Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lol. Brexit Party peilt bovenaan in Britse poll

Knispernieuwe partij van Ome Nigel gooit hoge electorale ogen

YouGov in Engeland is een soort Maurice the Bulldog maar dan wel de rashond onder de peilers. En die peilen plenty populi voor de nieuwe Brexit Party van Nigel Farage. Die is pas een paar weken oud en leidt tot scheve gezichten bij hardcore Kippers van de paarsgele UK Independence Party. De partij kreeg ook meteen te maken met wat door de mainstream opgeklopte relletjes over "islamofobe" uitspraken van partijleiders, maar de Britse kiezer peilinginvuller is de bylines ondertussen wel beu en laat zich niet afleiden van de kern: Brexit, independence en een verlossing van dronken Luxemburgse clowns, spuugschreeuwende eurofederalisten met een fietsenrekbek en die bolle vader Abraham van het lege lied. Brexit is een democratische stem, en nog altijd niet uitgevoerd. Steun voor de Brexit Party komt van alle kanten. Pat Condell is uiteraard een supporter (lekker powerrantje weer, Pat), maar er lopen ook Tories over, talloze bekende Britten spreken zich uit en ook Spiked Online steunt voor het eerst een politieke partij dus er is ook een intellectuele onderstroom die zich achter Farage schaart ("The Brexit Party is the earthquake British politics needs"). Als de Britten dan toch gedwongen worden om mee te doen aan verkiezingen van een continentale overlord die ze al drie jaar van zich af proberen te schudden, dan zullen ze het in Brussel weten ook. Zin in fish & THE BURNING RUBBLE OF BRUSSELS BUREAUCRACY nu.

Social

Reaguursels

Inloggen

Heb net mijn stem op de bus gedaan. Straks weer even Juncker, fietsenrek en Franske trollen op Twitter.

ViagraFalls | 01-05-19 | 11:51

Tijd voor een referendum in de hele unie, maar dat wordt ons (europese burgers) niet gegund.

cat22 | 01-05-19 | 10:05

Slechts 28% vooreen harde brexit... bitter weinig! Brexiteers hebben verloren.
De overgrote meerderheid wil duidelijk dicht bij europa blijven

panthoseen | 01-05-19 | 07:40 | 2

Onzin. "Brexiteers hebben verloren" ? Het Brexitproces gaat gewoon verder omdat de mechanismes daarvoor 3 jaar geleden al in gang zijn gezet (iets met referendum en Article 50, mocht je dat gemakshalve vergeten zijn). En dan dit soort aannames gebaseerd op een peiling ? Keep dreaming. Het VK gaat uiteindelijk de EU verlaten. De EU zal na de verkiezingen in een nieuwe realiteit wakker worden: VK afgevaardigden die het hele circus met grote regelmaat op stelten gaat zetten terwijl het BREXIT proces gewoon verder gaat.

Grijskijkert | 01-05-19 | 08:47

Zo is het.

Dwarsedenker | 01-05-19 | 10:08

Zow, dat is weer een inhoudelijk sterke rant van Pat.
Ideologisch gezien heeft hij helemaal gelijk:
De meerderheid was voor vetrek, en handelsakkoorden kun je daarbij prima afsluiten.
.
Alleen met het Brexit geklungel van de afgelopen jaren,
zal de economische prijs van vertrek nu pijnlijk hoog zijn.
En dan dat gekke gebiedje in het noorden van Ierland nog,
waar men *kuch* wat gespannen is over grenshokjes en slagbomen.
.
"Whatever the cost" zegt Pat, voor weer *echte* democratie.
Ik ben benieuwd...

hotmint | 30-04-19 | 20:29

Bovenstaand filmpje zou iedere EU burger verplicht moeten kijken. 8 minuten alle feiten (waar geen hond blij van wordt) op een rijtje. En wij hard werkende belastingbetalers financieren dat zooitje fascisten daar in Brussel ook nog.

EUrofoob | 30-04-19 | 19:39 | 2

Ik vind dat elke EU burger ook verplicht moet worden tot 10 minuten ochtendgymnastiek. En elke EU-hondeneigenaar moet te allen tijde zo'n plastic drollenzakje plus schepje bij zich dragen.

JvanDeventer | 30-04-19 | 23:43

Hear, hear! Ome Pat slaat d'n nail weer eens op z'n head. As always.

Brou Is Back | 01-05-19 | 09:56

In dat mooie verenigde Europa kunnen we in NL of B toch ook voor Farage stemmen neem ik aan .

likmegaties | 30-04-19 | 19:00 | 1

Dát kan dus niet.... En dat is één van de vele dingen die er mis zijn in de EU. Waarom kan ik als Nederlander niet op Farage stemmen?

Brou Is Back | 01-05-19 | 09:59

Ik heb deze Pat Condell nou een paar keer gehoord, en ik kan geen fout ontdekken.
Alles klopt. En ik hoop dat zijn (beste) landgenoten dat ook inzien en massaal achter de brexit blijven staan waarvoor ze "ooit" gestemd hebben.
Onze stem tegen de EU werd ook zomaar een ja na een paar komma's verandert te hebben.... Feitelijk is er geen enkel mandaat voor het waanzinnige EU monster.
Democratie komt te voet en verdwijnt te paard.... Napoleon en snorre mans zouden de sovjet replica geweldig gevonden hebben... Hopelijk valt het kreng binnen afzienbare tijd uit elkaar....

dijkbewaker | 30-04-19 | 18:59 | 3

Snorretje kan niet met de EU vergeleken worden. Die was democratisch gekozen door het volk. Die dictators aan de top in Brussel zijn dat niet.

EUrofoob | 30-04-19 | 19:42

@EUrofoob | 30-04-19 | 19:42:
Snorretje kon dan een Duits volksman zijn, hij had geen politiek mandaat van de rest in Europa die hij zich met geweld toe eigende.
De Dictators Van Brussel hebben een vette worst voor de 50.000 ambtenaren die nodig zijn om het systeem in stand te houden plus een gouden baantje als zonnekoning voor uitgerangeerde politici in de aanbieding.... Dat werkt beter dan geweld met hetzelfde resultaat. Het domme klootjesvolk als werkslaaf voor de EU opperklas... En mondje dicht anders komen de strafmaatregels..... Nog net geen EU leger om het eigen volk te tuchtigen, maar als het aan de ongekozen zonnekoningen had gelegen waren de straten al bevolkt met bewapende eu militairen die de orde moeten handhaven...

dijkbewaker | 30-04-19 | 20:12

@EUrofoob | 30-04-19 | 19:42: Haha, je hebt nog gelijk ook. Dus eigenlijk is de EU nog véél erger dan Hitler's Duitsland... De idioot die daar aan de macht kwam, was tenminste gekozen. De bezopen idioten die in Brussel de scepter zwaaien, niet.

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:02

Brexit-stemmers zijn de gele hesjes van Engeland/GB

frisenfruitig | 30-04-19 | 18:40

Voting 'intention'. Helaas gaat er in GB bijna geen hond naar de stembus. (zie het Brexit- referendum)

bisbisbis | 30-04-19 | 16:57 | 3

Nee, die Brexit is uit de lucht komen vallen net als de zwarte steen in de Ka'aba.

Roadblock | 30-04-19 | 17:27

72.2 procent slechts...

Langshetrandje | 30-04-19 | 17:29

Hij bespreekt niet een kleinere minder invloedrijke EU.
Brexit dreigt onderdeel geworden van wij en hunnie, in plaats van het hebben over de zin en onzin van de EU.

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 16:57 | 1

Het hebben over zin, onzin, democratisch gehalte en bevoegdheden duurt nu al 17(?) jaar. Brexit is de escapeclausule.

Joffri | 30-04-19 | 17:03

Mmmmm.... wat is erger? Corbyn of Brexit? Corbyn die ouwe Hamas loving - antisemitische communist die elk staatshoofd dat niet in z'n straatje past niet wil begroeten - die de staatsschuld weer lekker verder op gaat drijven met linkse projecten - die elke captain of industry een kapitalist vindt en dus op dezelfde wijze wegzet als een bevriend staatshoofd door hem verguisd (u weet wel hoe tolerant onze linkserds zijn tegen degenen die niet 100% met hen meelopen). Kan gezellig worden. Woon er nu bijna 25 jaar maar ik zie donkere wolken als die idioot wordt verkozen. Aan de andere kant, er zijn ook in mijn kennissen- en familiekring jongeren die nog geen catastrofale socialistische ervaring hebben en nog idealist zijn. Die labour en de vakbonden in de jaren zeventig Engeland aan de bedelstaf hielpen. Labour onder Blair die met z'n maat je Bush bloed aan z'n janden heeft en ook voor de tweede keer dat ik me herinner de staatskas leeg achterlieten. Voor die Labour voters is het misschien hoog tijd dat ie effe aan de macht is om te laten zien dat socialisme iedereen armer maakt. Een familielid hier zweept met Zweden. Die zijn ook ergoed net als in Nederland om problemen onder de grote mat te schuiven. Compleet geindoctrineerd door the Guardian. Zo ga effe liggen na dit betoog, ben er moe van

Slough | 30-04-19 | 16:48 | 1

Een heerlijk links ventje dus.
Gewoon aan de macht laten komen. Na 1 gewonnen verkiezing en 4 gestolen verkiezingen een realist puin laten ruimen

Jacktheflipper | 30-04-19 | 17:37

"A parasitical level of government"noemt Condell de Britse democratie . een ziekte die niet alleen in Engeland heerst , want ook hier ontwikkelen de plucheklevers zich naar hartelust als despoten geruggesteund door de Main Stream Media en de NPO.
Als je het goed bekijkt hebben alle grote lichamen op een gegeven moment de neiging ongeleide projectielen te worden en hun eigen gang te gaan . Dit gebeurde bv met de bankencrisis recentelijk en sinds pakweg 10/15 jaar hebben de gekozen volksvertegenwoordigers ontdekt wat de mogelijkheden zijn onder het motto : het land moet geregeerd worden. EN ( tussen haakjes): alles beter dan wachtgeld.

daytripper | 30-04-19 | 16:45

De Britten hebben niet veel met het vasteland van Europa en zeker niet met de geldwolven in Brussel.
Veel geld gaat naar Griekenland, Oost-Europa en naar de hoge salarissen en onkostenvergoedingen van de ambtenaren in Brussel.
Kan ze geen ongelijk geven - jullie wel?

sociaal_econoom | 30-04-19 | 16:43 | 4

Snap ze volledig.

Muuke | 30-04-19 | 17:10

Nadat producten in de supermarkt de inhoud of gewicht in liters en kg moesten vermelden vond de bevolking het wel welletjes. Standaard 4 pint melkflessen waar dan volgens Brussel 2.27L op moest staan, terwijl het dezelfde 4 pint pakken bleven die niet buiten het VK verkocht werden.

Ze zijn er net op tijd uitgestapt. Alleen al de weigering van Brussel om hun budget in te krimpen als gevolg van het wegvallen van inkomsten is een teken dat de EU richting de afgrond rolt. Op zich niet erg, alleen ik ben bang dat Juncker het zinkende schip veel te lang drijven zal proberen te houden.

W_F | 30-04-19 | 19:19

Ja, en straks doen de knoflookvreters ook nog een greep in onze pensioenpotten en zitten zij met hun 40e al op het (zonnige) terras terwijl wij hier tot ons tachtigste levensjaar in dit zompige moeras moeten doorploeteren.

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Aardige, beschaafde en gastvrije mensen, die Britten.
Maar je moet er geen ruzie mee maken.
''We will fight them on the beaches, we will fight them in the fields, we will fight them in our hills and we will fight them in our Streets, WE SHALL NEVER SURRENDER!''
Dat is geest, die door respectievelijk Napoleon, keizer Wilhelm II en ome Adolf is onderschat. En nu ook weer door Merkel en het Makroontje.

Ab Sconditus | 30-04-19 | 16:37 | 8

Michiel de Ruyter wist er wel raad mee.

JTKDM | 30-04-19 | 17:16

@JTKDM | 30-04-19 | 17:16:
De tocht naar chatham was blijkbaar voor niets als ik al die anglofielen hier lees.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 17:28

@Ab Sconditus | 30-04-19 | 17:08: Dát nog steeds leeft.... youtu.be/GL_RGoJ7PSw

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Nee, roadblock. Zij woont daar reeds 15 jaar, is getrouwd met een gitarist en komen daardoor in het hele land. Zij geeft hetzelfde verhaal als hier, media wordt gecontroleerd alsof iedereen tegen een brexit is, maar de meeste mensen die zij spreken zijn toch echt voor een harde brexit...

Bill le Koek | 30-04-19 | 16:23 | 4

@Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 16:35: hoe een harde brexit op lange termijn uitpakt voor de Britse economie is pure speculatie, ook u kunt de toekomst niet voorspellen. Op de korte termijn is de Brexit voor de Britten, en voor belangrijke handelspartners zoals Nederland en Duitsland, uiteraard wel een financiële aderlating.

therealbraindump | 30-04-19 | 17:07

Hm, beste Bill, ik vind het leuk een reactie te krijgen, maar zoals u waarschijnlijk niet gezien hebt, heb ik die vraag niet aan u gesteld.

Roadblock | 30-04-19 | 17:26
▼ 1 antwoord verborgen

Of brexit een succes wordt of niet kan niemand zeggen, gezien het nog niet eerder is gebeurd. Wat, mijns inziens, wel met zekerheid gezegd kan worden, is dat de EU, in z'n huidige vorm, duur, dictatoriaal, etc. niet zo'n succes is.

Muuke | 30-04-19 | 16:11 | 29

@donkieshot | 30-04-19 | 18:00: Neen. U maakt een klassieke fout. De fout die zelfs de PM van het VK maakt. U denkt van het VK louter bestaat uit Engelsen.

Langshetrandje | 30-04-19 | 18:22
▼ 26 antwoorden verborgen

Zegt helemaal niets. Wat wel wat zegt is dat van de partijen die in het parlement vertegenwoordigd zijn Labour dik bovenaan staat. Dus de Tory's (gespleten partij) willen geen verkiezingen,want dan is het voorbij voor May cs. De Europese verkiezingen in GB zijn een wassenneus want Brexit komt er toch met de hulp van Labour.Bij uittreden verliest GB ook zijn/haar afgevaardigde in het EU" parlement".
Gaat dus helemaal nergens over !

Eendragtmaaktmagt | 30-04-19 | 16:02 | 1

Het is wel een totale motie van wantrouwen vanuit interne kring voor de huidige PM en louter daarom al onwaarschijnlijk relevant.

Langshetrandje | 30-04-19 | 16:11

Fijn dat Farage weer volle bak er tegenaan gaat ik dacht eerst even dat hij vertrokken was met sabbatical. Maar op de achtergrond was hij er nog las ik pas nog. Frappant dat media doen alsof merendeel van de Britten de Brexit een ramp vinden en dan zo een poll te zien. Waar de overige partijen hun standpunt hebben weet ik niet. Ik ga zo eerst even comments van reaguurders lezen.

sjef-van-iekel | 30-04-19 | 15:59 | 1

@sjef-van-iekel | 30-04-19 | 15:59 |
Farage was inderdaad een soort van gestopt. Maar toen hij zag hóe hard de Brexit wordt verkwanseld door het Britse parlement besloot hij terug te komen. Ook vanwege de sabotage die vanaf Dag Eén door 'Brussel' in gang is gezet toen het duidelijk werd dat de uitslag van het referendum een Brexit had opgeleverd. Want hij kan ab-so-luut niet tegen het grote verraad zoals dat nu gepleegd wordt naar de Engelse bevolking toe door de beide zijden (parlement aan de ene kant, en 'Brussel' aan de andere).

Sjefke7807 | 30-04-19 | 17:10

Laat Farrage winnen, please.

gato | 30-04-19 | 15:56 | 5

@Langshetrandje | 30-04-19 | 15:56: Beter dan als VOX had gewonnen, dan zat ik nu in Nederland, was ik eruit gekieperd. Het is in Spanje net zo een rotzooi als in Nederland.

gato | 30-04-19 | 16:15

Farage kan lullen of het gedrukt staat. Maar ook hij had/heeft geen zin om de taak van May over te nemen. Johnson liet destijds ook al verstek gaan en Rees-Mogg mag ook graag van de zijlijn commentaar geven. May bakt er ook niks van maar iedereen hier is over 1 ding eens. Politici hebben er een zootje van gemaakt

Slough | 30-04-19 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Hear, hear!

Gewone_mevrouw | 30-04-19 | 15:52

Pat Condell spreekt waarheid tegen het stinkende corrupte machtsblok van het nieuwe opkomende fascisme, de coalitie van globalisme/EU/Verenigde Nazi's/extreemlinkse klimaat-apen/multinationals.

Het opgesomde schoftentuig en de in hun zak zittende media haten dat diep vanuit hun tenen tot hun Deugende liegende koppen.

Jan Passant mk2 | 30-04-19 | 15:37 | 23

@2 x modaal | 30-04-19 | 16:12: modaal, u bent aan de beurt. Taalnazisten maken zelf de meeste fouten. U wordt gevolgd.

Langshetrandje | 30-04-19 | 16:15

@dr Rechts | 30-04-19 | 16:11: Heb je ook een bron van deze verdachtmakingen of moeten wij jou wel op je woord geloven.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 16:20

@dr Rechts | 30-04-19 | 16:11:
Ben je zelf wetenschapper?

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 16:29
▼ 20 antwoorden verborgen

28% klinkt niet bepaald als een meerderheid

wapster | 30-04-19 | 15:37 | 10

@Jan Passant mk2 | 30-04-19 | 16:07: En dus daarom: stem ze weg.

Langshetrandje | 30-04-19 | 16:10

@Jan Passant mk2 | 30-04-19 | 16:12: Kijk. En iedereen die denkt dat stemmen zinloos is: fok them.

Langshetrandje | 30-04-19 | 16:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Altijd lachen als een Brit de soevereiniteit van naties verdedigt. Hij is zeker de geschiedenis van het Britse wereldrijk vergeten.

Fchecker | 30-04-19 | 15:33 | 6

@donkieshot | 30-04-19 | 16:33: het gaat niet om de man persoonlijk. Hij claimt namens het Britse volk te spreken. Een volk dat de halve wereld soevereiniteit ontzegde tot ze eruit getrapt werden. Enige bescheidenheid zou de man sieren.

Fchecker | 30-04-19 | 16:39

@Fchecker | 30-04-19 | 16:36: deze Brit heeft het niet over mijn soevereiniteit maar over die van de Britten.
En terecht, ik moet mij druk maken over mijn eigen souvereinitiet en dat doe ik dan ook gewoon.
Verder is deze Brit niet verantwoordelijk voor wat het Britse wereldrijk deed in de negentiende eeuw - en al zeker niet voor wat het globalistische wereldrijk van EU en Verenigde Nazi's nu probeert te herhalen.

Jan Passant mk2 | 30-04-19 | 16:58

@Fchecker | 30-04-19 | 16:39: Enige bescheidenheid zou iedereen ten alle tijden sieren, ik zie het in dit verband alleen niet.

donkieshot | 30-04-19 | 19:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben het grotendeels wel eens met Pat, alleen ben ik wat negatiever. Het maakt namelijk niet meer uit, het is al te laat.

Zoals het voor elk Europees land eigenlijk al te laat is. Toch wel wonderlijk, in nog geen halve eeuw ga je van een homogeen land met een eigen identiteit naar een multiculturele nachtmerrie.

Omdat men het maar niet wil zien:

Alles waar islam bij komt, verandert in stront.

Wat zou er straks in de Japanse (wijs volk) schoolboekjes staan?

"Europa was ooit toonaangevend op het gebied van wetenschap, cultuur en kunst. Totdat ze zichzelf door pathologisch altruïsme de das om deden."

Heel jammer. Ik denk dat ik maar vroeg aan het bier ga vandaag.

Padjepejer | 30-04-19 | 15:21 | 19

@Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 16:50:
"Er zullen minsten 2 of 3 generaties overeen gaan voordat dat probleem is opgelost."

Helaas is de realiteit dat het vanaf de derde generatie juist keihard achteruit gaat qua westerse normen en waarden en integratie. Waar ik voor ben is het beter begeleiden van mensen met een achterstand die er al zijn, dat kan alleen maar als je de nieuwe toestroom beperkt. We kunnen de poet helaas slechts eenmaal verdelen.

Joffri | 30-04-19 | 17:21

@Joffri | 30-04-19 | 17:21: De toestroom wordt ook beperkt want daar is iedereen het over eens. Maar grenzen 100% dicht is onmogelijk.

Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 17:28

Kudo's! "Pathologisch altruïsme": als die term nog niet in het Psychiatrisch Handboek DSM V? VI? staat, moet hij er in... Dat beschrijft de psychische afwijking waar het Boreale Avondland (het Noord-Westen dus eigenlijk) aan lijdt, precies.

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:27
▼ 16 antwoorden verborgen

Net de EU stempas in de bus gehad. Kan niet wachten.

Wekkertje | 30-04-19 | 15:19 | 7

Staat FvD erop? Zoniet, dan stem ik niet.

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:28

@Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 15:55: Nou, de vergelijking is niet zo vreemd hoor. Met dat verschil dat (zie ook andere reaguursels hier) Hitler democratisch gekozen was, en de Junker the Drunker en consorten niet.

Brou Is Back | 01-05-19 | 10:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie is die boze meneer met dat brilletje toch altijd? En waarom is hij vaak zo boos? Woon je in het rijke westen, en heb je alles wat je verwende babyboomende hartje begeert, is het nóg niet goed... Ik denk dan steeds: ach gut, meneer toch.

woordgrap van de dag | 30-04-19 | 15:16 | 4

Hopelijk heeft u een dikke portemonnee, dat u zelfs wat dat betreft niet vooruit hoeft te kijken... Blijft u in alle opzichten maar slapen dan. Trusten!

VP732 | 30-04-19 | 16:18

"We zitten hier in het rijke westen, verwende babyboomende hartje"
Dat geleuter hoor ik al jaren van de VVD.
Een zielige poging kritiek te smoren.

Roadblock | 30-04-19 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

The fact that there was no
procedure for countries to leave the EU says it all.
'It's the freedom stupid.
Not just the trade and money.'

Kijkeensaan | 30-04-19 | 15:13 | 11

@Kijkeensaan | 30-04-19 | 15:56: Prima, maar wat willen ze dan wel? Wel een deal met de EU of geen deal met de EU? En als er geen deal komt accepteren ze dan harde grens tussen Ierland (wel EU) en Noord Ierland (geen EU). Of wil men een positie zoals Zwitserland. Wel handel met EU en dus regels interne markt moeten volgen om te produceren, maar geen zeggenschap over die regels. Zeg het maar. U komt zelf niet verder als nietszeggende dooddoeners.

Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 16:06
▼ 8 antwoorden verborgen

Waarom hebben Farage en Boris Johnson zelf geen leiding gegeven aan de Brezit.
Lijkt er nu veel op dat ze May met een probleem hebben opgezadeld en zelf hard zijn weggerend.
No deal = No problem roepen is wel erg makkelijk.
Verantwoordelijke mensen snappen namelijk dat een Brexit zonder deal een ramp is voor het UK en in mindere mate voor de andere EU landen.
Hoe moet het dan wel volgens Farage?

Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 14:53 | 15

@Stijlloze nick | 30-04-19 | 18:45:

Mijn neus is pas bij de aftrap vanavond relevant. Realiteit is dat vrijhandel niet bestaat omdat er altijd voorwaarden zijn. Realiteit is ook dat er legio van setjes van afspraken zijn om onderling zaken te doen en dat het prettig is als je zelf kunt kiezen welke richtlijnen je volgt/kiest als soevereine natiestaat.

Joffri | 30-04-19 | 18:53

@Joffri | 30-04-19 | 18:53:
Je brengt het leuk maar wat jij zegt klopt gewoon niet, welke belemmeringen bestaan er als ik een 1000 flessen wijn uit Frankrijk bestel? Voor een Brits restaurant betekend dat hij daar na de Brexit invoerrechten over moet betalen. Dat is realiteit.
Als ieder land er zijn eigen regeltjes op na houdt levert dat ten eerste een berg administratie en bureaucratie op. Het kost dan ook weer tijd en geld, niet echt handig ook voor een land als Nederland wat het van de export moet hebben. Vreemd dat jij daar een voorstander van bent.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 19:13

@Stijlloze nick | 30-04-19 | 19:13:

Je haalt een aardig voorbeeld aan. Voor Alcohol houdende dranken, Rookwaar, Benzine/diesel en, bijvoorbeeld, voertuigen geld juist GEEN vrij verkeer van goederen in de EU. Ik laat je zelf daarvan de relevantie beseffen. Ben je blij dat je niet hoeft te wisselen bij de grens? Gefeliciteerd. Sigaren uit eigen doos te over, alles wat echt iets kost betaal je alsnog en als kers op de taart overdracht van Soevereiniteit en keiharde euro's om de boel bij elkaar te houden. Het is geen feest, het is krampachtig en kansloos.

Tenzij die duizend flessen voor eigen gebruik zijn, wat ik me kan voorstellen als EU adept. europa.eu/youreurope/citizens/travel/...

Joffri | 30-04-19 | 19:34
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat een lulhannes in dat filmpje, ga snel je schoolgeld snel terughalen bij Cambridge Analytica!

Einde van de Domheid | 30-04-19 | 14:47 | 2

Begin toch wat moe te worden van rode (proost!) kale bovenjarige betweters!

Einde van de Domheid | 30-04-19 | 14:50

Je hebt zeker niet geluisterd naar wat hij te melden heeft. Condell is zoals gewoonlijk spot on.

Zwizalletju | 30-04-19 | 15:08

Stel je voor de Nigel die Guy nog een paar jaar komt pesten, dat gaat weer geweldige televisie opleveren.

Lt-Kol Kilgore | 30-04-19 | 14:39

Linkse retoriek modus AAN: het is maar 28%, dus 72% wil geen brexit.

HetPhantom | 30-04-19 | 14:36 | 8

@Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 15:01: Klopt volledig mesmeaker. Veel lieden alhier leven het leven strikt binair. Tussenvarianten en nuance zijn kennelijk te ingewikkeld of eng.

Langshetrandje | 30-04-19 | 15:08

Welnee, wat wel zo is: het land is hopeloos verdeeld in praktisch even grote kampen, door onnozele politici die geen idee hadden waar ze aan begonnen.

Fchecker | 30-04-19 | 16:16

Linkse retoriek modus AAN: Labour (Corbyn) got creamed by the BREXIT Party (Farage). Was natuurlijk ook wel te verwachten nadat Jeremy met de handjes onder het rokje van May werd aangetroffen, toen Theresa May Jeremy Corbyn onverwachts uitnodigde in de achterkamertjes van het Lagerhuis om de z.g. customs union erdoor te jagen.

rmstock | 30-04-19 | 16:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooi, maar hoe wil Nigel zijn doel bereiken? Loopt ie straks weer weg voor de verantwoordelijkheid?

Mannes | 30-04-19 | 14:35

23 Mei komen er vanuit hier 2 rode punten voor diegene(n) die het hardst tegen eu zijn.

NiCeY | 30-04-19 | 14:27

Heeft Pat de mazelen or what..??

Titaantje | 30-04-19 | 14:24 | 1

Dat is de leeftijd. Time waits for no one. Hij is in elk geval nog jong van geest!

R van Perzie | 30-04-19 | 14:30

Wat een held die Pat. Jammer dat hij zichzelf niet verkiesbaar stelt.

JackStick | 30-04-19 | 14:22

Eerst stemmen, dan uitstappen. Is logisch.

Yie_Ar_Kung_Fu | 30-04-19 | 14:16

Niemand zegt het beter dan Pat Condell. Daar kunnen die parasieten in Brussel het mee doen.

Motleycrew | 30-04-19 | 14:15 | 4

@TeeJee | 30-04-19 | 14:59: Kan je me dan uitleggen waarom de mensen en Brussel volgens jou vernietigd moeten worden? Parasieten kan je doodtrappen, zo werd in de jaren 30 in Duitsland over Joden gesproken, maar dat mag ik zeker niet zeggen van jou?
Het Brexit probleem is toch echt door het VK veroorzaakt. Laat hen het dan ook oplossen.
Of denk jij ook dan no deal = no problem?

Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Elk woord van Pat is weer 100% raak! Jammer dat hij qua uiterlijk meer de uitstraling heeft van Janmaat en niet een eloquent Engels sprekende Baudet-lookalike, anders had hij een goede kans gemaakt om de volgende Prime Minister te worden.

R van Perzie | 30-04-19 | 14:14 | 29

@therealbraindump | 30-04-19 | 15:44:
De enige reden dat Zwitserland niet bij de EU zit is omdat zij hun nazi goud en bankgeheimen niet op willen geven. Anders waren ze gewoon lid.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 15:47

@Stijlloze nick | 30-04-19 | 15:47: bullshit, het Zwitserse bankgeheim is juist mede door druk van de EU opgeheven....

therealbraindump | 30-04-19 | 15:59
▼ 26 antwoorden verborgen

Europese verkiezingen?ik mag niet eens op een buitenlander stemmen.

Jee-dee | 30-04-19 | 14:11 | 4

Dat vindt de nationale politiek te federalistisch. Overigens mocht je hier in Nederland (van oorsprong immers ook maar een federatie) vroeger ook alleen op iemand uit je eigen district stemmen.

JTKDM | 30-04-19 | 14:42

Dat is inderdaad een punt. Zou de EU wat aan moeten doen.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 14:47

@JTKDM | 30-04-19 | 14:42: Hij mag ook niet naar Canada, en de mensen zitten nog steeds gevangen.
Sanchez aan de gang, laat die mensen vrij.

gato | 30-04-19 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Nigel is de buitenechtelijke zoon van Eduard VIII Windsor... of zijn kloon.
Weer wat geleerd.
imgur.com/a/ssUNMCn

Slogra | 30-04-19 | 14:07

Pat Condell; de laatste échte vent in Europa! Altijd +veel. Eat that, Europese jaknikkers op het continent. Eu is de kaste van kasthomos bij elkaar

pigadaki | 30-04-19 | 14:06 | 1

Hohoho.

Langshetrandje | 30-04-19 | 14:11

Heeft wel iets weg van een regime-change operatie die net zo zorgvuldig en professioneel is voorbereid door EU/US oorlogshitsers als die in Libië en in Syrië.

obominotie | 30-04-19 | 15:03

@obominotie | 30-04-19 | 15:03: het is een regime change operatie... ik luister regelmatig naar no agenda, en ben net als Adam en John tot de conclusie gekomen dat die Guido of hoe hij ook heer, een CIA asset is. Hij lijkt verdacht veel op Obama met al zn maniertjes etc.

ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 15:12

Net als in Libië. Die Haftar is een (ex(lol))-CIA werknemer.

watergeus | 30-04-19 | 15:27

Als anti-EU Expat op de grens van Ierland en NI zie ik het toch wat anders. Veel van de Brexit stemmers (DUP) in Noord Ieland realiseren zich nu dat het economisch voor NI een ramp gaat worden daar zij toch al het kleinste deel van het Budget krijgen. De Schotten lijken ook liever bij de EU te blijven.
Het feit dat Farage de boel besodemieterd heeft met grote fictieve bedragen te gooien is oook nog niet vergeten. De NHS gaat dat geld namelijk niet krijgen en zal nog harder moeten bezuinigen.

De schade voor de Republiek Ierland gaat ook groot zijn daar veel van de Ierse import door de UK loopt en het afhankelijk is van de export naar de UK

De Bullying van de EU is natuurlijk misselijkmakend. En principieel ben ik dan ook ten zeerste voor uittreding. Maar nu de gemiddelde Brit beter op de hoogte is van de consequenties dan de leugens van Farage zou een referendum op de agreement zeker op zijn plaats zijn met:
1 Accepteren van de the agreement, yes or no
2 Zo niet , wat dan exit of remain

Het is gewoon tyranie van Brussel om Denemarken geen Deens of Zwitsers model te gunnen.
Maar men moet wel even kijken naar hoe men voor zijn huis en haard zorgt

Ed Redbird | 30-04-19 | 14:00 | 13

@Andrew Deen | 30-04-19 | 14:11:
Dat is wat anders als:
Je vriendin dumpt je, en vervolgens ga jij zorgen dat je vriendin uitgesloten wordt .
Of Je zegt je lidmaatschap op bij de tennisbaan, maar je mag nu ook niet meer omgaan met leden van de tenisclub en buiten de club een potje spelen.

EU is een heel slechte verliezer die gewoon geen gehoor geeft aan de grote onvrede onder de normale mensen in "de eu"

Maar Yep de Britten komen er nu hard achter dat Ome Nigel ze lekker voorgeluld heeft en terug is nu er weer extra salaris/geld in het EP te incasseren valt

Wat mij betreft "stappen we uit de EU" hard.
Of men een grens in de Ierse zee wil is dan een interne kwestie
De Ierse grens en dat speelt de Dinosaurier ontkennende Refo's van de DUP lekker in de kaart.

Maar dan ook : autonomie is viswateren en over die olie op de UK rigs onderhandellen we later even?

Ed Redbird | 30-04-19 | 14:52

@Ed Redbird | 30-04-19 | 14:52: Of men een grens in de Ierse zee wil is dan een interne kwestie
De Ierse grens en dat speelt de Dinosaurier ontkennende Refo's van de DUP lekker in de kaart.

In dit geval is Noord-Ierland iets wat de Engelsen zelf ooit hebben gedaan eeuwen geleden, namelijk het proberen te kolonialiseren van het Eiland. Ook het Sectarisme daar is een Engelse uitvinding geweest in het kader van verdeel en heers.

ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 15:00

@R van Perzie | 30-04-19 | 14:49: Juist, daarom stemmen ze in Barcelona op andere partij, alleen om dat kutvoetbal.

gato | 30-04-19 | 16:03
▼ 10 antwoorden verborgen

Tsja, 28% is geen 51%...

Dus het gaat, net zoals de overwinninging -maar geen meerderheid- van FvD, weer geen fuck uitmaken.

Zullen we Europa maar meteen aan de moslims geven? Hebben we het maar gehad in plaats van die lange lijdensweg :-/

Padjepejer | 30-04-19 | 13:54 | 5

@Yie_Ar_Kung_Fu | 30-04-19 | 14:14:
Nee, districtenstelsel EU-style: dat wil zeggen per land een vooraf bepaald aantal zetels. Beetje zoals in NL de Eerste Kamer wordt samengeraapt. Dat betekent wel dat een inwoner van Luxemburg relatief meer impact heeft dan een inwoner van bijvoorbeeld Engeland of Duitsland. Maar Juncker zal dat wel OK vinden.

R van Perzie | 30-04-19 | 14:52

"Zullen we Europa maar meteen aan de moslims geven? " niet zo snel Padjeper, want ik heb geen goedkeuring gegeven. Het waren een aantal opzet marionetten in diverse posities van de macht die ten prooi zijn gevallen aan chantage etc. Hieruit is ook het "Kartel" gevormd, nu bijna in alle EU lidstaten een Europees probleem. Het enige wat je legitiem nog kan doen is stemmen.

rmstock | 30-04-19 | 15:58

@rmstock | 30-04-19 | 15:58: Er is in Nederland geen enkele politieke partij (muv Denk) die Nederland aan de Moslims wil geven. Hou toch eens op met dat domme gezwets.

Meneerdemesmeaker | 30-04-19 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Een hartstochtelijk betoog van Pat Condell over vrijheid, hij heeft van A to Z gelijk. Deze slag om de democratie, de vrijheid en het goede leven moet gewonnen worden. Wat hij zegt over politici geldt ook voor heel Europa. De enige taal die ze verstaan is wegstemmen. Dus: #Stemzeweg.

eastender | 30-04-19 | 13:53 | 3

Ook daarom - omdat Farage zou gaan zitten kloten tijdnes het EP verkiezingen - was het een goede zaak geweest de Britten er no-deal uit te flikkeren. macron had zijn poot stijf moeten houden en die verlenging moeten afkeuren. Dan was het VK nu keurig in hun eigen gat gedonderd. Good riddance! Maar helaas, de slappe hap onder de EU bestuurders heeft de Britten - alweer - hun uitstel gegeven. Straks zitten we opgescheept met een land dat eeuwig dwarsligt wegens die niet-ingeloste Brexit.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 14:02

@Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 14:02: Ja joh, laten wij lekker achter die kleine napoleon aanlopen en ondertussen de Nederlandse handelsbelangen schaden, een zeer goed plan BL.

therealbraindump | 30-04-19 | 14:17

Toch mooi, hoe mensen denken dat de politiek iets gaat veranderen. Lekker naief ook. Geen Nigel, Cherry, Greet of wie dan ook gaat wat veranderen. Hun partijen zijn al onderdeel van het systeem. Ik vind het schattig hoe menig persoon hier denkt dat deze mannen ook maar iets willen veranderen. Net zoals Powned het bestel niet op wilde blazen willen deze partijen het systeem niet opblazen. Ze zijn als de 'anarchistische' krakers van vroeger die totale individuele vrijheid eiste maar wel een uitkering bij de staat hadden.
Er komt eigenlijk maar een ding bij me op, zielig

miko | 30-04-19 | 14:19

Nou nou, Condell radicaliseert een beetje! Vroeger was hij wel grappig scherp over de islam, maar nu raaskalt hij over hoe erg de Gewone Brit gemangeld zou worden door die gemene EU.

Kijk Pat - en al je fans in deze - ga dan gewoon weg, kies voor een no deal Brexit! Pak dan je vrijheid en daarna gaan we allemaal zien hoe enorm succesvol het VK op eigen benen gaat staan in de waan dat ze daarmee hun eigen soevereiniteit (die ze altijd al hadden overigens) weer "terug" zullen krijgen. Terug naar wat er nooit was!

Ik zie ze liever vandaag dan morgen vertrekken ook, dat is jammer voor al die Remainers, ongeveer de helft, maar het is de prijs voor de broodnodige reality check voor alle Nexit-roepers.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 13:52 | 3

'Ga dan gewoon weg' tegen autochtone Europeanen die hun vrijheid en democratie koesteren. Ja, hoor, trol.

eastender | 30-04-19 | 13:55

@eastender | 30-04-19 | 13:55:
PRima toch? Zij blij, ik blij. Opgedonderd met dat gezeik. Zien hoe snel ze al die vrije handelsakkoorden voor elkaar krijgen. Ik moet nu al lachen. Laat ze alsjeblieft hun eigen graf graven, die Britten. Ik vind het allemaal best na drie jaar deze wanvertoning.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 13:59

Ach jochie, mag je weer even buiten spelen?

Loodje | 30-04-19 | 14:00

Jammer dat enkel Britten op de Brexit-party stemmen mogen. Het zou pas een echte EU-verkiezingen zijn als we echte Europese partijen hadden.
Waren we ook meteen verlost van al die landelijke politici die de boel weer kapen zoals we bij de gemeente&Provinciale Statenverkiezingen zien.

Abject | 30-04-19 | 13:50 | 1

Ga deze keer voor het eerst stemmen voor EP. Op DJ Eppo, om namens mij in meerdere talen en in keurig ambtelijk jargon "Fuck You" te zeggen aldaar.

Rest In Privacy | 30-04-19 | 13:56

Laten we maar geen Nexit doen als dat hele gezeik zolang duurt. Vind er geen fuck aan.

overVecht | 30-04-19 | 13:45 | 17

@therealbraindump | 30-04-19 | 15:22:
We zijn redelijk goedkoop de euro ingegaan, maar die onderwaardering levert heel veel op, netto gezien. En ja die rentes. het probleem met pensioenen zit hem niet in de rente maar om de verhouding betalers / ontvangers. Die trekt de laatste tijd wegens de vergrijzing nu eenmaal de foute kant op. Doe je niks aan.

Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 15:49

@Beste_Landgenoten | 30-04-19 | 15:49: de langdurige lage rentestand heeft wel degelijk invloed op de dekkingsgraad van de pensioenfondsen. En de opmerking van de verhouding betalers/ontvangers klopt alleen wanneer er sprake is van een omslagstelsel, iets wat wij niet hebben in Nederland. Gelukkig kennen wij in Nederland alleen het kapitaaldekkingsstelsel.

therealbraindump | 30-04-19 | 16:25
▼ 14 antwoorden verborgen

UKIP en Brexiteers zijn gewoon slecht vertegenwoordigd. UKIP is met 24 zetels de grootste partij in de EU namens Groot-Brittannië, maar door het districtenstelsel zitten ze nauwelijks in het parlement in Londen. Vervolgens een remainer aanstellen als premier is belachelijk gezien de uitslag van het referendum.
Ze hadden direct moeten inzetten op een harde Brexit, om vervolgens de twee jaar voor uittreding te gebruiken om de boel te regelen. De Britten hebben een sterke positie, waarom zouden wij geen handel willen drijven met de vijfde economie van de wereld aan de andere kant van de Noordzee?

Duifmans | 30-04-19 | 13:41 | 14

@Duifmans | 30-04-19 | 15:08:
Uiteindelijk is het de bedoeling dat het talent op de juiste plek komt. Denk jij dat die Roemenen gewoon op de bonnefooi naar Nederland of UK gaan? Die worden geworven op banenmarkten in die landen, door Nederlandse/Britse bedrijven. Wij hebben Roemenen nodig om asperges te steken of bollen te rapen.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 15:29

@Stijlloze nick | 30-04-19 | 15:29:
Je kunt het eens of oneens zijn over de noodzaak van arbeidsmigratie. Ik snap alleen niet waarom dat wordt gekoppeld aan de interne markt en waarom het niet mogelijk is om af te wijken. Waarom mag een land niet zelf beslissen over het toelaten van arbeidsmigranten?
Voor het binnenhalen van arbeidsmigranten aten we ook asperges. Migratie doet niets anders dan het drukken van lonen. Inmiddels doen 2 miljoen Oekraïners het werk in Polen. Zo hoeven de lonen ook in Polen niet omhoog. En het is totaal ontwrichtend voor vertrek landen, in Letland is de bevolking met meer dan 20% afgenomen.
Vrij verkeer van personen binnen de EU is rampzalig en zeggenschap moet terug naar nationale parlementen.

Duifmans | 30-04-19 | 16:04

@Duifmans | 30-04-19 | 16:04:
Dat kunnen landen ook migranten kunnen er na bepaalde tijd worden uitgezet als zij geen werk kunnen krijgen. Alleen wordt dat niet gehandhaafd, dat ligt niet aan de eu maar aan de Nederlandse regering

Stijlloze nick | 30-04-19 | 18:41
▼ 11 antwoorden verborgen

Go Brexit!

funkyd | 30-04-19 | 13:32

Een oerconservatief die de vrijheid predikt: Oekraïne pas op je kippen.

Die stem enkele dagen terug door veel kartelpartijen tegen "een alsmaar uitdijende Unie". Voor de bühne of een daadwerkelijke wil tot verbetering van de broodnodige Europese samenwerking. Al was het maar omdat de VS op sterven na dood is.

Hetkanverkeren | 30-04-19 | 13:31 | 6

@ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 14:21: Hulde!!!

The Declaration of Independence versus The Constitution. Waarvan Akte. Doet u mij maar ook De Ackte van Verlaetinghe versus ons huidige art1 GW.

En wat authentieke Amerikaanse volksvertegenwoordiging betreft: www.youtube.com/watch?v=yCVHDv5shag Die waren zo gek nog niet, die ouwe bisonjagers.

Hetkanverkeren | 30-04-19 | 15:02

@Hetkanverkeren | 30-04-19 | 15:02: |
Dat die oude Bisonjagers zijn besodemietert staat bij mij ook buiten kijf. Politci zijn zowat uitgevonden om ons te besodemieteren.

Het mooie aan de Declaration of Independence vind ik voor dit gedeelte : "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.

"That to secure these rights, Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government, laying its foundation on such principles and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their Safety and Happiness. Prudence, indeed, will dictate that Governments long established should not be changed for light and transient causes; and accordingly all experience hath shewn, that mankind are more disposed to suffer, while evils are sufferable, than to right themselves by abolishing the forms to which they are accustomed. But when a long train of abuses and usurpations, pursuing invariably the same Object evinces a design to reduce them under absolute Despotism, it is their right, it is their duty, to throw off such Government, and to provide new Guards for their future security."

gelukkig hebben die amerikanen hun Second Ammendment nog om dit af te dwingen, in ons geval zijn we overgeleverd aan de goden. niet dat nu iedereen een wapen hier moet ofzo, daar is onze cultuur niet (meer) naar en daar kunnen we, als de gepamperde burgers, niet met zulke vrijheden en verantwoordelijkheden overweg.

ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 15:35

@ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 15:35: Gelukkig deelt u mijn mening niet. Al ben ik het wel helemaal met u eens. Ik heb mijn dienstplicht vervuld. En zelfs met mijn 2 linkerhanden kon ik uitstekend schieten: www.youtube.com/watch?v=jexf8A462jM

In 1984/1985 zelf 18/19 wist ik de vijand wel zeker. Nu ben ik eindelijk volwassen, maar weet ik gelukkig bij god niet waar ik nu mijn FAL op zou moeten richten.

Dat mogen nu beroepsmilitairen doen gelukkig. DE FN Scar. Defensie heeft een lachertje van een beleidsnota over het verhogen van de vuurkracht uitgebracht.

Het hebben van het geweldsmonopolie. Mw. Bijleveld en al heur voorgangers (m/v/x/ Henk Kamp). Onze vuurkracht is belichaamt in onze Onderzeedienst.

Besluit uitgesteld, maar we kopen meer F 35's. Gelukkig gaan ze nu de basis CPU onderhouden. Door Lockheed Martin. Kom er maar in China en Rusland.

Hetkanverkeren | 30-04-19 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Brexiteers zijn prutsers. Iets slopen zou toch echt stukken simpeler moeten zijn dan decennia opbouw, maar zelfs dat lukt ze niet..

RandyBiel | 30-04-19 | 13:30 | 1

Heeft iets met masochistisch genote te maken en dat dan zo lang mogelijk uitnutten. Ook het verval van The Empire duurde iets van 100-150 jaar. Vinden ze lekker denk ik dan maar.

Winter_is_coming | 30-04-19 | 13:58

Oh wacht.

Domme ik.

Natuurlijk gaat Farage niet voor verantwoordelijkheid. Hij gaat gewoon zoals hij al sinds 1999 doet zo'n €15,000 per maand verdienen in het Europese parlement.

Zonder ook maar iets anders te doen dan zeuren en zeiken. Zelfs voor de vissers in Groot-Brittannië zette hij zich niet in. Wilde uiteraard wel de vergoedingen. Maar nee. Als Theresa May een beetje slim is schrijft ze nu nationale verkiezingen uit en laat Farage de verkiezingen winnen en zegt héél koud: Ik heb het geprobeerd, laten zij het maar regelen.

Ik zeg doen!

Andrew Deen | 30-04-19 | 13:29 | 5

@Superior Bastard | 30-04-19 | 13:33: kijk eens naar zn hoofd.

pauljunior | 30-04-19 | 13:35

@Superior Bastard | 30-04-19 | 13:33: Jij snapt wel meer dingen niet.

HaatbaardKnipper | 30-04-19 | 13:42

De man is zelfs getrouwd met een Duitse maar zolang je lekker bijdehand bent wordt je op handen gedragen in bepaalde kringen.

Stijlloze nick | 30-04-19 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

2/3 van de Britten is dus niet voor een Brexit.

Superior Bastard | 30-04-19 | 13:28 | 7

@Bill le Koek | 30-04-19 | 13:55: uw zus woont in heel het Koninkrijk?

Langshetrandje | 30-04-19 | 14:02

@Roadblock | 30-04-19 | 15:00: Neen. Maar je kunt je ook op een andere manier informeren dan door met je zus te praten.

Langshetrandje | 30-04-19 | 15:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Er moet echt wat gebeuren met de EU. Maar je land zou maar naar de donder worden geholpen door een paar ouwe schreeuwerds al Farage en hun nog oudere electoraat...

LJBrinkhorst | 30-04-19 | 13:28 | 1

@LJBrinkhorst, je bent net zo'n politiek onbenul als de sukkelaar van je nick.

eastender | 30-04-19 | 14:00

Brexit Party 28%, + ukip 5 % = 33% voor een harde Brexit, het restant van de kiezers denkt er anders over.

2 x modaal | 30-04-19 | 13:27 | 12

@JTKDM | 30-04-19 | 14:31:
Als dat zo zou zijn, dan had Theresa May geen moeite om haar plan door het parlement te loodsen. Zolang Boris Johnson en Jacob Rees Mogg bijvoorbeeld nog deel uitmaken van de Conservatieve fractie, kun je niet zeggen dat er buiten UKIP en de Brexit Party geen harde Brexiteers zijn.

Duifmans | 30-04-19 | 14:39

@Duifmans | 30-04-19 | 14:39: dat er Brexiteers voor de conservatieven verkozen zijn, wil nog niet zeggen dat nog veel voorstanders van een harde Brexit op de conservatieven zullen stemmen.

JTKDM | 30-04-19 | 14:46

@Duifmans | 30-04-19 | 14:39: 'Zolang Boris Johnson en Jacob Rees Mogg bijvoorbeeld nog deel uitmaken van de Conservatieve fractie'

Bij de laatste stemming over de 'May-deal' hebben Johnson en Rees-Mogg alsnog voorgestemd. Kortom het zijn geen 'harde brexiteers' meer, maar eerder opportunisten.

2 x modaal | 30-04-19 | 15:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Tja, Nigel is bij mij in achting gedaald. Tegen de puls gestemd. Hij heeft zich in de luren laten leggen door het Franse Bloom.

Van Urk | 30-04-19 | 13:27

Nice rant en lekker beheerst deze keer, komt toch beter over. Inhoudelijk niets aan toe te voegen.
FvD dient zich duidelijk uit te spreken over de EU, anders gaat het toch PVV worden.

Mogwai | 30-04-19 | 13:26 | 2

Eens.

eastender | 30-04-19 | 14:02

Hier nog 1.

Roadblock | 30-04-19 | 15:02

Farage.... ja sorry, maar eerst UKIP in de steek laten, dan zeggen dat ze geinfiltreerd zijn door extreem rechts etc... die is af. UKIP timmert realistisch aan de weg met nu Sargon of Akkad, PJW en Count Dankula, echte free speech voorvechters. Probleem is alleen dat de MSM laatste half jaar vol op t orgel is gegaan tegen UKIP, Sargon wordt aangevallen voor wat internet humor, Batten wordt verguisd omdat hij het wel opname voor Tommy Robinson(onterecht vervolgd). Nope Ome Nigel is gewoon voor zich zelf bezig poen scheppen en daar is niks mee mee maar bemoei je dan aub niet nog eens met de verkiezingen. oh en volgens Raheem Kassam is Batten het probleem.... nee Batten heeft gezien wat voor opportunist Farage is en is klaar met die kerel.

ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 13:26 | 1

Hopelijk komt Tommy ook in het EU-Parlament.
Twitter bant zijn nieuwe account niet, omdat hij in de running is.
Schandalig dat hij daarvoor wel is gebant.

watergeus | 30-04-19 | 15:30

Jolly Good, just make sure uncle Farage finds enough qualified personnel to fill all acquired seats. Farage moet zo snel mogelijk uitvinden op welke verkiezingslijstjes de naam van ome Timmerfrans voorkomt, en zijn naam erbij plakken.

rmstock | 30-04-19 | 13:26

Ik ken Pat C. niet, heb zijn filmpje niet bekeken maar afgaand op zijn uiterlijk zou ik zeggen dat dit een ragende babyboom Brexiteer is die heilig gelooft in een harde Brexit en Britannia rules the waves. En hij is het alter ego van Ronny Pickering.

JanVergoor | 30-04-19 | 13:23 | 5

Wij kenden jou ook niet echt, @Vergoor, maar nu weten we genoeg om wat van je te vinden. #Nietdemoeitewaard

eastender | 30-04-19 | 14:06

Ik weet niets, maar kan geweldig oordelen.

warrig | 30-04-19 | 14:21

U kent iemand niet, heeft nooit zijn filmpjes bekeken, maar heeft toch een uitgesproken mening.
Mja, dat zegt mij wel wat, hoe ik uw mening serieus moet nemen.
Next.

Roadblock | 30-04-19 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Rake speech van ome Pat

HdJ | 30-04-19 | 13:20

Brexit is een van de ergste dingen die ooit gebeurt is. Een heel lang verscheurt, zoveel mensen in onzekerheid alleen uit een beetje onvrede en met maar 51 procent. Het is verschrikkelijk en gebaseerd op leugens en bedrog. Het land is simpelweg te klein en het is te laat de eu is te groot.

pauljunior | 30-04-19 | 13:20 | 12

@pauljunior | 30-04-19 | 13:34: Tjonge... tjonge... Overdrijven is ook een vak,trouwens die burgeroorlog kan in de EU ook uitbreken paultje.

Jee-dee | 30-04-19 | 13:55

Zoals ik al eens eerder geopperd heb, is het misschien verstandig om uw plempsels door paulsenior te laten doornemen voor u ze plaatst.
Ze komen nu een beetje als feitenvrij gebrabbel over.

Roadblock | 30-04-19 | 15:07
▼ 9 antwoorden verborgen

Een grote pluim voor Pat Condell, altijd raak. De afsluiting: Peace en twee vingers laat hij al een tijdje achterwege (een mens zou er ook moedeloos van worden).

meerkat | 30-04-19 | 13:19 | 1

Ik heb die man nog nooit op de NPO gezien zeg.

J-van-de-Bontekoe | 30-04-19 | 13:41

Kan die Nigel Farah dan TimmerFrans van z'n stoel wippen of heb ik iets niet goed begrepen? Want anders: Jeuj!

DitjaarkrijgikAOW | 30-04-19 | 13:17

Ik hoop van harte dat ze er zsm met een zo hard mogelijke Brexit uitstappen. Mag de toekomst vervolgens uitwijzen of dat wijs was of niet. Het eerste wat er gaat gebeuren is dat Schotland uit de Union stapt. Of dat erg gevonden wordt weet ik niet. Engelse politici zijn die SNPleden meer dan zat vermoed ik.

Langshetrandje | 30-04-19 | 13:16 | 2

Schotland herbergt alle delfstoffen waar heel GB op teert, vergelijkbaar met het gas in Groningen of de kolen in Limburg. Uitstappen van Schotland (wat erg onpraktisch zou zijn) betekent dat Engeland en Wales vervallen in armoede door wegvallende inkomsten waar ze nu niks voor hoeven te doen. Dus SNP is lastig, damn right they are!

Bakkeleures | 30-04-19 | 13:50

@Bakkeleures | 30-04-19 | 13:50: Die grondstoffen worden allemaal in Londen verhandeld. Verder is Schotland ooit gekocht door Engeland omdat het anders failliet zou zijn gegaan door mislukte kolonisatieplannen in wat nu Panama is. Kan Schotland dat eerst terugbetalen.

watergeus | 30-04-19 | 15:33

Kan iemand mij vertellen welke partijen binnen de Europese Unie voor een Economische unie zijn maar tegen deze moloch van een 'samen'werking?

Johanvb | 30-04-19 | 13:14 | 1

FvD

Kukooo1 | 30-04-19 | 13:27

Dat valt eigenlijk wel mee. Ik had verwacht dat ze hoger zouden peilen. Zo'n 20-25% van de bevolking is nu eenmaal gecharmeerd van de eeuwige en vooral populistische tegenpartij in zo'n beetje elk land. Iets constructiefs hebben ze niet te bieden. Nee gewoon; ik vind het slecht dus we gaan weg. Meestal niet echt gebaseerd op iets anders dan een "gevoel". Een beetje van het 'ik voel me niet veilig tussen lachende meisjes met hoofddoekjes' syndroom.

Bij de Britten zit daar nog een fikse en vooral onlogische en onrealistische nostalgie bij toen ze nog het grootste rijk ooit op de wereld waren. Dat alles weer kan worden zoals het vroeger was. Ja ja ja meneer en mevrouw babyboomer dat bent u vooral. Ik had de Brexit Party dus wel ingeschat op een 40%+. Wellicht zijn er het afgelopen jaar weer een hoop overleden.

En ja de rest. Die zijn hopeloos verdeeld. Want ja. Een ja of nee vraag voor complexe zaken werkt nu eenmaal nooit. Dat moet op zijn minst een multiple-choice formulier zijn van 3,000 vragen en een examen om te testen of je sowieso bekwaam genoeg bent om deze naar beste kunnen in te vullen.

Dus ja über-lol! Tussentijds schiet de gemiddelde Brit er niet zoveel mee op en dat moeten ze meer voelen. Iets met billen branden en blaren zitten.

Wel stoer dat Farage verantwoordelijkheid neemt. Ik hoop dat hij wint.

Andrew Deen | 30-04-19 | 13:14

Ik kijk er inmiddels niet meer van op dat zulke partijen zo hard scoren. Want wat voor keus heb je. Anti EU partijen? Ja je kunt erop stemmen maar als ze eenmaal gekozen zijn, willen ze op magische wijze tóch ineens meer EU. Stem je rechts, kan ook, maar rechts word toch genegeerd.

Stemmen tégen de EU heeft in Nederland feitelijk weinig zin. Alleen de stemmen vóór de EU tellen mee, de rest gaat ongezien achter het cordon sanitaire. Kortom; ik ga niet meer EU stemmen. Uiteindelijk word mijn stem ofwel genegeerd, ofwel komt terecht, op mij onnavolgbare wijze, bij de één of andere agglomeratie van partijen die uiteindelijk, je verwacht het niet, méér EU willen.

Dutchbeaurouge | 30-04-19 | 13:13 | 1

ofwel komt terecht, op mij onnavolgbare wijze, bij de één of andere agglomeratie van partijen die uiteindelijk, je verwacht het niet, méér EU willen.
Dutchbeaurouge | 30-04-19 | 13:13 |
Erg rake constatering. Bijna een "LOL" waard vanwege het "op mij onnavolgbare wijze", maar het is wat het is: om te janken zo waar.

chicago river | 30-04-19 | 13:53

De kern van de zaak is niet brexit. De kern van de zaak is zelfbeschikking via democratische inspraak.
.
“Blijven” terwijl de uitslag “weggaan” was zou een dodelijke aanval op vrijheid en democratie zijn. Democratie en resulterende vrijheid zijn er of ze zijn er niet. Dat kan niet aan of uit gezet worden omdat resultaten niet bevallen.
.
Jammer dat remainers zo vol van zichzelf zijn dat ze dit simpele feitje missen...
.
Brexit. So it was written and now it must be done.

Parel van het Zuiden | 30-04-19 | 13:11 | 3

Zelfbeschikking? Daar steken de Britse politici wel een stokje voor. De Brexit had allang er doorheen kunnen zijn ware het niet dat alle Britse parlementsleden vooral hun eigen crarriere en hun eigen kansen om zich te profileren belangrijk vinden. Een snelle Brexit is niet in het belang van de politici.

JanVergoor | 30-04-19 | 13:13

@Kukooo1 | 30-04-19 | 13:23:
Ja. In tegenstelling tot het circus wat we nu al meer dan 2 jaar zien. Daar zit geen woord latijn bij.

JanVergoor | 30-04-19 | 13:25

Twee dagen na de oprichting vorige week stond ie al bovenaan.

goedverstaander | 30-04-19 | 13:09

Met die remainers uit Noord Londen reken we straks wel af.

Pelforth | 30-04-19 | 13:08 | 1

That's the spirit!

Maartenalsoptwitter | 30-04-19 | 18:03

Farage hoopt dat er geen Brexit komt en hij weer lekker 5 jaar als MEP kan gaan zitten cashen.
Het zou wel een bak zijn als May er voor 23 mei alsnog in slaagt om de Brexit door te voeren.

JanVergoor | 30-04-19 | 13:08 | 9

ter verdediging van dhr Vergoor, Farage liet UKIP als een baksteen vallen toen de stemming was geweest, Lekker poenscheppen in Amerika, een xtje met Trump op t poduim, Radioshow bij LBC. dat zijn oude partij naar de gruzelementen viel boeide hem geen hol, de door hem gesteunde kanidaten waren incompetent, en nu Batten de scherven bij een geplakt heeft, de bekende Youtubers binnen heeft gehaald, de Workingclass aan het aanspreken is, komt meneer vrolijk opeens op de proppen met 1 issue partij..

ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 13:41

@ikworstelengadouchen | 30-04-19 | 13:41: Farage en zijn gezin werden zwaar bedreigd en zelfs diverse keren fysiek aangevallen doordat hij gewoon voor zijn mening uit kwam.
Maar dat ben je zeker vergeten?

watergeus | 30-04-19 | 15:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Laat je niet gek maken door de media die alleen jankende remainers (veelal millenials die de EU-indoctrinatie in het onderwijs hebben moeten ondergaan) aan het woord laat, Brexit word breed gesteund door door de britse bevolking.

2voor12 | 30-04-19 | 13:07 | 8

@Parel van het Zuiden | 30-04-19 | 13:13:
@2voor12 | 30-04-19 | 13:12
Lees voldoende verschillende (Britse) sites en kranten zodat u de bias er zelf uit kunt filteren. Dat kost wel moeite en het lukt niet met een beetje lafhartig koppensnellen of op "Wat er toen gebeurde zal u verbazen" links klikken.

JanVergoor | 30-04-19 | 13:19

@Vechter | 30-04-19 | 13:16:
Hoezo al die andere partijen pro-EU? Die zijn interne verdeeld en houden er een lafhartig verhaal op na. Dan weer voor en dan weer tegen.

2voor12 | 30-04-19 | 13:28

@Vechter | 30-04-19 | 13:16:

De hoeveelheid stemmen voor Brexit is onstellend. Dit zijn mensen die op een one-issue partij stemmen dus daarmee aangeven dat de Brexit het allerbelangrijkste doel is. Zo belangrijk zelfs dat ze niet stemmen op partijen met een breder aandachtsgebied. Eerst Brexit, daarna de rest.

Joffri | 30-04-19 | 14:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Grappige is wel dat alles wat naast dat hoogste torentje staat voor remain of een uiterst softe brexit variant is.

Langshetrandje | 30-04-19 | 13:06 | 5

@Jackson | 30-04-19 | 13:25: de conservatieven die overblijven zijn niet verdeeld die willen een zo soft mogelijke brexit. Do the maths Jackson. Max 40procent is voor een echte brexit. De rest gewoon niet. Zelf hoop ik overigens dat ze er zo no dealerig uitgaan als maar haalbaar. Kunnen we in de nabije toekomst bekijken of dat bevalt.

Langshetrandje | 30-04-19 | 14:07

Het probleem is dat de politici er niet uit willen en de meerderheid van de bevolking wel.
Pat geeft dit ook aan dat de politici zijn gekozen om de bevolking te dienen en niet om de bevolking te overheersen.

watergeus | 30-04-19 | 15:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Na de bloksnor de rode clownsneus op afbeeldingen?

GekkeHenkieNiet | 30-04-19 | 13:04 | 1

Ich wahle B, B, Bee bee bee!

Hemmenaar7 | 01-05-19 | 00:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken