Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NTR: 'Toch zwarte Zwarte Pieten bij intocht'

Vergissinkje van de Communicatiepiet.

elk jaar het fucking zelfde liedje

De hooivorken kunnen weer in het vet en de schmink kan uit de kast. Volgens de NTR zijn er namelijk toch zwarte Zwarte Pieten bij de intocht van Sinterklaas in Zaanstad. "Ik begrijp de verwarring wel”, zegt de NTR-woordvoerder. „We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”" De woordvoerder had kennelijk na een dag lang zwartepietengekte en afhakende lokalo's niet bedacht om snel een einde te maken aan de verwarring. Er zijn alsnog minder zwarte Zwarte Pieten, dus u kunt gewoon boos blijven op hullie van Binnenderingië die alles kapot maken voor demense in het land. Sylvana's Pietenmeldpunt krijgt het nog druk. Misschien kan ze wat extra arbeidsmigranten aannemen.

Reaguursels

Inloggen

Een paar zwarte pieten maken nog geen sinterklaas..

suscrofa | 05-10-18 | 23:06

Misschien dat zwarte piet zelf een keer zijn mening kan geven in een gesprek bij Pauw. Zou sinterklaas dan ook uitnodigen. En Witte Dik. Wie? Deze www.youtube.com/watch?v=89UfQUVqy_k

Datkanjenietmenen | 05-10-18 | 18:14

Zo moeilijk is het toch niet?
We hebben meerdere zenders. Geschikt voor een referendum!
Op de ene: Sinterklaasintocht zonder zwarte Zwarte Piet.
Tegelijkertijd op een andere: Sinterklaasintocht met zwarte Zwarte Piet.
Meeste kijkers voor ...?

ArieR68 | 05-10-18 | 17:59 | 1

principieel tegen

racistisch, gekwetst, discriminerend
... laat ze nu eerst maar eens met harde feiten komen
EN
De harde feiten van de slavernij DOOR de Afrikanen onder ogen te nemen

Wij blankes hebben de slavernij 155 jaar geleden verboten! .. nu de Afrikaan nog!

Joost2B | 05-10-18 | 18:10

Whaaa!
Nu.nl capituleert!

Mijn plempsel hieronder
Joost2B | 05-10-18 | 17:00 |

staat in het 'eenmalige' Zwarte Piet Blog!

Hulde!!

Joost2B | 05-10-18 | 17:57

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is."

Die verandering is er helemaal niet, dat is een verandering die voornamelijk de NPO bij ons door de strot probeert te drukken vanwege 0.0001% van de bevolking die er op geilt om zichzelf gekwetst te voelen en daar zelfs subsidie voor krijgen. Zelfs de meeste gekleurde mensen willen gewoon zwarte piet, die weten ook dat het op geen enkele wijze racistisch is.

Hasj_en_Wietje | 05-10-18 | 17:14

Maar goed dat er geen mijnwerkers meer zijn. Was SS daar waarschijnlijk ook over gaan zeiken. Blanke loonslaven die bovengronds durven komen met een zwarte bek! Tjongejonge, wat een vervelio zeg, dat wijf. Ga koken mens!

LoesjeP | 05-10-18 | 15:03

Op de "Joop" schrijft Sylvana Simons: "En ook als je niet wil erkennen dat Zwarte Piet een racistische karikatuur is, is er niet aan te ontkomen dat Zwarte Piet door grote groepen Nederlanders zo wordt ervaren." Grote groepen Nederlanders? Wie zijn dat dan wel? Dat handjevol negroide actievoerders? Laat met toch niet lachen.

GrenswaardigeLezer | 05-10-18 | 14:38 | 2

Grote groepen nederlanders voelen zich ook gekwetst door de groeinde aantallen hoofddoeken voor mij als vrouw toch een symbool van onderdrukking.
Mogen wij ook eisen dat dit verdwijnt?

Rest In Privacy | 05-10-18 | 16:05

U heeft een zeer gekleurde kijk op deze zaken
Laat ik voorop stellen dat het zeer kwalijk is dat er slavernij is, en is geweest
Is uw wereldbeeld geschokt

Dat de Afrikaan ook een donker slavernijverleden heeft, dat er geen 'Afrikaanse documentatie' van te vinden is komt omdat er destijds geen werd bijgehouden, maar er zijn wel 'documenten' met daarin door wie 'de slaven' naar de markt werden gebracht...

Gezien het huidige beeld van slavernij kunt u niet ontkennen dat 'de Afrikaan een slavendrijver' is
www.globalslaveryindex.org/2018/data/...

U noemt het verzachten, ik noem het realiteit: De blanke heeft de slavernij afgeschaft .. vanuit de gemeenschap zelf..

Misschien kunt u hier eens beginnen?
www.aei.org/publication/thomas-sowell-...

"Slave-raiding continued in Africa, primarily by Africans enslaving other Africans selling them to whites"

Joost2B | 05-10-18 | 17:00

De extreem linkse website bij uitstek, de joop, geeft die zwarte S.S'er natuurlijk weer de mogelijkheid om haar haat tegen Nederland neer te kalken.
Walgelijk wijf en walgelijke joop!!!
joop.bnnvara.nl/opinies/ntr-neem-je-v...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-10-18 | 13:25 | 2

Joop krijst dat de NTR als "Leider" (Führer) moet fungeren.
want het domme volk weet immers niet wat het wil zonder een Linkse Leider

telelezer | 05-10-18 | 13:47

Heb het stuk gelezen en zal inhoudelijk maar niet reageren want wij zijn het niet met elkaar eens. Er staan ook nog geen reacties onder..... zou dat komen omdat meer lezers daar het niet eens zijn met haar schrijven?

Julianalaan | 05-10-18 | 14:07

Zet die pieten een masker op semi piet half zwart half blank.
Een moment opname als de bus met bijstand snoepers de orde komt verstoren tegen zwarte pieten die niet zwart zijn wordt de toon toch anders gelegd.

soledad | 05-10-18 | 13:24

Tijd om wettelijk vast te leggen dat Zwarte Piet gewoon egaal zwart moet zijn.

Musashi | 05-10-18 | 13:21 | 1

Onze Zwarte Piet als officieel nationaal erfgoed registreren werd reeds getorpedeerd door de anti-Pieten (want raassiest)

telelezer | 05-10-18 | 13:56

Inmiddels niet meer weg te denken uit ons kleine kikkerlandje, net zo oer-hollands als schaatsen, kaatsen, ringsteken, stroopwafels, drop, haring, klompen, molens en tulpen: de zwarte-pieten-discussie. En i.t.t. dat andere instituut, de Elfstedentocht, gaat deze wél ieder jaar door: als de zomervakantie is afgelopen, de scholen weer beginnen, de eerste pepernoten bij de grootgrutter liggen: Heel Holland huilie huilie en met gestrekt been vol op het Pietenorgel!

Zenzeo | 05-10-18 | 13:02 | 1

Zwarte Piet, en verder uw lijst hierboven, zijn inderdaad ankers van onze Nederlandse cultuur, en juist DAAROM moet het kapot, want cultuuur is de lijm van nationale eenheid. Die berust immers op gemeenschappelijke normen waarden gewoontes tradities, enz.
Nationale eenheid moet kapot en moet plaats maken voor EU bureaucratie.
En Juncker zag dat het goed was.

telelezer | 05-10-18 | 13:53

Maar als ze de ontwikkeling in de maatschappij volgen bij de NTR, dan moet je toch meer zwarte pieten hebben. Of zie ik dat verkeerd?

Rest In Privacy | 05-10-18 | 12:30 | 1

*koffie op toetsenbord*

lacucaracha | 05-10-18 | 12:54

Niks verwarring, doelbewust om te kijken hoe het land.
Niet al te best, dus we doen een stapje terug. Dat is dus niet genoeg.
Boycot NTR intocht in Zaandam en vier in je eigen woonplaats deze Nederlandse traditie met volle overtuiging, dus gewoon met Zwarte Piet want uitsluiten en discrimineren doen we niet ;)
In Zaandam de alternatieve inclusieve (dus gewoon met Zwarte Piet) intocht die een week later gepland staat steunen.

bwanabanjo | 05-10-18 | 12:17

Bruine Pieten zijn juist racistisch, want die lijken veel meer op een neger. Echt roetzwarte negers zie je niet, alhoewel sommigen wel in de buurt komen.

Spartacus van Geenstijl is bijvoorbeeld ook bijna zwart. Wat vindt die eigenlijk van Zwarte Piet?

Makleyn | 05-10-18 | 11:59

Elk jaar een beetje minder zwart,zou de regering zich ook aan moeten houden.

Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:49 | 2

l.o.l.

telelezer | 05-10-18 | 13:58

Ik kwoot GS bij deze:
Gelieve dit bericht niet te verspreiden/retweeten, want voor u het weet staat u als 'rechtsextreem' op de wifi bij de AIVD

telelezer | 05-10-18 | 14:04

Volgend jaar moeten er natuurlijk ook wat Syrische Pieten bij , het is hier bij mij in een Haagse wijk al enkel syriers wij autochtonen worden achter op de lijst gezet als er iets leeg komt dan komen er syriers in , ze gooien eten naar beneden naar vogels etc. de woningbouwvereniging heeft pamfletten opgehangen dat ze daarmee moeten stoppen want we hebben al ongedierte daarvan , saillant detail is dat ze dat niet in het arabisch hebben gedaan dus de mensen die het doen kunnen het niet lezen wat een linkse pannenkoekenmaatschappij, ik woon hier zo langzamerhand in Aleppo alleen dan zonder bombardementen wat zijn we aan het doen met zijn allen????

Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:41 | 1

Syrische opblaaspieten. Je wilt niet weten wat er in die pakjes zit.

borus | 05-10-18 | 11:47
-weggejorist-
Gggristen | 05-10-18 | 11:36

Het gezeik barst weer los. Waar vroeger niemand zich druk maakte om Sjors en Sjimmie.
Hoe staat het met de restauratie van de gouden koets?

Madamjanet | 05-10-18 | 11:34

We hebben vauit school hier tegen onze gemeente gezegd dat we alleen zwarte pieten willen en geen roetveegpieten want als de kinderen dan een van de juffen herkennen geloven ze niet meer in Sinterklaas. Bij ons moeten het zwarte pieten zijn bij de intocht anders gaan we wel ergens anders.

Brabant hier | 05-10-18 | 11:31

" we proberen de maatschappelijke ontwikkeling te volgen, elk jaar een beetje minder zwart'. ehmm.... In de huidige maatschappij zie je juist steeds meer zwart. Ze begrijpen het niet goed: we willen minder (veelal zwarte) gelukzoekers inde maatschappij, maar wel zwarte Piet. De situatie is al jaren dezelfde: het overgrote deel van de bevolking wil zwarte Piet, een klein deel maakt het niet uit en nog een kleiner deel wil geen zwarte Piet. Meeste stemmen gelden: Zwarte Piet blijft. Punt. Basta, klaar.

borus | 05-10-18 | 11:30 | 1

Wat ze bedoelen is de inverse relatie, dus hoe zwarter de maatschappij, hoe meer ze in de melk te brokken hebben, dus hoe minder traditioneel-Hollands.

EnNouJijWeer | 05-10-18 | 12:41

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”

Ik ben natuurlijk ook maar een eenvoudige boerenlul, maar volgens mij wordt de maatschappij ieder jaar een beetje meer zwart met al die immigratie en zo. Dan zouden de Pieten ook ieder jaar een beetje zwarter moeten worden. Toch?

Here's Freddy | 05-10-18 | 11:30 | 1

Ja, meer afspiegeling van multiculturele maatschappij die de regering er instampt.

zo_2012 | 05-10-18 | 12:06

Ze kunnen wel heerlijk rotti maken die zwarte pieten !!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:09

Voor iedereen die zijn kroost een normaal Nl sinterklaasfeest gunt ; op naar Friesland !

Kim-Jung-Un | 05-10-18 | 11:02 | 1

jazeker. hier geen gezeur. Klagers worden bij Joure tegen gehouden. Blijf in de Randstad met je gezeik.

borus | 05-10-18 | 11:32
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:01 | 1

Mochten jullie een Krampus of een Piet met een bivakmuts zien, dan ben ik dat (of iemand die dit bericht gelezen heeft).

Een Piet met een zwarte bivakmuts, dat is toch een geniale oplossing voor de blackface verwijten? Scheelt ook een hoop vlekken en schoonmaken zoals bij schmink wel het geval is.

Diotima | 05-10-18 | 10:57

Ik zou voor lekkere blanke vrouwenpieten gaan met enorme tieten, dan ga ik ook weer in Sinterklaas geloven!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 10:55 | 2

Roetveegtieten?

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 11:17

eerder zaadveeg tieten

borus | 05-10-18 | 11:33

Elk jaar een beetje minder zwart.
Dat is dus, hoe je het wendt of keert, elk jaar méér wit. Daar valt niet aan te ontkomen. Of je zou je in alle bochten moeten wringen om alle pigmenten tot volle glorie te laten komen, met uitsluiting van de pigmentatie van de zwarte. Wat nog veel bedenkelijker zou zijn. Hoe inclusief is dan het Sinterklaasfeest?
Elk jaar een beetje minder zwart, dat is kennelijk wat de NTR voorstaat. Dekolonisering is, als het aan de Staatsomroep ligt, het doen verdwijnen van zwart. Dan is het goed, als de knechten van de Sint niet zwart zijn maar wit, als alle Pieten witte Pieten zijn, zo wit als de goedheilig man op zijn witte schimmel zelf. Een wit feest, een exclusief wit feest, waarbinnen elke verwijzing naar de zwarte man zorgvuldig "ausradiert" is, weggegumd, uitgesneden.
Elk jaar een beetje minder zwart, dat is de gekozen weg naar een inclusieve samenleving. Als het zwart verwijderd is, dan is het Sinterklaasfeest pas echt een feest voor iedereen

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 10:50 | 3

Sylvana is dus eigenlijk TEGEN zwart ? Zou veel verklaren , als blijkt dat ze veel zelfhaat heeft, zoals zij zichzelf altijd belachelijk maakt . Ze kan geen zwart meer zien ! Daarom kan ze ook nooit in de spiegel kijken !

Kim-Jung-Un | 05-10-18 | 11:01

Kim-Jung-Un | 05-10-18 | 11:01 |
Sylvana loopt vast in haar eigen kortzichtigheden. Als je het Sinterklaasfeest probeert te verengen tot een wit koloniaal manifest en eist dat dat feest gezuiverd wordt, dan zul je snel merken dat je in je uit starheid geboren zuiveringsdrang in je eigen zwarte voet aan het schieten bent. Je hoort al te vaak als argument dat tradities nou eenmaal veranderen, maar dat betekent geenszins dat tradities ook móeten veranderen, en al zeker niet dat splintergroeperingen als vanzelf een moreel recht hebben om die verandering te eisen. Wat je dan weer niet hoort zeggen is dat vele tradities qua inhoud, betekenis en gevoelswaarde aan sterke veranderingen onderhevig zijn zonder dat de vorm belangrijke aanpassingen laat zien, en dat die vorm dus een andere symbolische waarde krijgt. Sterker nog, de symboliek van tradities kan dermate ingrijpend gewijzigd zijn dat niemand meer weet wat nou eigenlijk de oorsprong was, en hoe het zo gekomen is dat de rol die de traditie speelt zo sterk veranderde.

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 11:29

Het laatste dat je de wereld uit helpt met Sylvana, is racisme.

bisbisbis | 05-10-18 | 11:52

Als Zwarte Piet tot het verleden behoort, en er alleen nog maar roetveegpietjes bestaan - duidelijk herkenbare witten met een veeg bruin over hun snoet - dan wordt sinterklaas weer een feest voor iedereen, beweren de SJWers en andere linkse deugmensen de hele tijd.

Maar ik vraag me dat af: betekent eea niet dat er uitsluitend witte mensen in de sinterklaassstoet kunnen meelopen, want als er een "piet van kleur" als piet zou meelopen, zou dat dan niet automatisch weer beelden van slavernij, kolonialisme, en white privilege oproepen? En wordt het daarmee dan niet nog veel meer een feest voor witten, autochtone Nederlanders? Wat het natuurlijk altijd al was.

Dr_Johnson | 05-10-18 | 10:40 | 2

Het is sowieso compleet belachelijk dat een blanke zijn gezicht niet zwart mag schminken, vooral omdat een wit geschminkt gezicht van een donker persoon totaal geen probleem is. Wat is er nou rascistisch aan als een blanke zich als neger voordoet ? Dat 'blackface' gelul is vooral een taboe geworden in de VS en dankbaar aangegrepen door de zeikstralen alhier. Hopelijk houden Nederlanders hun rug recht en vieren Sinterklaas met een Zwarte Piet.

Jackson | 05-10-18 | 14:29

Goed gezien Michael, blij dat je weer terug bent met je bleke neus.

SlimmeBelg | 05-10-18 | 14:36

Minder minder minder zwart.

McSnor | 05-10-18 | 10:32

We moeten OPPASSEN met het gedoe over zwarte piet... het buitenland snapt hier niets van en raakt achterdochtig.
Je zult zien dat Unilever dadelijk niet naar Nederland komt.

sociaal_econoom | 05-10-18 | 09:58

De NTR laat Zwarte Piet elk jaar een beetje meer op een NEGER lijken. Daar ben ik boos over. Vroeger was hij zwart, met rode lippen, krullen en oorbellen. Totaal afwijkend van zwarte mensen op straat. Maar onder druk van de linkse kerk wordt Zwarte Piet langzaam een gewone zwarte man. Dat is toch juist pijnlijk?

djtdlg | 05-10-18 | 09:52 | 4

ik zie SS gewoon als een irritant kutwijf

borus | 05-10-18 | 11:35

Laat dat mens toch met rust, hoe vaker die naam genoemd wordt, hoe meer gesterkt de gedachte dat wat dit persoon, en wat zij allemaal uitkraamt, ergens toe doet. Sylvania was dat niet een merk gloeilamp? Die zijn toch ook zo goed als afgeschaft?

EnNouJijWeer | 05-10-18 | 12:44

EnNouJijWeer | 05-10-18 | 12:44 |
Of wij hier dat mens met rust laten of ziet zal er weinig toe doen. De media, onder aanvoering van de Staatsomroep zullen haar niet met rust laten, zeker niet nu ook in de Zaanstreek het diep gewortelde Hollandse racisme in de prachtigste kleuren opbloeit. En dan moet de rechtszaak tegen die extreem-rechtse witte Friezen nog van start gaan. Nee, Sylvana Simons heeft de wind mee. Het slavenschip ligt op ramkoers, volgepakt met wannabee nakomelingen van Kunta Kinte. En mocht de wind gaan liggen, dan zullen vele sloepen bemand en bevrouwd met fanatieke helper whiteys de kettingen uitgooien en het schip op koers houden. Geen ontkomen aan.
Zie ginds komt het slavenschip uit Amerika weer aan.
Het brengt ons Sylvana, ik zie haar al staan.

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien moeten zwarte mannen gewoon eens beter proberen om niet op Zwarte Piet te lijken, i.p.v. andersom. En heus, het kan. Er zijn zat zwarte vrouwen die accentloos Nederlands spreken en zich niet dom gedragen.
.
Maar ja, als je als negroide man een dom slaventaaltje blijft praten met een dikke "oewee" en een woordenschat van plm. 300 woorden en je blijft behangen met klatergoud, dan wordt de gelijkenis met Zwarte Piet wel erg treffend.

Brou Is Back | 05-10-18 | 09:52

Wordt tijd voor een cultuurbehoud wet waarin geregeld is dat het sinterklaasfeest dient te voldoen aan de NEN 0512 www.nen.nl/Nieuws/Blanco/Nieuwe-versi...
Artikel 8.2.1 is duidelijk:
Algemeen – Kleurstelling
Zwarte Pieten zijn geschminkt in diepzwart, bruin of een andere kleur of kleuren. Elke Piet moet zorgvuldig
zijn gekleed en alle zichtbare huid moet volledig zijn geschminkt.

Roelke | 05-10-18 | 09:51

Een meldpunt zodat er mensen "in actie" kunnen komen. Jaja, dat zal vreedzaam aflopen....

Lood om oud ijzer | 05-10-18 | 09:51

Quelle surprise, dat had ik jullie gisteren al wel kunnen vertellen. Sterker nog, ondanks de uitspraak elk jaar minder zwart zal er ALTIJD een skeleton crew van echte Zwarte Pieten blijven bestaan. Er blijft nl. altijd genoeg werk over waar de blanke Pieterman zijn handen niet vuil aan wenst te maken, en waarvoor goedkope niet opgeleide migranten voor overgehaald moeten worden. De staaf van Sint moet natuurlijk wel dagelijks blinkend gepoetst worden!

Carlitros | 05-10-18 | 09:41 | 2

Ja maar voor die staaf van Sint heeft hij de vrouwelijke grote tieten roetpieten weer!! Die zorgen voor zijn staaf!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:05

@ delingles u heeft nooit de Sint bij Jiskefet zijn ware aard zien onthullen? Let wel, de Sint is gewoon maar een bisschop, en we weten allemaal wel waar men in de kerk de voorkeur aangeeft... grote tieten dames zijn wat dat betreft zo veilig als de maagd Maria....

Carlitros | 05-10-18 | 13:42

Walgelijke figuren. Zwarte Piet is zwart.

van Oeffelen | 05-10-18 | 09:32 | 1

Mijn kleinzoon viert het nog op school en ik zorg dat hij volledig zwart geschminkt met rode lippen en grote oorbellen naar het feest gaat. Ik vertel hem dan dat hij de enige echte zwarte piet is en de kindjes met roetvegen raar.

beau van rtl | 05-10-18 | 09:24 | 2

Ja die roetveegpietjes zijn niet de echte , die zijn niet goed door de schoorsteen gegaan!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 10:58

drukkers

bisbisbis | 05-10-18 | 11:53

"Elk jaar een beetje minder zwart.... "

Hoor je dat Silvana? Je dagen zijn geteld....

theJ71 | 05-10-18 | 09:21

Bij dat gedrocht op rechts moet nog een goede dekkende laag zwarte bijt worden aangebracht.

Musashi | 05-10-18 | 09:15

.. de samenleving wordt ieder jaar zwarter en minder vrolijk, Zwarte Piet is de kanarie in de multiKulturele schiettent.

Jan Passant mk2 | 05-10-18 | 09:10 | 1

Ja er komt een dag dat we Halal vlees eten met Sinterklaas en dat de pepernoten verdwijnen, en dat we geen homosexuele roetpieten meer hebben

Rest In Privacy | 05-10-18 | 11:00

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”
Nee, communicatiepiet, jullie proberen de maatschappij naar eigen willekeur een verandering op te leggen. Maar als die maatschappij dan al te zeer dwars gaat liggen en jullie gemoraliseer niet als zoet strooisel blijkt te slikken, dan nemen jullie lafjes het stapje terug dat je wilde maken.
Elk jaar een beetje minder zwart? Dat is helemaal niet zo. Elke Piet die van zwart naar roetveeg wordt omgebouwd, dat is een uit angst of lafheid ingegeven beslissing, afgedwongen door schreeuwerige zeurpieten met een de-koloniserings-syndroom. En jullie willen die zeurpieten maar al te zeer van dienst zijn.
Wat een laffe houding, suggereren dat je boodschap verkeerd begrepen zou zijn. Nee, je haalde bakzeil met je moralistisch toontje en durft de confrontatie met de plaatselijke boze witte mannen en vrouwen niet aan.
Arme Sylvana, te vroeg gejuicht. Wat nu te doen met die kliklijn?

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 09:08 | 3

Jij slaat hier de spijker vol op zijn kop.
Jammer dat je geen schoorsteenpiet heet.

tsjajaja | 05-10-18 | 09:18

Ja, hier kan ik mij goed in vinden, dit is idd wat er gebeurt.

Maar ik zou het ook niet erg vinden, als we eens van dit verschrikkelijke gezeur af zijn. Tjee zeg. Vroeger was het gewoon een gezellig en onschuldig kinderfeestje, maar nu begint in oktober steevast dat verschrikkelijke gezeur over hoe de pieten er uit moeten zijn. Laat die deugridders lekker opzouten, ik ben het echt zat.
-

Bernhard de II | 05-10-18 | 09:54

tsjajaja | 05-10-18 | 09:18 |
Lees ook het commentaar van een Vara-zeurpiet op De Witte Onderbroek.
"De NTR is, via haar programmering, juist bij uitstek een voorbeeld van een maatschappelijke organisatie die kiest en standpunten inneemt."
En:
"Mijn punt is dat de NTR juist in de discussie rondom Zwarte Piet een rol heeft te spelen, dat aan haar stand verplicht is, zou ik bijna zeggen."
De overmoed, ijdelheid en arrogantie van de Goedmens zit al in de aanhef, waarin de NTR wordt opgeroepen een goede daad te verrichten:
".. geef Nederland een geheel vernieuwde, jaarlijkse traditie die nu écht voor iedereen is..."
Zo werkt dat niet met tradities. Die worden niet door een moralistisch clubje voorgekookt en van het ene moment o het andere opgelegd, die zijn ontstaan, hebben geworteld en spelen hun rol zonder bewust sturen en kanaliseren vanuit de zijlijn.
Het is niet de taak van de NTR om ons tradities te geven. Wie denkt die Vara-lul wel dat hij is? Dat de omroep is? Dat zijn Vara is? Het geweten van Nederland? Denkt hij dat De Linkse Kerk echt bestaat en dat het de taak is van die kerk om preken af te steken en ons allen tot zich onderwerpende gelovigen te maken?

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 09:56

De NTR bepaalt niet hoe we een volksfeest vieren. En mocht de ontwikkeling nu zo zijn dat ook bij lokale intochten op de policolor deugmodus wordt gegaan, is de oplossing simpel: ga er niet naartoe, vier het in eigen kring. Met desnoods wat mensen die je inhuurt als authentieke Sint en Piet, zolang het betaalt zijn er ongetwijfeld mensen die het willen doen. En zo trek je het weg bij de deugbrigade en terug naar daar waar het hoort.

Braboblanke | 05-10-18 | 09:01 | 1

Liever niet teveel in huiselijke kring want dan krijgen ze het idee dat ze gewonnen hebben. Begin gewoon een alternatieve, publiekelijke versie. Gewoon een straatje verderop. Tegen elkaar uitspelen. We zien dan vanzelf wel waar het grote publiek uiteindelijk voor zal kiezen.

F5-toets | 05-10-18 | 09:36

elk jaar een beetje minder zwart? Lijkt mij om allerlei redenen een foute uitspraak. En dat nog wel van linkse media.

Heisessie | 05-10-18 | 09:00 | 1

Bij Greet lagen de voorgedrukte aangiftes al klaar na zijn " minder" uitspraak. En nu dan met "ieder jaar minder zwart"?

borus | 05-10-18 | 11:40

Oké,............ ik zal het wel weer niet snappen!! De PvdA, toen ze nog een partij waren, hadden ze een ludieke actie om op elke werkplek (onder lichte dwang) iemand met een NIET westers-uiterlijk te plaatsen en op TV (dit is echt waar) MOET om een bepaalde tijd iemand in beeld worden gebracht met een NIET westers-uiterlijk. Dus; in elke reclame zie je nu een persoon met een niet westers-uiterlijk (Afspiegeling van de maatschappij, nu ga je er op letten) en op onze werkplek zie je steeds meer,........... Want dat MOET, men wil dus minder blanke op de TV en op de werkplek. Nu vraag ik mij dus af; waarom wordt dit feest dan weer zo 'blank' gemaakt? We hebben dus over een tijdje de discussie, dat het feest weer te blank is......... (pfffffff!)

Ik snap er niks van! | 05-10-18 | 08:59 | 1

In de commercials van De Apenheul lopen alleen maar bleekscheten rond. Geen neger te zien.

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 09:10

Gauw alle Zwarte Pieten de schoorsteen van die stoomboot door, zijn we van het gezeik af.

Nu hebben de Zwarten het weer gedaan en zijn ze de pietneut, niet de Roetjes. Altijd hetzelfde, altijd dezelfde, altijd weer slachtoffer. Iets met het leven.

Koekkeloere | 05-10-18 | 08:53

Zie de maan schijnt door de tralies, Sylvana die is illegaal. Of ging dat liedje toch anders?
Als roetveeg Piet komt, kan er ook een negerpiet komen.

Molenaar_Wim | 05-10-18 | 08:52

"Naar gelang ze vaker door de schoorsteen zijn gegaan, worden ze zwarter" aldus de , hoe lul ik me er uit, uitleg van de NTR. In mijn optiek betekent dat dus dat de Pieten elk jaar zwarter worden en das mooi nieuws. Hartelijk dank NTR :-)

AntonJensen | 05-10-18 | 08:42 | 1

Dat van die schoorsteen en dat roet was volgens mij een argument dat door de zeurpieten als vals argument werd gekenschetst. Nu ineens kan een Piet ook voor de NTR zwart zijn omdat-ie door de schoorsteen kruipt? Vreemd.

Schoorsteenveger | 05-10-18 | 09:13

Mlle Simons is een ordinaire opportunist. Ze heeft zich jaren laten aanduwen door rijke (jaja Mlle houdt van geld) blanke mannen die haar wel geil vonden toen ze nog een vj was.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 01:32 | reageer | favorietblock
BIJna haalde de kiesdrempel afgelopen verkiezingen niet eens. Maar Silly Syl kwam wel met voorkeur stemmen in de raad. Terwijl Silly niet eens in Amsterdam woont (is nog een vereiste). En dat na 2-3 dagen stemmen "tellen" want Amsterdam weigerde de verkiezingsuitslag in te leveren op de vereiste wettelijke datum. En ging vrolijk door met stemmen tellen. Niet op stembureau's waar waarnemers mochten komen. Maar in de Stopera. Toen de Hiddemeister een kijkje kwam nemen hoe het ging met het tellen werd hij meteen weggestuurd.

Een teken aan de want naar mijn idee. Er zijn een hoop blanco/ongeldig stemmen op stapeltjes geeindigd bij de Jessias partij en Silly hebben ze ook maar een zeteltje (en dito salaris pensioen) gegund.

Verder is het merkwaardig dat Silly niet voor haar in het verleden gedane uitspraken over PoC mannen om de oren wordt geslagen. Terwijl de MSM geen genoeg krijgt van de uitspraken van Geertje, Terry en Trump. Ook merkwaardig is dat ze niet geassocieerd werd met SJW, policor of BLM tot zeer recent. Ze stond vooral bekend om dat ze rijke (joodse) mannen aan het daten was na haar TMF tijd. Maar toen de laatste rijke tata haar de deur wees, ging ze terug naar de tv wereld en werd ze vaste tafel dame. Kennelijk had ze nog warme contacten want Silly blinkt buiten haar lichaam niet bepaald ergens in uit. En ik vraag me af hoe vaak ze aanwezig is - een heikel punt bij de (s)linkse trollen op oa twitter en Demofoben666'ers bij Sjerry - waar laatstgenoemde neergesabeld voor wordt (terwijl het niet eens waar is). Ik vermoed dat ze echt nooit komt alleen wanneer ze weet dat ze voor de bevriende media op tv mag over kwestie die haar uitkomen zoals black Pete.

Nadat die Tsjechische tennis coach een onwelgevallige opmerking maakte aan tafel bij Silly, werd zo ineens een civil rights activiste. Een allochtoon tegenover een andere allochtoon die een rel veroorzaakt bij autochtonen op tv, only in the Netherlands. Daarvoor haar nooit over genoeg (sterker nog zo'n beetje het tegenovergestelde gehoord dus). En werd ze plots opgenomen in de SJW UvA/VU incrowd van Meulenbelt, Nzume, Kwekker, Hertjesberger etc. Daarvoor was er nooit een associatie.

Silly is een niet bijster slim persoon en zonder veel talent die wel een grote mond en ego heeft. Perfecte woordvoerder dus voor de SJW goegemeente. En een symbool hoe hypocriet de MSM is (als je maar hun vriendin bent beschermen ze je en geven ze je exposure) en dood de democratie is in Nederland.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-18 | 08:41 | 1

P'cies! Zie mijn eerdere posts over haar.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 11:58
-weggejorist-
Cortina | 05-10-18 | 08:41

Waar verzuring, in dit geval van Sylvana en consorten, wel niet toe kan leiden.

miss error | 05-10-18 | 08:38

Even kijken, wat staat er nog meer op het lijstje van bloedirritante betutteling: Oh ja, vuurwerkverbod, BBQ-verbod, Alcoholprijs verdubbelen of alcohol misschien helemaal verbieden, roken in het opbaar verbieden, openbare vreugdevuren verbieden.. vult u maar aan. Mijn kinderen krijgen een buitengewoon saai leven tot hun 100ste.

salsaparilla | 05-10-18 | 08:22 | 3

Inderdaad, als we dan toch bezig zijn moeten we eigenlijk alle stenen, klinkers en asfalt vervangen voor rubberen tegels. Dit zodat de burger zich niet kan verwonden.

UlrichRudel | 05-10-18 | 09:01

Je vergeet nog iets, moet binnenkort mijn auto delen met Achmed. Er zijn volgens Groen Links teveel auto's, maar ik denk er anders over. Er zijn teveel immigranten, die bijna allemaal een auto rijden. Daar is ons wegennet niet voor ontworpen. De oplossing is, grenzen dicht en de overbevolking plus filevorming is voorbij.

Mars020 | 05-10-18 | 09:15

En onze overheid werkt er hard aan om onze kinderen op school ervan te overtuigen om hun organen af te staan. En verder moeten ze leren dat links goed is en recht verderfelijk.....

Matrixrood | 05-10-18 | 09:29

Wat een doorzichtige tactiek zeg..

Badd Pritt | 05-10-18 | 08:17

Nou, da’s snel. Hebben we tijd over tot het einde van het jaar. Hoe in te vullen?
.
Ik stel voor dat we de Koran gaan redigeren. Iedere dag mag het publiek een voorgelegde soera amenderen door inzendingen.
.
Het kan allemaal wat moderner, meer inclusief en wellicht wat lichter op de hand.

Parel van het Zuiden | 05-10-18 | 08:16

www.hpdetijd.nl/2013-10-24/omgekeerde...
"Ook in Suriname en op de Antillen wordt jaarlijks het Sinterklaasfeest gevierd. En daar wordt niet Zwarte Piet, maar de Goedheiligman geschminkt. Wit uiteraard."
Dus daar zijn voornamelijk zwarte mensen die een feest maken voor andere voornamelijke zwarte mensen die zelf kiezen voor een witte sint en zwarte piet.
Maar in Nederland kan het niet?

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:15

Piet is het slaafje, Sint de baas. daarom kan je niet zomaar zeggen dat het omdraaien op hetzelfde neerkomt.

Diotima | 05-10-18 | 11:01

Dus men wil minder minder minder zwarte pieten zien. Stelletje racisten, kunnen het zelfs niet aan om een nepneger op straat te zien. Nou ik sta met mn bord 'Zwarte Piet, you are welcome' bij de grens te wachten hoor.

Gehaktbalmetketjap | 05-10-18 | 08:06 | 1

Hahaha

Flow82 | 05-10-18 | 08:37

Sylvana Simons is gewoon een negerin.

Daar kun je lang over discusiëren maar daar gaat nooit iemand iets aan veranderen.

Knufter | 05-10-18 | 07:55 | 1

Aangezien er geen echte zwarte zwarte pieten niet bestaan, maar alleen blanke pieten met roetvegen kunnen zijn om onopgehelderde reden, zou Sylvana dus nooit piet kunnen worden. Dat is toch ook niet eerlijk.
Wat er mis met een piet die toevallig een donkere huidskleur heeft he? Mag zeker weer niet vanwege de huidskleur. Tsss. Belachelijk.

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:03

heeft hun grootte feministische boegbeeld Beyonce al gereageerd? Of moeten we het weer doen met de ex rapper, ex beveiliger, en dichter des UWV jeffrie?

Chemokar | 05-10-18 | 07:53 | 1

Jeffrie is ook gewoon een neger. Dat vindt hij heel erg maar daar gaat hij nooit iets aan kunnen doen. Zijn hele leven lang zal het een neger blijven.

Knufter | 05-10-18 | 07:55

Als we dit nou gewoon dóórtrekken, en stellen dat de Kerstman ook een slavendrijver is maar ipv zwarte pieten dwergen als slaven gebruikt, en daarnaast ook nog eens rendieren mishandeld. Gewoon eisen: "Geen sinterklaas/zwarte pieten, geen Kerstman/rendieren/dwergen!" en dan komt vanzelf Christelijk/conservatief Amerika in opstand alsmede Groot Brittannië.
En daarmee natuurlijk ook de economisch van Kerst meuk afhankelijke commercie, en binnen no-time is Sinterklaas en Zwarte piet no problemo meer.

Als dat niet werkt, zou het toegestaan moeten zijn (maar dat is het niet dus NIET DOEN!) iedere anti-zwarte piet een paar keer met knuppel bewerken, en naar Afrika laten varen in een lekke boot.

deuZigeZelluf | 05-10-18 | 07:38 | 1

Ja maar dat is niet erg, als een slaaf blank is telt het niet.

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:03

Het is toch wel een behoorlijke fuckup van de NTR hoor. Niet omdat ze het kleurtje van Piet aanpassen. Maar omdat ze het voor elkaar krijgen beide kampen nog bozer te krijgen door onduidelijk te zijn. Ze weten dtoch wel dat ze te maken hebben met agressieve, zichzelf overschattende augurkhoofden (mooi woord, dank GS)?

Ggroengras | 05-10-18 | 07:37

Ik vind het behoorlijk discriminerend dat Sinterklaas altijd een man, oud en blank is.
Om dat eens en voorgoed te wijzigen zou ik willen voorstellen om volgend jaar Sylvana voor Sinterklaas te laten spelen..
Als we de traditie dan toch aan het omvormen zijn anno 21 eeuw dan moet dat ook kunnen.
En die Pieten kunnen dan meteen die actievoerders zijn die nu opgetrommeld worden om het feest luister bij te zetten.. de kleding als Black Panther met Baret hebben ze al.
Kunnen ouders zelf kiezen of ze deze goede Sinterklazien komen toezwaaien met hun peuters en kleuters

fikkieblijf! | 05-10-18 | 07:20 | 3

En een keer een homo-klaas.

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:07

Of misschien is hij dat. Met al die lekkere stevige gespierde pieten.
Heel vroeger waren er ook geen vrouwenpieten toch?

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:09

De echte klaas was ook pedo he. Dat gedoe met al die kinderen op schoot en zo, nou dan weet je het wel.

beau van rtl | 05-10-18 | 09:27

Boycotten die NTR met al hun programmas! In de oorlog doopten we dit soort lui tot nsbers omdat ze hun eigen volk veraadden. De meute wordt nog wel wakker.

davesl1210 | 05-10-18 | 07:06 | 2

In de oorlog aten we ook bloembollen. Maar het is geen oorlog. Dus wat nu?

Ggroengras | 05-10-18 | 08:05

@Groengras, het is hier wel oorlog!. De bezetter is de islam en ondersteund door links.

Mars020 | 05-10-18 | 09:18
-weggejorist-
franck7020 | 05-10-18 | 06:47 | 3

“Elk jaar een beetje minder zwart”
Waarschijnlijk meer licht getinte pieten als afspiegeling van de maatschappij.

Dutch_Holland | 05-10-18 | 06:43 | 1

ja daar viel ik ook van achterover.. ik heb nl het idee dat er steeds meer niet wit het Nederlandse straatbeeld bevolkt. Begreep van onze buren het grote Duitsland dat ze zelfs nog meer willen, om te komen werken. Meestal volgt Rutte zijn mutti dus ik ga ervan uit dat de bootjes uit Afrika niet alleen in de Decembermaand overvaren maar nog vele jaren het hele jaar door.. zonder pakjes en snoepgoed maar wel met hele donkergekleurde mensen.

fikkieblijf! | 05-10-18 | 07:15

Sinds wanneer hebben negers het patent of het alleenrecht op de kleur zwart ? Want dat is wat hier gebeurt. Stelletje racisten.

Wekkertje | 05-10-18 | 06:42
-weggejorist-
sprietatoom | 05-10-18 | 03:04 | 2

@didivos | 05-10-18 | 02:01 |... waarom zwarte pieten moeten verdwijnen?

Dit om ongelukken te voorkomen - luister, links is gewend in dingen haar zin te krijgen en wordt hierbij dikwijls gesteund door de publieke omroep NPO.
Voorbeeld ''het milieu''... in 2050 mogen we in Nederland geen fossiele brandstoffen zoals olie en gas meer gebruiken - de NPO gaat ons hierop voorbereiden.

De ervaring leert dat linkse actiegroepen gewelddadig worden als ze hun zin niet krijgen.
Om te voorkomen dat er dadelijk vanuit het publiek aanvallen met eventueel messteken op zwarte pieten worden gepleegd, is het beter dat we het besluit nemen zwarte pieten over 10 jaar helemaal uit het straatbeeld te laten verdwijnen.
Linkse actiegroepen en de NPO (NTR) zullen niet eerder stoppen dan dat ze hun zin hebben gekregen.... het zou vreselijk zijn als dadelijk zwarte pieten gewond moeten worden afgevoerd.

sociaal_econoom | 05-10-18 | 02:37 | 5

@ Tuborg øl | 05-10-18 | 02:44 |

Anders geformuleerd maar bijna gelijktijdig gedacht, dat is mooi.

sprietatoom | 05-10-18 | 02:50

@Tuborg øl... buigen voor (dreigend) geweld?

Je zult gaan zien dat we dit in Nederland in 2019 echt gaan meemaken.
Niet van rechts - maar van links die dikwijls steun krijgen van de NPO en een potentieel deel van de Kamerleden.
Naast links krijgen we nu ook steeds meer dreiging vanuit radicale moslimgroepen en dat is gevaarlijk omdat die plotseling kunnen toeslaan in een menigte of op een drukke locatie.

sociaal_econoom | 05-10-18 | 03:19

Dat wijzen naar links omdat het links is zonder verhaal is wel erg gemakkelijk. Labeltje erop plakken en klaar is het doelwit. Niet rechts-waardig. Te makkelijk.

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 08:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Anytime, no time.

De buffers staan op; in het westen zal de verrotte UK fungeren als de buffer die de westelijke hemisfeer vrij zal waren van de quasi communoide doctrine van het Europees-verrotte decadence-prethinking political moeras der zielloze leidkwabben. Ook in de oostelijke delen van Europa gaat de politiek ferm naar de kut; het bloedbad is al langer niet meer samen te vatten als postperestrojka....

Billy Ocean | 05-10-18 | 02:31

Paul de Leeuw speelde ook zwarte piet totdat die 2 pietjes had geadopteerd.

Madamjanet | 05-10-18 | 02:15 | 7

Paul de Leeuw praat niet, hij blaat.

bitterpete | 05-10-18 | 07:35

Klopt, een grotere hypocriet en imbeciel bestaat er niet. Dat hij home is siert hem nog, homo’s zijn namelijk meestal aardig.

Ray Skak | 05-10-18 | 07:39

Nou hij niet, met zijn kindertjes. Hoop wel dat die een leuke vader nu is.

gato | 05-10-18 | 08:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat nu te doen als je zwart geboren bent? Kun je dus niet meer over straat

Madamjanet | 05-10-18 | 02:06 | 1

Terugdobberen.

Tuborg øl | 05-10-18 | 02:46

Op NU.nl kan er niet gereageerd worden bij dit artikel:
“Dag NUjij'ers, de reactiemogelijkheid onder dit artikel is gesloten. Wij willen geen zwartepietendiscussie stimuleren op NUjij. Later volgt een meer uitgebreide verklaring. We hopen op jullie begrip. Inhoudelijke bijdragen zien we graag terug onder andere artikelen!”
Begrip? Geen greintje begrip krijgt NU.nl van mij, helemaal niks.

JackStick | 05-10-18 | 02:04 | 5

Nu.nl is eigendom van Sanoma en dat staat gelijk bij mij met ongewenste reclame rommel in de brievenbus. nl.wikipedia.org/wiki/Sanoma_Media Shredder rotzooi.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 02:38

GeenStijl leeft van de reaguursels. Nu.nl niet. Als je ziet welk riool open komt te liggen bij dit soort onderwerpen is het volslagen logisch dat ze de panelen daar dicht gooien. Zonde van hun tijd om al die gekkies te deleten en al dat gescheld - je ziet in deze draad zat voorbeelden - staat vrij onprofessioneel.

Ggroengras | 05-10-18 | 08:07

Ach, weet je. Er is geen discussie...

Rico Tampeloerus | 05-10-18 | 08:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp niet waarom het antiepietenpeleton telkens weer de ruimte krijgt om hun rassenleer openlijk te verkondigen. Vervang in hun uitlatingen het woordje witte door neger en neger door blanke, dan krijg je tekten die zelfs de kluxkluxklan te gortig zouden vinden. Sunny en Sylvana (Sjors en Sjimmy) mogen dit soort rascistiche teksten echter straffeloos te bedde brengen. Begrijpt U het nog?

0112358 | 05-10-18 | 01:58 | 3

Begrijp jij waarom Volkert vrolijk rondloopt?

didivos | 05-10-18 | 02:03

Waarom wordt er een 'deal' gesloten met de meest beruchte moordenaar gesloten? Waarom loopt een extreem links gestoorde terrorist gewoon vrij rond nadat hij een flauwekul strafje heeft uitgezeten? Wat was de rol van Wim Kok en Ad Melkert en wellicht ook de idioten van GroenLinks in de moord van de eeuw hierin? Dat zijn vragen waar ik wellicht nooit antwoord op krijg en zaken die ik niet begrijp en ik sluit me dus aan bij didivos!

ILF2 | 05-10-18 | 02:18

Jazeker begrijp ik het nog.
Er is een dunne scheidslijn, en degenen die zich aan de deugende kant bevinden mogen hun racisme open en bloot belijden, juist omdat zij deugen. Hun teksten worden uitgelegd als "goed" en bedekt met de mantel der liefde.

Het is niet rationeel, maar dat komt omdat het eigenlijk een soort religie is. Een sekte zelfs. Dat Apeldoornse "welkom" koor hoort er ook bij.

Rest In Privacy | 05-10-18 | 06:46

Wil graag tot een landelijk akkoord komen - we kunnen het zo doen, dit jaar:

- vrouwelijke pieten worden allemaal roetveeg pieten
- mannelijke pieten doen we nu de helft zwart en de helft roetveeg

Vanaf 2019 doen we ieder jaar 10% minder zwarte pieten - dan zijn de zwarte pieten over 10 jaar allemaal verdwenen.

sociaal_econoom | 05-10-18 | 01:58 | 3

En waarom zouden die precies moeten verdwijnen?

didivos | 05-10-18 | 02:01

waarom zwarte pieten moeten verdwijnen - zie het antwoord hierboven

sociaal_econoom | 05-10-18 | 02:33

Hmm vrouwelijke pieten, vind het altijd wel wat hebben

Retepsteeltje | 05-10-18 | 07:20

Waarom hebben die linke rukkers van de NTR hier een monopolie op? Waarom komt de Sint via deze prakkers??
10 min reclame om een zwarte piet te zien heb ik er voor over

Henk P | 05-10-18 | 01:58
-weggejorist en opgerot-
didivos | 05-10-18 | 01:44 | 2

Kan Sinterklaas zo een vrouwelijke roetpiet niet eens flink bij de kont grijpen dan kunnen we er de ME TOO discussie ook gelijk tegen aan gooien!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:42 | 2

Of een mannetjespiet uitnodigen op zijn hotelkamer 'om Suske & Wiske te lezen'. Gelijke rechten, hē, ook bij misbruik.

MickeyGouda | 05-10-18 | 01:51

En zij duwt dan de hand weg van Sinterklaas, ouderendiscriminatie lijkt het wel dan. En zo zeuren we maar door, tijd voor een nieuwe oorlog of mega crisis, dan leren we onszelf weer echt kennen.

sprietatoom | 05-10-18 | 01:56

Mlle Simons is een ordinaire opportunist. Ze heeft zich jaren laten aanduwen door rijke (jaja Mlle houdt van geld) blanke mannen die haar wel geil vonden toen ze nog een vj was. Ze verklaarde zelf dat zwarte mannen onbetrouwbaar zijn/waren maar gaat nu vol op de discriminatie tour nadat ze gedumpt werd door haar rijke blanke vriendjes en ging op zoek naar een nieuw verdienmodel want buiten haar figuur nul talent dus het rancune idee want money talks en dat werkt. "Ik ben zwart u bent blank dus u is fout." Klassieker. Racisme bullshit. Wat Mlle Simons effe vergeet buiten haar huidskleur is, is dat ze een volledig talentloos vj mutsje was die bij TMF wat aan mocht pielen en nu denkt dat ze Einstein is. Maar dat zie je meestal in die bizz. Mannen, vrouwen, domme paupers die denken dat ze iets te melden hebben en de millenial snowflakes vinden het fanatastisch. Tsja.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 01:32 | 10

@sprietatoom
Begin jaren '90 dweilde zij (mlle Simons) al rond op de Regulierbreestraat. Ze pielde toen aan op een prive dansacademie, Lucia Marthas, voor de meisjes die niet genoeg waren voor de officiele balletacademie en die meisjes werden gezien als gold diggers. Easy prey. Gladbakkend in de kroegen toen en maar hopen dat mennekes de drank voor hun betaalden. Weet ik omdat ik toen een balletacademie mlle had (met borsten overigens ghehehe) en die keek neer op die Lucia Marthas meisjes, vond zij "hoeren" (niet mijn woorden). Jaja vrouwen zijn gemeen onder elkaar.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 04:35

Als toevoeging. Kende ik haar persoonlijk? Nope. Maar ze deed er wel alles aan om op te vallen en dat lukte bij de massa. "If you don't have talent use your booty".

Basil Fawlty | 05-10-18 | 04:47

Klopt, ze is daarmee gewoon en zwarte hoer. Hoewel men van hoeren kan zeggen dat ze door de jaren heen slimmer en empathisher worden door verwerven van speciale mensen kennis.

Ray Skak | 05-10-18 | 07:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Dus nu krijgen we een sinterklaas feest, waar de ene piet meer bleek heeft gehad dan de andere.... zou daar ook een groep zich druk over maken? Oneerlijke verdeling van middelen?

ikpislauwbier72 | 05-10-18 | 01:27

Kunnen die mensen in Zuid Amerika dan ook stoppen met Gringo naar me te roepen of Chelle als ik daar ben , ach het gaat zo in de hele wereld je zal moeten vechten voor je bestaan waar dan ook , maar laat dat nou net zijn waar onze allochtone vrienden zo een moeite mee hebben!! Ze willen voor niks Dolce en Gabana en Gucci kunnen kopen , of gaan gewoon op hun rug liggen voor rijke mannen zoals Sylvana maar hard werken ho maar!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:19 | 2

Hola Gringo!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 06:59
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-10-18 | 06:59

Ja hoor. Blaadjes nog aan de bomen en het begint weer van voor af aan. Ben er echt klaar mee. Waar gaat het over? Waarom besteden media (inclusief geenstijl) zoveel aandacht aan dit onderwerp. Het is geen nieuws!

Kloede | 05-10-18 | 01:19 | 1

Emigratiebeurs.nl

Tuborg øl | 05-10-18 | 01:57

Met die zwarte blues zangeres op Pauw was trouwens niets mis, geweldige stem en ook een geweldige voorgevel.

sprietatoom | 05-10-18 | 01:16 | 2

Precies mutsje op en je hebt de perfecte Piet niks meer aan doen, en bij Pappa op schoot zitten op 5 december!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:24

Zij mag de roe weer invoeren zelfs.

sprietatoom | 05-10-18 | 01:30

Ik begrijp die vergelijking met zwarte mensen in Nederland niet , want Zwarte Piet is altijd op tijd!!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:11

If You Can’t Convince Them, Confuse Them.
.
Meisje Simons. Er was ooit een album, en dat heette 'Twelve Reasons to Die'.
Van, uitgerekend, de Ghostface met Adrian Younge.
www.youtube.com/watch?v=geF_YpHWPoE&a...
M.a.w. Doe eens iets constructiefs, en zo niet, tieft een eind op. Laffe bitch.

chicago river | 05-10-18 | 01:03

Je moet ook niet gek opkijken als je Sinterklaas zelf zijn cadeautjes in de schoorsteen ziet gooien in de toekomst , die roetpieten gaan natuurlijk ihkv gelijkheid zeggen je kan het dak op Sinterklaas !!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:03

Dit eindigt met Michael Jackson pieten !!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 00:57

Wat een slecht verhaal, ze wilden dit zo invoeren en gingen kijken wat de reactie was, die bleek best hard, en dan terugkrabbelen.

-=PyP=- | 05-10-18 | 00:54 | 1

En volgend jaar weer proberen, drammen omdat de NTR weet wat goed is voor het volk.

Acidbrain | 05-10-18 | 09:46

Wat als ze nu tegen zwarte kinderen gaan zeggen dat ze op roetveegpieten lijken???

Rest In Privacy | 05-10-18 | 00:53

Wat? Minder, minder, minder zwart? Moet je eens over Marrekanen roepen, liggen de vooringevulde aangiften op je te wachten bij de popo.

funkyd | 05-10-18 | 00:51

Als de roetpieten geregeld zijn dan is de volgende stap een gelijk aantal vrouwelijke pieten aan de mannelijke pieten en natuurlijk moet een vrouwelijke Piet ook hoofdpiet kunnen worden , de pieten moeten natuurlijk ook met zwangerschapsverlof kunnen als er een roetpietje geboren wordt , en Americo moet aan het eind van zijn leven natuurlijk Halal geslacht worden, en natuurlijk moet er op termijn ook een vrouwelijke Sinterklaas komen in de vorm van Halina Rein of zo we noemen haar dan Sylvieklaas, we geven Sylvieklaas dan zeker geen staf in haar hand en we zingen ook niet wie stout is krijgt de roe en de zak van Sinterklaas etc, anders zitten we gelijk met het Sinterklaasfeest bij de me too beweging, ach wat een land zijn we geworden , ondertussen staat de gehele publieke sector op het malieveld te demonstreren!!! Wat een gaaf land zijn we geworden , het paradijs van meneer Rutte !!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 00:47

Een grote atletische neger, gezeten op een zwarte hengst, omringd door bejaarde witte slaven, daar zullen we uiteindelijk naar toe moeten.

de honden blaffen... | 05-10-18 | 00:35 | 1

“I’m on a horse”

Epistulae_Morales | 05-10-18 | 00:39

Hee rechts op de foto dat is tante Bep. Die herken ik meteen ondanks haar roetveegjes!

van der g | 05-10-18 | 00:33 | 1

Alle respect hoor, maar Bep moet gewoon wat vaker onder de douche.

Eric Newby | 05-10-18 | 00:39

Ik weet nog dat Patrick Stewart ( Captain Picard in Star Trek, Next Generation ) twitterde dat Black Pete 1 en al racism was. Ik vroeg aan hem of hij nu al de Prime Directive vergeten was. Zo'n serie daalt meteen in waarde.

Acidbrain | 05-10-18 | 00:28 | 2

Die kale hufter, ik was toch al voor de klingons.

Ongeblustekalk | 05-10-18 | 00:30

Engels "comediant" Russel Brand schoot ook in een spastische stuip nadat ie een Zwarte Piet tegenkwam. Deze reactie zegt meer over Russel Brand dan over Zwarte Piet. Curieus dat een zelfverklaarde humorist als Brand ophoud met lachen als ie met een Nederlandse Traditie wordt geconfronteerd, die schijt heeft aan zijn Londense mores. Maar goed, heel Londen stemde ook tegen de Brexit, de rest van The UK vóór.

De Briemusketier | 05-10-18 | 01:11

Stel je bent een zwart kind.
En je wil piet worden, tussen de roetveegpieten..
Hoe ga je dat doen?
Mogen zwarte kinderen niet meedoen omdat ze zwart zijn?

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 00:26 | 2

Dus, wat is er dan mis met een zwarte piet wat er niet mis is met een roetveegpiet?

kloopindeslootjijook | 05-10-18 | 00:28

Zwarte kinderen kunnen zichzelf het beste wit schminken, en daarna zwarte vegen erop natuurlijk. Hoe moeilijk kan het zijn ?

De Briemusketier | 05-10-18 | 01:02

Dan kunnen er ook negers meedoen, want die hoeven zich niet te schminken

IndoFortuyn | 05-10-18 | 00:15 | 1

Als ik geen Zwarte Piet mag spelen dan een neger ook niet.
Tenzij door ntr/npo binnen het toelaatbare aantal geacht.
Sint is inmiddels origineler en grootser in voormalig overzees gebied.

Shareholder II | 05-10-18 | 00:35

I want to see it painted, painted black
Black as night, black as coal
I want to see the sun, blotted out from the sky
I want to see it painted, painted, painted, painted black
Yeah

De Briemusketier | 05-10-18 | 00:03 | 13

Zwarte Piet singing in the dead of night
On the rooftops of Holland you fly
All your life
You were only waiting for this moment to arise

De Briemusketier | 05-10-18 | 00:30

Wat Billy Ocean zegt.
.
I said a hip hop
Hippie to the hippie
The hip, hip a hop, and you don't stop, a rock it out
Bubba to the bang bang boogie, boobie to the boogie
To the rhythm of the boogie the beat
Met Sinterklaas en Zwarte Piet.
En een patatje mét graag, alstublie(f)t.

De Briemusketier | 05-10-18 | 00:37

Ongeblustekalk | 05-10-18 | 00:28
"Semi"?

Eric Newby | 05-10-18 | 00:41
▼ 10 antwoorden verborgen

99% van het land: Piet zwart.
Dus welke "verandering in de maatschappij" hebben jullie het over? Oh wacht: u komt niet verder dan de Randstad en de Gooise Matras.

Rest In Privacy | 05-10-18 | 00:02

For f*ck sake. Dit is dus waar de Nederlandse MSM zich mee bezig houdt. Het belangrijkste nieuws van de dag!!! Roetvegen van pieten want ow ow discriminatie als ze zwart zijni!!!. Zo diep is men dus gezonken. Zo'n welvaartsmaatschappij zijn we hier dat dat zo belangrijk is. Welvaartskutjes als Sylvana Simons die werkelijk niks beters hebben te doen dan het openen van een meldpunt tegen zwarte piet. Serieus domme muts? Dus er is niks belangrijkers in de stad dan deze nonsens? Te kort aan GGZ? Geen geld voor hulp aan ouderen, problemen met salafisme? Kut krakers? Woningtekort? Nee het gezeik over een kinderfeest is het allerbelangrijkste! Die doos moet zich de ogen uit de kop schamen. Man man man.
Oh ja wanneer kom je in de stad wonen? Leuk dat je het adres van een helper whitey gebruikt maar je woont hier niet. Ik kan het me herinneren want ik stond de dag na de lokale verkiezingen aan het loket naast je (moest een nieuw paspoort hebben) toen je tegen die blanke halfzachte blonde millennial hipster met knotje en vlasbaardje stond te glijden want je had een adres nodig in Amsterdam anders mocht je niet in de raad zitten. En oh je was zo lief en hing aan zijn arm en giegelde de hele tijd want hij was een useful idiot . Remember? Of is dat te ongemakkelijk zo'n herinnering?

Basil Fawlty | 04-10-18 | 23:56 | 9

@HoerieHarry
Mijn beste, ik heb een bloedhekel aan opportunisten, egoïsten, hypocrieten en leugenaars en zij voldoet aan al die criteria. Vreselijk mens.

Basil Fawlty | 05-10-18 | 00:25

Basil,
Je zou m'n tweelingbroer kunnen zijn die ik niet ken.

HoerieHarry | 05-10-18 | 00:30

@HoerieHarry
Je kent me nu....;-))))

Basil Fawlty | 05-10-18 | 00:38
▼ 6 antwoorden verborgen

StasFin: 'Toch onderzoek naar invloed BTW-verhoging op lage inkomens'
www.ad.nl/politiek/kabinet-bereid-tot...

Dikke stront aan de ongeloofwaardige bullshitknick0r van dit meest ongeloofwaardige kabinet sinds de vierde Punische oorlog.

Billy Ocean | 04-10-18 | 23:53

Ik ga nu m'n nieuwe vriendin verwennen.
Ze dacht dat ik dierendag vergeten was.

HoerieHarry | 04-10-18 | 23:49 | 8

Ha Hoerie, dierendag is voorbij. Volgend jaar de volgende beurt.

A.S. Perien | 05-10-18 | 00:05

Als je nou echt ongeremd los wilt gaan dn neem je een vrouw van 60.
Ik sla aanbieding na aanbieding nog moedig af. Maar ik ken mezelf. En ik geef t tijd.

Shareholder II | 05-10-18 | 00:13

Shareholder II | 05-10-18 | 00:13 |
Als de natuur roept moet je je verzet opgeven....

HoerieHarry | 05-10-18 | 00:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Michael Jackson gaf tonnen uit aan steeds blanker worden.

HaatbaardKnipper | 04-10-18 | 23:42 | 7

Klopt helemaal, hij had er alles voor over om op een kaaskop te lijken. Als hij een paar roetvegen had gehad, was hij daar niet echt blij mee geweest.

Mars020 | 04-10-18 | 23:51

Shareholder II | 04-10-18 | 23:49
Dat is inderdaad goed mogelijk.

Eric Newby | 05-10-18 | 00:11

Hier beeldmateriaal van Michael en Jermaine Jackson nadat ze een week in een bad met bleekwater gelegen hebben.
.
www.youtube.com/watch?v=8SbJIlEd6jA

De Briemusketier | 05-10-18 | 01:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Elk jaar een beetje minder zwart. Volg de maatschappij.

Shareholder II | 04-10-18 | 23:42 | 3

Wanneer je de maatschappij volgt zou het elk jaar zwarter moeten worden. Maar zwarte pieten werken. En dat geeft weer verwarring. Lol.

Mart6037 | 04-10-18 | 23:44

Ik heb niet eens zo'n moeite met het geleidelijk ontzwarten van Zwarte Piet. Er is genoeg veranderd op een natuurlijke manier. Het is de dwang en onredelijkheid waar ik moeite mee heb (en waarom ik me jaarlijks met milde tegenzin zwart schmink)

Sjors W. | 04-10-18 | 23:56

@Shareholder, inderdaad elk jaar een beetje minder zwart, zou geweldig zijn!. Dat helpt gelijk ook tegen de opwarming van de aarde. Dus twee vliegen in een klap. Heb ik de maatschappij nu goed gevolgd?.

Mars020 | 05-10-18 | 00:21

De NTR is geschrokken van de ophef. Én van het gefluister over plannen van diverse regionale televeestations om een alternatieve Sinterklaasjournaalreeks te maken. Met zwarte zwarte pieten. Door de digitale televee is elke regio omroep nu overal in NL te kijken. Dat zou het NTR Sinterklaasjournaal de das om hebben gedaan.

JanVergoor | 04-10-18 | 23:39 | 4

De NTR zit wel diep in de subsidie

Mart6037 | 04-10-18 | 23:46

HaatbaardKnipper | 04-10-18 | 23:44
Durven wij de stelling aan dat er heel veel Pieten en zogenaamde te zien zijn op Neerlands Psychologisch Onderricht zonder oorringen bij Opsporing Verzocht?

F. Jacobse | 04-10-18 | 23:47

Klopt denk ik. In hun gevecht om de rtl-reclame loopt een deel van de laatste kijkers naar lokale omroepen. Ik heel het land ca 50 lokale omroepen? Meer? Begint denk ik langzaam tol te eisen. En daar is deze kleurendiscussie mooi voorbeeld van. Ze beginnen peuken te schijten daar. Dat is winst.

Shareholder II | 05-10-18 | 00:06
▼ 1 antwoord verborgen

Geachte linkse reaguurders, kunt u mij uitleggen, waarom er in Suriname en op de Antillen wel op de ouderwetse manier Sinterklaas en Zwarte Piet wordt gevierd?.
Wonen daar misschien iets minder geitenwollensokken, omdat de temperatuur er te hoog is voor dikke sokken?. Graag een goed, zover mogelijk links antwoord?.

Mars020 | 04-10-18 | 23:38 | 3

Hebben ze niet. Ze willen gewoon hun zin hebben. Een ander hun wil opleggen.

Mart6037 | 04-10-18 | 23:47

Nog steeds geen zinvolle argumenten van onze slinkse reaguurders van Joop en Krapuul?. Ik weet dat logisch denken voor jullie heel moeilijk is en het ontkennen van de waarheid steeds lastiger wordt. Binnenkort kan de Vara en de hele linkse propaganda shit opgedoekt worden, want die zijn gezamenlijk afhankelijk van rechtse sponsoren. deze sponsoren zijn het zat om te dokken voor een stelletje landverraders, die op hun beurt ook weer afhankelijk zijn van rechtse poen.

Mars020 | 05-10-18 | 00:33

@Mars020 Jij bent echt knettergek. Joop heeft geen gewicht, net als jij.

Ongeblustekalk | 05-10-18 | 00:41

Elk jaar een beetje minder zwart...

Ahhh.... The smell of white supremacy in the morning.

Mr.Major | 04-10-18 | 23:37 | 1

Is uw klok stuk of woont u in Singapore?

Tuborg øl | 05-10-18 | 01:40

En dan hebben ze ook nog eens Piet Römer vervangen door Erik van Muiswinkel als hoofdpiet.

Osdorpertje | 04-10-18 | 23:33 | 5

mortgage_freeman | 04-10-18 | 23:42
Toch bijna net zo grappig als Clown Bassie.

Eric Newby | 05-10-18 | 00:12

Muiswinkel heeft 1 grap en iedereen kent em.

Shareholder II | 05-10-18 | 00:19

We hebben een linkse hoofdpiet die als enige lacht om zijn "grappen" wat een griezel die Eric van Muiswinkel !!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iedereen nu eens in zijn eigen land gaat wonen, hebben we dit gezeik ook niet meer. Eigen haard is goud waard, dus volg jullie intuïtie en ga lekker jullie eigen tradities volgen en laat ons met rust.

Mars020 | 04-10-18 | 23:30 | 3

Jouw soort en werklozen uit de Bijlmer zijn een even zware belasting voor de samenleving.

Ongeblustekalk | 04-10-18 | 23:36

Je haalt de woorden uit mijn mond!

BaldEagle | 04-10-18 | 23:56

Helemaal eens allemaal terug naar de Bekavallei !!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:34

Boycot die troep gewoon van TV en laat iedereen op TV, krant en radio gewoon z'n bek er over houden; dan mag iedere gemeenschap zelf weten hoe ze invulling geven aan het feest. Ik ga me als blanke ook niet bemoeien met Chinees nieuwjaar, suikerfeest, Holy of Keti Koti (of hoe die meuk ook mag heten),

IslamPislam | 04-10-18 | 23:29

zwarte piet is liefde volgens mijn vrouw.

Zyprexa20mg | 04-10-18 | 23:26 | 3

En zij kan het weten.

HoerieHarry | 04-10-18 | 23:33

Daar bedoelt ze vast die aardige donkere buurman mee.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 23:35

Ja vind je het gek ze hebben allemaal een enorme roede in de broek, dat zou ik niet vertrouwen ze heeft vast een keer bij de sexpiet op schoot gezeten!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:39

De NTR vólgt geen verandering (want er is nauwelijks draagkracht - nou ja, bij de BN-ers dan), de NTR dwingt een verandering áf !
Trap er niet in, in het gemanipuleer van deze machtige linkse politieke beweging.

Jahowiseffe | 04-10-18 | 23:18

Is de NTR vandaag weer gezwicht door bedreigingen van de andere kant. Wat zal het morgen zijn?

JanP999 | 04-10-18 | 23:16 | 1

Kunt u deze veronderstelling staven met feiten ?

sprietatoom | 04-10-18 | 23:36

Die Roetveeg Piet op rechts, staat die nou de iets meer gevulde Nederlander belachelijk te maken? Ik voorzie felle anti-body shaming protesten.

MickeyGouda | 04-10-18 | 23:13 | 1

Ik vind haar ook een wat licht oranje huid hebben. Moet dat kunnen?

Ggroengras | 04-10-18 | 23:16

Het zou inderdaad aardig zijn als er een stream van een landelijke tegenhanger van de staatsintocht komt. Wellicht kan de renaissance vloot een stoomboot leveren.

A.S. Perien | 04-10-18 | 23:12 | 1

En echte Pieten, sjouwende Pieten met zakken cadeautjes op de rug. En de Sint die de Hoofd Piet instrueert op strenge maar rechtvaardige wijze..

HaatbaardKnipper | 04-10-18 | 23:51

Zal blij zijn wanneer die zwarte piet opgerot is, het is pure discriminatie.

Ongeblustekalk | 04-10-18 | 23:08 | 12

@Ongeblustekalk, misschien woon jij nog steeds op 3 hoog achter en zit je in je gebreide vest achter je pctje met je cornucotje te spelen. Dat betekent niet, dat iedereen zo leeft. Jij profiteert waarschijnlijk van de maatschappij en wordt dus onderhouden door ons. Het lijkt mij geen prettig gevoel, dat je afhankelijk bent van de mensen, die je haat?. Misschien komt daar jouw dwarsheid en frustratie vandaan?. Er zijn namelijk nog meer bevolkingsgroepen, die hun sponsoren haten, maar o zo graag hun hand ophouden.

Mars020 | 05-10-18 | 00:07

Mars020 | 05-10-18 | 00:07
Wanneer je leeft als een student, wordt je alleen serieus genomen door mensen die ook zo leven of medelijden met je hebben.
In gelul kan je blijkbaar niet normaal wonen.
Er hangt een geur van pindakaas om jou heen, is dat je slipje of je vriendje? beide kan ook.

Bah!

Ongeblustekalk | 05-10-18 | 00:22

@Ongebluste kalk 05-10-18 / 00:22. Dat jij een stront, cq pindakaasgeur ruikt kan is het heel goed mogelijk, dat het van je inwonende nieuwe Afrikaanse billenmaatje is. Ga lekker terug naar Joop, waar jij jezelf in ieder geval thuis voelt, samen met je linkse vriendjes en hun hipsterbaardje met knotje op hun hoofd. Met dat soort figuren moeten wij straks de oorlog winnen, je kunt nog beter een stelletje shemales laten strijden, want die hebben veel meer doorzettingsvermogen en lef, dan die knotjes uit de provincie met hun bakfietsen.

Mars020 | 05-10-18 | 01:06
▼ 9 antwoorden verborgen

Een beproefde methode; je gooit iets schokkends op tafel, je haalt het er weer af en legt er iets minder schokkends voor terug. Zo wennen mensen langzaam aan de verandering. We worden geplayed door loverboys..

Ton8695 | 04-10-18 | 23:05 | 2

Je moet daar boven staan en op verjaardagen goed onderbouwd linkse mensen te kakken zetten, maar stiekem wel sp stemmen, het is toch de family.

Ongeblustekalk | 04-10-18 | 23:16

@Ongeblustekalk, goed onderbouwde linkse mensen??, waar heb jij die ontmoet?. Ik ben er in ieder geval nog nooit eentje tegengekomen.

Mars020 | 04-10-18 | 23:25

Hoe doen we het eigenlijk met al dat "Zwarte Geld"van Sinterklaas? Moet hij ook nog gaan bewijzen hoe hij dat doet met al die cadeaus? En betaald hij zijn Pieten eigenlijk zwart??

Geevee | 04-10-18 | 23:05 | 1

En is die boot wel electrisch ?

A.S. Perien | 04-10-18 | 23:13

Wat n enorme bullshit is dit hele onderwerp.
Als je wilt dat die klets binnen de ring blijft, schrijf er dan niet over op t internet.

Brabantse Leeuw | 04-10-18 | 23:04

<Piep> de tyfus. Ze komen gewoon omdat er teveel protest kwam. Leugens.

Rest In Privacy | 04-10-18 | 23:04

Drie zwartepietenitems op één dag. Wat een treurnis.

Cheeky Bastard | 04-10-18 | 23:02

2 stap naar links 1stap naar rechts bij tegenwind. Trucje. Ik wil alleen maar Zwarte pieten, niet mijn buurman met een potloodstreep over zijn hoofd.

Valt me trouwens wel op dat onder de VVD we de meest marxistische regering/overheid sinds den Uyl hebben. Grootste nivellering, grootste lastenverzwaring en een totale oorlog tegen de gebruiken van normale Nederlabders

GeorgeSjores | 04-10-18 | 23:00

Wat een oeverloos gezeik. Wat een debielen bij de NTR. Zeg nou toch eens gewoon wat je doet, het is al zo'n gedoe elk jaar. Wat een verschrikkelijke eikels. Ik heb er geen woorden voor. Doe die intocht maar lekker in Friesland elk jaar en stream het maar. Wat een idiote belerende kutactivisten bij die achterlijke staatsomroep. Zo dat lucht op.

osolemio | 04-10-18 | 22:58

„We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart."
Onder wat voor steen leeft de NTR? De maatschappij wordt elk jaar zwarter. Er komen in Nederland steeds meer zwarten die de hele dag op straat rondhangen omdat ze niet werken.

MAD1950 | 04-10-18 | 22:55

Hoezo 'We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.'?

Waar blijkt dat draagvlak voor roetveegsmoeltjes dan uit, beste wijsneus van de NTR?? Moet in Nederland nu persé ieder splinterprotestbeweginkje gelijk krijgen?

De Gouden Koets krijgen we ook nooit meer op de weg te zien, als ik de woorden van de RVD tijdens Prinsjesdag goed interpreteer. 'Ze wisten niet of hij na die restauratie van vele, vele tonnen nog rijvaardig zou zijn'. Dan weet ik genoeg; de bezwaarmakers tegen de beschilderingen krijgen hun zin en het Nederlandse erfgoed verdwijnt achter slot en grendel. Dezelfde bezwaarmakers, enkele tientallen(?), hebben er een levenstaak van gemaakt een kinderfeest te vergallen. Laat ze een voorbeeld nemen aan hoe Sinterklaas in Suriname en op de Antillen, met name op Curaçao, beleefd wordt: Zwarte Piet is daar zo zwart als roet, zo zwart mogelijk. Geen neger daar die er niet de humor van inziet. En terecht. Juist die humorloze beroepsquerulanten verpesten een hoop goodwill die de zwarte Nederlanders hier inmiddels hebben opgebouwd.

SergeantPierlala | 04-10-18 | 22:53

Nooit een neger ontmoet die Piet heet

AntonJensen | 04-10-18 | 22:51

De pieten werken zwart?
De pieten zien het zwart in?
Piet is een zwarte bladzij?
Piet is zo zwart als roet?
Piet heeft zwarte humor?
Piet is gecremeerd?
Piet is extreem rechts?
Piet is niet wit?
Vragen,vragen,vragen?!!!!

Rest In Privacy | 04-10-18 | 22:51

„We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”
Dat is feitelijk al jaren helemaal niet het geval. Wat wel het geval is, is het geleidelijk vernietigen van onze cultuur via een Juncker geitenpaadje.
Waar blijft de melding dat GS de intocht in Dokkum gaat streamen? Het hele team zwart, crowdfunden die handel en doen! Fuck de NTR. Faecesbook hat binnen 3 dagen 4 miljoen Zwarte Piet is Zwart handtekeningen. Dat zijn er ook echt wel wat pegels los te krijgen voor dit avontuur!

Frau Merkel | 04-10-18 | 22:48

Als we nou iedereen het land uit trappen die dit een belangrijk onderwerp vindt? Volgens mij heb je dan echt een flink deel van alle debielen te pakken.

Ggroengras | 04-10-18 | 22:44 | 5

@Groengras, inderdaad moeten we iedereen, die Zwarte piet niet respecteert het land uittrappen. geweldig idee van jou, dat had ik niet achter jou gezocht.

Mars020 | 04-10-18 | 23:20

Heb je al een ticket gekocht?, want jij en je linkse vriendjes vinden dit onderwerp zo belangrijk, dat het tijd wordt om op te zouten. Neem al die bakfietsen ook gelijk mee, want die kunnen ze daar goed gebruiken. Links is begonnen met dit onderwerp, dus vond het waarschijnlijk erg belangrijk?. Dus als deze randdebielen nu lekker oprotten, kunnen wij gewoon onze tradities voortzetten.

Mars020 | 05-10-18 | 01:44

Ik zie beide kampen graag in hetzelfde vliegtuig, Snicker. Dat ruimt lekker op en de zuurgraad van het land trekt weer lekker bij op die manier.

Ggroengras | 05-10-18 | 07:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Futiliteiten.

Claude_Vieaul | 04-10-18 | 22:44 | 1

Inderdaad. Zwarte Piet is gewoon zwart. Ik snap de ophef ook niet.

Frau Merkel | 04-10-18 | 22:49

De NTR wil dus dat alle mensen rondom Sinterklaas wit zijn. Waarom haten die witte mensen bij de NTR de zwarten?

070 | 04-10-18 | 22:43

Er is helemaal geen verandering in de maatschappij, niemand heeft hier om gevraagd. We gaan ons toch niet door een handvol radicalen laten voorschrijven hoe we Sinterklaas dienen te vieren? Opzouten met je roetveeg Pieten, Zwarte Piet is ZWART!

TheOneWhoKnocks | 04-10-18 | 22:41

Steeds een beetje minder zwart en op een gegeven moment lijken ze allemaal op Prem.
En nogmaals ik ken geen bruine roet.

NatNiks | 04-10-18 | 22:41

Als u het niet erg vindt dan laat ik deze jaarlijkse terugkerende traditie die een discussie moet heten aan me voorbij gaan.
Maar natuurlijk wens ik u veel plezier met dit stukje oer Nederlandse cultuur: de zwarte pieten discussie.

Zapata10 | 04-10-18 | 22:38

Zwarte piet is zwart. Is dat al gezegd? En zolang een neger niet “au naturel” een zwarte piet kan spelen blijft het een mooi traditioneel fantasiefiguur.

Blotus | 04-10-18 | 22:37 | 1

Wij hebben acht geslagen op al het gezever en onze neger in de tuin inmiddels vervangen door een vijver. Met eentjes.

A.S. Perien | 04-10-18 | 23:25

deze jaarlijkse discussie is nodig om verdeeldheid te zaaien en af te leiden van waar het werkelijk om gaat; het Orwelliaanse draaiboek/ AgendA21 8er de schermen.

tata1981 | 04-10-18 | 22:35 | 2

Juist. Het is te stompzinnig voor woorden maar nog steeds trappen mensen er in. Bla die zwarte piet bladibla.

Zapata10 | 04-10-18 | 22:41

Sinterklaas zit bij de illuminatie, vergis u niet.

Ggroengras | 04-10-18 | 22:42

Ik was een jaar of 8. Zittend op de vloer in de gymzaal van mijn lagere school. Sinterklaas en een stel ZWARTE Pieten kwamen binnen. 1 keek me indringend aan. Ik was best een beetje bang maar ook weer niet. En toen opeens zag ik het. Het was de overbuurman 3 hoog met een hoop verf op zijn gezicht en toen was ik niet meer bang. Moraal van dit verhaal? Geen idee, maar rascist ben ik tot een paar jaar terug nooit geweest. Nu steeds meer maar dat heeft dan niets met Zwarte Piet te maken. Vul maar in.

Argwanus | 04-10-18 | 22:33 | 5

Op mijn zesde zag ik voor de eerste keer de Sint. Moest bij hem op schoot komen zitten, en het viel me op dat hij dezelfde stem en hetzelfde gezicht had als mijn vader.
Die klunzigheid is nou net de halve lol van het verhaal, jammer dat Sylvana ons geen feestje gunt. Dom kutwijf.

Eric Newby | 04-10-18 | 22:41

Ik ben soms hulpSint. In kostuum is niets zo leuk als ouders van kinderen een indringende vraag stellen. *diepe stem* en papa, ben jij ook een beetje lief geweest? En zelfs als ze weten wie het is, staan ze toch te stotteren.

ole guapa | 04-10-18 | 22:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh god. Weer een jaar infantiel gezeik over het pigmentgehalte van de schmink van een verklede kerel. Het is nep, jongens en meisjes. Ga je druk maken om dingen doe ertoe doen.

Ggroengras | 04-10-18 | 22:28 | 5

Het lijkt me inderdaad verstandig om ook hen niet al te serieus te nemen.

Ggroengras | 04-10-18 | 23:08

Osolomio. Uit naam van God en Allah wordt gemoord.Uit naam van Sinterklaas en Zwartepiet zover ik weet niet.Nou helpt het natuurlijk wel mee dat ouders hun kinderen rond hun 7e(?) vertellen dat sinterklaas niet bestaat.Zouden ze ook met God en Allah moeten doen

Rest In Privacy | 04-10-18 | 23:31

Wilookevenietszeggen | 04-10-18 |
Punt is dat op grond van allerlei sprookjesgeloven en culturele dingetjes veel aanpassingsvermogen van de autochtone bevolking wordt gevraagd en als de autochtone bevolking cultureel erfgoed wil behouden dat opeens als gezeur wordt afgedaan. Er kunnen best wat veranderingen worden doorgevoerd maar ik ben het spuugzat om als racist te worden weggezet. Dit is ons land, de Sinterklaas traditie is van ons.

osolemio | 04-10-18 | 23:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Sowieso kan SJW-Nederland driewerf de teringtyfus krijgen. Ik heb zaterdag een fout verkleedfeestje, en ik ga ditmaal als Afrikaanse Dictator!
Idi Amin om precies te zijn. Uniform, Luipaardvel&zwarte schmink incluis.
En uiteraard mijn (opblaas)krokodil niet vergeten. nl.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin

Abject | 04-10-18 | 22:28 | 5

Er is geen SJW Nederland. Er zijn een paar pion stukjes in de media die doen laten lijken dat het heel veel mensen zijn die deze mening delen. Laat je niet verblinden door de manipulatie van massa media.

Grote gros van de "Nederlanders" wilt deze onzin helemaal niet. En ik denk dat dat misschien wel 99% is. Die laatste 1% zijn hippies, antifascisten, de regenboogvlag mensen, en wat BN-ers en politici. Zij vormen het beeld, en manipuleren de realiteit zoals wij die ervaren via massa media.

Op deze manier kunnen ze veranderingen in onze cultuur en maatschappij snel aan brengen. En met de komst van het internet en Social media is deze sneltrein van sociaal-culturele veranderingen nog sneller gegaan. Alles wordt geanalyseerd, de meningen van mensen etc.

Nieuwe nieuwsberichten worden steeds sneller de wereld ingegooid om de aandacht af te leiden van andere problemen.

En het doel hiervan? Vul zelf maar in

Schraapmaad | 04-10-18 | 22:48

En je arriveert in een Mercedes Grosser?

ole guapa | 04-10-18 | 22:53

Hoofd in koelkast? Goed idee. Kan vast nog wel ergens een prop op de kop tikken.
Mandje sinaasappels ook geen probleem.
Maar een Mercedes-Benz 600 gaat waarschijnlijk niet lukken helaas. Ik pak maar gewoon de fiets.

Abject | 04-10-18 | 23:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie denkt die achterlijke NTR eigenlijk wel dat ze zijn, dat ze het ip-recht op het sinterklaasfeest en/of de intocht van Sinterklaas? Zou bijna gaan crowdfunden om de echte, originele Sinterklaas met de echte, originele Zwarte Piet hier naartoe te halen, uitzenden via internet en elke malloot die ook maar 1 denigrerende opmerking maakt over donkere mensen en Zwarte Piet er meteen uitpikken en landelijk voor lul zetten. We laten ons feest toch niet door zwarte en witte idioten verknallen. toch?

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 22:26 | 4

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 22:26
Dat snap ik dus ook niet. Waar de fuck menen ze een recht op dat feest vandaan te halen??? Niemand heeft ze wat gevraagd, hoe krijgen ze het bedacht?

Eric Newby | 04-10-18 | 22:52

@Newby: welk recht? SBS kan volgens mij morgen een nationale intocht houden. Volgens mij is het qua ‘rechten’ of vergunningen niet meer dan the Passion of een ander groot evenement. Kan het mis hebben natuurlijk.

Ggroengras | 04-10-18 | 22:57

Ggroengras | 04-10-18 | 22:57
Jep, dat heb je grondig mis.

Eric Newby | 05-10-18 | 00:17
▼ 1 antwoord verborgen

Kinderen kunnen soms verrassende dingen vragen... gisteren vroeg Femke een meisje van 5 jaar: ''zijn er ook zwarte pieten met moslimbaarden''?

sociaal_econoom | 04-10-18 | 22:22 | 2

Nee, want sinterklaas gaat de deur van stoute kindjes voorbij.

ole guapa | 04-10-18 | 22:55

Grappig dat "elk jaar een beetje minder zwart" strookt niet echt met de realiteit, voor je het weet komt de Sint niet met zijn boot uit Spanje maar is het je alcoholische achter oom waarbij je op de knie gaat zitten!

ProgressiveNiksnut | 04-10-18 | 22:22

GS... please , met alle respect maar kunnen we hier niet mee stoppen? Al dat zwart wit gedoe zo tegen het eind van het jaar... altijd dat gezeur over multi culti en diversiteit en nu, op een oeroud kinderfeestje moet ineens weer alles blank zijn...

Rest In Privacy | 04-10-18 | 22:18

Ruis.
Grijze ruis.
De hele dag die grijze ruis.
En ''s nachts testbeeld.
Daarheen leidt de weg van de publieke omroep.

027 | 04-10-18 | 22:18 | 1

Fraaie haiku!

ole guapa | 04-10-18 | 22:56

Alle pepernoten nog an toe, de rapen zijn gaar.

Rest In Privacy | 04-10-18 | 22:16 | 2

Klopt, de tegenstander zijn nogal taaitaai.

Rest In Privacy | 04-10-18 | 22:53

En zullen met gelijke chocolade munt worden betaald.

Ggroengras | 04-10-18 | 23:21

Och jee, de heer Dennis L'ami (BNN/VARA redacteur) zal wel heel erg teleurgesteld zijn.
Dat wordt slaande ruzie in Hillywood.
*popcorn&cola pakt*

Op de Joop nu al 4 topics in 24 uur. Misschien dat ze de naam kunnen wijzigen in roetveeg.nl

"NTR, neem nu een standpunt in
Ga voor die roetveegpieten, dood daarmee de discussie en geef Nederland een geheel vernieuwde, jaarlijkse traditie die nu écht voor iedereen is"
joop.bnnvara.nl/opinies/ntr-neem-nu-e...

Hij kreeg wat hij vroeg, een volle hand pepernoten op zijn kokosnoot.

Abject | 04-10-18 | 22:16

Er is iets, wat ik niet snap. Vroeger was heel Nederland wit en Piet was zo zwart als roet. Nu is Nederland bijna hetzelfde als Afrika en moeten de Pieten zo wit mogelijk zijn?. Verder is het natuurlijk belachelijk, dat allochtonen onze tradities kunnen beïnvloeden ondersteund door slinkse landverraders. Vanaf nu moet er bij iedere inburgeringscursus duidelijk gemaakt worden, dat wij Sinterklaas vieren met Zwarte Pieten. Laat ze desnoods een contract tekenen, dat ze de Nederlandse tradities respecteren en niet gaan lopen janken. Mochten ze het er naderhand zogenaamd toch een beetje moeilijk mee krijgen, gaat er altijd wel een vliegtuig retour naar Afrika. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar onze geitenwollensokken en regering, zijn bang om de tere zieltjes te kwetsen. Dus als het hier niet bevalt, dan kopen ze maar een enkele reis naar verweggistan. Opgerot staat netjes.

Mars020 | 04-10-18 | 22:15 | 12

@Barbaar, tijden veranderen inderdaad, maar een traditie veranderd nooit. In die landen, waar jij fan van bent, veranderen de tradities ook niet. Ze worden in ieder geval niet aangepast, omdat er een of ander buitenlander het niet zo leuk vind. In 40-45 hadden wij in ons land hetzelfde probleem. Toen wilde een groep overheersers de baas spelen over Nederland. Ook toen waren er figuren zoals Berbaar,die achter de dominante bezetter aanliepen om hun reet te likken. Zij vonden het net als jij, dat de tijd aan het veranderen was en onszelf maar aan moesten passen. Nu de geschiedenis zich herhaald, sta jij weer vooraan om partij te kiezen voor uitschot, dat onze voorzieningen en bijbehorende uitkeringen wel respecteert, maar onze tradities niet. Na de bevrijding werden die verraders bijna allemaal opgepakt en gestraft. Dus pas maar op met het verraden van Nederlanders, anders kom jij ook ooit aan de beurt.

Mars020 | 04-10-18 | 22:57

Tradities veranderen altijd met de tijd. Overal ter wereld. Behalve bij salafisten. En zelfs bij hen stiekem toch ook.

Ggroengras | 04-10-18 | 23:01

Tradities veranderen: vroeger was er één Piet, nu een heleboel.

JTKDM | 04-10-18 | 23:35
▼ 9 antwoorden verborgen

NTR : "Naar gelang ze vaker door de schoorsteen zijn gegaan, worden ze zwarter"

Dus hoe harder gewerkt hoe zwarter ze worden. Altijd lachuh met de NTR deugers die zich vandaag kapot vergaderd hebben hoe ze zich er uit moesten lullen. Toen kwam grachtengordeldeuger Jan-Joost met een briljante oplossing: "Naar gelang ze vaker door de schoorsteen zijn gegaan, worden ze zwarter" en daarna zijn ze snel de kroeg ingedoken.

AntonJensen | 04-10-18 | 22:10 | 3

Okee, ik kop 'm in. Nee, toch niet. De Godwins kunnen nog even wachten. Maar het is wel moeilijk!!

Frau Merkel | 04-10-18 | 22:44

90% van de kinderen weet niet eens waar een schoorsteen voor dient.

Jos Tiebent | 05-10-18 | 02:13

Ik zit met mijn hoofd in een klem, "hoe meer ze werken hoe zwarter" . Is toch juist andersom?

Ben Hetzat | 05-10-18 | 12:35

Is er van alles wat, is het weer niet goed.

JeBatsklareMoeder | 04-10-18 | 22:10 | 2

Voor een sneu en zuur deel hier in de panelen is het nooit goed.
Boosmensjes en die zijn voornamelijk humor om te lachen joh.

Berbaar | 04-10-18 | 22:15

@Berbaar, boosfiguren zijn inderdaad zeer lachwekkend, met hun wereldvreemde gelul. Als piet toevallig Paars was geweest en er kwamen paarse mannetjes van een andere planeet. Dan was links de barricaden opgeklommen en geëist, dat Piet zwart werd gemaakt met een paar paarse vegen. Ik blijf mezelf rot lachen om die achterlijke ideeën van links. Stelletje mislukte losers van de maatschappij.

Mars020 | 05-10-18 | 01:31

Aha, de wel beproefde salamitactiek... elke keer een plakje totdat je opeens de hele worst blijkt te hebben genuttigd.

devil13 | 04-10-18 | 22:08

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. "

D'66/GL/PvdA-taal voor:
"We gaan elk jaar een stapje verder om zo een onomkeerbare verandering af te dwingen in de maatschappij"

Lafayette | 04-10-18 | 22:08 | 4

Inderdaad. D'66: De koran als partijprogramma.

Tipped Relic | 04-10-18 | 22:14

Precies! Maar dat kun je die @Berbaar niet wijsmaken!

BaldEagle | 05-10-18 | 00:13

@tipped relic, bedoel je niet mei kampf

Musashi | 05-10-18 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Dat er tegenwoordig meerdere Pieten zijn in plaats van eentje is een ergere inbreuk op de traditie dan aanpassing van de schmink. Ze hebben Pieterbaas ( zijn knecht, enkelvoud) gekloond voor tv.

JTKDM | 04-10-18 | 22:07 | 1

Dat hele Sinterklaas-tv-gedoe vond ik te erg voor woorden toen ik het voor het eerst zak.
Zit daar 1 of andere trut te vertellen dat het Paard van de Sint Amerigo heet en al die onzin - waarom kunnen ze met hun bemoeizuchtige poten nergens van afblijven???
Net als Vlaggetjesdag, het is compleet verkracht en om zeep geholpen.

Eric Newby | 04-10-18 | 22:19

Gelukkig weet de NTR wat goed voor het volk is door te luisteren naar minderheden en de meerderheid te negeren.

027 | 04-10-18 | 22:06

Zwarte Piet is dood, morsdood.Waarom? Geld,alles draait om geld,Vooral als het veel is.Verder is het elk individu vrij om zijn gezicht zwart te maken als hij denkt dat hij iets ermee kan bereiken. www.nporadio1.nl/zwarte-prietpraat/ui...

kzegje | 04-10-18 | 22:06

Heb ooit in de kroeg bezopen met een zwarte vrouwenpiet zitten snavelen.
Als dank kreeg ik een handje pepernoten.
Heb nog een foto van hoe m'n gezicht er na afloop uitzag.
Haar vriend vond het minder leuk, hoorde ik later.

HoerieHarry | 04-10-18 | 22:05 | 7

Eric Newby | 04-10-18 | 22:22
Eric, moet ik eerst nog even kinderen maken (op mn 48ste).
De Sinterklaas die er die avond bij was was zo dronken dat ie in vekeersborden klom. Heb zelden zo gelachen.

HoerieHarry | 04-10-18 | 22:27

HoerieHarry | 04-10-18 | 22:27
"Foei toch, Goedheiligman. Foei!"

Eric Newby | 04-10-18 | 22:34

De TietPiet!

ole guapa | 04-10-18 | 22:58
▼ 4 antwoorden verborgen

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart.”

Hé, lees ik dat nou correct? Zwarte mensen gewoon wegwissen uit onze cultuur alsof het krabbeltjes uit een kinderrekenboek zijn, hier in tolerant Nederland anno 2018? Misschien is dat normaal in zo'n ongetemd land als de VS, maar hier moeten we toch beter weten? Schaam u, Nederland. Schaam u!

negerinnenzoenen | 04-10-18 | 22:05 | 3

Zwarte Piet is een wezenlijk onderdeel van de NL cultuur, en zeer gewaardeerd. Eigenlijk gewoon een succes verhaal. Maar toch wilt een klein deel van de mensen, die een gelijkenis qua huidskleur vertonen, dit succesverhaal uit de Nederlandse geschiedenis wissen. Je zou toch trots moeten zijn op je eigen Zwarte Piet, die kindervriend, die grapjas die kinderen blij maakt. Zonder zwarte Piet had de integratie van Surinamers ook veel moeilijker verlopen. Mijn Opa en Oma zagen de nieuwe Surinaamse buren gelijk als vriendelijke grappige mensen met een goed hart. Wanneer Zwarte Piet een Mocro was geweest. Dan hadden de cadeautjes nooit bij de de kinderen aangekomen. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 22:13

"... tolerant Nederland...", u vergat [/sarc off]

Muchnadt | 04-10-18 | 22:14

"u vergat [/sarc off]"

Was volgens mij wel duidelijk genoeg.

negerinnenzoenen | 05-10-18 | 10:52

Stond gisteren ook al in de berichtgeving dat er ook heus wel volledig zwarte pieten zouden zijn.
Mooi toch, kunnen de drammerTs naar keuze alleen pepernoten aannemen /rapen van roetveeg of volledig zwarte pieten.
Heerlijk inclusief lol

Berbaar | 04-10-18 | 22:04

Elk jaar een beetje minder zwart. Zou dat niet geweldig zijn?

BozePaarseMan | 04-10-18 | 22:03 | 7

@Ce ca! Wit prevaleer ik in ieder geval niet.

BozePaarseMan | 04-10-18 | 23:08

@barbaar, nou ben ik het eens eens met een slinks figuur en is het voor jou weer niet goed. Je lijkt wel een wijf, die zijn namelijk ook nooit tevreden.

Mars020 | 04-10-18 | 23:09

@ BozePaarseMan | 04-10-18 | 23:08
Ach, dat gezeik over een kleur. Ik ben er klaar mee. Noem hem krampus en we zijn weer 100% cultureel correct.

Rest In Privacy | 04-10-18 | 23:16
▼ 4 antwoorden verborgen

"Elk jaar een beetje minder zwart." Is zwart slecht ofzo? Ik ben opgegroeid in een tijd waar kleur er niet meer toe deed; denk niet zwart-wit, maar in de kleur van je haar. Die hele discussie is zoooo zinloos. Zwarte Piet is GEEN neger, het is een FANTASIE figuur. Inmiddels gaan mensen zich niet meer zwart, maar bruin schminken. Nu je zin silvana?

Rest In Privacy | 04-10-18 | 22:01 | 4

Tipped Relic | 04-10-18 | 22:16
Ze vinden altijd wel een nieuwe windmolen om tegen ten strijde te trekken, dat is het probleem.

Eric Newby | 04-10-18 | 22:44

Het was geen issue meer, maar door de wegkijkende politici, open grenzen, riftuig en klaagnegers inmiddels weer wel. Er zijn de laatste jaren heel wat racisten gemaakt.

Frau Merkel | 04-10-18 | 22:57

Het is de context die belangrijk is.Zwarte Piet tijdens Sinterklaas is geen racisme, zwarte Piet tijdens een PVV congres wel.. zo simpel is het.

Epistulae_Morales | 05-10-18 | 00:43
▼ 1 antwoord verborgen

De manipulatie gaat voort. En allemaal laten we ons roet in de ogen strooien.

Hoofdbreker | 04-10-18 | 21:59

"We proberen elk jaar een stapje te maken om geleidelijk een verandering te volgen die er in de maatschappij is. Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”

Hmmm, vreemd, lijkt mij dat de maatschappij elk jaar juist een beetje zwarter wordt.

Binkoo | 04-10-18 | 21:59

Oef. Gelukkig. Ik kan weer slapen.

VanBukkem | 04-10-18 | 21:59 | 2

Na die joint van net wens ik U sweet dreams ;)

Berbaar | 04-10-18 | 22:05

Dank u.
Ik ga maar weer eens naar bed inderdaad. Er moet toch iemand zijn die Ook morgen weer deze economie draaiende houdt.

VanBukkem | 04-10-18 | 22:18

Mogen zwarte mensen nog wel komen kijken?

ljcoster | 04-10-18 | 21:57 | 1

Jij wel!

BaldEagle | 05-10-18 | 00:17

Luistert toch eens naar minister Ollongren: niet witten = transparant. Niet witten = gewoon zwart laten, niks eigenmachtig veranderen. D66 wil het.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-10-18 | 21:56

"Elk jaar een beetje minder zwart. Dat is feitelijk al jaren zo.”"

Mark_D_NL | 04-10-18 | 21:56 | 2

Één zwarte piet minder=twee dobbernegers erbij.

Jan Dribbel | 04-10-18 | 22:03

@Mark_D_NL, waar dan?.. Volgens mij wordt ons land ieder jaar een beetje donkerder?.

Mars020 | 04-10-18 | 22:33

HOOIVORKEN? Racisme?! Niets hoi, gewoon een goedemorgen.

Stukje opvoeding.

Kaas de Vies | 04-10-18 | 21:56 | 2

Dat heet een goedendag

witwas | 04-10-18 | 22:05

Goedemavond.

Kaas de Vies | 05-10-18 | 07:16

Ah, Fijn dat communistenpiet ons dit met een beetje glijmiddel door de strot wilt duwen.
Die lui het echt roetvegen op hun ziel.

Bubsy | 04-10-18 | 21:56

"Geleidelijk minder zwart maken", ik begrijp er toch echt geen reet van, de donkere luitjes die ik ken, maken er helemaal geen probleem van.........

Wienerschnitzel mit | 04-10-18 | 21:55 | 2

Ik ken er ook geen één neger die er moeite mee hebt. Zijn meestal van die graskauwende bakfiets typetjes uit de Grachtengordel et al. Je ruikt ze van een kilometer ver weg al.

negerinnenzoenen | 04-10-18 | 22:01

Het schoon poetsen van negers is zoooo 1800. Dat zwarte gaat er niet af!

Frau Merkel | 04-10-18 | 22:58

Er moeten gewoon zoveel mogelijk van die prachtige en originele zwarte pieten naar de intocht toe. Zo zwart als roet en met rode lippen en gouden oorbellen.
Dat is de richting die we op moetem, de juiste namelijk.

kempenaer | 04-10-18 | 21:54 | 4

Eens! Niet tig soorten Piet door elkaar, gewoon de uniforme pikzwarte Piet met pruik, gouden oorbellen en vuurrode lippen. Heb ook nog nooit een neger gezien die er zo bij liep dus men moet zich niet zo aanstellen.

Binkoo | 04-10-18 | 22:02

Ik ken een Surinamer die zwarte piet speelt en die schminkt zich... en hij vindt Sylana een domme doos

Epistulae_Morales | 05-10-18 | 00:41

Helemaal eens pikzwart , zodat je alleen nog een zwevend gebit ziet , zo hoort een zwarte piet te zijn en pepernoten strooien zullen ze tot dat ze er bij neer vallen!!

Rest In Privacy | 05-10-18 | 01:09
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Brentjeee | 04-10-18 | 21:53

Links maakt alles kapot, uiteindelijk ook uw leven. Mao, Stalin, Lenin, Polpot, Hitler, allemaal socialisten die miljoenen de dood in gejaagd hebben. Het huidige links gaat hetzelfde doen als we het niet stoppen.

Links hoort thuis in een gesticht, niet in de politiek of de media.

GerMonster | 04-10-18 | 21:51 | 1

Nee, dan rechts

Nyte | 05-10-18 | 13:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland