Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vml. verzetskrant Trouw preekt rassenleer

In het Duits klinkt het leuker. 

Heel policor Nederland: Ja maar er zijn geen genetische verschillen tussen mensen dat heeft de wetenschap al aangetoond en door een magische resolutie van de Verenigde Naties staat de mens ineens buiten de natuurlijke selectie! Boe! Yernaz Ramataursing Molenaar! Van binnen zijn we allemaal roze! 

Trouw: Ja ho eens leuk allemaal die zwartjes die zo fijn fysiek multigetalenteerd zijn maar zonder blank zweepje komen ze natuurlijk nooit vooruit he! Zo'n Afrikanees had natuurlijk nooit de snelste marathonlopert kenne weze zonder blanke coach! Enfin, met zwarte spierkracht en witte leiding kan je prima dingen doen. Transatlantische driehoekshandel opzetten enzo. Iemand nog een schepje Jezus? 

Reaguursels

Inloggen

Door het genen onderzoek zouden ze de missing link vinden.
Volgens mij hebben ze dat allang gevonden.
Africa adios staat op de evolutie lijst maar het verschil met blank is dat die verder ontwikkeld zijn zichtbaar geen apenhaar en de vrouwen geen bavianen kont.
Dat er ook in africa verschillen zijn van het mensdom ik heb daar mooie donkere vrouwen gezien die echt de zonde waard waren

soledad | 18-09-18 | 00:35

"White Men Can't Jump". Maar dat mag je niet zeggen, net als dat vrouwen niet kunnen schaken (ja ik weet de Hongaarse zusjes etc.).
Verder heb je typische lange afstand negers en sprint negers, kan er ook niets aan doen maar zo zitten we genetisch in elkaar.
Negers zouden wel goed kunnen schaatsen maar dat we ze daar op die Amerikaan na dan bijna niet zien is meer cultureel bepaald. Zie ook roeien en zo kan ik nog wel even doorgaan.

KeesRoeiboot | 17-09-18 | 23:08 | 1

Niet alleen roeien Kees, maar ook uw meervoud : kezen

Mazoeza | 18-09-18 | 01:04

Dat wordt gezellig morgenochtend, als Saeda Nourhussen op de redactie verschijnt.

TheFirstYelle | 17-09-18 | 22:03

Leuk dat negers atletischer zijn. Maar gemiddeld genomen is een neger nog steeds een matige sprinter vergeleken met een cheeta’s.
Waar de mens zich mee onderscheid is denkkracht en planningsvaardigheden. En daar troeft niemand de blanke oude man mee af. Niemand,

du Roi Soleil | 17-09-18 | 20:02

Zouden ze bij Trouw weten (dan wel vinden) dat net als benen, spieren en longen de hersenen ook tot het menselijk lichaam hoort? In geval van de hersenen lijkt dat wel eens vergeten te worden.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 19:22

We haalden al slaven uit Afrika. Geen nieuws dit.

Pislinq | 17-09-18 | 18:04

Het is nooit verboden geweest te vertellen dat negers grotere schnickels hebben (want positief), wel was het not done daar aan toe te voegen dat dit met genen te maken heeft. Nu zegt TRouw dus dat negers andere genen hebben en daarom harder kunnen rennen? Tijdens de Olympische Spelen van 1936 werd dat door de verkeerde lui al over Jesse Owen gezegd en bekritiseerd.

Dus zo oud is het probleem van het spreekverbod over genen die verschillen in rassen veroorzaken al minstens.

SergeantPierlala | 17-09-18 | 15:08 | 1

De grootte van de penis is omgekeerd evenredig met de huwelijkstrouw van de vrouwtjes in het ras.
In Afrika is eigenlijk oorspronkelijk nooit sprake geweest van huwelijken. Iedereen paarde maar wat en de grote sterke mannetjes het meeste.

du Roi Soleil | 17-09-18 | 19:53

@Zentgraaff
Die van resolutie, heb je daar een link van voor me? Ik ben heel benieuwd of die resolutie onder het Cairo akkoord is gedaan.

istus | 17-09-18 | 14:35

Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat rabieren en Afrikanen aanzienlijk hogere testosteron niveau´s hebben dan Oost-Aziatische en Europese mannen.
Ander onderzoek heeft aangetoond dat mannen met hoger testosteron meer agressief zijn, minder samenwerken en vaker vreemdgaan.
Valt geen speld tussen te krijgen, maar natuurlijk wel de glibberige gedachtenkronkels van de Gutmensch!

stampertje85 | 17-09-18 | 14:07 | 4

ww@w.google.com/url?sa=t&source=w....
@ pantoffel.

Je wil toch niet zeggen dat je hier nog nooit voorbeelden van gezien hebt toch? Of zie je net zoveel als Stevie Wonder?

HoezoStom? | 17-09-18 | 17:04

Nooit geweten dat Colombianen zo'n lange piemel hadden

(Trekt pak coke open)

menage | 17-09-18 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Sociologie is een pseudowetenschap die de universiteiten en politiek heeft geïnfecteerd. Alles moet politiek correct en echte wetenschap wordt uit de deur gegooid als het niet in hun straatje past.

StarFox | 17-09-18 | 14:02

Volkeren hebben duizenden jaren in gescheiden gebieden geleefd. Dat is te zien aan de vele verschijningsvormen van mense: huidskleur, resistentie tegen koemelk en alcohol, bestand zijn tegen kou, bestand zijn tegen leven op grote hoogte, ziekten die onder bepaalde groepen meer voorkomen e.d.

Nederlanders zullen bijvoorbeeld nooit lekker op grote hoogte in Nepal kunnen leven. Nepalezen hebben zich door de evolutie op aangepast. Eskimo's kunnen beter tegen kou dan Afrikanen. Een eskimo zal vanwege een andere warmtehuishouding daarom nooit een marathon winnen. Het is ook zeer onwaarschijnlijk dat de evolutie aan een groot en complex orgaan als de hersenen voorbij is gegaan. Misschien is het goed dat dit een taboe is, maar de racisme roepers doen er goed met deze hypothese rekening te houden.

ED-209 | 17-09-18 | 13:46 | 1

Iemand met zwarte huidskleur zal veel meer moeite met efficiënt en productief leven in NL/Europa (Spanje daargelaten) vanwege gebrek aan op kunnen nemen van vitamine D door ons gebrek aan zonuren. Onze huid is blanker geworden door het gebrek waardoor we meer vitamine D kunnen opnemen/produceren.

Maarja, uitkeringen zijn toch lekkerder dan vitamine D...

LangeTijdGeleden | 17-09-18 | 14:03

Wanneer komt er een marathon voor scootmobielen? Met als ondergrens voor de deelnemers een BMI van dik over de 30. Nu worden hollende skeletten voorgetrokken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-09-18 | 13:33

Sociaal Darwinisme gaat het helemaal worden. Kan Funx dan gelijk uit de ether aub? En Also sprach Zarathustra verplicht op de lijst? Fijn

didivos | 17-09-18 | 13:27

Trouw, voor al je pseudowetenschap.

Panos88 | 17-09-18 | 12:53

Volgens D66 rechters zijn Marokkanen ook een ras. En die zijn ook aantoonbaar beter in stelen, liegen, bedriegen, sissen en "allahuakbarren".

Mark zit te Dutten | 17-09-18 | 12:53 | 2

Bij de OS gaat het goud op het plofkraken al vele jaren naar Marokko.

Pelforth | 17-09-18 | 13:31

En kampioenen parisiteren op onze samenleving.

Pislinq | 17-09-18 | 18:07

Zwarten hebben andere spieren dan blanken,
ik kwam hier achter door het vergelijken van het creatinine-gehalte in het bloed, dat is een graadmeter voor de vervuiling van je bloed.
Wordt gemeten door afval te meten in de spieren, bij donkere mensen worden andere normaalwaarden gehanteerd.

drastic | 17-09-18 | 12:50

Mijn verre voorvaders/moeders(miljoen jaar geleden of zo) stammen af van de bonobo's.
Sinds ik dat weet zwaai ik altijd even naar de bonobo's in de dierentuinen.
Naar de chimps zwaai ik nooit want dat is tuig van de richel die de bonobo's weer discrimineren.
Wij,de bonobo,s,zien de chimps als de neanderthalers onder de apen soorten.
Agressief volk waar niet mee te praten valt,hebben altijd een grote bek en vreten hun eigen soortgenoten op.
De chimps voeren ook altijd oorlog onder elkaar en met elkaar.
Het lijkt de islam wel met hun stammen oorlogen.
Nee,wat dat betreft ben ik blij dat ik afstam van de bonobo,s.
Vriendelijk volk die wel van een geintje houden.
Enkel jammer dat er steeds minder bonobo,s zijn.
Komt weer door de chimps die uit zijn op de heerschappij en de bonobo,s willen vernietigen.
Denk dat ik maar in het verzet ga.

komtdatschot | 17-09-18 | 12:45 | 4

@Joris Beltsin | 17-09-18 | 12:54: Netjes uitgelegd. Kudo's. Scheelt mij weer tijd. :-)

Mokum Kosher | 17-09-18 | 13:18

Joris Beltsin | 17-09-18 | 12:54 |
Dankzij Joris Beltsin zit ik nu in een identiteits- crisis :)

komtdatschot | 17-09-18 | 13:24

Joris Beltsin, staat al weer een treetje hoger op de evolutieladder.

Pelforth | 17-09-18 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag is natuurlijk, kunnen Kenianen en Ethiopiërs goed klûnen?

Basil Fawlty | 17-09-18 | 12:35 | 1

Hem derin kleunen lukt ze aardig.

Pelforth | 17-09-18 | 12:40

Trouw: ooit één van de verzetskranten van NL tijdens de bezetting,nu het gristelijk afvalputje van het groen-gristelijk-linkse schuim der natie.
Polsstokspringen,kogelstoten,hoogspringen om maar wat te noemen; allemaal olympische sporten waar geen negroïden te zien zijn. Heb ook nog nooit een roeiboot (2-4-8) met negroïden gezien. Zijn nog tig sporten op te noemen. Maar wat doet het ertoe? Vanwaar deze verheerlijking van de negroïden door de gristenen van Trouw? Zijn er landen in Afrika te noemen die het economisch goed gaan ? Waarom probeert dat hele continent via Ceuta en andere Spaanse enclaves dan naar Europa te komen? Of vanuit Lybië al dobberend > Lampedusa te komen? Trouw = Ontrouw aan Nederland en haar oorspronkelijke bevolking en breekt een land voor nog méér import uit Zwart Afrika,want " good and reliable under Dutch Administration" of woorden van gelijke strekking. Multi-culti NL is geweldig voor onze bevolking: ordinaire agitprop van de usual ultra-linkse,groene,gristelijke suspects... Weg ermee!

Eendragtmaaktmagt | 17-09-18 | 12:34

Weet je wie zich ook bezighield met genetisch onderzoek?

Mr_Natural | 17-09-18 | 12:30 | 2

Darwin. Goedkeurend 'vinkje' graag.

Kouwe Kees | 17-09-18 | 12:34

Buikhuizen en Brand Corstius, "die hebben nog een Nobelprijs nominatie gehad".

Pelforth | 17-09-18 | 12:39

Dit weekend ook nog een filmpje gezien met een paar jongens met sterke benen.

Mr_Natural | 17-09-18 | 12:25

10000 jaar voor of achter een leeuw aanrennen in de bloedhitte levert natuurlijk wel enige geselecteerde genen op bij de nakomelingen.

zeiksmurf | 17-09-18 | 12:24

Een vriend van mij loopt Marathons. Zijn mening. De Afrikanen zien sport als een uitweg uit Afrika. Ze zijn dus tot op het bot gemotiveerd. Van de blankmans is het vaak een hobby.

Zatkniss | 17-09-18 | 12:21 | 2

Die oost Afrikaantjes zijn fysiologisch beter gebouwd voor de lange afstand, verhoudingsgewijs lange dunne benen, kort bovenlichaam en dunne armpies en vanaf jongs af aan weinig junkfood tot hun beschikking.

Pelforth | 17-09-18 | 12:38

@ pelforth
Laat dat junk uit junkfood maar weg.

F. Jacobse | 17-09-18 | 13:37

Er zit absoluut geen verschil tussen rassen. Dat is niet zo bij honden en zeker niet bij mensen.
Behalve dan dat je wel mag zwijmelen over hoe negers zo cultureel superieur kunnen dansen, trommelen, stompen en hardlopen. Maar dat begrijpen zelfs een beroepsneger en zijn/haar/hets linkse advocaat.

Jan Passant mk2 | 17-09-18 | 12:20 | 3

.. maar goed. In Afrika bleven traditioneel de snelste lopers gevrijwaard van op het menu staan bij leeuwen, daardoor is het vooral de nakomeling van prima lopers uit Afrika komen. En atleten die over krankzinnig hoge hekken kunnen springen. Vanwege de racist Archimedes blijven Afrikanen weer niet zo goed drijven, maar dat probleem hebben de NGO boten van de EU en veerdienst van Frontex opgelost.

Jan Passant mk2 | 17-09-18 | 12:30

Bruinen hebben relatief zwaardere botten dan blanken, daarom drijven ze minder goed en de navel van bruinen zit een paar centimeter hoger dan bij blanken, wat inhoudt dat ze relatief een korter torso dan blanken hebben wat ook een nadeel is bij zwemmen.

kempenaer | 17-09-18 | 13:04

Zolang de Afrikaanse bevolking veel sneller groeit dan de rest van de wereld hebben zij - per definitie - de betere genen. Al krijgen ze die groei met westerse hulp voor elkaar, het droge feit blijft dat zij een meer succesvolle ESF (evolutionary survival strategy) hebben ontwikkeld dan de rest. Hetzelfde geldt voor de allochtonen die in het westen leven.

Denk daar maar eens over na.

Joris Beltsin | 17-09-18 | 12:18 | 8

@ manage
Of gewoon het gemis van een tv.

F. Jacobse | 17-09-18 | 13:41

menage | 17-09-18 | 13:17
Da's nou juist mijn punt. Het succes van genen wordt uitsluitend bepaald door het relatieve aantal nakomelingen. U kunt voor uzelf overtuigd zijn dat wetenschap, welvaart en ontwikkeling van ´betere´ genen afkomstig zijn maar als ze in de toekomstige genenpool steeds minder voorkomen zijn ze dus - per definitie - slechter. Da's een merkwaardige paradox.

Joris Beltsin | 17-09-18 | 13:52

Ze hebben geen betere genen, maar zijn wel evolutionair succesvoller.

du Roi Soleil | 17-09-18 | 19:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Oost-Afrikanen zijn duidelijk de betere lange afstandslopers.
West-Afrikanen zijn beter in sprintnummers, boksen, basketball, en eigenlijk ook voetbal (de fysieke kant daarvan).
Genetisch gezien zijn blanken gemiddeld beter in zwemmen. Dat vertaalt zich ook duidelijk in de medaillespiegels.
Oost-Aziaten zijn beter in snelle behendigheidssporten als pingpong en badminton.

Genetisch zijn hier duidelijke verklaringen voor. Overigens is via mitrochondrieën onderzoek vastgesteld dat de genetische verschillen BINNEN de Afrikaanse volkeren groter is dan tussen alle andere volkeren wereldwijd. Vandaar dat blanken vaak gemidddeld goed zijn in allerlei sporten, maar dat je zelden of nooit een pygmee uit Gabon of een Keniaan van de Kalenjin stam de 100 m sprint zult zien winnen, of dat je iemand met het postuur van Mike Tyson de marathon ziet lopen.
En voor de rest: laten we vooral genieten van de mensheid in al zijn variëteit qua kleuren, talenten, soorten en maten. QED

R van Perzie | 17-09-18 | 12:10 | 3

"Overigens is via mitrochondrieën onderzoek vastgesteld dat de genetische verschillen BINNEN de Afrikaanse volkeren groter is dan tussen alle andere volkeren wereldwijd."

Dat is alleen waar als je Bosjesmannen en Pygmeeen meeneemt. En het betreft autosomaal DNA. Wat wij Afrikanen noemen, de bulk dus, wordt onder de noemer Bantoe gevat. En dat is een recente expansie.

Goed leesvoer: www.cell.com/cell/abstract/S0092-8674...

omanders | 17-09-18 | 12:24

omanders | 17-09-18 | 12:24
Ik vrees toch dat je een denkfout maakt. Als je de "Afrikanen" bij voorbaat afbakent als bantoes, dan is het niet raar dat deze groep inderdaad genetisch verwant is. En wel aan... bantoes. Logisch omdat je berbers, pygmeeën maar ook de Oost-Afrikaanse nilotide volkeren daarmee uitsluit. En het zijn juist de nilotide stammen zoals de kalenjin waar de beruchte lange afstandslopers (de "Kip..." namen zoals Kipchoge) vandaan komen.
Koketteren met een tijdschrift als Cell voegt daar verder niet veel aan toe. Overigens wel een interessant artikel, waarvoor dank.

R van Perzie | 17-09-18 | 12:48

@R van Perzie | 17-09-18 | 12:48

Ja, je hebt gelijk, er is meer dan Bantoe's. De veelgeprezen diversiteit daarentegen wordt toch echt gedragen door Bosjesmannen en Pygmeeën, die als eerste van de rest van ons afgescheiden zijn. 300.000 jaar terug, is een schatting.

En ik koketteer niet met Cell, het onderzoek is reteinteressant.

omanders | 17-09-18 | 17:53

Het is een gegeven dat donkere mensen van nature beter zijn in Marathons lopen dan blanke mensen. Ze hebben er genetisch meer aanleg voor. Omdat het hier gaat om iets positiefs jegens donkere mensen en wellicht zelfs negatiefs jegens blanke mensen, mag dat van Policor Nederland gewoon worden benoemd. Wee je gebeente als het andersom is, dan is het white supremacy bla bla bla. Dat is wat hier moet worden benoemd. De coach doet er helemaal niet toe. Coaches uit Amerika en Europa zijn gewoon beter omdat ze het al veel langer doen en een bepaald streefniveau hebben ontwikkeld. Huidskleur boeit bij coaches geen reet.

Boerkablaffer | 17-09-18 | 12:05 | 1

Hoe weet je dat? In Afrika is er tenslotte ook erg veel bevolking voor wie de enige escape en makkelijk verkrijgbare vaardigheid de atletische zijn. Ik kan me voorstellen dat iemand die genetisch het athletisch goed zou doen, hier niets mee doet, omdat er veel andere dingen zijn die zo iemand kan doen. Hoe is dit in Afrika?

minderweter | 17-09-18 | 20:02

Bullshit dat dit rasgerelateerd is. Menig topsport kenmerkt zich door een bepaalde mate van conservatisme. Wielrenner Steven Kruijswijk ontpopte zich tijdens de Vuelta ineens als verdienstelijk tijdrijder - na testen in een windtunnel. Oud-hockeycoach Marc Lammers voerde legio technologische foefjes en toepassingen in om marginal gains te bereiken.
Wat dit artikel louter betoogt, is dat de regel helaas zo is dat toplopers (waarvan 99% afrikaan is) zich blijkbaar weinig gelegen laten aan een top-of-the-bill begeleiding. En dat Kipchoge daar een mooie uitzondering op is.

Spinal Fap | 17-09-18 | 11:55 | 1

"Bullshit dat dit rasgerelateerd is."
"de regel helaas zo is dat toplopers (waarvan 99% afrikaan is)"

LOL!

ZegMaar | 17-09-18 | 12:38

Je mag verschillen alleen benoemen als het leuk is. Dan mag je blijkbaar zelfs genen de schuld geven van het verschil.

deministerpresident | 17-09-18 | 11:54

Wat mij opvalt is dat je nooit PVV-ers ziet in topsport. Dat lijkt me ook logisch gezien obesitas. Bovendien heb je voor topsport doorzettingsvermogen nodig en die mensen zijn toch vaak weglopers.

Bakito | 17-09-18 | 11:50 | 9

Darts.

Stormageddon | 17-09-18 | 12:11

Jou valt wel meer niet op.

omanders | 17-09-18 | 12:26

Bij het Ned. kampioenschap wegkijken, dat ik laatst zag op tv, viel mij op dat daar ook geen PVVers meededen. Het is genetisch bepaald dat ze daar geen talent voor hebben schijnt het. Obesitas vormt geen obstakel in die (denk)sport.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 15:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar wat dan is precies racisme?
Verschillen zijn er dus alleen als het leuk en positief is, maar ze zijn er niet als de verschillen een gepercipeerde vervelende en negatieve associatie oproepen, bij sommigen.
Maw, sekseverschillen bestaan niet, want er is geen 50-50 verdeling mannen vrouwen in de arbeidsmarkt.
Andere culturen zijn in essentie maar ook absoluut hetzelfde als de onze want zo’n mooi Marrekaans mozaiekje in de badkamer staat mooi, humus is lekker en döner broodnodig na het stappen.
Blanke mannen verschillen van andere etniciteiten omdat ze fundamenteel racistisch en onderdrukkende neigingen hebben. Dat is niet erg lief.
.
Duidelijk, hier kan ik iets mee. Ik kleur volgende keer een ‘progressief’ hokje rood tijdens de verkiezingen. Zulke logica moet natuurlijk gesteund worden.

ratelaar | 17-09-18 | 11:47 | 3

Alles en iedereen moet en zal gelijk zijn ratelaar... Dat is je de afgelopen twee decennia toch wel duidelijk geworden?

Logischerwijs stelt deze dogma dus dat: als iedereen en alles gelijk is dat elk verschil in uitkomst moet komen door oneerlijke behandeling.

En de overheid gaat die oneerlijkheid oplossen door jouw geld aan die arme minder bedeelden te geven.

KutFilosoof | 17-09-18 | 12:04

"Verschillen zijn er dus alleen als het leuk en positief is, maar ze zijn er niet als de verschillen een gepercipeerde vervelende en negatieve associatie oproepen, bij sommigen."

Nee hoor, ook negatieve verschillen mogen benoemd worden, zolang degene die 'benadeeld' wordt maar tot een zelfredzame meerderheid behoort.

Denk maar eens na over de volgende 4 uitspraken:

1: negers kunnen goed hardlopen
2: blanken kunnen niet goed hardlopen
3: blanken kunnen goed schaken
4: negers kunnen niet goed schaken

1 en 2 zijn geen probleem, 3 en 4 wel.

relatief | 17-09-18 | 12:09

Maar zet een blanke op een fietsie en de neger kan hem niet bij houden.

Pelforth | 17-09-18 | 12:26

Als blanke mag je niks negatiefs over negers zeggen, omdat blanken netto gezien 'betere' genen hebben dan Afrikanen. Allemaal leuk en aardig dat Afrikanen fysiek 'beter' zijn dan Europeanen, maar wat heb je daar aan?

Het is misschien handig als je in de jungle woont, maar zodra je verder komt dan het leven als jager/verzamelaar speelt intelligentie een grotere rol dan fysieke kracht.

Erno-NL | 17-09-18 | 11:46 | 2

Eensch,

Het hebben van een winter schijnt hier ook een grote rol in te spelen.
Duizend jaar lang gratificatie uitstellen omdat je maanden niks kunt eten heeft waarschijnlijk op ons een grote impact gehad.

Duizend jaar lang: "Als je nu al je eten opeet ga je in de winter deaud" vs "altijd overal eten aanwezig". Dat veranderd je na honderden generaties.
Het veranderd hoeveel kinderen je krijgt, hoeveel energie je in die kinderen stopt. Hoeveel je als kind moeten leren om in zo'n structuur te leven, hoe je fysiologisch bent gebouwd etc etc.

Rassen van mensen zijn aangepast aan hun omgeving. En dat maakt ze anders. Niet slecht of goed.. Gewoon.. anders.

KutFilosoof | 17-09-18 | 11:53

Bij gewichtheffen of worstelen, zie je over het algemeens caucasians de overhand hebben.

Pelforth | 17-09-18 | 12:21

Die pepernotenstrooiers hebben ook een blanke coach.

hallootje kadootje | 17-09-18 | 11:45 | 1

Inderdaad. Hahaha

Cold-Cees | 17-09-18 | 12:01

Die negerds kunnen gewoon zo hard hollen, omdat ze daar nog leeuwen hebben.

Willy Keutel | 17-09-18 | 11:43 | 2

lol. En jachtluipaarden waarvan ze het nooit kunnen winnen. Weleens een neger gezien die 80km per uur rent? Niet dus.

Lupuslupus | 17-09-18 | 12:02

Of ze kunnen zo hard lopen om aan die Arabische slavenhaler racisten te kunnen ontsnappen.

Pelforth | 17-09-18 | 12:24

Goed gezien, GS! Nagel ze maar aan de schandpaal. Heeft Sylvana al gereageerd? :-)

Amsterdamsko | 17-09-18 | 11:42 | 2

Het is de laatste tijd toch al zo stil rondom Sylvana. Je kan schijnbaar wel blijven janken, maar er komt een moment dat mensen je negeren!

ole guapa | 17-09-18 | 11:50

Sylvana zit haar zakken te vullen in de gemeenteraad van shitthole Amsterdam dus heeft nu even geen tijd.

Lupuslupus | 17-09-18 | 12:04

The serial numbers found on debris of the Buk missile that shot down the Malaysian Airlines flight MH17 over eastern Ukraine show it was produced in 1986, the Russian military said. The rocket was owned by Ukraine, they added. Dit was te lezen op RT,com.

Nu over rassen, was bij basketspelers.maar nog niet genoeg ingelezen op dit onderwerp, kom er later op terug.

gato | 17-09-18 | 11:40 | 2

Dank Gato.

Lupuslupus | 17-09-18 | 12:06

In 1986 was Ukraine nog een deel van de USSR, dus Russisch. Bij de scheiding begin jaren 90 zijn de militaire voorraden mee teruggenomen naar Rusland. Deze Russische verklaring is dus de zoveelste leugen om het eigen blazoen schoon te vegen.

Jackson | 17-09-18 | 12:21

Het is wat @witdusracist | 17-09-18 | 10:59 | zegt ... onze weg-met-ons-ziekte staat toe dat je genen vergelijkingen maakt zolang het maar negatief uitvalt voor ons . Dan valt immers de verdenking van rassiesme weg , het ergste wat je kan overkomen.

daytripper | 17-09-18 | 11:39 | 2

Yep ! En dat al decennia lang ...

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:47

Natuurlijk zijn er lichamelijke verschillen! als er weer eens iemand zo ontkennend reageert heb ik altijd een bijsluiter van een doosje pillen tegen hoge bloeddruk bij (ACE-remmers). Dosis: 2 pillen per dag voor de meeste menen, 3 per dag voor mensen met Afrikaanse origine.

breakingbed | 17-09-18 | 11:37

Trouw is toch die krant waar een Seada Nourhussen (geboren in Ethiopië, zou ze goed kunnen hardlopen?) een column heeft? Zou ze nu uit principe meteen ontslag nemen bij die racistische kutkrant of is geld toch belangrijker dan principes?

raskol | 17-09-18 | 11:35

Hier komt de linkse logica perfect in beeld. Een bepaald utopisch beeld hebben en alleen de dingen willen zien die dat beeld bevestigen. Mensen uit Afrika hebben een lager IQ = racisme, mensen uit Afrika kunnen sneller rennen door de genen = fascinerend. Als je dan de wetenschap wilt gebruiken, gebruik het dan 2 kanten op.

SchichtigeSpicht | 17-09-18 | 11:34 | 2

Dat viel mij op, zolang de genetische kenmerken positief uitvallen voor de negroïde ras maar heb het niet over verschillen in IQ.. dan word je door de politiek correcte gelijkheidsideologen aan de racistische schandpaal genageld..

Hissam | 17-09-18 | 11:49

Ja, maar dat geldt voor alles; roep je black power dan ben je een fiere, trotse neger, roep je white power, dan ben je een vuile racist.

Franker | 17-09-18 | 12:41

*kuch* NBA *kuch*
De blanken zijn op één hand te tellen, decennialang, maar daar kun je heus geen conclusies uit trekken. Een team van de allerbeste blanke basketballers ever legt het af tegen een middelmatig zwart team, laat staan als je die volpropt met de beste zwarte basketballers.
In die miljardenwereld gaat het om keiharde knaken, dus die gasten zijn niet voor de lol of wegens pc geselecteerd. Neen, bigger, faster, harder, stronger, daar wordt voor betaald. En het resultaat: zwarten zijn blijkbaar op gemiddelde basis atletischer dan blanken. Tja. Verschillen dus, mooi man.

Kouwe Kees | 17-09-18 | 11:27 | 10

Ijshockey is 99% blank naar mijn weten. Ijshockey ijs is wit. Conclusie: ijshockey is racistisch in het kwadraat. Tevens kunnen negerts niet zo goed tegen kou lijkt het.

Cold-Cees | 17-09-18 | 12:15

Cold-Cees | 17-09-18 | 12:15 |
Haha. De demografie van de aanmeldingen voor ijshockey of basketbal zullen wel ietwat verschillen denk ik...

Kouwe Kees | 17-09-18 | 12:23

Heel goed punt @Hr. Beltsin:
"Ongelijke resultaten is een realiteit maar gelijke kansen voor iedereen is een moreel én pragmatisch uitgangspunt"
waaraan we nog zouden kunnen toevoegen:
"als de werkelijkheid afwijkt van de wens dan is dat een toevalligheid waar geen rekening mee hoeft te worden gehouden"

kindapaas | 18-09-18 | 02:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Hahahaha, te-ring wat gaan ze nat zeg! Jammer dat niet heel Nederland dit fijne commentaar op GS leest.

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:25

Om te gillen. Trouw, zeker de meest racistische krant van Nederland.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:22

Gaat dit over Sinterklaas en Zwarte Piet?

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:22 | 2

Je kunt onmogelijk met zulke lange achillespezen lang op zo'n stoomboot staan.

Watching the Wheels | 17-09-18 | 11:30

Die Swarte Pieten dunken wel de kadootjes in de schoorstenen.

Pelforth | 17-09-18 | 12:28

Als het ooit nog tot de zelfhatende hypocriete deugblankes doordringt dat er fundamentele biologische verschillen zijn tussen rassen, zoals er fundamentele biologische verschillen zijn in de rest van de dierenwereld, dan is het al lang te laat.

De Vrijlansier | 17-09-18 | 11:21 | 3

Zeker.

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:23

Onbewust weten ze het natuurlijk wel, maar het wordt onderbewust gehouden. Maar hoe lang houd je dat vol zonder paranoïde te worden?

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:29

Als het in Trouw staat heet het verantwoorde journalistiek; staat het op Geen Stijl is het smerig racisme.

miff | 17-09-18 | 11:19

Wetenschappers hebben altijd beweert dat het menselijk lichaam een tijd onder de 2 uur niet aan kan maar t'gaat nu wel heel dichtbij komen.

AntonJensen | 17-09-18 | 11:18 | 2

De normale mens niet. Maar naar een mooi Engels boek zijn sommige normale mensen méér normaal dan anderen. Of zoiets

Winter_is_coming | 17-09-18 | 11:21

Normaal is het nieuwe blank. Sorry wit.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:33

Dus Afrikaanse negroïde genen zorgen voor hard draven.
En Europese blanke genen? Zomaar een vraagje aan Trouw.

kempenaer | 17-09-18 | 11:17 | 1

Het is goed afgestemd op de hobbies van ons blanken. De huid is mooibleek zodat je de schoensmeer goed ziet.

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 12:07

De natuur kent geen ethiek.

Zoltan | 17-09-18 | 11:17 | 5

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:33 |
Rare conclusie. 'Natuurlijk' wel.
Alles is terug te voeren op een ééncellig organisme, wij ook. Er zit gewoon geen menselijk factor in het evolutionaire proces, is wat we bedoelen.
Geen 'dit ontwikkelen we niet, want is kwetsend voor..' / 'tanden ontwikkelen we niet, want ons voedsel heeft het al zwaar genoeg'

Kouwe Kees | 17-09-18 | 11:44

Kouwe Kees | 17-09-18 | 11:44 |
Het was geen conclusie, maar een vraag.

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:53

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:53 |
Ow sorry, verkeerd geïnterpreteerd. Gebeurt me wel vaker.

Kouwe Kees | 17-09-18 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus die uitvreters het land uitpleuren heet voortaan 'de benen nemen'.

kwark001 | 17-09-18 | 11:13

Maar wat heeft dit van doen met player boer remco ?

Bohse Koempelz | 17-09-18 | 11:12

Nog even en ze bewaren dat de lengte van je penis ook niets met genetische verschillen te maken heeft.

man on the edge | 17-09-18 | 11:12 | 1

Dan was ik neger

Bohse Koempelz | 17-09-18 | 11:13

Als mijn genen hetzelfde zouden zijn als rutte, penthouse en petertje factuurtje zou ik de hele dag blondjes de moeder neuken in een mooi flatje in Zandvoort, verder iedereen in het gezicht uitlachen om daarna iedereen nog een factuurtje te kunnen sturen.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:12

Volgens mij zijn er genetische verschillen die op herkomst duiden. Maar een groot verschil lijkt me dat Afrikanen veel moeten lopen, weinig obesitas hebben en vaak op slechte ondergrond lopen waardoor wellicht hun spieren diverser (ha!) zijn opgebouwd.
Daarnaast kan het best zijn dat ze meer gedreven zijn. (Als was het maar door de armoede.)

Einde van de Domheid | 17-09-18 | 11:11 | 5

Het helpt qua langdurig hardlopen wel als je hooguit 1,65m. bent, verhoudingsgewijs lange benen hebt, en een kilo of 50 weegt. Het zijn ook niet eens alle Kenianen die talent hebben voor hardlopen, maar een paar specifieke stammen
nos.nl/artikel/635053-waarom-lopen-af...

raskol | 17-09-18 | 11:20

Die gast heeft alles mee, z'n bouw en z'n aanleg qua spieren en uithoudingsvermogen.
Of dat te maken heeft met waar hij vandaan komt? Yeah, echt wel.
Dus zou je ook kunnen zeggen dat het een beetje lijkt op zo'n omgebouwde gast die dan bij de meisjes mee wil doen en alles wint. Het heeft gewoon een genetisch voordeel, niks knaps aan. Hoop voor 'm dat ie lekker verdient met wat ie het beste kan, z'n memoires schrijven of een wekelijkse column alhier kan atijd nog....
Dát zou ik pas indrukwekkend vinden.

elfenstein | 17-09-18 | 11:23

Alles is genetisch bepaald. Daar zij we inmiddels toch wel achter. Het is een flinke tijd tegen gehouden door de activiteiten van een zekere A.H een tijdje geleden, omdat daar de verkeerde dingen uit voort kwamen. Maar wetenschap blijft wetenschap, als die tenminste niet politiek gepolariseerd wordt.

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Genetische verschillen bestaan alleen wanneer die fenotypische kenmerken positief uitvallen voor zwarte mensen.. volgens de politiek correcte egalitaire kliek.. Iedereen die daar notabene wetenschappelijk bewijs heeft dat wij verschillen biologisch gezien is bij voorbaat een "racist"..

Hissam | 17-09-18 | 11:11 | 1

Aangezien racist toch al een geuzennaam is geworden:
Er bestaan meerdere ondersoorten van de mens. De een kan hard rennen, de ander kan goed rekenen, weer de volgende is goed in onthoofdingen....
Het ene is niet beter of slechter dan het andere, alleen anders.
Daarom moet je al die verschillende ondersoorten ook niet teveel mixen, de onthoofdiers doen het bv erg slecht in omgevingen met veel rekenwonders. Er blijven op den duur geen rekenwonders meer over met als gevolg een destructieve monocultuur. Ben je ook nog steeds racist als je de laatste van je soort bent en de rest uitgeroeid is door de invasieve soort?

elfenstein | 17-09-18 | 11:18

Bij rennen zijn benen toch belangrijker dan genen?

Mr_Natural | 17-09-18 | 11:08 | 1

Oscar Pistorius is het daar niet mee eens. En je kunt maar beter luisteren want meneer is handig met automatische wapens.

BBRDWR | 17-09-18 | 11:10

Een bewaarnummer.

Pimp my Voortuin | 17-09-18 | 11:07

Gezeur over genen. Krijg lekker de Taaislijmziekte.

RickTheDick | 17-09-18 | 11:04

Breking nieuws : in Brussel politie agent neergestoken : was incident, je weet tog : heeft niets te maken met moslims... p

King of the Oneliner | 17-09-18 | 11:04 | 2

"Migranten" of "Illegalen". Newspeak laat de publieke opinie op het bericht schuiven naar de underdog.

Winter_is_coming | 17-09-18 | 11:16

Genetische verschillen zijn racisme, daarom bestaan gedomesticeerde vossen niet. ze hebben namelijk geen genetische verschillen:
www.youtube.com/watch?v=4dwjS_eI-lQ

Barre_de_k | 17-09-18 | 11:04

Geen genetische verschillen? Iedereen kan toch letterlijk met zn eigen ogen zien dat er genetische verschillen zijn? Huidskleur is genetisch bepaald.
Dat is het krampachtige van politiek correctheid. Het staat altijd zo op gespannen voet met de werkelijkheid.
Pc= newspeak=leugens

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:03 | 5

De ellende is dat lulletjes als Klaver verheven gaan lopen doen en zeggen dat genen er niks mee te maken hebben. Natuurlijk wel. Maar dat betekent niet dat het onveranderbaar is. Dat is namelijk natuurlijke selectie, aanpassingsvermogen etc. Als het voor de soort positief is om te mengen met andere genenpoels, dan zal dat op termijn gebeuren. Niet in 1 of 2 generaties, maar over enkele honderden jaren. Wat daar wel enigzins belangrijk is, is dat de uitgangspunten een beetje moeten kloppen. Als de een geneigd is de ander te onderdrukken, gaat het meestal mis. Dat is cultureel zo bepaald.

BBRDWR | 17-09-18 | 11:13

Dus BBRDWR, over een paar generaties kunnen de native Nederlanders ook hard rennen en de import Nederlanders ook hard werken. Snap ik het goed?

Winter_is_coming | 17-09-18 | 11:23

Natuurlijk. Alles is genetisch bepaald. Maar die kennis mag niet leiden tot (bijvoorbeeld) indeling in groepen en genocide, om maar eens een pittig maar realistisch voorbeeld te noemen. Hoe zetten we die kennis in zodat iedereen daar profijt van kan hebben, en de beschaving op peil blijft? Dat gaat de mensheid niet lukken heb ik zo het idee. Gevoel regeert, niet het verstand.

Jahowiseffe | 17-09-18 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het blijft lachen zo'n marathon:
Een klein groepje graatmagere opgejaagde negers, achtervolgd door enkele duizenden fanatieke blanken in te krappe neonpakkies die allemaal heel goed weten dat ze die negers nooit bij gaan houden maar die daarna wél allemaal vinden dat negers precies hetzelfde zijn als zij. Want dat hoort dan zo, he?

elfenstein | 17-09-18 | 11:03 | 2

lol

Lupuslupus | 17-09-18 | 11:21

In die categorie, een tijdje geleden had je een grap in de VS: "How do you call a black man chased by badly dressed white men?"
"Tiger Woods." Ghehehe.

Basil Fawlty | 17-09-18 | 12:23

Wat dom ook. Genetische verschillen binnen het zwarte ras zijn veeel en veel groter dan tussen rassen onderling. " Afrikaans" slaat dan nergens op. Die ranke snelle lopers wonen specifiek ik delen van Oost Afrika. De meeste komen uit Kenia. Maar ook in Somalië en Eritrea zie je die zelfde ranke bouw vaak terug.
Dat Afrikaans noemen is nog ergerdan Friese Schaatsers Euraziaten te noemen.
Afrikaanse geneen, zieje dan zo'n vol gebouwd west afrikaans type uit Nigeria of Ghana of de nakomelingen van de daar vanuit ontvoerden dan zo' n marathon lopen? Die hebben een totaal andere bouw. Het heeft dus niets met kleur te maken.

Shoarmamasutra | 17-09-18 | 11:03 | 6

@ elfenstein | 17-09-18 | 11:10
Shoarma stelt feitelijk dat de term "Afrikaans" al een veel te brede term is.

Bekijk het eens van die invalshoek.

Rest In Privacy | 17-09-18 | 11:20

dat klopt. mensen zijn in afrika ontstaan en hebben lang uitsluitend daar geleefd, waardoor er een grote genetische variatie is ontstaan. blanken zijn een klein groepje negers die laat in de menselijke evolutie eens wilden zien hoe het er in het noorden uitzag, en hun kleurtje onderweg verloren hebben. die smalle afstammingsbasis maakt blanken genetisch veel minder divers.

Zyprexa20mg | 17-09-18 | 11:58

TeeJee | 17-09-18 | 11:20
Precies zo zit het!
Zyprexa20mg | 17-09-18 | 11:58
Dat is een beperkte visie. De genetische variabiliteit is natuurlijk met de tijd ook weer toegenomen. De genetische boom is alleen smal op moment van afsplitsing. Definieer ook genetisch minder divers. Eerst zul je alle genen en traits moeten indexeren en dan pas kan je bepalen hoeveel variatie daarvan in de subpopulatie aanwezig is om die met beide of meerdere subpopulaties te vergelijken.

Cobalt bomb | 17-09-18 | 12:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Zwart zaad, blanke eicel, prachtzoon.

kleinvrouwke | 17-09-18 | 11:01 | 21

Een voorbeeld van een land van mulatten ( kinderen met negroide en blanke ouders)is Brazilië en laat dat net een land zijn die niet goed functioneert ( armoede, geweld).

Hissam | 17-09-18 | 15:36

Hissam
Ik zei eerder ´kies je echte vijanden`. Ga er vanuit dat u weet wat bedoeld wordt.
Toch ook een van de verborgen racisten!!

Rest In Privacy | 17-09-18 | 16:09

kleinvrouwke | 17-09-18 | 11:01 | reageer
Alle gekheid op een stokje, dit is dus het echte probleem. Bij het eerste beetje kritiek op iemand met een donkere huidskleur schieten mensen al in de aanval en zijn ze beledigd. Er moet dan weer verkondigd worden hoe geweldig een zwart of een bastaard kind is. Een duidelijk symptoom van een onderliggend minderwaardigheidscomplex. De schuld ligt altijd bij de boze witte (dus racist) man.

witdusracist | 17-09-18 | 17:22
▼ 18 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Tronald_dump | 17-09-18 | 10:59 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Je mag best verschillen aangeven tussen genen, zolang je maar zegt dat de genen beter zijn van niet-blanken. Bij welke blanke winnaar deze eeuw mocht ooit de oorzaak gezocht worden in blanke genen?

witdusracist | 17-09-18 | 10:59 | 7

Winter_is_coming | 17-09-18 | 11:13
Kasparov is half jood / half Azeri, dus niet heel erg blank in de definitie van Mengele c.s.

R van Perzie | 17-09-18 | 12:08

Niks mis met genenleer. Die krijg je met je geboorte mee, kun je verder niets aan doen. Het gaat pas mis als men er een waardeoordeel aan hangt, als in, jij bent een neger dus jij kunt wel hard rennen maar niet hard studeren. Dat gaat een brug te ver, dan beoordeel je iemand op zijn lidmaatschap van een bepaalde genetische poel ipv op zijn individuele prestaties.

Graaisnaaiert | 17-09-18 | 14:31

Graaisnaaiert | 17-09-18 | 14:31
Zowel niet-blanken als blanken worden individueel negatief beoordeelt op basis van genetische kenmerken. Het probleem is dat dit bij blanken prima mag, maar bij niet-blanken als racistisch wordt gezien. De dubbele standaard.

witdusracist | 17-09-18 | 15:02
▼ 4 antwoorden verborgen

"Westerse genen, Afrikaanse aanpak", is dat zeg maar Nijmegen?

Rest In Privacy | 17-09-18 | 10:59 | 2

Elke achterbuurt.

zwarte_weduwe | 17-09-18 | 11:05

Bijna.
Bijna allemaal lopen ze 's morgens blind het fietspad op.
Een gestroomlijnde ligfiets is snel en laag. Bijna ongelukken met Afrikaanse spillebenen vermijd ik regelmatig.

BraadWorstLul | 17-09-18 | 11:43

Nooit zal er staan. Westerse genen, Afrikaanse aanpak.

KLK3 | 17-09-18 | 10:56 | 2

Nee, dan heet het genocide.

PresidenteDeConjovia | 17-09-18 | 10:57

Dat duurt niet lang meer. Als de dochters van de Welkom in ons land zangeressen zich vol laten blaffen door die guitige negors.

JanvandeBiertent | 17-09-18 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl