Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Mijn vragen aan de ouders van Michael Panhuis uit Zeewolde:

Hóe hebben de ouders van Michael Panhuis uit Zeewolde hun zoon opgevoed.

Met name op deze 3 opvoedings-taken.

1. De seksuele opvoeding van hun zoon Michael P.
2. De voorlichting over drugs voor hun zoon Michael P.
3. Het omgaan met geweld tegen de medemens door hun zoon Michael P.

Ella | 27-05-18 | 18:39

Waarheidszoeker | 26-05-18 | 21:37
TBS was ooit een goede maatregel tot deze door Justitie meer en meer werd misbruikt om zo op slinkse wijze een gevangenisstraf te verlengen. Daardoor kwamen er steeds meer mensen in de TBS terecht die geen geestelijke stoornis hadden en waar TBS dus ook 0% helpt om recidive te voorkomen. En nu er steeds meer geroepen wordt om ook buiten bv een Psychiatrisch/psychologisch onderzoek TBS op te kunnen leggen, zal dat alleen nog maar erger worden.
Wat we straks krijgen is de situatie waar je ongeacht wel of geen onderzoek, TBS kunt krijgen.
Houd er wel rekening mee dat dat dan ook zou kunnen gaan gelden voor mensen die bv protesteren tegen de regering, met Engelse situaties tot gevolg.
Mijn idee is gewoon, kijk strenger naar TBS en leg die alleen op als door psychiatrisch/psychologisch onderzoek vaststaat dat iemand een stoornis heeft.
Weigert iemand mee te werken dan moet je er vanuit gaan dat iemand het misdrijf bij zijn volle verstand heeft gepleegd en moet gewoon de maximale wettelijke straf opgelegd kunnen worden. En die zijn hoog genoeg. Een voorbeeld : zelfs voor winkeldiefstal kun je in theorie al 4 jaar krijgen. Met inbraak en andere verzwarende omstandigheden is de maximale straf zelfs 12 jaar.
Dus TBS als omweg om een hogere straf op te leggen dan wettelijk toegestaan, is helemaal niet nodig.

Maar laten we niet gaan naar meer en meer rechten voor slachtoffers, want dan kunnen we net zo goed de rechtbank afschaffen en iedereen eigen rechter laten spelen.

Flatulent | 27-05-18 | 10:45

Wie was ook maar weer die megalomane rechter, die op eigen titel GS wilde verbieden. Wat een narcist was dat.

Acidbrain | 27-05-18 | 10:33

Wég met TBS & wég met de vervroegde invrijheidssteling.

'Levenslang' wordt daadwerkelijk levenslang.

HypoPseudo | 27-05-18 | 07:47

Rechters zijn heimelijke psychopaten, met een ongezonde fascinatie en sympathie voor hun medepsychopaten.

LiniaalRectaal | 27-05-18 | 00:42 | 1

Inderdaad.
De heimelijke voorselectie heeft allang plaatsgevonden.
Daarna is 't soort zoekt soort, hoezeer de verschillen ook heel groot blijken.
Die beroepsdeformatie, je juist tot 'n bepaald type 'anderen' aangetrokken te voelen; 'daar altijd mee bezig te zijn; daar altijd voor te willen zorgen (brrr), daar kan de psychologie van Freud, of de dieptepsychologie van Jung nog hele verrassende verbanden over blootleggen. (geen garantie; want dat gevoelsmatige zoeken van zielsgenoten vindt plaats in 't donker op de tast, of in de darkrooms, há.

Der Paulie | 27-05-18 | 01:53

Blijft door de bank genomen een slappe bende bij Justitie. In naam gericht op het voorkomen van recidive, maar ondertussen. Ondertussen lopen de officiële criminaliteitscijfers terug, maar zijn er wel veel schietpartijen en geweld. En zijn onze gevangenissen en tbs-instellingen vergeven van de drugs en vervuld van een therapeutisch sfeertje, waarin harde en gehaaide criminelen eerder als patiënt worden gezien. Veiligheid van de samenleving en slachtoffers staan niet voorop, deze trieste zaak Faber is er een voorbeeld van. 400.000 (!) mensen hebben een petitie ondertekend dat het anders moet, beleefd in ontvangst genomen door toen nog minister Blok. De ondergetekenden, eisten een onderzoek naar het falend rechtssysteem in de zaak van Michael P. en riepen hen die verantwoordelijk zijn ter verantwoording en eisten een verklaring. Maar wie heeft daar ooit nog wat van gehoord? Een onderzoekje, wat maatregelen voor de bühne en beterschap beloven maar in de kern verandert er niets. Geheel begrijpelijk dan ook dat deze vader dit punt maakt. Lijkt me een vreemde snoeshaan die Otte. En ondertussen keihard promotie gemaakt en één van de belangrijkste rechters van het land. In een interview uit 2014 met Trouw staat: “Zeg eens wat terug, meng je als rechter in het debat, ga niet in een hoekje zitten pruilen, neem het initiatief, zou Otte wel willen roepen.” Nou Rinus, hier is je kans. Maar wat zegt hij: “Otte wil niet ingaan op de zaak rond P., meldt het Openbaar Ministerie aan de Volkskrant. Wel kan Otte zich voorstellen dat er bij Faber allerlei gevoelens leven over de eerdere veroordeling van de verdachte van de moord op zijn dochter“. Fijn. Daar kan die vader het mee doen, de rechter kan zich wel voorstellen dat er allerlei gevoelens leven.
Maar het gaat hier natuurlijk niet alleen om gevoelens, het gaat om het falen van het rechtssysteem. Laten we het daarover hebben, als het niet over een individuele zaak mag gaan, meneer Otte. Kunt u alsnog uw mooie woorden uit 2014 gestand doen!

duh! | 26-05-18 | 21:49
-weggejorist-
Waarheidszoeker | 26-05-18 | 21:37
-weggejorist-
IkBenGerrit | 26-05-18 | 19:24 | 1

Goed van de Azijnbode om dit te plaatsen.

Mahatma | 26-05-18 | 19:05 | 1

Zeker, deze krant vaart onder Remarque een rechte koers.

duh! | 26-05-18 | 20:46

Bij een klein percentage onder de bevolking zit het gewoon niet goed in de bovenkamer, zij hebben vaak ook geen controle op hun daden. Bij deze groep zullen opgelegde straffen of het risico op het oplopen van een straf niet helpen. In tegenstelling tot bij de opportunistische criminelen.

Opportunistische criminelen weten doelbewust waar zij mee bezig zijn en wat zij ermee kunnen winnen en (eventueel) verliezen. Ook is er een percentage opportunisten die niet crimineel is geworden dankzij de straffen die zij kunnen krijgen. Bij deze groepen werken straffen weer wel. De fout van de hedendaagse "positivistische" maatschappij is dat het denkt alles en iedereen te kunnen helpen.

cees2025 | 26-05-18 | 18:49

Anne Fleur Dekker: Dit is een van de redenen waarom Nederland wat ' rechtser' wordt. Dit vroeg je je namelijk af in de Volkskrant.
Omdat Nederland compleet zijn verstand heeft verloren en gek is geworden. Met dank aan 'links' . Links ondersteunt tegenwoordig een hele hoop dubieuze waarden.
De hoofddoek, immigranten, straffeloosheid van crimineel gedrag.
Ik zou er niet trots op zijn.

Ook dit is weer een grote schande. Je kan niet alles in het leven voorkomen.. maar dit had gekund..
Er valt toch niet mee te leven als nabestaande.

letopuwzaak | 26-05-18 | 17:47 | 1

U heeft zo heel erg gelijk.

frisenfruitig | 26-05-18 | 17:49

Ook in dit geval zou mob justice een beter resultaat hebben opgeleverd.

Misschien dat er een soort eh... doodseskader eh... zou moeten zijn, als achtervanger van falende justitie en rechtsspraak.

Poekieman | 26-05-18 | 16:42 | 2

Altijd goed... anoniem en geheel vrijblijvend oproepen tot doodseskaders, is dat nou heel dapper of juist het tegenovergestelde?

Donkersloot | 26-05-18 | 17:20

Met falende rechters en OM kun je wachten op mensen die dan maar het recht in eigen handen nemen.

Mahatma | 26-05-18 | 19:08

Als je leven naar de kloten is omdat je dochter is vermoord en verkracht door een gestoorde! En die ook nog eens door een stel debielen is vrijgelaten. Dan zou ik het wel weten, ik zou niet rusten voordat alle schuldigen zelf ervaren hebben hoe zoiets voelt!

Rdock | 26-05-18 | 16:09

Die procureur-generaal gaat natuurlijk nooit uit zich zelf weg, laat mij het O.M. kennen, maar hij blijft voor de rest van zijn miserable leven een betreurenswaardige risee. Op verjaardagen, binnen zijn familie, bij de bakker en de slager, onder buren en onder kennissen. En dat doet wrijf ik er graag nog eens heel diep in.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 15:17

De trias politica is stuk.
Regeringen kun je naar huis sturen of afstraffen bij verkiezingen.
Falende politie mensen kun je ontslaan.
Incompetente rechters zijn onaantastbaar.

Dit moet anders

Rest In Privacy | 26-05-18 | 15:03

Grotere lariekoek dan de rechtspraak bestaat er bijna niet. We doen met ons allen net alsof rechters de wijsheid in pacht hebben en onfeilbaar zijn. In werkelijkheid zijn het ook maar gewone mensen die sjagerijnig zijn (= +3 maanden), dom (= taakstraf) of idioten met D66 standpunten(= geen TBS). Het kan ook zo zijn dat je gezicht hun gewoon niet aanstaat. Heb je zo 3 weken extra aan je broek. Ik spreek uit ervaring.
Mijn stelling: zo snel mogelijk automatiseren die idioterie.

0112358 | 26-05-18 | 14:35

De onafhankelijkheid van rechters is doorgeschoten.
Onafhankelijkheid van rechters houdt in 'benoemd oor het leven (niemand kan je ontslaan) met vast hoog inkomen.
Dat zou 'de' oplossing zijn geweest van Napoleon Bonaparte, toen die als had te beslissen over het voortbestaan van eeuwenlang corrupt gebleken rechters, óf die te vervangen door veel minder corrupte boetes-opleggende-abtenaren.
De rechters mochten blijven, (om de goede reden; er moest altijd per geval iemand naar kijken), mits ze zich maar hielden aan de taakbeperking; 'slechts en alleen bestaande wetten uit te voeren'.
Alles in het bekende stelsel van Montesquieu van de scheiding der machten.
Maar helaas, de rechters hielden zich niet aan uw rol-van-rechter-zijn, en gingen zich misdragen tot buiten de grenzen van hun taakuitvoering; slechts op basis van bestaande wetten recht te spreken. (zie Lindenbaum-Cohen in 1919)
Soms pakt dat goed uit, vandaar dat Nederland al bijna 'n eeuw te maken heeft met rechters die zich als 'onaantastbaren' (dankzij hun onafhankelijkheid) vrijheden permitteren, die eigenlijk 'als maatschappelijke gok' onverantwoord zijn.
En nu blijkt, via de overstap van een bepaalde rechter van het Hof, naar 'n andere (hoge) positie van 'Procureur Generaal', in welk College van vijf het landelijke strafvervolgingsbeleid voor Nederland wordt bepaald, dat die betreffende rechter, die zijn taak van rechter enorm slecht heeft uitgevoerd, dat diezelfde man nu mede het hele strafvervolgingsbeleid van Nederland bepaalt.
De man die als rechter een gevaarlijke gek, de moordenaar van Anne Faber, een kabouter-strafje heeft opgelegd, 'die man' wordt nu bekritiseerd door de vader van Anne Faber. Terecht. Misschien wordt die man wegens aantoonbare laksheid en ongeschiktheid onder de loep genomen.
Maar in z'n algemeenheid gezegd is de bezorgdheid van destijds Napoleon Bonaparte over corrupte rechters weer terecht gebleken.
Kan dat niet beter (?), jawel, dat gebeurde recentelijk in Polen.
In Polen zat nog de oude kongsi-kliek van communistisch-verstarde rechters, met hele hinderlijke opvattingen vanuit de communistische onderdrukking. Die rechters waren zo corrupt gebleken, dat de regering die rechters heeft laten doen ontslaan, zodat een schone lichting rechters Polen gaan voorzien van beschaafde rechtsuitvoering.
Maar in Polen zijn de mensen zo slim geweest, zich te realiseren, dat 'onafhankelijkheid' van rechters geen garantie is voor kwaliteit op de langere termijn (zoals ook in Nederland is gebleken).
'Dus' heeft men in Polen de geniale oplossing, de onafhankelijkheid van rechters te binden aan een bepaalde termijn van vijf-tien jaren, en dat dus telkens er momenten zijn, waarop die rechters zich moeten verantwoorden voor hun goede- of slechte vonnissen/arresten.
Kijk, dát is goed nieuws. Dat rechters weten geen 'goddelijke onaantastbaren' te zijn, maar mensen die zich moeten verantwoorden (ooit, eens), en dat is geestelijk heel gezond voor 'alle' mensen. (want ook de uitvoerende regering kan in 'n crises naar huis gestuurd worden; want ook parlementsleden worden om de zoveel jaar herkozen, of juist niet herkozen)
De kritiek vanuit de EU, (Timmermans) en vanuit de rechterlijke macht is vanzelfsprekend te begrijpen, maar onterecht; want de mensen moeten af van 'n aparte kaste van mensen, die zich als god misdragen.
De kritiek van de vader van Anne Faber is precies de vinger op de zere plek leggend; er zit 'n systeem-fout in de maatschappelijke organisatie; rechters moeten op hun functioneren, of disfunctioneren, beoordeeld kunnen worden, én op termijn gecorrigeerd.
Dat weten ze in Polen.
Daar willen ze in Nederland (aan de top) nog niet aan, omdat hun positie aan de top nog te luxe is.
Maar rechters moeten eraan gaan wennen, dat zij weliswaar onaantastbaar mogen blijven in hun rol van rechtsprekende macht, maar dat die onafhankelijkheid ook z'n keerzijde heeft bij zwakke broeders onder de rechters, en dat er daarom een termijnen-evaluatie-moment moet worden ingebouwd, om slechte rechter eruit te kunnen wippen.
Dat is geen schande; bij alle andere beroepen gebeurt dat ook al.
Nu de rechters nog. (met dank aan de Polen, die zich niet gek laten maken door laffe politieke stuurlui in de EU, die weten, welke fantastische verbeteringen zij in hun rechtsapparaat hebben toegepast)

Der Paulie | 26-05-18 | 14:23 | 17

En 'vermeende gelijk'? Oud procureur-generaal van de Hoge Raad J.W. Fokkens denkt er in ieder geval hetzelfde over... Zie NJB 2009, 2180 (met name de voorlaatste alinea).

Veni-Vidi-Perdidi | 27-05-18 | 17:20

Leken blijven reageren met leken-redenaties.
"Ik heb meer gelijk dan jij, want ik heb ook nog 'n grote broer die 't met me eens is."
Gemiste kans voor Veni-Vidi-Perdidi. Hij had kunnen reageren op waar het over gaat.

Der Paulie | 28-05-18 | 00:14

Ik had sowieso al gelijk, aangezien dat letterlijk in art. 46l Wrra en de bij die bepaling behorende memorie van toelichting staat.
Je kunt mij wel steeds een leek noemen, maar jij bent degene die tot nog toe 0,0 argumentatie heeft ingebracht. Je hebt geen rechtsbronnen aangehaald, helemaal niks. Daarnaast negeer je wat er in de wet staat, negeer je wat er in de memorie van toelichting staat, en doe je een publicatie in een gerenommeerd juridisch blad af als "'n mening van 'n grote broer" (ook weer zonder argumentatie, omdat je het artikel waarschijnlijk niet eens gelezen hebt). Je bent gewoon een stijfkop en een leugenaar, want een jurist ben je zeker niet.

Veni-Vidi-Perdidi | 28-05-18 | 02:53
▼ 14 antwoorden verborgen

Een rechtssysteem dat sinds mei '68 onderhevig is geweest aan linksdraaiende en door het marxisme geïnspireerde hervormingen zoals de introductie van het idee dat de samenleving 'maakbaar' is - in linkse zin uiteraard - en het institutionaliseren van de opvatting dat daders slachtoffers zijn van 'Het Systeem' (lees: het kapitalisme), is in de afgelopen veertig jaar steeds verder geperverteerd en lijdt bovendien aan de starheid die in stand wordt gehouden door een zichzelf isolerende elite die blind & doof is voor signalen uit de échte samenleving en die zich nog steeds laat leiden door idealen uit de bloemetjestijd van de jaren '60 en '70.

Peter Emile | 26-05-18 | 14:21

Van de drie motieven in het veroordelen van misdadigers staat bescherming van de samenleving tegenwoordig onderaan in het lijstje, onder vergelding en het aanzetten tot gedragsverandering. In feite is eigenlijk alleen van het laatste motief nog sprake in veel veroordelingen. En dat moet ander, compleet andersom om precies te zijn

F#ckingAwesome | 26-05-18 | 12:57

Nederland, het land met zoveel juridische regelgeving dat er niemand meer uitkomt. Handige juristen en advocaatjes die zich de hele dag er over buigen tegen een riant salaris, vinden altijd wel, een geitenpaadje om verdachte vrij te spreken en/of in aanmerkingen te laten komen voor strafvermindering. Nederland, het land van de theoretici die zich alleen maar bezig hebben gehouden met besturen van de regeltjes maar nul voeding hebben me de praktijk. Want hey, de maatschappij ben jezelf, geldt niet voor hen.

De Evangelist | 26-05-18 | 12:54 | 1

Nu ook weer, vers van de pers:
"Vijf asielzoekers zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag ontsnapt uit een gesloten centrum in België dankzij de gevolgen van noodweer. Een van de vijf ontsnapten is een man die gelinkt is aan een terreurnetwerk. Het gaat om drie Marokkanen, een Algerijn en een Rus".
.
Ja want asielzoekers die gelinkt zijn aan een terreurnetwerk kun je inderdaad het beste opvangen in een AZC.

JackStick | 26-05-18 | 13:07

Je dochter vermoord omdat TBS in de regel niet wordt opgelegd als een verdachte niet meewerkt aan psychologisch onderzoek. Je dochter dood om nobele principes van mensen die het zich kunnen veroorloven. Natuurlijk kom je daar niet overheen. Niet Wim Faber, maar onze maatschappij heeft een psychiater nodig. Zeer nodig.

WodieBlumensind | 26-05-18 | 12:44 | 1

Nee, niet de hele maatschappij. Alleen maar de groep mensen die jij en ik als "Goedmensen" aanduiden, de rozebrillen dragers. Mensen die nagenoeg nooit zelf hinder ervaren van de negatieve gevolgen van hun gedrag, maar wel de complete maatschappij.

zimmerschwanz | 26-05-18 | 13:27

Ja, de wegen van Justitie zijn ondoorgrondelijk, mysterieus en onbegrijpelijk!

thepinkpainter | 26-05-18 | 12:36

En nou maar hopen dat ik de goeie otto heb.
Het Monster van Justitie ‘Groningse Rinus Otto ‘kreeg een gezicht bij Buitenhof.
stevenbrownsblog.wordpress.com/2015/0...

komtdatschot | 26-05-18 | 12:31 | 2

komtdatschot | 26-05-18 | 12:31 |
Ik weet niet wat je voor website hebt opgezocht, maar het lijkt hier te gaan om een extreem linkse website! Niet geheel objectief dus....
"Against Media-Maffia,Racism, Homophobia, Capitalism and For The Common People."
Dan weet je genoeg toch? Desalniettemin --> Rinus Otto mag van mij vertrekken!

mood | 26-05-18 | 13:12

Zolang de smeerpijperij zich diep in de bureelkrochten van de D666-justitieclubs heeft genesteld, zal smeerpijperij buiten diezelfde krochten ook minder worden bestraft. Immers, zo redeneert het justitieel gespuis, seksualiteit is voor een groot deel een speling der natuur waar de ratio weinig vat op heeft. Neuk tientallen baby's diep in de kont en rijg een dozijn pubermeisjes aan een Bowie-mes; je wordt door justitie met een arm om je schouder naar een forensisch psychiatrisch studiootje gebracht alwaar je een therapeut te woord mag staan die van je streken 24/7 een harde plassert heeft. De rest van de tijd mag je in die kliniek 24/7 smeerpr0n surfen en batsen/ketsen met therapeutes.

Logisch dat justitie geen aanleiding ziet om schuld te bekennen.

Boris Poepnagel | 26-05-18 | 12:18 | 1

Raadsheer is meer voor lang opsluiten zonder behandeling, maar de straf die hij krijgt is lager met behandeling. Dan heeft deze Raadsheer zijn zin niet gekregen. Wat doet hij dan fout?!

027 | 26-05-18 | 12:17

Als Wim Faber die Michael gewoon vermoord is er nul kans op recidive want hij heeft geen dochter meer die verkracht en vermoord kan worden waarvoor hij wraak moet nemen. Volgens de logica van deze rechters zou hij dan ook meteen weer op vrije voeten gesteld moeten worden.

hustler01 | 26-05-18 | 12:03 | 2

Eigen rechter spelen = moord = 30 jaar of levenslang? Of ik het daar mee eens ben is een andere zaak.

Beroep = Boerenlul | 26-05-18 | 12:50

Man, gebruik eens interpunctie!
D'r is niets van te maken!

mood | 26-05-18 | 13:14

Peter_K | 26-05-18 | 11:44
Die uitspraken zijn niet zozeer anoniem gemaakt voor de rechters, maar wel voor de betrokkenen. Ook worden namen van rechters normaal gesproken weergegeven, dus de opmerking dat ze beschermd worden, is onzin.
Hier kun je precies lezen hoe het werkt:
www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-nieu...

Flatulent | 26-05-18 | 11:55

Teruggekeerde Syriëgangers, verwarde mannen, gevaarlijke TBS’ers, onze rechterlijke macht ziet overal de menselijkheid van in, met alle gevolgen van dien. Er liggen inmiddels al veel bewijzen op tafel waaruit blijkt dat extreem links een gevaar voor onze maatschappij is. Dus aan de demonstranten tegen FvD gisteren bij de Rode Hoed heb ik een vraag: noem nou eens één praktijkvoorbeeld waaruit blijkt dat extreem rechts een gevaar voor onze maatschappij is?

JackStick | 26-05-18 | 11:53 | 2

Gladio.

Iggy_Plop | 26-05-18 | 14:30

En daar de neef van.

JackStick | 26-05-18 | 16:27

Triest, maar het OM heeft wel gelijk. Je kunt niet achteraf gaan uitleggen hoe en waarom, dat hoort allemaal in het vonnis en motivatie te staan.
Als je daaraan gaat beginnen dan heeft iedere rechter straks een dagtaak om bij ieder vonnis uit te leggen aan de slachtoffers waarom de straf te licht is en aan de daders waarom deze te zwaar is.
En zeker nu de strafzaak nog loopt moet zoveel mogelijk contact met de vader vermeden worden om te voorkomen dat de advokaat van de verdachte straks gehakt maakt van de OVJ en of rechters wegens schijn van partijdigheid (en wellicht in hoger beroep of cassatie wéér een lagere straf krijgt)

Flatulent | 26-05-18 | 11:52 | 4

Ja leuk dat is dat theoretische gelul weer, maar de praktijk is anders. Onze steden en dorpen zitten vol met (ex) TBS-ers, verwarde personen, criminelen, verkrachters, drugdealers, loverboys, jihadi, enz.

En de enige die geweld mag gebruiken is... ja daar komt ie... de overheid.

En diezelfde overheid laat al deze gekken rondlopen, en hoeven daar geen verantwoording voor af te leggen.....

En dat is ook precies de reden waarom de Amerikaanse burgers wel bewapent zijn namelijk om zich te verdedigen tegen al deze gekken, want op de overheid hoef je echt niet te rekenen.

ja-ja-nee-nee | 26-05-18 | 12:06

hustler01 | 26-05-18 | 12:04 Jawel hoor. Zou zomaar kunnen. Jaartje of 15 schat ik.

Knufter | 26-05-18 | 12:14

@Hustler. Zou me niet verbazen als hij toch weer vrijkomt, Dit is een geval uit velen. Volgende week zijn we het weer vergeten, en de wetgeving is voor zover ik weet niet aangepast...

Jahowiseffe | 26-05-18 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp dat er zelfs drie raadsheren verantwoordelijk zijn voor de dood van Anne Faber, naast Otte moeten er dus nog twee personen opstappen. Vrees dat dit soort risicovolle uitspraken schering en inslag is.

watazooi | 26-05-18 | 11:47 | 2

Lekker baantje dat je 0 verantwoording hoeft te geven voor al je falen. Zal ook wel goed betalen.

perdelul | 26-05-18 | 12:25

Otte is/was voorzitter!.. zijn salaris is hoger net als zijn macht.

fikkieblijf! | 26-05-18 | 13:36

De gehele rechterlijke macht acht zichzelf verheven boven de wet. Vergelijk de rechter die contact opnam met wijlen Hans Jansen. Daar zou gewoon ontslag op staande voet op moeten staan. Maar nee, op dit soort gedrag wenst men niet aangesproken te worden.

Kijk ook maar eens op uitspraken.rechtspraak.nl/, de uitspraken zijn allemaal anoniem gemaakt: je komt maar moeilijk te weten welke rechters welke uitspraken doen. Vooral erg handig als je niet aangesproken wenst te worden.

Peter_K | 26-05-18 | 11:44 | 1

Vandaar ook dat ik altijd deze site gebruik ;-)
jure.nl

Litsehimmel | 26-05-18 | 12:17

Iedereen is aansprakelijk voor zijn daden maar de rechters niet, die rommelen lekker wat aan. Benoeming voor het leven, heerlijk. Een-tweetjes met de officier om maar snel van het gepuppel af te zijn. Rinus Otte is een mooi voorbeeld, gaat lekker zijn eigen gang, legt geen verantwoording af en komt daar - normaal gesproken - ook nog eens mee weg.

Rebellis | 26-05-18 | 11:42 | 1

sterker nog, hij pleit ervoor om zieke geesten niet meer te behandelen maar vooral medelijden mee te hebben.. en hup de samenleving in.. Levensgevaarlijk! maar dan ben je er als Nl Justitie mooi vanaf. Kwestie van wachten tot die gestoorden weer terug komen in de bank. Michael P. heeft inmiddels weer vele dromen laten uitkomen..

fikkieblijf! | 26-05-18 | 13:38

Helemaal hartstikke eens met deze vader. niemand maar dan ook niemand kan rechters terecht wijzen en op de verantwoordelijkheid nemen voor dit misfalen en misuitspraken..

Overigens is en was Anne niet het eerste slachtoffer van een TBSer die weer volledig ontoerekeningsvatbaar de samenleving in werd gestuurd door rechters..
zelfs kort na en kort voor Anne's gruwelijke dood zijn er jonge mensen (meisjes en vrouwen) slachtoffer geworden van falend Justitie.. die immers nu nog steeds voorrang heeft op Veiligheid.

Laten we vooral als samenleving de actie van Vader Anne volop steunen, keer op keer en steeds weer.. kan er geen oorverdovende stille tocht komen waarin luidkeels stil wordt geschreeuwd om dit beleid van Justitie te wijzigen.. en rechters die voor het leven 'recht' mogen blijven spreken en steeds herhaaldelijk de keuze maken dat verkrachters en moordenaars vrij weer los mogen lopen en de samenleving in worden gestuurd.. op zoek naar een nieuwe prooi....

RIP Anne! en Melanie (2006) en al die andere jonge meisjes en vrouwen die nu door toedoen van deze rechtsgang het leven lieten en niet verder mochten leven.. vanwege het recht van verkrachters en moordenaars bekrachtigd door Justitie van perspectief van leven!!

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:35 | 2

In het oude China, waar ze als een van de eerste landen ter wereld al snel strafrecht op papier hadden gezet, werden rechters die (achteraf) ten onrechte de doodstraf hadden opgelegd, zelf ter dood gebracht. Daar werd dus wel voorzichtig mee omgesprongen haha.
Maar zouden er nu nog mensen rechter willen worden als ze echt afgerekend werden op fouten? En om dus de maximale zekerheid te krijgen; hoe lang gaan rechtszaken dán duren? We moeten het aantal rechtszaken zien te verminderen. En daar hebben we allemaal wel ideeën bij...

Jahowiseffe | 26-05-18 | 11:49

@Jahowiseffe
Eens, dus had meneer Otte beter het zeker voor het onzekere kunnen nemen en een maximale straf op moeten leggen. Michael P. had het voordeel van de twijfel al lang verspeeld lijkt me.

Linkse allergie | 26-05-18 | 17:04

Soms lees je wel eens iets waar je zo intens verdrietig van wordt dat je even niet de juiste woorden kan vinden om te reageren.Sterkte aan een ieder die Anne gekend heeft.

AlexMM50 | 26-05-18 | 11:28

Het hof dient vervolgd te worden wegens dood door schuld.

obominotie | 26-05-18 | 11:24

Ik ben het met Faber eens.
Maar de kleffe nepotisme kliek bij het Openbaar Ministerie reageert vanmorgen als vanouds: regentesk, arrogant en voelt zich verheven boven het Nederlandse klootjesvolk.
Want, natuurlijk had die halve zool "rechter" Otte, met pek en veren de stad en dus zijn vak uit moeten worden geramd. Non valeurs dit soort.
Als ik 6 KM te hard rij, weet justitie mij te vinden tot in het oneindige.
Die Otte lacht ons arrogant uit en ziet zijn opmerkelijke fouten als "bedrijfs ongeval"
Waardeloze vent die Otte, zonder enige empathie en respect.
Wat doen we hier verder aan beste Nederlanders ?

outdoor | 26-05-18 | 11:19 | 3

Zolang de rechters met name in de broekzak van D’66 zitten zal dit blijven

MoltisantiBeer | 26-05-18 | 11:26

iedere week een stille tocht door het hele land... iedere zaterdagavond om 19.00u ! het tijdstip dat Anne verdween... en dit de komende maanden.. massaal!! voor onze dochters onze kleindochters, nichten, vrouwen en vriendinnen.

Kom op Nederland... steun die vader en zet door.. heel het land. de komende zomermaanden zaterdag 19.00u stille tochten!!

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:38

MoltisantiBeer | 26-05-18 | 11:26
Wat is de invloed van D66 op de besluitvorming van die rechters dan? Of zou de PVV invloed uitoefenen op een PVV-rechter?

kloopindeslootjijook | 26-05-18 | 11:41

Fragmentje:
‘Ik bepleit een revival van de klassieke celstraf die niet pretendeert mensen te helpen’, aldus Otte in het stuk. ‘Mensen kunnen alleen zichzelf helpen en als dit niet lukt, moeten we treuren om het afglijden van een medemens, maar niet meer dan dat.’
Ik ben het daar mee eens. De Coornhert-liga heeft het nooit begrepen.

Jahowiseffe | 26-05-18 | 11:14 | 2

Daar ben ik het dus ook mee eens. Een man als Michael P. help je niet met TBS, hooguit om 'm uit de maatschappij te houden (wat overigens niet gelukt is). Deze mensen moet je gewoon tot ze oud en 'der dagen zat zijn' opsluiten. Helaas bestaat de doodstraf niet meer voor dit soort misdadigers, want dat zou uiteindelijk toch de meest humane oplossing zijn voor iedereen. Deze man is gewoon defect en geen TBS-behandeling die daar verandering in brengt. De strafverlaging van Otte voor M.P. valt daar dan weer niet mee te rijmen.

FrankVeer | 26-05-18 | 11:20

we hebben toch ook zo'n Nederlands monster ergens in Mexico in de cel zitten de komende 30 jaar en daarna mag die in de V.S. een jaar of 20 verder nadenken over het doden van 2 jonge vrouwen waarvan er 1 nooit is gevonden..

Joran van de Sloot zat op zijn 19e vast en komt nooit meer vrij!

het kan dus wel! monsters levenslang tegen zichzelf in bescherming nemen en tegelijkertijd de samenleving veiligheid bieden voor dit soort psychopaten..

Alleen hier in Nederland zijn we met meer (vrouwen en meisjes) die nog geslachtofferd kunnen worden, blijkbaar.

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:42

Eens met Dhr Faber
De taak van het om is ook om de samenleving te beschermen. Hierin zijn ze crimineel nalatig geweest
Zij hebben het belang van een dader boven het belang van het slachtofer gezet

Jacktheflipper | 26-05-18 | 11:06

Deze patienten zijn keiharde gestoorde criminelen die in iedere vorm van vrijheid ernstig beperkt zouden moeten worden. Niet alleen omdat ze onverbeterlijk zijn, maar ook dat het de samenleving veel te veel geld kost en offers kost om hen continue met linkse ideetjes en therapietjes weer op orde te krijgen.

Enige dat helpt is de samenleving helpen. Langdurig opsluiten in een heropvoedingskamp waar geen enkele vrijheid mogelijk is. En zeker niet vervroegd vrijlaten.

Het OM is mede schuldig aan de dood van Anne Faber. Haar vader heeft helemaal gelijk.

RenHoek | 26-05-18 | 11:05 | 3

De vraag is of er iets te heropvoeden is. Hij zal er spijt van hebben in die situatie te zitten, maar alleen voor zichzelf, geen spijt of empathie naar de nabestaanden. Laat staan of hij inziet wat het idee achter rechtvaardigheid is. Als hij vrij is gaat hij na een tijdje misschien weer op zoek naar kicks, bij gebrek aan een eigen levensdoel.

kloopindeslootjijook | 26-05-18 | 11:33

Amen.

Zwiebelmaus | 26-05-18 | 11:38

psychopaten kun je niet genezen en niet heropvoeden. Die kun je alleen tegen zichzelf in bescherming nemen dat ze nooit meer slachtoffers maken.. heel simpel. Vastzetten en verzorgen. Humaner beleid is er niet op te maken..

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:43

Honden die achter de schapen aangingen werden bij ons altijd afgeschoten.

BosrandDirk | 26-05-18 | 11:04 | 1

Hear hear, beter korte pijn dan lang leed....

Swonchek | 26-05-18 | 12:39

Beste heer Faber, driekwart van Nederland denkt er net zo over als u. De rechtspraak, en alle andere mensen en instanties die daarna in de lijn zaten, hebben hier ernstig gefaald. De moord op Anne had voorkomen kunnen worden. Strafrechtspraak heeft, behalve te voorkomen dat mensen eigenrichting gaan plegen, als belangrijke doelen: vergelding, bescherming van de maatschappij en daarna pas resocialisatie van de dader. De laatste tientallen jaren, vermoedelijk als gevolg van idealistisch wensdenken, is de nadruk komen te liggen op het laatste. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te kunnen snappen dat iemand als Michael P., met wat hij op zo'n jonge leeftijd al had gedaan en belangrijker, hoe hij zelf over zijn daden dacht, simpelweg 'fucked up beyond repair' was. Die had moeten worden opgesloten en nooit meer vrij moeten komen. Zowel rechterlijke macht als alle behandelaars hadden dat moeten en kunnen snappen. Zij zijn medeschuldig aan de dood van Anne. En niet, zoals ik vorig jaar ook wel eens las, iets van 'zij hebben toch ook hun best gedaan' of iets dergelijks. Nee. Dit is gewoon beroepsverantwoordelijkheid en zij zullen hier ook de gevolgen van moeten ondervinden, dan heb je nog kans dat ze het in de toekomst misschien anders gaan doen. De reactie van het OM 'wij zien geen aanleiding voor het opstappen van' is ook van een stuitende arrogantie. Alsof er eigenlijk niet veel aan de hand is. Er spreekt iets uit van 'waar heeft die man het over? Hebben wij iets fout gedaan dan?' De enige manier om iets bij die lui te laten doordringen is wellicht als het hun eigen kinderen overkomt. Misschien dat ze dan iets gaan voelen van de machteloze woede van de nabestaanden van Anne. Beste heer Faber en alle familieleden, wij voelen het onrecht wat jullie is en word aangedaan, op alle manieren. We wensen jullie veel sterkte toe en we denken aan jullie.

Braboblanke | 26-05-18 | 10:57 | 2

Dankjewel...

Naitwies | 26-05-18 | 11:00

"De enige manier om iets bij die lui te laten doordringen is wellicht als het hun eigen kinderen overkomt"
-
Heb ik ook eens geopperd,
Allemaal reaguurders over mij heen,
die op hun tere hartjes waren getrapt...

Kanarie_Geil | 26-05-18 | 20:01

In dit soort zaken draait het hele straf- en behandelcircus om psychologie.
Psychologie heeft niets (meer) met empirische wetenschap te maken.
Psychologie is statistisch gepruts.
En daar gaat het fout.

Ars Vivendi | 26-05-18 | 10:56 | 1

volgens mij draait het helemaal niet om psychologie. Michel P was psychiatrisch.. nl een psychopaat. met een narcistische persoonlijkheid, een stoornis die nooit meer geneest en ook geen behandeling voor is te vinden. Justitie draait alleen om justitiële wetten en een straf die daarop past.. kwestie van optellen en aftrekken. Als je als psychopaat geen enkele gewetensvorming hebt en dus geen geweten over je daden en motieven maar wel zeer slim ( kenmerk van psychopaten) dan weet je in Nederland buiten de TBS te blijven door te weigeren mee te werken aan je eigen strafvervolging nl geen onderzoek naar je psychiatrische stoornis. Justitie kan dan geen straf opleggen van TBS is nu de lijn van rechters want; je moet kunnen aantonen dat iemand een psychopaat is en dus gestoord.. dat is er dus mis in dit land. Als jij als moordernaar en verkrachter van velen niet jezelf laat onderzoeken kan er nooit een rechterlijke uitspraak komen van TBS verpleging en behandeling..
te achterlijk voor woorden maar nog steeds is dit richtinggevend voor het opleggen van TBS.

En het meest idiote is dat met het in beroep gaan tegen een eerder strafoplegging van 15 jaar met TBS door advocaten is bijgestaan. Ik durf er mijn hond om te verwedden dat Michel P destijds geen enkele financiële bijdrage heeft hoeven te leveren aan het inzetten van die advocaat...

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:52

Volgens statistieken CBS la ma zitte!

william7055 | 26-05-18 | 10:56

Deze categorie mensen moet nooit meer vrijkomen en onder een strak regime staan. Deze mensen zijn niet meer te helpen. Vroeger waren er krankzinnige dokters die hadden meer kwaliteiten in het vingers dan de huidige zogenaamde psychologen en psychiaters. Licht gewichten die wereldvreemd zijn en experimenteren. De Overheid, oftewel de wet geeft hen de gelegenheid hiervoor. Het zal maar je kind zijn.

De Evangelist | 26-05-18 | 10:54 | 1

Michel P heeft toch geen behandeling gehad... alleen straf een paar jaar. Dat is nl de klacht van deze vader. Dit OM rechter heeft nl in een beroepzaak door Michel P aangespannen de oorspronkelijk straf van 15 jaar en TBS teruggedraaid naar een paar jaar cel en dan hoppa de samenleving weer in..
vandaar dat de vader van Anne deze rechter van het OM zijn verantwoordelijkheid neemt over deze uitspraak dat Michel P nu niet is behandelt en vervroegd de vrijheid weer had om direct weer toe te kunnen slaan.
Psychologen hebben niets te zeggen over een strafmaat en psychiaters ook niet. Ergo, volgens mij is er vanuit die groep juist een waarschuwing gegeven dat deze man weldegelijk TBS diende te krijgen.

fikkieblijf! | 26-05-18 | 11:57

Zucht! Ben het helemaal met hem eens. Meneer Faber, heel veel sterkte en wijsheid voor de toekomst.

Gomezlopez | 26-05-18 | 10:53

Na deze grondige en feitelijke uiteenzetting (die het OM vervolgens minachtend wegzet als 'gevoelens' - hoe hautain en disrespectvol wil je het hebben?) kan deze meneer Otte zijn werk natuurlijk nooit meer geloofwaardig uitvoeren. Stel dat hij degene blijkt die met zijn team jouw zaak moet bekijken en beoordelen, dan geef je toch meteen aan daar geen vertrouwen in te hebben, aangezien zijn beoordelingsvermogen inmiddels onprofessioneel en incapabel is gebleken? Rest me nog meneer Faber veel sterkte en wijsheid te wensen... Respect.

woordgrap van de dag | 26-05-18 | 10:52 | 1

Ik zou als moordenaar geen bezwaar hebben tegen zo’n rechter hoor. Van mij geen wraking.

Fantabulosa | 26-05-18 | 12:32
-weggejorist-
kempenaer | 26-05-18 | 10:50 | 1

Het hebben van een psychische aandoening mag nooit tot strafvermindering leiden. Het moet tot strafvermeerdering leiden. Als iemand psychisch niet goed is dan moet de boodschap zwaarder worden aangezet teneinde de boodschap te laten uitklinken boven de aandoening.

Knufter | 26-05-18 | 10:50

Tja zijn eigenlijk geen woorden voor. Tegelijkertijd vraag ik mij dan af: hoe is het nu met Joran van der Sloot?

sluwesjaak | 26-05-18 | 10:48 | 4

Knufter | 26-05-18 | 10:51
Dat soort lieden zijn slick, kalm, manipulatief, kunnen mooi praten, plannen alleen destructie, zijn ondankbaar en egocentrisch, kennen geen angst, geen verantwoordelijkheid, geen medeleven maar alleen spijt omdat gepakt zijn.
Hij moet nu overleven tussen andere psychopaten en de kans is dat hij het nog goed doet ook daar.

kloopindeslootjijook | 26-05-18 | 11:12

@Knufter, dit had beter gekund.Met een uitgeragte kont, ergens op een koude grond:))))))

AlexMM50 | 26-05-18 | 11:24

Hahah.

Dat nivo laat ik liever aan Kouwes over maar die zit nou tegenswoordigs bij DWDD te deugen.

Knufter | 26-05-18 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou bijna hopen dat er groepen zijn als in de film "Seeking Justice". Die jou in deze gevallen bijstaan.

Johan_Voorhaar | 26-05-18 | 10:47

““Bij uitspraken in strafzaken in hoger beroep zijn drie raadsheren betrokken en zij komen tot hun oordeel na rijp beraad. Na het uitspreken van een vonnis of arrest wordt door de (zaaks) rechters of raadsheren geen verdere toelichting gegeven op een zaak, ook niet achteraf,’’ aldus het Openbaar Ministerie.”
————
Dat is dus het probleem. Mensen zoals Rinus Otte zouden wel degelijk verantwoording moeten afleggen voor hun beslissingen en fouten, ook buiten de eigen organisatie.
Het zo veilig mogelijk houden van de samenleving, het voorkomen van recidive en het zorgen voor vergelding namens maatschappij, nabestaanden en slachtoffers zouden moeten primeren bij OM en rechterlijk apparaat.
Dat is een grote verantwoordelijkheid en een belangrijke taak en daar past geen hooghartige en pretentieuze houding bij.
Wel bescheidenheid. En weten wat je plaats is. Je dient als Officier van Justitie en als rechter in de eerste plaats het volk dat jouw salaris betaalt.
Bovendien zijn pretenties sowieso misplaatst, de gemiddelde student rechten is niet het scherpste mes uit het blok, noch de figuren die doorstromen naar OM en rechterlijk apparaat. Uitzonderingen daargelaten.
Het is een gesloten instituut geworden. Bedompt en muf met een gebrek aan zelfreinigend vermogen. Dat blijkt ook uit die bijzonder onfrisse situatie met die affaires tussen hoofdofficieren van justitie Marc van Nimwegen en Marianne Bloos en Heleen Rutgers. Affaires die de top van het OM gewoon onder de pet meende te moeten houden. Wederom geen zin om verantwoording af te leggen aan de maatschappij.
Het is een patroon en het wijst op een zieke, naar binnen gekeerde organisatie met de verkeerde mensen op hoge posities.
Er moet door de politiek hoognodig schoon schip gemaakt worden, maar dat gebeurt niet, want de kartelpolitiek is te zeer verweven met de betreffende instituties. We zitten dus ook op dit vlak met ernstige problemen in Nederland.

kempenaer | 26-05-18 | 10:37 | 9

Als je als land en volk te laf en te zwak bent om dit soort geperverteerde misbaksels te ruimen, moet je op zijn minst zorgen dat ze niet meer tussen onschuldige en onwetende burgers kunnen ronddwalen. Wegparkeren in een psychopatenkamp op een waddeneiland. Voor altijd.

kempenaer | 26-05-18 | 11:20

Levenslang.

kempenaer | 26-05-18 | 11:20

Mijn bloedgroep kempenear.. denk je nou echt dat als mijn kind zoiets zou zijn aangedaan dat ik machteloos blijf zitten. Fuck em al , ik regel dat zelf wel. Te beginnen bij die fuckers die verantwoordelijk zijn voor de onstane situatie.

Swonchek | 26-05-18 | 12:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn Dochter heeft ook een Diamant om haar nek, van mij gekregen, eigenlijk niet nodig want dat is zij zelf al. De eerste de beste die ...... laat maar, echte gekken doe je niets tegen.... ik heb haar goed Opgevoed en Strijdbaar gemaakt, mijn Maid of Orleans wast iedereen de oren..... hoop ik....

hetgingperongeluk | 26-05-18 | 10:36

We hebben thans een club rechters van een bekend politiek signatuur die ook een hoge mate van duurzaamheid in de rechtspraak nastreeft.
Een vonnis moet duurzaam zijn. En dat lukt hen keer op keer prima. De nabestaanden van de slachtoffers worden duurzaam kapot gemaakt.

Memek | 26-05-18 | 10:35

Wat een indrukwekkend verhaal, ik heb enorm respect voor deze vader en zijn (verschrikkelijke) verhaal. Het lijkt mij ondragelijk om dit alles te moeten doorstaan.
Zijn reactie om de rechtbank aan te spreken getuigt van moed en scherp inzicht in wat hier gebeurde.
Ik kan maar één ding doen, hem alle mogelijke sterkte wensen. Ik heb respect voor hem.

Wat de dader betreft, ik gun hem het allerergste.

-

Bernhard de II | 26-05-18 | 10:34 | 2

Deze man is er ondanks zijn ondragelijke verdriet in geslaagd om te ratio te blijven handhaven. Hij is in staat om de vaste lijn te grijpen en zijn strijd op verstandelijke wijze te blijven voeren.
Waren die rechters maar zo verstandig.

Memek | 26-05-18 | 10:37

Wel gesproken, ik betwijfel of ik in dezelfde situatie net zo rationeel was gebleven. M'n handen jeuken nu al

denhaagvandaag | 26-05-18 | 10:50

Van alle linkse debiliteiten is het idee dat je psychopaten kan genezen wel de grootste.
Iedereen die de afgelopen jaren links heeft gestemd is medeplichtig aan de verkrachting en moord op Anne.

Gulliver | 26-05-18 | 10:28 | 10

Dat is precies wat die rechter zei die de straf van de dader in hoger beroep verlaagde: TBS heeft niet altijd zin; soms moet je mensen gewoon opsluiten als preventieve maatregel zonder hoop op herstel. Die man had maar weinig vertrouwen in het TBS-systeem. Wel raar dat je dan vervolgens de straf van zo iemand in hoger beroep verlaagt, maar misschien is de maximale straf eerder toegekend omwille van de behandeling en de kans op recidive, twee zaken waarin deze rechter nogal weinig vertrouwen had in de betreffende experts.

Muxje | 26-05-18 | 10:47

Je bent pas medeplichtig als je doelbewust zoiets zou toelaten of er aan zou meewerken. Er is geen normaal mens, die zoiets zou kiezen.
Behalve een paar psychopaten, die hebben niets met sociale en morele opvattingen omdat ze niets hebben met emphatie, schuld, wroeging of angst. En dan maakt het niet uit of zo iemand links of rechts is, zelfs de kogels komen van alle kanten.

kloopindeslootjijook | 26-05-18 | 10:56

Links kan blijven ontkennen maar zelfs liters water en kilos zeep wast het bloed niet van jullie handen af.

Gulliver | 26-05-18 | 15:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Meer genoegdoening en verrekening en als dat is geregeld kan er worden nagedacht over resocialisatie. En het hebben van een psychiatrische stoornis mag nooit een “verlaat de gevangenis zonder te boeten” kaart opleveren. Bescherming samenleving gaat boven behandeling dus wat het dat betreft ( knarsetandend): iets meer sharia elementen en iets minder Coornhert liga.

spekpater | 26-05-18 | 10:27

En weer is er zo'n dwaallicht ontmaskert bij de rechtspraak. Een poos terug had je een tv programma waarin rechters ondervraagd werden. Daar zat ook de rechter in die Volkert van de Graaf heeft veroordeeld. Dat soort lieden leeft in een parallel universum en dat is stuitend.

lokoolokie | 26-05-18 | 10:26

In een bos, zo groot als Duitsland, staat Black Dolphin.
De enige juiste plaats voor TBS'ers.

Petrus Poortwachter | 26-05-18 | 10:25

Wanneer justitie zulke types op hun geweten proberen te wijzen hebben ze echt geen idee. Dat soort mensen hebben geen geweten, dat hoort bij hun stoornis. Het enige wat een samenleving kan doen is de bevolking tegen dat soort idioten in bescherming nemen en daar wringt hem de schoen.

Axelvon | 26-05-18 | 10:21

Ik kan het niet laten en zet het gewoon nog een keer neer: opdat wij hem nooit vergeten: Bij 27:00 is Gerard de zelfpijper in beeld en kijk eens hoe trots hij is op zichzelf www.youtube.com/watch?v=AQjoPS9bFuY

Vespucci | 26-05-18 | 10:19 | 1

Hij geniet er van als hij mensen kan frustreren met een onbegrijpelijke uitspraak. Bah wat een laag mens.

Olieboer | 26-05-18 | 10:44

Tsja, de rechterlijke macht is natuurlijk bij uitstek een voorbeeld van de vele politiekcorrecte kliekjes die zonder iedere consequentie anderen in de ellende storten om hun wensdenkbeeldjes in stand te houden.
.
Wat dondert het toch als je een recidivist weer de samenleving ingooit als de komende slachtoffers toch anoniem voor je zijn, je nooit kunnen confronteren met jouw bepalende rol daarin?
.
Wat maakt het uit als je weer slachtoffers schoffeert en krenkt, nabestaanden door een hel sleept als je comfortabele inkomentje toch wel binnenstroomt en het bubbeltje om je heen ernstig meeknikt?
.
Het is ook helemaal niet interessant hoeveel meer criminaliteit plaatsvindt door de daderbescherming en slappe en lakse manier van straffen. Dat treft vooral mensen buiten de ivoren toren.
.
De Nederlandse rechtelijke macht, geinstitutionaliseerd onrecht.

Parel van het Zuiden | 26-05-18 | 10:18 | 1

Hear hear

Sgt. Pepper Spray | 26-05-18 | 10:19

Het OM is verworden tot een in zichzelf gekeerd instituut dat niets meer van doen heeft met de maatschappij maar geheel zijn eigen koers vaart. Het onderling geneuq en daarmee de baantjescarroussel staat in het voetlicht, de fouten die er gemaakt worden zijn frustrerend voor de slachtoffers en de maatschappij omdat daders vrij rond lopen. De bezem erdoor en snel!!

langzullenweleven | 26-05-18 | 10:17

Het AD van vandaag; driekwart van ons landje dieprood in de criminaliteit!
In eerste instantie zijn de kartel-politici verantwoordelijk en in hun gevolg het lamlendige ( D66-top) ambtenaren apparaat.
Hoogste tijd voor verandering van mentaliteit t.a.v. deze krankzinnige misdadigers. Deze P. figuren sowieso castreren en levenslang interneren; dan worden ze toch nog genadig behandelt.
Maar ja ; de criminele- hulpverlener-business mag niet aangetast worden.

mevr.Kribo | 26-05-18 | 10:15

Geproduceerde deskundigen-rapportages die de grondslag vormen voor het strafvonnis zijn vaak “boterzacht” en opgesteld door deskundigen die bescherming van de maatschappij slechts op het papier belijden.
Ook de staande en zittende magistratuur is compleet geïmpregneerd door bijna vijftig jaar linkse strafvorderings-utopieën.

krelus | 26-05-18 | 10:09

Het is mij al langer duidelijk dar er iets moet veranderen aan het rechtssysteem.
Dat de veiligheid van de samenleving en recht en respect voor de slachtoffers en benadeelden de eerste prioriteiten moeten zijn.
Ik heb me niet in de details verdiept, maar als Otte bedoelt dat we maar moeten stoppen met resocialisatie van daders die zelf niet mee willen werken, dan vrees ik dat vader Wim met zijn charge de verkeerde aanvalt.

Rommelende Onderbuik | 26-05-18 | 10:09 | 3

Daarom moeten we op Hiddemeister gaan en maar hopen dat M. Ettur & Penthouse Hatsie deze termijn niet uitzitten, maar heb er een hard hoofd in, daar volgens mij wij kennelijk gek zijn hier en daarbuiten stemmen ze massaal op Ettur & Penthouse, wat een nachtmerrie eigenlijk en dan lees je dit soort verschrikkelijke verhalen van deze vader en het is nog erger voor zijn dochter, gatverdamme wat een @!#$%^in dit linksche multicultischijtland

Hallalieheliaal | 26-05-18 | 10:14

Als Otte niet in resocialisatie van daders gelooft, hangt m.i. van gepleegd misdrijf af, waarom heeft hij P. na de eerdere gruwelijke verkrachting van twee meisjes niet vijf jaar extra ipv minder opsluiting gegeven. Die vraag speelt mij door het hoofd.

vlijtig liesje 50 | 26-05-18 | 11:07

vlijtig liesje 50 | 26-05-18 | 11:07 | favorietblock
Standaard echt levenslang brommen als veroordeelden met psychische afwijkingen niet meewerken aan onderzoek en behandeling. Daar zouden we denk ik naar toe moeten.
Dat rare gedoe met die enkelbanden en proefverloven moeten we ook maar niet meer willen binnen de reguliere straftijd.

Rommelende Onderbuik | 26-05-18 | 12:37

Het ridicule is dat de betreffende hoge rechter in de kern een boodschap verkondigd die velen, zeker ter rechterzijde, zouden onderschrijven. Namelijk, niet pamperen en behandelen, want het werkt niet, maar gewoon een klassieke celstraf, want dat is veel voordeliger. Dat zou alleen direct samen moeten gaan met vele malen zwaardere straffen. 16 jaar is de maximale straf voor een dubbele, zeer brute verkrachting? Kom op zeg, dat betekent in de praktijk minder dan 10 jaar alvorens weer te gaan reintegreren, lees lekker vrij rondlopen.

Hoe deze hogerechter dan tot een strafverlaging heeft kunnen komen is mij natuurlijk wel een raadsel. En het aansprakelijk stellen door de vader van Anne lijkt me volkomen terecht. Maar toch he, TBS werkt inderdaad niet. Het enige dat er wel aan werkt is dat gevangenen er daadwerkelijk levenslang kunnen zitten. Maar waarom delen we die dan niet gewoon uit als gevangenisstraf?

Lood om oud ijzer | 26-05-18 | 10:08

Psychopaten kun je niet genezen die moet men verdelgen.

Gulliver | 26-05-18 | 10:07 | 3

Iedere keer als ik dit soort topics lees, komen er drie woordjes in me op: The Green Dream. Meer niet.

hotnot | 26-05-18 | 10:09

Ik heb het al eerder gezegd, een documentaire uit Amerika, gevangenis met pedo misdadigers, die zelf zeiden, laat ons nooit meer los, we gaan weer de fout in.
Verder, die rechters hier, zijn toch voor het leven benoemd, dat moet veranderen, want iedereen werkt nog steeds onder ene Grootste viespeuk van Nederland.

gato | 26-05-18 | 10:41

Wat doet men met onkruid ? opruimen er is geen andere mogelijkheid !!

geeratz8217 | 26-05-18 | 11:02

Rust in Vrede Anne en sterkte aan haar nabestaanden.
Verder moet op elke verkrachting minimaal als maatregel castratie staan en dan de bijkomende strafjes van de d66 rechters/om.

Hallalieheliaal | 26-05-18 | 10:07

Niet makkelijk om te lezen, ben er kapot van. Ik wens Wim Faber en familie veel sterkte toe.

Voorjaarsmoe | 26-05-18 | 10:07

Ademloos het verhaal van de heer Faber gelezen. Ooit heb ik een ban gekregen toen ik stelde dat ik van harte hoopte dat de dochter van de rechter die verantwoordelijk is voor het loslaten van figuren als Michael P. de volgende zou zijn. Ik sta nog steeds achter mijn uitspraak. Het is naar mijn mening de enige manier waarop deze mensen het verdriet kunnen voelen van ouders als die van Anne. En hiermee komt misschien dan ook het besef dat het anders moet in Nederland.

Linkse allergie | 26-05-18 | 10:07 | 2

Mee eens 100%
(trouwens hier krijg je zomaar een ban van een jaar omdat er geen d66Joris is, dat is dan weer jammer)

Hallalieheliaal | 26-05-18 | 10:10

100% mee eens. De rechtspraak in Nederland is medeplichtig aan de golf van misdaad die ons land teistert.

K. Westergaard | 26-05-18 | 10:45

Wanneer je een mooie jonge dochter hebt drukt dat zwaar op je multiculturele blijdschap, wanneer er veel immigratie of een psychiatrisch instituut voor anderszins verwarde mannen in de buurt wordt gedropt.

Jan Passant mk2 | 26-05-18 | 10:06

Wow...... wat een nare man. De vertegenwoordiging van het kwaad is inderdaad enorm blij met zichzelf. Ik las het terug en dacht "wat staat dat daar toch goed". Ben benieuwd of hij dat ook nog steeds vindt van zijn betoog in de zaak Faber. Waarschijnlijk wel. Deze eigenpijper heeft alleen een spiegel om zichzelf te bewonderen.

Linkse allergie | 26-05-18 | 10:13

Ja, en dan vraagt de elite in ons land zich af waardoor dat ‘populisme’ ontstaat.

Henk Zult | 26-05-18 | 10:00 | 1

Sterkte Wim, wat een verdriet heeft haar dood in Nederland teweeg gebracht. Dat blijkt nu weer.

MINDER | 26-05-18 | 10:00

Straffen, in de ruimste zin des woords, van een tik op de vingers tot en met een levenslange opsluiting, is dusdanig gemoderniseerd dat de oorpronkelijk betekenis en bedoeling van een straf niet meer bestaat.
Was voorheen een brute moordenaar gewoon een moordenaar, thans is die moordenaar een sociaal wetenschappelijk project.
Straf is verwaterd en gedevalueerd tot iets wat eigenlijk niet meer zou mogen. Straffen is primair onwenselijk; staat volledig haaks op de gepleegde wandaad.
Het begint al van grond af aan bij opvoeders die ik hoor zeggen dat je tegenwoordig kinderen niets meer kunt verbieden, laat staan straffen.
Ja dan heb je het opgegeven. Alle ontwikkelingen, ook en met name die binnen de rechtspraak, komen uit de samenleving.

Memek | 26-05-18 | 10:00

Wat kan je hier op zeggen, alles is kapot in Nederland, ook de rechtstaat.... Ik hoop van harte dat de familie van Anne Faber rust kan vinden..........

spyr0 | 26-05-18 | 09:56

En Wim, het is nog maar zo kort geleden. Zoveel pijn en trauma, it takes time.. Stap voor stap. Echt, het wordt weer licht, op jouw eigen tijd.

Bat-Adam | 26-05-18 | 09:53 | 4

Niet helemaal waar. Kom zelf uit een gezin waarin een kind plotseling overleden is. Kan je van alles vertellen over de gevolgen daarvan. Sommige wonden helen nooit. En dat was niet eens moord.

laagvliegert | 26-05-18 | 10:00

Bat-Adam, je bent een domme lul. Je zult ooit wel snappen waarom ik dat nu zeg.

diederik12345 | 26-05-18 | 10:08

Licht wordt het nooit meer. Hoogstens zwaar bewolkt, zonder zon. Het blijft altijd aan je vreten.

Nivelleermarionet | 26-05-18 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
beau van rtl | 26-05-18 | 09:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ontroerend verhaal, trouwens ook voor de ouders van die andere twee meisjes,
Toch heb ik eens meer over die rechter Otte gelezen, maar eens opzoeken doet.

gato | 26-05-18 | 09:52 | 1

Als je Rinus Otte door google trekt, lijkt het inderdaad een goed idee om een paar artikelen aan hem te wijden.

arbeid_loutert | 26-05-18 | 10:00

Een falend rechtssysteem en de burger wordt slachtoffer. Het is volledig terecht dat meneer eist dat er iemand opstapt. Sterkte!

BozePaarseMan | 26-05-18 | 09:50

De straffen in Nederland of liever het gebrek daaraan maken me al jaren razend. Dat zal niet veranderen, net zolang tot iemand dit soort plichtsverzakers te grazen neemt, op welke manier dan ook.

oliebolletje123 | 26-05-18 | 09:47

Een diepe buiging voor Wim en de rest vd Familie Faber.
Een brok in mijn keel en natte ogen.
Volhouden Wim, hopelijk vinden jullie de kracht om er nog iets maken. Sterkte

Ruimedenker | 26-05-18 | 09:45

Zolang als ik leef hoor ik al dat criminelen zich hier in het walhalla wanen. Waarom verandert er niets? Godverdomme! Mensen die niet willen meewerken aan een onderzoek verliezen daarmee toch alle kans op strafvermindering? Dat zou ik tenminste logisch vinden. Of ze spijt betuigen of niet zou geen invloed moeten hebben. Spijt kun je niet bewijzen. Maar als iemand zegt trots te zijn op zijn daden mag er wel 20% straf bijkomen. En begin eens met het uitzitten van de opgelegde straf i.p.v twee derde.

hustler01 | 26-05-18 | 09:44

En nu doorpakken GS. Timmer die Otte publiekelijk aan het kruis tot hij zijn verantwoordelijkheid neemt en ontslag krijgt/neemt.

Bigi Bana Boy | 26-05-18 | 09:44 | 1

Mijn hele familie en ik zijn al sinds half zeven vanochtend z'n mailbox aan het vullen www.rug.nl/staff/m.otte/ We houden eerst op als-ie zijn functies heeft verloren.

hmariavanempel | 26-05-18 | 10:03

Sorry Wim, zover hebben wij het met z'n allen laten komen in dit land. Het zijn niet alleen de bewoners van penitentiaire inrichtingen en tbs-klinieken die behoorlijk van het padje zijn. Het heeft je wel je dochter gekost. Buitengewoon triest. Sterkte!

Een vrije paling | 26-05-18 | 09:43

Wat heb ik veel respect voor deze man, die zijn woede nog kan controleren, terwijl de verrotte overheid hem in de steek laat.
Bij het OM en de rechterlijke macht zit meer vuil dan we denken. Van pedofielen tot sexueel totaal gefrustreerde jongetjes en meisjes, die vanwege hun afkomst rechten moesten gaan studeren te Leiden , om aldaar na een jaar of 10, nog verknipter als ze al waren, losgelaten te worden in ons rechtssysteem. Chantabel en corrupt, moeten oordelen over wat goed en kwaad is. Voorbeelden te over, van officieren van justitie tot rechters aan toe. Kan altijd moeilijk bewezen en bestraft worden, want ja, wie moeten dat doen he.
Jan Jaap wordt gewoon overgeplaatst van Zwolle naar Haarlem als de grond onder de voeten te heet wordt, om vervolgens aldaar er weer een zootje van te maken. Of een pedofiele OVJ , die gewoon een advocatenkantoor begint. Altijd wel een vrindje die hem kan helpen, omdat ze iets van elkaar weten. Wie keert het tij. Onafhankelijke onderzoeken zijn in Nederland niet of nauwelijks mogelijk, meestal uitgevoerd door het bureau WC eend o.l.v. Hans Deetman of een andere meeglijer.
Meneer Faber, ik wou dat ik U kon helpen. Ik heb nogmaals veel respect voor u en wens U veel sterkte.

beau van rtl | 26-05-18 | 09:43 | 4

Heb jij het gerookt of gesnoven???

Skunk57 | 26-05-18 | 09:47

@ beau ...
+ heel heel veel .....

Pjotterdjotter | 26-05-18 | 09:54

hustler01 | 26-05-18 | 09:47
Iedereen vindt wel iets anders genoeg reden om in te grijpen.
Voor de een is dat een politicus die dingen zegt die iemand niet wil horen (Pim Fortuyn), voor de andere bijeenkomst op een eiland met linkse jongeren (Brevik) en voor weer andere een regisseur (van Gogh) die de vrijheid van meningsuiting verdedigde (wat iets anders is dan een geloof beledigen, maar dat begreep de dader blijkbaar niet).

kloopindeslootjijook | 26-05-18 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Datgene wat rechters vonnissen geeft mij vaak de indruk dat het een experiment is, een experiment met de veiligheid van de samenleving, die maar even als proefkonijn een test moet ondergaan of een compleet gestoorde zich wel kan hervinden in een geordende maatschappij.
En als dat experiment dan gruwelijk fout uitpakt, zoals in het geval van die lieve Anne, dan geeft meneer de rechter niet thuis.
En als je dan nog een rotsvast vertrouwen erop na kunt houden wat justittie allemaal presteert, dan schaar ik me toch echt aan de zijde van Anne's vader.

Memek | 26-05-18 | 09:43 | 1

Inderdaad, dat is precies hoe justitie en het hulpverleningscircuit tegen de samenleving aankijken. Een proeftuin voor hun experimenten.

obominotie | 26-05-18 | 11:42

Het werkelijke probleem van dit soort clubjes "hoogopgeleiden" als specialisten, rechters, notarissen, advocaten, politici etc. Hoogmoed, gebrek aan zelfreflectie en geen werkelijke voeling met de maatschappij. Vaak tegen het autistische aan.

Pedronegro | 26-05-18 | 09:42

Er zal niets veranderen. Niets. De volgende vader zit nu nog onbekommerd in zijn auto op het parkeerterrein van de bouwmarkt. Hij zal zo meteen flux uit zijn auto stappen om zijn spullen te gaan kopen. Vanavond vertelt hij bovendien leuke grapjes op het familiefeest.

En dat gebeurt allemaal terwijl de Michael P.'s van deze wereld azen op zijn kinderen.

balustrade | 26-05-18 | 09:41 | 1

Fluks spellen we nog met -ks wantt anders blijft er strax nix over van onze taal. Ach ja. Ons land is toch al kapot.

OverdaanDerOnderheid | 26-05-18 | 16:32

Zo, ik ben idd maar even stil.

drastic | 26-05-18 | 09:40

Wat een vreselijk aangrijpend drama. Ik zou letterlijk niet weten of ik verder zou kunnen/ willen leven. Walgelijk dit. En die Michael P. .... Wat zou ik die als vader graag door z'n kop schieten. Gewoon opruimen. Weg ermee.

Rest In Privacy | 26-05-18 | 09:39 | 1

Kapot schieten mag dus wel Pritt, maar niet met een bijl. Te bloederig?

beau van rtl | 26-05-18 | 10:04

Sterkte Wim.
En mocht je er ooit aan toekomen heb ik een mooie spade met onbreekbaar teflon steel voor je..

schoon-schip-maken | 26-05-18 | 09:37

Wat een pijn.

Bat-Adam | 26-05-18 | 09:37

Wat heb Ik met die man, en de familie te doen. Verschrikkelikk. Ik had de wereld afgebroken.

Bobdesloper | 26-05-18 | 09:35 | 1

Je "eigen" wereld als je niet uitkijkt.
Zou je die Mongol niet moeten gunnen hoe moeilijk dan ook..

schoon-schip-maken | 26-05-18 | 09:59

Wat een verschrikking voor de ouders. Sterkte.

peterdh | 26-05-18 | 09:32

In het Nederlandse strafrecht staat sinds jaar en dag resocialisering van de dader voorop.
Slachtoffers en nabestaanden worden slechts beschouwd als een vervelende bijkomstigheid.

de honden blaffen... | 26-05-18 | 09:32

Otte: '‘Ik geef toe: mijn woorden staan haaks op het maatschappelijk verlangen een veiliger samenleving te krijgen.’'

Dan zeg je toch impliciet dat je dat verlangen naar een veilige samenleving (wat ik overigens een onbetwistbaar recht vind) met die woorden compleet hebt genegeerd. Veiligheid is toch een van de absolute grondrechten en primaire behoeftes van een rationeel mens.

Memek | 26-05-18 | 09:31 | 2

Exact mijn gedachte. Otte diskwalificeert hiermee z'n eigen functioneren.

Waar Otte wel gelijk in heeft is dat er ook gekken zijn bij wie TBS inderdaad volstrekt zinloos is. Niet te behandelen totaaldebielen. Dat ze een tweede kans in de maatschappij krijgen is onverteerbaar.

Knisperende_Tissue | 26-05-18 | 09:57

Hij heeft wel steun in Den Haag. Grapperhaus heeft ook niets met veiligheid.

obominotie | 26-05-18 | 11:45

Die miskleunende rechter zit nu hoog in de boom bij het OM als dank.
Klokkenluiders zijn daar 15 jaar gewipt/weggewerkt etc. Justitie en OM zijn een lachertje in dit land voor mensen die er echt ingedoken zijn en het gaat om talloze zaken.
Vader Faber, veel succes, U staat in Uw volste RECHT.

hagelkruis | 26-05-18 | 09:31

Dit komt om dat de rechten studie een van de makkelijkste is .De rechters kennen niet nadenken Hebben medelijden met de dader en aan de familie van de slachtoffer hebben ze lak aan .

gerrit5042 | 26-05-18 | 09:26 | 3

Zegt Gerrit, die het presteert om in elke zin een spelfout te maken naast een serie syntactische fouten. Gefeliciteerd met de Pot-ketel bokaal.

Dirk III | 26-05-18 | 09:33

Helemaal gelijk Gerrit, de slachtoffers en hun familie zouden centraal moeten staan en niet -zoals nu- er totaal niet toe doen.

Maris v.d Hof5393 | 26-05-18 | 10:46

@Dirk 3. Gelukkig hebben we uw intellect nog om ons op de vorm van de tekst te wijzen. Het toch om de inhoud?? Sneue graftak.

Maytheforcebewithyou | 26-05-18 | 11:02

De rechterlijke macht vonnist wat hen, binnen datgene wat onze wetgevers hebben vastgelegd, mogelijk is gemaakt.
En dankzij die mogelijkheden lopen compleet gestoorden en terroristen (sorry verwarde mensen) gewoon vrij rond in dit land.
Dus is een bezorgde burger terecht zeer kritisch over die rechterlijke macht en die wetgevers, want de veiligheid van burgers moet hoe dan ook voorop staan, en dat laatste is een lachertje.

Memek | 26-05-18 | 09:24

Ja, wie beoordeeld de rechters eigenlijk? De rechters die onschuldige mensen veroordeelden zijn naar mijn beste weten nog gewoon rechters. Sommigen hebben zelfs promotie gemaakt. Het lijkt allemaal geen gevolgen te hebben. Als je de zaken op rechtspraak.nl een beetje volgt (en dus niet alleen wat er in het nieuws komt) staat het bol van de onnavolgbare uitspraken. Wie bepaalt eigenlijk welke straffen rechtvaardig (zie bijv. de gang van zaken rond rond levenslang waarin rechters bijna actie voerden voor een toetsingscommissie en stopten met opleggen ervan of de ontwikkelingen rond voorbedachte rade waardoor het zeer moeilijk is een moord te bewijzen en alles als doodslag wordt gezien).
Het was trouwen ook Otte die Lucia de Berk levenslang gaf na de terugverwijzing van de hoge raad.

Vula | 26-05-18 | 09:24 | 1

Strafbepaling is voornamelijk een kwestie van het toetsen aan vergelijkbare zaken, en de onderbuik van de rechter.

Het toetsen aan vergelijkbare zaken: lachertje. In Nederland vindt amper fatsoenlijke strafoplegging plaats.
Onderbuik van de rechter: lachertje. Iedereen verdient een tweede kans volgens dat schorem.

Knisperende_Tissue | 26-05-18 | 10:03

Die open brief van Vader Faber aan Otte blinkt uit in rationaliteit, helderheid en feitelijkheid. En Otte reageert dan, dat hij de "gevoelens" begrijpt, alsof Vader Faber een klein kind is en niet een helder denkend slachtoffer van onverantwoorde rechtspraak van Otte.

tipo | 26-05-18 | 09:23 | 1

Otte verdient een onderscheiding als Lul van het Jaar.

OverdaanDerOnderheid | 26-05-18 | 13:44

Pff, wat kan een mens verdragen..... "traantje wegpinkt" En wat is die Otte een nare vent, leg dan gewoon verantwoording af als dit gevraagd wordt aan je.

Jerry Lundegaard | 26-05-18 | 09:23

Daar word je inderdaad stil van.

DrumPiet | 26-05-18 | 09:22 | 1

Drum Piet. Nooit stil worden. Blijven trappen tegen dit verrotte systeem, tot het beter wordt.

beau van rtl | 26-05-18 | 09:47

Om te kotsen, zal gvd je kind zijn. Wedden dat die moordenaar ondertussen al weer met zn resocialisatie bezig is. Als die raadsheer ballen heeft gaat hij het gesprek aan met die vader. Een vader waar ik na het lezen van t Volkskrantstuk diep respect voor heb.

terazino | 26-05-18 | 09:19 | 1

De moordenaar is nog niet eens veroordeeld... En na zijn veroordeling gaat deze vent nog héél lang niet aan resocialisatie toekomen, daar waagt zelfs de domste rechter of psychiater zich niet aan.

Goldfinger | 26-05-18 | 09:43

Rechter Rinus Otte veroordeelde Lucia de B (Berk) eerder ook al onterecht tot levenslang. Gelukkig werd dit later onder grote druk teruggedraaid.

Grunningertoal | 26-05-18 | 09:18 | 2

Dan moet Rotte Rinus zich toch eens achter de oren krabben.

soldier-of-fortuyn | 26-05-18 | 09:26

Het is niet alleen Rinus Otte die in deze zaak heeft gefaald. In het hoger beroep opende het OM ook al met een lagere strafeis dan P. eerder in de rechtszaak had opgelegd gekregen.
Overigens om dit soort gevallen te voorkomen zou het misschien beter dat men na het uitzitten van de volledige straf. Resocialisatie en weer terugkeren in de maatschappij bij elkaar moet verdienen in plaats van zomaar strafkorting en in vrijheidstelling op een vooraf vastgelegde datum.

Beroep = Boerenlul | 26-05-18 | 11:05

VK betaalmuur...

uit andere media dan maar:

Vader Anne Faber wil dat OM-topman opstapt.
De moord op Anne Faber had voorkomen kunnen worden. Dat is de overtuiging van haar vader, Wim Faber. Hij houdt het gerechtshof dat in 2012 de vermoedelijke dader Michael P. na een gruwelijke dubbele verkrachting een lagere gevangenisstraf oplegde en geen tbs met dwangverpleging, verantwoordelijk voor de dood van zijn dochter.
Faber roept toenmalig voorzitter van het gerechtshof Rinus Otte op om zijn huidige functie van procureur-generaal bij het Openbaar Ministerie neer te leggen, „omdat u in belangrijke mate verantwoordelijk bent voor het falen van de rechtsgang destijds.”
Volgens Wim Faber heeft het hof het doel van strafrechtspleging – het voorkomen van herhaling en het beschermen van de samenleving - uit het oog verloren. In het belang van de geloofwaardigheid en het vertrouwen in de rechtspraak zou Otte daarom moeten opstappen, vindt Faber.
Anne Faber raakte op 29 september vermist toen ze op de fiets onderweg was naar huis. Het duurde twee weken voordat ze werd gevonden. Ze bleek verkracht en vermoord. Vanaf 11 juni staat de verdachte, Michael P. (27), terecht in de rechtbank van Utrecht. Hij werd eerder veroordeeld voor de brute verkrachting van twee minderjarige meisjes in 2010.
Bestudering van de openbare stukken over die strafzaak, brachten Wim Faber tot de overtuiging dat de rechterlijke macht destijds niet adequaat heeft gereageerd op Michael P., van wie volgens Annes vader toen al duidelijk was dat hij „levensgevaarlijk” was. „Als samenleving mogen wij toch verwachten dat rechters zich inspannen om de maatschappij te beschermen? Die inspanning mis ik als ik lees wat het hof onder voorzitterschap van Otte heeft ondernomen.”
Wim Faber schrijft dat er meerdere signalen waren dat Michael P. „gestoord” was. Dat vond ook de officier van justitie die P. in 2011 vervolgde: „Iemand die doet wat P. deed, moet wel gestoord zijn.”
Ook uit het rapport van de Reclassering kwam een alarmerend beeld naar voren. De instantie meldde dat er groot gevaar voor herhaling was. Als klap op de vuurpijl betuigde Michael P. geen spijt, maar zei hij „trots” te zijn op wat hij heeft gedaan. „Een droom is uitgekomen.”
Andere aanwijzingen die volgens Wim Faber duidden op een stoornis, waren Michael P.’s drugsgebruik vanaf jonge leeftijd, het feit dat hij voor de verkrachtingen al was veroordeeld voor geweldfeiten en dat hij op jeugdige leeftijd problematisch gedrag vertoonde. Faber: „Uit niets maak ik op dat het hof iets met deze signalen heeft gedaan. Het hof leunde achterover met de vaststelling dat Michael P. weigerde mee te werken aan onderzoek.”

Faber zegt ervan overtuigd te zijn dat met een kritischer opstelling door het hof het wel mogelijk was geweest om een stoornis te onderbouwen. „Maar nergens lees ik dat er vragen zijn gesteld. Waarom? Gingen snelheid en efficiency wellicht boven de veiligheid van de samenleving?”

Behalve over het niet opleggen van tbs, is Faber boos dat het hof in 2012 een vijf jaar lagere straf oplegde dan de zestien jaar die de rechtbank P. eerder gaf. De rechtbank liet zien oog te hebben voor de noodzakelijke beveiliging van de samenleving, aldus Faber. Het hof niet. „De moord op onze Anne had voorkomen kunnen worden. Daarvan ben ik overtuigd.”

FW Ta-183 Huckebein | 26-05-18 | 09:17 | 1

betaalmuur?
Roep de developer tools op in de browser (F12-knop
meestal). Knip <head>...</head> weg met right click erop en delete node
kiezen. Voila!
www.geenstijl.nl/5142072/nieuwe-vk-si...

noordwal | 26-05-18 | 09:23

Bij sommige rechtszaken zitten criminelen aan beide kanten van het hekje.

halbstark | 26-05-18 | 09:16

Ik woon in de buurt van dat terrein. Iedereen kan daar ongestoord naar binnen en naar buiten.

boccelullus | 26-05-18 | 09:15 | 1

Valt me daar ook steeds op, er zitten geen gaten in het hek, er is geen hek.

drastic | 26-05-18 | 09:42

Daarom zouden deze functionarissen ook door de bevolking gekozen moeten worden, b.v. elke 4 jaar, dan kunnen we afrekenen met dit soort sullen!!!

Nanhai | 26-05-18 | 09:13 | 2

Het is al jarenlang het voorstel van de PVV om rechters periodiek te beoordelen op de gedane uitspraken en ze dan wel of niet aan te houden. Uit onderzoek is eerder al gebleken dat rechters gemiddeld een stuk linkser zijn dan de bevolking, en al die inclusieve sociaal bewogen (ten opzichte van de daders) linkse ratten zouden dan, na een onbegrijpelijke uitspraak, een schop onder hun kont kunnen krijgen.

Wladimir 1928 | 26-05-18 | 09:43

Wladimir 1928 - elk voorstel van de PVV wordt afgeschoten terwijl kiezers afhaken. Velen geloven de media met hun aanhoudende hetze naar de enige partij met gezond verstand en liefde voor Nederland. Dat schiet dus niet op. En toch, er had zoveel vreselijk leed voorkomen kunnen worden.

Maris v.d Hof5393 | 26-05-18 | 10:19

Kippenvel en een dikke strot. Heel veel sterkte voor de familie. Het is verschrikkelijk.

osolemio | 26-05-18 | 09:12

Ik fiets er voor de sport regelmatig door heen. Het afvalputje van nederland staat daar met lelijke tatoos shaggies te draaien en je achterlijk aan te kijken met de blik van een doorgedraaide lijmsnuiver. En ik moet daar doorheen omdat ik via Soestduinen naar Laage Vuursche moet naar de mountainbike singel tracks. En ik hoop maar dat ze mij dan een keer aaanvallen. Ik ga dan zonder verdoving die lelijke tatoos uitgummen over het asfalt daar. Zeldzame stukken stront staan daar al jaren te niksen en te wachten op therapie......

PutNavel | 26-05-18 | 09:10 | 4

Om er vervolgens een tijd later naast hem bij de kliniek een quinoawrapje te draaien als client zijnde?

Wat een haat heb je? Misschien moet je eens sporten om die haat om te zetten in iets positiefs.

Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:21

U moet helemaal niks. U kunt ook omrijden en dat open riool links laten liggen.

soldier-of-fortuyn | 26-05-18 | 09:22

Degenereerde schepsels moet je niet tussen onschuldige burgers, waaronder, meisjes, jongens en vrouwen, de kwetsbaarsten laten rondsluipen. Op zoek naar een nieuw vers slachtoffer waarze hun geperverteerde fantasieën op kunnen botvieren. Dat is infaam en abject. De betrokkenen bij justitie en rechterlijk apparaat die hebben gefaald om Michael P. voldoende lang op te sluiten zijn medeverantwoordelijk voor de daden die hij nog heeft kunnen plegen.
Waar hebben we het eigenlijk over, wat heeft Michael P. eigenlijk gedaan waarvoor het hof onder leiding van Rinus Otte hem beloonde met 5 jaar minder gevangenisstraf dan waar de rechtbank hem tot had veroordeeld? Enkele feiten:
“Hij dreigde de meiden – van 16 en 17 jaar – dat ze moesten meekomen. Eenmaal op een rustige plaats vonden er verkrachtingen plaats. Voordat hij het eerste meisje verkrachtte zei hij dingen als: ‘Trek (snel) je broek naar beneden’, ‘Trek al je kleren uit’ en ‘Nu wil ik dat jullie mij allebei gaan pijpen’.
P. ontkende de verkrachtingen en erkende alleen dat hij de meisjes had gedwongen hem te pijpen.
Maar het hof achtte verkrachting bewezen. Eén meisje was ongesteld. Hij liet haar op handen en knieën zitten. Het hof vindt bewezen dat hij ‘aan het touwtje de tampon eruit trok’ en met zijn hand het meisje verkrachtte terwijl ze het uitschreeuwde van de pijn. Ook anale verkrachting achtte het hof in één geval bewezen.”
“Verdachte heeft zijn penis afwisselend in de vagina’s van beide meisjes en de anus van een van hen gebracht. Daarnaast heeft hij bij een van de meisjes een tampon uit haar vagina verwijderd en zijn vingers in haar vagina gebracht. Ten slotte dwong verdachte de slachtoffers, na de vaginale en anale verkrachtingen, hem samen oraal te bevredigen, met elkaar te zoenen en elkaar oraal te bevredigen.
Eén van de meisjes is door verdachte met deze verkrachting nietsontziend ontmaagd.”
“Hij heeft de slachtoffers vernederd, zoals bijvoorbeeld ook blijkt uit de brute manier waarop hij bij een van hen een tampon uit de vagina trekt alvorens haar te verkrachten. Niet alleen heeft hij de beide meisjes op verschillende manieren verkracht, ook moesten zij allebei toezien op wat hun vriendin overkwam. Ook dwong hij ze met elkaar te zoenen en seksuele handelingen bij elkaar en bij hem uit te voeren.
Verdachte gebruikte geen condoom, zodat hij beide slachtoffers ook lange tijd in onzekerheid heeft gebracht over besmetting met seksueel overdraagbare aandoeningen of HIV. Bovendien heeft hij de slachtoffers gedreigd dat hij één van hen koud zou maken als ze weg zouden lopen, nu hij de beschikking had over de ID-kaart van het betreffende meisje. Zij is nog lange tijd bang geweest dat verdachte haar nog zou opzoeken.”

kempenaer | 26-05-18 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Niet dat elke kliniek heilig is. Het is ook niet goed als we buitenstaanders met een waan van de dag cart blanche geven omtrent de inhoud van de therapieën.

Laten we dat, de therapie, nu aan professionals over. Oké?

Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:08 | 8

Iemand met zo een goedkope nick kan geen steekhoudend comment maken. Te simpel, te goedkoop. Vooral dat irritante “Oke?”

Normpje | 26-05-18 | 09:48

Laten we de proefkonijnen dan ook eerst een jaartje proefdraaien in de gezinnen van de professionals, alvorens ze op de samenleving los te laten?

obominotie | 26-05-18 | 11:51

Volgens de Telegraaf neukte Panhuis al met zo'n professional...

voldemort | 26-05-18 | 15:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Hier draait je maag van om.

GroetenVanUrk | 26-05-18 | 09:07 | 2
-weggejorist-
Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:11

Die zgn. geleerde Otto moet zich schamen.

Montesquieue | 26-05-18 | 12:20

“Dat maakt teveel mensen onrustig”

Flikker op man, de hele Nederlandse samenleving wordt onrustig van jullie gepruts.

Dutch_Holland | 26-05-18 | 09:06 | 4

Nee, en die Master heb je ook niet nodig om te snappen dat die Otte met levens speelt. Iemand die trots is op een dubbele verkrachting van minderjarige meisjes vervroegd vrij laten met dit soort rapporten is voor iedereen angstaanjagend. Niet alleen voor mensen met een 'master'. Lees het artikel, die vader is in contact geweest met allerlei mensen met 'masters'.

mental K | 26-05-18 | 09:29

Je haalt weer van alles door elkaar Mental K. Otte werd niet aangesproken door de vader in het plaatje tekst hierboven. Dutch_Holland haalt geen quote van Otte aan.

Het moge duidelijk zijn dat Otte een stuk omhooggevallen hondenstront is.

Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:38

@Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:10
Wat zijn jouw kaarten wipneus?
Veroordeling TBS obv geweldsmisdrijf is onbeperkt, da's nature.
Deze mensen zijn niet hulpbehoevend en niet te helpen; daar is onze maatschappij niet op toegerust.

omgponies | 26-05-18 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Na lezing van het artikel rest 1 vraag: is Rinus Otte al opgestapt?!

Bobbbe | 26-05-18 | 09:05 | 3

Ik begrijp nu ten volle wat de term befgajes inhoudt. Dus bij deze [email protected]

hmariavanempel | 26-05-18 | 09:10

Al snel komt hij opvallende uitspraken tegen van raadsheer Rinus Otte, de voorzitter van het gerechtshof die de straf voor P. verlaagde. Otte, die bekendstaat als een dwarsligger, is inmiddels een machtig figuur bij justitie: hij zit in de top van het Openbaar Ministerie.

Wim leest een stuk waarin Otte schrijft dat er minder tbs moet worden opgelegd aan verslaafde delinquenten. Sterker: hij stelt dat hij een ‘groeiende afkeer’ heeft van tbs. Het kan een heel stuk minder met al dat behandelen en toekennen van stoornissen, vindt hij. Dat zou realistischer en goedkoper zijn.

‘Ik bepleit een revival van de klassieke celstraf die niet pretendeert mensen te helpen’, aldus Otte in het stuk. ‘Mensen kunnen alleen zichzelf helpen en als dit niet lukt, moeten we treuren om het afglijden van een medemens, maar niet meer dan dat.’

En: ‘Ik geef toe: mijn woorden staan haaks op het maatschappelijk verlangen een veiliger samenleving te krijgen.’

Otte toont zich in het stuk ook sceptisch over ‘de deskundige met zijn particuliere mening’ die recidiverisico’s inschat: de rechter kan beter zélf een inschatting maken

Het drijft Wim tot razernij. Vooral als hij ook nog leest dat Otte een boek heeft geschreven waarin hij de spot drijft met rechters die klagen over tijdgebrek en stelt dat rechters gewoon efficiënter moeten gaan werken.

Hij besluit een open brief te schrijven, die hij zoveel mogelijk ontdoet van zijn emoties. In plaats van zich te richten op zijn eigen gevoelens haalt hij deskundigen aan. Zoals de oud-directeur van het Pieter Baan Centrum, die zegt dat tbs op zijn plaats was geweest. Of de deskundige gepromoveerd op risicotaxatie bij zedendelinquenten, die zegt dat ze geen delinquent ooit heeft horen zeggen dat hij ‘trots was’ op zijn verkrachtingen en dat ‘kille hardvochtigheid’ een belangrijke risicofactor is voor herhaling.

De optelsom van hun opvattingen wijst volgens Wim Faber op het falen van de rechtsgang. ‘Signalen dat de man gestoord was, waren er volop’, schrijft hij. ‘Maar uit niets maak ik op dat het gerechtshof iets met deze signalen heeft gedaan.’

Het gerechtshof leunde achterover, vindt hij. ‘Met een meer kritische opstelling was het wel mogelijk geweest tot onderbouwing van een stoornis te komen, daarvan ben ik overtuigd. Had dit verband met de visie van Otte om minder tbs-maatregelen op te leggen? Gingen snelheid en efficiency wellicht boven de veiligheid van de samenleving?’

Aan het eind richt hij zich rechtstreeks tot het gerechtshof en voorzitter Otte. ‘Ik stel vast dat het gerechtshof de doelen van de strafrechtspleging, namelijk het voorkomen van herhaling en het beschermen van de samenleving, uit het oog heeft verloren. Wanneer dit twee doelen zijn in het strafrecht brengt dat een inspanningsplicht met zich mee.’

Hij eindigt zijn brief met een oproep. ‘Mijnheer Otte, ik acht u, als voorzitter van het hof in belangrijke mate verantwoordelijk voor het falen van de rechtsgang van destijds en ik vind dat u uw huidige functie als procureur-generaal moet neerleggen in het belang van de geloofwaardigheid en het vertrouwen in de rechtspraak.’

hmariavanempel | 26-05-18 | 09:29

Nee, Otte is niet opgestapt, zoals geen een ambtenaar wordt afgerekend op zijn falen. Ik denk dat , wanneer je zou invoeren, dat ze wel op hun prestaties zouden worden afgerekend, er minder fouten zouden worden gemaakt, ook bij projecten, die opeens zoveel miljoen of miljard extra blijken te kosten. Wanneer ze beseffen dat het hun eigen kop kan kosten denken ze wel even langer na. Helaas, maar het is zo

B. Randnetel | 26-05-18 | 09:57

Ondertussen tikken de tijdbommen gewoon door.......

Guusje Nadorst | 26-05-18 | 09:05 | 6

nee ik wens een rechtstaat waarin ik beschermd wordt voor dit soort phycho's, door mensen als die Otte. Lees het artikel. Het klopt gewoon niet. Dat gescherm met 'laten we het overlaten aan de pro's' slaat echt nergens op, hij heeft alle pro's geraadpleegd, en die Otte blijkt gewoon een amateur. DAT is het punt.

mental K | 26-05-18 | 09:32

Feiten kunnen dooddoeners zijn. Voornamelijk afhankelijk van de context uiteraard.

En. Kortom. Het probleem zit bij justitie voonamelijk. What else is nieuw? Ik geef jullie daar in gelijk.

Trans_Fimmermans | 26-05-18 | 09:35

reacties kunnen ook dooddoeners zijn... pff. Any way, wel eens 'Kijken in de ziel van de rechter' gezien? Dat con-ti-nue geblaat over de daders.. en de slachtoffers, waar ze gvd voor zijn ingehuurd, wiens belang ze dienen te dienen, die hadden slechts een heel klein belangetje in de ogen van de rechters. Misselijkmakend. Het zit inderdaad verkeerd, en dat gaan we veranderen.

mental K | 26-05-18 | 10:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Er verandert niets. Ingecalculeerd risico voor het verdienmodel van de hulpverlening in Nederland. Daders zijn slachtoffers.

Kaas de Vies | 26-05-18 | 09:04 | 1

Daders zijn kassa.

De Profundus | 26-05-18 | 18:19

Rouw kent veel gezichten. Ik wens hem sterkte en alle goeds...

Rollins | 26-05-18 | 09:02

Aangrijpend artikel van de Volkskrant.

Bakito | 26-05-18 | 09:02 | 2

Die Rinus Otte zou toch op z'n minst fatsoenlijk het gesprek met Wim Faber aan moeten gaan. Dat hij dat botweg weigert, en Faber behandelt als een zielig slachtoffer waar hij wel "begrip" voor heeft, toont aan wat voor een respectloze arrogante lafaard het is.

Motleycrew | 26-05-18 | 12:59

En blijkbaar niet goed in zijn werk zeg maar....

J-van-de-Bontekoe | 26-05-18 | 21:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken