Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leeuwarden LIVE. Regiezitting A7 Blokkeerders

Fryske kindertjes beschermen tegen tegenstanders Zwarte Piet? Mag niet!

We schakelen rechtstreeks over de RB Leeuwarden waar de regiezitting plaatsheeft tegen 34 dappere Friezen die er wel klaar mee waren. Met dat randstedelijke gezeik tegen Onze Koeltoer. Naast de Boude BlokkeerFriezen staat ook Jenny Douwes terecht, wegens dit filmpje in het Frysk op Facebook. De Vrije Friezen worden bijgestaan door komisch duo Anker & Tjalling, dus er valt nog wat te lachen ook, in deze treurige tijden. PS: Had u dit T-shirt al? Keapje dan!

Ze Komen Er Niet Langs

Social

Reaguursels

Inloggen

Michael van Zeijl ...

Minibyte | 16-06-18 | 22:13

Echte helden worden altijd zwaar gestraft, wat mij betreft zijn zij onze martelaren van onze Nederlandse cultuur en gebruiken.
Alle zgn. slaven slachtoffers hebben toch kunnen genieten van onze rijkdom anders waren ze opgegroeid in een land met armoede, oorlog en hongersnood. Dus wees dankbaar....

moi6666 | 16-06-18 | 00:25

wat een triest verhaal de rechters zijn het spoor bijster. Ik zou zeggen kick out we are here. Kraken panden en dat mag niet. Andere groep schopt politie in elkaar mag niet . Suikerspiegel rijd 8 mensen aan ,mag niet . Geen vervolging. Nu komt de intocht van ons eigen feest en er wordt een blokkade gehouden. Terecht een blokkade om ons feest te redden. Is er al een rechter die slecht slaapt omdat hij of zij er voor zorgt dat populisme alleen maar groter wordt. Komt tijd komt raad.

foxhunter | 16-06-18 | 00:04

Een aantal jaren geleden (2005) werd ik van de weg gedrukt door een stel stakende (idiote) brandweerlieden. Heb toen aangifte gedaan, is niets mee gedaan. Complete wegen werden toen geblokkeerd, mega files. Dat mocht toen allemaal.

poisonivy | 15-06-18 | 23:44

Kudt Friezen. Allemaal fascisten.
Vooral in die gemeentes met Friese plaatsnaamborden. Nationalistische nazi's.

RickyLaRue | 15-06-18 | 22:41 | 2

Val dood sukkel.
(Reactie van ongeveer hetzelfde niveau).

Lefty-Messup | 15-06-18 | 23:36

Een bieterke.
Hehe. De groeten uit Tytsjerksteradiel.
Noh doo.
Tútsje?

RickyLaRue | 15-06-18 | 23:53

Als ik in de gemeente zou wonen zou ik ook een petitie/motie wantrouwen tegen de burgemeester waanders in gang hebben gezet. Ivm ruimte geven aan demonstranten die de openbare orde hadden kunnen verstoren. Zelfde als ajax uit of feyenoord uit geen supporters(hooligans) meer mogen komen naar de wedstrijd.

timmey | 15-06-18 | 22:37

En sjaak afriye zit mooi met een gesponsorde macbook voor zijn neus de wijsneus te spelen. Kick out zwarte piet zou moeten veranderd worden in kick out afriye, hup ondankbare asielzoeker terug naar afrika. Daar hebben ze geen sinterklaasfeest.

timmey | 15-06-18 | 22:31

Het is triest dat dit zo wordt aangepakt door justitie, dit wel. Ieder besef voor tradities en gezond verstand ebben weg in Nederigland.
-
Er wordt in Nederland weer eens iets geroepen door een idioot die ergens racisme zoekt en omdat het figuur Zwarte Piet er totaal niets mee te maken heeft. Die gasten dan maar zelf een waarheid omheen verzinnen (sminken doe je om niet herkend te worden). Gelijk gaan de moralisten er in mee en is ieder1 in rep en roer.
Mensen die nog wel zelf kunnen oordelen en nadenken en weigeren mee te gaan in de Amsterdamse deugmoraliteit, worden hier op een smerige wijze geïntimideerd door hetzelfde slag slappe rug volk (hulde voor de standvastige Friezen).
Zeg net als Rutte en enkele BN-ers in het begin van de discussie waar het op staat en geef geen ruimte aan het op morele gronden tegen elkaar ophitsen van mensen. Wat dat doet deze zogenaamde anti-Piet beweging en ach zo'n Sylvana heeft niet de wijsheid om dat in te zien en trekt de andere laagbegaafden mee.

bananabanana | 15-06-18 | 20:08
-weggejorist-
slipsniffer | 15-06-18 | 16:10 | 1

Hoezeer ik vroeger van Sinterklaas heb genoten en nog steeds doe alleen tegenwoordig meer vanwege het gesteggelfeest en getroll eromheen is het vrij zeker dat deze traditie binnen no-time vervliegt.

De reden waarom: Het is voor een kind vanaf de geboorte tot aan het 5e a 7e jaar een grote leugen gebleken. Heel erg goed natuurlijk voor de totstandkoming van het wereldbeeld en psyche van een kind.....
Het laat namelijk overtuigend bevestigend zien dat liegen je kadootjes oplevert zeker als oudere broer of zus van het gezin die nog een paar jaartjes moet wachten met het verklappen dat de Sint niet bestaat. En daarmee wordt dit principe voor generaties te gaan in stand gehouden.

Sowieso, wat voor goede ouder denk je te zijn als dat je je bloedeigen kind tot groep 1 of 2 van de basisschool kunt blijven voorliegen...
Wat bewijs je hier mee dat waarde toevoegd aan je kind?

En nu we allemaal op de ethische bandwagon zitten en overal het eerlijke verhaal eisen zet de nuchtere waarheid het hele Sinterklaasfeest buiten spel.

TP 1984 | 15-06-18 | 15:03 | 3

is dat zo.. ik meen toch dat tegenwoordig en al enig jaren ouders niet liegen over een oude man met baard van 300 jaar die cadootjes brengt maar dat kinderen van ouders te horen krijgen dat de Sinterklaas een vertelsel is die nog steeds doorverteld wordt en ja dat ouders ook de cadootjes betalen.. is niet zo moeilijk hoor, kinderen weten heel goed dat sprookjes niet bestaan maar wel mooi zijn om naar te luisteren, net als kinderen heel goed weten dat paarden niet over daken kunnen lopen en pieten zijn gesminckt.. althans, die van mij heb ik altijd zo voorgelicht.. en maar zwaaien naar die hulp sint op zijn boot en maar schoentjes zetten bij de verwarming.. met een liedje.. heerlijk die tijd!

fikkieblijf! | 15-06-18 | 17:04

Nou Fikkieblijf, dan heb je goed gehandeld. Maar een kind is een kind en neemt alles op wat het hoort en ziet. Dat Sinterklaas een vertelsel is snap ik. Deze site alleen al staat er tjokvol mee. Maar een kleine trauma houden genoeg kinderen (vooral peuters) er aan over wanneer hun bubbel vroegtijdig wordt doorgeprikt en er lijken maar weinig mensen bij stil te staan. Nu wil ik zeker niet opperen dat er meer rubberen tegels moeten komen, maar enkel aanwijzen dat dit wel de fijne details en gebeurtenissen zijn waar kinderen hun aannames en principes uit vormen vaak voor het hele leven. Dit laat zich later terug zien in hun koppigheid en principieel gedrag.
Het begint meteen in die kwetsbare jaren en deze traditie is daar niet helemaal gezond voor. Ook begrijp ik de andere kant, want een ouder verwend nu eenmaal graag op zijn tijd de kinderen en bij Sinterklaas is het ook een beetje lullig om met helemaal lege handen aan te komen. Maar ook daar zal een ouder zich oncomfortabel bij voelen in de kring van dierbaren. En zeker niet in een kwaad daglicht willen staan omdat hun andere vriendjes wel allemaal kado's krijgen. Fijn die tradities heh? Zeker wanneer ze ieder jaar herhaald moeten worden op geheel dezelfde manier. U kunt vast ook niet meer wachten op alweer dezelfde kerstliedjes de laatste weken van het jaar?

Hopelijk wordt dit de volgende discussie nadat de Sint weer volledig politiek correct is geprofessionaliseerd.

TP 1984 | 15-06-18 | 20:05

Kinderen houden van sprookjes, spannende verhalen en vertellingen, het prikkelt hun fantasie.. je houd echt geen traima over omdat sint niet blijkt te bestaan. Ik zie het niet als leugen maar als spannend verhaal.

timmey | 15-06-18 | 22:33

Volgende keer niet gaan stilstaan op de snelweg, maar heeeeeeel langzaam rijden. Dan krijgt 1e auto op linkerbaan en 1e op rechterbaan een boete voor te langzaam rijden. De rest kan er niet langs want eerste auto houd boel op.. Boete samen delen en aanvechten want politie mag blijkbaar wel superlangzaam rijdencals het om hun cao gaat www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

TilburgDeGekste | 15-06-18 | 14:04 | 3

Je hebt minimumsnelheden op de snelweg en langzaam rijden is door een rechter ook uit te leggen als opzettelijk in gevaar brengen van medeweggebruikers ( en dus zwaar te straffen ).
Quod licet Iovi, non licet bovi. All animals are equal, but some ... etc. etc.

Graaisnaaiert | 15-06-18 | 14:07

@ Graaisnaaiert
Een aantal opeenvolgende ongevallen in scène zetten dan? Op zo'n wijze dat ze nooit met zekerheid kunnen vaststellen dat er opzet in het spel was.

JackStick | 15-06-18 | 15:55

Maar als de politie niet vervolgt word vanwege hun cao actie. is het rechtongelijkheid en dus of allemaal of niet.

TilburgDeGekste | 16-06-18 | 11:38
-weggejorist-
Kopje Suiker | 15-06-18 | 14:02

Natuurlijk moet het OM hier wat mee. Blokkeren van een snelweg mag gewoon niet, is gevaarlijk, punt.
En natuurlijk had die burgemeester nooit toestemming mogen geven voor die anti-Zwarte Pietactie aan dat reltuig. In ieder geval niet op de dag van de intocht en dan ook nog eens langs de route naast familievakken.
Overigens, er is een paar jaar terug opzettelijk een snelweg geblokkeerd door de politie om een paar benzinedieven ( wtf, een tank van maximaal 8 tientjes ) te pakken te krijgen met als gevolg een paar doden. Dat is toen geseponeerd, maar mochten Jenny Douwes c.s. veroordeeld worden, vind ik dat diegene die die blokkade - om een paar tientjes - met dodelijke afloop zich ook voor het hekje mag gaan verantwoorden. Je zal als nietsvermoedende automobilist maar in die file staan en van achteren worden kapotgereden. Voor een paar tientjes....

Graaisnaaiert | 15-06-18 | 14:00

Wat een heerlijk wijf die Jenny!

IkwilJinekwel | 15-06-18 | 13:19

Dusss. als er een boete straf komt waarvoor overigens, maar goed.. dan gaat half nederland sponsoren d.m.v. het kopen van dat Tshirt.. geniaal!

fikkieblijf! | 15-06-18 | 13:11

Dus de politie mag wel langzaam over de snelweg rijden voor hoger loon maar Friezen mogen dit niet om een Nederlands kinderfeest te beschermen...
www.metronieuws.nl/binnenland/2015/03...

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:02

€ 14,- voor zo'n mooi T-shirt is belachelijk goedkoop.

leo de pejo | 15-06-18 | 12:50 | 1
-weggejorist-
Fedde71 | 15-06-18 | 12:54

Vrouwe Justitia is een politiek-correcte hoer die op haar rug gaat liggen voor klagende "minderheden". Zo gauw echter een autochtone groep protest laat horen, roept die hoer de hulp in van haar (staats)pooier om dat autochtone volk te arresteren.

knerf | 15-06-18 | 12:41 | 1

Geen nood, in 2060 is de autochtone Nederlander de minderheid, kunnen we eindelijk de rollen omdraaien! *kuch*

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:04

Vanavond moet Marokko voetballen en het is ook nog suikerfeest, lekkere combi! Zien hoe de staatspopo dit gaat aanpakken.

Rallywally | 15-06-18 | 12:35 | 5

Marokkanen kunnen niet passen, las ik gisteren. Dus ze zullen uit frustratie wel weer met een hypo overal op inrijden.

Manfrom_Nam | 15-06-18 | 13:13

105 minuten rust en veiligheid in Nederland , daarna breekt de noodtoestand uit

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:44

Het OM heeft daar geen tijd voor, is druk met de zaak tegen echte vaderlanders, die betalen hem ten slotte #sarcasm off

Montesquieue | 15-06-18 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

half oktober, om vers in het geheugen te prenten tegen sinterklaas aan
tip voor de zaanstadters, zwarte maskers en bivakmutsen op, hoge mate van agressie tonen en vooral niet je naam geven dan kom je overal mee weg!

Rest In Privacy | 15-06-18 | 12:26 | 1

Met de Turkde vlag zwaaien en lekkee massaal aanwezig zijn geeft ook verwarring en vrijstelling. Smink jezelf lichtgetint en men weet zich al helemaal geen raad.

Mark van Leeuwen | 15-06-18 | 21:31

Ben zwartkijker noch antifries, maar van die turk uit Myra moeten ze met hun gore poten afblijven.
Kon het peerd wél door de blokkade? Ja? Doorlopen dan maar......

Mazoeza | 15-06-18 | 12:24

Het zijn verzetshelden. Aan het voetstuk voor hun standbeeld wordt nu door het OM gewerkt. De rechter gaat het standbeeld straks plaatsen.

drs. P | 15-06-18 | 12:22

T-shirt besteld. Goeie actie van de Friezen. Als ze veroordeeld worden dan is ons land te klein hopelijk.
Het moet toch niet op een tweede Groot Brittannië gaan lijken met Tommy Robinson als schietschijf? Als Jenny Douwes wordt veroordeeld dan ga ik ook de straat op.
Hopelijk gaan de Engelsen tijdens het WK voetbal in de stadions de naam van Tommy Robinson langdurig scanderen. Het is een gotspe dat ook hij het slachtoffer is van linkse politiek.
En ook de rechterlijke macht is de weg volkomen kwijt hiet in dit land. Voorbeelden te over waar het verkeerd ging.
Hopelijk zijn de Anker-twins en Tjalling van der Goot goed op dreef en weten ze wel weg met de D'66 rechters.

aamert | 15-06-18 | 12:11 | 2

"weg" is raad.

aamert | 15-06-18 | 12:12

Dit en vele gelijke zaken gaan alleen maar verder. We hebben een NABI nodig: Nationaal Autochtonen Beschermings Initiatief met een fonds voor dit soort rechtszaken, standbye juridische expertise en mensen die actief willen zijn wanneer dat nodig is zoals bij een BBQ. De Finnen hebben trouwens iets dergelijks -maar dan voor Finnen natuurlijk- al vele jaren in Engeland, goed geregeld. Je zie wat er aan het gebeuren is daar...

Analysis | 15-06-18 | 14:26

Oh jee. Spreekrecht voor KOZP.

Dat wordt weer een ellenlang verhaal vol emo-getoeter over blanke schuld, kolonialisme en hoe verschrikkelijk bang iedereen in de bus was.

*zucht*

TeeJee | 15-06-18 | 12:10

Ben benieuwd. De aanklacht is "versperren van de openbare weg. Art 143: door geweld of dreiging met geweld betoging verhinderen."

Geweld hebben ze niet gebruikt, en ze hebben ook niet met geweld gedreigd! Ze zijn gewoon iets langzamer gaan rijden op de snelweg!

Drunken_Pumpkins | 15-06-18 | 12:06 | 1

Zag ik zoiets ook niet afgelopen week met een of andere bbq demonstratie?

Rest In Privacy | 15-06-18 | 12:28

Ik herinner mij Turken die een brug in Rotterdam blokkeerden. Ik herinner mij illegalen die binnendrongen in bewoonde panden. En in niet-bewoonde panden. Ik herinner mij de hieronder al genoemde maagdenhuisbezetting. Ik herinner mij tuigvloggers.

En juist deze mensen moeten dan voor de rechter?

We zouden eigenlijk eens een volledige lijst moeten maken van alles wat ze laten schieten bij het OM. Zwartboek ongelijke behandeling. En dan heb ik het nog niet eens over de vergelijkbare scheefheid in het geval Wilders, waar iedereen weg lijkt te komen met uitspraken waar Wilders wél op afgerekend wordt.

Knufter | 15-06-18 | 12:03 | 5

Spijker op z'n kop Knufter. Er wordt weer gemeten met 2 maten

boterhamtevredenheid | 15-06-18 | 13:00

Het OM schijt bagger als het op deze IS figuren aan komt. Pas als de Nederlanders in beweging komen gaat er wat veranderen, nu hebben ze ons nog onder de duim.
Als de marocs verliezen zul je de onmacht van het OM weer zien. Wij zijn een te makkelijke prooi voor deze NSB-ers.

Jezusaapje | 15-06-18 | 13:08

en vers in het geheugen een groep documentloze die 2 maanden woningen mochten bezetten zonder betaling van huurpenningen.. volgens mij zitten ze inmiddels in een volgend bezet pand.. en dat al 5 jaar.

fikkieblijf! | 15-06-18 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag je geen motorpech meer krijgen op de snelweg? Het is een beetje toevallig dat een heleboel auto’s gelijktijdig op dezelfde plek pech kregen, maar ja... daar gaat een rechter toch niet over?

Stormageddon | 15-06-18 | 12:02

De noordelijke provincies krijgen veel te weinig steun van ons, het gepeupel.
De mensen uit Groningen worden dagelijks al trillend verneukt, en nu moeten ze de blokkeerfriezen weer hebben. Terwijl het een zeer ludieke en gevoelsmatig correcte actie was. Zoals het verzet dat deed in je 40er jaren. Je weet wel. Een brug opblazen voor een goed doel.
Ik vond dit, het blokkeren van een stel grachtengorgelaars met een actiegroepje om een kinderfeest te blokkeren een uitstekend en legitiem doel.
Hoop dat de ovj en rechter dit ook vinden.

-

Bernhard de II | 15-06-18 | 12:01 | 2

Friesland heeft in de hongerwinter duizenden van die amsterdammetjes van de hongerdood gered! Foutje bedankt.

Rallywally | 15-06-18 | 12:32

Nou, ik heb er een hard hoofd in. Gezien het feit dat de rechter spreekrecht toekent aan KOZP, omdat hij/zij vindt dat er wel degelijk 'slachtoffers' zijn....

wazakzegguh | 15-06-18 | 12:32

Kan die Affriyie er niet uitgekickt worden? Volgens mij is ergeen oorlog in Ghana, en kan hij zichzelf niet bedruipen, leeft zijn hele leven dus op kosten van de gemeenschap die als dank weggezet wordt, we schijnen niet te deugen.
Dan het OM, trekken nu alles uit de kast, pure intimidatie, in de hoop dat de normale en goedwillende burgers afgeschrikt worden en een volgende keer hun mening niet meer durven te geven op social media of in de vorm van een vreedzaam protest op straat en al die ongein maar blijven slikken. Jenny Douwes godbeterhet voor opruiing, een hardwerkende dame met gezond verstand die een kinderfeest niet wenst te laten verstjeren, dan ben je echt alle schaamte voorbij.
Misschien is een massaal protest bij de rechtzaal wel een goed idee, daar laten we mee zien dat we niet geïntimideerd wensen te worden en als steunbetuiging aan de mensen die daar nu moeten voorkomen. De volgende keer niet tientallen maar gewoon met een paar duizend man de weg versperren daar loopt het systeem op vast.
Zal het maar niet hebben over de dubbel moraal van het niet vervolgen van de smeris die zelf stapvoets op de snelweg rijdt voor hoger loon, de activisten op de Van Brienenoordbrug die protesteerden tegen zwarte piet en daar het verkeer belemmerden en niet vervolgd worden, tegendemonstraties van antifa tegen elke mogelijke manifistatie waar ze het niet mee eens zijn, pogingen om FvD bijeenkomsten te frustreren en zo kunnen we nog wel even doorgaan. OM bevorderdt rechtsongelijkheid en laat zich gebruiken om de hond terug in het hok te slaan, heeft een politieke agenda (wel Wilders geen vervolging Pechtold) en geeft keer op keer blijk van een laakbaar moreel besef zoals recentelijk weer werd onderstreept (wippen van collega's bij Van der Valk, bevoordelen van deze matrasjes met snoepreisjes naar Thailand en het intimideren van collega's).
Dit verklaart ook de onbegrijpelijke eisen, 18 maanden voor een stuk gajes die 2 mensen doodrijdt en vervolgens ook nog eens doorrijdt, begrijp werkelijk niet dat je jezelf dan nog durft aan te kijken in de spiegel.

bwanabanjo | 15-06-18 | 11:53 | 2

Deze beroepsactivist is toch een Ashanti? Eigenlijk zou hij een schadevergoeding moeten betalen aan z'n zwarte broeders.

E-Burke | 15-06-18 | 12:04

Spijker.kop.raak

Poppo van Ulvinga | 15-06-18 | 13:07

Als er hier taakstraffen uitgedeeld gaan worden, dan heeft het OM de oorlog verklaard aan het volk.

JackStick | 15-06-18 | 11:53

Geen boefjes meer om te straffen
Nu blijft er tijd over om de bevolking te onderdrukken.
Langleven stalin, mao, Castro en Maduro

Jacktheflipper | 15-06-18 | 11:39 | 3

de echte zware criminelen lopen vrij rond (bv. de mocro maffia) maar die durven de overheid niet aan.
We zijn een ziek maar vooral hypocriet en laf landje geworden

telelezer | 15-06-18 | 11:47

durven=durft

telelezer | 15-06-18 | 11:48

nou, die onderdrukking wordt tegenwoordig gemonitord door profs die nodig zijn om echte boeven te vangen.. maar ja die hebben het te druk met de bevolking geldboetes op te leggen..

fikkieblijf! | 15-06-18 | 13:13

Zwarte piet haat is weer vroeg dit jaar.

TheseDays00 | 15-06-18 | 11:35 | 2

Het is al bijna juli, het wordt tijd.

Knisperende_Tissue | 15-06-18 | 11:41

Eaar zijn de pepernoten!? Euh, kruidnoten?

boerk | 15-06-18 | 11:58

Deze zaak is gelijk aan Tommy Robinson. Free Jenny en de anderen. Dit land is verrot. Corrupt en ontzettend hypocriet. Bestuurt door deugers die hun zakken vullen ten koste van de gewone, brave burger. Nu komt deze brave burger eindelijk in opstand en willen zij deze zo snel mogelijk de kop indrukken. FREE JENNY CUM SUIS.

De Evangelist | 15-06-18 | 11:31

En het erge is, die smeerlappen van het OM lieten de Maagdenhuisbezetters, die miljoenen aan schade hebben gemaakt, gewoon lopen. Ratten dat het 'r zijn.

omanders | 15-06-18 | 11:26 | 3

Die waren van de Unidiversiteit van Amsterdam. Dan weet je het wel, hè.

A.U.EnLeven | 15-06-18 | 11:32

Toekomstige collega's vervolgen?

F. Jacobse | 15-06-18 | 11:34

Shithole Amsterdam maagdenhuis is er van opgeknapt

Jacktheflipper | 15-06-18 | 11:36

Een jaar in de gevangenis met allemaal echte zwarte pieten. Let maar op.

hoejeheette | 15-06-18 | 11:17

Het echte proces begint in oktober.

Lupuslupus | 15-06-18 | 11:16 | 6

kweethetooknietbeter | 15-06-18 | 11:43
Idd je paranoia brein. Kozp loopt maar naar de hel. Dit is mijn land.

Mad Jack the Pirate | 15-06-18 | 12:29

@kweethetoonietbeter Past in patroon de autochtone bevolking murw te maken en elk verzet tegen 'links' met harde hand te breken.

zo_2012 | 15-06-18 | 12:30

Dat geeft tijd om de afscheuring van Friesland voor te bereiden.

Lt-Kol Kilgore | 15-06-18 | 12:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben wel voor dit soort rechtzaken. Niets diskwalificeert politie, justitie en de rechterlijke macht zo effectief als politiek ingegeven heksenjachten met raciale dubbele standarden.
.
Vrouwe justitia zou spugen op hetgeen dat in deze instituten rondloopt. Maar ja die blinddoek he.

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 11:14 | 4

Niks aan toe te voegen

Poppo van Ulvinga | 15-06-18 | 11:25
-weggejorist-
koelkast | 15-06-18 | 11:28

Vraag me af of Vrouwe justitia wel zou spugen. Braken lijkt mij waarschijnlijker. Zoveel selectief waarnemingsvermogen van het OM heeft zij in al die eeuwen nooit aan zien komen.

F. Jacobse | 15-06-18 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

jaaa burgertjes. zo gaat dat in Nederland. Steek je hoofd boven het maaiveld uit en je kop gaat eraf. Mark my words, deze voorbeeldfiguren, krijgen de hoogste straf.

BambergBintje | 15-06-18 | 11:12 | 2

Let maar eens wat voor een verdeeldheid het OM daarmee zaait, en hoe strijdlustig de bevolking in actie gaat komen tegen de Kick Out Zwarte Piet demonstratie aankomende Sinterklaas. Mark my words too!

JackStick | 15-06-18 | 11:23

Blank hé. Die moeten allemaal (mond) dood gemaakt worden.

Niet blank ? Zijn zielig en moet je begrip voor tonen......
Volgens justitie dan hé

koelkast | 15-06-18 | 11:32

Er komen mannen soms in onze straat
om geld te halen bij een ondernemer
die piept, maar alles toch gebeuren laat
en de bedragen worden steeds extremer.
Dan vraag je je soms af: is er iets slechter?
Het antwoord is: de Nederlandse rechter.

Knufter | 15-06-18 | 11:10 | 1

Ik kocht wat boter in de supermarkt
die is gemaakt van plastic met wat olie.
Zo wordt de winst met bakken opgeharkt,
want, ja, zo'n winkel heeft een monopolie.
Dan vraag je soms, is er iets nóg onechter?
Het antwoord is: de Nederlande rechter.

Knufter | 15-06-18 | 11:10

Hee mr Hiddema kan U geen fonds oprichten, dat voor de boetes gaat zorgen voor deze finefleur uit Fryslân?

Slurfje | 15-06-18 | 11:04 | 2

Moet makkelijk bij elkaar te schrapen zijn. Alles voor het goede doel.

Schoorsteenveger | 15-06-18 | 11:28

Is allang gedaan, eind november al meer dan 30k, waarvan een 10-tje van ondergetekende.

WasHetMaarMakkelijk | 15-06-18 | 12:04

Kan iemand de vuilniscontainer dicht doen er kruipt allerlei ongedierte uit. Dank u!:)

Ongeblustekalk | 15-06-18 | 11:01 | 1

Ruim je eigen troep op, viezerik.

Langshetrandje | 15-06-18 | 11:07

Zullen wel geldboetes worden, de zweep van onze moderne slavernij. En een moreel belerend vingertje van een rechter. Glas, plas, was.
Wanneer het meer dan geldboetes zouden worden, denk ik dat we aardig in de buurt komen van een opstand van het Friese volk tegen de overheid.

A.U.EnLeven | 15-06-18 | 11:01 | 1

Ik denk niet alleen de Friezen.

Poppo van Ulvinga | 15-06-18 | 11:28

Waarschijnlijk worden er hoge straffen geëist. NL overheid al wel willen laten zien wie zogenaamd de "baas" is.. tsja.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 10:59 | 1

Waarschijnlijk om daarmee een boodschap af te geven aan eenieder die het in zijn hoofd haalt om een soortgelijke antidiversiteitsactie in de toekomst te organiseren. Misschien moesten wij ook maar eens een boodschap aan het OM afgeven als er inderdaad straffen gaan vallen. Zei er daar iemand 'hooivorken'?

JackStick | 15-06-18 | 11:08

Was er geen beloning wegens het voorkomen van ernstige rellen in het bijzijn van veel kinderen uitgeloofd dan? Ik denk dat ze daarvoor eerder in aanmerking zouden komen. Eens kijken hoe er dat bij een volgende gelegenheid aan toe zal gaan.

SlimmeBelg | 15-06-18 | 10:59

De Zaankanters zullen deze tragikomedie met belangstelling volgen. Al doende leert men. Beetje slimmer aanpakken als de Sint de Zaan opstoomt en in Zaandijk wil afmeren om aan land te gaan, gevolgd door zijn onderdanige knechten. Het Sinterklaasfeest is onderwerping, onderwerping aan de Wil van de Sint, de Almachtige. Niemand heeft het recht hem te bekritiseren, want zijn woorden zijn heilig, opgetekend in het Grote Boek, eeuwig en onveranderlijk, geopenbaard aan zijn Pieten die volvoeren wat Zijn Wil is en de mensheid, te beginnen bij de kindertjes zal redden van dood en verderf. De Sint is groot en de Pieten zijn zijn profeten! Sintu Akbar!

Schoorsteenveger | 15-06-18 | 10:58 | 1

Applaus!

Lohengrin | 15-06-18 | 12:43

lees ik nu dat ze zelfs mensen hebben afgeluisterd hebben die bij de blokkade aanwezig waren terwijl terroristen vrij spel hebben

gelachewoar | 15-06-18 | 10:58 | 2

Of zoals bij de Oosterburen verwarde @#$%lims Ricine hadden gemaakt.

Slurfje | 15-06-18 | 10:59

Prioriteiten he, OM kan niet alle zaken volgen nu ze onderbezet zijn ;)

boerk | 15-06-18 | 12:02

"zwarte racisten". Is dat een paradox? een contradictio in terminis? een geneg(e)erde waarheid als een koe?

zeiksmurf | 15-06-18 | 10:51 | 4

Alleen als je de SJW-definitie van racisme hanteert.

E-Burke | 15-06-18 | 10:59

Dat is helemaal geen paradox. Als neger beweren dat enkel witte mensen racisten zijn is een "strange loop" als je het mij vraagt, zoals de uitspraak "ik lieg altijd".

Schoorsteenveger | 15-06-18 | 11:01

Volgens de Tutsi's en de slachtoffers van de Hutu's, Ashanti en Zulu's bijvoorbeeld wel.

Pelforth | 15-06-18 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hadden helemaal geen rechtszaak moeten beginnen.

gato | 15-06-18 | 10:50

Die pegida bbq was grofweg een net zo droeve actie als die van de anti-zwartepiet demonstranten. Echter, ik neem aan dat de personen die hier dreigden met geweld zodat deze demonstratie is verhinderd, ook vervolgd worden? Gelijke monniken gelijke kappen, anyone @ OM?

Aanknopingspunten: Wie heeft opgehitst (vgl de Facebook mevrouw bij het anti-anti-zwartepiet incident), wie heeft uitgevoerd (de groep van ca 200 mensen die stonden te dreigen). Zijn vast prachtige beelden van. Interessante case. Veel succes! (en bonus: zomaar de kans dat het gevoel van willekeur iets vermindert bij de gemiddelde belastingbetaler).

Martin007 | 15-06-18 | 10:50 | 4

Grote onzin. Als automobilist moet je altijd ver vooruit kijken (en ook nog opzij en in de binnenspiegel) en dan trap je dus op tijd op de rem. Heb in mijn leven al heel wat keren een file gezien en altijd op tijd geremd. U zoekt gewoon spijkers op laag water. Ga bij het O.M. werken zou ik zeggen, daar kunt u zich uitleven met die onzin.

Lupuslupus | 15-06-18 | 11:05

Lupuslupus | 15-06-18 | 11:05
Redeneren kun je leren, alhoewel ik dat in jouw geval ernstig betwijfel.

DrumPiet | 15-06-18 | 11:40

Als je niet optijd kunt remmen ben je waarschijnlijk een bumperklever idioot.
Staat overal: denk aan uw eigen veiligheid, houdt afstand en aan de snelheid en blijf van je telefoon.

boerk | 15-06-18 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Hopelijk zijn degenen die hier op vrijspraak hopen vanavond ook zo tolerant als Marokko wint.

DrumPiet | 15-06-18 | 10:48 | 10

TeeJee | 15-06-18 | 10:54
Moet nog wat extra bier in, dan gaat ie weer dieselen met zijn briljant voorspelbare reaguurseltjes.

Langshetrandje | 15-06-18 | 11:16

En Wat heeft een marokkaan te maken met een fries. Friezen zijn nette mensen, harde slimme werkers, betrouwbaar. Marokkanen zijn lui, maken een van hun leefomgeving en zijn onbetrouwbaar. Had je nog wat pietje.. ouw jenever zuipert! Dit is denk ik het antwoord waar je naar refereerde toch. Je wilt laten zien dat er racisten zijn e.d. man rot toch op, slappe zak.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 11:16

Goede vraag, ik vraag mij ook nu opeens af hoe het nu verder moet met securitisering. En gisteren had ik rond dit tijdstip nog een leuk idee voor een kerstnummer.

O2Neutraal | 15-06-18 | 12:26
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Slurfje | 15-06-18 | 10:48 | 2

Bij die pegida moskee kon de hele straat afgesloten worden. Allemaal springende mensen met random woestijnvlaggen.

Repetitive Beats | 15-06-18 | 10:46 | 1

Bruggen staat dat woestijnvolk ook wel eens op, maar dan is er (gelukkig nog niet) geen gehuurde vrachtwagen die daar overheen dendert.

Slurfje | 15-06-18 | 10:49

Het OM heeft geen dringender zaken te behandelen? Of is er bij het OM een politieke agenda uit te voeren? Dat laatste is eerder het geval, vermoed ik zo. Vele (belangrijke) zaken worden wegens personeelsgebrek geseponeerd. Hier hebben twee officieren van justitie geld en tijd om deze mensen te vervolgen. Twee officieren die hun tijd ook nuttig hadden kunnen besteden.

El Rico Grande | 15-06-18 | 10:45 | 1

Het OM is druk bezig om jihadronselaars zoals Azzedine C. weer op vrije voeten te krijgen.

JackStick | 15-06-18 | 10:59

Jenny Douwes wordt verdacht van opruiing? Hoe zit het dan met imam Fawaz?

JackStick | 15-06-18 | 10:45 | 3

Juist , dat dus.

ja,diedus! | 15-06-18 | 10:46

Spijker.kop.raak

Poppo van Ulvinga | 15-06-18 | 11:34

Enfin, voor mij hoeven de verdachten niet jaren de cel in, maar een forse geldboete om de schade te compenseren en wat heropvoeding lijken me niet meer dan normaal.

Bakito | 15-06-18 | 10:44 | 9

benjeallanggek | 15-06-18 | 11:06
Deze immigrant is zelfs gewoon gevraagd om te komen. De voorwaarden waren zo aantrekkelijk dat weigeren onmogelijk was.

Helaas geldt dat ook voor de profiteurs die nu NL binnenwandelen. Nooit meer werken, alle mogelijke zorg, heerlijke huisvesting en een prima uitkering. Tuurlijk ben je dan akkoord als je uit een kansloze zandbak komt.

Langshetrandje | 15-06-18 | 11:13

Indoneesje | 15-06-18 | 11:10
Rustig, de trollen zitten vandaag in een dipje, de ramadan is voorbij, worden ze een beetje agressief van. Laat die types lekker in hun sopje gaarkoken.

Langshetrandje | 15-06-18 | 11:14

@Langshetrandje & Indoneesje
Precies!

benjeallanggek | 15-06-18 | 11:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Van der Spek heeft teveel aan de bacon gezeten. Koekkoek. Mogen we een nieuwe? Groeten, het volk.

VeelTeSteil | 15-06-18 | 10:44

AFA nooit een strobreed in de weg gelegd maar het demorecht van KOZP is heilig, sommigen zijn nu eenmaal wat gelijker dan de anderen. Kwestie van prioriteiten en het hebben van de juiste mening.

bijna_raak | 15-06-18 | 10:44

Ik ben nog wat argwanend tegen de D666 rechters,
maar dit moet toch haast wel goed aflopen:
.
- Wellicht een kleine tik op de vinger vanwege "foei gedrag"
- Eventuele kosten worden rijkelijk betaald uit crowd sourcing.
- En de uitspraak kunnen we de komende jaren mooi gebruiken
om *daadwerkelijk gewelddadige* links-fascistische actievoerders
voor de rechter te slepen.
.
Of ben ik te optimistisch... ?

hotmint | 15-06-18 | 10:43 | 3

Ik ben bang dat ze slim genoeg zijn om geen boetes uit te delen. Die worden grif betaald door sympathisanten en zijn daarmee een diskwalificatie voor het OM. Het worden taakstraffen.

artie | 15-06-18 | 10:49

Redelijk recnt nog een onderzoek geweest dat die links-fascisten praktisch niet aangepakt worden. Ook omdat ze amper herkenbaar zijn en altijd via de groep buiten schot blijven.

TeeJee | 15-06-18 | 10:51

Kom op zeg, een beetje principiëler. Als de politie de snelweg blokkeerd voor meer salaris gebeurt er ook niets. Toeterturken tijdens een bruiloft of na het winnen van een voetbalmatch, niets. Dus trouwe vriezen die niet besmet willen worden met randstedelijke achterlijkheid horen ook vrijspraak te krijgen.
En dit allemaal van mijn belastinggeld, bah.

IkWilOokWatZeggen | 15-06-18 | 10:52

Meerdere malen heb ik gezien hoe in Den Haag en Rotterdam Turken expres langzaam rijdend met Turkse vlaggen uit de ramen al toeterend het verkeer hinderen door alle rijbanen bezet te houden. Met politie begeleiding ernaast.
Niks geen aanhoudingen of boetes.
Het wordt tijd dat ons land weer van ons wordt.
Genoeg is genoeg.

oplichter | 15-06-18 | 10:43 | 6

Idem Marokkanen op het Mercatorplein en de Jan Evertsenstraat na de kwalificatie van het Marokkaanse voetbalteam voor het WK 2018. Maar wat wil je met een, met de islam, collaborerende overheid.

knerf | 15-06-18 | 11:03

Dit geschiedt ook zonder politiebegeleiding of demonstratievergunning. Derhalve is hier sprake van ongelijke behandeling.

Knufter | 15-06-18 | 11:07

Daarom, als dit tot veroordelingen leidt dan moeten we in opstand komen!

Montesquieue | 15-06-18 | 14:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaaf shirt, ga gelijk bestellen. Ben weliswaar geen Fries en de meeste Friezen zijn ongeletterde mongolen, maar hun blokkade was wel vet tof.
En er dan in 020 mee rondlopen, enfin, geen hond die begrijpt wat er op staat, want de meeste mensen in 020 zijn het NL nauwelijks machtig, laat staan het Fries.

Goed, dan wordt het een symboolactie, maar beter een symboolactie dan helemaal geen actie. Dat is wat ik altijd zeg.

Ichneumonidae | 15-06-18 | 10:42

Je zou willen dat het OM en justitie dezelfde daadkracht en inzet zouden tonen bij het vervolgen van psychopaten, criminele mocro's (pleonasme alert), haat-imams, internetoplichters, fietsendieven, appende automobilisten.
.
Maar ja, dit zijn nette burgers die misschien een klein beetje te ver zijn gegaan bij het protesteren. Dus een makkelijke scoor-mogelijkheid zodat de kansarme sukkels van die Haagse apenrots de schijn van enig nut weer wat kunnen ophouden.

Brou Is Back | 15-06-18 | 10:41 | 1

Nederland wordt steeds veiliger , ha ha.

ja,diedus! | 15-06-18 | 10:50

T-shirt. Gniffelen in de rechtszaal. Ja, maak ze maar belachelijk, want alleen humor, uitlachen en sarcasme kunnen ons nog redden van de deugers en dat geldt idem dito richting O.M. en rechters.

bergsbeklimmer | 15-06-18 | 10:41

Als ze een straf opgelegd krijgen is dat in ieder geval jurisprudentie om altijd en overal Antifahufters aan te pakken, toch? Of staat links echt boven de wet?

FrikandelSpeciaal | 15-06-18 | 10:36 | 2

Nee, want Antifa zijn de good guys in de strijd tegen de blanke, belastingbetalende en hardwerkende burgers. Hoe vaak moet ik dat nu nog uitleggen.

Brou Is Back | 15-06-18 | 10:42

Brou Is Back | 15-06-18 | 10:42
Je kunt er ook voor kiezen om geen belastingbetalende, hardwerkende burger te willen zijn hoor. Dat je blank bent (je bedoelt ws. wit), tsja, daar kun je niks aan doen. Je kunt beter schrijven dat je racist bent, begrijpt iedereen ook gelijk dat je wit bent.

Ichneumonidae | 15-06-18 | 10:45

Principekwestie my ass. Men meet met twee maten in dit land. De gewone burger wordt gepakt en gestraft, raddraaiers van allerlei pluimage worden ongemoeid gelaten.

BozePaarseMan | 15-06-18 | 10:34 | 7

"BozePaarseMan" De gewone burger snapt wel wat u met "gewone burger" bedoelt.

sparka | 15-06-18 | 11:41

sparka | 15-06-18 | 11:41 |
Dat lijkt mij in deze context ook vrij duidelijk.

BozePaarseMan | 15-06-18 | 12:54

Bakito | 15-06-18 | 10:45
Echt, als je geen antwoord hebt zeg dan niks. Dit is gewoon sneu.

rokertje | 15-06-18 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Het OM heeft geen geld en geen mankracht. Maar hier trekken ze alle registers voor open. Ik snap het wel. Hier was een begin van eigenrichting door het in de steek gelaten volk te bespeuren. En ze zijn maar al te bang dat dit vaker gaat gebeuren.

artie | 15-06-18 | 10:34 | 1

En het is makkelijk scoren. Het zijn alleen maar verontruste burgers met een baan, gezin en hypotheek dus die kan je goed pakken. Echte criminelen, terroristen en psychopaten is veel te veel werk, dus daar beginnen ze niet aan.

Brou Is Back | 15-06-18 | 10:44

De camera”s stonden nu zeker wel aan ?

ja,diedus! | 15-06-18 | 10:32
-weggejorist-
De Evangelist | 15-06-18 | 10:31 | 2

Kan dat argument niet gebruikt worden dat de politie tijdens een staking hetzelfde gedrag onbestraft wel kon doen ?

ja,diedus! | 15-06-18 | 10:31

Dappere vrouwen/mannen die deze cultuurvernietigers gestopt hebben (A7) en een stokoud kinderfeest in Dokkum tegen gekleurde en ultra-linkse onruststokers beschermd hebben. Willem-Alexander moet hen een lintje geven voor Moed,Beleid en vooral Trouw !

Eendragtmaaktmagt | 15-06-18 | 10:30

Lachen hoor. Het gaat het OM om het principe. De T-shirts hadden geleverd moeten worden door een zwager van de aanklager. O sorry, off topic. Opnieuw: je mag anderen het recht niet ontnemen om te betogen. Alleen in Friesland zeker. In de rest van het land zijn er diverse clubs al jaren bezig dat te doen. Maar ja, die zijn 'links'.

DebraCadabra | 15-06-18 | 10:30

Cool shirt. Jammer dat de server van hunekopshop rookt...

de visser | 15-06-18 | 10:29 | 6

Bakito | 15-06-18 | 10:38
En ook de kleuren van het tenue van Feyenoord en Sparta, het wapen van Amsterdam en de vlag van Egypte. Kortom, wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen, verwarde man?

knerf | 15-06-18 | 10:52

knerf | 15-06-18 | 10:52
En van het verkeersbord dat voetgangers verbiedt op de snelweg te lopen.

Bakito | 15-06-18 | 10:55

Bakito | 15-06-18 | 10:38

Op zo’n opmerking is maar één reactie mogelijk:
“Ouwehoer”

J-van-de-Bontekoe | 15-06-18 | 11:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel veel succes Jenny. Je bent een topwijf. Het is te gek voor woorden, een vak met Grauwe Eeuw extremisten en een cordon ME tussen de kinderen in. Levensgevaarlijk. De rechter zal wel volle bak gaan wat straf betreft want niet allochtonen durven ze wel aan te pakken. Als er nog geld nodig is dan hoop ik dat er een rekening geopend wordt, dan stort ik graag.

osolemio | 15-06-18 | 10:28 | 1

Goed idee, doorpdocederen tot de hoogste instantie. Deze mensen verdienen een pluim voor het geweldloos voorkomen van ernstige rellen. Wat had dat de samenleving weer gekost, noch los van de mogelijke emotionele schade bij de betrokkenen, veel kinderen.

SlimmeBelg | 15-06-18 | 11:10

Zie ik daar nu enkele gasten van “ We are here “ in de rechtbank zitten ? Die hebben toch vrijstelling van veroordelingen voor overtredingen en misdrijven en het niet kunnen / willen tonen van een ID ?

ja,diedus! | 15-06-18 | 10:28 | 1

Een normaal mens zou zeggen: prima, ze zijn er nu toch, oppakken, vastzetten en asap op het eerste het beste vliegtuig naar het continent van herkomst.

Graaisnaaiert | 15-06-18 | 13:52

"De rechter heeft tot vier jaar cel opgelegd. Ze hadden een terroristisch oogmerk, concludeert de rechter. Volgens de rechter wilden de blokkeerders de inzittenden van de bus(sen) angst aanjagen. 'Door op deze wijze hun rechts-extremistische en racistische gedachtengoed uit te dragen hebben zij een grote angst teweeg gebracht.', aldus de rechtbank."

kweethetooknietbeter | 15-06-18 | 10:27 | 2

Wees gerust, die gevangenisstraf gaat er komen. Het doel van de bovenonsgestelden is het aanjagen van angst bij degenen die zich verzetten tegen de opgelegde "diversiteit".

Pierrepoint | 15-06-18 | 10:35

Racistische gedachtengoed? Al waren ze paars, deze actie was puur om de kinderen te beschermen, had niks te maken met huidskleur of afkomst.

JackStick | 15-06-18 | 10:49

Deze helden gaan door de bovenonsgestelden zo zwaar mogelijk gestraft worden. Ze hebben het aangedurfd om zich te verzetten tegen de heiligverklaarde antiracisten. De postmoderne bovenonsgestelden gebruiken hier nog steeds dezelfde religieuze methodes als de premoderne heersers waar men zo ver weg van wil blijven. Antiracisme & diversititeit = Gemankeerde religie

Pierrepoint | 15-06-18 | 10:26

Als hier vrijheidsstraffen uitrollen, al zijn het maar voorwaardelijke, dan is het rechssysteem in Nederland bewezen politiek gekleurd en dus waardeloos geworden.

raskol | 15-06-18 | 10:26 | 1

Zouden die rechters ook allemaal geen kinderen hebben?

SlimmeBelg | 15-06-18 | 11:12

Friesland is beetje Catalonia van Nederland! Friesland moeten we trots op zijn. Je hebt gemeentes, zoals Tietjerkstradeel, daar heeft de tijd stil gestaan. Je krijgt daar een dejavu naar je kinder jaren.

Rallywally | 15-06-18 | 10:24 | 1

Ik ben geen fan van nostalgie en stilstaande tijd (of van Friesland). Maar ik ben ook geen fan van de bende die we van de rest van het land gemaakt hebben...

Muxje | 15-06-18 | 10:29

Interessante beschouwing over wat we met z'n allen horen de denken, van oa de elite en de sjw:
What It Means To Be Red Pilled
www.youtube.com/watch?v=8NKHdLqaRQY

Kijkeensaan | 15-06-18 | 10:24

OM gaat hier bakzijl halen, let maar op. Krijgt grote media-aandacht en uiteindelijk gaat er van de verdediging een dijk van een excuus komen om stil te staan en dan was het dat. OM denkt een zaak te hebben en slaat zelfverzekerd op te trom, aan de verdediging te merken hebben ze wat achter de hand dat voor verrassingen gaat zorgen.
Als het op een veroordeling aankomt, worden het boetes of taakstraffen. OM zal het laatste eisen omdat een boete betaald gaat worden door sympathisanten en dat is wat het OM nou net niet wil.

Bakkeleures | 15-06-18 | 10:22

Wat een farce is deze rechtszaak toch. Als die Randstedelijke onzin doet mensen in de provincie niets. Een schande voor onze rechtstaat dat hier niet even in een eerder stadium korte metten mee is gemaakt (niet ontvankelijk of iets dergelijks). Go mr Anker en Tjalling!

pibasso | 15-06-18 | 10:21

Infrastructuur platleggen. Economie verstoren. En dat allemaal om een Sprookjesfiguur te verdedigen. Dit is gewoon terrorisme.

Bakito | 15-06-18 | 10:19 | 35

@Bakito | 15-06-18 | 11:36
Geen zorgen, ik ben elke keer 100% on-topic op jouw reacties.

TeeJee | 15-06-18 | 11:42

Zodra iemand het heeft over "domrechts" en daarna zegt dat hij of zij niet links is, weet je dat je iemand van de Joopkerk aan de lijn hebt....

benjeallanggek | 15-06-18 | 11:43

Bakito | 15-06-18 | 10:35
Filmpje al bekeken?

O2Neutraal | 15-06-18 | 12:20
▼ 32 antwoorden verborgen

Respect voor deze mensen die durfden op te staan tegen het links-fascisme.

RenHoek | 15-06-18 | 10:18

Ha, gisteren op NPOradio1 was dit ook nog aan de orde. Daar was het "De linkse intellectuelen tegenover het extreemrechtse populisme". Over framen gesproken.

artie | 15-06-18 | 10:17 | 4

Als dat onze intellectuelen zijn hebben we een groter probleem dan snelweg blokkades.

O2Neutraal | 15-06-18 | 10:22

De NOS is een collaborerende meningenfabriek. Heeft niks met een nieuwszender te maken.

knerf | 15-06-18 | 10:23

Intellectueel is als racist. Door het willekeurige gesmijt met en het politiseren van de term betekend het inmiddels niet meer.
.
Behalve dan dat de gebruiker slechts een politiekcorrecte skreeuwert is die je het beste onder een steen kunt jagen.

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

T-shirt reeds besteld wacht er met smart op.

Alle gedaagden wens ik heel veel succes maar ik vrees het ergste, OM gaat vol gas erin want gedaagden zijn blank.

Fedde71 | 15-06-18 | 10:16

tsja, onze trias politica kiest steevast voor de invasieplegers. Of het nou crimigranten, bloedsuikerreli’s of beroepsrelschoppers uit amsterdam betreft. We kunnen dus wel raden hoe dit gaat uitpakken. Een buitenproportionele straf.
.
De Nederlandse “democratische rechtstaat”: Niet voor het volk, niet door het volk, maar tegen het volk.

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 10:15 | 1

Ik hoop op een positieve afloop maar vrees het ergste.

Het grote verschil met crimigranten, beroepsrelschoppers, bloedsuikerreli's, etc. is dat de mensen die nu terecht staan hier niet hun 'beroep' van gemaakt hebben en niet in de gelegenheid zijn geweest om de media te bewerken en draagvlak te creeeren omdat ze het simpelweg te druk hebben met werken, kinderen, hypotheek, etc.

Dat het draagvlak er in grote mate onder de bevolking is, is pijnlijk duidelijk geworden voor deze beroepszeikers.

Huftert | 15-06-18 | 10:22

Ach, D66 eh de rechter weet ook wel dat Het giet oan of zo iets is, als deze mensen echt veroordeeld worden met zware straffen enz.
Dus gaat het met een voorwaardelijkje aflopen.

Nuchternederland | 15-06-18 | 10:15

Het Nederlandse Tommy Robinson-proces. Hup Jenny Douwes, en andere helden.

Foolonthehill | 15-06-18 | 10:14 | 3

Jenny wordt, na het vonnis, gedetineerd in een gevangenis te Amsterdam. Waar meer dan 70% van de populatie Anti-zwarte piet is.

Croxifoxio | 15-06-18 | 10:23

Als Jenny een douw krijgt binnen de rapen gear !

Acidbrain | 15-06-18 | 10:50

@Croxifoxio Nee, waar meer dan 70% van de populatie *zelf* zwarte piet is.

marcoplarco | 15-06-18 | 11:48

Protesteren tegen zwarte Piet tijdens de intocht is toch een beetje als protesteren tegen de islam door voor een moskee te gaan barbecueën met spek. Beetje sneu.
Een burgemeester zou dan moeten zeggen: "ja recht op demonstratie en zo, maar doe dat een eindje verderop".

koeberg | 15-06-18 | 10:14 | 2

Misschien zou zo'n burgemeester ook dan kunnen zeggen tegen de kinderfeestverstoorders dat ze welkom zijn de dag voor of na de intocht? Gewoon een idee.

O2Neutraal | 15-06-18 | 10:23

Staat nota bene ook in de Universele Rechten vh Kind: belang van het kind moet voorop staan bij kinder-evenementen. (Gelukkig erkennen ze dat de komende intocht eindelijk.)
De burgemeester van Dokkum heeft nota bene de terroristen uitgenodigd!!! ZIJ moet vervolgd worden!!!

Aristotalloss | 15-06-18 | 10:31

Ja een snelweg blokkeren is gevaarlijk maar in deze heiligt het doel alle middelen.
Bovendien was het aangekondigd.
Maar de rechter zal ze zwaar strafffen om zo jurisprudentie te scheppen voor toekomstige zaken!

Mastermattie | 15-06-18 | 10:14 | 1

Ja een snelweg blokkeren is gevaarlijk. Geen maar, een snelweg blokkeren is gevaarlijk.
Deze mensen staan alleen niet voor de rechtbank om een verkeersovertreding maar om het blokkeren van een demonstratie of zo. Iets wat ik dan weer totaal ondergeschikt acht aan de gevaarlijke capriolen die ze op de snelweg uit hebben gehaald. Dit zou gewoon een verkeerswetzaak moeten zijn. Gewoon een boete.
Maar goed, wie ben ik.

koeberg | 15-06-18 | 10:35

De slag bij Dokkum waar het land (de Friezen) de zogenaamde ' weg mens ons ' Gutmenschen een halt toeriepen. Historisch moment in de vaderlandse geschiedenis.

D'66 rechtsgang kan er nog maar moeilijk aan wennen.

Ervaringsdeskundige | 15-06-18 | 10:14

Ik hoop echt dat de rechter ook eens wat verder naar die activisten gaat kijken die 'vreedzaam' wilden protesteren.

Huftert | 15-06-18 | 10:12 | 1

Nee, die staan vandaag niet voor de rechter.

koeberg | 15-06-18 | 10:27

Gaan ze ook al die blokkeer Turken en Marokkanen aanpakken? Iets doen met al die aanklachten van Wilders? O nee, natuurlijk niet, dat is niet politiek correct!

tata1981 | 15-06-18 | 10:12

Dat gaat vast een flinke straf worden van de d 66 krommers. Dit ivm met precedent werking en blokkering van het recht op demonstratie. Wanneer worden de booslims berecht die pegida hinderden om een overheerlijke maaltijd te genieten? Daarbij kijk eens hoe minderheden in booslimlanden worden behandeld. De gutmensch is gek als ie denkt dat zij beter behandeld gaan worden als christen in het midden oosten.

Zatkniss | 15-06-18 | 10:12 | 2

Precedentwerking zal door Pegida dankbaar met beide handen aangepakt worden.

koeberg | 15-06-18 | 10:16

Het is een beetje tweeledig.
Als er wordt gestraft kunnen die laffe Antifas ook eens aangepakt worden.

HA, BIER!1! | 15-06-18 | 14:06

Als of die Friezen wakker liggen van die randstad azijnpissers met hun lange tenen en kleine pik en dito kut. Ze hebben gedaan wat ze moesten doen, en dat komt in de geschiedenisboeken en daarmee gaan na morgen de langste dag weer op naar de volgende 5e december.

PijlVader | 15-06-18 | 10:12

Die gaan uiteraard zware straffen krijgen.....

nope | 15-06-18 | 10:11 | 1

In het land waar journalisten worden afgeluisterd (voor een volstrekt onbelangrijk rek rond het aanwijzen van een burgemeester), referenda worden afgeschaft zonder deugdelijke onderbouwing, sleepnetwet en politieke processen worden gevoerd is alles mogelijk. Ik wacht zelf op het eerste proces waarbij de eiser voor de verandering het gevang in gaat, dat kan niet lang meer duren want een bananenrepubliek zijn we inmiddels al.

O2Neutraal | 15-06-18 | 10:28

Hoezo voor komen?
Met de kennis van nu hebben deze mensen een aanslag op Sinterklaas voorkomen!

keestelpro | 15-06-18 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken