Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VROAARRRR. Daar komt het vliegtuig uit Lelystad

Bukken! Vanmiddag testvluchten voor Lelystad Airport

Lawaai man

Lelystad Airport. Het afvoerputje van Schiphol. In 2020 gaat het open voor 'vakantievluchten'. In Amsterdam willen ze al die paupers, die dankzij Corendon-advertenties in de Volkskrant naar vijfsterren-ghetto's in Turkije vliegen, niet meer hebben. En dus wordt het "10-dagen-voor-295-euro" vakantievolk boven de provincie gedropt. Iedereen boos, natuurlijk, want in het Mooie Rest van Nederland zit men niet te wachten op die tsunami van lawaai- en roetboeings. Daarom hebben de lobbyboeren in Dividend Haag iets TOFS bedacht. Een belevingsvlucht (hoe bedenk je het?). Om de nutteloze k*tburger in de regio kennis te laten maken met het geluid van een vliegtuig. Goes without saying dat deze Boeing vanmiddag helemaal leeg is, en in audio stealth modus vliegt op D66-light kerosine, opdat de burgertjes vandaag zeggen, goh dat viel best mee, en vanaf 2020 met PTTS, ADHD, COPD en zelfmoordneigingen bij de huisarts zitten. Komt dat zien! 

Doei Stiltegebied!

Arm Groningen. Net van het gas af, krijgen ze dit

UPDATE: SJOEMELSOFTWARE WERKT. KIST VLIEGT NU

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
TammWigfall | 31-05-18 | 10:45

Belevingsvlucht? Het gaat juist om het contstant aanwezge geluid.
Wat ze moeten doen is dat geluid opnemen op locatie en precies net zo hard afspelen over een goede festival PA als het in het echt klinkt straks. En dat elke minuut, dag en nacht, dag in dag uit (dat zijn ongeveer 500k per jaar). Een maand lang of zo. Dan weet je pas hoe het met beleving zit.
O ja, zet zo'n PA ook even bij het huis van Rutte neer. En bij al die mensen die vinden dat het belangrijk is voor de economie.

kloopindeslootjijook | 31-05-18 | 06:30 | 1

En mensen met die PA voor geluidsoverlast pakken zou dan wel heel vreemd zijn.

kloopindeslootjijook | 31-05-18 | 06:36

De winsten gaan naar een klein groepje, de ellende -in dit geval de herrie- gaat naar de bevolking. We zijn er weer.

kloopindeslootjijook | 31-05-18 | 06:22

Ach waar ik vroeger woonde kwamen ze op 300 meter over. Waar ik nu woon zijn de Chinooks veel mooier, maar die komen minder vaak over dan die vakantiebakken. Vliegveld gewoon in zee doen, heeft niemand er last van.

kolonel bromsnor | 30-05-18 | 22:24

Ze zouden allemaal pratende mensen in dat vliegtuig moeten hebben, dan zou het veel meer herrie maken op de grond.

Gele Beer | 30-05-18 | 21:27

Was leuk geweest als ze iets grappigs op de radar hadden getekend. Niet persé een pimmol ofzo (mag wel natuurlijk) maar een Nederlandse leeuw had wel gekund als ik die kris kras lijnen van nu zie. Een gemiste kans van de PR-afdeling.

weedo | 30-05-18 | 21:03

@Flappie2006
Ben je opzoek naar de meeste reaguursels van 2018 ofzo??

AudiCar | 30-05-18 | 20:09

we worden genaaid. Lege kist, veel sneller dalen dan afgesproken en zeker 600ft boven afgesproken hoogte zwolle (1800m) , 4100m boven Rijssen. 5100m bij de oostgrens. Horizontaal vliegen met volle kist en flaps op plusveel maakt de meeste herrie, los van de start.

zeiksmurf | 30-05-18 | 20:00 | 2

Geeft toch niet? Normaal naai ik nooit op woensdag, alleen op zondag doe ik zoiets.

weedo | 30-05-18 | 21:05

Heb je hem door het volk wordt weer een rat voor de ogen gedraaid.

ogeon | 31-05-18 | 10:04

Zit al hoog en droog bij Hoenderloo. Ik ga maar wat eten.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:39 | 1

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:39 | reageer

Hoop dat je een 26-gangen diner hebt, want die 'play-by-play'-posts van je zijn vrij nutteloos (en vervelend... ipv. dat je nou elke keer een nieuwe tegel plempt had je het wellicht beter allemaal onder 1 tegel kunnen houden).

Gazzerop | 30-05-18 | 20:12

Stijgt naar 9000 ft. Wederom, het is een bijzonder rustig toestel.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:38

Vliegt weer langs Apeldoorn op 7400

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:37

Draait over Wezep en Wapenveld.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:35

Na all halve milieu rapportages, rapporten over Schiphol die niet kloppen en zo voorts is in ieder geval voor mij het vertrouwen weg. Deze vlucht voedt dat wantrouwen weer opnieuw. Alleen de naam at: Belevings vlucht. Nee het gaat niet om een beleving, het gaat maar om een ding, herrie en overlast! Wij willen graag weten of dit herrie gaat geven in onze tuin!

Ik had daarom duidelijke, bruikbare informatie verwacht. Wat is de belading van dit vliegtuig? Net zoveel als de komende Lelystad vluchten? Als een leeg vliegtuig minder overlast veroorzaakt, waarom is deze dan niet vol beladen?
En hetzelfde voor de vlieghoogte. Was deze vlucht steeds op dezelfde hoogte als de Lelystad vluchten?

Munchhausen | 30-05-18 | 19:30 | 3

Bij een bepaalde windrichting vliegen er hier ook toestellen over, vaak zo dat je met bet blote oog kunt zien welke maatschappij er vliegt. Het is even 6 seconden wat herrie en dan is het weer voorbij. En het blijft een mooi gezicht. Geen overlast, maar toch bestaat er een actiegroep tegen deze "hinder". Zwaar overdreven gezeur.

marjen | 30-05-18 | 19:36

En wat zou je willen doen met informatie van wat de belading is, heb je er verstand van? Nee natuurlijk niet

Vespucci | 30-05-18 | 19:55

@Vespucci
Ik enige wat ik hoef te weten is dat dat vliegtuig op dezelfde manier overkomt als het zal zijn met een nieuw vliegveld in Lelystad. De beste manier om dat te vergelijken is als het dezelfde belading, route en zo voorts heeft.
Om het nog simpler te zeggen, ik zou willen dat de "ervaringsvlucht" mij ook daadwerkelijk de ervaring geeft die de Lelystad vliegtuigen zullen geven.

Maar, Vespucci, moet ik uit je commentaar begrijpen dat jij er blijkbaar alle verstand van hebt, nou kom maar op, leg maar uit.

Munchhausen | 30-05-18 | 20:13

Stijgt langs Biddinghuizen, 3000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:29 | 1

Correctie zit al bijna op 6000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:31

Draait langs Zeewolde, 2000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:28

Nu over Lelystad airport.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:26

2000 ft over Lelystad Airport, traag met 177 kts.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:25

Langs Ketelhaven 3300 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:22 | 1

175 kts

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:23

Langs Ens 4000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:22

6000 ft over Zwolle.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:19

Gekeerd boven Winterswijk, nu Haaksbergen. 5500 meter.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:12

Stijgt als een dolle naar 18000 ft = 5500 meter.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:08

Flappie get a life.
Ik heb niks gehoord.

Gele Beer | 30-05-18 | 19:06 | 2

Zat bij Apeldoorn al minstens op 9000 ft = 2750 meter.
Daarna is het toestel gestegen.
Geluid dempt kwadratisch met de afstand!

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:18

Had hier in Brummen meer last van de blagen van de buren dan van het toestel idd.

Ik kan me alleen voorstellen dat ze bij Zwolle het irritant vinden rond de 2000 voet

Harrstein | 30-05-18 | 19:21

Langs Apeldoorn over Klarenbeek, zag hem vliegen en draaien.
Erg rustig toestel.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:05

Altijd dezelfde mensen hebben er "last" van, verwende baby boomers die geen zak hebben te doen. Zitten de hele dag thuis en ergeren zich aan van alles. Heb in mijn studententijd dicht bij Schiphol gewoond en nog niemand in dichte kringen gehoord die last heeft van de vliegtuigen. Hoort er gewoon bij en niet zo aanstellen. Dicht bij een treinbaan of autoweg wonen maakt naar mijn mening meer geluid, maar daar zijn we ook gewend aan.

Gewoon niet zo veel zeuren. Een vliegveld is een gemeenschappelijk goed en daar gaat heel Nederland profijt aan hebben. Als we ons druk gingen maken over wie of wel "last" heeft dan zaten we nu nog met paard en wagen.

StarFox | 30-05-18 | 19:04 | 1

Kan zijn maar het is wel lomp om laag te vliegen omdat je te lui bent het hele gebeuren te overzien inclusief Schiphol. Om dan maar te zeggen Lelystad alles laag onder Schipholvluchten door dat klinkt niet als een zwaar berekend inpassingsplan.

Shoarmamasutra | 30-05-18 | 19:42

Vlak langs Teuge Airport. 6000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:02

Draait over Heerde 6000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 19:01

Op 6000 ft richting Wezep. 264 kts.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:58

Draait langs Ketelhaven op 6000 ft. 263 kts.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:57

Maakt snelheid en hoogte over Swifterbant.
4000 ft 260 kts.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:56

Kunnen we niet heel Schiphol naar Lelystad verplaatsen?
Het is daar toch al kudt

Rest In Privacy | 30-05-18 | 18:56

Weer over Lelystad Airport op 2000 ft en circa 200 kts.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:55

Hahaha schitterend, kunnen ze niet even Tom Staal langs de zeurders sturen?

Vespucci | 30-05-18 | 18:56

Over Giethoorn was dus op 6000 ft = 1828 m.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:53

Draait richting Lelystad Airport op 2000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:51

2500 ft vlak bij Zeewolde.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:48

Nu 3000 ft vlak bij Harderhaven.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:48

3600 ft vlak bij Nunspeet.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:47

Draait langs Zwolle richting Almere en zet daling in.
Nu 4725 ft boven Biddinghuizen.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:46

Nu langs Zwolle richting Apeldoorn op 6000 voet = 1828 meter.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:43

Op 14000 voet keren boven Noordzee vlak bij Alkmaar.
Nu bij Meppel op 6000 voet.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:42

De truc is dat ze nu hoog vliegen met rustig draaiende motoren. Als ze eenmaal in het echie achter elkaar hangen voor het landen moeten ze expres laag met de motoren voluit 'vliegen'. Dat geeft fuckin heriie. En dan ben je de lul. Ze faken je broer

vinzepinz | 30-05-18 | 18:35 | 2

Jij weet duidelijk niets van vliegen. BS.

beware_reageert | 30-05-18 | 18:44

Kom maar een nachtje slapen, hier 40 km v schiphol. Neem je oordoppen mee...

vinzepinz | 30-05-18 | 18:48

Ook de rondjes rond Lochem op 9000 ft. = 2740 m.
Waarom die hoogte?
Al de plannen waren vliegen op 1800 m. Vreemd dit.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:30 | 1

Ze wilden de mast van Team Kanon van Lochem 97 fM niet raken.

Shoarmamasutra | 30-05-18 | 19:47

Zat bij Apeldoorn op 9000 ft (rond 17:40).
9000 voet = 2 740 meters
Dat is niet echt laag voor een testvlucht.
Enkel boven de polder onder de 3500 voet = 1066 meter.
bij Lelystad Airport iets onder 2000 voet = 600 meter.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:26 | 2

Ik zit 3 km bij het vliegveld vandaan, heb echt helemaal niks gehoord.

Vespucci | 30-05-18 | 18:30

Je afstand tot het toestel is dan 3060 m.
Geluid dempt kwadratisch, vandaar dat je niks hoort.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:37

Als de testvluchten nu al tot diep in Drente, Groningen en Friesland uitgevoerd worden dan weet je meteen hoeveel geluidsruimte een vliegveld eigenlijk in beslag neemt.

bodemloos | 30-05-18 | 18:15

Over Nagele op 6000 ft.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:15

Op 6000 voet langs Elburg.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:12

Langs Biddinghuizen op 5575 voet.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:11

Is inderdaad niet geland.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:07

Ik ben nu in Lelystad, vliegt nu langs. Ik zie hem niet, ik hoor hem niet,

Vespucci | 30-05-18 | 18:05

Zit nu onder de 2000 voet.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:05

Is nu gedaald naar 3500 voet en vliegt over de Flevopolder.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:02

Vliegt nu op 5000 feet = 1524 meters over Genemuiden en Schokland waar bijna niemand woont.

Flappie2006 | 30-05-18 | 18:01

Het is PTSS

HypoPseudo | 30-05-18 | 17:58

Deze vlucht gaat over Bathmen en Heeten om langs Zwolle naar vliegveld Lelystad te gaan om daar te landen.

Flappie2006 | 30-05-18 | 17:56 | 1

Hij gaat helemaal niet landen, wijsneus

Vespucci | 30-05-18 | 17:57

Tweede rondje om Lochem.

Flappie2006 | 30-05-18 | 17:49

Is langs Apeldoorn en langs Zutphen gevlogen.
Maakt nu een rondje om Lochem.

Flappie2006 | 30-05-18 | 17:46

De vlucht zit nu bijna boven Hoenderloo.
Apeldoorners meldt a.u.b. de overlast!

Flappie2006 | 30-05-18 | 17:40

Zojuist over mijn woning gevlogen op circa 3.300 meter (ik mag nog van geluk spreken..) en die herrie wil ik helemaal niet horen!

DasNouJammer | 30-05-18 | 17:40

Tijd is ook een beleving

2CVOcean | 30-05-18 | 17:16

PTSS is een verdienmodel voor patient en behandelaars,garantie voor langdurig slachtoffershap en ziektewinst of alibi s,
Geluid hadden we idd nog niet . Maar vakantievuchten tegen die prijzen qua milieu en drukte geen aanrader zowiezo.

2CVOcean | 30-05-18 | 17:08 | 1

Dan heb je de verkeerde methode te pakken. Levine of Heller, dat kan vrij vlot.

Frau Merkel | 30-05-18 | 18:04

Schrap gewoon de vluchten die je ook prima met de trein kan doen zoals Berlijn, Parijs en Londen. Scheelt je alweer een kleine 100 vluchten.

simpel_vruchtje | 30-05-18 | 16:58 | 1

Prima, dan betaald u mij voor de extra gemaakte kosten en verspilde tijd.

StarFox | 30-05-18 | 18:58

De technische problemen lijken opgelost, er is een vervangend toestel ingezet met registratie PH-HZO. Het vluchtnummer en het callsign blijft hetzelfde. De verwachte vertrektijd is omstreeks 17.00 uur.

CoffeePatch | 30-05-18 | 16:46

Busje komt zo, maar natuurlijk wel met veel vertraging. RIVM is immers van de overheid.

DasNouJammer | 30-05-18 | 16:43

Nu al jaren in de polder op vliegveld Lelystad (want het is er zo rustig met vliegbewegingen)
De pilotenopleiding voor iedereen die een Boeing wil besturen.

BraadWorstLul | 30-05-18 | 16:40

Ah ... de rust in het Rijsterbos, Rijs, Oudemirdum ook weer naar de klote geholpen door de overheid. Alles moet hetzelfde worden ... economie, tenminste ... zo noemen ze die low budgetvluchten. Keep the dombo's satisfied, waarom zouden we wat belasting gaan heffen op kerosine als we ook alles kunnen slopen?

Watching the Wheels | 30-05-18 | 16:32
-weggejorist-
ShannonMarable1835 | 30-05-18 | 16:31 | 1

Wie dagelijks langs Schiphol rijdt weet: extreem vaak regen, terwijl dat ietsje verderop niet zo is. Hoe zou dat nou toch komen... gewoon, meer vuildeeltjes (lees kerosinedamp) in de lucht, mensen, waarop water in de lucht condenseert! Waarom wordt VERDOEMME vervuilende luchtvaartbrandstof (en toestellen die het nodig hebben) niet net zo zwaar belast als bijvoorbeeld diesel?! Welke nageslacht hatende mongool vindt het okee dat wij onze burgers letterlijk langzaam laten stikken omdat iedereen en z'n moeder zo nodig extreem goedkoop op vliegvakanties en vliegweekendjesweg moeten? Kap met die onzin en spek de staatskas met belasting op vervuilende luchtvaartbrandstof (ik zeg bewust geen kerosine want dan draaien ze zich daar onderuit met een naamsverandering of een iets andere brandstofformule). Als was het maar voor alles binnen Europa. Dat scheelt volgens mij al enorm. En dan heb je Lelystad en het verpesten van het stuk Nederland dat nog wél schone natuur heeft, niet nodig. @coravannieuwenhuizen I'm looking at you!

Joris Draaksteker | 30-05-18 | 16:30 | 3

Ik rijd vaak langs Schiphol, maar dit is mij nog nooit opgevallen.

marjen | 30-05-18 | 16:36

Ik woon 5 km van de start/landingsbaan van Helsinki/Vantaa vliegveld. Maar het is muj nooit opgevallen dat het meer regent dan elders in Finland.

Santtulainen | 30-05-18 | 16:46

Interessante theorie, maar ik kan het in de klimaatcijfers niet echt terugvinden. Weer.nl:
Mei
Schiphol: 13 regendagen, 52mm
Alkmaar: 16 regendagen, 47mm
Rotterdam: 12 regendagen, 65mm
Leeuwarden: 14 regendagen, 54mm

December
Schiphol: 19 regendagen, 79mm
Alkmaar: 24 regendagen, 85mm
Rotterdam: 19 regendagen, 85mm
Leeuwarden: 19 regendagen, 81mm

Even uitgaande van deze gegevens, van steden die 'relatief' dicht bij zee liggen (om de vergelijking zuiver te houden, omdat het oosten van het land al wat meer een landklimaat heeft), kan ik die extra regen niet echt terugvinden.

potsenmakkert | 30-05-18 | 16:58

Ministerie IenW‏ @MinIenW · 6 min. geleden
De belevingsvlucht vertrekt om 16.35uur. Door het technische mankement wordt er een ander toestel (van hetzelfde type) ingezet. Alle tijden in het schema schuiven hierdoor 1 uur en 15 minuten op.

CoffeePatch | 30-05-18 | 16:28 | 1

Haha, de provisorische demper deed het zeker niet.

Joris Draaksteker | 30-05-18 | 16:31

Whahaha. Tijdens de avondspits even halfgas een rondje vliegen. En een dikke laag schuimrubber om de motoren heen. En het is toch echt geen 1 april. En met opstijgen wordt het meeste lawaai gemaakt. Dat is andere koek dan dat hij boven de dampkring hangt. Wienneemt nu wie in de maling?

Mart6037 | 30-05-18 | 16:17 | 1

Bovendien heeft de voormalige Economische stas Sharon D. toegegeven dat de waardes in de vigerende effectrapportages berekend zijn en niet gestoeld zijn op concrete waarden.
Het is de absurditeit ten top van een regering die van haar onderdanen wél verwacht dat ieder centje met de grootst mogelijke inzet aan hun belastingaangifte wordt geknoopt!

Boris Poepnagel | 30-05-18 | 16:25

Door een technisch mankement kan de #belevingsvlucht nog niet vertrekken. De verwachting is nu dat deze 16.30uur vertrekt. We houden u op de hoogte.

CoffeePatch | 30-05-18 | 16:15

Als je langs Schiphol rijdt dan komt de walm van de kerosine je tegemoet. Waarom moeten nog meer mensen last van vliegverkeer hebben? Alleen maar omdat de toeristen graag naar de Wallen gaan en zich helemaal suf roken en zuipen nadat ze mama een kaartje van een museum hebben gestuurd?

Mark Bouwman | 30-05-18 | 16:07 | 4

Migranten, zakenmensen, expats en vluchtelingen zorgen ook voor extra vliegverkeer. Ze willen naar huis of familie komt op bezoek.
Toerisme hoeven we niet te stimuleren, die komen toch wel. De meerderheid komt voor sex en drugs. Laten we gewoon de Amsterdamse en andere trekpleisters nabouwen in andere landen. Een soort pretpark waar iedereen zich uit kan leven zonder dat wij er last van hebben.

Mark Bouwman | 30-05-18 | 16:52

Maar wel elke burger van het gas afhalen.
Maar groeimodel diesel-luchtvaart niet blokkeren .

pga | 30-05-18 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

Minder vliegtuigen, hoger laten vliegen. Meer en betere snelle treinverbindingen. Tokkietax heffen op all-inclusive vluchten. Nieuw vliegveld in zee bouwen. Ugh.

Road to serfdom | 30-05-18 | 16:04 | 1

Strak plan, dan wordt straks elke ticket 'los' aangeschaft, en 2 minuten later het all-inclusive resort! Dat scheelt inderdaad bakken met luchtvervuiling!

potsenmakkert | 30-05-18 | 17:05

Allemaal om Schiphol te ontlasten. Want er zijn al zo weinig luchthavens in de buurt. We hebben alleen nog maar Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Maastricht Dusseldorf Weeze, Dusseldorf international en Zaventem in de buurt.
En die 50 vakantievluchten per jaar kunnen écht niet meer op 1 van deze luchthavens terecht.

sjakei | 30-05-18 | 15:59 | 1

Ja, maar die zijn niet van Schiphol groep, dus daar maken ze geen winst op.

potsenmakkert | 30-05-18 | 17:05

Als klein ventje woonde ik in de jaren 60 vorige eeuw in Amstelveen.
Daar kon je iedere nacht het proefdraaien van de straalmotoren van (oud)Schiphol horen, dat deed men gewoon midden in de nacht toen.
Altijd prima geslapen.

Kanarie_Geil | 30-05-18 | 15:57 | 2

Volgenn mij is het aantal vliegbewegingen lichtelijk toegenomen sinds de jaren '60. Kan me vergissen woon inimddels niet meer in een deelstaat van de EU wat eigenlijk tot de zee behoort.

litebyte | 30-05-18 | 16:42

@litebyte | 30-05-18 | 16:42
En de motoren zijn ook een heel stuk stiller geworden, en proefdraaien gebeurd nauwelijks meer op een groot vliegveld, en zeker niet middernacht.

potsenmakkert | 30-05-18 | 17:07

Wat een herrie met dat pokkevliegtuig!!

Djipfries | 30-05-18 | 15:56

Lelystad en Almere, daar wonen toch alleen maar ex Amsterdamse tokkies?
Boeien.

DrumPiet | 30-05-18 | 15:54

Dit was wel het eerste (lijn)vliegtuig dat ik hier (Ede) ooit gehoord heb, en duidelijk ook nog. Kwa herrie vergelijkbaar met de chinooks en apaches die hier regelmatig rondhangen, maar die komen dan ook geen 8x per uur langs... Tikje minder handig dat er direct/tegelijk een politie helikopter rondvloog, dus nu zijn de eerste geluidsmetingen direct zinloos geworden

Omar Anoke | 30-05-18 | 15:48 | 1

Waaat?! Heb ik hem gemist...

Ries13 | 30-05-18 | 16:01

Waarom niet. Ik heb er toch geen last van en dat is het belangrijkste.

Mark_D_NL | 30-05-18 | 15:47 | 1

Tja, zit ook wat in. Ik heb geen last van Schiphol; laat ze dat maar uitbreiden.

koeberg | 30-05-18 | 15:54

Mooi man de zomer, de Noord-Afrikanen zijn naar huis en de tokkies zijn op een artiestenreis naar Turkije.

Patje2011 | 30-05-18 | 15:46

Als al die lui weggestuurd worden mogen ze best over mijn huis vliegen...

Ries13 | 30-05-18 | 15:58

Ze komen recht over mijn huis. Tja, als ik een aanbieding kan krijgen voor een retourtje London voor € 39,- pak ik het ook. Dus ik wil er wel van profiteren en dit is wat ik terug krijg. Grrrrrrrrrr

Toetsiemonster | 30-05-18 | 15:46 | 1

Ik niet. Ik heb niets te zoeken in Londen. Ik ben volmaakt tevreden in mijn eigen achtertuin. Het is hier lekker rustig. Oh, wacht...

koeberg | 30-05-18 | 15:52

Dit had allemaal prima in de Noordzee gekund maar we kiezen met zijn allen het Midden van het Land. Lol. Iedereen schuldig dus niemand schuldig en gaat het allemaal door. Onomkeerbare teringherrie voor iedereen en zijn moeder.
.
De Tweede Kamer. U stemt er zelf op.

de Voorzittert | 30-05-18 | 15:45 | 1

Dat is niet waar, het zout van de zee maakt er dan een roestbende van.

Pierewoaier | 30-05-18 | 15:48

Een luchthaven is vooral een subsidiespons die rolkoffertoeristen teruggeeft.

Diotima | 30-05-18 | 15:42

Waarom niet aanvliegen via het ijsselmeer er terug.Niemand heeft er dan last van.

pegaje | 30-05-18 | 15:40 | 3

Zo te zien moet dan de startbaan 90% gedraaid worden. Het is geen draaischijf.

Diotima | 30-05-18 | 15:43

Hoho... daar vaar ik in mijn bootje hoor!

Ries13 | 30-05-18 | 15:53

Na de regen van de afgelopen dagen zeiken de NL'ers er nog even duizenden liters overheen. Man, man, man. Elk normaal land is blij met economische groei; in NL mag de economie groeien, als ik er maar geen last van heb. Wel graag meer salaris graag.

Turambar | 30-05-18 | 15:39

Woon onder de Buitenveldertbaan. Valt allemaal best mee.
Hey, voor je kijken en doorlopen

AdmireMyNuts | 30-05-18 | 15:39

“Dan ga je toch gewoon ergens anders wonen” .....

Bigi Bana Boy | 30-05-18 | 15:32

Watervliegtuigen.
Geen landingsbanen nodig.
Lekker uit de kust in de Noordzee.
Dat is mijn uitspraak en daar moet U het mee doen.

Hallalieheliaal | 30-05-18 | 15:28 | 2

Economisch afhankelijk zijn van het weer?

Patje2011 | 30-05-18 | 15:34

Vroegâh had je van die Clippers, mooie vliegtuigen.

Kanarie_Geil | 30-05-18 | 15:50

Leuk is het niet, maar iedereen wil vliegen, rijden, treinen, maar niemand wil er last van hebben. Dat gaat nu eenmaal niet. Aan de andere kant, er kan best wel een keer gezegd worden tot hier en nu is het goed. Groei groei groei van de economie zou vandaag de dag niet het enige belangrijke zijn om welvaart te creëren .

Mokum Kosher | 30-05-18 | 15:27 | 1

Mokum Kosher | 30-05-18 | 15:27 | Zolang we willen blijven vliegen, rijden en treinen is groei noodzakelijk. Het grote probleem is dat Nederland met 17 miljoen gewoon vol is. Maar de groei moet noodzakelijk komen vanuit migratie schijnbaar.

Indoneesje | 30-05-18 | 15:57

As ze dat nu doen as de mensen thuis zijn als iedereen naar ze werk is bahh

oldskoolhollander | 30-05-18 | 15:27

Lijkt me prima plan. Je moet wat.

digibeest | 30-05-18 | 15:23

Leg gewoon een joekel van een vliegveld aan voor de kust in de Noordzee. Ben je van al dit gezeik af. De Flevopolder is in alle opzichten een gedrocht van een plek.

Lafayette | 30-05-18 | 15:22

Tsja, je moet iets om de provincie uit te knijpen, zullen ze gedacht hebben nadat de gas- en geldkraan dicht moest.

Nachtgebroed | 30-05-18 | 15:22

En dan te bedenken dat deze routes na 2023 alweer verleden tijd zijn: "In de huidige plannen vliegen vliegtuigen voor Lelystad tientallen kilometers lang op een hoogte van 1.800 meter boven Overijssel en Gelderland. (...)Na de herziening van het Nederlandse luchtruim, die in 2023 voltooid moet zijn, moeten vliegtuigen sneller hoger kunnen gaan vliegen."

Maar ondertussen is Lelystad al vol operationeel. En hoe die nieuwe routes gaan lopen en hoe de overlast dan is, weet nog niemand.

DutchMountain | 30-05-18 | 15:22

Een lege 787-800 weegt 40000kg. Gemiddeld zit er 100 man in zo'n vakantietoestel (à 80kg + 20kg bagage etc). Dat is samen 10000kg, 20% van het totale gewicht dus. Er vanuit gaande dat het totale geluid lineair schaalt met gewicht (dat is in het ergste geval, want geluid heeft veel meer te maken met motorvermogen, en dat is sterk afhankelijk van luchtweerstand, die niet heel veel verandert door gewicht) betekent dit dus maximaal 20% extra geluid. En aangezien geluidsdruk ook nog eens op een logaritmische schaal gemeten wordt, zal de potentiële toevoeging van passagiers nooit meer dan een paar decibel zijn. Beetje tendentieus om te claimen dat zo'n vlucht dus niet representatief zou zijn.

jacovisscher | 30-05-18 | 15:19 | 3

100 man in een 787? Is dat niet een beetje weinig?

alexbl | 30-05-18 | 15:25

Correctie, ik bedoelde natuurlijk een 737-800. Van die vakantievliegtuigen voor Spanje en Griekenland. Die grote jumbojets blijven op Schiphol vliegen.

jacovisscher | 30-05-18 | 15:26

737 heeft ca. 30 rijen van 6 stoelen = 180 passagiers. En de Transavia's en andere feestvliegers zitten bijna altijd vol. Dus houd maar een gemiddelde aan van 170 passagiers per 737. Crew van 8-10 personen Beetje losse pakketjes er bij dan zit je als snel aan 20.000 kilo. Dat is een verzwaring van 50% Volgens jouw logica zou een daar niet veel extra motorvermogen (= herrie) voor nodig zijn. Laat ik jouw logica dan extrapoleren. Waarom flikkeren we zo'n 737 niet vol met 100.000 kilo aan bagage? Aangezien volgens jou de luchtweerstand en dus motorvermogen toch niets toenemen?

Norman N. Warden | 30-05-18 | 20:30

Ah! Ze gaan Lelystad omtoveren in Amsterdam zodat het laatste plukkie Amsterdammers dat straks door guurlinkse fake Amstejdamejs verdreven is en zich in die contreien nestelt zich daar thuisvoelt. Wij vinden dat niet alleen raar, maar ook totaal mesjogge. En verder wou ik alle Turkijegangers een onprettig verblijf wensen.

VeelTeSteil | 30-05-18 | 15:17

Dit is de overlast die we hier hebben: youtu.be/x8crXyaFBO4
Dat wil ik graag zo houden.

koeberg | 30-05-18 | 15:35

Het leuke aan dit soort geluid is,
hoe meer je er op gaat letten,
hoe harder het gaat klinken...

Kanarie_Geil | 30-05-18 | 15:15

Grappig, ik dacht dat er stond "kennis te laten maken met het geluid van een vliegtuig", maar toen realiseerde ik me dat het 2018 is, en niet 1918. Goh, de warmte doet gekke dingen met een mens.

John McClane | 30-05-18 | 15:14 | 1

Gelukkig ik dacht dat ik de enige was.Ze vliegen hier al dagelijks.Pas als het hard waait ga ik kijken wat voor type het is.Wat een mooi gezicht is dat.

flesje | 30-05-18 | 15:33

Tijdens deze volksverlakkerij wordt er op strategische stukken niet gestegen, iets wat de echte vluchten wel gaan doen. Ook heeft een eenmalige vlucht iets wat je nieuwsgierigheid wekt en niet te vergelijken is met iedere drie minuten een toestel.

Lelystad ligt qua aanvliegroute aan de ene kant richting Amsterdam en Schiphol en aan de andere kant richting deels beschermt natuurgebied. Die gaan tijdens bijvoorbeeld broedseizoen verstoord worden.

Een kwartslagdraaien om alles over het IJsselmeer te gooien is ook geen optie. Dan wordt die een voornamelijk zijwindbaan. Heeft Nederland echt in iedere hoek een vliegveld nodig?!? Er zijn al genoeg noodleidende velden met te weinig verkeer.

Hong Kong heeft uiteindelijk een vliegveld in zee gebouwd. Voordat de Noordzee volstaat met gesubsidieerde windmolens moeten dat ook gaan doen. Noordzee is vrij ondiep. Waarom wel een Maasvlakte voor scheepswaarnemingen, maar niet voor luchtvaart?!?

Doordat luchtvaart geen accijns betaalt op brandstof komt het tov van ander vervoe rals goedkoopste uit de bus. Als deze belastingvrijstellingen weggehaald worden zal toerisme zich deels verschuiven naar binnenlands, per auto en trein. Dat is ook een oplossingsrichting.

Feynman | 30-05-18 | 15:13 | 3

De vraag is wat het verschil is als je onder de rook van de Hoogovens woont, het gestamp van de Maasvlakte, de Vuurtoren van Scheveningen, de herrie van de Corendon brullende vliegtuigen in de Zaanstreek en alles eromheen, de stilte van Friesland, Zwarte Cross in Enschede en André Rieu in Maastricht. De oplossing is dat mensen een gemeenschappelijk probleem hebben en dat gezamenlijk willen oplossen. Ons landje is klein en wij hebben dus snel last van de buurman..... wen eraan of rot op naar Vuurland.....

hetgingperongeluk | 30-05-18 | 15:26

Een vliegtuig in zee is een prachtidee - losstaande van de kosten, we hebben hier Kansai International wat met een brugverbinding enkele kilometers in zee ligt.

Het eiland waar het op gebouwd is zakt langzaam weg en er zijn nog wat kleine dingetjes mbt typhoons en aardbevingen, maar buiten dat om is het prachtig, en hier functioneert het ook perfect. Met nauwelijks tot geen overlast voor het kustgebied van Kansai (m.n. Osaka en Kobe) i.v.m. de aanvliegroutes.

litebyte | 30-05-18 | 15:29

vliegtuig is vliegveld... een vliegtuig in zee is niet zo'n goed idee

litebyte | 30-05-18 | 15:30
-weggejorist-
RitaStyers968 | 30-05-18 | 15:13 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Noord Holland heeft Schiphol al en nu wordt Alkmaar en omgeving dubbel getrakteerd. Vliegverkeer van zowel Schiphol als Lelystad.
Erg fijn geregeld zo.

ijskogel | 30-05-18 | 15:11 | 1

Ga dan ook niet in Alkmaar wonen.

Gele Beer | 30-05-18 | 15:26

Ik snap alle ophef echt niet, wil Nederland economisch vooruit en blijven groeien dan zullen we daar wat voor moeten op offeren. Mijn moeder woont op de aanvlieg route van Maastricht Aiport. Geluidsoverlast nagenoeg 0,0!! Als de vluchten van 10.00 tot max 21.00 vertrekken en landen, heeft sowieso werkend Nederland er nauwelijks last van. Ik vraag me af of in andere landen er ook zo veel geklaagd word. Man man man.

Indoneesje | 30-05-18 | 15:11 | 3

Het klagen gaat over de lage vlieghoogte. Een vliegtuig hoort op te stijgen, niet 100 kilometer op 2000 meter blijven vliegen. Dan maak je heel oost-Nederland een verlengde van het vliegveld. En het is ook nog eens onnodig brandstofverbruik.

koeberg | 30-05-18 | 15:42

koeberg | 30-05-18 | 15:42 | Mijn moeder woont in Geleen, pal onder de aanvlieg route naar maastricht airport. Vliegtuigen vliegen daar lager dan 2000 meter. En beetje geisoleerd huis is de geluidsoverlast nagenoeg 0.0, zoals die van mijn moeder bijv. Ja, als je in de tuin zit hoor je het vliegtuig maar niet langer dan 5 min. Dus nogmaals ik snap het geklaag niet.

Indoneesje | 30-05-18 | 15:53

@Indoneesje
Dus ik moet mijn huis gaan geluid-isoleren? Leuk, heb ik een kostenpost aan een vliegveld waar ik niks aan heb (vakantie doe ik in Frankrijk). En ja, ik zit graag in mijn tuin.
Kijk, dat een vliegtuig moet opstijgen en landen snap ik. En dat dat lawaai maakt ook. Maar doe dat opstijgen en landen dan in de buurt van het vliegveld en val niet half Overijssel en Gelderland ermee lastig. Dat is niet nodig. Dit is alleen omdat iemand op een ministerie heeft zitten slapen en niet de herindeling van het luchtruim op tijd in gang heeft gezet. Dat kost een paar jaar voorbereiding dus daar moet je op tijd mee beginnen. Niet anderhalf jaar voor de beoogde opening van het vliegveld. En dan tot de conclusie komen dat eerst herindelen niet meer gaat lukken.

koeberg | 30-05-18 | 17:50

Niet over het Gooi zie ik... Weet je wat, het interesseert me eigenlijk ook geen ene godvergeten ruk meer - Ik woon al een aantal maanden niet meer in de EU en niet meer in die deelstaat van de EU, ooit bekend als Nederland.

Dat het domste deel van het stemvee maar op die debiel van een Rutte cq de partijen VVD/D66/CDA/PvdA blijft stemmen en dan pas een bek open trekken als je erachter komt dat de uitwassen van corruptie (lees lobbyen) over je heen vliegen - dan krijg je wat je verdient.

litebyte | 30-05-18 | 15:09 | 1

Nee, niet over het Gooi, dat zijn al aan- en uitvliegroutes voor Schiphol die vermeden moeten worden vanaf Lelystad. Is ook het probleem over Noord Holland waar vanaf Lelystad onder de routes van Schiphol moet worden gevlogen. Het hele probleem van dat gebied. Woon zelf trouwens onder route van Schiphol. Niks aan de hand, mooi gezicht en werk.

TheseDays00 | 30-05-18 | 15:14

Waarom geen route die vanaf Lelystad direct naar het IJsselmeer draait en dan richting de Afsluitdijk omhoog. Weinig geluidsoverlast. Of via het Markermeer. Daar is re rust van verre te zoeken door al die speedboten vanuit Amsterdam.

Winter_is_coming | 30-05-18 | 15:07 | 4

Nu je toch al allerlei plaatsen boven water opnoemt
how about dump die landings- en startbanen simpelweg in de Noordzee

Tobi | 30-05-18 | 15:16

Tobi, daar komen al windmolens.

Kanarie_Geil | 30-05-18 | 15:22

Daar heb je de vogels van de Oostvaardersplassen vliegen.

Alexander des Burgus | 30-05-18 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Verhoog eindelijk eens de belasting/accijns op kerosine
en je zult merken, die hele uitbreiding van Shithole is direkt van de spreekwoordelijke baan

Tobi | 30-05-18 | 15:06 | 3

En wel goedkoop naar de Costa Brava willen. Mhhhhh. Goed onderwerp voor een referendum!?

Winter_is_coming | 30-05-18 | 15:10
-weggejorist-
litebyte | 30-05-18 | 15:13

De meeste lui die naar dat soort oorden wil
heeft geen enkel benul waar ze terecht zijn gekomen, zie de Verkansieman & kaart

Tobi | 30-05-18 | 15:14

Post Traumatisch Trump Syndroom is heel serieus ja!

GSWatchdog | 30-05-18 | 15:04


De overheid zou er moeten zijn om zijn burgers te beschermen maar het grote geld gaat voor.
Of het nu om Schiphol gaat of om de getroffen burgers in Groningen. Daar dicteert nog altijd de NAM.

leo de pejo | 30-05-18 | 15:03 | 3

'Het Grote Geld' is ook een banenmachine voor Jan Modaal.

Winter_is_coming | 30-05-18 | 15:09

onzin Winter. Schiphol is allang geen motor van de economie meer. Alleen maar een soort Utrecht Centraal voor mediumrendabelen.

Neta | 30-05-18 | 15:48

Winter_is_coming Het grote geld is een geldmachine voor het VNO-NCW. Waarom denk je dat ze deze circus opzetten? Niet omdat de cijfers zo gunstig zijn voor Jan Modaal.

Deflatiemonster | 30-05-18 | 19:14

Vliegtuigen in die regio? Geen probleem. Vliegtuigen in die regio op zondag? Kamervragen van de SGP in 3..2..1..

HelemaalNix | 30-05-18 | 15:03 | 1

Als god het niet wil had hij er toch al lang wat aan gedaan?

litebyte | 30-05-18 | 15:12

Het geluid kies je vaak niet zelf. Of je er last van hebt wel.

two ball cane | 30-05-18 | 15:02 | 5

5 landingsbanen op Schiphol dat nog makkelijk 3 keer kan opschalen tov de huidige capaciteit (Heathrow heeft er 2!). Lelystad is echt nergens voor nodig, behalve om de rest van NL te pesten natuurlijk.

Neta | 30-05-18 | 15:46

@NasiGordon | 30-05-18 | 15:20
LOL. Alsof de natuur last heeft van vliegtuigen.
Ruim honderd jaar geleden zou de melk van de koeien zuur worden door treinen langs de weilanden. Dat bleek een fabeltje en daar gelooft nu helemaal niemand meer in.
Het zijn alleen mensen die het geluid opmerken en vervolgens de keus maken dat ze zich er aan gaan ergeren.

two ball cane | 30-05-18 | 15:47

Altijd dezelfde mensen hebben er "last" van, verwende baby boomers die geen zak hebben te doen. Zitten de hele dag thuis en ergeren zich aan van alles. Heb in mijn studententijd dicht bij Schiphol gewoond en nog niemand in dichte kringen gehoord die last heeft van de vliegtuigen. Hoort er gewoon bij en niet zo aanstellen. Dicht bij een treinbaan of autoweg wonen maakt naar mijn mening meer geluid, maar daar zijn we ook gewend aan.

Gewoon niet zo veel zeuren. Een vliegveld is een gemeenschappelijk goed en daar gaat heel Nederland profijt aan hebben. Als we ons druk gingen maken over wie of wel "last" heeft dan zaten we nu nog met paard en wagen.

StarFox | 30-05-18 | 19:03
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken