Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LANGUAGE. Zo praten EU-laven over Theresa May

Nieuwe vlieg-op-de-muur-docu door BBC Four, waarin we leren hoe het Brexit-proces verloopt vanaf de EU-zijde.

De Kranten berichten vooral over het taalgebruik van Verhofstadts bureauchef @Guillaume McLaughlin over Theresa May. "What the fuck is wrong with her. That’s insane (...). That’s ridiculous. Pathetic, pathetic," als reactie op het stuklopen van onderhandelingen door druk van Ierlands DUP. En "Oh, fuck off!" als reactie op een tv-speech waarin May zegt hard aan het werk te zijn voor een Brexit-deal. Verhofstadts 'top aide' Edel Rettman Crosse passeert ook de revu door te zeggen dat toenmalig Brexit Secretary David Davis zijn "head in the fucking clouds” heeft en dat May's regering "not really give a fucke'd” over het Ierse grensdispuut. Nou, zulke taal, wij schrikken daarvan! En we voelen ons namens het Britse volk alvast geschoffeerd. Gelukkig is Farage's Brexit Party nu moeilijk populair en staat deze bovenaan in de Britse EP-verkiezingspeilingen. Hele BBC Four docu, na de breek!

Maar ja. Ze moeten wel ook echt gaan stemmen

Social

Reaguursels

Inloggen

De eventuele Britse equivalent van deze documentaire zou maar 1 ding tonen. De complete paniek bij de Tories dat de EU ook daadwerkelijk zei.. ok, wij respecteren jullie vertrek. En vervolgens welke volgende truc ze moeten uithalen om nog maar niet te hoeven en het bovenal zelf niet te hoeven doen....
Eerst: stevige taal met als doel dat de EU de stekker eruit zou trekken, failed. Nieuwe verkiezingen uitschrijven met als doel de meerderheid te verliezen, failed, ontslag en opnieuw aanstellen onderhandelaars om tijd te rekken, failed, die tijd kregen ze., zogenaamd geen meerderheid in eigen gelederen voor de deal, failed, toch nog weer de gesloten deal willen openbreken: failed...
3x Aan laten komen op deadline in de hoop dat de EU de grenzen alvast zou dichtgooien.. failed

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:48 | 1

... en dat alles uitsluitend om de Tories door de brexit the loodsen. Een cynisch spelletje.

Beste_Landgenoten | 12-05-19 | 17:10

Dat EU-laven (??) zo praten is toch op deze site niet zo verwonderlijk? Het is nog heilig vergeleken bij het taalgebruik van de gemiddelde reaguurder hier.

Poso | 12-05-19 | 12:01

Ze hadden die britten er 29 maart gewoon uit moeten gooien. Niks verlening. Ze wilden brexit, ze krijgen brexit: weg ermee. En niet steeds terug komen bedelen...

panthoseen | 12-05-19 | 11:51 | 1

Ja maar dan heeft de EU het gedaan. Zij willen in harnas van een 50 m hoge toren springen omdat beneden de bloemen in bloei staan en ze die helemaal zelf willen plukken... wij gaan het duwtje niet geven.. ze springen zelf maar...

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:51

Engeland is de Brexit ingejaagd door Merkel en Rutte.
Die gezamelijk allerlei listen bedacht hadden (buiten Tusk en EU parlement om) inzake de vluchtenlichtingen stroom van Turkije naar Duitsland.

Dit werdt vorige week in een doku (arte) glashelder bloot gelegd.

joppo0 | 12-05-19 | 11:37 | 2

Ach ach ach. Over slachtoffer gejammer gesproken. Nee de Britten wilden zelf weg, gek gemaakt door de opportunistische praatjes van Johnson. Geld voor de EU zou direct ten goede gaan komen aan de NHS. Not... En Ierland, daar dacht niemand over na. Of Schotland. Maar nu zitten ze ermee en al drie jaar weet niemand daar wat ze nu echt willen.. En dat is allemaal de schuld van Merkel? Hol gelach klinkt hier...

Beste_Landgenoten | 12-05-19 | 12:13

U verdient de prijs van de domste opmerking

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:41

May zit gewoon in het EU complot.

caspert79 | 12-05-19 | 09:36 | 5

@litebyte | 12-05-19 | 11:23:
Tuurlijk. Het EU complot. Echt niet. May had maar één doel, de Tories for deze crisis loodsen.

Beste_Landgenoten | 12-05-19 | 12:15

@litebyte | 12-05-19 | 11:23:
Ik snap Theresa May niet ze moet iets uitvoeren wat ze niet wil.
Recept voor een hele dikke vaal

Jacktheflipper | 12-05-19 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom heeft die EU official dan ongelijk? Maar heeft er toch ook een stinkende puinhoop van gemaakt? En Ierland? Daar heeft geen Brexiteer ooit aan gedacht in hun Walhalla dagdromen over het terugwinnen van hun zogenaamde soevereiniteit..

Beste_Landgenoten | 12-05-19 | 08:38 | 11

@Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:55:
Subversief debatteren: als je tegen ze blijft werken slopen ze je eigen structuren van binnenuit. Die waarschuwing gaven ze zelf verleden week, dus het zal wel waar zijn.

kindapaas | 12-05-19 | 13:12

@Beste_Landgenoten | 12-05-19 | 12:10: Alsof je als Nederland binnen de EU wel inspraak hebt. Nederland mag alleen bij het kruisje tekenen en betalen. En dan heb ik het nog maar over de Nederlandse overheid cq regering. Die staat sowieso al niet voor het belang van de Nederlandse bevolking.

5611 | 12-05-19 | 15:10
▼ 8 antwoorden verborgen

@kindapaas ... de Duitse immigratiepolitiek met een voorkeur voor Arabieren ...

Nederland maakt dezelfde fout als Frau Merkel... mensen uit moslimlanden krijgen onder de noemer van vluchteling hier opvang, een woning plus een uitkering.
Terwijl iedereen weet dat opvang in eigen regio beter en goedkoper is.

De aanpak in Brussel met betrekking tot de toestroom van ''vluchtelingen'' uit moslimlanden is hopeloos en onoplosbaar.
Polen en Oost-Europa doen geen opvang en huisvesting - de toestroom concentreert zich op Duitsland, Nederland en Engeland.
Rutte III maakt zich zorgen om het klimaat... dit probleem is tien keer erger.

sociaal_econoom | 12-05-19 | 08:36 | 5

Het klimaat is slechts een afleidingsmanoeuvre om de aandacht van wat er echt gebeurt (omvolking) af te leien.

du Roi Soleil | 12-05-19 | 10:03

@du Roi Soleil | 12-05-19 | 10:03: klimaat lijk5 m3 meer een excuus om de werkelijke olie en gasleveranties, en hun prognoses, wat uit het nieuws te houden. Want binnen 5-10 jaar zou ik niet meer uitgaan van dat olie überhaupt nog geleverd kan worden... ja tegen $200 per vat..

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 11:22

@S_E
Aan deze reactie kan ik zien dat je de AJ docu zelfs niet vluchtig hebt bekeken. Mag hoor, maar er worden best goede dingen aangestipt.

kindapaas | 12-05-19 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk dikwijls naar Deurwaarders UK... het valt op dat de economische crisis van 2008 tot 2016 in Engeland een stuk erger is geweest dan hier.
Veel mensen met huur en betalingsachterstand - de deurwaarders moeten met toestemming van de High Court zorgen voor incasso en uit huis zetting.
Kan me voorstellen dat de Britten uit de EU willen... ze zien geen steun via Brussel.
Ierland is een ander verhaal, zij hebben de afgelopen jaren veel financiële steun ontvangen via Brussel.

sociaal_econoom | 12-05-19 | 08:20 | 4

@sociaal_econoom | 12-05-19 | 08:25:
In het GB heeft Thatcher het sociale stelsel al eens afgebroken is het meer een darwinistisch overlevingssamenleving zoals de VS. Het UK is dus gewoon veel rechtser ingericht dan Ierland. Dat verklaart waarom een economische recessie er veel zwaarder inhakt dan in een meer sociaal land. Er is gewoon minder om op terug te vallen.

* Il Principe * | 12-05-19 | 10:34

Dat was altijd al zo.. Engeland is een feodale structuur die letterlijk niet veranderd is sinds de middeleeuwen. Daarbij hoort een zeer geïnstitutionaliseerd klassensysteem met wettelijk beschermde elite en ‘het volk’. Nooit de code Napoleon geïntroduceerd, nooit een revolutie meegemaakt...
Ook exact de reden dat ze de EU uit gelogen zijn.. het volk mocht eens door gaan krijgen hoe anders dan ze op het continent in hun rechten staan

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

In de UK grote politieke crisis. Huidige politieke systeem moet op de schop en geruchten dat May een mental health check zal moeten ondergaan...

ZwarteRiek | 12-05-19 | 07:26

May must stay.
Dank zij May zit Engeland nog steeds bij de EU (gratis)... zonder dat ze hun jaarlijkse bijdragen betalen.
Normaal betalen de Britten 13 miljard euro aan Brussel - ze hebben nu al 2 jaar niets betaald.

sociaal_econoom | 12-05-19 | 06:56 | 2

Goed punt.

O2Neutraal | 12-05-19 | 09:26

ja, maar ze staan nog wel rood voor dat bedrag. Het is een van de punten in onderhandeling. Ze krijgen overigens ook niets meer, dus dat is -6 miljard van de EU naar GB.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 11:56

De Brexit lijkt in hoge mate een gevolg van runcune vanuit vorige generaties Commonwealth immigranten, "Asians" maar ook "Nigerians" die zich achtergesteld voelen tov EU immigranten. Hun stemgedrag was een grote verrassing en wordt zorgvuldig onder de pet gehouden.
Aljazeera heeft hier een aantal keren aandacht aan besteed maar geheel voorspelbaar zijn deze docus volkomen genegeerd in de meer gecontroleerde media.
Het stemgedrag van grote groepen immigranten met vergelijkbare overtuigingen en belangen begint ook binnen de EU een ding te worden, gegeven de zelfopgelegde uitgangspunten die tot-in-den-treure weinig subtiel gecommuniceerd worden (inclusief, verbindend, tolerant of u bent een nazi), gaat dat een vroeg of laat tot wrijving leiden.
Over de merkwaardige Duitse immigratiepolitieke voorkeur voor Arabieren is overigens ook een inresessante AJ docu op youtube www.youtube.com/watch?v=n87ZHRFXXdA waar ook de vinger gelegd wordt op voorgaande generaties Arabisch immigranten die zich beginnen te keren tegen de huidige nieuwkomers, met aan het einde een nadenkertje (let op de kruisvaardersquote). Aanrader!

kindapaas | 12-05-19 | 05:40

Moest wel cynisch lachen laatst. Op de debielen site Joop (zichzelf benoemd als intelligent links volgens de grote witte onderbroek. Proest) was men dolblij dat men tijdens de lokale verkiezingen in Engeland afstand nam van de Torries en Labour, volgens hun, ivm brexit. "De Engelse bevolking had massaal remain gestemd". Nee stelletje domme kutjes. Ten eerste was de opkomst ongekend laag. Er was een record aan ongeldige stemmen (mensen die oa zelf een vakje hadden getekend met brexit op de stembiljetten en daarnaast stembiljetten met Engelse schuttingtaal die ik effe achterwege laat want dan wordt ik gejorist) en de dag voor de lokale verkiezingen was er ook al een Yougov poll geweest waar, net zoals hierboven, Brexit heel erg groot wordt geschat. Dan vraag je je toch af. Hoe ongelooflijk achterlijk ben je dan als pro EU-slaafje? Je krijgt op de kloten maar toch als een Iraakse minister zeggen dat er niks aan de hand is en dat men Pro-EU is. De stupiditeit der stupditeiten. Vraag me trouwens af waarom men bij Joop anti Brexit is want die paupers daar hebben niks te maken met het VK. Men eet daar standaard uit de staatsruif, zij het via de overheid (low level ambtenaartje) of men zit in de bijstand. Geen ondernemer daar te bekennen die iets te maken heeft met het VK.

Basil Fawlty | 12-05-19 | 02:24 | 4

Men weet dat mensen success volgen, dus claimt men succes. Bovendien, herhaling helpt een altijd een beetje. Het is pure indoctrinatie.

O2Neutraal | 12-05-19 | 09:28

Feit is dat de Tories en Labour op de kloten hebben gekregen. Hoe dat op Joop of hier wordt uitgelegd doet niet te zake.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:00

Basil dat is toch geen verrassing. Dat hebben wij hier toch ook gezien de EU wappies krijgen een nederlaag om hun oren. Maar roepen dan dat de gene die niet gestemd hebben eigenlijk pro EU zijn. Dus claimen ze een klinkende overwinning.

Jacktheflipper | 12-05-19 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

De arrogantie van de EU-druipt met inktzwarte pekdruppels op de hoofden van een ieder die zich niet conformeert aan deze boevenkliek.
Ik zou zeggen: bewaar de pek, haal de veren uit je donzen dekbed en bewaar tot het moment dat het tij keert om een oude bestraffing van misdadigers in ere te herstellen.

De waard zijn gast | 12-05-19 | 01:36

Er komt geen Brexit. Vierde keer dat ik dit nu zeg.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 01:34 | 3

Vijf keer is scheepsrecht.

De waard zijn gast | 12-05-19 | 01:37

Klopt.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 01:53

Ik denk dat er door de arrogantie van de huidige EU bestuurders, uiteindelijk een afsplitsing binnen de EU komt door de Oost Europese landen. Pas als ze netto betaler dreigen te moeten worden natuurlijk.

Peniskokertje | 12-05-19 | 07:49

Fascinerende docu, ik ben nog steeds fel anti EU maar maar Guy en z'n bende hebben een paar plusjes gescoord voor tactiek en GB kan wel inpakken aangezien ze waarschijnlijk nooit eensgezind met een strategie kunnen komen, die hufters van de EU lachen zich de ballen uit de broek.

zwellevertje | 12-05-19 | 00:52 | 3

Waar ruw politiek jargon aanspreekt, is de serie The Thick Of It een aanrader.

Shareholder II | 12-05-19 | 01:13

Het is ook nooit de bedoeling geweest om werkelijk de EU te verlaten, althans voor de meerderheid of the corrupte tories en hun machtige zakelijke netwerken die ze vertegenwoordigen.

Toen het onverwachte toch gebeurde is de conservative poltiek verworden tot een misselijkmakende brei aan incompetente lafheid en van intriges en backstabbing.
Met nog maar 1 centraal doel: uitstellen uitstellen uitstellen.


litebyte | 12-05-19 | 01:38

Tacktisch gezien doen de EU onderhandelaars het sluw.

Jacktheflipper | 12-05-19 | 16:17

Mooie documentaire.. geeft aan dat er ‘behind closed doors’ gewoon hard gespeeld wordt.
Maar alles samenvattend is natuurlijk koo om te zien dat er daar 26 Europese, welvarende landen aan tafel zitten met 500+ miljoen consumenten erachter, om een probleem op te lossen, Brexit,... en dat gaat zo met alle andere vraagstukken ook.
En buiten de EU... dan zit je daar dus niet tussen... geen invloed.. laat staan macht.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 00:07 | 2

Vraagstukken waar door de EU niet goed of zeeer moeizaam een antwoord op wordt gevonden en machtsverdeling waar geen enkele Europese inwoner op zit te wachten... En de UK heeft binnenkort weer echt zelf macht in samenwerking met andere landen hoe of wanneer ze zelf willen: zou toch fijn zijn.

VP732 | 12-05-19 | 04:20

@VP732 | 12-05-19 | 04:20: nee.. UK heeft geen macht.. ze hebben zelfbeschikking. Macht en zelfbeschikking zijn 2 hele andere zaken. Macht is een combinatie van bevolkingsgrootte en economische impact.. zelfbeschikking is dat je er alleen voor staat..
Ik wens ze veel succes.
Het is misschien pijnlijk, maar binnen 10-20 jaar gaat de laatste invloed die het UK nog had op Europese handel compleet worden afgebroken door Franse en Duitse regels om hun industrie te beschermen..

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:01

Misschien lukt het Guido Fawkes deze keer om de kelders van het EUropese parlement te veroveren. Dat zou nog eens een alternatieve verlichting geven.

Jan Passant mk2 | 11-05-19 | 23:47

Maar goed. Arme landen hebben baat bij de EU, want de EU koopt hun lidmaatschap op met heel veel geld van de rijke landen.
Wat gevaarlijke regenten van rijke landen als Frankrijk en Duitsland met de EU willen is ook wel duidelijk:
macht over heel Europa.
Daar knokken die lui al eeuwen met elkaar over.

Wat een rijk doch klein land als Nederland ermee wil is onduidelijk. Wij krijgen geen macht, en leveren ons zelfbeschikkingsrecht in. Onze pensioenen ook op later tijdstip. In ruil voor ondergeschiktheid betalen wij veel geld, naheffingen ook. Nog meer naheffingen.

Lekker Belangrijke Nederlanders als Hans Brusselmans en Rutte krijgen daar een mooie functie voor terug aan het hof van de zonnekoning van de EU. Als dat is wat je als Nederlander trots en blij maakt. Wat bij enge EUrofielen blijkbaar het geval is.

Jan Passant mk2 | 11-05-19 | 23:39 | 7

@litebyte | 12-05-19 | 01:47: nou vallen die ‘cijfers’ van u wel mee, maar dat *leegstromen* is geen EU eigenschap maar een punt waar elk ontvangend land afzonderlijk quota op kan zetten.
Ook in UK heerst die leugen ( en die werkt, vrijwel niemand leest echt eens hoe het zit) maar als Nederland zegt vanaf morgen 0 Polen in bijvoorbeeld de bouw, dan kan dat.
Probleem wordt dan wel dat in Nederland dat gat in de arbeidsmarkt niet gevuld kan worden, maar dat is een andere discussie.
Hoe je het ook wend of keert en het is geen leuk feit, maar de reden dat arbeidsmigranten in Nederland aanwezig zijn is dat die vraag niet met onze autochtone werkmoraal wordt opgelost. Dat is al sinds de jaren 1950 zo... Italianen, Spanjaarden, Turken, Marokkanen.. en nu Polen, Esten en letten.. etc. Of zelf doen en ook meer betalen.. kan ook.

En

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:09

@O2Neutraal | 12-05-19 | 09:31: eerlijk gezegd ben ik wel blij met mijn non-EU programmeur omdat ik in Nederland alleen sollicitatiebrieven kreeg van gasten die wel 3000 per maand wilden gaan verdienen maar nog niets konden en geen werkervaring hadden. Leuk voor bedrijven als Atos en Centric waar dat niet opvalt, maar ik kan me dat niet veroorloven, en mijn klanten ook niet,

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik heel eerlijk ben hebben die gasten wel gelijk over May en haar Brexit team.
Die hebben alles verkloot en de Ierse Noord Ierse grens interesseert ze alleen maar omdat het anders MP stemmen kost.
Dit was Thatcher niet overkomen.

JanVergoor | 11-05-19 | 23:39 | 1

Zeker hebben ze daar in brussel. Ze verdedigen ons belang. En niet dat van een paar bekrompen engelsen.

panthoseen | 12-05-19 | 00:18

Ik zag onlangs de film Vice, over Dick Cheney. Een man die in de VS te veel macht wist te verzamelen en het land daarmee in een onnodige oorlog en nog meer ellende stortte.
Toen ik dit programma zag kam die Vice film steeds weer bij mij op. Die Guy is net zo iets. Hij weer handig veel macht te verzamelen, zonder mandaat.
Ik weet niet welke van die twee ik het engste vind.

Munchhausen | 11-05-19 | 23:32

.. de EU is als de maffia, volgens de maffia gaat het heel slecht met iedereen die zich niet door hen laat beschermen.
De loodzware boetes die de EU de Britten probeert op te leggen vanwege de Brexit, met collaboratie van EUrofiel May, duiden op enige waarheid van deze stelling.

Jan Passant mk2 | 11-05-19 | 23:24 | 2

Welke boetes? U bedoelt de terugbetaling van onterecht verkregen vergoedingen? Dat is geen boete, dat is uw en mijn geld.. en iets zegt me dat u wel heel makkelijk doet over dat geld omdat u dat niet zelf betaald, want netto niet rendabel?

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:31

@Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:31:
Uw en mijn geld? Laat me niet lachen, wij zien geen stuiver meer terug. Onderwijl is onze contributie wel flink gestegen in 2018. De Britten zijn nog niet eens vertrokken. Samenwerking, natuurlijk, maar niet door het addergebroed wat nu daar de scepter zwaait. Die bolle uit Limburg en die schreeuwlelijk uit Belgie. Welke verkiezing hebben wij op deze visionairen kunnen stemmen? Ik zeg guillotine. En en passant eruit slaan wie hun bazen zijn. De grote rijke families achter de schermen. De elite verklaarde ons de oorlog, de elite pleegt landverraad, dmv omvolking. En als het eindelijk bij het gehele voetvolk wordt begrepen, wij dus, dan zijn de rapen gaar. Ik begrijp het al, en wacht rustig af tot de grote massa het eindelijk eens begint te begrijpen.

SmaritesII | 12-05-19 | 15:10

Stemmen voor de eu is een geavanceerde veiling van gestolen goederen

RRMerlin | 11-05-19 | 23:17 | 1

Het is vooral onverstandig als Nederlander of andersinds ingezettene van dit land.

O2Neutraal | 12-05-19 | 09:33

“Ierlands DUP”?

Laat de (unionistische) DUP in Noord-Ierland dat maar niet horen..

Kompromat | 11-05-19 | 22:30

De eu magistraten zijn eigenlijk als Europese salafisten.

Bill Cosby | 11-05-19 | 22:26

Vrijheid van meningsuiting toch? Fuck Holland met de referenda uitslagen. We laten ze 100 néé 1000 miljard extra belasting betalen én die Rutte gaat toch wel akkoord anders krijgt hij geen EU-baantje.

klowiepowie | 11-05-19 | 22:19 | 1

D66: help de homo's in Polen, betaal allemaal 3.000 euro per huishouden meer per jaar aub. We willen dan ook meer moslims. Die werken zo hard.

klowiepowie | 11-05-19 | 22:24

De hele brexit is prutswerk, gebaseerd op leugen van lieden als johnson en farage. Geen wonder dat ze in brussel er om moeten lachen, want het is ook om te lachen.

panthoseen | 11-05-19 | 21:58 | 7

@Jackson | 12-05-19 | 00:50: saboteren van onderhandelingen? Nou. Niet de EU.. als je het nieuws een beetje gevolgd hebt is het hele spelletje van GB om er niet uit te hoeven... willen ze niet. Maar ze moeten.. en dus rekken en rekken en rekken...

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 01:00

@Jackson | 12-05-19 | 00:50: goed gezien. ik zou wel eens willen weten wat deze smeerlappen achter de schermen uitspoken om de Brexit te saboteren!

Harrie7949 | 12-05-19 | 09:08

@Jackson | 12-05-19 | 00:50: het is meer ingehouden ongeloof.. van zo dom kan dat volk toch juet zijn? Dus wel.. de domheid en het totale onvermogen maar ook iets te begrijpen van de EU is bijna zonder limiet.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Wel vet dat Verhofstadt een camera toeliet bij hun deel van de onderhandelingen. Dat kan ik zeker waarderen.

De Eierbal | 11-05-19 | 21:49 | 4

Ik ook wel. Het zal wel meteen de laatste keer zijn

W_F | 12-05-19 | 00:47

Vet? Ik zie er alleen maar grootheidswaanzin in.

Joffri | 12-05-19 | 00:48

@Beroep = Boerenlul | 11-05-19 | 22:01: volgen mij begrijp je de inhoud van de docu niet.. is overduidelijk dat de EU een afwachtende houding aanneemt en dat de bal continue bij GB ligt.. wordt maar een keer of 100 duidelijk verder... maar goed.. Engels enzo...
die rekken en rekken... omdat ze niet willen.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 01:02
▼ 1 antwoord verborgen

Er was ooit een leider die ook niet zo lief praatte over mensen die het niet met hem eens waren.
Noem verder geen naam of namen.

theJ71 | 11-05-19 | 21:42 | 1

De euro is deaud, koop snel bitcoin en geniet over 3 jaar van het leven.

Dutch_Holland | 11-05-19 | 21:31 | 3

Hoop dat je gelijk hebt

hotbrasil | 11-05-19 | 21:51

@Dutch_Holland
Kijk, bij Kim_Holland weet je tenminste wat (voor ellende) je koopt. Bij de bitcoin weet ik dat zonet nog niet..

Kompromat | 11-05-19 | 22:38

Waarom zou ik een betaalmiddel aanschaffen(!) dat ik niet kan oppotten, niet kan vasthouden, niet kan meenemen, waarbij ik altijd minimaal 2 computers nodig heb om hem te kunnen gebruiken, en minimaal een van die computers staat ergens anders en waarbij ongecontroleerd volk dat ik niet ken gaat over het voortbestaan en de waarde van mijn bezit?

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 01:07

De EU is een gekkenhuis.
Wie zou Verhofstadt, Morgherinni, Timmermans, Macron of Merkel normaal durven noemen?

Alleen lopen de meeste gekken buiten het gekkenhuis. Gekke Henkies gaan stemmen op een of andere malloot of partij in Den helder Den helder EU.

Dan ben zelf ook al ver heen...

Heppie-even-voor-mij | 11-05-19 | 21:26 | 3

Nou, ik denk dat Europa zich gelukkig mag prijzen met Angela Merkel. Al vele jaren een betrouwbare, stabiele factor tussen idioten als Berlusconi, Poetin, Erdogan, en Trump.

En ja, haar grote blunder was in 2015 die "Wir schaffen das" uitspraak, die de grootste tsunami van klaplopers ooit veroorzaakte, hoewel die tsunami eigenlijk allang aan de gang was. Ik ben ervan overtuigd dat Merkel er "goede" bedoelingen mee had, maar het pakte desastreus uit.

Als ik Duitser was, zou ik zo weer op Angela Merkel stemmen. Waren er maar meer politiek leiders van dat kaliber in Europa, dan ging het een stuk beter.

Dr_Johnson | 11-05-19 | 22:23

@Dr_Johnson | 11-05-19 | 22:23: Die fout had ze moeten corrigeren en daarna doorpakken om tuig uit te zetten. Vele steden zijn no-go area's geworden.

Frau Merkel | 12-05-19 | 09:20

De EU mag zich rijk rekenen met zulke bevlogen en ethisch keurige voorstanders als Sophie in t Geld en NRC favoriet Hans Brusselmans

lingo star | 11-05-19 | 21:24

De EU best belangrijk

lingo star | 11-05-19 | 21:21 | 6

@botbot | 11-05-19 | 21:41: zelfs de EU was geen probleem geweest zonder de Europese grondwet en onnozele bijkomende regeltjes.

theJ71 | 11-05-19 | 21:46

@botbot | 11-05-19 | 21:41:
Oneens, groot en belangrijk lijken op het wereldtoneel is geen doel waar ik als burger blij van kan worden. Meer een leuke hobby voor bestuurders en ambtenaren op BZ en defensie en uiteraard de EU equivalenten daarvan.

O2Neutraal | 12-05-19 | 09:37
▼ 3 antwoorden verborgen

De Britten waren het een beetje beu om een grote netto betaler te zijn. Maar waarom zou überhaupt welk land dan ook netto betaler/ontvanger moeten zijn?
Het creeeren van welvaart kan toch ook door het stroomlijnen van handelsbelemmerende regels

Winter_is_coming | 11-05-19 | 21:19 | 10

@Beroep = Boerenlul | 11-05-19 | 21:57: we hadden de euro ook kunnen laten vallen.. een veel beter alternatief.. even hard zijn voor onze minima, de laagste inkomens sterven vanzelf uit want geen woning meer..
Top plan..

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:10

@Beroep = Boerenlul | 11-05-19 | 21:57: bij een negatieve debetrente is een creditrente van 0% gewoon winst. Vmbo handelskennis

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:46

U denkt als een kapitalist. Laten die verrotte kut socialisten waar Brussel nou eenmaal van vergeven is, denken dat subsidies alle problemen oplossen. Het innen en herverdelen van gelden zet weer een heel leger onrendabelen (ambtenaren) aan het werk. Socialisme en efficientie gaan nu eenmaal niet samen. Het kapitalisme is de duivel dus dat proces wat u beoogd kan nooit goed gaan in de ogen van de politieke socialist. De binnenkant van een bedrijf hebben ze overigens nog nooit gezien, want Bah!

SmaritesII | 12-05-19 | 14:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Projectie van de EU-stasi. Ik denk namelijk soortgelijk alleen nog erger over die muppetz. Stelletetje zweefteeven en luchtfietsers die zichzelf als geschenk aan de wereld zien betichten anderen van psychotisch gedrag. De ironie. En Verhofd-dinges, die wandelende fietsenrek, hoor in een TBS kliniek thuis. Sociopaat dat het is.

Vageling | 11-05-19 | 21:12

Wat betekent “moeilijk populair”?

Superior Bastard | 11-05-19 | 21:07 | 4

Een moeilijk woord voor erg ;)

jip_86 | 11-05-19 | 21:19

Dat de brexit party 'lit' is.

sjef-van-iekel | 11-05-19 | 21:28

is net zoiets als moeilijk schijten..

theJ71 | 11-05-19 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Engeland is toch al verloren het is van zichzelf al een fascistische staat waar je achter de tralies kan belanden door grappen te maken.

IslamPislam | 11-05-19 | 21:02 | 2

Waar werd Gregorius Nekschot ook alweer opgepakt?

LesPaul | 11-05-19 | 21:19

Tsja na de ´special place in hell´ speech van uberstormbahnfuhrer Tusk moet men dan ook wel hoog inzetten om nog wat media aandacht te hoereren

HdJ | 11-05-19 | 21:02 | 1

De politieke ‘backlash’ in GB is nog niet eens begonnen hoor.. De politici die verantwoordelijk zijn voor de Brexit hebben als de uiteindelijke effecten zichtbaar worden.. over zon 10 jaar na Brexit wat uit te leggen.

Maar totnutoe willen ze nog niet echt eruit... vandaar dat rekken.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 12:39

De EU is echt heel erg teleur gesteld dat de grootste netto betaler uittreedt. Ze kunnen het dan ook niet laten om het VK nog even een paar keer een loer te draaien en een paar keer na te trappen. De eerste barsten in “the ever closer union” beginnen zichtbaar te worden.

Osdorpertje | 11-05-19 | 21:01 | 4

the ever authoritarian regime, ja. What nou closer! Gedoe onder dwang wordt alleen nagekomen onder dwang. Hebben ze daar ook wel door. Beetje het boek gejat van meneer de uil alleen geschokkeerd als ze zijn. Teveel prikken door het sprookjesboek. Wat nou closer... Ja met een geweer tegen je hoofd.

Vageling | 11-05-19 | 21:17

De grootste netto betaler is Dld, dan Frankrijk.. dan GB.
En het kan wel eens niet zoveel uitmaken. GB had heel veel voordeeltjes door uitzonderingen en de rest wordt verwerkt in het nieuwe handelstarief. (tenzij ze juist meer gaan voldoen aan EU regels)
Puntje bij paaltje kan het uiteindelijk wel eens voor de EU goedkoper worden. Maar het gaat ze niet redden.. Frankrijk vooral ziet zijn kans schoon om GB van de markt te gaan weren. Exact de reden dat Fra. destijds al furieus tegen GB toetreding was

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:15

@Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:15:
Ik weet niet of Frankrijk op dit moment echt tegen een Brits verdrag zal zijn, Er zijn opvallend veel jonge Fransen in London die daar een bedrijf hebben. Veelal IT. Ik doe zelf zaken met Fransen, er is een hoop veranderd de laatste 15 jaar. Ze spreken Engels en staan tot mijn verassing zeer constructief in de samenwerking. Mocht het bruto/netto inderdaad voor de Eu goedkoper worden om zo handel te drijven met Engeland. Dan hoop ik dat die lamlul van een Rutte ons te veel betaalde geld subiet terug haalt.

SmaritesII | 12-05-19 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Sinds die rotstreek met Julian Assange kunnen ze van mij de pleuris krijgen met hun Brexit, die Britten.

VanBukkem | 11-05-19 | 20:56 | 1

Trump is Assange gunstig gestemd, dus zijn uiteindelijke straf zal denk ik wel meevallen.

kotelet | 11-05-19 | 20:59

Als het van de BBC komt, zal het wel niet veel soeps zijn. Ik sla even over.

Phat_Phuc | 11-05-19 | 20:55 | 5

De BBC kan twee dingen als geen andere omroep in de wereld: drama en documentaires, vroeger ook nog comedy, maar die tijd is wel geweest...
Nieuws en current affairs is drie keer kut en minstens even links angehauchte policor als in Nederland, maar documentairemakers hebben een opvallend vrije hand. Ik heb het uitgebreide pakket van ziggo eigenlijk alleen voor BBC4.
Deze storyville aflevering is echt goed. En ontluisterend. Is echt wel een moet zien.

Stormageddon | 11-05-19 | 21:18

@Stormageddon | 11-05-19 | 21:18:

BBC-documentaires zijn inderdaad van een andere orde. Het feit dat ik er zo weinig van opgestoken heb - terwijl ik al 25 jaar 'verplicht' meekijk - is geheel voor mijn rekening.

MickeyGouda | 11-05-19 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Die politici zien die brexit als een spelletje en gewone Engelsen zijn de dupe .

elevator | 11-05-19 | 20:54 | 8

@Dr_Johnson | 11-05-19 | 21:28: Tja Johnson, uw verhaal (en het mijn terzake) ligt hier niet zo goed ben ik bang. Al het goede komt straks van Farage en uw naamgenoot.

Langshetrandje | 11-05-19 | 21:35

@Langshetrandje | 11-05-19 | 21:35:

Haha, ja, Boris inderdaad. Ik heb een ongelofelijk zwak voor Boris, hij was m.i. een uitstekende, enigszins excentrieke - maar binnen de UK moet dat kunnen, uiteraard - maar geliefde burgemeester van Londen. Daar was hij de juiste man op de juiste plaats, maar je moet hem geen doorslaggevende rol in het Brexit proces geven, denk ik, dat gaat hem boven de pet.

Maar nogmaals, I like the guy. We delen twee passies: fietsen en een enorme interesse/passie voor de antieke oudheid.

Dr_Johnson | 11-05-19 | 21:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Hahahaha, ik moet zo lachen om het fenomeen 'Farage': men dacht het allemaal in kannen en kruiken te hebben met een uitstel-laaf (May) en allerlei speculaties over referenda die nu wél in het voordeel van de EU zouden uitvallen. En verdomd, daar duikt hij weer op: met een nieuwe partij als (wederom) grootste van Engeland. Fuck you, EU. Met je Hans, Juncker, maffe Marietje en gekke Guy. De Brexit gaat er komen. En NL gaat een anti-EU partij (niet mijn partij overigens) de grootste maken.

kotelet | 11-05-19 | 20:54 | 11

@Buerman | 11-05-19 | 21:47:
Ik volg het hele brexit gebeuren al vanaf het begin. Pure belangstelling en vanaf het begin ben ik er achtergekomen hoe ingewikkeld de materie is.
Brexit klinkt mooi en ik als EU criticus kan er de waarde van inzien.
Maar het plan van Johnson en farage is een harde brexit.
Farage en cs hebben echt niet na gedacht over de gevolgen.
Veel schreeuwen weinig inhoud en als oppositie hoef je ook niet meer.
Ja de conservatieven hadden de meerderheid en hoeven farage niet op te nemen in hun kabinet.
Maar inhoud heeft farage niet en Boris mijn God

Jacktheflipper | 11-05-19 | 22:53

@kotelet | 11-05-19 | 21:07: Nou, ik hoorde afgelopen vrijdag in de goednieuws berichten die Sublime FM ieder uur uitzend onder de naam "Nieuws van de vooruitgang" dat 87% van de Nederlandse bevolking positief is over de EU. Ja, ik moest er ook om lachen, maar het wordt wel gewoon gebracht als zijnde de waarheid...

The7thGuest | 12-05-19 | 08:47

@The7thGuest | 12-05-19 | 08:47: onder werkenden zal dat ook wel kloppen denk ik..
die hebben minder reden om iets wat onbegrepen is de schuld van alles te geven. Ook geen tijd voor.

Epistulae_Morales | 12-05-19 | 13:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Net zo eng als de Nazi-aanhang van toen. Compleet afhankelijk en onder controle van de EU moguls.

Sliptong | 11-05-19 | 20:54

De eurofielen in Engeland zijn zo nog fanatieker dan hier, uiteraard allemaal uit persoonlijk belang, ... net als hier.

swebe | 11-05-19 | 20:51 | 9

De Eurofielen worden anders dik gesteund door de BBC die een hele dubieuze rol speelt.

Wekkertje | 12-05-19 | 09:18

@Het leven is zwaar | 11-05-19 | 21:22:
Dan zegt u de naam Walter Hallstein waarschijnlijk wel wat?

SmaritesII | 12-05-19 | 13:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar zoals de meeste soaps, is ook deze nog lang niet uit.

Langshetrandje | 11-05-19 | 20:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken