Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Misschien wel de voormaligste verzetskrant van Nederland karaktervermoordt oorlogsslachtoffer

Hebben jullie na Seada Nourhussen niet genoeg schade aangericht?

cringe

Het is weer eens hommeles bij Trouw. De krant van Heldring Henk Hoijtink Perdiep Ramesar heeft zich voor een nepnieuwskarretje laten spannen en het is het naar NPO-bobo Ad van Liempt stinkende karretje van Isabel 'Kampcommandanten zijn ook slachtoffers' van Boetzelaer. Bij patholoog Frits Barend kunt u lezen hoe de karaktermoordvork in de steel zit en als u Frits Barend niet gelooft dan kunt u de boze brief van mevrouw Polak zelf uitknippen en zonder gevaar voor eigen leven 100 keer stencillen om bij de Trouw-redactie in de brievenbus te gooien. "Een onaanvaardbare, onzorgvuldige handelwijze" oftewel wat Cees van der Laan iedere dag doet als hij op kantoor komt. Trau.  

Reaguursels

Inloggen

Mocht er weer een oorlog uitbreken, dan weten we dat we niet bij Trouw kunnen onderduiken.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 20:05

Trouw heeft haar verleden als verzetskrant al heel lang van zich afgeschud. Nu is het niet meer dan een kritiekloos juichaapje voor de ongekozen EU bureaucratie, groot voorstander van afschaffing van de Nederlandse cultuur en ontvolking en fanatiek islam fan.

Franker | 10-12-18 | 19:34 | 2

Ontvolking moet zijn omvolking.

Franker | 10-12-18 | 19:44

Omvolking wordt vanzelf ontvolking... Dat geef ik u op een briefje...

Expertus_Dico | 10-12-18 | 19:56

“If relativism signifies contempt for fixed categories and those who claim to be the bearers of objective immortal truth, then there is nothing more relativistic than Fascist attitudes and activity. From the fact that all ideologies are of equal value, we Fascists conclude that we have the right to create our own ideology and to enforce it with all the energy of which we are capable.”
― Benito Mussolini

Nationaal Socialisten en Fascisten bestempel(d)en het gebod 'Gij zult niet doden' als Joods. Zijzelf verafschuw(d)en alles wat Joods was / is. Dat ging zelfs zover dat zij het opjagen, vangen en liquideren van Joodse mensen als een deugd gingen beschouwen volgens hun eigen ideologische maatstaven. Die ideologische maatstaven waren samengesmeed uit het Sociaal Darwinistische 'Recht van de Sterkste' gemixt met de 'Herrenvolk' gedachte plus de idealistische visie op de Joden als 'een minder getalenteerd' volk (aldus Immanuel Kant). Dat Joodse volk was volgens hem (en na hem Hegel en andere idealisten) gedoemd vanzelf te verdwijnen wanneer iedereen rationeel en christelijk zou gaan denken. Kant is de uitvinder van de rassentheorie. www.press.uchicago.edu/ucp/books/book... De Nationaal Socialisten verschilden van de vroegere Duitse idealisten daarin, dat zij de verdwijning van de Joden uit de Duitse cultuur activistisch een handje gingen helpen. Binnen de burelen van Trouw heerst een cultuurrelativisme. Daarmee treedt zij in het spoor van een illustere voorganger: de Nazi's.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-12-18 | 18:55 | 4

Franker | 10-12-18 | 19:28
Het verschil tussen Nationaal Socialisme en Fascisme zit niet in hun relativistische houding t.o.v. 'Gij zult niet doden'. (De film Novecento toont het in de gruwelscene met Donald Sutherland: www.youtube.com/watch?v=4D5rx6ggKhg) In Italië richtte de jacht, vangst en liquidatie zich meer op de communisten. In Duitsland ging het om de zuivere Duitse (Vernunft-) cultuur, waaruit een vlekje verwijderd diende te worden: de Joden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-12-18 | 19:38

EoV
Dat is een mooie film maar ook "history according to Hollywood" of Cinecittà in dit geval. Franker zit er niet ver naast. Ik raad je aan het boek "The Italians" van Luigi Barzini te lezen. Tijdgenoot. En inderdaad Mussolini was niet geinteresseerd in joden, er waren zelfs joden hoog in de fascistische partij totdat hij noodgedwongen om te overleven moest kontkussen bij Hitler. Overigens procentueel hebben de Italianen de minste joden uitgeleverd/verraden in Europa tijdens wo2.

Basil Fawlty | 10-12-18 | 20:06

Basil Fawlty | 10-12-18 | 20:06
Ik gooi de Nationaal Socialisten en Italiaanse Fascisten niet op een hoop. Het boek van Michael Mack 'German Idealism and The Jew' onthult de diepe verwevenheid van anti-semitisme met idealistisch denken. Kant bereed zijn stokpaard van 'autonoom denken' door de Joden op een ander paard ('heteronoom denken') te zetten en vervolgens dat scharminkel een verdwijn-toekomst te voorzeggen. Overigens is de verdwijning van Israel al een dogmatisch thema (substitutieleer) sinds 180 na Chr. (bedacht door kerkvader Mileto van Sardes).

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-12-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Trouw, de krant die deugt.

lingo star | 10-12-18 | 18:49 | 2

Niet overdrijven, LS.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 20:04

Een van de deugende kranten inderdaad. Maar een baken van verlichting vergeleken bij het NRC uiteraard.

O2Neutraal | 11-12-18 | 08:00

Als Trouw wil overleven, dan dient ze zich enkel te richten op de witte man. De rest is niets anders dan een gang naar de ravijn.

McMarx | 10-12-18 | 18:29 | 3

Het is blanke man. Ook voor Trouw.

HaatbaardKnipper | 10-12-18 | 18:35

@Haatbaardknipper
Dankzij de verdomming en de achteruitgang van het Nederlandse onderwijs weten ze tegenwoordig niet eens meer dat het woordje ''blank'' van het Franse ''blanche'' komt.
Wat ook gewoon ''wit'' betekent!
Dus al die stennis, over ''wit'' en ''blank'', gaat eigenlijk helemaal nergens over.

Behalve dan dat die zogenaamd ''intellectuele'' SJW's hiermee aan de dag komen als een stelletje onbenullen, die nog niet eens beschikken over een basale kennis van een taal die nauwelijks 30 km over de Limburgse Zuidgrens de algemene norm is.

Ab Sconditus | 10-12-18 | 18:58

Dat ik het 'wit' noem i.p.v. 'blank' is bewust. 'Blank' is namelijk een huidskleur duiding. 'Wit' is veel meer dan dat. Bij 'wit' gaat het niet enkel over de huidskleur maar ook over de tegenstelling tot 'zwart': over de tegenstellingen die deze groepen ontmoeten als ze met elkaar krijgen te maken. Dat ziet er niet mooi uit.

McMarx | 10-12-18 | 20:03

Dat was de kleindochter wellicht ontgaan bij onderzoek voor haar 1e druk. Of toch niet want madamme had namelijk totaal geen onderzoek gedaan maar alles gehoord van grootmoeder en het archief van grootvader was toevallig vernietigd net na de oorlog. Zwaar cynische oi vey.

Basil Fawlty | 10-12-18 | 18:49

Nog heftiger: het vandaag verschenen rapport over antisemitisme in Europa. Je moet er goed naar zoeken in het rapport -want niet politiek wenselijk natuurlijk - maar het staat er toch echt: toename van antisemitisme komt voor het grootste deel op het conto van de islam en links. Percentage extreemrechts antisemitisme is te verwaarlozen, met name in West Europa.
Dat weten wij op GS natuurlijk al jaren, maar nu moet ook een EU-orgaan (FRA) schoorvoetend toegeven waar de nieuwe jodenhaat vandaan komt.

Road to serfdom | 10-12-18 | 17:51 | 4

Daar heb ik geen onderzoek voor nodig om dat te concluderen. Sterker nog, Angela Merkel is door de import van antisemitisme verantwoordelijk voor het opnieuw opleven van ervan. Wat dat betreft zou ze familie kunnen zijn van die ene persoon die dat dik 70 jr geleden ook deed..

BozePaarseMan | 10-12-18 | 17:58

De geschiedenis laat hetzelfde zien. De extreem linkse socialist Hilter kon goed overweg met Mohammad Amin al-Hoesseini de initiator van de jodenmoord.

meneer der meneren | 10-12-18 | 18:42

Vanavond even Nieuwsuur kijken, waar dit gegeven ongetwijfeld uitgebreid zal worden besproken. Not! En dat maakt al die 'deugers' gewoon medeplichtig!

benjeallanggek | 10-12-18 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Onder de vleugels van het opkomende ethisch reveil en antisemitisme geïnitieerd door de islam verschijnen vreemde types; ouders van oorlogsmisdadigers die een nepboek schrijven en een verzetskrant die het nog eens dunnetjes overdoet door een 77 jarige te schofferen en de geschiedenis te verdraaien. Het is weer Bonton om joden te haten, homo’s te schandpalen, vrouwen te kleineren. Raar stijlfiguur: homo’s uit de randstad zijn veiliger in Urk. Het zijn spannende tijden.

ristretto | 10-12-18 | 17:44 | 2

Roerend eens. En de tijden zullen nog wel spannender worden.

Argwanus | 10-12-18 | 17:52

Mee eens dat dit een rare affaire is. Landverraders die plotseling slachtoffers blijken te zijn. Aldus Trouw.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 18:19

@Ronaldo: toevallig kende ik de voorgeschiedenis omdat ik toevallig het NRC lees, Anders had ik *niets* van je schrijfsel begrepen, ook de link helpt niet echt.

Analia von Solmsch | 10-12-18 | 17:40 | 2

Nee begrijp ook niks van de formuleringen in het schrijfsel, nog niet geklikt dus ga het zo wel proberen met wat meer context.

2tribes | 10-12-18 | 18:26

Dat verhaal van Frits Barend is vrij duidelijk.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 18:33

En het trieste is dat de De Boetzelaertjes gewoon tot dicht bij het koningshuis zijn blijven staan. Ben eigenlijk wel een beetje klaar met die foute familie...

Graaisnaaiert | 10-12-18 | 17:38

"Schrijfster Chaja Polak las de derde zowel als de herziene druk en ging op onderzoek uit. Ze ontdekte dat ene Johannes Krom, die later onder papa Willem van Boetzelaer zou dienen in het zo geheten commando-Van Boetzelaer, in april 1944 haar ouders had gearresteerd."

Johannes Krom was een fanatieke jodenjager. Zijn naam komt nog vaak voor in de onderzoeken omtrent de handel en wandel van F. Weinreb in de oorlog, als die naam iemand hier nog wat zegt. En dat is niet positief.

Giraf01 | 10-12-18 | 17:35 | 5

Hermans bleek gelijk te hebben.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:58

Griezelig baasje die Weinreb.

Basil Fawlty | 10-12-18 | 18:17

Een oplichter eerste klas. Maar Aad Nuis en Renate Rubinstein geloofden hem. WF Hermans. niet.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is toch wat in onze Calimeromaatschappij. Alles en iedereen dient maar geslachtofferd te worden, zelfs daders..

BozePaarseMan | 10-12-18 | 17:32 | 1

Precies, de volgende groep die aan de beurt is, zijn de paarse mannen, boos of niet.

ristretto | 10-12-18 | 18:20

Toch publiceren de zware kritiek op zichzelf wel. Dat is dan wel weer netjes.

Ggroengras | 10-12-18 | 17:30 | 1

Maar wel raar om slachtoffers en daders min of meer aan elkaar gelijk te stellen.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:59

Mag natuurlijk niet meer in 1984, maar anders zou je zo'n mevrouw Van Boetzelaer toch kaalscheren en op een wagen het dorp rondrijden....

benjeallanggek | 10-12-18 | 17:27

Hoe zit het eigelijk met de schadeloosstelling van moffenhoeren?
Want die zijn ozo onjuist behandeld door die vaderlandslievende Nederlanders,
die geen overheersing van de Duitsers wilden....

Kanarie_Geil | 10-12-18 | 17:26 | 3

Eerlijk is eerlijk vind ik dat kaalscheren en kleineren van moffenhoeren kansloze hufterij. Ik kan me nooit aan de indruk onttrekken dat de mannen die daarbij vooraan staan, nooit vooraan staan wanneer er iets gevaarlijks gedaan dient te worden.

Sjors W. | 10-12-18 | 18:21

De "helden" die tijdens het kaalscheren van deze dames vooraan stonden, waren bij uitstek voorbeelden van leden van het "naoorlogse" verzet, niet zelden werden er ook oude rekeningen vereffend. Buiten het feit dat ik de beelden misselijkmakend vind, schijnt het militaire gezag dit verschijnsel getolereerd te hebben om erger te voorkomen. In de zin van: laat de mensen hun wraakgevoelens en frustratie in godsnaam op deze manier uitleven, dan is het maar gebeurd...... in vergelijking met diverse andere landen, bleef het in Nederland uiteindelijk binnen de perken. In Polen, Italië, Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië zijn er tijdens razzia's collaborateurs afgeslacht, al dan niet schuldig.

decksmann | 11-12-18 | 08:45

De drang om te deugen leidt tot waanideeën als dat dader = slachtoffer.

Libertinowitz | 10-12-18 | 17:22 | 3

idd, mensen lijden aan deugdrang, alleen maar om hun innerlijk vlammetje wat te doen oplichten.

Kanarie_Geil | 10-12-18 | 17:28

Kortom: Jezelf afficheren als ' Ik Deug, kijk eens naar mij' krijgt dan een heel andere lading. Iets wat velen onder ons al vanaf het begin beseften.

xavier | 10-12-18 | 18:01

Het is nog veel sneuer. Boetzelaartje heeft gewoon druk uitgeoefend via advocaten en vriendjes, en Trouw is daar bang genoeg van geworden om ipv een paragraaf weerwoord deze constructie uit op te tuigen. Ze hebben het gewoon niet aangedurfd om de bluf te callen.

Sjors W. | 10-12-18 | 18:22

Zo, zeg. Wat een intens smerige, manipulatieve manier om te verdoezelen hoe fout ze zaten!
Door hen in elkaars kamp te trekken.

Carmelita | 10-12-18 | 17:15

Opa Ab vertelt;

Trouw was vroegah de krant van Refo Nederland.
Dus eigenlijk de voorloper van het RD.
En het RD is destijds opgericht omdat Trouw te lynx was geworden.

Ab herinnert zich die oude Trouw nog heel goed.
Want heeft er destijds als jochie het lezen van de krant uit geleerd.
Onbeschroomd en onbeschaamd pro Zuid Afrika, pro VS/NATO, contra PvdA, en vooral contra de CPN en de USSR.
De grote tegenhanger van Refo Trouw was de Roomse Volkskrant.
En wanneer je een kleine 50 jaar geleden tegen iemand zou zeggen dat deze beide kranten tegenwoordig dezelfde uitgever zouden hebben hadden ze je voor gek verklaard.

Maar omstreeks 1972/73 werden ze opeens, net als de NCRV, lynxdraaiend.
Ab's ouders noemden hun voormalige lijfblad Trouw daarom smalend '' 't Olde wief'' en zeiden hun abonnement op.
Daarvoor in de plaats kwamen ''de Vrijgemaakte Kraante''; het Nederlands Dagblad (van de Geref. Kerk Vrijgemaakt; niet hun kerkgenootschap, maar beter dan 't Olde Wief)

Tegenwoordig lezen SGP-ers het RD en CU-ers het ND.
En is Trouw binnen de perscombinatie de meer zure variant van de Azijnbode/Volkskrant geworden. Waarbij het derde krantje van de perscombinatie de dorpskrant van 020, het Parool, is,

Ab Sconditus | 10-12-18 | 17:11 | 2

Als gerefomeerde katholieke jodenjongen kan ik dit alleen maar beamen.

Pelforth | 10-12-18 | 17:18

Die 'Vrijgemaakte Kraante' heette vanaf het begin 'Gereformeerd
Gezinsblad' maar werd pas in 1967 'Nederlans Dagblad'.

xavier | 10-12-18 | 18:05

Frits Barend pleegde zelf karaktermoord door voetballers te adviseren het op racisme te gooien nadat een amateurvoetballer een gebroken kaak was geslagen door een Feyenoordspeler.

Smerige rat die Frits.

Tronald_dump | 10-12-18 | 17:11 | 3

In die tijd wist zijn dochter nog niet, dat ze lesbisch was en had ze verkering met ene Esajas, speler van die club.

Pelforth | 10-12-18 | 17:15

Daarom weet ie ook zo goed hoe het werkt.

ristretto | 10-12-18 | 18:15

Maar zijn betoog is wel overtuigend.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 18:24

Mijn vader heeft in kamp Amersfoort en in Ommen en later in Duitsland gezeten tijdens de oorlog en heeft mij telkens verzekerd: die Duitsers gingen wel, ik heb het meest geleden onder de Nederlanders.
Daarom geloof ik Wegpoetzelaer niet.

Non_Smoking_Gun | 10-12-18 | 17:08 | 1

Voormalig wethouder Floor De Miranda werd ook door Hollanders halfdood gebeukt in het kamp. Niet door Duitsers.

Mammeloe | 10-12-18 | 17:14

Trouw is het afgelopen decennium een geniepig rotkrantje geworden. Heeft iets van (christelijke?) collaboratie in zich. In ieder geval zeer onbetrouwbaar.

Musset | 10-12-18 | 17:07 | 1

Het is de krant met veel aandacht voor slachtoffers. Maar het ene slachtoffer is het andere niet.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 18:25

'Honds-trouw' krijgt in dit kader een heel andere betekenis.

pa_niek | 10-12-18 | 17:05

Als de nazi's Jezus hadden vermoord, hadden ze dit bij Trouw heel anders aangepakt.

I.t.t. wat Frits Barend beweert, heeft Trouw mijns inziens met het publiceren van de brief van mevrouw Polak terecht gerectificeerd.

Hetkanverkeren | 10-12-18 | 17:04 | 2

Gott ist mit uns, maar vandaag ff niet.

Pelforth | 10-12-18 | 17:12

Ze hebben haar voor de bus gegooid en toen mocht ze een brief schrijven die geplaatst werd. Omdat dat bij nette, goed geschreven brieven de bedoeling is. Dat is geen rectificatie. Het zou een rectificatie zijn wanneer iemand van de krant "sorry, dit hebben we verkeerd aangepakt" gevolgd door een lijst van zaken die anders hadden gemoeten. Vooral het handelen van iemand van de krant maakt dat het een rectificatie wordt. En alleen het toestaan/publiceren van die brief is geen handelen. Dat is alles op z'n beloop laten gaan.

Montu | 10-12-18 | 21:33

Geen idee wie dit is, maar trouw vermijd ik als de pest als ze weer ergens dode bomen aan het slijten zijn bij een of ander winkelcentrum. Een krant moet wat te schrijven hebben en ik heb mogen ervaren dat het allemaal wat opgeleukt wordt of lekker aangedikt. Betreffende schrijver ooit eens er op aangesproken en het moest een lekker leesbaar verhaal worden. Zelf lekker aangedikt en wat onzin erbij gezet, want dat leest wat lekkerder.

Mr_Pikibelly | 10-12-18 | 17:00

Wie? Wie? En wie?!?!

Superior Bastard | 10-12-18 | 16:57 | 2

exact.

Dionysius1 | 10-12-18 | 17:07

De normale luiheid van je door zelf niet op zoek te gaan.

azijnseikerT | 10-12-18 | 17:14

Toch fijn dat er nog mensen als de fam. Barend zijn die optreden als er aan geschiedvervalsing wordt gedaan.

Trumme | 10-12-18 | 16:52

Wow, dat ik het nog mag meemaken. Dat een krant uit de dode bomen deug media een boek over Nazi's geschreven door een Nazi promoot. Schrikbarend dat we inmiddels zover gekomen zijn dat de daders eigenlijk ook slachtoffer zijn tijdens de WOII. Bah, wat word ik toch misslijk van Links deugend Nederland. In tijden dat vooral Geert Wilders de nieuwe extreem rechtse facist is. Zet Trouw doodleuk de Joden weer op de trein richting de uitgang.

Indoneesje | 10-12-18 | 16:52 | 1

Links hand in hand met nazi's noemt men ook wel een trouwpartei.

Pelforth | 10-12-18 | 17:00

Verwarrende tijden; ben je nu ook een fascist als je het schofterig vind hoe Trouw dit heeft aangepakt? Volgens SJWs zijn nazi's ook slachtoffers immers.

quazi | 10-12-18 | 16:50

Die man heet Adolf van Liempt hoor! In 1949 een heel gangbare naam.

der Schmutz | 10-12-18 | 16:48 | 1

1939 bedoelt u denk ik?

Basil Fawlty | 10-12-18 | 17:01

Altijd een boek pas publiceren als je alle feiten zeker weet en hebt laten cross-checken door een redacteur.
Er is volgens mij in onvoldoende mate zorgvuldige research gedaan, en de hoor en wederhoor is slordig uitgevoerd.
Kortom, niveautje Trouw, misschien wel de slechtste krant van Nederland.

Wijze uit het Oosten | 10-12-18 | 16:45

Ik kreeg toch wel mooi 10 deugpunten extra dit jaar, omdat ik mijn vrouw overtuigde, de Trouw op te zeggen.
Met het overgebleven geld, een kroontje op GS gekocht.
Weer 10 deugpunten erbij.

Ce ca! | 10-12-18 | 16:45 | 1

Eeh, kroontje gekocht? Of gewoon wanbetaler?

MarcS | 10-12-18 | 20:27

Wij hebben jarenlang -met plezier- een abonnement op Trouw gehad. Totdat de redactie zich van "Israël-kritisch" naar ronduit antisemitisch ontwikkelde. Er werkt daar niemand meer met historische feitenkennis. De redactie lijkt te bestaan uit stagiaires die via google toch weer bij Niburu of andersoortig zweeffascisme uitkomen.

Kalofagas | 10-12-18 | 16:44 | 2

Ik had in 2011-2012 een 22e jarige collega, studeerde aan de universiteit. Wist niet wat holocaust betekende.

Eierbal-is-fijn | 10-12-18 | 17:05

Klopt. Het is stuitend. Maar waarom? Al die liefde voor Hamas en Hezbollah?

Mammeloe | 10-12-18 | 17:11

22 comments op een dooie boom artikel. Dat zegt heel veel over die dooie bomen. Niet interessant meer en nauwelijks nog gelezen. Denk dat dooie boom artikelen hun langste tijd hebben gehad. En dus ook die dooie bomen. Hun invloed is snel tanende en er werken eigenlijk alleen nog maar 2e garnituur "journalisten"....

Mark_D_NL | 10-12-18 | 16:42

Ik verlang terug naar de tijd toen het "Geenstijl" nieuws nog overzichtelijk was. Alle schrijvers, artiesten, politici die nu nog in de stukjes aan bod komen zijn mij volledig onbekend en dat wil ik graag zo houden.

LinkeLotje | 10-12-18 | 16:39 | 2

Dat ligt meer aan uw algemene ontwikkeling dan aan GS.

MacMiep.nl | 10-12-18 | 16:59

@MacMiep.nl
Dank. Dat is een hele geruststelling.

LinkeLotje | 10-12-18 | 17:37

De NS zorgde tijdens WOII ook voor punctuele dienstregeling, iedereen kwam veilig en op tijd aan.

snapal | 10-12-18 | 16:37 | 3

En de politie en het GVB zorgden er voor dat de treinen naar het oosten vol zaten.

Durmazon | 10-12-18 | 16:42

Met name de Amsterdamse Polizei.

Pelforth | 10-12-18 | 17:03

Dat 'veilig' viel een beetje tegen in de treinen naar het oosten...

DeDenkerT | 10-12-18 | 17:56

leuk. kritische brieven en rectificaties achter een paywall ... ik betaal meteen een abonnement zodat ik het meteen wegens slordigheid van de redactie weer kan opzeggen.

zazkia | 10-12-18 | 16:32 | 1

Gewoon effe de Trouw cookies deleten.

Basil Fawlty | 10-12-18 | 16:36

Normaal gesproken vind ik Frits Barend een verschrikkelijk figuur maar zijn column in deze kwestie is prima.

Frits de Vriez | 10-12-18 | 16:30 | 1

Sinds hij een goed gesprek heeft gevoerd met brommerclub de Belshamels gaat het een stuk beter met hem.

Pelforth | 10-12-18 | 17:04

Herschrijven van de geschiedenis is verdraaien/externaliseren van persoonlijke verantwoordelijkheid is iets waar ze heel goed in zijn bij Trouw, eigenlijk alles op dom-links.

Allochtone criminelen? Nee, autochtone racisten!
Intollerante religie? Nee, islamofoob!
Overtuigde Nazi's? Nee, lieve mannen die misleidt zijn!
Kampcommandant? Nee, in zijn hart hoopte hij dat ze het overleefden!
Pro-actief Joden opgeruimt? Nee, 'befehl ist befehl'!

Ze geloven daar écht dat het leven je altijd maar overkomt.

Noltie | 10-12-18 | 16:27 | 2

Na de oorlog werden nazi's en collaborateurs flink aangepakt, en terecht.
Nu moeten we dat afzwakken, want IS'ers zijn zielig en moeten terug want konden er niks aan doen dat ze koppen snelden.

MacMiep.nl | 10-12-18 | 16:36

Ik wil geen taalnazi zijn, maar je maakt het wel erg bonDT...

DeDenkerT | 10-12-18 | 17:59

Trouw: de kwadratische, vleesgeworden klimaathysterie, met als kers op de taart de linkse volidioot Rob De Wijk.

Durmazon | 10-12-18 | 16:27

Verbaast me niks, Heb Trouw wel eens gelezen. Dat kan alleen met een roze politiek correcte bril.

azijnseikerT | 10-12-18 | 16:25

Trouw probeert altijd angstvallig beide kanten van elk verhaal aan bod te laten komen en schiet daar wel eens in door.

JTKDM | 10-12-18 | 16:25 | 2

Ja, je leest daar waarschijnlijk ook veel verhalen van wetenschappers die een hele andere mening hebben omtrent klimaat.

azijnseikerT | 10-12-18 | 16:28

Ik denk in ongeveer 3% van de artikelen ;)

JTKDM | 10-12-18 | 16:34

Adolf Eichmann had ook geen hekel aan Joden....

MacMiep.nl | 10-12-18 | 16:24 | 2

Hij is zelfs overleden in Israël.

Pelforth | 10-12-18 | 16:26

Ik meen me toch meer dan eens een uitspraak van hem te hebben gelezen, waarin hij beweerde 'lachend in zijn graf te springen, in de wetenschap x-duizend Joden vermoord te hebben'...
Nou ja, dat in zijn graf springen is in ieder geval niet gelukt, dus dat lachen ook niet.

DeDenkerT | 10-12-18 | 18:04

Trouwmatisch.

Croxifoxio | 10-12-18 | 16:17 | 1

Je bent me net voor

marcoplarco | 10-12-18 | 16:25

Die Nazi's waren anders ook geen lieverdjes hoor.

Eierbal-is-fijn | 10-12-18 | 16:13 | 4

Dat 1 nazi slecht was betekent niet dat ze allemaal slecht waren. We moeten niet gaan generaliseren.

Mark_D_NL | 10-12-18 | 16:22

Het was allemaal ook een beetje hysterie.

Eierbal-is-fijn | 10-12-18 | 17:00

Wel mooie Boss pakken.

Mammeloe | 10-12-18 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Die dooie boom Trouw,
kan ik alleen maar lezen als ik moeilijk kijk met mn gietijzeren bril op.

Halul gebakken | 10-12-18 | 16:12

Mevrouw Polak wordt door Trouw gewoon voor de bus geduwd, zo rollen ze daar. Ik weet niet wat de kranten tegenwoordig bezielt maar binnenkort stoppen ook de linkse hippies met het lezen van dode bomen en dan is het gedaan. Ik zou dus een beetje op mn tellen gaan passen als ik Trouw was.
Trouw is trouwens (haha) een geweldige kut krant. Ik heb eens een proefabonnementje gehad, dat was echt voer voor de kattenbak. De eerste twee dagen en een zaterdag heb ik er wat doorheen gebladerd maar wat een kul zeg. Als ik 'm op de grond smeet, dwarrelde hij als vanzelf in de linker hoek. Mijn katten willen er nog niet op poepen en onderin de GFT bak mag hij niet meer, andere kanten wel. De inhoud is namelijk zo zuur, dan stokt het composteren direct en in de vuilverbrander mag het niet.
Trouw, de kutste krant van Nederland.

Bakkeleures | 10-12-18 | 16:12 | 2

ER zijn katachtigen, die er niet op willen scheissen.

Pelforth | 10-12-18 | 16:14

LOL+1 voor deze 'roast'!

keestelpro | 10-12-18 | 16:38

Frits Barend, die was toch van de karaktermoord op Gijs van Dam?

Armenakis | 10-12-18 | 16:12 | 1

Nee, op de HA.

Pelforth | 10-12-18 | 16:14

Ik zie wel eens mensen lopen met de ‘Trouw’ onder hun arm.

Als ik ze dan zie denk ik; ‘Hm kritische klant’.

Nacho_Vidal | 10-12-18 | 16:11

Het blijft moeilijk voor linkse media om de goede kant te kiezen.

keestelpro | 10-12-18 | 16:10

Unsere Ehre heisst Trau?.

Pelforth | 10-12-18 | 16:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken