Onderzoek TNO: Stint onveilig, mag niet de weg op

Goed nieuws voor de minister, slecht nieuws voor de Stint.
De Stint, bekend van tv, is hartstikke onveilig. Dat heeft minister Nieuwenhuizen anderhalve week na het ongeluk in Oss overhaast geconcludeerd en blijkt nu ook uit onderzoek van TNO in opdracht van minister van Nieuwenhuizen. Daarom mag de Stint niet de weg op, tot er een aantal aanpassingen zijn gedaan die ervoor zorgen dat je makkelijke kunt remmen in noodsituaties en de Stint niet onverwacht kan accelereren. Onveilige voertuigen van de weg halen altijd +1 natuurlijk, maar pas op voor wat er gespind gaat worden over de Stint. De belangrijkste conclusie uit het TNO-rapport is namelijk: het type Stint dat op 4 april 2012 door de RDW is goedgekeurd om op de openbare weg te rijden is helemaal niet veilig. Een totale faal van ministerie en Kamer dus, die dachten lekker modern te wezen door weinig eisen te stellen aan 'bijzondere bromfietsen' en zo een maas in de wet creëerden dat groot genoeg is voor een Stint om doorheen te rijden. Belangrijkste conclusies TNO-rapport na de breek.
Social
Ai
Dit dus
Social
Reaguursels
InloggenHet feit dat er nog steeds ober de stint gepraat moet worden in het openbaar volgens de media, doet mij vermoeden dat er ander agenda’s open liggen op tafel dat degene die ober veiligheid gaat..
Hallo, iedereen valt over het rapport over de Stint, maar wat is nu de oorzaak van het ongeluk in Oss ?? Hier heb ik nog niets over gelezen , of heb ik dat gemist .
En de gedoodverfde oorzaak ( electromagnetische beinvloeding van de Stint door de trein) zie ik ook nergens . Kan ik hieruit de conclusie trekken dat de bestuurdervrouw dan toch zelf de veroorzaker is ?
Natuurlijk was de bestuurder de oorzaak. Die nulkabel is gezocht. Er reden duizenden van die stints dagelijks rond. Als die dingen echt zo makkelijk op hol zouden slaan, zouden er dagelijks doden gevallen zijn.
Electromagnetische beinvloeding? De veldsterkte van de bovenleiding en de electromotor van de trein zijn verwaarloosbaar klein op die afstanden.
Die electromagnetische beinvloeding is nog wel het meest grappige, voor mensen die enigszins technisch onderlegt zijn. Gaan mensen lopen zeiken dat de stroomkabel naar de motor onafgeschermd was. Mensen zijn daadwerkelijk onder de indruk dat die stint dan ging rijden door stroom opgewekt door magnetisme.
Om in een rechte kabel met een magnetisch veld voldoende stroom op te wekken om zo'n stint te laten rijden, moet je zo'n ding zo ongeveer in de LHC monteren bij CERN, of in het ziekenhuis in een MRE machine stoppen. Die paar milliampere (en dat is al hoog geschat) die een trein mogelijk zou kunnen veroorzaken, doet zo'n stint niets. Ook niet aan de electronicakant.
zik | 13-12-18 | 14:56 |
Als dat een factor zou zijn waren electrische treinen allang verboden uiteraard. Maar dit geeft maar weer aan wat een gelul er ontstaat rondom zo'n ongeval.
De gedoodverfde oorzaak lijkt me nu dat de 0kabel gebroken is waarma versnellinh optradt die door een tekort aan remcapaciteit niet kon worden opgeheven. Dat sluit aan bij ooggetuigen en de genoemde problemen bij de Stint.
Of het bewezen kan worden, tja als de stint door een trein is geraakt zit die kabel/hendel al snel los en bewijs je niet snel meer veel.
hoarmamasutra | 13-12-18 | 17:27
Nee. De meest voor de hand liggende oorzaak, is dat de bestuurder een fout heeft gemaakt, in paniek is geraakt.
DAT is het meest waarschijnlijke scenario.
@ zik: de directeur gaf zelf aan hoe de werking van de snelheidshandle was ontworpen. Een onderbroken nul-kabel is wel de meest logische verklaring en strookt wel met de getuigenverklaringen. Voor uitleg: zie mijn eerdere post. En bedenk: ik sta op afstand dus behalve het feit van de directeur kan ik alleen op het nieuws afgaan. Maar de bestuurder een verwijt maken gaat zonder gedegen onderzoek veel te ver en beschadigt haar (voorlopig) onnodig. Het zal je maar overkomen. Ik leef mee met de (ouders van) de slachtoffers.
Maar goed, het boeit me niet wat TNO ervan vindt. Ik kijk met mijn gezonde verstand naar dat ding en vraag me dan af: "Graai, zou jij het verantwoord vinden jouw kinderen in zo'n ding op de openbare weg mee te geven aan een of andere kinderoppas?" Het antwoord zou dus natuurlijk "nee" luiden, mijn kind wordt alleen door anderen vervoerd in iets op 4 wielen met een dikke bumper voor en achter en een stevige kooiconstructie + veiligheidsgordels. Mijn kind gaat niet in een plastic tobbe op het frame van een bakfiets zitten en dan de openbare weg op, ben niet compleet achterlijk.
Wat een dom gelul. De stint moet je niet vergelijken met een bakfiets, maar met een bolderkar. Er is helemaal niet zoveel mis met het apparaat, de dingen die in dit artikel staan, zijn zeikpunten. Het hoofdprobleem van de stint is het gebruik er van; kinderdagverblijven gebruiken die dingen voor te grote afstanden op verkeerde locaties (zoals dat je over een spoorwegovergang moet). En het ding is gewoon te snel.
Je kind loopt ook niet in een mobiele bomshelter op straat. Zit op een gewone fiets, of achterop. Wel zaken in perspectief blijven zien.
Maar fiets wel op een klein rotfietsje op de openbare weg? Gevaar hoort bij het leven. Op redelijke manier kan je die gevaren vermijden , maar dan wel de meest gevaarlijke eerst. De Stint staat ergens heel ver onderaan de dodelijke gevaren. Verbied eerst maar eens te diepe plassen, slootjes en vijvers.
Die van mij zijn indertijd met de Stint vervoerd. Zijn ook naar Artis etc. door de hele stad vervoerd. Achteraf gezien niet het veiligste. Vertrouwen in de instanties gehad, ja, achteraf gezien niet zo handig. Maar ja achteraf is makkelijk lullen. Toen jij klein was zat je zonder gordel in een auto die met de huidige stand van de techniek 0 sterren haalt. Achteraf, niet echt verantwoord.
EmilioEsteves | 13-12-18 | 14:47
Je kind naar Artis sturen is inderdaad onverantwoord. De kleinste smerigste meest dieronvriendelijke dierentuin in NL. Volgende week ga je met je kinderen naar een varkensboer?
Hij, gaat, hij gaat,
die goede lieve Stint.
O, pardon.
Hoor wie klopt daar kinderen?
volgende halte: scootmobielen, driewielers, ariola's.
Ondertussen hoogt elke 6 seconden de teller voor het aantal doden door roken met 1 op:
www.rokeninfo.nl/professionals/cijfer...
Maar roken mag nog steeds, nee dan de Stint. Volksgevaar nummer 1. Er moet ook iemand voor hangen, maakt niet uit wie. Fabrikant, overheid, TNO, whatever. Als maar iemand de schuld krijgt. Omdat tenslotte elk gevaar moet worden uitgebannen uit onze samenleving. Nou ja, erg consequent is dat beleid niet.
Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 13:34
Tabak, alcohol etc zijn genotsmiddelen. In een liberaal land kan de overheid slechts het gebruik ervan ontmoedigen, en dat gebeurt ook dmv accijnzen.
Voertuigen moeten echter streng gekeurd worden. In theorie zou ik een voertuig kunnen ontwerpen en daarmee jouw leven in gevaar brengen, zonder dat jij dit weet. Moeten we niet willen , toch?
Nappa | 13-12-18 | 13:50
Voer voor discussie als de genotmiddelen tot verslaving leiden waar 90% vanaf wil. De meeste rokers willen stoppen maar kunnen het niet, bijvoorbeeld. Als de overheid de plicht heet om elk voertuig te keuren, geldt dat dan niet voor andere dodelijke zaken? Nou ja.
Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 13:34
Zelden zo'n godschruwelijk domme en slecht geinformeerde tegel gezien. Doodsoorzaak nummer 1 in NL is hartfalen door slecht (vet) vreten. Ga jij naar de snackbar vanavond?
Roken is ongezond, dat spreek ik niet tegen, maar nowhere near volsgevaar nummer 1 en betreft alleen oudere volwassenen. Dit artikel gaat over KINDEREN.
Laten we vet vreten, alcohol en zout uitbannen. Die drie veroorzaken meer doden dan roken. FORS meer.
zik | 13-12-18 | 14:44
Hartfalen? Echt niet. Roken is veel ongezonder dan ver eten. Hartinfarcten zijn inderdaad veel voorkomend maar hartfalen is toch meestal een gevolg van te lang hard werken door het hard wegens overgewicht.
Hoe dan ook, het aantal doden door de Stint is verwaarloosbaar klein. en dat is het punt dat ik wilde maken, mogelijk heb je die pointe gemist?
Ik heb je punt net gemist, je punt slaat nergens op. Beter gezegd; je hebt helemaal geen punt. Je vergelijkt onvergelijkbare zaken die in NIETS op elkaar lijken, en verder baseer je je op verkeerde gegevens.
Als je punt was dat er bv. met gewoon vervoer per auto (door de ouders zelf) er veel meer kinderen omkomen, dan had je een punt gehad wellicht.
zik | 13-12-18 | 14:59 |
Mijn punt was (en is) dat het leven gevaar met zich meebrengt. En dat het gevaar dat uitgaat van een Stint verwaarlossbaar is ten opzichte van zo ongeveer alles. Terwijl er inmiddels een disproportionele hoeveelheid aandacht is uitgegaan naar dit freak-accident. Omdat de enige reden is dat het hier om een ongeval gaat met kinderen en een trein. Het is kortom onzinnige hysterie.
Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 15:12
Als dat je punt is, zijn wij het eens. Echter, je voorbeeld sloeg als een lul op een drumstel.
6x falen op minimale veiligheidseisen. Was er eigenlijk iets waarop zo'n stint qua veiligheid wel door de test heen kwam? Nu is men bezig bij de bouw- en woningvoorschriften de overheidscontrole te verstinten. Straks regent het weer losse balkons en pletten parkeergarages in elkaar omdat er bezuinigd werd op dwarsverbanden. Wir haben es nicht gewußt.
Ik hoorde de directeur in 1vandaag vertellen dat er een potmeter wordt gebruikt als 'gas handel', 0 Volt is stilstaan, +5 Volt is volle snelheid. Basis electronica ontwerpregel is zoiets te doen met als regelbereik 1 tot 4 volt. Bij 0 Volt OF bij 5 Volt is er dan iets mis (bijv. kabeltje stuk) en moet het apparaat naar een veilige modus gaan. Erg pijnlijke ontwerpfout. Het zal je kind maar wezen. Vanwege domheid of besparing van een paar centen (letterlijk) per voertuig. Dit had bij de type goedkeuring ontdekt moeten worden.
Dank u voor deze nuttige bijdrage, er lopen hier in de panelen nogal wat dronken aardbeien rond die denken aan een domme stuurfout of kleine hoekjes waar ongelukken zich in verschuilen..
In de bak van een bakbromfiets mag je geen personen vervoeren, in de bak van een bijzondere bakbromfiets mag het wel. Raar!
Bijzonder!
Een skateboard is ook hardstikke onveilig op de openbare weg. Maar dat mag wel?
Dat dient niet om passagiers mee te vervoeren.
Kliko op wielen kan nooit veilig zijn.Ze zijn met al dat plastic ook nog eens slecht voor het milieu.Lijkt ons wel handig om je tuinafval te verplaatsen.
Bedankt overheid. Doordat jullie slaafs meegaan met de bevindingen van TNO wordt mijn zoontje nu veilig in een lange slinger aan kleuters over 3 drukke wegen begeleid. Want stel je voor dat je net die 1 op de 10.000 stints hebt waarbij een schroefje los zit. En al die busjes die nu bij de scholen moeten manoeuvreren zijn natuurlijk ook veel stuk veiliger!
misschien als ouders zelf gaan bedenken of de veiligheid van je kind te belangrijk is om een paar jaar in jullie leven te kiezen voor het zelf wegbrengen of halen naar/van de basisschool ipv dat groepsgewijs over te laten aan een bedrijf.. Wellicht zijn er nog andere opties? Het gaat immers om enkele jaren in je leven en dat van je kinderen.
fikkieblijf! | 13-12-18 | 12:56 | favorietblock misschien heeft niet iedereen die optie?
Het gaat allemaal om de subjectieve beleving van het gevaar. Dit gevaar heeft een gezicht en een schuldige. De kans op herhaling is minimaal en andere vervoersvormen mindstens zo gevaarlijk voor kinderen. Dit is een pure gevoelskwestie die is ontstaan door het dramatische effect van kinderen onder een trein.
@fikkieblijf!, zo werkt het helaas niet. We leven in een maatschappij waar 2 werkende ouders de standaard zijn. Er zullen weinig stellen zijn die het zich kunnen veroorloven om thuis te blijven voor de kinderen. Ons gehele financiële stelsel is gestaafd op 2 werkende ouders in ongeveer dezelfde salarisschalen. Zie de prijzen van huizen, hypotheken en zelfs boodschappen.
De term "van het gas af" krijgt bij een Stint wel een hele andere connatatie
Ik ben afgelopen zondag uitgegleden in de douche en heb enorm mijn harses gestoten. Laat de overheid het maar niet horen. Voor je het weet moeten 55 plussers een helm op onder de douche!
De meeste gemeenten leggen nderdaad bij WMOverbouwingen antisliptegels neer en hangen een flink handvat op.
Ik vermoed dat als de Stint in een zelfde vormgeving en uitvoering een voertuig met een verbrandingsmotor was geweest, er nooit goedkeuring was verleend. Maar ja, electrische aandrijving is zo goed voor het milieu, en modern en hip, en die zielige ijsbeertjes op de Noordpool... Afijn, de rest snapt u wel.
Even pas op de plaats mensen.
Er zijn in 4 jaar tijd slechts 15 meldingen van ongelukken geweest, waarbij niet eerder doden zijn gevallen. En een deel daarvan door aanwijsbaar roekeloos gedrag van bestuurders. (Bij auto's komt dat ook best vaak voor...)
www.nu.nl/binnenland/5498771/inspecti...
.
Vanuit de objectieve data bezien blijkt de Stint dus best veilig.
Natuurlijk kan veiligheid altijd verbeterd worden. Vooral als je kritischer gaat kijken na 1 ernstig ongeluk. Voortschijdend inzicht, ook voor de inspectie, prima.
.
Maar dat had wat mij betreft best gekund zonder de Stint eerst te verbannen,
en zo weer andere verkeersonveiligheid te creeeren.
Dat dus.
Er rijden natuurlijk ook net zoveel Stints door Nederland als auto's. Auto's komen niet eens in de buurt van het aantal incidenten als we het daadwerkelijke aantal en afgelegde kilometers in verhouding met elkaar gaan brengen. De stint is een rijdende doodskist.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat het bedrijf achter de stint nu kapotgemaakt is, en honderden kinderdagverblijven met een apparaat van een paar duizend euro zitten, wat ze niet mogen gebruiken, en geen alternatief anders dan lopen met grote groepen kinderen. Wat onveiliger is.
*Zucht* wat een dom geblaat, er worden auto’s van de weggehaald voor minder, ook zijn er regelmatig terugroepacties van apparaten waarbij er maar 1 geval van een ernstig ongeluk is geweest.
Hoop echt dat je verder geen schade kunt toebrengen op je werk, de sociale werkplaats.
Hoe is tegenwoordig de status van het TNO, is dat ook al geinfecteerd met de sneeuwvlokjes?
Ze doen daar ook net als bij de NOS, verjongen! Hup Philip Freriks eruit (Maarten van Rossum niet want godheid linkse kerk) en jonge hipsters erin.
Helà, ik kan in de toekomst kijken. Na de snorfiets ook een helmplicht voor de elektrische fiets. Beter die nu al verplicht stellen voor alle 55 plussers.
Een kennis van 70 jaar moest onverwachts een noodstop maken op zijn nieuwe elektrische fiets. Hij knalt zo met zijn kop op de stoeprand. Grote plas bloed op straat eerdat de traumaheli er was. Hij heeft nog vier dagen aan de machine gekegen op intensive care. En dan komt de vraag aan de familie in de wachtkamet: zullen we de stekker er maar uittrekken?
Het is inmiddels lopende band werk op de intensive cares. Ga maar vragen aan wie daar werkt! Allemaal 55+ en elektrische fiets.
Maar waarom is de overheid gisteren binnengevallen bij Stinterbaas alsof ze in een pizzeria van de maffia naar binnen doken?
Ik denk dat ze op zoek zijn geweest naar de wettelijk verplichte technische documentatie. Hierin hoort vastgelegd te zijn hoe men aan de wettelijke verplichtingen heeft voldaan, bouwtekeningen, testrapporten etc... etc..
Dit is geen beste december voor Stint en Piet.
1 ongeluk met de stint en wordt direct van de weg gehaald door Cora N. (Minister). Er moet een onderzoek gepleegd worden alvorens de stint weer op de weg mag.
Die zelfde Cora N. is genegen onderzoek laten verrichten naar de snorfiets voor een eventuele mogelijke misschien verplichte helmplicht in te voeren voor dit rijdende opject.
De snorfiets wordt NIET van de weg gehaald ondanks dat 130! artsen pleiten voor helmplicht op de snorfiets wegens tientallen doden en/ofveel hersenschade bij ongelukken. Na het onderzoekresultaat wordt pas gekeken om een helm wel/niet verplicht te stellen. Waarom niet meteen verplicht stellen helm op snorfiets en dan ook nog een onderzoek te doen. Wat is die Cora N. voor een huppelmuts. Meten met 2 twee verschillende maten. Toch?
Wat een domme vergelijking. In de Stint worden doorgaans kinderen vervoerd, dus ik snap dat de Minister alle alarmbellen laag rinkelen.
En bovendien, wie verbied jou om een helm te dragen op je snorfiets? Niemand! Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Maar de snorfiets opzich zelf is gewoon een veilig voertuig. De remmen doen het tenminste, in tegenstelling tot de stint
Heb zelf ook een snorbrommer, max 27 km pu, fietsers kunnen mij makkelijk bijhouden. Dat in een volgepropte stad een valhelm aangeraden wordt, kan ik nog inkomen. Hier op het platte land, waar iedereen ruim baan heeft, het verkeersaanbod marginaal is, vind ik het waanzin om hier een helm te moeten dragen. Waarom niet plaatselijke verordeningen instellen, waar het gevaar het grootst is, in een volgepropte stad bv, of provinciaal met veel verkeers aanbod!
Jij wil als proviciaal een uitzonderings positie??? Wij (hier in het Westen) zijn die provicialen een beetje zat. Eerst die fake aarbevingen, dan zwarte piet en nu dit weer??? Nog even doorzeuren en de Ijssel is de nieuwe Grachtengordel.
Skunk57 | 13-12-18 | 12:14
Dom antwoord. Westerling he'. Zwarte piet was hier roetzwart, zoals het behoort te zijn. Zit je er lekker warm bij door het gronings gas! Mij hoor je niet klagen over de bevingen!
Barbertje moet hangen. Dat is wel duidelijk, toch? Deze overheid haat kleine zelfstandigen.
En dat die producent van de Stint nog het gore lef had om de Minister aan te klagen, alleen omdaf hij inkomsten misloopt. Kinderen die levensgevaar lopen?Boeien, ik moet geld verdienen!. Die psychopaat had allang in de cel moeten zitte n voor dood door schuld.
Het werd zelfs ook pas verboden nadat hij zelf een terugroepactie afwees.
Er zijn sinds 2012 veel rare voertuigen op de weg beland ja.
Haal die quadjes er ook mar rap van af. Zo laag dat je ze amper ziet, zoveel herrie dat je ze een dorp verder hoort, en het volk wat ze koopt is doorgaans zo lomp, dat een Darwin-Award niet uitblijven kan.
+1
Gelukkig gaan die quadjes snel opver de kop. Een helm op doet niet veel bij een gebroken nek. Dus inderdaad geef bij de aankoop van een quad maar meteen een Darwin award erbij.
Het gaat nu niet meer om de veiligheid van de Stint maar op wie ze deze grote faal kunnen afschuiven. Zo zijn ambtenaren, ze schieten in een grote kramp, en sommige afdelingen praten dan tien jaar niet meer met elkaar. Ik heb ze meegemaakt, de communicatie verlieo dan via de inhuurkrachten naar de chefs. Onvoorstelbaar krom dat zoiets mogelijk is in Nederland, maar het is daily practice!
Ik ben zo'n beetje op elk platform gebanned nadat ik de Stint een rijdende doodskist op wielen heb genoemd, ook de opmerking dat er tot wel 10 potentiele kinderlijkjes in die plastic bak vervoerd kon worden kan niet rekenen op genade van moderatoren. Allemaal goed onderbouwd met de kennis en informatie die mij ter beschikking stond, mensen houden kennelijk niet van sarcasme, waarheidsvinding en lijden in hoge mate aan een ernstige vorm van cognitieve dissonantie als het om hun kinderen i.c.m. met de kosten van de kinderopvang gaat. Ben blij dat deze waardeloze en en levensgevaarlijke uitvinding van de weg is. Het is te hopen dat alle investeerders goed hun klauwen branden aan dit debacle en voortaan alleen nog maar luisteren naar bekwaamde ingenieurs i.p.v. een stelletje prutsers.
Bij ons doen ze het nu met een bakfiets met vier kinderen erin. De juf moet dan zelf trappen. Is die ooit getest daarvoor?
Ikreaguuralzesjaar | 13-12-18 | 10:57
Die zal iig niet vanzelf beginnen te rijden als een draadje loskomt.
Wellicht de gevoelige woordkeuze, maar je hebt wel degelijk gelijk mijns inziens m
Waarom horen we niets over het onderzoek drama in Oss, moslima bestuurster , camera op trein , Prorail onderzoek ? Alleen maar zenuwachtige nieuwsfeitjes over Stint hier en daar. Je gaat bijna denken aan een aanslag. #DTV
*aluhoedje aanreikt*
Een overheid die dingen niet ziet. Dat is toch dagelijkse kost?
Heb je dan lieve een overheid die ALLES ziet? ik niet.
Er bestaan en bestonden geen specifieke regels voor de Stint. De conclusie "de stint is veilig of onveilig" is afhankelijk van de meetlat waarmee men meet. TNO heeft een meetlat gekozen waarmee het een eitje was de stint onveilig te verklaren. Dat er een meetlat gevonden kan worden waarmee de stint veilig verklaart kan worden, is vast wel te vinden. Daar zit het springende punt. Maar het zou zelfmoord zijn die meetlat te gebruiken.
Er mogen dan geen specifieke regels voor de Stint zijn, er zijn wel algemene regels die duidelijk op de Stint van toepassing zijn. De Machinerichtlijn biedt al genoeg aanknopingspunten, veiligheidsnormen (zowel mechanisch als elektrisch) kunnen zo gebruikt worden. Een faalanalyse zet je in een paar dagen volledig gedocumenteerd in elkaar.
@ Frau Merkel " die op de stint toegepast zouden kunnen worden" en niet 'van toepassing zijn" en dat is het punt. En dat maakt het lastig om iemand "als schuldige" aan te wijzen. Van die faalanalyse klopt. Ik kom zelf uit de machinebouw.
Een ieder die iets op de markt brengt binnen de EU (import of zelf fabriceert) is verplicht zich ervan te vergewissen dat het product veilig gebruikt kan worden. Het gaat hierbij ook nog eens om niet professioneel gebruik en zou daarom extra aandacht moeten krijgen. De produktveiligheidswetgeving is daarmee onverkort van toepassing. De rest is daarvan af te leiden.
Systeemveiligheid is bij veel fabrikanten een ondergeschoven kindje. Daarom is het des te schrijnender dat het toezicht zo ondermaats is. Neem alleen al de soldeer die bij 80 graden zou smelten.
Terwijl er 8 miljoen auto's rondrijden, stoppen ze kinderen in een plastic bakje. Waarom in godsnaam?
Er zijn dagelijks meer verkeersdoden en zwaargewonden met auto's als in de hele historie van de stint, die ook maar verbieden?
Hiesjes | 13-12-18 | 10:25
Nieuws is emotie. Het gutmensch-gevoel is universeel en niet alleen aan links voorbehouden. Inderdaad, duizenden doden in het verkeer, maar we hebben toch maar mooi even met zijn allen laten weten dat die Stint wegmoet.
Is lekker goedkoop. Je hoeft immers geen chauffeur te betalen, want geen rijbewijs nodig voor die badkuip des doods.
Omdat het veiliger is dan lopend met een groep kinderen aan het verkeer deel te nemen. Het is goedkoop, compact en praktisch.
De auto van de juf is daar niet voor verzekerd.
Ambtenaren zujn vaak schuldig aan verkeersdoden en zwaar gewonden door zeer onveilige verkeerssituaties te creëren zoals wegversmallingen, drempels en palen op fietspaden.
Laten we even benadrukken dat het bedrijf achter de Stint dus niet willens en wetens een ondeugdelijk product in de markt heeft gezet. Het is ontworpen, goedgekeurd, en de rest is geschiedenis.
Als destijds deze tests waren gedaan en deze verbeterpunten waren naar voren gekomen, het het bedrijf dit uiteraard graag geïmplementeerd. Lijkt me een kleine moeite, en de Stint is en blijft gewoon een geniale oplossing.
Voor goederentransport wel, niet voor kinderen. Verder is er ook nog zoiets als nalatigheid. Het ontwerp klopt op een paar fundamentele punten niet.
Hoe goed zo'n ding ook is het blijft onveilig, vooral vrouwen slaan op tilt als hun telefoon gaat, kan niet wachten. Ik snap die ouders niet
Ouders willen de opvoeding outsourcen tegen de laagste prijs en dat krijg je dit soort excessen.
@Solar666 | 13-12-18 | 10:51
Vrouwen moesten zonodig allemaal aan het werk aan het werk van de overheid. Met als gevolg dat de inkomsten op een enkel inkomen dalen (parttime) zodat een fatsoenlijk huis niet gekocht kan worden op een enkel inkomen en de cirkel is weer rond .
Auw, bij mijn rijbewijs heb ik al geleerd dat de minimum remversnelling zo iets is (en dat de gemiddelde vrachtwagen 8m/s^2 haalt). Het RDW heeft gewoon niet gekeurd.
Moet je eens zelf een aanhangwagen in elkaar schroeven. Je bent dan meer aan keuringskosten kwijt dan aan materiaal.
Ik weet niet hoe het me U is, maar ik vertrouw tegenwoordig niemand meer en zeker de overheid niet. Ik vermoed dat het onderzoek van TNO een inlegvelletje had zo van: beste dames&heren van TNO; u kunt zoeken en vinden wat u wilt, maar uw conclusie behoort mevrouw de Minister gelijk te geven of in ieder geval uit de wind te houden.
13 december en nu begint dat gezeik over die Stint al weer.
En natuurlijk aansluitend gezeik over zwarte Ptiet
Ik zag de eerste ptepernoten al in de schappen liggen.
De grootste schuldige is vanzelfsprekend weer de overheid:
Die lobbybelangen (kinderopvangmaffia) laat prevaleren boven veiligheid
Die zelfs in staat is een nieuw vliegtuig als ‘bijzondere bromfiets’ te betitelen
Die technische kritiek gemaxhalve van tafel veegt om de boekhouding weer kloppend te krijgen (taxibusjes kisten meer dan stints.....)
>>>>>alles for the money! Even a kid’s life<<<<<<
Mee eens en als je wil als overheid dat vrouwen werken regel dat een fatsoenlijke kinderopvang structuur.
Die wordt straks wel van de weg gehaald door oom agent dacht ik toen ik voor het eerst zo'n dromerig pubermeisje met 8 kinderen in zo'n ding zag rijden. Maar ja, ik ben van vroegâh, toen veiligheids wetgeving werd gemaakt door glasharde technici..
Glashandel techini
Ja daar koop ik ook altijd mijn Italiaanse glas.
Toen dit land nog door ingenieurs werd bestierd ging er beduidend minder fout.
Watersnoodramp?
VVD winnaar verkiezingen?
Zoals Mussert?
Er was al vaak gewaarschuwd door een ingenieur voor de watersnoodramp. Rijkswaterstaat wilde niet luisteren. nl.wikipedia.org/wiki/Johan_van_Veen
De Stint was goedgekeurd, maar de fabrikant heeft daarna zonder medeweten van de RDW veranderingen aangebracht. Na iedere verandering zou hij opnieuw gekeurd moeten worden.
Als de RDW nu net zo streng was geweest als bij al die Chinese meuk die nooit het daglicht ziet dan was er niks aan het handje geweest.
Met name Chinese fabrikanten zijn berucht om met uitstekende producten tijdens de keuring aan te komen terwijl daarna inferieure meuk met containers tegelijk versleept wordt. Daarom hebben zo weining Chinese brommerts en automobielen.
Maar van een Nederlandse fabrikant verwacht je zoiets niet.
De RDW moet gewoon net als een rechtvaardige strenge schoolmeester zijn.
Alleen komen dan al die zonnepaneelauto's ook nooit meer de weg op. =/
Nou dat ging om het vermogen van de motor en ik denk niet dat dit alle tekortkomingen die TNO noemt dekt.
@spoilerfreak Integendeel, het barst van de 13 in een dozijn chinese benzinescooters en e-scooters die onder allerlei private label merken worden verkocht. Die zijn niet 'gevaarlijk' maar wel van matige kwaliteit.
djeco | 13-12-18 | 09:38
Je vergeet dat niet alleen de nieuwe, maar ook het oorspronkelijke exemplaar gewoon op alle punten faalt. Maakt het overigens niet minder de verantwoordelijkheid da fabrikant.
Wat mij betreft is de fabrikant verantwoordelijk. En moeten er koppen rollen bij RDW vanwege grove nalatigheid. Maar die zijn niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor het volledig onveilige ontwerp.
Dat je het ding te alle tijde stil moet kunnen zetten moet toch iedereen begrijpen (ook voordat het fout gaat); en als fabrikant test je dat toch gewoon even proefondervindelijk: "we zetten de motor even voluit, en kijken of we hem desondanks tot stilstand kunnen remmen". Zo moeilijk is dat niet. Ik zou het geeneens op de markt willen brengen zonder dat zelf even gedaan te hebben.
Kan elk toch zonder RDW bedenken dat het gewoon foute boel is dat ding.
Geen verlichting zie ik erop,geen riemen,geen kreukelzone,geen dak.
En dan zet je er nog kinderen erin.
Niet zeggen makelijk lullen,zit in het buitenland maar als je met zoiets aankomt bij een keuringstation nemen ze het niet eens in behandelingen.
Ding heeft wel riempjes voor de koters en minimale verlichting op de hoeken van de bak maar al die andere dingen hadden ze gewoon niet over nagedacht bij Stint BV. Laat wat mij betreft dietent nog maar een keer failliet gaan als ze niet per direct een goede werktuigbouwer en electrotechnieker aannemen met kennis van FMEA, producttesten en goed product ontwerp. Dat stelletje IOers dat het nu gedaan heeft is IMHO representatief voor IOers in het algemeen. Prima als ze een mooie koffiezetter ontwerpen (met rrn bewezen verwarmingselement) maar houd ze in godsnaam ver weg van veiligheids kritieke systemen.
Dan moet je als ouder eigenlijk ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de veiligheid van je kind je geen ene moer kan boeien.
Een voertuig moet voor elk onderdeel een EU keurmerk hebben,zijn regels over de positie van de verlichting en sterkte ervan,elk onderdeel wordt getest.
En dan komt dit gewoon door de keuring,elk halfblinde zak hooi snapt dat het niet klopt.
Verlichting zit er wél op uiteraard en de andere punten die je noemt zitten ook niet op een scooter bijvoorbeeld.
@Simon_GS
Dat wat naast het nummerbord hangt of wat dat is kan je geen verlichting noemen,zoiets hoort aan de hoeken te zitten.
Dit is niet zichtbaar en herkenbaar als verlichting,en zie ook Geen knipperlicht,hoofdsteunen en geen spiegels.
Brommer is het ook niet ivm 4wielen en zeker 5 A 6 personen die erin of erop kunnen.
Verlichting mag niet meer als 50cm van de hoek van het voertuig geplaatst zijn.
@lacucaracha | 13-12-18 | 09:47
Moet je dan als ouder alles en iedereen controleren ?! Je mag er toch vanuit gaan als een door de RDW-goed gekeurd voertuig wordt gebruikt, dat het wel goed mag zijn. En als je kritisch bent, dan wordt je veroordeelt als een alu-hoedje dragende nutcase ?!
Ik krijg sterk de indruk dat met de predikaten "elektrisch en milieubewust" elk ander redelijk bezwaar werdt platgewalst. Want zo werken onze beluitmakers tegenwoordig.
s
Dit gaat alleen om geld. Namelijk wie is er schuldig aan en aansprakelijk voor het ongeluk. Vanaf dag 1 is er al getracht de Stintbouwer hiervoor te laten opdraaien. Dit moet koste wat kost de uitkomst worden. De bestuurster mag perse geen blaam treffen.
Enige schuldige is de RDW en evt politie,die staan toe dat het op de weg mag.
Nuja, die Stintbouwer is ook eerste verantwoordelijke om deugdelijke spullen op de markt te zetten. Natuurlijk moet de toezichthouder controleren, maar dat is toch echt secondair.
Ja bestuurder.
Vaak een 16 of 17 jarig miepje, verkeersinzicht van een bakvis dus alles gehaast tussendoor nog even laatste appjes beantwoorden want zo'n ding valt best op en andere letten wel op dus kan best.
Wat er bij de overgang is gebeurd weet ik niets van maar men mag ook wel eens bij de draaicirkel van dat ding kijken, zal best groot zijn. In volle vaart rechtdoor.
Was een scherpe bocht niet mogelijk of wat?
Iets met put en kalf.
Gaan er nog koppen rollen? Of blijft iedereen weer lekker op z’n plekje?
Primair ligt de verantwoordelijkheid voor het leveren van een goed product uiteraard bij de leverancier. Voor een overheid zitten hier twee kanten aan, zo min mogelijk belemmeringen voor de ondernemer, dus weinig toezicht / veel vertrouwen vooraf. Anderzijds zorgen voor ondergrenzen op veiligheid. Ik denk dat we in de categorie vertrouwen richting bedrijfsleven ondertussen doorgeslagen zijn. De overheid moet hier een grotere rol in pakken. NVWA en fipronil eitjes... Gecertificeerd bouwen? Experimentele voertuigen / bijzondere bromfietsen? Allemaal voorbeelden waarbij de markt vooral financiële prikkels kent en de overheid inmiddels door het ijs is gezakt.
Precies wat ik ook zei. Helaas is de overheid überhaupt nergens op aanspreekbaar. En de fabrikant ook niet. Veel meer dan vingerwijzen gaat er niet gebeuren.
Bij fipronil was het juist doorgeslagen op regeltjes hoor: er was geen enkel risico voor de volksgezondheid en ze hebben er genoeg bedrijven mee kapot gemaakt - daar hadden ze gewoon een aantal fikse boetes uit moeten delen.
De overheid wil in de bouw de controle ook gaan uitbesteden aan de bouw zelf.
Je kan wachten op instortende panden.
Rond 1990 mocht je met een Sinclair C5 de weg niet op ( en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5 ). Ik kende een eigenaar.
Rond die tijd waren instanties nog net met hun taken bezig, ipv met zichzelf. Welk ministerie had zichzelf nog maar weer hernoemd?
Niemand nog? Schuld van Trump, Wilders en de Blanke man. Ook weer opgelost.
De Nazis hadden anders ook allerlei innovatie vervoersconcepten hoor.
De allereerste keer dat ik een rijdende Stint zag met een juf en kinderen was mijn reactie: jeetje, wat een link ding. Hadden jullie dat ook?
Absoluut. Vooral omdat de chauffeur/chauffeuse achterop staat.
Zag een keer een Stint met een Moslima als bestuurster.
Ja.
Ik zou mijn kind er niet inlaten.
Neen.
Ja en dan vooral door dat 18 jarige grietje wat met mobiel in dr hand dat ding bestuurd..
Als moeders gewoon hun kind zelf naar de kleuterschool zouden brengen, zoals mijn moeder dat deed, dan was die troep helemaal niet nodig. Maar ja we moeten allemaal twee auto's hebben en op elke kamer een televisie en een computer en 5 telefoontjes en natuurlijk een nog groter en mooier huis dat we helemaal volstouwen met nutteloze troep. Om dat te betalen moet moeder mee werken en ook omdat ze ons wijsgemaakt hebben dat je zonder slavenbaan niks bent en dat een carrière maken beter is dan je eigen kinderen opvoeden. En daarom doen we de kinderen er gewoon een beetje tussendoor bij en we besteden we ze uit aan anderen die ze vervoeren in een soort rijdende badkuipen. En als het vervolgens fout gaat, loopt iedereen te janken.
De straat staat bij mij elke ochtend een half uur vol met moeders die hun kinderen naar school brengen. Met witte Landrovers.
Eensch Francisca. Maar toch met deze kanttekening: niet bij iedereen gaat het om luxe. Er zijn genoeg gezinnen waarbij twee ouders met baan inmiddels noodzaak is.
Man, ik heb klanten die sturen hun kids naar de opvang als ze zelf een dagje thuis zijn..
Moet allemaal maar kunnen tegenwoordig.
Bloody shame.
leuk geprobeerd. Maar niet iedereen doet het voor luxe. Tegenwoordig moet je 2 banen hebben om te overleven. Nooit naar de BSO geweest met mijn kinderen. Ik heb altijd zelf voor mijn kinderen gezorgd terwijl mijn vrouw fulltime werkte. Had zelf 2 krantenwijken om het hoofd boven water te houden. Niet zeiken als het financieel krap was, al die jaren. Maar niet iedereen is zo als ik, gelukkig maar.
Bleached, is het niet erg genoeg dat de bovenbazen, geholpen door hun (door ons gekozen) zetbaasjes in Den Haag de samenleving dusdanig ten eigen voordele hebben verpest dat een tweede baan noodzaak is en daardoor kinderen in een soort container moeten worden vervoerd om ergens zoetgehouden te worden?
Overheid weer schuldig? Heeft die incompetente faalhaas van een fabrikant dan geen eigen verantwoordelijkheid? De fouten duiden op totaal onbenul over elektrische en mechanische veiligheid. Amateuristisch gepruts. Het belangrijkste bedieningsorgaan dat *altijd* *moet* werken, is de rem. Daarom heb ik ook zo’n bloedhekel aan de elektronische handrem van moderne auto’s. Wat is er mis met een mechanische handrem? Die werkt gewoon altijd. Wat de de regering wel verweten kan worden is nalatigheid, door geen controle uit te oefenen. Maar de hoofdschuldige blijft volgens mij de fabrikant. Die had beter moeten, en kunnen weten.
Het gaat om de aansprakelijkheid en met deze uitspraak kan je je ook wenden tot de overheid omdat die gefaald heeft behoorlijke controle uit te oefenen.
Fabrikant had achtergrond van industrieel ontwerper. Van techniek an sich had ie geen kaas gegeten. Wel van kostentechnisch zo goedkoop mogelijk produceren, dat dan weer wel.
Voorjaarsmoe | 13-12-18 | 09:35
Yes, IPO mensen. Wel tekenen, niet rekenen noemde ze ik altijd op de HTS.
Zolang meneer Stint geen regels heeft overtreden treft hem geen blaam toch!?
Tja, de veiligste conclusie voor TNO en de minister. Wat er niet is kan ook niet falen en er zal wel geen onderzoek gedaan worden hoe risicovol het transport van de kinderen nu is.
Dat onverwachte accelereren... heeft dat iets met vrouwelijke bestuurders te maken en het wisselen van gas en rem ?
worden alle scootmobielen nu ook van de weg gehaald ???
Geen slecht voorstel.
@Kuif, zou mooi zijn, gezien de 20+ km/u waarmee sommige 'snelheidsduivels' door een voetgangersgebied 'razen'.
Uitstekend idee! TNO ga eens onderzoeken alsjeblieft
Lang verhaal kort: Stint is poenie.
Op mijn halfdemente oma zit ook geen remvertraging van 4 m/s. Ik ben erg voor mazen in de wet, zo lang er maar niet misbruik van wordt gemaakt ten koste van anderen. Wanneer je je in het verkeer begeeft moet je niet altijd aanspraak maken op regeltjes. Verplaats je rustig en beheerst, pas je aan, laat ruimte voor een ander, maak bij een vergissing een vriendelijk 'oeps sorry'-gebaar, verkeren dat doen we met elkaar.
Zo te zien ben jij, net als ik, diep uit de vorige eeuw. Ik denk hier ook wel eens weemoedig aan terug
"slecht nieuws voor de Stint."
Weet ik zo net nog niet. Als één of ander overheidsorgaan dit ding gekeurd heeft en er zijn fiat aan gegeven heeft dan lijkt me dat een probleem voor die overheid.
Wat is nu de oorzaak van het tragische ongeval.
De nuldraad liet los!
Het milieu.
Is de oplossing niet simpel te verhelpen door dat nuldraadje te vervangen door een stevige nulkabel? Probleem opgelost, iedereen weer blij minus de overledenen dan. Daarvoor moet RDW nog even wat compensatiegeld betalen aan de nabestaanden, maar dan is ook dat weer 'opgelost'.
Stint kon niet tot stoppen worden gebracht volgens ooggetuigen. Bestuurster riep ook dat ze niet kon remmen; waarschijnlijk dus defect in bedrading. De noodrem was een knijpremmetje dat ca. €5,- inkoop kost. Dat ging die massa van bijna 400kg nooit meer afremmen.
Als (altijd als) er vooraf een deugdelijke keuring van dit ‘voertuig’ had plaatsgevonden was dit ongeluk nooit gebeurd. Enorm grote faal van de RDW en verantwoordelijke minister.
Daar zijn ze nog niet helemaal uit. Het zal uiteindelijk wel een combinatie zijn van GeenStijl, Wilders & Trump.
@ keestelpro | 13-12-18 | 09:46
Probeer de aandacht maar weer af te leiden. We weten allemaal dat die Stint gehacked was door de Russen in opdracht van Putin.
Het was het besluit van vrouwen, ministers + kinderleidsters, dat de Stint de weg op kwam. Maar de man heeft het gedaan dat dat ding niet goed wad. Of nou een keertje niet?
Komt die griezel van dat Stint bedrijfje nu weer op TV omdat het allemaal zo erg en zielig voor HEM is?
Nee hoor, de RDW gaat mea culpa roepen.
Goh, dit rapport had ik ook kunnen maken met de kennis vooraf. De ontwerper van de Stint, heb ik geen medelijden mee. Als je ziet waar deze plastic doodskisten allemaal ineenkeer niet aan voldoen. Dan vraag ik me sterk af wie de eigenaar allemaal als vriendjes op nogal hoge posities heeft zitten. Tegenwoordig is deugen om debiele klimaatdoelstellingen te halen een pre geworden om goeie posities te kunnen bekleden bij overheidsinstanties. Waanzin wint het van realiteit en veiligheid, en voor de klimaat maffia mogen daar best wat levens voor worden opgeofferd.
Meneer, uw voertuig deugt van geen kanten.
Maar... Elektrisch!
Oh, in dat geval, ga uw gang. Neuh, die extra trainingen, rijbewijzen of andere dingen met betregking tot het vervoeren van (grote) groepen kwetsbare mensen, dat laten we ook gewoon zitten. Het ding is elektrisch en wij deugen namelijk, weet u.
Precies dit! Zolang het maar elektrisch is en led verlichting heeft is het goed. Onbegrijpelijk dat men vervoersmiddelen die op fossiele brandstoffen rijden of vliegen aan allerlei veiligheids maatregelen moeten voldoen. Een plastic badkuip op wielen aagedreven d.m.v. een mini stuurtje zonder noodrem kan zo de weg op met maximaal 15 kindjes erin. Pure waanzin!
Follow the money.
DE Stint afgekeurd door TNO en de RDW heeft hem jaren geleden goed gekeurd voor de weg Dus onze overheid heeft gefaald
Vooral de RDW
Wat me vooral stoort in het hele verhaal, is dat 'de gewone man' zonder enige technische kennis, met z'n onderbuik al aanvoelde dat het een slecht en ongewenst apparaat is. Maar dat de fabrikant, de overheid en de verantwoordlijken voor kinderopvang, desondanks, blind en lyrisch zijn voor de met-10-kinderen-als-kreukelzone-racende-kliko-met een-kind-van-16-aan-het-stuur.
Ik kan gewoon niet geloven dat er van boven tot onder, over de hele keten, zoveel incompetentie zit dat NIEMAND op de rem heeft getrapt. (Kom maar door met die 'die zat er ook niet op' grappen!)
Ik ga hier geen flauwe grappen maken over 'op de rem trappen' maar zou me niets verbazen dat iemand dat ergens wel gedaan heeft maar dat dat genegeerd is.
Die 16 jarige, staat, zonder helm, aan een lullig stuurtje..
Ik sla de grap over de rem even over, maar het zou mij echt niet verbazen dat er wel mensen waren ergens in de hele keten, of zelfs ouders, die vraagtekens hebben gezet bij de Stint maar weggehoond werden. Want de Stint is praktisch, milieuvriendelijk, en natuurlijk héél veilig beloofd erewoord.
Waarom heb je geen bnrief geschreven dan?
De Stint is elektrisch, als je daar iets negatiefs over zegt ben je een racist.
“Stint onveilig...”
To say nothing about fireworks.
Ik keek omhoog en zag aasgieren met een meester-in-de-rechten titel over ons land cirkelen.
De vvd-ers hebben vaak maar een studie geschiedenis gedaan, worden ze minister president mee.
Bij de PVV kun je de baas worden met slechts een Havo-diploma.
Als je als eerstgeborene uit de koningin komt kun je koning worden zonder ook maar een opleiding te volgen...
@Kuifje, die havo-leerling heeft die PVV echter wel zelf opgericht...
Die geschiedenisleraar daarentegen staat in de peilingen lager dan toen hij de tent overnam...
Ik zou wensen dat de vader die zijn kinderen heeft verloren aan deze kliko op wielen een advocaat is. En dat hij een ieder die verantwoordelijk is voor deze puinzooi zal vervolgen.
... met de kennis van nu...
Wel jammer dat het onderzoek zo laat komt.
Ik kan met de beste wil van de wereld het RDW niet serieus nemen .
Enkele voorbeelden:
Sjoemeldiesels.
Zero emision op steenkool,je kent ze hoogstwaarschijnlijk wel de elektrische voertuigen.
Levensgevaarlijke verlichting op vracht en personenauto's ,leuk voor de bestuurder ,maar tegenliggers worden wel verblind .
En nu dus ook de Sint .
Voorzie die bakfiets voor millennials dan van dubbel geventileerde keramische remschijven rondom ,ABS,tractie control ,rolbar,vierpuntsgordels ,SIPS,en uiteraard airbags ,en niet te vergeten een helmplicht .
"Levensgevaarlijke verlichting op vracht en personenauto's".
Daar erger ik me ook aan. Zeker wanneer zo'n rijdende flashbang granaat achter me rijdt. Dan moet mijn spiegeltje omlaag, kan ook niet de bedoeling zijn.
Mijn spiegel staat al jaren permanent in anti verblindingsstand
Raadsel: Het is geel en als je het in je oog krijgt ga je dood.
Een intercity?
Kanarie.
U gaat door voor de magnetron kwark! Een cyaankanarie had ik ook goed gerekend Piki.
Spongebob Squarepants afgevuurd uit een kanon?
Hahaha hij's leuk Beun!
De Gele Oogbaltyphus?
Dat lijkt me een pijnlijke dood Mammeloe. :-S
Industrieel ontwerpers menen zich vaak volwaardige ingenieurs/constructeurs. Het zijn in feite opgehemelde ontwerpmiepjes.
Dat ligt meer aan de fabrikant die een pakket van eisen heeft, waardoor er alleen maar kutproducten kunnen worden ontworpen.
The exorcist: dus door alle regels is de stint onveilig? Leg uit.
Al eens gekeken naar die 45km-auto’s. Alleen bromfietsrijbewijs nodig en je mag ermee op 80-km-wegen. Worden vooral gebruikt door ouderen. Maar ja, die moeten toch het eerst op, nietwaar??
Analia, u wilt af vallen? Als in wachten totdat u een ons weegt!
Weer falend toezicht van de overheid, nou ja falend, er was geen noemenswaardig toezicht.
Typisch vvd-beleid: val een ondernemer nooit lastig met kleine regeltjes als veiligheid.
Ook niet in de bouw.
Ook niet bij recylingsbedrijven.
Zo'n Pieter Klein die de boel lekker zit op te stoken. Dat is toch ook een vorm van (journalistieke) populisme?
Ik zou zeggen: duik eens in die materie. Daar ben je journalist voor!
Ja, ga vooral lekker lopen zeiken over een journalist die terechte vragen gaat stellen. Een journalist die bij de eerste stap de materie in, al met deze onbegrijpelijke mega faal op de proppen komt!
U heeft weinig kaas van kaas gegeten?!
Er is ook iets liefdesloos aan zo'n plastic vervoerbak.
Ja het idee alleen dat je je kind als kreukelzone laat fungeren.
Misschien is het dat wel Lacucaracha. Ik zou ook niet in een taxi stappen waar de chauffeur achterin zit.
Goh! Alweer ergens bij de overheid poep onder de schoen?
Dat dat niet gaat stinken.
Je zou ze zo in de afvalbak kieperen.
Wat ik van het begin af aan gezegd heb. Een elektrisch voertuig. In onze groene bloemetjesweide kan zoiets niet anders dan goedgekeurd worden want Elektrisch! Groen!
Als het ding een brandstofmotor had gehad was het waarschijnlijk al uitgelachen voordat het het keuringsstation bereikt had.
4 kinderen geslachtofferd op het altaar van de groene deug.
U heeft een punt. Electrisch is liev...
Zolang veruit de meeste elektriciteit opgewekt wordt met fossiele brandstoffen staat elektriciteit voor mij gelijk aan hypocriet.
'Hypocriet' klinkt eigenlijk ook als een fossiele brandstof.
Als je dat daadwerkelijk kon stoken had Nederland genoeg energie tot het einde der tijden.
@ keestelpro :
Kudo’s !
Exact dit ja.
Hebben de nabestaanden al een rechtszaak aangespannen? Wat een nalatigheid, tjezus.
De faal is dat we een overheid hebben die 'bijzondere bromfietsen' meent te moeten regelen.
We hebben een overheid die meent echt alles te moeten regelen maar nooit verantwoordelijkheid neemt.
Jammer dat er eerst iets ergs moet gebeuren voordat men toetst.
Faalmodus, faalmodi... die ga ik onthouden.
Er is gewoon een naar ongeluk geweest. Dat is alles. Ik hoop dat de ouders niet meelezen maar als ik kinderen had zou ik het nooit toestaan dat mijn kinderen zo vervoerd worden, wie weet zit zo een muts wel te appen
Die Cora moet terug naar Mora wat een flapdrol, RDW directie opakken en ontslaan.
Was niet Cora’s probleem maar die van Melanie. Cora heeft goed gehandeld door de Stint direct te verbieden. Als er een vliegtuig uit de lucht valt is de minister toch ook niet verantwoordelijk voor de toelating van dat type vliegtuig? Tenzij blijkt dat de banen van Schiphol onveilig zijn.
Heeft de Stint ook een Zwarte Ptiet?
Schijnt inderdaad familie te zijn.
Een groot gedeelte van de schuld voor het op de weg komen van de stint is mijns inziens de controlerende instantie toe te wijzen. Maar een voertuigbouwer die deze elementaire veiligheden overziet is me ook een zwarte ptiet.
Geen verrassing dus. Nu nog de keukentrapjes en de Kerstmarkt verbieden.
.. ik moest even lachen als een echte minister president
Keukentrapjes aub niet. Toch een stukje omzet voor mij.
Tenzij je die minderwaardige trapjes van al mijn concurrenten bedoeld.....
Als je het anders noemt mag het wel. Denk aan wintermarkt of kookopstapjes
Daar was die bejaarde onderzoeker van het programma van Kassa ook al achter.
Tsja, was is nieuw(s)?
Tegenvaller. In den strijd tegen de westerse samenlevingen is bedacht dat de kerk en het gezin hoekstenen zijn en daarom afgebroken moeten.
De kerk ligt al plat en de paus dweept als een NSB'er met de nieuwe staatsreligies van de EU (globalisme en islam).
Pa en ma kunnen de enorme hypotheek op hun piepkleine huisje en het abonnement op hun nieuwste IPhone alleen betalen wanneer zij allebei werken.
Dus enig kind naar het dagverblijf, wat zo goedkoop mogelijk moet.
En nu dit, mogen de jonge meisjes die de tent draaiend houden de kinderen niet meer met een stuk of tien tegelijk vervoeren over de overweg in een Tupperware-bakkie.
Alles is bedoeld om jou te onderwerpen aan de elite van de islamisten en de Eu-dicatatuur, die erop uit zijn om jou leeg te zuigen Jan. En jij maar belasting betalen (van je uitkering).
Overheid = faal.
Een falende overheid = pleonasme.
Bij de overheid worden mensen niet aangenomen op hun kwaliteiten en kennis maar op hun achtergrond, huiskleur en geslacht. You get what you pay for, dat is wel duidelijk. TNO is net zo'n semi-overheidsorgaan waar ik m'n spullen niet naartoe zou willen brengen. Zulke instanties zijn namelijk niet onafhankelijk en daar geldt: wie betaalt, die bepaalt. En dat lijkt ook hier weer het geval. Zulke organisatie zijn ook intellectueel uitgehold door achterblijvende salarissen. Jammer de bammer, kost je in dit geval 4 dode peuters.
Aftreden minister? Of anders haar voorganger Melanie Schultz van Haegen aanpakken die het er doorheen gedrukt heeft? Zoals zoveel van haar zaken. Ach, waar heb ik het over? Den Haag en verantwoordelijkheid nemen.
Beetje overdreven toch. Een ernstig ongeluk mee gebeurd.
Grappig Kuif, de overheid die wetten en regels verzinnen, hoeft van VVD stemmer Kuif natuurlijk geen consequenties te trekken uit het niet naleven van de door hunzelf verzonnen wetten en regels.
In Afrika hebben ze helemaal geen rechtsstaat, zullen we die hier ook maar af gaan schaffen dan! Is ook allemaal maar een beetje overdreven, dat hele rechtsstaat gedoe.
Doe ook eens zo'n test voor de scooter?
Kijken of die veilig is.
je kunt er zomaar mee accelereren.
Of de scootmobiel ;)
Geloof maar dat de scootmobiel dadelijk ook aan de beurt is. Als je ziet wat daarmee af en toe gebeurt, hou je ook je hart vast. Het is dat daar meestal mensen in zitten aan wie toch weinig gemist wordt als ze 't niet overleven maar meestal rijden ze alleen je schenen kapot.
Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 08:59 |
Domme reactie. Als de gaskabel breekt (simpel gezegd) bij een scooter zal deze nooit van zichzelf accelereren. Idem bij een personenauto waar om wat voor reden dan ook een draad sluiting gaat maken van de gaskleppositiesensor of electronische gasklep. Feit is dat er geen monitoring plaatsvindt in de Stint op die faalmodi, terwijl daar een simpele draadbreuk kan leiden tot het ongewild versnellen van het voertuig.
Maar een scooter is daarentegen uitgerust met mechanische failsafes, zoals echte remmen, ipv stroomtoevoer verminderen om te stoppen. En een scooter is niet bedoeld voor het vervoer van 11 personen.
@Kanarie_Geil | 13-12-18 | 09:05 Scootmobiel berijders staan al met een been in het graf, dus maakt niet uit.
Scootmobielers stemden ook allemaal voor de Brexit, dus laat gaan...
Kijk het zal wel kloppen. Dat die stint in extreme gevallen uit zichzelf kan gaan rijden. Maar in die gevallen is de scahde wegens de lage snelheid in 99% van de gevallen beperkt tot een botsing met een paaltje of muurtje of wat blikschade. Nu stond dat ding voor een overweg, het slechtst denkbare scenario.
Ik zeg : Een freak-accident. Gebeurt nooit weer al laat je nog honderd jaar stints op de weg rijden. maatregelen zijn natuurlijk altijd fijn, maar of het ook maar 1 dode scheelt is de vraag waar ik het antwoord wel op weet.
Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 09:35
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ik heb die dingen veelal in steden zien rijden, waar de kinderen van lekker moderne werkende ouders naar het 'kdv' moeten worden gependeld, vaak over het fietspad naast drukke autowegen. Als zo'n ding zo onbetrouwbaar is, is het zeker niet ondenkbaar dat er botsingen met auto's kunnen gebeuren als zo'n ding zomaar de weg op rijdt.
Renkum0317 | 13-12-18 | 11:51 |
Klopt, allemaal mogelijk. Je hebt ook gelijk. Laten we alles verbieden waar doden bij zouden kunnen vallen, hoe minimaal ook de kans. Dan begin ik even met een lijstje:
1. Roken, verreweg de meeste vermijdbare doden. Verbied het gewoon.
2. Zoet eten. Totaal verbod op alle suikers. En wel nu.
3. Vlees eten. Kanker en alles, huppakee, verbieden.
..
..
..
101. grasmaaiers: scheelt zo enkele doden
..
..
..
210718: De Stint.
Graag, die gay dingen zijn een plaag in stad en dorp. Helemaal als je met een dekentje rijdt, dan verdien je gewoon een nekschot.
REAGEER OOK