Megafaal ProRail en ministerie. Ondernemer vangt 26 miljoen voor 'waardeloze' grond
26 miljoen euro. Daar kun je 3.466.666 uur voor in Amsterdam parkeren.
"ProRail heeft ruim 18 miljoen euro betaald voor gronden langs het spoor, die de spoorbeheerder eerder voor vrijwel niets had kunnen krijgen." *bonkt hoofd tegen stationsnaambordje* "De grond was van NS Vastgoed, dat jarenlang van de percelen af wilde. NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen." *bonkt hoofd tegen incheckpoortje* "Een Rotterdamse vastgoedondernemer die de gronden daarna kreeg aangeboden, nam de grond daarna wél over van NS. Met zijn bedrijf RailSide kreeg hij 8 miljoen euro toe van de NS, met daarbij de verplichting de gronden te onderhouden." *bonkt hoofd tegen stiltecoupésticker* "Pas na lang onderhandelen ging de ondernemer akkoord met een koopsom van 18,1 miljoen euro, voor grond waar hij nooit één cent had betaald." *bonkt hoofd tegen railcateringkarretje* "ProRail zegt in een reactie dat het de gronden wilde overnemen, maar dat het ministerie van Verkeer dit blokkeerde. ,,Achteraf is het makkelijk praten’’, zegt ProRail-woordvoerder Jaap Eikelboom." *bonkt bonkt bonkt bonkerhard bonkend tegen spoorwergovergang*. Hele reconstructie DAARRR.
Reaguursels
InloggenProrail, waar incompetentie de norm is........... Had Robot Robbie daar ook zijn dagbesteding voor hij naar Den Haag ging?
"Een Rotterdamse vastgoedondernemer" Juist ja, maar wie was het?
Geen beter argument voor een VEEL kleinere overheid, alles wat ze doen wordt gedaan vanuit een TOTALE incompententie...
Minder, minder, minder overheid graag!
Denk dat die ambtenaar er ook aardig van heeft geprofiteerd
Voor elke falende ambtenaar ligt er een geldwolf op de loer met een project (ict, bouw, cultuur, grond, onderzoek) dat de gewone Nederlander bakken geld kost. It takes two to tango, dus geef niet alleen de overheid de schuld. Wie dat geld ontvangt is namelijk net zo verkeerd bezig.
Vastgoedondernemer?
Geldzieke speculant. Vind je het gek dat dit soort volk anoniem wenst te blijven? Ergens hebben ze nog wel schaamte. En heel veel angst om wat ze hebben vergaard te verliezen.
Ook terecht. Voor ondernemers heb ik respect, maar dit is geen ondernemer. Dit is via een vriendje de samenleving een poot uitdraaien.
De NS had dezelfde houding naar prorail kunnen hebben als die ondernemer, maar had dat niet.
Gelukkig maar dat niet iedereen zo hebzuchtig is. Het zou ons land er niet prettiger op maken.
Ben ik benieuwd wie die vastgoedondernemer was, toevallig een VVDer? Een vriendje van..?
in Rotterdam zou je eerder denken aan jongens als vervat, diep in de gemeente met zijn armen. je mag dan wel de pvda uit de raad hebben binnen ambtenaar apparaat zitten er genoeg
Staat gewoon in het artikel.
Prachtig verhaal. Zo gaan ambtenaren met ons geld om.
Het uitgeven van andermans geld voor het dienen van andermans belang. Geen wonder dat dat structureel mis gaat. Daarom moet een overheid alleen datgene organiseren dat de burger zelf niet beter kan.
Als er geen sprake is van bewuste corruptie is er wederom sprake van misbruik van gemeenschapsgeld. Alle verantwoordelijken, nu en in het verleden aansprakelijk stellen met hun hele privé vermogen, de enige manier om aan dit gesmijt met andermans geld een einde te maken. Er zal maar een gering deel terugkomen maar de preventieve werking zal groot zijn. En vergeet niet dat iedere burger voor het kleinste vergrijp met zijn hele privé vermogen aansprakelijk is. Waarom dan verantwoordelijke politici niet? Onbegrijpelijk dat dat gepikt wordt.
Zo zie je maar, in Nederland is de corruptie, netjes via de wet geregeld.
Een echte kennissen economie.
Iemand nog een banaan?
Gewoon ondernemers risico genomen, gevecht aangegaan, langste adem gehad en gewonnen. Netjes toch. Prorail heeft gewoon liggen slapen.
Achteraf dus wel koppen laten rollen.
Dit riekt naar ouderwets elkaars zakken vullen. Ik zou de lijntjes van die eerste koper met NS personeel (of inhuur) die bij de deals betrokken zijn eens nagaan.
Goh, falende ambtenaren. Is dat nog nieuws ? Next.
Vervuilde grond, wilden ze vanaf zonder zorgen. W. Wilde dat wel doen, 8 mil was te weinig. W vroeg 18mil, en kreeg dat. Plus de grond. Maar of het schoon gemaakt is weet ik niet.
We worden geregeerd door debielen. Eigenlijk moeten we blij zijn dat de schade niet veel groter is.
Ja, door narcistische, zichzelf verrijkende, ongeschikte, maniakale debielen die elkaar de hand boven het hoofd houden
" Negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat " .
Ministerie kan getransporteerd worden naar Siberie .
Maak er maar een voetreis van .
Lopen hoeft niet... er is een spoorverbinding vanuit Den Haag via Berlijn naar Moskou en van daaruit kunnen ze met de trein naar Siberië.
Dit noemen we de Trans-Siberische Spoorlijn.
enkeltje
Is dat nu die VOC geest ?
Hier maakt niemand zich druk om... we zijn gewend dat de overheid honderden miljoenen uitgeeft voor vredesmissies zonder resultaat in moslimlanden waar je geen spoorlijnen ziet alleen maar wat wit zand.
Pek. En veren!
Het enige waar deze autistische prutsers mee bezig zijn is dmv aanbestedingen alles naar de kloten te helpen.
Als brussel maar tevreden is. Dan kijken ze niet op een paar centen
Ben ik de enige die het ziet ? Lijkt mij een simpel 123-tje tussen manager ns vastgoed, ondernemer, manager prorail. Graag doorgeven aan " follow the money"
Nee, wat je hier zit is de ongeïnteresseerdheid, omdat betreffende managers niet worden afgerekend in een opvolgende baan...
Plus de vorige ‘eigenaar’ wil anoniem blijven maar dat moet bij het cadaster toch zo te zien zijn. Ben toch benieuwd hoe deze constructie in elkaar steekt. Daar komen zeker kamervragen over. En die Pier Eringa met z’n maffiosi kop geeft bij voorbaat het ministerie de schuld de gladjanus.
Precies, hoe is men zo snel aan deze "koper" gekomen, vast geen advertentie in de krant: "wie wil heel veel grond met 8mil toe, wel graag af en toe maaien."
Heb net het stuk op Blendle gelezen en het lijkt me meer een combinatie van oneindig falen van Prorail en een ondernemer die hier handig op inspeelt. Prorail wilde van de ontreinigde onbruikbare grond af (soms maar 30 cm breed) . De ondernemer kon er vervolgens niks op bouwen omdat het te dicht bij het spoor lag. Vervolgens ging prorail wel op zijn grond hekken, bruggen en andere ongein bouwen. Na jarenlange procedures aangespannen door de ondernemer kwam Prorail er achter dat het misschien wel handig is dat ze zelf die grond bezitten. En omdat deze grond door heel Nederland in bezit was van 1 ondernemer moesten ze hier een hoge prijs voor betalen. Ambtenaarsfalen heeft deze ondernemer heel rijk gemaakt.
Bij een tender is het logisch dat je bekenden benadert. Man had al zaken gedaan met NS, dus niks raars. Dat je geld toe krijgt, is ook normaal gezien de grond niet commercieel te exploiteren valt. Het nare is de medewerker/directeur van V&W die een ondernemer denk te kunnen naaien of niets van eigendomsrecht weet.
26 miljoen maar? Dat is klein bier. Het vermelden niet waard. De overheid smijt veel hogere bedragen weg.
Peanuts. Kan gebeuren. Zaken kunnen veranderen. Bedrijven maken ook veel verkeerde keuzes. Hoort bij het zaken doen.
Probleem is dat zo'n man ondernemer genoemd wordt. Dit is geen ondernemer maar een charlatan.
Dit heeft niets met zakendoen te maken. Dit zijn Italiaanse deals en de belastingbetaler is de pineut.
Ach, dat geld haalt men gewoon terug door de treinkaartjes duurder te maken. Is toch maar klootjesvolk dat geen keus heeft dat in de trein zit.
Dat is waarschijnijk zo ongeveer de denkwijze van zowel het ministerie als de directie van Prorail.
en als ze nog niet in de trein reizen dan naaien we ze zo met de autokosten dat ze wel moeten
En wij loonslaven maar elke werkdag braaf naar de baas voor een modaaltje...
Loonslaven stemmen ZELF elke keer hetzelfde en moeten dus vooral hun bek dicht houden! Werken slaaf!
railcateringkarretje? Die zijn al jaren wegbezuinigd.
Wat niet wil zeggen dat die karretjes ee niet meer zijn. Die staan in een van een ‘ondernemer’ gehuurde loods stof te vangen. Tot iemand langs komt om er even zijn kop tegen te bonken.
Het artikel waarnaar GeenStijl verwijst is erg leuk om te lezen by the way.
Dank voor de tip.
Corruptie, vriendjespolitiek, ons kent ons, mensen met driedubbele bekakte achternaam, addelijke vriendinnetjes van bea, bilderbergjes, witte boorden, partijkartel, diknek. Als dit in bv Roemenie zou zijn gebeurd, dan had iedereen het erover wat een verschrikkelijk corrupt land dat wel niet is ... maar Nederland, daar hebben we geen corruptie
Je hebt gelijk, corruptie is maar wat je als corruptie wilt zien.
Laat me raden, die eigenaar van Rail SIde B.V. zit ergens hoog in de boom bij de VVD...
En die Rotterdamse vastgoed man ook hij kreeg immers de gronden ‘aangeboden’ plus 8 milj. voor ‘onderhoud’ dit stinkt van alle kanten.
Iemand heeft handig flink wat miljoentjes verdient, 200 reacties op GS. wat geroezemoes op twitter en dat was het wel, bijna net zoiets als een suggestive pic van Marco Kroon bij een artikeltje, het is gewoon entertainment en verder helemaal niks, er zijn weinig volken zo tam als de NLers.
Zullen we even langs Prorail gaan dan? Ik haal je wel op.
Nee, dank je, ik ben al een paar jaar weg en kan al de ellende gelukkig van meer afstand bekijken.
De jánkende incompetentie waarmee bestuurderen, ambtenaren en semi-ambtenaren met uw en mijn centjes omspringen is ten hemel schreiend.
-
Nergens in het bedrijfsleven zouden deze minkukels de salarissen toucheren die ze nu krijgen.
-
Wanneer, oh wanneer, gaat de bezem door de Augiasstal die overheid heet - de grootste tegenstander van de burger?
Als je bij ons 3000 euro teveel betaalt voor een gefreesd onderdeel van 9000 euro kun je op je flikker krijgen bij je beoordeling.
Maar bij de overheid gooien ze het liefst andermans portemonnee over de schutting
Nou in het bedrijfsleven lopen ook aardig wat Nijenrode ratten rond die er ook wel wat van kunnen!
Over de eerste 18mlj kan je niks zeggen
Als ze het weer teruggekocht hebben, dan zullen er binnenkort wel weer vierkante wielen ontstaan door blaadjes op de rails.
26 miljoen spoorloos.
Er hangt nu wél een uniek kunstwerk in de directiekamer van ProRail heb ik begrepen.
Ah. Ik wilde al eens gaan vragen waar mijn belasting heen gaat, ik zie er zo weinig van terug. Fijn om het nu niet meer te hoeven vragen, dan bak ik wel een tegel
Wat is 26 Miljoen als je dat zonder enig probleem op treinreizigers kunt verhalen? En als het daar niet lukt, dan is er wel één of ander belastingpotje waar nog 26M op de bodem ligt.
Je hebt het verhaal niet helemaal begrepen. Prorail heeft de grond gekocht, niet de NS. Dus voor de goede orde. Prorail verhoogt zijn kosten voor de NS. De NS verhoogt zijn prijs naar de particulieren.
Domheid en onnozelheid kent helaas géén ondergrens en dat vermoeid de mensen, die zich daarna, ondanks de continue stroom van blunders en (semi) overheidsfalen herpakken en met toenemende vermoeidheid doorgaan met hun leven. Je vraagt je dan af tot hoever het kan gaan.
Ik wil niet discrimineren maar 2 blonde vrouwen? dat kan geen toeval zijn!
Er zijn wel meer dingen die geen toeval zijn, waar niet over gesproken dient te worden in dit "vrije" land.
Wat zou Kees de autist hiervan vinden?
Waterstofbommen op Mofrika.
Geweldig en dat biedt mogelijkheden voor de toekomst. Uiterst domme ambtenaartjes begrijpen er niks van. Vanaf nu ga ik zaken doen met de overheid om het zuurverdiende belastinggeld even terug te halen.
Die betrokken ambtenaren krijgen ook hun deel van de geroofde poet, reken daar maar op.
Superkwatta | 15-12-18
Die kans schat ik ook groot in!
Vriendjes onder elkaar.
En u weet natuurlijk al vanuit welke zak dit geintje betaald gaat worden toch ?
Inderdaad, die van u.
Zijn er nu veel reaguurders die nog een grotere overheid willen? Zoals in Frankrijk bijvoorbeeld.
Ja, graag zelfs. Want dan zijn er nog meer incompetente ambtenaartjes en is het dus nog makkelijker graaien. Leve het gratis geld!
In Rusland zijn bijna alle grote bedrijven staatsbedrijven. Nu begrijp ik waarom.
Nederland heeft 1 van de meest efficiënte overheden ter wereld.
Iedereen zou daarom Olivier B. Bommel moeten lezen.
Daarin staat precies beschreven hoe geld geld maakt.
Eigenlijk zou dat standaard op elke school moeten worden onderwezen.
Het is de bijbel van het leven, zelfs het ontstaan en het verloop van de eu wordt er uitgelegd, alleen de naam is anders.
"NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen."
Funfact 1: in 2005 was de minister van Verkeer en Waterstaat mevrouw Karla Peijs
Funfact 2: in 2010 was de minister van V/W (onder de naam infrastructuur en milieu) mevrouw Melanie Schultz van Haegen
Funfact 3: op joop staat sinds vandaag betoog voor meer vrouwen in de regering.
Kutjoop
Wel enigszins kort door de bocht, uw conclusie.
@joris, nee niet kort door de bocht! Zet mensen op de juiste plek omdat ze er goed in zijn en niet omdat er in de top toevallig 10 vrouwen moeten zitten.
Precies! Dat diversiteitsbeginsel kan de prullenbak in! We hebben voor diverse functies niet voor niets eisen waar je aan moet voldoen, dus laat maar zien of je die eerst haalt of je mu dun,dik,zwart,wit,vrouw,marokkaan,belg of indo bent. Zoals die meid die laatst door de test van de mariniers kwam. Dat is klasse! Dan ga je toch niet de eisen naar beneden bijstellen om maar de diversiteitsdoelen te halen??
Henk P | 15-12-18 | 20:36
Toch wel. n=2 en de blunder een habbekrats op de totale begroting van het ministerie. Maar eens dat kwaliteit voor diversiteit moet gaan.
Dit is toch heerlijk man .alle onnozelheid en ambtelijke onkunde danwel totale debieliteit i een topic
Geld incasseren kan de overheid als de beste maar goed beheren is altijd een ramp.
Dat hoort ook bij elkaar. Als de overheid wel het geld goed zou beheren, dan zou het incasseren ook niet zo hoog hoeven zijn
Overheid pompt ook een boel geld rond.
Aldus het Ministerie van Verkeerde Flaterpraat.
ff update: alle live streams vanuit parijs zijn neergehaald. waarschijnlijk massale rellen daar gaande zonder dat wij ervan mogen weten
Eiffeltoren, het Louvre en het Musée d’Orsay zijn vandaag gewoon open hoor. De opkomst is vele malen lager dan vorige zaterdag. Ik denk dat er gewoon te weinig nieuws is.
Gele hesjes bepleiten een kansloze zaak.
Ik snap er niets van. Die grond werd vroeger gewoon onteigend wegens zwaarwegend staatsbelang of zo.
Dat klopt! Onteigening zou de laatste optie zijn met kans dat de Rotterdammert een nog hoger bedrag had ontvangen. Onteigening betekent geenszins dat de overheid iets toe-eigent om niet.
Zaken zijn zaken zou Bul Super zeggen.
Dat maak ik zelf wel uit!
Nederland is het corruptste land ter wereld , maar het valt niet op omdat het op zo'n grote schaal is.
Dit is toch meer onnozelheid.
Blijkbaar ben jij ook nooit verder dan de Veluwe op vakantie geweest. Wat een klein burgerlijke nonsens zeg. In elk Oost-Europees land had deze misrekening een veelvoud gekost.
OT: Maar Nederlandse gele hesjes zijn een stille dood gestorven?
Nee, het is gewoon te koud. Onze polder mentaliteit werkt alleen bij 15 graden en hoger.
Hoezo ot? Dit is weer een perfect voorbeeld waatom gele hesjes de straat opgaan.
@ am*dam | 15-12-18 | 19:52
Ja, maar schept wel verwarring omdat spoorwegwerkers ook vaak een geel hesje dragen.
Hadden gele hesjes het beter gedaan? Ze zijn overal tegen, maar waar zijn ze precies voor?
Kuifje-in-Afrika | 15-12-18 | 20:01
Die Jan Dijklul bemoeit zich ermee, daar zal het wel aan liggen dat de gele hesjes hier een langzame dood sterven.
In Frankrijk sterven ze ook een langzame dood. Vandaag weinig volk op de been. Macron gaat deze slag winnen.
@Baron ik moest lachen
Toeval? Stupiditeit? Neen, gewoon gevalletje van handjeklap corrupte ambtenaar en vastgoed vriendje;
Er spelen vermoedelijk een paar man meer onder dit frauduleuze hoedje.
Pakken wat je pakken kan, je moet 't lekker niet doen, kan ook... Hulde voor W. ;) Mooi stuk van het AD!
Corruptie.
Huh? Maar dat gebeurt toch niet in dit gave land?
Natuurlijk niet! En als het ooit zou gebeuren verzinnen we er een ander woord voor. + De Nederlander bestaat niet dus hij kan ook nooit corrupt zijn.
Neuh, je hebt alleen corruptie in Rusland en Afrika. In Nederland en de EU bestaat geen corruptie.
Uitgesloten.
Maar het erge is dat dit soort mensen een bonus krijgen als ze vertrekken.
Pier Eisinga is directeur geweest van een ziekenhuis dat nogal kwistig was met wachtgeldregelingen voor zorgmanagers. Benieuwd wanneer Pier zijn opgebouwde kennis in praktijk gaat brengen.
Namen en rugnummers, dat ontbreekt in dit verhaal. Maar neem van mij aan dat deze 'ondernemer' een smerig spelletje heeft gespeeld met hulp van wat vriendjes uit het partijkartel.
Botte Hork.
Het begint met de juiste connecties
Met de juiste connecties maak je geld.
Met geld maak je weer meer geld.
Daarmee kom je in het selecte gezelschap van boven de streep, want het klootjesvolk gaat jou dan alleen maar nog rijker maken.
Zonder het klootjesvolk zou die grond nooit gekocht zijn, zij betalen de rekening.
Vaak is het een slimme ondernemer die de overheid te grazen neemt, omdat verschillende ambtenaren bij de besluiten betrokken zijn, en van elkaar niet altijd weten wat ze doen, en die bovendien financieel geen schade lijden van verkeerde beslissingen.
Ministerie en prorail managers halen vmbo niveau nog niet denk ik.
Wat ruimschoots voldoende blijkt om het volk keer op keer te foppen.
Inderdaad. Achteraf is het makkkelijk lullen. Knap stukje achterafgelul Geenstijl.
Ja joh, het gaat maar om 26 miljoen gemeenschapsgeld, wat loopt iedereen toch te zeuren...
@Trans
We krijgen het pas achteraf te horen. Prorail en NS hadden dit graag verborgen gehouden.
Dit soort blunders kom je toch overal tegen.
@Kuifje
Dat vergoelijkt hun falen niet.
Ik ga trouwens effe uiteten. Zie jullie straks weer! Ta.
Smells fishy
Wat een goede artikelen bij DasKapital trouwens, ik zou overwegen om een paar keer per dag te koppiepasten naar GS vanwege bereiken breder publiek en dus meer clicks.
Zou reaguurders denk ik ook aanspreken, die weten vaak veel van economie ook al zijn het veelal zorg-uitkleders en kunstsubsidieslurpers.
Wie goed leest, leest dat ondernemer 6 miljoen toe kreeg bij de aankoop. Zijn winst is dus veel hoger.
Kudo's
De NS en 6 miljoen...
Wie goed leest had zelfs gezien dat het 8 miljoen was.
Gaarne de partijaffiliatie van “ondernemer” en betrokken NS/Prorail medewerkers toevoegen aan het topic.
.
Het zal veel verklaren.
Ben zo blij met mijn (opgevoerde) e bike.
Voor een habbekrats rijd ik heel Zuid Holland rond. Toch tijd zat, openbaar vervoer kan doodvallen.
Lekker hè
Check de banden van die ondernemer eens met dat ministerie. Dit stinkt.
Partijlidmaatschappen.
Elke dag weer erger. Alles. Wat een gesticht.
Maar laat vanaf nu maar gewoon ook alles fout gaan en in elkaar flikkeren. Des te duidelijker en des te eerder er hopelijk heel veel gaat veranderen.
Maar met een geel hesje je vrije zaterdag opofferen ho maar.
Ja ik ook hoor, maar er moet gewoon heel veel shit de ventilator raken.
De laatste gebeurtenis was de executie van Pimmetje met de daaropvolgende nacht aan het Binnenhof.
Johan_Voorhaar | 15-12-18 | 19:22
Hoho! Als alles goed gaat, kan ik volgende week zaterdag wél bij de hesjes zijn.
Moeten ze niet es een keer gevangenisstraf geven aan die verkeerde ambtenaren. Dan leren ze het misschien af
Ik keek net in mn glazen bol en ik zag een commissie, een vuistdik Rapport in 2021, wijzende politici, een glas, een plas en een pot met goud. Raar bericht.
Vanwaar die:
<div class="not-a-pixel hidden-xs" style="background-color: rgb(0, 255, 0); top: 29%; left:38%; position: fixed; width: 2px; height: 2px; z-index:99999;"></div>
Inde HTML? Dus een 2x2 groene transparante pixel met pointer-muiscursor terwijl die niet aanklikbaar is?
Hey spuit11
Als je zo nieuwsgierig bent, Google dan ook ff "GeenStijl groene pixel".
Leave @groenepixel alone!
Datum en tijd loopt flink achter.
Waar is je Zwitsal?
Hulde, voor deze ondernemer!!!
Mooi man. Gefeliciteerd met je succes, ondernemer!
Dat krijg je als je ambtenaren ondernemer laat spelen. En ga mij niet vertellen dat zowel de NS als ProRail geprivatiseerd zijn. Als jouw bedrijf maar een aandeelhouder heeft en dat is de overheid, dan ben je gewoon ambtenaar. Helemaal als die ook nog eens jaarlijks geld bij moet leggen omdat je zelf niet genoeg winst maakt.
Ik maak ze regelmatig mee. Het dedain druipt er vanaf en het gaat toch om gemeenschapsgeld dus ach. Afspraak is geen afspraak en als ze je kunnen naaien, doen ze het. Typisch ambtenarengedrag die een zak geld onder hun hoede hebben.
Exact. En nul echte concurrentie en prijsmonopolist. Die houden het nog geen dag vol bij de Febo.
Als je ze teveel.onder druk zet, nemen ze een sabbatical van een jaar.
De NS was een goeie klant. Projectuitbesteding vonden ze maar niks, ze wilden het project altijd zelf managen en alleen de ´handjes´ inhuren. Zo´n project duurde dan 4x zo lang en als kers op de taart wilden ze na een paar jaar steevast nog een project manager inhuren om die 'paar losse eindjes nog op te lossen, want wij hebben het zo druk´. Die losse eindjes waren ongeveer het hele project. Ik vond helemaal mooi.
@Sliptong & Osdorpertje
Ghe. Klopt. Vroegah toen ik nog voor de baas werkte deden wij zaken met ze en 1 keer per jaar moesten we dan gaan uiteten met die knakkers (gemeenten, provincies, waterschappen, ministeries etc.). Inderdaad ongelooflijke arrogantie. Alleen de beste of duurste restaurants waren goed genoeg voor die witte sokken vinex helden en het dedain straalde er inderdaad vanaf. Nul kunde, nul benul van de waarde van geld en hoe het verdiend werd. En ook, hoe hoger men in de ambtenaarlijke structuur zat des te arroganter.
Ambtenaren weten vaak wel hoe ze geld moeten verbranden.
Hallo, ik ben de overheid: www.youtube.com/watch?v=QU8T7oY0iO8 Helaas doen onze piemeltjes het niet zo goed. Dus dat naaien doen we graag via via (en dan nog eens via via) en dan ook nog eens vrij gesteld van belasting.
Jouw en mijn overheid kuiskutjeroermeniet (m/v/x/ enaldieandereletters) Hoewel fornicateur in hart en edele delen: er zijn vormen van abstinentie die ondergetekende zelfs kan waarderen.
Het lijkt wel een verhaallijn uit de Donald Duck.
Inderdaad zeg. Alleen zwarte magica mist.
Shit mag die nog wel zo heten?
Steamtrain Willy.
Voor 18 miljoen kan je 18 migranten 1 jaar onderhouden, waar hebben we het over.
Ik snap hem. Wanneer je als NS de boel 75 jaar hebt getraineerd, voordat je de laatste overgebleven Joodse slachtoffers een vergoeding betaald voor de door hen zelf betaalde enkele treinreis naar de Poolse vernietigingskampen, hou je vanzelfsprekend veel geld over.
#hondskopgeld
Slim gespeeld van meneer, begrijpelijk hoe destijds er tegenaan gekeken werd door de NS en MinVenW en helaas pindakaas voor Prorail. Lijkt trouwens heel veel geld maar valt relatief gezien nog best mee.
Bij ons op het werk word je al ontslagen als je meer dan 3 keer kort achter elkaar te laat komt. Wat gebeurt er hier met de verantwoordelijke personen?
Tijd voor een betere werkgever dan. Of werk je soms als ambulancechauffeur?
Binnenbaan | 15-12-18 | 19:00
Waarschijnlijk is hij bij overvallen de chauffeur.
Huh, Werken. Das ouderwets, dat mensen dat nog doen in Nederlandje. Je kant toch gewoon een uitkering aanvragen. Wat doe je moeilijk. Dit is Nederlandje, het gratis geld klotst hier tegen de plinten op. Werken is zo vvd en cda, moet je niet doen hoor. Laat een ander dat maar doen.
Mark_D_NL | 15-12-18 | 19:07
Een subsidieslurper als jij houdt dan ook nog eens genoeg tijd over om het land te verraden. Goed gedaan man!
Ongeblustekalk | 15-12-18 | 19:11 Hut land verraden. Welk land, ahhhh, je bedoelt eu wingewest Nederlandje. Je kent de geschiedenis van Nederlandje niet zo goed.
--
- 1600 Slag Bij Nieuwpoort. De Spanjaarden worden maar net verslagen.
- 1945 Einde WOII. Einde bezetting door Duitsland.
- 1991 Verdrag van Maastricht. Overdracht soevereiniteit Nederlandje aan Brussel, eu club.
--
Per 1991 is Nederland als Soevereine staat gestopt met te bestaan. Dus landverraad e.d kan niet eens meer.
Het karkas van Nederlandje wordt door aasgieren volkomen kaal gevreten. That’s what happening.
@Mark_D_NL
Kuch 1992 kuch. ;-)))
@Basil Ik kies zelf voor '91 als het jaar. Aangezien ze in dat jaar alles hebben klaargestoomd. Het tekenen in ' 92 was een formaliteit.
@Mark_D_NL
Dat is ook weer waar maar misschien moet je dan 1990 kiezen toen zat men al dik in de onderhandelingen. Ghehehe. Geintje.
@Basil probeerde mezelf er ook maar uit te lullen... ;-/
@Mark
Ghehehe. ;-))))
Het ergste is dat niemand hier verantwoordelijk voor gaat afleggen. Dat gaat er fout in nl.
Dat gaat overal fout. In arme landen is het nog veel erger.
Bij een overheid waarvan de medewerkers en vooral de bazen zonder gevolgen kunnen falen, is dit maar een tipje van de ijsberg van de werkelijke schade die ze de samenleving aandoen.
Ach ja, de vrije handel is een groot goed.
Ik voel me als belastingbetaler behoorlijk in de trein genomen.
Ik meer in de tunnel.
Ik al op het perron.
Wat een eindbaas! 5 reedten. Wel zuur dat wij dat allemaal weer op mogen hoesten. Of althans de onrendabelen die per spoor naar hun dagbesteding gaan. De prijzen stijgen weer op het spoor en de reistijd en vertragingen nemen toe. En dát moet concurreren met de auto.... Moehaha ende roflol. P.s. kan die ondernemer geen MinFin worden? Houden we misschien eens wat over.
Het Openbaar Vervoer wordt met enkele miljarden gesubsidieerd door de Nederlandse overheid. Heb aub niet de illusie dat de gebruikers van het OV dit zelf volledig financieren. Verre van.
Wat een handige slimmerik die W!
Ik heb het artikel met plezier gelezen.
Hij zag gewoon een kans... de NS en ProRail hebben arrogant gefaald.
W. had er ook voor kiezen om de overheid een eerlijke prijs te rekenen voor geleden kosten, tijd en moeite. Maar nee, heeft de belastingbetaler maximaal uitgeknepen. Want W. weet heel goed dat de ambtenaren dit niet uit eigen zak betalen maar dat die hiermee de rest van Nederland een loer draait. U en ik dus.
Het aloude verschil tussen wettelijk handelen en ethisch handelen.
Ach, het is toch maar belastinggeld. Geen enkele betrokkene in dit fiasco voelt ook maar een centje pijn in z'n eigen portemonnee. Niets zo makkelijk als het spenderen van andermans geld.
De overheid zou een voorbeeld moeten nemen aan het bedrijfsleven, met persoonlijke aansprakelijkheid voor budgetten. Kapitaal foutje gemaakt? Persoonlijk failliet voor de betrokken ambtenaar en op water en brood totdat de schade (in ieder geval gedeeltelijk) vereffend is.
Onder die omstandigheden mogen ambtenaren ook best beter beloond worden voor hun verantwoordelijkheden. Dat extra loon betaalt zich dubbel en dwars terug door de efficiëntie en spaarzaamheid van de overheid.
Het zal wel een toekomstdroom blijven.
In het verlengde hiervan wordt een wet die de zakken van de overheid beperkt in een rechtszaak (nu oneindig), uitgesteld en uitgesteld en straks Kaltgestellt.
Prestatieloon en ambtenarij is inderdaad wensdenken. 3/4 komt er dan achter dat ze niet functioneren. Krijgen we eindelijk een kleinere overheid.
Nee, bij de Belastingdienst pist Wiebes 500 meloen weg als vertrekbonussen voor ambtenaren op leeftijd. Die ze daarna voor veel geld als consultant weer moeten inhuren. Als beloning voor deze megaverspilling maken je ze minister. Knettergek.
Prestatieloon? Ze zakken nu al in elkaar van een 36 ruige 'werk'week...
Mammeloe | 15-12-18 | 19:19
Lol @ 500 meloen. Waren het maar 500 meloenen! @mezelluf: ik bedoelde 'urige' geen 'ruige'. Dat is zoiets als " het gras is blauw". Ennieweetjes: weg met al die raamambtenaren.
Ambtenaren zijn eigenlijk de overheidsversie van 'some Mexican guy' in South Park: een handige noemer om alle misstanden op af te schuiven.
Some Puertorican guy......
Zo komt het dus dat het leven van een burger steeds duurder cq onbetaalbaar wordt en er steeds meer miljardairs bijkomen.
Maalt nog steeds door mijn hoofd, de huur van de hel Grenfeld was 2000 pond per maand.
Wanneer je als organisatie geen duidelijk beeld hebt van de toekomst wordt er gefaald door handelen. Dat gebrek aan visie zie je wel vaker, zelfs bij intelligente bestuurders van wie je beter zou verwachten.
Dat kost vaak enorm veel geld en middelen.
Het heet niet voor niks Prutsrail.
Pronrail. 100% genaaid.
Ambtenaren will be Ambtenaren
De eerste ambtenaar die wat kan moet nog geboren worden en wordt dan alsnog geen ambtenaar.
Nog erger is dat een bedrijf adviezen overneemt van ambtenaren.
Ik heb een auto dus het zal me mijn reedt roesten hoeveel de treinkaartjes duurder worden om dit gesjacher te verdoezelen. Handig joh, zo’n auto. Je kan overal naartoe en hij rijdt ook als er blaadjes op de rails liggen. Treinen is voor GroenLinksers en paupers. Oeps. Die twee zijn eigenlijk hetzelfde.
Nivelleer,ariomet.
Als de treinkaartjes duurder worden, wordt autorijden ook duurder.
wat dacht je? Jij voor een habbekrats in de auto, terwijl treinvervoer duurder wordt?
Oftewel, mooie smoes van de overheid om de brandstofprijzen te verhogen.
Grootaandeelhouder van prorail: de staat der Nederlanden.
Alle Nederlanders dus.
Wij zijn beroofd.
Een pauper met een lekke band en ze kruizen de hele snelweg af en de goegemeente spreekt schande als je een rood kruis negeert.
Vroeger ree je in buitengebied 80, dan is nu 60 als het al niet naar een dorpskern 50 is geworden.
Nee de auto is ook niet meer leuk.
Nog daargelaten de vele drempels.
Wat ook raar is dat in wijken waar de elite resideert er amper tot geen drempels liggen.
Drempels zijn bedoeld voor het volk en tegen het volk...!
ProRail-woordvoerder Jaap Eikelboom: ,,NIEMAND had van te voren kunnen bedenken dat het zo zou lopen. Dit zijn handige jongens die ergens geld in zien.’'
Wat een ongelofelijke sukkels lopen er toch rond bij de overheid. Te dom om te poepen, echt.
Niet zo naïef joh.
26 miljoen gemeenschapsgeld geroofd.
Bewust hoor.
@kwatta: u heeft gelijk. Ben er ingetuind. Kut MSM.
Bij de MSM framen ze het hoogstens als incompetentie. Maar het is nog erger, het is frauduleus crimineel gedrag. De MSM speelt het lage spelletje mee.
Misschien zouden ze een keer een handige jongen in dienst moeten nemen
Waarschijnlijk gebeurd in een onbewaakt moment en stonden de seinen per ongeluk op groen. Tja, en als een trein in beweging is...
Kunnen ze er mooi afzichtelijke kantoorlinten op bouwen, net als langs ons snelwegennet waardoor je geen stuk weiland of boom meer ziet. En vooral eerst al die bejaarden van hun tuinhuisjes verjagen. Dan eten ze toch qat?
*Maxime Verhagen bellen doet*
Well played, meneer W.
Dit verhaal is weer een prachtig voorbeeld van de gevolgen van de totale faal die de verzelfstandiging van de spoorsector is gebleken. Niemand leert er echter van: de overheid wil alleen maar méér versnippering.
Ik zie eerder dat Prorail juist niet genoeg verzelfstandigd is. Als het ministerie je keuzes laat maken, als de overheid het verbeteringen van overgangen betaald, dan ben je niet heel erg zelfstandig als bedrijf. Helaas. Het is niet hun eigen geld. Dus dan is het minder bezwaarlijk om het over de balk te gooien
Slim baasje inderdaad maar Prorail is een staatsbedrijf. NS is zogenaamd geprivatiseerd (belastingtechnisch handig) maar staat is daar 100% eigenaar. Dus de facto is de NS gewoon een staatsbedrijf.
Onjuist Basil. NS is verzelfstandigd, maar niet geprivatiseerd. ProRail idem.
Privatisering: eigendom overdragen van staat naar particulieren.
Verzelfstandiging: bedrijf onderbrengen in eigen rechtspersoon met eigen directie.
@algoritmos
Dank maar mwah. Het zit in een schemergebied.
Professor Garretsen daarover: "Dat komt volgens Harry Garretsen, hoogleraar economie aan de Rijksuniversiteit Groningen, omdat de NS zich bevindt in het schemergebied tussen een geprivatiseerd en staatsbedrijf in."
Artikel:
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2040453-ns-b...
Dat klopt dan natuurlijk wel, het is een zelfstandig bedrijf dat volledig in handen is van én afhankelijk is van de staat. Een zeer vreemde en onwenselijke situatie.
@algoritmos
Inderdaad.
Als dit in pak 'em beet Bulgarije gebeurt, hebben we het zonder enige vorm van wederhoor over corruptie.
Ik was laatst in Sofia. Een bijzonder prettige en relaxte sfeer en je vliegt er in dik 2 uur naartoe. Die Bulgaren zijn zo gek nog niet.
De overheid en gezonde business cases is sowieso nooit echt een gelukkige combinatie geweest. Gefeliciteerd vastgoedmeneer!
Gecondoleerd treinpauper en belasting betaler.
Nee, dat komt omdat het geld van een ander is. Was het eigen geld waren ze wel voorzichtig geweest. Alhoewel, tegen totale onkunde is geen kruit gewassen.
Wekkertje | 15-12-18 | 19:59
Juist, waneer er bij zulke miskleunen ontslag gegeven kan worden en eventueel nog kosten terug via een rechtszaak, dan werd er wel beter nagedacht. nu kan je toch niets overkomen.
Wij legden vroeger centen op de rails en als er een trein overheen was gereden waren ze 2 keer zo groot. ProRail legt er 16 miljoen euri op en ze zijn 2 x zo klein.
Van Boxtel is toch zo’n D’66 er?
Welkom in Oekraine aan de Noordzee.
Vreemd. Ik krijg nooit grond aangeboden met 8 miljoen geld toe.
Misschien omdat je moest kunnen bewijzen dat je langdurig het onderhoud van 1 miljoen per jaar kon betalen? Ik had dit ook wel kunnen bedenken.
Wat moet ik bewijzen? 1 miljoen onderhoud per jaar, slechts 7 jaar in bezit, daarna verkopen voor 18 miljoen. Geen cent uit eigen zak nodig.
Vraag mij toch af wat voor onderhoud dat is voor 1miljoen euro per jaar. Ik wist niet dat Neutronenkorrels zo duur zijn.
En gebruiken ze uiteindelijk slechts basterdsuiker.
8 Miljoen over de biels gegooid.
Is geen toeval, is geen fout, is geen onkunde. Is handjeklap.
Dat!
Precies. Een goed voorbereide roof van 26 miljoen euro gemeenschapsgeld.
REAGEER OOK