Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Hoger beroep van doodrijders Walter van Wijngaarden & Casper van Wijngaarden

Daar hebben we de meest onhebbelijke Nederlanders OOIT weer.

Walter van Wijngaarden uit Loosdrecht en zijn zoon Casper van Wijngaarden uit Loosdrecht, twee over het paard getilde sukkels die voordat ze gingen autoracen op de openbare weg in ieder geval niet vergaten te tanken - weliswaar niet aan de pomp maar in de kroeg. Walter en Casper waren met een dronken straatrace ("raketsnelheden", tot 200 km/h) verantwoordelijk voor de dood van de negentienjarige Fleur. De twee (van wie de een inmiddels zijn eigen bokaal heeft) gaan, net als het OM, in hoger beroep tegen hun flutstrafje. Ja, het is hier een rechtsstaat en ja, dat is zeer zeker een recht dat ze hebben. Maar Walter en Casper hebben met hun gelieg, gedraai, verdraaien van feiten, beschuldigen van getuigen, misbruiken van dooie moeders, aanklagen van werkgevers die niet in verband gebracht willen worden met moordenaars, complotdenken en mislukte halfbakken vluchtpogingen heel Nederland en met name de familie en nabestaanden van Fleur ZÓ extreem hard dubbel en dwars in het gezicht gespuugd, dat je deze twee totale weggooiers en verspillingen van zuurstof weinig anders gunt dan een leven lang ellende, verdriet en met blote voeten stappen op blokjes Lego. Weet u nog dat Walter en Casper een onderzoek wilden naar het rijgedrag van Fleur want 'medeschuldig'? Dit zijn geen mensen, dit zijn monsters. Livetweets na de klik bij Tante Sas, wij zijn effe in onze mond kotsen.
UPDATE: De twee die eerder nog de barkeeper de schuld gaven van 'te veel alcohol in het glas gieten' hebben een nieuwe tactiek. Dat van zielig slachtoffer. Hui-len.
UPDATE: Eis in hoger beroep tegen Walter is gelijk aan de veroordeling van de rechtbank. Eis tegen Casper is zwaarder dan het vonnis \o/
UPDATE: Uitspraak 26 april.

Zielig man!

Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

"Knoop je jas dicht, doe een das om, was eerst je handen. Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden. Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden. Stel je netjes voor, eet zoals het hoort, en zeg U! U! U!"

De gedachtegang van dit soort moordenaars: Ik moet conform wat van me verwacht wordt netjes zijn en in de pas lopen. Oh nee, doe ik toch maar niet, ik zet me af en hou een straatrace....

"Ik doe de dingen die ik doe met m'n ogen dicht......."

Gedachtekronkel van Walter en Capsper van Wijngaarden....

Dat tot de dood leidde van Fleur....

KwestieVanBalans | 13-04-19 | 04:48 | 1

Oh ja, ff duiden (wel zo duidelijk!): Pa & zoon. Pa is de zoon van.... Oftewel, als je deze songtekst "Pa" van Neder-beat groep Doe maar doorneemt, zie je het in deze context. Namelijk dat zoon Casper doet wat van hem verlangt wordt, en zijn Pa Walter achterna loopt. Walter op zijn beurt... "ik doe de dingen die ik doe, met mijn ogen dicht". Trek dit psychologisch door: zo vader, zo zoon. Pa had een trauma door zijn pa, en geeft dit door op zijn zoon. Hai Dr.Phil!

KwestieVanBalans | 13-04-19 | 04:55

1 ding: Hier in de woonkamer is er erger 'gelynched'.
Joris-werk, zeg maar.

Ps en dat was voordat we wisten van 5x eerder.

Kleine_Deugniet | 12-04-19 | 21:46

Stel je voor je hoort ooit de stem van de piloot het volgende zeggen:
"Dames en heren, namens de captain Van Wijngaarden heet ik u vanaf de cockpit hartelijk welkom op de vlucht met de PA 18 Piper Super Cub". Dan is dat toch het moment om die vent, zonder microfoon voor je een pest klap te geven en via zijn schouders het toestel te verlaten?

F. Jacobse | 12-04-19 | 20:01 | 1

Je zou tamelijk dom bezig zijn als je in een Piper de piloot er uitgooit, of je moet er een heilig vertrouwen in hebben dat je na een paar keer MS-FS een toestel veilig aan de grond krijgt.

brekebeen | 12-04-19 | 21:54

Dit lijkt mij vrij eenvoudig. Als je al 5 keer gepakt bent met alcohol, en dan iemand doodrijd, dan is het moord met voorbedachte rade, dus levenslang + TBS.

Ja maar het was een ongeluk. Nee. Als je al zo vaak gepakt bent, is het geen ongeluk meer. Ja maar hij wilde niemand vermoorden. Als je al zo vaak gepakt bent, dan doe je het dus heel erg veel en heel erg vaak, en ben je er wel degelijk gewoon op uit om mensen dood te rijden.

Het is de generatie. Als mijn vader zaliger met meer dan 2 drankjes op achter het stuur wilde (wat ik al teveel vind), pakten we gewoon z'n sleutels af. Dát is normaal gedrag en een normale vader/zoon relatie.

FutherMocker | 12-04-19 | 19:07 | 3

Moord met voorbedachte rade bestaat niet. De voorbedachte rade, kalm beraad en rijp overleg, zit al opgesloten in het woord moord.
Door een gelouterd crimineel heb ik mij ooit eens laten vertellen dat hij gemiddeld een op de tien keer gepakt werd. In zijn branche. Maken we de vertaalslag naar deze verdachte dan zou hij dus al ongeveer vijftig 50 keer onder invloed van alcohol hebben gereden.
Ik hoop dat de politie/OM een artikel 130 www 1994 procedure tegen hem beginnen. Misschien is hij dan wel op die manier zijn rijbewijs duurzaam kwijt.

F. Jacobse | 12-04-19 | 19:50

Walgelijk soort 'plebs' met het vooringenomen idee dat ze boven de wet staan, wat te denken van die 'parel-ketting' trut Moeke Knoops die dan durft te zeggen dat de beide amoebes met de nek worden aangekeken in Loosdrecht; ben je nou echt een overgelukkig ei, of maken de tarief-uren facturen je zo soppend blij; duffe broedkip.

Nicolas1954 | 12-04-19 | 20:18

@F. Jacobse | 12-04-19 | 19:50:
veroordelen op vermoedens... zal niet lukken. Verder staat nergens de aard van de eerdere overtredingen, dat zou bijvoorbeeld ook kunnen gaan om betrekkelijk lage overschrijdingen, en dan is 5 keer in totaal 17 jaar niet veel.

brekebeen | 12-04-19 | 21:50

Volgende ergermoment: 26 april half twee.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 18:27

Reeds 5x dronken tegen de lamp gelopen, en dan nu iemand doodrijden.... wat ben je dan een ENORME klootzak!!

Wienerschnitzel mit | 12-04-19 | 18:20

Terecht dat hij zijn baan kwijtraakt. Je wilt niet gevlogen worden door zo'n figuur zonder verantwoordelijkheidsbesef.

Rest In Privacy | 12-04-19 | 17:58

Ik zei nog zo:'Niet lynchen!' Mja, toch doen he...

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 17:12

"Op GeenStijl werd hij ,,gelyncht", zegt Carry Knoops. Vrienden haakten af, en zijn baan als piloot bij Transavia raakte hij kwijt. Hij vond een nieuwe baan in het buitenland, betrok een nieuwe woning, maar de werkgever haakte op het laatste moment af" Ah......, wat zielig....

brutus68 | 12-04-19 | 17:10 | 4

Je kunt je natuurlijk ook afvragen of de vertoningen hier, tamelijk regelmatig, niet wat erg over the top gaan. Wat hier nogal eens vertoont wordt heet ook wel eens "trial by internet". Als alleen daardoor al de straf lager uitvalt, mogen jijzelf en een hoop andere mensen zich dat zelf aanrekenen. Ik vermoed overigens dat het voor de rechter geen rol speelt, maar wel voor de aanklager.

brekebeen | 12-04-19 | 22:01

@brekebeen | 12-04-19 | 22:01: alsof mensen onderling met familie/vrienden/collegas nooit dingen zeggen die op twitter of gs wel worden gezegd? Of in een AFA demonstratie..

Een Tbs'er die tbs't, een 5x gepakte drankrijder die iemand doodrijdt, met drank.

Ik vind het terecht dat over sommige dingen ophef is of wordt veroorzaakt.

In dit geval: 'ik ben als de dood dat..' 'ik leef elke dag nog met..'.

Tsja, je zou daar maar als nabestaande naar moeten luisteren....

Kleine_Deugniet | 12-04-19 | 23:47

@brekebeen | 12-04-19 | 22:01: Dat zou betekenen dat de facto een website als geenstijl de strafmaat bepaalt. Wanneer je rechtsprofessionals hebt met dergelijke ideeën over de inrichting van een rechtsstaat wordt het tijd om de tent te sluiten.

Mazzelstof | 13-04-19 | 07:46
▼ 1 antwoord verborgen

IATA, LVL NL en alle andere luchtvaartmaatschappijen, lezen we even mee?

[Piloot] Zoon Casper van W.voelt wel degelijk mee met het leed van de familie van #Fleur. Ook de gevolgen voor hemzelf waren groot, zegt Carry Knoops. Hij had een keer "een wegraking met bewustzijnsverlies", zegt de advocate.

Deze knuppel mag nooit meer achter de stuurknuppel, want hij valt spontaan flauw. twitter.com/SaskiaBelleman/status/111...

Feynman | 12-04-19 | 17:08 | 1

Hij had al een nieuwe baan las ik, maar de werkgever is dus kennelijk afgehaakt.
Kennelijk leest ook Air Foe-Jong-Hai GS!

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 17:23

En we worden genoemd. Bijna mede-dader. Bedankt Knoops!

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 17:08

Dat briefje (klik op flutstrafje) van F.J.E. Hogewind heeft ook niet echt geholpen. Plusje voor Geenstijl.
Zou Frederik ondertussen een cursus internet gevolgd hebben? Correcte linkjes creëren is ook best wel heel lastig namelijk.

Boris die Sauertopf | 12-04-19 | 16:58

Dus het OM eist eerst 5 jaar voor de vader en 5 jaar rijontzegging. De rechtbank geeft 4 jaar voor vader en rijontzegging.

In het hoger beroep eist het OM nog maar 4 jaar voor de vader (+ rijontzegging).

Waarom gaat het OM mee met het vonnis van de rechtbank? Gelooft het zijn eigen verhaal niet? Of is het: we eisen 5, hij krijgt 4. Dan eisen we 4, krijgt hij 3. Gaat de vader daarna nog naar de Hoge Raad en vervolgens het Europese Hof. In kader van de mensenrechten wordt hij dan over een paar jaar vrijgesproken, wegens media-aandacht.

Rechtspraak in Europa: de dader is ook een slachtoffer.

SamV | 12-04-19 | 16:43

170 waar 50 is toegestaan en dan vraagt een advocaat vrijspraak voor roekeloos rijden. Serieus? Van roekeloos rijden is bij de familie Knoops pas sprake vanaf 300 kilometer per uur?

wapster | 12-04-19 | 16:02 | 3

Je snapt kennelijk niet wat de taak van een advocaat is?

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 18:35

Ja luister het zijn natuurlijk wel de "Knoopjes" aka Jut & Jullie van de bef-club; met heerlijke tarief-uurtjes en ach ze komen er mee weg; gewoon vrijspraak eisen is hun standaard repertoire tegen standaard tarief; bij hoge uitzondering geven ze bonuskorting net zoals bij Marco Kroon want die eerste zaken leverden hun toch al € 250.000,00 / € 300.000,00 op en van Wijngaarden betaald graag zolang hij maar niet de petoet in hoeft....

Nicolas1954 | 12-04-19 | 21:50

Voor 5e keer onder invloed rijden? Dan hoor je de test van je leven toch in een gesloten TBS kliniek?

Jan, Leiden | 12-04-19 | 15:43 | 6

Een levenslange rijontzegging wegens drankverslaving.. Dit heerschap heeft uitstekend aangetoond dat hij zonder enige scrupules met drank achter het stuur gaat zitten. Meneer heeft geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel, meneer is een gevaar op de weg die het niet afleert.
Voor de keren dat hij is gepakt met alcohol staan er honderden keren tegenover dat dit niet is gebeurd.
Sorry, zei ik meneer? Ik bedoel doodrijdende paardelul.

donkieshot | 12-04-19 | 18:27

@donkieshot | 12-04-19 | 18:27:
Gelukkig ben jij geen rechter, je zou doorlopend gewraakt worden en er zou aan de lopende band hoger beroep tegen onwettige vonnissen worden ingesteld.

brekebeen | 12-04-19 | 22:05

Waar staat dat in de wet?

brekebeen | 12-04-19 | 22:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer dat hier in Nederland niet de doodstraf bestaat! Dat gun ik die twee van harte.

Godfried de Bouillon | 12-04-19 | 15:22

Nu vergeet ik die namen echt nooit meer.

Baron Clappique | 12-04-19 | 13:51

Elke keer als deze twee klootzakken met een nieuwe kutsmoes op de proppen komen, de strafeis verdubbelen en opleggen. Net zo lang tot ze eindelijk hun gore bek houden.

Dr_Johnson | 12-04-19 | 13:46 | 1

U laat zich echt als een heer uit...

brekebeen | 12-04-19 | 22:07

Zoals mevrouw Belleman het zegt je zou bijna gaan lachen maar daar is deze zaak veel te triest voor.
Maar ik hou mijn hart vast. Ze hebben sorry gezegd en Nederlandse rechters kennende.

Jacktheflipper | 12-04-19 | 13:38 | 1

mevrouw Belleman geeft gewoon objectief weer wat er gezegd wordt. Ik zie de humor niet...

brekebeen | 12-04-19 | 22:08

Belachelijk dat ze überhaupt nog straf kunnen krijgen. Ze zeggen toch sorry? Ik zou nu zo weer een borrel met ze kunnen drinken. Althans, niets in mij gelooft dat ze een borrel zouden afslaan, ook niet als ze zich dan weer niet houden aan het opgelegde rijverbod.

WodieBlumensind | 12-04-19 | 13:34

Ha, die Casper: van 100 uur schoffelen naar een jaar bukken voor Bubba!

kommabijmebinnen | 12-04-19 | 13:25 | 3

Zo ver is het nog niet.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 13:26

@Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 13:26: Nou, de eis is in ieder geval verhoogd.

kommabijmebinnen | 12-04-19 | 13:29

@kommabijmebinnen | 12-04-19 | 13:29: Valt mij toch tegen dat het OM uitsluitend in hoger beroep is gegaan om de zoon zwaarder te straffen. De AG geeft zelf al aan dat de eis voor de vader best hoger had gekund. Ik zie in deze zaak geen verzachtende omstandigheden en ik hoop dat de rechter dat ook zo ziet.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 13:32

Deze mensen moeten aan de hoogste boom opgehangen worden. Dit is uitermate dom, aanmatigend en onverantwoord gedrag. Het gedrag in de rechtbank is nog triester..

Het enige wat me wel stoort in deze discussie is die term 'straatracen'.

Racen doe je op een circuit, daar zijn marshalls, een race directeur, minimaal één steward en er zijn duidelijke spelregels. Dat is omdat het een sport is..

Tijdens races moet de coureur zich gedisciplineerd gedragen, anders gaat ie er of 'af' of mag de persoon in kwestie de walk of shame naar de wedstrijdleiding maken na de race en daar bestraft worden.

Een race is een goed georganiseerd geheel waar deze 'straatrace' benaming een link naar legt die volslagen onjuist is en de racerij bedoezeld.
Niet ok.
Noem het dan gewoon onverantwoordlijke kutgedrag, elkaar opjagen etc. maar het heeft absoluut niets met racen te maken!

DatInternetDingetje | 12-04-19 | 13:22

Walgelijke @/&:@:&/)-€"¥\$\$ gasten!!!

Lorejas | 12-04-19 | 13:04

Wat zal die rechter, die verzuimd heeft om die gast nadat hij voor de 5e keer betrapt was op rijden onder invloed, zijn rijbewijs voor altijd in te vorderen, tegen zijn vrouw gezegd hebben toen hij hoorde van het doodrijden van die jongedame?; Nou ja, zeg , ik dacht echt dat hij dat niet meer zou doen?!

canis lupus | 12-04-19 | 12:52 | 4

5 keer betrapt worden is 500+ keer onder invloed rijden. Hoe vaak moet je gepakt worden om je rijbewijs te verliezen? Nu is Fleur het onschuldige en zinloze slachtoffer maar anders was het een andere keer helemaal mis gegaan. Vier jaar is inderdaad veel te weinig.

Frits de Vriez | 12-04-19 | 14:05

@Frits de Vriez | 12-04-19 | 14:05:
Aparte theorie... die 500+, kun je dat bewijzen? Of aannemelijk maken?

brekebeen | 12-04-19 | 23:29
▼ 1 antwoord verborgen

Eeuwig opsluiten deze mafkezen!

Het Noorden | 12-04-19 | 12:32

Zo teleurstellend dat het nooit de drankrijders zelf zijn die dood gaan of gehandicapt raken bij de ongelukken die zij veroorzaken

Capt. Iglo | 12-04-19 | 12:15 | 2

misschien wel juist omdat ze dronken zijn want ik heb weleens gehoord als iemand bijvoorbeeld dronken van de trap afvalt dat 'ie dan meestal ook niets breekt omdat ze zich niet verzetten, nuchter breek je van alles dus tsja... maar je hebt wel gelijk dat dit teleurstellend is.

pino2 | 12-04-19 | 12:25

@pino2 | 12-04-19 | 12:25:

Correct. Mensen die dronken crashen lijken er beter vanaf te komen dan mensen die nuchter zijn.

Jvanderlinde.net | 12-04-19 | 13:48

Men heeft het nu wel steeds over die twee waardeloze amoebes van van wijngaarden. Ik sta liever stil bij het onmenselijke leed en verdriet van de ouders van Fleur en hoe een ieder van ons door het absurde, agressieve rijgedrag van onnozelen zo uit het leven gerukt kunnen worden, met de wetenschap dat de daders van deze "aanrijdingen" van het OM wat perkjes mogen gaan schoonprikken.

thephysicist | 12-04-19 | 12:09

Preventief ruimen zou ik zeggen met dit soort beesten!

BigShow | 12-04-19 | 12:08 | 1

Helaas is het niet preventief ruimen in dit kader. Het leed is al geschiet.

Sjompie | 12-04-19 | 15:09

Laten we vader en zoon van W. maar inzetten als levende crashtest dummies, niks aan verloren.

Ad1617 | 12-04-19 | 11:56 | 1

Zoon mag wat mij betreft wel fungeren als proefkonijn voor de 737-MAX, mocht dat ding weer vliegwaardig worden geacht.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 11:59

Je zou toch bij het RDW werken en de mogelijkheid hebben om beide heren hun rijbewijs ongeldig te verklaren wegens ongeschiktheid. Hoe mooi is je leven dan...

42 | 12-04-19 | 11:47 | 2

RDW gaat niet over rijbewijzen...

brekebeen | 12-04-19 | 15:04

RDW???

Wienerschnitzel mit | 12-04-19 | 18:22

Als je willens en wetens bezopen in een motorisch wapen stapt (want dat is het dan geworden) dan ben je wat mij betreft schuldig aan moord.. niets meer en minder.

Ik hoop dat deze 2 wezens wegrotten in hel en nooit maar dan ook nooit meer een stap in vrijheid mogen zetten.

nu1969 | 12-04-19 | 11:46 | 1

Het was niet willens en wetens, en van kwade opzet was ook geen sprake. Dat ze nooit meer een stap in vrijheid mogen zetten gebeurt dus niet, zo zit de wet niet in elkaar.

brekebeen | 12-04-19 | 22:12

Respect voor de vader van Fleur. Ik had ze allang aangevlogen.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 11:37

Walter van wijngaarden is al 5 keer eerder beboet voor rijden onder invloed. Het softe systeem faalt voor de honderdste keer.

barrypaffert | 12-04-19 | 11:35 | 2

Toch raar dat bij piloot Casper er geen alkoholtest is afgenomen.

Trumme | 12-04-19 | 12:31

Dit zijn de twee mannen waardoor ik een paar jaar geleden radicaal en blijvend van mening ben veranderd over de herinvoering van de doodstraf.
Voor.

De echte Stolwijker | 12-04-19 | 11:27 | 1

Ook nog als u door een rechterlijke dwaling, tunnelvisie van de speurneuzen of anderszins zelf aan de hoogste boom wordt geknoopt ?

A.S. Perien | 12-04-19 | 11:40

Ah, Casper vond dat hij na een paar glazen alcohol nog wel achter het stuur kon. Mag deze man nog steeds vliegtuigen besturen?

Goldfinger | 12-04-19 | 11:25 | 7

@BakkerHenk | 12-04-19 | 11:40: Tja, een piloot die zich wel bewust is van te hard rijden (176km/u door de bebouwde kom) maar zich niet bewust is hoe hard dat dan daadwerkelijk is... Dan heb je ook wel een inzicht van een borrelnoot en ben je het besturen van een vliegtuig vol mensen niet waardig.

Sjompie | 12-04-19 | 15:18

@EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 11:53:
Je vergist je, die had hij gewonnen, en toen is er een afkoopsom overeengekomen omdat door verstoorde arbeidsverhoudingen beide partijen een voortzetting van het dienstverband niet zagen zitten.

brekebeen | 12-04-19 | 22:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Sas, die is ook niet op haar mondje gevallen. Genieten!

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 11:07

Wat is die Walter een onvoorstelbare grafhond

burgertime | 12-04-19 | 11:05

Voor het leven rijbewijs afnemen en 5-10 jaar voor dood door schuld. Straf moet pijn doen want zij hebben vreselijk pijn veroorzaakt bij de ouders en gezinsleden van Fleur.

Eendragtmaaktmagt | 12-04-19 | 11:03

Heb ik nou goed begrepen dat hij van de eerste rechter al de maximum straf heeft gekregen? En kan het nu dus alleen maar hetzelfde of minder worden?

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 11:03 | 1

Dat hangt af van wat er bewezen wordt. De rechter in eerste aanleg achtte dood door schuld bewezen, en daar staat inderdaad maximaal 4 jaar voor.
Is het Hof echter van mening dat doodslag bewezen is - aannemende dat het OM dat ten laste heeft gelegd - dan kan de straf alsnog naar de max van doodslag, en dat ligt een heel stuk hoger.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 11:57

Soms lijkt het dat het 'Rechts-staat' heet omdat recht wordt gel*ld wat krom is.
Waarom die rechtenstudie 4 a 5 jaar duurt?? Zo lang kost het om elk gechtvaardigheidsgevoel eruit gebeukt wordt.

Zo... dat is mijn eerste, emotionele reactie.
IK zou in vele gevallen niet in de schoenen van een rechter willen of kunnen staan; er zitten zooooo enorm veel kanten aan wat rechtvaardig is.
'Moorden is slecht en moet bestraft worden'........ ja...... maar wat als degenen die vermoord zijn terroristen waren? Of verkrachters?

klimgek | 12-04-19 | 11:03

Die Casper van Wijngaarden is ONSCHULDIG. Echt. Dit is er gebeurd: hij is piloot, en als je met een vliegtuig met 167 km/u minder dan 100 meter of zo boven de grond vliegt, schalt er "TERRAIN! TERRAIN!" uit luidsprekers en knipperen er heel felle lampjes. Bij een Porsche gebeurt dat niet. Hij heeft zich gewoon vergist in het voertuig! Vergissen is menselijk en dus geen dood door schuld, toch?

Brou Is Back | 12-04-19 | 10:51 | 2

Die Casper reed in de Mini.

utrechtsevogel | 12-04-19 | 11:32

Krijgen strafvermindering want GS pakt ze te hard aan, markeer mijn woorden.

Super Vaagstra | 12-04-19 | 10:43 | 1

Ja hoor, die rechter heeft echt tijd om de comments op GS te lezen en daar zijn oordeel op af te stemmen. Als u echt denkt dat GS zo'n enorme invloed heeft, waarom heeft u dan geen kroontje? Uw woorden zijn bij deze weggegumd.

elfenstein | 12-04-19 | 10:56

Tot nu toe ligt het allemaal aan de ander, dat soort lieden heeft alleen oog voor eigen leed.

spamzuiger | 12-04-19 | 10:42

En dan ook nog durven te stellen dat de barman teveel alcohol in de glazen heeft geschonken. Er is geen enkele barman die dat doet, eerder te weinig dan teveel.
Het zijn gewoon twee idioten die denken dat ze alles ongestraft kunnen maken, hoogmoed komt voor de val.

pino2 | 12-04-19 | 10:39 | 5

@warriorprincess | 12-04-19 | 10:45:
Ik heb nieuws voor u:
Alcohol is voor niemand goed, wel lekker, maar niet goed. Onder een topic als deze lijkt me dat evident. Bovendien is het in bovenstaand anecdotisch verhaal zelfs m'n eigen fles die mijn goede maat de barman hanteert. Die heb ik 'm namelijk gegeven om te proberen in de baco's in z'n kroeg. Nee, ik ga u niet verklappen wát voor rum dat is, heel misschien komt u nog wel eens in die bewuste kroeg en kan u het wonder zelf ervaren.

elfenstein | 12-04-19 | 11:09

ik ben een tijdje geleden gestopt met drinken. Ik heb niet het gevoel dat ik nu iets mis en ik voel me er beter bij.

GoedenMorgenDezeMorg | 12-04-19 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Staat er nou serieus een reclame over 'slagen voor je rijbewijs' bij dit artikel? Lekker empathisch die algoritmes ...

Tooibooi | 12-04-19 | 10:35 | 4

Klaag liever bij de maker van de reclame.

Diotima | 12-04-19 | 10:52

Dat vindt ik wel grappig, zegt mijn zieke ik.

Gaffelzak | 12-04-19 | 11:00

Adblockje doen? Premium worden en klaar mee zijn? Accepteren dat de wereld een shithole vol reclame is die je niet wil, niet kan negeren en die bij tijd en wijle wel heel wrang om de hoek komt zetten? Ik zou premium worden, als ik u was. I did.

elfenstein | 12-04-19 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we hopen dat in hoger beroep de straf nog hoger gaat uitvallen wegens het zwaar beledigen van slachtoffer, de familie en rechters en een onderzoek opleggen om na te gaan of er geen genenpersoonlijkheidsstoornis opspeelt, zoals narcisme persoonlijkheidstoornis. TBS erop want dit gaat geheid nogmaals gebeuren omdat ze immers niet willen en mogelijk kunnen inzien dat ze zelf het gaspedaal hebben ingedrukt.. waardoor een jonge vrouw uit het leven is gerukt.

fikkieblijf! | 12-04-19 | 10:34 | 2

Tja, en sinds de moord op Anne Faber weten we allemaal dat psychopaten in de TBS veilig uit de maatschappij zijn verwijderd...

Brou Is Back | 12-04-19 | 10:53

@Brou Is Back | 12-04-19 | 10:53: Die is dus nu wel tot 28 jaar en TBS veroordeeld. Maar dat kom je in de regel wat minder snel tegen dan sensationele berichten.

brekebeen | 12-04-19 | 22:55

Ze waren niet bewust van de hoge snelheid. Joh dat krijg je als je dronken achter een stuur kruipt.

Noppies | 12-04-19 | 10:33 | 1

Precies! Maar zelfs met een dronken kop moet je het verschil merken tussen 50 km/per uur of ruim 160 km/per uur. Met zo'n snelheid moet het wel verkeerd gaan, Fleur had die raketten nooit kunnen verwachten op zo'n dijk. Arm meisje! Sterkte voor de nabestaanden.

pino2 | 12-04-19 | 10:42

Racen gelijk roekeloos en stomdronken drie keer de maximumsnelheid niet? Het OM en Hof hebben een lesje natuurkunde nodig. Een object dat drie keer zo hard gaat, heeft negen keer zoveel kinetische energie.

Als je dronken in de auto stapt neem je willens en wetens een risico. Vink dat gewoon af als roekeloos. Zelfde met deze snelheden op zo`n dijkje. Je weet dat half Nederland zonder verlichting lam rondfietst op dat tijdstip, en als die pubers geven een hoop krassen op je kap.

Knip bij vader en zoon die ballen er maar af, dan hoeven ze hun penis niet meer te verlengen met hun rijstijl.

Feynman | 12-04-19 | 10:32 | 3

Oef, hard maar oh zo juist.

Stuitend, die krokodillentranen die de heren ineens lijken te plengen.
Mag hopen dat de rechters er niet intrappen.

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 10:34

Als je met drank op achter het stuur gaat zitten en gaat rijden is dat moord met voorbedachte rade dus levenslang de bak in.

Jan70 | 12-04-19 | 13:13

@Jan70 | 12-04-19 | 13:13:
Waar staat dat in de wet? Oh, je vindt de wet niet in je onderbuik, hint...

brekebeen | 12-04-19 | 22:24

Soms zou je de sharia wensen. en die twee tot de kop in een kuil graven en dan stenigen.

DanBilzerian | 12-04-19 | 10:31

Geen goed woord voor over.

Muuke | 12-04-19 | 10:31

Porsche onder de kont en heeft nog nooit 167 km/h gereden. Nuff said. Leugenaar met de hoofdletter L van Lowlife bijv.

Kladderadatsch | 12-04-19 | 10:27

Ze hebben oprecht spijt. Spijt dat ze gepakt zijn.

2voor12 | 12-04-19 | 10:27 | 2

Nu hebben ze spijt jaja maar bij elke eerdere zitting hebben geprobeerd Fleur de schuld te geven.
Van deze spijt geloof ik 0,0%

Jacktheflipper | 12-04-19 | 19:20

@Jacktheflipper | 12-04-19 | 19:20:
Heeft de advocaat gedaan. Er zal wel een reden zijn dat ze die van de dijk af hebben gegooid en een andere hebben genomen.

brekebeen | 12-04-19 | 22:26

Hebben gewoon geen enkele schaamte, geldt ook voor de advocaat. Nee hebben ze, ja hopen ze.

jos verstoppen | 12-04-19 | 10:24 | 12

@Brou Is Back | 12-04-19 | 10:41:
Vaak wel. Domvolk heeft juist de meeste behoefte aan een goede advocaat. Zelf snappen ze er helegaar niks van, soms niet eens waarom er toch zoveel dooien liggen rondom hun plaats delict. Dan is het toch fijn dat een professional ze helpt in een moordkuil van intelligentie, scherp gesneden advocatentongen en boeken die dikker zijn dan de wehkamp catalogus.
Rechters zijn nog weer een geval apart, sommigen daarvan worden zelfs aangeduid als zijnde activistisch, een zeer kwalijke zaak in het recht. Doe gewoon je werk, veroordeel criminelen en totaal uitschot zoals deze twee doodrijders. Activistisch wezen doe je maar in je vrije tijd, in de rechtbank verwachten we harde faire straffen.

elfenstein | 12-04-19 | 10:53

@elfenstein | 12-04-19 | 10:40: Wat een slap gelul man. Zat betreffende pauper in dit verhaal volgens jou niet achter het stuur dan? De rechtstaat is er om recht te borgen. Hogere beroepen zijn er om je onschuld alsnog te kunnen bewijzen, ze zijn niet bedoeld als lot in een loterij in de hoop je gerechte straf te ontlopen. De paupers in dit verhaal kennen geen enkele schaamte en hun advocaat evenmin. Ik weet dat het zijn werk is, wij weten echter niet in hoeverre hij zelf op dit beroep heeft aangestuurd.

jos verstoppen | 12-04-19 | 11:22

@jos verstoppen | 12-04-19 | 11:22:
Grappig dat jij meent in de positie te verkeren om vast te stellen wanneer mensen waarom een hoger beroep zouden mogen aantekenen, en ook nog eens vast te kunnen stellen wat de gerechte straf is.

brekebeen | 12-04-19 | 22:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Keihard doodknuffelen die twee tiefuslèjâhs.

kibbesoeb | 12-04-19 | 10:19

Vader rijdt in een porsche met zijn zoon die piloot is achter hem aan. Ik kan me daar van alles bij voorstellen...
Maar hee, raced u even mee? De barkeeper geeft teveel alcohol, het restaurant leverde ook nog twee glazen wijn, de dijk nodigt uit tot te hard rijden en alle getuigen zijn gek. Zo. Klaar.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 10:17 | 2

En dan vergeet ik nog de experts die de snelheid op 167km per uur stellen. Die weten er ook niks van.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 10:20

en vergeet fleur niet.. die kon niet rijden ( klopt) en keek niet goed in haar spiegel dat die kotsidioten op haar af racete met boven de toegestane snelheid en vol in de alcohol.. dat is immers waar het nu om draait. Die twee geven hun vermoordde slachtoffer de verantwoordelijkheid over haar eigen dood en maken haar verantwoordelijk voor de straf die zij... . zo ziek dit!

fikkieblijf! | 12-04-19 | 10:38

De rechtsstaat is vooral voor criminelen erg fijn..

BozePaarseMan | 12-04-19 | 10:17

<hiddema>
Naar aanleiding van het college straf procesrecht wat hij gaf in de 2e kamer, nu wat strafrecht voor onze reaguurders,

Dit is dood door schuld:

Strafrecht Tweede Boek. Misdrijven
Titel XXI. Veroorzaken van de dood of van lichamelijk letsel door schuld
Artikel 307
1.
Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.
Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Het is duidelijk dat het hier gaat om roekeloos gedrag
<quote src=advocaat-verkeersstrafrecht>
[...] bij roekeloosheid gaat om het nemen van “onaanvaardbare risico’s met ernstige gevolgen”, van welk onaanvaardbaar risico de verdachte zich bewust moet zijn geweest, maar waarbij de verdachte “op zeer lichtzinnige wijze ervan is uitgegaan dat deze risico’s zich niet zullen realiseren” of zich “om de gevolgen van zijn handelingen niet heeft bekreund”.
<quote>

Dus vier jaar.

</hiddema>

ParadiseLost | 12-04-19 | 10:16 | 3

Hebben we eindelijk eens voordeel van het automobilistje pesten: Met een auto is alles erger...
www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/st...

Ik eis 9+50% wegens en drank en roekeloosheid is 13,5 jaar.

WerkendeAmbtenaar | 12-04-19 | 10:32

vier jaar voor het doden van Fleur... moet je eens een financieel delict hebben gepleegd.. krijg je ook 4 jaar of meer!

fikkieblijf! | 12-04-19 | 10:39

Ik gok dat het OM gaat inzetten op 'voorwaardelijke opzet' en dus voor doodslag zal gaan. (ik ben geen jurist overigens, wel geïnteresseerd)

Ballenman | 12-04-19 | 10:52

"Je moet de auto echt op cruise-control zetten, want je rijdt zó 60 of 70", zei Walter.
Ik vermoed dat hij de 1 gemist heeft op zijn kilometerteller...

Ommezwaai | 12-04-19 | 10:16 | 2

Ja, altijd vervelend hè, zo'n te zware rechtervoet-afwijking... eigenlijk is het gewoon sielug!

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 10:22

Echt?! Dan is hij gewoon te dom om zo'n bak te besturen. Dan had hij moeten gaan voor de 3 cilinder 1 liter motorblok en een kleinere auto ipv een 3.0 turbo diesel.

LangeTijdGeleden | 12-04-19 | 11:27

Dit zij een paar hufters van het allerergste soort maar in mijn ogen zijn dat mensen die achter het stuur zitten te bellen of te appen ook .

leo59 | 12-04-19 | 10:14

Wat zou het in godsnaam uit moeten maken of het een straatrace was of niet , kijk gewoon naar de combi van krankzinnige snelheden en de drank .

laurentius | 12-04-19 | 10:14

Tja, de media noemt het een straat race, want 'straat race' ligt zo lekker in de oren en in de kop in de telegraaf. Misschien reden ze veel te snel achter elkaar over de weg, maar dat maakt het inderdaad nog geen 'race'.

FasiscovanJole | 12-04-19 | 10:12 | 3

Dan lijkt het op sport en dan heeft het interesse van de tokkies omdat het een sportitem betreft. Net als het AD.

Ongeblustekalk | 12-04-19 | 10:15

Definitie sport: lichamelijke activiteit voor je plezier of als beroep

Veel succes met die aanklacht dan..... gaat het ook niet worden...

FasiscovanJole | 12-04-19 | 10:28

Ahja...
De wet spreekt van roekeloos rijgedrag. Of het een race is of niet doet er nog niet eens zoveel toe. Maar als je pa voor je rijd met 167, en jij gaat er achteraan om hem bij te houden met 160, dan noem je dat een race. Punt.

Het is niet dat zij afzonderlijk toevallig op dezelfde weg reden, zonder van elkaar te weten dat de ander met een idiote snelheid voor hem reed. Maar dat ze om afzonderlijke omstandigheden toevallig naar hetzelfde adres moesten. Dan zou het geen race zijn.

peterdh | 12-04-19 | 10:29

Gelukkig kan en mag dit in het Nederlandse systeem. Mag je het mee eens zijn of niet, maar het recht hebben de hufters.

captainobvious | 12-04-19 | 10:12

Dit rechtssysteem is totaal pervers en dankzij dememse met dure advocaten (politici en elite) is een dader tegenwoordig slachtoffer.

Ton8695 | 12-04-19 | 10:09

@Mosterd
Jij hebt het allemaal al gezegd, wat moeten wij nu nog?
-

Bernhard de II | 12-04-19 | 10:08 | 3

In koor die lui zo hard en grof mogelijk beledigen, verrot schelden, kapodtstukdoodwensen, nare ziektes, vreselijke bloederige open rottende wonden, maaien en kakkerlakken die eruit kruipen, ik kan nnog wel het een en ander verzinnen voor ze hoor. Het meeste ervan zal joris niet kunnen bekoren maar toch. Laat het eruit, is het minste wat je kan doen.

elfenstein | 12-04-19 | 10:15

@elfenstein | 12-04-19 | 10:15:
Ik houd Joris graag te vriend, zeker nu ie net terug is.
En ik kan niet over @Mosterd heen hier.
-

Bernhard de II | 12-04-19 | 10:38

@Bernhard de II | 12-04-19 | 10:38:
Zie mijn tegel, zonder het direct als bedreiging te brengen toch een fijn rijtje ellende over die amoebes uitgestort. Taal is een machtig wapen.

elfenstein | 12-04-19 | 10:47

Juist ja.
De barkeeper heeft het gedaan.
Dan weet je het verder wel.

Beste_Landgenoten | 12-04-19 | 10:08

Leave Lego-blokje alone!

Geen Lego-blok is zo slecht dat die met deze pantoffeldiertjes in aanraking moet komen.

hangtiet met knoop | 12-04-19 | 10:02

De schaamte lekker voorbij.

RenHoek | 12-04-19 | 10:01 | 1

Egoïsme is helaas de norm tegenwoordig.

Ton8695 | 12-04-19 | 10:07

Van Wijngaarden.. Nomen est omen. Fijn stukje tekst trouwens, @Mosterd.

Dimaz | 12-04-19 | 10:00

In eerste aanleg gaf Walter de schuld aan de barkeeper. Die zou STIEKEM meer alcohol in zijn glas hebben gegoten.
Voor zo'n debiel excuus had hij meteen al levenslang moeten krijgen. Mag hij zijn rijbewijs houden.

Petrus Poortwachter | 12-04-19 | 10:00 | 1

Nee, omgekeerd: rijbewijs levenslang intrekken en vrijlaten... De rest van je leven gedwongen met het OV, dat is pas echt een hel op aarde!

Brou Is Back | 12-04-19 | 10:25

In het kader van rechtsgelijkheid en consistentie zou de Nederlandse rechter moeten doen wat Nederlandse rechters altijd doen. De daders bevestigen in hun slachtofferschap, spugen op het echte slachtoffer en nabestaanden en vanzelfsprekend terug de straat op duwen om recidivi te borgen.
.
De Nederlandse rechterlijke macht; geinstitutionaliseerd onrecht.

Parel van het Zuiden | 12-04-19 | 09:58 | 1

Wacht eerst het vonnis maar eens af.

Superior Bastard | 12-04-19 | 10:36

Nieuwe taktiek. Volledig berouw tonen en voor het leven deze last moeten dragen, bla bla bla.

Rechter zal straf verminderen want verbetering. Zum Kotzen inderdaad.

SamV | 12-04-19 | 09:58 | 1

Tja dat doen de IS kechs aan de lopende band en het helpt ook.

rein9576 | 12-04-19 | 10:00

"Dames en heren, welkom aan boord van deze vlucht naar Tenerife. Ik ben uw gezagvoerder, Casper van Wijngaarden, en zal deze vlucht op topsnelheid afleggen. Wordt lekker spannend dus. Gelukkig ben ik straalbezopen dus kut-Cessnaatjes van rechts op dezelfde hoogte worden straal genegeerd want wij zijn groter en sneller en dan zijn we er eerder. O ja, mochten er doden vallen: ik heb het niet gedaan. Ik wens u een prettige vlucht."

Brou Is Back | 12-04-19 | 09:57

Deze twee lieden zijn een extreme vorm van wat gangbaar geworden is in de omgang met elkaar.
Het gaat namelijk om het uitspelen van de situatie en het uitspelen van mensen, je tegenstanders. En geloof me, deze tegenstanders zijn er altijd omdat je een agenda hebt die gericht is op eigenbelang en die ten koste gaat van anderen.
Alles gaat om het winnen, het gaat om formeel succes.
Dan is alles wat dit succes in de weg staat dus overbodig: geen geweten, geen oprechtheid, de inhoud is mani[puleerbaar - en die verdraai je om het jou zelf goed uit te laten komen, en alles wordt in het perspectief geplaatst van opportunisme en exploitatie.
Zo doen we dat, zo optimaliseren we onze winstkansen.
Het is niets anders dan een ziekelijk symptoom van het rendementsdenken.
.
Dat je daarmee complete sociopaten krijgt laat zich raden.
En hier hebben we zo ongeveer de meest extreme variant gekregen van de inmiddels gangbare sociopaat. Die heeft geen geweten en is niet aanspreekbaar.
De wereld moet wijken voor het eigenbelang,
Of dit eigenbelang nu in strafrechtelijk verband verdedigd wordt of in ideologisch verband maakt eigenlijk niets uit.
Het excuusje domineert, niet het geweten. Daarom gaat het in de eerste plaats om de toonzetting en natuurlijk niet om de inhoud.

Rest In Privacy | 12-04-19 | 09:55 | 2

Komt nog een hele generatie aan die, door deze types opgevoed, oprecht niet beter weten dat na de studie en de baan te hebben veroverd (vanonder de vleugels van dit soort speknekken) de sky the limit is.

Kladderadatsch | 12-04-19 | 10:31

U heeft het inderdaad over psychopathie/narcisme. Nietsontziend en gewetenloos gericht op het eigenbelang. Wee degene die erin verstrikt raakt....

pigadaki | 12-04-19 | 10:32

Wat voor leven zou die Casper hebben?
Ik bedoel, zou er nog iemand zijn die denkt "ach kom, ik ga eens even een biertje doen met mijn goede vriend Casper"?
Of zou iedereen denken "daar heb je hem weer, die doodrijder met zijn grote bek".

Superior Bastard | 12-04-19 | 09:54 | 6

Het was zijn vader die de dodelijke aanrijding veroorzaakte, maar desalniettemin blijft het een gore hond.

Crusher | 12-04-19 | 10:10

Crusher | 12-04-19 | 10:10
Point taken.

Superior Bastard | 12-04-19 | 10:37

Er is in ieder geval niemand meer die denkt “laat ik eens wat gaan drinken met Fleur”. Dat dan niet.

J-van-de-Bontekoe | 12-04-19 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het ligt eigenlijk aan dijken. Dijken brengen het ergste in mensen boven. Van vieze vadsige over the hill mennekes in wielrenbroekjes die denken dat zij de tour aan het fietsen zijn, tot sneue kleine pikkies op motoren die denken dat zij daar alleen aan het overcompenseren zijn, afgewisseld met zich verstappen wanende sukkels die ook een keer de stad uit durven rijden.
.
Het zou dijkbewoners toegestaan moeten worden om met IED’s te werken of op zijn minst de vrijheid om zulke “bezoekers” een .50 tussen de ogen te jagen.

Parel van het Zuiden | 12-04-19 | 09:51 | 3

Is het een idee dat u verhuist naar mongolië? Geen dijken, en vooral ook: Geen andere mensen om u aan te ergeren. Denk om uw hart, maak dat u wegkomt want die dijk, die blijft m'neer.

elfenstein | 12-04-19 | 10:09

@EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 10:24:
Bent u zeker? Ik lees hier wel vaker comments van lui die zich ergeren aan zaken waarvan ik denk: jalouzie en bazooka's zijn een slechte combinatie. Altijd. Het is zo af en toe niet meer uit elkaar te houden, de echte sarcasten en de échte afgunstige hollandse kniepkonten die een ander het licht niet gunnen. Janken over wielrenners, bloembakken, honden, kinderen, vliegtuigen, fruitvliegjes en invasieve merelsoorten. Ik kan er niet zo goed tegen, maar ik leef dan ook volgens het Leven en Laten Leven principe. doe vooral wat je wil maar houd het fatsoenlijk. Dus niet zoals de twee imbecielen van deze zaak. Die mogen ze met een paar looien ballen aan hun enkels van de dijk aftiefen. Dat dan weer wel.

elfenstein | 12-04-19 | 11:16

Valt me nog mee dat ze de wegbeheerder niet aansprakelijk hebben gesteld.

spamzuiger | 12-04-19 | 09:48

Hoeveel hebben de processen tegen deze minderwaardige levensvormen al gekost? Waarom is het eigenlijk niet mogelijk de proceskosten - en zeker die van het hoger beroep - op hen te verhalen?

MAD1950 | 12-04-19 | 09:46

En dan een reclame voor "de beste rijschool van Nederland" er onder.... Artificiële lijkenpikkers bij Google

Tjemig | 12-04-19 | 09:46 | 3

Bij jou misschien, ik krijg reclame voor gereedschapswagen te zien. Google denkt dat jij rijles nodig hebt. Net 18 geworden?

Sunir | 12-04-19 | 09:50

@Sunir | 12-04-19 | 09:50:
Vreemd. Ik krijg alleen maar reclame voor Oekraïense hoeren.

gestoptmetroken | 12-04-19 | 09:54

Gelukkig kan in hoger beroep ook altijd nog strafverzwaring optreden. Laten we hopen dat die Friese rechters hun rechtsgevoel laten spreken en deze twee schoften er nog een paar jaartjes bij geven, plus eeuwigdurende rij- en vliegontzegging.
.
Eerst minimaal 5 jaar in de bak, dan levenslang met het OV voor deze ploerten, dat zal ze leren. Wat een hufters; hun gedrag achteraf richting het slachtoffer en de nabestaanden doet bijna vermoeden dat het Moslims zijn, want die hebben het ook nooit gedaan. Altijd de schuld van een ander.

Brou Is Back | 12-04-19 | 09:46 | 3

Zelfs hier nog moslims bijhalen. Dan ben je écht sneu.

Superior Bastard | 12-04-19 | 09:50

@Superior Bastard | 12-04-19 | 09:50:

Tsja, ze zijn nou eenmaal de gouden standaard van het “ligt aan anderen mantra”. Een kleine benchmark in deze casus is gerechtvaardigd.
.
Heeft uw soort trouwens ook een bijdrage aan geleverd door voortdurend te valideren dus niet zo janken. Dat lag gewoon ook aan u.

Parel van het Zuiden | 12-04-19 | 09:54

@Parel van het Zuiden | 12-04-19 | 09:54:
Tot welke soort reken jij jezelf eigenlijk?

Superior Bastard | 12-04-19 | 13:07

En dan te bedenken, dat als ze gewoon spijt hadden betuigd, dat als ze beiden hun straf aanvaarde en niet de hele zaak probeerden te tillen naar hun kant toe en nog meer (vermoedelijke) leugens over het incident vertelden, ze echt wel empathie hadden kunnen krijgen van NL.

Maar de shitshow die ze zelf gecreëerd hebben om hun eigen schuld heen is echt alleen maar gegroeid door hen zelf.

LangeTijdGeleden | 12-04-19 | 09:46

En dan te bedenken, dat als ze gewoon spijt hadden betuigd, dat als ze beiden hun straf aanvaarde en niet de hele zaak probeerden te tillen naar hun kant toe en nog meer (vermoedelijke) leugens over het incident vertelden, ze echt wel empathie hadden kunnen krijgen van NL.

Maar de shitshow die ze zelf gecreëerd hebben om hun eigen schuld heen is echt alleen maar gegroeid door hen zelf.

LangeTijdGeleden | 12-04-19 | 09:45 | 3

Ik hoop dan ook dat het hof, mede om de redenen die jij noemt, een veel hogere straf op legt dan in eerste aanleg is gebeurd.

Bab01 | 12-04-19 | 09:47

Ok sorry Joris, elke keer als ik vanuit een chrome browser op mobiel typ komt t dubbel terecht..

LangeTijdGeleden | 12-04-19 | 09:48

Ja, laten we in ieder geval respect voor ze hebben omdat ze gewoon hun ware karakter laten zien en niet een door hun advocaat gedicteerde schijnheilige spijtbetuiging uitspreken in de hoop op minder straf. Want dat is wat er meestal gebeurd. Spijt wordt meestal uit egoïstische motieven geuit en is niet vaak oprecht.

Sunir | 12-04-19 | 09:52

De heren willen gewoon verder met hun leven, zij zullen zich wel genoeg gestraft vinden met alle ophef. Dat was ook een hele dure auto die veel schade opliep in een momentje van sportieve rijstijl voor jolige wereldburgers.
Wel jammer van Fleur, vinden zij mogelijk toch ook.

Jan Passant mk2 | 12-04-19 | 09:44 | 2

"Wel jammer van Fleur, vinden zij mogelijk toch ook" Ik zou er maar niet vanuit gaan. Deze heren denken alleen aan zichzelf.

Brou Is Back | 12-04-19 | 09:48

@Brou Is Back | 12-04-19 | 09:48:
Uitschot, de enige en juiste omschrijving van dit duo. Niets meer, niets minder.

J-van-de-Bontekoe | 12-04-19 | 13:48

Nederland kan een hoop CO2 besparen door vader en zoon aan een mooie groene boom te hangen.

Rest In Privacy | 12-04-19 | 09:44 | 2

Het is nog lang geen kerstmis anders...

F. von Zeikhoven | 12-04-19 | 10:01

@F. von Zeikhoven | 12-04-19 | 10:01:
Mag ook gewoon aan een verroeste verwarmingsbuis hoor, als ie maar hoog genoeg is.

elfenstein | 12-04-19 | 11:18

Afschuwelijk. Die twee zijn volslagen psychopaten, laten we hopen dat het Hof deze kans aangrijpt om ze juist zwaarder te straffen - want dat kan dus!

EefjeWentelteefje | 12-04-19 | 09:43 | 2

Precies; daar hoop ik ook op.

Brou Is Back | 12-04-19 | 09:48

Niet alleen psycho’s maar ook nog de schaamte voorbij. Moge het lot deze gevoelloze galbakken treffen. Bah wat een lowlife.

Nivelleermarionet | 12-04-19 | 10:27

Kunnen we deze twee niet ook in Irak laten berechten?

Guido | 12-04-19 | 09:43

Oh ja, net zoals met die TBS van Panhuis. Faal op faal.
Nederland in een notendop.
Enkelband en niet meer doen want sorry en veroordeeld in de media.....

Is dit nog nieuws? | 12-04-19 | 09:42 | 1

Precies, alles draait bij de rechters om de reïntegratie van de daders in de samenleving. Dat laatste lijkt me toch al onmogelijk, dus omhoog die straf!

Acidstain | 12-04-19 | 10:02

Ja deze vader en zoon zijn echt in en in slecht.

Bab01 | 12-04-19 | 09:40

Vanaf een uitrit een dijk oprijden vraagt extra voorzichtigheid wanneer er idioten met 200 km/h over die dijk racen.

spamzuiger | 12-04-19 | 09:39 | 1

Ja, typisch weer een gevalletje "vrouw achter 't stuur, bloed aan de muur!" /SARCASM_OFF

Brou Is Back | 12-04-19 | 09:49

Een voordeel, ze hebben nu ook kans om nog zwaarder gestraft te worden. Dat dat ook moge gebeuren dan maar.

Yzord | 12-04-19 | 09:39

Samen bekend als W,C van Wijngaarden

Hemmenaar7 | 12-04-19 | 09:36

Gatverdamme, ik krijg flashbacks... verslik me spontaan in m'n kop koffie. Spetters over het beeldscherm. Bedankt van Wijngaarden, sukkel!

Suncatcher | 12-04-19 | 09:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland