Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Walter en Casper van Wijngaarden mogen Bukken voor Bubba. Plus een bonusbrief van de advocaat!

Wanker & Cuntsper

Doodrijders Walter van W. en Casper van W. hebben Fleur (19) doodgereden na een avondje zuipen. Dat is al verrot en wie dan voor de rechtbank gaat zitten liegen en draaien is al helemaal een minne patrijs. 

Nu krijgen moordenaars Walter en Casper straf van de rechter, zaak tegen die beesten begint as we speak. Dronken doodrijders die de schuld van hun eigenste moordpartij in de schoenen van een doodgereden meisje proberen te schuiven omdat ze maar beter op had moeten letten, bahbah. Enfin, we mogen de achternamen van Walter van W. en Casper van W. niet meer noemen van de advocaat. Iets met Leiden. Kijk maar:

"Geachte redactie,

In dit artikel op uw website:

https://www.geenstijl.nl/?page=3

vermeldde u  in het artikel de integrale achternamen van mijn cliënten Walter en Casper van Wijngaarden.

Voorts zijn er filmpjes op uw site geplaatst waar cliënten herkenbaar in beeld zijn.

Het artikel en het filmpje hebben geleid tot een golf van bedreigingen en intimidaties. Cliënten leiden schade door het  vermelden van hun achternamen en het herkenbaar in beeld verschijnen.

Bij deze verzoek ik u vriendelijk doch dringend en voor zover nodig sommeer ik u het artikel per omgaande aan te passen in die zin dat volstaan wordt met de initialen van cliënten te weten:  Walter van W en Casper van W. Voorts verzoek ik u vriendelijk doch dringend en voor zover nodig sommeer ik u het filmpje per ommegaande van uw site te verwijderen.

Graag zie ik de bevestiging van de aanpassing per omgaande tegemoet.

Met vriendelijke groet,

F.J.E. Hogewind"

UPDATE: Walter de cel in, Casper schoffelen

Vonnis. Walter gaat vier jaar zitten tussen het uitschot zoals hij: moordenaars, doodrijders, verkrachters, oplichters. Casper moet honderd uur schoffelen. En daarna is het voor Casper maar te hopen dat Transavia het leuk vindt dat hun piloot meedoet aan bezopen moordpartijen op de openbare weg.

UPDATE 2: Transavia gooit Casper uit vliegtuig

Heel gek, maar Transavia wil geen dronken wegpiraten als piloot. "We hebben de uitspraak gehoord en wachten het hele vonnis af", laat een woordvoerder weten aan NH Nieuws. "We zullen het vonnis en de argumentatie bestuderen, tot die tijd is de medewerker vrijgesteld van werk."

Reaguursels

Inloggen

Een straf als nu uitgesproken is altijd arbitrair. Waar ik voor zou willen pleiten is "amputatie". Geen gevangenisstraf, geschoffel of TBS maar het preventief verwijderen van ledematen. Bij elke zedendelinquent verwijder je eerst de armen voordat je ze de straat op stuurt. Ik sta natuurlijk ook open voor het verwijderen van andere lichaamsdelen. Probleem opgelost. Bij deze schoften haal je de onderbenen weg zodat ze nooit meer bij het gaspedaal kunnen.

0112358 | 18-11-17 | 12:41

Alcohol en toch debiel achter het stuur en families hun leven kapotmaken. Daar moet gewoon levenslang op komen te staan, of voorgoed TBS in afgesloten inrichting. Teveel vroeger om me heen gezien wat dr impact ervan was.

Triest dat ze niet eens enig berouw hebben getoond. Dit soort gun je toch niet eens het daglicht in de ogen?

Maar 4 jaar brommen? En dan maar 5 jaar rijontzegging na zoveelste keer opgepakt? Hij pakt de trein maar. Alhoewel ik dit soort figuren zelfs daar ook liever niet tegenkom.

Dat die zoon amper wordt veroordeeld is maar moeilijk te verteren, heel moeilijk.

Moeilijk allemaal voor die nabestaanden van Fleur.f Erg dit allemaal. Van mij mogen die 2 dood neervallen. Zonder enig berouw.

Jan, Leiden | 18-11-17 | 11:37

deze twee klootzakken komen er te simpel vanaf! die dronken doodrijder gaat nog in beroep ook !het is te hopen dat die d66 rechter een een voorbeeld stelt door de straf minimaal te verdubbelen! omdat die lui Alleen maar in beroep Gaan met de gedachte dat de straf verminderd wordt !!!

geeratz8217 | 18-11-17 | 14:00

Schrijft die advocaat nou dat ze Walter van Wijngaarden en Casper van Wijngaarden heten?

FasiscovanJole | 18-11-17 | 09:08

Was het mijn dochter geweest, ik ga opzoeken, volgen... dat zou een doel zijn in mijn leven zijn geworden. Zo kwaad, vuile vieze arrogante hufter.

bustersmile | 18-11-17 | 00:33

Cliënten leiden schade door het vermelden van hun achternamen en het herkenbaar in beeld verschijnen. Hoe durft deze klote advocaat dit te zeggen!

bustersmile | 18-11-17 | 00:30

Wel mooi getekend. Moest aan Michel Vaillant denken, of Rik Ringers. Verders wens ik de 2 W's een onbekende enge ziekte.

Febofiel | 18-11-17 | 00:19

Goh, ja, nou je het zegt, maar dat is lang geleden. Hoeveel reaguurders zouden dit nog weten?

watmagjenogwel | 18-11-17 | 02:30

Update 3:
Vader in beroep. Vliegert niet.
Via Telegraaf.

laagvliegert | 17-11-17 | 21:45

Mooi dat het in ieder geval een evidente straf is. Arme fleur. Eerst op de Groest te hilversum door kansenparels ernstig in elkaar geslagen en nu dit. Het was een harstikke aardige meid.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:20

WTF is het met die naam Casper ivm dodelijke ongevallen?!

Litsehimmel | 17-11-17 | 21:07

Dikke Worst heeft nog een mailtje gestuurd aan McGregor waar deze lapzwans directeur was. Ik welke mate ze hun code of conduct gaan toepassen op deze man. Echter, geen reactie. Dus Dikke Worst en familie gaat voorlopig maar niet meer naar de McGregor winkel toe. Transavia vliegen doen we ook niet meer trouwens.

Dikke Worst | 17-11-17 | 20:39

McGregor is failliet

insensitive clod | 18-11-17 | 10:40

Ik heb kennissen die alleen maar bezopen rijden. En nooit zijn gepakt. Dus met 5 kruisjes achter je naam is er meer aan de hand.

marchbrown | 17-11-17 | 20:36

OK, dus je wordt voor de 5e(!!) keer gepakt met teveel alcohol op achter het stuur. Dan krijg je vijf jaar cel ; nou ja, kan beter maar okè, dit is Nederland hé. Maar dan; ... en voor vijf jaar rijontzegging. Vijf jaar rijontzegging?? Waarom niet voor altijd? Deze man is toch duidelijk niet voor verbetering vatbaar? Dat lijkt me duidelijk. Is er volgens de letter van de wet een maximum rijontzegging van vijf jaar? Hoe zit dit? Iemand?

canis lupus | 17-11-17 | 19:50

Ik kan soms niet anders dan hopen dat het volgende slachtoffer familie van de rechter is. Kijken of er dan nog verzachtende omstandigheden bedacht kunnen worden.

Badd Pritt | 17-11-17 | 20:18

Eerst maar eens het hoger beroep afwachten. Dit is het Nederland van D66 rechtspraak en rechters.

Wekkertje | 17-11-17 | 19:29

Waar komt overigens die onzin vandaan om de identiteit van veroordeelde criminelen zo af te schermen? De namen van slachtoffers worden namelijk direct na de aangifte doorgegeven aan de advocaat van een crimineel, waarna de crimineel die 15 seconden later weet. Ik weet het past in het Nederlandse justitie beleid om het aantal aangiftes omlaag te brengen, maar vanuit een objectief rechtsbeginsel deugt het niet.

Franker | 17-11-17 | 19:22

het werd godverdomme eens tijd. het zou je dochter, vriendin of moeder maar zijn die in die Aygo wordt doorgereden. geen schijn van kans. die 150 die ze minimaal hebben gereden op 45mtr van het ongeval, is omgerekend goed voor 42mtr per seconde. dus 1 seconde later knalde hij met volle vaart op de zijkant van die aygo in. die vent hoort nooit meer een auto te besturen met zijn bezopen k*nkerharses.

teh_thuismus_ | 17-11-17 | 19:12

Op een bochtige weg die te smal is zelfs voor 2 naast elkaar en fietsers.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:21

Ik vraag mij af of die rechters zich achteraf noch schamen over deze uitspraak of
denken ze misschien dat het allemaal in orde is.
Je kunt je niet altijd achter de wet verschuilen, soms moet er echt een voorbeeld
gesteld worden.

robert39 | 17-11-17 | 18:56

U verwacht van de rechterlijke macht iets van een moreel kompas of een geweten. Als u de uitspraken van de rechters ook maar enigszins volgt weet u dat er geen sprake van is. De rechterlijke macht bestaat uit een d66 en groenlinks kliek die de burgerij en slachtoffers haat een diep minacht en dat laten ze keer op keer blijken. Helaas krijgen ze daarvoor alle ruimte van de wetgever.

Franker | 17-11-17 | 19:17

[email protected], en van de bevolking, die zijn daar toch ook echt debet aan.

watmagjenogwel | 18-11-17 | 02:56

Casper van W. komt nog uit de tijd toen elke tokkie bij ABN AMRO een lening van €150.000,- kreeg voor een pilotenopleiding.
Ben benieuwd hoe nu verder. Voor Ryanair was een verdenking al genoeg om hem te schorsen. Lijkt me niet dat Transavia het nu bij een schorsing kan laten na een daadwerkelijke veroordeling. De hele houding tijdens de rechtszaak past niet bij een piloot, wees open en eerlijk over je handelen.

Duifmans | 17-11-17 | 18:25

Papa heeft ook wel duidelijk centen hoor.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:17

transavia wordt wakker en trap die risicopiloot eruit !zorgt voor een slechte naam voor transavia !

geeratz8217 | 18-11-17 | 14:03

Nou advocaatje: als ik mijn dreigmails naar een VanW emailadres stuur krijg ik ze terug geketst. Schrok er zelf van. Emails met hun volledige naam zitten mooi wel in hun box. Print ze even uit voor ze wil je?

Dagdief | 17-11-17 | 17:42

Opsluiten voor 15 jaar die ouwe..... en zijn zoon voor 5 jaar.... die joeg hem op en daardoor ging die ouwe harder rijden. Dus wel degelijk medeplichtig dit zoontje. Onzinnige rechtspraak....

exwout | 17-11-17 | 17:28

Casper van Wijngaarden krijgt ook een jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. Ik heb begrepen dat hij dan ook niet mag vliegen. Ik denk niet dat Transavia hem na dat jaar nog terug wil. Misschien kan hij ergens terecht als privépiloot? In dienst van Robert Mugabe misschien?

MAD1950 | 17-11-17 | 17:27
-weggejorist en opgerot-
Robbie B. | 17-11-17 | 17:22

Op Drimble.nl staan meer bedrijven op dit adres, van vrouw en andere laagvlieger.

FapMaster | 17-11-17 | 17:24

Om de heer F.J.E. Hogewind tegemoet te komen: Walter van Wijngaarden en Casper van Wijngaarden gaan voortaan door het leven als Walter van W. en Casper van W. De W. staat dan voor Wijngaarden. Die W noemen we ivm het leven dat Fleur liet, dankzij de heren Wijngaarden, pardon W. Ongezien de typhus voor die advocaat.

Zqwiqly | 17-11-17 | 17:16

Meneer zit met BNL fashion ook in het failliete Gaastra en McGregor ...

FapMaster | 17-11-17 | 17:16

Waarom zijn advocaten zo ongelukkig? #ViesVolk

SmeerJong | 17-11-17 | 16:53

Advocaten zouden er meer van doordrongen moeten zijn dat het er om gaat of verdachten een eerlijk proces krijgen. Maar het gaat er vaak om dat ze proberen het slimst te zijn, want slimmer is meer pecunia.
Helaasch zie ik dat steeds vaker in ons verrotte rechtssysteem. Niet de waarheid prevaleert, maar gewoon wie het slimst is.
En dat zuigt.

Delectados | 17-11-17 | 16:31

Paar aandachtspuntjes voor de komende vliegmedische keuring :

Personen die op grond van stoornissen in hun persoonlijkheid grote aanpassingsmoeilijkheden hebben met betrekking tot de eisen van de maatschappij, zullen in de regel ook in het verkeer onaangepaste gedragingen vertonen, waardoor zij ongeschikt kunnen zijn voor deelname aan het gemotoriseerde verkeer. Mensen met ernstige persoonlijkheidsstoornissen (zoals bijvoorbeeld antisociale persoonlijkheidsstoornis), zijn ongeschikt voor elk rijbewijs, wanneer zij duidelijk blijk hebben gegeven (bijvoorbeeld in de vorm van grove verkeersovertredingen of -delicten) van:
gebrek aan sociale verantwoordelijkheid of gebrekkig geweten;
miskenning van de risico’s van rijden onder invloed van alcohol of andere gedragsbeïnvloedende middelen (zie ook paragraaf 8.8).
Voor elke beslissing op dit gebied is een specialistisch rapport geboden.
Bron : CBR

Het lijkt me dat voor het behouden van een vliegbrevet zwaardere medisch/psychologische eisen gelden dan voor het rijbewijs. Als je het mij vraagt hoort dit niet in een cockpit thuis.

Baron Clappique | 17-11-17 | 16:23

Die vader/moordenaar is al 5 keer eerder beboet voor rijden onder invloed. Laat dit even op je inwerken. Dat is het aantal keren dat hij fysiek gepakt is voor dat vergrijp. Het interesseert die hufter dus helemaal niets. Maar er zijn dus ook rechters die iemand na 5 keer weer loslaten op de openbare weg. En dan zijn er nog een heleboel "fatsoenlijke" stemmers in NL die daders 7e kansen geven, die geloven in "behandelingen" en begrip hebben voor omstandigheden etc. Er kleeft bloed aan heel veel handen. Dit land en een overgroot deel van de stemmers WILLEN blijkbaar niet echt alles doen wat mogelijk en nodig is om onschuldige Fleurs te laten doodrijden. En DAAROM zal dit ook nooit stoppen. Sterkte allemaal.

Tutanchamon | 17-11-17 | 16:21

en dan laat hij (nadat hij al 5x gepakt is) de advocaat zeggen dat hij niet wist hoeveel hij had gedronken en toen hij ondervraagd werd door de rechter had hij een verhaal hoe hij altijd oplette niet over de twee glazen ging. Hij nam dus bewust weer risisco. 5 jaar is extreem mild voor deze man, echt extreem mild.

Rico den Hollander | 17-11-17 | 16:55

Goedemorgen dames en heren, welkom op vlucht TV4355, mijn naam is Casper van Wijngaarden, uw gezagvoerder...............................

Memek | 17-11-17 | 16:16

HV is Transavia. ALs men deze man niet ontlaat vlieg ik er nooit weer mee.

kommabijmebinnen | 17-11-17 | 17:23

+s

kommabijmebinnen | 17-11-17 | 17:24

Goede eis, nu nog een goed vonnis.

Ko Ranzig | 17-11-17 | 16:03

"We zullen het vonnis en de argumentatie bestuderen, tot die tijd is de medewerker vrijgesteld van werk."

kijk zo lost de polder of de participatiesamenleving dit soort flut uitspraken van de rechterlijke macht op..
als de rechter schoffelen voor roekeloos gedrag met de dood tot gevolg 'straft' zit er niets anders op dan het volksgerecht, anno 21e eeuw gaat dat via de medio en boycotten.. jammerdepammer voor die piloot, misschien kan hij terecht bij een of andere Afrikaanse vliegmaatschappij die ook roekeloos vliegen niet als probleem ziet..

en doei hoor!

fikkieblijf! | 17-11-17 | 15:59

Iemand jurist hier? Hoe kan je als mede passagier 100 uur krijgen terwijl je technisch niet verantwoordelijk bent aan het ongeval, daarbij ben je niet verplicht mee te werken aan melding of opsporing vd verdachte omdat dit primair een taak van de politie is. Doorrijden zonder hulp te verlenen is strafbaar maar telt dit ook als je passagier bent en dus niet kan stoppen omdat jezelf geen bestuurder bent en misschien geen telefoon op zak hebt?

TilburgDeGekste | 17-11-17 | 15:58

Eerst leren lezen voordat je leert schrijven, zwitzal.

Badd Pritt | 17-11-17 | 20:20

Vader en zoon kwamen van n cafe en deden wedstrijdje wie t eerst thuis was, beiden in hun eigen auto.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:24

aha had ik niet meegekregen ieder eigen auto.

TilburgDeGekste | 18-11-17 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verwacht dat de werkgever van Casper van Wijngaarden, zoon van Walter van Wijngaarden, al vanaf het begin op de hoogte was van het noodlot dat deze sukkel, genaamd Casper van Wijngaarden, samen met zijn pa, de eerder genoemde Walter van Wijngaarden, aan een onschuldig meiske hebben toegebracht, plus de levenslange nasleep voor de pa en moe van het slachtoffer. Nu het vonnis is gewezen is het tijd om de balans op te maken. Een schone verklaring van gedrag heeft Casper van Wijngaarden, zoon van Walter van Wijngaarden, niet meer. De werkgever zal zorgvuldig moeten omgaan met een eventueel ontslag want daar moeten klemmende redenen voor zijn, anders veroorzaken zij een arbeids conflict wat in het geval van een piloot salaris technisch wel eens in de meloenen kan lopen.
Wat mooi zou zijn is dat collega's (cabinepersoneel) weigeren om met die man te vliegen en hem ook als persona non grata gaan behandelen. Dat komt hard aan bij zo'n hufter als Casper van Wijngaarden, zoon van Walter van Wijngaarden.

Ik vind de straf voor Walter van Wijngaarden, de vader van Casper van Wijngaarden qua duur niet heel slecht, maar ik had hem levenslang zijn bevoegdheid tot het besturen van een motorvoertuig ontnomen. Dat wordt lopen, fietsen, taxi, en openbaar vervoer, maar nooit meer een Porsche.

Memek | 17-11-17 | 15:46

Een luchtbus bestuurder verdient tegenwoordig niet zoveel meer en zeker die Transavia, en andere budgetters niet.

WayneGretzky*99* | 17-11-17 | 17:11

De advocaat doet wat de functie is van een advocaat in ons rechtssysteem: het zo goed mogelijk verdedigen van de verdachten. Een goed advocaat zal zijn of haar persoonlijke gevoelens zoveel mogelijk thuis laten en slechts de -zeer belangrijke- rol van advocaat vervullen. Woede richten op de advocaat is dan ook niet juist, ook deze hardleerse mongolen hebben recht op verdediging, dat is een zeer belangijk en principieel uitgangspunt van een fatsoenlijke rechtstaat. De advocaat bejegenen zoals hier in de reaguursels gebeurt lijkt me dan ook niet juist.

Jan Slot | 17-11-17 | 15:43
-weggejorist en opgerot-
Mike Gaatjeniksaan | 17-11-17 | 15:35

Ik mag voor u hopen dat, mocht u onverhoopt als verdachte een strafrechtadvocaat moeten worden toegevoegd, er toch tenminste één persoon is die uw verbaal vomeren wil aanhoren en voor u de bef wil strikken.

A.S. Perien | 17-11-17 | 16:01

Mag ik hopen dat die kudt van een advocaat ook ooit (liefst snel) geheel onverwacht de onderkant van een auto van té dichtbij krijgt te zien? En dat die lul van een Casper van Wijngaarden geen celstraf krijgt is een hoger beroep waard.

Mike Gaatjeniksaan | 17-11-17 | 15:35

We moeten ons wel realiseren dat dood door schuld en roekeloos rijgedrag juridisch ontzettend moeilijk te bewijzen zijn. Dat dat hier gelukt is, is pure winst. In vele zaken lopen dit soort minkukels straffeloos de rechtzaal uit. We moeten ook nog hopen dat een evt hoger beroep dezelfde uitkomst heeft. Het rechtvaardigheidsgevoel wordt zelden behaalt.

nietvaneergister | 17-11-17 | 15:35

Met veel te veel drank op iemand doodrijden = moord. 30 jaar gevangenisstraf zou het minimum moeten zijn voor Walter van Wijngaarden.

Casper van Wijngaarden had voor poging tot moord ook een zwaardere straf mogen krijgen.

p3xxx | 17-11-17 | 15:33

Laten we dan maar ervan uitgaan dat Transavia deze Casper van Wijngaarden niet meer wil als vertegenwoordiger van deze maatschappij. Laten wij er dan voor zorgen dat de naam van Casper van Wijngaarden zo vaak op internet voorkomt dat mogelijk toekomstige werkgevers van Casper van Wijngaarden bij een sollicitatie van Casper van Wijngaarden eerst gaan zoeken op het internet of en zo ja hoe Casper van Wijngaarden opduikt als zijnde Casper van Wijngaarden. Delen mag en is zeer welkom, denk dus aan Casper van Wijngaarden.

Ron3086 | 17-11-17 | 15:15

Het blijft immens triest voor Fleur. In ode aan Fleur neem ik plechtig op me of ik Walter achter het stuur kan spotten in die vijf jaar rijontzegging. En dan bel ik direct de scoutoe zodat Walter dat niet kan ontkennen. Wie weet voorkom ik dan een andere Fleur.
.
Het is zo simpel hè, als je 50 rijdt en je botst, dan kan je zeggen "Fleur, kijk eens uit" en is Fleur fout en ze blijft dan ook in leven. Maar als je in een Porche de max gaat rijden, dan aanvaard je bewust de eventuele fout dat Fleur niet blijft leven, en daar ben je dan verantwoordelijk voor. Echte kleuters ook, als je een keer op de kermis de max hebt gedaan met en speedauto, dan hoef je toch niet nog een keer? Dan weet je het toch al? 54, en dan vier jaar brommen, en dan vijf jaar niet zelf rijden, als Walter dus voor z'n 63e achter het stuur zit mogen we hem vasthouden en de scoutoe bellen.

Brabant hier | 17-11-17 | 15:13

En het was ook niet de meest linkse baan van 5 op de A2 ofzo. Smalle kutweg met huizen.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:26

Die straffen, die schadevergoeding, de voorgeschiedenis, die rechters. We leven in een apenland! En dat is ook nog eens piloot?

drs. P | 17-11-17 | 15:11

Je zou bijna gaan zeggen: "iedereen kan piloot worden"

watmagjenogwel | 17-11-17 | 15:56
-weggejorist-
Orakel1958 | 17-11-17 | 15:09

Die lui krijgen alles en nog wat ingefluisterd door hun advocaten (ook criminelen).
Zoals meisje had beter uit moeten kijken, we zijn zielig, want achternamen enz,enz.

Duarte | 17-11-17 | 15:05

Ik heb even gegoogled op BNL-fashion, het bedrijf van Walter van W. Ik zie dat de foto waar het bedrijf gevestigd is, er niet meer opstaat. Ach, kijk zelf maar.

Turbocharger | 17-11-17 | 15:05

Nee, ik word er niet moe van om te herhalen: Oude Goelag van de Russen huren in de buurt van Kolyma c,q Magadan en dan een jarenlange heropvoeding op de manier van de Chinese communisten, dus zoals die de laatste Chinese keizer heropgevoed hebben. President Poetin hoort u mij?
Sub omni canone dit soort doodrijders, Evocatus

Evocatus | 17-11-17 | 14:56

Hee, jij bent een terug in dienst geroepen pensionada, wow!

Brabant hier | 17-11-17 | 15:18

Waarom helemaal in Oost Siberië? (los van de 'road of bones' -'romantiek') Er waren ook goelags veel dichter deze kant op, en zo wordt het 'abschieben' een stúk goedkoper. Het Kola-schiereiland, bijvoorbeeld, lijkt mij wel een aardige plek:
-
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Gulag_c...

bisbisbis | 17-11-17 | 16:00

Brabant hier | 17-11-17 | 15:18
Aha ... Iemand die de nick begrijpt, dank u, dank u!
Maar het is op uitnodiging, dus vrijwillig.

@bisbisbis | 17-11-17 | 16:00
Om twee redenen. Hoe verder weg hoe beter en de kampen in Kolyma hadden zo ongeveer de slechtse naam. Denk ook Dalstroj

Het is wel zo dat Koryo Group nu toesristenreizen naar o.a. Magadan organiseert, dus mocht u voldoende pegels (6800 dollar p/p) kunnen fourneren dan is een kijkje aldaar mogelijk.
koryogroup.com/tours/84
(Weet-ik, beetje reclame, maar de baas Nick Bonner is een toffe peer.)
Hmmm ... als GeenStijl mij nu eens nbaar aldaar op raportage stuurde ... Prima, toch?
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 18-11-17 | 00:29

VIJF keer bezopen achter het stuur kruipen en geen rechter die zijn rijbewijs invordert. En de politiek slaapt verder.

niks mis mee | 17-11-17 | 14:53

Vier jaar. Ik denk dat Walter er vanavond (weer) een neut op neemt.

Cor Netto | 17-11-17 | 14:52

Als die Walter een flinke slok teveel op had en dus niet bevoegd was tot het besturen van een motorvoertuig dan zal de verzekering die m.i. die total loss Porsche niet dekken. Ik hoop ook dat de verzekering(en) van Fleur ook nog het nodige op die lul gaan verhalen. Van Porsche tot pauper, wat zou dat mooi zijn.

Memek | 17-11-17 | 14:49

43000 eurootjes om precies te zijn. En dat zijn er 36500 eurootjes meer dan de familie krijgt voor haar autootje en de urn.

Feynman | 17-11-17 | 14:53

Gelukkig heeft hij ook een ontzegging van de rijbevoegdheid terwijl hij achtet slot en grendel zit.

Bena | 17-11-17 | 14:43

Die ontzegging gaat in na zijn celstraf.

brutus68 | 17-11-17 | 14:56

100 uur schoffelen is toch wel een bezopen straf..

BozePaarseMan | 17-11-17 | 14:43

Pa Walter is al 5 keer (!) veroordeeld wegens rijden onder invloed
Pa Walter is de doodrijder
Pa Walter moet 100 keer 4 jaar de cel in en mag nooit meer zijn rijbewijs krijgen
Pa Walter is een vieze vuile doodrijder. Een moordenaar die niet vooraf wist wie hij dood zou maken maar die wel wist of kon weten dat hij er ooit een te pakken zou nemen.
Arme Fleur, arme familie van Fleur

langzullenweleven | 17-11-17 | 14:41

Ja, iemand die dat bij mijn kind zou flikken..

Kim-Jung-Un | 17-11-17 | 14:56

Mailtje gestuurd naar Transavia. Ik wil wel eens van ze weten waarom ze zo'n idioot in dienst houden.

Krokodil Gena | 17-11-17 | 14:38

Ik ook. En als ik sociale media volg hebben al zeer veel mensen om uitleg van Transavia gevraagd. Ik ga er van uit dat zijn pilotendagen geteld zijn.

nietvaneergister | 17-11-17 | 14:48

Een piloot heeft een verklaring omtrent gedrag nodig. Dit lieve zoontje van Walter krijgt een schoffel straf. De vraag is of dit in zijn strafblad wordt opgenomen, zo ja dan kan Transvagina (k.t maatschappij) heroverwegen of dit vergrijp al of niet zwaarwegend genoeg is voor zijn functie.

Memek | 17-11-17 | 15:08

Als Transavia van hem af wil, dan kan dat. Linksom of rechtsom. Zelfs als ze dat geld kost. Het gaat hier om een principe kwestie. En daar moet Transavia kleur gaan bekennen. Ik als consument van Transavia heb in ieder geval al mijn positie ingenomen. Het is hij eruit of ik.

nietvaneergister | 17-11-17 | 15:20

Geeft toch weer een ander cachet aan vlam in de pijp van Henk (van) Wijngaard (en).

Ijsbrandtsz | 17-11-17 | 14:35

Heeft men liever dat de namen WALTER VAN WIJNGAARDEN en CASPER VAN WIJNGAARDEN niet meer voluit genoemd worden? Dan zal ik daar vanaf nu gehoor aan geven.

DasNouJammer | 17-11-17 | 14:30

Was het nou Walter WIJNGAARDEN of Walter WIJNGAARDE? Je zou niet willen dat Google struikelt over een spelfout.

Feynman | 17-11-17 | 14:52

Misschien ben ik de enige, maar ik ben toch echt positief verrast over de strafmaat. We hebben de laatste jaren hele gezinnen zien verdwijnen tegen het tarief "schoffelen" en "niet meer doen he?".

@Feynman Hoe komt het dat dit jou zo in stelling brengt? Ik heb in geen jaren zoveel tegels van je op een topic gezien...

Joffri | 17-11-17 | 14:25

Nou positief verrast vind ik wat te sterk maar het is iig niet negatief.
Nu is iedere straf laag in verhouding tot een (jong) mensenleven maar 4 jaar is in verhouding tot andere zaken toch stevig.
Daarnaast is die idioot zijn business naar de kloten, wacht hem waarschijnlijk een civiele zaak en schadevergoeding.
Verder durf ik te wedden dat hij tijdens zijn rijontzegging, met of zonder borrel op, toch weer in de auto stapt dus er ligt meer in het verschiet.

Berbaar | 17-11-17 | 14:38

Omdat de Rechtbank de Hoge Raad niet volgt. Straatracen is bijna het enige wat de Hoge Raad erkent als roekeloos rijden. (wat al hun dwaling is, stomdronken of idioot rijden in je eentje heeft ook al gestoorde risico aanvaarding.) Dat doe je per definitie in vereniging. Zonder verliezer geen winnaar. Om dan als rechtbank wel uit te spreken dat Casper een bijdrage aan het delict leverde en m dan niet medeplichtig te verklaren is gewoon gelijk aan het niet volgen van je eigen logica. Dat is nog een stap erger dan het doel-redeneren wat rechters ook vaak doen. Eerst een vonnis, en daarna rammelende argumenten erbij. Nu hebben we een vonnis wat niet klopt bij de aangedragen argumenten.

Daarna gaat WEER de civiele vordering van de nabestaanden de mist in. Hele duidelijke zaken zoals de auto en de urn van het slachtoffer worden nog net meegenomen, maar er wordt geen voorschot verstrekt op de schade van het overlijden zelf. Kom op, een kind kost ongeveer een ton om te maken. www.plusonline.nl/geld-recht/wat-kost... Of neem tienduizend euro per gemist levensjaar. Of gewoon een bedrag per rouwende nabestaande. Alles beter dan een rechter die beweert dat de simpel in te schatten schade zich beperkt tot een autootje, een plechtigheid en een urn.

Wat trouwens ook niet klopt, is dat wanneer je ergens voor verzekerd bent, er geen schade zou zijn. Hallo, het is mijn keuze mij te verzekeren. Daar heeft een dader niets mee te maken. Die betaalt immers ook niet achteraf even de premie. Desnoods maakt die het hele bedrag over aan de verzekeraar.

Nu zit je in de unieke situatie dat Walter 6500 euro mag aftikken aan de familie, en de 43000 euro aan de leasemaatschappij van zijn Porche.

Feynman | 17-11-17 | 14:40

Dan praat je hoogstens over smartengeld en dat is als bekend erg laag in Nederland, Áls het al wordt toegekend.

RonnieKray | 17-11-17 | 15:05

Ik vind het sowieso raar dat je als 2 volwassen mannen gaat racen op straat terwijl je genoeg knaken hebt om af en toe naar een circuit te gaan.

deministerpresident | 17-11-17 | 14:16

misschien dat het antwoord in je vraag zit; 2 volwassen mannen.. biologisch gezien dan, verder weinig volwassen gedrag, reflectie, en inzicht. Je veiligheid en leven zal maar afhankelijk zijn van zo'n volwassene met peutergedrag.. bijvoorbeeld als passagier in een vliegtuig die bestuurd wordt door een piloot, enfin.. of als Fleur die deze volwassen peuters op haar levenspad tegenkwam...

fikkieblijf! | 17-11-17 | 14:42

Ik wil mij als advocaat graag distantieren van strafrecht advocaten. In de corporate wereld kotsen we deze mensen ook uit, laagste draken die je kan vinden.

DeEchteReaguurder | 17-11-17 | 14:16

Tot je er 1 nodig hebt omdat die miljoenenwegsluisactie toch illegaal bleek te zijn... Je bent net zo goed of fout als je strafrecht collega.

GroenGrasBijBuren | 17-11-17 | 14:32

Ik mag voor u hopen dat, mocht u onverhoopt als verdachte zo'n lage draak van een strafrechtadvocaat moeten worden toegevoegd, er toch tenminste één persoon is die uw verbaal vomeren wil aanhoren en voor u de bef wil strikken.

A.S. Perien | 17-11-17 | 16:08

@ as perien: dat soort vullis advos staan alleen in de rij voor echte schoften, zoals die Walter van Wijngaarden, schrijf ik dat zo goed? Voor de gewone jan lul komen ze met hun misselijkmakende kadaver der nest niet uit.

WayneGretzky*99* | 17-11-17 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Nu de veroordeling heeft plaatsgevonden even bij Transavia opvragen waneer meneertje vliegt. Aangezien ik niet in dat toestel wil zitten!

MeneerGuggenheimer | 17-11-17 | 14:15

Misschien wel sneller op je bestemming ?

jvc | 17-11-17 | 14:26

jvc | 17-11-17 | 14:26
Bent u familie van van Veldhuyzen van Zanten? U weet wel, die gebeld werd om onderzoek te doen naar de ramp waarbij hij net zelf was omgekomen? Komt u nog steeds vaak op Tenerife?

Feynman | 17-11-17 | 14:30

Voordat ik alle bullshit over me heen krijg, volgens het AD kwam de dame in kwestie uit een uitrit.
Ondanks het feit dat de heren 100% fout zaten met hun rijgedrag, blijft een uitrit een uitrit, m.a.w. voorrang verlenen aan alle verkeer op de weg die je op wilt gaan.
En ja ik weet, als de 'heren' ontiechelijk hard reden, blijft het een uitrit, en zou je ook iemand met 100km/uur aan kunnen zien komen.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 14:13

blijft een uitrit, m.a.w. voorrang verlenen aan alle verkeer op de weg die je op wilt gaan.
watmagjenogwel | 17-11-17 | 14:13 | reageer

Bij het inrijden van een inrit of het verlaten van een uitrit (beide een bijzondere verrichting) moet je al het overige verkeer voor laten gaan (dat is de regel uit het RVV).
De voorrangsregel is hier niet van toepassing, slechts de voorgaan regel.
Noem je namelijk alle verkeer, dan heb je het ook over voetgangers, en voetgangers hebben nooit recht op voorrang, maar recht op voor laten gaan (waar dat van toepassing is). Misschien klinkt dat pietepeuterig maar het is juist het gebrek aan de kennis en toepassing van de voorrang- en voorgaan regels die zoveel ellende veroorzaken.
Voorrang is geregeld tussen bestuurders (geen voetgangers) onderling, op kruisende wegen.
Los van dit alles zijn die twee malloten het onder de kont schoppen niet waard. De gevaarzetting die je creëert met zulke krankzinnige snelheden is m.i. gelijk aan poging tot moord.
In een bebouwde kom houdt niemand rekening met snelheden boven de 150. Slechts politie en hulpverleningsdiensten hebben (met gebruik van optische en akoestische middelen) een uitzondering, maar ook zij moeten bij kruisingen, splitsingen, uitritten e.d. extra zorg in acht nemen.

Memek | 17-11-17 | 14:42

als u de zaak gevolgd hebt, Fleur had geen schijn van kans, de raceauto's hadden een snelheid die niemand kon inschatten..

fikkieblijf! | 17-11-17 | 14:44

Er is een reconstructie geweest waar uit bleek dat met zijn 160km/u het niet mogelijk was hem tijdig aan te zien komen.

Shoarmamasutra | 17-11-17 | 21:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Net zo'n lange straf als de waxinelichtgooier.

Zo is het maar net! | 17-11-17 | 14:13

Ik neem aan als je geen rijbewijs hebt je niet meer mag vliegen?
Ik weet iig zeker dat je niet officieel mag racen zonder rijbewijs.

RonnieKray | 17-11-17 | 14:09

Met speciale superlicentie, bij hoge uitzondering.

RonnieKray | 17-11-17 | 14:15

Natuurlijk mag je vliegen zonder een rijbewijs net zoals je mag rijden zonder vliegbrevet.
Neemt niet weg dat PZ bij Transavia een hele dikke rode stip op het personeelsdossier van zoontje zal zetten.
Wél is het vaak zo dat vliegend personeel binnen een bepaalde tijd op Schiphol moet kunnen zijn dat zou een aanknopingspunt kunnen zijn of hij gaat in Hoofddorp wonen natuurlijk.

Berbaar | 17-11-17 | 14:17

Een piloot heeft een verklaring omtrent gedrag nodig. Dit lieve zoontje van Walter krijgt een schoffel straf. De vraag is of dit in zijn strafblad wordt opgenomen, zo ja dan kan Transvagina (k.t maatschappij) heroverwegen of dit vergrijp al of niet zwaarwegend genoeg is voor zijn functie.

Memek | 17-11-17 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou die gasten graag eens voor m'n voorbumper willen hebben, en daar kom ik ook gewoon mee weg. "Sorry edelachtbare, ik wilde wel remmen, maar mijn voet gleed van het rempedaal". Voor alle zekerheid toch nog even minstens 3x voor- en achteruit over die sukkels rijden.

quigg | 17-11-17 | 14:09

Dusssss. Walter en Casper van Wijngaarden. Weer een juweeltje van een rechterlijke uitspraak. Dronken met 167 km per uur rijden en iemand daarbij doodrijden. Een normaal mens noemt zoiets moord met voorbedachte rade. Kunnen onze briljante rechters wel weer vinden dat de daders het niet hadden kunnen voorzien dat er een dom iemand ook op de weg zou kunnen zijn. In Nederland zijn er altijd en overal mensen op de weg, dus je weet dat er medeweggebruikers zijn. Als je dan ook nog en dronken en te hard rijdt is de kans bijzonder groot dat je slachtoffers gaat maken. Het risico wordt bewust genomen. Dat is gewoon moord in de ogen van mensen die niet, zoals de rechters, in "neverland" vertoeven. De straffen zijn wederom ronduit te zot voor woorden, maar what's new hier in dit land. Tranavia mag zich wel eens afvragen wat voor piloten ze in dienst hebben. Personen die met teveel alcohol achter de kiezen kikken op snelheid kunnen beter niet een vliegtuig besturen met potentieel nog meer slachtoffers. Anderzijds, de lijn van de advocaat volgend, dan moeten de reizigers maar niet zo dom zijn Transavia te vliegen. Misschien kan de personeelsboer van Transavia deze werknemer beter adviseren van schoffelen zijn permanente beroep te maken. Die kloothommel van een vader wens ik een hele grote, dikke Bubba toe als celmaatje, wat een low life.

Ruikbaard | 17-11-17 | 14:08

@Feynman

Opzet is wat anders dan voorbedachte rade. Ben het overigens verder wel met je eens hoor, dit kwalificeert gewoon als voorwaardelijk opzet. Relevanter arrest wat mij betreft is de volgende: nl.wikipedia.org/wiki/Porsche-arrest.

Goudsmit | 17-11-17 | 14:38

Voorwaardelijke opzet, doodslag, dood door schuld, maar niet mer voorbedachte rade.

RonnieKray | 17-11-17 | 14:58

Goudsmit | 17-11-17 | 14:38
In dat arrest vernietigde de Hoge Raad de veroordeling omdat niet bewezen was dat de brokkenpiloot suïcidaal was, niet de kans accepteerde zelf te sterven en dus ook niet de kans aanvaarde dat anderen sterfden. Een mooi stukje logica, alleen ligt er totaal geen bewijs voor de eerste premisse, dat de brokkenpiloot de kans op zijn eigen overlijden niet geaccepteerd had. De kans accepteert zelfs een parachutist, die dondergoed weet dat er een kans is dat beide valschermen dienst weigeren. Je quote een arrest waar die voorwaardelijke opzet vernietigd werd. In mijn ogen een dwaling. Beide risico acceptaties zijn onafhankelijk.

Feynman | 17-11-17 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

"De maatschappij waar de Porsche geleased werd, eist een bedrag van 43.000 euro van W. van Wijngaarden. W. van Wijngaarden regelde de verzekering van de Porsche zelf, maar weigert te betalen." - aldus de Televaag

Cen Bramer | 17-11-17 | 14:06

Walter van Wijngaarden moet dus 6,66 keer zo veel betalen voor zijn moordwapen, dan voor het kapotgereden autootje, urn en andere directe schade van het doodgereden kapstertje.

Feynman | 17-11-17 | 14:25

Het is al vele keren gezegd hier.... straf is belachelijk laag... ik zeg het nog maar eens..... om Fleur..

ttype | 17-11-17 | 14:03

4 jaar cel en 5 jaar rijontzegging? Ik mag hopen dat die rijontzegging in gaat ná de gevangenisstraf.
Beetje flauwe straf; voor een iemand die vaker dronken achter het stuur zit, bezopen (haha) hard rijdt en dan ook nog iemand dood rijdt. 10 jaar was veel gepaster geweest. Nog flauwer zal het wel zijn dat Walter van Wijngaarden na 1 jaar wel weer op vrije voeten wordt gesteld, want liev in de gevangenis geweest.
Casper van Wijngaarden heeft dan wel niemand dood gereden; hoop wel dat zijn werkgever geen bezopen bestuurder in de cockpit wil hebben. Tijd voor een andere carrière dunkt mij.

Libertarianism | 17-11-17 | 14:00

Ze hebben helaas Casper niet laten blazen. Hij is pas in beeld gekomen toen meerdere getuigen de straatrace benoemden. Wat leidde tot een strafeis van drie jaar tegen hem. www.telegraaf.nl/nieuws/1261643/4-jaa...

Feynman | 17-11-17 | 14:03

Misschien zo, hij heeft wel alle schijn tegen. Ik zou als werkgever niet zon piloot in dienst willen. Maar ja, ik run Transavia niet.

Libertarianism | 17-11-17 | 14:22

Het is wel te hopen dat de rijontzegging pas ingaat zodra papa van Wijngaarden de gevangenis uitgeschopt wordt, anders stelt die vijf jaar ontzegging ook niet veel meer voor.

Ik vrees echter dat beide strafelementen gelijk ingaan...

Guido | 17-11-17 | 13:59

Wat een ongelofelijke lutser die Hogewind, hoe moeilijk is het kopiëren van een link nu helemaal

TedAnusprik | 17-11-17 | 13:48

Ja advocaten worden regelmatig geschrapt voor randzaken zoals financiën, opleidingspunten, slechte koffie en ander geouwehoer. Het zou leuk zijn als het hof van discipline ook wat aandacht op de inhoud zou geven. Anders gaat het niveau naar beneden.

Feynman | 17-11-17 | 13:50

Beide verdachten konden zich gelukkig niet beroepen op een
SCHAAMhaar cultuur.

robert39 | 17-11-17 | 13:47

Die vader lijkt me echt hét prototype van een narcist, en ik verwacht niet dat het met z'n zoon beter gesteld zal zijn.

Ali Bundii | 17-11-17 | 13:46

We hebben een T, we hebben een B en we hebben een S. TBS TBS TBS!

Feynman | 17-11-17 | 13:49

Ik mis in het vonnis het volgende: levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid.
Met andere woorden: deze idiotenmogen nooit, maar dan ook nooit meer achter het stuur plaatsnemen.
Eigenlijk zou dit als passende straf voor een dergelijk vergrijp in het wetboek van strafrecht opgenomen moeten worden.

Brulboei_61SB | 17-11-17 | 13:45

En u denkt dat het ontzeggen deze heren zal stoppen?
Kom nou.

TeeJee | 17-11-17 | 14:19

Als een advocaat z'n Nederlandse taal niet beheerst dan weet je met wat voor 'n gehalte je hebt te maken. Sneu type.

otjemans | 17-11-17 | 13:42

In de oliebranche gaat iemand die in privé tijd in een privé auto dronken rondrijdt er gewoon linea recta uit. Mag misschien niet, wordt netjes afgekocht, maar die idioot komt niet meer voorbij de beveiliging. Flexibel omgaan met veiligheid van jezelf of anderen is totaal onbruikbaar. Kijken of Transavia ook alert en adequaat reageert.

Feynman | 17-11-17 | 13:42

Dat klopt. Ik ken iemand die bij de NAM (lees: Shell) werkt en die vertelde me laatst dat werknemers in een bedrijfsauto al op straat staat als ze tijdens het rijden niet-handsfree bellen. In de olie industrie is alcohol gebruik echt een doodzonde. Je kunt nog beter de dochter van je baas verleiden.

quigg | 17-11-17 | 20:33

Transavia zal hem wel ontslaan. Lijkt me geen reclame voor je bedrijf.
Kan ie naar Ryanair. Daar zoeken ze 1000 piloten.

Kruisruiker | 17-11-17 | 13:41

Ryanair had hem er volgens mij al uitgeschopt. Reden onbekend.

LangeTijdGeleden | 17-11-17 | 13:46

Dus als je bij Ryanair niet meer welkom bent doe je een stapje terug op de ladder en ga je naar Transavia.

robert39 | 17-11-17 | 13:50

De piloten van Ryanair gaan met bakken naar transavia (want die heeft wel arbeidsvoorwaarden en niet schijnzelfstandigheid) dus dat past prima

Con | 17-11-17 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

4 jaar? De moeite.

quantumcollider | 17-11-17 | 13:39

4 jaar? De moeite.

quantumcollider | 17-11-17 | 13:39

Omdat de klootzakken logen, manipuleerden en via hun advocaat zelf slachtoffertje gingen spelen, terwijl ze allebei hun schouders ophalen over het feit dat ze een vrouw vermoord hebben, mag van mij in hoger beroep levenslange gevangenisstraf opgelegd worden.

dysdiadochokinese | 17-11-17 | 13:38

Gebrek aan empathie lijkt me ook een gebrekkige ontwikkeling van de geestesvermogens. Beetje TBS kan geen kwaad.

Feynman | 17-11-17 | 13:43

Het is echt weer zo'n vrijdag waarbij ik me de hele dag aan het ergeren ben aan de flutstraffen die weer worden uitgedeeld verdomme!!!

stoneytony | 17-11-17 | 13:38

Toch vreemd, ik zie die achternamen helemaal niet staan in de genoemde link ...

mrfreeze | 17-11-17 | 13:37

Vier jaar... met aftrek van voorarrest loopt dat schorem na twee jaar weer fluitend buiten rond. En ze hebben helemaal geen spijt. Totaal moreel gedegenereerd. Vier jaar voor het leven van een meisje. Wat leven we toch in een ontzettend gaaf land.

Zapata10 | 17-11-17 | 13:37

En weer faalt het OM met een te lage eis. En weer faalt de rechtbank met een belachelijk laag vonnis, zeker voor die zoon. En weert faalt de tweede kamer door niet de wet eens flink aan te passen zodat dit soort zware criminelen gewoon 20 jaar achter slot en grendel gaan. Er komt niet een een motie voor een wetswijziging.

ILF2 | 17-11-17 | 13:37

DrumPiet | 17-11-17 | 13:52
Met elkaar, tegen elkaar. Blijft SAMEN. Welk gedeelte begrijp je niet? Dat van Casper of van Walter? Samen uit, samen een nieuw huis.

"Tegen zoon Casper van W. (33) werd drie jaar geëist voor medeplichtigheid en deelname aan de fatale straatrace in maart 2016." www.telegraaf.nl/nieuws/1261643/4-jaa...

Je doet nu of mijn gedachte van Mars komt, terwijl ook de Officier van Justitie met de juiste strafeis kwam. Hopelijk gaat die in beroep. Want of het nu samen een roofoverval, vechtpartij of deze straatrace is, het zijn allemaal delicten die in je eentje een stuk lastiger liggen of compleet onmogelijk zijn.

Feynman | 17-11-17 | 14:01

@Feynman | 17-11-17 | 14:01
Heel simpel; hebben ze er bewust en nauw toe samen gewerkt om die avond iemand dood te rijden, als conclusie van hun race?

Als u klaar bent met boos zijn, weet u het antwoord zelf ook wel. De straf voor Casper is wellicht te laag, maar zijn daad is niet gelijk aan die van Walter en de straf zal (moet zelfs) dan anders zijn.

Simpel.

TeeJee | 17-11-17 | 14:17

Klein bier.
Veel erger is dat beiden uiteindelijk niks gaan uitdienen.
Reputatie schade.
Een zeer smerig vehikel binnen onze 'rechtstaat.'
#fluim

geen koning | 17-11-17 | 19:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor sommige advocaten heb je gewoon de grootste minachting die er bestaat, Hogewind is er daar een van. Eerst meisje nog de schuld proberen te geven en nu op hoge poten deze brief. Minderwaardig kerel. Hij zal trots dit aan zijn nageslacht kunnen gaan vertellen.

DerkArie-ut-de-Achte | 17-11-17 | 13:36

Wat @Zapata10 dus zegt. Hoe vreselijk je 't ook vindt, deze meneer doet gewoon z'n werk.
Misschien gaat u toch een tikje anders over de advocatuur denken op het moment dat u volstrekt onschuldig voor het hekje staat. En dat gebeurt soms dus ook.

EefjeWentelteefje | 17-11-17 | 14:07

DerkArie. Ik begrijp uw visie wel. Helaas komt dat door de media? Op t.v. zeggen advocaten inmiddels de meest absurde dingen om de publieke opinie aangaande hun clienten te verbeteren.
Soms moeten ze wel omdat inmiddels ook de kranten, etc. zonder scrupules van alles gillen zonder degelijke staving.
Dan krijg je dus twee roeptoeters tegenover elkaar.
Ons gevoel wil altijd de vermeende dader voorgoed uit de samenleving?
De taak van de vooralsnog onschuldige dader is om zijn client zo goed mogelijk te helpen.
Daar zal je maar wat blij mee zijn mocht je ooit een advocaat nodig hebben?
Beetje raar als die mens dan ineens zegt: Rechter, mijn client is een lamzak, geef hem maar wat ie verdient!

geen koning | 17-11-17 | 19:03

her en der zijn wat woorden omgedraaid, maar u begrijpt wat ik bedoel, hoop ik?

geen koning | 17-11-17 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij niet aanwezig zijn als verdachte op de rechtbank moet de straf MINIMAAL verdubbeld worden! Wat een vreselijke varkens die 2

Mathijs2017 | 17-11-17 | 13:33

Wel naar de crematie, niet naar de rechtbank. Alles voor de show.

Feynman | 17-11-17 | 13:37

Dat van die crematie snap ik niets van. Had de famille daar toestemming voor gegeven of kwamen ze gewoon opdagen? Ik had ze daar absoluut niet willen hebben als ik in de schoenen van de nabestaanden stond.

nietvaneergister | 17-11-17 | 14:39

Ik had ze mee de oven in geschoven.

geen koning | 17-11-17 | 18:55

Ze zijn nu veroordeeld en dus geen verdachten meer, maar daders. Dan mag je de volle naam toch vermelden?

NO-BLOW | 17-11-17 | 13:32

Transavia gevraagd (contactform) of ik de naam van de piloot mag voor ik een vlucht boek

Kat van T | 17-11-17 | 13:32

ook even vragen of de piloten een verklaring omtrent gedrag moeten hebben

Mathijs2017 | 17-11-17 | 13:35

Goede vraag.
Laat je ons het antwoord even weten (in dit topic .... want makkelijker te vinden)?

laagvliegert | 17-11-17 | 13:39

Ik heb al antwoord van Transavia: Julio Poch. Poeh gelukkig, ik kan boeken.

TheseDays00 | 17-11-17 | 13:54

Dit is echt tuig. De familie van dat meisje heeft mijn zegen om dingen zelf aan te pakken, ik heb niks gezien. Die lui hebben geen gevoel, ik wel dus ik zal het er even moeilijk mee hebben dat ik gewoon geen ambulance heb gebelt. Totale schofterigheid is nog wel op crematie aanwezig te zijn. Op aanraden advocaat? Snap dat het een heel raar beroep is echt waar, maar toch

Bokito ergo sum | 17-11-17 | 13:30

Ik voorspel dat Walter na die 4 jaar (wat wss minder zal zijn), zo snel mogelijk weer achter het stuur kruipt.

TeeJee | 17-11-17 | 13:31

Zolang die Casper van Wijngaarden nog bij Transavia werkt, zal ik niet met Transavia vliegen. Ik wil het risico niet lopen door zo'n achterljk figuur gevlogen te worden.

Wat zijn de straffen bijzonder laag. 4 jaar, honderd uur schoffelen en 6400 euro. De rechter zou zich ook moeten schamen.

El Rico Grande | 17-11-17 | 13:29

Daar sta ik nog het meest van te kijken, dat soort labiele figuren laat je toch geen vliegtuig besturen. Er zijn zat chauffeurs ontslagen nadat ze op dumpert kwamen voor associaal rijgedrag en een fucking vliegmaatschappij laat iemand die betrokken is bij een moord gewoon lekker doorvliegen. goed bezig transavia!

BozeHenk | 17-11-17 | 13:42

Maar ja, hoe zou het zijn bij andere vliegtuigmaatschappijen, weten we dat dan wel?

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:51

Ja, straks gaat ie met jou aan boord nog 'air- racen?'
Of proberen als eerste met een Boing door de dampkring te breken?
Wedstrijdjes met de luchtverkeersleiding?
ja, de man is vast een klootzak. Maar dan zijn veel piloten.

geen koning | 17-11-17 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Het plezier van hard rijden. Velen hebben dat. Ik kan me er niks bij voorstellen. En dat is ná dit gebeuren niet veel anders geworden.

TB2318 | 17-11-17 | 13:28

voor dat plezier van hardrijden hebben ze afgesloten stukken weg bedacht.
heet dat niet Circuit of zoiets.
Assen en Zandfoort hebben zoiets liggen, dacht ik.

gobler | 17-11-17 | 14:16

Hard scheuren is heerlijk, maar dat ik vroeger dan af en toe op een kartbaan. Zalig, maar in het verkeer? Alle andere weggebruikers schat ik in als hele en halve idioten, dus al jaren geleden mijn rijbewijs laten verlopen.
Salut, Evocatus

Evocatus | 17-11-17 | 15:06

Ik denk dat pa in hoger beroep gaat....

TheseDays00 | 17-11-17 | 13:26

Hadden ze geen opgeleide advocaat kunnen nemen? Je zou denken dat ze die wel konden betalen.

Nuchternederland | 17-11-17 | 13:25

Nou wat is het nou Schoeverstrutje.... Leiden of lijden.
Wellicht kan Schoevers nog wat extra aan jou verdienen.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:24

Schaam-te-loze advocaat.

TheseDays00 | 17-11-17 | 13:23

Wat ik niet begrijp is hoe het toch mogelijk is dat je als verdachte niet bij je eigen rechtszaak aanwezig bent. Je zou ze toch moeten gijzelen, wat er een minachting voor het slachtoffer zeg.

pibasso | 17-11-17 | 13:23

Inderdaad, als ik bij een getuigenis niet kom opdagen, komen ze me halen.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:48

Omdat het beide lafaards zijn.

Cold-Cees | 17-11-17 | 13:48

chrisververs‏ @chrisververs
In totaal ruim 6400 euro schadevergoeding te betalen door Walter van W. #Fleur twitter.com/chrisververs/status/93149...

Kunnen we voor eens en voor altijd opnemen dat als je wederrechtelijk iemand doodt, de civiele vordering begint bij tien ruggen per ontbrekend levensjaar?!? Gewoon ( 80 - 19 ) x 10.000 = 610.000 euro.

Alleen de jas, medische kosten en crematie lappen is gewoon een trap na.

Feynman | 17-11-17 | 13:23

Leuk, maar als het geld niet aanwezig is? Persoonlijk faillissement, en dan? 100% hypotheek, en dan? Tuurlijk je zult de daders er mee straffen, maar genoegdoening krijg je er niet mee.
Laat de (r)overheid hier maar voor opdraaien, we betalen tenslotte al genoeg, nee, teveel belasting.
Overigens een goed item voor FvD.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:46

jack and friends | 17-11-17 | 13:29
Kluitje in het riet redenering. De staat heeft een compleet andere informatiepositie, en kan die schade veel makkelijker en sneller verhalen, zonder enig risico over de proceskosten voor de nabestaanden. Ik heb totaal geen behoefte deze familie van het kastje naar de muur te sturen. Het OM heeft zelfs al beslag gelegd op de woning van Walter van Wijngaarden om een schadevergoeding te kunnen innen. Dat hebben ze echt niet voor een lousy 6400 euro gedaan.

Ommezwaai | 17-11-17 | 13:42
Nee want de gemiddelde levensverwachting van iemand van 19 is 80, maar de gemiddelde levensverwachting van iemand van 85 ligt ergens richting of boven de negentig. Zie het leerstuk voorwaardelijke kansen.

Ik zie ook het nut niet van dezelfde vraag twee keer stellen, ik ga m hooguit eenmaal beantwoorden. En daarmee moet u het doen.

Feynman | 17-11-17 | 13:48

En wat nou als Fleur der hele verdere leven aan het staatsinfuus had gelegen?
Daarbij nog de nodige co2 compensatie, alsmede voor haar 2 ongeboren kinderen?
1 miljoen voor de wijnranken? Gewoon omdat het kan?

geen koning | 17-11-17 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

chrisververs‏ @chrisververs
Walter van W. krijgt gevangenisstraf van 4 jaar en rijontzegging van 5 jaar. Zoon krijgt werkstraf 100 uur en rijontzegging van 1 jaar. #Fleur twitter.com/chrisververs/status/93149...

100 uur schoffelen voor meedoen aan een straatrace waar iemand werd doodgereden. Dat is gewoon medeplegen. Het interesseert mij totaal niet welke auto vanuit de kopgroep de dodelijke aanrijding maakt. Samen racen, is samen doden.

Feynman | 17-11-17 | 13:20

precies het verschil dat ik aangeef. samen op een scooter staat gelijk aan straatracen en is meer dan tegen elkaar racen op straat, er is een hogere organisatiegraad voor nodig.

49 | 17-11-17 | 15:51

@Feynman | 17-11-17 | 15:24
Nee, dat is geen ini mini stapje als er bijvoorbeeld 50 meter tussen beide wagens zit en slechts 1 wagen betrokken is bij de daadwerkelijke aanrijding.

Dat is een wezenlijk verschil in de feiten.

Maar goed; daarom zijn er rechters, en is Feijnman (slechts) een reaguurder.

TeeJee | 17-11-17 | 15:56

Jawel, ik heb nog wel wat...
Omdat allebei de mannen beweren niet de bestuurder te zijn, elkaar niet 'ratten' krijgen ze nu beiden straf.
Nog steeds anders dan als passagier in een auto zitten.
Cherrie picking, my dear.

geen koning | 17-11-17 | 18:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Je hebt mensen die een hekel hebben aan boomgaarden, zelfs mensen die niets moeten hebben van diergaarden. Persoonlijk hou ik absoluut niet Van Wijngaarden.

DrumPiet | 17-11-17 | 13:19

Je bent geen wijnliefhebber, me dunkt.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:40

4 jaar voor die zuiplap. Had van mij nog een 1 voor gemogen.

Madrox | 17-11-17 | 13:18

Voor mij een 1 erachter...

DeDenkerT | 17-11-17 | 13:45

chrisververs‏ @chrisververs 5m5 minutes ago
Zoon Casper heeft bijgedragen aan verwerpelijk rijgedrag vader. Maar dood #Fleur kan niet aan Casper worden toegeschreven. Hij wordt vrijgesproken van dood door schuld. twitter.com/chrisververs/status/93149...

En we hebben weer een rechter die niet de enige logische conclusie verbindt aan zijn EIGEN constatering. Deze is stuk. Mogen we een nieuwe?!?

Feynman | 17-11-17 | 13:18

@Feynman | 17-11-17 | 15:21
Toch typisch dat die in al die zaken dus gewoon genegeerd worden. Of liever, er wordt door de rechters gewoon heel goed gekeken naar de letter van de wet; Want zoals te lezen staat in dat mooie onderzoek wat je geplaatst hebt moet er sprake zijn van een "bewuste en nauwe" samenwerking.

Zijn we toch weer terug bij een boze Feynman die het beter meent te weten, maar aan zijn eigen linkjes ten onder gaat. Sorry.

TeeJee | 17-11-17 | 15:51

@Feynman | 17-11-17 | 15:21
Overigens, als toevoeging, die zaak is nog niet afgelopen. Men is nog in cassatie, dus het laatste woord is er nog niet over gesproken.

TeeJee | 17-11-17 | 16:02

Achterop een draaiende scooter stappen met je buit is toch wat anders dan naast iemand in een auto zitten die ineens plankgas geeft?
Het gaat helaas niet altijd om wat je vind?
Bewijslast eerwaarde!
(ook wel belangrijk)

geen koning | 17-11-17 | 18:21
▼ 8 antwoorden verborgen

"Cliënten leiden schade door het vermelden van hun achternamen en het herkenbaar in beeld verschijnen."

Nabestaanden van het slachtoffer leiden schade door het gemis van hun dierbare, wat weegt zwaarder.

the Jackdawn | 17-11-17 | 13:18

Nou is Lijden in last..

DrumPiet | 17-11-17 | 13:23

Zolang ze de schade maar niet naar Leiden lijden.

bees-t- | 17-11-17 | 13:31

Zolang ze de geleden schade maar niet naar Leiden leiden. Bedoel ik. *tering net wakker is*

bees-t- | 17-11-17 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

4 jaar en 5 jaar rijontzegging (die gaat in na die 4 jaar lijkt me? En 100 uur werkstraf voor de zoon. Nou nou..

Kat van T | 17-11-17 | 13:16

@Lewis, inderdaad, het is geen fiscaal delict..... dat zou velen malen erger zijn.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:35

die 1,4 miljard moeten tenslotte ergens vandaan komen.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:36

Tuurlijk niet Kat van T. Die rijontzegging is al afgelopen als den beste de penitentie uitwandelt.
Waar hij trouwens zeer waarschijnlijk nooit daadwerkelijk terecht gaat komen.

geen koning | 17-11-17 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Bedoelt hij Walter van Wijngaarden en Casper van Wijngaarden?

Drunken_Pumpkins | 17-11-17 | 13:16

Ik verstond je even niet, hoe heetten ze ook al weer?

Reagurend_Nijlpaard | 17-11-17 | 13:37

Of is het van Weingaarden?

Gele Beer | 17-11-17 | 13:46

Kan die advocaat niet geschrapt worden voor een inadequate verdediging?!? Als dit zijn service is voor enkele honderden euro`s per uur, mis ik een beetje de kwaliteit en het juridische novum wat Casper en Walter van Wijngaarden hard nodig hebben om hard te blijven rijden.

Of Casper van Wijngaarden nu wel of niet veroordeeld wordt, maakt totaal niet uit voor zijn carrière als piloot. Hij heeft al aangetoond niet op de juiste manier onnodige risico`s uit de weg te gaan. Los van of het nu een moreel, civiel of strafrechtelijk delict is. Zijn bovenkamer heeft nu niet het vereiste risicomijdende gedrag. [x] Ongeschikt.

Feynman | 17-11-17 | 13:16

Wat moet hij verdedigen dan Feynman? Wat zijn zijn opties tegen de overweldigende hoeveelheid bewijs die er beschikbaar is in deze zaak?

Alsof je met een plastic lepeltje de Berlijnse muur omver moet bikken.

TeeJee | 17-11-17 | 13:19

TeeJee | 17-11-17 | 13:19
Nou in plaats van de blote ontkenning bestaat er bijvoorbeeld ook een verdediging op basis van oprechte excuses, voorstellen om recidive onmogelijk te maken, de slachtoffers voor de zitting uitbetalen, et cetera.

Feynman | 17-11-17 | 15:14

@Feynman | 17-11-17 | 15:14
En dus bepaal jij dat dit een inadequate verdediging is?
Gelukkig is het maar een mening.

TeeJee | 17-11-17 | 15:52

Die twee hadden zich om een boom moeten wikkelen, niet dat meisje. echt om te kotsen die twee figuren

BozeHenk | 17-11-17 | 13:15

Walter krijgt 4 jaar cel en 5 jaar ontzegging

Zoon Casper vertoonde zeer gevaarlijk gedrag. Hij krijgt een werkstraf van 100 uur en 1 jaar rijontzegging

twitter.com/RunhaarHenk

tommythomas | 17-11-17 | 13:15

@kommabijmebinnen | 17-11-17 | 13:21
Camiel Eurlings heeft al aangetoond dat je prima een VOG kan krijgen ondanks domme acties.

TeeJee | 17-11-17 | 13:24

@TeeJee | 17-11-17 | 13:24
Dan zal Walter eerst nog even de politiek in moeten en dan is die VOG geen probleem meer.

Lafayette | 17-11-17 | 13:30

En terecht, maar mag Casper nu wel of niet uitvliegen, of binnen-vliegen?

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan iemand me nog even vertellen wat ook alweer de achternaam is van dit stel empathieloze varkens?

Zo is het maar net! | 17-11-17 | 13:15

het begint volgens hun advocaat met een w en eindigt op ijngaard

BozeHenk | 17-11-17 | 13:19

... en het heeft niets, maar dan ook niets met goede wijn te maken, namelijk die behoeft geen krans.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:30

O ja, de advocaat die had gezegd dat Fleur ook wel een beetje had moeten uitkijken. (Alsof je met die snelheden ook maar iets goed kan inschatten, maar nog los daarvan.) Ik rilde er bijna van.

Lewis | 17-11-17 | 13:15

In zijn verdediging spreekt de advocaat uit naam van de persoon die hij verdediging. Uiteraard was het een misselijkmakende statement/argument/suggestie, maar dit is gewoon een clear cut case met genoeg getuigen en de Porsche zelf die ook nog uitgelezen was om te checken wat de snelheid exact was. Dus dan ga je vreemde dingen als bovenstaand zeggen. Tevens heeft die galbak ook gezegd dat de doodsoorzaak wellicht medisch falen kon zijn en niet het ongeluk...

Dat ze vervolgens keihard begonnen te liegen over de snelheid, de straatrace, etc maakte het er niet beter op. EN NOG krijgen ze zo'n klein flutstrafje omdat de rechter 'dingen anders ziet'.

LangeTijdGeleden | 17-11-17 | 14:01

Een straatrace met een Porsche?
Ja, dan ben je ontoerekeningsvatbaar.

geen koning | 17-11-17 | 18:12

Zodra die lafbekken veroordeeld zijn, zal hun achternaam weer van de daken schallen.

Muggenmepper | 17-11-17 | 13:14

Walter was al 5 KEER!!! betrapt op het rijden met een slok op.

Mr_Natural | 17-11-17 | 13:14

Geeft alleen maar aan dat het intrekken van een rijbewijs geen enkele indruk maakt op dit soort types.

TeeJee | 17-11-17 | 13:16

Sommigen hebben schijt aan alles. Dit is er zo eentje.

Kruisruiker | 17-11-17 | 13:16

@kruisruiker, met kleine k, dat is namelijk heel smerig, en vooral door honden.
En ja, z'n zoon mag gewoon weer verder vliegen, als piloot dan wel te verstaan.

watmagjenogwel | 17-11-17 | 13:28

Eerst heeft hij het over 'filmpjes', later over 'het filmpje'. Wat is het nou? Welke van die filmpjes moet nu verwijderd worden?

Tikkie Terug | 17-11-17 | 13:13

Gezien het totale ontbreken aan empathie en schuldgevoel lijkt me een enkeltje TBS kliniek de enige juiste straf.

DrumPiet | 17-11-17 | 13:12

Wat een vies volgevreten vet corporaal mannetje zeg die advocaat!
Als je zo'n opmerking maakt dat Fleur beter had moeten opletten is "fatshamen" 100% geoorloofd. Mooi dat vader en zoon beiden moeten boeten in de gevangenis, ondanks de pogingen van fat bastard lawyer dit te voorkomen.

pibasso | 17-11-17 | 13:12

Teejee. En omdat het systeem zo is ga je als volwassen kerel in deze situatie vertellen dat Fleur beter had moeten letten? Disrespect voor hem. Is het systeem zo? Fuck het systeem.

ZureJoop | 17-11-17 | 13:40

Letten is uiteraard opletten.

ZureJoop | 17-11-17 | 13:42

@ZureJoop | 17-11-17 | 13:40
Boos zijn is logisch. En toch is het gewoon de baan van die man.
Iedereen heeft recht op een verdediging, ook als die verdediging amper een argument of punt kan maken.

TeeJee | 17-11-17 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

MONTEREY COUNTY, CA — A Gilroy man was sentenced on Wednesday to FIVE YEARS AND FOUR MONTHS in prison for a vehicular manslaughter conviction in the death of a King City woman in a vehicle collision last year, Monterey County prosecutors said. Drew Elliott Trantow-Pearson, 32, will need to serve 85 percent of his sentence before being eligible for parole.

Trantow-Pearson was found to be driving under the influence in a collision on state Highway 198 south of Pine Valley Road east of King City that killed 25-year-old Aracely Tamayo Rangel on Feb. 28, 2016. patch.com/california/gilroy/gilroy-ma...

Het kan wel.

Feynman | 17-11-17 | 13:12

En nu is Leiden of Lijden in last? De hoogste straf is nog niet genoeg voor dat hersenloos genetisch schroot.

Graeme Reaper3779 | 17-11-17 | 13:10

Schade leiden = jammer Leiden?

Kanarie_Geil | 17-11-17 | 13:09

Wijngaard, Wijngaarden. Wat is er allemaal naar de hand ?
Vanavond maar eens een wijntje ipv pils. En "Vlam in de pijp" opzetten.

Kamervraag | 17-11-17 | 13:08

Sluit meneer de advocaat ook een paar jaar op, heren rechters.

Zo is het maar net! | 17-11-17 | 13:08

En dan zijn ze zelf niet aanwezig vandaag, zwak!

tommythomas | 17-11-17 | 13:06

Ah. Advocatuur. Zo'n nobel beroep.
*proest*
Michael Panhuis uw volgende client?

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 13:06

Er is in ieder geval na een vanmiddag een vacature als piloot beschikbaar bij Transavia.

brutus68 | 17-11-17 | 13:06

De knuppel houdt even geen stuurknuppel meer vast.

Kruisruiker | 17-11-17 | 13:14

Ik weet dat zo net nog niet. Hij na het ongeluk geschorst bij RyanAir, en aangenomen door Transavia.

Jan de Hoop | 17-11-17 | 13:34

Die lafaards zijn niet aanwezig. Zullen wel naar Belgie zijn gevlucht.

zonder_moeite | 17-11-17 | 13:05

Leuk artikel op pagina 3 hoor. Elke dag weer iets anders! Wat een faalhaas die advocaat. Nou maar hopen dat die luitjes ook daadwerkelijk flink straf krijgen.

Hadena | 17-11-17 | 13:05

Inderdaad, minstens drie fouten in één schrijfsel, top advocaat !

Wekkertje | 17-11-17 | 19:33

Witte mannen, dat wordt een flinke straf.

Mr_Natural | 17-11-17 | 13:05

Lol @ namen uit redactionele tekst gehaald.

Sjors W. | 17-11-17 | 13:05

Wat is een "integrale" achternaam?
Wat een nitwit die advocaat.

DrumPiet | 17-11-17 | 13:05

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 13:08
* "is" voor geen

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 13:10

Ja en? Een integrale achternaam bestaat dus niet, wel een integraal deel van een achternaam.

DrumPiet | 17-11-17 | 13:16

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 13:08 Fout. Integraal staat hier voor "geheel" of "allesomvattend". Hij bedoelde dus de gehele achternaam. Had hij ook kunnen schrijven, maar ja, het moet wel een beetje interessant overkomen hé.

DonBasco | 17-11-17 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat die rechter een multiplier op de eis loslaat. Wat een schoften.

zonder_moeite | 17-11-17 | 13:04

Kerel is inmiddels in hoger beroep tegen het vonnis. Ik hoop dat het in hoger beroep 10 jaar wordt.

BenPakdee | 18-11-17 | 01:37

Die advocaat heeft gelijk. Het is hier geen volksgericht.

paulvink | 17-11-17 | 13:04

Paulvink heeft gelijk.
Maar je mag wel je mening geven.
Dat wordt hier dus gedaan.

Kruisruiker | 17-11-17 | 13:20

Welke schade?

Cobalt bomb | 17-11-17 | 13:49

Schade aan de geestelijke gesteldheid van de ouders van wijlen Fleur r.i.p. bedoel je? Lul toch niet zo slap man! Dit hadden de mannen zelf kunnen voorkomen...

Sarcastisch varken | 17-11-17 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Schade leiden, is dat met een valse hond aan de riem lopen?

Kouwe Kees | 17-11-17 | 13:03

"leiden schade"

[X] Ongeschikt.

TeeJee | 17-11-17 | 13:02

Noemen we dit een rechtsstaat? Stom dronken en met veel te hoge snelheid een jonge vrouw kapot rijden en niet eens spijt? En dan maar een paar jaar? De nabestaanden zijn levenslang de dupe. En dan die boete? Voor zo'n miljonair. Woonde hij maar in China. Dan mocht ie met een bloem in zijn hand een ererondje in een overvol stadion maken om vervolgens tegen een paar strobalen te mogen leunen totdat en salvo een eind maakt aan het leven van die schoft.

worstcase | 17-11-17 | 14:43

En al vijf maal (!) eerder veroordeeld voor bezopen rijden !! Rechtspraak in Nederland, er moeten blijkbaar altijd eerst doden en gewonden vallen. De maatschappij als experimenteertuin.

Wekkertje | 17-11-17 | 19:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken