Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: 'Grote steden groeien door immigratie, oorspronkelijke bewoner verhuist'

"Internationalisering", heet dat.

Het gaat weer goed met Nederland. De bevolking groeit en de vier grootste steden kregen er de meeste inwoners bij. Gelukkig maar, anders is het ook maar zo stil soms. "Amsterdam, Rotterdam en Den Haag groeiden door buitenlandse migratie en raakten inwoners kwijt door binnenlandse verhuizingen. Vooral in Amsterdam is deze internationalisering aan de gang. Uit het buitenland vestigden zich 36 duizend personen in de hoofdstad, terwijl ruim 21 duizend personen vanuit Amsterdam emigreerden." Nederland is niet vol, maar gemoedelijk druk. Meegroeien met de tijd, zouden we het willen noemen. En Nederland had het slechter kunnen treffen natuurlijk. In 2015 en 2016 waren het vooral Syrische vluchtelingen uit Eritrea, nu lijken het even vooral Oost-Europeanen en hooggeleide Indiërs te zijn (check hier migratie-achtergrond per gemeente). Inderdaad, bezien langs de grote lijnen van het culturele krachtenveld, uw vrienden. "Nu komen er relatief veel mensen uit Oost-Europa en India. De Indiërs vestigen zich met name rond Amsterdam, Amstelveen en Eindhoven, wat erop wijst dat het vermoedelijk om hooggeschoolde mensen gaat die werk vinden in onder meer de technologiesector." Welkom dus!

Reaguursels

Inloggen

Zijn dat dezelfde Indiërs die mijn oude moedertje, zonder computer en internet, steeds opbellen om te vertellen dat er problemen zijn met haar Windows ?

Bari Oomsma | 02-01-19 | 19:55

Je zal er maar wonen in die jungle.

lacucaracha | 02-01-19 | 19:20

Nee Indiers, daar word rob niet vrolijk van, wat een vies goor smerig land vanwege luie mensen die alleen maar aan warmte gewend zijn. Hoog opgeleid maar O zo discriminerend naar andere toe (eigen volk al met hun kasten systeem), BTW wel nadenken over een probleem maar een lampje in een fitting draaien is te min voor zulke mensen. Echt waardeloos volk. (en Supersmerig).

pieterS | 02-01-19 | 18:51

Steden vol met buitenlanders uit achterlijke oorden; met dank aan de gender neutrale Rutte en zijn comateuze VVd.
De partij die de pest heeft aan autochtonen, maar doet alsof ze voor de autochtonen zijn.

VanGeuzen | 02-01-19 | 16:49 | 3

De VVD is niet comateus, de klootviolen die er al dan niet strategisch op gestemd hebben wel!

D-Fens_1963 | 02-01-19 | 17:52

De steden zitten ook vol met gastarbeiders uit de EU, die ofwel onder de dertig procent regeling voor minder geld dan Nederlanders werken of werkzaam zijn in de horeca, waar andere dertig procentiers hun heimwee verdrinken. Wanneer schaft het kartel nu eindelijk eens die dertig procent regel af? Waarom is dat opnieuw uitgesteld? Deze regeling maakt huren in de vrije sector in steden voor vele mensen onbetaalbaar en het drukt de lonen van de mensen die het verschil in belastinginkomsten moeten opvangen ook nog eens. Mag dat stoppen? En nee, de echte talenten komen nog steeds niet hier, die gaan voor de salarissen van 150k+, die krijg je hier dus enkel als ze trouwen met een Nederlands meisje, anders niet.

O2Neutraal | 02-01-19 | 18:23

Hohoho, deze belediging hoef ik niet te pikken. Excuses, of ik ga jullie eventueel misschien mogelijk wel blokkeren.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 22:26

Aantal jaren terug nieuw ankara(de haag)ontvlucht vanwege de haatbaarden en overige paupers. Beste move ooit. Veel plezier in die bende daar berber.

WayneGretzky*99* | 02-01-19 | 16:29

Wat betreft de Indiërs in Eindhoven; ik kan dat bevestigen. Ik kom met enige regelmaat op de High Tech Campus, alwaar er heel veel rondlopen, de een nog aardiger en intelligenter dan de ander, allemaal blij dat ze hun shithole-country ontvlucht zijn, hier de kans krijgen een fatsoenlijk bestaan op te bouwen en zodoende niet te beroerd belasting te betalen en bij te dragen aan de maatschappij... zij wel...

Ad Hominem Tu Quoque | 02-01-19 | 16:16 | 5

matrixbluepill | 02-01-19 | 17:21
Komt omdat ze door hun vegetarische dieet een fysiek hebben die niet heel bedreigend over komt. Indiërs zijn of mega tenger of skinny fat. Geldt eigenlijk voor de meeste Aziaten. Dat androgene maakt dat mensen ze niet bedreigend vinden.

koter | 02-01-19 | 18:11

Deze mensen vallen waarschijnlijk onder de dertig procent regel. Die betalen dus minder belasting. Het verschil in kopjes koffie, dat betalen alle andere burgers. U kunt het demofobe kartel ook hiervoor dankbaar zijn.

O2Neutraal | 02-01-19 | 18:24

Ook aan de TuDelft studeren sympathieke mensen uit India. Van het kaliber dat serieus werkt, Covey's 7 Habits in de praktijk probeert te brengen en de vakantie aangrijpt het Noorderlicht te zien in plaats van te zuipen in Lloret. Om vervolgens met e.g. een PhD in Artificial Intelligence werk te maken van de betere robotica of een goedlopend internationaal architectenbureau op te zetten. Ik heb fijn met ze mogen samenwerken en verwacht dat alumni van e.g. de Mumbai Institute of Technology een netto bijdrage kunnen leveren aan BV Nederland. Bovendien ging het leeuwendeel terug en waren ze hier alleen voor de internationale ervaring.

Nee niet álle immigranten zijn kut. Wel veel.

Ook is bevolkingsgroei van NL nergens voor nodig.

StuggeRob | 02-01-19 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoorde dit vanochtend op de radio en wat mij nog het meest opviel is dat het zo gezegd werd alsof het gewoon een feit is waarover geen enkele discussie gevoerd wordt.

De "Immigration is inevitable"-houding noem ik dat maar.

nikolaos | 02-01-19 | 16:06 | 2

Volgens het Marakesh verdrag mogen media ook niet meer negatief over migratie berichten. Dus vandaar.

matrixbluepill | 02-01-19 | 17:17

Doelde ik ook op(;

nikolaos | 02-01-19 | 18:27

Turkije (Turks: Türkiye), officieel de Republiek Turkije ( Türkiye Cumhuriyeti (info·uitleg)), is een land dat voor het grootste deel in Azië ligt, op het schiereiland Anatolië (of Klein-Azië) tussen de Middellandse Zee en de Zwarte Zee, echter om politieke en culturele redenen wordt het dikwijls tot Europa gerekend. Turkije is een democratische, de jure laïcistische rechtsstaat, en parlementaire republiek met een president aan het hoofd. (wikipedia)
Kijk, zo wordt je dus verneukt.

Ernst Oosters8389 | 02-01-19 | 15:57

"Internationalisering", heet dat.
Nee. Dit heet genocide.
Als het oorspronkelijke volk geen eigen plek meer heeft en moet vluchten voor de invasie, is er sprake van genocide.
De politici die 'open grenzen' propageren, maken zich schuldig aan genocide.
Op een dag worden ze daarvoor opgepakt en veroordeeld.
Je hoeft niet iemand te vermoorden om toch schuldig te zijn aan genocide.

arbeid_loutert | 02-01-19 | 15:54 | 2

In 40-45 heeft Hitler Europa geïnternationaliseerd.

du Roi Soleil | 02-01-19 | 16:39

@arbeid_loutert | 02-01-19 | 15:54 |
Klopt. U kunt dit zeker scharen onder een "zachte" vorm van genocide. Ziet u Artikel II en dan met name Lid b en c. Vooral c.

- treaties.un.org/doc/publication/unts/...

Hier wordt de oorspronkelijke bevolking gedwongen iets opgelegd dat op zijn zachtst gezegd onwenselijk en op zijn ergst inderdaad gewoon een zachte vorm van genocide is. Als er in zéér korte tijd grote groepen mensen met een cultuur, religie etc. die diametraal op de cultuur van de oorspronkelijke bewoners staan op de lokale bevolking gedumpt worden, dan is dit niets minder dan misdadig te noemen.

Sjefke7807 | 02-01-19 | 16:51

Sinds de 2e wereld oorlog kennen we al woningnood. Ondertussen laat onze eigen overheid jaar na jaar na jaar hordes immigranten toe. Gemiddeld moeten we jaarlijks een stad ter grootte van Zoetemeer er bij bouwen om al deze mensen te kunnen huisvesten. Woningen waaraan ik dik mag meebetalen maar als mijn kinderen graag op zichzelf willen gaan wonen moeten ze minstens tien jaar op een wachtlijst staan of proberen zelf iets te kopen. De mensen die binnenkomen hebben over het algemeen weinig op met onze normen en waarden maar eisen wel een onevenredig groot deel van de verzorgingsstaat op. Daar mag ik dan ook weer dik aan meebetalen. Deze mensen zijn ook op alle mogelijke wijzen negatief in allerlei statistieken terug te vinden. Ondertussen wordt studeren voor mijn kinderen langzamerhand onbetaalbaar, mag ik me scheel gaan betalen aan de energiebelastingen, mag ik ieder dag in de file gaan staan om bij mijn werk te komen, is mijn reëel besteedbaar inkomen sinds eind jaren 70 niet of nauwelijks gestegen terwijl bedrijven steeds minder belasting betalen etc etc. Ik woon ten zuiden van Den Haag en op 48!!! plaatsen in mijn omgeving wordt gebouwd. Als ik naar de snelweg moet sta ik in de file terwijl men aan de zijkant van de weg de woningen de grond uit staat te trekken. Er wordt contant geroepen dat het allemaal zo goed gaat. Ik merk er niet of nauwelijks iets van in mijn portemonnee. Bovendien wordt er dan vooral gekeken naar de (gemiddelde) welvaart maar dat zegt eigenlijk niet zo veel meer. Wat veel belangrijker is is het welzijn van mensen en helaas is daar vanuit de overheid niet of nauwelijks aandacht voor. Niemand zit er op te wachten dat er in het overvolle deel van Nederland nog meer mensen van buitenaf bijkomen. Nog niet eens zozeer vanwege kleur of ras (hoewel ik denk dat sommige geloofsstromingen hier minder goed passen) of wat dan ook maar gewoon omdat alles al zo druk is en meer mensen weer meer huizen, meer wegen, meer vervuiling en verloedering en meer overlast betekent...

JP1973 | 02-01-19 | 15:25 | 1

Eens!

Dirk III | 02-01-19 | 18:18

Geef toch eens toe dat het gewoon overvol is in dit land.
Wil je kwaliteit van leven,sociale controle,natuur en wat meer schonere lucht en water, dan max. 11 miljoen.
Waarvan hooguit 5 procent niet werkende dubbele paspoorthouders.

pejoar | 02-01-19 | 15:06
-weggejorist-
Ronnie uit Helmond | 02-01-19 | 14:36 | 2

Het eigen volk vervreemd steeds meer van de grote steden waarin zij wonen en dat allemaal door de 'gewenste' internationalisering. Het is net alsof ik bij het lezen van het CBS- uitpoepsel D66 hoor zwelgen.

Willibald von Klúúúk | 02-01-19 | 14:31 | 1

Ze hebben stemvee nodig,steeds weer!

pejoar | 02-01-19 | 15:07

"Internationalisering", heet dat.

Nee dat is niet hoe het heet, dat is hoe mensen met een genocidale persuasie de lopende Genocide vergoeilijken.

Het begint ongeveer met het ontkennen dat er zoiets bestaat als "De Nederlander".

De koek is op Hapsburg.

hallevvezool | 02-01-19 | 14:24

De "Indiërs" hier in Amsterdam en omstreken zien we toch gewoon de huizen schoonmaken van de hoogopgeleide westerse werknemers. Polen doen dat niet meer.

AlfredvonSchlieffen | 02-01-19 | 14:15

Met die Indiërs worden speciale belastingafspraken gemaakt, zodat zij niet mee hoeven te betalen aan de multiculturele samenleving. Als dat niet zou gebeuren dan zouden zij naar de VS gaan. Zo concurreert Nederland met de VS.

Jammer voor de mensen die hier geboren zijn en niet wensen te vertrekken. Die zullen gewoon moeten betalen. Ieder jaar steeds weer meer.

Peter_K | 02-01-19 | 13:55

'Vermoedelijk' dat woord hoor ik ook altijd bij kritiek op Trump...
Ik ken alleen Indiërs die schoonmaken... lol

Bavid Dowie | 02-01-19 | 13:54 | 1

Weet u wat nog beter is? Helemaal geen Indiërs kennen.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:55

inmiddels heeft Nederland geen 15 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde maar 17,5 miljoen en still counting.. we hebben volgens onze regenten meer en meer en meer mensen nodig..

fikkieblijf! | 02-01-19 | 13:34 | 1

Dit land barst overal uit zijn voegen, is overvol. Nog meer binnenlaten is in één woord: crimineel. Maar goed, nog even geduld en de burgeroorlog barst los. Nederlanders zijn zéér tolerant maar ook dat heeft een grens. De kruik gaat zolang te water totdat zij barst. Onthou dat gezegde.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:58

Geen illusies. Al decennia dringen zich massa’s immigranten aan ons op door zich te beroepen op het vluchtelingenverdrag en asiel aan te vragen terwijl men in (over)grote deel van de gevallen enkel uit is op sociaal-economische verbetering , welvaart en vooral ook een veel betere toekomst voor hun kinderen. De volstrekt achterhaald asielwetgeving biedt daarvoor ruimschoots mogelijkheden zo is gebleken. Dit hele circus biedt onvoldoende handvatten om de ware ‘ vluchtgrond’ helder te krijgen en rechten en mogelijkheden van asielanten zijn schier onbeperkt. Inmiddels zitten we opgescheept met een feitelijk niet gewenste want in belangrijke mate niet productief cohort van honderdduizenden nieuwkomers die ook nog eens een onevenredig groot beroep doen op zorg, begeleiding en ondersteuning. Zolang notie van ware asielmotieven niet doordringt bij beleidsmakers en wetgeving daarop wordt aangepast is het dweilen met de kraan open.

justinianus | 02-01-19 | 13:32 | 2

Oorlog is het onweer binnen de menselijke relaties. Daarna klaart de lucht langzaam weer op. Hoe langer we blijven dooretteren, des te zwaarder het onweer.

Toninhocerezo | 02-01-19 | 14:15

Kwam kortgeleden een publicatie/nieuwsbrief van Vluchtelingenwerk tegen, waarin migranten die vanuit economische motieven hier asiel aanvragen (hetgeen ook werd beschreven) consequent met 'vluchteling' werden aangeduid, zonder de kwalificatie 'economisch' ervoor. Daar zit bewust beleid achter dat politiek gedreven en geregisseerd is en dat mensen jarenlang zand in de ogen heeft gestrooid. Die oogjes gaan bij steeds meer mensen langzaam open. Veel te laat, dat dan weer wel.

2tribes | 02-01-19 | 21:24

In EU/NWO kringen heeft men het klaarblijkelijk in de gaten gekregen dat een openlijke omvolking niet aan de autochtone Europeanen te verkopen is.
Ook niet in West Europa. En dat ondanks bijna een halve eeuw van linkse agitprop en indoctrinatie via media en onderwijs.

Wat zij er wel mee hebben weten te bereiken is dat er een demografische onbalans is ontstaan door de traditionele structuur van huwelijk en gezin systematisch af te breken.
-Door het los koppelen van seksualiteit met voortplanting.
-Door de seksen tegen elkaar op te zetten middels het feminisme.
-Door seksuele afwijkingen te institutionaliseren.
-Door vrouwen massaal de arbeidsmarkt op te jagen.
Stuk voor stuk agendapunten van de zgn. ''kritische theorie'' van de Frankfurter Schule. Of hier een bewuste theoretische en vooropgezette agenda achter zit valt niet te achterhalen of te bewijzen. Maar de uitwerking in de praktijk valt wel empirisch aan te tonen.

En wanneer men daadwerkelijk heeft gedacht deze demografische onbalans te kunnen compenseren middels immigratie uit gebieden, waarvan de cultuur en de religie totaal incompatibel is met de Europese, is dit een misrekening van epische en rampzalige proporties.

Deze vergissing kan niet anders worden verklaard dan vanuit een ideologische verblindheid, die abusievelijk uitgaat van het marxistische paradigma dat cultuur en religie er niet toe mogen doen. Omdat het enige verschil tussen landen en volken een aan de eveneens marxistische theorie van de klassenstrijd ontleend verschil in materieel inkomen moet zijn.
Een dergelijke reductionistische en ideologische simplificatie beantwoordt absoluut niet aan wat voor historische, culturele of religieuze realiteit dan ook.
En kan daarom dan ook niet anders eindigen dan in een ramp.

Ab Sconditus | 02-01-19 | 13:15 | 6

Ab èn Sjefke staan (o.a.) onder mijn favorieten.

Lupuslupus | 02-01-19 | 13:59

-Door het los koppelen van seksualiteit met voortplanting.
Ab Sconditus | 02-01-19 | 13:15 | reageer

Dit is een heel christelijke gedachte. Het probleem ontstaat niet als je seks ontkoppelt van voortplanting. Niks mis met seks om de seks. Maatschappelijk en sociale problemen ontstaan wanneer je seks ontkoppelt van het huwelijk. En dit is precies wat er gebeurde in de jaren 60. Eén van de primaire functies van seks is dat het fungeert als 'bindmiddel'. Wanneer je dit mechanisme misbruikt (met name het geval bij vrouwen) door bijvoorbeeld veel en vaak coïtus te hebben met vreemden beschadig je de bindende functie. Vandaar ook dat scheidingskansen sterkt samenhangen met het aantal sekspartners vóór het huwelijk. Dit is ook de reden dat landen waar hele liberale attitudes heersen over seks ook hele hoge scheidingscijfers hebben, veel alleenstaande moeders en veel anti-sociaal gedrag onder de jeugd is.

koter | 02-01-19 | 14:03

@koter
Ben ook christen.
Hersteld Hervormd zelfs.
En deze keuze destijds in 2004 heel bewust gemaakt.
Hoewel oorspronkelijk niet eens echt afkomstig uit het ''zwarte kousen'' segment van het Nederlandse protestantisme.
Zag namelijk in dat de vorming van de PKN niets minder behelsde dan een aan de wereldlijke overheid en het institutionele cultureel marxisme onderhorige staatskerk, die nooit kritiek op de EU/NWO agenda zou uitoefenen.

Hiermee zijn politieke partijen als het CDA en de CU ook onschadelijk gemaakt.
Omdat hun leden, hun voorlieden en hun stemmers op deze manier gedwee in de pas van de globalistische NWO-kraaienmars zullen blijven lopen.

De SGP maakt daarop een uitzondering.
Maar hun kritische houding, die veel breder zou zijn binnen het Nederlandse protestantisme wanneer het 15 jaar geleden niet tot een PKN zou zijn gekomen, is in feite marginaal. Het valt niettemin als een hoopvol fenomeen te beschouwen dat er de laatste tijd sprake is van toenadering en dialoog tussen SGP en FvD.

En op gevaar de toorn van Joris op de hals te halen poneert Ab hier gewoon de stelling dat, wanneer een land en een volk de inzettingen uit de Bijbel de rug toekeert, men zich overgeeft en uitlevert aan tirannie, chaos, oorlog en ellende.

Ab Sconditus | 02-01-19 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Kuifje_in_Afrika, en nu ook Kuifje_in_de_EU
Waar blijft Kuifje_in_Bobby?

Jahowiseffe | 02-01-19 | 13:13

Maar wat zijn de precieze aantallen van alle nationaliteiten? Ook als slechts de helft kansloos is, is dat een probleem. Dat zijn er dan nog steeds 18.000 voor alleen Amsterdam.

En goedbetaalde buitenlanders in de technologie is leuk en aardig, maar die zorgen er wel voor dat NL huizenprijzen omhoog gaan. Hebben we daar iets aan als NL zijnde? Afgezien van extra belastinginkomsten voor de overheid, maar dat geld gaat niet naar belastingverlaging voor autochtonen, maar naar de financiering van kansloze immigratie, wat het probleem alleen maar erger maakt.

Gewinflipt | 02-01-19 | 13:08 | 3
-weggejorist-
hansvanvoren | 02-01-19 | 13:24

Welke extra belastinginkomsten? Buitenlanders die hier komen werken betalen vijf jaar lang GEEN loonbelasting over 30% van hun inkomen.

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...

SaintNick | 02-01-19 | 13:30

Zolang hoogopgeleide techneuten naar hier komen dan gaan bedrijven niet naar de landen waar ze vandaan komen. Dit is inderdaad wel een mager resultaat voor de Nederlandse samenleving.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 13:41

Sinds 1996 (22 jaar) zijn er dus "slechts" 216.000 autochtonen bij gekomen. Dat is ongeveer 1,16%
In diezelfde tijd zijn er 1473145 allochtonen bij gekomen. Dat is 59%...

Vooral groenslinks blijven stemmen.....

Jafco | 02-01-19 | 12:49

Brussels is het nieuwe Constantinopel.

geenspam | 02-01-19 | 12:45 | 2

Brussel, in het Nederlands. Waarom zegt u geen Constantinopels?

JvanDeventer | 02-01-19 | 12:53

Hoezo? Het is toch ook Brussels lof.

Gulliver | 02-01-19 | 13:09

Kan iemand mij een aantal landen tippen waar je als blanke vluchteling asiel kunt aanvragen en waar je met open armen ontvangen wordt en het goed toeven is? Dus in ieder geval zonder (groeiende) islam.
Ik vraag dit tevens voor Iraakse kennissen die hierheen gevlucht zijn omdat ze de islam zat waren.

Premier Trutte | 02-01-19 | 12:33 | 3

Polen, Hongarije. Dan heb je het denk ik wel gehad.

Vrouwtje_haram | 02-01-19 | 12:47

IJsland. The place to be. Nauwelijks geloofsgekkies. Een high trust society zoals wij die 50 jaar geleden ook hadden. Energie spuit letterlijk uit de grond en de visgronden zorgen voor de nodige extra vitamines en gezond verstand. Dat zorgt ervoor dat ze wel doorhebben dat ze poorten van de havens niet open moeten zetten. Verder Zwitserland. Dankzij referenda kun je daar altijd de Rutte's etc. van deze wereld corrigeren. Maar ook (niet toevallig) is dat land succesvol en laat het liefst mensen toe die ze kunnen gebruiken. Verder de USA ivm hun ondernemerschap, hang naar vrijheid en kleine overheid. Maar ook die zijn selectief. Dus die Irakezen van je moeten wel wat kunnen. Anders zou ik ze aanraden in Nederland te blijven zolang de middenklasse alhier het sociale zekerheidstelsel, het onderwijs en de gezondheidszorg financieren voor de vreemdelingen die niets kunnen en/of willen.

Graaier | 02-01-19 | 12:47

Dus die 'Iraakse kennissen' zijn naar Nederland gevlucht omdat ze de islam zat waren? Dat zijn dan toch geen 'blanke' vluchtelingen? Als 'blanke vluchteling' kun je trouwens helemaal nergens asiel aanvragen, je kunt alleen officieel emigreren en dan nog alleen als je aan een waslijst van voorwaarden voldoet!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:19

""De Indiërs vestigen zich met name rond Amsterdam, Amstelveen en Eindhoven, wat erop wijst dat het vermoedelijk om hooggeschoolde mensen gaat die werk vinden in onder meer de technologiesector.""

En dan in het specifiek IT. Voordeel van IT is dat het 'location independent' is. Je kan de opdracht dus gewoon naar de Indiër in India sturen en hij stuurt het terug waarop jij de betaling doet. Er is dus helemaal geen noodzakelijk ze fysiek naar hier te halen. Sterker nog het is erg nadelig omdat het hier krapte op bijvoorbeeld de woningmarkt veroorzaakte en daar (India) een braindrain.

koter | 02-01-19 | 12:33 | 5

Laten die Indiërs ook pinautomaten ploffen?

Rest In Privacy | 02-01-19 | 13:13

IT-werk aan India uitbesteden kan technisch wel maar werkt in de praktijk bijzonder slecht o.a. vanwege de culturele misfit en het feit dat IT-projecten nog zelden vooraf helemaal uitgespecificeerd worden zodat er veel tussentijdse interactie nodig blijft. Vandaar dat veel bedrijven voor de duurdere optie kiezen om ze dan maar hier naar toe te halen en zelf de dagelijkse leiding te geven aan hun werk.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 13:14

@Kuifje: wel als je ze op ideeën brengt! Wat niet is kan nog komen!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

kalashnikovs leegschieten tijdens oud&nieuw gaat het helemaal worden in 2020.

postmodernismisdead | 02-01-19 | 12:26

Er is zogenaamd woningnood in dit land. 100.000 nieuwe bewoners per jaar? Daar valt niet tegenop te bouwen.

Mokum Kosher | 02-01-19 | 12:25 | 6

Mokum Kosher | 02-01-19 | 12:25
2017 saldo 217000
2018 saldo 100000
Totaal instroom nieuwe medelanders 317000, gemiddelde gezin grootte 3 (?)
105666 woning extra nodig.
Aantal opgeleverde woningen 2017: 62000 (cijfers CBS)
Geschatte aantal 2018: 67000 (schatting Rabobank in november 2018)
Totaal dus 129000 woningen en dus voldoende om de instroom op te kunnen vangen.

Langshetrandje | 02-01-19 | 12:44

sociaal_econoom | 02-01-19 | 12:30
Zoals je ziet is het nog veel erger. Beetje afhankelijk van de gezinsgrootte van de instroom. Kan ook nog 100 procent zijn als de gemiddelde gezinsgrootte iets onder de 3 zit.
Belangrijke kwestie is bovendien de samenstelling van de gereedgekomen woningen is vast niet 100 procent sociale huurwoning. Dus er is echt sprake van totale verdringing van de reeds in Nederland woonachtigen op de onderkant van de woningmarkt. Daar kan helemaal geen discussie over bestaan. De Nederlandse "onderklasse" blijft in de kou staan.

Langshetrandje | 02-01-19 | 12:46

Grappig hoe dat kabinetsbeleid uitpakt; bejaardenhuizen moesten dicht wegens participeren, waardoor er nog minder woningen beschikbaar komen. SJWs die niet aan een woning kunnen komen, richten vervolgens hun woede op de autochtone (wel zo politiek correct) bejaarden zonder serieuze gezondheidsproblemen, die volgens de statistiekjes allemaal bulken van het geld en in hun veel te grote huizen blijven wonen.

2tribes | 02-01-19 | 21:39
▼ 3 antwoorden verborgen

En die Natuurlijke Aanwas is ook voor het grootste deel islamitisch. Wat zál het vredig worden in die steden !

Jahowiseffe | 02-01-19 | 12:24 | 10

kuifje_in_de_eu | 02-01-19 | 13:34

Denk je nou echt dat asielmigranten zin hebben om rolstoelen te duwen, billetjes te vegen en administratie op orde te brengen? Wanneer ze ook een heerlijk leventje kunnen hebben door niets te doen? En alles voor hen goed verzorgd wordt. De meesten zitten in een of andere uitkering, slechts een klein deel werkt. Dit is dus geen oplossing voor de vergrijzing.

Error 404 | 02-01-19 | 14:29

Error, dat zeg ik. Vergrijzing is een gegeven en migratie geen oplossing.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 16:30

@koter | 02-01-19 | 13:43 |
Ik zal u even uit de droom helpen. Vorig jaar januari werd ik aan mijn linkerschouder geopereerd. Ik had derhalve hulp bij het wassen etc. nodig omdat ik de arm in kwestie in het geheel niet mocht of kon gebruiken. Ik kreeg thuiszorg, waaronder een verder heel aardige moslima thuiszuster. Maar toen het moment kwam dat ze mij, een onbekende man, moest helpen wassen/ aankleden was het na twee keer gedaan. En dan zorgde ik er ook nog voor dat ze bepaalde onderdelen van mij niet hoefde te zien of te wassen. Dat deed ik zo goed en kwaad als het ging zelf en zorgde dat de boel bedekt was als zij me met de rest kwam helpen. Maar zelfs met die tegemoetkoming mijnerzijds was het not done om mij te komen verzorgen. Dát is dus hoe het werkt.

Sjefke7807 | 02-01-19 | 16:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Het geld om alle "nieuwe Nederlanders" te voeden is eindig. Als het geld op is moet je zien wat er dan gaat gebeuren in dit gave land. Rotweilers en hekwerk worden dan een gewild item.

Poppo van Ulvinga | 02-01-19 | 12:23 | 3

Over 100 jaar is Nederland zo gewelddadig als een mini-Brazilië, met de religieuze ellende uit de Balkan en met de onderdrukking en terreur tegen blanken zoals in Zuid-Afrika.

Vrouwtje_haram | 02-01-19 | 12:51

@Vrouwtje_haram | 02-01-19 | 12:51 |
U bent optimist? Want ik denk namelijk niet dat het nog 100 jaar duurt.

Sjefke7807 | 02-01-19 | 13:39

@Vrouwtje_haram: over 100 jaar? Trek daar maar gerust 75 jaar vanaf!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:26

Omvolking. We zijn verkocht. Door die liegende JOVD-er.

Mammeloe | 02-01-19 | 12:22

"Het lukt, bij Allah, het plan lukt!" gniffelde de haatbaard in zijn paleis....

Jahowiseffe | 02-01-19 | 12:22 | 2

meneer Juncker heeft helemaal geen baard

Jan Passant mk2 | 02-01-19 | 12:26

Ben de schaar aan het slijpen.

HaatbaardKnipper | 02-01-19 | 12:29

Anders dan het vooropgezette plan tot omvolking, waar veel van jullie in geloven, is het eerder zo dat onze politici eenvoudig niet meer weten hoe ze migratie in de hand kunnen houden, laat staan stoppen. Dát is het probleem. Al decennialang. De doos van Pandora is geopend en ze weten het gewoon niet meer. Lees “the strange death of Europe” van Murray.

Bigi Bana Boy | 02-01-19 | 12:16 | 13

Die theorieën slaan nergens op. Alt right gel#l.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 13:35

Hou toch op met die flauwekul! Ze weten precies wat ze doen en ze kijken bewust de andere kant op! Hoe fouter het gaat, des te beter! De grenzen zouden namelijk makkelijk gesloten kunnen worden maar dat gebeurt bewust niet en dat Marrakesh Pact had ook helemaal niet getekend hoeven worden door Nederland! Maar ja, opdracht van Brussel hè? 'Word een beetje moe van die Kalergi-theorieën'? Weet je wat? Gewoon je kop in het zand blijven steken en net doen of je gek bent! Hou vol!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:35

"dat Marrakesh Pact had ook helemaal niet getekend hoeven worden door Nederland!"

Klopt. Ik had ook liever gezien dat Nederland daar geen handteke ning onder had gezet.

"Maar ja, opdracht van Brussel hè?"

Onzin. Dat pact gaat uit van de VN, waar uiteraard nogal wat landen in zitten die er belang bij hebben hun inwoners/overbevolking in het rijke West Europa te kunnen lozen. Als het een opdracht van Brussel was, hoe verklaar je dan het feit dat Bulgarije, Hongarije, Oostenrijk, Polen, Slovakije, Tsjechië - van Italië weet ik het niet meer - niet getekend hebben?

Nederland wil altijd graag het braafste jongetje van de klas zijn, dat is wat anders, maar er was geen druk vanuit Brussel.

Dr_Johnson | 02-01-19 | 17:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Dit voorspel ik al geruime tijd....
mensen uit Afrika en moslimlanden komen naar Nederland en krijgen hier onder de noemer van ''vluchteling'' gratis opvang en verblijf in een AZC, daarna een ingerichte woning met extra aandacht en zorg plus een langdurige bijstandsuitkering. Daarbij mogen ze hun naaste familieleden naar NL halen die hier dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Let wel dit is geen kritiek op de migrant, wij zouden precies hetzelfde doen.
De fout ligt 100% bij Rutte III en onze gemeenten die dit onbetaalbaar migratiesysteem niet willen wijzigen.

Hierdoor krijgen we niet alleen meer inwoners met meer woningnood... maar moeten ook de lasten, heffingen en BTW telkens verhoogd worden.
Het valt te verwachten dat eerdaags rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten--> met dank aan Rutte III en partijen zoals D66, PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie.

sociaal_econoom | 02-01-19 | 12:16 | 4

Nichtsneues

Zo simpel is het inderdaad.

Papa Jones | 02-01-19 | 12:25

"dit is geen kritiek op de migrant, wij zouden precies hetzelfde doen". Nou, ik niet. Ik heb er geen enkele behoefte aan om te gaan zitten uitvreten in andermans land.

JvanDeventer | 02-01-19 | 12:57

@sociaal-econoom: 'wij zouden precies hetzelfde doen'? Nou, dacht het toch niet! Misschien moet je lekker voor jezelf praten en niet voor mij!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Indiërs en Polen lijkt me dan weer minder een probleem.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:13 | 4

De lijkzakken komen vanzelf wel.

Pelforth | 02-01-19 | 12:43

Haha pelforth uw hersenen lijken op de mijne.
En na zakken komt de stank...

einStina | 02-01-19 | 12:45

Het lijkt me dat je gelijk hebt.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ken ook veel mensen (blanke autochtonen) die de stad uit gevlucht zijn of op het punt staan van. Door de onleefbaarheid in de wijk, of omdat hun kinderen door Marokkaantjes in elkaar zijn geslagen, of door Antillianen beroofd van hun merk-winterjas of gewoon omdat ze op school alleen maar aangepast slecht onderwijs krijgen en dat meer dan de helft van de allochtonen loopt te dealen, gestolen handel heeft en wapens draagt. Sommigen zijn naar de buitenwijken gegaan, sommigen naar het platte land, eentje is naar Nieuw Zeeland.

Premier Trutte | 02-01-19 | 12:11 | 5

Naar GeenStijlland.

Bennie Verbaasd | 02-01-19 | 12:31

De fout ligt niet alleen bij Rutte III.
De fout ligt al tientallen jaren bij wegkijkers die geen keuzes durven maken. Politici zonder ruggengraat. Bang om voor fascist te worden uitgemaakt.

Papa Jones | 02-01-19 | 12:31

Wat denk je dat het met een school doet wanneer meer een substantieel deel van de leerlingen een migrantenachtergrond heeft? Niet alleen heb je dan met een taalprobleem te maken, ook verstoort het de eenheid (dus de rust) in de leerlingenpopulatie wat tal van ordeproblemen geeft. De ene helft van de school viert kerst met de kerstboom en het kerstontbijt enzo, de andere helft gaat een maand niet eten en viert aansluitend het Ramadanfeest. Je denkt dat zoiets samengaat maar dat valt in realiteit echt tegen. Voor leerlingen en voor docenten idem.
Ik heb in mijn onderwijscarrière 2 verschillende "Marokkanen vmbo's" van binnen gezien en daar les mogen geven. Zal er kort over zijn: Nooit meer. Voor geen goud.

Vrouwtje_haram | 02-01-19 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DeOnderHond | 02-01-19 | 12:07 | 1

Dit gaat over mij! Heb een paar jaartjes in Afrika gewoond en ben rond de kerst met behulp van een aardige -maar wel een beetje dure- mensensmokkelaar de Middellandse Zee overgestoken. Normaal had ik naar een AZC gemoeten, maar dankzij enkele Haagse connecties bij de VVD (onder andere een prominente reaguurder alhier) kon ik in een gewoon huis gaan wonen. Helaas geen Miele, maar wel allerlei witgoed van Bosch. Mij hoor je dus niet klagen, het is goed geregeld in Nederland.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:02 | 10

Dankzij kan ook, snelle leerling. Maar 'behulp' impliceert dat de smokkelaar geen mens is maar een ding. Dat gaat zelfs voor klojos als smokkelaars wat ver.

einStina | 02-01-19 | 14:18

Nog een extra luie uitvreter. Hoe verrassend.

WayneGretzky*99* | 02-01-19 | 16:41

Stina, je moet me niet zo bemoederen. Dat vind ik niet aantrekkelijk. Zo wordt het nooit iets tussen ons.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 18:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Ook weer zoiets: ik moest toevallig iets uitzoeken op de website van de IND, en zag daar wat over inburgeren. Verplicht voor bijv. Duitsers, maar... niet voor Turken! Die zijn om de een of andere reden vrijgesteld. Ook buitenlanders uit andere landen met een Turks gezinslid zijn vrijgesteld. I kid you not: ind.nl/Paginas/Inburgering-in-Nederla...

Muxje | 02-01-19 | 12:01 | 5

Wtf. Weer wat geleerd, helaas.

einStina | 02-01-19 | 12:33

Een buitenlandse ex-collega kreeg jaren geleden ook een oproep voor de inburgeringscursus. Collega arts en geboren en getogen Vlaming mind you.

Ruud Hazes56616330 | 02-01-19 | 12:44

Komt omdat Turkije een associatieverdrag hebben met de EU en de rechter meende dat Turkije daarom een Europees land zou zijn. nos.nl/artikel/264782-turken-hoeven-n...

Geldt dus kennelijk ook voor Oekraïne dan.

Error 404 | 02-01-19 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze Amsterdammer woont noodgedwongen in Haarlem, ziet tot zijn afgrijzen het betaalbare woning aanbod in zijn geboortestad volledig verdwijnen, ziet al zijn familieleden ook noodgedwongen de stad uitgaan (alleen broertje woont er nog) en ziet vol afschuw de wijk waar hij vrolijk en blij is opgegroeid verworden tot een getto waar criminelen de dienst uitmaken. snik, huil, ween. Het wordt nooit meer leuk in Amsterdam.

kikkererwt | 02-01-19 | 12:00

"Hooggeschoold". Aanname op aanname. Desalniettemin, meer meer meer!!!!

Cobalt bomb | 02-01-19 | 11:58

Dat is mooi man, keigaaf.
Want dan is er immers voldoende werkvolk beschikbaar om de links klimaatgekte af te tikken, want ik doe niet mee.

glaaf | 02-01-19 | 11:57 | 3

Werkvolk? Wie werkt er dan?

Cobalt bomb | 02-01-19 | 11:59

dat bedoel ik.. onhoudbaar dus.

glaaf | 02-01-19 | 12:09

Gaat vooral over Polen en Indiërs, die werken meestal wel. Stukkie effe lezen.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:18

Als je alle kleuren door elkaar mengt, dan weet je, dat wordt een strontkleur.
Met culturen gaat dat net zo!

vluchtelingallergie | 02-01-19 | 11:56

Ik woon er niet meer, in de Grote Stad.
Hoofdreden daarvoor is er totaal geen behoefte aan hebben met:
-relipedo’s
-harige barbaren
-religieus gemankeerden
-agressieve inteeltigen
-zwakbegaafden
-terroristen
-onwelriekenden
-dwangtextiel dragenden
samen te leven.
Dit oervervelende volk is het waard om op afstand te houden.

pennestront | 02-01-19 | 11:54 | 1

Mijn idee! Alleen komen ze binnen niet al te lange tijd ook onze richting uit! Opgedrongen!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:39

Waarom zou je dit willen..

Barkruk2 | 02-01-19 | 11:54

Dit is mijn Nederland niet meer.

VanBukkem | 02-01-19 | 11:52 | 2

Jij woont in Groningen, jij hebt nergens last van. Of woon je in Bijum, tussen de Antillianen?

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:09

Beijum?! Gzd niet zeg! Daar wil ik dood nog niet gevonden worden!

Maar, u heeft een punt, Groningen gaat minder snel naar de ratsmodee dan de grote steden in het westen des lands. Maar uiteindelijk zal ook hier het EU beleid zijn wrange vruchten afwerpen.

VanBukkem | 02-01-19 | 12:19

Trap er niet in. De discussie Randstad - rest Nederland dient om de discussie af te leiden. Het gaat om het aantal, 100.000 (honderd duizend !). Ofwel een miljoen op basis van 10 jaar.

beniknouzoslim | 02-01-19 | 11:52 | 2

en dat al vele jaren lang.

Pelforth | 02-01-19 | 11:56

Ho ho, in 2017 was het netto instroomsaldo liefst 217000

Langshetrandje | 02-01-19 | 12:54

"De Indiërs vestigen zich met name rond Amsterdam, Amstelveen en Eindhoven, wat erop wijst dat het vermoedelijk om hooggeschoolde mensen gaat die werk vinden in onder meer de technologiesector."
Oooooh, gelukkig maar dan, dan is het goed. Verder zit het vol met Syrische apothekers en raketgeleerden uit Somalie, dus waar maken we ons druk om. Dit gave land zal alleen maar gaver worden met zulke fantastisch integrerend volk erbij.

Waakvlam | 02-01-19 | 11:51
-weggejorist-
beniknouzoslim | 02-01-19 | 11:49 | 3

"Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: -Nederland is vol, ten dele overvol-. Zij werd daarin bijgevallen door veel vooraanstaande Nederlanders"
Tja, maar linkse mensjes hè, toen al doof, stom en anti-Nederland en anti-mensheid.

VP732 | 02-01-19 | 11:46 | 3

Nederlanders werd geadviseerd te emigreren naar Amerika, Australië, Canada en N Zeeland, wat vele tienduizenden Nederlandse gezinnen deden in de 50er en 60 er jaren van de vorige eeuw. Nu importeren we over het algemeen armoe en religieuze ellende en zitten we op 17,5 miljoen, maar OH OH OH, het milieu en het klimaat.
Hoe lang accepteren we nog al die onzin en leugens van onze overheid.

Pelforth | 02-01-19 | 11:52

Nu heeft de VN een rapport uitgebracht dat Nederland nog lang niet vol genoeg is en dat er wel tot 32 miljoen mensen kunnen wonen op dit kleine stukje aarde. Dus laat de overige migranten maar komen..

Ewah1987 | 02-01-19 | 12:47

Nu heeft de VN een rapport uitgebracht dat Nederland nog lang niet vol genoeg is en dat er wel tot 32 miljoen mensen kunnen wonen op dit kleine stukje aarde. Dus laat de overige migranten maar komen..

Ewah1987 | 02-01-19 | 12:48

Ik woon in Moerwijk en ik moet daar echt weg nu. Geen doen meer daar.

Armageddon | 02-01-19 | 11:45 | 6

Moerwijk inderdaad. Als je er niet woont, heb je er niets te zoeken.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 12:10

@Cobalt bomb | 02-01-19 | 12:01
Dat is het zeker maar wel een wijk die zo haar problemen kent.
Prima dat rijk en gemeente geld voor de aanpak uittrekken.

Berbaar | 02-01-19 | 12:11

Moerwijk is van oudsher een gezellige volkswijk, net als het Laakkwartier en de Schilderswijk en daar was helemaal niks mis mee toen er nog alleen Hagenezen woonden! De verloedering is begonnen toen er Turken en Marokkanen kwamen wonen en dat geldt voor alle grote steden! Inmiddels is het overal hetzelfde gezeik met al die 'prachtwijken'! Er is nog maar één oplossing voor!

BaldEagle | 02-01-19 | 14:49
▼ 3 antwoorden verborgen

www.youtube.com/watch?v=hebXCibzH7U&a...
Die gasten zijn natuurlijk al lang opgepakt.
1) We hebben een sleepwet.
2) We hebben een lokatie op de meter nauwkeurig.
3) We hebben een tijdstip op de seconde nauwkeurig.
4) We hebben een telefoon welke op dezelfde plaats en tijd aan stond.
5) We hebben er videobeelden van.
Huphup aivd en om, vite vite. Arresteren die hap, ow wacht want .....

pa_niek | 02-01-19 | 11:45
-weggejorist-
LateStageCapitalism | 02-01-19 | 11:41 | 1

In de jaren 90 werd ik voor gek verklaard dat ik als hoogopgeleide mijn heil niet ging zoeken in de Randstad maar gewoon in Limburg bleef wonen en werken. 25 jaar later ben ik nog steeds heel blij dat ik die keuze heb gemaakt. Geen islam om me heen, huis afbetaald op mijn 43e, goede baan, uitbgebreide sociale contacten. Niemand heeft me ooit nog een voordeel van de Randstad kunnen noemen tegenover mijn huidige situatie. Over 20 jaar is de Randstad onleefbaar geworden. Hoogmoed komt voor de val.

Bytemaster | 02-01-19 | 11:39 | 7

Als de humor maar nooit verloren gaat, anders draait Toon zich om in zijn graf.

Pelforth | 02-01-19 | 12:02

Ik zit erover te denken om naar Limburg te verhuizen, alleen als ik zo eens de Limburger lees komen er daar ook steeds meer plaatsen waarvan ik denk 'nou, daar maar niet naartoe'! Wat blijft er dan over?

BaldEagle | 02-01-19 | 14:53

Ik snap nooit zo goed waarom al die cultuurverrijkers zo nodig in de Randstad gepropt moeten worden, die uitkeringen kunnen toch gewoon prima vanuit de provincie worden overgemaakt?

2tribes | 02-01-19 | 22:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Het plebs dat in steden rondjes draait in het hamsterrad van overbevolking, gekrijs en ranzigheid moet dat helemaal zelf weten. Van Oef zit er niet mee. Ga jij maar naar de Grote Stad jongen.

van Oeffelen | 02-01-19 | 11:38

De influx van Indiërs in Eindhoven is het rechtstreekse gevolg van het feit dat onze prinsen en prinsesjes liever communicatie, lifestyle management of andere pretstudie kiezen. De hightech industrie van Eindhoven zit niet op deze sneeuwvlokjes te wachten en kiest dus noodgedwongen voor de import van hoogopgeleide techneuten uit Azië. De appartementen in de binnenstad zijn in de afgelopen jaren 50% duurder geworden omdat deze expats extra druk op de woningmarkt uitoefen. En Annefleurtje woont nog noodgedwongen thuis bij haar ouders en maar klagen dat ze als hoogopgeleide culturele antropoloog nog steeds vakken moet vullen.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 11:37 | 9

@Joris Beltsin | 02-01-19 | 12:04
Ik heb zelf als techneut bij verschillende multinationals gewerkt in Nl, waaronder 4 jaar bij Philips en kan je verzekeren dat het binnenhalen van Indiers uitsluitend te maken heeft met kosten. Als je spreekt over talent in Azie, heb je het dan ook waarschijnlijk over Chinezen. Die zijn over het algemeen een stuk intelligenter maar ook luier dan Indiers.

ChatBot | 02-01-19 | 12:24

Graaier | 02-01-19 | 12:12
Te kort door de bocht dit. Ik heb het over sterk groeiende bedrijven die geen emplooi hebben voor laaggeschoolde arbeiders en waar iedere autochtoon met de juiste kwalificaties ondanks zijn/haar substantieel hogere salariskosten morgen ook aan de slag kan.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 12:27

ChatBot | 02-01-19 | 12:24
Heb zelf een ICT bedrijf gehad en vanwege gebrek aan lokaal gekwalificeerd personeel én uit kostenoverwegingen geoffshored naar India. Dat was inderdaad geen succes maar later hebben we na zorgvuldige personeelsselectie (geen dozijn tegelijkertijd maar op basis van persoonlijke kwalificaties) Aziaten (Indiërs en Chinezen) in ons bedrijf in Nederland opgenomen en geïntegreerd in de eigen cultuur. Dat werkte prima en geeft mij te denken dat er uit die hoek nog veel concurrentie te duchten valt.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 12:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Steden zijn voor sneeuwvlokjes, paupers en armoedzaaiers.

Mark_D_NL | 02-01-19 | 11:35 | 1

Dat is altijd al zo geweest. Steden trekken ongedierte aan.

Cobalt bomb | 02-01-19 | 12:08

Het blijft verbazingwekkend hoe in de tweede slaapkamer over koopkrachtplaatjes wordt gediscussieerd totdat het bloed uit je oren loopt, maar dat de belangrijkste bestedingen van publiek geld niet ter discussie mogen staan.

Twee miljoen kansloze analfabeten die tot het einde der dagen publieke voorzieningen zoals uitkeringen, gezondheidszorg en sociale huisvesting consumeren. Ten koste van de autochtone Nederlandse bevolking. Mag niet over gesproken worden. Nog nooit heeft mij een politieke partij gevraagd in de verkiezingen in te stemmen met de inzet op deze schaal van Nederlands belastinggeld. Toch is het gebeurt.

Idem gaat nu gebeuren met jet klimafaat. We “moeten” van alles, maar de hoogte van de rekening mag nog niet worden meegedeeld. Ons “parlement” wil er nog niet eens over debatteren.

Het verklaart wel de behandeling van de gele vestjes ook in Den Haag. De schapen moeten tam gehouden worden.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 11:35 | 5

Eierbal, I stand corrected.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 11:56

Uitgaande van de 1000 miljard die het en der genoemd wordt komen de kosten per hoofd van de bevolking (bij 18 miljoen) neer op 55,5k.
Een gemiddeld huishouden (pa, ma en 2 kids) zal over de looptijd van dit megalomane project dus zo'n 2.2 ton op moeten hoesten.

normanius | 02-01-19 | 12:10

Glasgow Argus | 02-01-19 | 11:35
U doet uw projecten toch ook altijd de projectbeschrijving eerst volledig afmaken en dichttimmeren om daarna het benodigde geld erbij te gaan bedenken, of niet? Het voordeel van die slaapkamer is dat ze daar een schier onuitputtelijke portemonnee hebben. Die portemonnee heet "de werkende Nederlander". Grappig toch? De slaapkamer bepaalt bovendien voor die portemonnee waar ze hun centjes de komende jaren aan uit dienen te geven. En de portemonnee slaapt dooorrrrrr.....

Langshetrandje | 02-01-19 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

'Internationalisering' impliceert het bestaan van natiestaten. Anders slaat 'inter' immers nergens op. Dus niet het globalistisch opheffen van het zelfbeschikkingsrecht van volkeren.

Angel_eyes | 02-01-19 | 11:35

Ik heb de stad ook verlaten en geniet nu van de heerlijke rust in ons dorp waar geen fin te bekennen is.

overVecht | 02-01-19 | 11:32 | 5

Ik verbaas me er anders wel vaker over dat ik ook in de kleinste dorpjes inmiddels contigenten moslims zie rond lopen. U heeft gewoon iets langer de tijd dan de stedeling maar het tij keert overal.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 11:43

Nou. Hier in ‘t Gooi zijn er verdomd weinig Finnen terwijl je wel midden in het land zit en alle grote steden op prima reisafstand zijn.

overVecht | 02-01-19 | 11:46

Ik ook! Tot het COA de seniorenwoning naast mij huurde en daar achtereenvolgens een Irakees, een Eritreeër en een Iranees in vestigde! Na 2 jaar naast een alcoholverslaafde te hebben gewoond die uiteindelijk door de Rechter zijn huis uitgezet werd vanwege alle overlast die hij veroorzaakte krijg je dat dan naast je! Weer een hoop stress wegens geluidsoverlast! Heb er een maagzweer aan overgehouden! Als je dan de woningstichting mailt met de vraag waarom dit zo geregeld wordt krijg je letterlijk als antwoord 'iedereen heeft het recht om te wonen'! Compleet gestoord zijn ze in dit ***land!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Bevolkingsgroei in de huidige mate is sowieso 'the root of all evil'. De eerste partij die dat aan de kaak durft te stellen heeft mijn stem ongeacht de overige programmapunten. Reductie van de bevolking betekent een evenredige reductie van CO2-uitstoot, files, huizenprijzen etc. Argumenten vóór een groei van de bevolking zijn altijd uitsluitend van financiële aard. Het financieren van de pensioenen zou inderdaad even lastig zijn, maar dat duurt hooguit twee generaties.

Kalekruin | 02-01-19 | 11:32 | 2

Toen ik jong was kregen blanken al te horen dat ze zo min mogelijk kinderen moesten krijgen omdat de aarde overbevolkt was. Immigranten moesten zo groot mogelijke gezinnen maken, omdat we vergrijsden.

Angel_eyes | 02-01-19 | 11:37

Op zich wel, maar intussen krijgen autochtone Westerlingen nog slechts 1.7 kind per 2 personen. Dus een afname inmiddels, probleem is de aanwas uit het buitenland.

Ronman2k | 02-01-19 | 12:04

En opeens heb je het. Je begint een omruilbureau. Allahanalfabeten omruilen voor hoogopgeleide curryvreters. Het bedrijf waar ik werkte haalde Indiërs binnen. Wat een debâcle. Brutaal, vrouwvijandig, 20x per dag roken in de parkeergarage, vrouwelijke collega’s afsnauwen en je wegkijken als ze je zien binnenkomen. Indiërs, dat is precies wat werkgevers willen, maar de Nederlanders op de werkvloer zitten met de in curry gebakken peren. Personeelstekort is een leugen. Betaal Nederlanders een fatsoenlijk loon en ze komen voor je werken. De kunst is gewoon om meer loon te bieden dan je concurrenten.

Nivelleermarionet | 02-01-19 | 11:32 | 3

Behalve het roken heb ik die ervaring in het geheel niet met Indiërs, en ik heb er al aardig wat voorbij zien komen. Waar haalde jouw baas die lui in vredesnaam vandaan?

Muxje | 02-01-19 | 11:41

Muxje | 02-01-19 | 11:41
Ik gok Marokko.

Joris Beltsin | 02-01-19 | 11:47

Juist! Geef mensen een normaal salaris waar ze hun vaste lasten van kunnen betalen en waar ze ook nog iets van overhouden en je hebt loyale medewerkers! Uitkeringen zouden alleen voor mensen moeten gelden die hier minimaal 10 jaar achtereen gewerkt hebben en zo niet, jammer dan!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:12

Vind je het gek,moet je kijken hoe de nieuwkomers het nieuwe jaar inluiden.Dat belooft wat.
youtu.be/hebXCibzH7U

kzegje | 02-01-19 | 11:31

Waar maken wij ons nog druk over alles is al verloren, net als de Egyptische de Griekse en de Romeinse tijd is nu Europa aan de beurt.

blauwe zander | 02-01-19 | 11:28 | 2

West Europa is aan de beurt.

Mark_D_NL | 02-01-19 | 11:34

Opgaan, blinken en verzinken. Tja, zo gaat dat. Maar eerst krijgen we nog een burgeroorlog.

Lupuslupus | 02-01-19 | 12:00
-weggejorist-
Zoltan | 02-01-19 | 11:28
-weggejorist-
BenPakdee | 02-01-19 | 11:27 | 2

‘Internationalisering’, is weer zo’n mooi voorbeeld van newspeak. Laten we dan ook maar in plaats van een ‘ontvoering’ voortaan spreken van ‘verrassingsadoptie’.

JackStick | 02-01-19 | 11:26

Ingezonden brief: 'Diversiteit is ver te zoeken op Amsterdamse scholen'

'Daarmee blijven er nog twee kinderen in de klas over van Nederlandse afkomst, onder wie mijn zoon. Ook de andere vier brugklassen zijn voornamelijk gevuld met kinderen van Turkse of Marokkaanse afkomst'
www.parool.nl/opinie/-diversiteit-is-...

AntonJensen | 02-01-19 | 11:26 | 4

Als je op de basisscholen kijkt zie je het straatbeeld van over 20 jaar.

du Roi Soleil | 02-01-19 | 11:48

JackStick | 02-01-19 | 11:27
Die kampen met hetzelfde probleem: extreme lage geboortecijfers (JP 1.44, RUS 1.75 en NL 1.66). Die van Rusland is trouwens alleen maar zo 'hoog' omdat islamitische bevolkingsgroepen (Caucasiers, Tataren en mensen uit voormalige centraal Aziatische Sojvetstaatjes) hoge geboortecijfers hebben. Japan zal vroeg of laat haar grenzen moeten openen. Nu al is een derde van de bevolking bejaard. De Japanse vrouw ambieert een westerse levensstijl waarbij najagen van een carrière het hoogste goed is en de Japanse man zit een groot deel van de dag in zijn rukbunker onanie aan het bedrijven. Aangezien de geïndustrialiseerde landen rond Japan ongeveer dezelfde problemen hebben zal Japan immigratie moeten toelaten uit Zuid en Zuid-Oost Azië waar wel bevolkingsoverschotten zijn.

koter | 02-01-19 | 11:49

“Japan zal vroeg of laat haar grenzen moeten openen.”
Waarom moet er altijd maar gegroeid worden? Met robotisering, uitbesteding en tijdelijke contracten ben je beter uit en behoud je de vertrouwde cultuur en homogene samenleving. Nederland bijvoorbeeld, was zonder de drakesteintjes, massaimmigratie en wildgroeiende graai-overheid een plezierig en bijzonder welvarend landje geweest. Maar helaas, er moest gegroeid en omgebouwd worden, derdewereld-stijl, prestissimo, koste wat kost… Maar “who benefits”? Niet het oorspronkelijke klootjesvolk.

ben kokhals | 02-01-19 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Met name rond winkelcentrum De Amsterdamse Poort kom je veel van die Indiërs tegen, en er hangt een luchtje aan die gasten. En niet te weinig ook. Zeer slechte persoonlijke hygiëne. Ze zijn misschien hoog opgeleid, maar deodorant gebruiken of tanden poetsen is totaal onbekend bij ze. Ze ruiken naar oud zweet en hun adem ruikt naar hondenpoep. (eigen ervaring uit de metro),
En ze werken allemaal bij de ING.

Osdorpertje | 02-01-19 | 11:25 | 3

Bij andere banken ook hoor. En eens in de zoveel maand tref je wilde toestanden aan op de muur van toiletten op de afdeling waar ze werken. Maar ook de schoonmakers zijn geïmporteerd en dus mogelijk wel wat gewend.

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:28

Komt door de pepers en scherpe kruiden in hun eten. Daar ga je van stinken.

druipsmurf | 02-01-19 | 11:34

@druipsmurf | 02-01-19 | 11:34 & @ Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:28
Die rotzooi op het toilet komt niet door de scherpe kruiden maar omdat ze op de toiletbril gaan staan!, zodat ze hurkend kunnen poepen. En daarna hun handen aan de muur af vegen. Maar als ze plassen is het ineens te vies om aan te raken en doen ze het met losse handen.

Osdorpertje | 02-01-19 | 11:59

Mijn provinciedorpje is te saai voor veel mensen - houden zo, graag. Hier is een poging tot inbraak nog nieuws gelukkig.

Goldfinger | 02-01-19 | 11:24 | 1

Hier net zo!

vluchtelingallergie | 02-01-19 | 11:50

Indie, groot probleem met kinderverkrachters. Na de mocromafia kan dit er ook nog wel bij. Wir schaffen das. Vestigingsplaatsen, zijn de plaatsen waar je niet met je kinderen wil wonen.

Wim Venijn | 02-01-19 | 11:22

Grappig dat er bij iemand uit India wordt gezegd "Hoogopgeleid" maar er bij Finnen nooit wordt aangegeven wat het opleidingsniveau is.

Blanke_Vlaai | 02-01-19 | 11:22 | 5

Er is bij die figuren geen opleidingsniveau dus valt ook niet te vermelden. Beter om het IQ erbij te zetten. En das niet het gemiddelde wat van Gerwen gooit.

AntonJensen | 02-01-19 | 11:29

Beefbus | 02-01-19 | 11:27
Engeland, een poel van ellende, voor de gewone burger.

vluchtelingallergie | 02-01-19 | 11:53

Die zijn zo laag opgeleid dat er geen woord voor bestaat!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo word de vurig gepropageerde multiculturele maatschappij vanzelf weer monocultureel. De emulsie wil niet mengen, al doe je nog zo je best in wensdenkend lalaland.

Alleen nu heeft iedereen minder plaats om te wonen, minder begrip voor elkaar, is er minder samenhang in de maatschappij, minder geld voor iedereen om te verdelen en is een nieuwe verzuiling/versplintering van de maatschappij op etnische afkomst, verschillende religies en huidskleur een feit.

Dutchbeaurouge | 02-01-19 | 11:22

Waarom leest men over 'vermoedelijk(!) hoogopgeleid' heen? Men weet het dus niet eens zeker. Uit Syrië zouden ook allemaal 'hoogopgeleiden' komen. Nou we weten de uitkomst daarvan.
Als je 'hoogopgeleid' bent kun je overal je brood verdienen, b.v. in je eigen land en hoef je niet de halve wereldbol over te reizen. De leugen aap zal over een paar jaar wel weer uit de mouw komen.

Lupuslupus | 02-01-19 | 11:21 | 4

Het aantal asielzoekers uit India is nagenoeg nul terwijl het aantal aanvragen voor werkvergunningen juist hoog is. Mensen die een werkvergunning aanvragen doen dat zelden vanwege laaggeschoold werk. Er zijn juist heel veel Indiërs die een goede opleiding hebben maar juist niet in de eigen regio hun ambitie kunnen waarmaken. Die trekken naar het Westen. Die vormen geen enkel probleem.

Bytemaster | 02-01-19 | 11:28

Dat is wel wat kortzichtig. Voor (echte) hoogopgeleiden is het best interssant en lucratief om in het buitenland te gaan werken.

BozePaarseMan | 02-01-19 | 11:32

@Bytemaster Is het binnenhalen van mensen via werkvergunningen niet een teken dat het onderliggende probleem, ons belastingstelsel, productie afremt? Kennelijk zijn werknemers te duur en worden ze van elders gehaald terwijl eigenlijk vanuit grote sectoren zoals de IT, een vuist moeten maken tegen de hebberige handjes van Den Haag. Laat ze het werkgeversdeel en loonbelasting maar verlagen in plaats van salarissen te drukken via open grenzen.

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nu ben ik wel wat gewend, want zelf ook woonachtig in de randstad. Maar laatst schrok ik mij toch weer de tyfus. Het was meer dan ik even kon verdragen: Black Friday in Mediamarkt, Utrecht Kanaleneiland.
Man, man... Niet normaal meer. Op een enkele blanke verkoper (daar ook al bijna een unicum) na was ik op een gegeven moment de enige blanke daar. En het was daar bom- en bomvol. Zover je kon kijken: een en al import wat over elkaar heen buitelde om maar een gunstig koopje te bemachtigen.
Nou Nederland, je bent stuk. Waar is de vuilnisbak?..

druipsmurf | 02-01-19 | 11:20 | 4

@ChristiaanH
Ik ben ook geneigd The Wall bij Kanaleneiland te rekenen ...

Synecdoche | 02-01-19 | 12:13

@ChristiaanH
Je hebt gelijk, ik vergiste me. Ik doelde op die bij Hoog Catherijne.

druipsmurf | 02-01-19 | 12:59

Advies: koop een teiltje!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

80% van de economische migranten zullen nooit bijdragen aan het potje, daarom verschuilen ze zich enkel in de getto's van de grote steden en werkt de domme politiek gewoon mee met voorrang bij huizen/wasmachines en toeslagen. In de buitengebieden moeten ze direct meewerken en DAT was niet wat ze op hun mobieltjes ver weg zagen van/over ons land. Iets van de wal en het schip mensen, op naar de chaos.

hagelkruis | 02-01-19 | 11:19

"Vooral in Amsterdam is deze internationalisering aan de gang."

Wat een prachtig voorbeeld van omfloerst, policor taalgebruik weer in het nieuwe jaar. In dat ook door Nederland ondertekende migratiepact van Marrakech staat oa dat de ondertekenaars de "intentie" (want het is allemaal niet bindend hoor, don't you worry) moeten hebben om migratie "positief" voor te stellen en te presenteren aan hun (muitende) bevolkingen.

De voortgaande tsunami's klaplopers uit de derde wereld zijn slechts tekenen van "internationalisering" van ons land. En ja, er zullen vast wat hoogopgeleide Indiërs tussen zitten, maar het gros van deze internationale, kosmopolitische landverhuizers kunnen we toch echt missen als kiespijn.

Autochtonen trekken weg uit Amsterdam omdat de huizen er niet meer te betalen zijn voor een normaal mens. Alleen the likes of Khalid Jone, die krijgen wel volledig ingerichte woningen in Amsterdam. Daar betalen wij met zijn allen voor, want Jone heeft een (onterechte) verblijfsvergunning.

Ik lees vandaag in de krant dat Nederland ook al weer heeft toegezegd ca 6 van die klaplopers die op de Sea Watch 3 zitten, toe te laten, op voorwaarde dat andere landen er ook een paar accepteren. De kapitein van de Sea Watch vindt dat Nederland ze alle 32 moet opnemen, want hij vaart tenslotte onder Nederlandse vlag, en zoals hij zegt: "Het zijn er maar 32".

Zoals Amsterdam het woord "allochtoon" in de ban heeft gedaan, en het ook al een soort afspraak lijkt te zijn om ipv het woord "blank" wit te gebruiken, zo vind ik dat het woordje "maar" niet meer gebruikt mag worden door Gutmenschen. Al 30 jaar lang zijn het er altijd "maar" een paar: geef die 400 vergelijkbare gevallen met Howick en Lili toch gewoon een verblijfsvergunning; het zijn er maar 400. Het nettoresultaat is dat we hier vele honderdduizenden klaplopers hebben, die op een paar uitzonderingen na, allemaal onderhouden moeten worden door de belastingbetaler.

Dat moet stoppen. Om te beginnen moeten al die NGO mensensmokkelschepen, die in de krant ook zo policor "reddingsschepen" worden genoemd, aan de ketting gelegd en verbeurd verklaard worden. Zo niet, dan gaat de Sea Watch meteen weer een lading van "maar" 32 klaplopers "redden" voor de kust van Libië, en proberen hier te slijten omdat er een Nederlandse vlag op de achterplecht waait. Optiefen ermee.

Dr_Johnson | 02-01-19 | 11:18 | 3

En toch blijft men vooral werken in de randstad terwijl men er niet meer woont of kan wonen. En kan de overheid deze groep uitmelken via de auto. Want anders kan men de nieuwe bewoners niet meer afkopen.

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:23

Zonder hier op af te willen dingen: er gaat niets veranderen zolang mensen zich alleen maar via het toetsenbord blijven afreageren. Men moet de straat op of via de plaatselijke politiek wat proberen te doen.

druipsmurf | 02-01-19 | 11:27

druipsmurf | 02-01-19 | 11:27

Dat gaat niemand dus doen want dan word je door de hele goegemeente en ook het reaguurdersvolk alhier weggezet als “werkloze uitvretende tokkie” als je op de vrije zaterdag met een geel hesje aan gaat demonstreren alvorens de politie je wegmept. Dus blijft het maar bij wat klagen op het internet.

Error 404 | 02-01-19 | 15:04

Dank voor dit item en de CBS-file. Ik zie dat er in hier in Enschede nu bijna 30% migranten zijn. En dat is best veel. Dan krijg je inderdaad wel eens het gevoel dat het jouw stad niet meer is. Maar dat kan vanwege het ouder worden te maken hebben met melancholische en nostalgische gevoelens.

Mannes | 02-01-19 | 11:17 | 4

Dat unheimliche gevoel ken ik ook; het is zolangzamerhand mijn volk niet (meer). Een heel ongezond iets want onze maatschappij moet het hebben van de gezamenlijke solidariteit. Anders kunnen we onze verzorgingsstaat niet meer op de rit houden.

druipsmurf | 02-01-19 | 11:31

zwarte_weduwe | 02-01-19 | 11:23

Dat de demografische samenstelling van bepaalde gebieden mettertijd verandert, is niet meer dan terecht. Mijn voormalige buurtje, voorheen een bejaardenwijk, is zich in rap tempo aan het ontpoppen tot de Bijlmer van Rotterdam. Toen ik er nog woonde, was ik de gevaarlijkste van de buurt (en dat zegt wat - ik ben klein, dik en brildragend). Niets mis mee - gewoon zorgen dat je op tijd weg bent!

de IJsman | 02-01-19 | 11:38

de IJsman | 02-01-19 | 11:38 Is dat Ommoord met zijn plofjihadi’s en Somalische terrorgezinnen?

Error 404 | 02-01-19 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

De moskeeën, koffiehuizen, shitshalounche en islamitische onderwijs
is allemaal in de grote steden gefaciliteerd ten behoeve van de "intergratie"
dus trek je daar dan ook de grootste islamitische achterlijkheid aan.
En succes daar mee vanuit een klein Nederduits dorp
waar een zwart geadopteerd jongentje nog een bezienswaardigheid is.
Veel van mijn buren en ikzelf moeten in de jihadistische hoofdstad hun brood verdienen
maar wat een plezier om in de avond weer naar huis te kunnen rijden
en de kopvodden, junkies, djellaba, boerka's en algehele stank en viezigheid achter te laten.

Halul gebakken | 02-01-19 | 11:17

.. nu nog de "gekozen burgemeester" erbij, wat vroegah een goed idee was toen grote steden nog geen filialen waren van de derdewereld, compleet met bijbehorende corruptie & machtsmisbruik problemen.

Dan maar een ontkennende PvdA of VVD apparatchik als burgemeester. Als zachte dop op het gistende kruitvat. Die zal alleen aan alarmbellen trekken (om de verkeerde redenen) rond sinterklaas en de jaarwisseling. Of koude drukte maken over de snorren van de brandweermannen.

Tot de rotzooi overloopt naar de provincie, wat overigens ook het plan is van de EU.

Jan Passant mk2 | 02-01-19 | 11:17

"Nederland is niet vol, maar gemoedelijk druk. Meegroeien met de tijd, zouden we het willen noemen."
Serieus? De vorige keer dat een bepaald land ging meegroeien met hun tijd, kregen we een wereldoorlog.

einStina | 02-01-19 | 11:14 | 3

Nederland is gemoedelijk druk. Ten dele overgemoedelijk druk.

Muxje | 02-01-19 | 11:27

Ja, ik ben nog half van de kaart zoiets te lezen uit een GS-pen.

einStina | 02-01-19 | 11:36

Die oorlog komt nu ook hoor, maak je maar geen illusies!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:19

Ik ben technisch hoger opgeleid en werk natuurlijk in Duitsland. Ik betaal ook inkomstenbelasting aan de Duitse staat. Af en toe moet ik zakelijk naar Rotterdam. Heb geen enkele collega die in Rotterdam woont. Wat een zooitje in de Rotterdamse binnenstad. Vraag me af hoe je daar kinderen op moet voeden, recreeren enz. Leve de immigratie.

Nerderlander | 02-01-19 | 11:14 | 1

Uitstekende keuze heeft u gemaakt!

pibasso | 02-01-19 | 11:22

Dit Land is naar de kalote .
Ik geloof er niet meer in .

liegende lippen | 02-01-19 | 11:13 | 1

Komkom, wat de nationaliteit van het werkvee is is uberhaupt geen dingetje. Enige belangrijke is, dat de fabrieken blijven draaien, en de centes ninenkomen. Wat er met de "nederlander" gebeurt is volstrekt ondergeschikt. Voor jou een ander!!

BenPakdee | 02-01-19 | 12:07

Internationalisering. In de VS heet dat gewoon 'white flight'

Realisties | 02-01-19 | 11:13 | 17

einStina | 02-01-19 | 14:16

Dan zijn we in ongeveer dezelfde tijd en omgeving opgegroeid. :-) Mocht je weer een keer in de buurt zijn, kunnen we misschien een keer koffie gaan drinken .

Overigens een goede beslissing om naar Dordt te gaan; de Drechtsteden spreken mij inderdaad ook wel aan (een vriend van me woont prachtig in Zwijndrecht).

de IJsman | 02-01-19 | 15:40

Ik ben vaker wel in de buurt dan niet. Ha! Dalijk blijk ik je al tig jaar te kennen. Ghehe.

einStina | 02-01-19 | 16:04

einStina | 02-01-19 | 16:04

Haha, ik geloof niet dat ik in het dagelijks leven iemand ken die aan jouw profiel voldoet! Maar het zou zo maar kunnen...

de IJsman | 02-01-19 | 17:57
▼ 14 antwoorden verborgen

Hoe kan ik eraan bijdragen dat ik Guus Meeuwis nooit meer zie? (om te beginnen op GS)

Einde van de Domheid | 02-01-19 | 11:12 | 5

@Knisperende_Tissue | 02-01-19 | 11:23
Je bent geen Brabander als je steevast de G te hard uitspreekt, en dat dan nota bene ook nog doet in een liedje over Brabant.

zwarte_weduwe | 02-01-19 | 11:26

zwarte_weduwe | 02-01-19 | 11:26

Iemands articulatie aan maatstaf nemen om te bepalen of diegene wel voldoende aan het profiel van de stam voldoet. Hoe tribaal wil je het hebben.

de IJsman | 02-01-19 | 11:47

*aan=als

de IJsman | 02-01-19 | 11:48
▼ 2 antwoorden verborgen

De trend is al jaren dat er minder kindertjes geboren worden dan het jaar ervoor. Daarnaast overlijden er jaarlijks méér mensen dan het jaar ervoor. Het afgelopen jaar is de bevolking gestegen met ruim een half miljoen. #hoedan

Klik_hier | 02-01-19 | 11:11 | 1

Vandaag in de telegraaf een artikel over omvolking zoals gewenst door ee trans nationale elite. Van Leon de winter. Helaas achter de betaalmuur.

du Roi Soleil | 02-01-19 | 11:14

Lange leve de dorpen in de provincie. Ik kan mij nog herinneren dat ik bij mijn vorige werk werd verketterd omdat ik op Pvv had gestemd (al sinds de partij bestaat eigenlijk). Al die gasten uit Utrecht en Amsterdam daar waren zo kneiter links, echt om bang van te worden. Nu werk ik weer in mijn eigen provincie en het is echt een verademing. Als ik dit dan weer lees moet ik weer aan die sneuneuzen denken. Ze willen het vaak zelf hoor. Ik heb al een tijd geen medelijden met al die stedelingen.

Marcel7690 | 02-01-19 | 11:09
-weggejorist-
MW51 | 02-01-19 | 11:06 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat zijn hooggeleide Indiërs? Zijn die met de monorail aangekomen?

koeberg | 02-01-19 | 11:06 | 3

Het zijn een soort vallende sterren.

einStina | 02-01-19 | 11:08

Ze worden door de hoogste geleid.

Einde van de Domheid | 02-01-19 | 11:14

Ik denk dat ze vleugels hebben.

Bijtendehond | 02-01-19 | 11:56

Cultuurverrijkers kunnen de grote steden altijd wel gebruiken.

Hark_van_Rommel | 02-01-19 | 11:06

Uit India komen veel expats, vooral IT, zijn heel bekwaam

Bokito ergo sum | 02-01-19 | 11:04 | 5

Daar waar ik woon zie ik veel Indisch uitziende types met een T-Shirt van een groot bedrijf. Dus of ze hebben een woning in die buurt of delen die met mede Indiërs.

Atlantis-95 | 02-01-19 | 11:11

Alles is relatief, zullen we maar zeggen. Ik heb door de jaren heen bij grote tech-bedrijven met tientallen Indiërs gewerkt, en de echt goeie die iets toevoegen zijn helaas op 1 hand te tellen. De meesten moeten het vooral van een grote mond hebben. Zichzelf verkopen kunnen ze vaak prima.

Akiron | 02-01-19 | 11:15

Als ze bekwaam zijn, kosten ze alweer teveel. En goedkoop is duurkoop maar veel IT-bedrijven leren het nooit. En dan de communicatie. Om te huilen.

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Internationalisering, da's een mooi woord voor homepathische verdunning.

Schoorsteenveger | 02-01-19 | 11:03 | 3

Als je internationalisering uitlegt als verdunning dan heb je een probleem.
Zullen we het er even ophouden dat sommigen niet tegenwerken of bijdragen en anderen niet met ons om kunnen en willen gaan of een andere samenleving willen?

Einde van de Domheid | 02-01-19 | 11:17

Einde van de Domheid | 02-01-19 | 11:17 |
Een levende stad desintegreert als zowel de toestroom van buitenlui en de uitstroom van binnenlui al te groot wordt. Dat een deel van de instromers dan ook nog eens niet van plan is om die stad levend te houden of zelfs van zins is om de cultuur van die stad om te vormen is nog eens een extra complicatie.

Schoorsteenveger | 02-01-19 | 11:31

Amsterdam verandert in een openluchtmuseum. Toeristen en expats lopen over de grachten en mijmeren erover hoe Nederland zich heeft laten afschaffen. Er is geen gemeenschappelijke voertaal meer, al kun je het het beste met steenkolen-Engels proberen. Af en toe komen er een paar gewapende Arabieren uit de banlieue naar de binnenstad om een paar van die expats dood te schieten. Gijzelen vinden ze te gecompliceerd. Wat er nog aan gemeentepolitie is patrouilleert in geheel elektrische wagentjes.

JvanDeventer | 02-01-19 | 11:03

De tijd zal het leren hoe leuk het is om een vierkante meter grond te delen met 10 leuke en vredelevende mensen.

rein9576 | 02-01-19 | 11:03

Hooggeschoolde mensen, die Indiers .. en werkende voor een habbekrats. Bedrijven als Cap gemini, ATOS, Logica etc. hebben de te oude en te dure ICT-ers gewoon afgedankt want de footprint van het management werd te zwaar voor het bedrijf. De ICT-ers in Nl gaan nu gewoon de vrachtwagenschauffeurs achterna.

ChatBot | 02-01-19 | 11:03 | 3

Wordt door de overheid gefaciliteerd met de 30% regeling. Oneerlijke concurrentie.

du Roi Soleil | 02-01-19 | 11:11

Hangt er van af wat die ICTer doet. Programmeurs halen ze uit India, beheerders en infra specialisten met een brede orientatie niet. Die zijn dan ook bijna nergens te vinden. Wel eens met een indier aan de telefoon gezeten over een ICT probleem? www.youtube.com/watch?v=6ZhBuXvTtRk

Zapata10 | 02-01-19 | 11:12

@Zapata10: IT-ers met een brede oriëntatie zijn een zeldzaamheid geworden. Ook de schuld van de grote bedrijven die het werk steeds verder hebben gecompartimentaliseerd, omdat ze dan resources kunnen managen in plaats van mensen. Dat begint zich steeds meer te wreken.

Muxje | 02-01-19 | 11:18

NL= NTR
Niet Te Redden

Rest In Privacy | 02-01-19 | 11:02

Ook omvolking door hoogopgeleide Indiërs is omvolking

du Roi Soleil | 02-01-19 | 11:02 | 1

Maar dan rundvlees mag niet ipv varkensvlees mag niet.

koeberg | 02-01-19 | 11:15

En allemaal apothekers. Met specialisme in poedertjes. Verder nog wat testers voor Qat. Aanwinst!

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:01 | 5

@Cobarde Mijn ervaring met Indiërs is dat ze vaak maar wat doen. Veel bluffen om de opdracht te krijgen en dan in een team eentje meesturen die wel de problemen kan doorgronden. Helaas is het dan goedkoper om in eigen land mensen te zoeken. Maar vele werkgevers denken nog steeds dat invliegen geldbesparend is. En qua Polen, tja, ik ging er vanuit dat de loonconstructies mogelijk zijn door het minimumloon te ontduiken. Niet een geval van betere concurrenten maar van werknemers zoeken die geen last hebben van de armoedeval in NL. Dat is gewoon geen gelijk speelveld.

Deflatiemonster | 02-01-19 | 11:12

@ Deflatiemonster: Probleem van Indiërs is om ze de waarheid te laten vertellen. Niet alleen bij de sollicitatie, maar ook tijdens het werk hebben ze er met name een handje van om problemen te verzwijgen: "ja hoor alles gaat toppie". Wat je moet doen is hun vertrouwen winnen, dan nemen ze jou ook in vertrouwen en blijken diezelfde Indiërs opeens prima krachten.

Muxje | 02-01-19 | 11:20

Indiërs zijn zelden islamiet, zijn inventief en willen wel werken. Pakistani zijn het tegenovergestelde.
Polen zitten veelal in de bouw, en daar kunnen we er nig wel wat van gebruiken.

Leffe Blonde | 02-01-19 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelf uit drenthe. Kom af en toe in de randstad. Wat een hel!! Who the fuck wil daar nou nog wonen?

Op straat alleen maar sjamela sjamela, niks gemoedelijks, ramvol files, ultra kleine mega dure parkeerplaatsen en plekje zonder camera toezicht, weirdos..

Denkhetnjet | 02-01-19 | 11:00 | 5

@azijnseikerT
GAE = vliegveld Eelde wordt aan alle kanten tegengewerkt, en nog het meest door omwonenden want die willen geen herrie. Je kunt er met een mooi stille electrische bus naar toe maar vliegen is er niet bij.

Synecdoche | 02-01-19 | 11:54

Dat hebben degene die de onderzoeks rapportages maakten toch echt aan zichzelf te danken. Volgens de modellen was de geluidsoverlast vele malen lager dan gelijke onderzoeken elders, op dezelfde hoogte, met dezelfde snelheid. Als mensen doorkrijgen dat je ze in de maling neemt krijg je weerstand. En zo geschiede.

Denkhetnjet | 02-01-19 | 12:22

Geniet maar van Groningen zolang het nog kan.

Acidbrain | 02-01-19 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn blijkbaar geen Turken meer in Nederland, volgens het CBS. Dat valt mij dan op.

Stormageddon | 02-01-19 | 11:00 | 5

Syriërs zijn ook totaal weggemoffeld in de statistiek.
Hoe meer ik die lijstjes bekijk, hoe minder ik er van geloof.

Stormageddon | 02-01-19 | 11:12

Erger nog, de Turken worden meegerekend onder de Europeanen.

Glasgow Argus | 02-01-19 | 11:14

Alles met twee paspoorten is sowieso niet Europees! Het zijn en blijven Turken, Marokkanen en weet ik wat nog meer! Opzouten met die EU-propaganda!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Jamaar, jamaar hoeveel 'amsterdammers' van buitenlandse afkomst naar de polder migreerden staat er dan weer niet bij. Tja, zo doet u wel mee aan eenzijdige berichtgeving hé cbs.

pa_niek | 02-01-19 | 11:00

99% van die lui hebben last van Islam. Lekker heur, die allemaal je stadje inhalen. Dat gaat wel goedkomen, toch? Muren en hekken worden big business in Nederlandje.

Mark_D_NL | 02-01-19 | 11:00 | 4

Gated communities gaat het helemaal worden, en volgens mij is de 1e er al in NL. In 050 is het allemaal nog goed te doen, maar hier wil ook geen hond naar toe.

Eierbal-is-fijn | 02-01-19 | 11:06

D'r loopt een nogal waakse Bullmastiff op m'n erf rond. Alleen als ik zeg dat het goed is gaat hij bij het hek weg. De brievenbus staat tegenwoordig langs de kant van de weg.

Knisperende_Tissue | 02-01-19 | 11:21

Eierbal-is-fijn | 02-01-19 | 11:06
Er zijn er wel meer in NL, maar meestal vermomd.

Cobalt bomb | 02-01-19 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Er is alleen 1 groot verschil met Syriërs en ander asieltuig. Hoogopgeleidde Indiërs blijven slechts tijdelijk hier. Ik werk met veel indiërs samen, een deel van hun zijn jong en modern. Een ander deel is oerconservarief en zullen alleen in hun eigen cirkel rond hangen, kortom die dragen niets bij aan Nederland. En dankzij die toenname is wonen in Amsterdam gewoonweg onbetaalbaar. En dalijk ook al in de randgemeentes. U bent welkom welkom welkom, en ondertussen worden de geboren Nederlanders weggejaagd uit de grote steden. Applaus voor Nederland, waar als u buitenlander bent u volledig door de staat in de watten gelegd word.

Indoneesje | 02-01-19 | 11:00 | 3

Nee hoor, Hoogopgeleide Indiërs, zijn, zoals het woord hoogopgeleid al aangeeft, niet gek. Ze proberen echt wel hier te blijven. Ik ken er diverse, die hier een gezin hebben gesticht. Hele aardige mensen.
Hetzelfde geldt zeker ook voor de mensen uit het voormalige Oostblok, waar ik er ook al diversen van heb ontmoet uit Polen, Montenegro, Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne.
Echt goede mensen, die van harte welkom zijn.

watergeus | 02-01-19 | 11:03

In India hoogopgeleid, hier compleet waardeloos is mijn eigen ervaring. Geen zelfinitiatief, zijn compleet afhankelijk van wat jij ze voorschotelt, zeggen overal ja op terwijl ze geen idee hebben.

2voor12 | 02-01-19 | 11:49

watergeus | 02-01-19 | 11:03
Uitzonderingen. In de wetenschappelijke wereld is het niet anders dan wat 2voor12 zegt.
Er zit nogal een verschil in opleidingsniveau tussen de kaste lagen.

Cobalt bomb | 02-01-19 | 12:12

Hier een artikel in het NRC wat pleit voor een muur. (ik viel bijna van mijn stoel af) www.nrc.nl/nieuws/2018/12/31/wees-nie...
Weet trouwens niet of ik naar het NRC mag linken, zo niet dan excuses.
De woningmarkt explodeert, er is code rood, mensen kunnen nergens meer betaalbaar wonen, maar ze gaan maar door, ze gaan maar door, wees welkom, open de grenzen. Jij bent welkom in mijn land, mag ik dan bij jou.... Walgelijk. Het sociaal stelsel is niet meer te handhaven. Wir shaffen das.
Dat terzijde. Gaarne de woningmarkt nog een jaar of vijf op code rood houden. Ikke dan cashen en pleite. Mijn nadagen slijten in een rustige omgeving zonder import medelanders. Zonder ook maar een medelander.

Zapata10 | 02-01-19 | 11:00 | 2

Het vreemde is dat al die zogenaamde tegenstanders van een muur of hek wél een hoog hek of muur om hun eigen perceeltje hebben staan en dan met name bij de boven-ons-gestelden.

pa_niek | 02-01-19 | 11:05

Leuk artikel, muurmensen versus hekmensen. Ik vind het prima dat er een fysieke grens wordt gebouwd (muurmens) maar ik wil er wel even op wijzen dat een hek goedkoper is in de aanleg. Ben ik nou hypocriet?

koeberg | 02-01-19 | 11:37

Discussie met "linkse" kennis:
Ik: immigratie is een probleem
LK: Maar de meesten komen nu uit Europa/India, zijn hoogopgeleid.
Ik: Leuk. Maar ook die willen graag ergens wonen. Als jij 100000 mensen in Nederland erbij haalt, moet je ook voor 100000 mensen per jaar huizen bouwen. Om nog maar te zwijgen over de rest van de infrastructuur.
LK: Oh ja....

Dus nee. Niet welkom in mijn land. Zelfs al ben je nog zo hoog opgeleid, nog zo goed geïntegreerd. Nederland heeft zo'n 7 miljoen mensen te veel voor het oppervlak. We hebben een natuurlijk verloop naar beneden, oa als gevolg van vergrijzing. Ga eerst de aantallen maar eens een beetje in balans brengen met het oppervlak.

TheEgg | 02-01-19 | 10:59 | 2

Ah nu snap ik waarom ze de Islam importeren. Zodat er meer mensen sterven.

Kaas de Vies | 02-01-19 | 11:01

Precies!

BaldEagle | 02-01-19 | 15:33

Dus ook verdringing op de arbeidsmarkt in de hoger geschoolde regionen.
En de millenials maar denken dat een EU goed voor ze is want ze kunnen overal gaan werken niet realiserend dat zij ook weggedrukt worden door goedkope import. Maar blijf vooral D66 stemmen.

2voor12 | 02-01-19 | 10:58 | 5

Globalisering heet dat: Multinationals verhuizen hun hoofdkantoor naar de plek waar ze het minste belasting betalen terwijl ze de productie verplaatsen naar de plek waar ze het personeel het meeste kunnen uitknijpen. En natuurlijk geen grenzen voor buitenlandse werknemers, zodat je lokaal duur personeel waar je niet omheen kunt, kunt vervangen door buitenlanders die met minder genoegen nemen. Mooi joh.

TheEgg | 02-01-19 | 11:03

Ja maar je hoeft niet te wisselen op vakantie. HET argument voor de EU en de euro.

B0bBer | 02-01-19 | 11:09

@ B0bBer | 02-01-19 | 11:09 |
ten tijde van de EEG hoefde dat ook niet.
Daar had je namelijk zo'n handig plastic kaartje voor wat je dan in zo'n machine aan de muur kon steken waar dan na het intoetsen van een code en een gewenst bedrag een aantal flappen in de juiste valuta uit kwam rollen. De bank deed de wisseltruck voor je en verdiende er ook nog een cent aan.... Handig joh.

normanius | 02-01-19 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan er weer een heel verhaal van bouwen, feit blijft dat er gewoon een tekort is aan hooggeschoold technisch volk in Nederland. Als je het hier niet kan vinden, dan zoek je het ergens anders.

menage | 02-01-19 | 10:56 | 11

Wat 2voor12 | 02-01-19 | 10:59
Daaraan toegevoegd: Aangezien je in NL meer verdient met commando's geven dat met uitvoeren, wordt een groot deel van het technisch personeel dat aanwezig is alsnog manager.
Als we nou eens stoppen met managers (veredelde secretaresses) veel meer geld te geven als de specialisten die ze aansturen, dan heb je ook niet de enorme kapitaalvernietiging doordat mensen manager moeten worden, als ze in salaris omhoog willen.

TheEgg | 02-01-19 | 11:29

Duh, in deze tijden van Internet, moeten IT'ers nog steeds verhuizen..?????
Wat zoooo vorige eeuw...!

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 11:57

dezelfde truc wordt in Engeland al jaren gedaan.
Daar gaat het om Aziaten, hier noemen we ze Indiers. Maar het gaat gewoon om Pakistanen, extreem gelovig georienteerde gelukszoekers.

HA, BIER!1! | 02-01-19 | 12:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Als het maar geen aanhangers van een bepaalde, agressieve en intolerante veroveringsideologie met fantasievriendjes aan het hoofd zijn, dan is het goed.

Brou Is Back | 02-01-19 | 10:56 | 1

Die zijn erg, maar dat de autochtone Nederlander op een gegeven moment in de minderheid raakt is niet minder erg. Ook dan houdt Nederland op te bestaan.

zwarte_weduwe | 02-01-19 | 11:16

Ik lees in het nieuws dat Jan Modaal niet meer aan een woning kan kopen wegens te hoge prijzen. Hoe kan een buitenlander ( migranten) dan wel in randstad wonen? Subsidie misschien??

genoegisgenoeg | 02-01-19 | 10:55 | 5

Ja ben ik.

genoegisgenoeg | 02-01-19 | 10:59

Zoiets.. Ze hoeven 30% minder inkomsten belasting te betalen. Veel woorden over ongelijke beloning M/V . Maar dit is gewoon discriminatie van de NL ' er.

JamesYounger | 02-01-19 | 11:00

Hier in de straat 2 huizen door Russen gekocht. Zijn er nooit. Soort belegging.

Mammeloe | 02-01-19 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Omvolking heet dat.

azijnseikerT | 02-01-19 | 10:54 | 1

>10K "Amsterdammers" pleite en daar >15K buitenlandse pareltjes voor terug.
Beetje met de aanname dat het gaat om personen uit Islamtische landen.

Dus inderdaad. De omvolking is in volle vaart bezig...

NeetNormaal | 02-01-19 | 10:57

Lang leve de islamisering van de Randstad.........

Fatwabuster | 02-01-19 | 10:53

Verhuist is verkeerd geschreven. Het moet zijn vlucht.

osolemio | 02-01-19 | 10:53

Ik ga nooit meer op vakantie.
Het buitenland komt naar mij toe.

Pelforth | 02-01-19 | 10:52 | 2

Zeker, Nederland is immers een immigratieland,
net als Canada bijv., ruimte zat.
Kompt Allen...

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 10:58

Kanarie_Geil | 02-01-19 | 10:58
Inderdaad, het geld klotst hier tegen de plinten en de oorspronkelijke inwoners betalen wel voor u. En zo niet, verhogen we gewoon de btw en de energiekosten....

Ommezwaai | 02-01-19 | 13:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken