Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Drag queens krijgen geen taxi in Den Haag

Bleeeeeeeeeehhh

"Het is erger dan je denkt"

Dit wordt weer zo'n typisch speculatief topic, omdat anderen het opzichtig achterwege laten en wij nou eenmaal goed zijn in deduceren. De plotlijn: twee drag queens van de alfabetpersuasie krijgen na afloop van de Haagse Pride tot zes keer toe geen taxi. Geweigerd op de standplaats, zonder opgaaf van reden. Nou, dan vermoeden wij wel een motief: zeker vijf van die zes weigerhufters origineren uit een cultuur waarin andersgeaardheid als zondig wordt beschouwd (die ene blanke Hagenees doen we d'r bij voor de diversiteit). Want van je blindegeleidehond tot je als vrouw verklede vader: sommige Chauffeuriërs weigeren nou eenmaal alles wat niet in de doodlopende stratengids van hun bekrompen leven staat. Dan maar te voet thuisgekomen bleken de damespruiken in de snackbar ook nog eens besmeurd te zijn met mayonaise en pindasaus. Een late night snackbar in de Randstad is meestal een shoarmatent, echter doet het detail van de pindasaus vermoeden dat het in dit geval echt om een snackbar gaat. (Dit vermoeden vindt grond in de feiten omdat 'Piet Patat' met naam en toenaam wordt genoemd in het artikel). Als huiswerkopgave mag u nu zelf deduceren wie de "jonge gastjes" zijn "die je bekogelen met blikjes en patatbakjes of de vreselijkste dingen roepen", maar hoe dan ook: "Het is erger dan je denkt."

Een sfeerbeeld uit augustus 2018, Amsterdam

Reaguursels

Inloggen

In Spanje reed ik twee homo kennissen met een taxi, de vrienden gaven elkaar een kusje op de achterbank. Ik vloog met mijn kop zo wat door de voorruit omdat meneer de opgefuckte Spanjaard daar niet tegen kon . Hij trapte ons zo de taxi uit . De wereld zit vol homofoben.

Ondanks | 17-06-19 | 23:25

Ach dit is gewoon een simpel “de vijand van onze vijand is onze vriend” verhaaltje voor buitenlander haters.

Balgesjaakt | 17-06-19 | 22:42

Neem een snorder of Über, geen taxi. Taxi’s hebben zich de markt uitgewerkt met die achterlijke prijzen.

Dr_antonickx | 17-06-19 | 21:45

- Groepjes bontkragen weigeren in je buurtsuper = racisme
- Vrouwen in boerkini weigeren in je zwembad = racisme
- Allochtonen weigeren in je disco = racisme
- Niet geholpen willen worden door een hoofddoek meisje bij de kassa = racisme
- Dragqueens, homo’s en gehandicapten weigeren in je taxi = coeltoer

Mark zit te Dutten | 17-06-19 | 20:41 | 1

Mijn zelfscankassa heeft geen hoofddoek.

Jan, Leiden | 18-06-19 | 08:15

Den Haag is gaaf en ze zijn er straight. Ze eten geen honing maar kuiweh bije.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 19:08 | 1

Bedoel je kâuwuh bije ???

Rodiyo | 17-06-19 | 20:36

Heb ook al wat akkefietjes met dat taxituig gehad in Den Haag. En nee ben geen drag queen. Een keer wilde er een me de taxi uitgooien omdat ik mijn vriendin een zoen gaf.

Ik kies ze tegenwoordig zelf uit. Mag ik geen bier drinken? Volgende. Mag ik mijn vriendin geen zoen geven? Volgende. Worden ze boos want je moet altijd de eerste nemen maar ze bekijken het maar.

Garry_de_Graaf | 17-06-19 | 18:30

Als die gasten zich als vrouw willen verkleden zijnde dragqueens, so what. Wie doen ze er kwaad mee? Had de meeste hier op GS wel wat meer open minded verwacht. Wil niet zeggen dat het mijn ding is, zie er ook het kwaad niet echt van in. Die gasten hebben een leuke dag gehad zoals zo vele op carnaval die hebben. Om dan geweigerd te worden door een taxi. Zou zeggen vergunning intrekken en opzouten.

Rotterdammert1965 | 17-06-19 | 17:34 | 1

Een taxichauffeur die een hulphond, een dragqueen of wat er verder niet in zijn bekrompen wereldbeeld past weigert, zou zijn vergunning moeten verliezen. En waarom hebben we hier in NL wel een EMV (Educatieve Maatregel Verkeer) voor mensen die zich in het verkeer misdragen maar geen EMD (Educatieve Maatregel Diversiteit) voor mensen die zich misdragen tegen andersdenkenden?

Stacktrace | 17-06-19 | 19:45

Ik krijg ook nooit een taxi, moet er altijd voor betalen...

Bill le Koek | 17-06-19 | 17:19

Geld van dragartiesten stinkt niet, hoor. Ik zou hen gewoon meenemen als taxi chauffeur. Graag zelfs, want daar verwacht je geen agressie van. En ik geloof nog steeds dat iedereen zich mag kleden zoals hij wil - behalve dan de boerka, daar ben ik op tegen i.v.m. negatieve IS connotatie.

Toos Bevergeil | 17-06-19 | 16:56 | 2

Dubbele standaard, zoek het eens op.

captainobvious | 17-06-19 | 17:29

@captainobvious | 17-06-19 | 17:29: Niet echt, de 1 dring je een levensstijl op en op elk niveau van de samenleving zijn stempel drukken, de ander heeft een leuke dag. Ik zie er toch wel duidelijk verschil in.

Rotterdammert1965 | 17-06-19 | 17:36
-weggejorist-
De Libertariër | 17-06-19 | 16:41 | 1

Als je die drag shit ellende normaal gaat vinden zit toch ook een steekje bij je los hoor.

Sjonie01 | 17-06-19 | 16:29

Als ik poedelnaakt in een taxi wil stappen is dat toch ook normaal?! We zijn toch naakt geboren en we leven in een vrij land. Dit wordt als raar ervaren omdat de rest wel allemaal kleren aan heeft en word je dus ook gewoon geweigerd. Ik snap best dat je geen hysterische verwijfde mannen in een jurk in je taxi wilt, ik zou er vrij ongemakkelijk van worden in ieder geval. Wil je graag anders zijn, prima voor mij maar deal dan ook met de gevolgen. Misschien oneerlijk maar that's life. Ga dit nou niet op de moslims steken zonder enig bewijs want ik weet zeker dat er ook genoeg autochtone chauffeurs zijn die deze drag queens zouden weigeren.

SchichtigeSpicht | 17-06-19 | 16:26 | 5

Naakte mensen mag je gerust weigeren. Die hebben namelijk geen geld bij zich. Tenminste niet zichtbaar haha

Titaantje | 17-06-19 | 17:07

Naakt ligt het qua hygiëne denk toch ietswat gevoeliger dan met een jurk aan...

davimore | 17-06-19 | 17:12

OnbesnedenNederlander.
Dat heeft niks met de onderbuik te maken maar benepenheid. Zo vind ik linksvolk ook zo benepen. Andere mening en buitensluiting volgt.

CalamityJane | 17-06-19 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Van het links/CUgristelijke/policorre regeertuig moet u inclusief en tolerant zijn, ook richting de invasiërs&illegalen&uitgeprocedeerden voor wie 'onze manier van leven' een gruwel is. Langzaam worden van die houding de vruchten geplukt. Maar 1 troost: we kunnen altijd nog schuilen bij Claudia dB.

Fijnstoffer | 17-06-19 | 15:44

020 en 070 in de blender? Een Baard en een Jurk daarna in de auto van een Schurk.... SAUS....

hetgingperongeluk | 17-06-19 | 15:12 | 1

hahaha

ja-nee-misschien | 17-06-19 | 15:38

Je als een volslagen totaal malloot gedragen en dan verwachten dat je normaal behandeld word. En vervolgens natuurlijk racisme en discriminatie roepen als dit niet gebeurd. Dit is precies waar jullie moslims altijd om bekritiseren dus dit artikel is echt heerlijk hypocriet.

LekkendKontGezwel | 17-06-19 | 15:02 | 6

Hou het dan even op één lijn met carnaval ook vrij hé!!

SolidRock | 17-06-19 | 15:51

@Gezwel Zou je dit even kunnen toelichten? Heb je zin een paar keer gelezen en snap hem nog steeds niet...

DeterioraSequor | 17-06-19 | 15:53

Heb je het nou over die taxichauffeurs? Dan kan ik je volgen.

Rotterdammert1965 | 17-06-19 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Zouden ze nou gewoon geweigerd kunnen zijn vanwege het de kans op mayonaise en pindasaus vlekken op de bekleding?

Weetje71 | 17-06-19 | 14:47

Plak een eneurme paarse dildo op je voorhoofd en ga dan janken dat je het zo vervelend vindt dat iedereen je aankijkt. En dat je ook nog eens werd geweigerd bij de bejaardensoos in Staphorst. Boehoe, zo gemeen, discriminatie.

Zeddegeizot | 17-06-19 | 14:38 | 4

Is die paarse dildo op je voorhoofd dan een reden om geweigerd te worden door een taxichauffeur?
Beetje jammer weer, dit. Is het lekker weer in Dieren?

GraafSteno | 17-06-19 | 14:50

Een paarse dildo komt er bij mij niet in!

McSnor | 17-06-19 | 15:23

@Titaantje | 17-06-19 | 14:50: nee ongezond is het om als vent te kleden als een vrouw en dat zeker met een baard.. smerig gezicht. Maar dat is verder smaak en ik zou hun wel meenemen als ik chauffeur was maar als anderen dat niet willen ook prima

ja-nee-misschien | 17-06-19 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik me dan afvraag, als men straks ook orthodoxe joden of joden met keppeltjes gaat weigeren, wat doen we dan?

RickRD | 17-06-19 | 14:34 | 8

@sprietatoom | 17-06-19 | 14:46: Dat is zo'n beetje de almene mening hier als ik de reacties lees. "ik heb er geen probleem mee, maarrrrrr.... "

Bin Bash | 17-06-19 | 15:13
▼ 5 antwoorden verborgen

In another life, in another parallel universe had je zelfs een transgender als taxichauffeur in 020.
Toen was het geen probleem, maar hoe zou het nu zijn?

MistaRazista | 17-06-19 | 14:30

Volgens mij staat t nu 9-3 voor de nieuwe moraal
Dat is samen met het vrijemarktprincipe erdoor gedrukt en het werkt.

pomodorus | 17-06-19 | 14:16

Het om aandacht-geschreeuw van die alfabettypes hangt mij mijlenver de keel uit. Het is duidelijk dat dat alfabetvolk drags als hun siblings beschouwt en soort zoekt soort zeg ik maar. Zij presenteren zich als Den Nieuwen Mensch en doen dat door cherry picking uit de esoterie. Accepteren kunnen alleen zijzelf doen; ondersteunen hoef ik hen niet; dat doen ze mij ook niet!

pigadaki | 17-06-19 | 14:14

Piet Patat is ook een farce. Heeft al decennia niets met een Piet te maken maar goed, achmed patat klinkt ook niet lekker. Oh, en in dat hok is ook gedeald...
www.omroepwest.nl/nieuws/3723727/Haag...

redthehaghue | 17-06-19 | 14:13 | 2

Maar wel lekkere patat als ik weer eens katjelam de Gabors uit kwam gestrompeld.

De Ongematigde | 17-06-19 | 16:16

"achmed" klinkt als "acht met", dus dat is niet handig.

Mayka.Lovelace | 17-06-19 | 16:30

Fatsoenspolitie, undercover en mega boetes. Leuk voor op youtube ook, en een eyeopener wat voor barbaren we dit land hebben binnengehaald.

RelativeTruth | 17-06-19 | 14:13
-weggejorist-
zef732 | 17-06-19 | 14:12 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Normaal gesproken zijn die muzelmannen dol op kerels in jurken.

Tronald_dump | 17-06-19 | 14:11 | 1

Kat, donker, knijpen.

Pelforth | 17-06-19 | 14:16

Vroeger waren Drag queens nog performance artists, tegenwoordig zijn het gewoon verklede kerels met een identiteitscrisis.

RickRD | 17-06-19 | 14:09 | 1

Ik heb geen identiteiscrisis hoor.

En vroeger waren drag queens natuurlijk ook gewoon verklede kerels.

Mayka.Lovelace | 17-06-19 | 16:32

Ik zie het al: om bekrompen gelul over drags te lezen hoeven we helemaal niet in de moskee te zijn. Even een blik in de panelen van GS is voldoende

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 14:02 | 3

Mja, dat valt mij ook vies tegen. Best eng.

Bin Bash | 17-06-19 | 14:14

Er zijn moskeeën waar er minder haat vloeit dan wat er hier allemaal te lezen valt. Het lijkt de Taliban wel

Titaantje | 17-06-19 | 14:48

Alleen dat wordt er dus niet beter op met mensen van een bepaalde religieuze persuasie... Een beetje als blond bier en bruine rum. Het eerste heeft ook een percentage alcohol, maar het tweede ga je sneller van tegen de vlakte.

Zijn we eindelijk bijna van de Christelijke meerderheid en de meeste fundi's daar af, gaan een stel zwakzinnigen de poort openen voor fundamentalisme 2.0, de hardcore versie. Maar nee, vooral niet de kraan dichtdraaien maar roepen dat het hier toch al van nature best nat is.

Wol | 17-06-19 | 21:07
-weggejorist-
Sceptische_autist | 17-06-19 | 13:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is simpel, die taxichauffeur mag weigeren wie hij wil, is hij eigen baas, dan loopt hij een ritje mis, is hij dat niet en is zijn baas hier niet blij moet die baas hem maar ontslaan.

Tronald_dump | 17-06-19 | 13:56 | 3

En dat is dus niet zoals de wet in elkaar steekt.

John McClane | 17-06-19 | 14:05

Dacht het niet Tronald.

redthehaghue | 17-06-19 | 14:06

Door die debiele wetgeving (anti-vrijheid) in NL, moet je wel met smoesjes komen zoals, er zit een vlek op die jurk of een andere drogreden, en die baas kan z'n contract niet verlengen met een ander smoesje. Maar in de praktijk werkt het uiteindelijk wel zo.

Tronald_dump | 17-06-19 | 14:10
-weggejorist-
boccelullus | 17-06-19 | 13:52 | 1

Wat een vermoeiende samenleving. Er is uiteraard niets dat mensen het recht geeft om wie waar dan ook van buiten te sluiten. Toch moet ik eerlijk bekennen dat de manifestatiedrang van de LHBT-community ook bij mij regelmatig aan de irritatiegrens zit. Waarom kunnen mensen niet gewoon 'zijn', zonder de hele tijd zo nadrukkelijk iets te willen zijn?

MickeyGouda | 17-06-19 | 13:51 | 7

Vroeg me exact hetzelfde af: waarom toch altijd die manifestatiedrang? Wees gewoon we je wilt zijn en probeer niet bij anderen dwingen dat ze je begrijpen pf volledig accepteren: het is niet gewoon en hoeft ook niet gewoon te worden (volgens mij is alleen de gedachte gewoon te worden gevonden hun al een gruwel). Als je ervoor kiest om openlijk uiting te geven aan je afwijkende (sorry, het wijkt nu eenmaal af van wat normaal gevonden wordt) levensvisie of gevoelsleven, dan is het part of the game dat niet iedereen daar in mee kan of wil gaan. Dat zal altijd zo blijven, just let it be. Discriminatie of intimidatie is natuurlijk een ander verhaal; Al deze mensen moeten zich anytime anywhere veilig en gelijkwaardig kunnen voelen in onze maatschappij - net als alle 'gewone' burgers.

2tribes | 17-06-19 | 19:50

Applaus!
En ja, Calamity, de ouderwetse foto avondjes, al was het van een vakantie in Petten! Ouderwets kan zo heerlijk zijn..

letopuwzaak | 17-06-19 | 20:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze passagier zou ik ook weigeren. Niet omdat het een transgender of zoiets is, maar omdat het Conchita Wurst is.

Nivelleermarionet | 17-06-19 | 13:50

Laat die mensen toch.

wiers | 17-06-19 | 13:49

Opmerkelijk dat moslims het alleenrecht op discriminatie hebben in dit ooit zo prachtige land. Dan is het religie en koeltoer.

bqbq | 17-06-19 | 13:48 | 3

U voelt zich wat tekort gedaan? U zou ook wel graag onder het mom van religie erop los willen discrimineren?

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 14:00

Dragqueens zijn het toppunt van een decadente samenleving welke als rijpe vrucht terstond ter aarde zal storten om daar gans te verrotten.

Van Urk | 17-06-19 | 13:47 | 1

Username checks out

Sevk | 18-06-19 | 12:33

Is die Öztürk niet ook gewoon een vrouw die geen zin heeft om een hoofddoek om te doen?

JvanDeventer | 17-06-19 | 13:45

Mensen te snel je taxi in lootsen is niet goed, weigeren ook niet. Er blijft zo wel verdomd weinig over dat wel goed is zeg.

wood_zor | 17-06-19 | 13:44 | 1
-weggejorist-
Leopard_II | 17-06-19 | 14:08

Ik vraag me vooral af wat de dames / heren de afgelopen jaren gestemd hebben. Ik ken namelijk verrassend genoeg ook een aantal alfabet-figuren die de afgelopen jaren heel links waren, want "lekker inclusief" en zo. Nu ze er één voor één achter komen dat die inclusiviteit vooral eenrichtingsverkeer is, kan ik gewoon geen medelijden opbrengen.

hell-no | 17-06-19 | 13:41 | 2

Dat gevoel heb ik ook altijd als het over homo's en ander soort nichten gaat, welke vakjes hebben jullie rood gemaakt in het verleden? alles linkser dan de VVD van Bolkenstein? Jammer joh, geniet er van.

Tronald_dump | 17-06-19 | 13:59

niks tegen homo's, niks tegen transgenders... maar die gewoon normaal, dragqueens en Gerald Joling zouden bij mij ook niet in de auto komen.

De_Helderse_Kaaskop | 17-06-19 | 13:41

Het is ook wel een beetje de kat op het spel proberen te binden natuurlijk. En dat weten de bovenste beste dragqueens natuurlijk ook wel. Ik praat het niet goed maar hey, zo rollen we tegenwoordig in Nederlandistan. En iedereen weet het.

Super Vaagstra | 17-06-19 | 13:40 | 1

Ik kom anders in Rotterdam geen Nederlandse taxichauffeur meer tegen. Lijkt me in DH niet anders. Welke taxi zouden ze dan moeten nemen?

Rotterdammert1965 | 17-06-19 | 17:39

Ik denk dat ik een drag queen besmeurd onder de bruine drab ook liever op armlengte afstand zou houden...

threeheadedmonkey | 17-06-19 | 13:40

Rode rok heeft lekkere werpheupen...oh nee wacht.
Alle geylheid op een stokje, dit is weer zo kansloos.
En meest kansloze is dat die Anatolier in z'n tokkie taxi tegen die drag zegt: "sorry".
Hij zegt het echt. Sorry voor wie en voor wat dan?
Wees dan een echte vent, tokkie Turk.
.
Wat mensen bezielt zich chagrijnig te bemoeien met een ander z'n sekse en seksualiteit, heb het nooit begrepen, en ga het nooit begrijpen. Dan moet je of zelf heel weinig neuKON, of je bent zelf van een kant die volgens je omgeving thuishoort in the closet.
.
Op die breedlacherige drag met die brede heupen, dit keer.
/gheh: *SLOK!*
https://www.youtube.com/watch?v=gWju37TZfo0
Well, she's got a hottie's body but her attitude is potty
When I met her at a party, she was hardly acting naughty
I said, "Shorty, would you call me?"
She said, "Pardon me, are you balling?"
I said "Darling, you sound like a prostitute pausing"...

chicago river | 17-06-19 | 13:40

" origineren uit een cultuur ...."
Waarom wordt die barbarij toch steeds als 'cultuur' aangeduid ?

Wekkertje | 17-06-19 | 13:39

Nu weet ik niet hoe goed de handel van zo'n taxi loopt, maar als ik de keuze had zou ik ook geen verkleednichten in mijn karretje willen hebben. Dat ze er zo bij willen lopen moeten ze zelf weten, maar daarom hoef ik ze nog niet mee te nemen.

JvanDeventer | 17-06-19 | 13:38 | 1

Kijk uit wat je zegt, want als er tegen moslims geroepen kan worden zijn ze hier opeens heel erg pro verkleednicht.

captainobvious | 17-06-19 | 17:25

Bekrompen bigot's op de taxi die iedereen die niet op henzelf lijken weigeren? Werkelijk? En da's pas sinds de Islam in Nederland is?
Hahaha...
Ga. toch. fietsen.

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 13:35

UBER is altijd een betere optie.

NeedIsaymore? | 17-06-19 | 13:33 | 1

Helpt niet, ook allemaal allochs.

grindbak | 17-06-19 | 13:35

Taxichauffeurs die weigeren gehoofddoekte moslima's mee te nemen. Moslima's die in een snackbar besmeurd worden met sausjes. Mmmmm.....ik denk dat het NOS journaal er mee zou openen als dit daadwerkelijk zou gebeuren. Daders zouden opgepakt worden en gedwongen worden mondslijmvlies af te staan voor de DNA-bank. En de chauffeurs die weigeren verklede kerels mee te nemen? Dat zijn stoere mannen die volkomen in hun culturele en geloofsovertuigelijke recht staan. Haalt verder geen MSM. Bericht komt alleen op de Geen Stijl waar het door links wordt afgedaan als racistische stemmingmakerij. En maar bukken bukken, bukken.

VolGaarne | 17-06-19 | 13:32 | 3

Precies. Dan ontploft MSM! Maar nu? Lange tenen van muzelmannen trappen? Het zijn goddomme ook altijd the usual suspects.

misty pain | 17-06-19 | 13:37

Wat dacht je van moslims geweigerd bij de ingang van een uitgaansgelegenheid? Dan gaat opeens het motto 'Je mag weigeren wie je wil" niet meer op.

FrankVeer | 17-06-19 | 14:01

Pindasaus. Ook weer zo iets. Wordt God weet hoelang in zo’n warmhoudding bewaard. En als je het eet heb je de volgende dag minimaal een dikke puist in je gezicht.
Ik zou boos worden als ze dat door mijn haar smeerden.

Osdorpertje | 17-06-19 | 13:30

Eerst besmeurd en vervolgens geen taxi kunnen krijgen. Tsja, ik zou ook geen vieze pruiken in mijn schone taxi willen vervoeren.

mozaard | 17-06-19 | 13:29 | 1

Nu begrijp ik wat Frank Boeijen bedoelde met 'Denk niet zwart denk niet wit': denk niet in pindasaus of mayonaise, ... maar in de kleur van eh, ketchup?

mozaard | 17-06-19 | 13:34

Dit had dagenlang op Joop gestaan.... Als de chauffeurs blank zouden zijn. Nu even de andere kant op kijken.

Repetitive Beats | 17-06-19 | 13:24

eigen schuld
moet je maar niet in een moslim-enclave gaan wonen

lllucky17 | 17-06-19 | 13:24

Is dat echt?? Hahaha holy f....

2tribes | 17-06-19 | 19:57

zelf ben ik geen fan van verkleedpartijen op straat, maar weigeren hoort niet in nl.

Schepvogel | 17-06-19 | 13:22 | 4

@OudeNederlander | 17-06-19 | 13:33: Zeik niet. Dat is nou net de lol van taxi-chauffeur zijn in de late avond/nacht - vreemde vogels vervoeren. Voor mooie verhalen na afloop van de nachtdienst, in het chauffeurscafe. En vaak een goede fooi. Ach, vroegah!

DebraCadabra | 17-06-19 | 13:39

@DebraCadabra | 17-06-19 | 13:39: Wat jij leuk vindt doet niet ter zake. Heb je als ondernemer het recht mensen in je zaak te weigeren, en geldt dat hier?

OudeNederlander | 17-06-19 | 13:44

@OudeNederlander | 17-06-19 | 13:33:
Moet je eens een neger weigeren, of een meer gepigmenteerde of hoe die lui ook genoemd willen worden. Ik denk dat dan het land te klein is.

Julianalaan | 17-06-19 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weiger al jaren alle taxi’s.

Bigi Bana Boy | 17-06-19 | 13:20 | 1

Dat zouden meer mensen moeten doen. Of bel de chauffeur die je kent en die wel OK is, maar willekeurig is de kans op tuig gewoon veel en veel te groot.

John McClane | 17-06-19 | 13:34

Pegida voorman van Wagensveld kan wel met pensioen. Hij hoeft niets meer, met gevaar voor eigen leven, aan te tonen. Elke rechtgeaarde kan uit het dagelijkse nieuws zelf wel opmaken hoe het staat met de multiculturele samenleving. Of hij er vervolgens wat mee gaat doen is twee

Huiskens | 17-06-19 | 13:19 | 2

Blijkbaar moet hij dat wel, want behalve geenstijl is er niemand die iets over de achtergrond van de daders wilt zeggen behalve dat het "jongens" zijn.

naraga | 17-06-19 | 13:41

@naraga | 17-06-19 | 13:41: Die achtergrond? Ik zou zeggen, lees de reacties van sommige nederlanders in deze draad eens. Is echt niet voorbehouden aan "bepaalde culturen". Dat is een naive gedachte.

Bin Bash | 17-06-19 | 13:46

Ook raar dat je als verklede man in een ongetwijfeld hysterische jurk en bijpassende make-up hinder ondervindt in het openbare leven. Zeker weten dat 90% van de reaguurders hier daar ook niks van willen weten en het afkeuren. Ik niet natuurlijk, ik ben hartsikke genderneutraal en inclusief en meevoelend enzo.

captainobvious | 17-06-19 | 13:17 | 7

Nog maffer, ik kan zelfs bevriend raken met iemand waarvan ik de ideeen afkeur.

decadent degeneraat | 17-06-19 | 13:45

@decadent degeneraat | 17-06-19 | 13:45: Mooi gezegd.

Bin Bash | 17-06-19 | 13:58

Zo'n "hysterische jurk" draag je natuurlijk niet naar je werk.

Mayka.Lovelace | 17-06-19 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
NACademicus | 17-06-19 | 13:16 | 2

Alfabetpersuasi. Perfect.

Bvdb | 17-06-19 | 13:15

Hm. Om Gerry van der List te parafraseren: klanten weigeren is een beschaafd actiemiddel, zonder verboden, dwang of geweld.

Als die taxichauffeurs moeite hebben met gedragingen, die huns inziens onfatsoenlijk zijn, dan moeten zij een vrije keuze hebben om hun eigen klanten te kiezen. Op deze manier kan het kapitalisme beschavend werken. Zie ook www.elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2...

Giraf01 | 17-06-19 | 13:14 | 8

Wat je beschaving noemt! Ik noem het een vorm van beklemmende, verstikkende fatsoensrakkerij, een hergeboorte van Victoriaanse bekrompenheid. Wat fatsoenlijk is en wat onfatsoenlijk, dat bepalen we met z'n allen, en in een multiculturele samenleving zoals die zich nu ontwikkelt is dat 'met z'n allen' er niet meer, en gaat iedere groep zijn eigen fatsoen, zijn eigen moraal, zijn eigen bekrompenheden tot norm verheffen.

Schoorsteenveger | 17-06-19 | 13:30

""een publieke functie. taxi' s opereren onder een vergunningenstelsel mbt personenvervoer en moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden,""
@Glasgow Argus | 17-06-19 | 13:19:
Waarom denk je dat de overheid het taxivergunningenstelsel op de schop heeft gegooid, net toen er "heel toevallig" steeds meer getinten taxichauffeur werden?

telelezer | 17-06-19 | 13:31

@telelezer | 17-06-19 | 13:31: taxivervoer is eenvoudig entry level werk en bovendien makkelijk te combineren met witwassen dmv leasebedrijven plus muilezelvervoer van drugs.

Glasgow Argus | 17-06-19 | 13:34
▼ 5 antwoorden verborgen

@ Van Rossem:
"alles wat niet in de doodlopende stratengids van hun bekrompen leven staat"
PRACHTZIN... chapeaux!

SoepKip | 17-06-19 | 13:11 | 1

Inderdaad: DE uitspraak van de maand!

telelezer | 17-06-19 | 13:20

Toch staan ze echt wel hun mannetje... of vrouwtje.. .whatever....
Tis een gedateerd filmpje... maar de pik panter wordt ook vaker bekeken dus..
www.youtube.com/watch?v=-yvU6sifwkI

Premier Trutte | 17-06-19 | 13:10

Gelukkig zijn het haast allemaal moslims en dan telt het niet want andere cultuur en het leid alleen maar tot polarisatie of speelt Wilders/Baudet in de kaart .
Gelieve achtergrond daders uit de media te houden zolang wegkijken nog lukt en al flikkeren ze van het dak, u zoekt het maar uit .

Castor12 | 17-06-19 | 13:10

De tweedeling in moraal zet verder door. Er ontstaat een samenleving waarbinnen één bepaald soort van bekrompen moraal gewoon gedoogd en bijna zelfs gekoesterd wordt, terwijl andere bekrompenheden te vuur en te zwaard bestreden worden.
Er zou moord en brand geschreeuwd worden als een persoon in boerka of niqaab (man, vrouw, hen, je weet het niet) geweigerd zou worden.

Schoorsteenveger | 17-06-19 | 13:08 | 1

Die worden heel regelmatig (en terecht,wat mij aangaat) geweigerd hoor. Je hoort er bijna niks van, omdat het metendeel van de taxi bestuurders ze wel meenemen. Maar geweigerd worden ze. Ik zou ook geen pratende tent achter me willen, wie weet wat er onder schuil gaat. Vrije kledinkeuze ben ik heel erg voor, maar dan niet zeiken als je weleens geweigerd wordt ergens.

captainobvious | 17-06-19 | 13:19

OK, OK, OK, maar 'bekrompenheid' is wèl een mensenrecht, hè! En ik vertrouw erop dat ze - net als de Blokkeer Friezen - weldra voor het hekje staan.
Oh wacht, lichtgetint, turrukken ...

HogeNood | 17-06-19 | 13:07

Een kapsalon in je pruik. Het moet niet gekker worden.

Pedronegro | 17-06-19 | 13:07 | 1

Haha!

wood_zor | 17-06-19 | 13:43

Een drag queen die onder de mayonaise en pindasaus bij een taxistandplaats aankomt.. ik zou ook mijn taxideuren dichthouden.... pindasaus kan evengoed iets anders zijn.. en de uitnodiging "proef maar" zou ik echt niet aandurven... En mayonaise..... jaja....
Neem maar de veegwagen ipv een taxi.

Premier Trutte | 17-06-19 | 13:04 | 4

@Premier Trutte | 17-06-19 | 13:15: Oeps, nu zit er ook al een i met een puntje in de queen gekropen.

Premier Trutte | 17-06-19 | 13:16

@Premier Trutte | 17-06-19 | 13:15: Soms had een slimme chauffeur een paar spanbanden of zo een elastieken spin. Dit alles omder het motto: "servies is ons devies". Waar zijn die tijden....

Pedronegro | 17-06-19 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Arkan Sonney | 17-06-19 | 13:04

Dramaqueen mag niet meerijden bij andere dramaqueen, allebei gedeformeerd door te lang en teveel media aandacht waardoor pathologie alleen maar versterkt wordt.... eigenlijk geen nieuws meer

2CVOcean | 17-06-19 | 13:03

Ja hoor het is weer tijd voor het opkomen van de LGHTB gemeenschap. Net zoals de Daily Mail een mooi verhaal publiceerde van een vader van 6 kinderen die bleek een vrouw te zijn en later zelfs een meisje van 6 en zijn gezin vaarwel zei.

Overigens zeker fout gedrag van de taxichauffeurs als ik er vanuit kan gaan dat deze drag queens zich niet overdreven / opvallend gedroegen. En mensen die zeggen dat het niets uit mag maken hoe ze doen begrijpen het gewoon niet.

ja-nee-misschien | 17-06-19 | 13:01

Mag dit net zo breed uitgemeten worden in de vaderlandsche pers als de Pegida protesten?

Croxifoxio | 17-06-19 | 13:00 | 1

Nee, het gepeupel dient op de juiste wijze gehersenspoeld te worden, zodat ze in het stemhokje het juiste vakje aankruisen.

HogeNood | 17-06-19 | 13:13

Hee GroenLinks hoe kan dat nou? In jullie utopie gaan toch moslims hand in hand met de LGHBT gemeenschap?

lingo star | 17-06-19 | 13:00 | 1

Dragqueens die gediscrimineerd worden. Volgens mij broodje-aap-verhaal, fakenews!

Waarom ik dat denk? Heel eenvoudig: omdat JOOP er namelijk niet over bericht. Had dit allemaal echt plaatsgevonden, dan was er op JOOP al lang een artikel over verschenen. Meerdere artikelen.
Een minderheidsgroep die wordt gediscrimineerd, structureel zelfs, dan is JOOP er altijd als de kippen bij.

Oh wacht, nu lees ik over de achtergrond van de daders......

michelpen | 17-06-19 | 13:00

Je moet als taxichauffeur ook een beetje aan je imago denken. Als je zomaar iedereen in je auto laat dan krijg je straks geen drugs meer geleverd en moet je ineens mensen gaan vervoeren voor weinig.

minnenman | 17-06-19 | 12:59

"twee drag queens van de alfabetpersuasie krijgen na afloop van de Haagse Pride tot zes keer toe geen taxi. Geweigerd op de standplaats, zonder opgaaf van reden."
"zeker vijf van die zes weigerhufters origineren uit een cultuur waarin andersgeaardheid als zondig wordt beschouwd"

Nee hoor, zes van de zes zijn chauffeurs met een migratie-achtergrond tegenwoordig.

"Als huiswerkopgave mag u nu zelf deduceren wie de "jonge gastjes" zijn "die je bekogelen met blikjes en patatbakjes of de vreselijkste dingen roepen"

Nou, nou, hèhè, wat een open deur, zeg. Ik ga hem niet intrappen. Voor de rest: business as usual. Er zou eindelijk eens iets aan die open grenzen gedaan moeten worden.

Dr_Johnson | 17-06-19 | 12:58 | 1

Ja, zo kan iedereen wel een open grens intrappen!

Glasgow Argus | 17-06-19 | 13:05

Snap ik wel, als 99% van de taxichauffeurs moslim is. Mooi hè, de inclusieve samenleving die vanzelf steeds meer uitsluit. Maar wel blijven deugen en vooral niet benoemen, want racistisch.

pibasso | 17-06-19 | 12:52

Sunny, ik voel zo langzamerhand toch wel een leuke docu aankomen over discriminatie en haat.
Onverdraagzaamheid als rode draad pakken we ook mee.

Schroom vooral niet om groepen te benoemen., zoals je altijd zo goed doet met de 'witte man'.

letopuwzaak | 17-06-19 | 12:50

Tja, maar dat wisten we toch al? Deze cultuur matcht gewoon niet met de onze. Dus stop gewoon met importeren.

kotelet | 17-06-19 | 12:49 | 3

Social justice warrior.

Cobarde | 17-06-19 | 12:57

en begin met exporteren?

lovekila | 17-06-19 | 13:01

@lovekila | 17-06-19 | 13:01: Wanneer iemand de Nederlandse waarden niet onderschrijft en in bezit is van dubbel paspoort, lijkt het me prima om een dergelijk persoon eens in kaart te brengen, en te bekijken wat de mogelijkheden in het land van herkomst zijn.

kotelet | 17-06-19 | 13:04

Wat een gaaf land hebben wij toch!

MrLahey | 17-06-19 | 12:49

Wie zijn deze jonge gasten? Rotterdammers. Of Eindhovenaren.

RickTheDick | 17-06-19 | 12:48 | 1

Op papier of in hun ziel?

letopuwzaak | 17-06-19 | 12:50

Je mag toch zelf weten wie je in je auto laat? Misschien waren de draqs wel dronken en onder de mayo. Meer details zijn handig.

nerugaer | 17-06-19 | 12:48

Een krik in je gebit of een tiental schoppen tegen je hoofd is tegenwoordig al bijna normaal. Geweigerd worden door een taxi en wat saus in je haar vind ik dan eerlijk gezegd nog wel meevallen.

J. Jarig | 17-06-19 | 12:47 | 3

Ja, hoort er bij tegenwoordig. Dat is ook de reden waarom zoveel mensen zich geen Nederlander meer voelen...

lovekila | 17-06-19 | 13:00

Over 20 jaar 'headfirst' van een flat afgeflikkerd worden, wordt hoop ik nooit normaal.

pibasso | 17-06-19 | 13:08

@pibasso | 17-06-19 | 13:08: Dat is cultuur en die mag wel in tegenstelling tot onze eigen cultuur van leven en laten leven. Wat kan mij het nog schelen of een gozer in een bloemetjesjurk loopt. Daar doet hij niemand mee kwaad.

voldemort | 17-06-19 | 14:31

Ik neem aan dat dat LGBHTI++ volk volgende keer weer braaf D66/GL stemt zoals ze al jaren doen? En ook al jaren gillen over de fascist Wilders en nu ook Baudet?
Dan moeten ze nu gewoon op de blaren van de eigen domme keuze zitten.

2voor12 | 17-06-19 | 12:47 | 7

@Mayka.Lovelace | 17-06-19 | 12:52:
Jij bent echt een uitzondering. Zo een beetje alle homo's die ik ken zijn allemaal zwaar D66 en GL stemmers. En als je dan vraagt waarom ze op die partijen stemmen die er voor zorgen dat er massaal homo-haters geïmporteerd worden blijft het stil en steken ze hun kop in het zand.

2voor12 | 17-06-19 | 12:55

Zo ongeveer ....

Pjotterdjotter | 17-06-19 | 13:08

@2voor12 | 17-06-19 | 12:55:
Nee hoor zijn er meer, en met mij tenminste in mijn kennissenkring die Fvd Stemmen.

SolidRock | 17-06-19 | 15:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Altijd een taxibedrijf bellen. Nooit instappen bij een standplaats, wat gewoon een taxitrechter voor analfabete, stratenkennis ontberende, islamitische randdebielen is.

HypoPseudo | 17-06-19 | 12:46

En ze lopen zelf in een jurk, say no more.

Mr_Natural | 17-06-19 | 12:45

Ze zijn niet Halal ?

Kamervraag | 17-06-19 | 12:44

Zijn dit dezelfde soort chauffeurs die na afloop van een festival het metertje afplakken en absurd hoge bedragen rekenen voor een ritje?

BozePaarseMan | 17-06-19 | 12:43 | 2

Bestaat er nog een ander soort chauffeurs dan?
(Is een beetje een retorische vraag. Natuurlijk bestaan er ook nette chauffeurs, maar die rijden exclusief voor bedrijven en die kom je ook niet op de taxistandplaats of bij festivals tegen)

Osdorpertje | 17-06-19 | 12:48

Ooit in Istanbul een taxi genomen? Dan weet je meteen dat je getild wordt. De taxi's in de meeste steden worden gerund door Turken, ook hier wordt je getild waar je bij staat.

Rest In Privacy | 17-06-19 | 13:00

Sorry, eerste linkje werd automatisch gegenereerd en niet correct. Juiste link is:
www.the-brights.net

Bin Bash | 17-06-19 | 12:45

Zolang mijn landgenoten in meerderheid niet realiseren dat islam en LGBTQ-rechten nou eenmaal niet samen gaan, zal dit alleen maar erger worden.

Als bisexuele travestiet trek ik me dit persoonlijk aan.

Mayka.Lovelace | 17-06-19 | 12:42 | 1

De verandering begint met wegstemmen van alle wegkijkers. Sterkte ermee verder.

pibasso | 17-06-19 | 12:55

Islam zal nooit samen gaan met het vrije westen.

Nietgek | 17-06-19 | 12:42 | 3
-weggejorist-
koopkrachtplaatje | 17-06-19 | 12:48
-weggejorist-
koopkrachtplaatje | 17-06-19 | 12:41 | 1

Deze chauffeurs worden vast niet de laan uitgestuurd.

CalamityJane | 17-06-19 | 12:40 | 1

Nee, eerst thee dirnken, btj ouwehoeren, tegen de baas liegend excuus aanbieden (zodat je volgende keer gewoon weer doet)... er zijn toch regels voor taxichauffeurs? dat ze alles mee moeten nemen zoals dragqueens, blindengeleidehonden etc... niet meenemen? vergunning inleveren!

lovekila | 17-06-19 | 12:57

Ik zou ook geen met mayo en satésaus ondergrsmeerde mensen in mn taxi willen hebben.

Haram_Kafir_4ever | 17-06-19 | 12:40 | 1

Wie wil er mayo op de achterbank, van de werkzzvvnnvz? Zoiets?

SDI | 17-06-19 | 14:51

Zal ik dan maar? Iesch koeltoer...

eerstneukendanpraten | 17-06-19 | 12:39

Hoe denkt dat volk dan als zelfs het vervoeren van mensen met een andere levensstijl al beledigend is?

Repetitive Beats | 17-06-19 | 12:38
-weggejorist-
Wijze uit het Oosten | 17-06-19 | 12:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken