Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dominee niet voor het zingen de kerk uit

Maakt getrouwde vrouw zwanger. Klassiekertje hoor

Vergeet je rand- en grootstedelijke problemen als verboden op diesels, stakende boa's, Femke Halsema's, islampartijen, GroenLinks in de raad, verbod op houtkachels, files op ringwegen en meer van dat soort doffe ellende. In de provincie, dáár vind je nog de problemen. Dus niet van die gekunstelde problemen, zoals 'mijn haar gaat in de war als ik een helm moet dragen op mijn snorscootertje', flikker toch op, of 'geen biodynamische melk in je sojakoffie'. In Veenendaal zijn de brommers opgevoerd en is de koffie zwart, net als de rokken. En nu dacht de dominee (60), vader van drie kinderen: goh laat ik nou eens uitvinden of de kleurstelling onder de rok van die getrouwde vrouw eveneens zwart is. De conclusie moeten we u helaas schuldig blijven, maar professor Barabas maakte de vrouw wel zwanger en nu is iedereen in rep en roer 'want de kerk'. Dit kan echt niet 'bij de kerk'. Geschokt zijn ze, 'van de kerk'. Dus een overspelig mannetje loopt rond met blauwe ballen en dan staat Hart van Nederland op de stoep omwille de gevolgen voor 'de kerk'. Jongens wat een drama voor 'de kerk'. Oooo wat is het toch erg voor 'de kerk'. Alsof het voor die kerkgemeente erger is dan voor de twee gebroken gezinnen. Fuck die kerk overdwars. Nou Veenendalers, zaterdag allemaal jezelf voltanken bij DOVO of GVVV, lekker hypocriet roddelen over die dominee en dan zondag weer vroom in de bankjes, maar never forget dat die dominee in de afgelopen vijf jaar minimaal een keer seks heeft gehad. Hij wel.

Reaguursels

Inloggen

"Nou Veenendalers, zaterdag allemaal jezelf .." Dat maken we natuurlijk gewoon zelf wel uit. En verder weten veel dames zich best in het zwart te kleden qua vormgeving zeg maar. Ook op zaterdagavond

Mark van Leeuwen | 08-05-19 | 21:19

" “Er wordt precies gekeken naar wat er is gebeurd en hoe dat is gegaan.” " Dat willen ze natuurlijk graag allemaal weten...
Hypocriete bende.

MacMiep.nl | 08-05-19 | 18:15 | 1

Ja, smakelijk, ja.

schijtzat | 08-05-19 | 20:00

Laat het zaad de akkers bevruchten, halleluja. Ga heen en vermenigvuldig u. Letterlijk volgt hij het grote boek dus wat is het probleem.

Rotterdammert1965 | 08-05-19 | 18:15

Waarom eigenlijk die ophef? Ze hebben tenslotte toch geen voorbehoedsmiddel gebruikt? Dat is namelijk ten strengste verboden.

DankeSchon | 08-05-19 | 16:45

Een aantal jaren geleden werd mijn leuk uitziende (getrouwde!) nichtje van (toen) 30 na een paar jaar huwelijk verliefd op de leuke jonge lokale pastoor (ook en dertiger).
De pastoor was echter heel fatsoenlijk, en na haar liefdesbrieven te hebben gelezen schreef hij terug dat dat beslist niet kon. Hij liet zich direct overplaatsen naar een andere gemeente.
Haar man was er kapot van maar ze hebben het weer goed gemaakt (want er was immers niets "gebeurd").
Of het ermee te maken had of niet: een paar jaar later hoorde men dat de jonge pastoor naar de USA was geemigreerd en daar ging trouwen (met een vrouw) en hiertoe uit zijn ambt was getreden.
(Waar gebeurd!)

telelezer | 08-05-19 | 14:53

Niet zeuren, hij heeft geen kind genaaid en dat is in dat soort kringen al heel wat.

Wekkertje | 08-05-19 | 14:28

Een beetje geile dominee heeft zich toch laten steriliseren?

donkeyman | 08-05-19 | 13:38 | 1

Castreren zou beter zijn.

schijtzat | 08-05-19 | 18:15

De dominee heeft het zelf tegen de kerkraad verteld.
Waarom? Hij was toch geen neger. Het zou niemand zijn opgevallen als ie zijn mond had gehouden.

Osdorpertje | 08-05-19 | 13:35

Ze staan wel in het nieuws, maar de niet gelovigen kunnen nu met toestemming van de Paus ook leren hoe een Exorcist te worden. Ik ga me waarschijnlijk inschrijven want als ik de dame zo zie zitten, kan ik opeens niet meer opstaan.
Nou hier is die cursus;
www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/...

Theo-Pim-Riv | 08-05-19 | 13:25 | 1

leuke foto inderdaad...

reagierder | 08-05-19 | 14:22

www.rd.nl/kerk-religie/ds-c-b-stam-pr...
Deze dominee vierde onlangs het feit dat hij 25 jaar in het ambt stond. Merkwaardig hoe anders zijn woorden gaan klinken: „Kerkenraden moeten afsteken naar de diepte om te bekijken hoe het er echt voorstaat” Ja, ja: Afsteken naar de diepte. "Velen beseffen niet hoe diep de secularisatie is doorgedrongen in ons leven." Doordringen............

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-05-19 | 13:19 | 1

Moet dat niet binnendringen zijn ?

Gokmaar | 08-05-19 | 13:26

Een volwassen vrouw begint willens en wetens aan een buitenechtelijke relatie. Dominee, vertrouwenspersoon, God himself of niet, als ik dan het woord "misbruik" lees gaat bij mij het licht uit.

MickeyGouda | 08-05-19 | 13:08 | 1

Dat zei de dominee ook, “alles uit behalve het licht !”

Hebbiehemookweer | 08-05-19 | 14:53

'laat de kindekes tot mij komen' Is prima gelukt, dus ik zie het probleem niet

Pierre Lebon | 08-05-19 | 13:05

Die dominee is gelukkig niet roomser dan de paus.

Braboblanke | 08-05-19 | 12:40 | 1

Protestants-Grristelijke folklore.

Lemseleu | 08-05-19 | 12:55

Doorlopen mensen, gereformeerden zijn net mensen en kunnen in verleiding worden gebracht. Dat doet me deugd. Ze zijn ook van het vergeven dus dat kunnen ze nu in de praktijk brengen.
Mag hopen dat ze er van genoten hebben en niet onbelangrijk, goed voor het kindje zorgen en die niet de dupe laten worden, die stumper kan er tenslotte niets aan doen.

bwanabanjo | 08-05-19 | 12:25 | 3

Vergat nog, is wel een smakelijk plaatje, deze dame leidt je dus wel in bekoring ;)

bwanabanjo | 08-05-19 | 12:37

@bwanabanjo | 08-05-19 | 12:37: Gezien de opsmuk van deze kerk haalt deze aantrekkelijke dame haar gerief hier niet bij een dominee.

Pieter Breydel | 08-05-19 | 12:42

@Pieter Breydel | 08-05-19 | 12:42: daarom ben ik ook katholiek.

bwanabanjo | 08-05-19 | 14:05

Is ook niet makkelijk als dominee. Je bezwangert er één en je hebt gelijk een meute jaloerse vrouwelijke volgelingen over je heen.

Papa Jones | 08-05-19 | 12:15

Geweldig, die man-in-de-straat die meent dat het "gevoelig is en dat hij zich zou terugtrekken"

GraafSteno | 08-05-19 | 12:13

Dominee is dan ook een afkorting van Dom, Ik Neem.

marcoplarco | 08-05-19 | 12:07

Een dominee hoeft niet gelovig te zijn.

boerk | 08-05-19 | 12:07 | 4

Er was eens een dominee die.... Ipv hoeft. Naar mijn mening

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

De vrouw kwam met haar huwelijksproblemen bij hem. De dominee bracht slechts de barmhartige Samaritaan in praktijk, geen woorden maar daden.

Painauchocolat | 08-05-19 | 12:02

Misschien is die vrouw Maria en daarom wederom onbevlekt ontvangen.... ha ha

Dutch_Viscount | 08-05-19 | 11:53

De man was niet in DOVO, maar DOVM. De onderbroek van oma(mama).

arlen | 08-05-19 | 11:46

"Vergeet je rand- en grootstedelijke problemen als....."

Maar vergeet het randje niet.

jos verstoppen | 08-05-19 | 11:44

Wat een ophef
er Staat toch in de bijbel: gaat heen en vermenigvuldigt U hehehe

captain-caveman | 08-05-19 | 11:44

Interessant not zal mij wat kunnen schelen wat die dominee doet, zijn wel belangrijker dingen in het leven.

Jan70 | 08-05-19 | 11:42

Dominees zijn mensen als u en ik. Hoewel ze hun leer aanhangen en opzoeken en daarover eea uitdragen, zijn ze ook lustig, onstuimig, gedreven, eenzaam, genegen op z’n tijd.

Braco.me | 08-05-19 | 11:38 | 1

En vergeet niet dat het romantici zijn.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:40

Wat een vent! Eerst de vrouw van een hervormde basisschooldirecteur bezwangeren en daarna op een non actief! ;-)

jaapP | 08-05-19 | 11:35 | 2

Investeren in de gemeenschap!

Tronald_dump | 08-05-19 | 11:40

Geniaal!

Schuldenbrau | 08-05-19 | 14:56

Als dat kind later maar niet ook weer nodig op tv moet als kind van een dominee, vind ik het prima.
Maar effies serieus: waarom worden er zoveel mensen zwanger ondanks alles wat voor handen is om dat niet te worden? Zoveel abortussen ook. Vreemd.

Poesmobiel | 08-05-19 | 11:34 | 2

De naam van de nieuwe wereld burger zal dan wel zoiets als freek jr worden.God behoede ons.

tweetybird | 08-05-19 | 11:41

Het is een heerlijke foto, snap ik, maar die is wel gemaakt in een rk kerk. Nu het tijd is een kwestie uit de pkn aan de orde te stellen was er niets lekkers uit die reli-sfeer voorhanden?

eastender | 08-05-19 | 11:34

Huh? Hoe bezwanger je een koorknaapje dan precies? Want daar zitten ze toch aan, bij de Kerk?

Rest In Privacy | 08-05-19 | 11:30

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Barend Braakbal | 08-05-19 | 11:29

Krijgt v.d. Staaij toch gelijk met zijn kritiek op sites zoals Second Love. "Een dominee moet nabij zijn, maar ook afstand houden. Dat is hier niet goed gegaan". Nuchtere constatering uit de Gelderlander. "Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster". Leviticus 20:10. Dat ziet er dus niet goed uit. Ik ga er maar vanuit dat in ons land de teksten uit de Bijbel niet meer zo letterlijk genomen worden. In welk ander geloofsboek staan overigens ook dit soort teksten?

Mannes | 08-05-19 | 11:28 | 2

Grifformeerder zijn zéér flexibel als het gaat om het uitleggen van teksten precies zoals hen dat uitkomt.

Peter_K | 08-05-19 | 11:31

Leviticus is bedoeld voor de joden in het OT, niet voor niet-joden en al helemaal niet meer van toepassing sinds het NT.

Tronald_dump | 08-05-19 | 11:39

GS is Hart van Nederland voor moslimhaters? Nee toch?

Schadenfreude | 08-05-19 | 11:28

Forgive me Lord... for I have sinned... huilie huilie

hotbrasil | 08-05-19 | 11:27

Hoe langer de rok, hoe heter het hok.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:27 | 4

Fijn om te horen. Gelukkig.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:41

Fijn om te horen. Gelukkig.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:41

@grindbak | 08-05-19 | 11:33:
Hier in het dorp ook, diverse vrouwen misbruikt.
En nog steeds zijn er meerdere straten naar die gasten (pastoor) benoemt.

joppo0 | 08-05-19 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, een dominee blijkt ook maar een gewoon mens te zijn !

Wat veel erger is, dat het diefje van gemeenschaps geld Sophie in't Veld van D66, die dacht even 400.000,-- euro te kunnen overhouden aan ten onrechte gedeclareerde kosten etc. in het verderfelijke Europees parlement ( waarin trouwens heel veel zakkenvullers zitten ) er nu door geen enkele site, NPO -NOS
( natuurlijk niet !! ) krant, week -en dagblad, zelfs niet meer door Geen Stijl, over wordt gesproken.
Als de FVD een conflict heeft met een bestuurder, staan de kranten en TV er weken van vol. Nu over diefje in't Veld: niets meer!! Heel raar.
U ziet hier de invloed van links op onze media.
Vooral bij D66 zijn ze kampioen om stinkzaakjes onder het tapijt te vegen !
Laat derhalve toch die dominee met rust. Foutje bedankt.

outdoor | 08-05-19 | 11:25 | 3

2 dagen geleden in Nieuwsuur een uitgebreide reportage over Sophie. Er werd nog een fragment getoond van Geenstijl dat enkele jaren geleden in het Europees Parlement de aanwezigheid en declaraties onderzocht.

Mannes | 08-05-19 | 11:32

We kunnen speciaal voor jou die dominee langs in het veld sturen. Wordt ze vanzelf weer nieuws.Hoop dan wel dat ze net zoveel van dominees houd als van geld.Want dan komt het vast goed.

tweetybird | 08-05-19 | 11:38

Christelijk mannetje bezwangerde vrouwtje, heisa. Mannetje wordt moslim en bezwangert volgende vrouwtje, stilte. Probleem opgelost.

ZwarteDag | 08-05-19 | 11:21

Om het kerkvolk op peil te houden maakte de dominee rare sprongen.

william7055 | 08-05-19 | 11:18

Die ganse teringzooi is zo hypocriet. Kuisheid en wat al niet maar ondertussen wel alles neuken op twee (en vier) poten. En vrouwen worden nu eenmaal geil van geld en macht. Hoeveel (gelovige) vrouwen krijgen er een natte pruim van de priester/dominee? Ze hebben ze er maar uit te kiezen. Religieuze leiders neuken meer!

De_Veelvraat | 08-05-19 | 11:16 | 6

@Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:24:
Klinkt wel logisch, dat vrouwen kiezen voor een man met hoge sociale en financiële status. Die kunnen immers de kinderen een betere toekomst garanderen. Maar wat dan met die vrouwen die kiezen (zich laten nemen) voor een 'fysiek aantrekkelijke' man die niet tot 10 kan tellen?

wijsvinger | 08-05-19 | 11:37

Wijsvinger. Een symmetrisch uiterlijk duidt op goede genen en gezondheid.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelet op het feit dat noch Dovo noch GVVV dit jaar een goed seizoen doormaakt, is het te begrijpen dat je je vertier ergens anders zoekt..... Bovendien: deze dominee heeft dus wel raak geschoten! Kunnen de spelers van beide ploegen nog een voorbeeld aan nemen!

hxl | 08-05-19 | 11:13

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, zeggen we dan. Opgelost.

Timide_Aso | 08-05-19 | 11:11

Wanneer hij een spermaban krijgt aldaar, kan hij altijd nog naar D66.
Bij D66 heeft hij ook nog eens kans, dat hij voorlopig even in dat leegstaande, gratis corrupte penthouse in Scheveningen in kan trekken.

Theo-Pim-Riv | 08-05-19 | 11:08

Bezwangeren, wat een heerlijk woord.
Dan heeft de daad meteen iets ranzigs, en is alle schoonheid, alle liefde, alle hartstocht overgoten met een plakkerig sausje. Alles wordt teruggebracht tot wat de daad tot gevolg kan hebben, het bevruchten van een eitje, en wat daarvan de morele consequenties zijn. En het geeft ook meteen aan wie hier wie de beurt gaf: de dominee bezwangerde, de getrouwde vrouw liet zich bezwangeren.
Bezwangeren, wat een heerlijk woord.

Schoorsteenveger | 08-05-19 | 11:04 | 2

Wat te denken van befzwangeren, is inclusief voorspel.

Superior Bastard | 08-05-19 | 11:06

Ja erg mooi. De betekenis en bijbehorend beeld en gevoel heeft het woord liederlijk ook wat mij betreft.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:44

Haha, dit is zo mooi. En zondag zie ik ze weer langs mijn huis naar de oude kerk wandelen. Autootje 4 straten verderop geparkeerd, boos naar binnen kijken omdat we tv kijken. Het is altijd zo gezellig hier in 't Veen.

GS410 | 08-05-19 | 11:04 | 4

@tweetybird | 08-05-19 | 11:17: Niet zo heel erg streng. Ligt eraan. Ikzelf ben een wederdoper. Dus dan weet je het wel.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Geeft een extra betekenis aan de uitdrukking: 'Er komt een dominee voorbij.'

Mr_Natural | 08-05-19 | 11:01

Het vleesch is zwak, ook dat van een dominee.

Tronald_dump | 08-05-19 | 11:00

Het eeuwenoude spreekwoord weer van toepassing: hoe christelijker, hoe misselijker..

Bali Lovert | 08-05-19 | 10:53

Wat is dit voor nieuwswaarde. Hou op. Man vreemd gegaan en meer is het niet.

geloofhetniet2000 | 08-05-19 | 10:51 | 2

Ik heb er wel eens een president zijn baan door zien verliezen.En ik denk niet dat de nieuwswaarde is dat er iemand vreemd is gegaan. Maar meer dat het een dominee van de zwarte kousenbende betreft die zijn kerk op een aparte manier bevolkt.Door zelf zorg te dragen voor de aanwas.Maar ik begrijp. U houd het liever stil.Zoals altijd al jaren gebeurt bij die gelovige.Als je er niet over praat bestaat het niet. Toch.

tweetybird | 08-05-19 | 10:56

@tweetybird | 08-05-19 | 10:56: sinds president Clinton is het als president alleen nog maar "foei" om rechts te zijn. Alle andere vormen van misbruik & corruptie zijn daarna toegestaan.

Jan Passant mk2 | 08-05-19 | 10:58

Staat nergens in de wet en/of de bijbel dat je een getrouwde vrouw buiten je eigen huwelijk niet zwanger mag maken. Wat doet die man dan verkeerd, misschien was het wel gewoon een heel lekker wijf.

Beroep = Boerenlul | 08-05-19 | 10:51 | 2

Nou, gebod nummer 7 luidt: Pleeg geen overspel.

Dus van zijn geloof en van God mag het allemaal niet. Nou ben ik zelf niet gelovig, dus ik vind het allemaal geen probleem (althans, ik kan me wel voorstellen dat de man van de getrouwde dame en de echtgenote van de dominee er problemen mee hebben), maar ja, als een dominee (of priester, of imam, of andere geestelijke) waarvan de gelovige gemeente verwacht dat ze een "deugdzaam leven voorleven" of zoiets (een voorbeeld functie hebben, kortom), dan is het toch niet helemaal niets.

Maar nogmaals, zoals ik hierboven al zei, en zoals voor de "seculiere wet" geldt: dit zijn uiteindelijk twee "consenting adults", en feitelijk is er dus niets aan de hand.

Dr_Johnson | 08-05-19 | 11:05

@Dr_Johnson | 08-05-19 | 11:05: Als God bestaat dan bewijst gebod nr. 7 dat het een vrouw is. Een gezonde man zou zo'n gebod niet bedenken.

pijko | 08-05-19 | 13:54

Nou ja, in Veenendaal wonen dus nog gewone mensen die aan menselijke zonde doen zonder zich te bekommeren om bliksemschichten uit de hemel van God; of vanuit de klimaat-Hel van de Linkse Kerk.

Jan Passant mk2 | 08-05-19 | 10:47 | 3

Klimaat van de linkse kerk heeft hier niets mee te maken. En van die bliksemschichten gelooft niemand meer.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:51

@Jan Passant mk2 | 08-05-19 | 10:52: Hoezo? Boeddha stuurt geen bliksemschichten en Jezus doet dat ook niet. Alleen Zeus stuurt bliksemschichten.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 11:00

Hoe oud was die getrouwde vrouw? 14?

Superior Bastard | 08-05-19 | 10:46 | 1

Ik denk boven de 16.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:51

Hij ging erin als God's woord in een ouderling.

Mr_Natural | 08-05-19 | 10:46 | 1

Alsof er een engeltje op je tong pieste,

Pelforth | 08-05-19 | 10:56

Ik hoop dat ze allebei ingeent waren. je kan zomaar mazelen oplopen daar.

Beefbus | 08-05-19 | 10:44 | 1

Dus mazelen is de nieuwe soa.Maar ja gelukkig is dat niet gebeurt. Het enigste wat is opgelopen is een zwangerschap.Maar ook daar was een pil voor geweest.Schijnbaar laten ze zich dus niet alleen niet inenten maar gebruikt hij geen ballon en zij geen pil.

tweetybird | 08-05-19 | 11:32

Die kont... dat lijkt de kathedraal van Milaan wel. Als je het zo bekijkt snap ik die dominee dan ook wel weer...

Sunabalk | 08-05-19 | 10:43 | 1

Inderdaad, het plaatje klopt niet bij het verhaal. In Veenendaal staan in de kerk geen Mariabeelden en geen altaren met tabernakel erachter.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:46

Nou weet je gelijk hoe die zwaar gelovige aan zo'n groot gezin met veel kinderen komen. De dominee helpt een handje mee.

tweetybird | 08-05-19 | 10:43 | 1

Een handje?

theJ71 | 08-05-19 | 10:44

In het verkeerde gaatje geprikt door onwetendheid.
Nu draagt hij en zij de gevolgen...

steekmug | 08-05-19 | 10:42

Weer zo'n kanselparel zeker.

Mr_Natural | 08-05-19 | 10:41 | 2

Mevrouw was een bekeerling?.

Pelforth | 08-05-19 | 10:51

Vokgens mij heeft het feit dat ze getrouwd is hier niks mee te maken.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 10:41

Ben ik de enige die zich afvraagt waar hij de vrouw heeft bezwangert?
En dat daar dan de zondag daarna iemand met de schone rok op is gaan zitten?

Of is dat mijn zieke fantasie en kijk ik teveel porno?

theJ71 | 08-05-19 | 10:40 | 1

Waarschijnlijk bij de dominee thuis tijdens een geloofsgesprek. Of misschien wel ergens in een hotel waar niemand de twee herkende.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:45

1 ding is zeker. De dominee was niet voor het zingen de kerk uit.

tweetybird | 08-05-19 | 10:39 | 1

"Och, dat die heilfontein,
zo godd'lijk, mild en rein,
niet vrucht'loos voor ons vloei'!"
-Gezang 85:3

Rest In Privacy | 08-05-19 | 10:45

Hij had beter voor het zingen de kerk uit kunnen gaan

kanookmorgen | 08-05-19 | 10:38 | 2

Nope. Deze man houd erg van zijn goede werk.

tweetybird | 08-05-19 | 10:40

Gaat heen en vermenigvuldigt U.

Pelforth | 08-05-19 | 10:52

Zit er eindelijk een dominee niet aan kleine jongetjes is het weer niet goed !

Castor12 | 08-05-19 | 10:38 | 1

Dat waren vooral paters. Een dominee is geen pater en een dominee is ook niet Rooms-Katholiek.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:43

Maar dominee, wat doet u nu?

BozePaarseMan | 08-05-19 | 10:37 | 1

Ze zei nog: 'Dominee, neee, neee, nou vooruit dan maar.

Mr_Natural | 08-05-19 | 10:39

De nieuwswaarde ontgaat me. Dit soort zaken worden meestal prima binnen de gemeenschap opgelost. De man heeft spijt, of doet afstand van het ambt en gaat verder met nieuwe liefde, stapt uit de kerk, etc etc. Nieuwswaarde nul. Behalve voor 'progressief-'links met Freek de Jonge voorop. Die zien hun kans waarschijnlijk schoon om vol op het orgel te gaan en hun gelijk te halen wat ze in 1975 predikten over het christendom...

klamme.vla | 08-05-19 | 10:37 | 5

@tweetybird | 08-05-19 | 10:45: wie houdt dit stil dan? heeft het nut om er landelijk aandacht aan te geven?

ikworstelengadouchen | 08-05-19 | 10:51

@ikworstelengadouchen | 08-05-19 | 10:51:
Schijnbaar wel. Anders was er geen landelijke aandacht aan besteed. Nou heeft de zwartekousen bende ook eens aandacht. Zie het maar als gratis reclame.

tweetybird | 08-05-19 | 10:59

@tweetybird | 08-05-19 | 10:59: volgens mij is het makkelijk trappen. als dit moslims waren geweest had er geen haan naar gekraaid. Dan was dit niet eens naar buiten gebracht maar was dit echt "intern"opgelost. dit voelt meer als iets wat een hoop Atheisten graag doen: schoppen tegen Christenen want die doen niks terug... die ondergaan hun lot.

ikworstelengadouchen | 08-05-19 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel slim van het kerkbestuur om te onderzoeken wat er precies is gebeurd en hoe het is gegaan. Hoe krijg je een getrouwde vrouw zwanger.

azijnseikerT | 08-05-19 | 10:36 | 1

onbevlekt? Of is dat weer dat andere geloof?

theJ71 | 08-05-19 | 10:41

In de kark , in de kark zei de Dominee....

Lt-Kol Kilgore | 08-05-19 | 10:36

Ook van fatsoenrakkers kun je van alles verwachten!

demaup | 08-05-19 | 10:36 | 1

Fatsoenrakkers?Sinds wanneer weten die kerkratten wat fatsoen is?

swassannuf | 08-05-19 | 10:38

"Gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn ezel"
Oei, de heilige wet overtreden. En bedenk dat de Heere niet zo van de taakstrafjes en de resocialisatie is. Voor eeuwig daar waar het geween en tandengeknars zal zijn. Arme dominee.

Rest In Privacy | 08-05-19 | 10:35 | 2

De geit zijn ze vergeten vermelden, dus dat is wel ok.

Lt-Kol Kilgore | 08-05-19 | 10:35

Als die vrouw ook van de kerk was weegt het beschermen van haar gezin en huwelijk binnen de kerk zwaarder dan de sperma competitie een halt. toeroepen zoals hij had moeten doen. Ik hoop dat ze het nu fijn kunnen hebben samen, het kind op nummer 1 zetten en de kerk de rug toekeren.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 10:44

Pro tip voor blanke mannen.

Moslima's!
Zeer gewillig en op zoek en wat er onder zit zal je verbazen!

Kaas de Vies | 08-05-19 | 10:35 | 4

Die harige dozen met uitgroeisel tot de navel en net boven de knie lijken mij een regelrechte afknapper.

Pelforth | 08-05-19 | 10:41

Islam: verkleedpartijtjes zijn het ultieme voorspel. #feit

keestelpro | 08-05-19 | 10:45

Pel... Je vergist je. Jouw omschrijving van Arabische vrouwen is gestoeld op de onderklasse die je in Nederland tegenkomt: https://www.arabiaweddings.com/tips/fashion/top-7-lingerie-shops-dubai

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

ach ja, De Atheisten hier gaan weer op t orgel, wanneer gaan we de islam weer met het Christendom vergelijken? punt is, hij is er wel eerlijk over. geen coverup geen rare fratsen. En doe niet alsof jullie Atheisten niet vreemdgaan... geen getrouwde vrouwen zwanger maken. ja dit is schadelijk voor zowel gezinnen als kerkgenootschappen, maar dat zou het ook zijn bij de gemiddelde voetbalvereniging is schubbekuttenveen!

ikworstelengadouchen | 08-05-19 | 10:34 | 2

Jullie?jullie is Jodenvolk.
Kerkratten dat zijn het,met hun bijzonder onderwijs en hun enge politieke refo partijtjes.

swassannuf | 08-05-19 | 10:41

@swassannuf | 08-05-19 | 10:41: er zitten een hoop schijnheiligen in de orthodoxere stromingen van het Christendom. En ze zijn soms net zo irritant als Marokkanen. Blijft wel dat op dat "bijzonder onderwijs" meer rechtse mensen worden gekweekt dan op dat openbare onderwijs.... en die refo partijtjes: SGP is op sommige punten best te pruimen, de CU moet ik dan totaal niet.

ikworstelengadouchen | 08-05-19 | 10:54

Jamaar die mevrouw heeft natuurlijk de aanleiding gegeven, kort rokje ofzo?

pa_niek | 08-05-19 | 10:33 | 1

Mevrouw was commandostijl en dan kan het wel eens tot een scherMutseling komen.

Pelforth | 08-05-19 | 10:44

"Heft uw armen op naar de (jonge)Heer!" En de benen ook maar gelijk!

Jos Tiebent | 08-05-19 | 10:33

dominee = protestants, zeker als hij/zij van de gereformeerden is (zwarte kousen.)
foto = sletje in een katholieke kerk (Mariabeeld etc.)
foto slaat dus nergens lop

langzullenweleven | 08-05-19 | 10:33 | 2

Sletje? je kent haar?

Strange Glue | 08-05-19 | 10:35

@Strange Glue | 08-05-19 | 10:35:
Dat kruis hebben we nooit terug gekregen.

Pelforth | 08-05-19 | 10:45

"De dominee stapte zelf naar de kerkraad om aan te geven een getrouwde vrouw zwanger te hebben gemaakt."

Als er problemen zijn, dan is het hooguit met de partners van de dominee en de getrouwde mevrouw, niet met de rest van Veenendaal, lijkt me.

Voor de rest zijn dit twee "consenting adults". Dat is toch even heel wat anders dan al die katholieke priesters die decennialang (wellicht al eeuwenlang) kleine kinderen bepoteld hebben.

Dr_Johnson | 08-05-19 | 10:33 | 2

de kerkeraad is de baas van de dominee; in diens opdracht werkt hij (is hij beroepen).

langzullenweleven | 08-05-19 | 10:34

Ik vind het niet al deze ophef waard. Boeddhisten schijnen erger te zijn. Je moet wel inderdaad letten op je ambtscode. Als een dokter zoiets doet vinden we het ook niet goed.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:33

Hoe langer de rok,hoe natter het hok.

Jimmy Mc Clure | 08-05-19 | 10:33

het celibaat is ook al niet heilig meer dus. dit maakt de dominee een schijnheilige.

Bakblik | 08-05-19 | 10:33 | 2

Protestanten doen niet aan celibaat. Een dominee is geen Rooms-Katholieke priester.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:34

Nope. Dit maakt waarschijnlijk een dominee die thuis wat uit te leggen heeft. Mits hij zelf ook getrouwd is.

tweetybird | 08-05-19 | 11:02

Het celibaat is verouderd, overbodig en nutteloos.

quantumcollider | 08-05-19 | 10:32 | 3

Ah, een godsdienstdeskundige.

Mr_Natural | 08-05-19 | 10:33

Dat is alleen bij de katholieken.

Tojo16 | 08-05-19 | 10:33

"Het celibaat is verouderd, overbodig en nutteloos."

Deze reactie ook, want we hebben het hier over een dominee en die kennen geen celibaat.

omanders | 08-05-19 | 15:34

#jesuisveenendaal

Hunkje | 08-05-19 | 10:32

Koning David deed het al voor met Batscheba. Gaat god nu ook het kind doden? Vragen vragen.

Zatkniss | 08-05-19 | 10:30 | 6

@de visser | 08-05-19 | 10:33:
Juistem.

En weer je waar doorblaffen vandaan komt?

Kaas de Vies | 08-05-19 | 10:36
▼ 3 antwoorden verborgen

“Op dit moment wordt er onderzoek gedaan door een commissie van het landelijk bestuur”, laat Nico Belo, secretaris van de kerkenraad, weten. “Er wordt precies gekeken naar wat er is gebeurd en hoe dat is gegaan.”

Dat wordt ondervragen. Missionarishouding of niet.

Jos Tiebent | 08-05-19 | 10:30 | 5

Ze zeggen er niet bij van welk kerkgenootschap precies. Er zijn tientallen stromingen binnen het orthodoxe Protestantisme.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:36

De missionarispositie kan achterlijkheid veroorzaken, beter is het zaad in de mond op te vangen en het zalige vocht vervolgens met een rietje te insemineren.

Pelforth | 08-05-19 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

In het kader van vaccinatie heeft de vrouw een penis celine spuitje gekregen.

kwark001 | 08-05-19 | 10:30 | 1

In elk geval was de dame in kwestie niet onvruchtbaar.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:36

“Er wordt precies gekeken naar wat er is gebeurd en hoe dat is gegaan.” Hoedan? Bloemetjes en bijtjes? Beelden graag.

pa_niek | 08-05-19 | 10:30 | 1

De onbevlekte bevangenis of zo.

tweetybird | 08-05-19 | 10:36

Weinig zo gelachen de laatste tijd: Een andere bewonder vindt de ophef een tikkeltje overdreven. „We piesen allemaal buiten de pot. Moet je dan iemands hoofd eraf gaan hakken? Ik vind van niet.”

de visser | 08-05-19 | 10:29 | 1

Toch een vreemde bekentenis van zo'n strikte Protestant (als hij dat tenminste is).

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:37

Een getrouwde vrouw bezwangeren is op zich geen enkel probleem. Ware het niet dat deze dame niet ZIJN getrouwde vrouw blijkt te zijn.

goedverstaander | 08-05-19 | 10:29 | 1

Slim. Dan zeg je naderhand...verdorie, ik dacht dat het mijn eigen vrouw was. Ja plausibel.

Willem_Oltmans | 08-05-19 | 11:33

„Er wordt precies gekeken naar wat er is gebeurd en hoe dat is gegaan.” HuHu en ze willen natuurlijk ook de beelden voor het onderzoek... Die gast heeft gewoon goede sex gehad en nu is ze zwanger wat moet je daar aan onderzoeken, over 9 maanden zie je het resultaat vanzelf...

webcrew | 08-05-19 | 10:28 | 1

'Middenin de samenleving', staat er op de website. Wij weten inmiddels waar ze nog meer middenin zitten.

goedverstaander | 08-05-19 | 10:43

De dame op de foto wil ik best absolutie schenken.

balustrade | 08-05-19 | 10:28 | 1

dominee <-> absolutie?
je weet er niet veel van

langzullenweleven | 08-05-19 | 10:35

Had ze zich maar moeten laten inenten tegen baby's.

Mr_Natural | 08-05-19 | 10:26 | 1

Dat deed de dominee toch al.

Hebbiehemookweer | 08-05-19 | 14:47

God is liefde. Maar geen overspel.

dr Rechts | 08-05-19 | 10:26

En de Here zag dat het goed was.

Fapfap | 08-05-19 | 10:25

Naam en toenaam? Als het naar boven komt heeft de Heere het zo gewild.

Rollins | 08-05-19 | 10:25 | 1

Lastig uit te vinden, omdat de voorgangers daar werken met een soort roulatie-systeem. Het barst er van de kerken.

goedverstaander | 08-05-19 | 10:42

Maar kleine kinderen betasten en verkrachten is natuurlijk helemaal 'bon ton' bij 'de kerk'. Wellicht ook volgens al die sneue volgers en ondermaatse journalisten.

Noltie | 08-05-19 | 10:23

Ben katholiek... weet nog vroeger bij het biechten moesten een paar dames in de kerk blijven zitten, totdat de pastoor klaar was met het afnemen van de biecht.

sociaal_econoom | 08-05-19 | 10:23 | 1

Hoho nu zijn de protestanten aan de beurt, wij Katholieken zijn al geweest.

RenJeRotter | 08-05-19 | 10:36

Buitenechtelijke seks is het fundament van het christendom. #feit

keestelpro | 08-05-19 | 10:21 | 7

@Mr_Natural | 08-05-19 | 10:38: Dat gaat over het burgerlijk huwelijk. Het christelijk huwelijk (waar keestelpro het over heeft) bestaat al vele eeuwen langer!!!

langzullenweleven | 08-05-19 | 11:17
▼ 4 antwoorden verborgen

ach ja, Jezus vroeg zich ook de hele tijd af wie nu eigenlijk zijn vader was.

Zyprexa20mg | 08-05-19 | 10:21 | 2

Je was met nèt voor! Deze fipo had ik graag gehad @Franque!

keestelpro | 08-05-19 | 10:22

Dat wist hij toch! Gewoon Jozef. Daar zei hij altijd pa tegen. Die leerde hem ook timmeren.

Jezus_Boeddha | 08-05-19 | 10:31

Oef wat een heerlijke foto

Franque | 08-05-19 | 10:21 | 1

Ja hahaha, en dan te bedenken dat ik er tijdens mijn laatste bezoek aan een Kathedraal in een niet nader te noemen Oost Europees land op gewezen werd dat ik mijn cap nog op had. Ja het is hard gegaan met de dresscode van het christendom ;-)

D-Fens_1963 | 08-05-19 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken