Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buschauffeurs Utrecht bang voor asielplagers

Angst is een slechte raadgever. Daarom moet u maar niet naar dit filmpje kijken.

"Chauffeurs zitten niet echt lekker achter het stuur, maar met angst. Eigenlijk is het elke rit dat chauffeurs zeggen: 'oh ik moet weer langs de Hoogstraat, dat zal wel weer problemen opleveren'. Vrijwel elke rit heb je commentaar en problemen." Aan het woord is Theo van Oostrum, buschauffeur en voorzitter van de Ondernemingsraad van Syntus. U mag 0x raden wat er aan de Hoogstraat zit want het is een asielzoekerscentrum. RTV Utrecht doet verslag en het COA vindt het allemaal "heel vervelend" dus dit probleem is binnenkort opgelost. Zo gaat dat namelijk in Nederland! Samen lossen we het wel op. 

Reaguursels

Inloggen

De Hoogstraat in Utrecht is een gezellig volksbuurtje waar helemaal geen AZC zit, het gaat hier om de Hoogstraat in Leersum, op de buslijn van Wageningen naar Utrecht. Graag even aanpassen die titel naar 'buschauffeurs in Leersum'.

Maakt verder niet uit natuurlijk: dit is gewoon schandalig en die chauffeurs zouden die halte gewoon moeten mogen overslaan. Dat tuigh gaat maar lopen!

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 14:17

Ik zou als ik die buschauffeur was die halt gewoon voorbij rijden.

TeddyWankSpider | 15-11-18 | 11:26 | 1

precies.. laat maar klagen bij de maatschappij... he bus niet stop.. 'we zullen u klacht onderzoeken per brief' In het Nederlands en per post.. en als maatschappij gewoon de busstop opheffen daar. en 10 km verder de eerste bushalte!

fikkieblijf! | 15-11-18 | 11:41

Enoch Powell.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 15-11-18 | 10:59 | 1

'Dit betekent dat de immigrantengemeenschappen zich kunnen gaan organiseren en hun leden mobiliseren tegen hun medeburgers, en de rest te overdonderen en overheersen met de wettelijke middelen die de onwetenden en slecht geïnformeerden hun verschaft hebben. Als ik vooruitkijk, ben ik met sombere voorgevoelens vervuld. Net als de Romein, lijk ik de rivier de Tiber te zien dampen van bloed'.

-Enoch Powell 1968-

Joost2B | 15-11-18 | 14:10

Waarom zijn de bedreigers in het filmpje onherkenbaar gemaakt? Laat ze met hun tronie vol in beeld.

kortebroek | 15-11-18 | 10:54

Ik bemerk bij het lezen van de plemsels dat menigeen het nog steeds heeft over dat Nederland ten onder gaat aan het asielbeleid van Rutte III.
In de eerste plaats bestaat Nederland alleen nog op papier met virtuele grenzen. In de 2de plaats wordt de toestroom van volk van buiten Europa gestimuleerd en wel hierom (volgens mij): Wanneer Timmermans en Juncker weer eens roepen dat zonder de EU er weer oorlog zal uitbreken dan is dat gericht aan de autochtone bevolking. Blijkbaar beseffen zij dat de autochtone bevolking angst moet worden aan gepraat om de EU en de richting waarop het gaat te rechtvaardigen. Zo wordt ook het EU leger aan de man gebracht. Als de EU landen een gemeenschappelijk leger hebben zullen zij, de individuele landen elkaar niet de oorlog verklaren (Merkel speech). Blijkbaar kan de EU niet verkocht worden op basis van een democratische beschaving. Zij weten dat dit station bewust voorbij gereden is. Omdat dit station bewust voorbij gereden is hebben deze heren, dames en hun slippendragers geen goede argumenten meer anders dan angst zaaien om de EU te verkopen aan het volk. De EU waar het grootkapitaal aan de macht is moet door de strot van de autochtonen bevolking geduwd worden.
Kom ik op de asielzoeker. Deze mensen spreken in de eerste plaats nauwelijks de taal van de Brusselse macht. Zij maken niet of nauwelijks gebruik van de locale media. Alle schotels zijn gericht op het thuisland. Zij zijn financieel afhankelijk van de overheid in de landen waar zij verblijven en zullen dat blijven als het aan de Brusselse macht ligt en hun slippendragers in de machtcentra elders in de EU. Omdat deze mensen zonder protest de EU zullen aanvaarden zoals het nu is en zoals Brussel en het grootkapitaal het nastreeft omdat ze onwetend zijn over en financieel afhankelijk zullen zijn van Brussel. Wij hebben dus een locale bevolking (niet u en ik) die in toom wordt gehouden door angstpreken en je hebt een steeds grotere groep mensen die onwetend is en niet in toom hoeft te worden gehouden met angst aan jagen. (Tot dat ook deze groep zo groot is geworden dat het financieel lastig wordt om deze groep stil te houden. Dan komt de dreiging uit Brussel van koest houden anders raak je zelfs dat weinige aan voorzieningen kwijt. Maar dat duurt nog wel even).
Waar komt dan het geld vandaan om de Brusselse macht in stand te houden als hier in het westen een steeds groter worden niet actieve mensen ontstaat? Dat doen ze door meer en meer landen binnen de EU te trekken met onwetende bevolking en of een bevolking die een zonnige toekomst wordt beloofd als zij meegaan in de EU. Ukraine, de Balkan landen. Landen waar met (zware) industrieën, grootschalige landbouw, bio-industrie veel geld wordt verdiend. Zonder al te veel regels waarmee de industrieën en landbouw hier in het westen de nek om wordt gedraaid.
De grootste zorg van de Brusselse machthebbers is dat er een bevolking ontstaat die vragen gaat stellen bij de legitimiteit van de Brusselse macht. Dat moet hoe dan ook worden voorkomen. Zie het fanatisme van het bestrijden van andere meningen ten aanzien van de macht in Brussel en dus ook het toelaten van kansloze kretiekloze, onwetenden in de EU.
Ter afsluiting: Ik heb geen enkel probleem met het idee EU. Ik ben voor een EU waar de EU overheid democratisch gekozen is met werkelijke controlerende volksvertegenwoordiging met het recht op initiatief, die transparant is in de beslissingen die genomen worden. Vooraf en achteraf. Een EU die bestaat uit soevereine staten met grenzen. Een EU waarin samengewerkt wordt op basis van beschaving en overleg met en door de soevereine bevolkingen. De overheid in Brussel zal zich altijd moeten verantwoorden naar de kiezer toe voor de beslissingen die genomen worden. Het had zo mooi kunnen wezen.

forecastle | 15-11-18 | 10:24 | 1

Mee eens, lekker kort ook

Theo Reet | 15-11-18 | 16:44

Marrakech wordt de doodsteek voor Nederland... daar worden illegalen GELIJK gesteld met legalen.
Dadelijk zijn wij verplicht ook illegalen opvang te verlenen in een AZC... daar krijgen ze iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Vervolgens krijgen ze als statushouder recht op een ingerichte woning, zorg plus een levenslange bijstandsuitkering.
Waar zijn ze bij Rutte III mee bezig... zo snel mogelijk ons land volproppen met 20 miljoen inwoners met een onbetaalbaar kostenplaatje en onleefbare toestanden.
Rutte weet dit drommels goed... als premier heeft hij de verplichting NU in te grijpen.
Wij herinneren ons Ruub Lubbers... die zei in 1990 dat hij persoonlijk gaat ingrijpen in het aantal wao-ers wat toen op 900.000 lag.

Wat doet Mark Rutte... hij gaat met een lachend gezicht Marrakech onderteken.
Wat een kerel!

sociaal_econoom | 15-11-18 | 09:35

sociaal econoom.. omdat dit land, jou land, een stelletje regenten tegenwoordig heeft dat niet verantwoordelijk is voor ergens een krabbel onder zetten en heel veul burgers heeft ( vandaar dat er nog meer bijkunnen) die ze nog steeds vol kunnen gooien met tax betalingen, heffingen, BTW, opslag etc etc etc en laten ophoesten van veel geld om daardoor achter over te kunnen blijven leunen en zich te verschuilen achter 'verdragen'..
vandaar nieuwe verdragen altijd ondertekend worden want dat is het beste bed dat je voor jezelf, als regent kunt spreiden.. onverantwoordelijk ja.. maar he, het ergste dat ooit misschien kan gebeuren is dat een andere regent zijn biezen kan pakken en in een wachtgeldbed kan uitrusten..

fikkieblijf! | 15-11-18 | 11:42

Met geld kun je alles oplossen... het AZC gebeuren kost gigantisch veel geld.
Daarna moeten gemeenten zorgen voor een ingerichte (prefab)woning, extra zorg, extra aandacht en een langdurige uitkering.
Waar is Rutte III mee bezig?
Steeds meer migranten met meer ambtenaren en zorgverleners ---> dit verhaal wordt onbetaalbaar en onbeheersbaar.
Dadelijk krijgen we Marrakesh en wordt de toestroom naar NL nog groter.
Hoe is Nederland over 2 - 5 of 10 jaar?

sociaal_econoom | 15-11-18 | 08:34 | 1

Destijds ging het bij de VVD tussen Rita Verdonk en Mark Rutte---> het is Rutte geworden.
Rutte is de zwakste premier die we ooit gehad hebben... we worden met zijn linkse sympathieën alsmaar armer en wanhopiger.
Mark geeft er geen zak om... hij verhuist eerdaags naar Brussel.

sociaal_econoom | 15-11-18 | 08:38

De oplossing is heel simpel: opstaphalte met continue bezetting van een controleur. Deze ziet toe op correct inchecken. Misdraagt een persoon zich, dan wordt deze gelijk genoteerd. Persoon krijgt 1x waarschuwing en daarna verliest hij het recht op een eventuele verblijfsvergunning/asielaanvraag wordt direct afgewezen en persoon wordt het land uitgezet. Zal een paar x gebeuren, maar daarna bedenken anderen zich wel 100x voordat ze zich misdragen.

SuperGrover | 15-11-18 | 08:26 | 1

nog simpeler is om die bushalte 5 km verder neer te zetten.. laat ze lekker lopen! en als dat niet helpt rijd je gewoon als buschauffeur door.. laat ze maar klagen!

fikkieblijf! | 15-11-18 | 11:43

het is helemaal niet moeilijk hoor, om echte vluchtelingen van tuig te onderscheiden

zeiksmurf | 15-11-18 | 08:23 | 1

Dat kunt u van iedere AZC-medewerker horen.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 14:18

Daarom moet Nederland wel en veel andere landen niet, het verdrag van Marakech tekenen.
De SP is voor, de coalitie is voor. Het gaat heel gezellig worden in Nederland en Duitsland enz.

Moestuinier | 15-11-18 | 08:19

Dit had ik toch niet van apothekers verwacht.....
Valt mij tegen.

Albert5000 | 15-11-18 | 08:14

In het nieuws van de Zuiderburen, daar wil de minister de bussen niet meer laten stoppen aan het Noordstation in Brussel, reden "transmigranten". Ik zie een trend in wording.

g[E]ulden | 15-11-18 | 07:38

En Rutte keek en zag dat het goed was...

De omvolking ligt op schema, snel tekenen dat MaarUhhKECH verdrag...

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 02:39

Gewoon lekkers PvdA/GL en Rutte (VVD) blijven stemmen ,
Halen Zij nog wat extra van dat vuilnis hier heen binnen de kolerezooi is voor Jezelf en je mag er nog voor betalen ook.
Teken tegen Marrakesh verdrag ----> petities.nl/petitions/geen-toestemmin...

liegende lippen | 15-11-18 | 02:36

WOB de shit uit die valse lachebek!

".. die arme vluchtelingen zijn hoog opgeleide professionals die Nederland nodig heeft voor de toekomst.."

Kom op met die lijst!!
Alle vertrouwen dat de IND zeer nauwkeurig de aanvragen voor asiel op orde heeft (?) laat maar zien!
Thuisland? Beroep? Opleiding? ... over hoeveel Aleppothekers hebben we het?

Joost2B | 15-11-18 | 02:33 | 3

Tsja, dat lijkt me ook logisch als men de vraag weet uit de arbeidsmarkt, dat men het aanbod hierop afstemd.
3000 ICTers
1000 bouwvakkers (geen leemhuizen bouwers)
500 apothekers/artsen (geen voodoo)
1000 chauffeurs (niet van een ezel)
Etc.

boerk | 15-11-18 | 08:48

"Aleppothekers":
hoe met één woord de hele immigratie-verheerlijking onderuit te schoffelen......

michelpen | 15-11-18 | 13:21

boerk | 15-11-18 | 08:48 |
U begrijpt mijn verzoek niet?

We hebben nu inmiddels vele 'gasten' opgenomen waarvan beweerd werd dat ze een verrijking voor NL zouden zijn
We betalen ons scheel
Nu wil ik de lijst zien wie deze mensen dan allemaal zijn... een fictieve lijst gaat echt niet lukken

Ik geloof namelijk niet dat een volk wat 'goed' is opgeleid het zou toestaan dat ze onderling dusdanig 'ruzie' zouden krijgen dat daardoor hun hele land verwoest wordt...

De bevolking van Syrië heeft een gemiddeld IQ van 83
brainstats.com/nl/gemiddelde-iq-per-l...

.. in de moderne psychologie noemt men dat zwakbegaafd
www.zobegaafd.nl/zwakbegaafdheid/

Joost2B | 15-11-18 | 14:05

De tijdelijke burgemeester van Westerwolde (het woord zegt het al) wil voor zichzelf geen problemen en ziet in deze ellende de oplossing door één week extra te surveilleren door politie en BOA'S. Met andere woorden daarna zijn alle problemen vanzelf op gelost.Voor diegene die het niet weten TER APEL COA
Inwoners en winkeliers klagen hier al jaren over maar ook de laatste burgemeester kon zich met de door steeds meer politici en overheids "dienaren" gevoerde woorden DAAR KUNNEN WIJ ONS NIET IN VINDEN mee uit de voeten maken. Ik kom zelf al jaren zo min mogelijk in het centrum van Ter Apel en ga liever boodschappen doen in de buurtgemeenten.

AIR-FRANS | 15-11-18 | 01:36

"I am fucking kill you. I am fucking kill you".
Wordt door de bewaakster vertaald met "mevrouw wil mij in elkaar slaan".
Maar ik hoor hier een overduidelijke doodsbedreiging.
De illusie dat tegen dit soort bedreigingen wordt opgetreden heb ik echter al lang geleden opgegeven. Althans, wanneer het dit soort daders betreft.

michelpen | 15-11-18 | 01:12 | 2

Als iemand dit tegen je zegt, een keer goed uithalen naar die Adamsappel.

boerk | 15-11-18 | 08:50

Bij vrij wapenbezit zoals aan de andere kant van de oceaan, mag je .357 dan al te voorschijn halen.
Mocht ze een aanvallende beweging maken dan mag je haar afschieten.
Ik zie er wel wat in.

KlauwnBassie | 15-11-18 | 10:14

Krijg er een warm gevoel bij aardige lui. Niet allemaal over 1 kam scheren. 1 : 3 is maar crimineel. Dit zijn toevallig de slechte. Was ook een beetje de schuld van die chauffeur die moet die zielige mensen gratis meenemen

Ron101 | 15-11-18 | 00:14

Ik kan geen Hoogstraat vinden in Google Maps. Iemand een dropped pin url?

Albert K. | 14-11-18 | 23:41 | 2

Hoogstraat is in het kleine wijkje, tussen Overvecht en ondiep. Vlakbij wat ooit “ de hoeren op t zandpad” was.
Wordt vaak verward met revalidatiecentrum “de Hoogstraat”. Onduidelijk welke van de twee hier bedoeld wordt.

Ruimedenker | 15-11-18 | 00:26

Het gaat hier om de Hoogstraat in LEERSUM, dus NIET in Utrecht.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 14:19

Sommige landen werken niet mee wordt er dan gezegd. Het is zo simpel. Je stuurt ze terug. Het land van herkomst stuur hen weer terug. Wij sturen hen weer terug. De aanhouder wint en het leven van de hufterige gelukszoeker wordt tot een hel, want die zit alleen nog maar in het vliegtuig en op vliegvelden en in detentie. Kijken hoe lang zij dat volhouden.

Mokum Kosher | 14-11-18 | 23:41 | 1

Met 20000 illegale en de legale criminelen asielzoekers gaat dat een uiterst prijzige ondernemingen worden.

zoalsikhetzeg | 15-11-18 | 08:29

Gewoon pangpang blamblam roepen. Denken ze dat je ook nog een reppert kent.

Jeweetog, soit? Ja Djie...

Kop Kaaz | 14-11-18 | 23:40

En maar afgeven op Baudet en Wilders. Sjonge jonge, wanneer gaat het kabinet (Lees alle volksvertegenwoordigers die deze kanslozen pamperen) nu eens inziens dat dit woestijn tuig buiten onze landsgrenzen geflikkerd dienen te worden?

jale | 14-11-18 | 23:22

"Als we weten wie het zijn, kunnen we een stevig gesprek voeren."

Alsof ze je verstaan.

wapster | 14-11-18 | 23:09

Ongenode gasten die overlast veroorzaken?
In een normaal democratisch geregeerd land worden ze er dan uitgegooid.
Maar ja, wij zijn al lang geen normaal democratisch geregeerd land meer.

rijk | 14-11-18 | 23:05 | 1

Hebben niet eens grenzen

boerk | 15-11-18 | 08:51

Niet gedragen = gelijk opbokken. Zolang Nederland/EU zo tolerant is als nu blijft er vuilnisbakkenvolk binnenstromen. Enigste dat ze begrijpen is een ros op de bakkes of waterboarden. De rest zien ze als onderwerping.

shoarma4belgium | 14-11-18 | 23:00

Ik zeg in iedere bus een man met twee honden. Zijn ze als de dood voor. Wanneer ze 's nachts bij mijn ato zitten en de honden slaan aan zijn ze direct weg.

metdedag | 14-11-18 | 22:51

De beste oplossing hiervoor is wegkijken, werkt altijd.

BozePaarseMan | 14-11-18 | 22:30 | 1
-weggejorist-
Rohin | 14-11-18 | 23:01

Nederland wordt steeds veiliger volgens het ministerie van justitie en veiligheid (of is het nu andersom?) en het CBS.
En nu lees ik dit. Ik snap er helemaal niets meer van. Of kan dit te maken hebben door de snelle media dat de samenleving van alle criminaliteitsactiviteiten direct op de hoogte is hetgeen een vertekend beeld geeft, dus Nederland echt steeds veiliger wordt.
Om reden dat het nogal vergaand is om de betrouwbare ministerie van Veiligheid en Justitie (ik gebruik nu deze volgorde) en het CBS ter discussie te stellen, stel ik vast dat dit een zeer zeldzaam incident is zodat de samenleving perfect in staat is om dit te absorberen.

ProAsfalt | 14-11-18 | 22:12 | 1

Excel managers laten soms kolommetjes weg, als ze niet bevallen.

boerk | 15-11-18 | 08:52

Ik vraag me altijd af hoe snel het probleem opgelost is als je een oproep op je sociale profielen pleurt met het bericht om eens in groepsverband bij die probleemhaltes langs te gaan. Zou de politie en (lokale) politiek dan wel gelijk een oplossing weten te vinden.

HaatAth3ist | 14-11-18 | 22:09

In een grijs verleden ben ik zelf eens naar een Afrikaans landje gegaan ( Mauritius) en gereisd met Openbaar Vervoer, lees de bus, want treinen hebben ze er niet, maar wel een uitstekend busvervoer. Toegankelijk voor iedereen. De bus brengt jou overal op het hele eiland waar je zijn wil. Midden op het eiland is er een soort mega Utrecht-Centraal waar alle buslijntjes samen komen en waar je dan kan overstappen.

Je stapt in, de chauffeur wordt begeleid door een kaartjesverkoper, een hele grote indische uitziende meneer met wie jij echt geen ruzie wilt. Grote kerels. Indrukwekkende verschijning. Op zijn buik heeft hij een tas en een soort kaartjesautomaat. Hij verstrekt jou het kaartje ter plekke, in de bus. Bussen die meestal goed gevuld zijn. Chauffeur rijdt lekker door, maar toch geen onveilig gevoel gehad. Reizen per bus is voor de massa, dus erg goedkoop. 100' den bussen over het hele eilandje voor en dekkend netwerk.

Geen gezeik met ingewikkelde OV kaarten. Je zegt gewoon waar je naar toe wilt, de man verkoopt jou het kaartje voor enkel roepies, cash. Stripkaarten of ingewikkelde systemen gebruikt men niet. Iedereen kan reizen, enkele dubbeltjes, kwartjes of guldens per ritje, afhankelijk van de afstand. Betalen in de bus, a contant, zo simpel en doeltreffend.

Heb je geen geld, dan ga je er meteen uit. Heb je je bestemming gezegd, dan ga je er op die plek uit, want als meneer de controleur/kaartjesverkoper je kaartje opvraagt en controleert en je bent " per ongeluk" enkele haltes blijven zitten, moet je bijbetalen. Dat doe je dan, want meneer maakt geen grapjes en heeft geen begrip.

Met de kaartjesverkoper maak je geen ruzie, want dan komt de chauffeur ook even. Zowel de kaartverkoper als de chauffeur steunen elkaar en dan hebben die mensen natuurlijk ook nog eens de steun van het publiek in de bus.

Je laat het wel uit je hoofd om iets onaardigs te zeggen, daar is ook nooit noodzaak of aanleiding voor , want het is efficient en goedkoop vervoer , toegankelijk voor iedereen.

Voor een paar knaken reis je het hele eilandje over, van Port Louis naar Mahebourg aan de andere kant van het eiland. Genieten van het uitzicht, de geuren en de kleuren, de mensen, de georganiseerde chaos en van de Derde Wereld.

Zo kan het dus ook.

Naast de chauffeur dus een 2e man op de bus. Bij onraad sta je 2 keer zo sterk.

Heppie-even-voor-mij | 14-11-18 | 22:08 | 5

Mauritius is natuurlijk geen Afrikaans land. Het wordt officieel wel als behorende bij Afrika gerekend, maar het eiland ligt er tweeduizend kilometer vandaan in de Indische Oceaan. Zeventig procent van de bevolking is Indiaas en ruim de helft van de bevolking is Hindoe.

bisbisbis | 15-11-18 | 00:25

Dat gaat hier niet gebeuren, de overheid is veel te bang dat er geen belasting geheven kan worden als t allemaal cash gebeurt.

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 02:45

Keyword: geprivatiseerd en daarmee ook achterlijk duur geworden. Inefficiënt en duur.
Hadden we nog maar 1 centrale vervoerder.

boerk | 15-11-18 | 08:55
▼ 2 antwoorden verborgen

"I will kill you, I will kill you"
Ach, als die chauffeur nou gewoon even excuses maakt, praten we verder nergens meer over.

Sans Comique | 14-11-18 | 22:04 | 1

lol!

Kop Kaaz | 14-11-18 | 22:22

Sorry mensen, u maakt hier echt een foutje. Deze dame is géén asielzoekster. Deze dame spreekt véél te goed Nederlands. Is een in Nederland geboren dame.
Maakt dit het minder erg? Neen, dit maakt het alleen maar erger.

Langshetrandje | 14-11-18 | 22:02 | 2

O fok, het is Engels.

Langshetrandje | 14-11-18 | 22:05

Lol

Rohin | 14-11-18 | 23:04

Schelden, bedreigen en willen zwart willen meerijden.... terwijl ze nota bene ASIEL VRAGEN in Nederland om hier te MOGEN blijven. Ik sta er 100% achter dat indien een asielzoeker zich dermate misdraagt deze niet in ons land thuis hoort.
Enkeltje retour graag. Dat te realiseren blijkt nogal moeilijk te zijn maar kom op, er hebben mensen op de maan gewandeld, we bouwen zelfparkerende auto's en kunnen mannen ombouwen tot vrouw; dus voor zo'n probleem valt vast een passende oplossing te bedenken.

DeathValleyCreek | 14-11-18 | 22:01 | 1

Ze kunnen alleen zwart meerijden want ze zijn nou eenmaal niet blank.

Knufter | 14-11-18 | 22:15

Langzaam terug naar de middeleeuwen, no go areas waar de schout niet durft te komen en iedereen s'avonds binnen.

RenHoek | 14-11-18 | 22:00 | 1

Slow but steady.

lacucaracha | 14-11-18 | 22:11

En dit soort oplossingen zijn gewoon onderdeel van het probleem..
"Iedereen moet zich gewoon gedragen. Er zijn eerder cursussen gegeven hoe het OV werkt. Ik heb de locatiemanager gezegd dat dat weer nodig is. Een paar maanden geleden waren dezelfde klachten er ook al"

MarV | 14-11-18 | 21:58 | 1

Het is toch om te janken dat er een cursus "gebruik openbaar vervoer" nodig is...? Een cursus?

NecroSister | 14-11-18 | 23:12

Met het linkse college in Utrecht weet je in ieder geval dat hier niks aan verandert gaat worden. Hoe kan het dat er geen cijfers zijn?

Sprinkhaan | 14-11-18 | 21:58

Alles is al wel gezegd over dit onderwerp.
Gewoon de verkiezingen afwachten.
.

soledad | 14-11-18 | 21:57

Tja, als je afrika importeert krijg je afrikaanse toestanden. simpel

mental K | 14-11-18 | 21:40

Waarom zijn Nederlanders altijd bang... Je mag er gewoon op los beuken om jezelf te verdedigen

ZwarteRiek | 14-11-18 | 21:34 | 1

Nee, dat werkt alleen andersom. Als blankie komt u dan gewoon in het gevang.

Bakkeleures | 14-11-18 | 21:49

Maar het is een verrijking, hoor!

Dr_Johnson | 14-11-18 | 21:33

Een typische Joop.nl scribent, dat blogje zit vol met dit soort gekken .
BNN/VARA zal hem wel snel uitnodigen in een van hun propaganda/borrelpraat programma's .

Castor12 | 14-11-18 | 21:20

Dit crapuul is erg inventief in het zich gratis verschaffen van alles wat los en vast zit. Hun IQ is minstens even hoog als dat van apothekers. Of zouden ze hulp hebben van de helper whities?

Nivelleermarionet | 14-11-18 | 21:10

Volgens Harbers werken sommige landen niet mee aan terugkeer?
Dan lijkt 't me een strak plan om bij vriend Poetin een stukje land te huren tegen schappelijke prijs... ergens in Siberië, en de asielzoekertjes te vragen naar hun keuze van toekomstige verblijf. Mochten ze voor hier kiezen.. tja, dan hebben we helaas geen andere doorstroomplaats dan ons stekkie in het hoge Noorden.

Welles! Nietes! | 14-11-18 | 21:10 | 1

We hebben vast nog wel een droge zandbank op de wadden over waar een kamp gebouwd kan worden. Daar gaan zitten totdat je aanvraag verwerkt is. Zoniet dan op de boot terug naar de kust van herkomst. Uw lijf is van u, neemt u er zelf maar verantwoording voor.

KlauwnBassie | 15-11-18 | 10:23

Dit is wat het Nederlandse volk heeft gestemd! Dus niet zeuren!!!

Watjijwat | 14-11-18 | 21:04 | 2

Nou, geef het volk dan maar eens een goed stemadvies.

BozePaarseMan | 14-11-18 | 21:54

PVV

Knufter | 14-11-18 | 22:15

Overigens : zaterdag. Een anti en een pro-vak. Een pro-vak heeft geen enkele zin natuurlijk en alleen suffe sukkels gaan daar staan.

Misschien kunnen we toch een signaal geven : massaal naar het Emmaplein ( anti vak 050 ) en collectief wijzen en zwijgen. Lange neuzen etc. Maar verder niks.

Dit soort taal wordt meestal gejorist, we gaan het zien.

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 20:59 | 5

Daar horen zielige types zoals U inderdaad thuis.

Berbaar | 14-11-18 | 21:10

Ik ben helemaal niet pro. Ik ben anti anti.

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 21:14

Ik zou best willen schrijven waar types als Berbaar en DKS thuishoren. Maar dan volgt onherroepelijk een joris, en het is net zo lekker rustig de laatste tijd. Dus ik beperk met tot de woorden werken en vrijheid. Nuff said.

The2Amendment | 15-11-18 | 07:54
▼ 2 antwoorden verborgen

linkse partijen, dol op vrijheid van meningsuiting. net als sovjet rusland of china

win | 14-11-18 | 20:57
-weggejorist en opgerot-
accuvrijezondag | 14-11-18 | 20:56 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Hier in Ter Apel is het niet anders. De overheid laat ook de ondernemers in de kou staan, waar ze jatten als raven.

azijnseikerT | 14-11-18 | 20:53

Tsja. De uitstekend geschikte Julianakazerne in het chique Haagse Benoordehout mocht geen AZC worden... Nee, niet midden tussen de gegoeden, maar lekker ver weg in dorpjes tussen het Plebs.

MacMiep.nl | 14-11-18 | 20:51 | 6

MacMiep
Voel jezelf rijk en maak wat met het u toebedeelde en wees trots!

CalamityJane | 14-11-18 | 21:21

Onzin MacMiep, in elitewijk Oog in Al is ook een AZC.

JTKDM | 14-11-18 | 22:08

Het is geen onzin. Wat Berbaar zegt; te dure grond. Oog en Al is de uitzondering die de regel bevestigd. Dat Berbaar een proleet is die op paupers neerkijkt en ze het liefst tot de bedelstaf procedeert is genoegzaam bekend. Hij gebruikt ook geen pen maar een ongelooflijk smerig toetsenbord.

ristretto | 15-11-18 | 07:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrijwel alles draait om handhaving. Veel aso azc' s staan half leeg. Stuur de wetsivertreders daar naartoe of naar de gevangeniscel. Maar bijna alle vergrijpen door asielzoekers worden geseponeerd en de politie heeft zwijgplicht. Stigmatisering en draagvlak, enfin u snapt het wel. Zonder regering met PVV of Fvd erin gaat er sowieso niets veranderen en blijft het pappen door laf fe polcor politici.

ClintOstwald | 14-11-18 | 20:49 | 2

Nederlands recht is van toepassing op dit tuigh. Hoeveel straf zou een rechter opleggen voor hinderlijk aanwezig zijn, spugen of schelden (al dan niet dreigend)? Het is de moeite van vervolgen niet waard, omdat ook justitie vastloopt. Ja dit maakt cynisch

Rest In Privacy | 14-11-18 | 20:55

Nee. Stuur ze terug. Niks cel, niks water en brood. Grens overzetten. Grens dichthouden.

Knufter | 14-11-18 | 22:16

Ik vind het lullig voor de buschauffeurs maar voor de inwoners van Utrecht heb ik echt geen medelijden mee. Die kiezen zelf voor een links gemeenteraad en hebben zelf besloten zo'n asielzoekerscentrum te plaatsen om te deugen. veel succes ermee.

HipsterBrood | 14-11-18 | 20:49 | 3

Dat dan weer wel.

Knufter | 14-11-18 | 22:17

Dat AZC is er al sinds 1990 hoor.

The2Amendment | 15-11-18 | 07:57

LEERSUM is een dorpje in de buurt van Doorn (ook al een dorpje trouwens).
Is het nou echt zo moeilijk om te lezen dat het helemaal niet over de stad Utrecht gaat?

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 14:23

Hebben immigrantiërs een reden om met gesubsidieerd vervoer ergens heen te gaan? En wie betaalt hun rit?

Pislinq | 14-11-18 | 20:47
-weggejorist-
TonyMontana010 | 14-11-18 | 20:47

Al die Somaliers besnijden hun vrouwen ook. Bah. Echt wat hebben we binnengehaald mensen!!

Ik ben zo blij dat o.a. Geenstijl bestaat. Af en toe lijkt het alsof ik gek ben en dan ga ik even naar Geenstijl en dan zie ik dat andere mensen dit soort taferelen ook niet normaal vinden.

Zal me niet verbazen als D666 volgend jaar met een motie komt om Geenstijl te bannen.

Badr Haary | 14-11-18 | 20:47 | 5

Dan gaan we weer ouderwets met een spuitbus onze reaguursels op muren kalken!

VanBukkem | 14-11-18 | 20:54

die nick van jouw is niet echt vertrouwenwekkend...

de visser | 14-11-18 | 21:43

Ik zou zeggen steun geenstijl

metdedag | 14-11-18 | 22:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Diversiteit is het antwoord! Hoera!

lingo star | 14-11-18 | 20:43

Ik heb te doen met eventuele homo's, christenen, boeddhisten en 'witte mensen' in dat azc.

Slogra | 14-11-18 | 20:41 | 3

Die zitten er niet tussen, die zijn niet zielig genoeg joh.

negerinnenzoenen | 14-11-18 | 20:47

Zijn er niet, flauw hoor.

Pislinq | 14-11-18 | 20:48

En als ze er al tussenzitten worden ze overgeplaatst als ze belaagd worden om wie ze zijn...

MacMiep.nl | 14-11-18 | 20:53
-weggejorist-
Thierry-Rosette | 14-11-18 | 20:40 | 1

Dat COA heh?
- Stevig gesprek voeren
- Boete opleggen
- Overplaatsen of toegang ontzeggen

De regels interesseert ze niet, betalen doen ze niet en probleemverplaatsing lost niks op.
Weet je wat wel werkt? Direct uitzetten. Daar is je signaal. Moet jij eens kijken hoe snel de rest zich gedraagt.

TeeJee | 14-11-18 | 20:39 | 1

" Direct uitzetten"
Armenië en de oorlog daar? Oh wacht... "vluchtelingen".
Dat woord moet ook eens aangepast worden. Als het regent en ik ben buiten en ik vlucht onder een boom om niet nat te worden ben ik ook een "vluchteling".

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:42

Je kunt het natuurlijk ook van de positieve kant bekijken: Er is niks gejat. En de buschauffeur leeft ook nog.

VanBukkem | 14-11-18 | 20:36 | 6

Beter is net zoals de politici/ministers etc. een eigen chauffeur plus gratis Audi op onze kosten te rijden, heb je niks met het tuig te maken waar de belastingbetaler wel last van heeft, slaap maar lekker verder in je Audi.

Uw Verzekeringsadvis | 14-11-18 | 20:50

@MickeyGouda
Eigenlijk hebben we het gewoon hardstikke goed in dit land.
Hier rijden tenminste bussen.

VanBukkem | 14-11-18 | 20:51

@VanBukjen

Hier ligt duidelijk uw talent. Bent u ook in te huren voor peptalks aan glas-halfleeg-types? Daar heb ik er een paar van in mijn omgeving.

MickeyGouda | 14-11-18 | 20:56
▼ 3 antwoorden verborgen

'I fuckin' kill you'
'Ja hoor , loop maar door'
En zo beland je in Nederland.

nemeton | 14-11-18 | 20:35 | 3

Hahaha, moet evenveel lachen als huilen..

KutFilosoof | 14-11-18 | 20:38

Doet me denken aan die buikspreker.

Mr_Natural | 14-11-18 | 20:39

Ik dacht dat je voor doodbedreigingen de bak inging?

Roadblock | 14-11-18 | 20:40

en die Rutte blijft maar stellen dat we dat pact moeten tekenen. Is die man nou echt gestoord?

langzullenweleven | 14-11-18 | 20:31 | 4

Klopt. Is al lang bekend.

Pislinq | 14-11-18 | 20:49

De mensen die lachend Rutte stemmen, zijn nog gestoorder

lingo star | 14-11-18 | 21:29

Een MP die nog bij zijn moeder woont. Daar moet wel iets grondig mis mee zijn. Dat kan niet anders.

The2Amendment | 15-11-18 | 07:59
▼ 1 antwoord verborgen

Burgemeester Frits Naafs: "Iedereen moet zich gewoon gedragen".

Zonder te checken zeg ik: die is van de VVD.

knutsel_ | 14-11-18 | 20:31 | 6

Onze gastvrijheid wordt beloond.

ja-ja-nee-nee | 14-11-18 | 20:36

Ze moeten die burgemeester van Weert landelijk coordinator voor dit soort gevallen maken met een flink budget. Die man pakt tenminste aan.

Roadblock | 14-11-18 | 20:42

Frits Naafs durft wel zijn nek te steken.

metdedag | 14-11-18 | 22:43
▼ 3 antwoorden verborgen

♪♪ Er zijn mensen die uit warme landen emigreren...... ♪♪

kotelet | 14-11-18 | 20:30

iedereen die ooit zei of nog ooit zal zeggen dat ons land verrijkt is, is een landverrader.

langzullenweleven | 14-11-18 | 20:30 | 2

Raad eens wie er nu een rood vlaggetje achter zijn bsn nummer heeft staan in de overheids databases...

KutFilosoof | 14-11-18 | 20:39

Mag ik ook zo'n vlaggetje? Ik spaar ze.
Ik zou wel wat voelen voor het systeem:
Krijg je die roversbende uit noord africa er niet uit? Jammer, dan is het einde functie en je gaat er zelf uit.
Vroeg of laat krijg je dan iemand, die wel mensen weet terug te sturen naar Noord Afrika, zoals in Belgie wel schijnt te lukken.
Maar ja, daar hebben ze ook geen problemen met Zwarte Piet.
Misschien minder zeikers en incompetente bestuurders daar?

Roadblock | 14-11-18 | 20:46

Galama Galama

Rest In Privacy | 14-11-18 | 20:28 | 1

En wat veur'n meens'n.

Slogra | 14-11-18 | 20:54

Een stadsbus zou de oplossing van dit probleem kunnen zijn....

JI-HAAT | 14-11-18 | 20:27

Ze lachen ons gewoon uit. Ze hebben schijt aan ons.
Ik probeer me even voor te stellen hoe het zou gaan als ik in het buitenland een buschauffeur zou uitkafferen. In Turkije ofzo. Of Albanië. Kameroen. Ik denk dat ik spijt ga krijgen als haren op mijn hoofd.
Maar hier? Ze lachen ons gewoon uit. En gelijk hebben ze, want we zijn gewoon een stellletje übercorrecte watjes geworden met zijn allen. De politie voorop.

VanBukkem | 14-11-18 | 20:27 | 2

Dat klopt. Dat tuig komt voor elkaar op. Wij niet

Watjijwat | 14-11-18 | 21:08

Dat tuig heeft niets te verliezen omdat ze niet kunnen winnen.

lacucaracha | 14-11-18 | 22:14

Wat als we als Nederlanders ons zo eens in een willekeurig zandbak-land zouden gedragen?
Zouden toezichthouders daar ook zo lief, begrijpend en de-escaleren zijn?
En wat zou het betekenen voor je kansen langer in zo'n land te mogen blijven?

Rommelende Onderbuik | 14-11-18 | 20:26

Niemand die uit zijn land is gevlucht uit vrees voor zijn leven gedraagt zich zo in een gastland. Ergo, deze mensen zijn geen vluchtelingen en kunnen per direct op een vliegtuig naar huis.

MickeyGouda | 14-11-18 | 20:26 | 3

Op een rubberbootje is voldoende.

Pislinq | 14-11-18 | 20:51

Op een rubberbootje is voldoende.

Pislinq | 14-11-18 | 20:51

Op een rubberbootje is voldoende.

de visser | 14-11-18 | 21:37

In Ter Apel was er een 'actieweek' van de popo omdat sjit volledig uit de hand gelopen is. 6 agenten ipv 2 agenten en dat een hele week lang ( www.dvhn.nl/groningen/Drie-keer-zovee... ).

De 'compensatie regeling' voor winkeldiefstal werkt helemaal niet, want wordt op de dader verhaald. Guess what? Die heeft geen doekoe meer.

Dus huren ze nu ( in fokking Ter Apel ) zelf beveiligers in. Al met al duizenden euro's per jaar ( www.rtvnoord.nl/nieuws/195570/Collect... ).

Over de extra omzet die het AZC levert hoor je ze natuurlijk niet, het blijven wel middenstanders.

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 20:26 | 5

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 20:26 |
"in Ter Apel al geruime tijd worden geconfronteerd met winkeldiefstallen. Die worden volgens de politie vooral gepleegd door veiligelanders: mensen uit veilig verklaarde landen die in het asielcentrum verblijven."

Even ter verduidelijking, dat zeg ik niet hè,. dat komt uit die link.

"Klaassen hoopt dat de actie leidt tot een vermindering van de overlast. De gemeenteraadsleden hopen dat ook. Zij hebben daarbij staatssecretaris Mark Harbers (VVD) van Asielzaken uitgenodigd om met hen te komen praten over de problematiek. Ze willen dat 'Den Haag' structurele maatregelen neemt om de door veiligelanders veroorzaakte overlast te verminderen."

Mijn commentaar op bovenstaande kwoot:
"wishful thinking."

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:31

En volgende week is de politie weer weg. Er is een helder signaal afgegeven, heet het.

Frau Merkel | 14-11-18 | 20:41

Veilige landen zoals Marokko en Algerije krijgen wel honderden miljoenen van de EU. Maar ze nemen hun onderdanen niet terug. Duitsland kampt met hetzelfe probleem als Nederland. De oplossing lijkt mij eenvoudig. Quid pro quo. Geen illegalen terugnemen = geen EU geld.

ClintOstwald | 14-11-18 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komen dus vacatures vrij! Iets voor Aleppo,ers?

Rest In Privacy | 14-11-18 | 20:25
-weggejorist-
Broodje_Pleeborstel | 14-11-18 | 20:24 | 1

Mensen die video's in de bus over dit soort mensen weten op te sturen naar Geenstijl een vergoeding doen toekomen. Wij betalen wel via crowdfunding .

HogeNood | 14-11-18 | 20:23 | 1

Over crowdfunding, us Jenny zit nog niet op de twee ton. Doet GS nog een interview & topic, dan doneer ik weer. En dan hoop ik niet de enige te zijn.

koolteer | 14-11-18 | 20:46

Als het elke rit gebeurt, kan er toch wat popo mee, met 100% scoringskans?
.
Oh nee, want de sanctie van uitzetting van misdragende, kansloze asielzoeker kennen we nog niet...

hotmint | 14-11-18 | 20:23

Idd standaard reactie 'heel vervelend'. Het suggereerd begrip en geeft ook een bepaalde onmacht aan en schept ook het idee dat er aan gewerkt wordt. Een probleempje dus.

Mark van Leeuwen | 14-11-18 | 20:23 | 2

Heel vervelend mailen vanuit uit je huis in het gooi is heel gemakkelijk.

ikdenkwat | 14-11-18 | 20:33

Klopt. Maar er wordt niet echt aan gewerkt, onmachtig, dus dan veinzen we begrip. Hopen dat het probleem vanzelf weg gaat...

de visser | 14-11-18 | 21:34

Ik heb het vaker geschreven maar doe het nog maar eens:
Het uitzetten van uitgeprocedeerde probleemveroorzakers wordt bemoeilijkt doordat sommige landen die mensen niet terugnemen.
Per stante pede alle hulp en gratis geld wat aan die landen wordt gegeven stopzetten totdat zij van beleid veranderen. Wedden dat zij dan wel hun burgers terugnemen?

Olleke | 14-11-18 | 20:22 | 7

Men neme een vliegtuig naar het weigerland of een willekeurige zandbak met de weigerneger. Landen, deur open, schop onder zijn hol, deurtje dicht en weg. Je moet de problemen daar laten waar ze horen. Mocht het toch het verkeerde land zijn, dan wordt het in de regel vrij snel opgelost. Ze krijgen de kans vooraf zelf te vertrekken. Bij weigering zoeken wij wel een land uit. Moet je eens opletten hoe snel het dan kan!

Frau Merkel | 14-11-18 | 20:45

Die uitgeprocedeerde probleemveroorzakers kosten qua inzet van publieke middelen een aardige duit.
Dat kosten ze ook als je ze achter een dichte deur zet, in een gebouw met een hek er omheen. Verschil is dat ze dan geen problemen in de maatschappij kunnen veroorzaken.

Helaas stoppen we ze daar pas nadat ze aanzienlijk leed hebben veroorzaakt.

TeeJee | 14-11-18 | 20:49

@Frau Merkel: Het beste is om te kijken welk land op het moment van uitlevering echt het grootste shithole op aarde is. Dan standaard daar naar toe als je geen papieren hebt of wil tonen. Moet jij eens kijken hoe snel de juiste papieren ineens toch op tafel komen. Alles beter dan Jemen/Syrie/Afghanistan :-)

The2Amendment | 15-11-18 | 08:02
▼ 4 antwoorden verborgen

We hebben teveel struisvogels in Nederland en mensen die dit gedrag goedpraten,. want trauma's enzo en het zijn zulke zielige mensen.

Brabeaulander | 14-11-18 | 20:22 | 2

Zeker waar. (Op de plek van struisvogels kan ook lafaards staan trouwens)

Vackman | 14-11-18 | 20:28

mmm, lekker, gebakken struisvogel met cranberrysaus. Jum !

The2Amendment | 15-11-18 | 08:03

"Maar soms escaleert het en moet de politie eraan te pas komen. Hoe vaak dat gebeurt kan de politie uit de systemen niet opmaken, maar ze "slaan er wel op aan". Vervoerder Syntus heeft ook geen cijfers, maar erkent het probleem. Ook het COA kent de problemen. Zij raden chauffeurs aan om aangifte te doen, als ze bedreigd zijn."
Goh, waarom verbaast mij dat nou niet dat de politie dat niet uit de systemen kan opmaken, evenals het vervoersbedrijf.
Het invulveld "Overlast door asielzoekers" op de computer was per halte zeker maar 2 posities groot.
Toch maar eens wijzigen naar 4 posities numeriek.

Roadblock | 14-11-18 | 20:21 | 3

Best wel maf dat de cijfers ontbreken eigenlijk als je nagaat dat zo'n beetje elke andere handeling feillos gereistreerd wordt

Mark van Leeuwen | 14-11-18 | 20:28

Ah, u heeft ook door dat u belazerd wordt?

Roadblock | 14-11-18 | 20:33

Roadblock | 14-11-18 | 20:33

Ik houd het er maar op dat men mij probeert te foppen

Mark van Leeuwen | 15-11-18 | 08:45

Wat ik niet snap is dat we dit met zijn allen toestaan.

Paintertje | 14-11-18 | 20:20 | 4

Wat nou? Incidenten, en toon maar eens met cyfers aan dat..., Ik herken mij hier niet in..., We leven toch in het mooiste land van de wereld? , De misdaadstatistieken zakken nog steeds.., Er gaan toch steeds meer gevangenissen dicht? en.....
Laat maar.

Roadblock | 14-11-18 | 20:24

@ Roadblock | 14-11-18 | 20:24

Je moet je pas echt zorgen gaan maken als men op links niet meer om zaken heen kan draaien en/of de Joop het gaat hebben over de mestkever op Terschelling bijvoorbeeld

Mark van Leeuwen | 14-11-18 | 20:31

Het is minimaal 240 uur schoffelen. U komt immers aan de speeltjes van de Gutmenschen. Verder mag u doen en laten wat u wilt. De roverheid wil het monopolie op belasting en de deugnegers houden. Rutte moet zijn baantje nog veilig stellen en daarom mag Nederland niet negatief in het nieuws komen. Alles voor de import van de kansloze haatbaarden. Alles wat de indruk zou kunnen wekken dat Nederland ook klaar is met de dobberaars en stelende parasieten wordt subiet de kop ingedrukt. Dat zal zeker meespelen bij de veroordeling van Jenny en de Blokkeerfriezen.

Frau Merkel | 14-11-18 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-11-18 | 20:17 | 1

Einde deze week is hij geen buschauffeur meer, dat kan ik je op een briefje meegeven.

Johan_Voorhaar | 14-11-18 | 20:17 | 2

Ik vrees dat uw voorspelling nog wel eens waar kan zijn.....

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:21

Inderdaad, als zo'n man het zat is en wat grauwt, wordt hij genadeloos door het deugdvolk aangepakt, en er zijn genoeg deugd NSB-ers die zijn werkgever wel eens even onder druk zullen zetten.
De daden van dat triefel dat hier op onze kosten zich misdraagt worden steevast goedgepraat.
De grootste vijand zijn niet die tuig-AZC-ers maar ons eigen deugvolk.

Roadblock | 14-11-18 | 20:37

Wat ik niet snap is dat ze van het COA een OV-kaart mét saldo hebben gekrégen in dit verhaal? Maar die hebben ze dan verkocht voor geld voor ándere zaken? En dan nog brutaal lopen schelden ook? Tot hier en niet verder! Kunnen die niet worden teruggejorist?

Jan, Leiden | 14-11-18 | 20:16 | 2

Ja maar die bus rijdt toch. En er is nog plek. Wat is nou het probleem?

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 20:54

Eierbal-is-fijn | 14-11-18 | 20:54

Haha, leuk getrold.

Jan, Leiden | 14-11-18 | 21:06

Als asieleisers dat hier in NZ zouden doen, word de boel in de fik gestoken.

Fapfap | 14-11-18 | 20:16

"dus dit probleem is binnenkort opgelost."

Nee hoor. Verdeeldheid onder Nederlanders is zo groot dat ze niet meer in staat zijn om ook maar iets op te lossen. Alles verzand is een eindeloze discussie geheel naar poldermodel. Poldermodel is niets anders dan "ja maar..." uit je bek laten vallen...

Zwezerik | 14-11-18 | 20:16 | 1

Zwezerik | 14-11-18 | 20:16 |
Poldermodel is niets anders dan "ja maar..." uit je bek laten vallen...
vallen = slaan?

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:22

COA is de grootste criminele organisatie van het land.

Ghibli | 14-11-18 | 20:15

Heb je voor die mensen geen afgehuurde professionals die wat vaker dan gemiddeld naar de sportschool gaan en een gummiknuppel torsen?
Gaaf land, hè Rutte?

Slogra | 14-11-18 | 20:15 | 1

Ge-wel-dig!

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:20

Zo schelden nooitnietNederlanders tegenwoordig, voor de rest zijn het het watjes.

Patje2011 | 14-11-18 | 20:15

Hmm, dat had ik niet verwacht.....

Eucalyppta | 14-11-18 | 20:14

Uit veilige landen zeker ook nog?

Rommelende Onderbuik | 14-11-18 | 20:13

Waarom vrezen voor een nieuw multicultureel drama van arbeidsmigranten uit oost-Europa wanneer we er al mee zitten opgescheept?

First Contact | 14-11-18 | 20:13 | 1

Oost Europa is bijna Rusland... En Rusland (schijnt) is slecht. (waarom, Joost mag het weten?)

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:19

Echt schandalig, maar die hufters denken waarschijnlijk dat ze die bus voor henzelf hebben. De overheid schenkt die hufters namelijk nog gratis OV kaarten ook. Hele bizarre tijd leven we in.

Vackman | 14-11-18 | 20:13 | 3

Waarom is de bus niet gratis? Miele, huisvesting, telefoon alles!
Vergelijk dat met bijvoorbeeld ( vul maar plaats "dobbernegers" in)
Alles is hier gratis en beter.
En racist is gewoon synoniem aan "ik krijg mijn zin niet". In die context wordt het veel helderder.

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:18

@Is dit nog nieuws? Helderder mischien, maar in míjn ogen toch echt nog heel bizar hoor.

Vackman | 14-11-18 | 20:24

Wel jammer dat de kopjes van deze kansenparels weggepoetst zijn. Bovendien: gewoon niet meer stoppen in die straat, probleem opgelost lijkt me zo.

Reykjavik | 14-11-18 | 20:12 | 1

Is aanpassen en goedwillende de dupe laten worden.
Nee, er moet g.e.h.a.n.d.h.a.a.f.d. worden. Pakken en straffen en zo.
Maar dat is tegenwoordig een heel moeilijk woord.

Roadblock | 14-11-18 | 20:27

Leersum is een dorp in de Nederlandse provincie Utrecht, gemeente Utrechtse Heuvelrug, op de gelijknamige Heuvelrug in het zuidoosten van de provincie. De Utrechtse Heuvelrug is sinds 2003 een nationaal park. De kern (bebouwde kom) van Leersum heeft 7.718 inwoners (1 januari 2016). (wiki)

Ah, kijk, multiculti gaat richting de dorpen.
Willen jullie minder of meer?

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:12 | 1

Mooi man, misschien gaan de ogen dan een keer open.

lacucaracha | 14-11-18 | 22:17

gevalletje bestuurlijk onvermogen van de gemeente .
Politie in burger mee laten rijden , lijkt me niet zo moeilijk.

pontius | 14-11-18 | 20:10 | 2

Dat is inderdaad veel te makkelijk. Daar moeten eerst interdepartementale commissies voor worden opgericht die dan jaren later in al hun wijsheid een advies uitbrengen, welke vervolgens in een la verdwijnt. Een computerla, dus ze kunnen het "niet meer vinden" of niet meer openen. ( en dan zijn er nog fotorolletjes of niet)

Rinse & repeat

de visser | 14-11-18 | 20:31

Ik snap heel vaak niet dat chauffeurs die kamslozen binnenlaat. Overvallers met hoodies over hun kop zie je van mijlenver aankomen en toch deuren opendoen.

halfvolle glas | 14-11-18 | 20:10 | 2

Overal zo. Zodra er zo’n debiel met een hoodie binnenkomt gaan de voelsprieten uit. Het is altijd gelazer.

Nacho_Vidal | 14-11-18 | 20:14

Als ze alles wat er verdacht uitziet weigeren blijft er niemand over. Ik kom niet meer in dat proletentransport. Ik heb het jaren gedaan en ben er helemaal klaar mee. Helaas hangen er overal camera's en kan je er niet zelf een op zijn muil slaan.

Frau Merkel | 14-11-18 | 20:55

Veel thee drinken, dan gaat het vanzelf over. Toch Job?

pibasso | 14-11-18 | 20:09

Ik denk dat de toekomst er steeds donkerder uit gaat zien met het europees assiel beleid.

Het leven is zwaar | 14-11-18 | 20:09 | 2

Daar kan geen spaarlamp met wit licht tegen op!

Rest In Privacy | 14-11-18 | 20:19

Semper-paratus | 14-11-18 | 20:19
made in Marokko?
Oh.. wacht....

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:26

Tenenkrommend; dat artikel over cijfers. Durven ze nog te stellen dat als je kijkt naar inkomensplek dat dan de asielzoekers minder crimineel zijn. Hoe blind wil je zijn. Pak 100 autochtone jongeren en sure die 2 daarvan die ook in de zeer lage inkomenregionen zitten, zullen ook crimineel zijn ja. Dan kun je zeggen 'zie je wel, die zijn ook crimineel', maar feit is dat er dan dus 98 zijn die zichzelf naar een betere inkomenspositie hebben gewerkt. Van de 100 asielzoekers zitten er 98 op die plek en zijn er 80 crimineel. Dan zeg je 'zie je wel, autochtonen in die imkomensklasse zijn 100% crimineel, en asielzoekers slechts 80%, autochtonen zijn dus crimineler'. Dat is wat ze doen. Wat ze er niet bij zeggen is dat er maar 2 autochtone criminelen zijn op 100 man, en 80 op 100 asielzoekers. Lies, damn lies and statistics.

zik | 14-11-18 | 20:09 | 1

Cijfers zijn racistisch...

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:25

Ik kom best vaak in andere landen. En wanneer ik daar te gast ben dan gedraag ik mij altijd uitzonderlijk vriendelijk en correct.

Ik ben een soort van nederig en beleefd richting de bewoners. Zeker taxichauffeurs of busschauffeurs (als ik dat zou doen, huur altijd een auto).

Nog nooit is er in mij opgekomen om de mensen uit de landen waar ik heen ga als een stuk afval te behandelen. Laat staan met de dood te bedreigen.

Voor die busschauffeurs zou het heel simpel moeten zijn. Gewoon vol gas langs die Hoogstraat rijden en tijdens dat planken een opgeheven middelvinger richting die nietsnutten.

Nacho_Vidal | 14-11-18 | 20:09 | 6

Voor islamveroveraars met een wat lager IQ ligt dergelijk gedrag nogal moeilijk.

Slogra | 14-11-18 | 20:23

Nacho_Vidal | 14-11-18 | 20:09 |
Laatst nog met de bus geweest:
"Bedankt!" naar de chauffeur geroepen. Zonder die man had ik daar nu nog gestaan. +- x aantal kilometer.

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:24

Wel voorzichtig doen he. Als je maar met 1 hand stuurt omdat je van de andere hand je middelvinger toont loop je het risico dat je de controle over de bus verliest en zo maar een hele halte vol met "gasten" verplettert. Dat is een behoorlijk gevaarlijke verkeerssituatie en dat moet je niet willen, toch?

The2Amendment | 15-11-18 | 08:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe zit het trouwens met de buschauffeurs uit Aleppo? Je zou toch denken dat die zo aan het werk kunnen....?

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:09

gewoon doorrijden bij de halte volgende keer, lol.

Necramonium | 14-11-18 | 20:08

Die mevrouw hoort inderdaad in een asiel.

Mr_Natural | 14-11-18 | 20:08 | 1

Discriminatie: rijdt halte voorbij want...
ontslag...

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:09

Kom chauffeurs, een beetje inschikkelijk zijn, die getraumatiseerde vluchtelingen hebben het al zo moeilijk gehad. Laat ze gewoon uiting geven aan al die frustraties die ze in hun vroegere harde leven hebben opgebouwd. Zo worden het eerzame burgers die we graag willen houden.

Willibald von Klúúúk | 14-11-18 | 20:07

Multiculti is een gift zeggen ze. En als je dat niet gelooft moet je dood.

Poppo van Ulvinga | 14-11-18 | 20:07 | 2

*Varkensvlees eten doet, nu het nog kan...*

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:08

"Multiculti is een gif". Zo, even gecorrigeerd voor je. Geen dank.

marcoplarco | 15-11-18 | 09:19

Het COA kennende sturen ze deze gasten gewoon naar een ander opvang centrum totdat daar ook hetzelfde gebeurt..

Rene046 | 14-11-18 | 20:07 | 1

Of nog in België. Duitsland. Dan zijn ze alweer hun papieren kwijt.

de visser | 14-11-18 | 20:18

Samen lossen we dit op, Mag ik beginnen?

de zweep erover

Meesteres Belgie | 14-11-18 | 20:06 | 7

Of verstik ze met een strapon dildo meesteres België! Dat zal ze leren. LOL!

keestelpro | 14-11-18 | 20:30

keestelpro | 14-11-18 | 20:30

Met alle respect, ik proef enige agressie

Meesteres Belgie | 14-11-18 | 21:03

@Meesteres Belgie | 14-11-18 | 21:03
Meestal proeft u andere zaken?

TeeJee | 14-11-18 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je hierheen kunt lopen, heb je de plaatselijke bus ook niet nodig.

rodeolifant | 14-11-18 | 20:05 | 1

Touché!

vic_typh | 14-11-18 | 21:19

Hey buschauffeur.. we gaan je busje slopen....
Hey buschauffeur.. we gaan je busje slopen....

Ambulance personeel met kogelwerende vesten..
T wordt steeds meer een oorlogsgebied hierzo...

Willen jullie meer of....?
*ach laat maar u kent de rest*

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:05

Nou als het dan zo erg is, weiger dan gewoon om langs die pleuriszooi te rijden.

echt_links | 14-11-18 | 20:04 | 2

Fred Teeven?

Is dit nog nieuws? | 14-11-18 | 20:07

Ja, hoe weet u dat?

echt_links | 14-11-18 | 20:10

Ah daar hebben we Achmed! #IKillYou

keestelpro | 14-11-18 | 20:02 | 1

Samen lossen we het wel op!
Samen lossen we het wel op?
Beter voorkomen dan genezen.
Sommige problemen zijn op een bepaald moment niet meer op te lossen.
Massa immigratie is zelfvernietiging van een volk, land en maatschappij.

kempenaer | 15-11-18 | 00:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken