Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Betalen betalen! 'Explosieve' stijging vaste lasten

Alles wordt wel duurder, maar niet goedkoper.

kei duur

Schokkende donderslag bij heldere hemel: bleek uit eerdere berekeningen nog dat de vaste lasten in 2019 met 10 procent zouden stijgen, nu lezen wij in de krant van Wakker België dat de vaste lasten dit jaar met maar liefst TIEN (!) PROCENT (!) omhoog gaan. Tien procent! Dat is hartstikke veel. Als je bijvoorbeeld eerst ergens 300 euro voor betaalde, dan betaal je nu 330 euro. Of als iets eerst 600 euro was, dan is het nu... 660 euro! Zo blijft er natuurlijk geen cent meer over. Schijnt allemaal te komen door duurdere energie, maar wij moeten zeggen dat het toch leuk was geweest als iemand ons dat even had verteld. Of als we op een handige site konden overstappen van energieleverancier of zoiets. 

Reaguursels

Inloggen

Ze willen ons van het gas af.... stop dan eerst met aardgaswinning in Nederland...
O nee want ze moeten nog tot 2030 gas leveren aan het buitenland... daar zit het probleem..
in groningen moesten ze stoppen.. en om aan hun beloften te voldoen.... is nu Drente aan de beurt...
Ik zeg stop dan in heel Nederland met de gas winning..

Rene046 | 18-01-19 | 21:09

Lijkt me meer een gevalletje 'explosieve daling nettobetalers icm explosieve stijging zielige niethoeventebetalers'. Het mag wat kosten, al dat gedeug!

InTheTube | 18-01-19 | 18:02

VERSIO heeft zijn prijzen * 5 gedaan via een smerige vage mail, Versio gaat als en speer, stond er! Alles opzeggen, hoop dat iedereen dat gaat doen!

old shaterhand | 18-01-19 | 15:19
-weggejorist-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 15:08

Mijn Nuon-voorschot is gestegen van €44,- naar €51,-.
Als ik echter jullie vergelijksite bekijk zou ik, als ik zou 'overstappen' naar Nuon, meer dan €100,- per maand moeten betalen. Die hele vergelijksite klopt dus niet.

Sterker nog, bij het voorschot van €44,- kreeg ik aan het einde van het jaar nog €67,- terug, want uiteindelijk meer betaald dan verbruikt. Hoe komt die vergelijkingssite dan op een berekend voorschot van meer dan €100,- ?

Andiamo | 18-01-19 | 15:01 | 1

84 euro verhoging en dat elk jaar , zo snel stijgt mijn salaris niet .

Jetstream | 18-01-19 | 16:50

Ontelbaar veel gezinnen zitten in de schulden. Dat moet worden bestreden, vindt dit kabinet. Aan de andere kant: een warmtepomp niet kunnen betalen? Dan kunt u een lening krijgen.

Silvio488 | 18-01-19 | 14:58

Mijn moeder verdient meer bezoekjes. En ik zie haar morgen weer. Ze is al wat ouder. Maar ze kan feilloos een flood bannen uit een bootstrapped wp bagger template. Verder maakt ze de beste groentensoep en het recept is nie eens moeilijk. pijltje pijltje pijltje spamdomain.icu

Shareholder II | 18-01-19 | 14:45 | 2

Vertel me meer!

Kaas de Vies | 18-01-19 | 15:06

Als werkende single met een modaal inkomen krijg je serieus een probleem.

Opinion1970 | 18-01-19 | 16:51
-weggejorist-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 14:33 | 2

Steeds meer mensen verzuipen, dit kan niet zonder gevolgen blijven.
Het moet uit de lengte of de breedte komen maar als beide kanten opgedroogd zijn dan houd het ergens een keer op he?! In Den Haag denken ze waarschijnlijk dat de gemiddelde burger 4000 euro per maand verdient of zo maar het tegendeel is waar. De helft halen de meesten nog niet eens en daar moet dan álles van betaalt worden per maand.

pino2 | 18-01-19 | 14:20 | 1

Ze halen het door elkaar het is 4000 bruto en de helft is al voor de belasting .

Jetstream | 18-01-19 | 16:52

Honderdduizenden extra uitvreters erbij die jaarlijks miljarden kosten en de klimaat hysterie die eb
eveneens miljarden kost. Tel daarbij op de kadaver discipline wat betreft het laten oplopen van een begrotingstekort om maar aan de EU wensen te voldoen. denkt u dat deze miljarden gefinancierd worden Door een netto loonsverhoging of belastingverlaging?

Jeroen65 | 18-01-19 | 13:10
-weggejorist-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 13:06 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Net mijn eerste energierekening binnen voor mijn nieuwe huis: $1,19 ..... nee ik woon niet in Nederland

vansuyle.com | 18-01-19 | 13:00 | 3

Ja, en?

MoonBeebe | 18-01-19 | 13:24

Sloppenwijk Nairobi?

SterF... | 18-01-19 | 18:21

‘n Current ticket voor 3dgn. zeker...

Veluwse-Eikel | 18-01-19 | 23:27

Iets zegt mij dat ik einde van de maand bij het uitbetalen van mijn salaris niet 10% extra heb .

MoonBeebe | 18-01-19 | 12:53
-weggejorist-
Anna_McVilly | 18-01-19 | 12:39 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

AOW storting van de svb op mijn rekening in januari láger dan in december.
Kan het nóg duidelijker?

pa_niek | 18-01-19 | 12:38 | 1

Raar, ik ontvang in januari juist meer AOW

D.Ormin | 18-01-19 | 15:52

Mooi he dat liberanaale gedachtengoed maar gewoon weer VVD stemmen a.u.b. .

JelloBiafra | 18-01-19 | 12:31 | 3

De VVD is tégen al die extra kosten voor 'milieu', Klaas zei het zelf.

Papa Jones | 18-01-19 | 12:33

Alleen Rutte zijn geheugen was weer eens defect die wist van niets.

JelloBiafra | 18-01-19 | 12:35

Er is weinig liberaal aan het inperken van vvmu, zwart lakken van wobjes, staatgeheim maken van toyota's kopen voor jihadis, verbieden van alles los-en-vast en het installeren van een demofobe technocratie in de vorm van een EU.

O2Neutraal | 18-01-19 | 13:51

"Nederland moet eerlijker", ik hoor het Pechtold en Klaver nog zeggen. Dit is eerlijk beleid. Dus wat loopt iedereen te zeuren? Nivelleren is een feestje(SP).

witdusracist | 18-01-19 | 12:14 | 2

Het wordt tijd dat we eens de reeële kosten gaan betalen. Dit is slechts een opwarmertje.

Zou ik als GroenLinkser zeggen.

Papa Jones | 18-01-19 | 12:28

Alexander Penthouse is van 66 (onderdeel van ALDE samen met de vv(d) in het europees parlement (sic)). Yasser Feras, is van GL.

O2Neutraal | 18-01-19 | 13:36

Ik lees nu net in de Telebelg dat volgens het Nibud bijna iedereen er toch écht op vooruit gaat dit jaar.

Halal gehaktbal | 18-01-19 | 12:00 | 5

Het lijkt de peilingen van de hond wel. Raar dat zoiets altijd komt als de mensen hun loon nog niet hebben gehad en de kosten er vanaf gegaan zijn. Het is dus gewoon. Kabinetspropaganda. En het nibud denkt. Maar aan denken en de zogenaamde positieve boodschap hebben we geen pleures als blijkt dat dat nibud denken een fopneus blijkt in de praktijk.Nutteloze organisatie dus. Zoals zovele van die natte vinger bedrijfjes.

tweetybird | 18-01-19 | 12:22

@Halal gehaktbal | 18-01-19 | 12:00 |
Ik heb net dat tooltje dat de Teleblah erbij gaf voor de gein eens gebruikt om te berekenen hoeveel ik er dit jaar op vooruit zou gaan. Een wereldschokkende 0,8 maar liefst, of te wel EU 12 per maand. Maar nu komt het:

- Ziektekostenver.: EU 10 p/m meer.
- Stroom (heb vorige week de afrekening gehad): EU 20 p/m meer.

Dat is nu in januari al EU 30 meer aan uitgaven per maand die ik er bovenop krijg, en dan weet ik nog niets over de aankomende Gemeentebelastingen en Huurverhoging in juli (ging vorig jaar EU 20 p/m omhoog!) voor deze pauperflat in een "prachtwijk", eventuele verandering in de andere Belastingen etc.. Ook de boodschappen doen lekker mee. Een pak gezonde muesli (zonder suikers e.d.) dat ik normaal altijd gebruik kreeg een prijs stijging van maar liefst 0,17 cent! Onnodig te zeggen dat ik nu iets anders voor het ontbijt neem. En zo maken al die "kleine beetjes" aan het eind van het verhaal dat je er dus gewoon keihard op achteruit boert. Het ergste is; Ik kan wel van stroomboer veranderen, maar voor de Stadsverwarming zit ik aan een monopolist vast, want er is slechts één aanbieder. Dus is het hier nu 16,5 graad binnen en zit ik 's avonds met één spaarlampje aan.

Sjefke7807 | 18-01-19 | 12:23

Yep sjefke wat heb je aan die zogenaamde koopkracht stijging als je er twee truien voor moet kopen omdat je aan de andere kant de energie nota niet meer kan dokken en dus letterlijk in de kou moet zitten. Tsja dat neemt een nibud dan weer niet mee.

tweetybird | 18-01-19 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Prijsverloop Lidl tijger bruinbrood heel.
November 2018 €0,99 normale prijs.
December 2018 € 1,09 normale prijs.
Januari 2019 €1,33 normale prijs.
€ 0,99 in de aanbieding.

steekmug | 18-01-19 | 11:59

Nederland is gewoon een knoflookland geworden qua inkomensontwikkeling en qua afmeting van de falende overheid. Een voormalig Oostblokland qua indoctrinatie en staatsnieuws. En Mark Vaasje is uw grote leide.... eh, Leider! Klapt allen!
www.geenstijl.nl/5145411/u-bent-t-vaa...

benjeallanggek | 18-01-19 | 11:57

Het is heus niet alleen energie Wat denk je van de nieuwe eigen bijdrage voor medicijnen van een eurotje of 300 per jaar?

copywriter | 18-01-19 | 11:49 | 1

Yep geloof die nibud onzin niet. Kijk straks gewoon naar je loonstrook en wat je aan het eind van die maand overhoudt. Kijk daarbij ook naar de gemeentelijke heffingen. Delen door 12 en er ook van aftrekken en u zult uiteindelijk zien. U bent waarschijnlijk weer genaait. Die zogenaamde koopkracht is om er een gedeelte van de verhogingen mee te betalen. Een soort soepsidie en wat u tekort komt gaat van u oude loon. Waardoor u er dus gewoon op achteruit gaat als zoals van oeffelen zou roepen de klagende pauper.Ja de mensen met heul veul geld zullen niet klagen. Want wat die klagende pauper er bij moet dokken zo vullen hun hun zakken extra met juist wel extra voordeeltjes. Zelfs aan hun electrische auto die hun wel kunnen kopen maar u niet mag u fijn meebetalen.Geloof mij maar wordt die vvd666 niet gestopt in maart krijgt u nog edn hoop extra verassingen. Want dit is pas het begin van iedereen een arme slaaf voor de EU en multinational en elite.Arme burgers kun je makkelijker in de hand houden. En zo ziet dit kabinet en EU graag.Zelfs de regeldrift zal toenemen om het laatste leuke ook bij u te ontnemen . Zoals anti bbq politie. Extra nsb achtige kliklijnen. Een EU handhavingsleger. Want ook daar wordt op de achtergrond al op in gezet. Dit kabinet is stuk. Het is al begonnen met weggeven van ons land aan figuren als Druncker.Hoop niet als zoals een hele tijd geleden . We keken er naar en dat was het .Ein reich zeg maar.

tweetybird | 18-01-19 | 12:07

Aan alle " je stemde ervoor" reaguurders.
Meen me te herinneren dat de pvv, uitgesloten was tijdens de afgelopen coalitie besprekingen.
Mark vaasje en kornuiten valse verkiezingsbeloften deden, en daarna in dienst traden bij multinationals ipv te werken voor Het Volk.
#Stemzeweg

am*dam | 18-01-19 | 11:37 | 3

Amen!

benjeallanggek | 18-01-19 | 11:50

Inderdaad, ik wordt daar ook heel erg kriegel van. Ik heb niet voor dit kabinet gekozen. De PVV was/is de 2e grootste partij van Nederland en wordt continue genegeerd.

MoonBeebe | 18-01-19 | 12:56

Veel mensen die wel gestemt hebben op een kartelpartij, hebben ook vaak andere wensen qua beleid. Wie wil er nu Marrakesh? Wie wil er nu dividendvrijstelling voor multinationals (die dus per definitie niet alleen in Nederland zitten)? Over de HRA-aftrek kun je twisten, maar de partij die de huidige aliberale demofobe coalitie leidt, beweerde altijd deze ongemoeid te laten.

O2Neutraal | 18-01-19 | 13:40

Eerst een link in het verkeerde draadje en nu doet de link in het goeie draadje het ook nog niet eens :)

Zoiets | 18-01-19 | 11:39

De opening van het Staatsjournaal : "IEDEREEN gaat er op vooruit", daarna "de meeste mensen gaan er op vooruit", daarna "96%........ bla, bla, bla......

the namster | 18-01-19 | 11:43

Nederland kan een welvarend land zijn...!
Maar door het links beleid van Rutte III worden wij alsmaar armer en wanhopiger:
- steeds hogere heffingen en lasten omdat we van het gas en olie af moeten (terwijl andere landen dit niet of in mindere mate doen)
- een onbetaalbaar kostenplaatje voor migratie - omdat Den Haag het nodig acht dat we een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, huisvesting, zorg met een uitkering geven.
Polen en Oost-Europa doen niets.

Milieu en Migratie dat nekt ons.
Wat je dadelijk krijgt dat bedrijven en rijke Nederlanders dit land zullen ontvluchten - dan is het ''einde verhaal''

sociaal_econoom | 18-01-19 | 11:31 | 1

Als woonachtige in een land wat als het duurste land van Azie bekend staat en wat een hoge levenstandaard heeft, is Nederland in slechts 10 jaar tijd dit land voorbij gestoven als het gaat om kosten levensonderhoud.

Uitzonderingen zijn kosten specifieke luxe producten uit de EU/VS, maar voor de rest is Nederland (van OV tot gezondheidszorg tot lokale belastingen tot gezondheidszorg en brandstoffen) nu veel duurder om te leven. Staat dan ook nog eens los van het abominabel service en kwaliteitsniveau in NL van veel diensten en services.

Nederland is niet een klein kutlandje wat eigenlijk aan de zee tobehoord, maar het is een klein DUUR kutlandje wat aan de zee toebehoord.

litebyte | 18-01-19 | 11:31

Niet klagen loonslaven , eind van de maand 10% meer netto op de salarisstrook compenseert alle verhogingen voor dit jaar , als het niet waar is sla ik geheel den haag op hun bek .

Jetstream | 18-01-19 | 11:26 | 6

Mark, je tekst is: "Zou ik geheel Den Haag in elkaar willen slaan, maar dat kan natuurlijk niet".

Watching the Wheels | 18-01-19 | 11:52

@Jetstream | 18-01-19 | 11:26 |
Denkt u wel om dat breekbare vaasje?

Sjefke7807 | 18-01-19 | 12:28

Stroop je mouwen dan maar alvast op.

MoonBeebe | 18-01-19 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb het al eens meer gezegd: De mensen willen niet anders!!!!
O, u geloofd mij niet??
Kijk dan maar eens naar uitslag van de komende verkiezingen (en die van de voorbije verkiezingen natuurlijk)

Dr mabuse | 18-01-19 | 11:16 | 1

U denkt dat de verkiezingen echt zijn, bwahahahaha, wanneer leert u het nou...

Care | 18-01-19 | 11:50

Een teken en bewijs van een goed werkende democratie is een meerderheid van stemmers die dat doen in een ander zijn belang. Dividend was een brug te ver, maar klimaat !!!!!! Dat lulletje rozenwater verhaal ging er in als koek bij verstand op nul, maar alles wetende stemmers voor meer, en hoger.

biltong | 18-01-19 | 11:16

Super goeie uitleg! Thnx!

Atheist-Priest | 18-01-19 | 11:27

Wat ik al eerder schreef:
Als een schip te veel naar links overheld en zelf water begint te maken.
dan is het zeer verstandig naar rechts op te schuiven.
Zo niet dan zal het schip op de lange duur zinken.

nr123456789 | 18-01-19 | 11:34

Nibud: De verwachte prijsstijging (inflatie) voor 2019 is 2,4 procent. De stijging van de overige uitgaven wordt vooral veroorzaakt door:
de stijging van het lage btw-tarief van 6 naar 9 procent;
de stijging van de energiebelasting op gas van gemiddeld 13 procent (de energiebelasting op elektriciteit daalt gemiddeld 6 procent).

Dank je, Rutte

El Rico Grande | 18-01-19 | 11:13 | 1

Gelukkig zijn de lastenverhogingen van de gemeente weggelaten.

El Rico Grande | 18-01-19 | 11:28

Als vraag en aanbod de prijs bepaald hoort die energie rekening juist mee te vallen. Steeds meer elektrisch betekent voor benzine een lagere prijs. Als de gas afname daalt terwijl er juist meer gas (alleen geen Nederlands gas) beschikbaar komt daalt de gasprijs. De energie rekening wordt hoger door falend politiek besluit.... In Polen draait alles op steenkool wat spotgoedkoop is omdat niemand het verder wil hebben.... Al met al hoort de energie rekening veel lager te zijn. Daarbij komt er een waanzin belasting bovenop volgens de wetten van de klimaatmaffia waar Rutte en de VVD ondanks alle praatjes gewoon mee akkoord gaan..... Volgende keer op een andere partij stemmen misschien?

dijkbewaker | 18-01-19 | 11:12 | 2

"Volgende keer op een andere partij stemmen misschien? "
@ dijkbewaker
Watteh.....? Nee hoor dat durruvven we echt niet hoor, stel je toch eens voor, op die enge racistische xenofobe discriminerende fascistische islamofobe ultra rechtse gewelddadige nazi partijen PVV of FvD stemmen, brrrrr, wat zouden mijn collega's en mijn buren en mijn vrienden daar wel van zeggen....

telelezer | 18-01-19 | 11:39

telelezer -
Die buren en collega's willen wel op de PVV stemmen, maar ook die zijn bang voor wat de rest ervan zal vinden..... Zo is de cirkel rond. Doorbreek het door gewoon te zeggen dat het niet verder zo kan en er een signaal afgegeven moet worden door FvD of de PVV te stemmen.... want er is namelijk geen andere optie....

dijkbewaker | 18-01-19 | 12:20

Ha, weer een artikeltje voor de paupers. Kunnen ze weer lekker van zich afklagen dat alles weer een paar tientjes of een snip duurder wordt. Advies: laat je handjes eens wapperen en steek er eens wat tijd in, wat te denken van 24x7.

van Oeffelen | 18-01-19 | 11:09 | 9

U begrijpt de uitwerking van inflatie niet en evenmin hoe vermogenden hier hard door getroffen kunnen worden terwijl juist paupers met schulden ervan profiteren. Of heeft u weer eens een aanleiding gevonden om tot vervelens toe te pochen dat uw persoontje (u spreekt graag over uzelf in de derde persoon) rijk en succesvol is. Dat zou een beetje beklagenswaardig worden want het zegt meer over uw psyche dan de onderwerpen waarover u spreekt. U heeft die pauper-reaguurders wellicht harder nodig dan andersom?

Joris Beltsin | 18-01-19 | 12:37

@van Oeffelen, U bent het voorbeeld van een narcist, u heeft geen enkele empathie jegens anderen die het minder hebben. Het enige wat u hier doet is regeerders naar beneden halen. U kunt zich niet voorstellen dat er mensen zijn die de rekening niet kunnen betalen ondanks dat ze keihard werken. U maakt ze uit voor paupers. Ik vindt u een zielig persoontje. U bent niets meer dan de andere reageerders, ook al bulkt u misschien van het geld. En ook u moet nog steeds zelf uw achterste afvegen.

MoonBeebe | 18-01-19 | 13:06

Ik wist niet dat Berbaar onder meerdere namen zijn snobisme plempte.

the namster | 18-01-19 | 13:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Blijkbaar is dit nodig om de kiezer richting PVV / FvD te doen bewegen.

caspert79 | 18-01-19 | 10:54 | 4

Jij begrijpt het niet. Over een week of twee, drie - de timing zou geen verrassing moeten zijn - komt Klaas Drijfzand met de mededeling dat de vvd iedere werkende burger € 1000,= extra belooft. Daarnaast regelt pRutte bij zijn grote vriend Erdosnor weer een 'minister' om met veel bombarie uit het land te zetten, en hoppa, het kiesvee trapt er weer in.
Glas, plas, was.

Maar.... ik heb de hoop op verandering na een jaar of 30 nog steeds niet opgegeven. Ik ben een optimistisch mens.

EefjeWentelteefje | 18-01-19 | 10:59

Eefje. Helaas liggen optimisme en realisme ver uiteen.

Peter777 | 18-01-19 | 11:06

@Peter777 |
Vandaar ook dat ik dat zei. Ik weet nu al dat ik voor 99% kans weer teleurgesteld word, maar er blijft dat 1%-tje hoop dat het NL stemvee eindelijk eens wakker wordt, ipv zich voor de tigste keer te laten naaien door het kartel.
Goed nieuws: mijn vriend, voormalig vvd-stemmer, is om.
Gaat vanwege klimaathysterie deze keer maar eens FvD stemmen.
Dus wie weet...

EefjeWentelteefje | 18-01-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Had dit jaren geleden al in de gaten die verhogingen.Was een weekend in het VK en betaalde £2.25 voor een pint Fosters(pauper bier in 1,2,3...………)ipv 2.75 pleuro voor een fluitje.

Eenmaal terug op mijn zolderkamer had ik het idee om gewoon vanuit een pub in het VK te gaan reaguren.
Sindsdien ben ik er heel erg veel op vooruit gegaan.

ditotje | 18-01-19 | 10:51 | 11

CalamityJane | 18-01-19 | 12:10

Misschien is er een handeltje op te zetten hiero…….azijn chips.

Lijkt me dat er genoeg belangstelling is hier in de panelen ;-)
*kamer van koophandel nummer aanvragen doet*

ditotje | 18-01-19 | 12:22

kop kaaz | 18-01-19 | 12:21
Zijn prima te verkrijgen in Nederland, je moet er alleen een beetje moeite voor doen. Er zijn in de Randstad meerdere British/English speciaal winkels.

the namster | 18-01-19 | 14:05

the namster | 18-01-19 | 14:05

Dank u voor de info. Helaas(gelukkig?) woon ik niet meerin NL.

Kop Kaaz | 18-01-19 | 14:34
▼ 8 antwoorden verborgen

Is al weer overruled. Vermoedelijk i.o.v. onze grote leiders vermeld het NIBUD zojuist dat we er allemaal toch op vooruit gaan.

Peter777 | 18-01-19 | 10:50 | 4

Iedereen merkt het aan het eind van de maand, als alle rekeningen zijn betaald. Daar kan Rutte niets bij liegen.

Pislinq | 18-01-19 | 10:58

Aan het eind van het jaar kunnen we de balans opmaken en dan zien we hoe groot de leugen is. Of niet natuurlijk.
Ik wil eerst eens zien wat mijn salarisstrook te melden heeft volgende week.

matatwork | 18-01-19 | 11:06

Pislink. Bij een weeksalaris van 850 bruto, 10 netto erbij.

Peter777 | 18-01-19 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Geld is het grootste terrorisme ter wereld.
Een makkelijk middel om de bevolking bang mee te maken, te onderdrukken, gek te maken, te laten verhongeren of juist vol te proppen met leegte van luxe.
.
Geld, beste mensen, is uw al dan niet ingeprente afhankelijkheid. Laat geld niet in uw geest kruipen. Zie geld als iets vergankelijks. Iets wat komt en gaat. Niet iets wat uw leven bepaalt. Neem verantwoordelijkheid om voor u en uw naasten in de primaire levensbehoeften te voorzien. Wees niet hebzuchtig, zodat u niet overgeleverd bent aan machten die u door middel van geld geestelijk van hen afhankelijk willen maken.
Geld koopt geen liefde en geen vrije geest. Enkel macht over hen die zich door de opgelegde plichten van (gebrek aan) geld machteloos voelen.

Toos Doos | 18-01-19 | 10:50 | 13

@Peter777: de horror! Nee dus.

Toos Doos | 18-01-19 | 11:27

Beste Toos, met liefde en een vrije geest geld verdienen noemen we met een net woord prostitutie. Overigens moeten we eens een discussie gaan voeren over hoe immoreel geldboetes zijn en in het verlengde daarvan belastingen en accijnzen. Ik vind dat er alleen serieuze wetten dienen te worden uitgevaardigd, het breken van zo'n wet zou dan tijdelijke vrijheidsberoving als gevolg hebben. Geldboetes zijn onzin en slechts een voorwendsel om als overheid de schatkist te spekken ten koste van de burger. Vaardig een wet uit waarvan je weet dat men die gaat overtreden, al was het maar door het zo complex te formuleren dat niemand het snapt (belastingwetgeving, bijvoorbeeld. Maar ook continu verkeersregels wijzigen) en daar zet je dan een geldboete tegenover. Waarom pakt de overheid bij elke gelegenheid eerst uw geld af? Laten we daar eens over praten met elkaar. Wellicht kunnen we dan met elkaar concluderen dat de overheid een verzameling parasieten is die zich ten koste van de rest van het land in stand wil houden en boven de eigen stand wil leven.

TheOneWhoKnocks | 18-01-19 | 11:50

Beste TheOneWhoKnocks. Bedankt voor de eerste echt inhoudelijke reactie.
Liefde verwar ik niet met seks.
Met de rest van het verhaal ben ik het eens. Met als aanvulling dat de overheid een verlengde is van fascistenclub EU en dus crimineel. Praten zal er dan ook niet meer van komen, helaas.

Toos Doos | 18-01-19 | 12:02
▼ 10 antwoorden verborgen

Binnen kort verkiezingen.
Stem PVV of FVD, deze partijen gaan voor de burger van Nederland.
Dan komt het wel weer goed.

nr123456789 | 18-01-19 | 10:48 | 2

Helaas stemt strax iedereen weer super links op Rutte en zijn vrindjes.

Pislinq | 18-01-19 | 11:00

Wat als ik u vertel dat de verkiezingen al heel erg lang 'nep' zijn en de cijfertjes in de telling niet overeen komen met wat de meeste burgers willen?
Wat als ik zeg dat heel het land op FVD of PVV kan stemmen en als de overige partijtjes dan zeggen 'ja ehh nee' dan gaat het feestje niet door, waardoor uw stem dus effectief nog nuttelozer is?
U plaatst teveel vertrouwen in iets dat keer op keer bewijst corrupt te zijn.

Care | 18-01-19 | 11:52

Nefret, ouwe Turk, dat is toch positief man!

Peter777 | 18-01-19 | 11:13

Tijd om de uitgaven tegen het licht te houden. We kunnen ook minder consumeren. Goed voor portemonnee en milieu. En ja, dat biertje lukt echt nog wel.

SamV | 18-01-19 | 10:43 | 3

De overheid moet eens minder spenderen.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:45

Minder consumeren. Een goed idee. Krijgt de ondernemer minder geld binnen. Daar heeft de groenteboer sowieso last van, vertelde hij mij laatst. En meer zullen volgen. Weg met de ondernemers, zou het motto van de VVD moeten zijn. Weg met de middenklasse!

El Rico Grande | 18-01-19 | 10:50

U bedoelt natuurlijk samv. Het wordt minder consumeren. Maar dan gedwongen.Je hoeft het niet tegen het licht te houden. Koopkracht verbetering te niet doen door gemeentelijke belasting verhogingingen een hoger btw tarief op eten. Meer belasting op energie. En weg is die koopkracht. Sterker nog je gaat naar min.Dus minder om te consumeren.Die verhogingen zullen toch gedokt moet worden. Je koopkracht gaat wel omhoog. Maar die koopkracht houd in u koopt er extra belasting voor.Geen eten of iets leuks

tweetybird | 18-01-19 | 11:11

Ik denk er aan om een woning te betrekken in het appartementencomplex PI locatie Schie.
Goedkoop wonen,
met uitzicht over het water,
dicht bij de stad,
24 uurs bewaking,
economisch ingericht waarbij eigen meubilair niet nodig is,
restaurant met wisselende, gratis maaltijden,
sportzaal, bibliotheek zijn inbegrepen bij de gratis kost en inwoning.

El Rico Grande | 18-01-19 | 10:42 | 6

gratis adverteren mag niet, maar wel bedankt! net voordat u wordt weggejorist door de steeds meer gefeminiseerde GS redactie.

Peter777 | 18-01-19 | 10:47

Gooi maar een waxinelichthouder naar Alex en je bent voor jaren onder de pannen.

copywriter | 18-01-19 | 11:55

ff lekker de ramen openzetten is er ook niet bij

clockandhammergame | 18-01-19 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Het heeft NIETS met de energieleveranciers te maken.

Het komt doordat Den Haag de energieheffing verhoogt... de komende jaren wordt dat alsmaar hoger.
Daarnaast wil Rutte III dat we een warmtepomp gaan aanschaffen... terwijl België en Duitsland wel het schone aardgas blijven doen.

Rutte III is met haar links milieu en migratiebeleid--> het ergste wat we na de hongerwinter van 1944 meemaken.
Het erge is - het hoeft niet, ze doen het zelf.
Ze doen het omdat de linkse Milieujongens van Parijs dit ons bevelen, terwijl andere landen hier niet aan meedoen.
VVD is een rechtse partij, ze zijn net zo erg als D66 en GroenLinks.

sociaal_econoom | 18-01-19 | 10:41 | 5

Energieheffing? Warmtepomp? Heb ik iets gemist? Ben 3 weken weggeweest. Bij mijn vertrek was er gedoe over een Marrakech-pact en ww-voorzieningen in NL voor inwoners van alle EU lidstaten. Is dat er al door dan?

Peter777 | 18-01-19 | 11:03

@Peter, en, waar lag uw steen? Ergens in voormalig Indo China?

D-Fens_1963 | 18-01-19 | 11:13

Gloeilampen mogen niet meer, vervolgens moeten we elektrisch gaan verwarmen. Gaan we in gascentrales elektriciteit opwekken om mee te verwarmen. Je kan beter het gas ter plekke verbranden. Efficiënter. en als de wind waait is het lokale karakter compleet weg.

Ronnie uit Helmond | 18-01-19 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

dit is nog maar het begin... we gaan nog de klimaatmaatregelen krijgen dit jaar.. de EU verhogingen, en we zijn al getiteld als land met de hoogste particuliere schulden.. maar volgens Samson is dat geen enkel probleem om voor de klimaatakkoorddoelstellingen als particulier nog eens een 40.000 euro schuld erbij te nemen.. gaaf land!
Maar de Staatsschuld schijnt wel enorm te zijn gedaald..

fikkieblijf! | 18-01-19 | 10:38 | 1

Nog afgezien van het feit dat Tiel begint te steigeren over nog zo'n hoge lening erbij. Hoe zou Den Haag dat gezeik van Tiel oplossen?

Nivelleermarionet | 18-01-19 | 10:41

De "nieuwe" lasten druppelen in huize Fens nu onderhand binnen. Het grote wachten is nog op de "nieuwe" loonstrook en gemeentebelasting. Ik schat dat we er hier in huize Fens (1,5 inkomen, 3 schoolgaande pubers, garage geschakelde woning, artikel 12 semi plattelandsgemeente) zo'n slordige 150 Eu per maand op achteruitgaan.

D-Fens_1963 | 18-01-19 | 10:37 | 2

Michael Douglas zou het niet langer pikken.

Acidbrain | 18-01-19 | 10:43

We weten allemaal hoe het met mr. Foster afliep. Laat ik dat proberen te voorkomen.

D-Fens_1963 | 18-01-19 | 11:11

We zwemmen hier langzaam maar zeker dezelfde fuik in als Frankrijk. Belasting op arbeid verhogen kan niet meer, want dan verdwijnt ook ons laatste restje maakindustrie naar het buitenland. En dus worden, vaak onder het mom van klimaatbangmakerij, de prijsverhogende belastingen (BTW, accijns, milieuheffingen) maar ingezet. Gevolg is, dat de vrij besteedbare ruimte die mensen overhouden van hun inkomen, scherp daalt. En wat krijg je na vraaguitval ? Inderdaad, verzwakking van de economie als geheel. Overigens zouden we buiten de euro, dus met een sterke gulden in plaats van de europese speelgoedgeld, veel minder last hebben van stijgende energieprijzen. Pensioentrekkers zouden dan, met een normaal rentebeleid door een Nederlandse bank die Nederlandse belangen diende, gewoon geïndexeerd kunnen worden. Voor de voortdurende commitment aan de mislukte projecten EU en Euro is een grote roofbouw op onze welvaart aan de gang, en mensen beginnen dat te snappen. Weet je waarom het ze in Brussel dun door de broek loopt voor de Brexit ? Omdat de UK straks buiten de EU een economisch succes blijkt te zijn. En wij mogen straks de Italiaanse en Franse chaosbegrotingen steunen. YUK !

CeesCloosd | 18-01-19 | 10:37 | 1

@Cees ... klopt helemaal--> weet zeker dat Mark Rutte dit ook weet, daarom vertrekt hij eerdaags naar Brussel.
Rutte III maakt met haar links beleid op gebied van milieu en migratie het Nederlandse volk alsmaar armer en wanhopiger.
De vaas van een dwaas.

sociaal_econoom | 18-01-19 | 10:46

Och we willen/wilden toch allemaal op Amerika gaan lijken. We zijn al vroeg begonnen veel van onze Nederlandse woorden te vervangen door Engelse. Voorbeelden genoeg...... So you think you can dance! Het dansen leer je wel af. Zoals in Amerika onbetaalbare zorg voor de lagere lonen. Onbetaalbaar wonen en voeding. Straks minimaal 2 banen om rond te kunnen komen. Leuk hè, op Amerika lijken? Yeah....!!

Mariolo | 18-01-19 | 10:35 | 2

we, we, we... wie is we..

fikkieblijf! | 18-01-19 | 10:52

Trump is slimmer - hij zegt: America first.

Trump doet niet mee - met de extreme eisen van Parijs dat we van het gas en olie af moeten.
Oost-Europa en steeds meer landen doen er niet of aan mee.

sociaal_econoom | 18-01-19 | 10:54

Ik denk dat ik maar in een vesting ga wonen, gratis voor niks, een beetje creatief ga doen en mijn haren laat groeien. Heb ik die verhoogde kapperskosten ook niet meer.

Schoorsteenveger | 18-01-19 | 10:35 | 1

Vesting? Het Torentje in Den Haag? Daar woont nog zo'n langharig stuk werkschuw tuig. Oh wacht, dat 'langharig' neem ik terug, want dat klopt niet.

Nivelleermarionet | 18-01-19 | 10:38

overstappen op een andere energieleverancier helpt niet echt; overstappen op een beter kabinet echter wel. Eerste stap in maart en kort daarop afmaken in de landelijke verkiezingen. STEM ZE WEG!

bloothommel | 18-01-19 | 10:35

Hoera. Gisteren mijn nieuwe autoverzekeringspolis binnen. Afgerond 350 naar 450 per jaar. Absoluut gezien niet zo duur, maar dat komt omdat het mijn tweede auto is. Een bij-auto. Soort bijvrouw, maar dan op wielen.

Nivelleermarionet | 18-01-19 | 10:33 | 2

ik zie mogelijkheden om de 2e auto in een gezin extra te belasten... Rutte lees je ff mee.. een 2e auto toeslag om het milieu te ontzien.. tenzij het een elektrische is.. dan krijg je extra dubbel subsidie op die 2e mobiel

fikkieblijf! | 18-01-19 | 10:53

Hier de bus van 560 naar 522 bij Univé. Allrisk. Is weer een jaartje ouder.

Wekkertje | 18-01-19 | 14:13

Het klimaat is volgens bezopen-links het grote probleem. Ook als er niets meer te vreten valt.

Repetitive Beats | 18-01-19 | 10:31

Zo lang als onze koopkracht er op vooruit gaat is er niets aan de hand?

wimpies | 18-01-19 | 10:31 | 3

Het Nibud beweerd ook weer dat onze koopkracht er op vooruit gaat. Maar natuurlijk handig alle oplopende belastingen op energie en van de gemeente buiten beschouwing latend.
Die club loopt gewoon aan het handje van de overheid.

2voor12 | 18-01-19 | 10:39

Bruto koopkracht ?

Acidbrain | 18-01-19 | 10:46

Nibud pfff.Leuk clubje dat ook graag met cijfers schuift en propaganda brengt. Een instelling vergelijkbaar met de NPO.

tweetybird | 18-01-19 | 10:48

Hoi beste GeenStijl, ik heb de vergelijker ingevuld en het levert (bij (1.500 kuub gas en 3.000 KW) me nauwelijks iets op om over te stappen). Volgens mij ken je alleen dealen met energiebedrijven op meerjarige contracten.

LJBrinkhorst | 18-01-19 | 10:29 | 1

Het grappige is, mijn huis is gasloos. Als je dan de vergelijkingssites erbij pakt levert het helemaal niets meer op. Als je al vergelijken kan. Ik zit bij de duurste, Nuon, en de site geeft mij als goedkoopste optie... Nuon. Tot nu toe wordt je alleen maar gestraft voor het gasloos zijn en willen overstappen. Behalve dan aan het eind van de maand, als ik weer lach om de energierekening..

Angerfish | 18-01-19 | 10:55

Energie is niet duurder, juist goedkoper!

Maar de belasting op CO2 is belachelijk gestegen, en waarom er gele hesjes op straat staan in Frankrijk..

Want ja, moet toch ergens van betaald worden die onhaalbare doelen..

killRoy1982 | 18-01-19 | 10:27 | 1

Ik voorzie topdrukte bij de voedselbank. Aan de zonzijde: zo gaan mensen wel automatisch minder vlees consumeren.

MickeyGouda | 18-01-19 | 10:26

Sorry maar ik moet het gewoon even zeggen dat ik het echt kansloos vindt dat deze hele site veranderd in eenm gigantosch reclameblok terwijl de kwaliteit van het redactionele op het laagste niveau ooit zit. Zijn jullie van de tesla afgestapt naar een bentley en moet de benzine betaald worden en neemt je dayjob zoveel tijd in beslag dat gewoon een leuk artikel schrijven zonder al te veel copy pritt popie jopie taal lastig is? Gewoon een nieuwswaardig stuk met een goed verhaal en niet een beetje tekstueel tof doen om iedereen zijn tijd te verkloten zou ik echt op prijs stellen.

me_paranoia | 18-01-19 | 10:25 | 6

Klopt, de gedwongen privatisering heeft GS geen goed gedaan.

Acidbrain | 18-01-19 | 10:51

Geef ze iets meer tijd!

CalamityJane | 18-01-19 | 12:13

Ben jij het Klaas?

witdusracist | 18-01-19 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Gemeentes moeten wel, Rutte 3 gooit alles over de schutting. Sommige gemeentes (hoi Amsterdam) hebben overschat ambtenaren

Bokito ergo sum | 18-01-19 | 10:25 | 2

a=o?

kwark001 | 18-01-19 | 10:29

Ja

Bokito ergo sum | 18-01-19 | 10:30

Conclusie:

GeenStijl meldt dat De Telegraaf meldt dat de vaste lasten inderdaad omhoog zijn gegasn zoals voorspeld.

Lolbroeken!

Papa Jones | 18-01-19 | 10:23 | 3

De Telegaap als oudnieuwsbron, op zich niets nieuws.

Langshetrandje | 18-01-19 | 10:31

Wat zou er achter zitten, bij De Telegraaf... VVD-bashen? Of herhalen ze gewoon nieuws omdat ze rekening houden met de geestelijke gesteldheid van Telegraaflezers? Vragen, vragen...

Papa Jones | 18-01-19 | 10:35

Papa denk dat het is omdat opstelten schijnbaar een abbo heeft. En ja die lijdt aan chronisch dementie opstelten syndroom.

tweetybird | 18-01-19 | 10:50

Hé GS waarom maken jullie midden in de winter - vanwege hoog energiegebruik de duurste tijd om over te stappen - reclame om van energieboer over te stappen?
Doe eens liev voor de reaguurdertjes en geef ze eens echt goeiekoopste tips.

Van Zessen Klaar. | 18-01-19 | 10:23

En dan heet in Nederland de VVD een "rechtse" partij te zijn. Moehahaha.

Bigi Bana Boy | 18-01-19 | 10:22 | 1

Sinds Rutte is de VVD gelijk aan D66 en net onder Extreem Links (GL & SP).

Indoneesje | 18-01-19 | 10:28

Maar er zijn reaguurders die vinden dat we een heel gaaf VVD landje hebben. Waar we juist minder moeten zeuren en nog harder moeten werken. Frapant dat de meeste die dat zeggen voornamelijk ondernemende VVD'ers zijn. Ja, we zullen meer moeten gaan werken maar voor hetzelfde loon terwijl letterlijk alle vaste lasten al jaren harder stijgen dan de lonen. Nederland verdient de chaos in de toekomst van een oproer van gele hesjes. En terwijl alles duurder word blijft Nederland en een heleboel domme Nederlanders geloven in een open grenzen beleid. Waarin met name Oost-Europeanen steeds meer banen voor minder loon komen doen. Dus ja, ondanks mijn goede baan steun ik de gele hesjes. Zij zijn de eerste die de klappen opvangen, en daarna is de middenklasse die eigenlijk al flink uitgekleed is aan de beurt. Dus flikker op met je harder en meer werken, haal eerst eens de nul lijnen bij de lonen weg, dan maar een paar percentages minder winstuitkeringen naar aandeelhouders.

Indoneesje | 18-01-19 | 10:15 | 7

Tsja als je weggeconcurreerd wordt door Oost-Europeanen dan kan je niet zo veel.
Alle kansen hier gehad, opleidingen kunnen volgen, de taal machtig en dan nog de concurrentie met Pjotr, lagere school die de taal niet spreekt, niet kunnen aangaan.
Best sneu.

Berbaar | 18-01-19 | 10:33

Berbaar | 18-01-19 | 10:33 | Wat is dat nou weer voor een debiele opmerking? Jarenlang hebben Nederlandse truckers moeten vechten tegenover oneerlijke concurrentie en eigenlijk nog steeds van Oost-Europeanen. Die lapte namelijk alle regels en vergunningen aan hun laars en vroegen beduidend minder salaris dan de Nederlandse Truckers. Pas na nota bene Europees ingrijpen werden bedrijven gedwongen om maatregelen te nemen. Nee mafkees, de Oost-Europeanen concurreren alleen op prijs niveau en dat weet jij zelf ook. Maar blijf maar volharden dat veel Nederlanders lui, ongeschoold en dom zijn. Ik hoop echt dat jij jezelf tegenkomt op een dag, sneu mannetje dat je bent.

Indoneesje | 18-01-19 | 10:54

Berbaar | 18-01-19 | 10:33 Keer op keer op keer hier laten blijken dat u totaal niet weet waar u het over heeft, als er maar advocaat van de duivel gespeeld kan worden. Dat is pas sneu. @Indoneesje heeft gewoon gelijk.

The7thGuest | 18-01-19 | 17:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Die marktwerking is toch wel zeer succesvol. Nee, die tweeduizend managers en vijfduizend callcenters doen het geweldig. s’Avonds onder het eten lekker gezellig babbelen aan de telefoon. Dank u wel dames/heren politici, we kunnen ons geluk niet op. Centen wel trouwens.

Normpje | 18-01-19 | 10:15 | 1

neem je toch gewoon niet op! beetje raar als je zit te eten dat jeje dan verplicht voelt om die telefoon op te nemen.. mobiel gewoon ver weg op stil zetten. en indien nog een vaste telefoon.. beantwoorder.. 'hallo' dit is de beantwoorder van nr... laat na de piep je nummer achter dan bel ik je indien geen verkoper je op een ander moment terug..

fikkieblijf! | 18-01-19 | 10:57

En dan is het klimaatakkoord er nog niet door.
Dus maak je borst maar nat als dit doorgaat, de prijzen zullen exorbitant gaan stijgen voor het levensonderhoud.

Uranus1767 | 18-01-19 | 10:14

Beurzen vandaag weer bijna 1% omhoog. In één dag hè!

JohnJames_001 | 18-01-19 | 10:12 | 4

Kaas: 1 punt omhoog.

kwark001 | 18-01-19 | 10:14

@Kaas. U zit toch niet "short" hoop ik.

JohnJames_001 | 18-01-19 | 10:29

Ik heb geen positie. Eind december zat ik short.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

10% soms wel 100% parkeren voor bezoekers in Rotterdam 10 minuten 5 cent nieuwe prijs 10 minuten 10 centen. Ik krijg er 3000 had vorig jaar 300 stuks over.
Dus dit jaar in plaats van €150 nu €300. Moet ik mijn bezoek dan maar zelf laten betalen?

dedwarsligger | 18-01-19 | 10:10 | 2

Kunnen ze niet per trekschuit komen?

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:13

Werk nu gewoon even mee en wordt werkloos, dan krijg je geld van de overheid maar moet je wel links blijven stemmen. Win win.

witdusracist | 18-01-19 | 12:26

Vooral de gemeentelijke belastingen zijn enorm gestegen. Een van de oorzaken is dat gemeenten op moeten draaien voor de uitkeringen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat er vrijwel niet gekort wordt op uitkeringen ook als de ontvanger zich niet houdt aan de regels voor werk en sollicitatie.

meneer Q | 18-01-19 | 10:10 | 2

Zo gaat het altijd.
Handhaven waar nodig gebeurt niet want de suffe betalers betalen toch wel want anders gaan ze administratief handhaven.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:12

Nee hoor. Dat is nu juist dat vvd gelul. Zeg maar het popie jopie uithangen. Voor de verhogingen werden die vaak ook al niet zo gehandhaaft. Maar dit werd weer even door pinokkio rutte op de kaart gezet omdat er verkiezingen aankomen. Niemand gaat er door de stijgende lasten op voorruit. Heeft niks met die uitkeringen te maken maar meer met klimaatgekte en een overheid die de burger leegtrekt en gemeentes doen mee.Iets wat al tijden niet gehandhaaft werd heeft daar geen invloed op. Sterker nog de armste treft het het hardst met het verschil dat het nu niet alleen de armste is maar zowat iedereen tot net iets boven modaal. De enigste die er op voorruit gaat. De elite de industrie en de multinationals. U meneer q probeert hier op VVD wijze een schuldige aan te wijzen. Maar de enigste schuldige is dit kabinet. Met hun gestoorde klimaatgekte. Ik herken altijd snel iemand met een hart voor vvd666. U bent er schijnbaar zo 1.

tweetybird | 18-01-19 | 10:25

Wat gaat er op ons loonstrookje veranderen qua belastingen (los van evt loonsverhoging)?

Brentjeee | 18-01-19 | 10:09 | 2

Gemiddeld +50 netto

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:10

Voor bruto rond de 5.000 kwam ik in vergelijking met vorig jaar op een netto verschil van +32. Dat is heel weinig als ik naar de stijging in andere belastingen kijk.

Franker | 18-01-19 | 10:33

Tx, ik ga even van energiemaatschappij wisselen. Ik wil graag GROENE stroom dat alleen van waterkracht- of kerncentrales komt. Windenergie en zonenergie dat is inderdaad geen handige oplossing voor het klimaat.

zzMichielzz | 18-01-19 | 10:07 | 1

TIP: Indien bij de wandcontactdoos een groene waas hangt, komt het direct uit Klavers tuin.

kwark001 | 18-01-19 | 10:08

De zwembaden in Amsterdam zijn 20% duurder geworden.

dk-- | 18-01-19 | 10:05 | 4

Extra vuil- en haarfilters installeren voor de onhygiënsche boerkinizwemuurtjes kost ook geld.

B.Spiritus | 18-01-19 | 10:15

Omdat kansarmen een graties abonnement krijgen. Is goed voor de integratie. Lengte en breedte verhaaltje.

Langshetrandje | 18-01-19 | 10:21

Mag/kan je daar als autochtoon nog komen dan?

Repetitive Beats | 18-01-19 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Geen nood. Rutte heeft gezegd dat we er allemaal op vooruitgaan, dus er is niks aan de hand.

BrabantsVerzet | 18-01-19 | 10:05 | 4

Overigens is stilzitten geen optie. In huidige arbeidsmarkt moet het voor het overgrote deel van de beroepsbevolking mogelijk zijn om een verplaatsing te maken waarbij het salaris fiks toeneemt. Zo kun je makkelijk zélf werken aan je eigen besteedbare inkomentje. Je bent niet gevangen in je huidige baan. In beweging! Vandaag nog!!

Langshetrandje | 18-01-19 | 10:28

@Langshetrandje | 18-01-19 | 10:28
Ja jeetje dan moeten mensen zelf actie ondernemen.
Het gros hier jankebalt liever en geeft alles en iedereen de schuld maar zelf iets ondernemen ho maar.

Berbaar | 18-01-19 | 10:41

Berbaar
Je kunt ook jankeballen én in beweging komen.
Beetje zeiken kan heel heilzaam zijn.

Langshetrandje | 18-01-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

@foto, 2022 in Rotterdam zijn er geen autochtone Nederlanders meer.

Repetitive Beats | 18-01-19 | 10:05 | 1

Hallo

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:08

Elk huis dat geen passief-huis is, is gewoon waardeloos. Daar komt het op neer. Eigenlijk elk pand! Daar zit je dan met je hypotheek...

Der alte Fritz | 18-01-19 | 10:04

Allemaal voorspeld en het wordt alleen nog maar erger. Sinterklaasje spelen is niet gratis luitjes, dat is het nooit geweest, realiseer dat eens.

SpaansePeetvader | 18-01-19 | 10:04 | 1

Oja, en die Sint geeft alleen aan zware pietjes.

boerk | 18-01-19 | 10:07

Denken wij Nederlanders in de 3e periode van Ruttes premierschap werkelijk dat als die pinokkio zegt dat iedereen erop vooruit gaat het ook daadwerkelijk gebeurt? Dan ben je net zo naïef als die rooie jihadhoernalist.

pibasso | 18-01-19 | 10:02 | 1

Van het niveau van de staatsomroepen (900 miljoen per jaar kost dat) en hun experts.

O2Neutraal | 18-01-19 | 10:22

WOZ stijging: van 152k (2015) naar 303k (2018). Knettergek in Rotterdam.

martyNY | 18-01-19 | 10:02 | 7

Gemeenten zijn verantwoordelijk geworden voor uitkeringen en dat gaan we nu merken.

meneer Q | 18-01-19 | 10:14

Meneer q u bent een vvd666 troll zover is mij wel duidelijk nu.

tweetybird | 18-01-19 | 10:35

Bij mij in het zuiden al jaren redelijk stabiel rond de 508k. laatste paar jaar slecht 5k omhoog gegaan.

pibasso | 18-01-19 | 10:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Precies net alles wat ik leuk vind wordt duurder of verboden.
Terwijl dingen waar ik juist helemaal niet van hou steeds goedkoper worden.
Zoals de goedkope excuses over klimaatverandering en het leugenachtige gezwets van Rob Jetten en Jesse Klaver.

keestelpro | 18-01-19 | 10:01

Ach het valt in Nederland nog mee. Hier in België is vorig jaar de energierekening met 45% gestegen. En het plan is om ieder huishouden hier aan te sluiten op, jawel, AARDGAS. Heerlijk zo'n verenigd Europa.

small_town_dude | 18-01-19 | 10:01 | 2

Aardgas verstoken is slecht voor het milieu. Vraag het maar aan de Nederlandse overheid. Vriendelijk verzoek maatregelen te nemen, zodat de Belgische vuile lucht niet over de Nederlandse grens waait. Anders bouwen wij een heel hoge muur en jullie moeten er voor betalen.

BrabantsVerzet | 18-01-19 | 10:08

LOL @ BrabantsVerzet. De Trump aanpak altijd +1

keestelpro | 18-01-19 | 10:13

Kunnen wij niet een soort "We are here" oprichten? Gratis wonen, gratis advocaat. Hoeren neuken, nooit meer werken?

Feynman | 18-01-19 | 10:00 | 6

Daarom de vingerafdruk bij de aanvraag van paspoorten, men had zich daar al op voorbereid. Ik vond het toen al een compleet onzinnige vraag, maar nu begrijp ik hem.

O2Neutraal | 18-01-19 | 10:23

Op mijn paspoort staat een vingerafdruk die niet met mijn vinger correspondeert.
Als hobby werk ik veel met Ananassen.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:27

@BrabantsVerzet |
Ik stel voor "We were here first"

EefjeWentelteefje | 18-01-19 | 11:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Het probleem is dat de overheid altijd meer geld (uw geld) nodig heeft........ terwijl zowat iedere burger sinds 2008 nauwelijks iets er bij heeft gekregen zijn de overheidsuitgaven vele malen hoger geworden......... gelul van partijen en met name de VVD over een kleinere overheid is wederom voor de bühne!

Fatwabuster | 18-01-19 | 09:59 | 4

Je zit er naast.

Kuifje-in-de-EU | 18-01-19 | 10:42

@kuifje ja, ver er naast. De koopkracht is sindsdien hard onderuit gegaan. Veertig jaar geleden zat je op één inkomen met een gezin van zes in een koopwoning.

pollens | 18-01-19 | 11:27

@kuif. Zag pas een tabelletje van de pensioen verstrekker van mijn moeder. Ging over de laatste 5 jaar en liet zien hoeveel het pensioen was gezakt per jaar met ernaast de inflatie. Zij is er dus in die 5 jaar bijna 20% op achteruit gegaan. En dat van alleen een aow en heeeeel klein pensioentje. Maar verder gaat het geweldig hier

Ben Hetzat | 18-01-19 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dit ziet men blijkbaar als de manier om mensen te laten investeren in duurzame huisvesting en vervoer. Tot hoever dat duurzaam zal zijn natuurlijk. En dat ik dan denk dat je juist geld nodig hebt om überhaupt te kunnen investeren doet daar weinig aan af. Nee, Jan met de pet zijn laatste geld afpakken en dat geld pompen in subsidies voor Tesla's. Ik denk dat die verduurzaamheid zo'n vaart niet zal lopen ..

Angerfish | 18-01-19 | 09:59

Kabinet Rutte begint zich steeds meer te begeven op het vlak van een maffiabaas. Alles wat er meer binnenkomt bij de burger wordt afgeroomd.

El Rico Grande | 18-01-19 | 09:59 | 2

Het ergste is nog dat er meer wordt afgeroomd dan dat er meer binnenkomt. Dus per saldo ga je er op achteruit.

osolemio | 18-01-19 | 10:03

Als je de maffia betaalt, word je in ieder geval beschermd. Wij betalen de neder-maffia en dan nog moeten we zelf voor onze veiligheid zorgen.

BrabantsVerzet | 18-01-19 | 10:09

Van een kale kip kun je niet plukken. * kaal scheren doet.

born2killn00bs | 18-01-19 | 09:59 | 3

Kabinet Rutte plukt van de kale kip het vlees nog van de botten en daarna het merg uit de botten.

El Rico Grande | 18-01-19 | 10:00

... om te slot je organen uit je lijf te halen, vlak voor je je laatste adem uitblaast.

kweethetooknietbeter | 18-01-19 | 10:32

Geld in een oude sok of onder je matras i.p.v. op de bank dus. En ja dat meen ik.
Jaren in een land in Oost Europa gewoond. Daar is dus een hele grote grijze economie, omdat de mensen veel meer geld thuis hebben dan op de bank. Het vertrouwen in de overheid en banken is er gewoon laag.
Die kant gaan we hier ook op, en dat is een drama voor de belastingdienst (want men kan niet aantonen dat je iets hebt). Zie je daar dus ook veel.
Eigen schuld dikke bult voor de overheid.

DeJemelscheet | 18-01-19 | 10:38

Ik ben via die "handige" site overgestapt en na enige tijd bleek dat ik dank zij deze "handige" site binnen 4 dagen bij 2 leveranciers aangemeld te zijn.
Nu heb ik met slechts één medewerker van die "handige" site gesproken en ben overeengekomen om bij één leverancier aangemeld te worden, Maar ik ben sinds een 2 tal weken dus aan het trachten de over-ijver van de medewerker van die "handige" site te herstellen.
Hoeveel mij dat gaat kosten is afwachten maar voor mij nooit meer een "handige" site,

BBmetR | 18-01-19 | 09:59 | 4

Er is ook nergens gezegd dat het voor u handig zou zijn, hè..

Angerfish | 18-01-19 | 10:08

Snap t niet zo goed, die regelen toch ook je overstap dan? Als je binnen 4 dagen weer over bent gestapt dan zit je toch alsnog binnen je 14dagen bedenktijd!

boerk | 18-01-19 | 10:12

Die handige site via GS vroeg om mijn verbruik en gaf vervolgens alternatieven die bij nadere inspectie bij een veel lager verbruik hoorden. Pure oplichting

Ben Hetzat | 18-01-19 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, geld. En glazen bollen.
Beiden doen mij niets.

Toos Doos | 18-01-19 | 09:59

Zelfs die bedelaars bij het station in Oekraine zijn minder irritant dan het gebedel hier.

mark1487 | 18-01-19 | 09:57

Als je er nu nog niet achter bent, dat je als burger consequent genaaid wordt, dan is er echt iets mis gegaan bij je scholing.
De vraag wat je er aan gaat doen is iets anders natuurlijk.

Mr.Crowley | 18-01-19 | 09:57 | 4

Brainwashed

boerk | 18-01-19 | 10:12

Ik ga er van uit dat die scholieren allemaal in een koud klaslokaal les krijgen, kachel uit want is slecht.

Opco Engering. | 18-01-19 | 10:18

Ach die scholieren zijn zo naïef. Die denken dat de iPhone aan een boom groeit.

Ben Hetzat | 18-01-19 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

Als straks mijn energierekening op de mat valt sla ik hem in elkaar.

keestelpro | 18-01-19 | 09:57 | 1

Ik moest lachen... thnx

Nalek | 18-01-19 | 10:24

Ik kan niet wachten op de nepberekeningen van de inflatiecijfers van het CBS op 1,5% komt.

Want ze nemen namelijk de lokale belastingen niet mee en de prijs van tandenstokers is gehalveerd.. zodoende.

Iedereen weer blij.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 09:56

of dat dit in een verkiezingsprogramma stond... van de VVD bijvoorbeeld

van heinde en verre | 18-01-19 | 09:55

En dan roepen dat het goed gaat met de economie. Ja er wordt meer geld uitgegeven, maar dat is omdat alles wat je verplicht moet betalen belachelijk omhooggeschoten is.

Mastermattie | 18-01-19 | 09:54 | 1

Met de toevoeging dat het vooral belastingen en heffingen betreft, die vervolgens middels "het eerlijke verhaal" herverdeeld worden naar een instroom van kanslozen en klaplopers.

Meer consumenten dus, waardoor het "goed" gaat met de economie. Voorlopig...
Je staat er bij en je kijkt machteloos toe.

WasHetMaarMakkelijk | 18-01-19 | 10:02

Er staat ook wel heel veel tegenover, dus mij hoor je niet klagen. En dan reken ik de uitgaven van mijn verloofde niet eens tot de vaste lasten.

Kuifje-in-de-EU | 18-01-19 | 09:53 | 7

kuifje-in-de-eu | 18-01-19 | 10:01 | Goede ziekenhuizen die failliet gaan waardoor tienduizenden mensen in Nederland niet direct meer toegang hebben tot noodzakelijk zorg? Scholen die vooral gloreren in schandalen over fraude en buitenlandse studenten gebruiken als melkkoe omdat de Nederlander geen centen meer over heeft om de kinderen te laten studeren? Ja schone straten hebben we vooral daar waar de wat rijkere mensen wonen, kom je in de meeste buitenwijken van de grote steden is het 1 grote teringbende. Omdat we zo graag welkom welkom welkom zeggen tegen mensen die uit landen komen waar alles gewoon op straat word gezet of gegooid. Wat een onzin kudt VVD'er.

Indoneesje | 18-01-19 | 10:20

Bovendien is onderwijs volledig geïndoctrineerd door de overheid.

IkwilJinekwel | 18-01-19 | 10:44

Goede ziekenhuizen, goed onderwijs en schone straten worden langzamerhand onbetaalbaar in Nederland. Hoe zou dát nou komen?

Tietmier | 18-01-19 | 12:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte: "sla die Wiebes voor zijn bek"

zimmerschwanz | 18-01-19 | 09:53

Niemand kan meer rekenen.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 09:53 | 5

Helaas is ze overgegaan op vermenigvuldigen en het delen van mijn bankrekening.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 09:57

Klinkt als een zero-sum game, Kaas. Sterkte!

Kuifje-in-de-EU | 18-01-19 | 09:59

Ja zero sum game met meer spelers. Dus gemiddels minder per persoon.

Kaas de Vies | 18-01-19 | 10:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen gaat erop vooruit, zegt Rutte.

gato | 18-01-19 | 09:51 | 1

Iedereen in zijn bubbel wel, ten koste van de lage- en middenklasse.

Mastermattie | 18-01-19 | 09:54

Geen paniek!
Ik bel de bank wel even om te vragen of ze wat geld willen bijdrukken.

keestelpro | 18-01-19 | 09:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken