Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bløf-zanger annex restaurantboer reageert tóch op dodelijk afkraakstuk in de Volkskrant

Restaurant Paskal Jakobsen (Bløf) is een absolute ramp volgens de Volkskrant.

Die beleven er kennelijk plezier aan hardwerkende mensen in hun gezicht te tuffen. Niet dat het Paskal wat boeit:

"In een kraambed van druiven tussen melancholische fabrieken koopt een staalvlechter zijn waar", reageert Paskal Jakobsen, zingend. "Onder een felblauwe zon van Toscaanse worst en kledingkasten neem ik de Spaanse margrieten als besluit, alwaar de maand september de kleuren van de steden doet vervagen in het carnaval der vergetelheid. Een afwasmachine van plezier en een mango als finale, niets is wat het lijkt, niets wat je doet, maar waarom ik en waarom jij. Tel je zegeningen in het ritme van het edelhert, zodat de wind je doet sidderen van plezier zoals een badje met lavendel. De geur van een plantage en de kleuren van een bus, de heide, de toendra, eet bokking in een reddingsband en surf met je moeder naar de rand van het geluk. Met een maagdenvlies van je gitaarversterker en de trombone in het geluid, een walnoot is een passievrucht voor de ziel en Hiske Versprille is een trut."

Reaguursels

Inloggen

Heeft er één van de reageerders wel eens gegeten in deze tent?

Jacktheflipper | 14-04-19 | 11:54

Ik hoorde dat deze meneer best wel uit de hoogte kan doen. Mooie muziek, doe eens boerenvriendelijkheid op je fans toepassen, zal je bevallen; en Volkskrant, shitsandwitch die commentaar geeft.

rattenvanger XL | 14-04-19 | 11:37

Hoewel zo' recensie me over het algemeen aan mijn reet kan roesten heb ik om deze wel smakelijk gelachen.
Die verwijzingen en vooral die afsluiter.
"Blij dat ik hier ben (en niet meer daar)."

Gazzerop | 14-04-19 | 09:09

Over de Zeeuwen wordt gezegd dat zij geboren worden als zeehond, en na verloop van tijd in de herfst de Brouwersdam te overklimmen om zich verder landinwaarts in te graven, waarna ze in de lente als Zeeuw ter wereld komen.
Sommige Zeeuwen voelen zich na verloop van tijd weer aangetrokken tot de zee, en worden visserman of coke-smokkelaar, anderen blijven gebonden aan de klei die ze voortbracht en worden uienboer.
Zij die noch geschikt zijn als visserman, dan wel uienboer trekken de wijde wereld in, vaak als dieven en oplichters, dan wel in vereniging stad en land afstropen als "muzikanten", zingend in een verhalend Zeeuws dialect, waarvan de strekking na vertaling geheel en al geweken is, of beginnen een restaurant om duitse toeristen te exploiteren lees ik hier.

De Briemusketier | 14-04-19 | 00:27 | 2
-weggejorist-
McMarx | 14-04-19 | 07:13

Zeeuwen zijn onopvallende... opvallende personen - zo zijn ze aan de macht en zo hoor je nooit iets meer van hun.
Neem nu Jan Peter Balkenende eens 8 jaar premier en nu is hij een onbekende Nederlander geworden.
Mark Rutte is anders... zodra hij in juni naar Brussel vertrekt zullen we nog veel van hem horen.
Hij gaat daar bepleiten dat niet alleen Nederland... maar ook Duitsland en België van het schone aardgas af moeten.
Denk niet dat Mark dit gaat lukken - Frans Timmermans is hier ook mee bezig.
De EU-landen lachen hem uit.

sociaal_econoom | 14-04-19 | 08:16

Afzeikproza is altijd vermakelijk maar onderstaande stukje kán niet echt zijn, dat moet wel verzonnen zijn.
.
‘Mevrouw’, zegt de bedrijfsleider vermoeid, ‘Dit is de zaak van een twee-ster-ren-chef. Natúúrlijk maken we alles zelf.’

Captain Pervert | 14-04-19 | 00:10

Heel Bløf is een ramp. Kudtmuziek!

Brou Is Back | 13-04-19 | 23:24

Fantastisch mosterd!

Franque | 13-04-19 | 22:55

Je gaat echt niet lekker koken als je liedjes kan zingen.

Pislinq | 13-04-19 | 22:14

bluf..... een zwaar overschatte nederiglandse band, voor gasten die geen woord over de grens praten, die het niveau van de gebroeders Ko zijn ontgroeid.
Zo hebben de schrijvende en zingende ellendelaars elkaar toch gevonden.

Y&T | 13-04-19 | 20:20 | 2

Ach kom op. Eentje heeft vwo en meerdere hbo geloof ik

Shoarmamasutra | 14-04-19 | 07:37

Alleen al om die verschrikkelijk lelijke fender bas , een zgn. schoenlepel , moet ik over mijn nek braken .
Rickenbacker rules .

onfray | 14-04-19 | 10:01

Ons Zeeuwen binnen zielig. Alles wat wij doen is goud. Leren van je fouten? Wat zijn dat, fouten?

Fantabulosa | 13-04-19 | 19:36

200 km rijden om te zeiken over eten ?
Over je eten zeiken kan ook gewoon thuis.
Rare muts..

Gokmaar | 13-04-19 | 18:49 | 3

Was op familiebezoek misschien. En had onderweg terug honger. Of moest onderweg terug beetje frustratie in de provincie achterlaten. Soit.

reservebelgië | 13-04-19 | 19:17

als ik thuis over het vreten zeik mag ik een week niet rimmen..

Y&T | 13-04-19 | 20:22

De paar keer dat ik in Amsterdam in een restaurant heb gegeten zeer slecht.
Waarom 200km rijden als je net zo slecht in Amsterdam kan eten

Jacktheflipper | 14-04-19 | 11:40

Ik zie op tripadvisor en facebook toch enthousiaste beoordelingen.
Misschien hadden ze een mindere dag?
Zowel het restaurant als de Volkskrantdame,bedoel ik.
Ik ga binnenkort zelf eens kijken.

Zeurkont | 13-04-19 | 18:09 | 1

zegt genoeg over je...... , fecesbook, tripadvisor en blef....

Y&T | 13-04-19 | 20:23

Maar kun je je er nou voor een tientje en wat losse euro's volvreten of niet?

zetje01 | 13-04-19 | 17:52 | 1

Ik adviseer u Mr Jacks utrecht. Dan kan je die losse euros weglaten en zit je morgenochtend nog vol.

Shoarmamasutra | 14-04-19 | 07:39

Ik ga het in de mei vakantie proberen.
Gewoon zelf ervaren en dan pas oordelen

Jacktheflipper | 13-04-19 | 17:42

Plastic bestek in restaurant, is niet van deze tijd,
net als die kut muziek van Blof.
Lekker wegblijven daar.

VW, alles ist vorbei | 13-04-19 | 17:32 | 2

Zoutelande samen met Geike, heerlijk nummer. Alles is nicht vorbei.

Kinkfactor | 13-04-19 | 19:13

@Kinkfactor | 13-04-19 | 19:13: Een heerlijk nummertje met Geike in Zoutelande, ja graag, een bak ruklala door een stel kookuitgedaagden nee dank u.

bwanabanjo | 13-04-19 | 21:44

De muziek en zang en teksten zijn van een algemeen niveau dat als document van deze middelmatige decennia kan worden betiteld. Zo ook deze die vreetschuur begrijp ik. Was raar geweest als het een enorm goede toko zou zijn.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 17:14 | 1

Nee, de vreetschuur is nóg slechter.

Papa Jones | 13-04-19 | 17:23

Ik wist niet dat hij , net als die kok, ook voetballer was?

Nuchternederland | 13-04-19 | 17:09

Recentie had van 95% van de NL restaurants kunnen zijn: tegenvallend vreten, amateuristisch personeel. De prijzen vallen dan nog mee.

caspert79 | 13-04-19 | 17:06

Daar aan het stRand het Zeeufwse stRrand.
Aan de linkeR kant, de linkeR kant.
Is een slecht restaurant.
Waar je je maag wordt omgekeerd
want je eet er heel verkeerd.
( zoiets in Bluf taal ? )

Dzjengis-Somebody | 13-04-19 | 16:53

Vreetkraam met zelfbediening en plastic bestek is 'foodtruck'.
Kastje van geperste zaagselplaten met plastic folie is 'design furniture'.
Appartement casco opleveren met leidingen in het zicht is 'Industrial look´.

Als u als ondernemer den Engelschen taal machtig bent dan kunt u een hoop kosten besparen en toch een hoop klanten vergaren.

Joris Beltsin | 13-04-19 | 16:39

Zou zo de titel van een Bløf liedje kunnen zijn: "Dood in de pot"

spamzuiger | 13-04-19 | 16:23

Niks mis toch, net een onafhankelijke afkraakrecensie.

Beter dan een advertentie in de vorm van een 'recensie'.

Papa Jones | 13-04-19 | 16:22

Paskwal zijn failliete friettent levert zoveel verlies op, dat ter compensatie de komende tijd drie nieuwe Blof cd's de ether in geslingerd worden.

El Gouda | 13-04-19 | 16:13 | 3

Muzikanten hebben sowieso geen verstand van horeca of eten. Laat staan van zaken doen. 'Even' wat know-how en een zaak kopen werkt voor geen ene malle moer. Aangezien Pascal waarschijnlijk zelf nog geen uitsmijter kan bakken en ook geen zin heeft om de toiletten schoon te maken: gedoemd te mislukken.

Des te meer respect voor de echte horeca-mensen die wél al hun tijd, hart en ziel in een tent steken en slagen.

kotelet | 13-04-19 | 16:22

De gevolgen van een slechte recensie zijn inderdaad niet te overzien.

Papa Jones | 13-04-19 | 16:23

ojee.. dan zou ik zeggen tegen heel nederigland... allemaal daar gaan vreten

Y&T | 13-04-19 | 20:27

Hahahahaha, altijd leuk als dat linkse tuig elkaar te lijf gaat. Met je azijnbode en je foodtruck-vreten.

kotelet | 13-04-19 | 16:12

Ben zelf best wel een fanboy van Hiske, ik ken haar nog van het Parool, ze verving er wijlen Johannes van Dam, ook niet gespeend van harde kritieken.
Maar goed, ze weet in ieder geval wel waar ze over schrijft (ze was kok) en legt ook duidelijk uit waar het mis gaat, maar weet hier ook weer complimenten te geven.
Bløfköt blijkt een slecht verliezer.

Analia von Solmsch | 13-04-19 | 16:10

Restaurant, top natuurlijk, ahum.
Bløf, top natuurlijk, ahum.
Maar Paskal blijft een LøL, kan er niets anders van maken.

Ruimedenker | 13-04-19 | 16:09

Wat is eigenlijk een zelfsbedieningsrestaurant? Zelfs hier in mijn browser krijg ik 'n rood-streepje. Waar zou AD "journalist" Miriam haar stukjes intikken? Kladblok?

Boris die Sauertopf | 13-04-19 | 16:07

Plastic bestek... papieren bordjes, zelf je drinken halen..... klinkt als een snackbar, en daar eet ik nooit.

Oepsie1234 | 13-04-19 | 15:54 | 1

Het snackpaleis van de vader van Eren!

Ruimedenker | 13-04-19 | 16:13

Voor Louis de Funès fans die zich vervelen : L'Aile ou la cuisse (1976).

Baron Clappique | 13-04-19 | 15:54 | 1

Inderdaad een van de leukste (en relevante) films die ik ooit heb gezien; je 'frans' moet dan wel behoorlijk zijn om het te kunnen volgen

telelezer | 13-04-19 | 19:20

De tekst is wel hilarisch in ieder geval.. mocht die Blofferd nog om een tekstschrijver verlegen zitten, nog komischer de reactie van de ''restaurateur''. Doe je goed als je klanten wil aantrekken voor een nieuwe zaak.

myrna1965 | 13-04-19 | 15:38

@Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 17:59:
We zijn bakken kritiek gewend. Dat we dat meestal schouderophalend afdoen valt niet op. Als we eens de waarheid blootleggen kunnen we er ineens niet mee omgaan ?

reservebelgië | 13-04-19 | 19:13

www.geenstijl.nl/5147175/vies/#cid_24...
En daarenboven, Mw Versprille is geboren en getogen ZVL. En, ook U bekend, de bekeerlingen of afvalligen hé. Das niet simpel.

reservebelgië | 13-04-19 | 19:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik het stukje lees van weledele mevr Hiks Verspille , dan lijkt het meer op gevalletje ' randstadtrutje kom Zeeland ' , deur gaat open en bedrijfsleider heeft daar blijkbaar absoluut geen zin aan. En onder de foto die ze heeft genomen van een schotel staat : Crispy scharrelhoender: spitskool, rode ui, augurk en mayonaise. Maar ik kan met de beste wil van de wereld geen rode ui ontdekken. Ik denk dat het hele stuk wat emotioneel gekleurd is.

Kim-Jung-Un | 13-04-19 | 15:24 | 4

@kim: hiske schrijft zelf dat de ui onderop ligt. U is ongesteld kennelijk.

Analia von Solmsch | 13-04-19 | 16:14

@Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 15:34: Dat kunnen de ergste zijn ; even laten zien dat ze de provincie ontgroeid zijn. En misschien kennen ze elkaar ook, tenminste , van horen zeggen .

Kim-Jung-Un | 13-04-19 | 19:54

@Analia von Solmsch | 13-04-19 | 16:14: Qoute: " ... . Er ligt augurk bij, wat suffe coleslaw en iets dat waarschijnlijk ooit dungesneden rode ui was maar nu zódanig stokoud en geoxideerd is dat mijn tafelgenoot begint te stuipen als ze het ruikt. ‘Je uien maken vlekken op m’n hagelwit humeur’ " - Er staat NERGENS dat de rode uien onderop liggen. Het is inderdaad een warrig stuk wat blijkbaar wat meer verstandelijk vermogen vraagt om het begrijpend te kunnen lezen.

Kim-Jung-Un | 13-04-19 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ook al had de chefkok een slechte dag, was de schrijfster van het artikel chagrijnig en zijn er wat dingen overdreven in de recensie dan nóg is dat restaurant zeldzaam slecht.
Vermijden als de pest dat restaurant.

leo de pejo | 13-04-19 | 15:22

"Ik heb niks tegen Bløf – althans, niks meer dan het gebruikelijke."


Van alleen die zin al kreeg ik pijn in mijn buik. Maar de rest vond ik nog onsmakelijker om te lezen, maar gelachen dat ik heb! Ge-wel-dig!. Muziek van Blof is geweldig, net zoals bestek, borden, aankleding, service en lokatie. Maar de teksten van Blof zijn zo vreselijk van het rijmelarij van likmevestje dat ik graag het vestje van de kok wil likken. Stop eens met die lui op te hemelen, laat Pascal dichtbundels schrijven en de band moet gewoon een studioband worden voor artiesten die het wel begrijpen.

Jos Tiebent | 13-04-19 | 15:22

Wel een beetje wrijven in de vlek wat Pascal doet.

VanBukkem | 13-04-19 | 15:17

Hmm... Gepaneerde koude kots met stukjes. Streetfood vers van de straat geschraapt.

McSnor | 13-04-19 | 15:15 | 1

Met een plastic plamuurmes.

Papa Jones | 13-04-19 | 16:25

Om dit te boven te komen is maar weinig nodig. Tent omdopen tot Hard & Zielig, Hans Teeuwen in de bediening en de boel zit in no time weer vol.

VP732 | 13-04-19 | 15:13 | 1

Lol! Met serveersters in een mini-boerka... heb je er beeld bij?

Bakschuif | 13-04-19 | 20:26

Ik weet wel dat de Volkskrant zelf maar eens naar zijn eigen kont kan kijken. ze kunnen alleen maar overleven door met een oude diesel naar Zeeland te rijden of vliegadvertenties te plaatsen van milieu vervuilers, Wat Bløf betreft kan ik niet oordelen over hun food truck menu maar wel over dat zelfmoordnummer "aan de Zeeuwse kust" elke kroeg die dat nummer nog draait mag door de overheid ook gesloten worden.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 15:13

Ik weet zeker dat wanneer Paskal Jacobsen een zwarte man was geweest, de recensie er heel anders uit had gezien. Want zo rolt De Volkskrant, lekker de zaak van hard werkende mensen kapot schrijven. Trots nu, Hiske?

Rest In Privacy | 13-04-19 | 15:10 | 6

@Baron Clappique | 13-04-19 | 15:15: Dat zijn ook geen culinaire recensies. Besprekingen van pakweg Snackbar Natural tref je in de Volkskrant niet aan.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 15:25

@Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 15:25: Ik begreep je verkeerd. Inderdaad, ik denk ook dat als Paskal Jacobsen een zwarte man was geweest, de VK recensie er heel anders uit had gezien. De muziek zou ook heel anders zijn geweest.

Baron Clappique | 13-04-19 | 15:48

Ik vermoed dat wanneer Paskal Jacobsen een zwarte man was geweest, z'n muziek nog enigszins te pruimen zou zijn. En misschien zelf es een plastic vorkje prikken in die tent van hard werkende mensen om te proeven of Hiske al dan niet gelijk heeft.

Novanex | 14-04-19 | 12:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben bang dat deze recensie harder is dan dit restaurant hebben kan.

HoogToontje | 13-04-19 | 15:09 | 3

Haha!

Watunbidanwenu | 13-04-19 | 16:54

Lol! goeie..

Bakschuif | 13-04-19 | 20:27

geniaal..... ;-)

Y&T | 13-04-19 | 20:29

Heel vroeger kas ik de Volkskrant. Johannes van Dam, dat waren prachtige stukken. Zijn boek ‘de dikke’ ligt hier altijd voor het grijpen. Die man en zijn stijl mis ik.

Gele Beer | 13-04-19 | 15:09 | 6

@Peniskokertje | 13-04-19 | 15:57: Hij is overleden aan een combinatie van nierfalen en suikerziekte. Dat doet jarenlang teveel eten blijkbaar met je.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 16:28

Johannes van Dam in de Volkskrant? Klets. Die man schreef voor Het Parool. Zijn opvolgster daar was Hiske Versprille, die daarna naar de Volkskrant overstapte.

oran | 14-04-19 | 01:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo te lezen is het meer een road kill- dan een street food restaurant.

Mr_Natural | 13-04-19 | 15:08

Dat links ‘elitair’ miepje denkt waarschijnlijk dat die provincialen daar alles slikken..

BozePaarseMan | 13-04-19 | 15:08 | 1

Hier hoeft niets geslikt te worden. Dat miepje is al jaren geleden uitgespuugd. Is beetje rancuneus waarschijnlijk.

reservebelgië | 13-04-19 | 17:53

Dan is Mc Donalds opeens wél een restaurant

vinzepinz | 13-04-19 | 14:58 | 3

ja echt he :))

weggeterrorist | 13-04-19 | 15:01

Weg met die niksigheid.
Allemaal gaan vervangen door Suri-toko's met Roti.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 15:28

Nee! het is de Amerikaanse ambassade. Overal schaamteloos opdringerig aanwezig, leverancier van veel te duur niet te vreten vergif, en een bedrijfscultuur van demente ratten. Maar geen restaurant.

Bakschuif | 13-04-19 | 20:30

Recensent(e): "-Ik ben blij dat ik hier ben, en niet meer daar."-

Dat is fijntjes gejat. Van GROVER: "Nu ben ik hierrrrrr, en nu ben ik daaaarrrrr!"

chicago river | 13-04-19 | 14:54 | 3

Gaat het nog wel goed met je, je klinkt zo verwart. Ik zou thuis eens vragen om hulp, oww wacht doe maar niet ;)

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 15:05

@Baron Clappique | 13-04-19 | 15:24:
Dat was met opzet om er een kunstzinnige draai aan te geven, daar houdt river zoooo van. Een beetje kunstig/creatief/visueel.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 15:27

Die tribal tatoos schreeuwen betekenen 'midlife crises'?

tussen_de_koeien | 13-04-19 | 14:54 | 1

Meerdere? Alsof 1 midlifecrisis al niet genoeg is.

medusa324 | 13-04-19 | 16:33

Die 4 is nog 4 punten te hoog. De kok kan niet koken en gebruikt ingrediënten die je bij de chemokar niet nog zou mogen aanbieden. Ongeïnteresseerde bediening. Aanrader voor Fawlty Towers-fans.

Kalofagas | 13-04-19 | 14:51

Zou ze bløffen?

Dutch_Holland | 13-04-19 | 14:51

In NL uit "eten gaan" is sowieso risicovol. Zat vorige zomer bij een vistent in Scheveningen. Naast mij had een bejaard echtpaar schol gekregen met een hap kots eroverheen. Het zag er idd. wanstaltelijk uit (lees: echt mega goor). Toen de oude z'n beklag deed, zei een ordi tante die bediende: "heb je nog wat te zeiken ook?"... HUH?? je bent gvd. "klant" bij die tent.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:46 | 6

@Fedde71 | 13-04-19 | 14:56: Eens. Zelfde geldt voor praktisch ELK land in Europa(!), van Zweden tot Tsjechie tot Portugal.
Neederland & Horeca is de uitzondering op de regel zoals er nooit een uitzondering werd gemaakt die nog niet eens had gehoord van de regel.

chicago river | 13-04-19 | 15:17

@Fedde71 | 13-04-19 | 14:56:
Inderdaad, daar kan het NL horeca personeel nog veel leren, vriendelijk, attent.

VW, alles ist vorbei | 13-04-19 | 15:35

Simonis?

myrna1965 | 13-04-19 | 15:40
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 13-04-19 | 14:45 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Het concept is ook niet origineel. Zie het Breakaway Cafe in Rotterdam.
En een 2 sterrenchef met zo een concept en gebruikte bestek, kan eigenlijk ook niet tenzij het echt 2 sterrenvoedsel is. En dat is dit niet.
Ik vond de recensie herkenbaar, zoals ze beschrijft hoe de dood in de pot werkt.
Maar als ik in de buurt ben, ga ik toch een keertje proeven.
Even kijken of het allemaal gefundeerd is.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 14:45 | 6

Niet alleen Breakaway, ook "Bram's Gourmet Frites" vist met hun foodcontainers uitdrukkelijk in dezelfde vijver. Die zijn trouwens ook niet echt lekker: Bram's frites zijn prima maar om daar nu een slappe prefab curry overheen te gooien?

plaspop | 13-04-19 | 14:51

@ schoon-schip-maken | 13-04-19 | 14:48
De aangegeven datum en paginanummers kloppen meestal :)
@ plaspop | 13-04-19 | 14:51
Inderdaad,meer is niet altijd beter.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Zij stuurt me taarten uit Madrid
En uit Moskou komt wat bief
En uit Londen een kist garnalen
De schimmel neem ik voor lief

Mr_Natural | 13-04-19 | 14:42 | 3

Gisteren uit Lissabon, een half paard en een koe
Vandaag uit Praag wat kattevoer
Om door de mosselsoep te doen

Mr_Natural | 13-04-19 | 14:48

@Mr_Natural | 13-04-19 | 14:48:

Van lekker vreten weet je niets
niets van dat is goor of vies, niets wat jij nu vreet. en zie
Je kauwt gewoon de hele dag, zonder smaak, zonder gevoel
Goede keukens ken je niet
Behalve in je waanbeeld die je bevestigd elke dag
Maar je droomt alleen van vreten, omdat je dat vaak gratis mag

schoon-schip-maken | 13-04-19 | 14:57

Hahahaha, geniaal heren! :D :D

kotelet | 13-04-19 | 16:14

Valt me wel op dat veel mensen het hier klakkeloos met de VK eens zijn, terwijl ze nog nooit in dat restaurant gegeten hebben. Vreemd.

VanBukkem | 13-04-19 | 14:41 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Ocherm, Paskal Jakobsen en "zijn" C-bandje BLØF.
-"Onder de brug, 1 stap verder, 2 terug..."-

Het zal, het zal. Maar 1 ding is zeker: Paskalleke kan SLECHT tegen kritiek, zelfs niet tegen milde vormen, of humoristische vormen daarvan, zelfs als het niet eens hemzelf betreft, maar "zijn" territorium. Vraag maar aan ene Marcel van Roosmalen;
www.ad.nl/zeeland/blof-zanger-paskal-...
www.nrc.nl/nieuws/2019/03/01/jakobsen...
.
Zelf sta ik heel anders in deze kwestie. "Zeeland leeg, en triest?"
Ten eerste: Natuurlijk is Zeeland niet leeg en triest, hell, misschien wel de fijnste provincie van het land. Zelfs de lange stromen Duitsers in het seizoen zijn er nog te handelen.
Maar wat als het wel zo was? Wel leeg, en triest> Wat dan?
WAS heel Nederland maar leeg en triest.
Hoe leger hoe beter. Hoe minder zielen, hoe meer vreugd.

Dit is mijn oordeel, en daar moet u het mee doen.

chicago river | 13-04-19 | 14:41 | 7

@Kapitein Sjaak Mus | 13-04-19 | 15:10: Dat zal in Zeeland wel meevallen.

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 15:39

Met die Fransen.

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 15:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Hiske Versprille, zelfs al in haar Parooltijd, is zo iemand die rustig naar een gerenommeerd restaurant gaat met een veganistische tafelgenoot (m/v/x) en dan begint te zeiken dat gansch de keukenbrigade hun uitgekiende menu niet laat voor wat het is (probeer maar eens een restaurant rendabel te krijgen) om aan de meest buitenissige klantwensen te voldoen.

Wat mij verbaast is het jaloersmakende geduld van veel horeca-etablissementen: het menu staat vrijwel altijd in geuren en kleuren op het internet. Heb je allergieën en/of dieetwensen kun je ook van te voren even bellen en vragen of dat een probleem is.

Los van dat divagedrag: die Zeeuwse "crooner" met zijn zwarte geld zal me jeuken. Maar dat een tweesterrenchef op deze manier zijn reputatie op het spel zet: de recensie spreekt voor zich. Zelfs als thuiskok zet ik mezelf geen bedorven makreel voor. Of snij mijn groenten zelfs maar 2 dagen van te voren.

Ik kan me geen dure restaurants permitteren, maar de inspirerende video's en ideeën van onze beste koks zijn me buitengewoon dierbaar. Zeeland is daar terecht zeer toonaangevend in, Sergio Herman en Jannes Brevet. Mijn advies aan deze provincie: gooi je reputatie alsjeblieft niet te grabbel voor wat goedkoop sentimenteel "succes". Dat is namelijk wel heel erg Hollands.

Hetkanverkeren | 13-04-19 | 14:40 | 3

Ik ga graag en vaak uit eten, soms ook duur. En dan valt op dat duur niet altijd heel goed is. Of dat de reputatie van een chef-kok niet alles zegt. Daar loopt zo'n Versprille natuurlijk ook tegen aan. En blijkbaar was dat restaurant van onze Pascal matig. Dat mag ze schrijven, mits goed beargumenteerd.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 15:09

Ja, dat van die veganistische tafelgenoot kan ik me ook nog herinneren. Vond dat ook nogal overdreven gezeur. Kon niet eens klagen over de kwaliteit en ging daarom maar zaniken dat het niet origineel genoeg was. En dat stijltje van haar bevalt me ook niet: gewild grappig zijn met flauwe, gezochte beeldspraken. Denkt zeker dat dit "literair" is Kan best zijn dat dat restaurant ruk is, maar in plaats van een geestig stukje wordt het zuur gezeur. En dan heeft ze ook nog een dikke kont (van al dat vreten waarschijnlijk).

Argyronauta | 13-04-19 | 21:30

Blöf was/is een goeie band, maar de teksten lijken af en toe net op Rosetta's Stone: onbegrijpelijk en soms wat gekunsteld. De recensie is overigens wel vermakelijk, ook al is het de azijndbode. Spotief opvatten en doorgaan.

Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.

Geil Kippetje | 13-04-19 | 14:39

De lieverd heeft eerder in haar leventje Matthijs v. Nieuwkerk en "chef"kok Kronenburg al eens onder de loep gelegd. Mattie gooide 2 dagen later de deur op slot van z'n DWDD vreetschuur. Maar ja..... Matthijs en kritiek ……….

www.hpdetijd.nl/2015-12-04/het-parool...

demaup | 13-04-19 | 14:37 | 2

Alleen hierom is deze dame, waar ik nooit eerder van gehoord had (geen VK-fan), mij al direct sympathiek.

EefjeWentelteefje | 13-04-19 | 14:59

Een restaurant van Bløf en dan geen wilde møssels op de käärte? Da’s een misser eej!

Stormageddon | 13-04-19 | 14:37 | 1

Jij eet liever bruine bonen in jouw imaginaire leefomgeving?

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:40

Aan de andere kant is Blof afzeiken nooit verkeerd....

kat-de-kat | 13-04-19 | 14:36 | 1

Goed dat er Blog is dan.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 15:29

Zeker een afleidingsmanoeuvre om amsterdamse restaurants uit de wind te houden.
In een kwart van die gelegenheden lopen de ratten en kakkerlakken door de keuken.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 14:36 | 3

Hebben ze dan ongedocumenteerden als personeel rondlopen?

gestoptmetroken | 13-04-19 | 15:06

@Onbeblustekalk
Ach. Wat niet weet, wat niet deert.
Ook u krijgt meer 'smerigheid' binnen dan u denkt. (Smerigheid tussen aanhalingstekens. Want hee, zolang je er niet ziek van wordt, word je er alleen maar beter en sterker van. Meer weerstand. Al die hygiëne van tegenwoordig heeft een averechts effect op de volksgezondheid!)

VanBukkem | 13-04-19 | 15:13

@VanBukkem | 13-04-19 | 15:13:
Weerstand bouw je op in je jeugdjaren.
Jij doet alles tegengesteld dan je beweert en zal alles kapot koken en ontsmetten.

Ongeblustekalk | 13-04-19 | 15:26

Serveren ze ook Haagse Bløf?

Mr_Natural | 13-04-19 | 14:36 | 1

Alleen in 070.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 14:53

Foodtruck, streetfood...

Vroeger noemden we dat gewoon de patatkar en de Febo... Flikker toch op met je hipstertermen.

Desolator | 13-04-19 | 14:36 | 2

Ik erger me ook altijd aan die biologische handgesneden friet met schil die ze op festivals verkopen voor 2,5 muntje. Ik mis altijd het alternatief ‘normale friet’. Gelukkig hebben ze nog wel normaal bier.

Wim_Kut | 13-04-19 | 14:52

@Wim_Kut | 13-04-19 | 14:52: zeg dat niet te hard, er zijn genoeg hipsters die ook ineens bier denken te kunnen brouwen en dan met een ‘Malle Babbe’ komen, kompleet met jasmijn smaak en knoflook geur. En dan beledigd zijn als je het niet lekker vind, want het sneeuwvlokje heeft er naar eigen zeggen ziel en zaligheid in verwerkt. Jammer joh, als het niet te zuipen is, dan zeg ik dat.

Haringkoning | 13-04-19 | 16:37

Ongezien de tyfus voor Pascal

roy3573 | 13-04-19 | 14:36

Voor Zeeuwse begrippen is het een geweldig restaurant, maar ja, in Zeeland zijn ze dan ook gewend om bolussen te eten.

Mr_Natural | 13-04-19 | 14:35 | 2

burk!

Geil Kippetje | 13-04-19 | 14:40

Een bolus gevuld met gele room.
Smerig lekker!

Rest In Privacy | 13-04-19 | 15:19

Er was blijkbaar iets met het personeel die dag, voorgesneden spullen die er te lang staan..
"over alles goed nagedacht – maar als je vervolgens een team hebt staan dat alleen maar liefdeloos z’n stokoude mise en place staat af te draaien"...
Herkansing dus.

kloopindeslootjijook | 13-04-19 | 14:34

Wat verwacht je dan van zo'n [strike]kwaliteitskrant[/strike] azijnbode ?

Wijze uit het Oosten | 13-04-19 | 14:29 | 4

Je leest die krant niet eens, Wijze. Types als jij komen niet verder dan het plaatselijke sufferdje.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 14:58

@Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 14:58: Helaas, Kluifje, helaas... Ook de Volkskrant staat op het dagelijkse repertoire. Je moet toch weten wat er aan elke zijde van het spectrum geschreven wordt, niet ?

Wijze uit het Oosten | 13-04-19 | 15:08

@Wijze uit het Oosten | 13-04-19 | 15:08: Ok, dat is een goede houding, vind ik.

Kuifje-in-de-EU | 13-04-19 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een vernietigende recensie. Dan kun je de tent wel sluiten

pibasso | 13-04-19 | 14:29 | 1

Ben je gek, die drie grachtengordel sukkels die het lezen voelen zich toch al te goed om zo ver af te zakken.

captainobvious | 13-04-19 | 20:03

Zou ze nog op de foto zijn gegaan met de kartonnen Edwin & Pascal?
“Die Pascal smaakt naar kartonne!”

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 14:29

Het eten is dus net zo onbegrijpelijk als zijn teksten. En nu verdenk ik mosterd met de gouden pen in de bibliotheek de tekstschrijver van Bløf te zijn.

Wim Venijn | 13-04-19 | 14:28

Zonder in het restaurant geweest te zijn, lijkt me dat de VK dit keer een prima stukje heeft gepubliceerd.

L. Vis | 13-04-19 | 14:27

Tja, onze handel heeft "Zoutelande" (... is Frankfurt Oder, Duitse hit 2011) al 6 jaar geleden aangeboden aan die Zeeuwse "helden", toen waren ze nog vol aan het "blöffen"(lees andere handel) dat hij niet kan koken was direct al duidelijk aan zijn vrouwtjes, vega vega vega

grindbak | 13-04-19 | 14:27 | 1

Doe dan het linkje erbij van die Duitse Einzelganger die in het ongewisse bleef. En let er ook vooral op dat de tekst woord voor woord gekopieerd is, en herschreven is om aan de rijmelarij te voldoen... www.youtube.com/watch?v=Mg3CdijJe24

Jos Tiebent | 13-04-19 | 15:48

Gratis tip van VanBukkem (die uit principe nooit zelf kookt): De beste prijs-kwaliteitsverhouding krijg je over het algemeen voorgeschoteld in die chauffeurscafé's slash wegrestaurants waar al die truckers zitten te vreten. Plus bijkomend voordeel: je hoeft nooit lang te wachten op je vreten, omdat die chauffeurs altijd haast hebben. Dat vind ik ook wat waard. Het vreten mag dan nog zo lekker zijn, als ik anderhalf uur moet wachten op mijn vreten dan heb ik al geen zin meer. Dan ben ik al aan mijn eigen bammetjes begonnen.

VanBukkem | 13-04-19 | 14:24 | 5

Mensen die hun maaltijd vreten noemen zijn geen knip voor de neus waard.

Wiezewalakristalix | 13-04-19 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat het er niet druk is geeft aan dat de recescent het bij het goede einde heeft.

Reagurend_Nijlpaard | 13-04-19 | 14:24 | 1

Zo en dat vanuit Egypte.

Trumme | 13-04-19 | 14:28

als het net zo smaakt als de muziek van Bløf klinkt dan zit je een paar dagen op de plee met sproeipoep

meso1 | 13-04-19 | 14:23 | 2

En een weeïge maag...

SterF... | 13-04-19 | 17:01

En een rauwe anus!

Humorousbff | 13-04-19 | 17:53

Als je iemand als Vinke - en die kan écht wel een beetje koken - achter je tent hebt staan, dan mag een recensie - welke recensie dan ook- niet eens in de búúrt komen van zoiets als dit. Of je nu uit Zeeland komt of niet.

bisbisbis | 13-04-19 | 14:18 | 2

Nou ja, die Vinke moet iets meer aandacht geven aan die friettent...

SterF... | 13-04-19 | 17:02

Eigenlijk is de recensie zelf erg grappig. Het heeft iets tendentieus, ongefundeerds en nodeloos kwetsends.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 14:13 | 2

Ja, je zou verwachten dat ze het hier wel konden waarderen.

Grote Smurf | 13-04-19 | 14:17

@Grote Smurf | 13-04-19 | 14:17:

Tsja, alleen het noemen van die landverraderskrant is daarvoor al genoeg. Jammer voor de stukjesschrijver maar ja dat collaborateurs niet goed vallen is eigenlijk ook geen nieuws...

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 14:32

Het gaat er niet om wat ze over je schrijven maar dat ze over je schrijven.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 14:11

Met "ik heb niks tegen Bløf – althans, niks meer dan het gebruikelijke" geeft Versprille aan dat Bløf niet haar smaak is maar dat er verder niets mis mee is. In tegenstelling tot dit restaurant dus waar kennelijk van alles mis mee is. Te bitter bier kun je niet goed praten met 'het is je smaak niet', laat staan tranige makreel. Hiske Versprille is een ervaren eetster die weet hoe zowel goed voedsel als goede drank smaakt en hoe je dat al dan niet voorgezet dient te krijgen. Zeker dus niet in een kotszak!
Ik vind vooral die op hun teentjes getrapte zeeuwen die er accuut een regionale kwestie van denken te moeten maken zuur.

jos verstoppen | 13-04-19 | 14:11 | 7

@jos verstoppen | 13-04-19 | 14:19: er stond ook dat het restaurant geinspireerd was op de foodtrucks. Volgens mij is dat wijf de persoon die het niet begrepen heeft. En jij dus ook niet.

FutherMocker | 13-04-19 | 15:05

@FutherMocker | 13-04-19 | 15:05: Wat dat wijf ook zei, en wat klopt, is dat ze bij foodtrucks alles voor je neus paneren en bakken. Als het via loketjes besteld moet worden heeft het dus niks meer met foodtrucks te maken.

Jos Tiebent | 13-04-19 | 15:44

@Dr_Johnson | 13-04-19 | 14:34: helaas is de kennis van het personeel meestal belabberd.
Ik vind bier proeven leuk maar er zit veel bocht tussen

Jacktheflipper | 14-04-19 | 11:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens mij is Blof een beetje de Erdogan van de Zeeuwen. Of ze zijn er tegen, of ze komen met een groep achter je aan als je wat slechts over ze zegt.

NaughtiusMaximus | 13-04-19 | 14:09 | 13

@ VanBukkem | 13-04-19 | 14:53
LOL, ja en er is nog de 3 gram regel. Men mag per aankoop niet meer dan 3 gram kopen.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 15:08

@Ce ca! | 13-04-19 | 14:51: Heb je in Veere geen coffeeshop?

Wiezewalakristalix | 13-04-19 | 15:15

@ Wiezewalakristalix | 13-04-19 | 15:15
Zover ik weet niet. Vooral niet met het huidige gemeentebestuur.
Er zijn er 2 in Goes en zover ik weet 1 in Vlissingen.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 15:21
▼ 10 antwoorden verborgen

Een pareltje, op deze rustige zaterdagmiddag in het zog van honger en verborgen verzadiging. Prachtig!

Stinkend_zadel | 13-04-19 | 14:08

Allemaal aardige tegeltjes maar wat als het nou echt niet te vreten is? Of is het slecht omdat het de Volkskrant is? Tss, lekker Joop niveautje weer.

Pedronegro | 13-04-19 | 14:06 | 1

Ja, Geenstijl gaat SJW. Niet de boodschap maar wie het zegt is alleen genoeg om het te veroordelen.

Grote Smurf | 13-04-19 | 14:14

"Eet bokking in een reddingsband"
Haha... ik moest lachen...

SterF... | 13-04-19 | 14:05

Tsja, restaurant recensies schrijven is een tricky business. Je moet m.i. voorzichtig zijn en twee keer goed nadenken voor je een restaurant, waar mensen een inkomen bij elkaar moeten verdienen, afkraakt.

De bekende restaurantgids "Lekker" was daar lang geleden berucht om, maar heeft - na m.i. terechte kritiek vanuit de branche - zijn leven gebeterd.

Mag je dan helemaal geen kritiek hebben en uiten? Natuurlijk wel, er gaan dingen wel eens mis, zowel bij de zwarte als de witte brigade, en dat mag je opmerken. Maar wat ik zeg, het tot de grond toe affakkelen zoals in het geval van dat restaurant uit het artikel, ja, het kán, het is nooit onmogelijk dat het echt heel slecht was, maar misschien zou je, voor je dat doet, toch nog eens een keer - zeg een maand later - er moeten gaan eten om te kijken of het een eenmalige misser was, of inderdaad iets structurelers.

Maar goed, het blijft lastig, dat weet ik ook wel.

Dr_Johnson | 13-04-19 | 14:05

Ook negatieve reclame is reclame. Aan de hand van een enkele recensie bepaal je niet of je ergens gaat eten. Zeker niet aan de hand van een recensie van de populistische courant.

El Rico Grande | 13-04-19 | 14:03 | 2

VK populistisch. Ok, weer wat geleerd.

Jos Tiebent | 13-04-19 | 15:39

@Jos Tiebent | 13-04-19 | 15:39:
Behoorlijk. Natuurlijk snap ik dat 'populisme' geheimtaal is voor 'rechts', maar dat is volstrekt onterecht.

Renkum0317 | 14-04-19 | 07:11

Ik heb niks/weinig met het oude repertoire van Blof (behalve Zoutelande). Normaliter zou ik er dan ook nooit gaan eten, maar nu wil ik deze mannen toch echt even een hart onder de riem steken onder het genot van een pittig en boterzachte kipsateetje met knapperige bruine frites en romige mayo. Succes jongens. Wat denkt dat opgeblazen sufferdje van de VK wel.

SugarCandyMountain | 13-04-19 | 14:03

Waar gaat dit over?
Recensies google je en dan lees je er meteen even meerdere en natuurlijk ook de reactie van daadwerkelijke klanten. Daarvoor kijk je toch niet in zo’n links stencilblaadje?

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 14:02

De Haagse bløf schijnt er erg lekker te zijn.

DSK | 13-04-19 | 13:59

Ach en wee, was Hans Auer er nog maar....

Zwezerik | 13-04-19 | 13:56

Hehehehe,

Recensies zijn een heerlijk genre. Het is sneu als het onderwerp ondermaats is, maar de leespret is dan des te hoger.

Wat het AD ooit gedaan heeft met de oliebollentest is schandalig, maar moet een medium slechte recensies weglaten 'want dat is lullig' en enkel goede dingen recenseren?

Diotima | 13-04-19 | 13:55 | 2

De AD testen waren altijd wel leuk om te lezen, van onderen naar boven, dat dan weer wel..

Wijze uit het Oosten | 13-04-19 | 14:19

Ik vond de haring recensies van het AD ook wel erg nuttig (ook van onder naar boven)

weggeterrorist | 13-04-19 | 18:58

Hiske Versprille - Even gegoogled op wie zij nu precies is. Nou: een dikke domme doos die meent dat je met moedermavo en een opleiding WordPerfect je boterham kunt verdienen door nuttige bijdragen te spuien over eten. En dat alles in de bezielende omarming van de Azijnbode.

gein_zörreg | 13-04-19 | 13:54 | 5

Miss V heeft heur sporen verdiend met de recensies in Het Parool
prima recensies mi. en goed verwoord
Lopen b*tchen dat iemand een dikke doos is lijkt me niet echt een steekhoudend argument
maar dat wist je (hopelijk) zelf al

Tobi | 13-04-19 | 14:43

@Tobi | 13-04-19 | 14:43: Net zoals dat je een magere kok niet moet vertrouwen lijkt mij een magere restaurant-recensent ook geen aanbeveling.

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 14:56

@Tobi | 13-04-19 | 14:43: What goes around comes around, vroegere steakhoudende recensies ten spijt.

gein_zörreg | 13-04-19 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarschijnlijk waren de pompoensoep en vegaburgers uitverkocht.. Volk die deze kudtkrant lezen, wil je sowieso niet in je tent.

Ommezwaai | 13-04-19 | 13:52

Als ze mosselen met friet en grote pilsen hebben gaan we er heen. Walcheren blijft bijzonder, echte Zeeuwen.

Cocorico | 13-04-19 | 13:52

Ik weet niet wat het is, maar mensen die mijn eten bereiden met geinkte armen. Het doet af aan mijn eetlust.

horsteknots | 13-04-19 | 13:51 | 7

@VanBukkem | 13-04-19 | 14:00: Hoe brakker de tent eruit ziet, hoe beter het eten vaak..... goede wijn behoeft etc.

Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:41

@Wienerschnitzel mit | 13-04-19 | 14:41:
Hee, hier thuis is het ook niet allemaal even hygiënisch.

VanBukkem | 13-04-19 | 14:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Als het niet te vreten is, dan is het niet te vreten....... P.U.N.T!

Fatwabuster | 13-04-19 | 13:51

Ik ben zeker geen fan van Blof, integendeel, maar van culinair recensenten moet ik ook niks hebben. Hee, mij een beetje vertellen wat ik wel en niet lekker moet vinden; flikker op zeg.
Over smaak valt niet te twisten, dat weten we allemaal. En dat is nou precies wat die culinair recensenten doen: twisten over smaak. En dan ook nog claimen dat ze er verstand van hebben. En een beetje neerkijken op mij omdat ik gek ben op de kant-en-klaarmaaltijden van de Jumbo, die ik overigens beoordeel met het rapportcijfer 8.
Mijn advies aan Pascal: Probeer niet wakker te liggen van die recensie.

VanBukkem | 13-04-19 | 13:51 | 5

@HogeNood | 13-04-19 | 14:29:
Is dat zo'n kant-en-klaar maaltijd waar je alleen nog alle groenten aan toe moet voegen?

Tobi | 13-04-19 | 14:39

Kant en klare Zuurkool en boerenkool van de jumbo. Overheerlijk!

guinnessdude | 13-04-19 | 18:46

Twisten over smaak gaat niet. Twisten over techniek, ouwe meuk en presentatie wel.
Ondanks dat ik de recensie zuur en behoorlijk op de man gespeeld vind, kun je kwaliteit prima beoordelen.

HA, BIER!1! | 13-04-19 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooit een recensie gelezen over een biertap automaat bij V&D lang geleden: ik nam een slok bier en het leek alsof iemand met een in hyenadrek gedrenkte dweil in m'n gezicht sloeg. En ook m'n partner keek alsof iemand net een roestig mes tussen z'n ribben had gestoken. /recensie. Geniale bierrecensie. Ook Volkskrant denk ik.

Dirrek | 13-04-19 | 13:51 | 3

Vind 'r geen bal an

vanBarchum | 13-04-19 | 14:40

Beeldend!

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 14:43

"gevoels-labels"... top! "Alsof ik een slok uit de badkamersifon van de daklozenopvang nam.." dat kaliber, altijd goed.

Bakschuif | 13-04-19 | 20:51

Als je terechte kritiek niet ter harte neemt zul je nooit beter worden. Kortom, vermijden dat restaurant.

FordPrefect | 13-04-19 | 13:49

Hiske schrijft best leuk zo te zien:

"‘Indisch pittig pretpakket’ staat erbij. Wat we krijgen is een prop papier, die we openvouwen. Verbijsterd bekijken we de inhoud. Het ziet eruit alsof de kat van Edwin Vinke zijn ontbijt te snel heeft weggeschrokt en Vinke het ongelukje vervolgens even in een papieren zak heeft weggemaakt. Ik heb nog nooit een gerecht voorgezet gekregen dat er zó uitzag alsof het al eens eerder was gegeten."

Een Burn in de Zeeuwse branding.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 13:46 | 2

Ik vind er echt niks aan
Als je hobby scrabbelen is ga dat dan doen
Gooi niet al je artistiek-literaire stijlfiguren eruit in een kutrecensie over een kutrestaurant van een kutzanger in een kutband

Hoewel

vanBarchum | 13-04-19 | 14:46

De recensie smaakt een beetje zuur.

BozePaarseMan | 13-04-19 | 13:46 | 1

Zeiken op bier uit fles, en hup, "klutrestaurant"

Zo Nederlands

vanBarchum | 13-04-19 | 14:45

Hiske, ik dacht dat het een vrouw was.

Nacho_Vidal | 13-04-19 | 13:44 | 2

Zo te zien heb ze tetten.

GekkeHenkieNiet | 13-04-19 | 14:01

Laatste zin van recensie was wel mooi:
'Ik ben blij dat ik hier ben. En niet meer daar'.

gestoptmetroken | 13-04-19 | 13:44

Wat een echt typisch volkskrantartikel weer. Het begint al lekker:
"ik heb niks tegen Bløf – althans, niks meer dan het gebruikelijke"
Oftewel, hij heeft wél wat tegen Bløf, en gaat er al vooringenomen naartoe.

Vervolgens zeikt ie over de smaak van een biertje uit fles, tsja, bestel dan niet iets wat je gewoon niet lekker vind. Dan zeiken over kraanwater - typisch Nederlands proletengedrag, hij wil een karaf met kraanwater op tafel, want ergens voor betalen, nee dat gaat de volkskrant te ver.

Zeikers die in een restaurant om een karaf kraanwater vragen, dienen 3 keer daags een nekschot te krijgen.

Voor wat betreft de beoordeling.. ik denk dat met de oliebollentest, en de haringtest, voldoende is gebleken wat er moet gebeuren om een goede recensie te krijgen van deze krant. Dan moet het kraanwater in karaffen gratis zijn, en je de krant een leuk bedrag betalen.

FutherMocker | 13-04-19 | 13:44 | 7

Zelf de bedrijfsleider?

De echte Stolwijker | 13-04-19 | 15:25

Gierigheid van wie? Kraanwater moet gewoon op tafel staan.

miko | 13-04-19 | 19:46

Hoi Pascal!

captainobvious | 13-04-19 | 19:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Mocht ik Middelburg weer eens aandoen ga ik daar eens een traditioneel prakkie halen.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken