Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO redt journalistiek: neemt manager aan

ja hier mist echt nog een coordinator journalistiek

De NPO en de pijprokende roosafkloppers van journalistenvakbond NVJ hebben vergaderd over hoe verschrikkelijk het toch gaat met de journalistiek en in plaats van Hans Laroes eruit flikkeren en Marcel Gelauff verbannen naar Schiermonnikoog komt er weer een manager bij. Een 'coördinator journalistiek' want als journalistiek ergens baat bij heeft dan is het wel een coördinator die net zo duur is als drie gewone mensen op de werkvloer. Misschien kan de coördinator journalistiek gaan samenwerken met de manager zendercoördinators, met de coördinator zendermanagers en met de directeur van het orgaan dat het overkoepelende overleg tussen de stakeholders in en om de omroepdirecties vormgeeft en daar dan weer de manager van. Echt NPO. De ene dag roepen dat er geen cent meer bezuinigd kan worden en dan een fucking manager aanstellen zodat "de redacties en makers van journalistieke programma’s meer centraal komen te staan". Wat een dichtgetikte ambtenarenzooi vol ambtenaren ben je dan hee. Waarom zou je überhaupt nog programma's maken als je ook de hele dag in Hilversum met elkaar kunt vergaderen? Oh ja. Vanwege de reisjes natuurlijk. 

Reaguursels

Inloggen

Er valt zoveel te kiezen in deze tijd, waarom dan toch nog naar de NPO blijven kijken? Alle creativiteit moet worden ingekocht omdat dezelfde kliek ambtenaren te saai en te bekrompen is om iets nieuws te verzinnen. Altijd dezelfde overbetaalde grijze muizen. Kijk nou naar zo'n mastodont van een Jaap Jongbloed die er al meer dan 150 jaar zit. Het is steeds meer van hetzelfde. Het huidige omroepbestel is al jaren over zijn houdbaarheid heen.

kalescheet | 18-07-18 | 19:23

Mijn baas zei altijd: Neem nooit iemand aan die zijn auto met de neus naar voren parkeert of die coördinator is geweest. Nagels aan je doodskist krijg je toch wel!

bolletje kaas. | 18-07-18 | 18:30

Kijk, daar pies ik nou van in mijn broek. Zo záááááálig Ronaldo, waarop je dit aan het daglicht brengt!

bolletje kaas. | 18-07-18 | 18:26

We hebben nu Netflix, Amazon Prime, Discovery, RTLZ, National Geographic, het internet met vrije nieuwsgaring, we kunnen onze eigen interesses ontwikkelen en verdiepen met boeken, we hebben youtube, podcasts, de bibliotheek, de krant etc. De propaganda en het bejaardenamusement van de NPO is niet meer van deze tijd. De bejaarden die hier nog naar wilden kijken zijn al heel lang dood. Opdoeken die club!

kalescheet | 18-07-18 | 18:02

Kennelijk zijn de redacties van de diverse rubrieken niet onafhankelijk genoeg. Dat is bedenkelijk. Maar ik denk dat de journalisten die daar werken zelf best keuzes kunnen maken. Een beetje redactie laat zich niet de les lezen door weer een duurbetaalde manager. Wel zou er meer samengewerkt kunnen worden bij verslaggeving van actuele zaken, zoals rampen en aanslagen. Waarom moet iedere rubriek zijn of haar eigen verslaggever sturen?

Mannes | 18-07-18 | 17:59

Moet toch steeds denken aan dat grapje met die boot.
NL tegen China 8 man tegen 8 man.
NL verliest en zegt dan,we nemen 1 stuurman en 1 baas en 6 roeiers i.p.v. 8 roeiers.
Nl verliest weer.
Ze besluiten nu om met 1 stuurman,1 manager,1 coördinator,1 algemeen manager en 4 roeiers te gaan.Ze verliezen weer.
Dan vragen ze om een nieuwe boot.

pejoar | 18-07-18 | 17:49 | 2

Zo werkt dat. En als het met die nieuwe boot ook weer niet lukt huren ze de Jaarbeurs af waar ze met groene en rode vlaggetjes gaan zwaaien en de voordromer krijst dat ze het eerlijke verhaal nu nóg eerlijker gaan vertellen. Och, 't blijven kinderen.

Breinbrouwsels | 18-07-18 | 19:18

LOL

echtpaul | 18-07-18 | 21:41

Gaatieweer: dat slurpende geluid is uw aandeel taxpoet wat in het (onverzadigbare NPO) putje verdwijnt.

Grijskijkert | 18-07-18 | 17:09

Als die coordinator dan maar wel minimaal 550.000 euries per jaar gaat verdienen anders verdwijnen die coordinatoren weer naar de buitenlandse zenders

echtpaul | 18-07-18 | 16:56

Heeft Dionne Stax trouwens alweer een vent?

Hetkanverkeren | 18-07-18 | 16:44 | 1

Volgens mij niet maar als je iets voor mij kunt coördineren zal ik jouw rug ook ooit krabben.

Breinbrouwsels | 18-07-18 | 19:19

Ze kunnen beter een ontslagmanager aanstellen die iedereen vriendelijk doch zeer dwingend naar de uitgang leidt.

sprietatoom | 18-07-18 | 16:36

Dit is een gewoon een overheidsinstelling, een staatsbedrijf. Veel lagen, veel bureaucratie en een hoop processen. De meeste prio gaat waarschijnlijk uit naar procesvorming. Als dat maar snor zit, dan is de ambtenaar tevreden. Eind resultaat niet goed? Niemand is verantwoordelijk uiteraard want de processen zijn immers op orde. Geen coördinator lost dit in zn eentje op..

BozePaarseMan | 18-07-18 | 16:00

Ik las 'gendercoordinator' ipv genrecoordinator. Maar die hebben ze natuurlijk al in alle vormen en maten.

El_Embajador | 18-07-18 | 15:51

Sterfhuisconstructie.

0112358 | 18-07-18 | 15:46

Begin dan maar eens met Radio 1, daar zitten geen intelligente journalisten maar mislukte toneelschoolmeisjes: Plag/Veenhoven/Bosman/Rense etc. etc.
mislukte opportunisten: Kockel/Lodiers etc.etc.
mislukte "redacties" die niet verder komen dan de waan van de dag en dat wordt door de zuilen 5x herhaald

hagelkruis | 18-07-18 | 15:40 | 1

Maar eerst een muziekje.

piloot47 | 18-07-18 | 15:59

Het blijven ambtenaren. Nooit gewend om met een klein budget te werken. En dat hoefde ook nooit...

Jahowiseffe | 18-07-18 | 15:39

In de lever zitten geen spieren, daar kun je dus ook geen kramp krijgen.

CLoVis | 18-07-18 | 15:19

Als de NPO nou eens doet wat ze moet doen, boodschappen van algemeen nut en belang brengen, dan kun je nog wel 100 miljoen extra bezuinigen en zijn twee netten voldoende. Maar nee, staatsnieuws brengen (nogal gekleurd en verre van objectief), nieuwe jongerensoap (algemeen belang?), peperduur paupervoetbal inkopen en talkshows van narcistische socialisten die narcistische socialisten uitnodigen. Gaat lekker daar bij Hilversumse poenscheppers...

Sliptong | 18-07-18 | 15:18

Trump is een zeer geschikte kandidaat. Die heeft echt verstand van journalistiek en media.

Bauchschmertzen | 18-07-18 | 15:16

Manager journalistiek?
Je bedoeld een PVDA polit commisar.
Gaan ze voor de vorm nog een sollicitatie ronde doen? Of trekken ze er gewoon een uit de carousel.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:08

Linkse organisaties zijn zonder uitzondering van het "omgekeerde piramide" model. Hele brede, natuurlijk goedverdienende, top en minimaal aantal werkers
Ook hier wordt weer een ruimhartig betaalde topfunctie bedacht voor een nog bredere top.... een vrindje moet nog even aan een goed baantje geholpen worden... de gemeenschap betaalt wel.

moitambien | 18-07-18 | 15:00

Die Jeroen Overbeek loopt ook niet over van ambitie. De man zit met zijn juridische studie al bijna 20 jaar te neuzelen bij Nos. Of ie nou zit, staat of loopt, als hij maar mag blijven.
over.nos.nl/onze-mensen/86/jeroen-ove...

Oprisp | 18-07-18 | 14:58 | 2

Heeft vast iets enorm naars op z'n kerfstok waardoor hij verplicht is voor the powers that be te werken.

VeelTeSteil | 18-07-18 | 15:00

Oeps, 30 jaar. Met zijn motto.

Oprisp | 18-07-18 | 15:06

Het kabinet steunt de invulling van deze "vacature", immers er moet standaardberichtgeving komen van vertrouwde bronnen. Er moet zodanig gecoördineerd worden dat NPO-berichten gelden als maatstaf voor wat er straks nep-nieuws is en wat niet. Zo kan het internet schoongeveegd worden. Google, Facebook, etc. staan al klaar (alles anders dan linksdraaiend is extreem rechts, opruiend, haatzaaiend, etc en dus tegen de "terms of service") en de sleepnetwet doet de rest. Worden spannende en objectief verslagen provinciale en EU verkiezingen in maart/mei 2019

Non_Smoking_Gun | 18-07-18 | 14:54

.. een gesubsidieerd waterhoofd kan nooit voldoende managers hebben

Jan Passant mk2 | 18-07-18 | 14:52

Zullen ze dan met zo een manager eindelijk stoppen met linkse propaganda en beginnen met onafhankelijke journalistiek?
Ik geloof er niks van.

2voor12 | 18-07-18 | 14:41 | 1

Nee, het omgekeerde natuurlijk. Die vogel moet voorkomen dat er buiten het kooitje gefloten wordt.

Watching the Wheels | 18-07-18 | 14:44

Ik loop de hele dag tegen mijn man te zeggen, ze liegen weer bij NPO, zo is het niet. En vooral dat Trump bashen , zoals bij Jinek, stop ermee.
Ga stoppen mat dat NPO gedoe, want man wil kijken en ik ben me aan het ergeren,.
Stop NPO en RTL nieuws.

gato | 18-07-18 | 14:32 | 3

"zoals bij Jinek" ?

Kijk dan gewoon niet meer.

EnNouJijWeer | 18-07-18 | 14:47

Ja maar Gato's echtgenoot wil wèl kijken. Dat schrijft ze toch?

Lupuslupus | 18-07-18 | 15:01

Ik kijk al sinds de grote Aylan show niet meer.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:11

Normale mensen verwachten van journalistieke programma's dat accurate berichtgeving centraal staat. De NPO zet liever de activistische makers en redactie centraal. Die moeten vooral ongehinderd door kunnen gaan met het propageren van hun anti-Trump, anti-Putin, pro-EU stokpaardjes en wat dies meer zij.

obominotie | 18-07-18 | 14:32 | 1

Anti Israel, Anti Wilders, Anti Orban. Maar wel voor "vluchtelingen" natuurlijk. liefst achterlijk islamitisch.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:15

Of de vrouwlijke journo die life een repo deed in een crisistad en de vraag kreeg hoe denkt de bevolking erover,? en antwoorde, ik heb net een vriend gebeld die wat verderop woonde en die zei dat tie nu wel echt bang was........ Onvergetelijke kwaliteit.... en factfinding

2CVOcean | 18-07-18 | 14:32

Dan maar 1 nieuwe chef, afdeling lege dozen.

vanrechteren | 18-07-18 | 14:31

De NPO is niet meer van deze tijd. Zelfs met de beste intenties om om te schakelen naar andere content/media/visie, loopt de NPO bij voorbaat hopeloos achter. Budget NPO stijgt elk jaar nog steeds gestaag door. Naar ongeveer 850 Miljoen in 2018. Gaan we echt ooit de miljard aantikken? Of is het nu een keer klaar !?

GMarty | 18-07-18 | 14:30 | 1

NPO zou van deze tijd zijn als ze niet gekaapt was door policor moraal drammers

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:16

Alsof woekerend kanker ooit besluit kleiner te worden...

Kouwe Kees | 18-07-18 | 14:29

We gaan alleen nog naar de commerciële omroepen en naar volslagen idioten kijken. Wilders-Baudet-RTL1-7. Dan kan je Nederland beter aan een imam cadeau geven .

Skunk57 | 18-07-18 | 14:29 | 1

De RTL's zijn nog meer anti-Wilders en Baudet dan de VARA.

2voor12 | 18-07-18 | 14:57

Ik vind van de NPO dat het ziekelijk begint te worden hoe ze Trump bashen, elk ding wat die man doet wordt zo geduid dat die man nadelig wordt neergezet. Alles wat op de autocue wordt voorgelezen is precies de heersende gedachte van de leiding van een niet bestaande imaginaire werkelijkheid inclusief de niet bestaande diversiteit zoals het volk die moet zien. En wie niet zo denkt is een rasist of antidemocratisch waar een cordon sanitair omheen moet. Waarom niet gewoon neutraal blijven zoals het BRT journaal nog is, en het publiek zelf laten uitzoeken wat ze prefereren in plaats van al datgene weglatyen wat niet past in hetr gedachtengoed.

Ik wijk al uit naar het BRT-journaal en GeenStijl en internet. Wat kan mij die NPO-media nog schelen. Doe nog maar meer bezuinigen hoor, want het wordt toch niet beter. Als je Mathijs van Nieuwkerk wegdoet hou je weert een heleboel geld over om leuke dingen mee te doen.

DitjaarkrijgikAOW | 18-07-18 | 14:26 | 3

Ik kijk al 11 jaar lang geen t.v. meer. Werd per dag woester om die pogingen tot indoctrineren en had dus geen zin meer om mij dag in dag uit te ergeren. De t.v. op zwart was een van de beste beslissingen in mijn leven.

Ik zoek het nieuws op internet (waar ik een enorme keus heb) en ook nog op een tijd die mij past dus niet verplicht(!) om 18, 20 u of wat dan ook. Héérlijk, ik kan het iedereen aanraden.

En als(!) er dan ooit een programma het bekijken waard is (b.v. iemand die een link plaatst) kijk ik via uitzending gemist maar dat komt heel zelden voor.

Lupuslupus | 18-07-18 | 14:48

'Ik kijk al 11 jaar lang geen t.v. meer' (Luslupus)
Ondergetekende heeft al 6 jaar geen TV meer gekeken, geen TV in huize Vivendi meer. Van de generatie 20-30 jaar in mijn vriendenkring zijn er nog nauwelijks mensen die een TV in huis hebben.
NPO is een dinosaurus met een voltooid leven.

Ars Vivendi | 18-07-18 | 14:56

Ik vond het vroeger fijn journaal te kijken met een saaie lul achter een bureau, die me informeerde over zaken in de wereld.
Maar het journaal is verkracht door policor hersenspoelers die meningen als feiten proberen te verpakken en meer bezig zijn met "hoe wij dingen moeten zien"

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:21

Bizar dit.
Een zichzelf respecterende Staatsomroep zou vanuit de eigen sterkte precies daar weten te bezuinigen waar simpelweg bezuinigd kan worden, dus juist op die genre's die de Staatsomroep op termijn sowieso kwijt zal raken aan de commerciëlen. Dus op dom amusement, op BN'ers bijvoorbeeld die ergens ver weg in de wereld over een eng weggetje gaan rijden enkel en alleen omdat het een eng weggetje is, en die in alle zinloosheid daarbij door een dure crew die meegevlogen is gefilmd worden, of op Paul de Leeuw, of op Matthijs van Nieuwkerk.
Over die commerciëlen gesproken, RTL heeft een geweldig programma dat "Een Dubbeltje Op Zijn Kant" heet en zich werpt op halve zolen die zich willens en wetens in de schulden werken en het verdommen om hun 'life style' aan te passen aan de realiteit. Die programmamakers zouden eens bij de Staatsomroep aan moeten kloppen voor een extra speciale aflevering. Zieliger kan het niet. Annemarie, de financieel expert die in elke aflevering als een dominatrix de rode cijfers zichtbaar maakt, zal niet veel moeite hebben om de vinger op de zere plek te leggen, lijkt mij.

Schoorsteenveger | 18-07-18 | 14:26

Taak 1, Weesie eruit trappen.

Harry Turtle | 18-07-18 | 14:25

Ik zeg Schaap !
Maar idd geheel opheffen, geen toegevoegde waarde, journo s die als koningen uw geld opsouperen in buitenlanden met declaraties waar je gek van wordt en een infogehale ala: ik sprak een getuige die de ambu helicopter heeft gezien......
Of ik volg al 4 jaar een blonde sportster over de gehele wereld..

2CVOcean | 18-07-18 | 14:23

Een meer beschermde status voor journalistieke programma’s? Misschien moeten ze wat minder beschermd worden zodat die vooringenomenheid eens weggaat.

Deflatiemonster | 18-07-18 | 14:21

Ik pleit nogmaals voor een coördinator voor stuk voor stuk infiltreren en opheffen van alle ledenomroepen, met uitkering van kapitaal.

Hemmenaar7 | 18-07-18 | 14:18

NPO? Weg ermee. Opheffen, ontslaan, wegwezen. Geld besteden aan betere zaken.

The2Amendment | 18-07-18 | 14:17

Zet het NOS journaal of RTL nieuws aan... en je krijgt precies dezelfde voorgekookte onderwerpen en dezelfde gefilterde berichtgeving iedere dag. Journalistiek is morsdood, je kan nog beter twitter berichtjes lezen van random mensen om de actualiteiten te volgen.

XaleX_2 | 18-07-18 | 14:16

Laat ze lekker hun eigen kuil graven... kan niet diep genoeg zijn.

Oepsie1234 | 18-07-18 | 14:15

Laat ze de eigen broek maar eens ophouden.
Dan is het binnen een jaar bekeken en zijn we van die ellende af.

Ars Vivendi | 18-07-18 | 14:14

gaat eens kwalitatieve goede programmaas maken van ons belastingsgeld.

newray | 18-07-18 | 14:12

De NPO kan beter alle geregisseerde persmomenten doodzwijgen totdat de regering volledig voldoet aan haar grondwettelijke plicht de Kamer ongevraagd te informeren en de Wet openbaarheid van bestuur volledig na te leven. Gewoon geen camera`s in Nieuwspoort, geen wekelijkse gespekjes. Gewoon alles inzetten op het nieuws wat ze niet willen hebben.

Feynman | 18-07-18 | 14:10 | 2

De NPO doet wat ze altijd doen, namelijk de Public Relations verzorgen van The Powers that Be. Journalistiek, naar de definitie van George Orwell, bedrijven ze nadrukkelijk niet.

Glasgow Argus | 18-07-18 | 14:12

Bam! Topic kan dicht

MarcS | 18-07-18 | 14:17

Ah, naast belastingen heffen die nog niet bestaan, is dat een andere reflex van de linkschmensch: het creëren van extra manager posities. En dat alles van het geld van anderen, dat moge duidelijk zijn.

GoedenMorgenDezeMorg | 18-07-18 | 14:10 | 1

Dat is het gezwel van de staat in werking. Een belangrijk principe van carrierre maken in de publieke sector is namelijk het aankweken van ondergeschikten. Daarmee maak je jezelf belangrijker en vergroot je je eigen salaris.

Beefbus | 18-07-18 | 15:17

Waarschijnlijk wordt er ook nog in het Engels vergaderd. Erg hip en divers.

Degrelle | 18-07-18 | 14:09

Tja, ze snappen niet waar het geld vandaan komt het is er gewoon opeens

Bokito ergo sum | 18-07-18 | 14:07 | 1

Gek hè, dat maak ik nou nooit mee.

Lupuslupus | 18-07-18 | 14:51

Was net in een verzorgingstehuis waar men met een enorm (werkend) personeel tekort kampt. Die NPO klojo had voor 5 medewerk(st)ers kunnen staan. Maar ja, wie maakt zich nou druk over oudjes als je lekker kan vergaderen. Zucht.

Vesta | 18-07-18 | 14:07 | 6

Waar ik over begin maak ik zelf wel uit Muxje. Trouwens typisch truttige
Nederlandse eigenschap: het schrijnende onderwerp negeren en beginnen te zeiken over het niet volgen van zelfverzonnen regeltjes. Brrrrrr.

Vesta | 18-07-18 | 14:34

Nou omdat de oudjes nl hebben betaald en opgebouwd en vaak waanzinnig goed kunnen overzien,en inschatten of iets kosteneffectief is of niet en verder van voor de decenia slap gelul zijn

2CVOcean | 18-07-18 | 14:35

2CVOcean
Ja. Ik zou wel eens willen zien hoe er in de jaren 50 gereageerd zou worden op slap gelul als diversiteit, genderneutraal, multicul en zogenaamde "vluchtelingen".
Ze zouden je (terrecht) platspuiten en opsluiten.

Rest In Privacy | 18-07-18 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie nog geen diversiteitsmanager.

TheseDays00 | 18-07-18 | 14:06 | 1

Dat komt omdat iedereen daar blank is.

Beefbus | 18-07-18 | 15:03

Bespottelijk organogram. Het mag wat kosten, de Nationale Propaganda Omvolkbuis.

Mensdier | 18-07-18 | 14:04

Volgens mij hebben we al een coordinator NPO en die heet Rutte . Weliswaar achter de schermen maar altijd aanwezig om e.e.a. in linksche policor banen te leiden .

Koning BongoBongo | 18-07-18 | 14:04

Je geloof het wél!

Meiosis | 18-07-18 | 14:02

de eerste taak van de coordinator is te definiëren wat het begrip "journalistiek" inhoudt. Dit om de taken van de rijkscommissaris voor volkspropaganda helder te krijgen.

Glasgow Argus | 18-07-18 | 14:02 | 2

+1

kaasfondue | 18-07-18 | 14:26

Oh??
Met zo'n kroontje kun je weer ouderwets plusjes geven?? Cool!
Of lauwwarme shit

Hemmenaar7 | 18-07-18 | 14:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken