Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SGP'ers vinden regenboogvlag vies

JAMAAR De MOslImS DaN! Ja niks jamaar de moslims dan. SGP'ers zijn domme idioten.

Het initiatief van D66 om een regenboogvlag te hijsen in de raadszaal van Hendrik-Ido-Ambacht is natuurlijk je reinste symboolpolitiek. Pechtold en Koolmees lopen handje in handje over het Binnenhof en honderd meter verder krijgen homo's een betonschaar in hun bek. Maar kom nou, SGP-raadsleden Leo Plat­schorre en Peter Boudewijn die de raadszaal verlaten omdat ze 'geen behoefte hebben om met die vlag op de foto te komen'. Zolang we in Nederland in het openbaar bestuur van die dichtgetikte grefolullen hebben die hun bestaansrecht halen uit het feit dat ze met hun knokelige klauw op een eeuwenoud sprookjesboek lopen en erger nog, vanwege die 'wetmatigheden' besturen en beleid willen maken, komen we helemaal nergens met de sociale acceptatie en emancipatie in dit land. Maar goed, dat wisten we al, en het állerergst zijn nog die in de mainstream geaccepteerde kastgrefo's van het CDA die het supersuffe maar onschuldige initiatief om zo'n regenboogvlaggetje te hijsen niet steunen. Amen.

Ja rot nou effe gauw op

Social

Reaguursels

Inloggen

Zou het soms zo kunnen zijn dat de LGBT community, in het bijzonder de transgenders, percentueel genomen vaker kleurenblind zijn ? De regenboogvlag verandert dan in een soort vijtig tinten grijs vaandel ...

rmstock | 16-01-19 | 23:31

Waarom geen respect en positief discrimineren van een zielige kleine minderheid, die homofilie niet wil promoten aan kleuters ? Oh wacht, van flat-gebouwen afgooien is wel goed.......

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:34

In mijn laatste discussie over homofilie, werd mij te verstaan gegeven, dat homofilie een DNA kwestie is. Uit onderzoek was namelijk gebleken, dat als je fruitvliegen bestraald, er meer mannetjes-fruitvliegen geboren worden, mijn wetenschappelijk geïnspireerde vraag, over de verwantschap tussen homofielen en genetisch gemanipuleerde fruitvliegen volgde geen antwoord. Wel een permaban, dat wel.

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:27 | 1

d=t

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:30

Voor de SGP is dit Goud, ze hebben 2-3% van de bevolking als stemmers en 30% van de bevolking is het met hen hierover eens. Way to go, Kees.

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:17
-weggejorist-
BrokenTipi | 15-01-19 | 19:09 | 1

Oh, positieve discriminatie is ineens not done? Gaan we dan ook ophouden met stembiljetten en campagneposters in het Turks en Arabisch? Oh wacht, positieve discriminatie van dat volk (ik scheef ze voor het gemak even over één kam) is ok want gelijke behandeling van een Turk of Marokkaan is in hun ogen al discriminatie want ze voelen zich beter dan alles en iedereen.

Mike Gaatjeniksaan | 15-01-19 | 19:01

SGP heeft wat tegen LHBGTI, het zij zo. Ik heb er niets tegen, ook niet mee maar gaan we nu elke dag over de LHBGTI'ers hebben? ben er wel een beetje klaar mee.

Vrijheidsstrijder | 15-01-19 | 17:13 | 2

Op zich wel nieuwswaardig dat met in paniek slaan van een vlag en niet op de foto er mee willen. Bedoel ik ga ook niet piepen als ik per ongeluk op de foto sta met ergens een sgp vlag.

Continuum | 15-01-19 | 19:30

@continuum: Hoe komt het nu, dat ik u niet geloof......

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:37

Er zijn gemeenten - Den Bosch b.v. _ die de non-vlag op straat hebben liggen als geverfd exemplaar, zodat je er met je smerige poten overheen kunt lopen. Dat is dan wel weer grappig.

marjen | 15-01-19 | 16:50

In Hendrik Ido Ambacht mag je ook niet zwemmen op zondag en ook de winkels mogen niet open op zondag. Je mag wel 2x naar de kerk op zondag. Pffff Hendrik Ido Ambacht of all places

Teddy-Ruxpin | 15-01-19 | 16:40 | 1

maar wel ---zwem-disco---

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:41

De regenboogvlag is in het 'vrije westen' wat Lenin citeren in de USSR was.

de drijfsijs | 15-01-19 | 16:28 | 1

U heeft hem door. +1

Kop Kaaz | 15-01-19 | 17:06

En daar duikt de paradox van de intolerantie weer op bij Geenstijl.

Ingridmaas | 15-01-19 | 16:27

Sinds wanneer moet men verplicht meedoen aan symboolpolitiek? Notabene ook nog eens als statement tegen een verklaring die je eigen partij onderschrijft? Lijkt mij volstrekt normaal dat de beide heren zich daar niet voor willen lenen. Hadden ze dat wel gedaan, dan zou GS ze ongetwijfeld van hypocrisie hebben beticht.

Beide heren hebben al hun spijt betuigd. Hadden ze helemaal niet hoeven doen want ook als politicus bepalen ze met de nieuwe privacywet zelf wel met wie of wat ze op de foto willen. Zonder dat ze daarover aan wie dan ook rekenschap af moeten leggen.

Sommige lui hier worden al van een paar vrijende mannen onpasselijk, maar schreeuwen vervolgens net zo hard mee in de veroordeling van de SGP vanwege de ondertekening van de Nashville-verklaring. Alsof dat niet hypocriet is.


Angelica | 15-01-19 | 16:07 | 1

Hypocrisie is hier de kern. Maar ik ben er ook heilig van overtuigd, dat je met vrijende mannen niet de oorlog gaat winnen, dat dan weer wel.

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:45

Ik, als domme idioot, erger me ook groen en geel aan de regenboogvlag. Het is wapperen met een non-probleem.

marjen | 15-01-19 | 15:44 | 6

@hustler, ja hetero's krijgen net zo goed een betonschaar in hun bakkes, als ze wat opmerken over het oneigenlijk verwijderen van fiets/brommer kettingen, ja hoor, niets geen discriminatie.

vanhetvarken | 15-01-19 | 19:49

Er worden hier twee los van elkaar staande gebeurtenissen door elkaar gehaald die in geen enkel opzicht iets met elkaar te maken hebben.

Het is vastgesteld dat de mishandeling met de betonschaar een geval van homohaat betrof. Het slachtoffer liep met zijn vriend in Arnhem over straat, zij werden door de daders als homo's herkend en ook uitgescholden voor flikker en homo. Het waren dus geen toevallige en willekeurige slachtoffers van geweld zoals hier wordt gesuggereerd.

Je wordt nergens ter wereld opgehangen, vastgezet of mishandeld enkel en alleen omdat je hetero bent. Dat gebeurt wel omdat je homo bent en toevallig in het verkeerde land woont. Homohaat is goddank niet in ons land geïnstitutionaliseerd, maar dat wil niet zeggen dat homohaat hier afwezig is. Het was net als het antisemitisme bijna verdwenen, maar met het openzetten van de grenzen voor mensen uit landen waar homohaat meer regel dan uitzondering en ook nog eens geïnstitutionaliseerd is, kwam het weer volop terug.

Met het verwelkomen van de één scheppen we dus een probleem voor de ander. Dat probleem onderkennen is voor veel politici lastig, want zij vinden immigratie belangrijker dan de positie van de homogemeenschap. Daarom kijken politici vaak beschaamd weg als er weer eens een geval van extreme homohaat opduikt, waarvan de dader een niet-westers profiel heeft. Daarom duurde het ook zo lang voordat politici de wijdverbreide discriminatie van homo's en christenen in AZC's op de agenda zetten (hetgeen uiteindelijk door de ChristenUnie werd gedaan). En daarom reageert men ook zo buitensporig op de ondertekening van de Nashvilleverklaring. Zo kan men toch weer even de moderne opvattingen over lhtg-rechten etaleren zonder de multiculturele samenleving af te vallen. De meeste mensen die zo los gaan op die Nashvilleverklaring weten trouwens niet eens wat er in staat maar deinen gewoon maar wat met de golven van verontwaardiging mee.

De regenboogvlag vind ik op zich wel mooi en ook het doel waar de vlag voor staat. Maar ik zou me never nooit niet laten lenen voor de selectieve en hypocriete verontwaardiging die de SGP nu ten deel valt. De SGP heeft gedateerde opvattingen over homosexualiteit, maar dat staat de SGP vrij en valt niet onder homohaat.

Angelica | 16-01-19 | 09:05

De kleuren van de vlag die moslims gebruiken staan gelijk aan de kleuren van de 4 ruiters in Openbaringen. Breek daar je brein maar eens over.

BrokenTipi | 16-01-19 | 09:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja jaa, opdat wij nooit vergeten...
... dat christen-reli-gekken ook reli-gekken zijn,
die in NL criminelen worden, zodra ze hun gedachtengoed in de praktijk brengen.
.
(Alleen doen ze dat wat stiekemer tegenwoordig,
dan die andere, wat meer luidruchtige reli-gekken groep)

hotmint | 15-01-19 | 15:42 | 1

Wat lul je nou toch, man. Het voorbeeld van Jezus volgen, is zo ongeveer het morele fundament van elke Europeaan. Of je dat nu wilt of niet. Het voorbeeld van Mohamed volgen.. hele andere uitkomst. Moraalrelativisten zoals jij zouden eens goed in de spiegel moeten kijken. Als je er dan toch voor staat, kijk je jezelf aan en zeg je: ik weet niet alles, er is meer dat ik niet weet dan wel. Wanneer ik generaliseer, hou ik mijn mond. En.. de belangrijkste, breek dat bekrompen breintje daar eens over: moraal is. Punt.

BrokenTipi | 16-01-19 | 09:30

Met hand en tand zal ik de wet verdedigen inzake vrijheid van meningsuiting hoe abject die ook moge zijn.

Nou ja, theoretisch dan, want voor en tegenstanders dienen vredelievend te discussiëren. Ben je het eens of ineens met elkaar, prima. Na afloop gaan we samen bier drinken, desnoods thee.

Nummer 14 speciaal | 15-01-19 | 15:34

Afschaffen van het verbod op discriminatie op basis van uitingen religie en het luidkeels uitdragen van seksuele geaardheid lijkt me een aardige stap inde goede richting.
Niemand hoeft homofilie of wat dan ook goed te keuren, maar andersom is er niets tegen om uitingen van religieuze ideeën af te wijzen.
Onverschilligheid omtrent andermans hersenkronkels zou een verplicht vak op school moeten zijn.

Zorc | 15-01-19 | 15:32

Je MAG nog steeds een EIGEN mening hebben in dit land. En ook mag je op die mening worden aangevallen. Tot zover. Naast het algemeen uitgedragen hekel moeten hebben aan orthodoxe christenen zoals op GeenStijl verwoord, mag ik op mijn beurt een hekel hebben aan moslims, aan LHBTI-zeurlui, en aan politiek correcte kwezels.

Willibald von Klúúúk | 15-01-19 | 15:20

Het stomme is, door Nashville is een pact tussen christelijk en rechts verder weg dan ooit. Toch is dat de enige manier om de pc/euro lemmingen te stoppen.

dr Rechts | 15-01-19 | 15:20 | 1

En hoeveel van vermeende homseksualiteit is gewoon een mode verschijnsel of een manier om aandacht te trekken? Elke homo die ik spreek zijn gewoon helder en begrijpen het nashville standpunt. Het zijn de SJW 's die het opnemen voor een andere groep uit desinteresse voor zichzelf. That's it.

BrokenTipi | 16-01-19 | 09:36
-weggejorist-
loser | 15-01-19 | 15:06

Zou ook niet op die foto gaan. Die symbolische vlag irriteert mij namelijk. De regenboog is gekaapt voor idealistische motieven die op zich niet verwerpelijk zijn maar nadrukkelijk de schoonheid en de speelsheid verstoren.

masahide | 15-01-19 | 15:05

Wil de SGP misschien DENK stemmers overhalen om op de SGP te stemmen in maart?

Jan, Leiden | 15-01-19 | 14:47

'Jamaar de moslims dan?' Nou, heel simpel. SGP'ers zijn niet helemaal goed in de kokosnoot, soit. Maar er zo onevenredig veel aandacht aan besteden is ook bezopen. Het is nogal makkelijk om grefo's -die fysiek geen vlieg kwaad doen- te bekritiseren op een 'verklaring' en vervolgens uit pure doodsangst je bek te houden als er ergens in zandbakkië een heaumeau van de minaret gebonjourd wordt.

His Lordship | 15-01-19 | 14:43

Sinds lange tijd ben ik het weer eens eens met het CDA.

Je weet gewoon dat wanneer je zo'n vlag nodig hebt om 'normaal' gevonden te worden, je niet normaal bent. De regenboogvlag is een contradictio in terminis.

Logisch toch? | 15-01-19 | 14:36 | 3

Prachtig verwoord

Dr.SapperDeFlipFlap | 15-01-19 | 14:41

Precies, als je zo graag de KijkMijEensHomo uithangt ga je maar op de kermis staan.

Breinbrouwsels | 15-01-19 | 15:15

Breinbrouwsels , doen de hxxcx lhgntcq ers ook : in de c anals in Amsterdamië

Ikbenhet6 | 15-01-19 | 16:30

Het is wel heel prettig dat je gewoon helemaal PC los kunt gaan op de SGP, zonder dat je kop eraf wordt gehakt. Ik begrijp trouwens niet waarom de SGP-leden niet gewoon hun overtuiging mogen openbaren, intolerant of niet. Ze leven volgens de wet van de bijbel, niet volgens hun eigen morele kompas. Is kompleet achterlijk, moeten zij weten natuurlijk maar laten we niet doen alsof dat allemaal nieuwe info is.

Eens een reli-grefo blijft een reli-grefo, mooi pak en mooie praatjes of niet.

Beste_Landgenoten | 15-01-19 | 14:36

We slaan door. We willen ruimdenkend zijn, maar veroordelen mensen (SGPers) die minder ruimdenkend zijn. We schreeuwen met vlaggen om tolerantie, maar wij zijn zelf intolerant geworden...

Dr.SapperDeFlipFlap | 15-01-19 | 14:35 | 2

Met andere woorden: laat ook die grefo’s in hun waarde. Pak eerst maar eens de islam aan.

Dr.SapperDeFlipFlap | 15-01-19 | 14:39

""maar wij zijn zelf intolerant geworden...""
@ Dr.SapperDeFlipFlap
zo zie je maar hoe ver we al geintegreerd zijn door de invloed van het intolerante immigrantenvolkje

telelezer | 15-01-19 | 14:40

Persoonlijk vind ik die Nashville-verklaring honderd keer zo erg als driemaal 'minder' roepen in een achteraf zaaltje.

Voor dat laatste wordt Greet aangeklaagd zonder dat het zijn woorden zijn.
Bij het eerste staat naam, toenaam en handtekening van iedere zondaar onder het geschrift, maar ligt er geen voorgedrukte aangifte op het politiebureau.

BraadWorstLul | 15-01-19 | 14:02 | 2

Wilders is tegen de EU dictatuur en tegen de krankjorume massa-immigratie; en dat is stout, dus aangeklaagd om een wissewasje om hem bang te maken en daarmee als voorbeeld om anderen bang te maken die hem durven steunen.
Nashville heeft niks tegen moslims en niks tegen de EU dus die mogen doen wat ze willen
Zo loopt dat nou eenmaal in EU provincietje Nederland

telelezer | 15-01-19 | 14:37

De Nashville verklaring is een kerkelijk document bedoelt voor intern gebruik om als richtsnoer gebruikt te worden Echter in de verkiezingstijd is dit een mooie aanleiding om campagne te voeren.
En in de Nederlandse wet staat niets over zondaar-zijn. Dus je kunt volgens de Nederlandse wet niet vervolgd worden vanwege je zondaren status. Maar verder hebben zij wel volledig gelijk: de Nederlandse overheid hoort neutraal te zijn.

loser | 15-01-19 | 14:48

en.m.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Declaration

Nashville sucks hup phoenix

Itastijl | 15-01-19 | 14:01

Ben niet vaak eens met cda, maar in dit geval, ene zeer terecht statement. Zou de overheid wat vaker moeten doen, afstand nemen van dat polariserende gemekker overal. Die regenboog begint zo langzamerhand me neus uit te komen.

Glennfiddich | 15-01-19 | 13:50 | 1

Van mij mogen ze de driekleur vervangen door die regenboog. Op twee voorwaarden, een we zijn en blijven het enige land met die nieuwe vlag en twee, dat we dan ook stoppen met installeren van een aliberale demofobe technocratie. Ik kom zelfs helpen met het ophangen, als het moet in een slip. Voor vrijheid moet je iets overhebben.

O2Neutraal | 15-01-19 | 14:25

Bij vrijheid van meningsuiting, hoort ook dat mensen niet op een foto hoeven te glimlachen, met een regenboogvlag op de achtergrond. Hand over hand, raken we de laatste liberale vrijheden kwijt in Nederland, aan een aliberale demofobe technocratie met een ongekende honger, naar onze kopjes koffie waarmee die haar 'getrouwen' voorziet van diverse baantjes met een paar kopjes koffie. Die mensen die niet op een foto willen met een flag zijn volkomen irrelevant in het totale krachtenveld.

O2Neutraal | 15-01-19 | 13:50

Hang de regenboogvlag op in alle AZC's.

TRUMP | 15-01-19 | 13:39 | 1

L.O.L.

telelezer | 15-01-19 | 14:42

Helemaal mee eens. Een Nederlandse vlag is het enige symbool wat daar thuis hoort, naast misschien de provinciale en stedelijke wapens/vlaggen.

Shalalieshalala | 15-01-19 | 13:38 | 1

Juist,en geen blauwe met sterretjes bah.

Jee-dee | 15-01-19 | 14:13

Lijkt mij heen probleem dat die geloofssukkels niet op de foto willen met zo'n vlag. Is wel hun eigen keus. Zo'n verklaring ondertekenen is van een andere orde.Wat ze denken in hun eigen kromme gedachtes moeten ze lekker verder zelf weten.Zolang ze andere maar niet tot last zijn. Helaas is dat nu net het dingetje. Dat kunnen ze vaak niet.Lekker zelf geloven achter huisdeur en in geloofshaathut en verder niet in het openbaar dat geloof aan anderen willen opdringen of hun regels. Geloof het is 1 van de grootste pesten op aarde nog steeds. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

tweetybird | 15-01-19 | 13:38

Ik blijft het altijd apart vinden dat mensen welke zichzelf tolerant vinden, zo intolerant kunnen zijn! Tolerantie betekend dat jij culturen, gewoontes, levenswijzes, godsdiensten en opvattingen ANDERS dan de jouw accepteert. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar wel accepteren. Althans dat is zoals vrijheid in de Amerikaanse grondwet is vastgelegd..

Daarom kon Trump ook roepen dat illegale Mexicanen allemaal crimineel zijn zonder strafrechtelijk onderzoek en waarom de Nashville verklaring in de VS voor minder problemen zorgt dan in Nederland..

TuurlijkNiet | 15-01-19 | 13:30 | 1

Maar de overheid hoort toch neutraal te zijn ?! Dus volgens hun eigen regels geen discriminatie of positieve discriminatie toe te passen. Toch ?!

loser | 15-01-19 | 14:34

Het zou niet nodig moeten zijn, die vlag. En dat hypocriete "progressieve" gedweept met de LHGTB-community enerzijds en het massaal importeren van mensen die homofilie haten en homo's het liefst de nek om willen draaien anderzijds is natuurlijk te zot voor woorden. Het is of het een, of het ander, je kan niet de appeltaart maken zonder in de appeltjes te snijden.

Graaisnaaiert | 15-01-19 | 13:29

''Christen zijn is niet erg sgp,er zijn daarin tegen wel (het zijn net moslims) elk extremisme in geloof is een no go. de extremistische bijv moslims plegen aanslagen ook de extremistische joden doen dat. Het is gewoon dat er nog niet is opgeroepen tot moord op het moment dat dat gebeurt zullen de zwarte kousen de wapens oppakken. En dan niet tegen de gelovige moslims maar samen tegen de zondaars begrijp dat wel. Zij werken heel nauw samen met de moslims''

peetjoh | 15-01-19 | 13:05

Werkt erg goed die indoctrinatie door de media incluis GS. Maar niet bij mij.. ik ga uit protest SGP stemmen denk ik (sorry Thierry)

ja-nee-misschien | 15-01-19 | 13:19 | 1

Haters gonna hate

Fantabulosa | 15-01-19 | 13:40

Wat fijn!! Geenstijl is ook een baken van homopromo net als 95% van de (linkse)(staats)media die het volk indoctrineert.

ja-nee-misschien | 15-01-19 | 13:16 | 2

Culturen waren allemaal op hun hoogtepunt toen mannen elkaar gewoon in de kont mochten bonken.

KutFilosoof | 15-01-19 | 13:30

oh sorry ik wist niet dat de SGP 76 zetels had en een verbod had ingesteld op kontbonken... mijn excuses

ps. inhoudelijk is er nog heel wat in te brengen op jouw bewering die nl. lachwekkend is maar mn lunchpauze zit erop...

ja-nee-misschien | 15-01-19 | 13:33

je suis sgp

de drijfsijs | 15-01-19 | 13:15

Goh, ben ik het toch nog eens een keer in mijn leven met het CDA (van H-I-Ambacht) eens.

mozaard | 15-01-19 | 13:06

In Australie hing die regenboogvlag ook bij het gemeentehuis in Sydney en in Melbourne. Waarom? Verdienen die mensen meer erkenning dan ik? Ik vind het prima hoor, als Amsterdam zo'n vlag ophangt tijdens dat roze weekje eens in het jaar. Maar het hele jaar? Hoezo dan? Om te laten zien dat we zo politiek correct zijn? Ik heb geleerd om andere mensen niet in elkaar te beuken. Ongeacht of ze van hetzelfde geslacht houden, geen geslacht hebben, of geiten slachten op bepaalde dagen van het jaar.

BLR | 15-01-19 | 13:06

Ga toch weg met die regenboogvlag. De overheid vertegenwoordigd iedereen en moet dus neutraal blijven.

BozePaarseMan | 15-01-19 | 12:57

Ik vind het bijzonder jammer hoe geenstijl de SGP hier weg zet als een stelletje idioten. Waarom moet iemand persé met een regenboogvlag op de foto? Er is in Nederland vrijheid van meningsuiting, maar het lijkt wel of dat in dit onderwerp inhoud dat je homoseksuelen alleen maar een veer in hun kont mag steken(waar in de letterlijke zin de meeste van deze groep waarschijnlijk nog erg van zal genieten ook). In de bijbel is homoseksualiteit nu eenmaal niet geaccepteerd. Ik vind juist dat de SGP altijd eerlijk is in deze boodschap, en deze ook met respect voor de lhbt'ers brengt. De SGP laat lhbt'ers hun leven leiden in Nederland gewoon leiden en zet niet aan tot geweld jegens lhbt'ers. Laten wij de SGP'ers ook gewoon hun leven laten leiden. Criminaliseer het niet om Christen te zijn!

reaguurselplaatser | 15-01-19 | 12:52 | 6

@peetjoh | 15-01-19 | 13:05
En u schat u zelf niet in als een extremist, al is het maar in gedachte?

Tjemig | 15-01-19 | 13:50

@ rukvogel | 15-01-19 | 13:33
Prima exegese maar ik vraag mij af of de gemiddelde reaguurder nog voldoende bijbelkennis heeft om jou standpunt te begrijpen. En denk gelijk aan paarlen en knor knor beesten.

loser | 15-01-19 | 14:38

Loser : paarlen en knor knor beesten ?!
De rukvogel schrijft naar mijn idee een begrijpelijke text mét verwijzingen naar de bijbel . Hoogtepunt van de beschaving of begin van de val ?

Ikbenhet6 | 15-01-19 | 16:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Zullen we de belastingvrijstelling voor kerken dan maar ook afschaffen?
Een ieder is immers gelijk voor de wet.
En christelijke scholen ook: geen gesegregeerd onderwijs meer.
Scholen platgooien en woningbouw er voor in de plaats.
PS: ik maak geen grapjes.

Analia von Solmsch | 15-01-19 | 12:40 | 2

Een kerk betaalt gewoon belasting. Je bedoelt zeker dat de degene die een gift geeft aan de kerk ( of politieke partij, of NGO, of wat voor ANBI-instelling dan ook) geen aftrekpost meer mag hanteren op de IB?

rectormagnificus | 15-01-19 | 13:32

Goh, verrassend.. "Het liefst zouden de agressieve materialistisch humanisten de christenen op dit terrein de mond snoeren. Tot voor kort kon dat niet omdat de vrijheid van meningsuiting, van godsdienst en van onderwijs in de grondwet zijn vastgelegd. (De artikelen 7, 6 en 23)

Maar daar hebben de materialistisch humanisten iets op gevonden. In de grondwet staat ook een artikel over gelijke behandeling (artikel 1). Ze hebben het voor elkaar kregen dat bij een botsing van grondrechten, artikel 1 het hoogste gewicht heeft (23). Dit artikel wordt verheven boven alle andere grondrechten, zoals de grondrechten van vrije meningsuiting en de vrijheid van onderwijs.

Daarom mag een christelijke school een leerkracht die praktiserend homoseksueel is en die bij hen solliciteert, niet op grond van zijn homoseksuele levenswijze afwijzen en is het bijna onmogelijk geworden dat een christelijke school een leerkracht die overgaat tot een homoseksuele levenswijze nog kan ontslaan. Want dat is, volgens het materialistisch humanisme, discriminatie en in strijd met artikel 1. En in dat geval beperkt het grondrecht van gelijke behandeling het recht op vrijheid van onderwijs. Het beperkt het recht van christelijke scholen om uitsluitend leerkrachten die achter de grondslag van de school staan, aan te nemen of te handhaven.

Op een christelijke school wordt de christelijke moraal onderwezen. Maar onder dwang van de overheid wordt een school gedwongen om praktiserende homoseksuelen als leerkracht te accepteren en te handhaven. De overheid dwingt daarmee christelijke scholen om leraren te handhaven die door hun levenspraktijk tonen dat ze de christelijke moraal en het gezag van de Bijbel verwerpen. De situatie is zeer ernstig. De overheid dwingt christelijke scholen om een levenspraktijk te tolereren waarvan God zegt dat die zondig is. Een zonde die speciaal het kenmerk is van een maatschappij die God verwerpt.

Zo wordt de in de grondwet opgenomen vrijheid om je kinderen op school te onderwijzen en op te voeden vanuit de eigen wereldbeschouwing afgenomen. In feite is de vrijheid van onderwijs daarmee principieel opgeheven.

Maar dat is nog maar het begin. Ook de vrijheid van meningsuiting staat onder druk. Als je openlijk in het publieke domein zegt dat homoseksualiteit een ernstige zonde is en een gruwel is in Gods ogen, dan loop je het gevaar dat je aangeklaagd wordt voor het uiten van “hate speach” (24).

rukvogel | 15-01-19 | 13:40

Welke vlag hebben heteroseksuele mensen?

Waar maken ze zich druk om.

Mag ik een vlag voor de werkende mensen en een vlag voor die willen werken maar niet kunnen of mogen. Geen vlag die wel kunnen maar niet willen werken. Zij moeten maar (plastic)afval gaan opruimen.

edo2018 | 15-01-19 | 12:39

Wat een geneuzel, van alle kanten. Ben nog nooit een grefo tegengekomen die in een groepje flikkers klapt. Over het ware probleem heeft GS het liever ook niet. Namelijk dat de homo emancipatie in het dagelijks leven een stuk lastiger is geworden door de import van honderdduizenden moslims. Dat sommige homojuwelen zich niet geaccepteerd voelen in een door en door Christelijk instituut als het kerkelijk huwelijk is niet relevant. Ik ga ook niet in mijn Feyenoordshirt werken bij Ajax. Geen behoefte aan ook.

LJBrinkhorst | 15-01-19 | 12:37

Laat mensen die daar behoefte aan hebben een mooie Button opspelden voor alles wat ze een warm hart toedragen ! Kan in iedere kerk of buurt ook onder het rever . Lekker opstandig .

Enne die vlaggen op die slagroomtorentjes van de moskeeën die houden zeker niet ? Nog niet gezien namelijk.

Ikbenhet6 | 15-01-19 | 12:36

Vlagvertoon is enkel een goedkope demonstratie van die overbodige 66-club. Dat hoort niet in een raadszaal en het siert de SGP-ers dat ze als enige het lef hebben om daar gewoon niet aan mee te doen.

Schmalz | 15-01-19 | 12:35

CDA heeft hierin helemaal gelijk. Ik wil niet dat 'mijn' overheid stelling neemt in dit soort culturele (en halfpolitieke) issues.
Op het gemeentehuis hingen destijds ook geen 'Je suis Charlie' pamfletten.

Paulus de Bk | 15-01-19 | 12:31

Groot gelijk van die SGP'ers. Het verkleuteren van de samenleving met die kinderachtige kleurenvlag, domme symboolpolitiek. Zo'n vlag helpt niemand en het zegt totaal niets. Het wapperende vod van de emotiepolitiek. Groot gelijk dat die SGP'ers niet willen meedoen aan die onzin

Van Urk | 15-01-19 | 12:28 | 3

hear, hear.

Graaier | 15-01-19 | 12:30

Mijn stem krijgen ze !

Ikbenhet6 | 15-01-19 | 12:37

100% eens!

ja-nee-misschien | 15-01-19 | 13:29

Laat ik beginnen te stellen ,dat het mij niks uitmaakt of je homo,lebienne of transgender bent.
Maar het is wel een zeer kleine minderheid op basis van 17 miljoen Nederlanders.
Wat ik vreemd vind is dat deze mensen altijd zo erg veel om aandacht vragen.
Laten we eens elkaar respecteren en accepteren.
De SGP heeft als politieke partij een stelling uit een boek dat 2000 jaar geleden geschreven is, een groot gedeelte van onze beschaving heeft geregeld en er wonen al eeuwen mensen in Nederland die het christelijk- en katholieke geloof hebben beleden of dit nog doen. Niks nieuws dus en ook niet actueel.
Er wordt ook nergens gesteld dat homo's etc niet in de kerk mogen komen, terwijl het geloof Islam homo's van gebouwen afgooit. De stelling van de SGP is niks nieuws, daarom verbaas ik mij over al die schreeuwers die in dit rustige Nederland er zo'n kabaal daar over maken. Het was er altijd al !
We barsten in deze tijden van de diversiteits clubjes, linkse fascististen , krakers,
anti Nederlandse cultuur vorsers ( Zwarte piet b.v.) nu weer die overdreven vlaggen kwestie.
Het wordt tijd dat we weer eens normaal gaan doen.

outdoor | 15-01-19 | 12:19 | 2

En werken voor onze centen of is gaat dat aan een steeds groter gedeelte van de bevolking niet (meer) op.

Slough | 15-01-19 | 12:32

mbt werken.. ik weet wel dat ongeveer alle SGP stemmers keihard werken en alleen in nood gebruik maken van uitkeringen. En door dit gedram van de media incluis GS hebben ze mijn, hardwerkende belastingbetaler, stem ook

ja-nee-misschien | 15-01-19 | 13:31

Art. 1 grondwet of niet is voor de religekken dus "niet" . Zij geloven dus is hun geloof verheven boven de grondwet die zij moeten dienen.
Mensenhanden hebben de bijbel geschreven en hun eigen geest geeft die verhalenbundel macht. Ondanks dat het een verzonnen verhaal is. Helaas is blijven de religekken art 1 vertrappen.

Breakdance | 15-01-19 | 12:19 | 2

Breakdance, Artikel 1 gaat over gelijkheid voor een ieder voor de wet. Het betekent niet dat ideeën en moraal voor ieder hetzelfde moet zijn, dat is wel het ideaal in de meeste dictaturen,

Mijn klomp breekt | 15-01-19 | 12:23

Hier wordt gesteld dat de overheid zich aan haar eigen grondregels moet houden. De enige vlag die de overheid moet hijsen, is de nationale driekleur. Verder hoort de oveheid neutraal te zijn. Zij hebben een goed punt.

loser | 15-01-19 | 14:43

Waarom moet er in vredesnaam een regenboogvlag in een raadszaal gehezen worden? Leg dat maar eens uit. CDA en SGP hebben gewoon gelijk.

deoudererijperevrouw | 15-01-19 | 12:15

Laat de Flipo's (flikkers en potten) lekker met hun vlag zwaaien buiten de raadszalen van NL. Zij zijn geen politieke partij en de gemeenten zijn neutrale overheidsinstellingen die ook geen eigen politieke mening mogen hebben. Moeten neutraal blijven en de wil van de gekozen bestuurders uitvoeren ( Yes Minister) De LGBTHVFR (ben vast iemand vergeten) gemeenschap wappert maar mer haar vlag op straat. Geheel eens met CDA en SGP.

Eendragtmaaktmagt | 15-01-19 | 12:12

Niet zo slim van die SGP-ers. Nu beken je kleur. Veel meerzeggender is om zelf met identiek kleurend gevlag te komen en daarbij te vertellen dat het hemelteken van de regenboog na de zondvloed zo na aan het hart gaat. Dus dwars ertegenin je eigen lezing hoog, hemelhoog houden. Kom op, SGP, omarm die regenboog! Dan houdt het eeuwige gemiezer (die de hele aarde bedekt) vanzelf op.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-01-19 | 12:09 | 1

SGP is een van de weinige partijen die altijd de waan van de dag controleerde aan de hand van de grondwet of Nederlandse wet. Zij hebben prima wetskennis. Je kunt niet eens zijn met hun geloofsovertuiging maar zij weten prima hoe de rechtstaat werkt. En zij hebben een goed punt: de overheid hoort volgens artikel 1 neutraal te zijn.

loser | 15-01-19 | 14:52
-weggejorist-
Neighborhood_Bully | 15-01-19 | 12:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Tering Jantje, ik heb het vaker gezegd en ben genoodzaakt het nu weer te zeggen...... Alle, ik herhaal, echt alle gelovigen zijn achterlijk. Bij dezen. Geen dank.

PijlVader | 15-01-19 | 12:02 | 2

Vlak uzelf niet uit...

IWAB | 15-01-19 | 12:44

Ik geloof in de oneindigheid van het helal
Ik geloof dat CO2 geen broeikasgas is
Ik geloof dat de energietransitie niet gaat lukken
En zo geloof ik nog veel meer, achterlijk hè?

Tjemig | 15-01-19 | 14:00

CDA (en SGP) hebben in deze 100% gelijk: overheid moet neutraal zijn. Politieke partijen mogen roepen en met vlaggen zwaaien wat ze willen (maar worden er tegenwoordig voor aangeklaagd als het niet welgevallig is) - de overheid moet zich niet bemoeien met het publiek debat en zeker niet 'een statement' willen maken - en dat heeft niets met geloof of homo's te maken. Je zit er stevig naast dit keer, Mosterd.

bleached | 15-01-19 | 12:02 | 1

Inderdaar bleached: die regenboogvlag is niet de vlag van Nederland maar van de genderneutrale LGBT club die geen tegenspraak duldt. De overheid heeft geen voor-of afkeur maar voert uitsluitend de wetten uit. Net als de DDR'66 justitie dat doet....

Eendragtmaaktmagt | 15-01-19 | 12:06

Niet uw échte mening over LMFAO geven... De LMFAO-lobby kijkt met u mee.

Muskatnuss!!! | 15-01-19 | 11:57

- verplicht positieve mening over LGBTQWERTY+= opleggen. Waarbij een politiek centristische democratische opvatting (iedereen mag zijn eigen mening hebben zolang je die van een ander maar respecteert) blijkbaar onvoldoende is.
- ongevraagd eisen dat je met die mening/vlag op de foto moet, ongeacht of je het daar mee eens bent.
- dit artikel probeert schaamte op te leggen aan degenen die hier niet in mee willen gaan.

Ik vind dat er heel veel dwang in dit verhaal zit. Dit neigt naar extreem links totalitarisme.

petersteenkamp | 15-01-19 | 11:54

Die vlag staat inmiddels symbool voor drammen, aanstellen, slachtofferschap en subsidie-slurpen. Van mij mogen jullie 'm ook in je hol steken.

Wedstrijdkrokodil | 15-01-19 | 11:50 | 1

Ben bang dat ze dat nog lekker vinden ook. Maar compleet mee eens

Behangdelul | 15-01-19 | 12:02

Vermoed trouwens dat het refo bashen van GS alleen maar dient om straks een excuus te hebben om weer helemaal full retard te gaan op moslims. Heb het ook niet op islam, daar niet van, maar hoe veel last hebben de qwertys nou eigenlijk werkelijk van een handjevol refos dat zich al decennia keurig aan de wet houdt?

geenspam | 15-01-19 | 11:50

Was er maar een manier het geloof uit de politiek te houden.

Hallalieheliaal | 15-01-19 | 11:43 | 3

was er maar een manier om links uit de politiek te houden

CaseIf | 15-01-19 | 11:49

Er zijn wel landen waar ze dat gedaan hebben of doen hoor. Het staat u vrij te emigreren, maar ik raad u die landen toch niet aan.

bleached | 15-01-19 | 12:04

Inderdaad Bleached, er waren in de geschiedenis zat autoritaire despoten die de linkse medemens monddood maakten. Pinochet, Franco, Mussolini, Khomeini, Marcos... Was allemaal niet zo prettig.

Narendra | 15-01-19 | 12:42

Als die LGBTHKFIQSTU gemeenschap nu eens lekker onderbroeken en stringetjes van die vlag punniken en gewoon een Nederlandse vlag gaan voeren? Ben je van al het geouwehoer af. Geen exclusiviteit, geen onzin discussies. En nee, je bent geen nazi als je trots bent op de Nederlandse vlag (toch?).

Nalek | 15-01-19 | 11:41 | 1

Uzelf continu afzonderen in eigen setting, maar wel drammen op inclusiviteit...

Wat wilt u nu toch LHBTVQWERTY gemeenschap?

-Kuch- aandacht -kuch-

Canis.bonus.es | 15-01-19 | 11:53

Ik ben het oneens met hun middeleeuwse opvattingen, maar ik snap best dat deze lui geen zin hebben in dit soort vertoon in de raadszaal en dat ze zich niet gedwongen in een setting willen laten fotograferen. Elke week een nieuwe vlag?

Lafayette | 15-01-19 | 11:40

In deze eens met CDA en niet met Geenstijl. Positieve discriminatie is ook discriminatie en we moeten af van die identity politics dus doe niet mee.

marlinn | 15-01-19 | 11:39

Het moet eens afgelopen zijn met het bevoordelen van deze groep die slecht is voor de maatschappij, wie zou er toch belang hebben bij het vernietigen van de sociale cohesie fundamenten. Precies de land en volks loze liberale elite globalisten.

eikenloof | 15-01-19 | 11:37

Zojuist mijn vingers in het stopcontact gestoken.
Bleek ik ook andersgeaard te zijn.

Bertorelli | 15-01-19 | 11:35 | 2

Was het wel groene stroom?

Schoorsteenveger | 15-01-19 | 11:38

Of werd het een bruine stroom ?

Castor12 | 15-01-19 | 11:45

Een regenboogvlag hijsen, het is nog altijd een stuk minder agressief dan 95 stellingen vastnagelen op de deur van de slotkapel te Wittenberg.

Schoorsteenveger | 15-01-19 | 11:35 | 2

Behalve dan dat dit het instituut is met het geweldsmonopolie.

bleached | 15-01-19 | 12:06

Was destijds de gewoonte om een kerkelijke discussie te beginnen.

loser | 15-01-19 | 14:56

Wat een focus word er plots gelegd op die drieënhalve grefo kip die hier nog rondlopen en hun bekrompen standpunten. Die kunnen we zelf ook invullen maar ze zijn inmiddels gemarginaliseerd, zie het als de laatste stuiptrekkingen van een dood paard. Een veel groter en wel hard groeiend probleem van de zelfde soort maar dan extremer en gevaarlijker daar word dan weer angstig van weg gekeken .
Lafaards !

Castor12 | 15-01-19 | 11:35 | 4

Het is natuurlijk veel veiliger om tegen een dood paard te trappen dan tegen een steeds groter groeiende olifant

Middensteun | 15-01-19 | 11:40

Precies , en wat hebben we gelachen om die paar idioten hier en hoe schrokken ze er van , hele manifest weg en met het wit om de neus bibberend beweren dat anderen zogenaamd hun namen hadden ingevuld . Om daar nou een vlag voor op te hangen is misschien een tikkie overdreven .

Castor12 | 15-01-19 | 11:42

Middensteun | 15-01-19 | 11:40 |
Het paard is niet dood. Die lui zitten in de Kamer en hebben politieke macht. En als je ze niet durft aan te pakken, dan kun je het vergeten dat je de Islam aan durft te pakken.

Schoorsteenveger | 15-01-19 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

De SGP zou het principe van taqiya (ofzo) moeten overnemen, zou ze goed uitkomen.

Upendo | 15-01-19 | 11:34

Binnenkort maken de mossels bezwaar tegen de vlag dan wordt deze met spoed verwijderd.

Yalimba | 15-01-19 | 11:33 | 1

Haha, spijker op de kop!

Francisca | 15-01-19 | 11:43

Dat LGBTQHILUL+ gebeuren moet zich niet zo aanstellen. Paar Religekkies die een blaadje ondertekenen en ineens moet heel Nederland de regenboogvlag hijsen om ze te steunen. Geef het CDA gelijk in deze.

zuugerd | 15-01-19 | 11:32

Doe die sgp'ers een regenboogje dun door het broekje. Waar maken die lui zich in godesnaam toch zo druk om? Hoe wordt je nou minder gristelijk van mensen die er andere voorkeuren op na houden dan jezelf?

Heb uw naaste lief als u zelf staat er toch heel letterlijk in de bijbel. En niet Haat uw medemens net als u zelf.

Hetkanverkeren | 15-01-19 | 11:31 | 4

bleached | 15-01-19 | 12:08 Niet dat dat onbegrip niet mijn persoonlijke voldoening niet in de weg staat: dat is wel zo prettig. Wel leven en wel laten leven: om iets anders gaat het wat mij betreft niet.

Hetkanverkeren | 15-01-19 | 12:38

Ik denk dat ik u begrijp, maar drie keer 'niet' plus 'on'(begrip) in een zin trek ik slecht.

bleached | 15-01-19 | 12:44

bleached | 15-01-19 | 12:44 | Welkom bij de club!

Hetkanverkeren | 15-01-19 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind zo'n vlag ook niet thuishoren in een raadszaal (omdat zo'n plek niet bedoeld is voor dergelijke statements, het gaat me niet om de vlag an sich). Maar om daar als SGP dan zo'n ophef over te maken is dan ook wel weer uitermate veelzeggend.

Lewis | 15-01-19 | 11:30 | 1

Alle vormen van ideologische indoctrinatie uit openbare gebouwen.

kaasfondue | 15-01-19 | 11:33

Lees ik dat goed?
"Positieve discriminatie, hoe positief bedoeld ook, zet mensen ook apart." zegt het CDA in Hendrik-Ido-Ambacht. Nou, dat heb ik nog niet uit de mond van Buma horen komen.

Schoorsteenveger | 15-01-19 | 11:25 | 2

Geen speld tussen te krijgen.

kaasfondue | 15-01-19 | 11:33

Zelden een politieke partij zoiets realistisch horen zeggen.

Dutchbeaurouge | 15-01-19 | 11:35

Al dat gelul van geloofspartijen in de politiek,
was er niet een dingetje met geloof en staat gescheiden ofzo.

Halul gebakken | 15-01-19 | 11:25 | 1

Die vlag (als reactie op) lijkt er dan toch sterk op dat de staat zich met het geloof bemoeit, niet?

bleached | 15-01-19 | 12:10

Uiteindelijk vertegenwoordigt de LGBTQP vereniging niemand behalve henzelf, homo's, transgenders etc, hebben weinig gemeen en het is niet alsof zij elke maand een vragenlijst krijgen over wat zij wel of niet vinden, het is allemaal lulkoek.

Papierversnipperaar | 15-01-19 | 11:24 | 3

In het klassieke Marxisme was de Arbeider de kern van de "revolutionaire klasse" die opgehitst moest worden tegen de bestaande machtsstructuren om deze te vernietigen, waarna de Marxisten in de nasleep van die vernietiging de macht konden grijpen. Aldus is de Soviet Unie geboren. Merk op dat onder het Soviet communisme de Arbeider nog harder onderdrukt werd dan onder het vermaledijde "kapitalisme". Dus een revolutionaire klasse is een stuk gereedschap dat na de "revolutie" afgedankt wordt. Omdat Westerse arbeiders niet te porren bleken voor communisme, is er een Marxistische denktank opgericht, genaamd de Frankfurt School, die het Marxisme een nieuwe koers moesten geven. De nieuwe "revolutionaire klasse" is een "alliantie van onderdrukte en misdeelde minderheden" (inclusief vrouwen, hoewel die geen minderheid zijn) die opgehitst worden tegen de nieuwe boeman: de blanke heteroseksuele man. Dat dit tot rare combinaties leidt, met name een bondgenootschap tussen homo's en moslims, mag duidelijk zijn. Toen Wilders ging demonstreren tegen de vrouwonvriendelijkheid in de islam, waren er "feministes" die brulden "Wilders racist geen feminist"). En die waren zich blijkbaar volstrekt niet bewust dat als ze opgegroeid zouden zijn in de thuislanden van hun moslimtroetels, dat die moslimtroetels waarschijnlijk bij de feministes hun clitoris afgesneden zouden hebben (valt dit ook onder "micro-aggressies?).

petersteenkamp | 15-01-19 | 12:10

petersteenkamp
Mooi geplempt, ik heb ook gelezen over de Frankfurt school, vrij bizarre club en in en in slecht.

Papierversnipperaar | 15-01-19 | 12:18

Papierversnipperaar: vanwege commentaar als het uwe/jouwe lees ik graag de gebakken tegels op GeenStijl." Elke maand een vragen lijst krijgen" ha ha ha! Geweldig.

Eendragtmaaktmagt | 15-01-19 | 12:21

Dag geenstijl! Ik was aan het overwegen om lid te worden maar dat kunnen jullie nu op je buik schrijven. Lijkt wel een D666 bolwerk geworden hier.

Mochten het moslims zijn dan was er in de raad van Hendrik-Ido-Ambacht helemaal niemand komen binnenwandelen met een regenboog vlag.

Stephen K. | 15-01-19 | 11:24 | 2

Dat is nou precies het probleem !

Castor12 | 15-01-19 | 11:38

Zolang er een honingsmaak c.q. -geur hangt, correct.

Hallalieheliaal | 15-01-19 | 11:41

Blaat!

obimikkel | 15-01-19 | 11:23

homosexualiteit is ruim 1000 jaar verboden/verdacht geweest maar toch wordt er van refos verwacht dat ze in de minder dan 20 jaar sinds de invoering van homohuwelijk hun volledige denkwijze omgooien (het gaat niet eens om de wet, want die accepteren ze gewoon) op straffe van een full retard inquisitie van een totalitaire liberale kerk. Niet heel realistisch of menselijk allemaal.

geenspam | 15-01-19 | 11:23

Links krijgt hier een ODOL van, moslims zijn wel lief, kijk maar naar die witte christenen. Da's pas erg ! En de omvolking continues....

Acidbrain | 15-01-19 | 11:20

En de Moslims dan? Nou zeker de Moslims want die zijn veel radicaler en gezien hun aantal maatschappelijk relevant en vooral op wereldschaal. Die grefo’s zeggen wat ze altijd al zeiden, die komen voor een mening uit die iedereen allang kent. Een gemeentehuis hoort neutraal te zijn en geen ideologische symbolen ten toon te spreiden. Ik krijg wel door dat GS erg correct aan het worden is.

Mijn klomp breekt | 15-01-19 | 11:20 | 2

Moslims zijn slimmer. Die vinden het, verspreiden het, maar zullen het alleen in 'geisoleerde incidenten' uitten. Dat het een massaal probleem onder moslimjeugd is dat homo's getikt worden, of bedreigd of erger, dat zullen ze nooit in een verklaring zetten ondertekend door Graaf Dracula en z'n legertje imams. Ze zijn wel achterlijk, maar niet gek.

BBRDWR | 15-01-19 | 11:24

Het viel mij op dat in de MSM best gematigd gereageerd werd op de Nashville verklaring. De berichten die ik hoorde waren niet uitermate pro LHBGT.
Je zou dan ook bijna kunnen dzeggen dat nadat GS ontkoppelt van de MSM de MSM verrechtst en GS verlinkst.
Zouden het dan de clubjes zijn die zich aan de MSM verbonden hadden die de MSM zo links maakte?
Overigens plaatste GS wel het filmpje van Hans Teeuwen waarin hij een geweldige duiding gaf van de kramp waar de LHBGT community in schoot bij het horen van de Nashville verklaring.

Johanvb | 15-01-19 | 11:29

Ik vind het terecht hoor. Het gaat puur om het afwijzen van de Nashville verklaring. Nou, dat is gebeurt. We hoeven de homootjes echt geen 1000x te vertellen dat D66, CDA etc ze prima in orde vinden. Die vlag gaat SGPertes niet veranderen. Er zit een clubje 'ubertolerantiers' elkaar te vertellen hoe tolerant ze zijn, terwijl ze, als ze daar behoefte aan hebben, eigenlijk onze islamitische en grefo mensen moeten vertellen wat ze vinden. Net als dat zij mogen vinden wat ze willne, gebaseerd op welk sprookjesboek dan ook. De grens ligt bij geweld en echte discriminatie. Je discrimineert niet omdat je vindt dat ze niet mogen trouwen. Je discrimineert op het moment dat je ze rechten ontzegt. Dat is echt een nuanceverschil. En als de homootjes dachten dat ze in Staphorst supertolerant zijn, dan zijn ze gewoon extreem naief... Lekker bij gelijkgestemden blijven, in een bootje dansen en elkaar in de poepert doen. Niks mis mee.

BBRDWR | 15-01-19 | 11:20

In Zaandam, waar een Gaybrapad is aangelegd, maar waar verkeersregelaars ingezet moesten worden om de domme Zaankanters erop te wijzen dat het niet de bedoeling was om overstekende potten en poten omver te rijden www.deorkaan.nl/beatrixbrug-poller-lo...
werd door kopers van kavels in de aan te leggen Hobostraat (in de Zaanse muziekwijk) op initiatief van een gemeente-ambtenaar en aspirant koper een petitie ingediend om deze naam te wijzigen omdat die naam te veel zou lijken op Homostraat en daar zou je als bewoner om uitgelachen worden. Gelukkig was daar gemeente-secretaris Cis Apeldoorn die voorkwam dat deze straatnaam zou worden getransformeerd naar Piccolostraat. www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-...

Voor wie denkt dat dit grappig bedoeld nieuws uit De Speld is, hier nog een
bewijs link
www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/438...
en hier een muziekfilmpje uit betere tijden van een Zaanse band die grappen maakte over homo's als zijnde parodie op de toen populaire nichtenrock, waar toen nog om gelachen mocht worden.
www.youtube.com/watch?v=PyVnVFca_9c

Arnold Layne | 15-01-19 | 11:19 | 1

Maar als een van die potten panne krijgt, is het een pot met panne.

Gemsenherder | 15-01-19 | 11:21

Schrap vrijheid van godsdienst ook maar uit de grondwet dan, zet ze zo apart van mensen die wel normaal nadenken en die daar geen rechten uit kunnen ontlenen.

menage | 15-01-19 | 11:19

Hahaha, altijd weer die reclame voor de SGP van GS die als een boemerang terugkomt op de idioot die het stukje schrijft... "I love it when a plan comes together"...

IWAB | 15-01-19 | 11:19

Hahaha @Mosterd, ben je nu ook een beetje aandachtsgeil aan het worden?

Repliek_in_stijl | 15-01-19 | 11:13

Deze tot op het bot uitgekauwde discussie is enkel afleiding van het echte probleem die niet benoemt mag worden.......... en zoals Pim al zei: Het probleem blijft!

Fatwabuster | 15-01-19 | 11:12

Kijk, je moet maar denken dat andersdoenden bij de SGP altijd nog aan kunnen kloppen met een beroep op naastenliefde.

Bij de mohammedanen zou dat aankloppen bij de broederliefde zijn, waarbij de ene broer de andere van het de minaret flikkert, uit liefde zullen we maar zeggen.....

Mazoeza | 15-01-19 | 11:12

neuken en laten neuken.

Naall | 15-01-19 | 11:10

Ik stoor me niet aan wat de SGP ergens van vindt. Ze zijn niet geweldig, ze drammen niet. Wat veel enger en venijniger is, is dat iedereen hetzelfde moet vinden.

Vod Kanockers | 15-01-19 | 11:10 | 1

"ze drammen niet"

U zult niet...

menage | 15-01-19 | 11:20

CDA heeft gelijk in deze, geen symbolen van welk geloof dan ook bij de overheid. En ja, ook dat hele lgbthvlats gedoe is een religie geworden. Neuk wie je wil maar val mij er niet mee lastig, vooral niet als ik m'n rijbewijs kom halen, dat kudt kopvodje is al erg genoeg.

elfenstein | 15-01-19 | 11:09 | 3

Dit en ik moest nieuwe foto's want ben brildragend en dat is gezichtsbedekkend of zoiets zei het kopvodje, baas erbij en ja hoor ik moest nieuwe foto's en ik vroeg nog, hoe dan met een hoofddoek?
Dat mag meneer want dat is geloof.
Geen grap dit en zit me al jaren dwars, maar ik moest toch nieuwe foto's, ja gaat me nog door merg en been, die glimlach daarna.

Theo-Pim-Riv | 15-01-19 | 11:21

En daarom ben ik dus pastafarian geworden. Zolang ik niet met een vergiet op bij een hoofddoekje m'n rijbewijs kan halen is er sprake van 100% institutionele discriminatie binnen de overheid. Het is alles of niets, en ik wil graag niets. Geen hoofddoekjes, geen vergieten, geen ray-bans, gewoon met je bek op de foto zoals je ter wereld gekomen bent. Klaar.

elfenstein | 15-01-19 | 12:02

Maar ja, er zijn ook reaguurders die vrouwen het kiesrecht willen ontnemen. Take it away, Aletta Jacobs.

MickeyGouda | 15-01-19 | 11:09 | 2

Niet alle Mickey, alleen mijn schoonmoeder...

Wijze uit het Oosten | 15-01-19 | 11:27

@Wijze uit het Oosten

U heeft daar ongetwijfeld sterke argumenten voor. Ik heb ook een schoonmoeder.;)

MickeyGouda | 15-01-19 | 11:36

Politieke vorm van clickbait. Een regenboogvlag hijsen in Hendrik Ido Ambacht geeft dezelfde reactie als een kruisgang in een moskee. Quelle surprise!

postmodernismisdead | 15-01-19 | 11:08

Ik kan mij trouwens prima voorstellen dat de SGP'ers geloven dat we in het einde der tijden leven volgens hun boek ende bijbel. We leven in inderdaad in het einde van de Westerse cultuur en beschaving en gaan weer de Middeleeuwen in. Het west Romeinse Rijk zal vallen, het Oost Romeinse Rijk zal het volhouden. Leve Tsaar-ceasar Poetin.

Zatkniss | 15-01-19 | 11:08

Hoi Mosterd, er is helemaal niets onschuldigs aan deze vlag. Het lijkt misschien zo, maar inmiddels is dit een vlag die gehesen wordt om de aanvallen op de westerse beschaving in te luiden. Met het trots hijsen van deze vlag dient alle aandacht voor problemen met massa-immigratie en geweld tegen blanken te verdwijnen. Iedereen die na het hijsen van deze vlag zélf een punt wil inbrengen, dient eerst urenlang homo's veren in de reedt te steken en mag daarna pas iets zeggen. Als het dan niet conform de normen van de linkse kerk is, dan wijst men boos op deze regenboogvlag en zegt men: "racist, fascist, xenofoob, homofoob, islamofoob, extreem-rechtse onderbuik-Tokkie met een meeuwensnavel" en dat is het dan. In de buurt van zo'n vlag is geen plaats voor westerse waarden of redelijkheid.

Gefrituurde Mars | 15-01-19 | 11:08

Flikker op met die kutvlag, ga demonstreren in Amsterdam-West ofzo.

Eppo | 15-01-19 | 11:07 | 1

Bergbeklimmen in Marokko of winkelen met een keppel op het Mercatorplein in Amsterdammistan, het blijkt levensgevaarlijk.
Lekker tüteren met die vlag uit je autoraam op het Mercatorplein en in Gods'naam roepen daar, lijkt me ook topsport.

Hallalieheliaal | 15-01-19 | 11:32

Ja, nou weten we het wel, hoor. Van der Staaij en zijn mede-refo's zijn vorige week voldoende op hun nummer gezet voor hun ondertekening van die idiote Nashville-verklaring.

Dat ze verder bekrompen en intolerant zijn, is oud nieuws. Maar ze vormen, godzijgeloofdengeprezen, geen machtsfactor met die drie zeteltjes die er nooit vier zullen worden. Ze bevinden zich in een handvol achterlijke plaatsjes en dorpjes op een diagonaal van Zeeland tot de Veluwe (en ook doorgetrokken naar Overijssel vind je er nog een paar, dacht ik).

Laat ze daar lekker in hun sop gaarkoken, zou ik zeggen. De overgrote seculiere meerderheid van Nederland kijkt naar ze, ongeveer zoals ze in de VS naar de Amish kijken: een vreemd, haast folkloristisch anachronisme.

Persoonlijk ben ik veel meer bezorgd over die andere duistere, middeleeuwse religie, waar de SGP qua achterlijkheid en intolerantie nog een puntje aan kan zuigen. En die religie groeit hier als kool, omdat we maar blijven toestaan dat die lui zich hier vestigen onder het mom van "vluchteling". Dáár zou eens iets aan gedaan moeten worden.

Dr_Johnson | 15-01-19 | 11:07 | 2

Amen.

Barbarous_Relic | 15-01-19 | 11:11

Exact.

BBRDWR | 15-01-19 | 11:23

Gelijk hebben ze. Je hangt toch ook geen davidsster in de raadszaal nu de joden weggepest worden? En waar was die regenboogvlag toen daadwerkelijk homo's met een betonschaar werden gemolesteerd?
Het is pure zwakte en massahysterie dat nu overal de regenboogvlag gehesen wordt en zeker gemeentehuizen zouden neutraal moeten zijn. Of anders elke keer dat er ergens sprake is van discriminatie de bijbehorende vlag hijsen. Eén van de twee. Niet alleen bij homo's.

Tisnietanders | 15-01-19 | 11:06

Zo'n regenboogvlag voor de raam kan makkelijk, maar een van de PVV?

kwark001 | 15-01-19 | 11:04 | 3

die raam

Eierbal-is-fijn | 15-01-19 | 11:17

Nog groter probleem als een homo een PVV vlag voor het raam zou hebben hangen.
Dan begrijpt echt niemand het meer.

Halul gebakken | 15-01-19 | 11:23

Een islamitische homo, met zonnepanelen en een warmtepomp, veganisch uiteraard, en dan die PVV vlag. Zijn salaris ontvangt hij via de Rabobank.

Promedio | 15-01-19 | 12:04
-weggejorist en opgerot-
Canaletta | 15-01-19 | 11:04 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat we dit nog mee mogen maken in 2019. Mooi man zo'n u bocht naar de donkere middeleeuwen. Bedankt soldaten van Allah (G&M,PV1M80) en nobele harige kruisvaarders! Jullie gaan er samen wel uitkomen toch?

Kladderadatsch | 15-01-19 | 11:04

Ik ben die lbthsdkm community helemaal beu. Sodemieter op met je aanstellerij!
Ben het beu om als blanke hetero man zo gediscrimineerd te worden

Nouwske | 15-01-19 | 11:03

Als GS zo doorgaat met deugen overweeg ik gewoon mijn lidmaatschap op te zeggen.

Eierbal-is-fijn | 15-01-19 | 11:03

Grappig. Dus Geenstijl dramt net zo hard mee als D666..

enternaar | 15-01-19 | 11:02

There comes the monkey out of the sleeve, mensen die in sprookjes geloven zijn zo bekrompen als een speedo zwembroek. Tolereren gaat altijd maar een kant op.

ikdenkwat | 15-01-19 | 11:00

Symbool politiek verbieden
Straf verzinnen; missch. idd bestraffen alsof zij zelf de betonschaar hebben gezwaaid.
Als gevraagd waarom straf; voor het weigeren van het aanpakken van de oorzaak en doen alsof vlaggetje zwaaien een oplossing is wat zware verwaarlozing is richting de LGBT

Heis die vlag maar nadat de problemen zijn opgelost, dan heb je er ook nog een reden voor

niemand specifiek | 15-01-19 | 11:00

Kom op nou toch Geen Stijl!! Als die mensen dat vinden, dan vinden ze dat. En ze komen er nog openlijk voor uit ook. Waar vind je dat nog?! Respect!!!

Canaletta | 15-01-19 | 11:00 | 6

"Respect voor het openlijk uitkomen voor hun mening" Daarmee kan je elke banaan mee recht lullen. " Da's nog eens wat anders dan stiekum achter je computertje zitten te stoken en buiten net doen alsof je deugt" das een aanname kan je helemaal niet weten prutser.

ikdenkwat | 15-01-19 | 11:26

Hee Ikdenkwat, dus ik heb gelijk, he?!

Canaletta | 15-01-19 | 11:30

Canaletta | 15-01-19 | 11:30
hahaha ik voel een gelovige

ikdenkwat | 15-01-19 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon typisch D66 drammen. Ze hebben de motie geregeld, vlag wordt gehesen. Maar nee, het is nooit genoeg:

Na de stemming moet gelijk ook de regenboogvlag in de raadzaal komen en dan zouden de SGP'ers die tegen het initiatief waren vrolijk gaan lachen bij de vlag waar ze gewoon niet echt achter staan? Wat verwacht je?

Maar ik sta verder wel heel erg achter D66 in deze, Hendrik Ido Ambacht is een vreselijk plaats voor homo's. Met grote regelmaat hoor je dat gebitten van homo's kapotgeslagen worden met betonscharen.

Bvdb | 15-01-19 | 10:56 | 1

En dat zijn Christenen die dat doen toch????

nope | 15-01-19 | 11:32

Aan het eind van de regenboog staat een lesbienne met goud.

Mr_Natural | 15-01-19 | 10:56

Heb niks met sgp maar ze zijn consequent, zo'n vlag hijsen waarom, dat gedram, je hoeft homo's niet lief te vinden. Mij maakt het niks uit verder maar ik vind het wel dubbel, sommige homo's willen normaal en speciaal zijn

Bokito ergo sum | 15-01-19 | 10:55

Weet je wie het ook niet ophad met homo's?

Hemmenaar7 | 15-01-19 | 10:55 | 3

Julius Caesar?

Eierbal-is-fijn | 15-01-19 | 10:58

Koning Leopold?

Kladderadatsch | 15-01-19 | 11:05

Donald Trump?

Fatwabuster | 15-01-19 | 11:09

Iedereen MOET een mening hebben over homofielen of bisexuelen, over transgenders of seksuele twijfelaars, je zál en je móet je mening ventileren, er is geen ontkomen aan. Ja dan krijg je dus een mening van iedereen en moet je ook niet gaan zitten huilen als er marginale groepen zijn die niet de gewenste politiek correcte mening delen. Maar er een heel andere visie op nahouden. Kan natuurlijk geen verassing zijn maar iedereen die wil deugen hangt weer vol in de emotie te blaten hoe errugggggg het is dat er mensen zijn die homofilie openlijk afkeuren. Irritant gewoon.

Maar goed; ik ben intussen hevig LHBT-moe. Het interesseert me niet meer genoeg om me er druk om te maken, nieuwtje is er af. Waar de hele LHBT heisa telkens maar weer op terug komt is hetzelfde liedje; er zijn mensen die homofilie afkeuren en dat willen we niet maar we kunnen er ook niks aan doen want je kunt een mens niet verplichten iets wel of niet te denken. Kortom; het is een verworden tot een nutteloze scheldpartij en niemand gaat toegeven.

Dutchbeaurouge | 15-01-19 | 10:54 | 3

Précies.

Nacho_Vidal | 15-01-19 | 11:00

Zo is het

Beefbus | 15-01-19 | 11:11

Kudos. Prima onder woorden gebracht.
Je móet en zál stelling nemen. Precies waar dat interview met Douglas Murray laatst over ging (snow plowpolitics).

Gajus | 15-01-19 | 11:31

Nou Geenstijl, over drammen gesproken .........

Francisca | 15-01-19 | 10:54 | 1

Ja, maar dit is volgens hunnie voor de goede zaak! Dan mag het! Dan is het geoorloofd! GeenStijl doet inmiddels vrolijk mee met het links activisme, als het doel ze maar aanstaat.

mr. exp. | 15-01-19 | 10:57

Homo's mogen stom gevonden worden. Ik snap dat hele heilig verklaren van homo's en het behandelen van homo's alsof ze debiele kindjes zijn die er niet tegen zouden kunnen dat 200 (slechts 200!) achterlijke grefo's plechtig verklaren homo's stom te vinden niet zo goed.

Om dan tegen gereformeerden te preken dat ze tolerant moeten zijn door lekker die suffe regenboogvlag in hun gezicht te wapperen. Dan ben je zelf toch ook niet helemaal honderd.

Helemaal terecht van het CDA om hier niet aan mee te doen.

Barre_de_k | 15-01-19 | 10:54 | 3

Het argument dat jij geeft, is niet het argument van het CDA.

vrijstijler | 15-01-19 | 11:03

De eerste politicus die "ze zoeken het maar lekker uit" tweet moet nog geboren worden in Nederland.

Barre_de_k | 15-01-19 | 12:11

Daarmee bedoel ik te zeggen, ze hebben een excuusverhaaltje opgehangen omdat ze de lgbti-gemeenschap niet voor het hoofd willen stoten.

Barre_de_k | 15-01-19 | 12:12

Wil je van elke shit die de natuur produceert een vlaggetje maken.

rein9576 | 15-01-19 | 10:52

Wat een ongelofelijke onbenullen daar in dat gemeentehuis en hun CDA nitwits, deze hypocrisie is walgelijk. Moeten we nu op seksualiteit de vlag hijsen? Ik wil daar niet mee geconfronteerd worden met deze ziekelijke overdrijving. Nu weten we het wel in Nederland, en de niet aflatende gejank over de homo en alfabet rechten. Leef je leven en hou op met drammen CDA en D66 zeurpieten. Waar blijft het verstand?

lanexx | 15-01-19 | 10:51

Toch heeft het CDA in HIA gelijk. Het is niet aan een overheid om mensen apart (positief danwel negatief) te zetten of te oordelen over meningen. Daarvoor hebben we de VVMU en als het de overheid niet zint kan de overheid langs juridische weg bezwaar maken. Ik denk dat het overgrote deel van de reaguurders hier de jaarlijkse Gay Pride niet zal zien zitten en er een mening over heeft dat er een politie boot meevaart. Zelfde laken een pak.

Alexis de T. | 15-01-19 | 10:50 | 1

100% mee eens. Ik verbaas mij ook altijd over de *zelfgekozen* apartheid van de GayPride, de LBTHQSOS-sjankers, KOZPers etc.
Voor je belangen opkomen en streven naar gelijke kansen? Prima.
Drammen en positieve discriminatie? Dom, dom, dom

ole guapa | 15-01-19 | 11:07

Zolang Rutte zijn levenspartner niet durft te presenteren is er nog een lange weg te gaan.

Juncker, Merkel en May strijden voor een toekomst, maar hebben geen biologische kinderen die afhankelijk zijn van die toekomst.

Feynman | 15-01-19 | 10:50 | 1

Rutte heeft inmiddels bij meerdere gelegenheden aangegeven dat ie al vele jaren geen partner heeft gehad én dat ie zeker niet homofiel is. Lijkt me voldoende duidelijk. Het is ook een beetje lastig iemand te presenteren die er niet is. Je kunt bovendien veel op de VVD aan te merken hebben, maar in ieder geval niet dat ze iets tegen homofilie zouden hebben. De partijtop zit er al vele decennia vol mee en het is daar geen enkele kwestie. Wellicht het enige liberale wat hen nog rest.

Langshetrandje | 15-01-19 | 11:06

Heb een tip voor die ambtenaren;

Ga Iets Nuttigs Doen.

Nacho_Vidal | 15-01-19 | 10:49

Sorry Mosterd, maar demotivatie van het CDA in deze is correct; geen symbolen in raadshuizen van welke ideologische aard dan ook.

Zoltan | 15-01-19 | 10:49

Toch: ja maar moslims dan?

Mijn inziens nog altijd een groter gevaar voor onze strontstucadoors dan dat marginale Veluwse clubje refo’s. Ik blijf daarbij.

Bigi Bana Boy | 15-01-19 | 10:49 | 1

Precies........ het verschil is dat:

SGP-ers belijden het met de mond, is ongevaarlijk
Moslims voeren hun dreigementen daadwerkelijk uit

Fatwabuster | 15-01-19 | 10:51

Kijk hoe ze in allerlei bochten wringen om maar bij zoveel mogelijk groepen te deugen. Alsof een vlag hijsen hetzelfde is als positieve discriminatie. En tamelijk hypocriet om te beweren dat je zelf de vlag zou hijsen, maar de gemeente dat niet moet doen. Maarja, zo kennen we het CDA weer.

vrijstijler | 15-01-19 | 10:49 | 1

Selectieve verontwaardiging. Makkelijk de deugende verzetsheld uithangen. Dat is precies mijn hele probleem met die lui.

Bigi Bana Boy | 15-01-19 | 10:50

Prima standpunt van CDA.
Houeensop met gevlag: De default stand is dat je geen onderscheid maakt, dus doe dat dan niet. Geen bestijgingen van je eigen moral high horse aub.

Nichtsneues | 15-01-19 | 10:48

Welke vlag kan wel en welke vlag kan niet in de raadszaal.

BrutusBosch | 15-01-19 | 10:47 | 1

Hangt van de gemeente af. In Den Haag mag je vrijelijk met een IS-vlag lopen maar niet met een nederlandse vlag. In HI Ambacht dus niet met een homo-vlag.

2voor12 | 15-01-19 | 10:50

'Allen zullen knielen voor de links-progressieve overheidsdogmatiek. U zult de LGBTI-vlag leuk vinden, u moet progressief zijn, u mag niet anders denken.'

Ebert de R | 15-01-19 | 10:47 | 1

Precies. Dit.

Gajus | 15-01-19 | 11:27

LHBTI-medemens krijgt steun in de rug van CDA. huh?

william7055 | 15-01-19 | 10:47

Heb niets met welk geloof dan ook maar heb ook niets met regenboogvlag en regenboog oversteeksteekplaatsen. En heb de bloedschurft aan drammende figuren die zie mij eens homo / trannie enz zijn. Met hun gaypride, gaygames enz. Begin lekker ver weg in het heelal een gayplaneet en neem die SGP'ers mee.

AntonJensen | 15-01-19 | 10:46

Weglopen van een regenboogvlag is een opmaat voor het niet hoeven schudden van een vrouwenhand.
Zelfde laken een pak en niet geschikt voor een functie 'Algemeen belang'.

Toos Doos | 15-01-19 | 10:46 | 4

En zo zit het! Niet.
Ik heb niks met reli-gekkies maar dit hele vlaghijs toneelstuk is duidelijk een georkestreerd vals persshowtje van links om te kunnen eindigen met een voorpagina van een stelletje ongemakkelijke SGPers bij die regenboog vlag. Is toch logisch dat ze daar geen zin in hebben?

EasyAloha | 15-01-19 | 11:10

Vreemd hoe niemand het grote plaatje ziet. Of eigenlijk, standaard.
Het is niet anders.

Toos Doos | 15-01-19 | 11:30

Iemand zijn seksualiteit is privé. Je hoeft het niet te verbergen maar ook niet mee te koop te lopen. We hebben geen vlag nodig om homo te vieren. Net als we geen vlag nodig hebben om hetero te vieren. Zeker niet vanuit de gemeente. Wat is de volgende vlag die gehesen moet worden zodat je kan laten zien dat jij deugd?
Je kunt prima homoseksualiteit accepteren zonder te moeten poseren bij een onnodig symbool.

Aad Teïst | 15-01-19 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer gaat de politiek eens een standpunt innemen ten opzichte van de afkeer en geweld door de islam?
Of zijn we nog niet bij dat programmapunt aanbeland.........?

Dat gezeik over de verklaring begint nu toch wel hele trieste vormen aan te nemen..... net zo triest als die hele verklaring zelf, inclusief ondertekenaars!

Fatwabuster | 15-01-19 | 10:45 | 1

De politiek gaat hier helemaal niks aan doen, het is goedkope verdeel een heers strategie welke keer op keer wordt uitgespeeld en nergens uiteengezet wordt. Sensatie “journalistiek” over een paar gristenen die gewoon mogen ondertekenen wat ze willen, maar als er bij twee homo’s de tanden uit de bek worden geslagen is de rechterlijke macht te schijterig of te verknipt om het als anti-homo geweld te duiden en bestraffen.
.
Dit is alleen maar voer voor de rare alfabet-afkorting coalitie om iddntiteitspolitiek verder op te drijven en het volk nog wat verder te verdelen.
.
Daarnaast moet een gemeenteraad zich helemaal niet bezig houden met achterlijke regenboog vlaggen te vieren, als er een probleem is waar homo’s of lesbiennes actief worden gediscrimineerd of aangevallen moeten zij daar actie op ondernemen; het constante stinklangweilige deugen voor de camera’s mag van mijn part lijfstraffen opleveren (10 zweepslagen ofzo, tot ze het afleren en echte problemen aanpakken).

HaatAth3ist | 15-01-19 | 11:19

Ik word dat door mijn strot duwen van het HGBTIXYZ|+ gezeik zo langzamerhand zat.

2voor12 | 15-01-19 | 10:44 | 1

Voor mij één van de redenen om SGP te gaan stemmen.
Plus het niet marchanderen met uitwisselen van politieke punten. Van dat PvdA-VVD-D66-CDA- geneuzel, weetuwel.
En hun staatsrechtelijke kennis is onberispelijk.

Gajus | 15-01-19 | 11:26

Het CDA maakt daar een prima statement.

Captain Pervert | 15-01-19 | 10:43
-weggejorist en opgerot-
Rachel_Stewart | 15-01-19 | 10:43 | 2

Toch vind ik dat het CDA een punt heeft met de verwijzing naar positieve discrimatie (zoals in (overheids)vacatures: bij gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan blablabla)
Positieve discriminatie is OOK discriminatie.

Bijtendehond | 15-01-19 | 10:42 | 4

Dit

Aad Teïst | 15-01-19 | 11:06

Precies.

Lochos | 15-01-19 | 11:16

Helemaal mee eens. De stadhuizen nemen een positie in die ze niet in zouden moeten willen innemen. Met een MinBZ van D66 zal er echter geen oekaze komen.

Guido | 15-01-19 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind de SGP niets. Moslims dito. Zoenende mannen hoef ik ook niet te zien. Scheren met Gilette is vanaf nu ook kudt. Geef mij maar mooie scharende vrouwen. Hypocriet? Misschien. Lekker? Ja. Hotel? Trivago.

Koenz0r | 15-01-19 | 10:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken