Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamer geeft 70+ Plan GroenLinks een spuitje

Hoera. Bejaarden mogen blijven. Nu geen rare dingen doen, Corinne Ellemeet.
Het leven is mooi. 

Social

Zo. Even twee dagen stijlloos knallen, en Het Proefballonnetje van GroenLinks doet POEF. Het 70+ BejaardenMoord Plan kan de urn weer in. Vorig jaar probeerde Ellemeet het nog om alle 65-jarigen bij de deur van de Polikliniek te weren, plan werd toen weggehoond in de Kamer, dit jaar waren alle 70-plussers aan de beurt. Dus het zal volgend jaar wel uitdraaien op straatverboden voor alle 75-jarigen, die in een buurt van een ziekenhuis proberen te komen. Want zoals Ome Rob Hoogland het al treffend verwoordde: de kiem is gelegd. Dus voor nu dansen we de horlepiep en gaan we aan de bingo & sjoeltafel in de aula. Lang leve de bejaarden & iedereen van 70+ met een faalhart of - heup in het bijzonder. Voor zolang het duurt...
Update: Dat is snel! Daar is Het Kabinet met de AED voor Plan Ellemeet.

Primeur. Geleen heeft eerste Inductie Crematorium van Nederland!

Met alleen Uitvaartmuziek van klimaatneutrale artiesten! ♬ Fiets met me mee naar de regenboog-rainbow...♬

Reaguursels

Inloggen

Ik blijf er bij, de miljarden aan pensioenen zijn in de jaren 90-00 uitgegeven en bestaan niet meer. Alleen nog op papier.
Dus nu wringt de overheid zich in elke bocht om t niet te hoeven te vertellen.
Dus leeftijd verhogen, ouderen sneller laten sterven, etc. Wat moet t anders zijn?

LangeTijdGeleden | 14-02-19 | 14:22 | 1

Ja, er lijkt een plan achter te zitten.
Waarom zou men immers de zorgkosten (onnodig) gaan verhogen?

Voorlopig kost het geld volgens het NOS bericht.
En dan straks bij al die ouderen zo'n geriater bij alle gesprekken.
Ze gaan er flink geld in steken. Dus dat moet een veelvoud gaan opleveren.....

Want het is niet zo dat je ineens niet meer zelfstandig kan nadenken (en kunt overleggen met je naasten en met artsen) zodra je medisch iets mankeert.
Vooral een koppeling naar een leeftijdsgrens maakt het verdacht.

Iedereen, van elke leetijd, kan nu ook al de afweging maken of een ingreep zin heeft. Daar is geen (dure) overheidsbemoeienis voor nodig.

Wering | 14-02-19 | 14:52

Logan's Run, maar dan in het echt. Geen distopiaans idee dat op extreemlinks niet serieus genomen wordt. What's next, Soylent Green? We eten die bejaarden gewoon op.

Angel_eyes | 14-02-19 | 11:39

Een 3e wereldoorlog zou ook alles goedkoper maken en opruimen. Dom gezwets. Kijk naar Mars. Daar zou vroeger ook een kernoorlog hebben plaatsgevonden. Voor ons is het wel duur om er te komen.

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:19

Peter R. De Vries zal het nog drukker hebben dan zijn praatprogrammas

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:17

Mocht een dergelijk plan ooit realiteit worden, dan zou ik voorstellen om vanaf je pensioengerechtigde leeftijd ook maar geen zorgpremie meer te betalen, want het heeft geen zin te betalen voor zorg die je toch niet meer gaat krijgen.

Mr. C | 14-02-19 | 10:43 | 1

1000 +

gaffelbaard | 14-02-19 | 11:05

Dit item was 's morgens vroeg om 07.00 uur al op de buis en dat was om ons oudjes te ver(r)assen. Je kunt de NOS een zeker gevoel van zwarte humor niet ontzeggen. Alleen het verplichte begeleidende gekwaak over milieuvriendelijkheid en duurzaamheid, dat hangt me de keel uit, want het slaat nergens op.

oliebolletje123 | 14-02-19 | 10:15

70 plus opruimen? Dan ben je met 20 jaar ook al te oud, want dan moet een Nederlandse werkgever teveel betalen. Er komen zo wel meer miljonairs en biljonairs bij
Ze potten zo nog meer op. Delen willen ze niet

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 10:02

Onbegrijpelijken m.i. in strijd met de wet dat het kabinet dit moordplan onderzoekt. Medische behandelingen beperken tot een maximum leeftijd is in strijd met het anti-discriminatie verbod op leeftijd, het gelijkheidsbeginsel van art. 1 GW en de WGBO.

En waar heeft men het over?

Neem bijvoorbeeld 100+'ers. Volgens dit plan hebben ze in de laatste 30 tot 40 jaar van hun leven geen gelijke rechten op medische zorg t.o.v. 70- 'ers. Maar van 100+ 'ers hadden we in 2017 volgens het CBS maar 2.225
Dat is slechts 2/30e van de asielinstroom (31.327, cijfers IND) in datzelfde jaar.
En alle 70+ 'ers? Die zijn, inclusief de honderdjarigen, goed voor grofweg 200.000 personen. Dat is iets meer dan 1% van de totale bevolking.

Dus, waar hebben we het over?

O ja ... kent iemand nog de sci-fi klassieker Soylent Green? "Soylent Green is people"?

De Endlösung in die film is het enige dat nog aan het plan van Groen Links en het kabinet ontbreekt.

gaffelbaard | 14-02-19 | 08:33 | 1

Groenlinks had bij mij definitief afgedaan toen ik een gesprek volgde van femke. (Toen nog in de tweede kamer) Walgelijk en minderwaardig hoe zij de nederlandse bevolking wegzette als een bak stront in dat gesprek. En over rutte zijn eerste kabinet is hij gekozen door de door hem omgekochte (1000€) kiezers. En dat beviel de elite wel de manier waarop rutte de bevolking openlijk voorlog de boel belazerde en alles afpakten. Dus mocht rutte bijven in 2 en 3 hetzelfde met macron en merkel die zijn daar ook neergezet om een agenda uit te voeren.
En groenlinks gaat daar ook in mee gaat anders zijn ze af.

jitro | 14-02-19 | 09:58

Wat is het doel van het leven? Werken tot je dood GL?
Wat is het volgende plan? Een deportatiebusje bij de poort als iemand met pensioen gaat of werkeloos wordt omdat deze door groenlinks als nutteloos wordt verklaard. Moeten we straks onze oudere verstoppen achter een dubbele wand omdat we bang zijn dat ze opgehaald worden? Hoe menselijk is groenlinks nog? Ieder mens heeft recht op een waardig leven van de wieg tot zijn dood. En een belastingbetaler mag verwachten dat de door hun betaalde en gekozen regering het land op zo'n manier regeert dat iedereen een liefdevol gelukkig veilig gezond en waardig leven leid in een vrijheid en eigen keuzes. Waarom zou men anders werken en belasting betalen.

jitro | 14-02-19 | 08:23 | 2

Werken?

Dat moet men van onze regering straks tot je 70e.

En dan ben je ein-de-lijk gepensioneerd ... En dan heb je ineens geen gelijke rechten op medische behandeling meer.

Groen Links is 'af. Dit is idd een plan dat in veel terug doet denken aan de verschrikkingen van WO2.

gaffelbaard | 14-02-19 | 08:36

Als we nu alle GroenLinksers een spuitje geven is het probleem voorlopig weer opgelost.

rijk | 14-02-19 | 22:04

en iedereen die GL stemt en zeker de politici van die partij zal ik altijd en telkens weer vergelijken met de nazi's. Er is namelijk geen verschil.

langzullenweleven | 14-02-19 | 08:03

Leeftijdsdiscriminatie is verboden , ook voor groen slinks . Mensen moeten individueel behandeld worden . Niet alle mensen op één hoop gooien ( weet-u-nog-wel ?)

Minus Richels | 14-02-19 | 06:59

Wat cynisch dat Groenlinks op de verpakking staat...

Eucalyppta | 14-02-19 | 06:53

Wie nu nog aan pensioenopbouw doet is knettergek.

drs. P | 14-02-19 | 03:02

Het beleid van GroenLinks is gericht op een Nederland met MINDER ouderen en meer jongeren... hierin past het 70 plan - stop de vergrijzing!

Om meer jeugd en kinderen te krijgen is het belangrijk dat mensen en gezinnen uit Afrika en moslimlanden--> naar Nederland komen.
Om de instroom te kunnen huisvesten is het belangrijk dat de komende jaren veel woningen gebouwd worden.
Voor het klimaat en het milieu in Nederland is dit niet gunstig--> maar als we zorgen dat gas, stroom en benzine flink duurder wordt... dan zal dit wel meevallen.

sociaal_econoom | 14-02-19 | 00:39 | 2

Dit is de reden waarom veel jongeren op Jesse Klaver stemmen...
minder ouderen - meer jeugd.

sociaal_econoom | 14-02-19 | 00:42

@sociaal_econoom | 14-02-19 | 00:42: Ze vergeten dat ook zij een keer oud worden.. oh nee wacht... voor die tijd zijn ze door de volgende generatie GL opgeruimd

MooseNL | 14-02-19 | 06:28

Wow, net afgelopen najaar een klimop Haag aangelegd, als die is dicht gegroeid, zijn we te oud om er nog van te genieten. Maar vervangen door iets wat al beschut is.

Muuke | 14-02-19 | 00:38

Nu we het toch over links hebben, wie is de grootste linkse smeerlap..?

-Volkert van der Graaf
-Leo Lucassen
-Chris Klomp
-Peterrrr
-Hans Laroes
-Jelle Brandt Korstkont
-Marcel 'buitengewoon minderwaardig' van Dam
-Francisco van J.
-Frans Timmermans

Misschien een idee voor een poll..?

Padjepejer | 14-02-19 | 00:23 | 3

Kan niet kiezen, mogen ze voor deze keer allemaal?

Muuke | 14-02-19 | 00:39

Daar zit geen linkse tussen, het zijn stuk voor stuk socialistisch imperialisten: loopjongens voor het cosmopolitische bankenkartel en het geleende rentedragende industriekapitaal.
Bindende leestip voor wie nog twijfelt over oorzaken, schuld en gebrek aan boete: "The Lords of Creation" van Frederick Lewis Allen. Het stamt uit 1935 en is stilletjes stiekem uit de handel gehaald. Waarom wordt pijlsnel duidelijk voor wie het gelezen heeft: het verklaart hoe met fractioneel reserve bankieren geld wordt getoverd en ontrafelt alle leentrucs met meervoudige onderpandpyramides (dwz de oorzaak van de laatste crisis werd reeds in 1935 uit de doeken gedaan).
Voor de wiskundige onderbouwing van de risico's van wat je rustig "meervoudig fractioneel verpanden" zou kunnen noemen is een Nobelprijs toegekend nog niet zo lang geleden; wie denkt dat een dergelijke prijs een erkenning is van wetenschappelijke prestaties in plaats van zwendelondersteunende propaganda zou daar nog eens over kunnen nadenken.

En ja, wie in Kindapaas een échte Marxist denkt te herkennen heeft gelijk.

kindapaas | 14-02-19 | 06:47

Misschien iets voor MdH om dit in zijn wekelijkse peiling op te nemen.
Hij heeft wel eens meer keuze vragen en dan kun je ook aangeven "geen van allen".
Wat mij betreft maakt MdH daar "allemaal" van zodat ik dáár een kruisje een kan zetten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 14-02-19 | 08:24

Rutte heeft het voortaan over de urn. Het vaasje is al gebroken.

Frau Merkel | 14-02-19 | 00:18

De endlösung der alternfrage.

Fi-Bu-Bla | 14-02-19 | 00:02

Even kijken... Dus in water is het koken en in vet is het braden, dan is olie zoiets als frituur en zal dit wel........ air fry zijn?

Mr_Pikibelly | 13-02-19 | 23:57

70 is helemaal niet "oud" Zie bijv. Trump (70) die keihard onderhandelt met N.Korea; zie de Rolling Stones (73-75) die een nieuwe toer van 13 internationale optredens zijn begonnen en op het toneel rondrennen als jonge jochies; zie Berlusconi die met 80 jaar nog jonge meiden "pakt" op ruige Boenga-Boenga feesten; zie mijn oom die met 74 nog keihard werkt (eigen baas)
En ga zo maar door.
Het is dus persoonlijk of je met 40 doodgaat aan een enge ziekte ofdat je tot je (bijv) 90ste door kunt rennen.

telelezer | 13-02-19 | 23:56 | 1

Bij een geriater die de Stones gaat onderzoeken, zullen alle alarmbellen gaan rinkelen.

ik_wacht_niet | 14-02-19 | 07:57

Voor het eerst een goed links plan. Doe wat aan de overbevolking. Laat onrendabelen plaats maken.

Pislinq | 13-02-19 | 23:46 | 4

Met jou beginnen

Archon | 13-02-19 | 23:55

@ Qisling (oeps Pisling) en.wikipedia.org/wiki/Quisling
Onrendabelen? Je bedoelt waarschijnlijk de elk jaar binnenstromende honderduizenden handophoudende gelukszoekers en hun gezinshereniging die nooit een cent premies of belastingen hebben bijgedragen en gedurende vele generaties gratis levenslange uitkeringen, gratis zorg gratis woningen, enz krijgen op kosten van de wel "rendabelen" die levenslang premies en belasting hebben betaald maar nu op de schroothoop worden gegooid.
DAT is pas onrendabel!

telelezer | 14-02-19 | 00:03

@pislinq.. geef het voorbeeld dan?

MooseNL | 14-02-19 | 06:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn we nu voor of tegen? Raak af en toe de draad kwijt hier.
Vond het geeneens zo'n slecht plan. Je moet ergens een grens trekken hè. Je kunt niet iedereen eindeloos lang kunstmatig in leven houden. Die hele gezondheidshype gaat ons nog financieel flink opbreken. Zeker nu we niet meer van die hele strenge winters krijgen...

Stijlloze bezoeker | 13-02-19 | 23:41 | 3

""gaat ons nog financieel flink opbreken""
NL is een enorm rijk land maar ipv onze eigen mensen te helpen wordt al ons geld met bakken vol miljarden tegelijk weggesmeten aan Brussel, aan wapens voor afrikaanse dictators ("ontw.hulp"), om EU pauperlanden als bv Griekenland te onderhouden en aan handophoudende, klaplopende, sooo sielluge immigranten

telelezer | 14-02-19 | 00:09

@stijlloze bezoeker: hadden we dan ooit strenge winters?

MooseNL | 14-02-19 | 06:31

Wacht jij maar totdat jij 70 wordt. Dan staat de versnipperaar al klaar. Doe eens normaal man. Zat 70'ers die geen zorg nodig hebben. Kan je een voorbeeld van iemand die kunstmatig in leven wordt gehouden? Totale BS!

hader | 14-02-19 | 14:02
-weggejorist-
lulleficatie | 13-02-19 | 23:25 | 3

Prachtig over 50 jaar ben ik beroemd
Dan gaan de kinderen naar het Nederlandse Holocaust museum waar blanken mensen werden doodgemaakt voor linkse welvaart en baantjes zo iets mag nooit meer gebeuren wordt er dan verteld

Haat-links | 13-02-19 | 23:17 | 5

Inderdaad, nog optimistisch. Misschien weten ze over 50 jaar niet eens meer dat mensen oud kunnen worden.

knutsel_ | 13-02-19 | 23:24

Over 50 jaar ben ik allang dood.

Pislinq | 13-02-19 | 23:47

Zoals het er nu uitziet moet je op dit moment onder de twintig zijn om te reaguren tot het eind.

knutsel_ | 13-02-19 | 23:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat GroenLinks bejaarden een spuitje zou willen geven. Is hysterie.

Padjepejer | 13-02-19 | 23:07 | 3

Echt wel.

Pislinq | 13-02-19 | 23:47

@Pislinq | 13-02-19 | 23:47:

Je snapt de referentie niet. Geeft niet, kan je niet van iedereen verwachten.

Hint: Sargentini.

Padjepejer | 14-02-19 | 00:18

Scherp en gevat!

EefjeWentelteefje | 14-02-19 | 10:08

Elle meet thy maker.

knutsel_ | 13-02-19 | 23:07 | 1

Lol.

Muuke | 13-02-19 | 23:16

Ik mag er toch van uit gaan dat bij 70-jarigen ook het verplichte abonnement bij de belastingdienst kan worden opgezegd zodra de politiek de 70-jarigen heeft afgeschreven. Ze krijgen al jaren geen waar voor hun geld (net als de rest van Nederland). Slechte ouderenzorg, lange wachttijden bij ziekenhuizen wegens gelukszoekers die voor elke pleister een verwijzing willen hebben (uitspraak arts ziekenhuis), geen defensie, nauwelijks politie en steeds maar stijgende kosten wegens onverantwoorde overheids uitgaven. Stop met geld pompen in de asielindustrie en het binnenlaten van gelukszoekers en de ouwetjes kunnen nog prima jaren lang gebruik maken van hun recht op een goede ziekenverzorging zonder smoesjes van de Geriatrische lamlullen partij.

Ruikbaard | 13-02-19 | 22:53 | 3

"".. gelukszoekers die voor elke pleister een verwijzing willen hebben (uitspraak arts ziekenhuis),..""
@ Ruikbaard
Inderdaad, ik ben vaak in het ziekenhuis voor begeleiden van arts-studenten en er lopen circa 70% gekleurde patienten rond op circa 30% "blankken" (waarvan wellicht ook nog veel buitenlanders)
En ondertussen is er voor ons Nederalnders "geen geld" (en vooral voor ouderen helemaal niet)

telelezer | 13-02-19 | 23:01

Moest er ook zijn eind vorig jaar, een kaak ontsteking, schrok me rot. (Was heel lang niet geweest, gelukkig.)

Muuke | 13-02-19 | 23:19

Ze zijn alleen maar kritisch op het 70+ plan van GL, ze wijzen het niet af. Maar zijn ze dat ook nog ná de verkiezingen die kartelpartijen?

Jan, Leiden | 13-02-19 | 22:51

OK ik ben er uit: GL is de meest zieke partij van Nederland. Om te kotsen.

knutsel_ | 13-02-19 | 22:50 | 4

Hoera, well done knutsel.

Muuke | 13-02-19 | 23:20

@ghetto-is-back Nou, het wordt je nog vrij moeilijk gemaakt moet ik zeggen. Blijft een nek-aan-nekrace.

knutsel_ | 13-02-19 | 23:25

@knutsel_ | 13-02-19 | 23:25:
Bij nader inzien en in ogenschouw nemend dat dit land ook partijen heeft als PvdD , STINK en SS haar partijtje heb je ook nog eens volkomen gelijk hier .

ghetto-is-back | 13-02-19 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

"De afweging moet uiteindelijk altijd door de patient zelf worden gemaakt." Ten tijde van het communisme bestond er ten aanzien van de gepensioneerden een harteloze instelling. Zodra iemand een zekere leeftijd bereikt had, en gebrekkig begon te worden, en zich meldde bij de dokter, werd allereerst gevraagd naar de leeftijd. Zodra de patient zijn of haar leeftijd gemeld had, kwam er van de zijde van de dokter steevast de retorische vraag: "En? Wat wilt u nog met die leeftijd?"--- Zo werd de bal teruggespeeld naar de patient, die vervolgens moest uitleggen aan de dokter waarom hij of zij wel die medische ingreep nodig had. Natuurlijk gebeurde niet dat, maar ging de patient huiswaarts om kort daarop thuis te sterven.
Het bovenstaande is gebaseerd op vele rechtstreekse getuigenissen. Wat je bij GroenLinks en al die andere flirtende partijen met 'menselijke waardigheid' ziet plaatsgrijpen is precies dezelfde retorisering en schijnvertoning als tijdens de hoogtij- en nadagen van het communisme. In naam waren de communisten 'humaan' en 'sociaal', in de praktijk was die hele maatschappij een grote leugen vol van bikkelharde onmenselijkheid.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-02-19 | 22:49 | 1

"Links" pretendeert menselijk te zijn maar is dat in feite alleen voor hun eigen subsidie-portemonee. Voor onwelgevalligen (lees=realisten) zijn ze keihard; kijk maar bijv. hoe ze zich opstellen tegen de PVV en FvD en tegen hulpelozen zoals armen, invaliden en oudjes.
Nergens is geld voor, maar WEL voor gelukzoekende immigranten.
(mot van Brussel) Befehl ist Befehl.
Melde gehorsamst dat oudjes aufgeräumt werden für Lebensraum für moezzzliems.

telelezer | 13-02-19 | 23:43

Zojuist in de krant:
""Het kabinet gaat aan de slag met een plan van GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet voor 70-plussers die in het ziekenhuis belanden. Minister Bruins (Medische Zorg) knoopt er een gesprek over aan met ZonMW, een onderzoeksorganisatie voor zorgvraagstukken.""
www.telegraaf.nl/nieuws/3151780/minis...
Het gaat dus toch door(!) en was gewoon een sluw een-tweetje tussen haar en het kabinet om het naieve gepeupel voor te bereiden
DDR Nederland is here - compleet met met Soylent Green en doodseskaders
Daaaaag oma; daaaaag opa..!

telelezer | 13-02-19 | 22:45 | 6

O ja Bruins ,die het UWV in een bende achterliet.Nu opeens daadkrachtig.Toen Polen bakken met geld kostten deed hij niets ,en met bejaarden gaat ie opeens ''aan de slag''?

pga | 13-02-19 | 23:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat GroenLinks ook bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking? Dan laten ze de bevolkingsexplosie en de natuur (wat het land aan voeding te bieden heeft) in de sub-sahara in balans komen.
Meer geld voor binnenlandse GroenLinks hobby's en beter voor het milieu en natuurlijk het klimaat. Bevolkingsregulatie is de beste milieumaatregel.

bananabanana | 13-02-19 | 22:35 | 1

Groenlinks en gezond denkvermogen is niet verenigbaar. Het zijn een beetje de downies in ons democratisch stelsel. Al is dat een beetje beledigend jegens de downies. Mijn excuus daarvoor. Downies zijn de eerlijkste mensen die ik ooit gekend heb. Groenlinksers daarentegen ..

koolteer | 13-02-19 | 22:47

Den Haag, 1 februari 2019

Geachte heer/mevrouw,

Volgens onze gegevens heeft u de maximale leeftijd bereikt. Vanaf heden draagt u niet meer bij aan de economische groei van ons land, maar bent u vooral een last, niet alleen voor onze sociale verzekeringen, maar ook voor de commerciele verzekeringen.

Wij verzoeken u dan ook om u te melden bij het crematorium "De Facultatieve", Henry Keizerstraat 1 om 09:23 's ochtends. Om explosie gevaar te voorkomen verzoeken wij u de dag van te voren geen alcohol te gebruiken.

Wij verzoeken u om het volgende mee te nemen:

- identiteitskaart, paspoort of rijbewijs
- 5 liter benzine
- een zak voor de as, met daarop uw naam geschreven.

Het niet verscijnen op uw afspraak kan ernstige consequemties hebben.

Namen de minister,

Corinne Ellemeet

ParadiseLost | 13-02-19 | 22:33 | 5

Ben 70 werk nog 25 uur moet ik nou stoppen met belasting te betalen ?

rotator | 13-02-19 | 23:13

@rotator | 13-02-19 | 23:13: Ja, alles is nu verder gratis voor u, althans dat vind ik niet meer dan terecht.

Muuke | 13-02-19 | 23:28

Om het met een oude one liner te zeggen : Make my day punk !

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 06:38
▼ 2 antwoorden verborgen

De afweging moet uiteindelijk altijd door de patiënt zelf worden gemaakt.”

Dit wordt gezegd door die groenslinkse. Als die minister der VVD dat ook gaat roepen ga ik mij echt zorgen maken voor de opa's en oma's.
Want alles wat de VVD roept is altijd andersom. Ik haal even aan. Iedereen krijgt 1000 euro. Die waren we dus kwijt. Geen cent meer naar de grieken. Er ging een dubbele zak geld naar de grieken. Het verloop van het referendum oekraine weet u vast nog wel. En zo zijn er tal van voorbeelden van die vvd die precies andersom bleken. Ik zou dus maar al gaan vrezen voor de opa's en oma's.Die eigen keuze zal dus wel zijn geen keus. De keurder beslist.Yepp je weet altijd weer bij die VVD. Het gaat ze niet om die mensen maar puur om de poen. Die rijken hebben er geen last van. Die kopen een nieuwe heup alsof het een brood is. De normale nederlander zoals pinnokkio ruttegraat ,ons, het gepeupel noemt is straks de lul.Zoals meestal.De partij van enkel regels . Maar wel regels die hun uitkomen.

tweetybird | 13-02-19 | 22:31 | 1
-weggejorist-
Muuke | 14-02-19 | 00:42

Yep, tot 66 kan je werken, daarna bij 70 worden de kaarsen gedoofd. Dan heb je 3,5 jaar om er iets van te maken.
Daarna komen in uw woning de overgekomen asiel-migranten.
Het gaat langzaam, maar gestaag...

Thoth | 13-02-19 | 22:19

In een goed ziekenhuis wordt deze afweging altijd al gemaakt. Elke geopereerde dient informatie te krijgen over hoe het leven er na de ingreep eruit ziet of kan zien.
Een geriater is vaak al betrokken.
Juist uit kostenoverwegingen gebeurd dit nu soms niet. En die druk komt dan van verzekeraars. Dat deze mogelijkheid standaard wordt is helemaal niet verkeerd.
Een ziekenhuis wil altijd opereren... overbehandelen bestaat voor een ziekenhuis niet, alleen voor patiënten.

Epistulae_Morales | 13-02-19 | 22:10 | 3

Dat kan zo zijn.
Alleen is de context verre van fris: arbitraire leeftijdsgrens stellen tegen achtergrond van meer, meer, meer migranten en die geldverslindende klimaatmaatregelen.

Camo | 13-02-19 | 22:19

@Camo | 13-02-19 | 22:19: Precies, dat zit mij ook zo dwars van dit hele gebeuren. Tegen de tijd dat ik 70 ben maak ik zelf wel uit wat ik nog wel en niet wil laten gebeuren. Daar hoeft geen geriater z'n hoofd over te breken.

Muuke | 13-02-19 | 23:33

@Muuke en @Camo: kennelijk acht GL, waarvan de aanhang voor het grootste gedeelte bestaat uit millenial-sneeuwvlokjeskuikentjes, het van groot belang om het misverstand te propageren dat een 70-jarige een seniele oudere is.

De waarheid is dat de gemiddelde 70-jarige prima gezond is en tevens prima zelf kan beoordelen wat goed voor hem/haar/x is, en wat niet. Datzelfde geldt overigens net zo goed voor de gemiddelde 80-jarige!

Om de een of andere reden meent GL dus dat het noodzakelijk is om het beeld van de seniele en te dure krakkemik te benadrukken.
Ik denk te weten waarom... Goebbels deed iets soortgelijks met "Der Eeuwige Jude".

EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 23:53

Natuurlijk gaan ze dit uitvoeren hoe onethisch, ondemocratisch en onfatsoenlijk het ook is. Ze drammen altijd alles door. Als de burger niet op zijn 70ste geruimd wil worden, is het uit puur lijfsbehoud, de hoogste tijd om nu eens radicaal anders te stemmen.

miss error | 13-02-19 | 22:04 | 3

De meesten hier stemmen al PVV dan wel FvD.

Waar is het écht de hoogste tijd voor..?

Anderen ervan overtuigen om OOK op de PVV/FvD te stemmen.

Padjepejer | 13-02-19 | 22:06

Het is hier inderdaad preken voor eigen parochie. Diegenen die nu nog niet wakker zijn verdienen dit lot eigenlijk. Iedere oudere die nu nog op GroenLinks stemt zeker.

miss error | 13-02-19 | 22:18

Het gaat al veel verder, er kraait alleen geen haan naar. Het weekdierenvolk is nog net in staat de onderbuik te legen en daarna weer aan het bier en netflix. ejbron.wordpress.com/2019/01/06/de-do...

rukvogel | 13-02-19 | 23:54

Na lezen van update-link:
Wát een een VERSCHRIKKELIJK eng typhus-land is dit geworden. Bah.

SoepKip | 13-02-19 | 22:00 | 1

Yep, werkelijk ongelofeloos. Wat een zootje incapabele eikels lopen er daar toch rond. Minister Bruins, goed onthouden. Die muts die denkt in het rijtje Karl Marx, Adolf Hitler, Jozef Stalin ende Pol Pot terecht te komen hoeft niet, die verdwijnt gewoon in de vergetelheid, zonder rivieren van bloed. Met de rest van GoorLinks, hoop ik.

StemZeWeg aub.

Kinkfactor | 13-02-19 | 22:16

Mijn voorstel is om mensen die tot hun 30ste nog geen steentje hebben bijgedragen aan de maatschappij te weerhouden van enige medische zorg. Maar dat past wsl niet in het straatje van GroenLinks.
Een ander voorstel is om het verbranden van lichamen zodanig te laten plaatsvinden dat je er energie mee opwekt. Verbranden moet toch al dus dan kun je de geproduceerde Co2 net zo goed aanwenden voor wat extra peut voor de Tesla. (kan oma nog 1 keer mee op vakantie).
Voor de geloofsgekkie's. Ashes to Ashes…...

Andersdenkend | 13-02-19 | 21:50

Nu snap ik ook waarom Ratelband zijn leeftijd officieel omlaag wilde hebben!

boerenvla | 13-02-19 | 21:46
-weggejorist-
Koonkluk Huis | 13-02-19 | 21:39 | 1

Doet mij denken aan het computerspel Beholder en dan de uitbreiding Blissful sleep.

boerenvla | 13-02-19 | 21:35

Toch wel fijn, ik hoef niet eens meer te zoeken naar een stok om links mee te slaan. Ze maken zichzelf onmogelijk.

Nu nog wat meer idiote uitspraken van Sylvana, een flinke uitglijder van Leo Lucassen en een seksschandaal rond Hans Laroes.

Tot voor kort kon ik alleen maar dromen van een kabinet FvD/PVV. Het zou zomaar echt kunnen gebeuren over een tijdje! Dan met z'n allen de schouders eronder, puinruimen en Nederland wordt weer zoals het was.

En dan hopelijk nooit meer iets hoeven horen over genderneutraliteit en dat soort degeneratieve onzin.

*plop*

Padjepejer | 13-02-19 | 21:31 | 1

Hear hear.

Muuke | 13-02-19 | 23:39

Als een samenleving tot dit soort maatregelen toevlucht meent te moeten nemen, heeft die haar prioriteiten niet op orde. Zoiets stel je voor als meer dan de gehele bevolking dreigt te verhongeren en het in de rest van de wereld nog veel erger is. En dan nog met tranen in de ogen, niet met zo'n arrogant verbeten en van haat vertrokken gezicht.

Sans Comique | 13-02-19 | 21:31

Ook dit is een plan dat door anderen is opgesteld, Obama riep dit al tijdens een verkiezingscampagne destijds. Dat we bejaarden, ook al hadden ze nog steeds zin in het leven, beter een pilletje tegen de pijn konden geven in plaats van een dure operatie. Daar kwamen destijds de Death Squads vandaan die wel even zouden beslissen welke bejaarden in aanmerking kwamen behandelingen en welke mochten creperen. Dit soort plannen circuleren dus al langer, niet voor niks dat zo'n Bruins het zo snel oppikt. Die GL muts was gewoon de aangeefster, zal het ook wel weer ingefluisterd hebben gekregen. Let wel, de plannen liggen allang op de plank, het gaat er alleen nog om ze bij u door de strot te rammen. Uiteindelijk gaat het ze om de totale controle over elk aspect van uw leven. Wat u eet, drinkt, hoe u denkt en handelt, waar u werkt en wat u verdient, wanneer u leeft en sterft. De elite bepaalt het voor u. We hebben een harde reset nodig die deze zelfverklaarde elite eruit flusht. Leegpompen dat moeras.

TheOneWhoKnocks | 13-02-19 | 21:29 | 1

Mee eens een hard rieset van de maatschappij en groenlinksers verbranden

Haat-links | 13-02-19 | 23:25

Ondertussen is de NOS druk bezig met 'racistische schoentjes':
https://nos.nl/artikel/2271846-modemerken-onder-vuur-om-racisme-blinde-vlek-of-hysterie.html

En hebben ze een cherrypicked expert gevonden om het geheel te duiden.
'Mensen pikken het niet meer'
Precies dat.

Slogra | 13-02-19 | 21:27 | 4

Er zijn altijd wel ergens wat mensen die "het niet pikken".

Sans Comique | 13-02-19 | 21:33

@Het leven is zwaar | 13-02-19 | 21:33:
Verklaar de gelehesjesrevolte eens.

Slogra | 13-02-19 | 21:42

Het heeft wel geduurd hoor. Drie weken geleden krijsten de booslims over een gekke vorm op een schoenzool waar allaa op zou staan. De NOS warmt weer een lijk op.

Frau Merkel | 14-02-19 | 00:17
▼ 1 antwoord verborgen

"Minister Bruins (Medische Zorg) gaat erover in gesprek met ZonMW, een onderzoeksorganisatie voor zorgvraagstukken."

Onderzoeken in opdracht van de overheid.

Manmanmanman, wat worde we gepiepeld. De arrogantie is stuitend. Nog stuitender is het feit dat ze gelijk hebben als ze denken dat het grootste deel van het volk er toch wel intrapt.
Nederland, och Nederland.
Ik ween en wend het gelaat af.

Sans Comique | 13-02-19 | 21:26 | 2

Ik ben er effe niet. Ben een achterhuis voor oma aan het bouwen.Ze zei dat ze de laatste tijd wat last van haar heup had en vroeg om een onderduik adres. Ze is bang dat psych mengele een slechte dag heeft en haar uitbehandelt vind.

tweetybird | 13-02-19 | 21:46

GL heeft een spuitje nodig..

MooseNL | 13-02-19 | 21:26

Best een goed idee,die kwijlende zeikende dementerende oude van dagen die je overal lastigvallen tot in de panelen toe hier.
Gewoon oproepen,keuring houden en de overlast gevende demente een spuitje.
Kan geen kwaad,heb ik er een paar vakanties geld,een antieke motor wat oude meubels en een huis er bij.

miko | 13-02-19 | 21:23 | 9

Tokkiegelul van een dronken aardbei.

Camo | 13-02-19 | 22:05

LOL. Als ik zo nodig deaud moet na mijn 70ste kan ik je nu al beloven dat ik behoorlijk wat mensen mee ga sleuren.

knutsel_ | 13-02-19 | 22:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat zei ik... Fakenews

roy3573 | 13-02-19 | 21:22

Kun je aandelen kopen voor de gask..... Ik bedoel de crematoria!? Ik voorzie een groeiende markt.

PijlVader | 13-02-19 | 21:17 | 1

Vraag Henry K. eens!

Peter_la_Selie | 13-02-19 | 21:28

Ik zou haar nu niet doen, misschien op mijn 70e wel

skoftig | 13-02-19 | 21:15

Volgens de Telegraaf is het Kabinet het er helemaal mee eens, de schoften.

achtziger80 | 13-02-19 | 21:15

Zoals Rob Hoogland al zei, de kiem is gelegd.

osolemio | 13-02-19 | 21:19

Topic goed voor nieuwe scrabble woorden : bejaardenversnipperaar, bejaardenonderduikadres, bejaardenpardon, inductiecrematorium, seniorendisposer, 70+recognizerapp, ouderenruiming.

Baron Clappique | 13-02-19 | 21:12 | 1

De selecteergeriater, dat is degene die bepaald of onrendabele ouderen mogen gaan douchen en ja dat is een Godwin.

osolemio | 13-02-19 | 21:25

En als we nu morgen lezen dat Marcel van Dam zijn heup heeft gebroken?

skoftig | 13-02-19 | 21:12 | 3

Nou, gewoon laten creperen dus ....

diashaliz1968 | 13-02-19 | 21:14

Als ondernemer heeft Van Dam miljoenen vergaard en een enorm landgoed bij elkaar verdiend. Die koopt een heup zoals wij een broodje kopen.

gespierdespijkertje | 13-02-19 | 21:16

Operatie aan verkeerde heup live uitzenden.

Baron Clappique | 13-02-19 | 21:30

De nieuwe entlösung,inpakken en wegwezen uit dat gesticht

Roger-Rabbit | 13-02-19 | 21:10

Beetje schijnheilig van de kamer. Mijn oma die bijna 100 is woont in een 'bejaardentehuis'. Er worden geen nieuwe bejaarden meer toegelaten in het tehuis, wel asielzoekers en jonge alleenstaande moeders. Dit is VVD beleid.

Wasbakplasser | 13-02-19 | 21:07

Fakenews..

roy3573 | 13-02-19 | 21:05 | 3

We

Prospect | 13-02-19 | 21:08
-weggejorist-
Gokmaar | 13-02-19 | 21:09

@Prospect | 13-02-19 | 21:08: We hebben allemaal last van een slect korte termijn geheugen zo begon de donor wet ook weet je nog?

Prospect | 13-02-19 | 21:09

Laten we dus wel even duidelijk zijn. Niet alleen groenslinks is graag fascist. De vvd minister ook. Die ziet wel iets in de 70 plusser snel in een URN. Oudjes weet waar u komende maart op stemt zeker als u 70 plus bent. Ze pakken u niet eens alleen u centjes af. Ze stoppen u ook graag snel in de urn door u straks zorg te onthouden als de psych vind dat u niet zinvol meer bent om te behandelen ook al heeft u u hele leven meebetaald aan zorg en voelt u zich verder nog goed en heeft u er zeker nog 10 jaar zin aan.Het is natuurlijk ook wel iets vvd achtig. Beslissen wat nog wel goed of niet goed voor u is. Zij vinden namelijk dat het gepeupel niet moet zeiken en moet luisteren. En ook zij dulden geen tegengeluid. U weet nu waar u staat bij de groenvvd en bij groenslinks. Namelijk nergens. U bent afgeschreven voor leven maar als u maar wel belasting en voor zorg betaald tot aan de urn. En als het aan beide partijen ligt. Is dit zeer snel.Die Urn. Daarna mag u familie kiezen of hij in kamp groenslinks komt of in kamp groen VVD. De urn wordt gebracht met de NS(trein) . Zeg maar net als heel vroeger.Er komt een speciale trein met het nummer 4045.

tweetybird | 13-02-19 | 20:57 | 4

Zie hier, het vaasje van de VVD verandert in een urn.

osolemio | 13-02-19 | 21:22

Hoe oud zouden hun eigen ouders zijn? En zijn ze wel genoeg door hun geknuffeld?

Muuke | 13-02-19 | 23:48

tweetybird en Gokmaar, +1.

Muuke | 14-02-19 | 01:18
▼ 1 antwoord verborgen

Werk zelf in de zorg. Het leeftijdscriterium is niet zo handig, maar er wordt in de zorg uitgebreid onzinnig gedokterd en dat kan best minder.. Bijv. van de week: bejaarde man met kwaadaardige hersentumor, 4e graads, halfzijdig verlamd na hersenbloeding, neemt chemotherapie en bestraling. Dat had hem m.i. niet aangeboden moeten worden, nl totaal zinloos, wordt je alleen maar ziek van. Mijn eigen vader met maagkanker liet op zijn 80-ste zijn maag nog verwijderen. Hij heeft geen dag meer lekker kunnen eten en een jaar later ging hij dood aan andere ouderdomskwalen. Er was een arts die hem die operatie weigerde, maar mijn vader ging hij gewoon naar een andere dokter, die het wel deed. Groenlinks heeft hier best een punt vind ik. Raar dat zoiets hier gelijk onbespreekbaar is.

Poes Fiep | 13-02-19 | 20:51 | 14

@Ggroengras | 13-02-19 | 21:17:
Er zijn gewoon grenzen die je als beschaving niet overschrijdt. Zoals techniek niet gebruikt HOEFT te worden voor oneindig levens rekken hoef je die ook niet te gebruiken om 'op rationele gronden' levens te beëindigen.
Nu is het een specialist die 'meekijkt', straks zegt die specialist gewoon dat de patiënt niet wilsbekwaam genoeg meer is om die afweging te maken. Dat de specialisten dan maar die afweging moeten maken. Steeds een stapje verder. En ieder stapje klinkt redelijk.

Sans Comique | 13-02-19 | 21:37

"En ieder stapje klinkt redelijk."
Sans Comique |

Precies zoals dat ook zo ging bij Aktion T4.

Griezelig om hier te zien dat er toch weer heel wat mensen de les van 40-45 niet geleerd hebben.

EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 21:49

@Ggroengras | 13-02-19 | 21:17:
Als snel zal blijken dat die extra specialist in alle gevallen dezelfde mening is toegedaan als de initiele specialist, zodat de inzet van deze extra specialist binnen een jaar zal worden afgeschaft. Om kosten te besparen, zeg maar.

Zupschufter | 13-02-19 | 22:19
▼ 11 antwoorden verborgen

Harry Mens zou ook direct een electrische oven bestellen als de plannen van GL doorgingen.
Uit idealistische overwegingen zou hij zeggen.

snapal | 13-02-19 | 20:51 | 2

denk eerder groen denken toch ?

Gokmaar | 13-02-19 | 20:55

70 plus voor de groenslinks wens bel harry mens.

tweetybird | 13-02-19 | 21:10

Heeft Jesse ̶K̶l̶a̶v̶e̶r̶ Mengele zijn opa en oma al ingelicht?

Botte Hork | 13-02-19 | 20:51 | 1

Wonen die in Nederland?

McSplutter | 13-02-19 | 21:13

Telegraaf

Peter777 | 13-02-19 | 20:48

Natuurlijk ziet die minister er wel wat in. Die wil het liefst helemaal niemand van boven de 70 meer behandelen omdat het niets oplevert.

Vula | 13-02-19 | 20:47

Uiteraard selecteert GL alleen op leeftijd, en niet of bijv een zware crimineel nog wel geopereerd hoeft te worden.

skoftig | 13-02-19 | 20:47 | 2

Dat klinkt anders ook heel redelijk, dus dat zal bij GL ook wel al op de plank liggen.

Sans Comique | 13-02-19 | 21:39

skoftig | 13-02-19 | 20:47 | Dat zou heel veel plaats maken in de tweede kamer.

PopeyeKamper | 13-02-19 | 21:47

Ook een idee: je dood lachen!

Pleegzuster B | 13-02-19 | 20:46

Minister Bruins is enthousiast over het plan. Maar die is dan ook lid van de partij van de begrafenis-Keizer..

Schmalz | 13-02-19 | 20:45

Die GL scholieren gaan het druk krijgen: je ouders aangeven omdat ze stiekem toch de barbecue in de tuin hebben aangestoken pf een tochtje met hun diesel hebben gemaakt, en je oma aangeven omdat ze haar heup heeft gebroken en dus direct een spuitje kan krijgen.

skoftig | 13-02-19 | 20:45

Ik heb Corinne Ellemeet en haar familie alvast expliciet uitgesloten op mijn donor-codicil.

Koonkluk Huis | 13-02-19 | 20:45

Groen links doet suggereren dat je het beste wilt voor de mensen en de natuur.
Wat een smerige verraders, zoiets verwacht je alleen maar van decadente en volgevreten VVD-ers.

snapal | 13-02-19 | 20:45 | 1

Gelukkig hebben die net laten weten ook graag mee te doen. Die VVD. De minister heeft er wel oren naar.

tweetybird | 13-02-19 | 21:03

Hoe kan je nou de gedachte snappen?
Als er werkelijk bezwaren zijn aan een operatie of ingreep, dan wordt het nu ook al besproken.
Zag de bui al hangen, de welgestelde bejaarden gaan naar het buitenland voor een hartklepje of een nieuwe knie.

snapal | 13-02-19 | 20:39 | 3

Klopt helemaal, ook ik ga naar over de grens voor een nieuwe knie, hier wilt men het niet doen, te jong !!
Maar de pijn dan ?
Straks revalideren, pijn zal er zijn, maar verder in de toekomst lekker pijn vrij lopen.

Gokmaar | 13-02-19 | 20:48

@Gokmaar | 13-02-19 | 20:48:

Een knie gaat 10-15 jaar mee? Dan moet je minimaal 70 zijn om in aanmerking te komen?

Peter_la_Selie | 13-02-19 | 20:52

Timer, geurfilter, relaxmuziekje, automatische scheiding van edelmetalen, eigenlijk alles wat je verwacht van een modern crematorium. Handig ook die uitsparing waarin je tegelijkertijd de cake kan bakken!

LiniaalRectaal | 13-02-19 | 20:49

Zo berbaar kom er maar in. Ook de VVD wil de 70 plus graag in de urn. Nou maar hopen dat berbaar niet bijna 70 is. Fijn joh berbaar. Dat groenvvd. Het is net groenslinks. Ook deze onthoud ik tot maart. Net als het kinderpardon en die klimaatgekte.

tweetybird | 13-02-19 | 20:45

@Ggroengras | 13-02-19 | 21:18:

Ik wel maar berbaar heeft er wat moeite mee.daarvoor wijs ik berbaar er iedere dag effe op. Denk dat berbaar er nu niet is. Die is aan het afturven op de kalender. Voordat berbaar het weet is die 70 er.

tweetybird | 13-02-19 | 22:13

Tot je 68e werken en na je 70e uitbehandeld. Daar heb je dus jaren premie voor betaald. Worden de veelal niet werkende aanhangers van de islam doctrine dus wel van mijn premie behandeld.

Yalimba | 13-02-19 | 20:35

Zou het een vooropgezet plan zijn?
Cremeer maar alle Nederlanders want de begraafplaats graven zijn nodig om sommige lieden met bepaalde voorkeur eeuwig durend richting het oosten te begraven.
Als er dan ook nog Nederlanders worden begraven is er simpelweg geen plek meer.
En dat moeten wij niet willen met zijn allen, het is onrespectvol om deze mensen die zoveel voor het naoorlogse Nederland hebben betekend hier geen laatste eeuwigdurend grafrust te gunnen.

Johan_Voorhaar | 13-02-19 | 20:34 | 2

Ik lees dat jij nog twijfelt..hulde.

Gokmaar | 13-02-19 | 20:51

Die lui willen allemaal in hun 'eigen land' begraven worden. Zijn alleen Nederlander zolang er wat te halen valt.

TheOneWhoKnocks | 13-02-19 | 21:16

Leeftijd is wel de meest slechte manier om te selecteren. Het gaat om co-morbiditeit of biologische leeftijd. Er zijn mensen van 70 die biologisch 50 zijn (niet roken, normaal eten, niet drinken) en mensen van 50 die biologisch 80 zijn. Daarnaast is het een slecht idee om de verantwoordelijkheid van wel/niet opereren/behandelen bij een geriater neer te leggen. Het hoort bij het takenpakket van de oncoloog/chirurg/internist/orthopeed.

Vula | 13-02-19 | 20:33 | 5

Eens! Maar wel met de optie om het ondraaglijk lijden voortijdig te kunnen stoppen (euthanasie).

Peter_la_Selie | 13-02-19 | 20:43

Dat dus! En het is al helemaal niet de taak van de boven-ons-gestelden in Den Haag. Autonomie en zelfbeschikkingsrecht hoort niet na een bepaalde leeftijd te vervallen.

Ouwe_Kip | 13-02-19 | 21:02

Sterker, er zijn mensen van 70 die biologisch 50zijn terwijl ze roken en drinken. Toegegeven, die zijn zwaar in de minderheid, maar als het om leven en dood gaat moet je tot het uiterste zien te voorkomen dat iedereen op één hoop wordt gegooid en gevangen in regeltjes.

Sans Comique | 13-02-19 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kabinet ziet het trouwens wel zitten: Bij bereiken AOW-leeftijd een spuitje omdat je anders teveel kost....

lulleficatie | 13-02-19 | 20:29 | 1

Elleneet: „Er worden nog te veel senioren die decennialang peperdure zorgkosten hebben afgedragen overbehandeld.”
En uitgerekend VVD-minister Bruinshemd is het ermee eens.
„Er volgen nog te veel arsten een opleiding tot verzekeringsfraudeur op de werkvloer.”
„Geen mening”, roept de Vereninging Van Dieven in koor.

Slogra | 13-02-19 | 20:47

Mengele zou zeggen dat we Verruckt zijn.

snapal | 13-02-19 | 20:29

Aan het begin van de 20ste eeuw werd er bijna niet meer aan traditionele Chinese kwakzalverij gedaan maar Mao Zedong vond medische zorg te duur voor het gepeupel, en er was een groot tekort aan zowel dokters als medicijnen, dus moedigde hij het volk aan hun heil te zoeken bij kwakzalvers terwijl de partijleden gewoon gebruik konden blijven maken van dokters en medicijnen.
Inmiddels is de traditionele Chinese kwakzalverij een bloeiende bedrijfstak in China.
En dan is er nog de orgaanhandel die alleen in een communistische dictatuur kan plaatsvinden waar organen van gewetensbezwaarden worden verkocht aan de hoogste bieder maar we moeten GroenLink (en D’66) niet op ideeën brengen.

Osdorpertje | 13-02-19 | 20:26 | 2

Laat ik nu menen dat er de laatste tijd veel meer levens gered zijn door transplantaties.

botbot | 13-02-19 | 20:37

@botbot | 13-02-19 | 20:37:
Zijn al die Chinese gevangenen niet voor niets gestorven toen zij hun organen opgaven.

Osdorpertje | 13-02-19 | 21:01

Zelfs mijn moeder van 92 zegt het, die oudjes moeten ze opruimen en ze schiet in een schaterlach..
Heerlijk die humor..

Gokmaar | 13-02-19 | 20:26 | 1

Inderdaad mooi!

Patje2011 | 13-02-19 | 20:27

Met die blinde GroenLinks-haat komen we weinig verder, dus vergeet die Ellemeet en luister ff naar wat de geriater (dat is dus gewoon een arts) in Nieuwsuur zegt: "Sommige ouderen zijn minder vitaal, daar wordt door sommige specialisten weinig rekening mee gehouden. Bij mensen die toch al heel kwetsbaar zijn geworden op leeftijd doe je met hele grote behandelingen of operaties meer kwaad dan goed. Je wilt niet dat je een behandeling inzet bij een oudere die daar eigenlijk slechter van wordt."
Ik probeer nu al twee dagen te begrijpen waarom dit een reden is om boos te worden, maar dat lukt me niet.

Diewijfvandielange | 13-02-19 | 20:24 | 4

Nuance.
Daar houdt men hier niet van.

Superior Bastard | 13-02-19 | 20:29

1) de overgrote meerderheid van de 70-jarigen is volstrekt gezond, dus vanwaar deze leeftijdsgrens?
2) "Sommige ouderen zijn minder vitaal". Juist. SOMMIGEN. En van de 70-ers, een kleine minderheid. Dus vanwaar een heel doorlaat-controle systeem optuigen voor ALLE ouderen?

Wellicht helpt u dit om te begrijpen waarom zovelen hier loeikwaad over worden, maar ik betwijfel het.

Ik kan nog wel een doorlaat-controle systeem bedenken voor alle allochtoniërs die bulken van het overgewicht (= de meerderheid, vaak al op kinderleeftijd): eerst even controleren of het suikerfeest niet kan worden afgeschaft voordat er overgegaan wordt tot het verstekken van insuline en/of de scootmobiel...

EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 20:29

@EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 20:29: Een 'doorlaat-controle systeem'? Wat een gelul. Wie heeft het daarover? Het gaat erom dat het WINST kan opleveren als een geriater meedenkt met zowel de patiënt als met de specialist. Er verandert vervolgens helemaal niks aan wie uiteindelijk de beslissing neemt, alleen kan die worden genomen op basis van meer relevante informatie. 'De specialist heeft gelijk dat mensen van deze operatie normaal gesproken volledig herstellen, maar in combinatie met alle klachten die u al heeft, is er kans van 75% dat u na deze operatie alleen nog maar op bed kunt liggen. Dat zou u kunnen meenemen in uw afweging.'

Diewijfvandielange | 13-02-19 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Met
Een
Nauwgezette
Groene
Economie
Levenden
Euthaniseren

skoftig | 13-02-19 | 20:23 | 2

Mooi gevonden..

Gokmaar | 13-02-19 | 20:36

Josef was jaloers geweest.

GKJP | 13-02-19 | 20:59

AOW leeftijd vanaf 2023 afhankelijk van de 'levensverwachting', en aan de andere kant vanaf 70 de toegang tot zorg ontzeggen, waarbij uiteraard premies wel betaald dienen te worden. Nog een stimulans is Pia's organenroof. Enig zakelijk inzicht kan haar niet ontzegd worden...

GKJP | 13-02-19 | 20:23
-weggejorist-
Cammy | 13-02-19 | 20:22

Maar wel zorgpremie blijven betalen boven de 70 ?

swassannuf | 13-02-19 | 20:21 | 1

Dit. Om vervolgens de bijstandstrekkers binnen te halen uit Afrika. Ik heb weinig woorden voor dit clubje, zó absurd.

Smurfke Turbo | 13-02-19 | 21:03

Ik lees op telegraaf.nl anders precies het tegenovergestelde...

Jorgensen | 13-02-19 | 20:20 | 2

Klopt ik ook. En het kabinet regeert niet de kamer.

Trumme | 13-02-19 | 20:21

De minister vindt het een prima plan. DAT is pas angstaanjagend.

#StemZeWeg

EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 20:24

En na het nazi-topic komt straks het joden-topic. Ik zie verbanden waar andere mensen tampons zien.

Patje2011 | 13-02-19 | 20:18

Minister Bruinhemd.

Gulliver | 13-02-19 | 20:29

Zorg n.a.v. aantallen etniciteit? Die arme tijgers worden immers ook beschermd.

klowiepowie | 13-02-19 | 20:18

Ik zou maar zuinig zijn op die 70+ers want die behoren binnen afzienbare tijd nog gewoon tot de werkende klasse.

Botte Hork | 13-02-19 | 20:18

Paul Rosenmuller( de Nederlandse Pol Pot) heeft al in het verleden laten zien dat ausradieren voor hem geen probleem is.

topsporter | 13-02-19 | 20:10 | 1

Jammer dat hij nog een jaar of acht te gaan heeft.

Jackanders | 13-02-19 | 20:51

Een duidelijk proefballonnetje uit het Masterplan Demonen 66, eerst onrendabele bejaarden afspuiten en verbranden, wie weet volgen daarna de geestelijk gehandicapten, zwervers en verschoppelingen en intussen snijdt Pia er met haar Roofwet eerst nog alles uit wat ze voor veel geld kan verpatsen, gevolgd door gegrabbel in het asbakje naar gouden tanden, platina heupprothesen, schroeven en spalken. Ene A.Speer uit vroeger tijden zou zich zeker hebben thuis gevoeld bij dit gore clubje zieke geesten.

B.Spiritus | 13-02-19 | 20:09 | 1

Het word nu omarmt door het kabinet dus proefballon is het niet meer.

Trumme | 13-02-19 | 20:22

Eerlijk gezegd had ik vanmiddag zelf even een Ellemeet-momentje toen een bejaarde dame in gesubsidieerde schootmobiel (ja, ook nog eens inschatting op basis van een sociaal vooroordeel) soepel uitstapte om bij de servicebalie een pakje sigaretten te halen. Heel even flitste door mijn hoofd: gewoon lopen met een rollator, lui kreng, en opzouten met je sigaretten!

MickeyGouda | 13-02-19 | 20:08 | 2

Die mevrouw was ten minste nog zo kwiek dat ze haar karretje op schoot kon nemen... Erger zijn de obese tokkies die je in de supermarkt hondsbrutaal omver rijden maar wel bliksemsnel uit hun scootmobiel kunnen opstaan om zakken chips uit het bovenste schap te graaien. De favoriete zin van dat volk is 'Ik heb er toch recht op!?' Maar zelden ooit iets hebben bijgedragen.

gestoptmetroken | 13-02-19 | 20:22

Misschien stapte ze zo soepel uit omdat ze niet dat hele kolere-eind hoefde te lopen? Die sigaretten pleiten dan weer niet in haar voordeel.

Zupschufter | 13-02-19 | 22:14

Een bejaardenpardon.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 20:07

Frapant ook, eerst proberen iedereens organen toe te eigenen om vervolgens bij 70 iedereen stantepede het graf in te gooien.

Noltie | 13-02-19 | 20:07

Het zaadje is geplant. Pas als de laatste babyboomer dood is zal dit plan worden ingevoerd. Wat ik je brom.

postmodernismisdead | 13-02-19 | 20:05 | 1

Tegen die tijd zijn de beleidmakers zelf ruim 70+

Het leven is zwaar | 13-02-19 | 21:10

Wat zal het GL tegenvallen dat als nederland niet meer van de Nederlanders is, en enkel nog import stemvee door de straten loopt te roven. En natuurlijk geen enkele vorm van belasting betaald, wat GL uit kan geven.
Helaas gaat de omvolking te langzaam voor GL.
Dus de oudjes mochten letterlijk kapot vallen. Zodat hun aow uitgegeven kon worden aan nieuwe import.
Wat zijn ze door de mand gevallen.

Het leven is zwaar | 13-02-19 | 20:05 | 1

Armoede is een prima voedingsbodem voor socialisme. Win Win

Rest In Privacy | 13-02-19 | 20:06

Pol Pot zou trots zijn op deze groene khmer
kunnen met die oudjes van de Biesbosch zo de killing fields maken,
groen links is een zeer gevaarlijke facistenpartij.

Halul gebakken | 13-02-19 | 20:03

Afgeslagen, maar de nare smaak blijft.
Mocht de dag komen, ik vergeet niet.

Ray69 | 13-02-19 | 20:02

Is geenstijl steeds vaker achter de feiten aan het lopen?
Die crematorium was al vanochtend bekend.

nonloso | 13-02-19 | 19:59 | 1

Ja, ze waren druk met fraseologie.

Peter_la_Selie | 13-02-19 | 20:08

Kunnen we ouderen niet gebruiken om groene energie op te wekken?

Rest In Privacy | 13-02-19 | 19:57

GroenLinks, Radier ze aus. Sorry, ik bedoel natuurlijk GroenLinks, stem ze weg.

Nivelleermarionet | 13-02-19 | 19:55

Wanneer ik 70 word, pleeg ik suicide. Maar daarin neem ik gewoon 3 GL-ers mee. Voor de balans.

Overnijd | 13-02-19 | 19:52 | 2

Als iedereen dat nu doet, is dat iok een soort van oplossing.
Maar beter om ze volgende maand al te laten janken tijdens de verkiezingen.
De pen is in deze tijden sterker dan het zwaard toch ?
Decimeer links naar bijna niks

Het leven is zwaar | 13-02-19 | 19:57

Doe het dan wel bij het hoofdkwartier van GL.

born2killn00bs | 13-02-19 | 20:00

Nog ruimte zat in Bejaardenhuis Westerbork.

Kanarie_Geil | 13-02-19 | 19:52 | 1

sorri verkeerde topik.

Kanarie_Geil | 13-02-19 | 19:53

De klem is gelegd. Klem is een andere naam voor tetanus. Dus volgend jaar krijgen alle 75-plussers een omgekeerde tetanusprik?

Bijtendehond | 13-02-19 | 19:49 | 2

*kiem.
Hoewel uw idee ook welkom is in de ideeënbus van GL, uiteraard.

threeheadedmonkey | 13-02-19 | 19:54

Waarom dan pas? Is niet logisch.

Mart6037 | 13-02-19 | 19:59

En als er nu geen verkiezingen kwamen, was het plan dan ook afgeschoten,?

Mart6037 | 13-02-19 | 19:48 | 2

Natuurlijk niet, immigratie en de Euro kosten geld.

HogeNood | 13-02-19 | 19:56

@HogeNood | 13-02-19 | 19:56: En die asielzoekers hebben woonruimte nodig. Die AOW ers brengen ook niet actief meer geld op voor immigranten dusssssss.

Mart6037 | 13-02-19 | 19:58

Het volgende plan is de gelijktrekking van loon tussen verpleegsters en medische professioneels. Havana aan de Noord-Zee.

keizeradmiraal4 | 13-02-19 | 19:46

Als ze ooit aan de macht komen worden dit soort ridicule plannen er gewoon doorgedrukt. U bent gewaarschuwd.

BozePaarseMan | 13-02-19 | 19:44 | 1

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.

Camo | 13-02-19 | 20:04

Nu de bejaarden niet uitgeroeid mogen worden zal GroenLinks een andere leeftijdsgroep zoeken. Want er zijn teveel blanken en daar moet êcht iets aan gebeuren. Persoonlijk denk ik dat GroenLinks-stemmers als eerste de ovens in moeten. Vervelend is wel dat juist zij het meeste CO2 uitstoten tijdens hun ruiming.

Nivelleermarionet | 13-02-19 | 19:43 | 2

Van al dat plantaardige voedsel krijg je dan wel een compostlucht als die de oven ingaan.

Bijtendehond | 13-02-19 | 19:50

Ja , hoor , minister Bruinhemd is er ook voor !

achtziger80 | 13-02-19 | 21:24

Tot je 68e werken en daarna hebben ze niets meer aan je. Dus hup z.s.m. de pijp uit.............. Hebben ze bij Griezelig Links hun zin. Kan gelijk D666 met het oogsten van organen beginnen en ze doorverkopen naar het buitenland. Gaaf verdienmodel, dat dan weer wel............ Is over nagedacht. Maar helaas.............. Ben benieuwd wat ze nu weer gaan verzinnen.

Aranea | 13-02-19 | 19:43 | 1

Hij is goed , griezelig links. Wel dubbelop , net zoiets als nat water , maar toch. +1.

ja,diedus! | 13-02-19 | 20:05

En ik had nog wel beloofd dat oudjes volgende week een keer mochten "douchen"...

Patje2011 | 13-02-19 | 19:42 | 2

Douchen met water of met Zyklon-B? GroenLinks is een zieke en gevaarlijke club.

Nivelleermarionet | 13-02-19 | 19:45

Ik weet niet of het Zyklon of kokend water is, daar ga ik niet over. Ik sla alleen maar de gouden tanden uit hun smoelwerken zodat dat geld naar de milieuplannen kan gaan en daarbij gooi ik hun kleren op grote hopen. (Dat laatste is gewoon voor het dramatische beeld wat je ermee schept.)

Patje2011 | 13-02-19 | 19:57

Zie het maar als een soort bejaarden abortus.

ccr316 | 13-02-19 | 19:41

Bij de volgende hoognodige bloedtransfusie van politieke vrouwen van adel ,sorry, we hebben geen blauw bloed ,gecondoleerd met u overlijden .

prof. Gonzalez | 13-02-19 | 19:39 | 3

U kent de "betekenis" van blauw bloed?

ccr316 | 13-02-19 | 19:45

@ccr316 | 13-02-19 | 19:45: Vermoedelijk is de uitdrukking via het Engelse blue blood in de negentiende eeuw in het Nederlands terechtgekomen. De Engelse online-encyclopedie Wikipedia meldt dat blauw bloed in heel Noord-Europa gebruikt werd om mensen uit de hogere klassen mee aan te duiden. Doordat zij niet buiten werkten, werd hun huid niet gebruind door de zon en bleef de blauwachtige kleur van hun aderen duidelijk zichtbaar door de huid heen. Dit verhaal wordt echter nergens anders vermeld. Een andere verklaring die volgens de Engelse Wikipedia de ronde doet, is dat de rijke adel vaak leed aan de ziekte argyrie ('zilververgiftiging'), die een blauwgrijze huid veroorzaakt. De rijken zouden deze aandoening oplopen doordat ze zilver binnenkregen via hun zilveren bestek en borden. Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat maar weinig edelen zilveren tafelgerei hadden.

prof. Gonzalez | 13-02-19 | 19:55

Ik blijf het herhalen Links en de endlosung, het blijft zich maar herhalen. Schandalig dat de overheid zich actief wil gaan bemoeien met de zorg van hoogbejaarden. Dat mogen die patienten, artsen en specialisten zelf bepalen. Nu is het 75+, welke groep is de volgende? Alle laagopgeleiden soms? Echt walgelijk dat GroenLinks.

Indoneesje | 13-02-19 | 19:36

GL: eigen en oud volk laatst.

Rico Tampeloerus | 13-02-19 | 19:36 | 2

Moet zijn : eigen en eigen oud volk laatst. Generaal euthanasie pardon voor oude allochtonen.

frank4444 | 13-02-19 | 19:40

Migranten, klimaat en deugvolk eerst, dan een hele tijd niks, dan de hardwerkende Nederlanders.

BozePaarseMan | 13-02-19 | 19:49

Die grune kmer fahne hoch, die reihen fest geschlossen, groen links marchiert mit mutig festem schritt.

hans van baalen eat your heart out!

De Briemusketier | 13-02-19 | 19:36

Je kan een hoop over de nazi's beweren maar die waren toch een stuk discreter over hun euthanasieprogamma's.

brutus68 | 13-02-19 | 19:33 | 3

Echt niemand die iets wist!

Rest In Privacy | 13-02-19 | 19:36

tja, in een democratische rechtstaat heb je toch consensus nodig als je bejaarde burgers af wil maken.

De Briemusketier | 13-02-19 | 19:38

Aanvankelijk waren ze ook heel openlijk en enthousiast: "Wij brengen uw mongooltje de genadedood, kom hem aanstaande woensdag maar even brengen." Maar toen dat op weerstand stuitte, moesten ze in Duitsland in het geheim doorgaan. Toch snel 200.000 gehandicapten die zijn vergast of uitgehongerd.

Joris Beltsin | 13-02-19 | 19:52

Nogal een verdraaiing van feiten, maar alles wat tegen gl in wordt gebracht is welkom.

Ongeblustekalk | 13-02-19 | 19:32 | 1

je schijnt heameau te krijgen van groen links heb ik vandaag gehoord bij de koffieautomaat.

De Briemusketier | 13-02-19 | 19:40

Abortus - zit in het basis pakket daar kan wat geld bespaart worden zeg!
Vette mensen elastiek in de maag of verkleining maag - kan der ook uit
Stoppen met roken - rot op.. we hebben je belasting centen nodig
Anticonceptie - ook oprotten zelf betalen voor je hobbie
En ga zo maar door!!!

Hekkie-jack | 13-02-19 | 19:30 | 2

Anticonceptie, abortus, vette vetkleppen en blijven roken is juist goed om de aarde leefbaarder te maken.

Peter_la_Selie | 13-02-19 | 19:38

Goed voor Nederland en jammer voor Ellemeet van BruinLinks.

accijnstoerist | 13-02-19 | 19:29

Het had nog wel even mogen dooretteren tot aan de verkiezingen. Dan was GroenLinks door de kiezer electoraal ge-euthanaseerd.

Quichegerechtigde | 13-02-19 | 19:29 | 2

Wees gerust! Laat dat maar aan onze Redactie over.

HogeNood | 13-02-19 | 20:11

U heeft uw wens.
Alleen Turkenrel II kan de VVD nog redden.

Slogra | 13-02-19 | 20:55

Neem aan dat die proefballonnetje goed is voor exposure in alle geeuwend saaie talkshows? Kortom: doel bereikt. Soms zijn we een vreselijk te klein land. Ik probeer volledig langs GroenLinks heen te leven maar zo nu en dan ontkom je niet aan die idiotie...

de Voorzittert | 13-02-19 | 19:27

.. toch leuk geprobeerd van extreemGroenLinks. Liet even een tipje van de Deugsluier opkomen om het pikzwarte zieltje van het monster te tonen.

Jan Passant mk2 | 13-02-19 | 19:26

Candle in the Wind Kan echt niet meer als uitvaartmuziek tegenwoordig. Dat moet "Wicks in the Wind" worden of "Led in the Wind"

Patje2011 | 13-02-19 | 19:21 | 4

"Windmill in the wind". Wanneer is het? Wil dat wel eens horen.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 19:25

Da's wel grappig, op The windmills of your mind is ook een Nederlandse tekst gemaakt. Beide hebben een treffende tekst.
Engels:
Pictures hanging in a hallway and the fragment of a song
Half-remembered names and faces, but to whom do they belong?
When you knew that it was over were you suddenly aware
That the autumn leaves were turning to the colour of her hair!
Like a circle in a spiral, like a wheel within a wheel
Never ending or beginning on an ever-spinning reel
As the images unwind
Like the circles that you find in the windmills of your mind
Nederlands:
Rond als de wijnvlek van eergister
op het vuile tafelblad
spelen gouden druppels zonlicht
op het koude tegelpad
en de rimpels in de vijver
en het vangnet van een spin
zijn allemaal maar cirkels
zonder einde of begin
en de tijd verslijt de dagen
door de wijzers van de klok
die de uren traag vermalen
heel geruisloos, zonder schok

Er bestaat geen medicijn
tegen oud en eenzaam zijn

Mr_Natural | 13-02-19 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Maar, maar... Wat gebeurt er nu met de plannen om de AOW anders te besteden?

Is dit nog nieuws? | 13-02-19 | 19:17

Maar wie neemt dan de bonuspunten over wanneer je 69 en 364 dagen oud bent?

diddley2 | 13-02-19 | 19:16 | 2

Je kan die bonuspunten bij elke vvd-uitvaartorganisatie omzetten en met de hele familie sparen voor een klein vaasje.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 19:26

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 19:26:
Hij is fijn. +1

Superior Bastard | 13-02-19 | 19:29

Er moet toch iets kaltgestellt worden om geld vrij te maken voor meer bed-bad-brood?
Het Verwey-Jonker instituut dan maar?

Slogra | 13-02-19 | 19:15

Spuitje elf is ook weer terug in haar hok.

Mr_Natural | 13-02-19 | 19:15

Inderdaad, 'voor zolang het duurt'. Ook nogal verontrustend te lezen hoe menig reaguurder geen moeite heeft met de 'mengele-doctrine'. Een beetje vergelijkbaar met de deugmens die helemaal klaarkomt op het idee dat er vluchtelingen het land binnenkomen maar wel de zekerheid wil hebben dat ze niet in zijn wijk terechtkomen (hallo Mark Rutte). Het is tenslotte makkelijk oordelen over de zieltogende bejaarde als je zelf nog mijlenver van de 70 afzit. Maar wees gerust, dat getal zal rekbaar zijn en de redenen voor euthanasie ook. Voor je het weet, zit je al in een oven omdat je een keer iets geks op facebook zei of een MAGA petje in de kast hebt liggen.
Wal-ge-lijk.

Datsun_Cherry | 13-02-19 | 19:14

D666, wat ik nooit vergeten zal, al wordt ik honderd
Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd.

Mr_Natural | 13-02-19 | 19:14 | 2

En Ellemeet,voor je het weet,
heb je een afspraak, met Pia Orgaanstra.

De Profundus | 13-02-19 | 19:17

Ai, 'al wordt ik', sorry.

Mr_Natural | 13-02-19 | 19:52

Geen slecht idee. Kan je je schoonmoeder na haar dood nog aan een junk verpatsen.

Knisperende_Tissue | 13-02-19 | 19:15

Af aan een Aziaat zodat hij er medicijnen van kan maken en libido verhogende drankjes.

Patje2011 | 13-02-19 | 19:34

Keith had zijn overleden vader al snel in de neusgaten.

gestoptmetroken | 13-02-19 | 19:52

Groenlinks kan je niet vertrouwen krijgen trekjes van personen uit de 2e wereld oorlog die reden rond met auto's met de uitlaat naar binnen
En wie niets meer te bieden of te duur werd opgeruimd en die trekjes heeft groenlinks ook.

gerrit5042 | 13-02-19 | 19:12 | 1

Die gedachte kwam bij mij ook op. Die eerdere partij was Bruinlinks en volgens mij kwamen ze uit Duitsland.

squadra | 13-02-19 | 19:24

Deze berichtjesreeks is mij te simpel.

Ggroengras | 13-02-19 | 19:11 | 1

Of je Beleving is als zodanig, hetgeen op dementering wijst. Haal het touwtje effe uit je brievenbus.

De Briemusketier | 13-02-19 | 19:48

Toch vond ik dat die GroenLinks-mevrouw helemaal niet van die rare dingen zei. Artsen hebben nogal de neiging om heel lang door te behandelen, ook al is duidelijk dat de (oude) patiënt terminaal is.

Kuifje-in-de-EU | 13-02-19 | 19:11 | 14

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 19:36:
Juist. Het is gewoon een poging tot pronken met andermans oude veren.
Die afwegingen worden inderdaad al jaren gemaakt tussen patiënt, arts en familie. Daar is geen inmenging van welke politieke stroming dan ook voor nodig.

Jackanders | 13-02-19 | 19:48

@Indoneesje | 13-02-19 | 19:38:
Juist het is gewoon een non-issue waar dat misse mens om de een of andere reden mee probeert te scoren. Politieke regulering is hier volstrekt misplaatst en overbodig, lijkt mij dat er veel belangrijkere zaken zijn die om een oplossing (geen endlosung dus) vragen. Poging tot generatie polarisatie iemand?

2tribes | 13-02-19 | 20:25

Artsen hebben helemaal niet de neiging om lang door te behandelen. Met name patiënten willen lang worden doorbehandeld, ook op hoge leeftijd. En geef ze ongelijk. Stel je bent 80 en hebt dikke darm kanker. Standaardbehandeling is een operatie. Veel ouderen gaan echt niet akkoord met afwachten maar willen de operatie. Ook als ze weten dat de kans dat ze tijdens de operatie dood gaan groter is dan voor iemand van 60.

Vula | 13-02-19 | 20:46
▼ 11 antwoorden verborgen

Uiteindelijk zal dit toch wel bewaarheid worden. Noodgedwongen.
Als er gezaaid blijft worden zal er uiteindelijk gerooid moeten worden, anders verstikt het hele bos.
Is natuur.

Superior Bastard | 13-02-19 | 19:10 | 4

Endlosung voor ouderen, vanuit de politiek geregeld. Waar hebben we dat eerder gezien? Wanneer ben jij aan de beurt? Of gelden er dan ineenkeer andere regels?

Indoneesje | 13-02-19 | 19:53

@Indoneesje | 13-02-19 | 19:53:
Persoonlijk lijkt 75 me wel een mooie leeftijd. Met pensionering op mijn 50e.
En jij?

Superior Bastard | 13-02-19 | 19:57

En als we nou eerst eens de rotte bomen uit het bos verwijderen die iedereen al jaren in de weg staan en de voeding opeisen, voordat we die mooie oude eiken gaan slopen? Dan hebben die oude eiken nog een paar decennia om door te gaan.

Zupschufter | 13-02-19 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben er niet gerust op.

Baron Clappique | 13-02-19 | 19:09 | 5

@gemeentereiniging | 13-02-19 | 20:16:
Bizar, ze gaan dus wel degelijk met de politiek in de wachtkamer zitten om op mensen in te praten om uiteindelijk kosten te verlagen. Gemene lui en voorspeld door @Baron Clappique | 13-02-19 | 19:09. Het zijn allemaal afgesproken 1, 2 tjes. Viel me laatst op dat je eigenlijk met een huisdier bij een topkliniek veel beter geholpen wordt dan binnen de menselijke gezondheidszorg. De menselijke gezondheidszorg kost je duizenden euro's per jaar (inkomensafhankelijke bijdrage plus premie verzekering plus eigen risico) en dan nog wordt je in veel gevallen niet snel en adequaat geholpen. Doe je bloedonderzoek en dan vinken ze niet te veel aan, omdat het allemaal zo veel kost. Ga je met je 20 jaar oude huisdier naar Specialistische Dierenkliniek Utrecht word je keurig behandeld. Kost ook een berg geld, maar ze doen alle onderzoeken direct en je hebt meteen binnen twee uur een volledig beeld. De gezondheidszorg zou zich zo moeten organiseren, de klant echt helpen in zo kort mogelijke tijd. Laat ze daar hun tijd in gaan stoppen, er is daarin nog een wereld te winnen. Nu gaan ze in plaats daarvan op klanten inpraten om ze ertoe te bewegen bepaalde zorg niet af te nemen. Denk dat mensen ook minder naar de huisarts zouden gaan ls je ze eens in de 10 jaar even een compleet beeld geeft. Voor de auto doen ze het wel (APK) en die kost ook geen duizenden euro's, maar dit huidige systeem wel en dan nog zou er geen geld zijn. Belachelijk.

Watching the Wheels | 14-02-19 | 00:36
▼ 2 antwoorden verborgen

LOL @"ouderenruiming" (Rob Hoogland)

Rest In Privacy | 13-02-19 | 19:08 | 3

Ik las vandaag ook ergens 'Vernietigingstehuizen', vond ik ook wel mooi.

Mr_Natural | 13-02-19 | 19:17

Dat zal Hennie Keizer (vvd) niet leuk vinden.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 19:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken