Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oost-Europeanen pakken helemaal geen banen af zo blijkt uit een superobjectief onderzoek

steve jerbs

Hallo alle zeiksnoeten die zeuren over zo'n Polenhotel!

Die Polen zijn anders hartstikke handig, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek 'hela hola Polen zijn hartstikke handig en daarnaast ook fijne kerels' uitgevoerd in opdracht van de superobjectieve en geheel belangeloze Algemene Bond Uitzendondernemingen die er ab-so-luut geen baat bij heeft dat Polen en andere Oost-Europeaanse arbeiders worden neergezet als hartstikke handige lui alsmede fijne kerels. Polen zijn gewoon onmisbaar, dus we willen niks meer horen over dat banen inpikken. Ze werken hard. Ze pakken geen gratiesj geld aan. Ze kopen lekker veel bier. En ze rijden mensen dood. Maar ja, kleinigheidjes blijf je houden.

Syp '▲' Wokia

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Laat ik nou net van origine uit een dorpje komen waar de bouwneiverheid hoog is, en nu in een stad wonen waar de bouwers veel gevraagd zijn. Ik zie het elke dag mislopen. De bruggen in de stad worden geschilderd door poolse arbeiders.... dus ik welwillend en wel vraag ze voor welk geld ze dat doen... 9 euro per uur..... Toen ik in dat oorsprong dorpje woonde een paar jaar geleden, was ik op bezoek bij 10 polen die samen in een 30m2 appartementje sliepen, want het was toch maar voor een half jaar. Lekker met 4 matrasjes in een 10m2 kamer..... Welke Nederlandse ondernemer onder de Nederlandse wetgeving, met het Nederlandse belastingstelsel, met een vrouw een huis met hypotheek van 900 Euro+/maand en twee kinderen te onderhouden..... zie JIJ voor 9/euro per uur dat doen??? Kosten voor materiaal, busje, huur, belasting, inkomensbelasting etc..... Eerlijke onderneming? De wetgevers die dit bedacht hebben slapen niet met zijn 4en op een 10m2 matrasje op de vloer hoor!!!!!

Vertel mij eens hoe dat "in 1 lijn loopt"..... En ik heb niets tegen die Polen, allemaal die ik heb ontmoet waren vriendelijk lui. Maar ze zeiden allemaal hetzelfde: "ik ben gek als ik in Polen probeer werk te zoeken, hier ben ik veel beter af"..... Kudo's voor hun, echt waar... Maar HOE IS DIT BETER voor ONS? Zeg het? Poolse culinaire cuisine? poolse vodka? Poolse dames? Zeg het me ? hoe!!??? En dan kunnen we verder praten.....

peterdh | 12-06-18 | 00:10

De enige vraag is: wie profiteert? U in ieder geval niet.

Arachne | 12-06-18 | 00:43

Laat ze maar komen die Poolse dames..... geen plukmachine die ze dat nadoet.....

killermiller | 11-06-18 | 22:48

Overal waar arbeidsmigratie plaatsvindt, delft de middenklasse het onderspit. Het onderzoek kan ik zo snel niet vinden maar zegt genoeg dat die praatjes van Vno-ncw en uitzendbureaus nooit geloofd dienen te worden.
Hoe link je hier trouwens?

Deflatiemonster | 11-06-18 | 22:03

Die Polen gaan Nederland katholiseren. Hebben we dan niets geleerd in de Tachtigjarige Oorlog?

JTKDM | 11-06-18 | 21:12

Dat " liever Turks dan Paaps" was toch wel n beetje een inschattingsfout. Al was t argument dat er in t Ottomaans rijk meer godsdienstvrijheid was dan in katholiek gebied niet onjuist

Shoarmamasutra | 11-06-18 | 22:20

ik weet ook de officiële naam van z'n report....
Globalisten report.

Rene046 | 11-06-18 | 20:40

Laat ze dan geen banen afpakken, geloof het niet maar goed, wat ze wel doen is woningen in beslag nemen die wij met z'n allen hebben mogen betalen. Schatting van de regering was dat er rond de 20000 Polen naar ons land zouden komen. Het zijn er honderdduizenden geworden..... Oftewel alleen al om al deze "gasten" te huisvesten hebben we twee keer Zoetermeer bij moeten bouwen. Fijn hoor in een land dat al het dichtstbevolkte land van Europa is maar kom er vooral gezellig bij. We hebben vast nog wel ergens een leeg weiland wat we vol kunnen bouwen.....

JP1973 | 11-06-18 | 20:31
-weggejorist-
sickstyle | 11-06-18 | 19:31

Probleem is dat een uitkering meer geld oplevert dan het salaris dat veel banen oplevert .
Een goed salaris voor een Nederlander is voor een werkgever onbetaalbaar ; omdat hij van dat salaris ook de de uitkering van andere Nederlanders moet betalen. ( middels sociale lasten ) .
Aan een oost Europeaan die via een filiaal in eigen land werkt , hoeft hij alleen salaris te betalen .
Gevolgen zijn voor een ieder bekend , maar benoemen is discriminatie .

sparrow | 11-06-18 | 19:02

De arbeidsmentaliteit van Polen is hetzelfde als echte Nederlanders , daarom wil je als werkgever deze mensen graag in dienst hebben .
Wat niet klopt is dat uitzendbureaus polenhotels exploiteren die hun werknemers moeten huren . Zo kunnen die 2 keer verdienen aan die mensen . Laat woningbouwverenigingen gastarbeiders voorrang latenkrijgen bij vrijkomende huurhuizen .

elevator | 11-06-18 | 18:41

Kan jij dat uitleggen?
Ondertussen kopen ze her en der ook. Als ze de dure slechte polenhotels beu zijn en horen hoe laag de rente is ... Loonstrookjes inleveren is niet zo'n punt

Shoarmamasutra | 11-06-18 | 22:23

De Polen, Roemen etc zijn toch echt nodig. In Duitsland wil niemand de aarbeien en asperges van het land halen. De Duitser of Nederlander ziet dit werk niet zitten. De Pool of Roemeen heeft einde maand te laag inkomen in Duitsland en Nederland door de mooie huurconstructie en sporadish oproepen (zie Otto workforce bij de AH).

Wij willen lage prijzen, de Oost-Europeaan moet voor een hongerloontje hier werken. Met 10 man in een huisje a 300-400 p.p. Als je een week hebt met 20 uur werk, kom je niet zo ver met centen sparen. Als er door AH, Jumbo, Ikea etc een eerlijke prijs wordt betaald (en dus door ons in de supermarkt) hebben die Polen een eerlijk loontje en ons pakket komt netjes op tijd aan.

Lees ook over Ikea en het gebruik van Moldavische chauffeurs. Is moderne slavernij met 400 euro in de maand en maanden van huis zijn. Maar nee Polen zijn kut en wij zijn perfect:)). Situatie op het platteland van oost europa is toch even iets slechter dan een Nederlandse uitkering.

Malakas | 11-06-18 | 18:25

Echt handig is t niet, vreemden in je economie. Loontjes blijven laag, want er zijn er nog meer die graag willen. Compromis is er al, verdund beloftetje over aow en pensioen die we (hunnie)bijna zeker op hebben voor we aan de beurt zijn.

rattenvanger XL | 11-06-18 | 17:07

Voor een hongerloon wil en kan een Nederlander geen gezin onderhouden en een hypotheek betalen, terwijl de Polen, met hun dikke Audi's hier geen wegenbelasting hoeven te betalen en al hun verdiende euro's richting vaderland sturen. Oneerlijke kaalvreet-en sprinkhanenconcurrentie is dat. Kunnen de Polen niks aan doen, wel onze volgevreten, feitelijk niks presterende ondernemers die weer wegkomen met de leugen dat Nederlanders geen zwaar werk willen doen. De eerste gastarbeiders kwamen in een gespreid bedje, omdat diezelfde luie Nederlanders dit land in de jaren vijftig, door keihard zwoegen, weer hebben opgebouwd

Sendis | 11-06-18 | 17:06

"Diezelfde luie Nederlanders".

Sendis | 11-06-18 | 17:19

Man, je lult uit je nek met je ‘ondernemers’. Want wie schiepen deze voorwaarden, nou..? Niet de ondernemers, maar de heersende politieke elite. Je SP visie reikt halverwege…

Aldus: Polen hier goedkoop aan het werk = Politiek beleid ten nadele van de autochtone arbeider. Maar ik maak het nog sterker, decennialang zijn de premie’s en taxen door diezelfde politiek opgerekt, nadat het plafond van het ‘kaalplukken’ bereikt was openen ze de grenzen voor goedkope arbeids-migranten… kunnen zowel de Polen alsmede de Ondernemers niets aan doen, die vullen enkel de leemte welke het grote graaien veroorzaakt heeft.

Veluwse-Eikel | 11-06-18 | 17:28

Ze moeten wel degelijk hier wegenbelasting betalen als je hier lang en veel bent en er hangen op de wegen ook op allerlei plekken en bij alle grenzen ANPR cameras om dat te monitoren

Shoarmamasutra | 11-06-18 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom heeft de overheid liever Oosterlingen dan Oost-Europeanen?

Oost-Europeanen maken te weinig schulden.

LuckyGirl | 11-06-18 | 16:59

Dhr. Syp Wynia doet hier een opmerkelijke frame: hij hopt zomaar van de Maan (met de bouwtekeningen v.d. Nazi’s) naar illegale Latino’s. Een anti Trumpje en een heimelijke Globaliserings wens ineen, aldus. Knap hoor…!

En vervang alle zure linksisten hier maar door hardwerkende Polen, prima deal.

Veluwse-Eikel | 11-06-18 | 16:43

Ach ja, de slager die zijn eigen vlees keurt
Wij van WC-Eend afijn, muil houden en niet klagen over werkeloosheid.

Dzjengis-Somebody | 11-06-18 | 16:40

Met Polen alleen maar goede ervaringen de meeste zijn vakmensen.
Tsjechen komen vaak intellectueel over.
Roemenen zijn goede zakerollers.
Je kan niet alle Oost-Europeanen over een kam scheren,
wij zien al verschil tussen Noord en Zuid Nederlanders.
Ik ben Koning Jan III nog altijd dankbaar voor zijn inzet.

NatNiks | 11-06-18 | 16:25

Nee, niet alle Oost-Europeanen maar wel alle Tsjechen, Roemenen en Polen..

BozePaarseMan | 11-06-18 | 16:42

Wellicht moet iemand SypWynia uitleggen dat de amerikanen op de maan zijn gekomen dankzij......
Arbeidsmigranten. In dit geval ex-nazi’s onder leiding van Werner von Braun, die als de vader van de Saturn 5 mag worden beschouwd en daardoor direct verantwoordelijk voor de amerikaanse aanwezigheid op de maan.

The2Amendment | 11-06-18 | 16:25

Boeh!!! Nazi's op de maan!!

Cobalt bomb | 11-06-18 | 18:30

Nederland heeft weinig goede ervaringen met arbeidsmigranten die wel weer terug zullen keren. De opvolgende generaties maken er een ongekende puinzooi van en de landen van herkomst bloeien op als nooit tevoren door de ongebreidelde export van gratis geld.
.
Uitzendbureaus tieren er nu weer welig bij, maar feitelijk is het niets anders wat in de jaren '60, '70 en 80 gebeurde, alleen is het nu legale koppelbaserij....

Ommezwaai | 11-06-18 | 16:23

Als trainer van een zondagmorgen-elftal (met ruime...3e helft) kan ik de Nederlanders hier mededelen dat de Poolse jongens en meisjes een arbeidsproductiviteit/inzet hebben die een factor x2 heeft en vergeleken met statush./asielhandel x7
De slimmere Polen werken inmiddels allemaal bij distributie-centra en zijn handig met alles, banen waar tot voor 10 jaar "MBO"nodig was, ze lachen je uit.

hagelkruis | 11-06-18 | 16:22

Voor een hongerloon wil en kan een Nederlander geen gezin onderhouden en een hypotheek betalen, terwijl de Polen, met hun dikke Audi's hier geen wegenbelasting hoeven te betalen en al hun verdiende euro's richting vaderland sturen. Oneerlijke kaalvreet-en sprinkhanenconcurrentie is dat. Kunnen de Polen niks aan doen, wel onze volgevreten, feitelijk niks presterende ondernemers die weer wegkomen met de leugen dat Nederlanders geen zwaar werk willen doen. De eerste gastarbeiders kwamen in een gespreid bedje, omdat diezelfde luie Nederlanders dit land in de jaren vijftig, door keihard zwoegen, weer hebben opgebouwd.

Sendis | 11-06-18 | 17:05

Sendis | 11-06-18 | 17:05
Die hardnekkige leugen blijft inderdaad maar voortbestaan. Waarschijnlijk ook omdat hij zo op school onderwezen wordt.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 18:29

Ga eens kijken in de bedrijven met productie werk , 80% is pools een kennis heeft het geprobeerd om zo'n baantje aan te nemen hij voelde of dat hij in Warschau aan het werk was , communiceren kon niet ze spreken alleen pools tegen elkaar twee weken heeft hij het vol gehouden dit wil je echt niet , dus blijft de bijstandsgerechtigde lekker thuis op zijn reet zitten.

Jetstream | 11-06-18 | 16:10

Zou hij echt geloven dat de Amerikanen op de maan zijn geweest? Dat er uberhaupt iemand op de maan is geweest?

HetPhantom | 11-06-18 | 16:03

Het kon destijds niet worden gefaked. De tv technologie was er niet om het te faken. Gewoon erheen gaan was veel makkelijker. En goedkoper.
www.youtube.com/watch?v=znj7ZtD7gzw

Stormageddon | 11-06-18 | 16:55

@Stormageddon
Ik zeg niet dat de knowledge er NU niet is maar in die tijd was het niet zo. Prestige en all that in die tijd. De filmpjes waren knullig, at best! Ik geloof het nooit.

Accident_Prone | 11-06-18 | 17:51

Die filmpjes waren helemaal niet knullig. Het was een live tv-feed van speciaal voor de missie gebouwde camera’s. Er waren in 1969 nog geen kleuren NTSC-camera’s met het vereiste maximum gewicht. Die kon Westinghouse pas een jaar later leveren. Het is gewoon feitenkennis die je kunt nazoeken. Konden ze het toen faken in een studio? Nee. Die technologie was er niet. Zowel qua televisie techniek niet en ook de belichtingstechniek was er niet in 1969 niet om de beelden in een studio na te maken.
De techniek om 3 mannen in een raket naar de maan te brengen was er wel.
Wat is er meer aannemelijk? Dat ze met de toen nog niet-bestaande techniek iets gefabriceerd hebben wat ze met de toen wel bestaande techniek gewoon hadden kunnen doen? Of dat ze het gewoon gedaan hebben, omdat het kon?
www.youtube.com/watch?v=zhp-FTYSGe8

Stormageddon | 11-06-18 | 18:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Call me Old-fashioned, maar is het niet beter om van dat gratis geld af te stappen? Als je werkt, weet men tenminste dat je belasting betaalt. Sommige mensen moet je een uitkering geven omdat ze niet kunnen werken maar bv die hele kliek asielzoekers met gratis geld kun je van 8.00/17.00 heus wel bezighouden met nuttige werkjes. Geen tijd voor criminaliteit, vroeg naar bed. Zo voel je echt dat je vakantie ‘verdiend’ is. Polen begrijpen dat.

Accident_Prone | 11-06-18 | 16:00

In de VS krijg je ook geen gratis geld en de illegalen daar willen werken.

Accident_Prone | 11-06-18 | 16:02

Natuurlijk, als je een leugen maar lang genoeg volhoud, dan gelooft het klootjes volk dat zelfs ook nog.

FreeVogelaar | 11-06-18 | 15:55

Niets mis met Polen en andere Oost-Europeanen. Liever immigranten die min of meer dezelfde christelijke cultuur als wij hebben dan de vrienden van het kalifaat.

Irnerius | 11-06-18 | 15:51

Japan doet het vrijwel zonder arbeidsmigranten, als je daar buschauffeur of rijstplukker bent heb je een heel mooi salaris. Wil je de verschillen tussen rijk en arm zo groot mogelijk houden dan zul je flink mensen moeten importeren. Open grenzen is dus van levensbelang voor linkse partijen anders worden de inkomensverschillen te klein en hebben ze geen verhaal meer.

schoneslapert | 11-06-18 | 15:47

Ligt er aan hoe je het begrip arbeidsmigrant uitlegt. Er wonen in de stad waar ik woon zo'n 150.000 Koreanen, Chinezen, Filipino's, naast enkele duizenden EU-ropeanen, Brazilianen, VS'ers en Australiers. voornamelijk in de financieel-zakelijke wereld en entertainment industrie (lees prostitutie.) Op een bevolking van nog geen 2 miljoen best wel een hoog aantal.

Overigens wonen de Chinezen en Koreanen veelal in hun eigen wijken, dat gaat prima zonder een honderden miljoenen verslindende integratie-dramindustrie.

litebyte | 11-06-18 | 17:00

Het mooie van dit soort schertsrapporten is dat ze wel de opbrengsten kunnen overdrijven, maar niet in staat zijn de maatschappelijke kosten tonen.

De kostprijs van de import van een miljoen kansloze analfabeten, bijvoorbeeld, die al bijstandsgenietend bankhangen in sociale huurwoningen in afwachting van ziekenhuisopname of gevangenis.

Alle gelul over emigratisuccessen in het verleden ten spijt, hoe groter de culturele distantie hoe kleiner het succes van migratie. Het is duidelijk dat migratie van laaggekwalificeerden per definitie minder oplevert dan het opbrengt. En die rekensom wordt sterker negatief naar mate de culturele afstand, meer bepaald of de islamitische persuasie groter in aanhang is.

Op dit moment hebben we twee miljoen bankzitters in diverse vormen van afsluiting van de maatschappij. Het is onbestaanbaar dat er nog arbeidsmigratie wordt toegestaan, afgezien van functies die echt toegevoegde waarde hebben. Fysici voor ASML, gekwalificeerde artsen (in het bezit van een echt diploma, niet zo eentje uit de soekh van Aleppo)

Glasgow Argus | 11-06-18 | 15:46

Eind jaren 90 zal het zo ongeveer geweest moeten zijn toen de geluiden klonken dat ontwikkelingshulp meer nodig was voor ons hier in het Westen, dan voor hunnie in arm Afrika. Helaas heb ik de kranten van toen niet bewaard...

mozaard | 11-06-18 | 15:45

stom he? Dat is de enige waarde van de gedrukte krant. Die kunnen ze niet stiekem aanpassen zoas ze het wel op de website doen.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 18:22

"Voor uitzendbureaus"
Uitzendbureaus zijn mensenhandelaren, dat weet iedereen die wel eens is gekoehandeld door de meisjes en jongens kaartenbakkers..

Syp is een onmeetbare idioot 12:43 - 11 jun. 2018
Val om Syp
en
Val om Jurriën.

hallevvezool | 11-06-18 | 15:42

Ik ken die Syp niet, maar wat een volslagen idioot is dat......

Muchnadt | 11-06-18 | 15:50

wie syp niet kent, wordt nooit verwend.
syp is een hele goede, maar je kent m niet.
www.elsevierweekblad.nl/

Ruimedenker | 11-06-18 | 16:06

Muchnadt | 11-06-18 | 15:50
Je snapt het niet dus, wil je dat misschien zeggen?

Cobalt bomb | 11-06-18 | 18:21

Vroeger plukten Turken en Marokkanen de tomaten. Maar die hebben de Outkiering ontdekt en vertikken het. Die gaan liever naar de moskee.

Koning Willy | 11-06-18 | 15:41

En het theehuis. Lekker elkaar de trucjes leren om zoveel mogelijk geld uit de zakken van de kafir te kloppen.

Tronald_dump | 11-06-18 | 16:21

Dat er een heel leger werkschuwe NL-ers, van welke achtergrond dan ook is; Daar kunnen de Oostblokkers niks aan doen.
Ik werk dagelijks met oostblokkers: Zijn harde werkers.
Hel volksstammen in met name de grote steden van bepaalde afkomst weigeren werk als ze niet als "tand-arts" kunnen verdienen.
Moet je dat de Oostblokkers verwijten?

nimbus | 11-06-18 | 15:38

De consument bepaalt. Zolang we goedkoop vlees willen zal de bio-industrie blijven bestaan, willen we weinig betalen voor klussen in huis dan huren we Polen in, zolang we goedkope shit willen dan kopen we goedkope door kinderhandjes gemaakte shit in China. Hebben we geheel zelf in de hand.

BozePaarseMan | 11-06-18 | 15:33

Apperaat om tomaten te plukken? Er zijn tuinders die runnen een uitzendburo in Polen en halen zo mooie en soms gewillige meisjes binnen om te plukken. Tel daar ook nog eens het onderkomen bij wat ze verhuren aan de meisjes en je begrijp dat er geen haast is om aan pluk machines te beginnen.

Bennie Boos | 11-06-18 | 15:31

Zolang de uitkeringen te hoog zijn in combi met de teveel toegestaande werkimport, worden welwillende autochtone arbeidsNLers in het lagere segment steeds meer de hoek ingedrukt van the working poor.
Fuck Den-Haag !

Jimmy Mc Clure | 11-06-18 | 15:27

Alle uitkeringen afschaffen. Dan gaan de meeste luilakken weer naar het shit hole landen.

Tronald_dump | 11-06-18 | 16:24

@Kees Maf
Dat is al zo. Men werkt tegen het CAO loon of (als er geen CAO is) tegen een gelijk loon. De crux zit hem in zaken als huisvesting, sociale lasten en bijvoorbeeld de ziektenkostenverzekering. Als u voor een uitzendbureau werkt, bemoeit dat bureau zich niet met uw huisvesting. Als u uit een MOE land komt, wel, want dan slaapt u daar waar het uitzendbureau u heen stuurt en daar betaalt u flink voor. De verhuurder en het uitzendbureau (vaak eigenlijk dezelfden) verrekenen dat met elkaar en zo kan je personeel een CAO conform nettoloon aanbieden, terwijl de opdrachtgever/werkgever een uiterst lage prijs voor zijn nieuwe aanwinst betaalt. Gedwongen winkelnering. Besluit de Pool in kwestie dat ie ergens anders wil wonen, klopt het verdienmodel niet meer en is ie naast zijn bed ook zijn baantje kwijt.

Heiner | 11-06-18 | 17:02

Heiner | 11-06-18 | 17:02
Welke CAO bedoel je? Of werken ze allemaal vanuit het thuisland op locatie?

Cobalt bomb | 11-06-18 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 11-06-18 | 15:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Links (daar reken ik de VVD ook toe) wil uw geld met iedereen delen maar wil niet teveel betalen voor dat spachtelputzmuurtje natuurlijk.

LuckyGirl | 11-06-18 | 15:20

Gelukkig hebben de lonen van de autochtone werknemers er ook totaal niet onder te lijden.

kweethetooknietbeter | 11-06-18 | 15:16

De deugmachine is aardig op gang.

Mr.Crowley | 11-06-18 | 15:13

Vijfde keer in een week dat ik Syperdepiep coole dingen zie zeggen. Hij heeft er een volger bij op Twitter.

Captain Pervert | 11-06-18 | 15:12

Hij kletst uit zijn nek plukrobots bestaan al jaren.

Gulliver | 11-06-18 | 15:15

We hebben genoeg mensen in de bijstand die het werk over zouden kunnen nemen. Alleen moeten zij wel willen...

Paar jaar terug gingen er als proef bussen met uitkeringsgerechtigden naar het Westland om te ervaren wat het werk inhield. Nog geen handvol koos ervoor om te blijven...

Zolang de bijstand nog een hangmat is en te vrijblijvend zijn Polen nog nodig want de tomaten moeten wel van de plant af.

druif | 11-06-18 | 15:09

@BozePaarseMan | 11-06-18 | 15:18

Als een werkloze NL'er in Polen 3 tot 5 keer zoveel kan verdienen of in in Letland 5 tot 8 (dankzij EU mogelijk gemaakt) keer zoveel als het uitkeringsniveau willen ze wel hoor.

U mist het grotere plaatje van het 'probleem' geloof ik he? (en probleem is relatief want ik ken 'ondernemers' in NL en andere EU-deelstaten die staan te juichen m.b.t. de uitkeringsniveaus.

litebyte | 11-06-18 | 15:29

litebyte | 11-06-18 | 15:29
Het is een aardig verdienmodel dus uitzendorganisaties staan zeker te juichen om Polen uit te lenen..

BozePaarseMan | 11-06-18 | 15:52

Yep, moet je ze aan de balie horen:
"Maar ik recht op" en "jij moet mij geven"

boerk | 11-06-18 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh, en als toevoeging, over een jaar of 10 verwachten ze overigens wel een explosieve groei van inzet van deze robot, heeft alles met demografische veranderingen te maken.

litebyte | 11-06-18 | 15:34

Japanners nappen dat ze de vergrijzingsgolf moeten bestrijden met machines en gadgets. Ook in huis zodat oudere mensen langer onafhankelijk kunnen zijn. Europa niet, die importeren liever en blijven werken aan de overbevolking

miko | 11-06-18 | 15:58

Heeft met onze groeieconomie te maken. Robots consumeren niet, tanken niet, worden niet ziek, rijden niet te hard en betalen geen belasting. Er valt gewoon weinig aan te verdienen als hij er eenmaal is en hij maakt enorm veel fte's overbodig. Dus dat gaat bij ons nooit gebeuren, wij halen liever dobbertobbers binnen waar we lekker allemaal geld aan kunnen stuksmijten en heel veel tijd en energie aan kunnen besteden, want stel je eens voor dat we onszelf overbodig zouden maken...

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Polen ZIJN goede werkers, is gewoon zo

Bokito ergo sum | 11-06-18 | 15:07

graag alle murken omwisselen voor polen aub

Tronald_dump | 11-06-18 | 16:25

Zo is dat. En ook moslim migranten zijn niet per altijd slecht voor de werkgelegenheid. Ze creëren een geweldige (semi-)overheidsindustrie met integratiedeskundigen en anti-terrorisme-experts en zo.

Rommelende Onderbuik | 11-06-18 | 15:03

Liever een Pool in mijn keuken dan een Haatbaard in mijn tuin.

BlowingBubbles | 11-06-18 | 15:08

In mijn dorp.. of euh, gemeente

boerk | 11-06-18 | 16:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken