Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Familie Nouri pakt Ajax aan voor slechte zorg

ja verdomme nog een keer die foto

Pijnlijke zaak wordt pijnlijker en pijnlijker.

Het zag er slecht uit, wat er met Appie Nouri gebeurde op 8 juli 2017. Wat wij al vermoedden, namelijk dat er veel te laat is begonnen met reanimeren, lijkt nu te worden bevestigd door de advocaten van de familie. Die hebben onderzoek laten doen waaruit zou blijken dat "Abdelhak op 8 juli 2017 op het veld in Oostenrijk niet de juiste zorg verleend heeft gekregen". En daar stelt de familie, die het advocatenkantoor van godbetert Peter R. de Vries in de arm heeft genomen, Ajax aansprakelijk voor. De familie heeft natuurlijk alle recht dit te doen. Maar er ligt nu ergens een jongen als een kamerplant te verrotten en ondertussen moet de arbitragecommissie van de KNVB (sowieso niet bepaald een organisatie die bekendstaat om zijn competentie) over een medisch geschil gaan oordelen. Dat is godverdomme treurig en daar helpen geen 34.000 ovaties in de 34e minuut wat aan.

Persbericht

Social

Reaguursels

Inloggen

Het is met de wetenschap achteraf wel makkelijk om de medische staf te bekritiseren. Feit is dat er regelmatig voetballers al dan niet terecht op de grond komen en even blijven liggen. Hartfalen is bij iemand van Nouri zijn leeftijd zeldzaam. (bron Hartwijzer van de Cardiologen Vereniging, voor het 35e levensjaar is een hartinfarct zeer zeldzaam). Dus logisch dat er eerst naar andere zaken is gekeken. En mogelijk klopte zijn hart nog onregelmatig, waardoor de medische staf op het verkeerde been is gezet. Ajax treft geen schuld, dit is gevalletje pech.

Ribbentrop | 05-06-18 | 16:58

Overzien jullie de gevolgen wel als deze zaak gewonnen wordt??? Iedere voetballer die dan nog eens een schwalbe maakt, een blessure faket of over een grassprietje struikelt, krijgt meteen een reanimatieteam in zn nek en een defibrillator op zn hart. Want dreigende schadeclaim als het wél echt mis is. Komop zeg...

foetgoud | 05-06-18 | 09:00
-weggejorist-
Arijane | 05-06-18 | 08:27

Zou in ieders belang zijn er samen uit te komen. Zonder slepende rechtszaken.

Aveecee | 05-06-18 | 08:06

*verbeterde tekst*
Wij, de normale geciviliseerde Nederlanders, wij menen, dat iemand van zichzelf is. Dat je geen eigendom bent van je familie. Dat je familie je niet eindeloos mag uitbuiten voor dit of dat, als je ergens goed in bent; lees, dat als je ergens 'n beetje meer geld verdient boven het gemiddelde. Want anders krijg je die corruptie van iedere omhooggevallen autochtoon in z'n eigen ontwikkelingsland, waar iemand niet alleen maar 'zelluf' corrupt is, maar wel corrupt moet zijn, omdat hij z’n hele familie met zijn corruptie moet onderhouden. We zien dat bij de familie van Michael Jackson. Daar zit de van parasitaire inkomsten afgesneden familie ook iedereen te 'suen', gewoon, omdat ze tot het uiterste hun goudmijntje willen blijven uitwinnen als 'n melkkoetje. Dat zien we nu ook bij de familie van Nouri. Nouri werd met z'n talentje als goedbedoelde investering gezien voor de gehele familie-welstand. Eh, dat is geen liefde. Dat is geen rouw over de dood van 'n jong voetballertje hoor. Dat is over voortijdig je rijke handeltje in rook zien opgaan. Nouri diende om geld voor hen binnen te halen. De familie van Nouri; doet me denken aan primitief macabere slavenhandelaren 2.0. Zij dachten en denken alleen maar aan hun inkomsten. Gelukkig werkt Ajax daar niet aan mee; aan primitieve familie-exploitatie.

Der Paulie | 04-06-18 | 23:09
-weggejorist-
Der Paulie | 04-06-18 | 22:52

nou, ik lees het wel weer, 020, ajax, kansparel, geld en wat mis ik nog in dit rijtje.

heeft peter factuurtje al gereageerd of penthouse.

bert.s | 04-06-18 | 22:48 | 1

Inshie Allaha en 50 miljoen euro

Inflammatorist | 04-06-18 | 22:50

Ben je gelovig? Dan was het de wil van Allah dat Appie dit overkwam.
En wie is de bankier van Allah?
Koning Voetbal!

Bauchschmertzen | 04-06-18 | 22:44

Gaat dus om de poen nu de inkomensbron voor de hele familie helaas is weggevallen.
Meer dan tragische gebeurtenis maar er moet natuurlijk een Barbertje hangen want gewoon accepteren dat dit soort shit happens kan natuurlijk niet.

bwanabanjo | 04-06-18 | 22:41 | 1
-weggejorist-
Arijane | 05-06-18 | 08:30

Het is gewoon heel verdrietig allemaal. Iedereen zou willen dat die jongen nog gewoon zou voetballen. Van mij had ie elke week de pannen van het dak mogen spelen (en de winnende maken, maar ik ben bevooroordeeld)

Verder is 'kk' als emailalias een beetje ondoordacht en dat vind ik geen handige kwalificatie voor een advocaat.

pietvanvliet | 04-06-18 | 22:37

Je kon er op wachten dat de familie hier een financieel slaatje uit zou willen gaan slaan over de rug van het kasplantje.

Arijane | 04-06-18 | 21:17 | 4

Nog nooit gehoord van zorgverzekering? Die kosten worden door jou en mij betaald vriend.

Pecunia | 04-06-18 | 22:10

Ik denk niet dat het een slaatje slaan is. Als iedereen op beelden kan zien dat er erg lang is gewacht terwijl alle spullen klaar stonden. 14 min voor reanimatie start. Dat moet de 1e minuut!
Elke nabestaande zou gerechtigheid willen

letopuwzaak | 04-06-18 | 23:09

Wat ia gerechtigdheid dan? Dat de persoon of personen die - mits schuldig - zich moeten verantwoorden voor een rechter toch? Deze familie wil uitsluitend heel erg veel poen, zie de krant van vandaag.

Arijane | 05-06-18 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
hero_of_heaven | 04-06-18 | 21:06 | 1

De enige verliezer is Appie Nouri zelf, die onnodig lang aan het lijden is.

HetPhantom | 04-06-18 | 20:40

Ken Kasem nog van vroeger uit Nieuwegein. Een leuke gozer. Later werd ie wat recalcitrant en na 9/11 zelf een tikkeltje irritant. Gelukkig voor hem is ie nu advocaat en mag hij het opnemen tegen de “joden”club. Altijd lekker voor een Marokkaan die zo lekker pro-Palestina is.
Peter de vries doet quasi principieel, daarom ook het zinnetje, dat de uitspraak zo goed is voor álle spelers en bla bla.
Verder boeien Ajax, de vries, kasem en nouri mij geen moer.

Ruimedenker | 04-06-18 | 20:15

Ik hoop dat peter een stadionverbod krijgt, of dat Ajax hem geen seizoenskaart meer verkoopt.

Ruimedenker | 04-06-18 | 20:03

Erg allemaal hoor. Shit happens. Waar ik wel heel erg tegenop zie is dat waarschijnlijk Peter Ruk de Vies in allemaal talkshows zijn verhaal gaat doen omdat zijn zoontje de advocaat is. Elke rechter zou daarom alleen al de claim moeten verwerpen.

Vespucci | 04-06-18 | 19:59

Brugada?

ikgeloofhetniet | 04-06-18 | 19:54

Allemaal meningen op basis van tv beelden, maar niemand kent de feiten. Wie weet was er nog wel enige ademhaling, of was er initieel nog wel een zwakke hartslag. Niemand weet het, behalve de mensen die er bovenop stonden. Advocaat van de familie kan wel zeggen dat alles inzichtelijk is door die beelden, maar dat is natuurlijk onzin. De arbitragecommissie van de KNVB zal deze zaak niet inhoudelijk gaan behandelen (daar hebben ze de kennis niet voor), eenmaal voor de rechter zal pas duidelijk worden wat er echt gebeurd is.

Supporter | 04-06-18 | 19:52 | 1

Dit is dus onzin, iedereen met medische kennis ziet wat hier fout gaat.

ikgeloofhetniet | 04-06-18 | 20:54

Het gaat de familie dus om geld.

Eddy67 | 04-06-18 | 19:48

Hemeltergend... als ik iemand op straat zie neervallen, ben ik door mijn opleiding verplicht om hulp te bieden en evt. te reanimeren... maar hoezo ben ik verantwoordelijk als die persoon het niet haalt? Ik doe ook maar mijn best, net als die verzorgers op het veld. Is dit niet eerder vergelijkbaar met mensen die ambulancebroeders beginnen te meppen omdat ze 'het niet goed doen'?

foetgoud | 04-06-18 | 19:45 | 4

Iedere maand vallen er 20 doden door medische missers in ziekenhuizen. Dat wordt onderzocht, er worden waarschuwingen uitgedeeld, en wordt van geleerd. Ook valt gewoon niet vast te stellen of de gevolgen voor Nouri minder erg zouden zijn geweest als er eerder of beter of whatever was gehandeld. Evengoed had Nouri m.i. sowieso al geluk dat er professionele medische zorg aanwezig was toen 'm dit overkwam. Shit happens, helaas.

foetgoud | 04-06-18 | 20:25

Eens met ikgeloofhetniet. Ik moet ook meteen abc doen op werk.. en werk niet eens in een ziekenhuis maar anderszins zorg.
Dit is onbegrijpelijk. Als op straat iemand neervalt, is het eerste wat je doet ademhaling checken zoja stabiele zijligging. Zo nee, circulatie behouden dmv reanimatie.
Goed dat hiernaar gekeken wordt.

letopuwzaak | 04-06-18 | 23:13

Maar natuurlijk niet als het gaat om inkomstenderving. Dat zou echt aso zijn

letopuwzaak | 04-06-18 | 23:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie iedereen hier beginnen over EHBO cursusjes en dat niemand wist wat ie moest doen. Ik heb live die wedstrijd gezien, en ook gezien toen Nouri instortte. Er was in het begin helemaal geen paniek en iedereen ging ervan uit dat ie last had van de hitte en zijn enkelblessure.

Bij een voorbereiding komt overigens ook altijd een clubarts mee. Dit is geen beginner of bejaarde met een EHBO cursusje achter de naam, maar een afgestuurde arts verbonden aan een ziekenhuis of universiteit. De tegenstander, Werder Bremen, had ook zijn clubarts mee. Dus naast de verzorgers en de medewerkers van het stadionnetje waren er 2 artsen aanwezig. Los van dat later van een nabij gelegen ziekenhuis medici werden ingevlogen (maar dat duurde lang).

Het is onwaarschijnlijk dat niemand van hun zou kunnen reanimeren.

Ze hebben of Nouri's ziektebeeld compleet verkeerd ingeschat en gedacht aan een ingeslikte tong. Of Nouri vertoonde nog een (onregelmatige) hartslag waar onvoldoende prioriteit aan is gegeven. Maar we hebben het dus hier over afgestudeerd (en reeds werkzaam) medisch personeel die stuk voor stuk de fout in zijn gegaan. Hoe groot zijn die kansen?

M.b.t. de hartafwijking. Van wat ik gelezen heb de afgelopen maanden, is dat er een afwijking was geconstateerd door de KNVB tijdens een controle. Nouri en de club Ajax is hierover op de hoogte gesteld. Ajax heeft hierop zelf een medische keuring laten doen, en artsen kwamen tot de conclusie dat het geen levensgevaarlijke situatie was en dat ondanks deze afwijking Nouri weinig hinder van zou kunnen ondervinden. De crux van het verhaal is dat volgens kamp Nouri, hij zelf nooit zijn ouders op de hoogte hebben gesteld. Dit zou kunnen omdat Nouri net 18 was geloof ik toen de KNVB dat constateerde.

De vraag is of Nouri echt zijn ouders of zijn broers heeft verteld van wat de KNVB constateerde. Het lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk.
Overigens heeft Ajax de transfer van Koné af laten ketsen vanwege een vermeende hartafwijking, hadden ze al gezien dat Kanu een afwijking had in de jaren '90 en kreeg Evander Sno een hartaanval in 2010. Ook speelde Ebecillio in dezelfde periode met een pacemaker, omdat hij als kind een hartaanval had gehad in een tandartsstoel.

Met een hartafwijking kun je overigens nog steeds wel voetballen. Alle genoemde namen leven nog (al dan niet met pacemaker tijdens hun carrière). Maar een risico is het natuurlijk wel.

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-18 | 19:14 | 2

Kijk... een man van de feiten. Goed zo. Beter dit dan al die meninkjes!

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 21:22

Dus dan toch wel terecht dat de gang van zaken even goed bekeken wordt.. dan zou de verklaring misschien worden dat er nog sprake was van een hartslag/andere tekenen die contra reanimatie waren, dan zou de zaak daarmee klaar zijn.

letopuwzaak | 04-06-18 | 23:19

Vreselijk drama natuurlijk, maar niet erger dan 1000 vergelijkbare gevallen van mensen die niet zo goed kunnen voetballen. Het is naar mijn mening een gevalletje collectieve tranenvloed die je goed kan vergelijken met die van de MH16. Mensen: er zijn in nederland jaarlijks duizenden drama's die allemaal net zo erg zijn. Waar maken jullie en Petertje de Vries zich je druk over?

0112358 | 04-06-18 | 18:52

Na collationeren : benoemt

hmariavanempel | 04-06-18 | 18:52

Er speelt achter de schermen meer mee dan we weten. Elke professionele voetbalclub heeft z'n spelers verzekerd. 1 miljoen bij blijvende invaliditeit vraagt minder dan 100 € premie per maand. Ik bevroed dat het hele gedoe niks meer of minder dan een rituele dans is tussen ajax* en zijn verzekeraar enerzijds en de familie en De Vries c.s. anderzijds. Ik hoop wel dat een rechter een bewindvoerder voor Nouri benoemd om te voorkomen dat de familie er met de centen vandoor gaat.
* ik schrijf ajax altijd met een kleine letter om reden dat deze voetbalclub is vernoemd naar ajax de kleine en niet naar Ajax de Grote. ajax de kleine was olim de brute verkrachter en mishandelaar van Cassandra, een Troiaanse tempelmaagd.

hmariavanempel | 04-06-18 | 18:44 | 1

U heeft helemaal gelijk. Verzekeraar keert uit en Ajax zal nooit zijn oud-speler die dit in hun dienst overkomt in de steek laten en baalt nu van de media-aandacht.
De "aansprakelijkheidskwestie" is slechts een opmaat in het vaststellen van een definitief bedrag.
Vergis je niet. Advocaten weten het ook. Met dit soort media-aandacht zal een club eerder bereid een riante schikking te treffen.
De principiële houding van Ajax doet mij vermoeden dat ze zich niet laten chanteren. Heel chique van Ajax dat t in de pers reageert (itt de ratten van De Vries en Kazem)

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 21:29

Ik zie die vader zich nog als een rouwende Zonnekoning in een Mercedes SUV door het publiek heenrijden.... Hangend uit het dak. Triest natuuurlijk maar Ajax heeft geld, dus zou de moeite waard kunnen zijn..... Zeg ik heel voorzichtig

Der_Joris | 04-06-18 | 18:36

Zal wel niet mogen, maar om dat "Kashem & De Vries lawyers|investigations" moest ik toch wel hard lachen

batvoca2 | 04-06-18 | 18:14 | 2

Allen daarom al verliezen ze de zaak, want te veel media aandacht, ghe ghe

Vespucci | 04-06-18 | 19:50

Voor juridisch advies, naar kasem en de vries.

Ruimedenker | 04-06-18 | 19:57

Ondanks dat ik een echte Feyenoord supporter ben, vind het wel heel erg dat een jonge talentvolle speler van Ajax dit moest overkomen. Stel mezelf wel de vraag , wat voor hartafwijking was er nu eigenlijk geconstateerd. Neem aan dat wanneer er ook maar enig risico was, dit eventueel met een operatie zou worden hersteld indien mogelijk. We kunnen er hier allerlei theorieën op los laten maar moeten wel het hele verhaal weten te achterhalen. Het lijkt mij volkomen onwaarschijnlijk dat een club als Ajax met zijn medische staf echt geen risico hadden genomen als Nuri een echt gevaarlijke afwijking had gehad. Lijkt mij hier gewoon een geval van dikke pech , Nuri had waarschijnlijk een zwak hart en hoe tragisch ook het is hem overkomen. Wat betreft de familie lijkt het mij een geval zoveel mogelijk geld uit de situatie proberen te halen over de rug van hun familie lid, Ajax lijkt mij geen club om niet tot een goede oplossing t komen.

hababe | 04-06-18 | 17:41 | 1

Nuri was ook zomaar flauwgevallen tijdens een vakantie in Turkije, en had dat niet aan de medische staf van Ajax gemeld.

Rest In Privacy | 04-06-18 | 19:06

Ik zie nog al die zogenaamde BN'ers met tranen in hun ogen, zo van; kijk mij eens betrokken zijn, en iedereen had weer een goede band met die jongen. Zo'n geweldige voetballer was het eigenlijk niet. Hij mocht toch vertrekken voor dit hele gebeuren.
Al met al is het natuurlijk wel triest.

zoalsikhetzeg | 04-06-18 | 17:39

Ik ga het voorzichtig zeggen. Hij had een hartafwijking? Genetisch? Al onderzoek gedaan naar de familie?

Tapioca pudding | 04-06-18 | 17:37 | 3

Uw visje stinkt. Brrr.

Langshetrandje | 04-06-18 | 17:39

De familie zegt niet te hebben geweten. Maar dat is nog maar zeer de vraag. Nouri wist het zelf natuurlijk wel.
De vraag is natuurlijk ook of een deel van de verantwoordelijkheid niet bij Nouri of zijn familie zelf lag.
Als ik met nachtblindheid 's nachts ga rijden en ik rijd me in de kreukels tegen een boom (sorry, boom)... In hoeverre kun je dan een toegesnelde paramedicus aansprakelijk stellen dat hij te traag handelde?

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 18:04

Volgens mij gaat het er niet om wat de familie wel of niet weet maar hoe snel de defibrillator is gebruikt

letopuwzaak | 04-06-18 | 23:23

Er is medisch gefaald. Erken dat als Ajax en wees fatsoenlijk maar ga niet je verantwoordelijkheid uit de weg. De gemiddelde burger ziet dit is foute boel. Elk persoon die kan reanimeren was hiermee begonnen. Zelfs via de beelden kan ik zien dat dit een reanimatiebehoeftige jongen is. Heel heel triest dat erover een ziekbed heen nu juridisch gelijk gehaald moet worden. Niemand heeft dit gewild, maar zeker die clubartsen staan hier toch fors te falen.

Broeder | 04-06-18 | 17:31 | 2

Ik als geen voetbal liefhebber, zag dat gestuntel! Wat daar zich afspeelde was diep triest. Het was net of ze er met de handen in hun zakken naar keken, of ie nog weer overeind kwam! Het verrast mij niet dat de familie over de rug van Nouri, geld wilt zien. Trouwens, Nouri, had ook zijn verantwoordelijkheid!

vluchtelingallergie | 04-06-18 | 18:07

Ik denk dat de opstelling van Ajax is dat ze de zorgkosten van Nouri willen betalen.
Ik denk dat de opstelling van de familie is dat ze tot in de lengte van jaren zijn salaris willen hebben.
Er zal wel een schikking uitrollen.
Als Ajax begint met erkennen van schuld staan ze minder sterk. En laten we wel wezen: wat voor schuld is er. De dokter heeft te traag gehandeld, zo wordt het ons bekend gemaakt, maar de goede man zal op het moment zelf ongetwijfeld naar eer en geweten een afweging hebben gemaakt.

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 18:20

Ik heb geen verstand van voetbal noch van Juridische geschillen.
Ik weet alleen dat ik het heel triest vind, het zal je kind maar zijn, in de bloei van zijn leven gedegradeerd en dat is nog zacht uitgedrukt.
Ik snap wel dat de familie een schadeclaim wil en als ik het voor het zeggen had bij Ajax, kregen ze die ook. Maar ik heb het niet voor het zeggen en wens de familie daarom heel veel kracht en sterkte.

Rest In Privacy | 04-06-18 | 17:30

Vind het maar een vreemd advies van de Vries & Co. Ik zou Ajax voor de rechter slepen al staat in het contract dat Nouri voor geschillen naar een arbitrage commissie moet. Dan kan je er mensen met verstand van zaken naar laten kijken. Die arbitrage door de KNVB is alleen bedoeld voor arbeidsgeschillen en niet voor zaken op leven en dood.

Simon_GS | 04-06-18 | 17:27 | 1

Ik denk dat ze toch eerst de weg moeten bewandelen vd Arbitrage en vervolgens bij de rechter terecht komen. Ajax zal van zijn bedrijfsaansprakelijksheids verzekeraar zelf geen schuld mogen toegeven.

Trumme | 04-06-18 | 18:06

Ik hou van Appie Nouri.
Ik hou NIET van de familie Nouri.
Ik hou al helemaal niet van advocaten.
Uithuilen.
Tis een ramp maar dat kut-geld helpt je niet. Kappen met media-dingetjes.

Stoned Hengst | 04-06-18 | 17:26 | 1

Geld helpt wél. Waarom zouden zij geen claim mogen leggen? Omdat het om jouw clubje gaat? Ajax had dit allang geregeld en afgehecht moeten hebben. Zij zijn dus ook hier te geldwolverig opgetreden. Regelen, nu.

Langshetrandje | 04-06-18 | 17:35

Hulpverleners beoordelen achteraf is makkelijk voor hen die het niet kunnen. Heb het zelf meegemaakt een reanimatie, je schrikt je verrot op zo n moment voor je handelt. Moet je toch even schakelen in je gedachte zeker bij een jong persoon waar je het alzo niet bij verwacht. Een grondig onderzoek is zeker op zijn plaats om verbeteringen te vinden niet om hulpverleners aan het kruis te nagelen.

Rotterdammert1965 | 04-06-18 | 17:25

De uitkomst als dit soort juridisch gedoe teveel geld gaat kosten is bekend: iedereen waar een klein medisch luchtje aan zit wordt er uitgegooid. Vervolgens sterven dat soort mensen alsnog ergens op een veldje waar helemaal geen dokters aanwezig zijn, want zij sporten immers graag.

Peter_K | 04-06-18 | 17:15

Zooo ontzettend jammer dit. En het was al zo een jammerlijke situatie.

GormSuil | 04-06-18 | 17:02

Natuurlijk draait het om geld. Maar die reanimatie? Die ging aan alle kanten fout. De schade had behoorlijk minder kunnen zijn als er beter was opgetreden.

Mahazioth | 04-06-18 | 16:59 | 3

Ik kan mij niet voorstellen dat die bejaarde "dokter" meer dan een EHBO diploma heeft.
Zelfs met EHAF leerde we in dienst al de ademhaling en hartslag van iemand te controleren en als die niet aanwezig direct met de reanimatie te beginnen. Bovendien had de dokter bekend moeten zijn met de hartafwijking van Nouri.

Gulliver | 04-06-18 | 17:06

Bovendien heeft AJAX al een jaar de gelegenheid gehad om tot een goede en passende afwikkeling van zaken te komen. Ik vind het getuigen van enorm opportunistisch gedrag dat dit tot nu toe is nagelaten. Zeer merkwaardig en leidend tot enorme reputatieschade in de stad en de wijde omgeving. Beelden spreken voor zich. Zeer laat en zeer matig ingegrepen. Snel afronden met de familie Nouri, AJAX, anders gaat het nog een jaar dooretteren in jullie eigen organisatie. Wat ik overigens als PSVfan prima vind.

Langshetrandje | 04-06-18 | 17:25

Ik hoor het uit verschillende geloofwaardige kanten. Dus ik denk dat u gelijk heeft. Toch is een reanimatie inzetten als er wat anders aan de hand is, soms ook schadelijk.
Als leek durf ik niet te oordelen. Ik ben wel zo goedgelovig dat de staf ter plekke hem niet voor de lol heeft laten creperen en naar eer en geweten heeft gehandeld.
Als er fouten zijn gemaakt of dat er te traag is gehandeld... Ja, achteraf gezien waarschijnlijk wel een van de twee. Maar het verhaal heeft natuurlijk twee kanten.

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 18:08

Puur alleen voor de knaken.
Ajax moest alle banden verbreken met die familie.

grauwelaar | 04-06-18 | 16:46 | 3

Als jij op je werk een ongeluk krijgt door nalatigheid van je baas moet die ook direct de banden verbreken?

Gulliver | 04-06-18 | 17:02

Het gaat er ook om of Ajax verantwoordelijk is en dat lijkt mij een goede vraag waar de familie antwoord op behoort te krijgen. Dat Ajax deze verantwoordelijkheid afwijst daar kan je vragen bij hebben.

Simon_GS | 04-06-18 | 17:29

grauwelaar | 04-06-18 | 16:46
Sar had zaak allang moeten regelen.

Langshetrandje | 04-06-18 | 17:33

Zoveel geld op de bank en dan een behanger met een EHBO diploma op de bank zetten als dokter. Logisch dat de familie een forse schadeclaim in dient.

Gulliver | 04-06-18 | 16:38 | 1

bedoel je nou bank als in instituut of bank als in zitplaats in het stadion onder de dug-out?

multimeter | 04-06-18 | 22:06

Ik begrijp niet waarom er niet direct een rechter aan te pas komt. Ik zie arbitrage als iets wat je in zet als beide partijen in goed overleg tot een oplosing willen komen. Voor dit soort (vermeende) fouten alsook grove overtredingen met letsel tot gevolg, zie ik geen rol voor de KNVB. Dat zijn zaken voor de rechter. Waarom kan die sportwereld een eigen staat in de staat creeëren?

Bigi Bana Boy | 04-06-18 | 16:22 | 2

Omdat profvoetballers in hun contract hebben staan dat alle geschillen voor de arbitragecommissie komen.

Japannert | 04-06-18 | 16:25

Omdat meneer Peter de Vries niet overal verstand van heeft en een slecht advies heeft gegeven.

Simon_GS | 04-06-18 | 17:30

Mocht er geen positieve uitspraak komen voor de familie dan roep ik alle Ajax fans op om een fonds op te richten om in ieder geval de kosten te kunnen dekken die zijn familie moet maken. Het zal je kind maar zijn! Ik ben in hart en nieren Rotterdams maar ik verwacht van de Amsterdammers een warm hart in deze.

dubbelicious | 04-06-18 | 16:08 | 1

Alleen omdat meneer tegen een balletje kan (welja, kon) trappen, moet er een fonds opgericht worden? Tuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar het is net zo erg als wanneer een onbekende hetzelfde overkomt en waarvan hun families ook zelf bij moeten dragen aan de kosten.

sinaasappelpap | 04-06-18 | 16:32

Aij, nog steeds kamerplant Nouri. Spijtig.Maar, heeft hij zich voor het ineenzakken laten registreren als niet-donor? Want er gaat een keer een moment komen waarop die vraag relevant wordt. Of zijn er dan gemoedsbezwaren van de familie? Want ja, zonder bijvoorbeeld nieren kom je natuurlijk niet bij de 72 maagden. Hopen dat hij ontwaakt dan maar.

Is dit nog nieuws? | 04-06-18 | 15:49 | 2

Die wet gaat pas in 2020 in domkop.

Gulliver | 04-06-18 | 17:08

Gulliver | 04-06-18 | 17:08
Denk je dat Nouri voor die tijd wakker wordt en keuze door kan geven?
Kusje.

Is dit nog nieuws? | 04-06-18 | 18:13

Daarom zou iedereen een cursus reanimeren moeten volgen. Zelfs ik heb het kunnen leren, terwijl ik normaal geen asperientje van een pleister kan onderscheiden.

quigg | 04-06-18 | 15:46 | 3

Moet je wel op tijd beginnen met reanimeren; dat is nou juist de clou van dit topic.

Goldfinger | 04-06-18 | 15:52

je had mogen verwachten van tig artsen om hem heen dat iemand dat zou moeten kunnen.. toch

fikkieblijf! | 04-06-18 | 15:53

Laten we voorop stellen dat dit vervelend is voor alle partijen. Maar Ajax gaat natuurlijk nooit publiekelijk schuld bekennen ivm verzekeringen en aansprakelijkheid. Aangezien hij nog onder contract staat, krijgt Nouri nog steeds geld binnen. Dat is netjes van Ajax, hoewel ze daar waarschijnlijk tegen verzekerd zijn. Aan de andere kant staan de ouders en hoe netjes het ook is om te zeggen "het was onze schuld, hier: een zak met miljoenen", daar gaan de advocaten van Ajax nooit mee accoord. Ik ga er vanuit dat de ouders van Nouri ook liever een gezonde Nouri terughebben als een zak met miljoenen.

BLR | 04-06-18 | 16:02

AJAX kan natuurlijk ook de ouders aansprakelijk stellen, zij leverden tenslotte niet een gezonde zoon aan de club. Iets voor Liesbeth Zegveld?

Genoegelijk | 04-06-18 | 15:46 | 2

Exact. En een miljoenenclaim neerleggen bij de ouders wegens het mislopen van toekomstige transferinkomsten.

gestoptmetroken | 04-06-18 | 15:55

Ja dat moet kunnen in reconventie, lijkt mij

Vespucci | 04-06-18 | 19:55

En wat nou als straks blijkt dat Nouri met zijn (door hemzelf verzwegen) hartaandoening, niet had mogen voetballen? Gaat de familie dan ook akkoord met een schadeclaim van Ajax van enkele miljoenen?

Flatulent | 04-06-18 | 15:45 | 5

Man man wat lees ik in dit topic toch een hoop domme opmerkingen van mensen die omdat Nouri een marokkaan is de grootst mogelijke onzin uitkramen. Ajax en Nouri waren bekend met de hartafwijking maar zijn familie niet.

Gulliver | 04-06-18 | 17:11

Als dit al ergens op zou slaan dan zouden Ajax en arts even goed verantwoordelijk zijn. Maar het slaat natuurlijk nergens op.

Simon_GS | 04-06-18 | 17:35

Gulliver | 04-06-18 | 17:11 Niemand heeft het hier over z'n afkomst behalve jij. Dom dommer domst, kan je het nog volgen?

Genoegelijk | 04-06-18 | 17:44
▼ 2 antwoorden verborgen

De kip met de gouden eieren is uitgelegd... tijd voor plan B !

Jimmy Mc Clure | 04-06-18 | 15:40

Ach, het is nog steeds geen goeie ajacied, vinden wij in Rotterdam.

Mather | 04-06-18 | 15:28

Dat gezemel over die Nouri komt me ook de strot uit. Shit happens.

Pierre Lebon | 04-06-18 | 15:26

Sowieso goed om iemand aansprakelijk te stellen bij Ajax. Ik ben het alleen niet eens met de grond. Ze zouden de artsen die hem bij zijn revalidatie van zijn eerdere blessure behandelden (ongetwijfeld clubartsen) eens onder de loep moeten leggen.
Voetballers en andere dure sporters krijgen vaak ibuprofen en andere NSAID's voorgeschreven. Levensgevaarlijk geneesmiddelen die zomaar vrij te koop zijn en die nogal vaak verband lijken te houden met al die voetballers die op het veld in elkaar zakken.
Ernstig, maar het verband tussen inu's en hartstilstanden wordt lekker makkelijk genegeerd omdat het zo goed tegen pijn werkt. Helemaal top, clubartsen, maar dood is kudt. Doe mij maar gewoon pijn dan.

hendrikjandetuinman | 04-06-18 | 15:20 | 2

Zet je alluhoedje even op mafketel. Miljoenen mensen gebruiken ibuprofen. Het is met Paracetamol de meest veilige pijnstiller ter wereld.

Gulliver | 04-06-18 | 17:17

Veilige pijnstillers bestaan niet, maar relatief veilig is paracetamol, ibuprofen is al in veel mindere mate veilig. NSAIDS kunnen wel degelijk problemen opleveren, zeker bij mensen met hartfalen of nierfunctie stoornissen. Om het over COX-2 remmers (met name het uit de handel genomen) Vioxx nog maar niet te hebben.....

Gravin v Kippenbouth | 04-06-18 | 18:45

Sport is nu eemaal riskant en topsport is heel erg riskant. Dat weet iedere deelnemer van tevoren.

Mijn klomp breekt | 04-06-18 | 15:18

Hoe triest ook de familie kan nu niets anders doen dan Ajax aansprakelijk stellen.
Het gaat inderdaad om de centjes, los daarvan is de vraag ook of de relevante procedures zijn gevolgd mochten die er al zijn.

KeesRoeiboot | 04-06-18 | 15:17

Effe een monetaire vraag. Wie betaalt die ziekenhuiskosten? Ajax?

Basil Fawlty | 04-06-18 | 15:16 | 3

De zorgverzekeraar?

A.U.EnLeven | 04-06-18 | 15:55

en als ouders Nouri zelf willen gaan verzorgen kan dat via een PGB/ZIN vanuit de WLZ.. en vanuit de ZvW.. tis maar een optie

fikkieblijf! | 04-06-18 | 15:57

Ik neem aan dat Ajax de jongen verzekerd had en ik zou erg verontwaardigd zijn als er via de club niet een soort arbeidsongeschikheidvoorziening is geregeld.
Maar dat is natuurlijk gewoon om de lopende kosten van te dekken.
Zou me niet verbazen als Nouri kostwinner was voor tientallen familieleden. Ik denk dat het de familie inderdaad gaat om misgelopen inkomsten.

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 18:13

Hele trieste zaak. Ajax had er wellicht voor kunnen kiezen om de familie sowieso financieel te steunen, dat zie je wel vaker na een tragedie bij grote voetbalclubs. Dit levert alleen maar verliezaars op.

Mosselman78 | 04-06-18 | 15:06 | 1

eens, maar ja, dat zou kunnen worden gezien als schuldbekenen.. en Nouri heeft natuurlijk wel al wat gekost voor Ajax.

fikkieblijf! | 04-06-18 | 15:57

dat wordt niks, de enige winnaars zullen de advocaten zijn.

Zyprexa20mg | 04-06-18 | 15:03
-weggejorist-
overVecht | 04-06-18 | 15:01 | 1
-weggejorist-
1nfidel | 04-06-18 | 14:56 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
VaanDyz | 04-06-18 | 14:54 | 3

Its all about the money.

De Evangelist | 04-06-18 | 14:52

Eventuele broers of zussen zouden er goed aan doen hun hart uitgebreid te laten testen, voor zover zij dit nog niet hebben gedaan. Soms deelt het leven ons een unfaire kaart uit: Nouri bleek een verborgen conditie te hebben die hem achteraf bezien ongeschikt maakte voor topsport. Maar er is geen enkele garantie dat hij niet zou zijn bezweken bij minder extreme uitdagingen. Een schadevergoeding brengt hem niet terug en kan hooguit schade toebrengen aan alle support waar de familie nu nog op kan rekenen. Maak dit niet over geld, anders dan misschien een compensatie van de medische kosten.

MickeyGouda | 04-06-18 | 14:52

Dan kun je wel bij iedere speler de omvalt meteen een reanimatie sturen.
Het gebeurt zo ontzettend weinig dat een jonge sportman dood neervalt.
Daar kun je bijna geen rekening mee houden.

Hiesjes | 04-06-18 | 14:44

Als een voetballer naar de grond gaat zonder dat bal of tegenstander in de buurt is en bovendien niet aanspreekbaar is, dan check je als arts toch even zijn pols op een hartslag? Nouri werd in de stabiele zijligging gelegd omdat ze bang waren dat hij z'n tong zou inslikken. Ik denk dat iemand die geen arts is maar een simpele EHBO op zak heeft, beter zou hebben gehandeld. Die arts hadden ze eigenlijk zo snel mogelijk moeten ontslaan, maar dat deden ze niet omdat ze daarmee impliciet aansprakelijkheid zouden erkennen.

Nappa | 04-06-18 | 14:42 | 2

Fijn dat jij het beter denkt te weten / kunnen dan de arts die erbij was... Misschien even solliciteren bij Ajax?

Goldfinger | 04-06-18 | 16:00

Ga eens een EHBO cursus volgen Goldfinger je bent duidelijk nog te dom om een pleister op je mond te plakken.

Gulliver | 04-06-18 | 17:20

Wat wil je nou nog meer als ras echte profvoetballer dan sterven in het harnas?
Een mooier einde aan je leven kan een mens zich toch niet wensen.

En voor dit mooie einde wat Ajax aan Nouri gegund heeft (niet iedereen kan een cariere wensen bij AJAX-ere) nog geld vragen cq uitbuiten ook nog ...
bah.
Gemeen volk!

Het Licht | 04-06-18 | 14:42

Alle clubliefde ten spijt, het blijven geldwolven

Arjan9401 | 04-06-18 | 14:38

Er moet natuurlijk altijd een schuldige worden aangewezen. En schadevergoeding worden geeist. Elk leed verdient uiteraard een zondebok en smartegeld. Ook al is het gewoon pech.

Beste_Landgenoten | 04-06-18 | 14:35 | 1

Tot je kind geschept word door een chauffeur die 5 kilometer te hard reed om aan zijn schema te voldoen. Tja pech,en zo groot was de fout van de chauffeur niet.

miko | 04-06-18 | 19:52

Logisch dat Ajax niet automatisch de aansprakelijkheid aanvaardt. De clubarts is immers ook een werknemer van de club. Dit gaat heel ordinair gewoon over geld. Wat als Nouri carrière had kunnen maken had hij heel veel geld voor zijn familie bijeen kunnen spelen. Reken maar dat De Vies c.s. met hele hoge aannames voor gemiste inkomsten gaan komen.
De grootse verliezer is en blijft helaas Nouri.

LJBrinkhorst | 04-06-18 | 14:35

Ajax is een sportclub, geen doktersvereniging. Dit is een unieke situatie (Evander Sno bij Jong Ajax in 2010, Nico Rijnders, een voetballer bij een Portugese club, en er werden bij Ajacied Nwankwo Kanu destijds hartafwijkingen geconstateerd). Ik verwacht dat er in de arbeidsvoorwaarden iets is opgenomen waaruit blijkt dat de medische staf niet 100% verantwoordelijk is voor de gezondheid van elke spelers. Nederlandse burgers hebben hebben ook nog zoiets als huisartsen en specialisten in ziekenhuizen om naar uit te wijken. Kijk, als de medische staf van Ajax de familie echt met klem heeft afgeraden om contact te zoeken met dokters buiten de vereniging om, dan wordt het natuurlijk anders, maar dit is niet van toepassing. Dit lijkt te vallen in de categorie "Nee heb je, ja kun je krijgen", niet zoals Patricia Paay geld ruikt, en net zoals slachtoffers van de kwestie Nederlands-Indië de Staat aanklagen. Gewoon proberen, wie weet.

JackStick | 04-06-18 | 14:34

Dat laat ingegrepen is, heeft zeker te maken met een universeel aangetoond sociaal fenomeen genaamd 'Bystander effect'. Het komt nauwelijks voor dat een zeer jonge voetballer dusdanig neervalt met dergelijke hartproblemen. Sterker nog, het gebeurt bijna elke wedstrijd dat voetballers neervallen terwijl er helemaal niets aan de hand is.
Terwijl deze neerval plaatsvond, was de wedstrijd gaande en zal elk individu (spelers, hulpverleners, andere nabije toeschouwers) eerst kijken naar anderen/de groep, alvorens in te grijpen. Hierdoor duurde ingrijpen te lang in het geval van Nouri. Maar maakt dat medisch hulpverleners of de gehele club aansprakelijk? Niemand kon echt weten wat er gaande was, en dat de schade zo ernstig zou zijn; een schade die veroorzaakt is door een reeds bestaande ziekte.
Denk dat een rechter daar echt een breinbreker aan zal hebben. Trieste zaak. En enkel om geld, want die jongen staat niet meer op.

A.U.EnLeven | 04-06-18 | 14:34 | 2

Inderdaad, en ten tijde van een voetbal wedstrijd, valt het dan niet onder de zorg van de KNVB? Of is die "NextInLine" voor de nabestaanden?

boerk | 04-06-18 | 14:41

Het gaat eigenlijk om de vraag die niet beantwoord kan worden: had de schade voorkomen worden bij eerder ingrijpen?
Kom op, daar kan je nu en in de toekomst, met alle 'onderzoek' van de wereld, niets zinnigs over zeggen. Allicht weet een van de alwetende goden waar mensen in geloven het? Allah, God, iemand?
Zo bekeken: hoe kan je daar geld tegenover zetten? Antwoord: P. de Vies, een der grootste narcisten van Nederland.

A.U.EnLeven | 04-06-18 | 14:51

Het kantoor van Peter de Vries inhuren. Tssk.
Lezen die mensen dan geen GeenStijl?

atheïstisch stemvee | 04-06-18 | 14:34

"bevestigd door de advocaten..." Niet bepaald objectieve bronnen lijkt me.

SamKoeman | 04-06-18 | 14:33

Abdelhak Nouri had een slecht hart. Was bekend bij deze jongen. Ongetwijfeld ook bij de familie, maar even buiten twijfel genegeerd want zicht op groot geld.

Nouri raakte buiten westen tijdens een oefenwedstrijd. Twee weken na het diabetesfeest ter afsluiting van de moslim-boulimiadagen. Tien tegen een dat Nouri te zwaar zich weer aansloot bij de wedstrijdselectie.

Ontluisterend slechte behandeling in het veld, ook dat nog. Verzorgers die niet weten wat ze moeten doen, elkaar in de weg lopen. En Nouri zo lang verkeerd behandelen dat zijn hersenstam al afgestorven was voordat hij het veld verliet.

En dan de schuldvraag. Wie is het meest te verwijten? De speler zelf, die een hartfalen verzweeg? De familie, die ook net deed of ze van niets wisten vanwege de financiele impuls van een talentrijk familielid? Ajax, dat onvoldonde gekwalificeerde verzorgers meestuurt op oefening? De lokale Oostenrijkse medici? Hoe dan ook, de belangrijkste ontvanger van middelen is ongetwijfeld de zeer begane advocaat. En Nouri voetbalt niet meer.

Glasgow Argus | 04-06-18 | 14:33 | 1

Familie wist het naar verluidt niet. Nouri had trouwens die dagen ervoor ook nog griep gehad. Combineer dat met het feit dat Nouri ongetwijfeld flink z'n best deed om indruk te maken op de trainer omdat de kans er was dat hij een vaste waarde binnen het team zou worden en de kans op problemen zijn geboren.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 14:54

Mijn kamerplanten rotten niet, zijn vrij levendig dus die opmerking slaat als een tang op een varken. Een hulpverlener doet daarnaast wat hij kan en kan nooit ergens voor aansprakelijk worden gesteld. Jammer de bammer.

Vout | 04-06-18 | 14:33

De juiste medische zorg correct en snel verkennen is cruciaal voor de patiënt. Dat is in dit geval zeer duidelijk niet gebeurd. Een kwalijke zaak. Echter het is moeilijk te bewijzen dat met adequate zorg hij beter had hersteld of compleet was hersteld. Op het filmpje is het amateurisme wel duidelijk te zien. Te lang wachten, beademen of compressors? Je ziet de twijfel. Maar uiteindelijk doet niemand zo iets opzettelijk. Daarom is het zo belangrijk dat mensen leren hoe te handelen. Vroeger leerde je dit in dienst. Maar ja dat moest net zoals het schoolzwemmen de koelkast in.

Mokum Kosher | 04-06-18 | 14:31 | 1

verkennen is natuurlijk verlenen.

Mokum Kosher | 04-06-18 | 14:33

Oh damn en die jongen wordt nog altijd kunstmatig in leven gehouden. Behoorlijk bizar dat je als familie dan al geld gaat eisen. Nee wacht, dat is schaamteloos.

CzMichiel | 04-06-18 | 14:31

De telebelg meldt: "ajax volgens adviseurs niet aansprakelijk in zaak Nouri". Veel te laat beginnen met reanimeren, maar je al wel laten voorlichten dat je als club niet aansprakelijk bent. Niet heel sjiek en ook nog eens pr-technisch oerdom.

pibasso | 04-06-18 | 14:31

Waarom zegt Ajax niet gewoon: "We voelen ons niet schuldig, maar wel verantwoordelijk en willen daarom deze financiële tegemoetkoming van XXX geven."

Rico Tampeloerus | 04-06-18 | 14:29 | 1

Doet Ajax in feite al. Vergeet niet het salaris wordt gewoon doorbetaald en Ajax bemoeit zich actief met de zorg voor Nouri en dat hoeft het juridisch niet te doen.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 14:33

Die Ajax dokter had er niet bij moeten komen dan waren die twee ambulance verpleegkundigen direct begonnen met reanimeren. Iets wat die arts ook had moeten doen. Je kan op de beelden zien dat het veel te lang duurde voordat begonnen werd met reanimatie.

Mariolo | 04-06-18 | 14:29

heel terecht! op beelden is te zien dat er te laat werd gestart met reanimatie, veel te laat. Terwijl men weet en dat zouden zeker ( sport)artsen moeten weten dat iedere seconde telt bij een hartstilstand. Het is in en in triest dat de familie zelf nu moet starten met een onderzoek naar dit onrecht. wrs is het allemaal per ongeluk gegaan. Maar he, hartstilstand en na een half uur een ambulance die dan nog moet beginnen met reanimeren..

fikkieblijf! | 04-06-18 | 14:27 | 4

En er was niemand anders op het veld die kon reanimeren?

Lupuslupus | 04-06-18 | 14:31

Je weet er niets van af. Dus waar haal je vandaan dat hij direct een hartstilstand had? Het eerste wat die arts doet is ademhaling en hartslag controleren. Als die waarneembaar is gaat hij niet reanimeren.

Bubske | 04-06-18 | 14:48

fikkieblijf! | 04-06-18 | 14:27 | reageer
Hadden de artsen van Ajax alle informatie?

Mark_D_NL | 04-06-18 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ouwe Jood | 04-06-18 | 14:25 | 2

@Ronaldo: loopt lekker deze zin zeg: Maar er nu ergens een jongen als een kamerplant te verrotten en ondertussen moet de arbitragecommissie van de KNVB (sowieso niet bepaald een organisatie die bekendstaat om zijn competente oordelen) over een medisch geschil gaan oordelen.
Zelf niet hardop nagelezen of zo??

lovekila | 04-06-18 | 14:24 | 1

In elk plempsel op GS zitten fouten. Heb het al vaker gemeld maar GS wil blijkbaar zijn jonge honden imago overeind houden. Hijgerig getikte stukjes waar geen strenge eindredacteur aan te pas komt. Laat die jongens nou.

PrinsesStoepje | 04-06-18 | 14:33
-weggejorist en opgerot-
Moeki de Meeuw | 04-06-18 | 14:22 | 1
-weggejorist-
Prof. Pim Pam Pet | 04-06-18 | 15:42

Bijzonder dat een arbitragecommissie zich gaat buigen over een aansprakelijkheidszaak/medische kwestie.

Ik onthoud mij overigens van het beantwoorden van de schuldvraag omdat ik het protocol in dezen niet ken.Los daarvan ontbreekt mij de medische kennis. Zouden overig meer mensen moeten doen. Oordelen over wat goed of fout gaat is zo makkelijk als je geen verantwoordelijkheid draagt.

RenHoek | 04-06-18 | 14:19 | 4

Behalve in gevallen als Suarez. Anders blijf je aan het checken

Wim_Kut | 04-06-18 | 15:04

Die Suarez zou een goede grensbewaker zijn, snel en assertief.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Degenen die echt verantwoordelijk zijn, zijn al die stervende zwanen. Die voetballers die dood ter aarde storten als er weer eens een tegenstander verkeert naar ze gekeken heeft.
Je gaat als arts nou eenmaal niet het veld oprennen met een AED als er weer eens een voetballer ter aarde stort. Dan blijf je bezig. Pas als ie meer dan een minuut of 2, 3 blijft liggen, is er misschien wat aan de hand.

TheEgg | 04-06-18 | 14:19 | 2

Eens.

Lupuslupus | 04-06-18 | 14:22

Het zat er een beetje aan te komen. Het is natuurlijk ook tamelijk onverteerbaar wat er is gebeurd.
Het is jammer dat Ajax dit niet heeft voorkomen door een goede regeling te treffen.
Of heeft Ajax dat wel gedaan, maar was het nog niet genoeg? Ah, ja, het gaat om erkennen van de aansprakelijkheid. En dus om de hoogte van het geldbedrag.

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 14:18 | 3

Het draait om geld. Altijd.

Lupuslupus | 04-06-18 | 14:23

Het was ook onverteerbaar toen een marekaan die Nederlander de tyftering schopte op het veld. Duurde jaren via de rechtsgang voor er uitspraak gedaan werd. Zou het beschanend vinden wanneer deze familie nu binnen een paar maanden een dikke zak met geld wil. Krijgen ze wel, want rasiesieskaart wordt dadelijk getrokken.

lovekila | 04-06-18 | 20:04

lovekila | 04-06-18 | 20:04 | favorietblock
Denkt u. Het leuke aan Nouri is dat vooralsnog de rasieskaart helemaal weg is gebleven.
Er is wel een cultuurverschil. De hechte marokkaanse familiebanden maken dat de kleine abelkak onmisbaar is geworden voor het wagenpark van een aantal naasten. De Nederlandse cultuur is meer: rot op man, is mijn geld!

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 20:56

Sja. Alleen maar triest dit. Hoop dat de familie wel beseft dat hij alsnog meer en sneller geholpen is dan wij gewone stervelingen. Mij hadden ze nu nog niet gevonden op mijn zolderkamer.

Repetitive Beats | 04-06-18 | 14:16 | 3

Moeten we geen stijl nu eigenlijk wel of niet aanklagen om necrosis zijn dood??

miko | 04-06-18 | 14:30

@Miko... LOL.

Mark_D_NL | 04-06-18 | 14:58

@miko: Al die reaguurders met spelfouten zijn de ware reden, zij zijn de verantwoordelijken, de aansprakelijken. Net als die stervende zwanen op het veld.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 15:29

Ben een redelijk ervaren EHBO incl AED/reanimatie je kan redelijk eenvoudig vaststellen of iemand vitale functies, ademhaling, bloedsomploop, hart het niet meer doen dan wel haperen. Niets is makkelijker om een AED aan te sluiten die meet namelijk het ontbreken van hartslag en mogelijk fibrilleren en bepaald dan zelfstandig de schokken en het evt. handmatig reanimeren. Dat gaat met gesproken commando's. Maar ja oordeel van een arts is heilig als die zeg niets doen mag je niets doen. zo simpel is het. Daar heb ik me zelf niet altijd aan gehouden en maar goed ook.

DerkArie-ut-de-Achte | 04-06-18 | 14:16 | 1

en anders kan je er altijd nog een injectie met adrenaline in jassen... toch?

lovekila | 04-06-18 | 14:33

Ajax heeft weer 'experts' die roepen dat Ajax niet aansprakelijk is, dus ja wie heeft er gelijk? Kan Geenstijl wel met zogenaamde experts komen die er niet bij waren en die op basis van televisiebeelden kunnen vaststellen dat het hart van Nouri niet meer werkte, maar ook dat is pure speculatie. Net zoals aannemen dat Nouri's hart nog wel klopte toen de doktoren bij hem kwamen.

Beter_Posz | 04-06-18 | 14:13 | 10

miko | 04-06-18 | 14:33
Dan moet eerst vaststaan dat er fouten gemaakt zijn en hoe groot deze fouten waren. Daar zijn de 'experts' over verdeeld schijnbaar. Maar jij was er schijnbaar bij en weet precies wat de doktoren van Ajax wel of niet geconstateerd hebben?

TheseDays00 | 04-06-18 | 14:42
Lekker inhoudelijk gereaguurd. Ik heb al een dergelijke cursus gedaan overigens.

Beter_Posz | 04-06-18 | 14:54

Beter_Posz | 04-06-18 | 14:54
Nee ik zeg niet dat Ajax verantwoordelijk is, maar dat is wel zo als er fouten zijn gemaakt door de medische staf en volgens mij draait het daar nu om. de afwijking was bekend en blijkbaar geen probleem. Ook als dat wel zo was ligt de verantwoordelijkheid bij Ajax.
Laat een werknemer bijvoorbeeld zonder veiligheidskleding werken,de werkgever is verantwoordelijk ook al als de werknemer het zelf weigert aan te doen. Dan moet je hem de werkvloer ontzeggen.

miko | 04-06-18 | 15:05

Beter_Posz | 04-06-18 | 14:54
Inhoudelijk reageren was al klaar, na jouw reactie van 14.31. Ik ben daarin niet de enige.

TheseDays00 | 04-06-18 | 15:19
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Stijlicoon | 04-06-18 | 14:12 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Moeimaker | 04-06-18 | 14:12 | 1

Hebben de Ouders die jongen nooit laten onderzoeken voordat ze hem topsport lieten bedrijven. Lijkt mij toch zeker een taak van Ouders. De ouders hebben hun zorgtaak natuurlijk ook mooi verwaarloosd indien ze nooit zelf eens hebben gecheckt of hun zoon wel geschikt was en het wel aankon. Het is zo makkelijk de schuld bij de andere neer te leggen.
--
Denk niet dat het positief werkt voor de Familie dat de vries hierbij betrokken is.

Mark_D_NL | 04-06-18 | 14:11 | 20

A. Nouri was gewoon meerderjarig ten tijde van zijn hartstilstand. Het was zijn eigen keuze niet die van zijn ouders, een keuze die ik heel goed begrijp als je een passie hebt dan neem je de risico's op de koop toe. Wat we uit deze tragedie en die van Friso leren is dat je of snel of helemaal niet moet reanimeren want een familielid in coma verlengt alleen maar het verdriet.

AlexanderVissers | 04-06-18 | 14:57

VeelTeSteil | 04-06-18 | 14:51
Je snapt er niet veel van. Ik zeg daar hebben we niet veel van gezien. Daar was hij te snel voor verdwenen. Voor jou informatie,ik heb geen hekel aan het joch noch aan andere Ajxspeler of de club. Ik vind dat ze in dit geval de verantwoordelijkheid moeten nemen ook om de dienstdoende arts te beschermen, waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Soms met nare gevolgen. Ze echter niet erkennen zal op lange termijn njiets oplossen
Mark_D_NL | 04-06-18 | 14:46
Nogmaals de afwijking hoeft in deze niet perse de oorzaak te zijn en dan nog,daar gaat het niet over. het gaat over het feit dat de arts niet de protocollen volgde.
Als een speler zonder tegenstander in de buurt neergaat en blijft liggen.

miko | 04-06-18 | 14:57

miko | 04-06-18 | 14:57
Je kan net zo goed een aap inhuren om je plempsels te typen wat dit topic betreft. Ik weet niet eens meer waar ik moet beginnen om je uit te leggen dat je echt totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Ga ik dus ook niet doen. Wel ga ik je een fijne dag wensen. Misschien dat er rap een topic langs komt waar je wel kaas van hebt gegeten.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 15:00
▼ 17 antwoorden verborgen

Een zaak met alleen maar verliezers. En toch bekruipt mij ergens het gevoel dat achteraf lullen altijd het makkelijkst is. De familie zoekt een zondenbok, en dat is Ajax geworden. Toekomstige inkomen moet worden veilig gesteld. Arme Nouri, blij dat hij dit niet bewust meemaakt. Jij verdient zoveel beter gap!

Indoneesje | 04-06-18 | 14:10

Nu vind ik het e-mail adres van de advocaat wel weer grappig gevonden voor iemand met Noord-Afrikaanse roots.

Cookieman | 04-06-18 | 14:09 | 2

Zodra blankes als DeVries zich op gaan houden met figuren als een Kasem, dan weet je dat ze door hun eigen mensen al een tijdje uitgepoept worden.

lovekila | 04-06-18 | 14:26

Kasem, roepnaam Kaas?

Graaisnaaiert | 04-06-18 | 15:41

Indd, pijnlijk. Meer kan je er eigenlijk niet mee. Is er nog hoop dat hij nog wat beter word dan de huidige status? Of niet bekend?

Omebert | 04-06-18 | 14:07 | 1

Zo goed als uitgesloten.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 14:18

Waarom moet de arbitragecommissie van de KNVB hier eigenlijk iets van vinden? Dit lijkt me een zaak voor een serieuze rechter. Zoveel medici langs de kant en dan nog veel te laat beginnen met reanimeren... ongelofelijk.

Ardbeg | 04-06-18 | 14:06 | 4

Het is puur een geldkwestie geworden. Indien Ajax aansprakelijk is dan krijgt de familie een fikse vergoeding. Ontzettend triest, Nouri is nog wel de grootste verliezer.

Indoneesje | 04-06-18 | 14:12

Een rechter die zich ook nog eens zal moet verdiepen in de conflictregels van internationaal privaatrecht, de EU verordening en (dwingend) Oostenrijks recht dat i.c. mogelijk kan prevaleren boven Nederlands recht. Al met al een schier onmogelijke opgave voor een arbitragecommissie. Waarschijnlijk zal het toch nog bij een echter echter terechtkomen. Eventueel kunnen familieleden die stellen zelf schade te hebben geleden naar een Nederlandse of Oostenrijkse burgerrechter stappen.

AlexanderVissers | 04-06-18 | 18:06

2voor12 | 04-06-18 | 14:08
En terecht natuurlijk. In plaats van dat hun zoon miljoenen gaat verdienen moeten ze nu zelf de rest van hun leven tonnen op tafel gaan leggen.

Ardbeg | 04-06-18 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken