Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS-cijfers: Prijzen stijgen sneller dan lonen

Hoort u daar ook iets kapot lazeren? Het is het koopkrachtvaasje van Mark Rutte.

het nieuwe normaal

Die vervelende realiteit ook altijd. Hadden ze bij Financiën en Sociale Zaken alle koopkrachtplaatjes juist zo mooi klaargezet dat 96% van de huishoudens erop vooruitging, wordt alles opeens duurder. En niet goedkoper. Nou hield iedereen al rekening met hogere prijzen, maar daar stond in de voorspellingen een flinke loonstijging tegenover. In de praktijk blijkt de inflatie net iets hoger dan voorspeld, en de cao-loonstijging net iets lager. Nu pakken we dus de mijlpaal mee dat de inflatie voor het eerst sinds 2014 hoger is dan de stijging van de cao-lonen. En terwijl het CBS u geruststelt dat dit niet automatisch betekent dat u er in koopkracht op achteruit gaat (is wel zo), maken wij u weer ongerust door erop te wijzen dat dit zeker niet automatisch betekent dat u er in koopkracht op vooruit gaat (is ook zo). Tsja mensen. Dit is dus het nieuwe normaal.

Reaguursels

Inloggen

We worden dagelijks 24 uur lang bedonderd en afgezet.

restman | 05-04-19 | 02:21

Zwijgend wordt de Nederlander steeds armer.

LinkeToni | 04-04-19 | 22:08

Mag WimLex ook weigeren op Prinsjesdag iets voor te moeten lezen wat later toch niet klopt?

Jan, Leiden | 04-04-19 | 18:43

Joh!

DebraCadabra | 04-04-19 | 17:58

CBS, CPB e.d. productiemaatschappijen Fake News ?

lulleficatie | 04-04-19 | 17:04 | 1

There are lies, damned lies, horrible statistics and CBS.

lulleficatie | 04-04-19 | 17:07

De inflatiecijfers van het CBS zijn fake. In werkelijkheid, sinds de invoering van de euro, is de inflatie nooit onder de 5% geweest. Voorbeeld? Fles Coca Cola, prijs voor invoering van de euro: 96 guldencent (bij de AH). Prijs nu: 2 euro 17. Reken maar uit, kom je op 5% of hoger uit. Doe dit voor al je boodschappen.

Ondertussen gaat het geld naar Griekenland, naar Italië, naar vluchtelingen, enzovoort. Het water staat de burger aan de lippen; van een enkelvoudig modaal inkomen kun je als gezin niet (meer) rondkomen. De huidige euro is minder waard dan de gulden destijds.

Je zet een rijk land en een stel arme landen in een uni. Rara, hoe gaat het geld stromen. Rara welke bevolking wordt er genaaid.

Mooi he, dat europa. De grootste netto betaler, werken tot je 67, maar in Italië flat taks en werken tot, wat, je 55e ofzo? Prachtig. Meer, Meer!

zik | 04-04-19 | 15:17 | 2

Huily, huily. De grootste netto betalen is Duitsland. Basta ! De grootste netto betalen per inwoner is NL. Waarom ? Lubbers verhoogde vrijwillig de NL bijdrage om EU president te worden. Maar decernia janken is veel leuker. Toch ?

Henk1955 | 04-04-19 | 15:47

@Henk1955 | 04-04-19 | 15:47: Nee, vrijwillig bukken om je door de EU van achteren uit te laten wonen, is veel leuker. Toch?

zik | 04-04-19 | 20:12

Dit wel de kern van de onvrede in west Europa.
langzame afname van de welvaart, door niet meestijgende lonen en stijgende lasten. De afname van de welvaart wordt versterkt door langzaam oplopende belastingdruk.
de armen hadden toch al niets. die worden ondersteund met toeslagen, subsidies, etc.. de rijken maakt het verder niet uit. die zijn rij. De grote middengroep heeft er last van.
de sinasappel is zo langzamerhand ook wel bijna uitgeperst.
men gaat dan vervolgens de onvreden uiten. die komt dan terecht bij zaken die niet persé de oorzaak zijn van de achteruitgang; immigratie, milieumaatregelen, slechte regering. immigranten hebben we nodig en de kosten zijn marginaal. selectie in wie we binnenhalen zou goed zijn. verder zijn we een goed functionerende democratie/rechtsstaat en zijn milieumaatregelen helaas echt nodig.
Volgens mij is de westerse samenleving gewoon over zijn top heen, en is dit de reeds door Bolkestijn voorspelde ontwikkeling. Langzame achteruitgang. daar doet niemand wat aan.

zeeman73 | 04-04-19 | 14:40 | 2

@zeeman73 | 04-04-19 | 14:40 |
Baseer uw stelling op feiten graag. Want:

U wilt dus beweren dat wanneer je jaarlijks qua inwoneraantal een stad ter grootte van Apeldoorn of Groningen aan import binnen haalt dat dit géén gevolgen heeft voor de woningmarkt? Of voor de uitkeringen waar die groep bovengemiddeld een beroep op doet? Kom nou toch. Om over de leefbaarheid in sommige wijken nog maar te zwijgen. U zult echt met iets beters moeten komen. Want de kosten zijn alles behálve marginaal te noemen.

Ook hebben we geen hordes ongeschoolde Afrikanen of analfabeten uit het M.O. nodig. De enige reden dat hier ooit "gastarbeiders" naartoe gehaald zijn is omdat de werkgevers het verdommen de Nederlander een behoorlijk loon te betalen voor het werk. Na de oorlog sprak men loonmatiging af zodat het land opgebouwd kon worden. Toen dat eenmaal zo goed als af was gingen de Nederlandse arbeiders eind jaren 50 begin jaren 60, terecht!, vragen om wat meer loon omdat zij ook wilden meedelen in de toegenomen welvaart. De werkgevers verdomden dat en haalden het achterlijkste volk uit de bergdorpen van Turkije etc weg om hier tegen een appel en een ei te komen werken. U ziet nu hetzelfde met de Polen, Roemen etc. gebeuren. Die komen voor uurloontjes van soms maar EU 5,75 bruto en de Nederlander heeft het nakijken. Want die kan in dit absurd dure land van een dergelijk uurloon niet bestaan waar de Polen etc. dit in eigen land wel kunnen.

Een goed functionerende democratie?! Mijn hemel, onder welke steen heeft ú de laatste jaren gezeten.

Milieumaatregelen ja. Klimaatwaanzin, die nauwelijks (slechts 0,0003 %) verschil maakt terwijl ze in China in 4,5 dag de lucht in blazen waar wij minimaal een jaar voor nodig hebben? Nee.

Verder zou u zich eens moeten afvragen waaróm de Westerse samenleving aan het afkalven is. Ik geef u een hint: de import van religieuze achterlijkheid en tribale stammenstrijd van elders is er onderdeel van. Evenals het totaal doorgeslagen socialisme waar ze daar in o.a. de Sovjet Unie uiteindelijk afstand van namen omdat. het. niet. werkt.

Sjefke7807 | 04-04-19 | 15:02

Sjefke
Mee eens, doch een puntje, halverwege de jaren zestig is de sociale verzorgingsstaat opgebouwd. Toen kregen luie mensen de kans om een inkomen te krijgen die men eerder niet kreeg. Met als gevolg dat men niemand met kon vinden voor wat mindere baantjes. 1+1=..

yooooh | 04-04-19 | 19:10

Lachen, de recessie oet nog komen....

Ronnie uit Helmond | 04-04-19 | 14:39 | 2

Die is al begonnen. Geef het nog een paar maanden.

zik | 04-04-19 | 15:22

De recessie? U bedoelt de apocalyps want de centrale banken hebben zelfs de nucleaire optie al ingezet in de afgelopen 11 jaar. Deze recessie wordt bevochten met 'sticks and stones'.

Solar666 | 04-04-19 | 17:11

En supermarkten zijn na de BTW-aanpassing bezig prijzen te laten eindigen op een 9 want €1,39 vinden ze veel mooier staan dan €1,32. Dus nog eens de prijzen van heel veel producten met 5% omhoog.

Onthapkoek | 04-04-19 | 13:31

Eén van de zeldzame keren dat ik vanmorgen het RTL-nieuws op had staan. Ging over de woonlasten. Die zijn gestegen, maar de mensen hebben toch minder woonkosten, want hun lonen stijgen harder dan de kosten van het wonen. Echt, welke idioot verzint dergelijke zotteklap? Je gaat méér betalen, maar bent vervolgens minder kwijt? Juist.

Natuurlijk werd het riedeltje van "de lonen stijgen flink" van stal gehaald, dus voelen mensen die gestegen kosten niet werd er gezegd. En rara politiepet wat lees ik nu hier bij de Roze Burelen van GS? "De prijzen stijgen harder dan de lonen". *Pats* Daar ging weer een breekbaar vaasje.

- www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

En dan dit staaltje newspeak:

Huren werd relatief goedkoper
"Gemiddeld stegen de huren tussen 2015 en 2018 flink, met 8 procent, naar 603 euro. Maar dat wordt voor een deel gecompenseerd door de gestegen huurtoeslag. Die krijgt natuurlijk niet iedereen, maar de gemiddelde huurder ontvangt 93 euro per maand. Netto stegen de huurkosten daardoor met 5 procent."

Netto stegen de huurkosten daardoor dus met 5 procent, maar de huren worden goedkoper. *face palm* Leuk te horen dat de kosten dalen als je, net als ik, nèt boven de Huurtoeslag grens zit en dus het volle pond kan betalen terwijl je dit eigenlijk niet kan. En waar een koper 28% aan woonlasten (hypotheek) heeft, heeft de huurder bijna 35% aan woonlasten. Dit is nog zònder de rest van de vaste lasten. We worden, kortom, gewoon weer keihard belazerd en in onze zak gepist. En ze hebben niet eens het botte fatsoen om het regen te noemen.

Sjefke7807 | 04-04-19 | 13:09 | 7

1 en al leugens....

Wienerschnitzel mit | 04-04-19 | 13:57

Gemiddelde huurtoeslagen bestaan niet, je krijgt of veel huursubsidie of helemaal niets.

Solar666 | 04-04-19 | 17:12

@Solar666 | 04-04-19 | 17:12: dat is niet geheel correct. Tussen 14 000 en 21.000 loopt huurtoeslag van 100% af naar 0 % je kan in december bijvoorbeeld meer of minder krijgen dan in januari op basis van oa door belastingdienst vooraf ingeschat inkomen voor dat jaar.

TilburgDeGekste | 04-04-19 | 18:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Je hoeft alleen maar naar de grote ketens te kijken die met razende vaart failliet gaan om te weten hoe het er hier voor staat.

MoonBeebe | 04-04-19 | 13:04 | 5

@Sjefke7807 | 04-04-19 | 13:16:
Maar we hebben wel met een stuk of tien gele vestjes geprotesteerd op het Binnenhof. DAT zal ze leren in Den Haag!

telelezer | 04-04-19 | 13:45

Dat heeft ook veel te maken met internetwinkels als bol.com en AliExpress etc. Daar is alles te krijgen en wordt het ook nog eens gratis thuisbezorgd. Ik probeer zo veel mogelijk de lokale economie te stimuleren door het gewoon in de detailhandelwinkeltjes te halen.

Timide_Aso | 04-04-19 | 13:50

@telelezer | 04-04-19 | 13:45 |
Als het een schrale troost is; ik snap net zomin dat de Nederlander het allemaal maar gedwee over zijn kant laat gaan als dat u het snapt. U zult vast wel gemerkt hebben dat ik de laatste weken nog wel eens AWOL wou zijn in de Roze Panelen qua tegels bakken en dat is omdat ik het soms even niet meer trek. Dan laat ik de PC voor wat hij is, want het kost me mijn gezondheid. Je ziet het de bietenbrug op gaan hier en het gros van de sheeple loopt braaf "Bèèhèè!" roepend achter de waan van de dag aan terwijl ze leeg geplukt worden waar ze bij staan. Om over de rest van de problemen maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 04-04-19 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar moet ik die 120.000 Euro voor die warmtepomp en Tesla dan vandaan halen?

Oepsie1234 | 04-04-19 | 13:03 | 1

Lenen. Gij zult in schuld leven. Dat was in de debatten wel al duidelijk; de VVD orakelde hoe geweldig het was waar je straks in de toekomst je warmtepomp kon afnemen als 'service'. Dat is een ander woord voor: iemand leent je geld, jij hebt schuld, en moet betalen.

We hebben al 19k schuld per hoofd vd bevolking, dat is natuurlijk veel te weinig. Pas als je inkomsten de aflossing van je schulden overstijgen, is het goed!

zik | 04-04-19 | 15:25

Nederlanders verdienen nog steeds in oude Guldens daarom moesten de echtgenotes ook aan de bak na de introductie van de Euro omdat prijzen daarna 100pct stegen. Als het zo doorgaat gaat de kinder arbeid terug komen. Gelukkig protesteren Nederlanders nooit en is het prachtig uitpers materiaal voor de bazen in Brussel.

ZwarteRiek | 04-04-19 | 12:59 | 1

@ZwarteRiek | 04-04-19 | 12:59 |
Kleine correctie: De prijzen stegen met 120% want de prijzen ging gewoon 2,2 keer de lucht in.

Sjefke7807 | 04-04-19 | 13:19

En de vakbonden vragen zich af waarom er zo grote leegloop is.
Hoor al jaren nog weinig van ze.
Het zijn meedenkers met de politiek i.p.v. opkomen voor hun leden.

bleekkijker | 04-04-19 | 12:56 | 1

Het probleem is dat zij juist enkel voor hun leden opkomen en dat is een spel van de rekening doorschuiven naar de jonge generatie. Die jonge generatie wil daarom geen lid worden van de vakbond!

Solar666 | 04-04-19 | 17:14

Iedereen die een beetje prijsbewust door de winkel loopt, weet dit allang. En niet eerst sinds die idiote BTW verhoging van 6% naar 9%. Ik betaal liever 6% Mehrwert Steuer in Duitsland, dan 9% in NL waar het geld "tegen de plinten klotst" en de staat een betalingsoverschot van 11 miljard heeft. Heel veel NLers kopen al bijna niets meer in NL. Het enige wat mij tegenhoudt is dat ik zover van de grens woon, maar als ik in Duitsland ben en ik ga weer naar huis, schuren de autobanden zowat in de spatborden van het extra gewicht. Misschien de volgende keer maar eens wat boodschappenlijstjes van vrienden meenemen.

Heiner | 04-04-19 | 12:51 | 1

Gelukkig woon ik op 10km afstand......aanhanger mee :-)

Oepsie1234 | 04-04-19 | 13:04

Ben econoom en weet waarom.
Door de hogere BTW en stijgende energieheffingen moeten bedrijven en winkels hun prijzen verhogen.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 12:30 | 1

Straks ook als bedrijven door GL worden geklimaatnaait. Die berekenen dat ook door. Voor 80% volgens de officiële kanalen

azijnseikerT | 04-04-19 | 12:57

Wat als ik u vertel dat het hele land maar wat stemt, en dat de uitslagen van deze verkiezingen gewoon worden gemanipuleerd zodat de partijen die 'moeten' winnen ook echt winnen.
Ah joh, niet zo somber, we leven in een clown-wereld dus je kunt er maar net zo goed om lachen.
Toet toet.
Care | 04-04-19 | 10:01

+++ mijn gedachte ook dit.
Als je dat zegt tegen iemand kijken ze je aan ,ja maar we hebben toch democratie.
Ook daar zitten vele clowns tussen waar de toeter al lang uit staat!!!

maasdonk | 04-04-19 | 12:28 | 2

Word tijd dat de Russen waarnemers sturen naar NL om die "verkiezingen" hier in de gaten te houden. Kennis van mij werkte altijd in stemlokalen bij landelijke verkiezingen, zat daar een alternatieve doos die simpelweg de formulieren met rode kruisjes voor de PVV achterover drukte, eerlijke verkiezingen!!! m'n reet!!!

Wienerschnitzel mit | 04-04-19 | 12:31

Allemaal aluhoedjes op!

Als dat zo was dan was die hele cordon sanitaire rondom de PVV, en het demoniseren van alles wat niet links is, niet nodig.

Noltie | 04-04-19 | 12:50

Prijzen stijgen harder dan lonen = de inflatie slaat toe... zonder dat de rente stijgt. Wij worden dus dubbel genaaid door de ECB/Nederlandse Bank. Komt door de monetaire financiering van € 2,4 triljard,niet gedekt door goud of wat dan ook: created out of thin air. Leve de Euro ! Leve de EU! Lang leve de inflatie die al jaren lang toeslaat in de vorm van het waardeloze € symbool. Ik wil de Gulden terug,vandaag.

Eendragtmaaktmagt | 04-04-19 | 11:40 | 2

Er is rente op oude schulden, die lekker stiekem via de balans betaald wordt. Voor zover ik met openbare bronnen na kan gaan ongeveer 6 miljard per jaar. De samenstelling ervan is volkomen obscuur.
Gaat de rente stijgen met 1 procent dan gaan we de bietenbrug op, zie de miljoenennota 2014 www.rijksbegroting.nl/2014/voorbereidi... miljoenennota,kst186725_2.html kopje "Voornamelijk als gevolg..."

"Zonder rekening te houden met macro-economische doorwerkingen betekent een 1 procentpunt hogere rente een extra rentelast van ongeveer 4,7 miljard euro op termijn; een bedrag dat overeenkomt met ongeveer de helft van de jaarlijkse begroting van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en ongeveer net zo veel als in een jaar aan wetenschappelijk onderwijs en onderzoek wordt uitgegeven. Extra rente is daarbij «zondegeld» dat enkel risico compenseert richting investeerders zonder dat er productieve overheidsuitgaven tegenover staan."

kindapaas | 04-04-19 | 12:04

Je vergeet dat ze de gulden ook veel te goedkoop t.o.v. de Euro hebben ingeleverd dus ja gulden terug maar wel even goed terugrekenen graag.

pino2 | 04-04-19 | 12:58

Het nieuwe normaal? Helemaal niet. In het buitenland betalen ze beter, zijn huizen te krijgen en een stuk minder rifratten. De politie doet nog wat ze moet doen, het OM bestaat niet alleen uit faalhazen en ambtenaren werken nog voor het volk in plaats van partij en eigen ego.

Frau Merkel | 04-04-19 | 11:29 | 3

Welk buitenland spreekt u precies over?

Joris Beltsin | 04-04-19 | 11:31

@Joris Beltsin | 04-04-19 | 11:31: daar wil ik ook heen !

Baron de laclou | 04-04-19 | 12:06

waar ? in ieder geval niet in Duitsland. overheid werkt hier kut, maar gelooft u mij, het werkt hier best lekker in vergelijking tot andere landen.

Schepvogel | 04-04-19 | 12:12

Wie is John Galt?

KutFilosoof | 04-04-19 | 11:25 | 1

Inderdaad, wie is John Galt!
Bijzonder dat een vrouw in een boek van eind jaren vijftig de huidige situatie zo treffend wist te beschrijven zo ongeveer halverwege het boek.
Waar is die vallei?

yooooh | 04-04-19 | 19:28

Gezeik altijd. Weet je, ik heb nog nooit een CAO gehad, we hebben geen vakbond en dit jaar heb ik helemaal geen loonsverhoging of bonus (dat klinkt heel wat, maar loon is ook gewoon laag) gekregen.

realcleany | 04-04-19 | 11:19 | 2

Tsja dat heb je bij taakstraffen.

grom | 04-04-19 | 11:52

Heb iets van 10 nationaliteiten in deze tent gehad sommige goed tot heel goed en werken nog , maar immer gedoe met islamieten en hoofddoekjes , ziek ,niet op komen dagen , en unaniem loonbeslagen van verzekeraars en CAK want niet halal of zoiets . gek dat je daar nooit wat over hoort.
Maaar deze mensen zitten dan wel uit de grote ruif mee te eten inclusief toelages van lokale overheid . Onderwijl werken ze zwart bij bij jan en alleman of doen simpelweg niets en kopen niet bij Nederlandse bedrijven.. ik bedoel bedrijven die hun winsten belast zien door de Nederlandse overheid . daar gaan wij uiteindelijk aan kapot op de lange termijn.
Joh noem mij rascist of weet ik veel wat . ben het niet . het is een zakelijke conclusie.

Baron de laclou | 04-04-19 | 11:05 | 3

Maak daar maar korte termijn van. De economische bubbel houdt het geen 5jr meer.

Ton8695 | 04-04-19 | 11:08

He zeg, ga nou niet de sfeer bederven met praktijkvoorbeelden van lastige moslims - multiculti is een groot feest, u weet toch?

Goldfinger | 04-04-19 | 11:47

Tja, sorry maar eh... wie neemt die lui ook nog aan??

Wienerschnitzel mit | 04-04-19 | 12:20

Het reële inkomen gaat nog veel meer dalen als de bubbel straks barst.
https://www.ad.nl/binnenland/stop-massa-immigratie-om-verzorgingsstaat-betaalbaar-te-houden~aae4b1cb/

benjeallanggek | 04-04-19 | 10:55 | 1

Als je de macht van de 1% in stand wil houden, moet die 1% het volk armer dan arm maken. De EU wil een EU/Afrikaans continent om te concurreren met Azië. Dat kan alleen als al onze rechten en economische stabiliteit wordt gesloopt.

Ton8695 | 04-04-19 | 11:06
-weggejorist-
echtehollander 1 | 04-04-19 | 10:51 | 1

Koopverkrachting.

squadra | 04-04-19 | 10:47

Joh, maar dat is toch algemeen bekend.

loser | 04-04-19 | 10:46

Gossie.... Wie had dat nou verwacht??

Eurohater | 04-04-19 | 10:46

als je geld over houd als DGA dan koop je een pand voor de verhuur , voorheen kon je 13 x de huur bieden en dan ging het nog goed , nu is 8x de norm als je nuchter nadenkt want de lasten van de lokale en provinciale overheid zijn veels te hoog. prinsje Bernhard kon in de toekomst wel eens in de problemen komen .. hij bljjft verhogen waar het kan , dan komen de wanbetalers en uiteindelijk zakken de verdiensten.. lig er niet wakker van maar er zal nog meer vastgoed op de markt komen met dalende aankoopprijzen en niet meer te verhuren

Baron de laclou | 04-04-19 | 10:42 | 4

Particuliere beleggers bieden momenteel met gemak 16x de huur.

Joris Beltsin | 04-04-19 | 11:36

@Joris Beltsin | 04-04-19 | 11:36: dan ben je compleet gestoord en dat woordje gemak.. welke particulier koopt iets van 14400 x 16 = 230000 K kk / soit . 6,2 rendement en dan kom je uiteindelijk op 4 uit , voor je het weet zit je boven de 500K waarde inverhuur en dan komt de 25% heffing al in beeld .16x is teveel

Baron de laclou | 04-04-19 | 12:11

@Baron de laclou | 04-04-19 | 12:11:
Valt wel mee. Ten eerste niet vanuit de BV kopen, maar gewoon in box 3 (al dan niet met lening uit BV). De huur kan belastingvrij worden geïnd en van de WOZ-waarde hoef je - mits verhuurd - maar ca 70% van de WOZ waarde in box 3 bij te tellen (je speelt dus ca 30% van de grondslag voor de heffing in box 3 weg). De koerswinst bij verkoop is ook belastingvrij en aangezien ik sinds 2015 menig flatje in prijs heb zien verdubbelen is, is de huur (achteraf) maar een fooi geweest.

Joris Beltsin | 04-04-19 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

er is geen geld en geen mensen genoeg die werken in het bedrijfsleven en wat ze binnenlaten (!) is tuig en 0 meerwaarde en dat in een land met een overvolle publiek sector die nog meer geld wil . gaat niet .
in dit bedrijf is het schreeuwen om geld , we werken een slag in de rondte en de verkoopprijzen zijn nog nooit zo hoog geweest en gestegen.. waar gaat het heen ? provinciale en lokale belastingen en de bekende heffingen en taxen die stijgen het snelst . komt omdat de rijksoverheid deze inning naar beneden schuift zodat het lijkt dat het wel meevalt echter hoe je het ook wend of keert . de eindconsument betaald het en het bedrijfsleven rekent maar door en door en meestal net iets te laat want wat moeten ze anders ? 11 miljard over is niets .. schijntje op de totale schuld . 5miljoenmensen in Nederland (CBS) zijn afhankelijk van een uitkering of aanvulling vande overheid . dit land is niet te financieren. en ga je de zogenaamde multinationals aanpakken (als laatste) dan gaat dit niet werken .. een beetje boekhouder verschuift die hele winst naar een ander land , Rutte loopt met starbucks op het binnenhof .. notabene een irma die amper belasting betaald in nederland , politie koopt Mercedessen terwijl in Born een autiofabriek staat .. dit soort dingen snap ik niet .. heb je de kans om het in je land te houden ... doe je het niet.alleen al de omzet en inkomstenbelasting levert al een indirect korting/inkomsten a 30% met een Nederlands produkt op.
ik zeg... heb je jonge kinderen ? snel weg hier. zijn ze ouder .. vertel dat ze hier weg moeten , zijn ze nog ouder ga dan zelf weg want alles wat je overhoud wordt straks ook weggeroofd

Baron de laclou | 04-04-19 | 10:35 | 6

Born mag niet want EU en Nederland volgt braaf alle regeltjes. In elk ander land weet met de regels wel te buigen, maar de EU-adepten volgend braaf alle regeltjes. Als Nederland het niet doet, kan er een tik op de vingers komen en dat straalt slecht af op het baantje van Rutte.

Frau Merkel | 04-04-19 | 11:32

@Baron de laclou | 04-04-19 | 10:58: Ik zie dat niet gebeuren. Ik kom veel voor mijn werk in Polen, en sinds die lui (dit verhaal komt altijd terug bij Polen die in het westen van NL hebben gewerkt) 20 jaar geleden voor het eerst zagen wat er in steden als Rotterdam (en ook het VK waar ze toen veel werkten) rondloopt, zijn ze wakker geworden. Ik kreeg toen letterlijk de vraag waar alle Nederlanders waren haha.

Sindsdien zijn de socialisten in de Poolse politiek nergens meer te bekennen, en zijn zogenaamde nationalisten aan de macht. Die elke verkiezing weer herkozen worden. Het enige wat ze interesseert is dat ze kunnen blijven werken in het westen, dat ze geld blijven krijgen uit Brussel en dat ze lid blijven van de NATO om beschermd te blijven tegen de Russen. De rest gaan ze gewoon niet mee akkoord.

Ook hebben de weinige migranten het daar moeilijk, in de zin dat hun tribale cultuur van vrouwen ongewenst aanraken, in groepsverband bedreigen van mensen, daar niet geaccepteerd wordt door de bevolking en politie. Oog om oog, tand om tand principe geldt daar nog, inclusief zware gevangenisstraffen.

DMaN | 04-04-19 | 11:54
▼ 3 antwoorden verborgen

CBS heb je daar helemaal niet voor nodig. Iedereen komt er achter dat hij of zij tot die 4% behoort die er naast pist. Alleen het percentage klopt dus niet. Foutje, kan gebeuren.

Mijn klomp breekt | 04-04-19 | 10:34

ieder Nederlander onder 3x modaal weet dit al op het moment dat er weer extra belasting de huishoudens in komt. Iedere Nederlander weet ook dat de voorspellingen door een bureau betaald door de belastinguitdeler altijd gekleurd wordt naar de mond van de opdrachtgever. En iedere Nederlander zucht en zucht en wacht tot er dan een verkiezing is waarin zij eindelijk hun ongenoegen kenbaar kunnen maken..

energiebelasting hoger dan voorspeld, BTW impact nu steeds helderder dat deze verhoging ook verhoging van de prijzen inhoud die boven die 3% verhoging nog komen. ziektekosten blijven gelijk omdat simpel gezegd het een en ander niet lever of verkrijgbaar is of in een wachtstand, en dan hebben we het nog niet over de exhorbitante WOZ stijging die huiseigenaren op de deurmat hebben gekregen waar na aanleiding van die stijging en waarde weer allerlei belastingen en heffingen op worden getoetst..
en in mijn sector worden lonen niet opgehoogd maar zelfs naar beneden bijgesteld..voor nieuwe collega's..

fikkieblijf! | 04-04-19 | 10:25 | 2

Straks gaat iedereen weer lekker links stemmen en krijgen we Rutte IV.

Pislinq | 04-04-19 | 10:44

Straks gaat iedereen weer lekker links stemmen en krijgen we Rutte IV.

Pislinq | 04-04-19 | 10:44

Binnenkort stunten supermarkten met broden vanaf €99,99... want de consument hapt beter als de prijs eindigt op een 9.

Ton8695 | 04-04-19 | 10:23 | 3

brood in de Albert Heijn is soms al duurder dan bij een bakker , de duurdere soorten , en dan krijg je een industrieel brood waar geen hand aan te pas is gekomen .. bizar

Baron de laclou | 04-04-19 | 10:38

@Baron de laclou | 04-04-19 | 10:38:
Wie haalt zijn brood nu bij de Albert Heijn ?
Sterker nog: wie gaat nu nog naar Albert Heijn ?

loser | 04-04-19 | 10:44

@loser | 04-04-19 | 10:44:

In Amsterdam is 80% van alle supermarkten een AH. Dat is mijn straf voor in de Jordaan wonen en een huur van €2.000 p.m. te betalen (met huisgenoten).

Noltie | 04-04-19 | 12:55

Wat moeten we met meer poen eigenlijk? ik bedoel de wereld en het klimaat zijn toch bijna gesloopt en opgebruikt? of wordt er een verkeerd beeld geschetst door de 3in1club: wetenschap, politiek en media?

ja-nee-misschien | 04-04-19 | 10:22 | 1

Ja-nee, daar gaat het helemaal niet om. We worden dus voorgelogen en krijgen dus inderdaad meer poen waar je steeds moeilijker mee rond komt. Flinke inflatie noemen we dat.

Mijn klomp breekt | 04-04-19 | 10:48

Vraagje, is onze koopkracht toevallig met € 11.000.000.000,00 gedaald?

Southpark | 04-04-19 | 10:22

Merk het van alle kanten... de zorgpremie is duurde, energierekening en de levensmiddelen worden ook stiekem duurder.
Per 1 mei moet ik 25 euro per maand meer gaan betalen aan servicekosten voor mijn appartement.
Ondanks een goede economie en werkgelegenheid - hou ik nu minder over dan in 2018.
Anders gezegd --> het bedrag wat ik tekort kom, is groter geworden.

Veel winkels zien we nu sluiten of gaan in afgeslankte vorm verder... het is niet zo mooi als Rutte ons probeert wijs te maken.
Dit wetende is het onverantwoord als wij dadelijk als enig land in Europa geen aardgas meer mogen gebruiken... dan wordt het hier nog veel erger.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 10:13 | 1

Op naar de 1.000.000% inflatie.. we zullen die Venezolanen eens laten zien wie hier de koning van de inflatie is. Valuta zijn enkel nog het papier waard waarop ze gedrukt zijn.

Ton8695 | 04-04-19 | 10:27

Vraagje, is onze koopkracht toevallig met € 11.000.000.000 gedaald?

Southpark | 04-04-19 | 10:10 | 4

@sociaal_econoom | 04-04-19 | 10:15: Het is niet zo gek om wat af te lossen op de overheidsschulden. Alleen, doe dat dan niet over de rug van de burgers, maar ga eens in je eigen vlees snijden. Er wordt ieder jaar weer meer uitgegeven door het kabinet. Dat is het probleem.

zwartzondersuiker | 04-04-19 | 10:38

@zwartzondersuiker | 04-04-19 | 10:38:

Kijk naar het handelen van de regering, de ECB en de EU.. het is juist de bedoeling om de staatsschulden volledig te laten ontsporen. De minimumlonen moeten kapot en de stem van het volk moet uit. Men wil alle macht centraliseren voordat nieuwe technologie de macht terug naar het volk kan brengen. Als iedereen in de schulden zit, blijft de overheid de baas en de koning kan ons onderdanen blijven noemen. Het plan is dat wij brave slaven blijven, doel is daarom het slopen van alle stabiliteit. Kijk maar hoe wij dat over de grens in anderen landen hebben gedaan.

Ton8695 | 04-04-19 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, te weinig kindjes geboren laatste 40 jaar.
Waarschijnlijk gaat Ruttegraat nu investeren in economie nadat hij pensioen potten heeft geplunderd.
Rente zou nu omhoog moeten volgens draghi. Oh nee Italië en schuldenlast of zoiets

Steifnek | 04-04-19 | 10:06 | 4

@sociaal_econoom | 04-04-19 | 10:19: en of die nu echt gaan bijdragen aan deze economie is echt zeer zeer twijfelachtig.. gros beland in de criminaliteit of in een uitkeringssituatie.. na meer dan 60 jaar immigratie is dit land in ieder geval er geen donder mee opgeschoten maar eerder mee ingeschoten..

fikkieblijf! | 04-04-19 | 10:27

@fikkieblijf! | 04-04-19 | 10:27:

Tsja, het zijn de gevolgen van een boterzacht integratiebeleid. Het toestaan van het weigeren van de adoptie van waarden als gelijkheid tussen mannen en vrouwen, en seksuele geaardheid verergert het nog eens. Vaak wordt dit toegestaan onder de drogreden van ‘vrijheid van godsdienst’.

Het is een farce, en rechts krijgt de schuld van links beleid.

Noltie | 04-04-19 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me iets voor Pieter Omtzigt: eis van kabinet dat koopkracht-berekeningen opnieuw worden gedaan o.b.v. de nieuwe inzichten. Waarbij uitgangspunten, berekeningen en uitkomsten open en transparant worden gedeeld.

raskol | 04-04-19 | 10:05 | 3

Ja, maar dan wel met garantie want de vorige is dus eigenlijk kapot geleverd.

boerk | 04-04-19 | 10:14

En dan? Omzigt stemt daarna rustig voor extra belastingverhogingen.

El Rico Grande | 04-04-19 | 10:18

Omtzigt gaat voor de vorm misschien nog een vraag stellen, maar doet verder nooit wat. Hij is tactisch heel slim uit MH-17 gespeeld. Ik vraag me nog steeds af of het niet een opzetje geweest is vanuit het CDA om hem zonder gezichtsverlies daaruit te krijgen.

Frau Merkel | 04-04-19 | 11:50

Je. Verwacht. Het. Niet.

Of misschien toch wel. Hier is gewoon op gestemd. U wil belastingverhogingen, meer tolerantie voor de Islam en Weer-aanbiddende klimaat wappies. En die krijgt u ook.

Niet-bindende stemtip voor volgende (tussentijdse) verkiezingen: stem eens een keer met uw voeten, er is meer dan de Hollandse kaasstolp ( en je houdt er een stuk meer over).

InTheTube | 04-04-19 | 10:05

Je geeft een VVD-er de verantwoording voor iets en het wordt gegarandeerd een ramp. De voorbeelden kunt u zelf wel bedenken.
Met deze criminele organisatie kan het ook niets anders, gezien men geen moreel kompas heeft zie de integriteisschendingen.....(Ha Loek Hermans! ben je er nog?)
www.vn.nl/integriteits-index-6/

Dutch_Viscount | 04-04-19 | 10:04

Is er in de berekening ook de nieuwe aanwas van "Apothekers uit Aleppo" en hun invloed op de belastingen meegenomen?
Heeft er iemand cijfers hoeveel de de multiculturele samenleving zeg de afgelopen 40 jaar heeft bijgedragen aan de economie?

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 10:04 | 4

60 jaar inmiddels.. de eerste gastarbeiders.. toen ook een tekort aan arbeiders dateren al van begin 1960 daarna kwam het recht op gezinshereniging en werden de gastarbeiders ..migranten..

fikkieblijf! | 04-04-19 | 10:28

Dat vaasje of migranten vooral kosten of baten waren is al gebarsten in 2013 ofzo. Mark R. Zei zelf al dat de culturele samenleving gefaald is. Vanaf dat ik nieuws ging volgen als mud-twintiger kwam de discussie jaarlijks terug met het ene raport dat stelde dat migranten geld opleverden en een ander rapport dat stelde dat migranten vooral veel geld kosten. Uiteindelijk was er een consensus. Namelijk een kostenpost.

sjef-van-iekel | 04-04-19 | 11:20

@sjef-van-iekel | 04-04-19 | 11:20:

Link naar de quote van Mark?

Volgens mij haal je wat zaken door de war. Stef Blok zei dat, en het is niet onwaar. We zullen echter moeten werken aan de weeffouten, niet aan het verketteren van de multiculturele samenleving, want die blijft.

Noltie | 04-04-19 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Dat sommigen zeggen dat we in een shithole land wonen is natuurlijk gelul.
Maar als er zoals vorig jaar 11.3 miljard overblijft lijkt me dat wel wat overdreven.
Je zou als land de lasten best met 5 miljard kunnen verlichten.
Dan heb je nog 6 miljard over om de staatsschuld deels af te lossen.

HoerieHarry | 04-04-19 | 10:04 | 4

@Joris Beltsin | 04-04-19 | 10:10:
Maar de rente op de staatsschuld is nog nooit zo laag geweest.

HoerieHarry | 04-04-19 | 10:14

Eh, dat bedrag is voor de EU. Jaarlijks als Groot Brittannië niet meer meebetaalt. Anders is de helft voor de EU. Het aflossen van de staatsschuld geeft ruimte om meer aan de EU te betalen. Wanneer de garantstelling voor de EU schulden wordt ingeroepen. Kan Nederland voor €167 miljard het schip ingaan. Zo’n € 10.000 per inwoner van Nederland. Gezien het feit dat een groot deel van de bevolking te weinig vermogen en inkomen heeft, zal dit op het overblijvende deel van de werkende bevolking worden afgewenteld. Praat dus rustig over een bruto jaarsalaris van € 50 a 60.000 dat je netto, in het slechtste scenario, kwijt om de EU schulden af te betalen.

El Rico Grande | 04-04-19 | 10:17

@HoerieHarry | 04-04-19 | 10:14:
En is die rente zo laag omdat er zoveel vertrouwen in overheden is of omdat de ECB met opkoopprogramma's van vele miljarden per maand de markt blijft verstoren? We kunnen een tijdje in die leugens geloven maar zeker is dat vroeg of laat die bel knapt.

Joris Beltsin | 04-04-19 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

En gaat nog iemand z’n verantwoordelijkheid nemen voor het verspreiden van koopkrachleugens? Neem aan dat er nu wat hoge ambtenaren naar huis gestuurd worden of zelfs aangeklaagd worden?

allesofniks | 04-04-19 | 10:03 | 1

Geen enkele ambtenaar kan worden gestraft voor het uitvoeren van zijn werk want Pikmeer arrest. Dat Pikmeer arrest houdt in feite in dat Nederlandse ambtenaren altijd weg komen want Befehl ist Befehl.

JanVergoor | 04-04-19 | 10:05

Het is duidelijk tijd om de berekening aan te passen zodat deze meer in lijn van de voorspelling van de regeringspartijen komt.
Brandstof als benzine en aardgas niet meer meenemen. Vlees, alcohol niet meer meenemen. Gewoon een KNMItje doen.

El Rico Grande | 04-04-19 | 10:00

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat we te weinig kinderen maken. We gaan nu het Japan scenario in.

Fcknwckd | 04-04-19 | 10:00 | 2

Nee joh. Daar hebben we een goede oplossing voor: migranten!

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 10:05

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 10:05: Op zich hoeft er niets mis te zijn met migranten, wij importeren alleen de verkeerden. Lui die al kansloos zijn in hun eigen shithole countries met een incompatibele cultuur en religie en simpelweg niet het IQ hebben zich aan te passen. Ik zie liever migranten met een enigszins vergelijkbare cultuur / etniciteit zoals Oost-Blokkers hetzij dezelfde religie, althans de daaruit voortkomende mores, zoals Zuid-Amerikanen. Kort gezegd; eigenlijk allesbehalve moslims. En wie lopen hier de deur plat...juist!

R.F.Pickering | 04-04-19 | 13:12

Mooi! Dit socialistische kabinet aangevoerd door de VVD dacht wel even weg te komen met een lastenverzwaring door uit te gaan van hogere lonen. Aangezien werkgevers ook al hogere premielasten voor de kiezen hebben gekregen en de groei nogal fragiel is, gaat dat niet gebeuren. Het kabinet krijgt dus loon-prijs spiraal niet op gang en zal nu met de billen bloot moeten dat 12 jaar VVD beleid de koopkracht heeft uitgehold omdat de overheidsuitgaven harder zijn toegenomen dan de economie toeliet. Laat de afrekening van dit wanbeleid maar komen.

Joris Beltsin | 04-04-19 | 09:57

Komt nog bij dat de inflatiecijfers naar wens anders berekent worden.

watergeus | 04-04-19 | 09:53

Zeg, willen jullie bij GS eens ophouden met het verspreiden van feiten! Mijn hele droomwereldje stort zo in elkaar.

NeedIsaymore? | 04-04-19 | 09:50 | 3

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:57: pfff, iedereen kan maar hoogleraar worden heden ten dage. Wat een gezwam.

El Rico Grande | 04-04-19 | 10:03

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:57:
En weer wat 'subtiele' Baudet-framing als seksist en racist.
Tof weer, vooral mee doorgaan, nòg meer stemmen de volgende ronde!

EefjeWentelteefje | 04-04-19 | 11:42

Hoopvol naar Den Haag kijken voor het vergroten van je bestedingsruimte... Dat is pas echte armoede.

Evengoed is het hoog tijd om ze weg te stemmen.

Joffri | 04-04-19 | 09:49 | 1

Er zijn nog genoeg klaplopers afhankelijk van een uitkering om de socialistische punten hoog op de agenda te houden. Waar denkt u dat al die winst voor GL vandaan komt?

Solar666 | 04-04-19 | 17:17

Hahahaha, leuk toch? Honk honk, lekker in de rode neus blijven knijpen jongens, het is een clown-wereld en je kunt er maar net zo goed om lachen, veranderen zal het namelijk niet.
Oh, u dacht dat er verandering aankwam? En waarom? Omdat u daarvoor koos?
HIHIHI-HAHAHA, nou u stond erbij en u keek er naar, of niet soms?
Toet toet.

Care | 04-04-19 | 09:49 | 2

Gele hesjes aandoen mag ook niet: negeren.
Net zoals de media in Nieuw-Zeeland zeer weinig berichtgeving gaat doen over die idioot in Christchurch.
Niks aan de hand.... Doorwerken!
nos.nl/artikel/2278947-christchurch-t...
In verband met de wetgeving in Nieuw-Zeeland zullen de media maar beperkt verslag kunnen doen.
nos.nl/artikel/2278964-australie-gaat...
Australië legt boetes op bij verspreiden van dit soort video's.
Dus binnenkort alleen maar van dit soort nieuws:
nos.nl/artikel/2278965-collega-vandaa...

Fijne wandel-naar-je-werk-dag allemaal!
Hahaha!

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:55

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:55: Wanneer een Franse kebab ruwweg 700 mensen met een vrachtwagen neerblaft steken we kaarsjes op.
Wanneer een gast in Nieuw-Zeeland vijftig mensen afschiet beveiligen we wereldwijd de moskeeën.
Hahahaha, toet toet, boink boink.

Care | 04-04-19 | 10:06

Ik stel voor dat er duizend euro komt voor alle werkende mensen. en natuurlijk geen cent meer naar Griekenland. Ondertussen nog ff die onderste steen vinden.

Omebert | 04-04-19 | 09:49 | 1

Toet toet

Care | 04-04-19 | 09:49

We rijden al in auto's van gemiddeld 11 jaar oud. En dat zal niet beter worden. Nederland wordt een shithole country op deze manier.

Repetitive Beats | 04-04-19 | 09:47 | 1

Wordt=is

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:51

Vaasje Vaasje in de hand, ik maak van NEDER- nu toch het DUURSTE-land!

Fuckinghell | 04-04-19 | 09:47

Maar door de hogere belastingen gaan we er toch op vooruit? Althans dat begrijp ik van de rekenwonders van alle partijen op FvD en PVV na...

El Rico Grande | 04-04-19 | 09:45 | 7

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 10:13:
Zie hier DE KLOOF. Zij die vaatwassers hebben en zij die niet een vaatwasser hebben. Daarover lees je dan weer niets bij het Planbureau voor de Keukenomgeving.

Rest In Privacy | 04-04-19 | 10:16

ja klopt, vorig jaar is er al een overschot van 11 miljard en dat was nog voor de nieuwe energietax en btw verhoging.. dus dit jaar gaat de staat er minimaal 20 miljard op vooruit. kunnen we de EU in Brussel extra gaan spekken, gaan die er ook op vooruit... wat zegt u, u gaat er niet op vooruit.. kom, kom de EU heeft ons veel gebracht dankzij u komen we vooruit..

fikkieblijf! | 04-04-19 | 10:31
▼ 4 antwoorden verborgen

De inflatie moet naar epische niveau`s om op die manier de schulden van Frankrijk, Zuid en Oost Europa te laten verwateren. Dan barst de bom net iets later.

Feynman | 04-04-19 | 09:45 | 1

Is dat de reden dat VK moet blijven?

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:58

En dan moet je ook nog je woning verbouwen en een warmtepomp kopen. En die elektrieke auto. Bij elkaar wel goed voor een ton.
Maar volgens het partijkartel zou dat geen probleem moeten zijn.

2voor12 | 04-04-19 | 09:42 | 3

Die ton, die krijgen 'de minima' natuurlijk weer graties. En bij de rest van de bevolking groeit het toch gewoon op de rug? Tog?

EefjeWentelteefje | 04-04-19 | 09:45

Woning verbouwen en een warmtepomp kopen wanneer de wereld hoort op te warmen en er juist geen winter meer is?
Toet toet, clown-wereld slaat weer toe.

Care | 04-04-19 | 09:51

Er stemt nog steeds (?) een meerderheid vvd of links (ik zie zo langzamerhand het verschil niet meer), dus ja, dan krijg je dit.

#Stem.Ze.Weg!

EefjeWentelteefje | 04-04-19 | 09:42 | 8

#gelul

Superior Bastard | 04-04-19 | 10:00

@* Il Principe * | 04-04-19 | 09:54: Klopt dat CDA en VVD de grote aanstichters zijn maar links had nog meer op de rem mogen trappen. Toen de gastarbeiders er eenmaal waren hebben ze zich er iets te veel om ontfermd. Niet dat het geholpen heeft.

Deflatiemonster | 04-04-19 | 10:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Gauw, toeslagen naar de minima. Nu doornivileren.

John McClane | 04-04-19 | 09:42 | 3

Die minima beslaan zo ongeveer half nederland onderhand. Netto maakt het nauwelijks wat uit of je bijstandsuitkering vangt (jaarinkomen ongeveer € 16K), of je jezelf uit de naad werkt voor een jaarinkomen van € 25K.
Oftewel een enorme armoedeval.

Links, bedankt!

EefjeWentelteefje | 04-04-19 | 09:44

Gauw toeslagen en uitkeringen naar het buitenland!

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:50

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:50:
Is geen geld voor, dat is al opgegaan aan het verlagen van de vennootschapsbelasting.

* Il Principe * | 04-04-19 | 10:43

Kan Rutte niet ergens modinette worden.
Naaien blijkt zijn echte stiel.

Ernst Oosters8389 | 04-04-19 | 09:41

Heb er geen enkele moeite mee, lach me helemaal suf. Nederland stemt zelf keer op keer dat tuig de kamer in die dit veroorzaakt. Ik red me prima, dus kan wel genieten van de stupiditeit van de gemiddelde Nederlander.

borrelnoot | 04-04-19 | 09:41 | 2

Je betaalt er toch aan mee...

EefjeWentelteefje | 04-04-19 | 09:44

U denkt dat Nederland hiervoor kiest en dat er geen verkiezingsbedrog of fraude bezig is?
Toet toet, lekker blijven lachen in dat geval.

Care | 04-04-19 | 09:52

Conjunctuur. Voor 95% van de beroepsbevolking (en die mogen er wat van vinden) verandert er echt niets.
Hooguit wordt er wat minder gespaard.

Superior Bastard | 04-04-19 | 09:40 | 2

Onzin....... velen zitten al jaren, zeg maar van de crisis in 2008 op de nullijn, inkomen blijft al 10 jaar achter op de prijsontwikkelingen.

Fatwabuster | 04-04-19 | 09:45

Maar dat is het juist. Er is geen conjuctuur meer want er is geen markt. Er zitten in Den Haag een aantal boekhouders die alle lasten bij de burger leggen maar zelf geen stap terug nemen. Geld bijdrukken, veel uitgeven om het GDP op te pompen om nog meer te lenen (grote jongen spelen) en vervolgens bij de burger nog meer ophalen. Ik snap wel waarom ze nu aankomen bij milieubelastingen. Nog even en je moet betalen voor scheten laten.

Deflatiemonster | 04-04-19 | 09:48

Gevoels- en getalmatig is het leven de laatste jaren flink duurder geworden vooral de woonlasten.
Ik kreeg een brief van de autoverzekering dat ook deze met de inflatie omhoog ging plus nog wat extra omdat ze allemaal met de mobiel spelen en plastic bumpers duur betaald worden.

voldemort | 04-04-19 | 09:37

Dat vaasje kan Rutte ergens in steken waar de zon niet schijnt, het liefst overdwars & met grof geweld!

Kamikazepiloot | 04-04-19 | 09:36

Het leuke is, dat een hoop CAO's al enige tijd geleden zijn onderhandeld. Die liggen voorlopig vast.

Het nóg leukere is, dat ze met de projecties koopkracht e.d. de loonsverhogingen al hadden inbegrepen.

Als klap op de vuurpijl is met deze genderneutrale inclusiviteit vrijwel alles duurder (dan de inflatie) geworden.

We moeten het samen doen.. toch?

Bonuspunten voor Rutte overigens; hij heeft de 'iedereen gaat er op vooruit' prachtig weten te brengen.
Onder de radar, waar eigenlijk niemand naar gekeken heeft: 1-2% voor mensen met een cijfer voor de komma extra, dan de gemiddelde NL'er op zijn of haar maandsalaris of jaaropgaaf, houdt natuurlijk in verhouding meer over wanneer voornamelijk eerste levensbehoeftes belast worden. Of de kapper.

Lagere inkomsten hebben zelfs iets hogere inkomstenbelasting, dit zal ongetwijfeld gecompenseerd worden mbv toeslagen.

Tel uit uw/onze winst.

Het hele 'u betaalt meer voor minder' is een race to the bottom. Zie bijv. de zorg.

Kleine_Deugniet | 04-04-19 | 09:36 | 1

Ik vermoed dat dit een kunstgreep is om de inflatie kunstmatig aan te wakkeren.

En de werkgevers zullen straks wel de schuld krijgen, stoute bedrijven enzo!

Kleine_Deugniet | 04-04-19 | 09:42

Dus de 96% van de huishoudens die erop vooruit zou gaan, behoort eigenlijk tot de 4 % die er niet op vooruit gaat. Het rekenonderwijs mag dan ook wel 'ns aangepakt worden...

Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 09:35 | 1

Ik maak mij er niet druk om. Elke keer aan het eind van de maand zie ik nog voldoende staan om nog een maand vooruit te komen zonder salaris. Maar ja een auto met mijn gezin en geen gekke aankopen doen. We leven niet luxe en kunnen daardoor veel sparen.q

GPZ550 | 04-04-19 | 09:33 | 3

Jij verdient een sticker!

Deflatiemonster | 04-04-19 | 09:42

U krijgt dus per maand genoeg voor twee maanden en stelt vervolgens dat u niet luxe leeft en, goh, kunt sparen?
U bent daarmee in de minderheid. Maar ja.. altijd blijven lachen! Toet toet!

Care | 04-04-19 | 09:55

Wow, aan het einde van de maand genoeg hebben om een maand vooruit te komen zonder salaris. Met een auto en een gezin. Dan mag je onze lieve Heer op je blote knietjes danken want je bent een minderheid aan het worden.

loser | 04-04-19 | 12:44

*prikt nog een extra gaatje in broekriem*

VanBukkem | 04-04-19 | 09:32 | 3

En wat als je bij die gesp aankomt?

Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 09:36

@Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 09:36: Gesp ligt al bij de lommerd.

H. Caulfield | 04-04-19 | 10:07

@Bucket of Shit and P | 04-04-19 | 09:36:
Dan is de riem overbodig, kan je em verkopen en stijgt je welvaart. Win-win.

Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 10:07

Loonstijging..... en de gepensioneerden dan?

Mich2007 | 04-04-19 | 09:32 | 5

@Is dit nog nieuws? | 04-04-19 | 09:50:
Ja, wist al dat het onzin was. Daarom vroeg ik ook om onderbouwing. ;-)

* Il Principe * | 04-04-19 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

U stemt op een smerige huichelaar, u krijgt een smerige huichelaar. Vrijwel iedereen profiteert in de EU van de gunstige westerse economie, behalve de Nederlandse huishoudens. Die mogen BTW-heffingen, accijns heffingen en een verhoging van de zorgkosten slikken. Denk er eens goed over na als u de volgende keer stemt.

kotelet | 04-04-19 | 09:30 | 1

Hij denkt dat men enige inbreng heeft en dat het 'stemmen' ook echt iets doet, hahahah.
Toet-toet, waarom heeft u geen rode neus en flapschoenen?

Care | 04-04-19 | 09:55

Als de economie echt hersteld was van de crisis, had de rente al lang boven de 4% moeten staan. En kon er straks tenminste weer gestimuleerd worden bij de "volgende"crisis. Dan is een beetje inflatie niet erg,
Draghi en de ECB bestelen al 10 jaar de ̷b̷o̷r̷e̷a̷l̷e̷ noordelijke burgers en hun opgebouwde pensioenen en spaarrekeningen om de zuidelijke landen overeind te houden. (Die dat deels weer moeten aflossen aan de banken in ̷h̷e̷t̷ ̷n̷o̷o̷r̷d̷e̷n̷ Duitsland.) En vervolgens komt Rutte nog even langs met Box 3 om uw ontwaarde spaargeld te belasten. Oh en we doen er nog even een middelgrote stad per jaar aan immigranten bij. Vinden de mensen leuk.
We worden besodemieterd door de pRutte's, Timmerschwanzen, Drunckers en Verhofstadts van deze EUSSR mensen. Wakker worden!

Gek hè trouwens , dat FvD zoveel stemmen trekt?

https://www.youtube.com/watch?v=-xg7JwbJfWA
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/44/aantal-immigranten-en-emigranten-ook-in-2018-hoog

benjeallanggek | 04-04-19 | 09:29 | 2

Van al het Europe pensioengeld komt 60% uit Nederland. Nederlanders zijn de grootste netto betaler van Europa. Meer dan 70% van alle wetgeving in Nederland komt uit Europa waar een meerderheid van NL altijd tegen heeft gestemd.
U wordt aan alle kanten bestolen, zelfs uw democratisch recht is u ontnomen.
Dank u wel VVD, CDA, D66 en PVDA!
www.nrc.nl/nieuws/2016/07/24/van-al-h...

donkieshot | 04-04-19 | 09:46

Samen met 'klimaat' (=nog meer kosten) , wordt dit het grote punt voor de komende verkiezingen. Partijen die reeds doorgevoerd klimaatshit zoals energie belastingen, andere 'klimaat' gerelateerde heffingen gaan schrappen, en voorgenomen klimaatshit belastingen laten vervallen gaan winnen.

Idiote wet en regelgeving voorvloeiend uit Urgenda van klimaatdwaas en 'scientivist' Rotmans , de man die met niemand wil praten, en die via de rechter beleid probeert uit te voeren dient ook gestopt te worden.

Zwizalletju | 04-04-19 | 09:29

Het SCP, CBR, WODC, Nibud en KNMI zij instrumenten geworden van de regering. Dat is prima in Noord Korea maar niet in een democratie als Nederland. Alle kartelpolitici uit die instituten en direct aan het parlement rapporteren a.u.b. Die hebben recht op onafhankelijke cijfers.

Mammeloe | 04-04-19 | 09:27

Loonmatiging is er sinds de jaren 80. Daarop werden in de jaren 90 de leennormen versoepelt zodat het consumeren nog een duwtje in de rug kreeg en de schuldenberg lekker groot werd. Vervolgens worden de overheidsbestedingen vooral niet afgebouwd bij recessies en de lasten worden continue verhoogd waardoor de middenklasse verdwijnt. Als de overheid dus roept dat het beter gaat, hebben ze het dus over zichzelf.

Het probleem is de overheid.

Deflatiemonster | 04-04-19 | 09:27 | 1

Het probleem is de overheid en de mensen die haar toelaten door niets te doen maar wel te klagen.
U kunt er net zo goed om lachen.

Care | 04-04-19 | 09:56

Onsmakelijk en ongepast. Groetjes Attje.

Peter_la_Selie | 04-04-19 | 09:26

Ergens kan ik er alleen om lachen. De vvd is nog steeds op een haar na de grootste en kan nog steeds konkelen in beide kamers. Dus nog steeds trappen veel mensen er in ipv even goed te luisteren en wat in te lezen. Maar goed, dan dus hardleers.

jos verstoppen | 04-04-19 | 09:26 | 5

@GPZ550 | 04-04-19 | 09:30: Onder Rutte is de overheid met 25% gegroeid. Niet normaal. En ze kunnen niks.

Mammeloe | 04-04-19 | 09:46

@Mammeloe | 04-04-19 | 09:46: En nog zijn er mensen die tevreden zijn met inflatiecorrectie op hun loonstrookje.

Deflatiemonster | 04-04-19 | 09:57

U denkt dat er geen fraude is of kiezersbedrog?
Altijd blijven lachen, u bent omringd door clowns, toet toet.

Care | 04-04-19 | 09:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Draghiflatie, wen er maar aan de komende decennia.

Harry Turtle | 04-04-19 | 09:24

In het artikel staat letterlijk dit: “Het nettoloon is namelijk ook afhankelijk van de veranderingen in de premies die werknemers betalen voor pensioen, sociale verzekeringen (inclusief zorg) en de loonheffing.”. Oftewel er wordt geen rekening gehouden met de lagere belastingen op arbeid in deze grafiek.

Vechter | 04-04-19 | 09:24

De prijs van een liter benzine is de laatste 2 weken ook al 10 cent duurder geworden, zachtjes aan naaien heet dat.

Sateetje | 04-04-19 | 09:23 | 1

De halve Hema worst zonder broodje en mosterd is van 1,50 naar 1,75 euro gegaan. 16% hoger! Ik pak er tien servetjes bij voortaan.

bolletje kaas. | 04-04-19 | 09:23 | 4

Wat, maar tien ? Pak die hele doos met servetjes. Zetten ze er maar een nieuwe neer. Doet onze roverheid ook.

suscrofa | 04-04-19 | 09:31

Zou niet meer naar de winkel van het Blije Seizoen heen gaan, beter ook voor uw eigen bijdrage zorgverzekering.

Titje | 04-04-19 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

Dit wist iedereen. Ook de mensen die het niet wisten.

Statler en Waldorf | 04-04-19 | 09:22

Rutte had nog voor de verkiezingen over verlagen klimaatbelastingen, gaat dat nog door?

Quichegerechtigde | 04-04-19 | 09:22 | 2

Antwoord van Rutte: hahahahahahahahahahahah

Mark_D_NL | 04-04-19 | 09:25

Honk honk, knijp in de rode neus jongens, het is een clown-wereld, altijd blijven lachen :D

Care | 04-04-19 | 09:58

#lockthemup

Howard Roark | 04-04-19 | 09:20 | 1

zal toch eerst iemand eens van zijn stoel af moeten komen om het goede voorbeeld te geven ;)
En aangezien niemand de ballen heeft om te doen wat nodig is kun je net zo goed de flapschoenen aantrekken en even lekker op het neusje honk-honk'en.
Toet toet.

Care | 04-04-19 | 09:59

Als je in de metaal werkt, of hebt gewerkt, dan is je pensioen al met 15% gedaald en is er sinds vorige eeuw al niet meer geïndexeerd.

De hardwerkende arbeider heeft geen vaasjes meer over...

Bolhoed | 04-04-19 | 09:17 | 6

Ik werk daarom nooit voor bedrijven die een gedwongen pensioen kennen... Kijk wel uit!

Retepsteeltje | 04-04-19 | 09:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Makkelijk praten met de kennis van nu.
Dit hadden we echt niet verwacht, aangezien we dachten dat bedrijven graag enorme loonsverhogingen geven bovenop al torenhoge werkgeverslasten.
En we hadden al jarenlange lage inflatie, ook al ervoer de burger dat abusievelijk anders, maar dat noemen we dan gevoelsinflatie, en dat telt niet.
We zijn dus verbijsterd.

Nuchternederland | 04-04-19 | 09:17

Niet mijn stemgedrag vriend.

Halul gebakken | 04-04-19 | 09:17

Is de klimaatbelasting al doorberekend? Of komt dat zometeen ook om de hoek kijken.

BubbelWater | 04-04-19 | 09:16 | 1

Natuurlijk :D honk honk, lekker genieten van het circus.

Care | 04-04-19 | 10:00

Oud nieuws........ ieder jaar bij Prinsjesdag wordt de burger gouden bergen belooft en iedere keer wijst de praktijk iets anders uit........ Rutte is de grootste leugenaar van de afgelopen 10 jaar!

Fatwabuster | 04-04-19 | 09:16 | 8

Verbinding! Samen! Vooruit! Sterk staan! Groen! De toon! Dat is wat telt.

Deflatiemonster | 04-04-19 | 09:54
▼ 5 antwoorden verborgen

De prijzen vliegen omhoog, is dat niet slecht voor het klimaat?

Mr_Natural | 04-04-19 | 09:16 | 1

Nee, zit j-bot heffing op. Zodat degenen die heel veel kunnen blijven kopen ook heel veel heffing gaan betalen. Dat is eerlijk.

jos verstoppen | 04-04-19 | 09:23

Goh, echt nooit gedacht.

jos verstoppen | 04-04-19 | 09:16

Persoonlijk heb ik het er graag voor over. Die arme immigranten hebben ook recht op dezelfde spullen die wij zo gewoon vinden.
Ik vind het wel jammer voor al die mensen die hun welverdiende All-In in turkije nu moeten missen.
Ik hoop dat ze dat sportief opvatten.

Petrus Poortwachter | 04-04-19 | 09:16 | 3

Die all-in Turken hebben we al hier naar toe laten komen, dus dat moet hetzelfde gevoel geven bij Henk en Ingrid. En nog eens beter ook voor het klimaat.

Nuchternederland | 04-04-19 | 09:19

het grote nivelleren is al lang begonnen

pibasso | 04-04-19 | 09:35

vooraf weet je dat het niet kan kloppen , het volk knikt wat en denkt misschien toch wel ?
achteraf donderen alle beloftes in elkaar zoals verwacht , vind het schaamteloos en de gele hesjes worden als een idioot geweerd en niet gemeld in de media want dat is een beweging vanuit de werkende klasse uit het bedrijfsleven die enkel op een vrije zaterdag KUNNEN demonstreren en de regeringen kunnen dat echt niet erbij hebben.
CO2tax is de grootste leugen om belastingen te verhogen.
Dit land is niet te financieren en hou er maar rekening mee dat dit niet veranderd.
heb je geld .. stal het elders en ga weg , heb je geen geld dan ben je de grijze muis tot aan je dood . de kansloze generatie

Baron de laclou | 04-04-19 | 09:13 | 2

Van de gulden naar de euro zijn we echt flink genaaid.

Sjonie01 | 04-04-19 | 09:26

@Sjonie01 | 04-04-19 | 09:26: Nou dat valt te bezien. Destijds riepen de 'zwartkijkers' al snel dat de euro de gulden 1 op 1 zou vervangen. Zalm wist ons te verzekeren dat dat absoluut niet het geval was. Hij heeft niet gelogen want inmiddels is een goed brood van destijds 2 gulden maar liefst 4 euro waard. De gulden is idd niet 1 euro geworden zoals zalm verzekerde, maar wel 2 euro.

https://images.nrc.nl/oFc9DwvFbdSt5ylYTUMI-36tdfU=/1280x/filters:no_upscale()/s3/tark/NH/201212/05/1655896.jpg

jos verstoppen | 04-04-19 | 11:12

Het wachten is op Mark Rutte die dit allemaal even komt weg lachen...

JI-HAAT | 04-04-19 | 09:12

Zolang de voedselbanken maar een hoge rente geven vind ik alles best.

Mammeloe | 04-04-19 | 09:12 | 6

@Langshetrandje | 04-04-19 | 09:30: Ach, de conclusie die je wist dat hij zou komen. Mijn buurvrouw moet daar eens per week naar toe, en haar vader brengt haar en helpt haar sjouwen.
Bezoek eens een voedselbank, er gaat een wereld (van ellende) voor u open.

Petrus Poortwachter | 04-04-19 | 09:33

@Petrus Poortwachter | 04-04-19 | 09:33: Ik heb er gewerkt. Vonden mijn Rotaryvriendjes een goed idee. Ben daarna maar gaan vrijwilligen als budgetcoach. Paar jaar gedaan, tot aan mijn vertrek. Nu u weer.

Langshetrandje | 04-04-19 | 10:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed moment om de voor burgers onbetaalbare energietransitie er nog eens lekker verder door te drukken.

Papa Jones | 04-04-19 | 09:11 | 5

@Jezus_Boeddha | 04-04-19 | 09:21: Wat als ik u vertel dat het hele land maar wat stemt, en dat de uitslagen van deze verkiezingen gewoon worden gemanipuleerd zodat de partijen die 'moeten' winnen ook echt winnen.
Ah joh, niet zo somber, we leven in een clown-wereld dus je kunt er maar net zo goed om lachen.
Toet toet.

Care | 04-04-19 | 10:01

@* Il Principe * | 04-04-19 | 09:30: Ja, en D66 en het CDA en de VVD zijn echt heel rechts.
Met hun belastingverhogingen en extra regulering en groei van het aantal ambtenaren. Weet jij eigenlijk wel wat links en rechts inhoudt? Of is het label voor jou voldoende?

Nuchternederland | 04-04-19 | 10:05

@Nuchternederland | 04-04-19 | 10:05:
Verlagen vennootschapsbelasting? Afschaffen dividendbelasting? "markt"werking in de zorg? Vriendinnetjes van Rutte die directeur worden van DSM? Jah, ik heb wel een idee wat rechts betekent.

Bedrijven betalen steeds minder belasting, werknemers steeds meer. Sociale stelsel wordt gesloopt. en o ja: www.geenstijl.nl/5145075/shell-betaal...

* Il Principe * | 04-04-19 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de toon maar goed is hé.

jip_86 | 04-04-19 | 09:11 | 1

Je vergeet het FATSOEN.

Jezus_Boeddha | 04-04-19 | 09:22

Het was voorspelbaar. Standaard VVD beleid. Je belast het volk meer zodat de belastingen voorn bedrijven naar beneden kunnen.

* Il Principe * | 04-04-19 | 09:11

Doe zelf es normaal joh

Hemmenaar7 | 04-04-19 | 09:11

And so it begins...

benjeallanggek | 04-04-19 | 09:10

Was in 2016 alle gratis?

stichpimpelibok | 04-04-19 | 09:10 | 1

Het gaat om procenten verandering. In 2016 veranderde niks.
Toch een vaag grafiekje want het geeft niet aan of de verandering negatief of positief is.

keestelpro | 04-04-19 | 09:23

Tja, klimaat, immigratie en de EU moeten immers ook betaald worden. U wilt dat niet, het gebeurt toch en dat noemen we dan democratie.

Tapu | 04-04-19 | 09:10 | 1

Nee dat noemen we clown-ocratie.
Toet toet.

Care | 04-04-19 | 10:02

Goh, dat had ik nou nooit verwacht.....

Gloweye | 04-04-19 | 09:10

Mooi, dan kan de ECB nu stoppen met QE.

DiagnosisTyphus | 04-04-19 | 09:09 | 1

LOL!

benjeallanggek | 04-04-19 | 09:11

Geen last van! Na hypotheek, zorgverzekering ook voor vrouw en kinderen, autokosten en shitload verzekeringen is er niks over om te kopen. The joke is on you Rutte!

Repetitive Beats | 04-04-19 | 09:08 | 1

In Frankrijk gaat de middenklasse massaal met de gele hesjes staken. De reden is dat zij ook niets overhouden

pibasso | 04-04-19 | 09:33

Pas het begin, deze herfst stort de hele mieterse bende in elkaar, euro crisis 2.0, einde huidige EU, Italie klapt, Frankrijk gaat aan de bedelstaf, Duitse economie komt tot stilstand en NL Kabinet valt, keihard. Worden mooie tijden. De Mensuh krijgen waar ze op gestemd hebben! EN 1x FvD stemmen pleit je niet vrij.

Mark_D_NL | 04-04-19 | 09:08 | 15

Ik sluit mij helemaal bij u aan. Taco Dankers is afgestudeerd in de natuurkunde en wijsbegeerte, en hij heeft jarenlang onderzoek gedaan naar demografische trends wereldwijd. Hier zijn ijzersterke analyse. Door het lage geboortecijfer zullen de beroepsbevolkingen van Griekenland en Italië stevig krimpen. Zowel Italië als Griekenland zullen hun enorme schulden aan de ECB nooit meer terug gaan betalen. Italië zal uit de Euro gaan stappen, met een economische schokgolf voor Europa tot gevolg. Immigratie vanuit Afrika en Azië lost het arbeidsprobleem niet op maar zal onvermijdelijk wel gaan leiden tot spanningen tussen etnische groepen: youtu.be/3ZzRoXlTvp0

Wladimir 1928 | 04-04-19 | 10:22

@Care | 04-04-19 | 10:04:
De gemiddelde Nederland heeft geen tijd om door de straten te rollen. Die zijn hard aan het werk om te zorgen de maand door te komen en steeds meer belastingen te betalen.

loser | 04-04-19 | 10:48

@Hollende_Kleurling | 04-04-19 | 09:37: van politici en beleidsmakers die zelf verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie hoef je geen trendbreuk te verwachten, meer van hetzelfde dus.

therealbraindump | 04-04-19 | 12:57
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken