Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aantal autobranden stijgt, "jeugdgroepen en pyromanen" voornaamste daders

We kunnen ons nog niet meten met Frankrijk, maar zijn inmiddels een respectabele medespeler, zo blijkt uit cijfers van het Verbond van Verzekeraars.

In 2018 dienden gewone Nederlanders 4.359 claims in van uitgebrande auto's. Dat is een stijging van 45% (uitroepteken) vergeleken met 2014, toen het er nog zo'n 3000 waren en geluk nog heel gewoon was. De landelijke stijging afgelopen jaar was 9%. In Utrecht steeg het aantal van 275 in 2017 met 28% naar 367 in 2018. Ook in Groningen en Zeeland steeg het aantal met ongeveer een kwart, terwijl Overijssel met 2800 claims de meeste branden per inwoner TROF. Waarschijnlijk ligt het ware getal nog iets hoger, omdat 30% van de auto-eigenaren alleen wa-verzekerd zijn, en niet all-risk, waardoor de er geen claims ingediend werden.

Maar goed, goddank is er een criminoloog in de zaal die het ons allemaal helpt te begrijpen. "Jongeren zien het van elkaar of lezen erover en denken dan: wij gaan dat ook doen.’’ Volgens de veiligheidsexpert, die meerdere brandstichters interviewde, kan ook ‘de kick die de brandstichter eraan ontleend’ een rol spelen. ,,Zo’n auto staat in de fik, het komt in het nieuws, mensen pikken dat mede door social media heel snel op.’’ Voor de brandstichtende jongeren kan dat volgens Van Wijk ‘een manier zijn om zichzelf te profileren binnen de groep’." En dan nog iets over reaguurders met teveel aanmaakblokjes van vorige zomer in huis. "Die mannen opereren vaak alleen en nemen een sociaal zwakke positie in. Het zijn een beetje de kneusjes die buiten de boot vallen en door middel van brand stichten hun frustratie botvieren." Kortom, niets dat een paar buurthuizen en Oost-Europese en Thaise bruiden extra niet op kunnen lossen dus.

Reaguursels

Inloggen

Doe nou niet JEROEN!

Kwast72 | 16-05-19 | 13:09

In ieder geval opvallend weinig scooters die in de fik gaan en daar rijden veel van die klootzakken op.

Simon_GS | 16-05-19 | 09:42

Overijssel, Groningen en Zeeland. Niet echt provincies waar het wemelt van de “kansenparels”. Vermoedelijk zijn de daders Of de armlastige bijstandtrekkende eigenaren van die wrakken Of de lokale vervreemde autochtone jeugd, opgroeiend in het aarsgat van Nederland

Titaantje | 15-05-19 | 21:53

Op het nieuws ging het item vooral over het probleem om elektrische auto's te blussen? Met geen woord werd gerept over de oorzaak van de brandstichting van auto's.
Slap en laf gedoe.

bananabanana | 15-05-19 | 21:33 | 2

Slap en laf als het Journaal niet jouw vooroordelen bevestigt, bedoel je??

Titaantje | 15-05-19 | 21:55

Typisch toch dat het altijd andermans spullen zijn die kapot moeten. Als je bij de dader thuis komt slopen en duren dingen in de hens gaat steken, schijnt dat opeens niet de bedoeling te zijn.
Hieruit volgt dat deze lieden nogal in de war zijn, geen idee hebben wat verantwoordelijkheid hebben is, en alles voor eigen plezier doen, ten koste van anderen, doelbewust.
Het zullen dus wel zeer succesvolle mensen in de financiële sector worden.

kloopindeslootjijook | 15-05-19 | 19:58

Jeugdgroepen waarvan de etnische achtergrond niet vermeld dient te worden want die heeft er niets mee van doen ......

trouwens we hebben allemaal een achtergrond ;-) ................... maar de een wat rotter dan de ander.

Ervaringsdeskundige | 15-05-19 | 18:32

Dat zijn dan dus alleen de all-risk en WA+ verzekerden.
Doe er nog maar een x-duizendtal bij van alleen WA-verzekerden die niets kunnen claimen.
Allemaal camera's ophangen, enige remedie met daarachter een beknuppelde burgerwacht....

A333aan | 15-05-19 | 18:26

Nog even en burgerwachten zijn de normaalste zaak.. want tja Politie heeft het helaas te druk, honkbal knuppel en niet vragen gelijk slaan, en de politie niet lastig vallen met zulke dingen..

Rene046 | 15-05-19 | 18:09

Uit doorgaans welingelichte en betrouwbare bron - kuch - verneem ik dat er zelden of nooit auto's van niet-westerse lieden in brand gestoken worden. Trek dan maar dezelfde conclusie als ik. Dus.

DasNouJammer | 15-05-19 | 17:54

Tip vd dag: toen ik A'dam woonde (West) gingen er geregeld auto's in vlammen op van .... NL-ers. Toevallig? Ik hing toen aan de binnenspiegel van m'n gedateerde Golf een kralenketting, gekocht bij zo'n buurt Achmed. Zo ongeveer ALLE auto's geparkeerd naast de mijne zijn in 9 jaar afgefikt, maar die van mij niet..... toeval?

Wienerschnitzel mit | 15-05-19 | 17:52 | 1

Geen idee, ik heb jaren in West gewoond en geen enkele autobrand meegemaakt.
Maar misschien bedoel je Nieuw West?
Dan nog; veel vervuilende oude brikken werden in de fik gestoken voor de verzekeringsgelden. Door het baasje.

Analia von Solmsch | 15-05-19 | 18:13

Door een groene bril bekeken valt alles dus nog reuze mee.

Jezus_Boeddha | 15-05-19 | 17:48

Foei Roderick en Pepijn!

lingo star | 15-05-19 | 17:32

Wat ben je in godsnaam voor een laffe slappe flapdrol van een ‘wetenschapper’ annex ‘onderzoeker’annex ‘academicus’ annex ‘criminoloog’ als je de klote niet hebt om godverdomme de werkelijke feiten en daders te benoemen, het beestje bij de naam te noemen, de werkelijke achterliggende oorzaken en dieper liggende gronden duidelijk weer te geven.....
Voor het (overgrote) merendeel, en dat weet iedereen, betreft het de brandende handtekening van de gehersenspoelde kansen parels die alle kansen hebben laten liggen en nu met aanmaakblokjes van de action jouw, met hard werken betaalde,nieuwe ongelovige auto als een jihadistische fakkel in de christelijke hel laten branden. Met de onderliggende boodschap : “We komen er aan! Dit is het begin slechts, over 50 jaar zijn wij de baas hier, sterf ongelovige christenhond ...”
Of is dat weer wat overdreven ?
Zegt u het maar ...

laurentius | 15-05-19 | 16:58 | 1

Amen.

NerdAlert | 16-05-19 | 07:39

Heb eens van een psychiater gehoord dat de meeste pyromanen zwaar Sexueel gefrustreerd zijn, kunnen geen vriendin cq. meisje krijgen.
Ze steken dan maar een auto, hooiberg of iets anders in de fik, waarop ze klaarkomen. Ze staan er vaak bij te kijken hoe de Brandweer zijn/haar werk doet.
Dus hermandad kijk uit naar personen die er uitzien alsof . . Na ja vul zelluf maar in.

Hebbiehemookweer | 15-05-19 | 16:46

Recherche hebben we allang niet meer genoeg om dit ook nog op te pakken en dus wordt het afgewend op kosten van de verzekeraar en niet op de daders. Vervolgens worden verzekeringspremies steeds duurder vanwege doorberekenen, want verzekeraar wil hoog dividend voor elitaire aandeelhouders behouden.

En zo komt wat het tuig in brand steekt financieel op uw bordje terecht als autobezitter. Met dank aan bezuinigingen van afgelopen jaren op politie en rechercheurs van afgelopen kabinetten.

Helder?

Jan, Leiden | 15-05-19 | 16:40 | 2

Een ondernemer onderneemt niet als er geen winst te behalen valt, anders loont het de moeite niet.

Helder?

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:43

Tja Jan, hoe zou het zijn als de verzekeraars, geld betaalden aan de politie voor het voorkomen van zulke gevallen.. of inbraken, nu hangen ze aan het steeds langzamer druppelende infuus van de staat die ook nog bang is voor politiek correct optreden , zelfs de minister heeft dit laatst geuit bij die varkens stallen als reden waarom de politie zolang niks deed, want bang omdat de protesteerders zich als slachtoffers gaan gedragen bij echte politie actie..
En als het finnen betreft... zelfde verhaal.. oei oei.

Rene046 | 15-05-19 | 18:17

Waarom worden Marokkaanse jongeren steevast aangeduid als 'jongeren' in de media?

Berend_Breedreet | 15-05-19 | 16:07 | 1

A. Dat zijn het ook
B. Ze willen deugen

BozePaarseMan | 15-05-19 | 16:27

Het is in de banlieues van Parijs ook zo'n doorslaand succes onder jongeren dat moesten we wel kopiëren hier. Wat een kansloos zooitje jeugdgroepen lopen er toch door West Europa.

sprietatoom | 15-05-19 | 15:57 | 4

Ja maar... die gele hesjes.

CalamityJane | 15-05-19 | 17:14

maar hadden wij nu wel of niet eerder zoveel handgranaten.... nog even wachten dan komt er geen politie meer in de buurt, of ambulances en brandweer wagens... dan komen ze gestenigt en bekogeld met handgranaten. ff wachten...

Rene046 | 15-05-19 | 18:19

gestenigd

Rene046 | 15-05-19 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk als er tijdens in de oudejaarsnacht in Balkbrug in Overijssel een auto in brand in de hens ging, dan was dat tenminste een oude auto die geregeld was, zo hoort het en niet die van iemand anders. OK dan een vuurtje vlakbij het midden van een kruispunt, maar goed je moet toch wat met oudjaar.

JeannedArc | 15-05-19 | 15:52 | 2

U vergeet te vermelden dat dat ding ook vol gestouwd werd met autobanden.
Mooie fik..

Gokmaar | 15-05-19 | 16:06

Dedemsvaart hetzelfde verhaal. Het is een streek dingetje der gaten.

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:44

Niet alleen sneue alleengaande types, als ik op geruchten mag afgaan. Via plaatjes en video Whatsapp en Telegram houden deze brandstichters ook wedstrijden: wie de duurste auto te grazen heeft genomen. Daar worden soms ook onderling prijzen bij uitgeloofd.
Maar ach, dat zijn maar geruchten.

Pastduiven Verkwil | 15-05-19 | 15:48 | 1

Geruchten zijn zo goed als Kamervragen natuurlijk.
Want het loopt de spuigaten uit dat die spuitgasten zo vaak moeten uitlopen.

Shareholder II | 15-05-19 | 15:55

".... en pyromanen voornaamste daders "
Joh, echt ? Pyromanen die brand stichten ?
Je verwacht het niet.

zeur | 15-05-19 | 15:44 | 1

En het ís ook niet zo. Die paar pyromanen die in dit land rondlopen kunnen niet effe 4.359 auto’s in de fik zetten, ze moeten de volgende dag ook nog naar hun werk. Je kunt natuurlijk op je vingers na gaan, dat hier ‘ jongeren’ in het spel zijn. In de categorie: ‘ Marokkaanse volkssporten’ scoort na het buren treiteren en het eiergooien het autofikken een derde plaats, nog vòòr het eitjes bezorgen en het broertjewippen.

bisbisbis | 15-05-19 | 18:01

Ik zou wel eens op de media een kaart van Nederland met het aantal autobranden gerelateerd aan bepaalde bevolkingsgroepen uit noord-afrika willen zien.
Ik heb het idee, dat ik dan niet verbaasd zal zijn.

Roadblock | 15-05-19 | 15:43

Wen er maar vast aan. De terreur zal alleen nog maar groeien todat de kafirs vertrokken zijn uit die wijken. En die wijken worden steden en uiteindelijk het hele land. Zie Syrie, Libanon, Irak, Egypte etc

Tronald_dump | 15-05-19 | 15:33

Voor 99 euries heb je een knappe IP-camera. Kan je live meegenieten op je mobiel.

Wim141 | 15-05-19 | 15:30

De verzekeraars kunnen beter gratis tasbih’s uitdelen om aan je binnenspiegel te hangen. Is goedkoper dan het uitbetalen van schade en werkt preventief tegen deze “ jongeren”.

ja,diedus! | 15-05-19 | 15:27

Vanacht is er in Vaartbroek Eindhoven ook een afgebrand. Dadelstraat. Ik vermoed niet dat deze autobrand niet onder beide oorzaken valt maar onder oorzaak nummer drie: Vendetta.
Hoewel er een jongeman in terroristen-outfit (gekleurde woestijn versie) zelfgenoegzaam bij het brandende wrak stond te kijken vond de pliesie het niet nodig om deze man te verhoren. De vraag of de auto van hem was vond men genoeg. Helaas is er behalve de 112 melding niets te vinden over dit incident.

Traag | 15-05-19 | 15:17

Maar goed dat er niet uitgezocht is of het voornamelijk kolonisten-jongeren betreft, anders zou de discussie weer daarover gaan.

obominotie | 15-05-19 | 15:16

Als ik de john de mol gaf ik in Nederland iedereen een gratis tv kastje met een IP cam erbij. je kunt dan de beelden alleen kijken picture in picture als je naar een programma van hem kijkt.

Rest In Privacy | 15-05-19 | 15:10

WTF! 2/3 van de autobranden vindt plaats in Overijssel?

Max Headroom | 15-05-19 | 15:10

Ik mag zeker niet vragen naar een significant verband tussen het aantal autobranden en het aantal allochtoniers per postcodegebied? Nee, zie. Dat dacht ik al.

Albert_Zweistein | 15-05-19 | 15:09 | 4

@ChatBot | 15-05-19 | 16:01: nou heb ik zelf ook best enige behendigheid in SPSS, maar dank voor uw inspanningen. Ik ben niet verbaasd.

Albert_Zweistein | 15-05-19 | 16:35

Zelfs dan is correlatie nog niet meteen een causaal verband.

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:55

Er is zeker een significant verband met het stijgen van mijn verzekeringspremie.
Los van het feit dat ik alle uitkeringen van dit pus betaal, komt daar ook premieverhoging bij.

Waarom sluiten we gevangenissen?

Maytheforcebewithyou | 16-05-19 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

De auto's in de brand steken in het land waar je je uitkering en subsidies krijgt uitbetaald is altijd een goed idee...

Pierre Lebon | 15-05-19 | 15:05

Hang een tasbih aan je spiegel als je je auto parkeert (een door moslims gebruikt gebedssnoer) en de kans dat ze jouw auto overslaan is groot.

Crusher | 15-05-19 | 15:04 | 5

@Mark van Leeuwen | 15-05-19 | 15:09:
Ja en? Die steken doorgaans geen autos in de fik.

Tronald_dump | 15-05-19 | 15:29

@Mark van Leeuwen | 15-05-19 | 15:09: domme opmerking van een domme cultuurrelativist. (De domheid zit in het grote zwarte gat dat zelfrelfectie wordt genoemd)

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:47

@Mark van Leeuwen | 15-05-19 | 15:09:
Ja joh, hele wijken vol met nazi's maar er zijn ook goeie bij hoor.

Jackson | 15-05-19 | 23:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Welle periode was de grootste stijging?
- ramadan?
Welke buurten hadden de grootste stijging?
- "multiculturele" buurten?
Vragen vragen...

boerk | 15-05-19 | 15:00

Ontploffende accu's die overladen worden door defecte laadcircuits uit China zijn vaker de oorzaak dan pyromanen.

vinzepinz | 15-05-19 | 14:58 | 1

Koekoek.

Maytheforcebewithyou | 16-05-19 | 09:20

Integratie Marokkanen is een doorslaand succes

Brainder | 15-05-19 | 14:56 | 3

Wellicht dat je hier overheen hebt gelezen:

"Ook in Groningen en Zeeland steeg het aantal met ongeveer een kwart, terwijl Overijssel met 2800 claims de meeste branden per inwoner TROF. "

De daders zijn dus gewoon Nederlanders.

koter | 15-05-19 | 16:21

@koter | 15-05-19 | 16:21:
-
Zal ik u eens rondleiden in een paar buurten van Hengelo, Deventer, Enschede of Almelo? Kunt u meteen ook een paar van uw eigen landgenoten waarnemen in het wild.

bisbisbis | 15-05-19 | 18:10

Belhamels, doerakken, donderstenen!

threeheadedmonkey | 15-05-19 | 14:55

Bepaalde groepen mensen(?) haten ons zo
dat uitingen daarvan zijn
om auto's in brand te steken.

meneer Q | 15-05-19 | 14:50

Kwestie van een honk waar ze thee kunnen drinken, en een stageplaats regelen voor die jongeren.

matatwork | 15-05-19 | 14:49 | 2

lol
als een moskee al voor een hoop ellende kan zorgen wat dacht je van een buurthuis... dat wordt een verzamel/vertrek plaats voor de dagelijkse jihad.

Rene046 | 15-05-19 | 18:24

Die branden ze nog eerder af dan die auto's.... iets met IQ ws... of schijten op de vloer in je eigen kamer....

A333aan | 15-05-19 | 18:35

"Volgens de veiligheidsexpert, die meerdere brandstichters interviewde, kan ook ‘de kick die de brandstichter eraan ontleend’ een rol spelen."

... en dus daarom is criminologie, net als al die andere slappe alfa-studies, geen echte wetenschap.

quantumcollider | 15-05-19 | 14:46 | 1

Psychologie is geen exacte wetenschap, maar een vorm van relativeren. Geef mij filosofie maar. Dat heeft meer dimensies om mee te associëren, maar levert helaas te weinig geld op.

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:50

Komt door influencer Jeroen.

Harry Turtle | 15-05-19 | 14:45

Ook een manier om je steentje bij te dragen aan een beter klimaat :).

Kipsnipdewip | 15-05-19 | 14:44

Bij mij in de buurt gaat geen auto in de fik maar hoorde van mijn werkster dat in Overvecht bijna elke nacht wel een auto in vlammen opgaat. Als blanke is het niet handig om te wonen tussen de "hangjongeren".

i-Wonder | 15-05-19 | 14:43

Ik lees Oost Europese bruid, jullie beweren dat DKS een pyromaan is?

BrutusBosch | 15-05-19 | 14:40

Het totale aantal automobielen in Nederland. Minus het onverzekerde smaldeel: www.stichtingcis.nl/ Terzijde: je auto verzekeren is terecht een wettelijke plicht. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de APK keuring is er echter geen terugkoppeling naar de Rijksoverheid, qua afmelding kenteken. Wie dat begrijpt, mag het zeggen.

Maar goed: totale premie-inkomsten versus schadeclaims. Nog los van de controle op onverzekerd rondrijden (hoi CJIB, met je poltiescannen op onbetaalde boetes), wat is de exacte bruto-marge (voor overhead en aanverwante verschrijvingen) van die hele autoverzekeringsbusiness in ons land, Nederland?

Nu zijn de verbeterde veiligheidsmaatregelen in moderne auto's een belangrijke factor in het terugdringen van verkeersslachtoffers. Maar zo'n veilige auto vind je niet terug in de hoogte van je verzekeringspremie. Wel kosten die paar extra kilo's staal en aluminium je een godsvermogen aan houderschapsbelasting.

Want het klimaat en zo. Want daar ga je dood van.

Minder, minder, minder Marokkaanse autofikkiestokers. Dat ik er van baal dat ik mijn heerlijke auto van de hand heb moeten doen, is iets heel anders dan dat ik hem mis. Een tevreden fietsert. En fervent wandelaar.

Hetkanverkeren | 15-05-19 | 14:39 | 4

@BrokenTipi | 15-05-19 | 16:51: Gelukkig heb ik mijn fiets casco plus verzekerd. Wel heb ik bij mijn fiere stalen ros twee kettingsloten gekocht. Hoe graag ik ook wandel: voorkomen is beter dan verzekeren. Qua kostensolidariteit en zo. #pensioenproblematiek

Hetkanverkeren | 15-05-19 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

In Parijs -vooral in de voorsteden- stikt het ook van de jongeren.

kotelet | 15-05-19 | 14:38

Nu we zo luid en duidelijk te horen hebben gekregen naar waarom deze 'aandachtsbehoevenden' auto's in de fik steken, krijgen alle gedupeerden nu een auto van deze daders? Retorische vraag.
Heel erg Nederland weer: er heerst wetteloosheid, het is niemands schuld, en al zeker niet de daders. Aai over de bol en we moeten het er maar niet meer over hebben, dan gaat het probleem vanzelf weg.

Datsun_Cherry | 15-05-19 | 14:35 | 1

Net als een aparte bus regelen voor agressieve "asiel" zoekers, we lossen nix op in dit landje, we modderen maar aan.

Wienerschnitzel mit | 15-05-19 | 17:55

"Jongeren" zijn de nieuwe joden. Jullie zijn allemaal jongerofobische discriminanten!

TDB | 15-05-19 | 14:34

er zijn ook mensen die hun kwakje over de hamburger doen tijdens het flippen omdat zij anders niet het gevoel hebben dat zij bestaan, is dat bewijsdrang of geldingsdrang? Je hebt ze ook die spugen op het bord wat daarna voor je neus wordt geserveerd, je hebt ze die fikkie stoken, en je hebt ouwe knarren die GS schrijven... ieder zijn aandacht...

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 14:29

Precies, dit land heeft een pyromanen-en jeugd probleem.
Ik stel voor dat we ze verbieden. Net zoals auto,s!

kotelet | 15-05-19 | 14:29 | 1

Goed punt. Een pyromanen-verbod kan het tij keren.

Shareholder II | 15-05-19 | 15:47

In Nieuwegein zijn er onlangs drie opgepakt, die verantwoordelijk worden gehouden voor (dacht ik) 19 feu de voitures. Een groepje van drie dus, en één ervan was een meisje. Signalement: jongeren. Voila. Daar heb je het al. Politie, justitie en de politiek begrijpen niet waarom ze dat doen. Misschien hebben de Russen wel iets door het leidingwater gedaan.

Nivelleermarionet | 15-05-19 | 14:25

"jeugdgroepen en pyromanen" is een nieuwe. Iedereen - inclusief de bedenker van deze titel - weet precies wie dat zijn.
Vroegah zaten hier altijd wel wat trollen klaar om te ontkennen wat ook zij wisten, maar zelfs die lijken het Deugen te zwaar worden.

Jan Passant mk2 | 15-05-19 | 14:24

Gelukkig fikken elektrische auto's spontaan, daar hebben we geen 'jongeren' voor nodig en kunnen ze weer een andere hobby zoeken in de toekomst

menschdurfteleven | 15-05-19 | 14:23 | 1

Met die elektrische auto's heeft de brandweer grote problemen.

kwark001 | 15-05-19 | 14:30

Alle jongeren dan maar verbieden?

Markdeur | 15-05-19 | 14:21 | 1

Je kan ook gewoon de definitie aanpassen, da's makkelijker.

Beefbus | 15-05-19 | 14:22

Ja iedereen weet wie dat zijn. Maarrrrrrr; je mag het niet zeggen. Je mag zoveel niet meer zeggen tegenwoordig. Iedereen is lievvv. Zelfs moordenaars, verkrachters, oplichters; zij allen zijn lievvvvvvver dan 'the well behaved'

pigadaki | 15-05-19 | 14:21

Zijn er nog mensen met een Zippo.... of is die tijd ook al voorbij....

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 14:19 | 2

Ik heb een Zippo.

Nee dus! | 15-05-19 | 14:20

Met deze benzineprijs?

knutsel_ | 15-05-19 | 14:39

Heeft Jetten toch weer gelijk. Wederom een fraai voorbeeld van de voorbeeldige integratie van dubbel-paspoort jongeren.

The2Amendment | 15-05-19 | 14:17 | 1

En dat met maar een paar aanmaakblokjes.

Deflatiemonster | 15-05-19 | 14:53

Gelukkig is de media duidelijk. Geen witte jeugdgroepen anders was dit wel genoemd (incl. Christchurch, FvD of Wilders insinuaties).

Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 14:16

Als ze als straf nou eens gewoon de playstation of pc van zo'n kansloze in de fik steken. Ietwat onorthodox maar wél leerzaam.

Papa Jones | 15-05-19 | 14:14 | 3

Is de kansloze zelf niet een beter plan?

The2Amendment | 15-05-19 | 14:17

@The2Amendment | 15-05-19 | 14:17:
Ja maar dat heeft alleen effect als je er een openbare happening van maakt.
Eveneens ietwat onorthodox, maar die gasten zijn dat in hun thuisland gewend dus het wordt vast op prijs gesteld.

Papa Jones | 15-05-19 | 14:25

Zulks jatten zo weer een nieuwe. Lange lat!

BrokenTipi | 15-05-19 | 16:53

Ah jeugdgroepen... doorslaand succes of uitslaande brand?
.
Potver, die nieuwspraak blijft een beetje tricky hoor...

Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 14:13 | 1

Geef ze dan ook een onderkomen.......... zo niet, dan gaat de boel in de fik en wordt de buurt geterroriseerd..... zo werkt dat blijkbaar bij dat tuig

Fatwabuster | 15-05-19 | 14:32

Lastig man die 'jongeren'.

lacucaracha | 15-05-19 | 14:11

Wat bezielt je om een auto van een ander in de fik te zetten?

Nacho_Vidal | 15-05-19 | 14:11 | 1

Ja. Doch die vraag versterkt waar iemand de eigen auto in brand steekt?

Shareholder II | 15-05-19 | 15:42

Erge is dat er bijna niets tegen te doen is. Behalve iemand op heterdaad betrappen.
Je kunt een burgerwacht formeren, maar Annelie en Quirijn hebben het veel te druk met de kids.

Croxifoxio | 15-05-19 | 14:10

*ontleent

Sarcasper | 15-05-19 | 14:10

Een doorslaand succes. Aldus Jetten.

Stormageddon | 15-05-19 | 14:08 | 1

Ja dat krijg je met zo'n automaton.

knutsel_ | 15-05-19 | 14:38

Niet meteen de Moslims de schuld geven. Dit zijn vooral geflipte kunstenaars uit Alphen aan den Rijn, en jongeren met een psychische afwijking waardoor ze GroenLinks stemmen en vinden dat niemand auto mag rijden.

Osdorpertje | 15-05-19 | 14:07

Voor meer informatie: zie vorige topic

Olleke | 15-05-19 | 14:07

Hier had een analyse van de daders op zijn plaats geweest wie zijn de deelnemers aan die "jeugdgroepen" en wat is het dader profiel van de "pyromanen". Nu zit ik met vragen, vragen en nog eens vragen....

snap-u-m-snap-ik-m | 15-05-19 | 14:05 | 3

Ze zijn hoogstwaarschijnlijk niet Blank.
Anders had er dat meteen en herhaaldelijk bijgestaan in de MSM artikelen

Het leven is zwaar | 15-05-19 | 14:07

Vraag het uw onderbuik. Die weet het antwoord.

keestelpro | 15-05-19 | 14:07

Het is precies dit soort vaagheden en politiek correcte "newspeak" dat speculatie en racisme in de hand werkt.

Beefbus | 15-05-19 | 14:09

Voor dit soort jongeren hebben ze in Zuid-Afrika een mooie oplossing. Heeft ook iets te doen met een autoband, benzine en een vuurtje..

Generaal P. | 15-05-19 | 14:04

Die 'jongeren' moeten eens nadenken over hun CO2 footprint.

keestelpro | 15-05-19 | 14:04

Maar hoeveel auto's zijn er procentueel bij gekomen sinds 2014?

En hoeveel 'jongeren' zijn erbij gekomen sinds 2014?

Dutchbeaurouge | 15-05-19 | 14:04 | 1

Slim gedacht. Die toename kan gewoon een gevolg zijn van een toename van 'jongeren'.

keestelpro | 15-05-19 | 14:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken