bekend dat vrouwen onderdrukt worden in marokko
Bekend dat (geestelijke) armoede een groot probleem is in marokko
Bekend dat corruptie in de marokkaanse overheid groot is
Bekend dat corruptie bij de marokkaanse politie groot is
Bekend dat marokko grote leverancier is van (internationale) drugsketen
Bekend dat criminaliteit in marokko groot is
Bekend dat marokkanen ivm de dubbele nationaliteit bovengemiddeld aan identiteitscrisis lijden
Bekend dat er geen PvdA in marokko is
Ik kan zo nog uren doorgaan. Algemeen bekend meid. Dus je lezing wordt niet gemist hier.
Misschien moet u zich een beetje over haar inlezen.
Dat wil wel eens helpen om niet oerdom over te komen.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:46: Ik ben bekend met haar streven ook om de EU/wereld te waarschuwen.
Wie heeft haar zo gemaakt en gevormd denk je? Juist ja, moederland marokko.
Zij zegt niks nieuws behalve open deuren intrappen, algemeen bekend. Mensen als zineb moeten geen podium krijgen in NL net als linkse als moslimfanaten/predikers.
Jou onzinnig gebrabbel kunnen we wel missen,beste marokkaan.
Ze wil over islam praten en de politieke achterlijke stroming die bij vele muzelmannen populair is.Dus misschien zou je haar eens moeten laten uitpraten.
@pejoar | 30-08-19 | 16:05: Meneer u heeft mij beledigd door marokkaan uit te maken. Wilt u dat niet meer doen? Mijn grootste allergie.
Maar oke laat haar komen en woon het debat bij. Vraag jezelf na het debat af of ze iets nieuws zegt.
Hoe vaker het gezegd wordt, hoe beter het is. Waarom zouden we niet mogen horen dat de Islam een misdadige apendoctrine is en dat een veel te groot deel van de volgelingen net zo misdadig is.
Maar is haar ook eigen Nederlandse beveiliging niet toegezegd? Ik snap best dat we als Nederland niet elke beveiliger een vergunning voor een wapen geven.
Nee, maar bontkraagjes op een scooter hebben gelukkig wel handgranaten en volautomatische machinegeweren -waar dan weer heel weinig tegen gedaan wordt-.
Het is nogal wat voor Yoeri Albrecht – de man die samen met Halsema de dolk vasthield die in de rug van Baudet zat, daar in dat linkse hol gevuld met honend, anti-FvD-publiek – om te zeggen dat dit een vorm van anti-islamcensuur is. Wat een praatjes, ineens.
Niet dat Zineb geen bescherming nodig heeft, want die was bijna ge-Charlie Hebdo'd in januari 2015. Charlie Hebdo, weet u nog? Dat satirische kutblad wat zich opwerpt als een luis in de pels voor zowel inclusieven als zij die een religieus-culturele hegemonie nastreven onder ons. omg.tpo.nl/2016/01/14/ophef-charlie-h...
Hierin is Albrecht -een kwal van een vent overigens- wel consequent.
Ik begrijp de overheid wel, de Balie die opeens anti-islam geluiden wil laten horen na decennialang alleen maar policor gelul te hebben gefaciliteerd?
Logisch dat dan alle seinen op rood gaan.
Inderdaad, baas Youri zal wel solliciteren naar de nieuwe werkelijkheid en nattigheid voelen in die Amsterdamse beerput waar alles nu wel erg snel Femke-chaos/laissez faire aan het gaan is.
@grindbak | 30-08-19 | 14:42: Ongeveer zoals al die NSB-ers die zich voorjaar 1945 ineens bij het verzet aansloten
MIsschien vond 'iemand' dat haar uitspraken teveel botsten met het huidige Amsterdamse beleid.
Ik citeer Aysis Anan:
Zineb el Rhazoui, heeft een appel, wat zeg ik, een hele doos appels te schillen met intellectuelen: politici, extreemlinks, pleitbezorgers van antiracisme en bepaalde feministen. Ze noemt ze collaborateurs, vooral extreemlinks is collabo. “Juist radicaal-links heeft zijn politieke jargon aan de islamisten geleend, waardoor de hoofddoek kon omgetoverd worden tot een symbool van vrijheid""
Zet dit af tegen het huidige politieke klimaat, en de pro-Burka demonstraties in Amsterdam, en het is niet moeilijk te bedenken, tegen wie zij in de Balie van leer zou gaan trekken.
Links heeft het niet zo op kritiek.
Exact dit.
Exact. Links heeft een hekel aan kritiek en heeft geen greintje humor.
Zo, voor de Marokkaanse koning geen probleem die gewapende beveiliging, maar voor een dappere islam-critica een 'no-go'.
Fijn toch, dat meten met twee maten.
De Nederlandse Leeuw staat weer eens in z'n hempje.
Maar twee maten?
Dat klopt wel. En niet alleen de Marokkaanse Koning. Ook Turkse en Israëlische hoogwaardigheidsbekleders.
Vuurwapens zijn het grootste no-no in deze bananenmonarchie en voor de elite die er van profiteren, zeker als het een beveiliger betreft van een persoon die zij uitspreek tegen je falende beleid. Een beleid wat falende integratie en assimilatie versterkt maar tegelijkertijd het oude machtsbestel in tact lijkt te houden. Zo rollen de landverraders, weer valt er een stukje respect weg en doemt de vraag op of deze huidige poppenkast nog enige vorm geloofwaardigheid toebedeelt dient te worden.
Tijdens het bezoek van Obama liepen er Amerikaanse militairen en Secret Service rond met volledig automatische wapens.
Dat is maar goed ook, die volledig automatische wapens, want zowel de US Army als de Secret Service zijn nog te dom om te poepen. Guns don't kill people......
Daarmee wil je zeggen?
@Noltie | 30-08-19 | 14:45: Ja Feynman, wat wou u nou precies zeggen? Dat de Secret Service Trump moet afknallen als hij naar Nederland durft te komen? Of anders onze www.defensie.nl/organisatie/marechaus... als die Amerikaanse lutsers het zelf niet durven?
De vier vrijheden in de Europese Unie zijn het vrije verkeer van diensten, goederen, personen en kapitaal. Met uitzondering dan van beveiligingsdiensten, legale wapens, en beveiligingspersoneel met een licentie van de Franse overheid. Want als het je niet uitkomt om Europese regels toe te passen of in de geest daarvan te handelen, dan doe je dat toch niet?
Sja, het Kartel bepaalt en u betaalt. Deze mevrouw komt met een voor de boven ons gestelden onwelgevallig geluid en moet monddood gemaakt worden. Geert, je nieuwe beveiligers, die moeten zo naar de moskee?
Tja, is er nog wat te maken met een video verbinding of wil eigenlijk niemand haar horen??
Haar boek is ook nog steeds te koop:
" Vernietig het islamitisch fascisme" is een boek van Zineb El Rhazoui
De islam is gekaapt door het islamitisch fascisme, dat zich heel gewiekst als antiracisme presenteert. In Vernietig het islamitisch fascisme ontrafelt Zineb El Rhazoui hoe conservatieve islamisten goedwillende vooruitstrevende krachten in het Westen voor hun sinistere islamiseringsproject gebruiken. Dat project is al aardig geluk..........
'islam' = 'fascisme'
Als bestuurder (en/of angehauchte deugdenker) moet je natuurlijk vooral niét luisteren naar een dappere kritische mevrouw die de ware aard van de islam aan den lijve gevoeld heeft.
Tuurlijk niet zeg, wat dacht je!
De islam is gekaapt????, of maak het gewoon onderdeel uit van de islam
@EefjeWentelteefje | 30-08-19 | 14:31:
Zet zo'n vrouw eens af tegen de feministische griezels die hier voor de Burka lopen te demonstreren.
Ga eens kijken in landen waar de Islam leidend is en de macht in handen is van Moslims. Daar bestaat geen racisme, want de Islam is zo geweldig, maar het Islamo fascisme en de bijbehorende terreur tegen de eigen bevolking is alom tegenwoordig. Er zijn plm. 50 miljoen Moslims in Europa. Ongeveer net zoveel als de totale bevolking van Polen of Spanje. of de Benelux en Scandinavië te samen. Zolang die 50 miljoen geen breed gedragen streven laten zien om het Jihadisme of andere vormen van Moslim extremisme te vernietigen, vind ik het verhaal van een gekaapte Islam vaag.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:54:
Oef, ja. Dat die laffe domme wijven zich tooien met de benaming 'feminist' is gewoon affreus.
Ongeveer 5% van de inwoners van dit land beschouwt zichzelf als Moslim. Een deel van die Moslims heeft geen stemrecht voor de TK. DENK heeft drie zetels (=2%). Ik denk niet dat er veel Katholieken of 7e dag adventisten of humanisten op DENK stemmen. We kunnen zonder al teveel risico aannemen dat DENK een wezenlijk deel van de Moslims in NL vertegenwoordigt. De helft of 40% misschien. Daarnaast hebben we NIDA die alleen lokaal opereert. Groeit sterk. Als men zo tegen Moslim extremisme is of zich gegijzeld voelt, is he niet meer dan normaal dat deze partijen daar keihard tegen ageren. Ik heb het nooit gemerkt. Ter vergelijking, als de helft van de NLers op de PVV zou stemmen, had de PVV 75 zetels. Gewoon even om te duiden.
Voor de goede orde: hoe goed getraind ook, met een pistool begin je niets tegen een handjevol relimafklappers met AK47's, granaten en bomgordels. Ook voor zo'n Balie, hoe gesubsidieerd ook, is afdoende beveiliging ondoenlijk. Dat van die borgsommen brengt me dan weer wel op een idee: zo'n Sea Warrior die onder Nederlandse vlag en wimpel vaart. 10.000 euro borgsom voor vijf jaar per potentieel binnengebrachte asielzoekert, effe rekenen.
6 tripjes per jaar, met 150 geredde drenkelingen per trip. 6 x 5 x 10.000 x 150. Dat is 45.000.000 euris per boot! Dat noem ik nog eens handel! Meer, meer, meer van dat soort bootjes!
Het schrijnende is uiteraard dat de twee sprekers waar die borgsom voor betaald zou moeten worden, formeel en terecht een beroep zouden kunnen doen op ons asielrecht. Want zij zijn in hun thuisland hun leven niet zeker. Aan de andere kant: twee echte asielzoekers doen die tienduizenden kansenparels per jaar wel heel bleekjes (pun intended) afsteken.
Dit land.
Zoals u het nu stelt, kan onze hele politie dan wel inpakken.
Laat ik het zo zeggen.
Het is toch iets anders voor een jihadist, dat hij het gerede risico loopt om tegen een 9mm parabellum op te lopen voordat hij zijn 'heldendaad' verricht heeft, dan te weten dat je zonder enig risico je AK-47 op weerloze ongewapenden kan leegsproeien.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:58: Neen. Voor het hoogste binnenlandse geweldsspectrum kennen we de Interventie Units. Dat zijn specialisten van zowel het Korps Mariniers en de politie, waarbij ik vermoed dat die laatsten niet alleen maar spijkerbroeken zijn. Maar dat terzijde.
Bij de acties van de GIGN tegen de verdachten van Bataclan zijn leden gesneuveld omdat hun 9mm wapens en bescherming niet opgewassen waren tegen de AK47, een wapen dat al 60 jaar oud is. De Fransen kozen voor de CZ in Blackout uitvoering, Nederland voor de SIG MCX. Omdat de operators klaagden over gassen in hun gezicht bij het vuren, is bij mijn weten de training op dit wapen stil gelegd. Had dan de AK47 in licentie gebouwd denk ik dan, maar ik heb er verder geen verstand van.
De SIG MCX had een aantal wapens moeten vervangen. De FN P90 (het standaardwapen van de US Secret Service) , de H&K 416 en zo nog het e.e.a. Om over de MP5 uiteraard nog maar te zwijgen. Wat die laatste betreft: de beveiligers van Marechaussee en politie kunnen/konden enkel beschikken over de enkelschots versie.
Vergeet al die filmische koelbloedigheid en gedenk het US Marine Corps: never bring a pistol to an (semi-) automatic rifle fight. Zeker niet als je "tangos" doodsverachting boven in hun zwarte vaandel hebben staan.
Voorkomen is beter dan genezen en de eerste klap is een daalder waard, als het dan toch kinetisch moet. #teampreemptive #kenuwtegenstander
@Hetkanverkeren | 30-08-19 | 15:37:
Ik moet het nog eenvoudiger stellen merk ik.
Beter 1 vuurwapen als geen vuurwapen.
Als mevrouw naar de Balie gaat zonder dat zij door ook maar 1 vuurwapen beschermd wordt, is een aanslag risicoloos.
Ik ken al het geneuzel rond bewapening in risicogebieden in Nederland.
Een MP5 bij de Kmar heb ik nooit als geruststelling gezien op Schiphol.
Ik heb ook wel eens staan kijken bij een demo/show van de BSB, en ik kan u verzekeren, dat die wat meer sofisticated vuurkracht in huis hebben dan de gemiddelde denkt.
Uiteindelijk komt het allemaal aan op training in dat soort situaties.
Als ik dan de gemiddelde bewakingscontainer bij een ambassade zie, vind ik dat onverantwoord, gezien bewapening, geoefendheid, bescherming tegen vuur etc etc.
@Roadblock | 30-08-19 | 16:05: Hear hear! Schijnveiligheid, terwijl je politiek geen enkel mandaat hebt.
Op zich begrijpelijk dat we niet zo maar toestaan dat agenten uit andere landen hier gewapend rondlopen. Het geweldsmonopolie ligt immers bij de overheid. En waar ligt dan de grens? Mogen Iraanse of Turkse agenten dan ook een wapen dragen op Nederlands grondgebied?
Van de andere kant ook weer curieus. Agenten uit buurlanden mogen wel een achtervolging doorzetten als een verdachte onze landsgrens passeert. Zij het dat onze pliesie het dan zo snel mogelijk moet overnemen.
Ook curieus: voor een NPO reisprogramma mag een voormalige Amsterdamse diender c.q. woordvoerster c.q. persvoorlichter wel in andere landen een vreemd uniform dragen, inbegrepen wapenstok en handboeien.
Ook curieus: waarom beveiligt de Nederlandse pliesie haar dan niet?
Bekijk anders even de onderste foto, dan heb je antwoord op vraag 1.
Raar om Iran of Turkije als voorbeeld aan te halen. Neem de VS als voorbeeld. Iedere minister of President uit de VS heeft in ons land zijn eigen bewapende beveiliging bij.
@redthehaghue | 30-08-19 | 14:28:
Inderdaad. Ook curieus.
En tot slot uit de reeks "curieus": waarom moet de Balie een ton aan garantstelling betalen voor het geval deze mensen die wél iets zinnigs toevoegen aan de samenleving asiel aanvragen en niet vrijwillig weer vertrekken, terwijl niksnuttende criminele gelukszoekers die hier illegaal zijn gewoon B, B & B krijgen?
Da's een vriendje van Vak K en onze royals, dus een heel ander koekje.
Haatimams mogen in dit land vrij spreken en kunnen zich ook vrijelijk bewegen. Mensen die zich uitspreken tegen de fascistische Islam hebben beveiliging nodig en worden hierin belemmerd. Wat klopt er niet?
Obama nam zijn eigen leger mee naar 020
Dat leger loopt hier al in Europa rond hoor.
Er zijn 65.000 Amerikaanse soldaten in Europa gestationeerd.
Er zijn 600 Amerikaanse kernwapens in Europa opgeslagen.
Hij nam z'n Secret Service mee.
Zineb is een echte power vrouw en een juiste feminist. zou verplicht moeten zijn voor iedere student en zeker ook reaguurder.
Nederland is een intolerant kutland geworden en de verantwoordelijk hiervoor ligt volledig bij links! Voor elke links eikel even een klein lesje: Dat geblèr over linkse tolerantie is totale bullshit!
Hoe makkelijk is het om tolerant te zijn tegen mensen die je aardig denkt te vinden? Dat is geen kunst, zielig volk! Tolerant ben je pas als iemand midden in je gezicht zijn mening staat te verkondigen die haaks op de jouwe staat en dat accepteer je!! Dat is tolerantie, stelletje linkse knurften. En dat is NIET wat links doet! Intolerant volk!
Ik zou zelfs durven zeggen, anti-democraten en facisten.
Iedereen die een afwijkende mening heeft duwen ze in bepaalde hoek.
Wat een lamzakken heeft NL toch tegenwoordig, zie bv de winst van Trump. Velen kunnen het nu nog niet verkroppen.
Er zijn hier toch een aantal lui die kennelijk nog stééds niet begrijpen dat het probleem hier is dat er een gewapende bekende en vertrouwde beveiliger nodig is.
Dat we te maken hebben met een religie waarvan de vrome aanhangers hun eigen dood prefereren boven dat het in leven laten van critici. En dat we hier nog steeds in 2019 complete volksstammen hebben die hier uit vrije wil, overtuiging of domweg omdat ze horen bij de stam van links de rol verkiest van fellowtravelers van deze maniakale doodscultus.
En dan uit armoe hun toevlucht zoeken in een beschimmelde regelneverij waaruit een stank van lafheid opstijgt dat je hoopt door henzelf nauwelijks te harden is. Vergeefs waarschijnlijk.
Goh, onze pro-EU regering die het niet toestaat?! Toch niet zo pro-EU dus?
Goh je zou verwachten dat de gebruikelijke anti asiel types nu staan te juichen dat de Balie garant moet staan voor de kosten van die 2 potentiële asielzoekers.
Maar niets van dat alles.
Zelf vind ik dat die mensen hier gewoon hun verhaal moeten kunnen doen zonder belemmeringen.
Wat betreft die gewapende bewaking voor een particulier, is gewoon consequent beleid, was vorig jaar ook al zo en toen kon ze ook prima haar verhaal doen.
Er zijn niet zo veel mensen anti-asiel. Mensen zijn tegen ongebreidelde import van kansarme migranten. 2 bewonderenswaardige individuen die hun leven bepaald niet zeker zijn een nieuw thuis bieden, daar zijn er maar weinig op tegen.
@Lood om oud ijzer | 30-08-19 | 14:15:
Lees eens wat vaker de panelen zou ik zeggen, ik zie die differentiatie zelden gemaakt.
Er kwamen een heleboel Syriërs naar Europa die daar hun leven niet zeker waren, maar daar ontbrak ook die nuance.
@Berbaar | 30-08-19 | 14:19:
Probleem was dat het niet 1 groep was die hun leven niet zeker was, daar, maar de groep bestond uit Assadfans, enforcers van het regime Assad, vijanden van Assad, politieke tegenstanders van Assad, Syrische Koerden, Syrische Christenen, Feyadin, hardcore Islamisten en terroristen. Dus, we hebben geen keuze gemaakt maar een hapje uit elke politieke/ideologische/geografische/strategische taartpunt van Syrie op ons bord gelegd en verwachten dan dat het een smakelijk maaltje wordt. Een grote faal, dat M-O beleid van "ons".
@Berbaar | 30-08-19 | 14:19: Deze vrouw loopt wel veel gevaar, Berbaar.
@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 15:09:
Vorige keer verliep het ook prima, plus de diensten hier houden wel een oogje in het zeil.
Jammer dat ze besloten heeft niet te komen.
@Berbaar | 30-08-19 | 15:24:
1.Vorige keer liep het ook prima.......
Resultaten in het verleden etc etc.
2.Plus de diensten houden wel een oogje in het zeil........
Zie Theo van Gogh, Zie de Al Nushra terrorist die in de Balie door zijn slachtoffers herkend werd en nog 4 jaar heeft kunnen rondlopen.
www.telegraaf.nl/nieuws/2742985/syrie...
Leuk oogje in het zeil.
Misschien is dit wel een toepasselijk liedje voor jou Brabbelbeer:
"Hij kon het downplayen niet laten,
Hij downplayde van ban tot ban,
Dat liep veel te veel in de gaten,
En ohohohohoh... daar kwam narigheid van".
Had de Turkse minister Kaya toen ze naar Rotterdam wilde om campagne te voeren voor Erdogan geen beveiliging? Vragen, vragen.
www.ad.nl/politiek/kabinet-aanwijzing...
@Roadblock | 30-08-19 | 14:17: Dank! Het beleid lijkt duidelijk.
Blijft de vraag waarom El Rhazoui dan zo laat ingelicht is. Of was haar eerder iets anders beloofd?
En willen we ook even denken aan de Rotterdamse onderneemster Elou Akhiat die een wijnbar/eetcafe begon, en prompt daarop door *eigen* Achterlijk-Cultuur-riftuigh werd bedreigd?
www.ad.nl/rotterdam/het-is-elke-dag-v...
Schelden met ziektes, mwoh, mjah, maar potdomme; wat een ziekterminale Achterlijke teringcultuur brengen die haatmohammedaantjes met zich mee.elke keer weer.
Niet compatible vriend.
Niet wollah, maar hollah.
Weet de naffer veel. Nee, de naffer weet niet veel. Uitschot.
Grenzen dicht voor zuiderlingen met wapens!
Ik meen mij nog een foto te herinneren van de koning van marokko die op vakantie was in ons land. Met beveiligers die zichtbaar wapens rond hun middel hadden hangen. Maar dat is natuurlijk heel wat anders
Die foto staat hier boven.
Zijn nota bene beveiligers van buiten de EU. Dat mag dus wel.
De Balie moet garant staan voor een ton, omdat ze mensen ontvangen die hier misschien te lang zouden blijven (die het overigens met recht zouden verdienen om hier een verblijfsvergunning te krijgen)...??? Kunnen we die regelgeving niet doortrekken naar Sea Watch, Artsen zonder Grenzen en meer van dat soort clubjes die per bootladingen onrechtmatige migranten smokkelt?? Vast niet.
@skunk.
Raar, terwijl onder de particulieren altijd de slachtoffers vallen. Volgens mij
Onafhankelijk van het onderwerp, waarom zou je buitenlandse beveiligers hier willen laten rondlopen met vuurwapens? Ik neem aan de "de Balie" beroep kan doen, al dan niet tegen vergoeding, op onze sterke arm.
Goed punt. alleen betreft dit een Franse agent, wat geen normaal jan met de platte pet zou zijn. tevens betreft het een feministe die het vrije woord spreekt en zou wat meer medewerking mogen verwachten vanuit de Nederlandse regering,s die meent voor feminisme en liberalisme te zijn.
Klets.
Ik kan mij de tijd nog wel herinneren dat de beveiligers van El Al een schietbaan ter beschikking kregen om hun schietvaardigheid op peil te houden.
Idd. Zo kan ik mij herinneren dat de Secret Service werd ontwapend bij het bezoek van Obama destijds. Was geen probleem verder....
@Schepvogel | 30-08-19 | 14:21:
Als het een Europese agent is is dit typisch iets wat Europees geregeld zou kunnen worden. En niet een ambtenaar opzadelen met niet te overziene verantwoordelijkheden. Je zou ook niet willen dat een ambtenaar beslissingen gaat nemen nav standpunten welke de spreekster er op nahoudt.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:22:
-
Dat was in de tijden dat vrijwel alle Israëlische studenten die hier in Nederland studeerden op maandagen, woensdagen en vrijdagen geheel toevallig (lees: als er een El-Al toestel aankwam) op Schiphol aan te treffen waren... en wat ook nogal opviel, was dat die studenten allemaal zo groot en doortraind waren...
@Roadblock | 30-08-19 | 14:22: naar verluid oefent men nog steeds op een niet nader te noemen schietbaan in Den Haag. Is mij ooit eens ingefluisterd. Maar of t klopt ...
@theo-is-dood | 30-08-19 | 16:44:
Lees dit blaartrekkende verhaal nog eens.
www.vn.nl/waarom-het-kabinet-de-joods...
Over De Stichting Bij leven en Welzijn.
Dat de Joden in Nederland van 1982 tot 2014 zelf de kosten van hun beveiliging (1 miljoen per jaar) hebben moeten betalen.
Als we zo doorgaan worden we de risee van Europa.
Worden?
Nederland weigert deze heldin haar bescherming. Lafbekken.
Wat is er mis met een Nederlandse beveiliger? Klinkt meer als drama maken voor de publiciteit dan een daadwerkelijk probleem.
Ja dat zal het zijn, genie.
Misschien is deze mevrouw de klucht rond de beveiliging van Wilders ter oren gekomen en hangt ze daarom aan haar eigen mensen.
Precies, en het publiek smult ervan. Oehh complot, censuur. Vermoeiende tijden.
Leg mij eens uit 42, wat het voordeel voor haar is, als ze haar stem niet kan laten horen?
Net voor haar vertrek bekend maken dat haar beveiliging anders moet. Dat riekt naar tegenwerking.
@Roadblock | 30-08-19 | 14:05: Dat kan ze wel. Ze kan zelfs ook wel beveiliging krijgen. Wat ze niet kan is een Franse agent mee nemen. En wij moeten geloven dat dat zo belangrijk is dat ze niet kan komen spreken?
@Deflatiemonster | 30-08-19 | 14:10: Haar beveiliger vertelde het pas vlak voor vertrek. Je zou denken dat een goede beveiliger dat al lang geregeld zou hebben of eerder aan de bel zou trekken dat de papieren nog niet op orde zijn. Dus of ze heeft hele lakse beveiligers, of het verhaal is opgeklopt.
@42 | 30-08-19 | 14:28:
U verhaal zou steek houden, als ze hier ook een bewapende beveiliger zou krijgen.
Dat was echter de vorige keer ook niet zo, en de politie bemoeit zich er alleen mee, als ze sterke aanwijzingen voor een aanslag heeft.
Als het dreigingsniveau vergeleken met de vorige keer hoger is, en dat is het gezien de hoeveelheid vuurwapenincidenten in de hoofdstad, zou u dan in haar plaats gezien de voorgeschiedenis van haar collega's toch naar Amsterdam afreizen?
Zij is 'the one that got away', en dus een target.
Elke jihadist weet sinds de vorige keer dat haar beveiligers geen vuurwapens hebben.
Moet er een rode loper uitgelegd worden?
Maar waarom wilt u dit eigenlijk kost wat het kost zien als een publiciteitstunt?
Bent u anti wat zij te vertellen heeft?
@Roadblock | 30-08-19 | 14:40: Ik ben niet tegen wat ze te zeggen heeft. En als Nederland zou weigeren haar te beveiligen dan is dat een heel ander verhaal.
Maar zoals het er nu ligt, riekt het enorm naar publiciteitsstunt. Zoals ik al aangaf is het erg vreemd dat haar beveiliging pas vlak voor haar vertrek meldt dat de zaak niet in orde is. Een beetje beveiliger zorgt dat alles ruim voor vertrek op orde is of trekt aan de bel. Geloof ik dus niet dat ze niet eerder wist dat die vergunning er niet was. En dan gaat ze naief toch d'r koffer pakken?
En ze meldt nergens dat Nederland niet voor beveiliging wil zorgen, alleen dat de door haar gekozen buitenlandse agent geen vuurwapen mag dragen. En zonder naar alternatieven te zoeken, blaast mevrouw het praatje af en klimt gelijk in de twitterboom. Heel veel moeite om naar Nederland te komen lijkt ze dus ook niet te willen doen. Vandaar dat ik dit naar een publiciteitsstunt vind ruiken.
@42 | 30-08-19 | 15:17: De beveiliger is haar toegewezen door de Franse overheid. Onder normale omstandigheden zou het toekennen van een tijdelijke wapenvergunning aan een lid van de Franse nationale politie een eenvoudige formaliteit moeten zijn. De beveiliger heeft er terecht geen rekening mee gehouden dat de licentie geweigerd zou worden.
@Waagmeester | 30-08-19 | 16:06: Volgens haar eigen tweet informeerde de agent haar pas 40 minuten voor vertrek van het feit dat de vergunning niet op orde was. Dus of hij heeft zelf pas 40 minuten voor vertrek gekeken wat bijzonder laks en nalatig is van hem. Of er waren al eerder problemen met de vergunning en hij heeft het verzwegen. In beide gevallen heeft die beveiliging absoluut niet hun werk gedaan.
Maar aangezien de Franse politie hun werk zeer serieus neemt twijfel ik nogal aan het verhaal. Maar zelfs als je haar geloofd, ligt de schuld eerder bij haar beveiliging dan bij de Nederlandse overheid.
Maar dat klinkt niet mooi op twitter natuurlijk...
Idd een dappere dame. Haar boek "Vernietig het islamitisch fascisme" is ook een aanrader. Echt onuisterend wat zij daarin schetst. Hopelijk wordt haar verhaal toch gehoord, in weerwil van correct deugend NL.
Zo, die is effectief ge-deplatformed.
Weet je wie ook een goede gewapende beveiliger heeft?
Femke H.?
Familie telt niet
Amsterdam, broeinest van liefde
Ze verkondigt een te ongemakkelijke waarheid.
Dat is het helemaal.
Ja wat wil je in dit land? De rechten van het alfabetvolk zijn belangrijker dan die van gewone heterodames. De lesbo's zijn ook ingesponnen door de lobby van het alfabet; vrouwen trekken aan het kortste eind. Jammer want deze vrouw heeft niet het opspuiten van haar gezicht, het verbouwen van haar lichaam en legertje homovriendjes als levensdoel maar strijdt nog een échte strijd. Een strijd die de onze is maar dat wil hier te lande niemand nog weten. Hoera de homo!!
En het vlees is ook al veel te duur, en ja dan moeten snorfietsen op de weg dus dat is natuurlijk chaos, maar onderwijl tiert de misdaad welig en krijgt iedereen maar subsidie voor totale onzinprojecten maar zitten de bejaarden in hun eigen stront te wachten op de belbus die nooit komt.
We hebben hier toch ook politiemannen?
blijkbaar vertrouwen die stokbroden de Nederlandse persoonsbeveiligers of de Nederlandse staat niet.
@Schepvogel | 30-08-19 | 14:22: die staat weigerde haar te beschermen dus neemt ze eigen bescherming mee... Lez0n!!!
Heel slecht dit.
Ze halen weer opgelucht adem op het stadhuis... straks zouden ze nog eens een mondige, zelfstandig denkende mevrouw van Noord-Afrikaanse afkomst openlijk aan het woord moeten laten op de plek waar de IS-'er van "Raqqa is being slaughtered' geen strobreed in de weg werd gelegd...
-
Nee, Amsterdam ziet onze Noord-Afrikaanse zusters toch liever achter een niqaab...
Zou iemand met een bepaalde religie de aanvraag geweigerd hebben?
@Mr.Crowley | 30-08-19 | 13:55:
Zou iemand met een bepaalde achtergrond die aanvraag geweigerd hebben?
Oh, wij moeten nu ineens gewapende buitenlandse beveiligers toelaten??
Gebeurt volgens mij wel vaker.
Ja. Zolang er mensen zijn die uit naam van hin geloof over kindjes heen rijden, wat mij betreft met een .45 magnum in de hand van Dirty Harry. Of john McClane.
In Nederland lopen de kriminelen toch ook gewapend rond.
Een Franse politie agent mag dat dus niet.
Skunk57 | 30-08-19 | 13:49 |
Ben jij wel goed bij je hoofd?
Nee, jij bent niet goed bij jouw hoofd.
Karma is a bitch, Skunk.
@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 13:52: "volgens mij" niet bij particulieren.
Gebeurd vaker.
Moet wel aangemeldt worden, met aantal en soort wapens, en er moet toestemming voor gegeven worden.
Prive bezoek van de Koning van Marokko in Amsterdam is een rommelig voorbeeld.
www.misdaadjournalist.nl/2016/03/gewa...
Blijkbaar kan haar veiligheid hier niet gegarandeerd worden, maar mag ze haar eigen beveiliging niet meenemen.
Wat gaat hier fout?
@Happy People | 30-08-19 | 13:56: ik ben beschikbaar! Maar niet meer zo snel als vroeger.
De foto bewijst dat beveiligers van andere buitenlanders wel gewapend mogen zijn.
Het wordt dus niet consequent toegepast.
Mooie moedige zelfstandige vrouw, die de waarheid over de islam durft te zeggen. Daar zitten ze in t Groen-Slinkse Amsterdam niet op te wachten
Je vraagt je af wie het hier in Nederland voor het zeggen hebben.
Vraag jij je dat nog af!
@vluchtelingallergie | 30-08-19 | 14:01:
We leven in een chaotische wereld. Het kan alle kanten op.
@Mr.Crowley | 30-08-19 | 14:03:
En het is de verkeerde, policor volkomen van het padje af linkse, kant opgegaan
maar misschien zie ik dat volkomen verkeerd heur
@Tobi | 30-08-19 | 14:14:
Het kan verkeren zei Bredero lang geleden al.
Niets blijft hetzelfde.
@Mr.Crowley | 30-08-19 | 14:03:
Daar geef ik je helemaal gelijk in!
REAGEER OOK