Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joodse jongen in Albert Heijn 030 Kanaleneiland uitgelachen door medewerker, AH ontkent

Jongens, het gaat weer helemaal mis in ophefland.

YouTube-kanaal Bondgenoten deed vorige week een filmpje naar aanleiding van het """nieuws""" dat veel joodse Nederlanders niet openlijk joods durven te zijn. Beproefde formule natuurlijk, met een keppeltje, GoPro en cameraman lokjoden en kijken wat er gebeurt, ditmaal in Utrecht. De jongen met keppel, Benjamin, is zelf trouwens echt van joodse komaf, wat het wel nog iets pijnlijker maakt. In het centrum wordt de beste man in anderhalf uur twee keer en passant uitgescholden, maar het zal uw verbazing schetsen dat het in Kanaleneiland pas echt spannend wordt. In de Albert Heijn gebeurt exact het volgende: een jonge lichtgetinte vakkenvuller lacht naar Benjamin, waarop een bewaker hem vraagt wat hij aan het doen is. Hierop antwoordt hij in het bijzijn van Benjamin: "uitlachen, deze man". Bij het verlaten van de supermarkt wordt Benjamin door niet-medewerkers uitgescholden voor "kankerjood", en gaat daarop verhaal halen.

Maar goed, vervolgens dus o.a. ene Mark Goedhart die twittert: "Zag een filmpje waarin een man met een keppeltje door @albertheijn in Kanaleneiland liep. Hij werd door personeel van AH uitgelachen en uitgescholden voor kankerjood. Heeft Albert Heijn dit gajes al ontslagen?", 630+ RT's, 1127+ likes. Dit leest natuurlijk alsof AH-personeel Benjamin uitschold voor kankerjood, en dat is dus gewoon niet zo. Maar dan, de onderstaande reactie van Albert Heijn: "De medewerkers in het filmpje hadden net voordat Benjamin de winkel in kwam een geintje onderling. En, daar moesten ze om lachen. Het is een toevallige samenloop van omstandigheden en verkeerd geïnterpreteerd door de filmmakers. Heel vervelend." Ja, kom nou. Tenzij "uitlachen, deze man" slaat op zijn collega aan de rechterkant die totaal niet betrokken lijkt bij een interactie, is dit natuurlijk ook gewoon complete kolder.

Kortom, over de hele linie een pijnlijk filmpje. Want wie verbaast het nog dat een ongeveer 13-jarige jongen uit een moslimnest langs deze lijn reageert als hij misschien wel voor het eerst in z'n leven een joodse jongen met keppeltje ziet, en dan ook nog in zijn Kanaleneiland. En dan die arme Benjamin, die na in korte tijd tweemaal uitgescholden te zijn in het centrum als invoelbare eerste reactie heeft: "het valt me nog mee (...), het is niet okay, maar ik kan wel redelijk okay rondlopen hier". Waarna het toch vooral zijn maatje Jaap is die hem op het hart drukt dat het eigenlijk gewoon echt niet normaal is.

Ah, een andere reactie.

Social

Reaguursels

Inloggen

Dit vraagt erom. Keppeltje op, verborgen camera en lekker wandelen in Osdorp.

TheDrivingDutchman | 17-12-18 | 11:03

Maar AH vindt het nodig om kansenpareltjes in dienst te nemen. Wat moet je anders in een stad waar meer kansenpareltjes rondlopen dan autochtone jongens. En welke autochtone jongens willen nog bij AH werken. AH dat het kerstfeest afschaft en het winterfeest noemt. AH dat zwarte pieten laat verdwijnen. AH is toch een Nederlands bedrijf? AH ik weet het, ze worden inmiddels wellicht ook gesponsord door sjeik Ali hassan Mohammed de onderdrukker. Tja dan klopt het wel weer.

Rdock | 17-12-18 | 10:20

Helaas herkenbaar; zeker eenmaal per maand (en geen idee waarom, maar soms minstens een keer per week; lijkt seizoensgebonden) iemand of een groep (hier zitten 'culturele verschillen' in) roept iets na, duidelijk met de intentie om een confrontatie uit te lokken. Blijft lastig; je komt in een maand duizenden mensen tegen, en de meeste mensen kijken niet eens om. Maar er zijn er blijkbaar genoeg in de enkeling die zich steeds vrijer voelen om zich hoorbaar te maken. Dus ondanks dat ik denk dat er weinig zijn die zo open de confrontatie zoeken, is het opgetelde effect wel dat je eigenlijk steeds lastiggevallen wordt.

arbanafal | 17-12-18 | 10:16 | 1

Fijn dat je het zo kunt nuanceren, maar de werkelijkheid is toch echt wel anders. Het is het uitschot van de samenleving die de samenleving volkomen verrot maken.

Rdock | 17-12-18 | 10:23

Maar maar, is het tegenwoordig niet zo dat het niet gaat om de aanleiding,

Maar juist hoe het geïnterpreteerd kan worden en of dat als kwetsend wordt ervaren..

Of is dat alleen als het om vrouwen, moslims en homo’s gaat..

Schijnbaar is het jodendom geen onderdeel van de intersectionele waanzin die door diezelfde mensen worden aangehangen..

AH, moet zich schamen!

killRoy1982 | 17-12-18 | 09:53

Lachen en uitgelachen worden zijn 2 verschillen. In deze wereld mag je soms niet jezelf zijn. Je moet onzichtbaar door je leven gaan. Straks gaat ook iedereen toch in een soort Boerka of Afvalzak over straat, want je moet je schamen met wat je bent?

Jan Onbewoond | 17-12-18 | 09:06

Harry Piekema had die mocro destijds beter onder de duim.

Gemsenherder | 17-12-18 | 07:01

Iets met kanaries in de kolenmijn maar iedereen heeft een blindegeleide hond nodig om het te zien.
Acht het is niet 5 voor 12 het is gewoon al te laa

lillithsdemon | 17-12-18 | 00:23 | 3

+t

lillithsdemon | 17-12-18 | 00:24

en 1 maal -t

De Ana(a)list | 17-12-18 | 19:29

Ah daar was ie dus gebleven . Nou plus minus zonder meer zonder met een T

lillithsdemon | 17-12-18 | 22:34

Hoi Benjamin. Als je een Albert Heijn binnen komt of elders en je wordt uitgelachen en beledigd om je keppeltje door een moslim, geef hem dan direct een rotschop onder zijn kloten, zodat hij gaat gillen als een varken zodat de rest van de sekte hem eruit schopt als niet halal.

gratias | 16-12-18 | 23:32

Opeens begrijp ik waarom het cijfer 18 op de hesjes van sommige motorrijders staat. Die doen hun boodschappen graag bij Albert Heijn.

Willem_Oltmans | 16-12-18 | 22:47 | 1
-weggejorist-
sarah1965 | 17-12-18 | 06:51

Wegens de hete adem in hun nek, van Lidl (trading up) en Jumbo, denkt AH dat de markt van winter- en voorjaarsfeesten noodzakelijk is. Lidl heeft deze 'thuismark' (haha) al. Zo hoeft de Action ook geen moeite te doen om deze 'thuismarkt' (haha) binnen te halen, want die hadden ze al binnen. En de Hema doet die moeite wel, om moverende redenen.

Willem_Oltmans | 16-12-18 | 22:21

Ach.. Ik lach ook vaak in mezelf als ik van die sneue bontkraagjes zie lopen. Met dat 'stoere' pasje en die sneue blik van ze. Ook als ik een moslima zie lopen met een hoofddoekje, dan realiseer ik weer hoe goed ik het zelf heb met al mijn vrijheden en goede baan, mooi huis, gezin en auto. Iets waar zij veel meer moeite voor moeten doen en 9 van de 10 nooit zullen halen. Jammer joh!

WoordFart | 16-12-18 | 21:31

De JCM (Joods Christelijke Militie) ziet zich, gezien de recente ontwikkelingen, genoodzaakt haar inkopen vanaf nu niet meer bij de Albert Hakbar te doen. Stop die 35% maar in je reet of stik d'r in! Zo dat lucht op.

JohnJames_001 | 16-12-18 | 21:28

Het islamo-fascisme is een kwaadaardig kankergezwel dat almaar blijft uitzaaien mits het tijdig gestopt gaat worden.

Nelis SplitBloes | 16-12-18 | 21:10

Op de radio: "moslim gemeenschap wilde niet meedoen met een homo acceptatie dingetje, alle andere gemeenschappen wel. Wel in gesprek geweest, dat is mooi."
Even later in het fragment
"het lijkt alsof we achteruit gaan qua homo acceptatie, er lijkt wel meer geweld te komen"
Maar het verband kon niet gelegd worden.

IPNP | 16-12-18 | 21:07

Frappant dat je als aanhanger van het geloof van de vrede iemand anders uitlacht om zijn religieuze kenmerken, terwijl de intolerante aanhangers van dat geweldige geloof het kennelijk heel normaal vinden dat je beestachtig afgeslacht mag (moet) worden wanneer je een spotprentje van een pedo uit het jaar 600 maakt, of een film maakt, of een boek schrijft. Moet toch niet gekker worden, of zouden ze hoofdoeken en boerka's ook uitlachen.

H.Teeuwen | 16-12-18 | 21:01 | 2

Filmpje laat 15 jarige jongetjes zien en jij hebt het over een geloofsgemeenschap.

Cobarde | 16-12-18 | 23:08

Cobarde, dat 15 jarige knulletje is tekenend voor hoe het is opgevoed. Nou ja, opgevoed. Gedrild door de ideologie van de vrede, waar ruimte is voor andersdenkenden.. Oh nee, wacht. Enfin, dit lulletje weet niet beter want heeft elk weekend (en dat al minstens 10 jaar) van een imam gehoord dat hij onderdeel is van een superieur geloof, er de duidelijk onderscheid is tussen islamisten en niet-islamisten (zie: Cairo-verdrag) dus dat een Jood dus een minderwaardig mens is. Tussen haakjes, u, als niet-islamist, automatisch dus ook.

EEnzame SchizofrEEN | 17-12-18 | 09:06

Ben in ieder geval erg blij dat de islamitische gemeenschap in Utrecht beseft dat er ferme straffen moeten worden uitgedeeld.
Want discriminatie van joden, nee, daar moeten ze niets van hebben.
Mijn naam is Jesse Klaver en ik sta achter deze boodschap.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 16-12-18 | 20:56

De wereld op z'n kop: als je Joodse mensen verdedigt word je voor nazi uitgemaakt.

Patatter | 16-12-18 | 20:44

Hoera voor de diversiteit!

Pranfeuri | 16-12-18 | 20:32

Als de daders uit welke andere bevolkingsgroep dan ook waren gekomen, waren er nu al drie kamerdebatten aangevraagd en hadden de Volkskrant en NRC het een week lang nergens anders over gehad. Maar moslims zijn zielugg en de PVV en FvD zijn sowieso het echte probleem, dus hoor je hier nooit meer wat over. De hypocrisie is hemeltergend.

His Lordship | 16-12-18 | 20:24

Weet je wie mensen ook tot een doelwit maakte?

kloopindeslootjijook | 16-12-18 | 20:04

Net terug van de AH in Diemen. Indische gehaktballetjes gehaald. Wat deed ik nog meer vandaag

8:00 Sneeuwman gemaakt. ⛄

8:10 De eerste feminist die ik op mijn weg tegenkom maakt bezwaar waarom het geen sneeuwvrouw is.

8:15 Dus naast de sneeuwman heb ik dan ook een sneeuwvrouw gemaakt.

8:17 De kinderverzorgster van de buren klaagt over de grote borstomvang van de sneeuwvrouw.

8:20 De homofiel van een straat verderop klaagt dat het ook twee sneeuwmannen kunnen zijn.

8:25 De veganistische achterburen mopperen en zeggen dat de neus, een oranje wortel, wat anders moet zijn, etenswaren zijn om te eten niet om sneeuwpoppen mee te versieren.

8:30 lk word voor racist uitgemaakt omdat de sneeuw wit is.

8:45 demonstratie in de straat (regenboog sneeuwpop)

8:50 ME heeft de straat afgezet

9.05 RTL nieuws en NOS journaal aanwezig

9:10 Fatima wil een hoofddoek voor de sneeuwvrouw.

9:20 De politie komt er ook bij en aanschouwt het tafereel....

9:30 De veiligheidsdiensten grijpen in omdat de bezemsteel van de sneeuwman als slagwapen kan worden gebruikt

9:55 Mijn telefoon wordt in beslag genomen en grondig bestudeerd terwijl ik geblinddoekt afgevoerd wordt in een helikopter onderweg naar de rechtbank...

10:00 Er wordt mij gevraagd of ik nog handlangers heb....

10:05 Inmiddels is de sneeuwpop alweer gesmolten door de klimaatverandering.

lk ben er klaar mee. Nooit meer een sneeuwpop maken...

Cashforce1 | 16-12-18 | 20:00 | 2

Hij is erg leuk, ik bewaar hem. Bedankt.

Bas1877 | 17-12-18 | 00:06

Hahaha

Gemsenherder | 17-12-18 | 07:05

Allemaal ff mailtje sturen naar --> mailto:[email protected]
Wellicht dat ze dan wakker worden in Zaandam...

En verder gewoon bij lokale middenstanders kopen ipv bij deze antisemitische grootgrutter. Bij mijn lokale slager, bakker, slijter en groenteboer staat wel normaal opgevoed personeel, kun je nog een praatje mee maken. En dat is heel wat prettiger dan zo'n achterlijke kameel in een blauw jasje rond te zien giechelen.

De Ana(a)list | 16-12-18 | 19:42

Albert Heijn zou zijn personeelsbestand eens onder de loep moeten gaan nemen. Wants anders is in ieder geval deze klant wel weg bij Appie, dit soort zaken zijn niet te tolereren.

De Ana(a)list | 16-12-18 | 19:30

2018. Ben snapt schaamtecultuur nog steeds niet. Op naar 2019!

huh!? | 16-12-18 | 19:05

Ik zou iedereen willen aanraden om de boodschappen bij kleine middenstanders te doen zoals de slager de bakker enz. Die maken het straatbeeld levendig en hebben het al moeilijk genoeg.

frisenfruitig | 16-12-18 | 18:58 | 1

Helemaal mee eens maar dit is binnenkort echt alleen voor een klein groepje die ook in ekoplaza kan shoppen.

Cashforce1 | 16-12-18 | 19:44

Hier in Centrum 020 wel eens geprobeerd om van de Albert Heijn Haarlemmerplein uitgelegd te krijgen waarom ik bij kipsate uit maar liefst vier mmmmmmm zo lekker halal varianten kan kiezen en bij de varkenssate bleef steken op de spoorloos stilletjes uit het assortiment verdwenen variant. De beste man werd boos, verweet mij dingen, maar wist dat ie bukte. Jammer. Geen omzet meer voor jou. In dat filiaal werken zo veel sjaaltjes dat ik zelfs de boter op zijn hoofd er van verdenk halal geslacht te zijn.

Lorejas | 16-12-18 | 18:45 | 1

En zo bukt bijna heel Nederland, helaas. Gaan we er nog wat aan doen of laten we het gebeuren, steeds een stukje meer, meer, meer.

H.Teeuwen | 16-12-18 | 21:28

Dag AH. Ga me nu niet vertellen dat jullie de HEMA achterna lopen... dan zal het snel afgelopen zijn. Dag AH. Hallo Jumbo!

JoyCee | 16-12-18 | 18:44

Ah dat is toch die halal supermarkt van dat winter feest?

ZwarteRiek | 16-12-18 | 18:31

Hahaha ik vind het grappig en zielig tegelijk. 50% van hun personeel zal er wel zo over denken...

Schepvogel | 16-12-18 | 18:28 | 1

Ach ah overlerfd dit wel

Cashforce1 | 16-12-18 | 19:45

AH = Boycot. Weg met winkels die joden haten.

Brainder | 16-12-18 | 18:27

Lol @ die AH respons. Dat waren ook altijd de smoesjes van de Mohammeds, Hoesseins en Ali's bij mij op de middelbare. Trapten ook alle "domme" docenten altijd in. Want verder zijn het hele brave jongens, gewoon niet altijd goed begrepen.

Tribion | 16-12-18 | 17:50 | 2

Ze worden altijd verkeerd geïnterpreteerd die jongens.

zik | 16-12-18 | 18:26

Dit is inderdaad heel typisch. Blijkbaar een paarse broek die bij de ah zich omhoog heeft gepraat tot manager maar nul mensenkennis heeft.

Arijane | 16-12-18 | 19:56

Liever 1000 joden dan 1 moslim.

Nietgek | 16-12-18 | 17:39 | 6

Shareholder, je hebt helemaal gelijk alleen nog die 1000 miljoen moslims even overtuigen.

beter-laat-dan-nooit | 16-12-18 | 18:29

Shareholder. Niet mee eens, ik zie moslims niet als mensen, immers de verderfelijke ideologie die moslims aanhangen moet er voor zorgen dat wij onderdrukt gaan worden.

Feroces | 17-12-18 | 00:12

@Feroces verderfelijke visie houdt u erop na, vind ik.

Shareholder II | 17-12-18 | 00:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Lege winkelstraten staan ons te wachten. Een derde van de winkeliers klaagt al over te weinig klandizie. Logisch toch als de burger arm wordt gemaakt door de overheid. We bestellen liever online vanuit onze goed beveiligde forten. Goedkoper en veiliger.

JohnWalker | 16-12-18 | 17:37 | 1

En je neemt niet meer mee omdat je het opeens ziet of wat lekkers ruikt

Cashforce1 | 16-12-18 | 19:47

Allah Heijn, mij zien ze dr al heul lang niet.
En gaat ook niet weer gebeuren.

slipsniffer | 16-12-18 | 17:36

Een bewaker in een supermarkt? Is het daar al zo erg?

Vosfox | 16-12-18 | 17:23 | 5

Bewaking heb je in Amsterdam Oud-Zuyd ook. Bij die rijke gymnasia jah. Ga maar kijken, Heetbovenstraat hoek Gerrit. Waar Herman zo graag zat. Bewaker daar laat max 5 scholieren binnen. Wordt klein dranghekje neergezet soms. Tassen moet jeugd achterlaten. Kwam er ook wel rond dat middaguur en mocht er omheen lopen. Ik vermoed zomaar dat het te maken kan hebben met dat de tent er anders leeg geroofd werd. Ehm.. maar de ene supertbewaking is de andere niet?

Shareholder II | 16-12-18 | 18:07

Zie steeds meer bewakers voor de huisdeur van degenen die het kunnen betalen. En steeds meer EU Merkel blokken als antwoord van de overheid op de agressieve witte, oude man.

JohnWalker | 16-12-18 | 18:38

Hansie Jansen heeft jaren geleden uitgelegd hoe dat zit:

www.geenstijl.nl/4396921/hans_jansen_...

Komt erop neer: alleen moesliems mogen moesliems aanspreken op hun gedrag. Mannelijke moesliems wel te verstaan. En nu weet u ook waarom politici veel meer ieslaamieten bij de popo willen. En met ze gaan iftarren. Uw beteren hopen dan dat moesliems naar hun gaan luisteren.

Ik hoef niemand met een beetje kennis van geschiedenis hier uit te leggen denk ik dat dit onherroepelijk fout zal gaan, de islamisering van de ambtenarij, politiek en beveiliging.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-18 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja. Ook Ahmed Hussein heeft een berekening gemaakt. Onze beteren importeren komende decennia honderdduizenden moesliems. Beter hun maar te vriend houden. En hoeveel jeauden zijn er eigenlijk nog? Straks miljoenen moesliems als klant is nog altijd beter dan een paar duizend jeauden. Raar wel want een echte ieslamiet gaat natuurlijk niet bij zo'n smerige kuffar toko zijn halal rotzooi halen. Ook al staat het met koeienletters op de schappen en buigen alle westerse bedrijven zoals Unilever achterover om halal certificaten te hosselen voor hun troep. Een echte ieslamiet gaat natuurlijk halal halen bij clangenootjes uit dezelfde halal streek.

Maar goed 1 beledigde jeaud riskeren of potentieel 100 beledigde moesliems, wat zou u doen als Ahmed Hussein zijnde?

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-18 | 17:21 | 1

Je kunt de getallen ook omdraaien, wat is een groter risico:
100 beledigde joden of één beledigde moslim?
Het antwoord blijft in beide gevallen echter hetzelfde. Resultaat van de terreur die niet benoemd mag worden.

michelpen | 16-12-18 | 20:00

Het wordt tijd dat de Joden weer samen bij elkaar in een buurt worden gezet. Oh jee....
(vroeger was dat: oh wacht....)

McMarx | 16-12-18 | 17:05

Ik vind het gewoon niet eerlijk. Waarom kunnen islamieten vrij rondlopen in hun gewaden en is een stuk stof op je hoofd voldoende om uitgescholden te worden en erger. En waarom is dan de conclusie dat je dan maar geen stuk stof op je hoofd moet doen? Wanneer eindigt dit struisvogelgedrag?

Hoofdbreker | 16-12-18 | 17:00 | 1

Als we nu gewoon met zijn allen eens beginnen met het uitschelden van alle religieuze symbolen. Is het ook geen racisme.

captainobvious | 16-12-18 | 17:25

Nu zijn het nog Joden die de wind van voren krijgen, maar als er niks verandert kunnen over enkele decennia niet-moslims met zonder keppeltje ook niet meer normaal over straat. Ik hoop eigenlijk dat de verzorgingsstaat binnenkort in elkaar dondert, dan gaan de meeste etterbakken vanzelf wel terug naar zand van herkomst.

sarcastro | 16-12-18 | 16:55 | 2

Nee dan slopen ze de boel net als in Parijs.

Deviant | 16-12-18 | 18:31

Nee, zorgen dat er een noodfonds "Enkel een Ticket voor Migratie Achtergrondiers" is en dat zo lang mogelijk vol houden als de boel instort. Gratiesch? Iekke Iekke! Ze hebben de boel in jaar of 50 laten instorten? Kom op man, dat zetten wij met 3 1/2e maand weer recht. Helaas staan ze dan in de 4e maand na vertrek weer aan de hekken te mormelen. Sorry sleutel kwijt!

Lorejas | 16-12-18 | 18:50

En nu een filmpje waar een moslim voor k moslim wordt uitgescholden, ophef alom!!

dutch bikkel | 16-12-18 | 16:49

"Jongens, het gaat weer helemaal mis in ophefland."
Meh. Was er maar ophef over deze trend. Waarbij allerlei veel naardere voorbeelden zijn dan uitgelachen & gescholden worden...

einStina | 16-12-18 | 16:45

Waarom ga ik er toch van uit dat dit gewoon een gevalletje is van takiya door de medewerkers van de achmed heijn?

Musashi | 16-12-18 | 16:44

Albert Heijn? Adolf Hitler heet deze kruidenierswinkel toch?

Matlochtoon | 16-12-18 | 16:39 | 2

Achmed Halal.

neemjemoederindemali | 16-12-18 | 17:01

Vind ze toch beter dan jumbo. Maar da's kwaliteit-prijs, niet de emotie.

Shareholder II | 16-12-18 | 17:55

Albert Heijn verdient het dat we massaal niets meer kopen in hun winkels. Zal ze leren te heulen met de vijand. AH is een NSB winkeliersketen. Ik denk dat Ollengren en Rutte er graag komen.

ILF2 | 16-12-18 | 16:34

Stond een keer in de rij bij de AH op de Dam. Lange rijen... behalve bij 1 kassa... ik daarheen. Helaas deze kassa gaat sluiten. Ik weer achteraan in de lange rij bij de andere kassa. Komt een groepje Marrokaanse jongeren aanlopen: "Hey wat is dit, ga je sluiten?" Waarop de eveneens Marrokaanse cassiere zegt: "Nee, niet voor jullie! Kom maar."

Rambo John J | 16-12-18 | 16:34

Dan ook niet lachen als er iemand met een vergiet op z'n hoofd aan het vakken vullen is.

W_F | 16-12-18 | 16:33

Maar op welke partij heeft Benjamin gestemd?

obominotie | 16-12-18 | 16:23 | 1

Benjamin is jong, dus vermoedelijk nog nooit op iets.

einStina | 16-12-18 | 16:47

Een winkel voor iedereen? Behalve als je KERSTspullen zoekt. AH buigt mee met een potentieel grote kopersgroep die mogelijk een keertje komt kopen en veronachtzaamd de groep huidige kopers die hun heil elders zoeken omdat ze het kerstfeest vieren en geen fokking 'winterfeest'.

NeedIsaymore? | 16-12-18 | 16:04

Van de AH directie, politie of politiek hoef je geen hulp te verwachten. Wat wel helpt is als er joodse knokploegen komen die dit soort 'uitlach grapjes' met een paar ferme vuistslagen beantwoorden. Een andere taal begrijpt dat antisemitische gespuis toch niet.

JanVergoor | 16-12-18 | 15:58 | 1

Dan krijgen we dezelfde Israël-Palestina discussie maar dan dichter bij huis.

Draak uit Brabant | 16-12-18 | 16:04

Ik wacht nog op het lijstje van dames en heren die oproepen tot ene blokkade van AH. Ik denkt dat ik nog lang kan wachten...

ScumbaggusMaximus | 16-12-18 | 15:56 | 1

Wij hebben alleen een ah, maar haal er alleen het hoognodige. Zonder concurrentie, zijn de prijzen ook enorm.

Muuke | 16-12-18 | 17:02

Bewaker in de AH?
Hier waar ik woon kennen we dit verschijnsel niet, maar ja, ik woon dan ook ergens in de provincie.

Alco-de-Holist | 16-12-18 | 15:51 | 5

In Amsterdam staat er altijd wel beveiliging in de supermarkt.

Analia von Solmsch | 16-12-18 | 15:58

Viel mij ook al op inderdaad. Hier in het Noorden van het land ook geen beveiligers in de supermarkt gelukkig. Lijkt me een nogal vreemde gewaarwording.

badeend86 | 16-12-18 | 16:05

Hier in t Zeeuwse geen onbekend verschijnsel, niet alleen bij de AH...

Haram_Kafir_4ever | 16-12-18 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel vervelend ^Ben, dat die jongen toch echt zegt: "Uitlachen deze man".
Hoe ga je dat weer recht lullen, Ali Ben Lulsmoes?

Roadblock | 16-12-18 | 15:47

Totaal verkeerd om iemand met een hosmokapsel zo uit te lachen.

McMarx | 16-12-18 | 15:45
-weggejorist-
william7055 | 16-12-18 | 15:42

Bij AH, is niet de klant, maar de Islam de koning.

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:37 | 1

Daarom wel alles m.b.t. suikerfeest en ramadan aanprijzen maar de christelijke feesten zoals Pasen en Kerstmis, lentefeest en winterfeest noemen. Daarom hoop ik dat NLers 'bewuster' hun Paas- en Kerstinkopen doen bij winkels die WEL nog NLs durven zijn en NIET bukken voor de achterlijke woestijnreligie uit de vroege middeleeuwen. Net zoals joden, worden homo's en vrouwen uitgescholden, bedreigd en nagesist. Aangifte doen helpt niet, ooit wel geprobeerd. Grote verontwaardiging voor de publieke tribune bij het parlement na de docu Femme de la rue. De politie zou hard optreden en aangiftes serieus nemen. Als je een afspraak maakt met de politie, word je meteen ontmoedigd: Heeft u namen, adressen, getuigen? Alleen als je het op film vastlegt, maak je kans maar dan zit je weer met privacyschending.... Zinloos dus. Fakeneuws dat de overheid iets tegen de islamitische onbeschoftheid wil doen. Joodse instellingen moeten worden beschermd tegen de nazislam. Schandelijk voor NL dat de mensen die slachtoffer waren van de nazi's, nu geconfronteerd worden met de lichtgetinte variant daarvan, zoals Dhr. en Mevr. Bloch die harder door mocro's geschopt zijn dan destijds door de SS in Auschwitz. Jan Roos heeft nog geld via GS voor hen opgehaald!

Angélica de Sancé | 16-12-18 | 16:02

OO het was een geintje.. ik denk ook dat het een geintje van Benjamin was afgelopen vrijdag op de radio dat hij niet durfde te zeggen uit welke hoek van de samenleving de keppeltjes haters komen. Was gewoon een geintje hoor

myrna1965 | 16-12-18 | 15:31 | 1

Ja maar nu heeft ie het toch "gezegd", zie je wel niets aan de hand..:/ pfff

istus | 16-12-18 | 16:08

Dit is wel degelijk een probleem... ze claimen op een uiterst negatieve manier de openbare-, en zelfs de publieke ruimte in het bedrijf waar ze werken (AH in dit geval). Zodra je vraagt wat er is wordt het probleem – hun racisme probleem – omgedraaid: niet zij, maar de ander zit fout. Tevens de agressieve lading in de trant van ‘wat is jou probleem, jij komt naar mij toe..’ etc.

Aldus uitlokken, wachten op een minieme reactie waarna verbale agressie. De stap naar fysiek geweld is dan nog maar zeer klein. Wie hiervan wegkijkt (w.o. de AH in dit geval) faciliteert dit soort Islam gerelateerd racisme simpelweg... goed dat we het opnieuw en opnieuw en opnieuw weten.

Samengevat: de publieke ruimte wordt negatief geclaimd door dit soort figuren. Een typisch kenmerk van vechtstrategie, de ander zijn ruimte verkleinen... Mogelijk moeten wij maar eens massaal een keppeltje gaan dragen, plus gele hesjes, dan worden zaken pas echt duidelijk.

‘Nooit meer’ hoor je de linkse faciliteerde janken, boek van Anne Frank onder hun kussen en een betonnen plaat voor hun kop.

Veluwse-Eikel | 16-12-18 | 15:26 | 1

En van de Anne Frank Stichting die bij al hun onderzoeken steevast de uitkomst geeft, dat het rechts-extremisme in Nederland toeneemt, en dat moslims hier gediscrimineerd worden.
www.annefrank.org/nl/educatie/
Sinds ik weet, dat ook zij mede-gefinancieerd worden door meneer Soros, neem ik ze niet meer serieus.
www.nporadio1.nl/opinie-commentaar/10...

Roadblock | 16-12-18 | 15:54

Zwak management tegenwoordig bij Ahold Delhaize Europa. En gezien de interview in het FD van CEO Wouter Kolk heb ik weinig vertrouwen meer in de plannen van Ahold. Albert Heijn gaat de Konmar achterna. Het zwak communiceren op het gezeik in Kanaleneiland is exemplarisch voor de hipsters op het hoofdkantoor.

El Gouda | 16-12-18 | 15:25

Wonen in het Kalifaat Kanaleneiland is als autochtoon niet meer te doen, maar op bezoek komen inmiddels ook niet meer. twitter.com/SamdeRealist/status/10546... Bij de AH werkt het gajes uit het Kalifaat, en de viswinkel er tegenover is van de onlangs veroordeelde Visboer... www.ad.nl/amersfoort/henk-k-is-een-se... Je hebt daar als autochtoon dus helemaal niks meer te zoeken.

Toe Maar dan | 16-12-18 | 15:19 | 3

Een 'No Go Area' voor oorspronkelijke Nederlanders?

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:23

Mede mogelijk gemaakt door alle wegkijkende en ontkennende instanties die o.a. teveel economische belangen hebben... helaas...

Toe Maar dan | 16-12-18 | 15:32

Nieuwe Jood lacht Oorspronkelijke Jood uit..

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:19 | 1

Dat is wel waar het heengaat als er niet op tijd genoeg wakker worden. Hopelijk komt het niet zo ver, als dat wel zo is, hoop ik op tijd te kunnen emigreren

istus | 16-12-18 | 16:10

Weet je wie ook AH als initialen had?

Gulliver | 16-12-18 | 15:18 | 2

Kudtzooi... Ik zat net te denken en te denken en kwam niet verder dan; A(lla)H... Terwijl het zo voor de hand lag... Gefeliciteerd, u wint met uw comment van de mijne... lol!

Expertus_Dico | 16-12-18 | 15:33

Anthony Hopkins?

drastic | 16-12-18 | 15:59

Mijn tip aan iedere jood die met een keppeltje op wil rondlopen en dit soort "grapjes" in de kiem smoren, is...; Als u over straat loop en een kansenparel maakt een opmerking over uw "kippa" of "jarmoelke", loopt u dan vooral niet door maar draait uzelf om, loop terug om tien centimeter van het gezicht van de kansenparel te vragen of hij wel eens heeft gehoord van de joodse vechtsport "krav maga"... Iedere halve idioot weet namelijk dat zelfs een oude dame die goed getraind is in deze sport met gemak 5 van die schriele ventjes finaal de tering in schopt... De kans is groot dat ze direct een excuus doen en vervolgens omdraaien en met staart tussen benen weglopen... Laf volk is het wat net als echte aaseters een gedogen afweging maakt of ze zullen winnen of verliezen... Waar een stoere man er weinig om geeft of hij wint of verliest in een vechtpartij, kiezen kansenparels standaard get hazenpad... Ik heb dit soort "stand-offs" al ongelooflijk vaak meegemaakt en nog nooit verloren.

Expertus_Dico | 16-12-18 | 15:16 | 2

Kwan een keer een paar net afgezwaaide IDF-soldaten tegen in een restaurant in Amsterdam. Bomen van jonge ketels met keppeltjes. Toen ik ze vroeg of zij niet werden lastiggevallen op straat zei een van de jongens: de moslimjongetjes gaan aan de kant als zij ons zien alsof wij door de Rode Zee lopen.

Ruud Hazes56616330 | 16-12-18 | 17:35

Dat zijn mooie tchnieken, dat heb ik ook gedaan. Ook heb ik jiu-jitsu gedaan. Waarom twee soorten, gewoon dat werd in die sportschool gegeven. In mijn kinderjaren kregen wij op school judo ( buiten het gewone gym)

Die mossels zijn over het algemeen erg laf, ik had altijd een groep achter mij aan die mij wilde doden, tot ze wisten dat ik aan vechtsport deed, toen liepen ze weg.
Wel eens met een groep mij achterna rijden met de auto, ik naar een parkeerplek rijden. Een uitweg, en ik dacht ‘ nu is het gebeurd en ik krijg klappen of ga dood’, maar zij vluchten in een keer weg. Waarom, ik denk dat ze dachten dat ik mensen ingelicht had en zij er aan kwamen.
Laf volk, wat alleen maar aan durft te vallen metveen groep

Bas1877 | 16-12-18 | 19:01

"Het was maar een geintje"

Ali Ben AH

Rest In Privacy | 16-12-18 | 15:14

Ik zou zelf niet met een schietschijf op gaan lopen. Maar wie ben ik...

Premier Trutte | 16-12-18 | 15:07 | 7

Premier Trutte | 16-12-18 | 15:36
Kunt u, wat u beweert aantonen. met een link of zo?
Als ik een rabbijn op de media zie, draagt hij toch meestal een keppeltje.

Roadblock | 16-12-18 | 16:02

@ Roadblock
Ja op tv, een rabbijn.
Maar doe die tv eens uit en ga naar buiten.
Hier in Rotterdam heb ik er de laatste 40 jaren zelden tot nooit eentje gezien in het wild. Wellicht verstopt onder een hoge hoed of een cap maar niet zichtbaar in ieder geval. En ook op de posters en informatiefolders en personeelsadvertenties van van de Gemeente die zo ontzettend voor non-discriminatie en het gelijkheidsbeginsel staan zie ik ze nooit op een foto staan.
De keppatulatie van de samenleving.

Premier Trutte | 16-12-18 | 16:30

Mag ook niets meer zeggen tegenwoordig... Keurige comment met een vraagstelling wordt simpelweg weggejorist...

Expertus_Dico | 16-12-18 | 16:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier bij de AH Den Haag (Savornin Lohmanplein) zijn de meeste vakkenvullers zo te zien moslims. Als je als gewone NLer iets vraagt word je uitgelachen en lopen ze zonder te helpen verder. Op hun vest staat dan "Teamleider"
Voor mij heeft AH afgedaan. Ga maar lekker "winterfeest" vieren hoor Appie. mij zie je daar niet meer.

telelezer | 16-12-18 | 15:07 | 5

Frau Merkel | 16-12-18 | 15:52 |
Hm, als ik onbeschoft behandeld wordt in een supermarkt, reageer ik daarop door het management te willen spreken.
Het is ook in het voordeel van die supermarkt, dat daar over geklaagd wordt.
Geen klachten, geen verbetermomenten.
Onkennen heeft geen zin, want bij bijna elke supermarkt wordt het kassagebeuren opgenomen.

Roadblock | 16-12-18 | 16:07

Bij de Jumbo op de Leyweg is het precies hetzelfde.

HaagsHaram | 16-12-18 | 16:37

Ik herken dit dus totaal niet.

Shareholder II | 17-12-18 | 00:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo zie je maar weer dat keihard antisemitisme een extreem rechts probleem is, of zijn het nu toch die moslims

namensmijnhond | 16-12-18 | 15:04 | 1
-weggejorist-
Uw Verzekeringsadvis | 16-12-18 | 15:20

@sparticus als je het over iemand hebt met een Joodse achtergrond dan schrijf je dat met een hoofdletter. Iemand is namelijk Joods of hangt het joodse geloof aan.

sarah1965 | 16-12-18 | 15:02 | 4

Nee dus maar wat jij wil

sarah1965 | 16-12-18 | 15:25
-weggejorist-
sarah1965 | 16-12-18 | 15:25
-weggejorist-
sarah1965 | 16-12-18 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

ontkennen tot we volledig omgevolkt zijn ?

Ghibli | 16-12-18 | 14:59

Het verbaasd me hoe mensen dit bagatelliseren.. Als ene Johan Derksen iets over homo's roept, is het land te klein. Nu het onze zwakbegaafde broertje uit de samenleving betreft, en dan heb ik het niet over Benjamin en co, is het doorlopen en niet omkijken. Het feit dat AH het woord kerstmis in de ban heeft gedaan, zegt genoeg over hoe het met onze zwakbegaafde broertje omgaat.. White privilege? Het voelt eerder aan alsof het zwaard van damocles boven onze hoofden hangt en dat we op het punt staan om in een fictieve trein te stappen met dito douches.... Führer heeft een aantal nieuwe benamingen gekregen, namelijk oa "premier van Nederland", "burgemeester van Amsterdam", "partijleider van GroenLinks" etc etc..

mghammer | 16-12-18 | 14:57 | 2

"bigotry of low expectations" in optima forma

Gen. Maximus | 16-12-18 | 15:18

verbaast, mghammer, verbaast.

Alco-de-Holist | 16-12-18 | 15:53

Het bewijs is er toch, het bewijs wat iedereen al lang weet.

Datkanjenietmenen | 16-12-18 | 14:55

Boodschappenlijstje:
-2 bussen jodenkoeken
-3 pakken blanke vla
-1 doos negerzoenen
-1 pakje Javaanse jongens

King of the Oneliner | 16-12-18 | 14:50 | 2

En een winterfeest-taart.

schijtzat | 16-12-18 | 15:02

Hehehe, de doos negerzoenen is ook mijn favoriet. Vooral om naar te vragen.

Roadblock | 16-12-18 | 16:08

Hoe zou die Ben van AH het allemaal zo zeker weten? Omdat vakkenvullertje Mohammed het hem eerlijk verteld heeft en, zoals iedereen weet, een moslim nooit liegt en dus de verklaring van dat vakkenvullertje wel waar moet zijn?
Of denkt Ben dat de hele natie achterlijk is en in de leugens van Ben trapt?

Om een juiste en passende reactie van AH te krijgen is maar 1 ding mogelijk: Boycot albert heijn!

vanFleppensteijn | 16-12-18 | 14:50 | 2

Precies. Overduidelijk dat Mo de jongen met keppeltje zit uit te lachen omdat de dagen van de joden in de toekomst in Nederland geteld zijn; dit tafereel zegt zoveel. Hele slappe reactie van AH.

Rochegrosse | 16-12-18 | 15:10

of heet "Ben" eigenlijk "Benaissa" of "Bendaou" en is ie gewoon zijn matties aan het coveren? Dit komt verder niet in de media, als NPO of RTL daar iemand naar toe stuurt gaat de AH geen advertenties meer kopen. En zo werd het glas plas.

1nfidel | 16-12-18 | 15:16

Zó écht Utrecht, hè?

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:49

Tja, doe deze test nu eens met een oudere man die er ook nog een beetje Joods uitziet. Dus niet 2 jonge blonde, blauwe ogen en duidelijk geen Joodse maar Germaanse jonge kerels in de kracht van hun leven.
Zoals de oorlog in Israël en Irak laat zien zijn moslims niet erg dapper (ze verstoppen zich bv graag achter hun vrouwen en kinderen) Dus dat ze agressief tegen deze 2 kerels gaan doen is niet waarschijnlijk. We zien ook in Nederland dat ze het liefst met een man of 5 één eenzame slachtoffer uitkiezen.

moitambien | 16-12-18 | 14:49 | 1

Dat kereltje voelt zich gesterkt door zijn collega's die er net zo over denken. De roedel loopt ook daar gewoon rond, maar nu in AH bedrijfskleding. Denk u even in hoe de gesprekken in de kantine zijn tijdens de pauze. En die hoort u niet in de winkel.

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:34

AH... Drie letters erbij in het midden en u spelt de God van "vrede"...

Expertus_Dico | 16-12-18 | 14:48 | 1

aha, vandaar

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:50

Zo te lezen is bij een aantal reaguurders de frase "Opdat wij nooit vergeten" nooit echt binnen gekomen. L'histoire oblige.

MickeyGouda | 16-12-18 | 14:44 | 1

En het trieste dat de huidige situatie ook wéér veroorzaakt is door een Linkse Socialistische Arbeiderspartij.

moitambien | 16-12-18 | 14:51

Ik kom regelmatig in deze AH en eerlijk gezegd, ik herken dit niet.
Er is veel mis met dit filiaal (groente beschimmeld, veel over de datum, veel lege schappen), maar het personeel is bijzonder vriendelijk, althans dat is mijn ervaring. (Nee, ik draag géén hoofddoek)

Hopelijk wordt dit tot op de bodem uitgezocht, want dit kan natuurlijk niet.
Beter uitgedrukt: schofterig.
Dat is, nogmaals, als het verhaal inderdaad klopt.

EefjeWentelteefje | 16-12-18 | 14:43 | 5

Ik word ook altijd netjes behandeld door dit soort lui, maar ik ben dan natuurlijk ook geen jood...

Expertus_Dico | 16-12-18 | 14:57

De meeste partijleden van de nsdap waren waarschijnlijk ook best vriendelijk.

Lafayette | 16-12-18 | 15:03

Wellicht wel maar dat is het niet. Ik ben een vrij forse Nederlander met een moeilijk gezicht (zullen we maar zeggen) en een kale kop (geen politiek statement overigens maar puur natuur en tondeuze). Die "vriendelijkheid" is geen "vriendelijkheid" maar wetenschap dat ze het toch niet winnen in een "discussie"..

Expertus_Dico | 16-12-18 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Verkopen ze nog wel jodekoeken?

Mr_Natural | 16-12-18 | 14:41 | 2

ja, maar geen negerzoenen meer want dat mag niet. Vreet die dingen niet meer sinds ze zoenen heten. Goed voor mijn tanden en de lijn.

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:51

En negerzoenen?!

Expertus_Dico | 16-12-18 | 14:58

De reactie van AH is buitengewoon dom. Het 'onderlinge geintje' is de standaard reactie van elke ploflim die om zijn gedrag aangesproken wordt en ik heb er heel wat gezien. Het filmpje is overduidelijk. De medewerker had ontslagen moeten worden. AH is al jaren bezig met deugen, halal normaliseren, moslims knuffelen en het uitdragen van het grachtengordelgedachtengoed. Ik ga er niet meer heen. Ze mogen gaan concurreren met de importbuurtsuper. Ze hebben dezelfde klanten.

Frau Merkel | 16-12-18 | 14:39 | 3

Na hun "Winterborrel" actie van afgelopen week heb ik ook al beduidend minder zin om bij AH te gaan winkelen. Ben er sinds die tijd ook niet meer geweest.

moitambien | 16-12-18 | 14:56

De bedrijfsleider is ook een marokkaan. Dus dat gozertje zal wel promotie maken. Als je boodschappen in dit winkelcentrum moet doen ga je naar de Vomar. Vriendelijk en behulpzaam personeel en nog goedkoper ook.

meneer der meneren | 16-12-18 | 15:06

Hunnie doet ze best maar. Kom er niet meer. Er zijn ook nog andere supermercadoos.

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:26

Als experiment, kunnen we het ook gewoon eens omdraaien. Met het vlogcameraatje op pad in dergelijke buurten en gewoon (net als zij) tegen elke moslim, 'kk moslim' roepen. Es kijken wat er vervolgens gebeurt. Denk dat je hard zult moeten sprinten, om je leven veilig te stellen, als de gekwetste, schreeuwende islamitische bontkraagjes in roedels achter je aan komen.

Maar dat zal wel niet mogen van de deugertjes, want dat is natuurlijk racisme.

Paaldanseres | 16-12-18 | 14:37 | 2

Een paar jaar geleden probeerde volgens mij BNN de "witte Nederlanders" te framen. In een drukke winkelstraat lieten ze een vrouw in burka een tas met sinaasappels vallen. Vervolgens hadden ze alle mensen die hadden geholpen eruit geknipt. Mijn punt is dat ik nog nooit een filmpje heb gezien waarin Moslims in NL worden uitgescholden. Wel 1x maar die man was geestlijk gehandicapt. Maar volgens de media zijn Nederlanders de grootste rascisten.

Badr Haary | 16-12-18 | 14:54

Badr: was inderdaad BNN, Frank Buis was in de buurt en pakte de beelden van de andere kant mee, lees ook vooral BNN's reaktie op het manipuleren bij het filmpje. www.youtube.com/watch?v=EHImS5kR_3s

Basstard | 16-12-18 | 16:33

Typisch een moslimse reactie van de supermarkt: Eenvoudigweg liegen en naar een ander wijzen. Ab Halal is al heel lang geen winkel meer voor iedereen. De jongens die je in de wijk uitschelden hebben bij AH een braaf schortje voor, de gehoofddoekte meiden hebben een boodschap voor de hoofddoekloze goegemeente. Hoezo AH is voor iedereen?

eastender | 16-12-18 | 14:33 | 2

Naam onder de AH reactie vind ik ook raar: Ben. Ben is een echte Joodse naam. Denk express gedaan of de enige Jood op het callcenter opdracht gegeven om te reageren.

Badr Haary | 16-12-18 | 14:56

AH is voor iedereen, maar in moslims enclaves net wat meer van de moslims. Want hoe heerlijk is het om als man een getemde (lees: kopvod) vrouw tegen te komen waar je ook nog eens in je brabbeltaaltje mee kan communiceren. Zodat je geen Nederlands moet leren want je moet je toch superieur blijven voelen nietwaar. Vervolgens geeft de alleraardigste vrouw nog een tip over je bonusaankopen. Je hoeft haasr verder niet te groeten bij het afrekenen, want minderwaardig. Met een voldaan en misplaatst aamgewakkerd superioriteitsgevoel verlaat je het pand. Vervolgens ben ik de volgende klant, kijkt kassakopvod me argwanend aan, zegt geen woord, scant mij spekjes en is ze te beroerd om het totaalbedrag te noemen. Belangrijk alleen is of ik ga pinnen, dus hoe betaal ik haar de yizya? Ik pak alles in, moet zelf het bonnetje vragen wat er nog net vanaf kon, en wacht tevergeefs op een hartelijk tot zien ofzo.

Misschien moet ik haar ook maar als minderwaardig vuil gaan behandelen als dat kennelijk dus wel iets opleverd.

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:29

Ben wel benieuwd of deze knul zonder z'n keppel ook gepest zou zijn.

HoerieHarry | 16-12-18 | 14:31 | 4

Geen idee. Dat is niet getest.

HoerieHarry | 16-12-18 | 14:52

Ah, u wilt een echt wetenschappelijk onderzoek met proefpersonen die reageren in situatie a. en b.
En als dat niet gebeurd is, telt het resultaat niet. Toch?
Vertelt u mij eens -Waarom zou die knul zonder keppeltje dan gepest moeten worden? Omdat hij niet-moslim is?

Roadblock | 16-12-18 | 15:14

Sommige mensen worden gewoon gepest.
Ik heb het ook niet verzonnen.

HoerieHarry | 16-12-18 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte wuift dit as vrijdag tijdens het vragenuurtje weg als uitlokking en een echt FvD of PVV actie, maar hij gaat dit wel tot de bodem uitzoeken.

Balletje Mayo | 16-12-18 | 14:30 | 2

de bodem is bezaaid met beloftes

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:51

@langzullenweleven, en stenen.

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:35

Dat in allerlei bochten wringen om de zaak
maar te downplayen gaat ons nog eens lelijk
opbreken. Ontsla dat rotjong.

wiener mit pommes | 16-12-18 | 14:30 | 2

En dan verschijnt de volgende gehersenspoelde mocro...

Koning BongoBongo | 16-12-18 | 14:35

Ik denk dat verplichte diversiteit in die wijk wel eens gunstig voor de autochtoon zou kunnen uitwerken.

Graaisnaaiert | 16-12-18 | 14:40

Misschien dat Rico Verhoeven eens door kanaleneiland kan lopen met een keppeltje ? Ik geef je op een briefje dat het keppeltje dan niet meer zo belangrijk is ,maar dat het mocrotuig hem dan een hand komt geven want hij is de sterkste en dat is belangrijk bij prooidieren .

Koning BongoBongo | 16-12-18 | 14:27 | 1

Zo kan ik me herinneren dat ooit een stel kickboxers over straat ging gekleed als vrouwen naar een verkleedfeestje. Deze heren werden aangevallen door een groepje kansenparels... Helaas voor de kansenparels liep dat verhaal niet goed voor ze af en werden volledig de tering in geschopt door mannen op hoge hakken in een kort rokje.... Ghehe!!

Expertus_Dico | 16-12-18 | 14:36

Oh jeez, een keppeltje uitgelachen door een mossel voor het dragen van een middeleeuws religieus item als een keppeltje, zo onterecht, kopvod dragers of kerels die in pyjama's rondlopen worden natuurlijk nooit uitgelachen.

zwellevertje | 16-12-18 | 14:26 | 9

Mank vergelijk... als een keppeltje wordt belaagd, gaat dat de diepste doofpot in. Zand erover en het vooral er niet over hebben. Als een mossel vanwege zijn of haar belachelijke en achterlijke lappen wordt belaagd, melden er zich advocaten, politici, MSM stukjes tikkers(Ooit heetten die journslisten) en andere hitsers om buitelend over elkaar heen roepen hoe racistisch we allemaal wel niet zijn.

Dàt is eigenlijk waar het om draait, en zo klopt de vergelijking ook. Want in de praktijk is die nog schever.

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:16

captainobvious | 16-12-18 | 14:17 |
Ik waag erg te betwijfelen of u 'die apen in zo'n Djellaba' ook 'altijd uitlag'(?).
Tenzij u heel hard kunt lopen.

Roadblock | 16-12-18 | 15:18

Roadblock, jochie, je kan geeneens lezen, maar hebt wel kritiek op grote mensen?

captainobvious | 16-12-18 | 17:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Het zijn dus allemaal weer moslims die opmerkingen maken. En dat vinden we in Nederland normaal. Ziek land.

Jippie | 16-12-18 | 14:26 | 2

In dom linksch nl zal je bedoelen.

WayneGretzky*99* | 16-12-18 | 15:14

Opmerkingen maken. Tss. Daar zal je t legioen hier nie snel op betrap nie.

Shareholder II | 17-12-18 | 00:03

Als AH aan damage control had willen doen hadden ze die vakkenvullert gewoon op staande voet moeten ontslaan. Klant is klant en zo gaan wij niet met onze klanten om. Of zoiets. Dit is gewoon een laffe hazenreactie van een of andere bange voorlichter die iedereen te vriend wil houden.

Graaisnaaiert | 16-12-18 | 14:24 | 3

Bij AH zijn ze nog aan het dubben of het wel damage is. Hun klantenbestand zou het wel eens als promotie kunnen zien.

Lafayette | 16-12-18 | 14:27

Mja, ik tiepte mijn reactie en bedacht me inderdaad ook dat "kiezen" voor de AH wellicht winstgevender is dan zich aan het algemeen fatsoen te houden. Zeker in Kanaleneiland...

Graaisnaaiert | 16-12-18 | 14:39

Het gaat AH om de pegels en dat is niet zo'n wonder.
Als een groot deel van de klanten daar moslim is, zal AH zich daar aan aanpassen.
Het gezegde is niet voor niets 'kruideniers mentaliteit'.

Roadblock | 16-12-18 | 14:55

Fijne moslims volgens onze regering. Wat een klote volk vermoed ik....

Eddy67 | 16-12-18 | 14:22 | 1

Men hangt een erg agressieve ideologie aan die bovendien nog uit de tijd van de dino's stamt.

Koning BongoBongo | 16-12-18 | 14:33

Volgens de deugwereld wordt hier duidelijk het groeiende antisemitisme door neonazis en fascisten aangetoond... heeft volgens hen niets met islam te maken, want moslims zijn volgens deze dwazen de nieuwe Joden.

Lafayette | 16-12-18 | 14:19 | 3

Moslims zijn de nieuwe fascisten. En links deugend Nederland is de nieuwe NSB.

Joostmochtnietsweten | 16-12-18 | 14:35

Nee jongen, de AIVD heeft toch duidelijk aangegeven dat extreem-rechts veeeeel gevaarlijker is. Dat zijn de mensen die Islamofoob zijn- Lees: Aanduiden wat er allemaal niet deugt aan die Doods-secte, die er van jongs af aan haat tegen Joden, en tegen ongelovigen inpompt.

Roadblock | 16-12-18 | 14:59

Neeee bij de Islam heet het geen Jodenhaat, daar heet het Israel kritisch zijn 🤮

sarah1965 | 16-12-18 | 15:11

AH is sowieso kudt, kom er al jaren niet meer.

de uitbater | 16-12-18 | 14:19 | 3

Albert Halal

Lafayette | 16-12-18 | 14:21

aha, vandaar. ik dacht dat het aan mij lag want ik kom er al jaren niet meer. Te duur, onbetrouwbaar, anti ZP, pro links, pro moslims, anti allochtonen. Kutzaak

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:53

correctie: anti autochtonen natuurlijk.

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:53

Told you so: AH-030 Gaza

Ervaringsdeskundige | 16-12-18 | 14:18

Jammer dat dit filmpjje ruimte laat voor discussie.
De makers poogden geloof ik ook te concluderen dat het allemaal wel meevalt.

Ze hadden bij mij in de buurt eens mogen filmen, (hier volgt een herhalio) de hakenkruizen op mijn kluisje, het uitschelden, het slaan en trappen.
Ze mogen filmen op het vroegere werk van een leidinggevend familielid, die eigenlijk geen marokkanen meer kon aannemen omdat ze zijn autoriteit niet accepteren.
En wij zijn keppelloze, westerse, Nederlandse mensen maar wel met een Israelische naam.
Het gaf een wereld aan problemen.
Een wereld die veel mensen niet zomaar zien, niet willen zien, behalve gelukkig hier in de panelen.

letopuwzaak | 16-12-18 | 14:18 | 6

@Graaisnaaiert | 16-12-18 | 14:38
Ouders spraken geen woord Nederlands. Grappig, omdat zo'n kind net boven je knie uit komt. Maar je hebt wel gelijk, op je strepen gaan staan. "Jij bent de wesp, jij moet overleven ..." youtu.be/kof7_uqygcI?t=114

Watching the Wheels | 16-12-18 | 14:48

@Graaisnaaiert | 16-12-18 | 14:38
En dan met name dat stukje aan het einde met dat kind, dat pik je toch niet (lol) youtu.be/kof7_uqygcI?t=239

Watching the Wheels | 16-12-18 | 14:52

Inderdaad, letop, Ik kreeg een sterk gevoel dat het overbrengen van: 'Zie je wel dat het heel erg meevalt' de invalshoek was bij het maken van deze reportage.
Graag nog zo'n opname bij het uitgaan van de Al Soennah moskee en bij de uitgang van een AZC, misschien ga ik het dan serieus nemen.

Roadblock | 16-12-18 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Keppeltje wel mooi in de kleuren van AH.

Watching the Wheels | 16-12-18 | 14:18

Tanya Hoogwerf schrijft o.a. het onderstaande in een artikel over de islam:

"Maar vooral: neem de vijand en zijn drijfveren serieus. Zie hen niet langer als verschoppelingen van de samenleving, maar als vijandige soldaten die hun ideologie als een license to kill met zich meedragen.

Want wie de religieuze motieven van jihadisten ontkent is geen deel van de oplossing, maar deel van het probleem. It’s the islam, stupid."

opiniez.com/2018/12/16/overheid-bestr...

Kaskensj | 16-12-18 | 14:17 | 2

Ik heb het gelezen, maar Tanya wordt sowieso weggezet als extreem-rechts, en dus luistert er van de overheid niemand naar haar.

Roadblock | 16-12-18 | 15:10

Tanya is een eind voorbij maf, die telt links of rechts niet mee.

captainobvious | 16-12-18 | 17:19

Marokkanen en Turken zijn de meest xenofobe inwoners van dit land. Xenofoob, in die zin dat ze alles wat niet Turks of Marokkaans is wantrouwen. En zéker alles wat niet islamitisch is. Maar over die xenofobie - die reeel is, in tegenstelling tot de vermeende xenofobie van de meeste autochtonen - horen we politiek correct Nederland niet. En al helemaal niet als het joden zijn want die zijn niet lief voor Palestijnen en de politiek correcte doctrine schrijft nu eenmaal voor dat je Palestijnen zielig moet vinden.

Hommel | 16-12-18 | 14:16 | 2

De hele wereld mag in de fik en uit zijn baan om de zon vliegen, als we Wilders maar niet in de kaart spelen.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:23

Juist.

letopuwzaak | 16-12-18 | 14:23

In Overvecht heb ik geleerd dat je geen keppeltje hoeft te dragen om voor ‘kankerhood’ uitgemaakt te worden. Was 13 jaar geleden al zo.

overVecht | 16-12-18 | 14:16 | 3

Mijn broer woonde er toen hij nog studeerde. Werd de jood genoemd omdat hij een goudkleurig brilletje droeg. Zelfde bij mij toen ik in Amsterdam west woonde bij het Mercatorplein en mijn toenmalige vriendin was een hoer omdat ze niet inging op de avances van die rif inteelt. Lullige voor hun was dat 1 meter 90 ben en 86 kilo en als ik me omdraaide om ze uit te dagen waren ze opeens verdwenen op hun scooters. Ratten.

Basil Fawlty | 16-12-18 | 19:03

Dat klopt, rond die tijd zat ik daar op school. In de pauze vaak even naar winkelcentrum Overvecht. Echt gezellig was het niet. Ik ben niet groot, 173, 36 cm. Echter wel vrij breed en kan zeer bedreigend kijken ( maar dat is absolut niet mijn karakter). Ik had erg veel vrouwelijke klasgenoten die vaak voor een vak uitgescholdn werden voor een vak waar ze niet voor leerden (vraag: welk vak was dat).
Later verhuisde de school, toen zaten wij in een pand met meen ik oa, beveiling opleiding. Veel mossels uit Marokko oid. Daar was ook veel agressie, maar ik liet mij de les niet lezen. Veel bij het open leer centrum waar oa. Computers en printer stonden was het vaak mot.
Angst mag je bij dat soort nooit tonen, maar het ergste vond ik de directie die niets deed en mij eerder aan wildecpakken dan dat tuig.
En dan doe je een volwassen opleiding, wat zijn het toch een stel kneuzen

Bas1877 | 16-12-18 | 20:11

@Bas1877
Yup herkenbaar. Werd zelfs een sport voor mij om die ratten uit te dagen. "Bring it on tossers." Ze waren nergens te bekennen. Grote bek in een groep maar alleen? Onderdanig en miezerige onderkruipers.

Basil Fawlty | 17-12-18 | 00:21

Nooit meer MOET nooit meer blijven. Dat betekent dat we antisemieten en antisemitisme-vergoeilijkers moeten bestrijden.
.
Wat mij betreft verwijderen we AH dus maar uit het straatbeeld.
.
Nooit meer naar de AH. Nooit meer blijft nooit meer.

Parel van het Zuiden | 16-12-18 | 14:15 | 1

Gaat dat "nooit meer" niet over geweldadige vervolging op basis van de joodse ethniciteit? Dat is natuurlijk heel wat anders dan worden uitgelachen omdat je zo prominent mogelijk een religieus symbool draagt.

praat_poep | 16-12-18 | 15:32

Uitlachen lijkt mij voor iedere uiting van je stenen tijdperk geloof de enige juiste oplossing, of het nu een keppeltje, hoofdoek of kruis om je nek is. Godsdienstvrijheid is mooi, maar lekker in de kerk/moskee/synagoge/whatever of binnen thuis.

captainobvious | 16-12-18 | 14:15

Vroeger kon je gewoon boodschappen doen in een supermarkt waar geen beveiligers rond liepen.
Maar ja, in de Gazastrook van Utrecht ontkom je daar niet meer aan dankzij slechte handhaving van de overheid.

En de bewakers zijn vanuit dezelfde gajes-pool betrokken als de vakkenvullers.
Mijn Hollandse collega zei onlangs nog dat hij zijn dochters niet bij AH vakken laat werken omdat hijzelf in zijn tijd als vakkenvuller al gezien had dat meisjes gerouleerd worden onder het islamitische smaldeel van het AH werknemersbestand.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:26

Wtf. Ik zou deze gast ook uitlachen. Net als van die wijven met hoofddoek. Dat is toch ook geen gezicht. Haha discriminatie. Lol wat zei Fortuyn nog maar weer daarover.

azijnseikerT | 16-12-18 | 14:12 | 2

Jij zou die gast ook uitlachen. Hoh. Je bent een l*l. En ik denk dat het niet nodig is dat nog eens verder te verduidelijken, het is zonneklaar als glas.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:27

Daar heb ik geen problemen mee. Dat mag jij prima vinden. Verduidelijk het ook maar niet. Ik weet zeker dat je er niet uitkomt.

azijnseikerT | 16-12-18 | 14:30

A.H. staat tegenwoordig gewoon voor Allah Hakbar. Overal hoofddoekjes. Het is duidelijk dat ik niet welkom ben in zo'n winkel, en daarom ga ik er ook nooit naartoe.

Nonkel Frituur | 16-12-18 | 14:12 | 5

Allah hakbar kom ik ook niet meer. Is beter voor mijn gezondheid.

Eddy67 | 16-12-18 | 14:24

Eens, ik koop niet bij winkels waar het personeel mij confronteert met religieuze uitingen. Gelukkig zijn er vrijwel geen moslims waar ik nu woon, en een kassadame die mij eerst een groot kruis voor houdt voordat ik mag afrekenen is er gelukkig ook niet.

Lafayette | 16-12-18 | 14:24

Klopt. Ik ben wel eens de AH uitgelopen en mijn boodschappen laten staan omdat er geen kassa open was zonder hoofddoekje. Ik wil gewoon niet geholpen worden die zich op deze manier religieus uiten. Doe dat lekker thuis.

azijnseikerT | 16-12-18 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Schokkend om te zien. Jammer dat dit nooit bij DWDD of iets naar voren komt. Daar zit alleen Achmed of Fatima met Burka te janken.

Daarbij is de reactie v AH heel erg. Probleem is... ze kunnen dat zandratje niet ontslaan want dan wordt racisme kaart getrokken.

Blanke_Vlaai | 16-12-18 | 14:11

Tweede kamer leden met een keppeltje op en een GoPro door Amsterdam jagen.
Als dat geen goed TV programma oplevert .....

Wekkertje | 16-12-18 | 14:11 | 2

Of hand in hand, dat wordt helemaal lachen.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:28

hand in hand met keppels op

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:54

Ben benieuwd hoe het PR-team van de AH zich hier weer uit gaat redden. "collega ^Ben van Social, had toevallig net daarvoor een beroerte gehad, hij reageerde daarom zo. Toevallige samenloop van omstandigheden."

eightfour | 16-12-18 | 14:09

Zie liever 10 keppeltjes dan 1 kopvod of inteelt-bontkraagje! Kudtwinkel A.H.!

SuperWauto | 16-12-18 | 14:09 | 6

Sans Comique: dring mij niet uitingen van jou geloof op.
DAT is wat ik zeg. . . . .

Tilburgse bluf | 16-12-18 | 14:50

erg zwak op je benen Bluf? voorstander van het Chin a van Mao? Het Noord Korea van Kim? Kom op zeg. vrijheid om eruit te zien zoals je wilt, niet zoals jij wilt dat men eruit ziet.

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:56

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:56: bluffie zegt hier precies hetzelfde als de stichter van dit draadje.
Wat geeft jou de aanleiding zo te reageren?

Ex-treem | 16-12-18 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Tot 1948 woonden er een miljoen Joden in Noord Afrika. Sloebers maar ook veel slimmerds, werkzaam in het bankwezen, onderwijs, handel, justitie en als grootgrondbezitter. Die zijn daarna allemaal verdreven, verjaagd of vermoord. Die braindrain is de regio nooit te boven gekomen. Intellectuele zelfmoord. Hetzelfde gebeurt nu in Europa, met Frankrijk aan kop. In ruil krijgen wij de analfabeten uit de woestijn.

Mammeloe | 16-12-18 | 14:09 | 4

Poesmobiel | 16-12-18 | 14:30
Een "discussie" zoals je die vaak krijgt met domme onwetende halve marokjes: ja maar joden hebben het gewoon goed in marokistan, er wonen er heel veel gewoon in vrede enzo blablabla. Dan ga je de demografische cijfers erbij halen en lees je idd over die verdrijving. Nu nog een paar duizend over daar, en het aantal blijft dalen door te verhuizen naar Israël. Hoort bij het leugenachtig verdedigen van de Groep/roedel.

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:08

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:08
Tja, laat ik nou net die 'discussie' al een paar keer hebben gevoerd... Die stopt dan inderdaad ineens als je aanvoert dat ook toen Marokko zo lief voor de Joden was, ze niet meer dan de dhimmi-status hadden. Als je daarbovenop het verkoopverhaal opvoert kunnen de scheldpartijen weer losbarsten. Ach ja.

Poesmobiel | 16-12-18 | 15:21

Acar_ketimun | 16-12-18 | 15:08: Exact. En ze leefden er al eeuwen. Uit mijn hoofd; van 300.000 in 1945 naar nu een paar duizend. Vluchtelingen zonder een speciale status, die hebben alleen Pallies.

Mammeloe | 16-12-18 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

weet je wie ook de initialen AH had?

Pimp my Voortuin | 16-12-18 | 14:07 | 3

André Hazes

azijnseikerT | 16-12-18 | 14:17

Anthony Hopkins? Alfred Hitchcock? Mijn vader? (of gooi ik met die laatste mijn privacy uit het raam?)

Sans Comique | 16-12-18 | 14:35

Altijd Halal.

acess | 16-12-18 | 20:54

Geen enkele moeite met Joodse mensen.
Met moslims daarentegen...

BosrandDirk | 16-12-18 | 14:06 | 3

eens

langzullenweleven | 16-12-18 | 14:57

eens

Uw Verzekeringsadvis | 16-12-18 | 15:20

Er zijn naar schatting zo'n 40.000 Joden in Nederland en ruim 600.000 Moslims, dat zal ook wel meespelen.

sarcastro | 16-12-18 | 16:32

Maar het zijn wel jongens die werken die vakkenvullers. Dat is dan ook weer wel zo.

Mark_D_NL | 16-12-18 | 14:06 | 1

Moet je de diefstal cijfers ff er bij vragen van Allah Hakbar.

WayneGretzky*99* | 16-12-18 | 15:24
-weggejorist-
Freert Gilders | 16-12-18 | 14:05 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Huh? Maar antisemitisme mag toch gewoon weer?
Als Sanne Wallis de Vries alle stereotypen over joden uit de kast haalt ligt het VARA-klapvee krom en GroenLinkser Groot Wassink gaat gewoon met openlijke antisemieten aan tafel om samen een demonstratie te organiseren.
Deze kansenparels zeggen gewoon wat ter linkerzijde allang gedacht wordt.

spanarchist | 16-12-18 | 14:05

Hee ik heb opeens een idee ... in 2019 halen we er wéér 280.000 binnen !
Jesse KLaver en Lilian-SP worden al nát bij het idee ... ;)

Remi 1 | 16-12-18 | 14:02 | 1

Jesse Klaver en Lilian - jullie moeten op rotte.

een gast1671 | 16-12-18 | 14:22

Gewoon niet komen in dat Moslim thuisland... zolang ze lekker bij elkaar de pauper wijken bezetten hebben “wij” er toch geen last van?

Sikter_Git | 16-12-18 | 14:02 | 3

1. Er staat geen hek om heen, dus ze kunnen er vrijelijk uit om ons te beroven en intimideren.
2. Wij betalen wel de uitkering, woning, scholing ( hoewel paarlen voor de zwijnen) en gezondheidszorg.
3. Er gewonen ook nog niet moslims.
Dus wij hebben er wel degelijk last van.

Franker | 16-12-18 | 14:16

En de autochtone nederlanders die daar wonen mogen van u gewoon de cholera krijgen want pauperwijk?
Er is een woord voor uw mentaliteit, maar ik heb al eens een ban gehad.
Ik wens u een AZC naast uw deur.

Roadblock | 16-12-18 | 14:26

Daar heb ik rente goed inkomen voor...

Sikter_Git | 16-12-18 | 16:41

Leermomentje voor de AH-medewerker. Geen grappen over maken. Daar ben je nu te oud voor.

Papa Jones | 16-12-18 | 14:02

Wat heb je in die verdrietige pauperwijk te zoeken... laat dat een lekker Moslim thuisland zijn! Krijgen Jacobse en van Es toch nog gelijk...

Sikter_Git | 16-12-18 | 14:00

Er zal ook wel een feestbrood liggen i.p.v. een kerststol bij de AH!!! Verdedig die kansparels maar want hoogstwaarschijnlijk als je hun ontslaat komt de hele familie niets meer kopen, Als je geen hekel had aan moslims zou je het MEDE door dit gedrag wel krijgen. weg met de islam uit Nederland, het is alleen maar ellende en NEE het zijn niet een paar moslims die het verzieken hier, het zijn er teveel die zich a-sociaal gedragen en dat alles vanuit hun opvoeding !!!! En als laatste toevoeging: AH schaam je kapot!!!!

-Paparazzi- | 16-12-18 | 13:59 | 4

Paparazzi, deze week Inderdaad een 'feest' bonusfolder omdat het december is!

BosrandDirk | 16-12-18 | 14:09

Moslims kopen liever bij lokale Marokkaanse supermarkten. Rond brood en manderijnen. Moet je maar eens opletten. Als je mandarijschillen op de grond ziet ben je in een Islamitische wijk.

Badr Haary | 16-12-18 | 14:39

Badr Haary | 16-12-18 | 14:39 |
Mja, zo denk ik ook wel eens aan bepaalde bevolkingsgroepen, als ik zonnebloempitten, of kippenbouten in mijn trappenhuis zie...

Roadblock | 16-12-18 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
eikenloof | 16-12-18 | 13:59 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

En ook hier reaguurders die roepen dat deze jongen niet moet uitlokken. Die zijn blijkbaar al overstag en vinden de islam al hoger dan de vrijheid die we hier hebben/hadden.

2voor12 | 16-12-18 | 13:58 | 4

Nee, ieder geloof moet uitgelachen worden, zo simpel is het.

captainobvious | 16-12-18 | 14:17

captainobvious | 16-12-18 | 14:17 |
Weet u wat, u gaat bij het uitgaan van de moskee de boel staan uitlachen, en ik ga filmen, want ik verdien graag wat aan die journaalfilmpjes. Ok?

Roadblock | 16-12-18 | 14:32

Roadblock, knul, zolang die mensen in de moskee hun geloof belijden hebben ze daar ieder recht toe, en zie ik geen reden ze uit te lachen. We hebben het hier over de publieke ruimte.

captainobvious | 16-12-18 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort duidingsfilmpjes, moet ik bekennen, vind ik altijd wel vermakelijk hoor. Dan is er weer een pers-berichtje dat anti-semitisme in dit land toe neemt en dan is het wachten op een filmpjes zoals dit voor de bevestiging.
 
Het doet die koran-lulletjes nogal wat dat er iemand met een keppeltje rondloopt, grappig te zien hoe het er vanaf de tiener jaren al ingebakken zit, dat gaat helemaal goedkomen met zo'n groepsidentiteit!

HaatAth3ist | 16-12-18 | 13:56 | 1

Tienerjaren? Gebeurt al vanaf dat ze een jaar of 5 zijn... angst met de paplepel ingieten als opvoeding. Ziek volk.

Acar_ketimun | 16-12-18 | 14:58

Kwestie van naar AH-Kanaleneiland gaan en een paar van die sneue vakkenvullertjes keihard uitlachen. Op het moment dat ze moeten bukken om een onderste vak te vullen.

Koonkluk Huis | 16-12-18 | 13:56

Nee ^Ben, het is een structureel probleem dat keihard wordt ontkent en dan kun je wel je online helpdesk b*llshit taal gebruiken maar het is een serieus probleem. ^Idioot.

Basil Fawlty | 16-12-18 | 13:55 | 1

Ik denk dat 'Ben" hier behoorlijk problemen mee krijgt. En terecht.

Roadblock | 16-12-18 | 15:37

toch weer nieuwe inzichten vandaag. Ik dacht namelijk dat alleen extreem rechts verantwoordelijk was voor antisemitisme.

yeps | 16-12-18 | 13:54 | 5

@yeps: u heeft zeker teveel NOS gekeken met Kasja Ollingren als testbeeld.

Badr Haary | 16-12-18 | 14:41

Roadblock,
Dank voor het linkje naar de documentaire die niet getoond mocht worden.
Misschien een goed idee de 'Stichting Democratie en Media' om een bijdrage te vragen, teneinde deze censuur (dit wegkijken) te kunnen tegengaan? Sluit goed aan bij de doelstellingen ("onafhankelijke, kritische journalistiek") van deze stichting.
(stom van me, alleen linkse propaganda kwalificeert als onafhankelijk).
Vrees zelfs dat SDM er geld voor over heeft deze docu van de buis te weren....

michelpen | 16-12-18 | 18:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen uitlachen om malle kleding vind ik geen "keiharde discriminatie". Overigens zou ik daar ook niet in discrimineren: mannen in jurken of vrouwen in sluiers zijn m.i. ook lachwekkend. Er wordt in het filmpje natuurlijk geïmpliceerd dat de jongen lacht omdat Ben een jood is, niet vanwege zijn hoedje. Dat vind ik twijfelachtig. Je zou dan eerder een agressieve reactie verwachten zoals even verderop in het filmpje.

Bulloch | 16-12-18 | 13:52 | 4

Een blanke AH-medewerker die een moslima in burka uit zou lachen, hoe lang denk je dat het zou duren voordat de gehele MSM zijn ontslag zou eisen?

spanarchist | 16-12-18 | 14:07

@Mickey. Lol.
Bij mij was vroeger geregeld sprake van een 'fashion statement gone wrong '. Dat terzijde kan ik helemaal je tegel onderschrijven.
Het wordt met de paplepel ingegoten.
@spanarchist. Precies, dan zou rtl de hele week berichten hoe een racistisch land Nederland is.

letopuwzaak | 16-12-18 | 14:21

"Er wordt in het filmpje natuurlijk geïmpliceerd dat de jongen lacht omdat Ben een jood is, niet vanwege zijn hoedje. Dat vind ik twijfelachtig. "

Ja, gelet op de agressieve houding van moslims in het algemeen naar Joden toe (daartoe opgedragen door hun Heilige Tekst) en hun algemene minachting naar niet-moslims, is dat zeer twijfelachtig. Manmanman.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wie had er ook de initialen A. H.?

Croxifoxio | 16-12-18 | 13:52 | 5

Alfred Hitchcock?

Stormageddon | 16-12-18 | 14:05

Oprisp | 16-12-18 | 14:19
Mijn vader staat daar niet tussen, dus daar loopt het al mank. Ga liever een echt boek lezen in plaats van de eerste zoekresultaten van Google of YouTube.

Sans Comique | 16-12-18 | 14:46
▼ 2 antwoorden verborgen

De zittende politiek vindt dat we een brug moeten bouwen en tolerant moeten zijn naar deze islamoverrijkende parels.
Maar goed, islam en jodendom zijn zelf natuurlijk ook volstrekt intolerant naar niet-geïndoctrineerden. Die worden kafirs en gojim genoemd en moet je eens lezen wat daar over geschreven wordt in hun pseudoheilige sprookjesboeken.
Waarbij we in de praktijk, gezien de aantallen, natuurlijk veel meer last hebben van moslims.

Superkwatta | 16-12-18 | 13:52 | 4

Ah, daar hebben we weer zo'n reactie van: Maar ja, die orthodoxse joden zijn ook enz enz. of Maar ja, in Staphorst moest je ook een hoofddoek op.
Het grote verschil is, dat er hier geen Merkel-lego's liggen bij evenementen tegen het gevaar van aanslagen uit Staphorst, of door orthodoxe joden.
Ondanks alle ontkenning, wegkijkerij en vergoeilijking door de overheid en media, zijn het nog steeds de aanhangers van de sekte des doods die het leven hier onveiliger gemaakt hebben.

Roadblock | 16-12-18 | 14:40

Het verschil zit hem grotendeels in de aantallen zoals ik reeds stelde.
Islam en Jodendom zijn zeer intolerant en hatelijk naar niet-leden van hun zieke clubjes.

Superkwatta | 17-12-18 | 00:34

Waarbij we in de praktijk in NL dus veel meer last hebben van de islam. Maar goed, ook dat had ik al gezegd. Geen woord van gelogen.

Superkwatta | 17-12-18 | 00:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag me af of iedereen het ook mee vindt vallen als iemand 'kankermoslim' schreeuwt naar een burka of hoofddoek.

Denk dat er dan opeens ophef zou zijn, want dát is pas erg joh.

Knufter | 16-12-18 | 13:51 | 4

En die enorme toename van aanslagen op moskeeen in Nederland.
Volgens Denk dan.

Mammeloe | 16-12-18 | 14:01

Ik zat deze week in de intercity (een trein dus) van het noorden naar de randstad. Bij het station Amsterdam Zuid stapten twee vrouwen uit, beide in een volledig zwarte bedekking met gordijntjes voor het gezicht. Een in mijn regio overigens onbekend fenomeen. Het viel me op dat niemand daar commentaar op had. Zou ook niet moeten, maar als moslims ongegeneerd kankerjood roepen is het niet vreemd als van de "andere kant" ook iets te vernemen was. Maar nee. Kijken we doelbewust weg of is het onverschilligheid?

Synecdoche | 16-12-18 | 14:41

@Knufter: nog geen filmpje voorbij zien komen waar er met kankermoslim wordt gescholden. Wel een paar pogingen maar die filmpjes bleken nep te zijn. Zoals dat Moslimmeisje dat zogenaamd laat op de avond haar kat aan het zoeken was en werd belaagd. Bleek nep achteraf. Was natuurlijk naar de film of nog erger met een jongen mee uit geweest!!!

Badr Haary | 16-12-18 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

Moslims nemen hun islam ( en bijbehorend gedrag!) mee naar Europa en houden daaraan vast. Ook de tweede en derde generatie.

Dus ook nemen ze Jodenhaat mee naar Europa.

Dus een toename van b.v. vrouwenbesnijdenis; eerwraak; kinderhuwelijken; enzovoorts is het gevolg van de massale migratie van moslims naar Europa.

Uit een artikel over dit onderwerp de volgend quote:

Wegkijken heeft geen zin: antisemitisme hoort bij de islam

"Het is een diepgewortelde afkeer met een eeuwenlange traditie en een religieuze legitimatie. De Koran spreekt over Joden als ‘apen en zwijnen’.

Elke keer toont beschaafd Nederland zich weer geschokt bij het openlijk vertoon van antisemitisme. Bijvoorbeeld als allochtone scholieren tegenover journalisten uiting geven aan hun waardering voor de Holocaust en Adolf Hitler.

Maar wie het Midden-Oosten een beetje kent of zich weleens heeft verdiept in het islamitische gedachtegoed, kan onmogelijk verrast zijn. Het is jammer, maar waar: de strijd tegen de Joden hoort bij de islam."

www.elsevierweekblad.nl/nederland/blo...

Kaskensj | 16-12-18 | 13:49 | 2

We hadden beter orde en beschaving naar de islamitische barbarij kunnen brengen dan de barbarij hier binnen te laten.
Maar ach, dat hebben we eigenlijk gedaan in het verleden. In India hebben ze er meer van opgestoken dan in het Midden-Oosten.

Superkwatta | 16-12-18 | 13:55

Het boekje van AH verkoopt in het Midden Oosten ook als een dolle.

Mammeloe | 16-12-18 | 14:00

Nu nog even een test met een transgender, een homo en een lekkere meid in een kort rokje.
Dan zijn we wel klaar met testen.

HoerieHarry | 16-12-18 | 13:49

AH investeert in minimumloon-personeel.
Zowel in de winkel als op de 'webcare'.
Pauperwinkel dus.

Mensdier | 16-12-18 | 13:49 | 1

Ik mag toch aannemen dat wat ze aan loon tekort komen in natura weer aanvullen. Zou ik wel doen.

quigg | 16-12-18 | 14:25

Is die filiaalmanager daar toevallig ook een moslim of een linkse landverrader of een verdwaalde idioot van D66? Erg fout om antisemitisme te ontkennen wanneer er moord en brand wordt geschreeuwd om vermeend racisme van Zwarte Piet. Wat zijn we toch een misselijk hypocriet land. Bah. Rot in hel vuile ontkenner.

Rheia | 16-12-18 | 13:48

Ja, zelfs de Joodse organisatie durft zich maar met moeite uit te spreken dat antisemitische door moslims veroorzaakt wordt.

BozePaarseMan | 16-12-18 | 13:45 | 1

Want wat gebeurt er als je moslims de waarheid zegt? Juist ja: dreiging en geweld en op zijn minst ontkenning met een valse beschuldiging van racisme in je gezicht. Leuk he die nieuwe medelanders. Het fascisme van de jaren '30 en '40 is weer terug.

Rheia | 16-12-18 | 13:51

Wat een dhimmie van de Albert Heijn, in alle bochten draaien om het wangedrag goed te praten. En dan ook nog eens in een winkel werken waar ze tassen verkopen met de initialen A.H. er op.

Osdorpertje | 16-12-18 | 13:45

Reken maar niet dat dit op de Joop verschijnt.
Die rabbiate bende Jodenjagers die daar reaguren zouden Jeaule het schaamrood op de kaken doen krijgen, oh wacht, die schaamte is men al lang voorbij! joop.bnnvara.nl/nieuws/nick-cave-spee...

Abject | 16-12-18 | 13:45 | 1

Ik ga het niet eens lezen. Brrr.

Mammeloe | 16-12-18 | 13:58

Die mossels moesten eens weten hoeveel medicijnen er in die apotheek van Israelische wetenschappers, producenten en patenten zijn. En hoeveel van Arabische komaf. Lach me suf.

Mammeloe | 16-12-18 | 13:44 | 1

Hypocriet typhusvolk is het.

lacucaracha | 16-12-18 | 18:40

AH, gewoon met een grote boog omheen lopen met hun winterfeesten en volledig gehoofddoekte kassabezetting.

Boemibol | 16-12-18 | 13:43 | 3

Nou, er zitten veel franchisers bij... hier in t dorp weinig hoofddoeken, veel zwarte piet en kerst.

drs kwenie | 16-12-18 | 13:54

Hoefddoeken zijn een symbool van vrouwenonderdrukking. Als een vrouw een hoofddoek op heeft, dan lopen ze nagenoeg geen kans aangerand of verkracht te worden (want zuster), maar mijn vrouwelijke nakomelingen des te meer! Zodra ik bij een supermarkt een medewerkster gezien heb die een kopvod draagt, dan kom ik er niet meer, ook uit solidariteit met de nieuwe Nederlanders die zich wel willen aanpassen.

Wladimir 1928 | 16-12-18 | 15:30

Mijn vrouw is een rechtspopulistische raciste. Koopt niet in moslimwinkels, rekent niet af bij een hoofddoek in de supermarkt en laat zich geen griepprik geven door de gehoofddoekte doktersassistente. Voor uw informatie: mijn vrouw is ex-moslima en is elke dag weer verbijsterd van onze onwetendheid wat de islam in werekelijkheid is.

Ruud Hazes56616330 | 16-12-18 | 17:43

Das een enge reactie van dat supermarktje. Zal wel een Moslim zijn, die het AH webcare bureau beheert.... Zoek dat eens uit.

Mark_D_NL | 16-12-18 | 13:42 | 2

Nee joh, gewoon een smoesjescultuur van een slechte werkgever die graag personeel aanneemt met een iq onder de 80.

Mensdier | 16-12-18 | 13:51

Hier zou het OM dus bovenop moeten springen. Maar ja, de deugclub hè?

Bijtendehond | 16-12-18 | 13:52
-weggejorist-
meso1 | 16-12-18 | 13:42 | 1

Weer duidelijk wie er de echte slachtoffers zijn.

De vries, Henk. | 16-12-18 | 13:41 | 1

De Nieuwe Joden tog?

Kanarie_Geil | 16-12-18 | 15:28

AH vind ik toch al een onsympathieke en hypocriete winkel.
Duur en elitair, maar in de reclames heet deze supermarkt plotseling "gewoon Albert Heijn".

Gajus | 16-12-18 | 13:41 | 3

Everybody Appie!!!!
Geef me een teiltje want m'n Chinees komt spontaan weer naar buiten (zoals dhr. F. Jacobse ooit zei).

Basil Fawlty | 16-12-18 | 13:59

@Basil: geweldig!

Gajus | 16-12-18 | 14:10

@Basil
“Mogen wij even overgeven!” ~ de Tegenpartij (voor jullie en wij)

Lafayette | 16-12-18 | 14:11
-weggejorist-
KutFilosoof | 16-12-18 | 13:41 | 2

Religekkies moeten te allen tijde uitgelachen worden.

keestelpro | 16-12-18 | 13:39 | 2

AMEN !

meso1 | 16-12-18 | 13:40

"Ik discrimmeneâh nie... Van mèn ken IEDEREIN de pleures krège!!" (HH)

Gajus | 16-12-18 | 13:45

Van keppeltjes moet ik ook lachen. Van hoofddoekjes niet.
Daarvan moet ik huilen.

keestelpro | 16-12-18 | 13:38 | 1

Same (alleen wat betreft de hoofddoekjes dan)... Van boerka's trouwens niet. Die doen me weer kokhalzen.

Ferdo76 | 16-12-18 | 15:57

Kanaleneiland, ja... dat is natuurlijk gewoon uitlokken...

Mastermattie | 16-12-18 | 13:38 | 2

UITLOKKEN!?!?!?!?!?! Het hoort gewoon niet te gebeuren, nergens dus ook niet Kanalen eiland te 030!!! klaar uit!! Als je overal met een hoofddoek rondloopt en je wordt uitgemaakt voor kk-moslim, is dat dan ook uitlokken?? (daar lopen er steeds meer van rond) Als dat gebeurd dan, zijn alle moslims weer zielig en heeft, volgens PAUW, Nieuwsuur, Jinek, Twan en DWDD, de boze-blanke-man (eventueel met een geel hesje) het weer gedaan.

Ik snap er niks van! | 16-12-18 | 14:21

@Ik snap er niks van!
Ja dat was dus sarcasme.
Wel kenmerkend hoe er continue met twee maten gemeten wordt.,

Mastermattie | 16-12-18 | 14:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken