Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuws. NPO wil minder belasting verspillen

Dat willen we allemaal wel.

Kijk, dát is pas constructieve journalistiek, van het VARA-programma RAMBAM op de NPO3. "Miljoenen euro’s van ons belastinggeld verspild aan geflopte  overheidsprojecten. Zijn er voor deze projectjes niet veel goedkopere en  wél werkende oplossingen? #Rambam zoekt het uit!" En we hebben nog meer goed nieuws! GeenStijl heeft namelijk een per-fect ideetje om te voorkomen dat belastinggeld wordt verspild aan geflopte overheidsprojecten. Een idee dat van 50PLUS tot Denk en van PVV tot Partij voor de Dieren op instemming zou moeten kunnen rekenen. Wat het is? Klik op de lees verder voor de oplossing.

lalalala geld

hele grote meloen om in te slikken

zin in meloenen nu

Reaguursels

Inloggen

Ik ken die Wethouder uit het filmpje persoonlijk. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. Werd op het werk binnengehaald als de nieuwe (vrouwelijke) messias, binnen 6 maanden overspannen, maar zich ondertussen wel gewoon op de kieslijst laten zetten.

trottle | 01-02-19 | 15:09

De overheid verkwanselt jaarlijks miljarden. Mijn hele gemeente staat vol met "kunst". Plant liever een eikenboom ofzo, kost waarschijnlijk 1/100 van een "kunstwerk". 20 jaar geleden, toen ik nog een kind was zag ik Kas van Iersel al wekelijks met z'n "over de balk". Er is niets veranderd.

Admiraal Balthasar | 01-02-19 | 15:05 | 1

Eikenboom? laatste 29 jaar duizenden grote bomen gekapt in elke gemeente.
En dan Co2 willen verminderen..

ger1306 | 01-02-19 | 19:36

Vond het wel een leuke uitzending, bedankt!!

Watching the Wheels | 01-02-19 | 14:16 | 1

900 miljoen per jaar voor de staatsomroepen, overbodig veel geld. Ga eens kijken wat het kost, om 24kitchen te maken. Zelfs als je dan de newsroom van bijv. het NRC (de krant van nepnieuws uit en over Rusland) overneemt, blijft er dan nog genoeg over, voor een compleet nieuw leger in Syria, aan Toyota's en een paar extra documentaires over Yasser Feras.

O2Neutraal | 01-02-19 | 14:27

Nog nooit gezien en dat blijft ook zo.

L. Vis | 01-02-19 | 14:02 | 1

+1

UlrichRudel | 01-02-19 | 14:22

Ideetje: Rambam mag blijven, maar dan wel RAUS met 'Frans Bauer in China', 'Danny in Arabistan', 'Floortje naar het einde van de wereld' en 'Over de rug van de Andes.' Scheelt toch gauw een miljoentje of dertig dacht ik zo.

Phat_Phuc | 01-02-19 | 13:55 | 1

Ondertussen wil de NOS via een onderzoek te weten komen welke problemen er leven onder de Nederlandse burgers?

JohnWalker | 01-02-19 | 16:51

Ik vond Rambam altijd best een grappig programma die best wel wat interessante kwesties aan de kaak stelde. Een van de minste verspillingen van de NPO als je het mij vraagt. De nieuwe afleveringen niet gezien, dus misschien is het wel echte troep geworden...

Krekelfukker | 01-02-19 | 13:26

Super betrouwbaar die kijkcijfers:

"Voor de berekening van de kijkcijfers maakt SKO gebruik van een kijkerspanel. Daarin zitten ongeveer 2.800 mensen, verdeeld over zo'n 1.250 huishoudens."

NeetNormaal | 01-02-19 | 12:56 | 1

Van mij mag Rambam blijven zolang er andere presentators komen. Geen super jonge hippe presentatoren.
Die blonde meid zegt nauwelijks wat. Die donkere gast probeert zogenaamd grappig te zijn. Die andere vrouw is te dominant en lijkt alle aandacht naar haar toe te trekken. Vroeger was het een goed programma. Nu is het kinderachtig. Vooral de laatste uitzending.

Hondt | 01-02-19 | 12:54 | 1

Blonde meid hoeft niks te zeggen, want lekker.

BenPakdee | 01-02-19 | 23:00

Wel leuk dat ze bij rambam nu naast 'jong talent' ook uitgerangeerde presentatoren een kans geven.

Joestes | 01-02-19 | 12:49 | 2

Die uitgerangeerde presentator verdiend wel 10x modaal.
1 miljard verdelen ze in Hilversum jaarlijks. Afschaffen dat zuilenbestel uit 1950. Gewoon nokken met het Nationale Progaganda Orgaan. Het is de tijd van Internet en Netflix. 6 ton euro voor Matthijs die "werkt" van oktober tot maart.
Iemand nog een banaan ?

Drs. H. Wiegel | 01-02-19 | 12:57

Ik heb liever een NPO dan dat systeem wat ze in de VS hebben waarin de ene helft gaat over links gezwets en de andere helft over rechts gezwets.

Alexander des Burgus | 02-02-19 | 02:49

Schaf Loeki de Leeuw af!
Oh,...... wacht

Yie_Ar_Kung_Fu | 01-02-19 | 12:42

Prima, om te beginnen kunnen ze eens stoppen met het maken van al die Linkse Documentaires, hoe wij ons moeten aanpassen aan de Islam, in plaats van de Islam aan ons. Dus eigenlijk, stoppen met het verspreiden van hun NPO deugpolitiek.

FreeVogelaar | 01-02-19 | 12:37

De overleden redacteur Van Koetsveld heeft toch een tijdje Rambam gepresenteerd? Kreeg die mafkees zelfs een lintje voor, kan ik me herinneren.

Stormageddon | 01-02-19 | 12:37

Belastinggeld wordt door de nieuwe DeugAdel gezien als het zakgeld dat hen exclusief toekomt.
Natuurlijk vinden zij het vervelend dat dit geld soms ook naar andere doelen gaat dan linkse hobby's, klimaatoplichterij, ontwikkelingssamenwerking-scams en uiteraard de staatsmedia en hun propaganda kanalen.

Zichzelf opheffen zal het nieuwe fascisme zeker en vast nooit doen. De vorige idealisten die de wereld in hun imago gingen omvormen konden ook alleen verwijderd worden door het hele land om hen heen weg te bombarderen, totdat zij eindelijk dood achter hun bunker gingen liggen.

Dus ja, een Rambam en Vara die zichzelf opheffen zouden prima meehelpen. Dat gaan zij echter nooit doen zolang wij allemaal hun vette salaris blijven betalen, desnoods onder dwang van het AT team van de fiscus.

Jan Passant mk2 | 01-02-19 | 12:34

@Rambam:
Bespaartip. Hef 1 NPO zender op.
Er blijft dan ruim genoeg over voor kritische journalistiek.

hotmint | 01-02-19 | 12:31 | 1

En wie gaat het werk doen? Er zijn vrijwel geen kritische journalisten. Het is een HBO opleiding en het gros is zo links en gek als een deur. Het betaalt slecht en kunt kiezen uit Deuggroep 1 of Deuggroep 2. Onafhankelijke pers is er nauwelijks nog. Zelfs GS krijgt al regelmatige Amsterdamse oprispingen als een kinder"pardon".

Frau Merkel | 01-02-19 | 13:57

Milton Friedman, 4 ways to spend money. Knoop het in je oren en als je kinderen hebt laat je ze dit lezen of leg je het ze uit:

There are four ways in which you can spend money. You can spend your own money on yourself. When you do that, why then you really watch out what you’re doing, and you try to get the most for your money. Then you can spend your own money on somebody else. For example, I buy a birthday present for someone. Well, then I’m not so careful about the content of the present, but I’m very careful about the cost. Then, I can spend somebody else’s money on myself. And if I spend somebody else’s money on myself, then I’m sure going to have a good lunch! Finally, I can spend somebody else’s money on somebody else. And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get. And that’s government. And that’s close to 40% of our national income.”

TheOneWhoKnocks | 01-02-19 | 12:23 | 1

Beetje simpel gelul van ome Milton. Maar hij maakte er vast de blits mee bij de vrouwtjes.

Ggroengras | 01-02-19 | 12:43

Sorry hoor, maar Ram Bam, Keuringsdienst, Radar, Opsporing Verzocht, etc. mogen van mij best blijven. Dat doen commercielen niet zo snel en goed.

Boer zoekt vrouw is eerder aan de beurt.

menage | 01-02-19 | 12:19 | 2

Wat dacht je van DWDD. Totaal overbodige en erg dure televisie is me verteld. Ik zap altijd snel weg als die snel pratende veelverdiener de aankondiging doet voor Loeki.

Peerkeoud | 01-02-19 | 12:51

Het programma "Opsporing Verzocht" moet natuurlijk wel blijven, anders zien wij nooit hoe het gaat met de verrijking van de Nederlandse cultuur.

FreeVogelaar | 01-02-19 | 13:02

Ik wil graag een gratis overheid, in tegenstelling tot iedereen die roept om gratis onderwijs en gratis gezondheidszorg maak ik geen gebruik van de geleverde diensten waar ik dus niet langer voor wens te betalen. Sterker, mijn geld wordt gebruikt voor zaken waar ik helemaal niet mee geassocieerd wil worden. De enige keer dat ik met de overheid in aanraking kom is het op aandringen van diezelfde overheid en voor mij betekent het doorgaans dat ik mijn zuurverdiende geld kwijt ben en in ruil daarvoor een onbruikbaar vel papier heb gekregen dat meestal in de papierbak verdwijnt. Dus graag regelen: een gratis overheid. Want ik ben er helemaal klaar mee. Alvast bedankt!

TheOneWhoKnocks | 01-02-19 | 12:19 | 3

Schrap de snelweg dan ook maar, ik neem de fiets. Of ene brug, fuck die brug, ik kom hem nooit tegen. Straatverlichting, mwah, ik ga 's avonds nooit naar buiten.

Sommige mensen snappen het basale begrip van een samenleving gewoon echt niet.

menage | 01-02-19 | 12:22

Dus als ik het goed begrijp leggen die labbekakken in de Tweede Kamer nu ook al snelwegen aan? Volgens mij zit een legertje bureaucraten te verzinnen waar ze het beste flitspalen kunnen zetten om maximaal te kunnen cashen, wat is verder hun bijdrage? Ik denk dat de mensheid heel goed in staat is om wegen en bruggen te bouwen zonder een geldverslindende overheid die overal zand in raderen strooit en mensen de mogelijkheid ontneemt om het zelf te organiseren. Ik pleit niet voor anarchie, maar wel voor een flink kleinere overheid die de samenleving niet terroriseert met een miljoen miljard onzinnige regels en betalingsverplichtingen op straffe van insluiting.

TheOneWhoKnocks | 01-02-19 | 12:39

Punt is er zijn altijd zaken die je niet gebruikt maar anderen wel. Je had het over geleverde diensten.

menage | 01-02-19 | 12:57

Dankzij Hitler zijn de overheden zich bewust geworden van de kracht van propaganda.
Als je iets er maar lang genoeg instampt, gaan de burgers denken zoals zij willen.
Andersdenkenden zijn de nieuwe paria s en kunnen een baantje of een opdracht van de overheid wel vergeten.
(liever nog 10 criminele migranten dan 1 PVVer, vroeger waren beiden ongewenst)

snapal | 01-02-19 | 12:15 | 1

Hitler had geen media-achtergrond. Hij was een ex-spion, net zoals Poetin. Mussolini was die marxistische journalist die de macht van propaganda begreep.

Alexander des Burgus | 02-02-19 | 02:53

Socialisme is het onsuccesvol bestrijden van de ongewenste effecten ervan.

ChatBot | 01-02-19 | 12:14 | 3

Chatbot
Kapitalisme is geen haar beter.
Iets daartussen in gelooft geen hond, D66 heeft het geprobeerd, maar middenwegen bestaan niet in de politiek. Het verzuipt altijd in het moeras.

snapal | 01-02-19 | 12:23

snapal | 01-02-19 | 12:23
Kapitalisme is het beste dat we hebben.
Zonder socialisme -> armoede
Zonder kapitalisme -> dood

Beefbus | 01-02-19 | 12:53

Snapal. Sociaaldemocratie?

ger1306 | 01-02-19 | 19:33

Als ik die gezichten van die 2 dames (met name dame links) bekijk, straalt daar toch echt wel van af wat er mankeert aan (sommige/veel) vrouwen van vandaag de dag.... volkomen onnozel, meer pc dan angela merkel en ondertussen denken dat je het gelijk aan jouw kant hebt vanwege je "vrouw zijn". 3e golf feminisme, het zou verboden moeten worden!!

dikkedragonder | 01-02-19 | 12:13

Tijd om eens 50% van de schulden weg te strepen. De geldschieters hebben gewoon pech en over een paar jaar weet niemand het weer. En dan doen we het weer

Nichtsneues | 01-02-19 | 12:10

De Irak-oorlog, dat was ook niet goedkoop.

Eierbal-is-fijn | 01-02-19 | 12:05

Roep op tot vernietiging van je pispaal maar vernietig hem niet (want dan moet je een anders plek zoeken om te zeiken).

Schadenfreude | 01-02-19 | 12:00

Dat die projecten floppen is geen enkel probleem zolang de overheid niet één van de financiers is.

W_F | 01-02-19 | 11:59

Schaf die bolle homo met zijn vieze praatjes toch eens af.

deoudererijperevrouw | 01-02-19 | 11:56

Schaf de Staatsomroep af. Het bespaart CO2, airmiles, nepnieuws en geld waar burgers zonnepanelen en hamburgers van kunnen kopen.

tipo | 01-02-19 | 11:55

NPO wilt minder belasting verspillen,... en vraagt er 75 Miljoen Euro bij.
Zoiets?

Rest In Privacy | 01-02-19 | 11:52

1 woord: Powned.

Ggroengras | 01-02-19 | 11:50

Was helemaal vergeten hoe kut de NPO was, les geleerd: Ook niet meer op linkies drukken met die meuk.

weedo | 01-02-19 | 11:48

Het allergrootste overheidsproject wat faalt en al 40 jaar lang tientallen miljarden per jaar kost en niets oplevert is natuurlijk migratie. Maar hoor ze daar maar eens over.

laagvliegert | 01-02-19 | 11:48

Huh? Belastinggeld verspillen is toch de kerntaak van de NPO?

Cor Netto | 01-02-19 | 11:47

Even OT hoor, maar komt er nog een topic over "iedereen gaat er op vooruit in 2019? Ik hoor daar trouwens heel weinig over.
opiniez.com/2019/01/29/half-nederland...

zwartzondersuiker | 01-02-19 | 11:47 | 1

Klein bier. Recessie in Italië bijna in Duitsland. 2019 kon wel eens een heel vervelend jaar worden. Maar misschien kopen ze wel weer tijd. Ten koste van uw spaargeld en pensioen.

azijnseikerT | 01-02-19 | 12:04

Waar is Wimpie Bosboom als je hem nodig hebt? "En dat wou ik even kwijt."

Willem_Oltmans | 01-02-19 | 11:46 | 2

Willem Oltmans.
Iedereen die op tv komt is nu in principe gehersenspoeld.
Programma s zoals vroeger was alles beter, worden nooit meer gemaakt, ze hebben hun lesje geleerd.

snapal | 01-02-19 | 11:52

Zo is het snapal.

Willem_Oltmans | 01-02-19 | 11:57

Schaf RamBam af? Niet mee eens. NPO programma's is het enige dat ik kijk buiten Netflix. Waarom wil extreem links en extreem rechts altijd alles afschaffen en verbieden waar ze het niet mee eens zijn?

Middensteun | 01-02-19 | 11:45 | 4

Je bent de enige kijker, dus betaal die rommel lekker zelf.

tipo | 01-02-19 | 11:57

Middensteun.
Jij ook al? Politieke keuzes zouden helemaal geen invloed moeten hebben hoe je over een programma denkt.
Is ook gewoon bullshit, wie beweert er nou dat (extreem) links en rechts Rambam willen afschaffen?
Alleen jij.

snapal | 01-02-19 | 11:58

Hey leuk, een NPO trol

burgertime | 01-02-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

'DE volkslied van Friesland hoort...' Direct uitgezet. Dat doet pijn aan mijn oren. En dan heb ik het niet over HET volkslied. Te lui voor een tweede take?

Sitting_targets | 01-02-19 | 11:44 | 1

Ja dat denk je. Dit is draagvlak creëeren voor het afschaffen van lidwoord “het”. Zoals die allochtoonse troela al voorstelde

burgertime | 01-02-19 | 12:20

Dus naast Kanniewaarzijn van BNNVARA komt RAMBAM van BNNVARA met dit format? Hilarisch.

Peter_la_Selie | 01-02-19 | 11:35

Alles wat NPO doet zit zwaar onder de censuur. (lees politiek correct)
Kan je dus niks van verwachten.
De waarheid moet je zelf ondervinden.
Gelukkig is een GS waar je dingen kan lezen, wat je nergens anders leest.
Alhoewel de gehersenspoelden dat zullen ontkennen, hun waarheid is veel beperkter.

snapal | 01-02-19 | 11:32

Filemon wordt bijna 40 en zit nog steeds bij jongerenomroep bnn. Meneer heeft natuurlijk een comfortabel vast contract en te weinig talent om ergens anders aan de bak te gaan.

Duifmans | 01-02-19 | 11:31 | 2

Dat is zijn beloning voor bewezen diensten op 6 maart 2002 te Hilversum.

burgertime | 01-02-19 | 12:21

Ik bedoel natuurlijk mei

burgertime | 01-02-19 | 12:22

Fijn. Deal. Done. Fileman terug naar zijn kast in de Betuwe, die Sahilnajibali "Omdathetmoet" terug naar zijn ROC of AZC. Die twee onvolwassen wereld verbetende mutsen ook weg, verkeerde looks, en gewoon de onvermijdelijke rol van huisvrouw induwen. Klaar. Einde van ooit hoopvol begonnen programma. Al jaren geen BNN programma meer gezien, krijg jeuk en uitslag van Fileman, die paardenbek Kluivert ofzo die naar de commerdebielen tv is deed weer pijn aan de ogen, Sophietje probeert jong en wild te blijven, haar rimpels niet, zie vaak haar pseudo intellectuele mondje op en neer gaan, zelfs haar geluid komt niet bij me binnen, verder genoeg reizen en spannende dingen doen die anderen ook al jaar in jaar uit doen. Oftewel : hef BNN maar op. Whoop: geld over. Mijn insteek is "miljoenen van ons belastinggeld verspild aan geflopte televisieprojectjes en niet boeiende persoonlijkheden". #Rambamzoekhetuit. Hop voor mijn part alle 3 zenders voorgoed op testbeeld. Commerdebielen blocken en alle Brards, de Leeuwtjes, onze Volendamse wonderkindjes, de gehele familie de Mol, ach, gewoon een ieder inclusief familielijnen tot acht generaties terug aan de harde arbeid in de zware industrie, als dank voor de meuk die zij over ons uitstorten, jaar in jaar uit dat unieke talent gaat ook vervelen. Weg!

Lorejas | 01-02-19 | 11:27

Socialisme is handelen in strijd met evolutionaire wetten. Socialisme leidt daarmee tot verzwakking van de mens als soort en tot overbevolking.

HaatbaardKnipper | 01-02-19 | 11:24

Ze moeten die hele NPO opdoeken, dat is een bolwerk van links idioten die met belastinggeld mensen probeert te indoctrineren en te hersenspoelen, via hun zenders. Ik heb niks tegen tv maar als ze met belastinggeld worden betaald wil ik ook alles horen zoals van links en rechts en niet zo als nu dat alles wat rechts is wordt niet verkondigd en als ze het wel doen dan is dat altijd negatief. Dus de NPO is een propaganda zender van links.

Niet links | 01-02-19 | 11:21 | 1

Niet links.
Juist, maar als alleen rechts het voor het zeggen zou hebben, was het ook niet ok.
In mijn opinie dan.
Waarom moet iedereen toch altijd rechts of links zijn/doen?
De waarheid heeft niks te maken met een politieke voorkeur.

snapal | 01-02-19 | 11:40

Toch zou menig reaguurder Rambam met deze dames willen doen.

Theo Reet | 01-02-19 | 11:20 | 2

Linkse meisjes, Hans Teeuwen weet hoe.

BozePaarseMan | 01-02-19 | 11:23

Theo Reet.
Als er een kut in beeld is, maakt het niet meer uit wat je doet of zegt.
Die ex van Dutroux, is dat niks voor je?

snapal | 01-02-19 | 11:44

Hahaha, tot de conclusie komen dat de ambtenaren in het pand aan de Rijnstraat zeurpieten zijn en dan toch opnemen in het programma van overheidsverspillingen. Wat is dan de verspilling?
Inderdaad overbodig programma. Ze vinden zichzelf belangrijker dan de inhoud.

SamV | 01-02-19 | 11:20

Goede herinneringen aan RamBam. Jammer dat ik het verder niet kijk, want NPO.

Toos Doos | 01-02-19 | 11:20

Mijn Turkse bakker is ook een overheidsproject.

RickTheDick | 01-02-19 | 11:19

Gisteren toevallig gezien. Opzich nog wel redelijk amusant, opzich ook niet heel slecht om op de NPO een beetje bewustwording te creëren wat er allemaal uitgevreten word met ons belastinggeld. Beetje wat GeenStijl doet zeg maar.

jip_86 | 01-02-19 | 11:18

Rambam is maar een zeer slap aftreksel van Basta.
Een vrolijk ons kent ons clubje , voegt niks toe, nooit spraakmakend wat je wel verwacht.
Ook maar opdoeken dus.

snapal | 01-02-19 | 11:18

Vroeger had je het programma Over De Balk, dat liet precies het zelfde zien. Was altijd best interessant en tegelijkertijd verbazingwekkend

Zalluf | 01-02-19 | 11:17

Schaf reisbureau NPO af, het graaien in de onuitputtelijke staatsruif en daarmee samen miljoenen kilometers reizen is zo niet van deze tijd.

50 miljoen euro per jaar is meer dan genoeg voor de NPO.

sprietatoom | 01-02-19 | 11:17 | 1

Die NPO viert het hel jaar vakantie van ons belasting geld. Nog slecht voor het door hen gekoesterde milieu ook. alleen daarom zouden al die reisprogramma's moeten schrappen

Therapietje | 01-02-19 | 11:35

Socialisme is een prachtig systeem. Totdat andermans geld op is...

Fapfap | 01-02-19 | 11:17 | 1

Socialisme doet me denken aan Nationaal socialisme. jaren 30/40

Mr_Pikibelly | 01-02-19 | 11:31

Dat is het hele probleem met de tv. Navelstaren kunnen ze goed.

suscrofa | 01-02-19 | 11:15 | 1

Dan vind ik mijn eigen navel toch mooier.

Sitting_targets | 01-02-19 | 11:46

Tegel verplaatst naar beneden. Sorry.

bisbisbis | 01-02-19 | 11:15

Ken het programma niet maar zie net dat er toch een paar 100K mensen naar kijken en dat op NPO3.
Doen ze goed.

Berbaar | 01-02-19 | 11:13 | 7

@Goldfinger
Da's 2 tot 4 %...

alpha centauri | 01-02-19 | 11:27

@ Berbaar | 01-02-19 | 11:13
Is dit nou jouw poging tot sarcasme???????

Rest In Privacy | 01-02-19 | 11:45

@Goldfinger | 01-02-19 | 11:19
Haha nou dan doen die het beter, mooi toch.
KDvW ken ik dan weer wel.

Berbaar | 01-02-19 | 12:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik weet nog een manier om echt heel veel te besparen maar dat past niet zo goed bij de politieke uitgangspunten van de NPO.

BozePaarseMan | 01-02-19 | 11:11

1 net is ruim voldoende voor de Staatpropaganda....... dus schaf S2 en S3 af, inclusief alle debielen tv van de zogenaamde exceptionele VARA talenten...... scheelt gauw een paar honderd miljoen op jaarbasis.

Fatwabuster | 01-02-19 | 11:11

Schaf de Nederlandse propaganda omroep af, klaar.

Halul gebakken | 01-02-19 | 11:09

Een programma dat op kosten van de belasting betaler gaat uitzoeken waar de belasting betaler allemaal voor betaald en wat beter kan? Een soort van wij van WC-eend adviseren WC eend programma? Ik heb sterk het vermoeden dat het COA niet als onderwerp gaat besproken worden.

Indoneesje | 01-02-19 | 11:07 | 1

Dat vermoeden klopt - de VARA voerde jaren gelden actie om 25.000 illegalen alsnog een verblijfsvergunning te geven. Gelukt, uiteraard. En wat bleek een paar jaar later: driekwart trok een uitkering. Bedankt, VARA.

Goldfinger | 01-02-19 | 11:10

Vroeger hadden we toch al "Over de Balk" en "Van onze centen".
Gelukkig kijk zelden of nooit meer lineaire TV en al helemaal geen NED 1,2,3.
Rambam ken ik dus ook niet.
Zijn dat niet die gasten van die container voor de ingang van die Belgische telefoonmaatschapij.? Dat is wel een classic.

Dick Luyenlomp | 01-02-19 | 11:07 | 1

Nee, dat is die ploeg van de maker van kabouter Wesley. Dat is inderdaad gieren van de lach...

dreistein34 | 01-02-19 | 11:49

Rambam kunnen ze ook wel afschaffen met Wesselink die wanhopige ZZp-er er in en ook nog eens een mening/oordeel vragen aan een prof. van de VU

Uw Verzekeringsadvis | 01-02-19 | 11:04

die rechter zou ik doen

de dorstige | 01-02-19 | 11:04 | 2

Zekers! De andere drie mogen ze afschaffen. Dat is al een mooie besparing van 75%. Terwijl het programma er niet slechter van wordt.

azijnseikerT | 01-02-19 | 11:11

@azijnseikerT | 01-02-19 | 11:1
Precies een positieve grondhouding, denken in mogelijkheden en niet zo negatief doen, een besparing van 75 % met een prima resultaat !

Uw Verzekeringsadvis | 01-02-19 | 11:19

De oogkleppen zijn groot in deze organisatie: andere moeten bezuinigen want NIMBY

ScumbaggusMaximus | 01-02-19 | 11:04

Krijg de rambam zou Greet zeggen.
Filmpje heeft ook de rambam volgens mij.

keestelpro | 01-02-19 | 11:04

Ik heb tot halverwege gekeken en vond dat hele programma echt zonde van mijn belastinggeld.

BozePaarseMan | 01-02-19 | 11:04

Krijg de rambam, RamBam?

Veni_Vidi_Vici | 01-02-19 | 11:03

Ik zie liever dit soort programma's dat nog een maatschappelijk doel dienen dan de suffe 13 in een dozijn talkshows die op al die zenders nodig zijn voor het ventileren van allerlei meningen waar uiteindelijk ook niets mee gedaan wordt. Maar wie ben ik!

Theo? | 01-02-19 | 11:03 | 2

U heeft hier zeker een punt.

Links drammende Nederlandse talkshows. Of nog erger: Engelse talkshows die ook gewoon op de BBC te zien zijn. Waarom zouden we daar miljoenen aan besteden?
Dan bedoel die met die travesitiet met die bril en nu is er weer zoiets waar alleen maar celebrities zitten te gieren van het lachen.
Waarom moet dat van mijn geld? Wat voegt dat toe?

Dick Luyenlomp | 01-02-19 | 11:10

Vind Graham Norton leuk om te kijken tijdens een brakke zondagochtendbrunch, maar vind dat dit niet door de publieken uitgezonden moet worden. Zat prima op Comedy Central.

Durkmans | 01-02-19 | 11:40

Socialisme is pronken met andermans veren.

keestelpro | 01-02-19 | 11:03 | 4

Socialisme is de dodelijkste doctrine in de historie van de mensheid.
-
Dodelijker dan de cultus van het islamisme, dodelijker dan de onderdrukking van het Hindoeisme.

bisbisbis | 01-02-19 | 11:16

Socialisme is de deugmiddelvinger naar de Wet van Darwin.
Maar de natuurwetten winnen uiteindelijk altijd.

keestelpro | 01-02-19 | 11:23

Socialisme is al sinds Marx 'Das Kapital' schreef failliet!
Politiek, maatschappelijk, economisch en vooral moreel!!!

Aristotalloss | 01-02-19 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken